Hier soortgelijk iets. Werkt prima.quote:Op zondag 27 oktober 2019 08:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
https://www.createmyown.n(...)oEAAYASAAEgKzJvD_BwE
Zoiets hebben wij. Netjes onder het keukenkastje. Voor papier en gft lopen we sowieso naar de grote bak buiten.
Hoe lang gaat je prullenbak al mee? Ik heb jeugdtrauma's over pedaalemmers die het niet dedenquote:Op zondag 27 oktober 2019 08:44 schreef Nazil het volgende:
https://www.xenos.nl/pedaalemmer-triple-bin-3x20-liter deze hebben wij. Een voor restafval (gaat bij ons ook ondergronds en we doen er vaak nog de zakken uit de prullenbak in de badkamer er bij), een voor plastic en een voor papier. Groenafval gelijk naar buiten of bij weinig in het miniscule prullenbakje op het aanrecht. We kopen altijd de lange vuilniszakken bij de action en dat werkt heel fijn. Flessen in de kelder in een big shopper aan een haakje opgehangen, glas in een oude draadstalen prullenbak in de schuur.
Apeldoorn yo.quote:Op zondag 27 oktober 2019 08:45 schreef hoechst het volgende:
Gewoon papier karton, gft, plastic, andere zooi (vaak gewoon alles mdat ik niet echt aan scheiden doe)
Wat voor kut gemeente bewoon jij?
als dat om de hoek is wil ik er best voor lopen, het is te bizar voor woorden dat ik hier op 7 verschillende plaatsen afval verzamel, 4 kliko's in de tuinquote:Op zondag 27 oktober 2019 08:49 schreef RedFever007 het volgende:
Ondergronds afvalsysteem IPV een grijze container? Wat een armoedig beleid![]()
Echt een teruggang.
quote:Op zondag 27 oktober 2019 08:49 schreef RedFever007 het volgende:
Echt een teruggang.
Volgens mij voorlopig nog een keuze maar de grijze container wordt wel duurder, meen ik.quote:
Mooi zeg!quote:Op zondag 27 oktober 2019 08:46 schreef leolinedance het volgende:
Brabantia Bo touch bin
Gebruik hem al een jaar of 2 naar volle tevredenheid
Mooi zeg!quote:Op zondag 27 oktober 2019 08:46 schreef leolinedance het volgende:
Brabantia Bo touch bin
Gebruik hem al een jaar of 2 naar volle tevredenheid
Ook mooi, ik zit hier met Six. naar te kijken en hij vraagt zich af hoe dit bevestigd is?quote:Op zondag 27 oktober 2019 08:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zoiets hebben wij. Netjes onder het keukenkastje. Voor papier en gft lopen we sowieso naar de grote bak buiten.
Jeetje, ja. Eigenlijk moet de verpakkingsindustrie aangepakt worden. Ik bestel tegenwoordig pakken ice tea omdat de lege flessen overal rondslingerenquote:Op zondag 27 oktober 2019 09:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bij ons is de grijze container PMD geworden. De ondergrondse is voor restafval.
Binnen in de afvalbak in keukenkast
- restafval
- pmd
Buiten
- groene bak
- pmdbak
- papierbak
- (compostbak; facultatief)
- kratje glas
- kratje flessen in te leveren glas
- kratje in te leveren PET
Kut als je klein behuisd bent en/of zonder tuin, eigenlijk.
Dit idd. Ik wil geen vuilnisbak in het zicht hebben staan.quote:Op zondag 27 oktober 2019 08:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik heb ook een Ikea bak voor papier trouwens. Die kunnen we beter inzetten.quote:Op zondag 27 oktober 2019 09:16 schreef Miniem het volgende:
Ik heb een Brabantia touch Bin van 60L.
Een IKEA bak voor papier. (Die leeg ik dan 1x in de week in de kliko buiten)
Glas en lege flessen gaan in een boodschappentas in de voorraadkast.
GFT gaat rechtstreeks in de grote bak buiten. En soms is dat zo weinig, dan gooi ik het in de Touchbin.
Bij mij met schroeven onderin het kastje iigquote:Op zondag 27 oktober 2019 09:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi zeg!
Welke indeling heb je en heb je daar nog verandering in aangebracht? Bij ons is het nog wat lastig inschatten wat we precies nodig hebben omdat ons huidige systeem zo'n bende is.
[..]
Ook mooi, ik zit hier met Six. naar te kijken en hij vraagt zich af hoe dit bevestigd is?
En dan zal ik wat ruimte moeten maken in m'n keukenkastje, maar dat komt wel goed.
Praktisch geen oud papier meer hier.quote:Op zondag 27 oktober 2019 09:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat trouwens ENORM scheelt: nee/nee stickers!
Ja, klopt. Ben ik ook van plan te plakken. Voor de folders te bekijken heb je apps. Ik gebruik kranten als opvulmateriaal om pakjes te verzenden.quote:Op zondag 27 oktober 2019 09:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb ook een Ikea bak voor papier trouwens. Die kunnen we beter inzetten.
Eén van onze problemen is dat we echt op verschillende verdiepingen leven, dus ook op verschillende plekken afval produceren. Zo staat ons koffiezetapparaat op kantoor, maar daar hebben we weer geen goede voorzieningen voor de gemalen koffie. Daar genereren we ook veel papier afval want daar verwerken we de post en pakketjes.
Ik heb 11 liter voor gft en 23 liter voor restafval. Niks aangepast.quote:Op zondag 27 oktober 2019 09:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi zeg!
Welke indeling heb je en heb je daar nog verandering in aangebracht? Bij ons is het nog wat lastig inschatten wat we precies nodig hebben omdat ons huidige systeem zo'n bende is.
[..]
Ook mooi, ik zit hier met Six. naar te kijken en hij vraagt zich af hoe dit bevestigd is?
En dan zal ik wat ruimte moeten maken in m'n keukenkastje, maar dat komt wel goed.
Top! En namasté.quote:Op zondag 27 oktober 2019 09:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
@:seven.
Het zat al in ons huis toen we het kochten, ik kijk als ik terug ben van yoga.
Die van ons staat op een draaiplateau met eromheen ruimte voor schoonmaaakspullen, dat is ook handig.
Jaartje of 2 denk ik? Langer dan de oude van de action die snel vies werden. Doet het nog goed en ziet er nog uit als nieuw.quote:Op zondag 27 oktober 2019 09:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe lang gaat je prullenbak al mee? Ik heb jeugdtrauma's over pedaalemmers die het niet deden.
quote:Op zondag 27 oktober 2019 09:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Bij mij met schroeven onderin het kastje iig
Want?quote:Op zondag 27 oktober 2019 08:49 schreef RedFever007 het volgende:
Echt een teruggang.
Ligt er wel aan of je een beetje nette buren hebt. Als die er vlees en gft in gaan flikkeren kan het natuurlijk wel gaan stinken.quote:Op zondag 27 oktober 2019 09:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want?
Geen kliko's in de tuin meer, geen stank in de zomer en dat ding zit om de hoek. Ideaal.
Die pasjes waren altijd al anoniem, want er zat geen tegoed of naam op of zo. Dienden puur voor het openen van dat ding. En er zijn altijd mensen die de vuilniszak er naast deponeren als de ondergrondse container vol zit, ik heb nog geen verschil gemerkt tussen met/zonder pasje (staan hier twee containers dicht bij elkaar, waarvan een met tot voor kort met pasje en eentje altijd al zonder).quote:Op zondag 27 oktober 2019 10:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ligt er wel aan of je een beetje nette buren hebt. Als die er vlees en gft in gaan flikkeren kan het natuurlijk wel gaan stinken.
Die bij ons ruik je niet, ook niet in de zomer.
Maar de gemeente Utrecht heeft recent bedacht dat de pasjes voor de ondergrondse containers voor restafval afgeschaft gaan worden. Misschien krijg je dan meer dumping, omdat t anoniemer wordt.
Ik ruik nooit iets.quote:Op zondag 27 oktober 2019 10:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ligt er wel aan of je een beetje nette buren hebt. Als die er vlees en gft in gaan flikkeren kan het natuurlijk wel gaan stinken.
Die bij ons ruik je niet, ook niet in de zomer.
Zal hier denk ik wel meevallen.quote:Maar de gemeente Utrecht heeft recent bedacht dat de pasjes voor de ondergrondse containers voor restafval afgeschaft gaan worden. Misschien krijg je dan meer dumping, omdat t anoniemer wordt.
Niet op naam, maar je kan wel alleen de bakken in je omgeving openen nu.quote:Op zondag 27 oktober 2019 10:50 schreef Chia het volgende:
[..]
Die pasjes waren altijd al anoniem, want er zat geen tegoed of naam op of zo. Dienden puur voor het openen van dat ding. En er zijn altijd mensen die de vuilniszak er naast deponeren als de ondergrondse container vol zit, ik heb nog geen verschil gemerkt tussen met/zonder pasje (staan hier twee containers dicht bij elkaar, waarvan een met tot voor kort met pasje en eentje altijd al zonder).
Een wat?quote:Op zondag 27 oktober 2019 09:49 schreef potjecreme het volgende:
Je geliefde IKEA heeft een scheidingsmuren.
Haha, klojo!quote:Op zondag 27 oktober 2019 10:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben fan van dit systeem: https://www.binbang.nl/
Wij krijgen zelf twee afvalbakken in een keukenkastjes, voor restafval en plastic. Papier gaan we apart bewaren en kunnen we inleveren op de school van dochter. Gft ga ik in een los bakje verzamelen en direct in de kliko (autocorrect maakt daar klojo van) buiten gooien, omdat dat snel gaat stinken.
Als je toch ergens grote hoeveelheden buiten je eigen omgeving IN een afvalbak wil dumpen kun je net zo goed direct naar de milieustraat gaan.quote:Op zondag 27 oktober 2019 10:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Niet op naam, maar je kan wel alleen de bakken in je omgeving openen nu.
Maar de tijd zal het leren
Fantastisch systeem trouwens! Zou ook precies passen in het hoekje naast de keuken, alleen ik zou er dan 3 willen terwijl de maximale hoogte hier eigenlijk 2 zou zijn. Even over nadenken, want GFT en papier kunnen we ook wel op een andere manier verwerken.quote:Op zondag 27 oktober 2019 10:41 schreef miss_sly het volgende:
Wij krijgen zelf twee afvalbakken in een keukenkastjes, voor restafval en plastic. Papier gaan we apart bewaren en kunnen we inleveren op de school van dochter. Gft ga ik in een los bakje verzamelen en direct in de kliko (autocorrect maakt daar klojo van) buiten gooien, omdat dat snel gaat stinken.
Dat is ook ellendig, vergeet je het 1 x en moet je gelijk 2 weken afzienquote:Op zondag 27 oktober 2019 09:49 schreef Nismo91 het volgende:
Wij zetten het plastic en papier altijd in de garage, voor de rest alles in de prullenbak![]()
Hier wordt de grijze bak een x per maand opgehaald, en ben deze vorige week vergeten buiten te zetten![]()
Nu nemen wij alles mee naar ons nieuwe huis om het daar weg te gooien
https://www.bol.com/nl/p/(...)EbVRv-MaAosbEALw_wcBquote:Op zondag 27 oktober 2019 09:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb ook een Ikea bak voor papier trouwens. Die kunnen we beter inzetten.
Eén van onze problemen is dat we echt op verschillende verdiepingen leven, dus ook op verschillende plekken afval produceren. Zo staat ons koffiezetapparaat op kantoor, maar daar hebben we weer geen goede voorzieningen voor de gemalen koffie. Daar genereren we ook veel papier afval want daar verwerken we de post en pakketjes.
Oh, die had ik op m'n bureau staan op mijn vorige werk, dat ik daar niet aan gedacht heb!!quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:14 schreef Roosgeluk het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/p/(...)EbVRv-MaAosbEALw_wcB
Dit soort bakjes ideaal om naast je koffiezet apparaat te zetten of voor het kleine gft afval op je aanrecht. Vies? Hup onder de kraan of de vaatwas in.
Papier/karton gewoon een lege a4 doos (of een hippe krat/mand) en bij vol de container in.
Geen ervaring mee, ik wist nog niet dat ze die hadden. Wil ik zeker wel gaan proberen. Als het goed werkt en inderdaad geen nare luchtjes geeft, is het echt een topding!quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Fantastisch systeem trouwens! Zou ook precies passen in het hoekje naast de keuken, alleen ik zou er dan 3 willen terwijl de maximale hoogte hier eigenlijk 2 zou zijn. Even over nadenken, want GFT en papier kunnen we ook wel op een andere manier verwerken.
Ik zie dat ze trouwens ook een wormenbak aanbieden, heb jij daar ervaring mee?
Zoiets wil ik inderdaad op mijn aanrecht zetten voor gft-afval. En iedere keer meteen leeggooien, uiteraard.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:14 schreef Roosgeluk het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/p/(...)EbVRv-MaAosbEALw_wcB
Dit soort bakjes ideaal om naast je koffiezet apparaat te zetten of voor het kleine gft afval op je aanrecht. Vies? Hup onder de kraan of de vaatwas in.
Papier/karton gewoon een lege a4 doos (of een hippe krat/mand) en bij vol de container in.
Klopt!quote:Op zondag 27 oktober 2019 10:59 schreef Chia het volgende:
[..]
Als je toch ergens grote hoeveelheden buiten je eigen omgeving IN een afvalbak wil dumpen kun je net zo goed direct naar de milieustraat gaan.Want voor het er naast flikkeren van een paar zakken heb je sowieso geen pasje nodig.
Fun fact: als je geen auto hebt kun je in gemeente Utrecht een elektrische bakfiets lenen om daarmee je spullen naar de milieustraat te brengen.
In zo'n vakantiehuisje gehad. Erg mooi maar voor hier te klein. Pmd hebben we vrij veel en dan is de bak zo vol terwijl die maar 1x in de week wordt opgehaald.quote:Op zondag 6 september 2020 11:19 schreef Seven. het volgende:
Iemand hier ervaring mee? Lijkt erg op binbang.
https://www.voordeelvange(...)WxMMOxoCLxUQAvD_BwE#
Ohhhh die zijn wel mooi zegquote:Op zondag 6 september 2020 22:26 schreef Seven. het volgende:
Ik heb BinBang besteld, erg benieuwd hoe die straks bevalt.
Komt morgen binnen, ik zal een review plaatsen.quote:Op maandag 7 september 2020 16:37 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ohhhh die zijn wel mooi zeg
Ja leuk!quote:Op maandag 7 september 2020 16:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Komt morgen binnen, ik zal een review plaatsen.
Beabantia is toch wel een bazenmerk, hè?quote:Op maandag 7 september 2020 16:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja leuk!
Toen ik hier ging wonen en ik dus een prullenbak moest hebben ging er echt een nieuwe wereld voor me open
De keuze is reuze!
Heb zelf deze in 3 formaten, de grootste voor PMD, middelste voor rest en de kleinste voor GFT.
Maar ik heb hier allemaal ondergrondse containers dus niet afhankelijk van wanneer het wordt opgehaald.
[ afbeelding ]
Wie is er niet mee opgegroeidquote:Op maandag 7 september 2020 17:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Beabantia is toch wel een bazenmerk, hè?
Zo'n compactor spreekt me dan wel weer enorm aan!quote:Op dinsdag 8 september 2020 11:05 schreef loveli het volgende:
Mosterd na de maatijd, want je hebt al een bak besteld lees ik.
Voor m'n ouders wil ik eigenlijk deze hebben: https://eu.josephjoseph.c(...)riant=31970872393788
Maar ik vind 'em achterlijk duur, dus ze zijn zich nu nog aan het behelpen met een kleine simpele Brabantia duo-bak, het restafval bestaat voor meer dan de helft uit lucht. GFT wordt minimaal om de andere dag in de container geleegd, dus een kleine bak voldoet prima.
Zodra ik een goede deal voor de compressie-bak vind, komt deze erbij voor GFT: https://www.brabantia.com/nl/sort-go-afvalemmer-6-liter-mint/ (kan mooi op het aanrecht, maar ook in keukenkastjes op te hangen)
https://www.binbang.nl/faq/quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:46 schreef scrub_nurse het volgende:
ik had 2 touchbins van brabantia, maar dan had ik papier en glas ed nog apart staan.
