abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189633023
Er zijn al diverse maatregelen in het buitenland te zien

Australische kranten lakken voorpagina's zwart tegen censuur
https://nos.nl/artikel/23(...)t-tegen-censuur.html

UK thought police: All criticism of Islam prohibited
https://onenewsnow.com/cu(...)-of-islam-prohibited

Duitse minister wil meer optreden tegen online haatspraak
Dit is een van de mechanismen voorzien in een uitgebreide wet, het Netzwerkdurchsetsugnsgesetz (kortweg NetzDG).
https://www.cidi.nl/duits(...)n-online-haatspraak/

etc.

Nu kreeg ik via via ook te horen dat Mamjo.com al meer dan twee weken compleet plat ligt.
Heeft dat met censuur te maken, weet iemand dat ?

Fenixx.org lijkt inmiddels ook algoritmisch onderdrukt te worden en was hooguit via een omweg bereikbaar en inmiddels totaal niet meer bereikbaar.

Waar eindigt dit of zijn er andere oorzaken ?
shift-knop defekt
pi_189633137
Het gekkenhuis is een deurtje verderop.
pi_189633138
Dat gebeurt overal in meer of mindere mate.
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:51:09 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189633226
=== BNW / TRU ===>
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Spellchecker zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:55:55 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189633486
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 19:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
=== BNW / TRU ===>
Valt toch wel mee met complot enzo ?
In de OP staan recente nieuwsberichten.
Ook hieruit blijkt dat het puur beleid is :

Volgens evaluatie van het effect van Europese EU richtlijnen voor sociale mediabedrijven lijken deze vooralsnog te wensen over te laten. Afgelopen september publiceerde het in Nederland gevestigde International Network Against Cyber Hate (INACH) een rapport over de werking van door de Europese Commissie (EC) ingestelde gedragscode op dit gebied. Hieruit bleek dat alleen Facebook “in toelaatbare mate” reageert op gebruikers die haatspraak rapporteren. Andere platforms, zoals YouTube, Twitter en Instagram, scoorden ondermaats.

De Nederlandse regering onderstreept steeds het belang van een gezamenlijke Europese EU aanpak van online haatspraak. De gedragscode van de EC is hier het meest relevante voorbeeld van, maar heeft in de praktijk schijnbaar niet het beoogde effect.

Dus ja, als ik dan twee websites binnen een paar dagen kopje onder zie gaan dan krijg je dat soort vragen.
shift-knop defekt
pi_189633558
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 20:02 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Volgens evaluatie van het effect van Europese EU richtlijnen voor sociale mediabedrijven lijken deze vooralsnog te wensen over te laten. Afgelopen september publiceerde het in Nederland gevestigde International Network Against Cyber Hate (INACH) een rapport over de werking van door de Europese Commissie (EC) ingestelde gedragscode op dit gebied. Hieruit bleek dat alleen Facebook “in toelaatbare mate” reageert op gebruikers die haatspraak rapporteren. Andere platforms, zoals YouTube, Twitter en Instagram, scoorden ondermaats.

De Nederlandse regering onderstreept steeds het belang van een gezamenlijke Europese EU aanpak van online haatspraak. De gedragscode van de EC is hier het meest relevante voorbeeld van, maar heeft in de praktijk schijnbaar niet het beoogde effect.

Dus ja, als ik dan twee websites binnen een paar dagen kopje onder zie gaan dan krijg je dat soort vragen.
Je verdedigt natuurlijk vrije haatuitingen van extreemrechtse lieden. In hoeverre ben je verweven met dat soort ?
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:07:15 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_189633573
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 20:02 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Want er zijn niet drie qantiljoen andere redenen voor websites om niet bereikbaar te zijn?
pi_189633730
Met zo'n Ollongren weet je het nooit.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189634124
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 20:14 schreef Montagui het volgende:
Met zo'n Ollongren weet je het nooit.
Met zo'n Baudet nog minder.
Wilde hij laatst het ontslag van weerman Hiemstra , toch ?
En als hij de grootste parij is dan gaat hij misschien de voorzitter van VNO ontslaan.
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:00:02 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189634781
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 20:31 schreef Bluesdude het volgende:
En als hij de grootste parij is dan gaat hij misschien de voorzitter van VNO ontslaan.
Die een groot voorstander was om de divi belasting af te schaffen.
Links zou zo'n felle uitspraak alleen maar hebben aangemoedigd, behalve als Baudet het zegt natuurlijk, dan deugt het opeens van geen kant.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189634852
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 21:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Die een groot voorstander was om de divi belasting af te schaffen.
Links zou zo'n felle uitspraak alleen maar hebben aangemoedigd, behalve als Baudet het zegt natuurlijk, dan deugt het opeens van geen kant.
Dit topic gaat over censuur en Baudet heeft wel eens neigingen mensen die anders denken en zeggen dan hem de mond te snoeren door te straffen met baanverlies
pi_189635061
Beetje censuur kan geen kwaad.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189635088
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 21:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit topic gaat over censuur en Baudet heeft wel eens neigingen mensen die anders denken en zeggen dan hem de mond te snoeren door te straffen met baanverlies
Dit is de hypocrisie van rechts. Als het om hunzelf gaat dan is de maat vol, maar ze willen wel anderen censureren. Neem Hdidema die een zaak begon tegen iemand omdat diegene wat gezegd had over hem dat 'm niet aanstond.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189635601
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 20:06 schreef Bluesdude het volgende:

Je verdedigt natuurlijk vrije haatuitingen van extreemrechtse lieden. In hoeverre ben je verweven met dat soort ?
Een surinaams forum zoals mamjo.com is rechts-extreem ?
En ja, ik noemde ook fenixx.org
Maar ik verdedig niks, ik vraag waar zijn die gebleven.
Vrije spraak is namelijk ook de ruimte geven aan wat men niet bevalt.
Anders heeft het begrip vrije spraak totaal geen betekenis.
Vind ik dan althans, en met mij tig andere liberalen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 19:46 schreef Vliegbaard het volgende:
Dat gebeurt overal in meer of mindere mate.
En men laat het gewoon gebeuren ?

Bepaalde groeperingen zoals het cidi vinden het blijkbaar allemaal prima.
controle over de media enzo
shift-knop defekt
pi_189635751
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 21:27 schreef TomLuny het volgende:

ah je laat je nazi-inborst zien.... dit topic gaat wat jou betreft over joden als een groot kwaad aanwijzen.
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:33:45 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_189635765
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 21:27 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Een surinaams forum zoals mamjo.com is rechts-extreem ?
En ja, ik noemde ook fenixx.org
Maar ik verdedig niks, ik vraag waar zijn die gebleven.
Vrije spraak is namelijk ook de ruimte geven aan wat men niet bevalt.
Anders heeft het begrip vrije spraak totaal geen betekenis.
Vind ik dan althans, en met mij tig andere liberalen.
[..]

En men laat het gewoon gebeuren ?

Het is Trump’s natte droom en ik vermoed dat Wilders er ook wel een harde plasser van krijgt.
pi_189635847
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 21:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Het is Trump’s natte droom en ik vermoed dat Wilders er ook wel een harde plasser van krijgt.
Daarmee zit ik eigenlijk ook een beetje in de knoop :{

En wat mij nog meer opknoopt is dat ik in sommige gevallen merk dat het stiekum gebeurt.
Dus niet zo van U BENT GEBLOKT, want blablabla - nee, het is zomaar ineens foetsie.
zwart gat ingedoken.

[ Bericht 13% gewijzigd door TomLuny op 26-10-2019 21:48:15 ]
shift-knop defekt
pi_189636263
Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat censuur in Nederland toeneemt. Is hysterie.
pi_189636339
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 20:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Met zo'n Baudet nog minder.
Wilde hij laatst het ontslag van weerman Hiemstra , toch ?
Ja, dus????? Baudet heeft op dit gebied op dit moment niets te vertellen. Ollongren des te meer!
pi_189636691
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 21:09 schreef Discombobulate het volgende:

Dit is de hypocrisie van rechts. Als het om hunzelf gaat dan is de maat vol, maar ze willen wel anderen censureren. Neem Hdidema die een zaak begon tegen iemand omdat diegene wat gezegd had over hem dat 'm niet aanstond.
Hiddema is een jurist dus ik heb zo'n vermoeden dat hij wel weet wat censuur is en wat niet.
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 22:11:55 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189636738
Censuur en propaganda zijn overal aanwezig in NL
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189638770
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 22:11 schreef Nikonlover het volgende:
Censuur en propaganda zijn overal aanwezig in NL
En het is besmettelijk

Far-Left Group Threatens Violence Against Church Screening ‘The Rise of Jordan Peterson’

“Fair warning,” it read, “several community organizations are planning to shut down your showing of the Jordan Peterson propaganda film. While many of us aren’t Christian and some even flat-out condemn the religion, we do not want any harm to come to your place of worship or those within. However, we cannot allow fascism to continue to rise and will not tolerate its presence in our city, whether it is on the streets or on the waterfront or in a church. Read some history books, read about eugenics, read about sex and gender and then compare it to Peterson. Pray on it if you must. Do the right thing. As much as we joke about it, we really don’t want to have to bring out the guillotine to fix society.”

https://www.dailywire.com(...)e-of-jordan-peterson

Beetje lange video, sorry
De reacties eronder geven een indruk van de inhoud.

Staatssecretaris Paul Blokhuis wil dat Bol.com stopt met de promotie en verkoop van antivaccinatieboeken.
De bewindsman neigt daarmee naar censuur, vindt Rob Wissink. Collegajournalist René Banierink deelt die mening volmondig en vindt dat Blokhuis zijn energie beter kan steken in het verplicht stellen van vaccinaties.

https://www.tubantia.nl/o(...)-niet-goed~a8c58317/

plaatsing betekent niet automatisch instemming

Lijkt er sterk op dat diegenen die alarm slaan over 'bedreiging voor de democratie' en 'laat ze niet lopen' zelf het meeste de zwarte stift hanteren.
Partijen die groot werden met beloftes van gekozen burgemeesters en invloed van burger dmv referenda zijn de eersten die dat afschaffen.
Groeperingen die trots zijn op de rol die zij als liberalen op universiteiten hebben gespeeld zoals in Berkeley om de geminimaliseerden een stem te geven branden tegenwoordig het gebouw af als er een stemgeluid is te horen dat hun niet bevalt.

De universiteit van Oxford verbiedt het in de handen klappen om te voorkomen dat mensen ‘getriggerd’ worden.
https://ejbron.wordpress.(...)in-beinvloed-worden/

Religieuze organisaties zoals het OIC die o.a. via de VN hun macht proberen aan te wenden (met succes) om hun onwelgevallige geluiden te smoren.
En etc.

Het wordt echt op je tenen lopen zo of je mag het goelag heropvoedingskamp in 15.gif
shift-knop defekt
pi_189639748
Nog etwas aus Deutschland, Geen Bild abo, maar de titel zegt genoeg.
quote:
Erschreckend, wie viele nicht mehr ihre Meinung sagen

Ein Professor wird aus dem Hörsaal gemobbt, ein Ex-Minister kann nicht bei einer Veranstaltung aus seinem Buch vorlesen , im Internet herrscht ein Klima des Hasses – wer nicht der „richtigen“ Meinung ist, dem droht der Shitstorm.
https://www.bild.de/bild-(...)ionToLogin.bild.html

Het zullen waarschijnlijk allemaal extreem rechtse gasten zijn met nazi sympathieen?

" Ein Professor" - Bernd Lucke (ALFA):

" Ex-Minister" - Thomas de Maiziere (CDU):
quote:
„Staat kapituliert vor Extremisten“: Linke verhindern De-Maizière-Lesung
https://www.focus.de/poli(...)gen_id_11258720.html
pi_189642534
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 20:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Have you beaten your wife lately?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')