abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189726238
Welkom LittleTeaCup! Wat een spannende tijd is dit he!

O Donna dat kosten :X dat lijkt me zo naar en dubbel ook. Want keek voor kwaaltjes die een soort van geruststellend zijn, maar dat dat precies deze nare kwaal moet zijn is wel heftig! Ik hoop heel hard met je mee dat het in ieder geval voor een hele mooie reden is. Had je het bij je eerste zwangerschap ook?

Wat vervelend van de blaasontsteking B.ertha, hopelijk doet de antibiotica snel zijn werk!

Ik herken dat gevoel Zo-is-dat! Bij mij is dat inderdaad een combi van een lage bloeddruk en niet op tijd weer wat gegeten. Naar is het wel, maar kan gelukkig weinig kwaad. Ik ga nooit meer ergens heen zonder wat te eten en dextro in mn tas.

Pff, ik heb vanaf 3 uur vannacht wakker gelegen met voorwerk. Veel voorwerk! En nu zijn mijn darmen van de leg. Begint toch wel spannend te worden nu geloof ik. Ben morgen 36 weken en ik ben overtuigd van overtijd gaan, maar het zou natuurlijk zomaar al bijna kunnen beginnen. Beetje jammer van mn darmen, heb een overgeef fobie en raak dus altijd een beetje in paniek als mn darmen opspelen. Dikke paniekaanval dus net en dat zorgt er dan weer voor dat mn darmen nog meer van streek raken. Fijne cirkel wel |:( Maar geloof dat ik weer rustig ben!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189726282
Oh gets sicillia! Hopelijk blijft ie toch nog even zitten en je eten ook :+

Niet echt tips voor ken spoiler anders dan zo kort mogelijk op de wc zitten en goed vezels eten.

B.ertha hopelijk snel van je blaasontsteking af en koppie naar beneden!

Als het onder de 2 uit komt dan moet ik inderdaad rust verwacht ik plus dan kunnen ze een cerclage plaatsen om m’n bm mond dicht te houden.
  vrijdag 1 november 2019 @ 12:21:45 #103
208890 June.
Seriously?
pi_189727827
Pff verkouden en hoogzwanger zijn is niet echt een goede combinatie :{ ;(
Shine bright like a diamond.
pi_189728056
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 07:31 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik kom me heeeeeel voorzichtig hier melden. Gisteren een positieve test gehad. Ieeeh!
Gefeliciteerd!
pi_189731392
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 12:40 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dank je wel!
pi_189747474
Mag ik mij bij jullie aansluiten? Ik ben eigenlijk meelezer op fok maar nu toch een account aangemaakt. Ben nu 8 weken zwanger maar omdat ik in een branche met alleen mannelijke collega’s werk heb ik eigenlijk geen contact met andere dames.

Verder vrees ik dat ik binnenkort al nieuwe broeken moet gaan kopen (is dat normaal?) maar zie door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie nog voorkeur voor een merk?
pi_189748257
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 17:43 schreef CosPhi het volgende:
Mag ik mij bij jullie aansluiten? Ik ben eigenlijk meelezer op fok maar nu toch een account aangemaakt. Ben nu 8 weken zwanger maar omdat ik in een branche met alleen mannelijke collega’s werk heb ik eigenlijk geen contact met andere dames.

Verder vrees ik dat ik binnenkort al nieuwe broeken moet gaan kopen (is dat normaal?) maar zie door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie nog voorkeur voor een merk?
Ik kon met een week of 8 a 10 mijn eigen broeken ook niet meer aan. Ik kreeg ze nog net dicht, maar het zat echt niet meer lekker. Ik heb 3 zwangerschapsbroeken nu, 1 x H&M, 1x Bonprix en 1x Love2Wait. Die laatste zit mij het beste.
pi_189748570
Ik heb zwangerschapsbroeken van mamalicious en love2wait. Zitten allebei prima, die van mamalicious gaan al voor de derde zwangerschap mee, kwaliteit is prima!
Ik droeg ze bij mijn eerste ook met 8 weken al, met de 2e ook zoiets en nu bij de 3e met 5 weken al :')

Ik heb ook een h&m broek liggen, maar die draag ik nooit, zit me niet lekker...
pi_189748682
Welkom!
Ik heb er een van noppies en die zit heerlijk! Van de andere weet ik zo het merk niet maar die zit minder lekker omdat ie niet zo'n buikband heeft (ook al vervloekte ik die in het begin bij de noppies broek). Het voelt toch steeds alsof die afzakt en ik heb er nog heel lang een riem in gedragen maar dan moest ik die weer losmaken als ik lang zat :')
pi_189750367
Ik leefde in die van de H&M! O+

Het gaat echt heel goed met onze kleine man. Nog 20 gram en hij zit weer op zijn geboortegewicht 3145gram! (Wat ben ik blij dat hij geen dysmatuur was/is zeg!)
De bevalling ging eindstand echt heel snel even korte samenvatting ik heb maar 4 minuten geperst :D de rest deel ik in het bevallingverhalentopic als je er benieuwd naar bent!

June :* verkouden en hoogzwanger zijn is echt vervelend ja. Hopelijk is het snel weg! Ben benieuwd wanneer jouw kleintje komt kijken! O+
  zondag 3 november 2019 @ 10:49:58 #111
426379 elamanilo
elämänilo
pi_189757748
Sicilia, ik heb ook 1 keer een aambei gehad en hier was ie dezelfde dag nog weg met zoutoplossing Neusspray van A Vogel!
pi_189757943
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 10:49 schreef elamanilo het volgende:
Sicilia, ik heb ook 1 keer een aambei gehad en hier was ie dezelfde dag nog weg met zoutoplossing Neusspray van A Vogel!
Ah top, thanks voor de tip! Ik heb ze helaas wel vaker, maar heb nooit echt een fijne oplossing gevonden nog. Gaan we proberen!

Inmiddels de 36 weken aangetikt en het begint nu echt wel zwaarder te worden. Heb zoveel slaap nodig, dat ben ik helemaal niet gewend haha! Maar ik ben gewoon alleen maar heel erg moe, moe, moe en alles kost mega veel energie.
Heb ook al heel veel last van voorwerk, maar dat heb ik alle andere keren ook al lang van te voren gehad, dus dat was te verwachten en zegt vrij weinig.
Gister hebben we de box neergezet, alle nieuw gekochte beddengoed en hydrofielen en zo zijn gewassen en hebben een plekje gekregen in de commode, ik heb een voetenzak voor de Maxi-cosi gemaakt, bed staat op klossen...we komen gelukkig steeds een stukje verder met de voorbereidingen O+ Nu moet het mentaal nog even landen, ik ben hoog zwanger en over heel snel hebben we weer een inimini baby in huis :D
pi_189760021
Bedankt voor de tips, heb nu maar van 3 merken een broek besteld (mamalicious, noppies en love2wait).

Nog gefeliciteerd BellaaElisa! Fijn dat het uiteindelijk toch nog snel ging. Voor mij is het nog lang niet in zicht maar het is wel iets waar ik het meest tegen op kijk... naast het moment dat ik het op mijn werk moet vertellen.
pi_189766663
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 13:24 schreef CosPhi het volgende:
Bedankt voor de tips, heb nu maar van 3 merken een broek besteld (mamalicious, noppies en love2wait).

Nog gefeliciteerd BellaaElisa! Fijn dat het uiteindelijk toch nog snel ging. Voor mij is het nog lang niet in zicht maar het is wel iets waar ik het meest tegen op kijk... naast het moment dat ik het op mijn werk moet vertellen.
Dat is ook heel herkenbaar en blijft deels, maar trekt wel langzaam bij.

Weekwissel naar 31 weken en het is net alsof er een knop om is gegaan. Bekkenpijn is verdubbeld en ik kan echt niet ver meer lopen, maagzuur, kleine drukt met zijn hoofd tegen mijn ribben, slecht slapen :{
pi_189778305
Oei dat klinkt pittig B.ertha! Rustig aan doen hoor :*

Zojuist werd het Bevalbad hier bezorgd :D Ben zo benieuwd of een badbevalling gaat lukken, ik hoop het heel erg!

En net ook de laatste groei-echo gehad, ze weegt nu al ongeveer 2900 gram! Haar zus woog bij geboorte 2990 gram, dus ik ben benieuwd waar ze op gaat eindigen haha!
  Moderator/colorchick maandag 4 november 2019 @ 12:39:06 #116
382129 crew  Donna
pi_189779171
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:57 schreef Sicilia het volgende:

O Donna dat kosten :X dat lijkt me zo naar en dubbel ook. Want keek voor kwaaltjes die een soort van geruststellend zijn, maar dat dat precies deze nare kwaal moet zijn is wel heftig! Ik hoop heel hard met je mee dat het in ieder geval voor een hele mooie reden is. Had je het bij je eerste zwangerschap ook?

Ja, tot 24 weken elke ochtend. Maar dan was het daarna ook goed en kon ik alles eten en doen.
Nu ben ik na het kotsen ook nog vreselijk beroerd. Als ik HEEL rustig aan doe 's ochtends gaat het goed, dus ik sta extra vroeg op, spugen, rustig opstarten en dan dreumes naar de opvang brengen en naar m'n werk. Ondertussen nog adem halen en dan hopen dat ik daarna niet weer heel misselijk wordt. :X
  Moderator/colorchick maandag 4 november 2019 @ 12:39:23 #117
382129 crew  Donna
pi_189779179
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 07:31 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik kom me heeeeeel voorzichtig hier melden. Gisteren een positieve test gehad. Ieeeh!
Gefeliciteerd!
pi_189779393
Welkom CosPhi en LittleTeaCup :)

Ik heb zwangerschapsbroeken van de H&M, zit best ok en wil er niet teveel geld aan uit geven

@Sicilia: Zeg gaat iig groter worden dan d'r zus :D

Wij hebben een drukke week gehad, van de week een paar knopen doorgehakt. Ik wil een Doula bij de bevalling en we gaan wisselen qua verloskundigepraktijk. We hebben er bij ons op dit moment maar 1 en door grote drukte heb je niet 1 vaste verloskundige, maar draaideurbeleid.

En dat hebben we ook in het ZKH gehad met de fertiliteitsbehandelingen en dat ging toen niet lekker qua traject maar ook informatieoverdracht etc. Je bouwt geen band op, bent een nummer etc.

Nou zeg ik niet dat het hier ook zo gaat, echter prettig voel ik me er niet bij. Dus we gaan om naar een kleinere praktijk met een verloskundige die jouw verloskundige is van onderzoeken tot bevalling. Volgende maand hebben we de intake.

Voor de rest begonnen met de babykamer, muurtje geschilderd, box gehaald. Pinterest me een slag in de rondte :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_189787425
Fijn he, knopen doorhakken :) hopelijk heb je er nu een beter gevoel bij.

Wij gaan morgen naar de voorlichting van het ziekenhuis. Wat zijn nou nog goede vragen om te stellen?
pi_189802812
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 21:15 schreef B.ertha het volgende:
Fijn he, knopen doorhakken :) hopelijk heb je er nu een beter gevoel bij.

Wij gaan morgen naar de voorlichting van het ziekenhuis. Wat zijn nou nog goede vragen om te stellen?
Waar was de voorlichting voor? Hopelijk heb je nog goede vragen kunnen bedenken :)
pi_189813876
Voor bevallen in het ziekenhuis. Ja, ik had nog wel goede vragen vond ik zelf.

Het typische was, er zaten zeker dertig stellen in die zaal en het gros van de vragen kwam van mij en één andere vrouw.
pi_189819283
Bedankt voor de felicitaties allemaal! Deze week contact gehad met de verloskundige. Heb m’n eerste echo 3 december. Voelt nog zoooo ver weg!
pi_189820821
@June. Hoe gaat het daar? :)
pi_189829853
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:30 schreef B.ertha het volgende:

Het typische was, er zaten zeker dertig stellen in die zaal en het gros van de vragen kwam van mij en één andere vrouw.
Was het een beetje wat je had verwacht?

@BellaaElisa hier alles nog rustig. Verkoudheid lijkt beter te gaan, maar heb nu ineens beginnende borstontsteking. Super raar. Geen koorts en niet ziek gelukkig, dus nu bij HA om even te sparren hoe en wat.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 7 november 2019 @ 11:39:16 #125
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189829954
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:30 schreef B.ertha het volgende:

Bij ons werden er helemaal geen vragen gesteld haha. De voorlichting film was duidelijk denk ik (of mensen hebben achteraf vragen gesteld bij de informatie markt)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189830452
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:55 schreef BellaaElisa het volgende:
@:June. Hoe gaat het daar? :)
Jij nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon :* O+
Protčge moi de mes désirs.
  donderdag 7 november 2019 @ 12:31:29 #127
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_189830759
:W

Ik kom hier ook maar eens even weer langs! :)

Inmiddels ruim 17 weken zwanger en van het weekend ontdekt dat Mup1 een zusje krijgt O+.

Ben 2e paasdag (13/4) uitgerekend oO<

25 november 20-weken echo en als dan alles ok is, gaan we aan het kamertje beginnen.

Nu vol ongeduld aan het afwachten tot ik iets ga voelen, want dat is tot op heden nog niet het geval. bij Mup1 was dat ook pas >23 weken, dus ik vrees dat ik nog even geduld moet hebben...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 7 november 2019 @ 12:33:01 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_189830779
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 12:31 schreef XcUZ_Me het volgende:

Inmiddels ruim 17 weken zwanger en van het weekend ontdekt dat Mup1 een zusje krijgt O+.

25 november 20-weken echo en als dan alles ok is, gaan we aan het kamertje beginnen.

Nu vol ongeduld aan het afwachten tot ik iets ga voelen, want dat is tot op heden nog niet het geval. bij Mup1 was dat ook pas >23 weken, dus ik vrees dat ik nog even geduld moet hebben...
Oh wat een fijn bericht, xm! Dan was het toch al snel weer raak na de miskraam? Super! Gefeliciteerd!
disclaimer
  donderdag 7 november 2019 @ 12:34:51 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_189830808
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 12:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh wat een fijn bericht, xm! Dan was het toch al snel weer raak na de miskraam? Super! Gefeliciteerd!
15 april de mk, op 7 aug weer een positieve test :Y. Dus dat is best snel ja, vorige keren duurde het een jaar.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_189831300
Gefeliciteerd XcUZ_Me! *O*
pi_189831359
Wat een goed nieuws!! Van harte gefeliciteerd! O+ *O*
pi_189833114
Gefeliciteerd *O*
  donderdag 7 november 2019 @ 15:36:15 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189833830
quote:

Oh wat gaaf!!!!! *O* Gefeliciteerd! :*
pi_189834556
Wat leuk XM! Van harte gefeliciteerd O+
pi_189834743
XM, wat fijn! Gefeliciteerd!
pi_189834997
quote:

*O* *O* *O*
  donderdag 7 november 2019 @ 17:09:04 #137
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_189835109
quote:

XM O+ Wat geweldig! Van harte gefeliciteerd! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_189836904
Gefeliciteerd XM O+ *O*
pi_189837925
quote:

*O* O+
pi_189837973
quote:

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_189838291
Gefeliciteerd!!
  Moderator/colorchick donderdag 7 november 2019 @ 19:52:51 #142
382129 crew  Donna
pi_189838496
quote:

Gefeliciteerd!
pi_189839496
Xm. Wat tof. Gefeliciteerd O+
pi_189840792
Wat leuk weer allemaal nieuwe zwangeren :D gefeliciteerd en welkom allemaal!

Hier vandaag 30 weken en weer goedgekeurd door de vlos met een HB van 7,5 en een baby die zowaar een keer met zn hoofd naar beneden lag, maar volgens mij is ie alweer teruggedraaid. Nog 4 a 6 weken werken en dan gewoon al verlof :o
pi_189846051
XM, wat een fijn nieuws! O+ O+ O+
Gefeliciteerd!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_189847773
Zijn er meer lange mensen hier? Zwangerschapspanty's zijn echt vreselijk, dat kruis zit veel te laag en in gewone panty's los ik dat op met een grotere maat maar deze rekken echt niet mee in de lengte. Ik draag al L/XL
pi_189847821
quote:

Proficiat :*. Ik ben jarig op 13 april.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  vrijdag 8 november 2019 @ 13:03:49 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189849514
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 11:08 schreef B.ertha het volgende:
Zijn er meer lange mensen hier? Zwangerschapspanty's zijn echt vreselijk, dat kruis zit veel te laag en in gewone panty's los ik dat op met een grotere maat maar deze rekken echt niet mee in de lengte. Ik draag al L/XL
Ontlurk; ik zwoer (zwoor? zweerde?) bij de panty's van de hema. 40 denier en in maat 48/50 ofzo rekken ze echt in alle richtingen mee. Zwangerschapspanty's zat zo'n ondersteunende band in en daar werd ik echt heel ongelukkig van.

Edit: deze dus:https://www.hema.nl/dames(...)-denier-zwart-100000

Per twee goedkoper: https://www.hema.nl/dames(...)01140_VDAcolor=zwart

En een legging kan ook helpen (en maakt in laarzen niks uit) om een beetje lengte te winnen:
https://www.hema.nl/dames(...)wart-1000001131.html

Oh, en normaal broekmaat 38 en pantymaat 40-42 ivm de lengte.

En dit zou ook nog kunnen: https://www.hema.nl/dames(...)wart-1000008750.html

Wel extra buikstuk, maar geen vervelende ondersteunende onzin.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189850378
Thanks voor de tips.

Die van de prenatal hebben ook geen ondersteuning, maar eigenlijk vind ik het ook al vervelend dat ze tot onder mijn bh komen.
Ik kan nog wel eens een gigamaat gewone proberen :Y
pi_189863610
Zo, Moeders voor Moeders is hier net geweest. Over een week mag ik beginnen met in een fles te piesen. 😂

3 december de eerste echo. Duurt zo lang nog! Ben zo ongeduldig... Gisteravond naar een concertje geweest, man, da’s nu al een soort van topsport. Ben halverwege maar ergens aan de zijkant tegen een muurtje gaan leunen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')