VVDquote:Op donderdag 24 oktober 2019 09:46 schreef FlippingCoin het volgende:
En dan wil die er nog op cashen ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
Rita Verdonk leest u mee?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 11:37 schreef Hexagon het volgende:
Een flutminister natuurlijk. Maar ik vind het wel sterk dat hij gewoon toegeeft dat hij terecht moest opstappen. Ik heb wel eens bestuurders gezien die alleen op de wereld blijven verkondigen dat ze niks fout gedaan hebben.
Minister die met bromstem steeds 'hard aanpakken' riep maar het tegenovergestelde deed, zeker voor de fat cats.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 11:37 schreef Hexagon het volgende:
Een flutminister natuurlijk. Maar ik vind het wel sterk dat hij gewoon toegeeft dat hij terecht moest opstappen. Ik heb wel eens bestuurders gezien die alleen op de wereld blijven verkondigen dat ze niks fout gedaan hebben.
Ik herhaal. Hij zegt nu dat hij terecht moest opstappen en dus gefaald heeft daarinquote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Minister die met bromstem steeds 'hard aanpakken' riep maar het tegenovergestelde deed, zeker voor de fat cats.
Ik vind het helemaal niet sterk want dat is niet de kwestie. De kwestie is dat hij weigerde verantwoording af te leggen aan de kamer door daarvoor op te stappen, de kwestie is dat er geen parlementaire enquetie is gekomen zodat de kamer zijn controlerende taak alsnog kon uitvoeren, de kwestie is of hij misdrijven heeft verborgen of zelfs zelf gepleegd heeft.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 11:37 schreef Hexagon het volgende:
Die grap was leuker in de bus met Fred Teevenquote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik heb nu al medelijden met alle boekverkopers die nu bij ieder verkocht boek een bonnetjesgrapje voor de kiezen krijgen.
Tja ik zie het nut niet zo in van een bij voorbaat onhoudbare bewindspersoon nog door de hele kamer te laten afmaken als er toch geen kans is dat hij het overleefd.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet sterk want dat is niet de kwestie. De kwestie is dat hij weigerde verantwoording af te leggen aan de kamer door daarvoor op te stappen, de kwestie is dat er geen parlementaire enquetie is gekomen zodat de kamer zijn controlerende taak alsnog kon uitvoeren, de kwestie is of hij misdrijven heeft verborgen of zelfs zelf gepleegd heeft.
Dan kom je na een paar jaar nog eens aankakken met dat het weglopen van verantwoording een juiste stap was. Poepoeh.
Daar gaat het dan ook niet om. Het debat is er in de eerste plaats voor de kamer zodat die de regering kan controleren. Het wel of niet sneuvelen van een bewindspersoon is slechts bijzaakquote:Op donderdag 24 oktober 2019 17:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja ik zie het nut niet zo in van een bij voorbaat onhoudbare bewindspersoon nog door de hele kamer te laten afmaken als er toch geen kans is dat hij het overleefd.
Maar dat gebeurt niet want het moet wel leuk en gezellig blijven binnen het partijkartel, laat de lijken vooral in de kast want we moeten nog met elkaar door. Opstappen als de maximale 'straf' en dan ook nog zonder verantwoording te hoeven afleggen. Als ik de koning was zou ik het ontslag weigeren zolang er nog geen verantwoording is afgelegd.quote:Een enquete dat kan natuurlijk altijd en dan moet hij toch wel komen opdraven. Dus daarvoor is het niet relevant.
Dat kan nog steeds. De opvolger kan alle shit op tafel gooien en mochten daar strafbare feiten uit komen dan kan men aangifte doen.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar gaat het dan ook niet om. Het debat is er in de eerste plaats voor de kamer zodat die de regering kan controleren. Het wel of niet sneuvelen van een bewindspersoon is slechts bijzaak
Al die complotten ten spijt. Het blijft een verantwoordelijkheid van de kamer om een enquete in te stellen of niet. Enne wanneer heeft onze antikartelpartij FvD precies een voorstel voor een enquete gedaan rondom deze kwestie? Kennelijk vinden ze het niet zo boeiend.quote:Maar dat gebeurt niet want het moet wel leuk en gezellig blijven binnen het partijkartel, laat de lijken vooral in de kast want we moeten nog met elkaar door. Opstappen als de maximale 'straf' en dan ook nog zonder verantwoording te hoeven afleggen. Als ik de koning was zou ik het ontslag weigeren zolang er nog geen verantwoording is afgelegd.
Excuses zijn jaren later nogal makkelijk te maken, wanneer foute en frauderende bestuurders zoals Opstelten en een Kees van der Hoeven geen celstraf maar miljoenen mee krijgen. Door en door foute bestuurders komen in dit land met alles weg. Maar vooral lekker met bromstem 'keihard aanpakken' blijven roepen.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik herhaal. Hij zegt nu dat hij terecht moest opstappen en dus gefaald heeft daarin
Heb je al aangifte tegen Opstelten gedaan vanwege al zijn misdaden?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 19:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Excuses zijn jaren later nogal makkelijk te maken, wanneer foute en frauderende bestuurders zoals Opstelten en een Kees van der Hoeven geen celstraf maar miljoenen mee krijgen. Door en door foute bestuurders komen in dit land met alles weg. Maar vooral lekker met bromstem 'keihard aanpakken' blijven roepen.
Kwam die opvolger niet samen op het ministerie met de VVD-premier fractievoorzitter van de VVD Dijkhoff, de kamervoorzitter (ook VVD), en een papierversnipperaar om de zaak te sluiten? Hoe zat het ook alweer?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan nog steeds. De opvolger kan alle shit op tafel gooien en mochten daar strafbare feiten uit komen dan kan men aangifte doen.
Het was ook voor hun tijd.quote:Al die complotten ten spijt. Het blijft een verantwoordelijkheid van de kamer om een enquete in te stellen of niet. Enne wanneer heeft onze antikartelpartij FvD precies een voorstel voor een enquete gedaan rondom deze kwestie? Kennelijk vinden ze het niet zo boeiend.
quote:Op donderdag 24 oktober 2019 19:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heb je al aangifte tegen Opstelten gedaan vanwege al zijn misdaden?
Dan weet je een ding zekerquote:Op donderdag 24 oktober 2019 19:17 schreef Hexagon het volgende:
Heb je al aangifte tegen Opstelten gedaan vanwege al zijn misdaden?
Dat hebben ze dan niet heel goed gedaan want het politieke kerkhof werd later nog aangevuld met Ard van der Steur. De vraag is ook wat je verder nog moet weten over Opstelten behalve dat hij zich bestuurlijk gezien onmogelijk gemaakt heeft. Van welke concrete misdaden beschuldig je hem?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kwam die opvolger niet samen op het ministerie met de VVD-premier fractievoorzitter van de VVD Dijkhoff, de kamervoorzitter (ook VVD), en een papierversnipperaar om de zaak te sluiten? Hoe zat het ook alweer?
Ja en? De bijlmerrampenquete was ook pas twee kabinetten verder. Ze kunnen wanneer ze willen een verzoek ter stemming brengen. Pas als dat afgewezen is dan is er een punt.quote:Het was ook voor hun tijd.
Maar hieruit blijkt maar weer dat ze wel een punt hebben wat betreft het partijkartel.
Dat gaat niet over Opsteltenquote:Op donderdag 24 oktober 2019 19:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]Dit is gewoon een bananenland
https://www.bnnvara.nl/ze(...)kendoen-met-justitie
De nationale politie was nog zo'n succesnummer van hem.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 17:48 schreef BasEnAad het volgende:
En dan ook nog het laatste woord willen hebben over zijn beschamende periode als minister. Het blijft een wereldvreemde idioot.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |