abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189644457
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

:D!

Misschien kun je nog nabellen dat ze korter moeten? Of bedoel je eigenlijk: bedankt voor advies waar ik toch niets mee doe? :P
De gordijnen waren reuzegoedkoop, dus in het ergste geval koop ik gewoon andere gordijnen. :s)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 oktober 2019 @ 11:20:33 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189644766
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De gordijnen waren reuzegoedkoop, dus in het ergste geval koop ik gewoon andere gordijnen. :s)
Zo is dat. Benieuwd hoe het straks wordt, ik hou wel van te lange gordijnen maar Six. heeft er echt een afkeer van dus ik krijg het er niet door.
Resistance is futile.
pi_189645130
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zo is dat. Benieuwd hoe het straks wordt, ik hou wel van te lange gordijnen maar Six. heeft er echt een afkeer van dus ik krijg het er niet door.
Ons huis is zo strak dus er mag wel wat meer nonchalance in (al is die volkomen gepland, daar niet van :+). Mijn lief vindt de te lange gordijnen bij de pui niks, maar als ik hem de prijs laat zien van een nieuw paar gordijnen dan accepteert hij dat het een prima oplossing is voor nu. (En nu kan heel lang duren als ik geen initiatief neem om nieuwe gordijnen te kopen O-) .)

Ik maak me er eerder zorgen over dat het gordijn er goedkoop uitziet. Wat-ie ook is natuurlijk, dus zo'n rare zorg is het niet. Maar ik houd van natuurlijke materialen. Eigenlijk was ik op zoek naar linnen.
  zondag 27 oktober 2019 @ 12:04:56 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189645345
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:59 schreef monsterd. het volgende:
Ach als je het beu bent, dan kun je ze nog altijd inkorten. :)
Of een keertje wassen, nog makkelijker.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 27 oktober 2019 @ 12:35:38 #38
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189645729
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
Dank voor het advies waar ik toch niks meer mee kan doen omdat de gordijnen al zijn besteld. :Y)
Graag gedaan ! B-)
pi_189657554
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 18:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vandaag eenvoudige, katoenen gordijnen bij de Hema gekocht in het grijs. Het zal mij benieuwen of het wat wordt. Ze waren in ieder geval erg goedkoop. :+

[ afbeelding ]

Ik heb lange gordijnen besteld omdat ik wil dat ze op de vloer vallen zoals op het plaatje hieronder. De gordijnen uit ons oude huis waren allemaal te lang omdat het plafond hoger was. De gordijnen uit de oude woonkamer hangen nu in de nieuwe en ik vind de lengte tof. De verkoopster verklaarde me voor gek. Mijn lief trouwens ook.

[ afbeelding ]
Ik vind dat wel leuk maar kattenharen. Maar jij vindt het niet erg om iedere dag te stofzuigen toch? :+
pi_189664270
De stofverzameling rondom en in de gordijn delen die op de grond liggen zou mij weerhouden dit toe te passen. Maar zoals al eerder aangegeven, inkorten kan altijd ;)
pi_189668412
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ons huis is zo strak dus er mag wel wat meer nonchalance in (al is die volkomen gepland, daar niet van :+). Mijn lief vindt de te lange gordijnen bij de pui niks, maar als ik hem de prijs laat zien van een nieuw paar gordijnen dan accepteert hij dat het een prima oplossing is voor nu. (En nu kan heel lang duren als ik geen initiatief neem om nieuwe gordijnen te kopen O-) .)

Ik maak me er eerder zorgen over dat het gordijn er goedkoop uitziet. Wat-ie ook is natuurlijk, dus zo'n rare zorg is het niet. Maar ik houd van natuurlijke materialen. Eigenlijk was ik op zoek naar linnen.
Ik kreeg de tip geen linnen gordijnen te kopen (van verschillende woonwinkels), die blijken heel snel te verkleuren, zit je na een paar jaar al met verschoten gordijnen (de architect had linnen gordijnen bedacht) ... Ze hebben overigens al wel alternatieven blijkbaar die de look hebben van linnen maar polyester zijn. Dat laatste weet ik nog niet, wij gaan waarschijnlijk dit weekend kijken voor gordijnen.
  maandag 28 oktober 2019 @ 16:35:27 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189669123
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 15:49 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Ik kreeg de tip geen linnen gordijnen te kopen (van verschillende woonwinkels), die blijken heel snel te verkleuren, zit je na een paar jaar al met verschoten gordijnen (de architect had linnen gordijnen bedacht) ... Ze hebben overigens al wel alternatieven blijkbaar die de look hebben van linnen maar polyester zijn. Dat laatste weet ik nog niet, wij gaan waarschijnlijk dit weekend kijken voor gordijnen.
Binnen een zomer waren de linnen donker taupe gordijnen aan de zonkant spierwit ja. Heel bizar hoe hard dat gaat

