Ik heb geen idee eigenlijk.quote:Op maandag 4 november 2019 13:30 schreef TomLuny het volgende:
Ja, de ME heeft ingegrepen, de eerste 3 dagen ongeveer.
Op dag 4 hebben ze het opgegeven en het probleem uitbesteed.
Ik ben niet verhit hoor!quote:Misschien is het beter om dit op een later tijdstip voort te zetten als je wat bent afgekoeld.
Wou zelf trouwens ook even een pauze.
Zie je later
Het loopt niet weg, misschien ben ik zelf wel oververhitquote:Op maandag 4 november 2019 14:05 schreef SicSicSics het volgende:
Ik heb geen idee eigenlijk.Ik zit er niet zo ver in...
Vond wel deze:
https://www.rechtspraak.n(...)ilderswijk-2015.aspx
Het was een uit de hand gelopen demonstratie. Is zijn straf nou ook censuur?
[..]
Ik ben niet verhit hoor!
Voor de grondwetgever niet hoor.quote:Op maandag 4 november 2019 11:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De gebruikelijke dingen; oproepen tot geweld en/ of oproepen tot discriminatie.![]()
Daarna wordt het lastig.
Dus Pegida riep 'kom vechten dan' of woorden van gelijke strekking?quote:Mijn mening: Wat Pegida deed/ doet is niet demonstreren, maar provoceren en daarmee zet je wat mij betreft jezelf buiten spel.
Je bedoelt dat er alleen maar vrijheid van meningsuiting is voor meningen waar iedereen het mee eens is? Demonstreren mag alleen als niemand tegen de boodschap is?quote:Bewust moeilijk doen, bewust mensen kwetsen (Wat op zich mag natuurlijk.), bewust een reactie uitlokken onder de schijn van een democratisch recht op 'demonstreren'. En vervolgens gaan huilen als je de reactie krijgt die je verwacht had.
Dus het komt erop neer dat wanneer mensen geweld gebruiken om anderen de mond te snoeren de overheid dat mond snoeren moet faciliteren?quote:Dan zeg ik: Ik ben er niet rouwig om dat ze het moeilijk wordt gemaakt. Dat ze vervolgens roepen dat ze gecensureerd worden, is onderdeel van het spelletje.
Bij wet verbieden kan niet en hoeft van mij ook niet.
In de uitvoering wel!quote:
Ze doen of zeggen iets, om een reactie uit te lokken. Niets meer, niets minder.quote:Dus Pegida riep 'kom vechten dan' of woorden van gelijke strekking?
Nee Weltschmerz, dat bedoel ik niet.quote:Je bedoelt dat er alleen maar vrijheid van meningsuiting is voor meningen waar iedereen het mee eens is? Demonstreren mag alleen als niemand tegen de boodschap is?
Absoluut, dat is van hetzelfde laken een pak.quote:Dus je vindt anti ZP-demonstraties ook 'te ver' gaan?
Nee. Daar komt het niet op neer.quote:Dus het komt erop neer dat wanneer mensen geweld gebruiken om anderen de mond te snoeren de overheid dat mond snoeren moet faciliteren?
Een 11.quote:Op maandag 4 november 2019 14:54 schreef TomLuny het volgende:
@:SicSicSics
Is de minister het met DENK eens dat dit soort demonstraties tegen moskeeën verboden zouden moeten worden, of op z'n minst ver van gebedshuizen gehouden zouden moeten worden?
Welk cijfer krijg ik dan voor overdrijving ?
quote:Je hebt misschien wel een beetje gelijk, maar je bent wel een enorme lul als dat het enige is dat je uit zijn verhaal haalt.
Hoe is dit een oproep tot geweld?quote:En bovendien, komen we weer uit bij grondwet en lokaal, VVD Jorritsma Eindhoven heeft op video verklaard ''Over my dead Body'' dat zo'n demonstratie ooit nog doorgaat.
Niet te hopen dat dit sommigen op een idee brengt.
Hoewel ik niet Jorritsma verantwoordelijk zal gaan stellen voor zulke oproepen tot geweld maar slechts de eventuele uitvoerder daarvan.
Dus jouw antwoord op mijn vraag "Maak je serieus een vijfde kolone referentie?" is een volmondig "Ja!"?quote:En jouw vraag wat bedoel je met de vijfde colonne, daarmee bedoelde ik het OIC die partijen zoals Denk sturen of op zn minst beïnvloeden, zie als een voorbeeldje van zulke praktijken de vorige video hier :
NWS / Neemt de censuur ook in Nederland toe ?
TomLuny:quote:Is de minister bereidt om in overleg te treden met gemeenten waar demonstraties tegen moskeen hebben plaatsgevonden en te onderzoeken of het hier gaat om het recht van demonstratie of eerder om intimidatie en haatzaaien?
quote:OVERLEG!?! ONDERZOEK!?!?! Die gek is staatsgevaarlijk en onze democraie aan het ondermijnen!!!!
Nee, we hebben burgemeesters die uit lafheid hun kont afvegen met de grondwet en een minstens zo laffe regering die daar niet op ingrijpt. Geen van beide zijn grondwetgever. Dat is het idee van een rechtsstaat, dat overheidsdienaren wetten uitvoeren die ze niet zelf geschreven hebben.quote:
Als er geen reactie komt is er niks aan de hand. Als ze wel met geweld reageren is dat inderdaad een demonstratie van islamitische heerszucht, maar ook dat mag gedemonstreerd worden. Dat is blijkbaar juist nodig.quote:Ze doen of zeggen iets, om een reactie uit te lokken. Niets meer, niets minder.
Daar komt het dan wel op neer. Het is niet anders. De vrijheid van meningsuiting is er natuurlijk niet voor de meningen waar niemand iets tegen heeft.quote:Nee Weltschmerz, dat bedoel ik niet.
Dat vind ik een moeilijke. Er is best voor te zeggen om een uitzondering op de demonstratievrijheid te maken wanneer daardoor feestelijkheden of plechtigheden (4 mei bijvoorbeeld) worden verstoord. Op zich zou een gebedshuisgang daar ook wel voor in aanmerking kunnen komen, maar natuurlijk niet de hele moskee de hele tijd. Mensen moeten immers tegen islamisering en islamtische heerszucht kunnen demonstreren.quote:Absoluut, dat is van hetzelfde laken een pak.
Dat is precies wat die burgemeester doet.quote:Nee. Daar komt het niet op neer.
Dank je voor al je complimenten, daarom stelde ik voor even af te koelen.quote:Op maandag 4 november 2019 13:24 schreef SicSicSics het volgende:
De woorden van Öztürk:
Het recht om te demonstreren is een groot goed, maar vallen de demonstraties binnen de vrijheid van meningstuiting?
DENK wil op twee voorbeeld inzoomen:
Vorige week demonstreerde haatfiguren tegen de komst van een moskee in Enschede.Ze schreeuwden leuzen als: "Moskee! Nee! Nee! Nee!", 'Geen moskee in onze straat!' en 'Geen Jihad in onze straat!'
Eerder hadden we knettergekke demonstraties van Pegida, die een varken wilden braden voor een moskee terwijl mensen naar het gebed gingen. Moskeen worden beplakt met 'haatspandoeken' en mensen moeten soms onder begeleiding van de politie naar het gebed omdat er demonstraties zijn. Heel veel moslims wordt angst aangejaagd door deze demonstraties. Heel veel moslims voelen zich hierdoor (aan)getast in hun grondrechten.
Het lijkt wel of we niks van de geschiedenis hebben geleerd, gaan we terug naar de jaren 30, toen er ook gedemonstreerd werd tegen religeuze groepen? Gaan we terug naar een periode waarin wordt toegekeken hoe een groep wordt gemarginaliseerd? Waar gaat dit naartoe? Worden dit soort 'haatdemonstraties' normaal? En begrijpt de minister, deze zorgen?
Ik wil aan de minister vragen of zij het met DENK eens is, dat dit soort demonstraties tegen moskeen verboden zouden moeten worden. Of, op zijn minst, ver weg van gebedshuizen gehouden moeten worden? Is de minister bereidt om in overleg te treden met gemeenten waar demonstraties tegen moskeen hebben plaatsgevonden en te onderzoeken of het hier gaat om het recht van demonstratie of eerder om intimidatie en haatzaaien? Graag een reactie op dit punt en wij overwegen hierover een motie.
Kop op DDS:
DENK snapt democratie niet, willen demonstraties verbieden!!!!
Dan denk ik:
Je hebt misschien wel een beetje gelijk, maar je bent wel een enorme lul als dat het enige is dat je uit zijn verhaal haalt.
Of zoals jij het zegt:
Wat Ozturk voorstelt kan als een ondermijning van de democratie worden opgevat en dus als Staatsgevaarlijk.
Dan denk ik:
Wat!?!Waarom? Hoe dan?
En dan doe je er zelfs nog een schepje bovenop met:
Zeker als men bedenkt waar zulke voorstellen (mede) vandaan komen.
Dan denk ik:
What the fuck wil je hiermee zeggen? Maak je serieus een vijfde kolone referentie? Echt? Op basis van bovenstaande verhaal!?! The fuck gast, hoe krijg je het je traditioneel Joods-Christelijke strot uit!?
Dus ik heb Özturk verkeerd begrepen en hij zegt niet dat je niet bij een moskee mag demonstreren ?quote:Ongetwijfeld, maar je toon is nog steeds aanmatichend en je conclusies (te) snel getrokken.
De video buiten beeld waar ik het over had heb ik gezien maar staat waarschijnlijk alleen op fenixx en dan gaat de discussie over die website en niet over de video. Heb ook geen zin het terug te zoeken nu. Als je echt benieuwd ernaar bent wil ik wel een poging wagen het terug te vinden.quote:Och ja, natuurlijk!
Het verdient niet de schoonheidsprijs nee.quote:Dat staat hem absoluut vrij, maar ik vond dit optreden toch bijzonder zwak.
En Erdogan noemt het kazernes. Je zou de demonstranten dus ook anti-militaristen kunnen noemen.quote:Een huis is een gebouw.
Een kerk/ moskee wordt ook wel 'het huis van God' genoemd.
Dat jij je het niet voor kunt stellen, betekent niet dat het geen 'harassment' (intimidatie) zou kunnen zijn.
Voor sommige mensen is de kerk belangrijker dan hun eigen huis. Aanstellerij? Misschien, maar wie ben ik om dat te zeggen?
Ik zou het met je eens zijn als er had gestaan : dé moslims, dé feministen, dé linkschen doen dit en dat. Dat stond er bewust niet. En met het gebruik van linkschen in plaats van linksen probeerde ik juist dat onderscheid nog eens verder te verduidelijken.quote:Op maandag 4 november 2019 13:57 schreef SicSicSics het volgende:
Framing (en ik parafraseer) is de dingen zo vertellen en/ of draaien dat ze in het verhaal passen wat je wil vertellen. "Moslims en Feministen zijn tegen vrije meningsuiting!" is een frame. Het is niet waar.
Linkschen branden universiteit plat!
Is een frame. Het is niet waar.
Het bijlegvelletje wordt vaak toegepast in zulke gevallen, dat klopt.quote:Ik zou een boek niet direct een aparte status willen geven.
Het heeft met uitleggen te maken. (Let op! Ook dit is een mening)
Wanneer je uitlegt dat Lev. 18 in de tijdsgeest past, maar nu niet meer zo opgevat wordt. Prima.
Als je Lev. 18 gebruikt om mensen anders te willen of te gaan behandelen. Dan mag je daar van mij op aangesproken worden.
Het boek op zich kan op verschillende manier gebruikt worden, dus ik zou de tekst die mij niet aanstaat daar niet uit willen scheuren.
Mwa, niet echt een lijst hoewel het Wetboek van Strafrecht m.i. toch de bedoeling heeft om een omkadering te maken wat wel of niet verboden is.quote:Er is geen verbodslijst. Maar je kunt vandaag over sommige zaken meer zeggen dan vroeger en over als je over andere zaken begint krijg je misschien iets meer negatieve feedback dan vroeger.
Dat zal altijd zo blijven ook.
Niet iedereen kijkt er hetzelfde tegenaan, dat kloptquote:Er zit zeker een grens aan het eigen handelen en er zit zeker een arbitraire grens aan wat ik niet of wel erg vind.
Nee, totaal niet.quote:Mijn mening: Wat Pegida deed/ doet is niet demonstreren, maar provoceren en daarmee zet je wat mij betreft jezelf buiten spel. Bewust moeilijk doen, bewust mensen kwetsen (Wat op zich mag natuurlijk.), bewust een reactie uitlokken onder de schijn van een democratisch recht op 'demonstreren'.
En vervolgens gaan huilen als je de reactie krijgt die je verwacht had.
Hier sta ik vierkant achter!
Jij niet?
Nee, daar hadden ze poging tot moord van moeten maken.quote:Op maandag 4 november 2019 14:05 schreef SicSicSics het volgende:
Ik heb geen idee eigenlijk.Ik zit er niet zo ver in...
Vond wel deze:
https://www.rechtspraak.n(...)ilderswijk-2015.aspx
Het was een uit de hand gelopen demonstratie. Is zijn straf nou ook censuur?
Een oproep tot geweld tegen zichzelf !quote:Op maandag 4 november 2019 15:34 schreef SicSicSics het volgende:
Een 11.
TL : En bovendien, komen we weer uit bij grondwet en lokaal, VVD Jorritsma Eindhoven heeft op video verklaard ''Over my dead Body'' dat zo'n demonstratie ooit nog doorgaat.
Niet te hopen dat dit sommigen op een idee brengt.
Hoewel ik niet Jorritsma verantwoordelijk zal gaan stellen voor zulke oproepen tot geweld maar slechts de eventuele uitvoerder daarvan.
Hoe is dit een oproep tot geweld?
Een 10.quote:Dus jouw antwoord op mijn vraag "Maak je serieus een vijfde kolone referentie?" is een volmondig "Ja!"?Maar wat is jouw antwoord op mijn andere vraag dan?
"Op basis van bovenstaande verhaal!?!"
Dan is het antwoord "Nee!", denk ik? Want je doet dat op basis van een heleboel andere informatie. Klopt toch? Het verhaal van Öztürk is namelijk met geen mogelijkheid anti-democratisch te noemen, laat staan 'staatgevaarlijk'.![]()
Öztürk:
[..]
TomLuny:
OVERLEG!?! ONDERZOEK!?!?! Die gek is staatsgevaarlijk en onze democratie aan het ondermijnen!!!!
Huilie huiliequote:Op zaterdag 26 oktober 2019 21:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die een groot voorstander was om de divi belasting af te schaffen.
Links zou zo'n felle uitspraak alleen maar hebben aangemoedigd, behalve als Baudet het zegt natuurlijk, dan deugt het opeens van geen kant.
Nee, we hebben burgemeesters die uit functie een ingewikkelde afweging maken. Dat wegzetten als lafheid is van eenzelfde aanmatigende simpliciteit als Pegida tentoonspreid.quote:Op maandag 4 november 2019 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, we hebben burgemeesters die uit lafheid hun kont afvegen met de grondwet en een minstens zo laffe regering die daar niet op ingrijpt. Geen van beide zijn grondwetgever. Dat is het idee van een rechtsstaat, dat overheidsdienaren wetten uitvoeren die ze niet zelf geschreven hebben.
Iemand heel hard op zijn teen trappen en als je dan een klap op je bek krijgt roepen dat die ander geweldadig is. How very mature.quote:Als er geen reactie komt is er niks aan de hand. Als ze wel met geweld reageren is dat inderdaad een demonstratie van islamitische heerszucht, maar ook dat mag gedemonstreerd worden. Dat is blijkbaar juist nodig.
Nee, absoluut niet. Als je 'normaal' demonstreert en niet bewust en/ of direct voor die tenen gaat om een reactie uit te lokken, kun je demonstreren wat je wil.quote:Daar komt het dan wel op neer. Het is niet anders. De vrijheid van meningsuiting is er natuurlijk niet voor de meningen waar niemand iets tegen heeft.
Mee eens! Ook al ben ik het niet eens met de implicaties in de laatste zin.quote:Dat vind ik een moeilijke. Er is best voor te zeggen om een uitzondering op de demonstratievrijheid te maken wanneer daardoor feestelijkheden of plechtigheden (4 mei bijvoorbeeld) worden verstoord. Op zich zou een gebedshuisgang daar ook wel voor in aanmerking kunnen komen, maar natuurlijk niet de hele moskee de hele tijd. Mensen moeten immers tegen islamisering en islamtische heerszucht kunnen demonstreren.
Nee. Het is andersom. Hij faciliteert niet de gebruiker van geweld, maar hij beschermd de ontvanger.quote:Dat is precies wat die burgemeester doet.
Er stonden toch geen directe aanvallen in?quote:Op dinsdag 5 november 2019 05:19 schreef TomLuny het volgende:
Dank je voor al je complimenten, daarom stelde ik voor even af te koelen.
Hartstikke goed dat ze dat proberen, dat is hun goed recht!quote:Waar het vandaan komt is niet de 5e colonne maar daarmee verwees ik naar de OIC dat hard zn best doet het zelf verzonnen 'begrip' islamofobie erdoorheen te krijgen tegelijkertijd met het begrip blasfemie, oftewel iedere kritiek op islam of belediging van islam aanpakbaar te maken. Zie ook een paar posts hierboven.
Dat zeg: Als je alleen maar uit zijn woorden haalt, dat hij demonstreren permanent wil verbieden, begrijp je niet wat Öztürk zegt.quote:Ik vind dat als je demonstreren permanent wil gaan verbieden op bepaalde plaatsen dat dit een nogal grote beperking is van het vrije woord en zonder het vrije woord heb je m.i. geen goede democratie. En zoals ik hierboven al schreef, de echte ambities zijn nog groter en nog meer ingrijpender, dat beperkt zich niet alleen tot een lokale demonstratie maar over de hele breedte van wat er gezegd en geschreven mag worden. Want islam.
Verder sluit ik me aan bij de post van Weltschmerz.
>
NWS / Neemt de censuur ook in Nederland toe ?
Dat klopt!quote:Dus ik heb Özturk verkeerd begrepen en hij zegt niet dat je niet bij een moskee mag demonstreren ?
Pfffffffftquote:Hij zegt dat het wel oke is om daar te demonstreren indien er kinderhuwelijken worden voltrokken, wapens worden opgeslagen, terroristen van motivatie worden voorzien en de azan teveel lawaai maakt ?
Dat zie, dat jij dat er niet uithaalt. Daarom leg ik het nog een keer uit!quote:Ik haal dat er niet uit want hij sleept er zelfs poppen bij die lang niet in alle gevallen met een aangekondigde en goedgekeurde demonstratie hadden te maken. En zoveel gevallen waren dat niet eens, ik herinner me er nog niet eens een handje vol, ondanks dat de voltallige media er grote hysterie mee opklopte.
Graag, maar als je er dezelfde manier van interpretaie op los laat als die ik je zie doen bij de woorden van Öztürk dan denk ik dat het weinig zin heeft.quote:De video buiten beeld waar ik het over had heb ik gezien maar staat waarschijnlijk alleen op fenixx en dan gaat de discussie over die website en niet over de video. Heb ook geen zin het terug te zoeken nu. Als je echt benieuwd ernaar bent wil ik wel een poging wagen het terug te vinden.
Met een beetje goede wil kun je inderdaad een hoop (ver)draaien.quote:En Erdogan noemt het kazernes. Je zou de demonstranten dus ook anti-militaristen kunnen noemen.
Met een beetje goede wil.
Ah. Dan snap ik jouw (jullie) manier van "nuanceren" niet.quote:Op dinsdag 5 november 2019 06:00 schreef TomLuny het volgende:
Ik zou het met je eens zijn als er had gestaan : dé moslims, dé feministen, dé linkschen doen dit en dat. Dat stond er bewust niet. En met het gebruik van linkschen in plaats van linksen probeerde ik juist dat onderscheid nog eens verder te verduidelijken.
De universiteit staat er nog gewoon hoor.quote:En over het niet waar zijn, stop de term hieronder eens in de zoektrommel en dan is er zelfs een wiki over en klik je op afbeedlingen dan krijg je honderden foto's ervan en tientallen video's. Van meerdere incidenten daar, niet eens van alleen die met Milo.
university berkeley riots
Ik vind dat bijlegvelletje een prima oplossing. Probleem is dan alleen nog, dat nog steeds niet iedereen dezelfde tekst op dezelfde manier uitlegt of interpreteerd. Dus ook zo'n bijlegvellejte kun je bediscussieren.quote:Het bijlegvelletje wordt vaak toegepast in zulke gevallen, dat klopt.
Mein Kampf en bepaalde islamitische schoolboeken hebben ze ieder gekregen.
Vraag blijft open welke andere status, of het ontbreken daarvan, een boek heeft als er terug wordt gekeken naar hoelang MK verboden is gebleven. En zo zullen er nog wel meer boeken zijn die verboden of minstens verstopt zijn.
Ja dat is het en daar maken we het misschien nog wel ingewikkelder van in plaats van gemakkelijker. Ik heb geen toets gedaan naar de juridische haalbaarheid van mijn mening.
Ik vond de VvMU zelf al een ingewikkeld onderwerp en heb dat ergens in het begin aangegeven.
Maar dit is toch ook gewoon pure intimidatie? En gaat daarmee toch gewoon te ver? Of bedoelen ze met 'persoonlijk aanpakken' dat ze allemaal een extra Chocoladeletter en een gedicht in de schoen krijgen?quote:Mwa, niet echt een lijst hoewel het Wetboek van Strafrecht m.i. toch de bedoeling heeft om een omkadering te maken wat wel of niet verboden is.
Dit staat niet op een lijst maar er wordt wel onderzocht of het buiten het kader van toegestaan valt.
De Brabantse CDA-fractie voelt zich bedreigd door uitspraken van boerenactiegroep Farmers Defence Force. In een poll op Facebook wordt gevraagd of de Statenleden 'persoonlijk aangepakt moeten worden na het verraad van 25 oktober'. "Dit komt echt binnen", zo reageert fractievoorzitter Ankie de Hoon. Het Openbaar Ministerie gaat onderzoeken of er sprake is van strafbare feiten.
https://www.omroepbrabant(...)ce-OM-doet-onderzoek
En dat mag ook.quote:Niet iedereen kijkt er hetzelfde tegenaan, dat klopt
Maar ook Weltschmerz geeft aan dat er grenzen zijn aan de vormen van demonstratie(recht).quote:Nee, totaal niet.
Ik zie dat heel anders en Weltschmerz heeft dat al verwoord, zie dezelfde verwijzing als in mijn vorige post. Het is geen poging er twee tegen één van te maken maar het ligt in de lijn van hoe ik erover denk dus vandaar dat ik het niet hoef te herhalen.
Door wie?quote:Op dinsdag 5 november 2019 06:19 schreef TomLuny het volgende:
Dit wordt ook wel civiele jihad genoemd.
Die worden op bepaalde punten en binnen de kaders van de wet al netjes aangepakt. Meer kunnen we niet doen ook!quote:Carel Brendel had een treffende titel voor ongeveer datzelfde gebeuren, namelijk :
Wie verlost ons van de beroepsmoslims ?
Het zijn ook niet mijn woorden, maar om dit dictatoriale trekjes te noemen ... gaat weer richting de 11quote:Op dinsdag 5 november 2019 06:59 schreef TomLuny het volgende:
Een oproep tot geweld tegen zichzelf !![]()
Wat een grap.
Maar woorden als 'alleen over mijn lijk' impliceert toch echt dat iets alleen te verkrijgen valt als het afgepakt wordt.
Geen enkele discussie meer mogelijk, oftewel dit heeft dictatuur trekjes en al helemaal als je het recht op demonstratie daarmee gaat beperken. Terwijl de ongeregeldheden toch echt niet door de demonstranten werden gepleegd.
Soms is dat (helaas) de beste manier van de-escalatie, maar dat betekent niet dat de stenengooiers gewonnen hebben.quote:En ik snap best dat mensen al dat gedemonstreer zat zijn en opkijken tegen de kosten ervan zoals inzet van politie die dan ook nog eens botbreuken e.d. ervan krijgen.
Maar zoals het nu gaat is het de wereld op zn kop, niet de stenengooiers worden in de politiebus afgevoerd maar de gestenigden. Als ze al niet zout pilaar enkel toekijken hoe iemand mishandeld wordt. Het is de makkelijke weg kiezen die op den duur veel meer zal gaan kosten als dit zo door gaat.
quote:Een 10.![]()
Ik heb het hierboven inmiddels proberen toe te lichten en laat het even hierbij.
Dat Hillary niet is verkozen is een tijdelijke tegenslag ja, maar het is een lange termijn proces. Bovendien is te zien, bijvoorbeeld in Engeland, dat bepaalde onderdelen, zoals islamofobie wetgeving, al flink aan het doordringen zijn. Volgens mij had ik daar al eerder naar verwezen en jij had er volgens mij ook al commentaar op gegeven en wordt het nu een beetje een herhaling.quote:Op dinsdag 5 november 2019 08:05 schreef SicSicSics het volgende:
Hartstikke goed dat ze dat proberen, dat is hun goed recht!Het gaat alleen niet lukken.
Met de overduidelijke intentie om op demonstraties bij een moskee een totaalverbod te leggen want het is een moskee.quote:Dat zeg: Als je alleen maar uit zijn woorden haalt, dat hij demonstreren permanent wil verbieden, begrijp je niet wat Öztürk zegt.
[..]
Dat klopt!Hij zegt dat er goed gekeken moet worden naar of deze demonstraties nog wel onder de vrijheid van meningsuiting vallen en zo niet, als het wel intimidatie en haatzaaien is, dat dan deze vorm van 'haatdemonstraties' verboden moet worden.
Is nogal een verschil.
.....quote:Pfffffffft_! Ik slik weer even een paar complimentjes in.
[..]
Dat zie, dat jij dat er niet uithaalt. Daarom leg ik het nog een keer uit!
[..]
Ok, zal een poging wagen de video terug te vindenquote:Graag, maar als je er dezelfde manier van interpretaie op los laat als die ik je zie doen bij de woorden van Öztürk dan denk ik dat het weinig zin heeft.
Dit zal vast een fotoshop zijn danquote:Met een beetje goede wil kun je inderdaad een hoop (ver)draaien.
Wij hebben toch niks met Hillary en Engeland te schaften (straks nog minder zelfsquote:Op dinsdag 5 november 2019 08:28 schreef TomLuny het volgende:
Dat Hillary niet is verkozen is een tijdelijke tegenslag ja, maar het is een lange termijn proces. Bovendien is te zien, bijvoorbeeld in Engeland, dat bepaalde onderdelen, zoals islamofobie wetgeving, al flink aan het doordringen zijn. Volgens mij had ik daar al eerder naar verwezen en jij had er volgens mij ook al commentaar op gegeven en wordt het nu een beetje een herhaling.
Wederom insinuaties.quote:Met de overduidelijke intentie om op demonstraties bij een moskee een totaalverbod op te leggen want het is een moskee.
Dat is het sowieso.quote:Dit zal vast een fotoshop zijn dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door SicSicSics op 05-11-2019 08:40:41 ]Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
Ok, heeft allemaal geen invloed op ons, gelukkig maarquote:Op dinsdag 5 november 2019 08:35 schreef SicSicSics het volgende:
Wij hebben toch niks met Hillary en Engeland te schaften (straks nog minder zelfs) om nog maar te zwijgen over of je insinuaties überhaubt hout snijden, want dat doen ze niet.
Ik zal dan maar een inburgeringscursus gaan aanvragen want dat heb ik het nog niet onder de knie, bedankt om daarop te wijzen.quote:Wederom insinuaties.
Gevolgtrekkingen die je volledig 'aan je water' aanvoelt? Want het zijn niet zijn woorden.
Stop de woorden eens in de zoekmachinequote:Dat is het sowieso.![]()
Maar ook hier is een stukje context handig. Zijn het de woorden van Erdogan? Nee. Dus daar heb je al geen gelijk in!Maar wanneer zei hij dit? En wat was het gevolg?
Stem jij op Denk of ben je er zelfs lid van ?quote:[spoiler]
Hij droeg ze voor als een gedicht en heeft er zelfs voor in de cel gezeten, 4 maanden. Voor het voorlezen van een gedicht. Het zijn niet eens zijn eigen woorden.
Dat zou je toch censuur kunnen noemen!?!![]()
[/spoiler]
quote:Op zondag 27 oktober 2019 07:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wanneer alt-right extreem links anderen van dingen loopt te beschuldigen zaken ontkennen weet je dat ze het zelf doen dat je gelijk hebt.
Welja, bagatelliseer het gewoon.quote:Op dinsdag 5 november 2019 08:12 schreef SicSicSics het volgende:
De universiteit staat er nog gewoon hoor.Niks platgebrand.
Goed idee voor Pegida dan, nemen ze een bijlegvel gespannen tussen twee stokken mee dat ze het niet op moslims persoonlijk hebben voorzien.quote:Ik vind dat bijlegvelletje een prima oplossing. Probleem is dan alleen nog, dat nog steeds niet iedereen dezelfde tekst op dezelfde manier uitlegt of interpreteerd. Dus ook zo'n bijlegvellejte kun je bediscussieren.
Ik plaatste deze (weer) om het idee van een lijst in het WvS vorm te geven.quote:Maar dit is toch ook gewoon pure intimidatie? En gaat daarmee toch gewoon te ver? Of bedoelen ze met 'persoonlijk aanpakken' dat ze allemaal een extra Chocoladeletter en een gedicht in de schoen krijgen?
"e:En dat mag ook.
Ja kloptquote:Maar ook Weltschmerz geeft aan dat er grenzen zijn aan de vormen van demonstratie(recht).
Nee, in een rechtsstaat kan een overheidsdienaar niet zomaar ineens gaan afwegen. Het recht dicteert doorgaans een verticale beslisboom met hier en daar horizontale beslisruimte, de afweging dus. De burgemeester maakt hier een afweging terwijl hij een gevolgtrekking moet doen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 07:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee, we hebben burgemeesters die uit functie een ingewikkelde afweging maken. Dat wegzetten als lafheid is van eenzelfde aanmatigende simpliciteit als Pegida tentoonspreid.
Ik zeg toch ook ook niet dat het probleem of dce complexiteit bij de wetgever ligt!?! Integendeel. De complexiteit zit hem in de uitvoering.
Die vergelijking is slechts in zoverre van toepassing dat de moslims in overdrachtelijke zin hun enorm lange tenen onder de hak van een ander proberen te schuiven en dan gekwestst gaa doen, terwijl ze gewoon heerszuchtig zijn: Wij bepalen wat jij over de islam mag zeggen, ongelovigen moeten voldoen aan onze religieuze normen.quote:Iemand heel hard op zijn teen trappen en als je dan een klap op je bek krijgt roepen dat die ander geweldadig is. How very mature.
Dan geef je dus diegenen die zeggen zich uitgelokt te voelen macht over waarvoor of waartegen er gedemonstreerd mag worden. De mensen zonder zelfbeheersing die tot geweld overgaan bepalen hoe onvrij het woord is.quote:Nee, absoluut niet. Als je 'normaal' demonstreert en niet bewust en/ of direct voor die tenen gaat om een reactie uit te lokken, kun je demonstreren wat je wil.
Nee, dat ben je niet. Zonder de implicaties van de laatste zin ben je gewoon voor het laten opleggen van religieuze regels aan niet-religieuzen.quote:Mee eens! Ook al ben ik het niet eens met de implicaties in de laatste zin.
Nee, dat doet hij niet want de ontvanger van geweld is Pegida. Moslims: "Als je je bek opentrekt slaan ik hem dicht".Burgemeester: "Je hebt het gehoord, jij moet je bek houden." Ombudsman:"Hij heeft het recht te zeggen wat hij wil, en het jouw wettelijke plicht te zorgen dat die moslims zijn bek niet dicht kunnen slaan." Burgemeester: "Over mijn lijk." Moslims: "Zie je wel, iedereen moet allah gehoorzamen, de burgemeester zegt het ook."quote:Nee. Het is andersom. Hij faciliteert niet de gebruiker van geweld, maar hij beschermd de ontvanger.
Door diverse gespecialiseerden, vaak afkomstig uit de inlichtingen- en veiligheidsdiensten of die daarmee hebben samengewerktquote:Op dinsdag 5 november 2019 08:13 schreef SicSicSics het volgende:
TL : Dit wordt ook wel civiele jihad genoemd.
Door wie?
Jawel, we kunnen andere mensen meer aandachtig maken op zulke gevaren.quote:Die worden op bepaalde punten en binnen de kaders van de wet al netjes aangepakt. Meer kunnen we niet doen ook!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |