In Frankrijk ook besproken op de nationale televisie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:06 schreef Momo het volgende:
Dit verhaal staat gewoon met foto op de voorpagina van CNN
Onvindbaar, dan zouden ze als vermist opgegeven moeten worden, maar dat heeft ook niemand gedaan.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar als ze onvindbaar zijn dan wordt dat ook al lastig he?
Ik begreep dat ze aziatisch was, de moon-sekte deed aan een soort tinder overzee, met huwelijken per 2500 ofso, en ze vlogen alle kanten op. Sorry voor het insinueren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:09 schreef woxxel het volgende:
[..]
Onvindbaar, dan zouden ze als vermist opgegeven moeten worden, maar dat heeft ook niemand gedaan.
Had die overleden moeder eigenlijk geen familie?
Idem hier. Dit soort bizarre zaken zijn zeldzaam in ons 'veilige' kikkerlandje.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 22:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Waarom triggert deze zaak zoveel mensen inclusief mezelf?
Het kan niet. Maar het gebeurt toch...
Een vent met kinderen al jaren afgesloten van de buitenwereld, een zoon die ontsnapt was en hulp ging halen in de plaatselijke kroeg.
Ik dacht dit is een hele foute grap, zeker na het zien van de klimaatinteresses van Jan. En inderdaad Jan was online dit jaar en wel buiten. Dus ik dacht serieus dat dit een hele foute klimaatactie was. Gezin ondergedoken en zich aan het voorbereiden op het einde van de wereld. Voor de stikstof shit.
Maar de berichten van de politie die er zo serieus op reageerden, de verhalen van de buren en het bekend maken dat ze echt niet geregistreerd stonden....
Bizar
Ik vind dit net zo eng als de zaak van Detroux, Kamphus en Fritzl. Ik hoop dat die meiden er "ongeschonden" uitkomen, maar het niet registeren van je kinderen...
Dit gaat verder terug dan 2010. Veel verder, wie bedenkt nu om je pasgeboren kind niet te registreren? En waarom niet?
Waar is het graf van die moeder?
Volgens dit plaatje zijn er nog 3 oudere kinderen van dezelfde moeder en nog 1 kind uit een eerder huwelijk:quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:59 schreef woxxel het volgende:
En wat ook raar is. De 3 oudste kinderen zijn eerder weggegaan, dat zijn kinderen van een andere moeder.
Waar is die moeder, heeft ze dr kinderen achtergelaten en is weggegaan of is die ook overleden
Daar is het laatste woord ook nog niet over gesproken. Nu het te heet onder d'r voeten wordt geeft ze geen commentaar meer en weet ze van niks.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:51 schreef Firuze60 het volgende:
Er zit een vies luchtje aan de verhuurder in mijn ogen. Madame VVD had al jaren in de gaten moeten hebben dat 'klusjesman' het niet helemaal volgens de regeltjes deed..
Dat regelde de Oostenrijker.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:51 schreef Firuze60 het volgende:
Er zit een vies luchtje aan de verhuurder in mijn ogen. Madame VVD had al jaren in de gaten moeten hebben dat 'klusjesman' het niet helemaal volgens de regeltjes deed, hulpjes uit Polen ofso?
Oot is niet snel emotioneel, maar na een avondje YouTube met mooie levensliedjes,quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:41 schreef IriYe het volgende:
[..]
Idem hier. Dit soort bizarre zaken zijn zeldzaam in ons 'veilige' kikkerlandje.
En de één vindt zijn interesse in de zovele Turken of migratie-topics en de ander in zaken als deze.
De verdwijning van Joey Hoffman was ook een heftig gebeuren dat breed uitgemeten werd in de media en hier op het forum. Iedereen die niet op vakantie was, zat hier.
Ook ik dacht dat het om een [letterlijk, na 5 biertjes in 1 keer] bezopen grap zou gaan en er klimaatgekkies zouden wonen. Maar het gaat veel verder dan dat. Iets dat nauwelijks voor mogelijk werd gehouden. En het eind is nog steeds niet in zicht.
Gisteren een docu opgezet over de Moon-sekte, maar was in slaap gevallen. Wat me was bijgebleven is het stukje waar de zoon van de leider vol op de coke en toespraak hield...
Maar goed, waar is moeder? Niemand die het weet...behalve pa. En mss de klusjesman..
Ik ben vooral benieuwd naar de gekke ideeen waarom pa uitgekotst werd.
Het kan zomaar zijn dat hij homofiele gevoelens had voor Josef. Iets minder dramatisch dan men wil laten geloven.
Maar het kan net zo goed zijn dat hij zelf heer en meester wil zijn over een eigen imperium.
Het kan ook zijn dat zoon Jan als opvolger moest dienen, en hij daar geen trek [meer] in had.
Dat hij van de rest gescheiden is geeft ook te denken..en tegelijk een logische stap.
Zoals eerder gezegd; het eind is nog niet in zicht...
Dit ja. In ons overgeorganiseerde en aangeharkte landje is dit een tamelijk merkwaardige gebeurtenis. Eigenlijk is het zo bizar dat, als het een roman was geweest, ik hem waarschijnlijk al snel bij het oud papier zou mikken wegens het ongeloofwaardige verhaal.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:41 schreef IriYe het volgende:
[..]
Idem hier. Dit soort bizarre zaken zijn zeldzaam in ons 'veilige' kikkerlandje.
Als Netflixserie zou ik hem niet volgen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 00:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit ja. In ons overgeorganiseerde en aangeharkte landje is dit een tamelijk merkwaardige gebeurtenis. Eigenlijk is het zo bizar dat, als het een roman was geweest, ik hem waarschijnlijk al snel bij het oud papier zou mikken wegens het ongeloofwaardige verhaal.
Ik vind het zo wonderlijk dat ze niets ondernomen hebben om hun jongere broers en zussen te helpen, waarom zou je hen onderworpen aan pa ergens laten zitten talloze jaren, zonder de autoriteiten op de hoogte te brengen.quote:
Wat is too obvious?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 00:18 schreef maily het volgende:
[..]
Als Netflixserie zou ik hem niet volgen.
Denk ik .... Too obvious.
Ben je weer zwanger?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 00:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Oot is niet snel emotioneel, maar na een avondje YouTube met mooie levensliedjes,
het heel verdrietig. Ik vind dit zo triest en vind Jan wel een kanjer.
Ik ga ervan uit dat de zussen en broer goede begeleiding krijgen. Dat verdienen ze!
Ik voel me ook geen ramptoerist, want het interesseert me niet hoe die kids heten. Ik hoop dat ze goede begeleiding krijgen en dat degen die dit gedaan hebben hun straf krijgen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 00:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit ja. In ons overgeorganiseerde en aangeharkte landje is dit een tamelijk merkwaardige gebeurtenis. Eigenlijk is het zo bizar dat, als het een roman was geweest, ik hem waarschijnlijk al snel bij het oud papier zou mikken wegens het ongeloofwaardige verhaal.
Tja, ik heb ooit een boek gelezen over een gezin wat met een sekte naar Billize verhuisde. Ja zoek ze maar eens... Die zijn gewoon weg.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 00:19 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind het zo wonderlijk dat ze niets ondernomen hebben om hun jongere broers en zussen te helpen, waarom zou je hen onderworpen aan pa ergens laten zitten talloze jaren, zonder de autoriteiten op de hoogte te brengen.
O God nee,quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 00:21 schreef IriYe het volgende:
[..]
Ben je weer zwanger?
Mijn avondje Joeptoep moet nog beginnen [MUZ; beware!]
Het is zeker triest. Denk dat de vrouwelijke bewoners het meest voor hun kiezen hebben gehad.
En Jan, als oudste mannelijke lid van het gezelschap.
Goede hulp krijgen ze soberso, daar zal het niet aan liggen.
Ik vind dat niemand zich in deze thread hoeft te verantwoorden waarom deze zaak hem of haar intrigeert. IMOquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 00:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik voel me ook geen ramptoerist, want het interesseert me niet hoe die kids heten.
Precies, het is ook een wake-up call hoe onze samenleving nu is, individualisme prachtig, niet bemoeien met anderen, je eigen gang kunnen gaan, heerlijk toch?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 00:46 schreef IriYe het volgende:
Mijn inziens is dit ook niet vergelijkbaar met Detroux en Fritzl. Ook niet met Priklopil.
Dit is van een andere orde.
Ik denk niet dat ze veel moeite hoefden te doen, die Joseph met zijn bedrijfjes en pandjes is in 1 dag gevonden en daarmee de rest.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Tja, ik heb ooit een boek gelezen over een gezin wat met een sekte naar Billize verhuisde. Ja zoek ze maar eens... Die zijn gewoon weg.
Je niet bemoeien met een ander ben ik groot voorstander van. Ik zou het ook niet prettig vinden als er een groot hulpteam aan mijn deur staat omdat ik graag alleen ben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 00:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Precies, het is ook een wake-up call hoe onze samenleving nu is, individualisme prachtig, niet bemoeien met anderen, je eigen gang kunnen gaan, heerlijk toch?
Ik wil niet dat er een beeld ontstaat dat iemand ze hier veroordeeld, ik geloof niet dat iemand hier uit zo'n fucked up familie komt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 00:50 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze veel moeite hoefden te doen, die Joseph met zijn bedrijfjes en pandjes is in 1 dag gevonden en daarmee de rest.
Het niets ondernemen met name van de oudste zus vind ik wonderlijk.
Het is niet veroordelend bedoelt, er kan ook een antwoord liggen in het feit dat ze niets ondernomen hebben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 01:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik wil niet dat er een beeld ontstaat dat iemand ze hier veroordeeld, ik geloof niet dat iemand hier uit zo'n fucked up familie komt.
Ik heb nog geen mening, die Jan vind ik mooi, ik denk dat wij kunnen leren van iemand als hij.quote:Ik vind het gewoon intens triest en heel verdrietig en ik denk jullie ook.
Man man, ook voor alle rechercheurs en hulpverleners, en dan straks... Over drie maanden? Waar zet je ze neer, hoe begeleid je ze in deze maatschappij? Niemand heeft hier voor gestudeerd.
En wij noemen geen namen en rugnummers maar die idiote pers lag om 06:00 de buren wakker te bellen. Wat gaan ze meemaken? Naar het buitenland, voor hun eigen rust?
Oot is vrijwel altijd emotioneel betrokken bij dit soort zaken. Maar niet meer of minder dan de betrokkenen in andere topics die meer dan 20 delen halen. Ieder z'n ding.quote:
Ja, daar was ik al bang voor. Geboorte kinderen niet aan gegeven, overlijden moeder niet aan gegeven.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 00:48 schreef IriYe het volgende:
OM: Dood moeder spookgezin Ruinerwold kunnen wij niet bevestigen
Het Openbaar Ministerie heeft geen idee waar de moeder van het spookgezin uit Ruinerwold is, dat laat een woordvoerder weten aan Hart van Nederland. Volgens de familie is de vrouw in 2004 overleden, maar dit werd nooit bij instanties gemeld.
https://www.gelderlander.(...)bevestigen~a9e1fcb3/
De vraag is; waar hebben ze haar begraven?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 01:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, daar was ik al bang voor. Geboorte kinderen niet aan gegeven, overlijden moeder niet aan gegeven.
En is haar noodzakelijke medische zorg onthouden waardoor haar overlijden misschien niet nodig was geweest? (want ik las iets over ziekte komt door tekort aan liefde)quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 01:32 schreef IriYe het volgende:
De vraag is; waar hebben ze haar begraven?
‘Buurman’ Keizer woont een paar honderd meter verderop, aan de andere kant van de vaart. Zelfs als hij nr. 14 zo dicht mogelijk nadert, is hij altijd nog meer dan honderd meter van het huis verwijderd. Dat maakt de waarneming nogal moeilijk. Hij zal, lijkt me, niet zomaar de vaart oversteken en het terrein van de 'familie' betreden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:17 schreef Vliegbaard het volgende:
Als Jans Keizer zegt dat hij nooit wat gehoord heeft buiten een grasmaaier is dat dan automatisch de gehele waarheid of zijn het zijn woorden die hij op dat moment wellicht verkeerd gebruikt? Als Jans Keizer zegt dat hij nooit wat van de verbouwing heeft gezien, bedoeld hij dan dat hij nooit iemand aan het werk zag of dat hij daadwerkelijk niets heeft zien veranderen aan de gebouwen op dat terrein?
Als ze werkelijk ziek was is medische zorg zeker onthouden, anders zou er niet zo'n mysterie eromheen hangen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 01:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En is haar noodzakelijke medische zorg onthouden waardoor haar overlijden misschien niet nodig was geweest? (want ik las iets over ziekte komt door tekort aan liefde)
Ik denk dat het OM wel geïnteresseerd is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |