abonnement Unibet Coolblue
pi_189600980
Vrouwen gaan gemiddeld na 7,6 jaar vreemd. Ook ik ga gebukt onder de seven year itch, alleen manifesteert die zich op een andere manier: ik moet verhuizen. En dus heb ik met mijn lief een nieuw huis gekocht, 7,6 jaar na de aankoop van ons nieuwbouwhuis waar we voor altijd in hadden kunnen blijven wonen.

Ons nieuwe huis is een kluswoning. Zijn jullie dan handig? hoor ik jullie denken. Nee, wij zijn niet handig. En we zijn ook niet erg avontuurlijk. Niks voor ons eigenlijk, zo'n verbouwproject. Als dat maar goedkomt. Ik hoop dat jullie eens mee willen denken en zinnig advies willen geven als ik een van de duizenden beslissingen moet nemen die nog gaan komen.

Zo moest het worden:



Dit is waar we het voor deden:



Sinds april 2019 zit de verbouwing erop. Het is nadien een tijd stil geweest omdat ik ziek ben geworden. Maar ik ben beter! Ik ben druk bezig geweest met het opvragen van offertes en het prioriteren van de resterende werkzaamheden, er is al een aantal nieuwe klussen uitgevoerd en er staan nog activiteiten die we uitbesteden in de planning.

• Reeds uitgevoerd: schilderen begane grond en eerste verdieping, vervangen van enkel glas in twee raampartijen.
• Wordt binnenkort uitgevoerd: vervangen van voegen in twee gevels en impregneren van de hele gevel, spouwmuurisolatie, vervangen van drie dakramen in de garage, schilderen zolder en het maken van een maatwerkkast in de badkamer.

De laatste updates gingen over het vervangen van het glas in de woning:

quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
Intussen wordt er hard gewerkt. Ik wist niet dat het vervangen van glas zo'n enorme klus was. Als je dan bedenkt wat ik ervoor betaal dan moeten die jongens wel onderbetaald worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die latjes erop vind ik maar niks. Gelukkig zie je er vrijwel niks meer van als ze zwart zijn, zeker niet op hoogte. Ik moet ze zelf nog schilderen.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 17:56 schreef Claudia_x het volgende:
Zo, het zit erop! De witte latjes zien er van buiten niet uit, maar zoals ik al zei worden die nog zwart en dan zie je er niks meer van. De takken hebben we nog wat verder gesnoeid en zo begint het wat te worden met de voorkant. Misschien moet ik met het tuinontwerp nog wat doen om meer het gevoel van een voorgevel te creëren. De voordeur zit namelijk aan de zijkant van het huis, bij de oprit, en daardoor heb je het gevoel dat het huis zich wat van de weg keert (als je begrijpt wat ik bedoel).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van de binnenkant zie je er vrijwel niks van. Er zit hier en daar een klein randje bij het glas dat ik bij moet werken. En misschien moet ik eens nieuwe uitzetboompjes kopen. :+ De raamboompjes heb ik vervangen omdat die niet goed meer waren, maar de uitzetboompjes doen het nog prima.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het voelt al meteen zoveel warmer!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 20:08:26 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189603566
quote:
6s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 18:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga even nieuw topic openen. Godsamme, wat een geouwehoer.
Voor iemand die oorspronkelijk geen topic zou openen... O-)

Maar ik ben zo blij dat je het gedaan hebt! *O* Fijn om mee te kunnen lezen met je overwegingen en mee te genieten van het resultaat! :Y O+
***
pi_189606024
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 20:08 schreef BE het volgende:

[..]

Voor iemand die oorspronkelijk geen topic zou openen... O-)
Goed onthouden! :D

quote:
Maar ik ben zo blij dat je het gedaan hebt! *O* Fijn om mee te kunnen lezen met je overwegingen en mee te genieten van het resultaat! :Y O+
Een reden dat ik post is omdat ik zelf graag zo'n soort topicreeks had willen lezen. Er zijn vast mensen zoals ik die niet veel zelf kunnen maar wel dromen van een huis naar eigen smaak en wens verbouwen. Het zou mooi zijn als iemand met m'n topics is geholpen. Ik heb er zelf in ieder geval veel aan gehad.

Oh, en het is ook fijn om een archief te hebben!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189606585
En ik vind het een heerlijk topic om te lezen! Heb zelf eerder nooit getopict en daar nu stiekem misschien wel een beetje spijt van. Maar ik heb ook jullie vorige topic gevolgd over het nieuwbouwhuis en ook veel andere verbouwtopics. Ik ben dol op verbouwen dus ben superdankbaar voor alle FOKkers die hier over schrijven (en mee-ouwehoeren).
pi_189611320
De steigers staan. Maandag gaan ze beginnen aan de gevel. Het duurt ongeveer drie dagen om de voegen van twee gevels uit te hakken. Daarna gaan ze kleine reparaties verrichten en de andere twee gevels vast impregneren. Dat zou aan het einde van de week klaar moeten zijn. Volgende week zijn ze dan nog bezig met voegen en het impregneren van die gevels (maar dat impregneren moet een paar dagen na het voegen gebeuren, als ik het me goed herinner).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van de reparaties vindt plaats aan het gat rechtsonder in deze gevel dat gedicht moet worden i.v.m. de spouwmuurisolatie. Ik heb overwogen om er een plaat in te laten zetten met het bouwjaar erin en de namen van de bewoners, maar heb het idee laten varen omdat ik er geen tijd voor had en omdat het me de investering nu niet waard is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van de kleine dingen waar ik naar uit heb gekeken: het verwijderen van het laatste zonnescherm. Ik was een paar dagen geleden van plan om dat met m'n lief te doen, maar het leek ons niet verantwoord. De mannen hebben het even voor ons gedaan toen de steiger stond.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel beter. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189611360
En geloof me, dat grijze muurtje is ons ook een doorn in het oog. De enige reden dat het nog niet weg is, is omdat we de hoeken van de woning en de garage dan moeten laten repareren. Misschien ga ik het verven of gaat het later alsnog tegen de vlakte.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189611484
Wilde Wingerd er tegen? Heb ik laatst ergens over gelezen :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189611610
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 11:28 schreef Claudia_x het volgende:
En geloof me, dat grijze muurtje is ons ook een doorn in het oog. De enige reden dat het nog niet weg is, is omdat we de hoeken van de woning en de garage dan moeten laten repareren. Misschien ga ik het verven of gaat het later alsnog tegen de vlakte.
(laten) stucen en verven geen optie?
pi_189611631
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 11:46 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

(laten) stucen en verven geen optie?
Misschien. De poort zelf is eigenlijk onhandig doordat je er schuin doorheen moet. Ik denk dat het meer voor de hand ligt om de boel te slopen en er een andere poort te maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189611638
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 11:38 schreef LuNaTiC het volgende:
Wilde Wingerd er tegen? Heb ik laatst ergens over gelezen :+
:+

De passiebloem heb ik ernaast geplant om ernaartoe te leiden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189611999
Wat hebben jullie toch een leuk huis O+

Ik denk dat het muurtje een functie heeft en behoorlijk wat wind tegen kan houden, dus ik zou goed nadenken of je dat echt wilt slopen. Het is geverfd vast al een stuk beter en misschien kun je er wat groen bij plaatsen, dat scheelt ook al
pi_189612962
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 12:11 schreef Puala het volgende:
Wat hebben jullie toch een leuk huis O+

Ik denk dat het muurtje een functie heeft en behoorlijk wat wind tegen kan houden, dus ik zou goed nadenken of je dat echt wilt slopen. Het is geverfd vast al een stuk beter en misschien kun je er wat groen bij plaatsen, dat scheelt ook al
Ja, het helpt inderdaad tegen de wind, al zou er ook een deur in moeten. Als we het zouden slopen komt er iets anders voor terug dat haaks op de achtergevel staat en misschien deel wordt van het terras en de pergola. Voordeel daarvan is dat we met fiets makkelijker door de poort kunnen. Nadeel is dat het geld kost. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:27:36 #13
4330 PJ
Tja.....
pi_189613815
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
De steigers staan. Maandag gaan ze beginnen aan de gevel. Het duurt ongeveer drie dagen om de voegen van twee gevels uit te hakken. Daarna gaan ze kleine reparaties verrichten en de andere twee gevels vast impregneren. Dat zou aan het einde van de week klaar moeten zijn. Volgende week zijn ze dan nog bezig met voegen en het impregneren van die gevels (maar dat impregneren moet een paar dagen na het voegen gebeuren, als ik het me goed herinner).
Zorg dat ze de grond goed afdekken. Geeft nl enorme teringzooi. Als je dat niet doet slaat de cement meuk de grond in en vermengt zich met de aarde -> soort van waterdichte cement laag waar allemaal plassen blijven staan en niets wil groeien .... Been there done that :(
pi_189613872
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
De steigers staan. Maandag gaan ze beginnen aan de gevel. Het duurt ongeveer drie dagen om de voegen van twee gevels uit te hakken. Daarna gaan ze kleine reparaties verrichten en de andere twee gevels vast impregneren. Dat zou aan het einde van de week klaar moeten zijn. Volgende week zijn ze dan nog bezig met voegen en het impregneren van die gevels (maar dat impregneren moet een paar dagen na het voegen gebeuren, als ik het me goed herinner).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van de reparaties vindt plaats aan het gat rechtsonder in deze gevel dat gedicht moet worden i.v.m. de spouwmuurisolatie. Ik heb overwogen om er een plaat in te laten zetten met het bouwjaar erin en de namen van de bewoners, maar heb het idee laten varen omdat ik er geen tijd voor had en omdat het me de investering nu niet waard is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van de kleine dingen waar ik naar uit heb gekeken: het verwijderen van het laatste zonnescherm. Ik was een paar dagen geleden van plan om dat met m'n lief te doen, maar het leek ons niet verantwoord. De mannen hebben het even voor ons gedaan toen de steiger stond.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel beter. *O*
Mooi huis, maar een zonnescherm kan ook wel erg praktisch zijn toch? Nu moeten altijd de gordijnen dicht als de zon schijnt?
pi_189613947
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:31 schreef Daav het volgende:

[..]

Mooi huis, maar een zonnescherm kan ook wel erg praktisch zijn toch? Nu moeten altijd de gordijnen dicht als de zon schijnt?
Terecht punt. Het eerste zonnescherm hebben we verwijderd omdat het kapot was. Het tweede zonnescherm had geen functie, want we hebben geen last van de zon bij het desbetreffende raam. Ik snap ook niet waarom er een zonnescherm hing. Misschien stamt het uit de tijd dat het huis van de buren er nog niet stond. Het tweede zonnescherm is helaas te klein voor boven de pui, waar we wel hard zonwering nodig hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189613978
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:27 schreef PJ het volgende:

[..]

Zorg dat ze de grond goed afdekken. Geeft nl enorme teringzooi. Als je dat niet doet slaat de cement meuk de grond in en vermengt zich met de aarde -> soort van waterdichte cement laag waar allemaal plassen blijven staan en niets wil groeien .... Been there done that :(
Jemig. :o Ik zal erop letten. We hebben wel rondom tegels en ze hangen iets om de steigers, heb ik begrepen. Helaas ben ik er maandag niet, dus ik zie 's avonds wel wat de schade is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189613994
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Terecht punt. Het eerste zonnescherm hebben we verwijderd omdat het kapot was. Het tweede zonnescherm had geen functie, want we hebben geen last van de zon bij het desbetreffende raam. Ik snap ook niet waarom er een zonnescherm hing. Misschien stamt het uit de tijd dat het huis van de buren er nog niet stond. Het tweede zonnescherm is helaas te klein voor boven de pui, waar we wel hard zonwering nodig hebben.
Ah, dat kon ik natuurlijk niet afleiden uit de foto. :).
pi_189614116
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:42 schreef Daav het volgende:

[..]

Ah, dat kon ik natuurlijk niet afleiden uit de foto. :).
We hebben het tweede zonnescherm bewust laten hangen omdat ik eerst wilde ontdekken of we het nodig hadden. Ik vond het al meteen lelijk, maar ik wilde niet overijverig zijn met slopen. Gelukkig heeft het geen functie.

Ik vind van die bakken boven de ramen eigenlijk altijd heel lelijk. Sommige luifels zijn bij oude huizen leuk, maar vooral de moderne zonwering vind ik zo klinisch. Dit is mijn schrikbeeld:



Nu is ons huis ook nog erg sober en strak. Daar wil ik verandering in brengen zonder de gevel aan te kleden met iets wat er niet bij past - en dat wordt nog een uitdaging. Neem de garagedeur: gaan we straks een zwart exemplaar kopen waardoor het geheel modern en sober blijft, of gaan we een kleur kiezen die het terugkerende zwart aanvult?

Dat zijn nou dingen waar ik wekenlang over na kan denken. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189614856
De zwarte schermen vind ik nog wel te “pruimen”, hebben veel weg van een spiegelruit.
Werkt prima isolerend plus je kunt er ook prima door naar buiten kijken.

De Zuidnederlandse en Belgische rolluiken daarentegen vind ik minder.
pi_189623145
Ik ben trouwens fan van Ikea's bezorgservice. Je kunt veel (zij het niet alles) online bestellen en je betaalt meestal maar 2,99 euro verzendkosten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189625675
Crosspost!

quote:
5s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 09:19 schreef Claudia_x het volgende:
Hopelijk kunnen jullie me met het volgende helpen. Ik wil boekenplanken maken in een nis van ongeveer 30 cm diep en 1 meter breed. De linkerkant is een massieve muur, de achterkant en rechterkant bestaan uit gipsplaten en osb (waar we vaker zware dingen direct in hebben geschroefd, ideaal).

De planken moeten veel gewicht aankunnen. Ik wil geen onzichtbare plankdragers, maar ik wil ook geen grote steunen in het zicht. Eigenlijk wil ik zoiets als je in een kast hebt (kastplankdragers). Het lukt me maar niet om zulke dragers te vinden voor muren, d.w.z. geschikt om in een muur te bevestigen en niet lelijk wit plastic. Heeft iemand een tip wat ik kan gebruiken? Plan B is zelf houten latjes monteren in de nis waarop de plank rust.

Ik denk dus aan zoiets als hieronder, maar dan mooier en met de zekerheid dat de dragers het gewicht van boeken aankunnen (al zit at natuurlijk ook in het aantal dat je gebruikt):




[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 26-10-2019 09:25:04 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189625760
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 00:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben trouwens fan van Ikea's bezorgservice. Je kunt veel (zij het niet alles) online bestellen en je betaalt meestal maar 2,99 euro verzendkosten.
Wat versta je dan onder ’meestal’? Volgens mij betaal je voor zware pakketten al 39 euro aan bezorgkosten nl (en aangezien veel meubels in zware pakketten verpakt zijn en dat toch eigenlijk wel chill is als je het zelf niet hoeft te vervoeren... :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189625815
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 09:28 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Wat versta je dan onder ’meestal’? Volgens mij betaal je voor zware pakketten al 39 euro aan bezorgkosten nl (en aangezien veel meubels in zware pakketten verpakt zijn en dat toch eigenlijk wel chill is als je het zelf niet hoeft te vervoeren... :P
Heb je gelijk in, maar het valt me mee hoeveel je kunt bestellen voor die 2,99 euro. Ik heb net bijvoorbeeld allemaal opbergers besteld en het bekende krukje (dat bij mij na 15 jaar kapot is gegaan). Laatst bestelde ik die grote plastic dozen en daarbij moest ik binnen een bepaald aantal blijven en dan zat ik ook op die 2,99 euro.

Voor mij is het ideaal omdat ik al m'n Ikeawensen (lijsten, opbergers, batterijen, accessoires) moest opsparen voor die spaarzame momenten dat ik een grote wens had zoals een nieuw bed. En ik ben geen groot fan van door de winkels lopen en eindeloos in de rij bij de kassa wachten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189631635
Ik heb vandaag eenvoudige, katoenen gordijnen bij de Hema gekocht in het grijs. Het zal mij benieuwen of het wat wordt. Ze waren in ieder geval erg goedkoop. :+



Ik heb lange gordijnen besteld omdat ik wil dat ze op de vloer vallen zoals op het plaatje hieronder. De gordijnen uit ons oude huis waren allemaal te lang omdat het plafond hoger was. De gordijnen uit de oude woonkamer hangen nu in de nieuwe en ik vind de lengte tof. De verkoopster verklaarde me voor gek. Mijn lief trouwens ook.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:59:29 #25
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189642983
Ach als je het beu bent, dan kun je ze nog altijd inkorten. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 27 oktober 2019 @ 09:11:17 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_189643128
Daar kom je echt snel van terug. Dat gordijn gaat namelijk niet uit zichzelf zo vallen als op de foto. Die moet je plooi voor plooi in positie draperen. En ze worden goor. Binnen 3 weken. Je katten gaan er ook nestjes in maken. Trust me, I'm an expert.
disclaimer
  Moderator zondag 27 oktober 2019 @ 10:07:39 #27
5428 crew  miss_sly
pi_189643756
Ik sluit me heel erg bij SQ aan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189643957
Oh, maar de gordijnen bij de pui hangen al maanden zo. Dat is geen enkel probleem. Juist omdat het me daar zo goed bevalt wil ik de gordijnen in de keuken ook zo hangen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 27 oktober 2019 @ 10:25:38 #29
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189643986
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 18:11 schreef Claudia_x het volgende:

Ik heb lange gordijnen besteld omdat ik wil dat ze op de vloer vallen zoals op het plaatje hieronder. De gordijnen uit ons oude huis waren allemaal te lang omdat het plafond hoger was. De gordijnen uit de oude woonkamer hangen nu in de nieuwe en ik vind de lengte tof. De verkoopster verklaarde me voor gek. Mijn lief trouwens ook.

Dat gaan je katten in ieder geval heel erg waarderen; en geloof me je kunt ze het echt niet afleren ;)
pi_189644163
Dank voor het advies waar ik toch niks meer mee kan doen omdat de gordijnen al zijn besteld. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189644414
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
Dank voor het advies waar ik toch niks meer mee kan doen omdat de gordijnen al zijn besteld. :Y)
Je kunt ze later inkorten, maar het leed is dan al geschied.
  Moderator zondag 27 oktober 2019 @ 10:56:15 #32
5428 crew  miss_sly
pi_189644433
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
Dank voor het advies waar ik toch niks meer mee kan doen omdat de gordijnen al zijn besteld. :Y)
:D!

Misschien kun je nog nabellen dat ze korter moeten? Of bedoel je eigenlijk: bedankt voor advies waar ik toch niets mee doe? :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189644443
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:55 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Je kunt ze later inkorten, maar het leed is dan al geschied.
Nee joh, zoals ik al zei: het gaat al maanden goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189644457
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

:D!

Misschien kun je nog nabellen dat ze korter moeten? Of bedoel je eigenlijk: bedankt voor advies waar ik toch niets mee doe? :P
De gordijnen waren reuzegoedkoop, dus in het ergste geval koop ik gewoon andere gordijnen. :s)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 oktober 2019 @ 11:20:33 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189644766
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De gordijnen waren reuzegoedkoop, dus in het ergste geval koop ik gewoon andere gordijnen. :s)
Zo is dat. Benieuwd hoe het straks wordt, ik hou wel van te lange gordijnen maar Six. heeft er echt een afkeer van dus ik krijg het er niet door.
Resistance is futile.
pi_189645130
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zo is dat. Benieuwd hoe het straks wordt, ik hou wel van te lange gordijnen maar Six. heeft er echt een afkeer van dus ik krijg het er niet door.
Ons huis is zo strak dus er mag wel wat meer nonchalance in (al is die volkomen gepland, daar niet van :+). Mijn lief vindt de te lange gordijnen bij de pui niks, maar als ik hem de prijs laat zien van een nieuw paar gordijnen dan accepteert hij dat het een prima oplossing is voor nu. (En nu kan heel lang duren als ik geen initiatief neem om nieuwe gordijnen te kopen O-) .)

Ik maak me er eerder zorgen over dat het gordijn er goedkoop uitziet. Wat-ie ook is natuurlijk, dus zo'n rare zorg is het niet. Maar ik houd van natuurlijke materialen. Eigenlijk was ik op zoek naar linnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 oktober 2019 @ 12:04:56 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189645345
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:59 schreef monsterd. het volgende:
Ach als je het beu bent, dan kun je ze nog altijd inkorten. :)
Of een keertje wassen, nog makkelijker.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 27 oktober 2019 @ 12:35:38 #38
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189645729
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
Dank voor het advies waar ik toch niks meer mee kan doen omdat de gordijnen al zijn besteld. :Y)
Graag gedaan ! B-)
pi_189657554
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 18:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vandaag eenvoudige, katoenen gordijnen bij de Hema gekocht in het grijs. Het zal mij benieuwen of het wat wordt. Ze waren in ieder geval erg goedkoop. :+

[ afbeelding ]

Ik heb lange gordijnen besteld omdat ik wil dat ze op de vloer vallen zoals op het plaatje hieronder. De gordijnen uit ons oude huis waren allemaal te lang omdat het plafond hoger was. De gordijnen uit de oude woonkamer hangen nu in de nieuwe en ik vind de lengte tof. De verkoopster verklaarde me voor gek. Mijn lief trouwens ook.

[ afbeelding ]
Ik vind dat wel leuk maar kattenharen. Maar jij vindt het niet erg om iedere dag te stofzuigen toch? :+
pi_189664270
De stofverzameling rondom en in de gordijn delen die op de grond liggen zou mij weerhouden dit toe te passen. Maar zoals al eerder aangegeven, inkorten kan altijd ;)
pi_189668412
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ons huis is zo strak dus er mag wel wat meer nonchalance in (al is die volkomen gepland, daar niet van :+). Mijn lief vindt de te lange gordijnen bij de pui niks, maar als ik hem de prijs laat zien van een nieuw paar gordijnen dan accepteert hij dat het een prima oplossing is voor nu. (En nu kan heel lang duren als ik geen initiatief neem om nieuwe gordijnen te kopen O-) .)

Ik maak me er eerder zorgen over dat het gordijn er goedkoop uitziet. Wat-ie ook is natuurlijk, dus zo'n rare zorg is het niet. Maar ik houd van natuurlijke materialen. Eigenlijk was ik op zoek naar linnen.
Ik kreeg de tip geen linnen gordijnen te kopen (van verschillende woonwinkels), die blijken heel snel te verkleuren, zit je na een paar jaar al met verschoten gordijnen (de architect had linnen gordijnen bedacht) ... Ze hebben overigens al wel alternatieven blijkbaar die de look hebben van linnen maar polyester zijn. Dat laatste weet ik nog niet, wij gaan waarschijnlijk dit weekend kijken voor gordijnen.
  maandag 28 oktober 2019 @ 16:35:27 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189669123
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 15:49 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Ik kreeg de tip geen linnen gordijnen te kopen (van verschillende woonwinkels), die blijken heel snel te verkleuren, zit je na een paar jaar al met verschoten gordijnen (de architect had linnen gordijnen bedacht) ... Ze hebben overigens al wel alternatieven blijkbaar die de look hebben van linnen maar polyester zijn. Dat laatste weet ik nog niet, wij gaan waarschijnlijk dit weekend kijken voor gordijnen.
Binnen een zomer waren de linnen donker taupe gordijnen aan de zonkant spierwit ja. Heel bizar hoe hard dat gaat

De polyester vouwgordijnen in linnenlook zijn na 11 jaar op de zuidkant van het huis nog exact dezelfde kleur en krimpen ook niet door wassen

Nooit meer eckt linnen hier :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189673416
Oh, goed om te weten dat linnen helemaal niet handig is!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189673618
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:27 schreef yinu het volgende:

[..]

Ik vind dat wel leuk maar kattenharen. Maar jij vindt het niet erg om iedere dag te stofzuigen toch? :+
Ik blijf me erover verbazen dat mensen problemen hebben met dingen die ik totaal niet als een probleem ervaar. De onderkant van onze te lange gordijnen is na een half jaar nog niet vies en is geen stofnest. Ik kom ook niet overal kattenharen tegen. Ik heb jarenlang drie katten gehad en had daar ook nooit zulke problemen mee.

Ik loop meestal op blote voeten in huis, dus een vieze vloer vind ik sowieso onprettig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189673808
Ik ga met je mee in deze, Claudia. In onze nieuwe huis (nieuwe, we wonen er alweer bijna een jaar :o ) hebben we de gordijnen overgenomen van de vorige bewoners. Op de slaapkamer van de oudste zijn die te lang. Ik dacht ook even huh, maar nu vind ik erg leuk juist. En ik herken me helemaal niet in al die problemen die worden opgeworpen. We hebben een kat, maar die kijkt niet naar de gordijnen om. Ik zie ook geen viezigheid, anders dan het gebruikelijke. :D .

Ik vind net iets te korte gordijnen echt heel lelijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189674262
Een jaar alweer, @Franny_G :o. Hoe bevalt het?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189674587
Ja goed! Dit huis past helemaal bij ons. Het is heerlijk om uit te kijken op bomen en water. De rust, vooral 's avonds en 's nachts is een verademing.

Ik fiets in een kwartier naar mijn werk. Mijn werk is middenin de stad, en het voelt erg fijn om nog wel bijna dagelijks in die drukke stad te zijn, maar dan thuis in zo'n oase van rust terug te keren. We hebben ook fijne buren en de kinderen zijn goed gewend. Mijn dochter heeft hier leren fietsen en is deze zomer al vaak zelf op haar fietsje meegereden naar het strand. O+ .

Maar het was ook wel heftig, alles bij elkaar. Geen verbouwing gedaan, maar toch is zo'n verhuizing wel ingrijpend. De kinderen moesten allebei behoorlijk wennen aan andere school en opvang, ik was in de winter nogal aan het kwakkelen met veel verkoudheden en een hoest die niet overging, de jongste werd twee tot drie keer per nacht wakker waardoor we permanent moe waren en mijn vader had het zwaar met z'n gezondheid en kwam te overlijden. Dus wij zijn nu een beetje aan het bijkomen geloof ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189674864
Ja, herkenbaar. Ik had vandaag best een kutdag, maar toen ik naar huis fietste was het water spiegelglad, werd de lucht er zo mooi in weerkaatst en was ik even zielsgelukkig. Ik heb er thuis nog foto's van genomen:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189675432
Prachtig beeld. Ik heb dat gevoel vooral als ik vanuit mijn huis binnen vijf minuten in de duinen sta. O+ .

Zojuist hing mijn vriend uit het raam omdat hij herrie hoorde. Waren ze de ondergrondse vuilcontainers om de hoek aan het legen en had hij een gesprekje met de buurvrouw die langsliep over hoe belachelijk dat was. Tssss, wij genieten van onze rust ja.

Een jaar geleden vonden we het nog normaal dat we 's nachts om twee uur lallende mensen onder ons raam hoorden. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189686340
Hier wordt sinds gisteren aan de gevel gewerkt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De heren zijn goed bezig volgens mij. Volgens de buren werken ze hard; de buren hebben zelfs ook om een offerte gevraagd. Ze ruimen tussendoor bovendien op. Morgen maken ze nog 1-2 uur flink kabaal en dan zitten de lawaaierige werkzaamheden erop.

Vanochtend was het ook weer zo mooi:



O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:59:41 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189687605
Wauw! O+
***
pi_189687783
Is een van die foto's niet leuk voor aan de muur?
pi_189688167
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:14 schreef Tegan het volgende:
Is een van die foto's niet leuk voor aan de muur?
We hebben al uit bijna elk raam zo'n mooi uitzicht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189688216
Ik ben toch zo dol op hoogspanningsmasten, maar de onze halen het niet bij de Franse:



@Leandra :6
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:35:25 #55
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189689259
Wauw ik blijf genieten van je uitzichtfoto’s. :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:36:43 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_189689289
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We hebben al uit bijna elk raam zo'n mooi uitzicht.
:D
disclaimer
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:41:40 #57
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189689381
Boh, dat voegenbikken is echt een rotklus. Zelfs als je het niet zelf hoeft te doen, maar wel de hele dag in die herrie zit :P . Maar gaat wel mooi worden! Ziet er nu al strak uit. Is dat niet enorm duur om dat te laten doen? Ik zou hier stiekem ook wel de voegen willen laten vernieuwen, maar durf geen offertes op te vragen (want om nu vele 1000den euro's uit te geven aan iets wat esthetisch er niet heel mooi uit ziet...)
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:10:57 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189689886
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben toch zo dol op hoogspanningsmasten, maar de onze halen het niet bij de Franse:

[ afbeelding ]

@:Leandra :6
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189691784
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
Hier wordt sinds gisteren aan de gevel gewerkt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De heren zijn goed bezig volgens mij. Volgens de buren werken ze hard; de buren hebben zelfs ook om een offerte gevraagd. Ze ruimen tussendoor bovendien op. Morgen maken ze nog 1-2 uur flink kabaal en dan zitten de lawaaierige werkzaamheden erop.

Zij zijn de gevel aan het repareren? En komen later terug voor impregneren nadat het geisoleerd is? Uiteindeijk toch kunnen regelen?
pi_189693637
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:41 schreef bleiblei het volgende:
Boh, dat voegenbikken is echt een rotklus. Zelfs als je het niet zelf hoeft te doen, maar wel de hele dag in die herrie zit :P . Maar gaat wel mooi worden! Ziet er nu al strak uit.
Dat is inderdaad een rotklus. Ik had de buren al erover ingelicht en we hebben de kinderen een paar dagen bij opa en oma ondergebracht (ze hadden vrij). Mijn lief is op zijn thuiswerkdag ook maar op kantoor gaan werken.

De buren hebben er als ze binnen zitten naar eigen zeggen niet veel last van. Wel heeft een van hun kleinkinderen last van z'n luchtwegen; hij was op bezoek en mocht niet naar buiten. De gevelherstellers hebben hun machine ook even op een andere plek gezet.

quote:
Is dat niet enorm duur om dat te laten doen? Ik zou hier stiekem ook wel de voegen willen laten vernieuwen, maar durf geen offertes op te vragen (want om nu vele 1000den euro's uit te geven aan iets wat esthetisch er niet heel mooi uit ziet...)
Ja, het is enorm duur. Ik betaal ongeveer 45 euro per m2 voor het uithakken, voegen en impregneren van een gevel inclusief BTW. Ik geloof dat 40 euro een regulier bedrag is; wij zitten iets hoger omdat we een lage baksteen en daardoor meer voegen hebben. En als je een knip- of snijvoeg wil betaal je natuurlijk ook meer. Gelukkig hoeven we maar twee gevels te laten doen; de andere twee worden alleen schoongemaakt (niet intensief) en geïmpregneerd.

Voor het esthetische alleen zou ik het niet gedaan hebben, althans niet nu. Bij ons moest het voor de spouwmuurisolatie gebeuren. Ik wist al dat de voegen hier en daar moesten worden hersteld, maar ik wist niet dat alle voegen eruit moesten van de slechte gevels. Uit de bouwkundige inspectie kwam een kostenpost naar voren van 400 euro. Maak daar maar een factor 10 van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 30-10-2019 08:16:37 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189693652
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 23:03 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Zij zijn de gevel aan het repareren? En komen later terug voor impregneren nadat het geisoleerd is? Uiteindeijk toch kunnen regelen?
Nee, we hebben het anders opgelost. Ze laten het materiaal dat ze gebruiken achter en de spouwmuurisolatiemensen gebruiken een mengsel in dezelfde verhouding voor het opvullen van de gaten. Er zit ook wat impregneermiddel in vermengd dan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189693659
Misschien ook wel interessant om te weten: onze buren met de klimplanten tegen de gevel hebben schimmel op hun baksteen zitten. Ze gaan kijken of dat eraf gaat met een reiniging, maar dat is niet zeker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189693714
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:35 schreef monsterd. het volgende:
Wauw ik blijf genieten van je uitzichtfoto’s. :D
Ik kom steevast 15 minuten later op mijn werk dan gepland omdat ik maar blijf stoppen om foto's te maken. Het is moeilijk om het magische op de foto vast te leggen van dauw op het land, de zon die opkomt, een omgevallen boom in het water, de diepblauwe kleur van het water, het kerkje aan de horizon.

Ik ben even heel gelukkig met de wintertijd, want ik fietste in het donker naar m'n werk en nu kan ik weer wat zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189693983
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, we hebben het anders opgelost. Ze laten het materiaal dat ze gebruiken achter en de spouwmuurisolatiemensen gebruiken een mengsel in dezelfde verhouding voor het opvullen van de gaten. Er zit ook wat impregneermiddel in vermengd dan.
ach tja.. het zijn idd maar een paar gaatjes.
pi_189694158
Even iets heel anders. Ik ben (of was) een wetenschapper en mijn lief houdt van gadgets. Dat zorgt ervoor dat we het leuk vinden om data in en om ons huis te verzamelen. We hebben in huis al sensoren waarmee we o.a. temperatuur en luchtvochtigheid meten. Nu lijkt het me leuk om zoiets ook om het huis te doen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan temperatuur, luchtkwaliteit, frequentie van het bezoek van vogels aan een nest. Heeft iemand een leuk idee? Het hoeft niet alleen om cijfermatige informatie te gaan; beelden lijken me ook heel leuk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189694371
quote:
5s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
Even iets heel anders. Ik ben (of was) een wetenschapper en mijn lief houdt van gadgets. Dat zorgt ervoor dat we het leuk vinden om data in en om ons huis te verzamelen. We hebben in huis al sensoren waarmee we o.a. temperatuur en luchtvochtigheid meten. Nu lijkt het me leuk om zoiets ook om het huis te doen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan temperatuur, luchtkwaliteit, frequentie van het bezoek van vogels aan een nest. Heeft iemand een leuk idee? Het hoeft niet alleen om cijfermatige informatie te gaan; beelden lijken me ook heel leuk.
Ik heb dit gebouwd: https://luftdaten.info/

De data heb ik weer gekoppeld aan m'n grafiekenmaker.


(eerlijk gezegd was het leuk in het begin, maar kijk ik er niet echt meer na. Zeker nadat duidelijk was dat m'n open haard geen invloed had op de luchtkwaliteit buitenshuis.
Ik ga waarschijnlijk de sensor binnen zetten vlakbij de open haard en de luchtreiniger aanzetten als de PPM wat hoog is.

Oh, wat betreft vogels.. Ik heb camera's rondom het huis hangen. Nu wordt vooral de postvogel gefotografeerd. Ik krijg dan een berichtje gestuurd dat de pakket is lansgekomen.


(tuin was nog niet gerenoveerd)

Maar er komt regelmatig ook een poesje langs, die vriendjes is geworden met onze kinderen. Dus heb ik ook een PIR-sensor op kattenhoogte geplaatst. Als die langskomt, dan krijgen zij een berichtje met een foto van de camera voor de deur en gaan ze even met de poesje spelen.



Kan je ook regelen voor vogels natuurlijk. Een of andere ekster triggered bij ons ook steeds de sensor... Die steelt waarschijnlijk de kattenbrokjes die onze kinderen soms klaarzetten.



[ Bericht 9% gewijzigd door athlonkmf op 30-10-2019 09:40:44 ]
pi_189694956
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:19 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik heb dit gebouwd: https://luftdaten.info/

De data heb ik weer gekoppeld aan m'n grafiekenmaker.
[ afbeelding ]

(eerlijk gezegd was het leuk in het begin, maar kijk ik er niet echt meer na. Zeker nadat duidelijk was dat m'n open haard geen invloed had op de luchtkwaliteit buitenshuis.
Ik ga waarschijnlijk de sensor binnen zetten vlakbij de open haard en de luchtreiniger aanzetten als de PPM wat hoog is.
Ja, ik kan me goed voorstellen dat dat niet meer interessant is als je specifieke vraag is beantwoord. Ik ga even naar dat luftdaten.info kijken.

quote:
Oh, wat betreft vogels.. Ik heb camera's rondom het huis hangen. Nu wordt vooral de postvogel gefotografeerd. Ik krijg dan een berichtje gestuurd dat de pakket is lansgekomen.

[ afbeelding ]
(tuin was nog niet gerenoveerd)
De postvogel. _O- We hebben een Ring-deurbel die dit voor ons doet. Best handig. Zie ik nou goed dat jij een speciale pakketbus hebt?

quote:
Maar er komt regelmatig ook een poesje langs, die vriendjes is geworden met onze kinderen. Dus heb ik ook een PIR-sensor op kattenhoogte geplaatst. Als die langskomt, dan krijgen zij een berichtje met een foto van de camera voor de deur en gaan ze even met de poesje spelen.

[ afbeelding ]

Kan je ook regelen voor vogels natuurlijk. Een of andere ekster triggered bij ons ook steeds de sensor... Die steelt waarschijnlijk de kattenbrokjes die onze kinderen soms klaarzetten.

[ afbeelding ]
Briljant! Dat zouden onze kinderen heel leuk vinden.

En nu je dit zegt: over een paar maanden gaan onze eigen katten naar buiten. Eigenlijk zou ik een sensor in een halsband moeten doen om hun bewegingen in kaart te brengen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189695057
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, ik kan me goed voorstellen dat dat niet meer interessant is als je specifieke vraag is beantwoord. Wat voor sensor heb je eigenlijk daarvoor?
de sensor die hier is beschreven: https://luftdaten.info/nl/sensor-bouwen/
SDS101

quote:
De postvogel. _O- We hebben een Ring-deurbel die dit voor ons doet. Best handig. Zie ik nou goed dat jij een speciale pakketbus hebt?
Ja, een speciale pakketbus dus (de postbezorgers zijn er heel blij mee. Wij ook). Dan werkt een bel natuurlijk niet, want die postvogels bellen niet eens meer aan. We hebben daarom een webcam bij de voordeur.

Eerst werd de berichten verstuurd als er beweging is gedetecteerd. Maar dat gaf false positives.
Dus nu heb ik een windowsensor geplakt op de pakketbus. Die stuurt pas een bericht als de bus daadwerkelijk is geopend.

De bewegingssensor is er nog steeds. Voor het geval een pakket niet past in de bus (of er een onervaren postvogel langsvliegt) en ze toch gaan bellen.

quote:
Briljant! Dat zouden onze kinderen heel leuk vinden.

En nu je dit zegt: over een paar maanden gaan onze eigen katten naar buiten. Eigenlijk zou ik een sensor in een halsband moeten doen om hun bewegingen in kaart te brengen.
Een GPS tracker. heb zelf geen ervaring mee met dat. Maar maak het helemaal leuk en doe er een camera aan. Lijkt me veel leuker
pi_189695277
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 30 oktober 2019 10:08 schreef athlonkmf [quote]
Ja, een speciale pakketbus dus (de postbezorgers zijn er heel blij mee. Wij ook). Dan werkt een bel natuurlijk niet, want die postvogels bellen niet eens meer aan. We hebben daarom een webcam bij de voordeur.

Eerst werd de berichten verstuurd als er beweging is gedetecteerd. Maar dat gaf false positives.
Dus nu heb ik een windowsensor geplakt op de pakketbus. Die stuurt pas een bericht als de bus daadwerkelijk is geopend.

De bewegingssensor is er nog steeds. Voor het geval een pakket niet past in de bus (of er een onervaren postvogel langsvliegt) en ze toch gaan bellen.
Even inbreken, ik ben heel benieuwd naar je pakketbus. Is dat een standaard of heb je die zelf gebouwd? Hoe is beveiligd dat de volgende bezorger het pakketje van nr 2 er niet uithaalt? Buiten natuurlijk de camera.
Wij willen nl ook zoiets, nu leggen ze het gewoon bij de deur 😕
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_189695480
Ik vind die pakketbus ook geniaal! Dus ik ben ook benieuwd.

En inderdaad, beelden zijn nog toffer. Ik vraag me alleen af of je een kat er een plezier mee doet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189695658
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:23 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Even inbreken, ik ben heel benieuwd naar je pakketbus. Is dat een standaard of heb je die zelf gebouwd? Hoe is beveiligd dat de volgende bezorger het pakketje van nr 2 er niet uithaalt? Buiten natuurlijk de camera.
Wij willen nl ook zoiets, nu leggen ze het gewoon bij de deur 😕
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind die pakketbus ook geniaal! Dus ik ben ook benieuwd.

Ik heb een Allux 800 pakketbus. Gewoon gekocht bij bol.com voor iets van 250 euro of zo.
Die heeft een kiepmechaniek waarbij de klep ervoor zorgt dat de pakketten die er al in zitten er niet uitgevist kunnen worden.


Er zijn ook pakketbussen waarbij de bezorger op een slot moet drukken als ze een pakket in hebben gezet. Gezien mijn eerdere ervaringen met postbezorgers vind ik dat geen goed idee. Zo'n kiepmechaniek kan dus meerdere pakketten aan. Die heeft de pakketten die bezorgd werden tijdens een vakantie dan ook mooi in ontvangst genomen.

Hier zijn ervaringen van andere pakketbusbezitters:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1663741

Nadeel van zo'n kiepmechaniek is dat er niet hele grote pakketten in kunnen. Gisteren was er pas een pakket van Amazon wat niet in de bus past. Vooral bol.com en amazon doen onnodig grote dozen bij bezorgen...
Voor dat soort pakketten heb ik de instructie gegeven om deze dan maar te verstoppen naast de pakketbus. Een speciaal aangelegd hegje zorgt ervoor dat het pakket niet te zien is vanaf straat. (zie je ook op m'n foto's)

99% van m'n pakketten (vooral veel van china) passen in de bus.

Misschien dat ik ooit in de toekomst zelf een flinke pakketbus van hout maakt.Op klikoformaat. Als deze gaat roesten of zo (er is wat beschadiging op gekomen doordat ik het hardhandig moest losmaken van de muur tbv spouwisolatiewerkzaamheden...)

quote:
En inderdaad, beelden zijn nog toffer. Ik vraag me alleen af of je een kat er een plezier mee doet.
Ik kan je verzekeren dat je een kat NOOIT een plezier doet met een halsbandje... En als je toch een halsbandje om doet, dan maakt het qua gewicht ook niet meer uit of er een mini camera, geps tracker of een sjieke bel aan hangt.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 13:47:27 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189698057
Wat een toeval, ik was zo'n pakketkast vanmorgen net tegengekomen op een filmpje, en dacht nog van "hee, dat is handig, jammer dat we nooit pakketjes hebben" :')

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189698266
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:47 schreef Leandra het volgende:
Wat een toeval, ik was zo'n pakketkast vanmorgen net tegengekomen op een filmpje, en dacht nog van "hee, dat is handig, jammer dat we nooit pakketjes hebben" :')
Mag ik je introduceren op een leuke website? https://aliexpress.com

quote:
Dat lijkt me meer een demo-woning? Een thuisaccu wordtnog niet veel toegepast. Het is daar meer een ingebouwde pakketlift
  woensdag 30 oktober 2019 @ 14:18:59 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189698417
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:05 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dat lijkt me meer een demo-woning? Een thuisaccu wordtnog niet veel toegepast. Het is daar meer een ingebouwde pakketlift
Het is idd een demowoning, van een Duitse catalogusbouwer die helaas niet in NL bouwt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189699802
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:47 schreef Leandra het volgende:
Wat een toeval, ik was zo'n pakketkast vanmorgen net tegengekomen op een filmpje, en dacht nog van "hee, dat is handig, jammer dat we nooit pakketjes hebben" :')

Je hebt nooit pakketjes? :o :o :o

Ik vind 250 euro dan weer wat gortig. Dan maar even bij de buren ophalen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189700196
Vandaag (dag 3) is het laatste deel van de voegen eruit gebikt en zijn ze begonnen met spuiten. De gevel ziet er al veel schoner uit. Ook is het gedeelte naast de voordeur opgevuld met stenen. Er zat bijvoorbeeld nog een oude opening voor de buitenkraan.

Zijkant huis:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achtergevel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie nu wel dat de boeidelen erg vies zijn. Even vragen of ze die nog schoon gaan maken (anders is het moeilijk te beoordelen of er beschadigingen zijn).

Ik had gehoopt dat de kleurverschillen in de gevel achter al minder groot zouden zijn, vooral het verschil tussen het stuk links bovenin (dat witter is) en de rest. Morgenvroeg ook maar even over babbelen. Ik had al wel begrepen dat kleurverschillen tussen stenen minder opvallen als het voegwerk straks is gedaan. Ik kan ook niet goed zien of het witte in het metsewerk zit, de stenen of beide.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 30-10-2019 16:07:51 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189701248
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je hebt nooit pakketjes? :o :o :o

Ik vind 250 euro dan weer wat gortig. Dan maar even bij de buren ophalen. :+
Ik had ook gekeken voor een pakketbrievenbus maar ik vind ze maar klein.
De meeste pakketten die ik ontvang zijn meestal toch groter dan die breedte van 40cm zoals Athlon die heeft.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:26:23 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189701284
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je hebt nooit pakketjes? :o :o :o

Ik vind 250 euro dan weer wat gortig. Dan maar even bij de buren ophalen. :+
Nee, bijna nooit.
En indien wel dan is het 9 van de 10 keer voor N, niet voor mij.

Ik denk dat ik vaker een pakje voor de buren aanneem dan voor onszelf.
Misschien moet ik de buurvrouw dat linkje voor dat pakjesding even sturen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189710620
Ik heb weer even met de gevelherstellers gebabbeld. Geschikte mannen zijn het. Alle punten die ik had gezien waren henzelf ook opgevallen en ze hadden al plannen gemaakt om die aan te pakken. Ze doen ook dingen die niet in de offerte waren opgenomen omdat ze gewoon een nette gevel willen en eer willen hebben van hun werk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 09:21:06 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189710642
Fijn, als je zulke vakmensen aan het werk hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189725931
Op dit moment wordt de westgevel gemetseld. *O*

Gisteren ging ik even naar buiten om een foto van de gevel te maken. Ik had net een eitje opgezet en dacht dat het wel even kon. Was ik de sleutel vergeten mee te nemen. :X Buitengesloten. :X Zonder jas aan. :X En ik had nog geen sleutel bij de buren gelegd. :X

Ik zat even flink te stressen vanwege dat eitje. Mijn lief is uit z'n werk naar huis gekomen. Na een dik half uur was hij er en toen ik me naar de keuken snelde was de kookplaat uit. Er zat nog water in de pan en de eieren waren lekker hard gekookt. Zou er een soort beveiliging op zitten (en wat voor beveiliging is dat dan)?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 09:36:46 #82
5428 crew  miss_sly
pi_189726048
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:28 schreef Claudia_x het volgende:
Op dit moment wordt de westgevel gemetseld. *O*

Gisteren ging ik even naar buiten om een foto van de gevel te maken. Ik had net een eitje opgezet en dacht dat het wel even kon. Was ik de sleutel vergeten mee te nemen. :X Buitengesloten. :X Zonder jas aan. :X En ik had nog geen sleutel bij de buren gelegd. :X

Ik zat even flink te stressen vanwege dat eitje. Mijn lief is uit z'n werk naar huis gekomen. Na een dik half uur was hij er en toen ik me naar de keuken snelde was de kookplaat uit. Er zat nog water in de pan en de eieren waren lekker hard gekookt. Zou er een soort beveiliging op zitten (en wat voor beveiliging is dat dan)?
Ah, tof. Geen idee of ze een beveiliging hebben, maar wel benieuwd hoe die dan werkt :D Het is niet dat de kookplaat zelf kan zien dat hij eieren aan het koken is. Misschien dat hij te lang op een te hoge stand vanzelf stopt?

Wij hebben dadelijk Home Connect; dit is dan dus zo'n situatie waarin je dat zou kunnen gebruiken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189726072
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah, tof. Geen idee of ze een beveiliging hebben, maar wel benieuwd hoe die dan werkt :D Het is niet dat de kookplaat zelf kan zien dat hij eieren aan het koken is. Misschien dat hij te lang op een te hoge stand vanzelf stopt?

Wij hebben dadelijk Home Connect; dit is dan dus zo'n situatie waarin je dat zou kunnen gebruiken.
Zoiets zou ik helemaal niet nodig hebben, maar dit is nou een voorbeeld van een situatie waarin dat wel heel fijn was geweest!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 09:39:54 #84
5428 crew  miss_sly
pi_189726080
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zoiets zou ik helemaal niet nodig hebben, maar dit is nou een voorbeeld van een situatie waarin dat wel heel fijn was geweest!
Wij hebben het ook niet nodig :') Ik denk niet dat veel mensen dat nou echt nodig hebben. De apparaten die we aanschaffen hebben die functie nu eenmaal en schaap vindt het wel cool :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189726127
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hebben het ook niet nodig :') Ik denk niet dat veel mensen dat nou echt nodig hebben. De apparaten die we aanschaffen hebben die functie nu eenmaal en schaap vindt het wel cool :D
Ik kan me gewoon niet zo goed voorstellen wanneer je op afstand je oven of je wasmachine aan zou willen zetten. Dat zijn nou typisch dingen die je doet als je er bent. Lief wil bijvoorbeeld allerlei lampen bedienen met een app, maar dat vind ik heel onhandig. Juist als je door huis loopt is het fijn als je met je hand de lampen kunt bedienen. Ik vind dat we dat fysieke aspect heel gemakkelijk vergeten, alsof we geen lijf meer hebben en dat er niet toe doet.

Dat gezegd hebbende: op sommige plekken is het fijn om verlichting met een bewegingssensor te hebben. En misschien zijn er wel situaties waarin het handig is om op afstand een apparaat te kunnen bedienen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189726130
Wat mijn kookplaat betreft: het enige wat ik kan bedenken is dat de anti-overloopfunctie de kookplaat uit heeft doen zetten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 09:47:34 #87
5428 crew  miss_sly
pi_189726149
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan me gewoon niet zo goed voorstellen wanneer je op afstand je oven of je wasmachine aan zou willen zetten. Dat zijn nou typisch dingen die je doet als je er bent. Lief wil bijvoorbeeld allerlei lampen bedienen met een app, maar dat vind ik heel onhandig. Juist als je door huis loopt is het fijn als je met je hand de lampen kunt bedienen. Ik vind dat we dat fysieke aspect heel gemakkelijk vergeten, alsof we geen lijf meer hebben en dat er niet toe doet.

Dat gezegd hebbende: op sommige plekken is het fijn om verlichting met een bewegingssensor te hebben. En misschien zijn er wel situaties waarin het handig is om op afstand een apparaat te kunnen bedienen.
Je zou je oven op afstand vast kunnen opwarmen zodat als je thuiskomt je zo je al geprepareerde schotel erin kunt schuiven? Of zo :)

Je kunt ook op afstand vanaf de bank de kookplaat zachter zetten, of de oven, of weet ik veel.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik het veel zal gebruiken, maar wie weet. Het zit erop, dus tja.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189726183
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je zou je oven op afstand vast kunnen opwarmen zodat als je thuiskomt je zo je al geprepareerde schotel erin kunt schuiven? Of zo :)

Je kunt ook op afstand vanaf de bank de kookplaat zachter zetten, of de oven, of weet ik veel.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik het veel zal gebruiken, maar wie weet. Het zit erop, dus tja.
En je kunt je lief wat vaker met de keukenapparatuur aan de gang zetten, aangezien hij de gadgets tof vindt. 8-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 09:57:55 #89
5428 crew  miss_sly
pi_189726237
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En je kunt je lief wat vaker met de keukenapparatuur aan de gang zetten, aangezien hij de gadgets tof vindt. 8-)
Precies! Komt helemaal goed :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189726256
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:28 schreef Claudia_x het volgende:
Op dit moment wordt de westgevel gemetseld. *O*

Gisteren ging ik even naar buiten om een foto van de gevel te maken. Ik had net een eitje opgezet en dacht dat het wel even kon. Was ik de sleutel vergeten mee te nemen. :X Buitengesloten. :X Zonder jas aan. :X En ik had nog geen sleutel bij de buren gelegd. :X

Afgelopen week heb ik pas m'n garagedeur aangepast zodat ik deze kan openen middels Wifi. Ik vergeet eerder m'n sleutels dan dat ik m'n telefoon zal vergeten :P (die ik dan met VPN kan inloggen op het netwerk om de garage te openen met home assistant)

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:36 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben dadelijk Home Connect; dit is dan dus zo'n situatie waarin je dat zou kunnen gebruiken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan me gewoon niet zo goed voorstellen wanneer je op afstand je oven of je wasmachine aan zou willen zetten. Dat zijn nou typisch dingen die je doet als je er bent. Lief wil bijvoorbeeld allerlei lampen bedienen met een app, maar dat vind ik heel onhandig. Juist als je door huis loopt is het fijn als je met je hand de lampen kunt bedienen. Ik vind dat we dat fysieke aspect heel gemakkelijk vergeten, alsof we geen lijf meer hebben en dat er niet toe doet.

Dat gezegd hebbende: op sommige plekken is het fijn om verlichting met een bewegingssensor te hebben. En misschien zijn er wel situaties waarin het handig is om op afstand een apparaat te kunnen bedienen.
Ik heb ook home connect. Eigenlijk nooit geinstalleerd (en dat voor iemand die de garagedeur op wifi hebt laten werken). Maar volgens mij was die voor de kookplaat enkel bedoeld om de afzuigkap aan te zetten of zo?

Ik herinner me een aflevering van een of ander DHZ programma, waarbij meneer trots liet zien dat ie z'n koffieautomaat met Amazon Alexa koffie kon laten zetten. Liet ie eerst z'n partner een kopje onder apparaat zetten, om dan met (meerdere pogingen) spraakcommando koffie te laten zetten... (als de partner even het knopje had ingedrukt, was het sneller klaar geweest).

Nee.. dit was niet bepaald gelijk aan de Startrek droom van "One Earl Grey. Hot".

[ Bericht 11% gewijzigd door athlonkmf op 01-11-2019 10:06:09 ]
pi_189726270
Ik sta er soms nog wel eens van versteld dat dit mijn leven is. We zijn niet rijk, maar we hebben het zoveel beter dan mijn ouders het hadden. Al dat comfort, een huis dat vrijwel op maat voor ons is gemaakt. We zijn bofkonten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189726309
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:58 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Afgelopen week heb ik pas m'n garagedeur aangepast zodat ik deze kan openen middels Wifi. Ik vergeet eerder m'n sleutels dan dat ik m'n telefoon zal vergeten :P (die ik dan met VPN kan inloggen op het netwerk om de garage te openen met home assistant)
Oh, ik vergeet m'n telefoon ook om de haverklap. Alle slimme technologie zal dus zoveel mogelijk op vinger- en irisscans moeten werken. :+ Dit keer had ik gelukkig m'n telefoon wel mee omdat ik een foto ging maken. :')

quote:
Ik heb ook home connect. Eigenlijk nooit geinstalleerd (en dat voor iemand die de garagedeur op wifi hebt laten werken). Maar volgens mij was die voor de kookplaat enkel bedoeld om de afzuigkap aan te zetten of zo?

Ik herinner me een aflevering van een of ander DHZ programma, waarbij meneer trots liet zien dat ie z'n koffieautomaat met Amazon Alexa koffie kon laten zetten. Liet ie eerst z'n partner een kopje onder apparaat zetten, om dan met (meerdere pogingen) spraakcommando koffie te laten zetten... (als de partner even het knopje had ingedrukt, was het sneller klaar geweest).

Nee.. dit was niet bepaald gelijk aan de Startrek droom van "One Earl Grey. Hot".
Star Trek is wel het ideaal, ja. :D

Je ziet dat bij Het Blok Australië ook, de inzet van Alexa en spraakherkenning. Ik vraag me steevast af hoeveel takes ze ervoor nodig hebben gehad om dat er uit te laten zien als iets wat soepeltjes werkt. En waarom zou je in hemelsnaam je douche met je stem willen kunnen bedienen? Je hebt toch handen? Programma's voor de temperatuur zouden misschien wel weer handig zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189726322
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik sta er soms nog wel eens van versteld dat dit mijn leven is. We zijn niet rijk, maar we hebben het zoveel beter dan mijn ouders het hadden. Al dat comfort, een huis dat vrijwel op maat voor ons is gemaakt. We zijn bofkonten.
Het feit dat de kinderen nu constant tekenfilms kunnen kijken op hun eigen iPads toont al aan wat voor veranderingen er zijn...

terwijl paps vroeger de wekker moet zetten om op zaterdagochtend op Fun Factory He-man & co te kijken. (Om dan weer een uurtje te ontbijten terwijl er een of ander suffe real actors serie als Danger Bay gaande was, alvorens Transformers werd uitgezonden...)
pi_189726342
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, ik vergeet m'n telefoon ook om de haverklap. Alle slimme technologie zal dus zoveel mogelijk op vinger- en irisscans moeten werken. :+ Dit keer had ik gelukkig m'n telefoon wel mee omdat ik een foto ging maken. :')

Daarom reservesleutel in de tuinhuisje welke gesloten is met cijferslot ;)

quote:
Star Trek is wel het ideaal, ja. :D

Je ziet dat bij Het Blok Australië ook, de inzet van Alexa en spraakherkenning. Ik vraag me steevast af hoeveel takes ze ervoor nodig hebben gehad om dat er uit te laten zien als iets wat soepeltjes werkt. En waarom zou je in hemelsnaam je douche met je stem willen kunnen bedienen? Je hebt toch handen? Programma's voor de temperatuur zouden misschien wel weer handig zijn.
Ik heb thuis verschillende lampen wel geautomatiseerd. De lampen van de kledingkast bv. Die zijn dimbare Ikeakastlampen. Die worden als wake up lights gebruikt. In de ochtend gaan ze aan worden langzaam feller. Maar ze hebben ook een aparte schakelaar om ze aan/uit te zetten.

En in de vakantie heb ik lampen op random interval aan/uit laten gaan :P
pi_189731316
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:28 schreef Claudia_x het volgende:
Op dit moment wordt de westgevel gemetseld. *O*

Gisteren ging ik even naar buiten om een foto van de gevel te maken. Ik had net een eitje opgezet en dacht dat het wel even kon. Was ik de sleutel vergeten mee te nemen. :X Buitengesloten. :X Zonder jas aan. :X En ik had nog geen sleutel bij de buren gelegd. :X

Ik zat even flink te stressen vanwege dat eitje. Mijn lief is uit z'n werk naar huis gekomen. Na een dik half uur was hij er en toen ik me naar de keuken snelde was de kookplaat uit. Er zat nog water in de pan en de eieren waren lekker hard gekookt. Zou er een soort beveiliging op zitten (en wat voor beveiliging is dat dan)?
Ik heb een keramische kookplaat van bijna 13 jaar oud. Als ik heel lang iets laat sudderen op laag vuur, gaat ie na een aantal uur vanzelf uit. Was eerste keer best gekke gewaarwording.
Maar dit was dan al best na een korte periode? Op zich wel fijn idee zo'n beveiliging.
pi_189731848
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 16:26 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik heb een keramische kookplaat van bijna 13 jaar oud. Als ik heel lang iets laat sudderen op laag vuur, gaat ie na een aantal uur vanzelf uit. Was eerste keer best gekke gewaarwording.
Maar dit was dan al best na een korte periode? Op zich wel fijn idee zo'n beveiliging.
Ja, dit was na een korte periode. Op de hoge stand gaat het kokende water redelijk snel over de rand. Dat zal wel m'n redding zijn geweest. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189732007
De westgevel is grotendeels gevoegd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je ziet niet zoveel verschil met de gevel die nog goed was en die alleen is gereinigd/geïmpregneerd. Dat was dus precies de bedoeling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189739367
Het is vandaag trouwens precies een jaar geleden dat we de sleutels kregen. Ik zit nu aan de eettafel en dat deel van het huis zag er toen zo uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 november 2019 @ 06:44:11 #99
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189741571
Het is netjes gevoegd zeg. En wat gaat de tijd snel hè, alweer een jaar geleden. Kun je nagaan hoeveel er veranderd is!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 2 november 2019 @ 08:45:04 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189741982
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
De westgevel is grotendeels gevoegd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je ziet niet zoveel verschil met de gevel die nog goed was en die alleen is gereinigd/geïmpregneerd. Dat was dus precies de bedoeling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes! ^O^
Resistance is futile.
pi_189744484
Ik heb een staaltje van de trapleuning gehad. Heel fraai. De diameter is kleiner dan die van een munt van 20 cent. Op de foto is de optie met blinde montage te zien, maar die gaan wij niet nemen omdat ik denk dat dat een ramp wordt om stevig en mooi te krijgen. Er komen dus zwarte, ronde plaatjes met zwarte schroeven tegen de muur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zaterdag 2 november 2019 @ 12:53:06 #102
5428 crew  miss_sly
pi_189744529
Ik vind het erg mooi. Voelt die diameter een beetje fijn? Vind je dat dik genoeg?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 2 november 2019 @ 12:55:04 #103
5428 crew  miss_sly
pi_189744550
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 november 2019 23:44 schreef Claudia_x het volgende:
Het is vandaag trouwens precies een jaar geleden dat we de sleutels kregen. Ik zit nu aan de eettafel en dat deel van het huis zag er toen zo uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt, wat een verschil! Bijna niet voor te stellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189744915
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het erg mooi. Voelt die diameter een beetje fijn? Vind je dat dik genoeg?
Het is van staal, dus het voelt erg solide.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 november 2019 @ 17:05:22 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189746905
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een staaltje van de trapleuning gehad. Heel fraai. De diameter is kleiner dan die van een munt van 20 cent. Op de foto is de optie met blinde montage te zien, maar die gaan wij niet nemen omdat ik denk dat dat een ramp wordt om stevig en mooi te krijgen. Er komen dus zwarte, ronde plaatjes met zwarte schroeven tegen de muur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Supergaaf ^O^
Resistance is futile.
pi_189747120
Besteld. *O*

Dat komt er straks zo uit te zien:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 november 2019 @ 17:25:45 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189747201
Mooi! ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189747454
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 17:21 schreef Claudia_x het volgende:
Besteld. *O*

Dat komt er straks zo uit te zien:

[ afbeelding ]
Mag ik een linkje? Waar en hoeveel? Denk dat mijn vriendin dit ook wel mooi vindt nl.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189747594
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 17:41 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Mag ik een linkje? Waar en hoeveel? Denk dat mijn vriendin dit ook wel mooi vindt nl.
Ik heb de trapleuning bij Teus besteld en die kostte me ongeveer 500 euro (drie delen, op maat gemaakt). Je kunt online een staal aanvragen en dan krijg je bij het bestellen 5% korting. Overigens kun je online ook heel makkelijk berekenen hoeveel de leuning je gaat kosten.

Ik heb trapleuningen gezien met een soortgelijke look die veel goedkoper waren. Die zijn dan van hout en hebben een grotere diameter (uit m'n hoofd 5 centimer; ik heb 2 centimeter gekozen en de leuning is van staal).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189748239
Wow! Mooi zeg, dat ranke! ^O^
Is dat zo?
pi_189748444
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 17:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb de trapleuning bij Teus besteld en die kostte me ongeveer 500 euro (drie delen, op maat gemaakt). Je kunt online een staal aanvragen en dan krijg je bij het bestellen 5% korting. Overigens kun je online ook heel makkelijk berekenen hoeveel de leuning je gaat kosten.

Ik heb trapleuningen gezien met een soortgelijke look die veel goedkoper waren. Die zijn dan van hout en hebben een grotere diameter (uit m'n hoofd 5 centimer; ik heb 2 centimeter gekozen en de leuning is van staal).
Thanks!

Heb het haar laten zien maar ze heeft toch haar zinnen gezet op die ‘boomstammen’. :N

Nahja, toch een van de dingen die we later pas gaan doen dus laat het maar even los voor nu :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zaterdag 2 november 2019 @ 19:14:39 #112
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189748747
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 17:21 schreef Claudia_x het volgende:
Besteld. *O*

Dat komt er straks zo uit te zien:

[ afbeelding ]
Wauw, mooie keus! Ik houd hem voor hier ook even in gedachten ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 2 november 2019 @ 20:47:40 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_189750505
Ik vind het mooi, maar ik hou zelf toch wel meer van chunky leuningen. Niet zozeer vanwege de looks, maar omdat het lekkerder in de hand ligt ;)
disclaimer
pi_189751713
Heel mooi Claudia, past mooi bij de rest van het huis O+

Ik zou het thuis (nu) niet aan durven, met een kleuter die bij voorkeur hangend aan de leuning en lopend op de muurboom naar boven komt :+ (net opgezocht hoe dat hout tegen de muur aan naast de trap eigenlijk heet O-) )
pi_189752614
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:45 schreef Fazz het volgende:
Heel mooi Claudia, past mooi bij de rest van het huis O+

Ik zou het thuis (nu) niet aan durven, met een kleuter die bij voorkeur hangend aan de leuning en lopend op de muurboom naar boven komt :+ (net opgezocht hoe dat hout tegen de muur aan naast de trap eigenlijk heet O-) )
Het is niet minder solide dan een reguliere leuning. Je bevestigt het stevig in de muur en het ding is van staal gemaakt. Wat denk je dan dat er gaat gebeuren?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189752686
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 20:47 schreef SQ het volgende:
Ik vind het mooi, maar ik hou zelf toch wel meer van chunky leuningen. Niet zozeer vanwege de looks, maar omdat het lekkerder in de hand ligt ;)
Ik heb dat zelf niet, maar kan me er iets bij voorstellen. Om die reden zou ik een touw als leuning helemaal niks vinden.

Overigens hebben we nu helemaal geen leuning omdat ik wou kijken of we er überhaupt een nodig hebben. Gedachtegang: trapleuningen zijn doorgaans niet al te fraaie dingen. De trap is smal en je kunt tegen de muur leunen, dus misschien is een trapleuning niet zo hard nodig. Conclusie van het experiment: een leuning is verdomd handig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189752709
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is niet minder solide dan een reguliere leuning. Je bevestigt het stevig in de muur en het ding is van staal gemaakt. Wat denk je dan dat er gaat gebeuren?
Dat het los komt :D Nadat m'n jongste heel lelijk van de trap is gevallen heb ik een beetje een traptrauma :')

Maar je hebt gelijk hoor, natuurlijk zou de dikte van de leuning niet uit moeten maken als het solide gemonteerd is :)
pi_189752725
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 18:49 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Thanks!

Heb het haar laten zien maar ze heeft toch haar zinnen gezet op die ‘boomstammen’. :N

Nahja, toch een van de dingen die we later pas gaan doen dus laat het maar even los voor nu :+
Oh ja, ze wou toch zoiets?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 november 2019 @ 22:30:27 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_189752731
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb dat zelf niet, maar kan me er iets bij voorstellen. Om die reden zou ik een touw als leuning helemaal niks vinden.

Overigens hebben we nu helemaal geen leuning omdat ik wou kijken of we er überhaupt een nodig hebben. Gedachtegang: trapleuningen zijn doorgaans niet al te fraaie dingen. De trap is smal en je kunt tegen de muur leunen, dus misschien is een trapleuning niet zo hard nodig. Conclusie van het experiment: een leuning is verdomd handig.
Haha, ja nou. Ik zou niet zonder kunnen.
Ik zit vanwege stucwerk al een paar weken zonder maar ik blijf het spannend vinden met die kinderen _O-
disclaimer
pi_189752749
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:29 schreef Fazz het volgende:

[..]

Dat het los komt :D Nadat m'n jongste heel lelijk van de trap is gevallen heb ik een beetje een trap trauma :')

Maar je hebt gelijk hoor, natuurlijk zou de dikte van de leuning niet uit moeten maken als het solide gemonteerd is :)
Trappen zijn sowieso nare dingen als je jonge kinderen hebt. Ik ben als volwassene ook eens naar van de trap gevallen in het trappenhuis van onze bovenwoning. M'n val werd gebroken door de vuilniszakken van onze onderburen die onderaan de trap stonden. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189752810
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:30 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha, ja nou. Ik zou niet zonder kunnen.
Ik zit vanwege stucwerk al een paar weken zonder maar ik blijf het spannend vinden met die kinderen _O-
M'n schoonmoeder heeft me bijna gesmeekt om een trapleuning te nemen. En ik snap het wel, want naarmate je ouder wordt worden je bewegingen weer onzekerder. Een trapleuning helpt enorm in het houden van balans.

Naar de zolder hebben we geen trapleuning nodig, want die trap is recht en heel smal, met muren aan beide kanten. Da's andere koek dan een trap die draait en waar je meer ruimte hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189752923
Een van onze hobby's is torens beklimmen en bij een wenteltrap in een toren mis je een leuning ook altijd echt, vind ik. Je gaat als vanzelf de muren vasthouden.

Hoe dan ook, ik wilde voor ons eigen huis de vanzelfsprekendheden van een huis zoals we dat normaal kennen loslaten. Doen we dingen omdat we ze altijd al deden of omdat we ze nodig hebben? In sommige gevallen pakt het stellen van die kritische vraag goed uit en in sommige niet. Ik heb er wel voor gezorgd dat we in al die gevallen de optie hebben om de dingen alsnog te nemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 november 2019 @ 22:39:28 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189752930
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 november 2019 23:44 schreef Claudia_x het volgende:
Het is vandaag trouwens precies een jaar geleden dat we de sleutels kregen. Ik zit nu aan de eettafel en dat deel van het huis zag er toen zo uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het echt al weer een jaar joh? :o
***
pi_189752934
Erg mooie trapleuning!
Blind vind ik het mooist maar dan had dat echt strak uitgevoerd moeten worden. Ik snap wel dat je daar niet voor kiest.
pi_189752956
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:39 schreef BE het volgende:

[..]

Is het echt al weer een jaar joh? :o
Wat sommigen misschien nog wel weten is dat we eigenlijk een ander huis hadden gekocht, maar dat de verkopers zich op het laatste moment bedachten omdat ze ineens een beter bod kregen. We komen regelmatig langs dat huis en daar zijn ze gewoon nog aan het verbouwen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 november 2019 @ 22:42:39 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189752982
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat sommigen misschien nog wel weten is dat we eigenlijk een ander huis hadden gekocht, maar dat de verkopers zich op het laatste moment bedachten omdat ze ineens een beter bod kregen. We komen regelmatig langs dat huis en daar zijn ze gewoon nog aan het verbouwen.
Was dat niet dat houten huis?
***
pi_189753021
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:39 schreef archito het volgende:
Erg mooie trapleuning!
Blind vind ik het mooist maar dan had dat echt strak uitgevoerd moeten worden. Ik snap wel dat je daar niet voor kiest.
Voor blinde montage moet je massieve muren hebben en die hebben we daar voor een deel niet. Ik heb bovendien geen zin om met lijm aan de slag te gaan. Als we gaan boren/schroeven, dan weet ik dat de trapleuning gewoon goed zit en dat is juist voor een trapleuning erg belangrijk.

In ons vorige huis had onze beunhaas van een aannemer een deel van een trapleuning in een muur vastgemaakt die de leuning niet goed hield. Wat een ramp was dat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189753064
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Voor blinde montage moet je massieve muren hebben en die hebben we daar voor een deel niet. Ik heb bovendien geen zin om met lijm aan de slag te gaan. Als we gaan boren/schroeven, dan weet ik dat de trapleuning gewoon goed zit en dat is juist voor een trapleuning erg belangrijk.

In ons vorige huis had onze beunhaas van een aannemer een deel van een trapleuning in een muur vastgemaakt die de leuning niet goed hield. Wat een ramp was dat.
Kan ik me voorstellen inderdaad.
Bovendien niks zo vervelend als een trapleuning die wiebelt. Bij zo'n blind bevestigde is dat ook heel moeilijk te herstellen lijkt me.
pi_189753074
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:42 schreef BE het volgende:

[..]

Was dat niet dat houten huis?
Nee, dat was een ander huis. Daar kom ik trouwens ook vaak langs en dat vind ik nog steeds een heel leuk huis. Het was voor ons alleen te klein. Een andere klant van onze makelaar heeft dat huis gekocht en daar ben ik heel blij om. Het waren zulke leuke mensen die dat huis verkochten. Ze gaven ons zelf de rondleiding omdat hun makelaar een blessure had. Ze lieten een fotoboek zien van hun verbouwingen en hadden appeltaart klaarstaan. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189753187
Iets heel anders: komende week komt de timmerman langs om de kast te bespreken die hij in de badkamer gaat maken. Het gaat om het rechterdeel van de kast op deze tekening:



Na de verbouwing zag dat er zo uit:



En zo ziet het er nog steeds uit, in de basis. Een kast zou heel handig zijn om grotere dingen in op te kunnen bergen. We hadden dat deel laten zitten omdat het geld op was. Omdat ik de dakramen in de schuur goedkoop heb kunnen krijgen, hebben we nu wat geld over. De kast stond hoog op mijn verlanglijst.

Iemand tips voor wat handig is in zo'n kast? Er zit in ieder geval een stopcontact in voor elektrische tandenborstels en zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 november 2019 @ 22:55:44 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_189753287
Lades :P
disclaimer
  zaterdag 2 november 2019 @ 22:56:36 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_189753302
Wat voor grote dingen wil je trouwens op je badkamer kwijt? Moet ik dan denken aan kwartaalverpakkingen popla?
disclaimer
pi_189753425
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:56 schreef SQ het volgende:
Wat voor grote dingen wil je trouwens op je badkamer kwijt? Moet ik dan denken aan kwartaalverpakkingen popla?
Dingen die niet in de spiegelkast passen, zoals een voorraad van onze douchegel en een voorraad toiletpapier. En ik wil er wat extra handdoeken kwijt (de oude lelijke die we bijvoorbeeld gebruiken voor het zwemmen) en wat beddengoed (we hebben in onze slaapkamer geen goede linnenkast). En tot slot een plank voor alle opladers die we in de badkamer hebben staan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 november 2019 @ 23:10:55 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_189753549
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dingen die niet in de spiegelkast passen, zoals een voorraad van onze douchegel en een voorraad toiletpapier. En ik wil er wat extra handdoeken kwijt (de oude lelijke die we bijvoorbeeld gebruiken voor het zwemmen) en wat beddengoed (we hebben in onze slaapkamer geen goede linnenkast). En tot slot een plank voor alle opladers die we in de badkamer hebben staan.
Ah oké, dat noem ik geen grote dingen ;)
Maar zoals ik zei, 1-2 lades zijn super fijn voor het kleinere spul. Zoals voorraad zeep, tandpasta, douchegel.
disclaimer
pi_189754407
Ik kwam ook dit idee nog tegen voor kleiner spul:



En ik wil jullie deze niet onthouden: het medicijnkastje van Khloe Kardashian. :+

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189754415
Nu ik er zo over nadenk hebben we nergens een persoonshoge spiegel in huis. Misschien is het handig er een te hebben aan de binnenkant van de kastdeur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189755858
Spiegels zou ik niet in een kastdeur verstoppen. Ze kunnen een goede functie hebben in je huis en dan bedoel ik niet alleen uit ijdele motieven. Op een goede plek kan het een ruimte ruimtelijker doen lijken. Ik vind het lastig om zo abstract uit te leggen, maar ik ben goed bevriend met mensen die handelen in antieke spiegels en door hen heb ik er oog voor gekregen.

Je kunt er bijv doorkijkjes mee creëren, of door het spiegeleffect buiten naar binnen brengen. En je kunt natuurlijk ook gewoon eens zien of je haar nog goed ziet of hoe fantastisch dat ene jurkje je staat.

Wij hebben dus veel spiegels in huis. :P . :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 3 november 2019 @ 08:11:08 #138
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_189756019
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh ja, ze wou toch zoiets?

[ afbeelding ]
Idd ja }:|
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 3 november 2019 @ 08:49:32 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189756208
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:50 schreef Claudia_x het volgende:
Iets heel anders: komende week komt de timmerman langs om de kast te bespreken die hij in de badkamer gaat maken. Het gaat om het rechterdeel van de kast op deze tekening:

[ afbeelding ]

Na de verbouwing zag dat er zo uit:

[ afbeelding ]

En zo ziet het er nog steeds uit, in de basis. Een kast zou heel handig zijn om grotere dingen in op te kunnen bergen. We hadden dat deel laten zitten omdat het geld op was. Omdat ik de dakramen in de schuur goedkoop heb kunnen krijgen, hebben we nu wat geld over. De kast stond hoog op mijn verlanglijst.

Iemand tips voor wat handig is in zo'n kast? Er zit in ieder geval een stopcontact in voor elektrische tandenborstels en zo.
Ik ga ff naar yoga, quote me ff als reminder. Ik heb in mijn badkamerkast 2 laatjes die echt fantastisch zijn om al het kleine spul op te slaan.
Resistance is futile.
  zondag 3 november 2019 @ 10:59:26 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189757885




Dit soort lades zijn ideaal voor mensen die veel make-up en nagellak hebben. Make-up doe ik weinig mee maar nagellak heb ik een leuke verzameling van opgebouwd. Helaas konden de lades niet mee naar onze eigen badkamer beneden. Dus daar heb ik gewoon wat losse bakjes van de wibra staan met een grijpvoorraad schuifjes, make-up, sierraden, nagelschaartjes, pincetten enzo.
Resistance is futile.
  zondag 3 november 2019 @ 11:00:07 #141
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189757891
Oh leuk, m'n zondagse avocado sokken staan er ook op :+
Resistance is futile.
  Moderator zondag 3 november 2019 @ 11:10:34 #142
5428 crew  miss_sly
pi_189758037
Heel handig!
Hamvraag: waar heb je ze vandaan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 november 2019 @ 11:34:31 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189758376
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:10 schreef miss_sly het volgende:
Heel handig!
Hamvraag: waar heb je ze vandaan?
Pass. De kast is achtergelaten door de vorige bewoners.
Resistance is futile.
pi_189758684
Aan mij is zo'n lade niet echt besteed. Ik draag geen make-up en ik heb drie kleuren nagellak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189758714
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2019 07:13 schreef Franny_G het volgende:
Spiegels zou ik niet in een kastdeur verstoppen. Ze kunnen een goede functie hebben in je huis en dan bedoel ik niet alleen uit ijdele motieven. Op een goede plek kan het een ruimte ruimtelijker doen lijken. Ik vind het lastig om zo abstract uit te leggen, maar ik ben goed bevriend met mensen die handelen in antieke spiegels en door hen heb ik er oog voor gekregen.

Je kunt er bijv doorkijkjes mee creëren, of door het spiegeleffect buiten naar binnen brengen. En je kunt natuurlijk ook gewoon eens zien of je haar nog goed ziet of hoe fantastisch dat ene jurkje je staat.

Wij hebben dus veel spiegels in huis. :P . :D .
Ik begrijp wat je bedoelt! Wij hebben alleen zo weinig muurruimte voor een goed gepositioneerde spiegel. In vrijwel elke muur zit een deur, een raam of een kast. Dat maakt het ook zo lastig om een plek te vinden voor de schilderijen en tekeningen die we hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189792721
De dakramen worden geïnstalleerd. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793641
Het eerste raam zit erin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793716
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:10 schreef miss_sly het volgende:
Heel handig!
Hamvraag: waar heb je ze vandaan?
Als je zoekt op Ali Express op 'drawer organizer' krijg je tig hits op mogelijkheden om in bestaande laden iets te maken. Van soort van besteklade-inleggers tot losse plaatjes die je in elkaar kan schuiven. Supercheap, kan alleen duren voordat je het hebt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  Moderator dinsdag 5 november 2019 @ 11:38:42 #149
5428 crew  miss_sly
pi_189793886
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:27 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Als je zoekt op Ali Express op 'drawer organizer' krijg je tig hits op mogelijkheden om in bestaande laden iets te maken. Van soort van besteklade-inleggers tot losse plaatjes die je in elkaar kan schuiven. Supercheap, kan alleen duren voordat je het hebt.
Ik ben op zich geen fan van AliExpress, maar ik zal sowieso eens zoeken op drawer organizer. Dat is een goede tip, dank je!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 5 november 2019 @ 11:38:58 #150
5428 crew  miss_sly
pi_189793891
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
Het eerste raam zit erin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er netjes uit!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189793995
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben op zich geen fan van AliExpress, maar ik zal sowieso eens zoeken op drawer organizer. Dat is een goede tip, dank je!
Ik zou gewoon eens neuzen bij de O+ Ikea O+. Wacht, ik doe het wel even.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189794115
Bijna klaar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop zo dat de lekkages hiermee zijn gestopt!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189794357
Van de Ikea:









En er zijn nog wel meer lade-inzetten en -verdelers voor specifieke kasten, bijvoorbeeld:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189794737
Oei, een interessante mededeling van de dakramenmannen: volgens hen komen de lekkages door de wilg naast de schuur. De bladeren vallen op het raam, blijven er liggen, het water kan niet goed weglopen en verdwijnt dan onder de dakpannen.

Nu moeten we dus toch bedenken wat we met de wilg gaan doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189794881
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 12:42 schreef Claudia_x het volgende:
Oei, een interessante mededeling van de dakramenmannen: volgens hen komen de lekkages door de wilg naast de schuur. De bladeren vallen op het raam, blijven er liggen, het water kan niet goed weglopen en verdwijnt dan onder de dakpannen.

Nu moeten we dus toch bedenken wat we met de wilg gaan doen.
Of vaker door het raam kijken en de bladeren opruimen. Als dat het probleem inderdaad oplost...
pi_189795144
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 12:49 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Of vaker door het raam kijken en de bladeren opruimen. Als dat het probleem inderdaad oplost...
Ik zat er zelf ook net aan te denken. Het is gelukkig een draaikiepraam, dus we moeten er vanuit de schuur op een hoge trap bij kunnen.

Ik moet sowieso eens een lijstje gaan maken van het regelmatige onderhoud dat we zelf gaan doen of uitbesteden. Het is eigenlijk een mooie mijlpaal: we hebben nu bijna alles aangepakt en gaan de onderhoudsfase in!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 5 november 2019 @ 13:24:15 #157
5428 crew  miss_sly
pi_189795354
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 12:10 schreef Claudia_x het volgende:
Van de Ikea:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En er zijn nog wel meer lade-inzetten en -verdelers voor specifieke kasten, bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

O, kijk, dat wil ik ook!
Toch eens bij Ikea gaan shoppen als we verhuisd zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189795682
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, kijk, dat wil ik ook!
Toch eens bij Ikea gaan shoppen als we verhuisd zijn.
En dat kan dus ook prima online voor zulk soort spul. *O*

Ik heb zelf ook net een aantal opbergers gekocht, bijvoorbeeld die dingen die zo handig zijn voor plastic tassen en cadeaupapier. *;
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 5 november 2019 @ 13:55:43 #159
5428 crew  miss_sly
pi_189795698
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dat kan dus ook prima online voor zulk soort spul. *O*

Ik heb zelf ook net wat spul gekocht, bijvoorbeeld die opbergers die zo handig zijn voor plastic tassen en cadeaupapier. *;
Dat is inderdaad wel fijn, want dadelijk is het best een stukkie rijden. Ik geloof dat we steeds meer van het online bestellen worden, en dat vind ik eigenlijk wel prima.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189795791
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel fijn, want dadelijk is het best een stukkie rijden. Ik geloof dat we steeds meer van het online bestellen worden, en dat vind ik eigenlijk wel prima.
Ik ben altijd al heel erg van het online bestellen geweest en merk juist dat het soms verstandiger is om in je directe omgeving te kijken naar wat er zoal is. Zo was ik een tijdje geleden online aan het zoeken naar grote zakken zand. Toen ik in diezelfde week eens een verkeerde weg insloeg, kwam ik langs een boerderij met een bord 'tuinaarde te koop' waar ik veel goedkoper grond kan krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 5 november 2019 @ 14:04:25 #161
5428 crew  miss_sly
pi_189795823
Wij deden vrijwel niets online en gingen de stad in als we iets nodig hadden. Needless to say dat dat in Amsterdam meestal niet de goedkoopste optie is :')

Dus wat meer bestellen vind ik wel heel erg oké. Het scheelt ons ook onnodige impulsaankopen, en een extra lunch omdat we toch in de stad zijn, en ach, zullen we even een hapje gaan eten voor we naar huis gaan.....nou ja, dat dus. We zijn echt stukken goedkoper uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 5 november 2019 @ 14:06:34 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189795853
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
Bijna klaar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop zo dat de lekkages hiermee zijn gestopt!
Ah top!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 5 november 2019 @ 16:34:14 #163
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189798228
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
Bijna klaar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop zo dat de lekkages hiermee zijn gestopt!
Ziet er goed uit! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189798817
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 16:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! ^O^
Ik vraag me wel af wat er nu aan de bovenkant van het dakraam zit, of dat gewoon het hout van het dak is of dat het iets anders is. Ik denk dat het een soort lap is. Ik heb geen idee hoe een dakraam normaal gesproken rondom wordt afgewerkt. Binnenkort maar even bekijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 5 november 2019 @ 18:36:31 #165
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189800321
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 12:42 schreef Claudia_x het volgende:
Oei, een interessante mededeling van de dakramenmannen: volgens hen komen de lekkages door de wilg naast de schuur. De bladeren vallen op het raam, blijven er liggen, het water kan niet goed weglopen en verdwijnt dan onder de dakpannen.

Nu moeten we dus toch bedenken wat we met de wilg gaan doen.
Ik zou 'm neerhalen ;)
Resistance is futile.
pi_189800660
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zou 'm neerhalen ;)
Ik heb er moeite mee, want ik vind 'em tof en hij is zo beeldbepalend. Maar ik moet bekennen dat het makkelijker zou zijn als hij niet daar maar ergens anders zou staan. Misschien probeer ik hem eerst een keer rigoureus te snoeien en dan relatief klein te houden. Of ik laat op een andere plek een nieuw exemplaar groeien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189801107
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dat kan dus ook prima online voor zulk soort spul. *O*

Ik heb zelf ook net een aantal opbergers gekocht, bijvoorbeeld die dingen die zo handig zijn voor plastic tassen en cadeaupapier. *;
Nou ben ik benieuwd wat je met 'die dingen' bedoeld :+

Netjes de dakramen :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189801231
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 19:14 schreef Miniem het volgende:

[..]

Nou ben ik benieuwd wat je met 'die dingen' bedoeld :+

Netjes de dakramen :)
Een 'alleshouder'.







I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189801258
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zou 'm neerhalen ;)
Ik ga de kwestie even in het bloemen en planten-topic voorleggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 5 november 2019 @ 21:15:14 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189803679
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 17:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af wat er nu aan de bovenkant van het dakraam zit, of dat gewoon het hout van het dak is of dat het iets anders is. Ik denk dat het een soort lap is. Ik heb geen idee hoe een dakraam normaal gesproken rondom wordt afgewerkt. Binnenkort maar even bekijken.
De onderkant is lood i.i.g., maar dat wist je waarschijnlijk al :P

Bovenste zou volgens mij (maar ik heb zo'n ding nooit geplaatst) een deel vh frame vh dakraam moeten zijn. Niet het dak ex dakpannen) zelf.

[ Bericht 4% gewijzigd door Whiskers2009 op 05-11-2019 21:27:32 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 5 november 2019 @ 21:39:25 #171
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189804469
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 19:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een 'alleshouder'.

[ afbeelding ]

Moet je die altijd schroeven of kan je hem ook plakken?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
pi_189813686
Kun je de wilg niet knotten? (ik weet niks van wilgen maar kom wel uit de polder en dat doen ze daar altijd). Of zijn dat verschillende soorten?
pi_189814083
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 21:39 schreef Fietsertje70 het volgende:

Moet je die altijd schroeven of kan je hem ook plakken?
je kan ze ook plakken. Maar die plakband kan de lak van een deur goed beschadigen als je deze er weer aftrekt... heb ik helaas gemerkt.
pi_189817591
Ja, de plaksticker zit er al tegenaan maar je kunt ook schroeven. Bij ons hangen ze in de kelderkast en daar heb ik ze geplakt. Ik ga er wel vanuit dat het stucwerk eronder te lijden heeft als ik ze er vanaf zou rukken. Schroeven is denk ik handiger.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189836610
Eén dag voor de spouwmuurisolatie plaats zou vinden word ik gebeld dat de werkzaamheden niet in één dag kunnen gebeuren maar er twee dagen voor nodig zijn. }:| Ik ben er niet blij mee en vind het slordig. De datum stond allang vast. Ze hebben bij het inplannen niet goed naar de vierkante meters gekeken. De spouwmuurisolatie vindt nu over twee weken plaats.

Verder hebben de gevelmannen vandaag hun werkzaamheden afgerond. Ik ben heel tevreden over hun werk, al blijf je wel de verschillen tussen de oude en nieuwe stenen zien. De gevel is in ieder geval erg opgeknapt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189836705
Dát is een serieuze verbetering, zeg! Ook het schilderwerk en (zo te zien) een andere regenpijp doen het goed zo. Erg mooie verbetering! ^O^
Is dat zo?
  donderdag 7 november 2019 @ 19:08:32 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189837360
Fraai hoor ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 november 2019 @ 19:35:21 #178
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189838089
Zeker flink opgeknapt. Ziet er netjes uit :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189838115
Echt heel netjes!
  Moderator donderdag 7 november 2019 @ 19:55:09 #180
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189838572
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er moeite mee, want ik vind 'em tof en hij is zo beeldbepalend. Maar ik moet bekennen dat het makkelijker zou zijn als hij niet daar maar ergens anders zou staan. Misschien probeer ik hem eerst een keer rigoureus te snoeien en dan relatief klein te houden. Of ik laat op een andere plek een nieuw exemplaar groeien.
Is knotten misschien een optie? Of is ie daar te groot/oud voor?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_189839495
Hoeveel m2 moet er geïsoleerd worden?
pi_189839623
Netjes hoor. Is het dak ooit "opgetild" dat er nieuwe stenen zijn?
pi_189839850
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:24 schreef Barry1986 het volgende:
Hoeveel m2 moet er geïsoleerd worden?
138 m2.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189839879
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 19:55 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Is knotten misschien een optie? Of is ie daar te groot/oud voor?
Lukt wel, maar de vraag is of dat rigoureus genoeg is. En ik vind zelf geknotte wilgen heel lelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189840043
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:28 schreef F_r het volgende:
Netjes hoor. Is het dak ooit "opgetild" dat er nieuwe stenen zijn?
Nee, er is met de stenen bovenin iets aan de hand. De gevelmannen hebben me hun theorie erover geprobeerd uit te leggen, maar ik snap er niks van. De stenen bovenin het huis van de buren schijnen hetzelfde te hebben. De witte waas is wel minder geworden maar niet helemaal verdwenen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189840109
Het heeft hier trouwens flink geregend en het is droog in de schuur. So far so good!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 november 2019 @ 20:46:37 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189840285
Wat een verschil!
Resistance is futile.
pi_189840819
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
Het heeft hier trouwens flink geregend en het is droog in de schuur. So far so good!
Goed nieuws! :D ^O^
Is dat zo?
pi_189841548
Wat een verschil maken die voegen zeg, heel mooi resultaat! En top van de schuur :D
  donderdag 7 november 2019 @ 22:22:18 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189842485
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
Het heeft hier trouwens flink geregend en het is droog in de schuur. So far so good!
^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189850238
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

138 m2.
Aha, ik was benieuwd.
Bij ons was het 100m2 (zo uit mijn hoofd) en de beste man was alleen en in een halve dag klaar.
Vond het erg simpel werk. Gaten patroon boren, vullen en dichtkitten.
Het is alleen dat je zelf de materialen en gereedschappen niet hebt.

Maar misschien dat er wat bijzondere dingen zijn?
pi_189850992
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:46 schreef Barry1986 het volgende:

[..]

Aha, ik was benieuwd.
Bij ons was het 100m2 (zo uit mijn hoofd) en de beste man was alleen en in een halve dag klaar.
Vond het erg simpel werk. Gaten patroon boren, vullen en dichtkitten.
Het is alleen dat je zelf de materialen en gereedschappen niet hebt.

Maar misschien dat er wat bijzondere dingen zijn?
Nee, er is niks bijzonders. De gevelmannen zeiden ook dat ze voor ons huis wel twee dagen nodig zouden hebben. De adviseur van het isolatiebedrijf zei één volle dag. Degene die aanvankelijk inplande zei ook dat één dag genoeg was. Het is dus wat raadselachtig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189858417
Hmm, ik lees op diverse sites dat het isoleren van de spouw een halve tot een hele dag duurt. Ik wil nu toch wel even weten hoe het zit, dus ik denk dat ik maandag even bel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189865274
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 14:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, er is niks bijzonders. De gevelmannen zeiden ook dat ze voor ons huis wel twee dagen nodig zouden hebben. De adviseur van het isolatiebedrijf zei één volle dag. Degene die aanvankelijk inplande zei ook dat één dag genoeg was. Het is dus wat raadselachtig.
bij mij deden ze er twee dagdelen over. eerste keer kwamen ze in de late ochtend en hadden niet genoeg materiaal meer over.

tweede keer was een paar dagen later, deden ze de achtergevel. Eerst vond ik het vervelend en jammer (twee dagen vrij nemen) Maar uiteindelijk toch blij, want ze namen meer tijd om het goed te doen. Ook een stukje dat onbereikbaar was volgens adviseur hebben de mannen toch meegenomen.

je wilt echt niet dat ze gaan haasten
pi_189866644
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:05 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

bij mij deden ze er twee dagdelen over. eerste keer kwamen ze in de late ochtend en hadden niet genoeg materiaal meer over.

tweede keer was een paar dagen later, deden ze de achtergevel. Eerst vond ik het vervelend en jammer (twee dagen vrij nemen) Maar uiteindelijk toch blij, want ze namen meer tijd om het goed te doen. Ook een stukje dat onbereikbaar was volgens adviseur hebben de mannen toch meegenomen.

je wilt echt niet dat ze gaan haasten
Bij mij zijn ze in de snelheid een stuk vergeten. Degene die dat later kwam doen was zo gehaast dat ie een halve muur heeft gesloopt en ruzie met de buurman gemaakt. Mensen die hun tijd nemen is dan wel fijn. :P
pi_189874700
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:05 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

bij mij deden ze er twee dagdelen over. eerste keer kwamen ze in de late ochtend en hadden niet genoeg materiaal meer over.

tweede keer was een paar dagen later, deden ze de achtergevel. Eerst vond ik het vervelend en jammer (twee dagen vrij nemen) Maar uiteindelijk toch blij, want ze namen meer tijd om het goed te doen. Ook een stukje dat onbereikbaar was volgens adviseur hebben de mannen toch meegenomen.

je wilt echt niet dat ze gaan haasten
Ze hebben gewoon een foutje gemaakt. Kan gebeuren, maar de tegenstrijdige verhalen snap ik niet en daar wil ik graag duidelijkheid over.

Ik besefte trouwens ineens dat het de eerste keer is dat tijdens de verbouwing van ons huis een vakman niet op komt dagen of afzegt. Wat dat betreft heb ik het tot nog toe getroffen. Nou ja, dan reken ik twee aannemers niet mee die een offerte zouden opstellen en dat niet deden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189874715
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:17 schreef archito het volgende:

[..]

Bij mij zijn ze in de snelheid een stuk vergeten. Degene die dat later kwam doen was zo gehaast dat ie een halve muur heeft gesloopt en ruzie met de buurman gemaakt. Mensen die hun tijd nemen is dan wel fijn. :P
Hoe kwam je erachter dat ze dat waren vergeten? Ik lees er vaker verhalen over en wil het zien te voorkomen. Daarom baalde ik er ook zo van dat het twee dagen gaat duren, want dan moet ik twee dagen vrij nemen om alles in de gaten te houden (bovenop de dag die ik al vrij had genomen voor de oorspronkelijke afspraak).

In weet het, het stelt in het grote geheel der dingen niet veel voor. Alleen heb ik al zoveel vrij genomen voor de verbouwing en daar zou ik wel eens mee willen stoppen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 november 2019 @ 09:03:05 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189875745
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 01:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik besefte trouwens ineens dat het de eerste keer is dat tijdens de verbouwing van ons huis een vakman niet op komt dagen of afzegt. Wat dat betreft heb ik het tot nog toe getroffen. Nou ja, dan reken ik twee aannemers niet mee die een offerte zouden opstellen en dat niet deden.
Dat is idd uitzonderlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 10 november 2019 @ 09:10:35 #199
80382 manny
30 is best veel
pi_189875798
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er moeite mee, want ik vind 'em tof en hij is zo beeldbepalend. Maar ik moet bekennen dat het makkelijker zou zijn als hij niet daar maar ergens anders zou staan. Misschien probeer ik hem eerst een keer rigoureus te snoeien en dan relatief klein te houden. Of ik laat op een andere plek een nieuw exemplaar groeien.
Dat ding staat ook wel erg dicht bij het huis als ik de foto zo zie. Ik zou overwegen een expert eens een kijkje te laten nemen. Ik kan me zelfs voorstellen dat je een risico loopt met de wortels van die boom (non expert opinion)

zou wel heel jammer zijn inderdaad, ziet er gaaf uit en bomen geven karakter.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_189875827
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 01:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe kwam je erachter dat ze dat waren vergeten? Ik lees er vaker verhalen over en wil het zien te voorkomen. Daarom baalde ik er ook zo van dat het twee dagen gaat duren, want dan moet ik twee dagen vrij nemen om alles in de gaten te houden (bovenop de dag die ik al vrij had genomen voor de oorspronkelijke afspraak).

In weet het, het stelt in het grote geheel der dingen niet veel voor. Alleen heb ik al zoveel vrij genomen voor de verbouwing en daar zou ik wel eens mee willen stoppen.
Dat weet ik eigenlijk niet meer. :P

Ik was er s ochtends even bij geweest en bedacht me later dat ik ze daar niet bezig had gezien.

Toen zag ik dat er precies op dat stuk geen boorgruis lag en ook geen herstelde boorgaten. Die waren erg moeilijk te zien hoor, maar als je er echt op let dan zie je het wel.
pi_189882885
Het was weer zo mooi vanochtend bij dauw. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189882897
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 09:15 schreef archito het volgende:

[..]

Dat weet ik eigenlijk niet meer. :P

Ik was er s ochtends even bij geweest en bedacht me later dat ik ze daar niet bezig had gezien.

Toen zag ik dat er precies op dat stuk geen boorgruis lag en ook geen herstelde boorgaten. Die waren erg moeilijk te zien hoor, maar als je er echt op let dan zie je het wel.
Ik ga de boorgaten in de gaten houden!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189882988
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 09:10 schreef manny het volgende:

[..]

Dat ding staat ook wel erg dicht bij het huis als ik de foto zo zie. Ik zou overwegen een expert eens een kijkje te laten nemen. Ik kan me zelfs voorstellen dat je een risico loopt met de wortels van die boom (non expert opinion)

zou wel heel jammer zijn inderdaad, ziet er gaaf uit en bomen geven karakter.
Over de wilg maak ik me niet zo'n zorgen. Er staan wat bomen dichtbij het huis die ik beter in de gaten moet houden, waaronder een eik en een es. Dat zijn enorme bomen. Overigens maak ik me niet zozeer zorgen over de wortels, want we hebben bij de verbouwing geen indicatie gezien dat die schade veroorzaken. Het is meer opletten dat de bomen stevig geworteld staan en er geen zware takken voor ongelukken kunnen zorgen. Wilgen vallen wel makkelijker om, dus ook de wilg moet ik in de gaten houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 november 2019 @ 18:41:01 #204
80382 manny
30 is best veel
pi_189883091
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Over de wilg maak ik me niet zo'n zorgen. Er staan wat bomen dichtbij het huis die ik beter in de gaten moet houden, waaronder een eik en een es. Dat zijn enorme bomen. Overigens maak ik me niet zozeer zorgen over de wortels, want we hebben bij de verbouwing geen indicatie gezien dat die schade veroorzaken. Het is meer opletten dat de bomen stevig geworteld staan en er geen zware takken voor ongelukken kunnen zorgen. Wilgen vallen wel makkelijker om, dus ook de wilg moet ik in de gaten houden.
check. je weet er meer van dan ik! zo te lezen heb je het onder controle.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_189898116
quote:
6s.gif Op zondag 10 november 2019 18:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ga de boorgaten in de gaten houden!
Gewoon met een koffiekan en camera constant alles I de gaten houden. Is interessant om te zien en je weet zeker dat alles goed gaat
pi_190042449
Wij hebben vandaag de trapleuningen binnengekregen en maar meteen gemonteerd. Ik ben blij dat ik de variant met schroeven heb besteld, want die was makkelijk te monteren. En ik ben erg blij met het resultaat!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen en overmorgen komen ze de spouw isoleren. En maandag gaan de schilders de zolder verven. *O*

Bonusplaatjes (foto's die ik afgelopen week maakte van de omgeving):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is inmiddels stervenskoud op de fiets, maar wat zijn de kleuren die ik onderweg zie mooi. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 20 november 2019 @ 20:22:55 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_190042718
Wat een prachtige omgeving is het toch. Zeker met die kou in de lucht O+
disclaimer
pi_190043986
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:29 schreef Claudia_x het volgende:
Het was weer zo mooi vanochtend bij dauw. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_190044063
Mooi strak die leuning! Ziet er mooi uit O+ En kitten wordt al groot :D

Welke kleuren gaan het nu worden op zolder?
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 20 november 2019 @ 22:21:27 #210
95752 crew  Chell
Kluns
pi_190044789
Heel gaaf en strak die leuning! En die kat op de foto's O+ Groot geworden al
  woensdag 20 november 2019 @ 23:17:20 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190045700
Ik vind je leuningen (en de rest vh huis) prachtig, maar ik vind het niet zo mooi dat die leuning voor het raam langs kruist.

En kitten O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 21-11-2019 00:01:01 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_190045898
Die leuningen O+

Welke lampen heb je hangen? Ben wel benieuwd :)
pi_190046075
Wat een prachtige trap en omgeving O+
Gaat het weer goed met je ook :?
  donderdag 21 november 2019 @ 00:01:46 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190046495
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:37 schreef Blues het volgende:
Wat een prachtige trap en omgeving O+
Gaat het weer goed met je ook :?
Er is een LIV-topic over.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 21 november 2019 @ 08:42:14 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190048264
Prachtig die leuning! O+
***
  donderdag 21 november 2019 @ 08:47:36 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190048313
Fraai hoor, binnen en buiten ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190048635
En ze zijn bezig met de spouw, waar ik zo blij mee ben! Ik heb wat foto's van het proces gemaakt voor wie nieuwsgierig is.

Ze hebben een flink apparaat waarin ze zakken met wol gooien. Vanuit dat apparaat wordt de wol door een slang in de spouw gespoten. Onze voegen zijn erg smal (14 mm begreep ik) en dat is wel wat onhandig, maar het gaat gewoon lukken. Nadat de wol in een gat is gespoten wordt dat gat dichtgesmeerd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het apparaat maakt een behoorlijk lawaai, dus ik had de buren wel even mogen waarschuwen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190048669
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2019 21:39 schreef Fazz het volgende:
Mooi strak die leuning! Ziet er mooi uit O+ En kitten wordt al groot :D

Welke kleuren gaan het nu worden op zolder?
Ja, de kittens groeien als een gek! Ze zijn al haast geen kittens meer.

De zolder wordt gewoon wit en op de muren naast de trap komt deze kleur:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190048688
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind je leuningen (en de rest vh huis) prachtig, maar ik vind het niet zo mooi dat die leuning voor het raam langs kruist.

En kitten O+
Het was kiezen: de leuning iets te laag ophangen of voor het raam laten komen. Ik vind het zelf geen probleem; het huis is al retestrak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 21-11-2019 09:38:25 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190048707
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:28 schreef Puala het volgende:
Die leuningen O+

Welke lampen heb je hangen? Ben wel benieuwd :)
Deze van de Ikea:



We hebben uit dezelfde reeks zwarte buitenlampen waar ik ook erg blij mee ben. Ze geven sfeervol licht.

Het plan was oorspronkelijk om deze te nemen, die van porselein zijn. Maar omdat we zoveel lampen nodig hadden, ben ik voor de goedkopere optie van de Ikea gegaan.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190048780
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:37 schreef Blues het volgende:
Wat een prachtige trap en omgeving O+
Gaat het weer goed met je ook :?
Het gaat veel beter, maar ik ben er nog niet. Ik werk 50% en het lukt me niet goed om m'n uren beperkt te houden, dus ik heb aan het einde van de week wel 1-2 dagen dat ik niet veel waard ben. Ik begin te beseffen dat ik aan het revalideren ben; het heeft tijd nodig om weer de oude te worden.

Ik fiets in ieder geval 3x per week 50 minuten heen en 50 minuten terug, dus m'n conditie is veel beter aan het worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190048823
De trap moet ik trouwens nog twee keer aflakken. Dat ga ik pas doen als de laatste vaklui zijn geweest. Elke keer dat er in huis iets gebeurt raakt de trap weer wat beschadigd. Laatst liet m'n lief een zware kruk van de Ikea eraf vallen. :X
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190049555
Het apparaat is kapotgegaan, dus ze zijn naar huis gegaan. :o

Morgen zou het af moeten komen. We zullen zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190050268
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het gaat veel beter, maar ik ben er nog niet. Ik werk 50% en het lukt me niet goed om m'n uren beperkt te houden, dus ik heb aan het einde van de week wel 1-2 dagen dat ik niet veel waard ben. Ik begin te beseffen dat ik aan het revalideren ben; het heeft tijd nodig om weer de oude te worden.

Ik fiets in ieder geval 3x per week 50 minuten heen en 50 minuten terug, dus m'n conditie is veel beter aan het worden.
Ja, heeft tijd nodig. Sterkte :*
En verder lijkt het me heerlijk om in jouw huis weer 'de oude' te kunnen worden en genieten van wat al wél kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 21-11-2019 12:00:54 ]
  donderdag 21 november 2019 @ 13:47:08 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190051683
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 10:52 schreef Claudia_x het volgende:
Het apparaat is kapotgegaan, dus ze zijn naar huis gegaan. :o

Morgen zou het af moeten komen. We zullen zien.
Mazzel dat ze al 2 dagen ingepland hadden :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190052643
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, de kittens groeien als een gek! Ze zijn al haast geen kittens meer.

De zolder wordt gewoon wit en op de muren naast de trap komt deze kleur:

[ afbeelding ]
Toch de kleur die je al voor ogen had. Ik ben benieuwd naar het resultaat :)
pi_190053320
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 13:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mazzel dat ze al 2 dagen ingepland hadden :o
Ja, zo kun je er ook tegenaan kijken. :D Ik vond het een beetje stom dat er wéér iets was en ik hoop maar dat ze het niet gaan afraffelen. Nou ja, komt vast goed.

Volgende week komt trouwens niet alleen de schilder, maar ook de timmerman. En dan is gewoon alles klaar, op de kleine dingen die we zelf kunnen na. :o Of heb ik dat al meerdere keren gezegd? Het wordt in ieder geval een heel fijne mijlpaal, want we hebben dan eindelijk geen mannetjes meer over de vloer. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 21 november 2019 @ 15:58:26 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190053336
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 15:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, zo kun je er ook tegenaan kijken. :D Ik vond het een beetje stom dat er wéér iets was en ik hoop maar dat ze het niet gaan afraffelen. Nou ja, komt vast goed.

Volgende week komt trouwens niet alleen de schilder, maar ook de timmerman. En dan is gewoon alles klaar, op de kleine dingen die we zelf kunnen na. :o Of heb ik dat al meerdere keren gezegd? Het wordt in ieder geval een heel fijne mijlpaal, want we hebben dan eindelijk geen mannetjes meer over de vloer. *O*
Dat lijkt me wel een heerlijk moment.... geen mannetjes meer over de vloer O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190053360
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2019 15:07 schreef Fazz het volgende:

[..]

Toch de kleur die je al voor ogen had. Ik ben benieuwd naar het resultaat :)
Ik ook. :D Ach, het is zo'n klein stukje dat ik er met gemak zelf een andere kleur overheen aan kan brengen als het niet bevalt. Ik kwam er met m'n lief - 'ik wil niet weer blauw of groen, en roze wil ik niet' - niet uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190053434
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 15:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel een heerlijk moment.... geen mannetjes meer over de vloer O+
Niet in huis in ieder geval, want er moet nog wel houtwormbestrijding plaatsvinden en we hebben een nieuwe garagedeur nodig. En met de oprit moet eigenlijk ook iets gebeuren. Oh man, het is een neverending story!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190066609
Ze gaan het helaas niet afkrijgen vandaag. Er is iets met de spouw waardoor het vullen meer tijd kost (iets met het metselwerk aan de binnenkant). De mannen zijn heel aardig en willen het graag goed doen. Degene die de leiding heeft is gestrest, want hij voelt de druk om het af te maken maar wil het niet overhaasten. Ik heb hem gerustgesteld dat het voor mij in ieder geval geen enkel probleem is; ze komen over twee weken gewoon terug. Het is heel fijn om mannen aan het werk te hebben die het werk graag goed willen doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 22 november 2019 @ 16:33:01 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190069463
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 16:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet in huis in ieder geval, want er moet nog wel houtwormbestrijding plaatsvinden en we hebben een nieuwe garagedeur nodig. En met de oprit moet eigenlijk ook iets gebeuren. Oh man, het is een neverending story!
Ja, je blijft bezig....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190084186
Na lang tobben over hoe we planken in de nis zouden maken - welk ophangsysteem is stevig genoeg en hoe benutten we het spotje? - hebben we toch maar besloten een systeem te gebruiken dat we al hadden. Niet helemaal ideaal, maar ik ben er blij mee. En het is zo fijn om de boeken niet meer in dozen op zolder hebben staan. We hebben ongeveer 75% van onze voorraad weggedaan. :o Overgebleven zijn de boeken die we nog eens openslaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190084343
Iets anders. We hebben gemerkt dat we het al gauw onprettig vinden op zolder als het er te warm is. Daarom staat de vloerverwarming er veel lager dan in de rest van het huis. Meestal staat die zelfs uit. Maar - en dit is het nadeel van vloerverwarming - soms willen we even een tijdje op zolder zijn om te chillen en dan is het er wel heel koud. Met een vloerverwarming krijg je een ruimte niet snel op temperatuur.

Nu dacht ik: dan kopen we een elektrisch kacheltje, of liever nog een elektrische sfeerhaard. Ik weet het, het benadert het origineel niet qua beleving. Die beleving kan mij persoonlijk gestolen worden - ik kan niet tegen de lucht en ik krijg liever geen kanker door fijnstof. Bovendien hebben we geen schoorsteen meer en wil ik geen nieuw afvoerkanaal laten maken. Maar ik wil ook niet met een onwijs onpraktisch of lelijk elektrisch ding zitten. Dan liever niets.

Iemand tips/advies? Is een elektrische sfeerhaard wel/geen goed idee? Wat voor sfeerhaard is wel aardig? Waar moet ik op letten? Ik heb er bij voorkeur niet meer dan een paar honderd euro voor over en ik zou een vrijstaand exemplaar willen. Ik denk aan zoiets:



Overigens heb ik een aansluiting voor een radiator laten maken op zolder, dus eventueel zou er een radiator kunnen komen. Maar die komt (neem ik aan) waarschijnlijk niet sneller op temperatuur dan de vloerverwarming, aangezien die op hetzelfde systeem is aangesloten? Of zie ik dat verkeerd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 23 november 2019 @ 17:45:12 #235
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190084409
Zijn ir panelen geen optie? Die warmen je snel op en zijn energiezuinig omdat ze niet de lucht maar objecten opwarmen. Ze zijn ook nog eens minimalistisch strak, wat beter bij jullie huis past dan zo een haardje (denk ik).
pi_190084488
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:45 schreef bleiblei het volgende:
Zijn ir panelen geen optie? Die warmen je snel op en zijn energiezuinig omdat ze niet de lucht maar objecten opwarmen. Ze zijn ook nog eens minimalistisch strak, wat beter bij jullie huis past dan zo een haardje (denk ik).
Daar had ik niet aan gedacht! Ik ga me even inlezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190084951
Ik heb nog een elektrische sfeerhaard over. Sfeer geeft ie weinig omdat het lampje stuk is maar warmte wel. Is een inbouw, maar de ombouw heb ik er nog bij. Voor een goede fles wijn mag je die hebben.



wel deze haard, niet ons huis trouwens

[ Bericht 8% gewijzigd door maansrekiurbeg987 op 23-11-2019 18:28:30 ]
pi_190085333
Claudia, je kunt denk ik ook een elektrische verwarming overwegen. Wij hebben zo’n ding in de badkamer. Badkamers zijn van die ruimtes die soms net even snel iets meer warmte vragen, daarom zijn die radiatoren kennelijk ontwikkeld. Even aanzetten en binnen een paar minuten warm.

Er zijn ook mooie designdingen bij, al zal dat voor jou wellicht niet zo interessant zijn op zolder. :D
Is dat zo?
pi_190085350
Aardig aanbod overigens, boven mijn reactie! ^O^
Is dat zo?
pi_190091071
Als je een jaga strada op je radiator punt aansluit (zijn er ook laag). Heb je het zo warm.

pi_190092502
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ze gaan het helaas niet afkrijgen vandaag. Er is iets met de spouw waardoor het vullen meer tijd kost (iets met het metselwerk aan de binnenkant). De mannen zijn heel aardig en willen het graag goed doen. Degene die de leiding heeft is gestrest, want hij voelt de druk om het af te maken maar wil het niet overhaasten. Ik heb hem gerustgesteld dat het voor mij in ieder geval geen enkel probleem is; ze komen over twee weken gewoon terug. Het is heel fijn om mannen aan het werk te hebben die het werk graag goed willen doen.
Zelfde ervaring had ik ook. Kom je zelden tegen, mensen die graag hun werk goed willen doen.
Gelukkig is er geen minimaal temperatuur vereist voor supafill.
Voor aminotherm wel. Hadden ze afgezegd omdat het te koud werd voor het schuim om te stollen. (volgens mij ook zo'n probleem met parels)
pi_190138745
Dank voor het haardaanbod! We twijfelen nog even verder. Ik denk dat op dit moment de Jaga Strada de beste suggestie is voor ons. @PJ, kun je zoiets als leek zelf aansluiten of is het handiger dat te laten doen?

Intussen zijn de schilders lekker bezig. Het buitenschilderwerk hebben ze gelukkig gisteren kunnen doen. De latjes bij de ramen waar dubbel glas in is gezet zijn geverfd en de buitendeuren zijn opnieuw gedaan. Gisteravond was de buitendeur wéér niet droog, dus we hebben een nacht met de deur open geslapen. :X Gelukkig heeft het niet geregend. De deuren zijn nu droog genoeg, goddank. Er zat wel een haar in de voordeur die verdacht veel op een haar van mij leek. }:|

Afijn, morgen zijn de schilders nog met de zolder bezig en dan is het allemaal klaar. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190138889
Een pelletkachel evt?
Dit jaar is daar nog subsidie op en je hebt instant warmte bij onsteking.

Een dergelijke Jaga sluit je aan net zoals een normale verwarming. Is goed zelf te doen. Stuk makkelijker nog als je niet heel je CV systeem hoeft leeg te laten lopen.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_190138992
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:07 schreef Miniem het volgende:
Een pelletkachel evt?
Dit jaar is daar nog subsidie op en je hebt instant warmte bij onsteking.

Een dergelijke Jaga sluit je aan net zoals een normale verwarming. Is goed zelf te doen. Stuk makkelijker nog als je niet heel je CV systeem hoeft leeg te laten lopen.
Ik heb eerder naar een pelletkachel gekeken, maar dat is me te veel gedoe (elke keer bijvullen, pijp naar buiten maken) en bovendien is het slechter voor het milieu dan niks verstoken. We hebben een aansluiting voor een radiator, dus het ligt het meest voor de hand om die te benutten. Goed om te horen dat we dat zelf zouden kunnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 26 november 2019 @ 23:13:16 #245
4330 PJ
Tja.....
pi_190142957
De Jaga Strada kan je wel zelf aansluiten. Maar last het je wel goed uitleggen. Je zou bv naar Warmteservice kunnen gaan en de benodigdheden kunnen halen. Ze kunnen het je dan ook goed uitleggen.
pi_190144426
Zolder? Airco doen. Kan je ook mee verwarmen. Maar belangrijker: koelen in de zomer
  woensdag 27 november 2019 @ 07:05:36 #247
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190145192
Wat zonde van je boekenvoorraad :o. Waarom kozen jullie daarvoor? Ik wring me juist in bochten om de boekenkast te behouden terwijl ik er in achteruit ga qua muurruimte straks. Dat zal bij jou het probleem niet zijn geweest toch?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 27 november 2019 @ 07:08:38 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_190145206
Ik had 6 jaga strada's en daar zijn 3 loodgieters gezamenlijk een volle dag mee bezig geweest, just saying. Het is gewoon een volwaardige radiator, geen plug and play elektrisch kacheltje.
disclaimer
  woensdag 27 november 2019 @ 07:13:21 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_190145223
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 07:05 schreef Lemijn het volgende:
Wat zonde van je boekenvoorraad :o. Waarom kozen jullie daarvoor? Ik wring me juist in bochten om de boekenkast te behouden terwijl ik er in achteruit ga qua muurruimte straks. Dat zal bij jou het probleem niet zijn geweest toch?
Gaat het door ja? *O*
disclaimer
  woensdag 27 november 2019 @ 08:22:27 #250
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_190145666
Voor die zolderverwarming denk ik dat zo’n IR paneel best wel een aanrader is.
Ik verwarm mijn werkruimte een soort van semi permanent met een olieradiator, daarmee breng ik de ruimte (72m2) op een redelijk aangename temperatuur. Onder mijn bureau heb ik dan een IR paneel. Dat paneel is snel warm maar geeft wel zeer plaatselijke warmte.
Ligt een beetje aan de grootte van je zolder of dat handig is of niet.

Kort gezegd vind ik de olieradiator (100 euro) een prettigere warmte dan dat paneel (170 euro), maar dat paneel is sneller warm.

Ik heb het allebei omdat mijn werkruimte een unit in de tuin is en bij -10 heb ik dat allemaal wel nodig omdat het mijn enige verwarming is dan.

Je kan ook fancy panelen krijgen en zelfs bedrukt.

Edit: ik lees nu pas fatsoenlijk over die Jaga Strada, dat is volgens mij helemaal makkelijk.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_190153258
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 23:13 schreef PJ het volgende:
De Jaga Strada kan je wel zelf aansluiten. Maar last het je wel goed uitleggen. Je zou bv naar Warmteservice kunnen gaan en de benodigdheden kunnen halen. Ze kunnen het je dan ook goed uitleggen.
Ja, dat is een goed plan. Ik wil sowieso zeker weten dat een radiator voor ons wel de goede oplossing is. Ik kom online vooral de boodschap tegen dat een radiator in combinatie met vloerverwarming geen goed idee is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190153298
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 00:53 schreef athlonkmf het volgende:
Zolder? Airco doen. Kan je ook mee verwarmen. Maar belangrijker: koelen in de zomer
Ik kan niet zo goed tegen airco's. Op zolder werd het afgelopen zomer best warm. De ventilator hielp op zich wel goed genoeg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190153315
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 07:08 schreef SQ het volgende:
Ik had 6 jaga strada's en daar zijn 3 loodgieters gezamenlijk een volle dag mee bezig geweest, just saying. Het is gewoon een volwaardige radiator, geen plug and play elektrisch kacheltje.
Dan is het voor ons vast te hoog gegrepen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190153407
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 07:05 schreef Lemijn het volgende:
Wat zonde van je boekenvoorraad :o. Waarom kozen jullie daarvoor? Ik wring me juist in bochten om de boekenkast te behouden terwijl ik er in achteruit ga qua muurruimte straks. Dat zal bij jou het probleem niet zijn geweest toch?
We zijn er enorm op achteruit gegaan wat muurruimte betreft. Ons huis heeft zoveel ramen dat er bijna geen muurruimte overblijft voor kasten. Zelfs voor een gewone kledingkast hebben we geen plek; we zullen ooit op zolder maatwerkkasten moeten laten maken.

Ik heb me er lang tegen verzet om boeken weg te doen. Lief (die ook graag leest) drong er al een tijd op aan. Ik sta er nu achter omdat we de boeken weg hebben gedaan waarvan ik weet dat we die nooit meer openslaan. De boeken die ons dierbaar zijn, zijn overgebleven. Het is goed zo. Alleen de jeugdboeken staan nog op een andere plek (een deel op de kinderkamers, een deel op zolder).

Het voornemen is om nieuwe boeken nog uitsluitend als ebook te kopen. Ik ben benieuwd hoe dat bevalt. Ik heb me ook lang verzet tegen een automaat als auto en daar ben ik nu heel blij mee. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190153503
Oh, de schilders zijn klaar. *O* Zo fijn. Dit weekeinde komen we er hopelijk aan toe om de zolder weer in te ruimen en de gordijntjes op te hangen. Dan zijn we echt op orde.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 27 november 2019 @ 20:08:42 #256
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190156660
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
We zijn er enorm op achteruit gegaan wat muurruimte betreft. Ons huis heeft zoveel ramen dat er bijna geen muurruimte overblijft voor kasten. Zelfs voor een gewone kledingkast hebben we geen plek; we zullen ooit op zolder maatwerkkasten moeten laten maken.
Wow, dat had ik gemist. Ben je er in m2 wel op vooruit gegaan?
Hier vooral teveel deuren terwijl mijn huidige huis een hap uit de woonkamer heeft van het halletje, dus juist extra muur.

En SQ: het lijkt te gaan lukken ja :Y. Ik ben van plan een topic te maken, of elders met mijn plattegrondjes te komen vragen om advies.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190156788
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 20:08 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wow, dat had ik gemist. Ben je er in m2 wel op vooruit gegaan?
Hier vooral teveel deuren terwijl mijn huidige huis een hap uit de woonkamer heeft van het halletje, dus juist extra muur.
We zijn iets groter gaan wonen, maar niet veel. Ik wist al dat het moeilijk zou worden wat muurruimte betreft. We hebben de boeken bijna een half jaar in dozen laten zitten om een manier te vinden om ze kwijt te kunnen, maar het is niet gelukt. Ik heb schappen her en der overwogen, maar we wilden het huis niet volproppen.

quote:
En SQ: het lijkt te gaan lukken ja :Y. Ik ben van plan een topic te maken, of elders met mijn plattegrondjes te komen vragen om advies.
*O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190156938
De kleur op de muren naast de trap valt trouwens in de smaak, zozeer zelfs dat ik overweeg de trap in dezelfde kleur mee te schilderen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190157310
Leuk! Ik ben benieuwd naar de foto's O-)
pi_190165250
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2019 20:42 schreef Fazz het volgende:
Leuk! Ik ben benieuwd naar de foto's O-)
Ik heb net even foto's gemaakt. Het is eigenlijk iets te vroeg, want ik moet de ruimte nog schoonmaken en inrichten.

Een jaar lang foto's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En had ik al een keer laten zien dat het in de woonkamer soms voelt alsof je in een waterval zit? O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190165778
Wow die zolder _O_

En je uitzicht O+ ook met dit weer :Y
pi_190165786
Wat is de zolder gaaf geworden
pi_190165793
Oh, wauw, de zolder wordt echt mooi! Leuk om die progressie te zien. Ben benieuwd naar nog een detailfoto van de China Clay want dat ziet er echt mooi uit. En het uitzicht is gewoon fantastisch.
pi_190165990
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 11:44 schreef yinu het volgende:
Oh, wauw, de zolder wordt echt mooi! Leuk om die progressie te zien. Ben benieuwd naar nog een detailfoto van de China Clay want dat ziet er echt mooi uit. En het uitzicht is gewoon fantastisch.
Het is heel moeilijk om de kleur er goed op te krijgen. Het is zoiets:



Het matcht aardig met het beddengoed dat je achterin ziet en ik vind het mooi met het donkere hout.

Wat niet zo aardig matcht met de rest van de zolder is m'n appeltjesgroene fauteuil. :+ Ik weet nog niet wat ik daarmee ga doen. Misschien laat ik het wel als dissonant object staan. Is dissonantie toevallig in de mode? O-)

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 28-11-2019 12:24:47 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 28 november 2019 @ 12:08:00 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190166056
Staat je bed in het midden van de muur?
Want mijn ocd heeft er last van dat hij niet gecentreerd staat met het trapgat. :@ :D Maar midden op de muur zou dat weer goed maken. ;)

De kleur is echt supermooi! :Y
***
pi_190166063
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 11:43 schreef Blues het volgende:
Wow die zolder _O_

En je uitzicht O+ ook met dit weer :Y
Het is bijna altijd mooi inderdaad. :D

Grappig is dat ik veel rustiger door de omgeving ben geworden. Vandaag was ik naar de tandarts in m'n oude buurtje en ik raakte meteen gestrest door de drukte. Aan de randen van Amsterdam is het heel voelbaar dat de stad oprukt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190166203
Fijn gevoel ^O^ Belangrijk dat je woont in veilige zenomgeving.
Ik heb 't ook, na 40 jaar in de stad gewoond en gewerkt te hebben (Utrecht) nu sinds 15 jaar in een dorp (Bloemendaal), wat een verschil voor de rust in mijn hoofd O+

En wat BE heeft heb ik ook. Kom BE, we gaan 't bed van Claudia ff verslepen >:) :D
pi_190166225
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:08 schreef BE het volgende:
Staat je bed in het midden van de muur?
Want mijn ocd heeft er last van dat hij niet gecentreerd staat met het trapgat. :@ :D Maar midden op de muur zou dat weer goed maken. ;)

De kleur is echt supermooi! :Y
Tof dat je dat ziet. :D Voor mij zijn dat soort dingen namelijk ook belangrijk. Ik denk dat deze plattegrond verhelderend werkt:



Het antwoord is dus: nee, het bed staat niet uitgelijnd met het lage muurtje en staat ook niet in het midden van de buitenmuur. En het lage muurtje is weer niet uitgelijnd met de ramen. Mij valt dat elke dag weer op. Ik heb bijvoorbeeld een kastje onder het raam staan dat je ziet als je de trap oploopt. Zet je dat kastje recht onder het raam, dan staat het scheef ten opzichte van het trapgat. Zet je het kastje recht voor het trapgat, dan staat het niet goed onder het raam.

Waarom? We hadden bepaalde beperkingen op zolder: de ramen zaten er al in, het trapgat kon alleen op die plek en het bed kon op de plattegrond niet iets hoger staan omdat er een afvoerpijp loopt.

Ik heb er zelf trouwens geen moeite mee, want we hebben het huis gekocht om een huis te hebben met rare hoekjes en andere eigenaardigheden. Dit is zo'n eigenaardigheid. Verder klopt alles wel. De elektrapunten zijn bijvoorbeeld perfect geplaatst zodat we aan beide kanten van het bed een eigen stopcontact hebben en een eigen leeslampje zonder bungelend snoer. Dat zijn van die kleine dingen waar ik van geniet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190166371
Ja dat viel mij ook op, maar ik snap de beperkingen.

Ik vind de fauteuil eigenlijk juist wel leuk, anders wordt het zo heel erg matchy-matchy en daar kan ik dan weer niet zo goed tegen. :s)
pi_190166376
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:19 schreef Blues het volgende:
Fijn gevoel ^O^ Belangrijk dat je woont in veilige zenomgeving.
Ik heb 't ook, na 40 jaar in de stad gewoond en gewerkt te hebben (Utrecht) nu sinds 15 jaar in een dorp (Bloemendaal), wat een verschil voor de rust in mijn hoofd O+

En wat BE heeft heb ik ook. Kom BE, we gaan 't bed van Claudia ff verslepen >:) :D
Bloemendaal is ook wel geweldig. Ik heb er als student gewoond, hiero. Ik stond zo op het strand. O+ Ik ben benieuwd of het pand er nog staat en waar het nu voor wordt gebruikt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 28-11-2019 12:37:28 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190166381
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:30 schreef yinu het volgende:

Ik vind de fauteuil eigenlijk juist wel leuk, anders wordt het zo heel erg matchy-matchy en daar kan ik dan weer niet zo goed tegen. :s)
Twee zielen, één gedachte.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 28 november 2019 @ 12:32:41 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190166405
Ah, verklaarbaar dus. En waarschijnlijk valt het ook alleen vanuit bepaalde hoeken het meest op.

Het blijft een prachtige slaap-zolder! :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:19 schreef Blues het volgende:

En wat BE heeft heb ik ook. Kom BE, we gaan 't bed van Claudia ff verslepen >:) :D
:D

[ Bericht 62% gewijzigd door BE op 28-11-2019 12:43:15 ]
***
pi_190166408
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Twee zielen, één gedachte.
Ik heb dus ook zo'n soort trap en ben net gaan kijken hoe china clay daar zou staan :D
pi_190166464
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:32 schreef yinu het volgende:

[..]

Ik heb dus ook zo'n soort trap en ben net gaan kijken hoe china clay daar zou staan :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190176063
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:02 schreef Claudia_x het volgende:

Wat niet zo aardig matcht met de rest van de zolder is m'n appeltjesgroene fauteuil. :+ Ik weet nog niet wat ik daarmee ga doen. Misschien laat ik het wel als dissonant object staan. Is dissonantie toevallig in de mode? O-)
Oh juist leuk! Lekker laten staan!
En het matcht toch best met de kleur verf?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_190176828
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:14 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oh juist leuk! Lekker laten staan!
En het matcht toch best met de kleur verf?
Klopt, roze en groen staan juist prima bij elkaar. Het is meer dat de twee kleuren groen niet matchen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 28 november 2019 @ 23:48:04 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190178024
Ik vind juist het contrast van het wit ernaast en ertussen (de trap zelf) erg fraai.

Sowieso is je zolder enorm mooi geworden O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190183736
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:48 schreef Leandra het volgende:
Ik vind juist het contrast van het wit ernaast en ertussen (de trap zelf) erg fraai.
Dat heb ik geprobeerd na te bootsen van elders in huis waar dat (per ongeluk) goed heeft uitgepakt. Ik moet inderdaad de trap niet meeschilderen en het lage muurtje ook niet.

quote:
Sowieso is je zolder enorm mooi geworden O+
Vind ik ook! O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 29 november 2019 @ 13:46:07 #279
5428 crew  miss_sly
pi_190184413
Ik vind de zolder ook echt erg mooi geworden O+ Ik vind de trapopgang en de ombouw echt heel mooi.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 29 november 2019 @ 14:02:39 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190184562
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 12:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat heb ik geprobeerd na te bootsen van elders in huis waar dat (per ongeluk) goed heeft uitgepakt. Ik moet inderdaad de trap niet meeschilderen en het lage muurtje ook niet.
[..]

Vind ik ook! O+
Eens! Zo laten! :Y
***
pi_190185890
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bloemendaal is ook wel geweldig. Ik heb er als student gewoond, hiero. Ik stond zo op het strand. O+ Ik ben benieuwd of het pand er nog staat en waar het nu voor wordt gebruikt.
Ja staat er nog en het hele terrein staat vol peperdure villa's inmiddels. Pand wordt volgens mij tot appartementen verbouwd.
pi_190190737
Het is mooi geworden Claudia. De kleur op de trap past er heel goed bij :)
pi_190192438
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Klopt, roze en groen staan juist prima bij elkaar. Het is meer dat de twee kleuren groen niet matchen.
Oh dat vind ik dus echt geen probleem.
Maar ik snap wel dat het je opvalt...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 29 november 2019 @ 23:06:35 #284
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190193431
Heb je raambedekking op zolder eigenlijk? Iets gordijn-achtigs? Het lijkt op de foto's van niet. Nu niet zo belangrijk maar in de zomer lijkt me dat wel fijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190196508
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 23:06 schreef Lemijn het volgende:
Heb je raambedekking op zolder eigenlijk? Iets gordijn-achtigs? Het lijkt op de foto's van niet. Nu niet zo belangrijk maar in de zomer lijkt me dat wel fijn.
Ja, we hebben verduisterende rolgordijnen. Voor de dakramen werkt dat perfect, maar voor de overige ramen niet. Dat wisten we tevoren al. Voor mij is het geen probleem, want de ruimte wordt nog steeds donker genoeg. M'n lief heeft het liefst absolute duisternis. Misschien kijken we nog eens naar een oplossing voor de buitenkant.

Zwarte ramen met zwarte rolgordijnen worden trouwens onwijs heet in de zomer. :X
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190196517
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 22:15 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oh dat vind ik dus echt geen probleem.
Maar ik snap wel dat het je opvalt...
Ik heb een appeltjesgroene fase gehad en die last moet ik nog steeds met me meedragen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190199119
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 09:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb een appeltjesgroene fase gehad en die last moet ik nog steeds met me meedragen. :+
En eventueel opnieuw laten stofferen?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_190211115
De ochtenden met mist zijn zo mooi. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder hebben we een nieuw speeltje, namelijk een smart speaker (Google Nest). Zoon is druk bezig met de Family Mix van Spotify en dochter leert zichzelf Chinees.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190211135
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 13:55 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

En eventueel opnieuw laten stofferen?
Ik heb het wel eens uitgezocht en dat was me erg duur. Het zou anders namelijk een heel goede optie zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 1 december 2019 @ 10:58:52 #290
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_190211209
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 10:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb net even foto's gemaakt. Het is eigenlijk iets te vroeg, want ik moet de ruimte nog schoonmaken en inrichten.

Een jaar lang foto's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En had ik al een keer laten zien dat het in de woonkamer soms voelt alsof je in een waterval zit? O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik dit zie dan heb ik zin om bij ons de zolder ook aan te pakken en het naar een kamer te veranderen. _O_ Mooie, lichte ruimte is het geworden ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_190273488
Ik ben dan ook zó blij dat eindelijk alles is geschilderd en nu ook de gordijnen op zolder hangen. Het voelt opgeruimd en af en ik kan me eindelijk helemaal op m'n gemak voelen. Er moeten nog wel kleine dingen gebeuren (een gordijn ophangen en de plinten in de keuken monteren bijvoorbeeld), maar die zaken voelen nu als details.

Morgen komen ze hopelijk voor de laatste keer om de spouw te isoleren! En vrijdag komt de meubelmaker voor de kast in de badkamer. *O*.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190283449
Oeps.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190283484
Oeps. Gat in de binnenmuur?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190283507
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:46 schreef miss_sly het volgende:
Oeps. Gat in de binnenmuur?
Jep, cadeautje van de aannemer. Die had eerst de afvoerpijp door de buitenmuur gemaakt en later op aandringen van mij en de architect door het dak (zo stond het ook op de tekening). Hij heeft alleen het gat aan de binnenkant klaarblijkelijk niet dichtgemaakt.

Hier dus:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190283613
Shut. Wat een vieze vieze tegenvaller om (weer) op te lossen. -O-
pi_190283657
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:53 schreef AnneX het volgende:
Shut. Wat een vieze vieze tegenvaller om (weer) op te lossen. -O-
Viel mee. Gelukkig is de spouw gevuld met wol en dat is best fijn spul (al ga je er wel van niezen). En de mannen hebben het voor me opgeruimd. We konden er wel om lachen. Gelukkig was ik vandaag de was aan het doen, want anders was ik er morgen pas achtergekomen. (Ik doe normaal de was in het weekeinde.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190283677
Ik ben zó benieuwd of we nu verschil gaan merken wat comfort betreft in huis. Ik houd jullie op de hoogte

En het is me meegevallen wat je van de buitenkant ziet van de spouwmuurisolatie. Ik zie er van een afstandje niks van.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 65% gewijzigd door Claudia_x op 05-12-2019 16:03:11 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190283793
Gelukkig maar, dat het meeviel.
Je gaat het vast merken aan comfort. En aan de rekening. w/
pi_190284007
Wat zou je moeten zien dan?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 5 december 2019 @ 16:56:11 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190284614
quote:
11s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:44 schreef Claudia_x het volgende:
Oeps.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o Ik moet meteen denken aan die 'Even Apeldoorn'-reclame:


:D
***
  donderdag 5 december 2019 @ 17:03:34 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190284685
quote:
11s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:44 schreef Claudia_x het volgende:
Oeps.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D :o :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')