Nu heb ik 4 zwarte BinBangs, 2 op elkaar en dan naast elkaar. 1 voor papier, 1 voor PMD, 1 restafval en 1 voor recycle (glas/batterijen ed) zoooo blij mee! Het enige wat ik lastig vind is dat er geen vuilniszakken mooi in passen...volgens de website zijn ze bezig met deze te ontwerpen. Ik heb de vurenhoutenplankjes erop liggen.
oja en erop heb ik een Brabantia GFT bakje staan, die mooi afsluit.
bij ikea heb ik vervolgens 2 vellen krijtfolie gehaald, in tweeën gesneden en hierop met krijtpennen geschreven. Deze vervolgens op de BinBangs geplakt
Dit. Stom inefficiënt systeem in Nederland dat ieder huishouden 5 m2 moet vrijmaken voor een heel afvalscheidsysteem, terwijl we het ook gewoon op 1m2 kunnen houden en ze het in de afvalcentrale kunnen scheiden. Ik gooi alles in de reguliere container, behalve oud papier (alhoewel, die vaak ook), glas, kleding en het groenafval van de tuin.quote:Op zondag 27 oktober 2019 09:39 schreef Bzzzzt het volgende:
Ik gooi gewoon alles in 1 zak, het gaat toch de ondergrondse container in.
quote:Op zondag 6 september 2020 11:16 schreef Seven. het volgende:
Er is ook een baby onderweg dus gezien het afval dat daar nog bij komt kijken: welverdiende kick voor dit topic
Gewoon even benieuwd, ik zag ze namelijk net in een filmpje, maar waarvoor dienen die plankjes? Is dat gewoon sier of hebben ze ook nog een functie?quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:46 schreef scrub_nurse het volgende:
Ik heb de vurenhoutenplankjes erop liggen.
Dankjewelquote:Op dinsdag 8 september 2020 21:14 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dit. Stom inefficiënt systeem in Nederland dat ieder huishouden 5 m2 moet vrijmaken voor een heel afvalscheidsysteem, terwijl we het ook gewoon op 1m2 kunnen houden en ze het in de afvalcentrale kunnen scheiden. Ik gooi alles in de reguliere container, behalve oud papier (alhoewel, die vaak ook), glas, kleding en het groenafval van de tuin.
[..]![]()
Gefeliciteerd!
Ik heb een BinBang besteld. Maar deze vond ik ook heel mooi.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:30 schreef Bucketlist het volgende:
Is dit niks voor je? https://www.fonq.nl/produ(...)iter-34-24-l/145777/
Ik heb goede ervaringen met SimpleHuman: mijn afvalbak (voorloper dit model) ziet er na > 10 jaar nog als nieuw uit.
ja als sier, maar ook als afwerking. De bovenkant ligt namelijk wat verzonken, voor het geval je er nog een BinBang bovenop zet, doe je dat niet, dan heb je dus een opstaand randje.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:20 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Gewoon even benieuwd, ik zag ze namelijk net in een filmpje, maar waarvoor dienen die plankjes? Is dat gewoon sier of hebben ze ook nog een functie?
Ah, oké. Ik denk dan : doe gewoon wat plastic opvulling, maar goed, zo'n plankje staat natuurlijk leuk.quote:Op woensdag 9 september 2020 13:51 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
ja als sier, maar ook als afwerking. De bovenkant ligt namelijk wat verzonken, voor het geval je er nog een BinBang bovenop zet, doe je dat niet, dan heb je dus een opstaand randje.
quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:30 schreef Bucketlist het volgende:
Is dit niks voor je? https://www.fonq.nl/produ(...)iter-34-24-l/145777/
Ik heb goede ervaringen met SimpleHuman: mijn afvalbak (voorloper dit model) ziet er na > 10 jaar nog als nieuw uit.
Welke zakken gebruiken jullie?quote:Op zondag 27 oktober 2019 10:41 schreef miss_sly het volgende:
Een zak van de gemeente voor het plastic afval en een witte zak met rode trekdraad om dicht te maken van AH.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |