abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 oktober 2019 @ 09:33:58 #26
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189643402
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mooi zeg!


Welke indeling heb je en heb je daar nog verandering in aangebracht? Bij ons is het nog wat lastig inschatten wat we precies nodig hebben omdat ons huidige systeem zo'n bende is.
[..]

Ook mooi, ik zit hier met Six. naar te kijken en hij vraagt zich af hoe dit bevestigd is?

En dan zal ik wat ruimte moeten maken in m'n keukenkastje, maar dat komt wel goed.
Ik heb 11 liter voor gft en 23 liter voor restafval. Niks aangepast.
pi_189643459
Ik gooi gewoon alles in 1 zak, het gaat toch de ondergrondse container in.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zondag 27 oktober 2019 @ 09:46:24 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189643541
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
@:seven.
Het zat al in ons huis toen we het kochten, ik kijk als ik terug ben van yoga.
Die van ons staat op een draaiplateau met eromheen ruimte voor schoonmaaakspullen, dat is ook handig.
Top! En namasté.
Resistance is futile.
pi_189643543
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe lang gaat je prullenbak al mee? Ik heb jeugdtrauma's over pedaalemmers die het niet deden :+ .
Jaartje of 2 denk ik? Langer dan de oude van de action die snel vies werden. Doet het nog goed en ziet er nog uit als nieuw.
  zondag 27 oktober 2019 @ 09:47:43 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189643554
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Bij mij met schroeven onderin het kastje iig :)
^O^

En ik heb liever ook geen prullenbak in het zicht, tenzij mooie prullenbak ;) .
Resistance is futile.
pi_189643576
Je geliefde IKEA heeft een scheidingsmuren.
pi_189643579
Wij zetten het plastic en papier altijd in de garage, voor de rest alles in de prullenbak :P

Hier wordt de grijze bak een x per maand opgehaald, en ben deze vorige week vergeten buiten te zetten _O-

Nu nemen wij alles mee naar ons nieuwe huis om het daar weg te gooien :P
Ik was hier...
  zondag 27 oktober 2019 @ 09:53:30 #33
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189643624
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:49 schreef RedFever007 het volgende:
Ondergronds afvalsysteem IPV een grijze container? Wat een armoedig beleid :{

Echt een teruggang.
Want?

Geen kliko's in de tuin meer, geen stank in de zomer en dat ding zit om de hoek. Ideaal.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator zondag 27 oktober 2019 @ 10:41:26 #34
5428 crew  miss_sly
pi_189644227
Ik ben fan van dit systeem: https://www.binbang.nl/

Wij krijgen zelf twee afvalbakken in een keukenkastjes, voor restafval en plastic. Papier gaan we apart bewaren en kunnen we inleveren op de school van dochter. Gft ga ik in een los bakje verzamelen en direct in de kliko (autocorrect maakt daar klojo van :D ) buiten gooien, omdat dat snel gaat stinken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189644260
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Want?

Geen kliko's in de tuin meer, geen stank in de zomer en dat ding zit om de hoek. Ideaal.
Ligt er wel aan of je een beetje nette buren hebt. Als die er vlees en gft in gaan flikkeren kan het natuurlijk wel gaan stinken.
Die bij ons ruik je niet, ook niet in de zomer.

Maar de gemeente Utrecht heeft recent bedacht dat de pasjes voor de ondergrondse containers voor restafval afgeschaft gaan worden. Misschien krijg je dan meer dumping, omdat t anoniemer wordt.
pi_189644360
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:43 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ligt er wel aan of je een beetje nette buren hebt. Als die er vlees en gft in gaan flikkeren kan het natuurlijk wel gaan stinken.
Die bij ons ruik je niet, ook niet in de zomer.

Maar de gemeente Utrecht heeft recent bedacht dat de pasjes voor de ondergrondse containers voor restafval afgeschaft gaan worden. Misschien krijg je dan meer dumping, omdat t anoniemer wordt.
Die pasjes waren altijd al anoniem, want er zat geen tegoed of naam op of zo. Dienden puur voor het openen van dat ding. En er zijn altijd mensen die de vuilniszak er naast deponeren als de ondergrondse container vol zit, ik heb nog geen verschil gemerkt tussen met/zonder pasje (staan hier twee containers dicht bij elkaar, waarvan een met tot voor kort met pasje en eentje altijd al zonder).

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2019 10:52:12 ]
  zondag 27 oktober 2019 @ 10:50:59 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189644361
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:43 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ligt er wel aan of je een beetje nette buren hebt. Als die er vlees en gft in gaan flikkeren kan het natuurlijk wel gaan stinken.
Die bij ons ruik je niet, ook niet in de zomer.
Ik ruik nooit iets.
quote:
Maar de gemeente Utrecht heeft recent bedacht dat de pasjes voor de ondergrondse containers voor restafval afgeschaft gaan worden. Misschien krijg je dan meer dumping, omdat t anoniemer wordt.
Zal hier denk ik wel meevallen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189644417
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:50 schreef Chia het volgende:

[..]

Die pasjes waren altijd al anoniem, want er zat geen tegoed of naam op of zo. Dienden puur voor het openen van dat ding. En er zijn altijd mensen die de vuilniszak er naast deponeren als de ondergrondse container vol zit, ik heb nog geen verschil gemerkt tussen met/zonder pasje (staan hier twee containers dicht bij elkaar, waarvan een met tot voor kort met pasje en eentje altijd al zonder).
Niet op naam, maar je kan wel alleen de bakken in je omgeving openen nu.
Maar de tijd zal het leren :)
  zondag 27 oktober 2019 @ 10:55:52 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189644424
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:49 schreef potjecreme het volgende:
Je geliefde IKEA heeft een scheidingsmuren.
Een wat?
Resistance is futile.
  zondag 27 oktober 2019 @ 10:56:33 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189644440
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben fan van dit systeem: https://www.binbang.nl/

Wij krijgen zelf twee afvalbakken in een keukenkastjes, voor restafval en plastic. Papier gaan we apart bewaren en kunnen we inleveren op de school van dochter. Gft ga ik in een los bakje verzamelen en direct in de kliko (autocorrect maakt daar klojo van :D ) buiten gooien, omdat dat snel gaat stinken.
Haha, klojo!
Resistance is futile.
pi_189644467
quote:
11s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Een wat?
lol niet gezien. scheidingsbakken. Deze kunnen in een lade.
pi_189644478
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:55 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Niet op naam, maar je kan wel alleen de bakken in je omgeving openen nu.
Maar de tijd zal het leren :)
Als je toch ergens grote hoeveelheden buiten je eigen omgeving IN een afvalbak wil dumpen kun je net zo goed direct naar de milieustraat gaan. :P Want voor het er naast flikkeren van een paar zakken heb je sowieso geen pasje nodig.

Fun fact: als je geen auto hebt kun je in gemeente Utrecht een elektrische bakfiets lenen om daarmee je spullen naar de milieustraat te brengen. :)
  zondag 27 oktober 2019 @ 11:02:28 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189644510
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben fan van dit systeem: https://www.binbang.nl/

Wij krijgen zelf twee afvalbakken in een keukenkastjes, voor restafval en plastic. Papier gaan we apart bewaren en kunnen we inleveren op de school van dochter. Gft ga ik in een los bakje verzamelen en direct in de kliko (autocorrect maakt daar klojo van :D ) buiten gooien, omdat dat snel gaat stinken.
Fantastisch systeem trouwens! Zou ook precies passen in het hoekje naast de keuken, alleen ik zou er dan 3 willen terwijl de maximale hoogte hier eigenlijk 2 zou zijn. Even over nadenken, want GFT en papier kunnen we ook wel op een andere manier verwerken.

Ik zie dat ze trouwens ook een wormenbak aanbieden O+ , heb jij daar ervaring mee?
Resistance is futile.
  zondag 27 oktober 2019 @ 11:03:44 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189644519
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:49 schreef Nismo91 het volgende:
Wij zetten het plastic en papier altijd in de garage, voor de rest alles in de prullenbak :P

Hier wordt de grijze bak een x per maand opgehaald, en ben deze vorige week vergeten buiten te zetten _O-

Nu nemen wij alles mee naar ons nieuwe huis om het daar weg te gooien :P
Dat is ook ellendig, vergeet je het 1 x en moet je gelijk 2 weken afzien :+
Resistance is futile.
pi_189644659
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb ook een Ikea bak voor papier trouwens. Die kunnen we beter inzetten.

Eén van onze problemen is dat we echt op verschillende verdiepingen leven, dus ook op verschillende plekken afval produceren. Zo staat ons koffiezetapparaat op kantoor, maar daar hebben we weer geen goede voorzieningen voor de gemalen koffie :+ . Daar genereren we ook veel papier afval want daar verwerken we de post en pakketjes.

Wat trouwens ENORM scheelt: nee/nee stickers!
https://www.bol.com/nl/p/(...)EbVRv-MaAosbEALw_wcB

Dit soort bakjes ideaal om naast je koffiezet apparaat te zetten of voor het kleine gft afval op je aanrecht. Vies? Hup onder de kraan of de vaatwas in.

Papier/karton gewoon een lege a4 doos (of een hippe krat/mand) en bij vol de container in.
  zondag 27 oktober 2019 @ 11:16:01 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189644683
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:14 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

https://www.bol.com/nl/p/(...)EbVRv-MaAosbEALw_wcB

Dit soort bakjes ideaal om naast je koffiezet apparaat te zetten of voor het kleine gft afval op je aanrecht. Vies? Hup onder de kraan of de vaatwas in.

Papier/karton gewoon een lege a4 doos (of een hippe krat/mand) en bij vol de container in.
Oh, die had ik op m'n bureau staan op mijn vorige werk, dat ik daar niet aan gedacht heb!!
Resistance is futile.
pi_189644841
In de keuken op het werk hebben we trouwens een systeem waar 2 bakken op een rail zitten en je open moet trekken en weer onder de plank schuiven.
Die worden 2x per week geleegd en schoongemaakt. Maar echt een dag daarna meurt heel dat keukenkastje al weer naar afvalbak. :r En in de zomer ruik je het ook door de keukenkastjes heen, Is bedrijfsafval dus wordt niet gescheiden.

Dus je gft bak wil je echt wel een deksel op.
  Moderator zondag 27 oktober 2019 @ 11:31:16 #48
5428 crew  miss_sly
pi_189644908
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Fantastisch systeem trouwens! Zou ook precies passen in het hoekje naast de keuken, alleen ik zou er dan 3 willen terwijl de maximale hoogte hier eigenlijk 2 zou zijn. Even over nadenken, want GFT en papier kunnen we ook wel op een andere manier verwerken.

Ik zie dat ze trouwens ook een wormenbak aanbieden O+ , heb jij daar ervaring mee?
Geen ervaring mee, ik wist nog niet dat ze die hadden. Wil ik zeker wel gaan proberen. Als het goed werkt en inderdaad geen nare luchtjes geeft, is het echt een topding!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 27 oktober 2019 @ 11:31:57 #49
5428 crew  miss_sly
pi_189644919
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:14 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

https://www.bol.com/nl/p/(...)EbVRv-MaAosbEALw_wcB

Dit soort bakjes ideaal om naast je koffiezet apparaat te zetten of voor het kleine gft afval op je aanrecht. Vies? Hup onder de kraan of de vaatwas in.

Papier/karton gewoon een lege a4 doos (of een hippe krat/mand) en bij vol de container in.
Zoiets wil ik inderdaad op mijn aanrecht zetten voor gft-afval. En iedere keer meteen leeggooien, uiteraard.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189645839
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:59 schreef Chia het volgende:

[..]

Als je toch ergens grote hoeveelheden buiten je eigen omgeving IN een afvalbak wil dumpen kun je net zo goed direct naar de milieustraat gaan. :P Want voor het er naast flikkeren van een paar zakken heb je sowieso geen pasje nodig.

Fun fact: als je geen auto hebt kun je in gemeente Utrecht een elektrische bakfiets lenen om daarmee je spullen naar de milieustraat te brengen. :)
Klopt!
In Lunetten waren ze wel teleurgesteld dat er maar weinig van gebruik gemaakt wordt.

Toen ik nog in een flat woonde, vond ik het vooral vervelend als de papierbak vol was, daarvoor zou het handig zijn. Verder alleen bij grote schoonmaken denk ik.
Zou niemand in de buurt van een milieustraat z’n weekboodschappen ermee doen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')