De polyester vouwgordijnen in linnenlook zijn na 11 jaar op de zuidkant van het huis nog exact dezelfde kleur en krimpen ook niet door wassen

Nooit meer eckt linnen hier :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189673416
Oh, goed om te weten dat linnen helemaal niet handig is!
pi_189673618
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:27 schreef yinu het volgende:

[..]

Ik vind dat wel leuk maar kattenharen. Maar jij vindt het niet erg om iedere dag te stofzuigen toch? :+
Ik blijf me erover verbazen dat mensen problemen hebben met dingen die ik totaal niet als een probleem ervaar. De onderkant van onze te lange gordijnen is na een half jaar nog niet vies en is geen stofnest. Ik kom ook niet overal kattenharen tegen. Ik heb jarenlang drie katten gehad en had daar ook nooit zulke problemen mee.

Ik loop meestal op blote voeten in huis, dus een vieze vloer vind ik sowieso onprettig.
pi_189673808
Ik ga met je mee in deze, Claudia. In onze nieuwe huis (nieuwe, we wonen er alweer bijna een jaar :o ) hebben we de gordijnen overgenomen van de vorige bewoners. Op de slaapkamer van de oudste zijn die te lang. Ik dacht ook even huh, maar nu vind ik erg leuk juist. En ik herken me helemaal niet in al die problemen die worden opgeworpen. We hebben een kat, maar die kijkt niet naar de gordijnen om. Ik zie ook geen viezigheid, anders dan het gebruikelijke. :D .

Ik vind net iets te korte gordijnen echt heel lelijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189674262
Een jaar alweer, @Franny_G :o. Hoe bevalt het?
pi_189674587
Ja goed! Dit huis past helemaal bij ons. Het is heerlijk om uit te kijken op bomen en water. De rust, vooral 's avonds en 's nachts is een verademing.

Ik fiets in een kwartier naar mijn werk. Mijn werk is middenin de stad, en het voelt erg fijn om nog wel bijna dagelijks in die drukke stad te zijn, maar dan thuis in zo'n oase van rust terug te keren. We hebben ook fijne buren en de kinderen zijn goed gewend. Mijn dochter heeft hier leren fietsen en is deze zomer al vaak zelf op haar fietsje meegereden naar het strand. O+ .

Maar het was ook wel heftig, alles bij elkaar. Geen verbouwing gedaan, maar toch is zo'n verhuizing wel ingrijpend. De kinderen moesten allebei behoorlijk wennen aan andere school en opvang, ik was in de winter nogal aan het kwakkelen met veel verkoudheden en een hoest die niet overging, de jongste werd twee tot drie keer per nacht wakker waardoor we permanent moe waren en mijn vader had het zwaar met z'n gezondheid en kwam te overlijden. Dus wij zijn nu een beetje aan het bijkomen geloof ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189674864
Ja, herkenbaar. Ik had vandaag best een kutdag, maar toen ik naar huis fietste was het water spiegelglad, werd de lucht er zo mooi in weerkaatst en was ik even zielsgelukkig. Ik heb er thuis nog foto's van genomen:

pi_189675432
Prachtig beeld. Ik heb dat gevoel vooral als ik vanuit mijn huis binnen vijf minuten in de duinen sta. O+ .

Zojuist hing mijn vriend uit het raam omdat hij herrie hoorde. Waren ze de ondergrondse vuilcontainers om de hoek aan het legen en had hij een gesprekje met de buurvrouw die langsliep over hoe belachelijk dat was. Tssss, wij genieten van onze rust ja.

Een jaar geleden vonden we het nog normaal dat we 's nachts om twee uur lallende mensen onder ons raam hoorden. :') .
pi_189686340
Hier wordt sinds gisteren aan de gevel gewerkt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De heren zijn goed bezig volgens mij. Volgens de buren werken ze hard; de buren hebben zelfs ook om een offerte gevraagd. Ze ruimen tussendoor bovendien op. Morgen maken ze nog 1-2 uur flink kabaal en dan zitten de lawaaierige werkzaamheden erop.

Vanochtend was het ook weer zo mooi:

O+
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:59:41 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189687605
Wauw! O+
pi_189687783
Is een van die foto's niet leuk voor aan de muur?
pi_189688167
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:14 schreef Tegan het volgende:
Is een van die foto's niet leuk voor aan de muur?
We hebben al uit bijna elk raam zo'n mooi uitzicht.
pi_189688216
Ik ben toch zo dol op hoogspanningsmasten, maar de onze halen het niet bij de Franse:

@Leandra :6
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:35:25 #55
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189689259
Wauw ik blijf genieten van je uitzichtfoto’s. :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:36:43 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_189689289
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We hebben al uit bijna elk raam zo'n mooi uitzicht.
:D
disclaimer
pi_189689381
Boh, dat voegenbikken is echt een rotklus. Zelfs als je het niet zelf hoeft te doen, maar wel de hele dag in die herrie zit :P . Maar gaat wel mooi worden! Ziet er nu al strak uit. Is dat niet enorm duur om dat te laten doen? Ik zou hier stiekem ook wel de voegen willen laten vernieuwen, maar durf geen offertes op te vragen (want om nu vele 1000den euro's uit te geven aan iets wat esthetisch er niet heel mooi uit ziet...)
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:10:57 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189689886
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben toch zo dol op hoogspanningsmasten, maar de onze halen het niet bij de Franse:

[ afbeelding ]

@:Leandra :6
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189691784
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
Hier wordt sinds gisteren aan de gevel gewerkt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De heren zijn goed bezig volgens mij. Volgens de buren werken ze hard; de buren hebben zelfs ook om een offerte gevraagd. Ze ruimen tussendoor bovendien op. Morgen maken ze nog 1-2 uur flink kabaal en dan zitten de lawaaierige werkzaamheden erop.

Zij zijn de gevel aan het repareren? En komen later terug voor impregneren nadat het geisoleerd is? Uiteindeijk toch kunnen regelen?
pi_189693637
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:41 schreef bleiblei het volgende:
Boh, dat voegenbikken is echt een rotklus. Zelfs als je het niet zelf hoeft te doen, maar wel de hele dag in die herrie zit :P . Maar gaat wel mooi worden! Ziet er nu al strak uit.
Dat is inderdaad een rotklus. Ik had de buren al erover ingelicht en we hebben de kinderen een paar dagen bij opa en oma ondergebracht (ze hadden vrij). Mijn lief is op zijn thuiswerkdag ook maar op kantoor gaan werken.

De buren hebben er als ze binnen zitten naar eigen zeggen niet veel last van. Wel heeft een van hun kleinkinderen last van z'n luchtwegen; hij was op bezoek en mocht niet naar buiten. De gevelherstellers hebben hun machine ook even op een andere plek gezet.

quote:
Is dat niet enorm duur om dat te laten doen? Ik zou hier stiekem ook wel de voegen willen laten vernieuwen, maar durf geen offertes op te vragen (want om nu vele 1000den euro's uit te geven aan iets wat esthetisch er niet heel mooi uit ziet...)
Ja, het is enorm duur. Ik betaal ongeveer 45 euro per m2 voor het uithakken, voegen en impregneren van een gevel inclusief BTW. Ik geloof dat 40 euro een regulier bedrag is; wij zitten iets hoger omdat we een lage baksteen en daardoor meer voegen hebben. En als je een knip- of snijvoeg wil betaal je natuurlijk ook meer. Gelukkig hoeven we maar twee gevels te laten doen; de andere twee worden alleen schoongemaakt (niet intensief) en geïmpregneerd.

Voor het esthetische alleen zou ik het niet gedaan hebben, althans niet nu. Bij ons moest het voor de spouwmuurisolatie gebeuren. Ik wist al dat de voegen hier en daar moesten worden hersteld, maar ik wist niet dat alle voegen eruit moesten van de slechte gevels. Uit de bouwkundige inspectie kwam een kostenpost naar voren van 400 euro. Maak daar maar een factor 10 van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 30-10-2019 08:16:37 ]
pi_189693652
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 23:03 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Zij zijn de gevel aan het repareren? En komen later terug voor impregneren nadat het geisoleerd is? Uiteindeijk toch kunnen regelen?
Nee, we hebben het anders opgelost. Ze laten het materiaal dat ze gebruiken achter en de spouwmuurisolatiemensen gebruiken een mengsel in dezelfde verhouding voor het opvullen van de gaten. Er zit ook wat impregneermiddel in vermengd dan.
pi_189693659
Misschien ook wel interessant om te weten: onze buren met de klimplanten tegen de gevel hebben schimmel op hun baksteen zitten. Ze gaan kijken of dat eraf gaat met een reiniging, maar dat is niet zeker.
pi_189693714
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:35 schreef monsterd. het volgende:
Wauw ik blijf genieten van je uitzichtfoto’s. :D
Ik kom steevast 15 minuten later op mijn werk dan gepland omdat ik maar blijf stoppen om foto's te maken. Het is moeilijk om het magische op de foto vast te leggen van dauw op het land, de zon die opkomt, een omgevallen boom in het water, de diepblauwe kleur van het water, het kerkje aan de horizon.

Ik ben even heel gelukkig met de wintertijd, want ik fietste in het donker naar m'n werk en nu kan ik weer wat zien.
pi_189693983
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, we hebben het anders opgelost. Ze laten het materiaal dat ze gebruiken achter en de spouwmuurisolatiemensen gebruiken een mengsel in dezelfde verhouding voor het opvullen van de gaten. Er zit ook wat impregneermiddel in vermengd dan.
ach tja.. het zijn idd maar een paar gaatjes.
pi_189694158
Even iets heel anders. Ik ben (of was) een wetenschapper en mijn lief houdt van gadgets. Dat zorgt ervoor dat we het leuk vinden om data in en om ons huis te verzamelen. We hebben in huis al sensoren waarmee we o.a. temperatuur en luchtvochtigheid meten. Nu lijkt het me leuk om zoiets ook om het huis te doen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan temperatuur, luchtkwaliteit, frequentie van het bezoek van vogels aan een nest. Heeft iemand een leuk idee? Het hoeft niet alleen om cijfermatige informatie te gaan; beelden lijken me ook heel leuk.
pi_189694371
quote:
5s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
Even iets heel anders. Ik ben (of was) een wetenschapper en mijn lief houdt van gadgets. Dat zorgt ervoor dat we het leuk vinden om data in en om ons huis te verzamelen. We hebben in huis al sensoren waarmee we o.a. temperatuur en luchtvochtigheid meten. Nu lijkt het me leuk om zoiets ook om het huis te doen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan temperatuur, luchtkwaliteit, frequentie van het bezoek van vogels aan een nest. Heeft iemand een leuk idee? Het hoeft niet alleen om cijfermatige informatie te gaan; beelden lijken me ook heel leuk.
Ik heb dit gebouwd: https://luftdaten.info/

De data heb ik weer gekoppeld aan m'n grafiekenmaker.

(eerlijk gezegd was het leuk in het begin, maar kijk ik er niet echt meer na. Zeker nadat duidelijk was dat m'n open haard geen invloed had op de luchtkwaliteit buitenshuis.
Ik ga waarschijnlijk de sensor binnen zetten vlakbij de open haard en de luchtreiniger aanzetten als de PPM wat hoog is.

Oh, wat betreft vogels.. Ik heb camera's rondom het huis hangen. Nu wordt vooral de postvogel gefotografeerd. Ik krijg dan een berichtje gestuurd dat de pakket is lansgekomen.

(tuin was nog niet gerenoveerd)

Maar er komt regelmatig ook een poesje langs, die vriendjes is geworden met onze kinderen. Dus heb ik ook een PIR-sensor op kattenhoogte geplaatst. Als die langskomt, dan krijgen zij een berichtje met een foto van de camera voor de deur en gaan ze even met de poesje spelen.

Kan je ook regelen voor vogels natuurlijk. Een of andere ekster triggered bij ons ook steeds de sensor... Die steelt waarschijnlijk de kattenbrokjes die onze kinderen soms klaarzetten.

[ Bericht 9% gewijzigd door athlonkmf op 30-10-2019 09:40:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')