abonnement Unibet Coolblue
pi_189498763
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:02 schreef LosMuertos het volgende:

[..]

Als ze ingeschreven staan zal die controle er wel zijn; Leerplichtambtenaar.
Maar als ze onvindbaar zijn dan wordt dat ook al lastig he?
pi_189498767
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:51 schreef ootjekatootje het volgende:

Gaat mij om het feit dat er een dominante vent is, die vier minderjarige dochters gevangen hield. :r
Ik probeerde heel voorzichtig iets te insinueren dat vele malen verder gaat dan dat.
pi_189498772
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:55 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Maar als ze onvindbaar zijn dan wordt dat ook al lastig he?
Dat staat los van de vraag of er controle op is.
pi_189498957
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:54 schreef Za het volgende:

[..]

Het verhaal van de verhuurders klopt niet, sowieso wat valt er te verhuren wanneer je iemand feitelijk in dienst neemt.

Daarbij moeten alle verbouwingen in overleg met de eigenaars, die ook komen kijken naar de ramen, het dak, de plannen en welk gerenommeerd bouwbedrijf ze hiervoor aannemen, ipv Gerrit en zijn gezin cash te betalen, maar dat wordt allemaal verzwegen.

Ik denk dat de omgeving de verbouwingen niet ontgaan kan zijn, op geen enkele manier, mensen houden elkaar in de gaten. IMO
Het was vanaf dag 1 bekend dat jozef dagelijks met zijn aanhangertje vol met bouwmaterialen het terrein op en af reed. Dat suggereert wel dat buurtbewoners in de gaten hadden dat er iets verbouwd of gebouwd werd. Dat ze daar niets van gehoord hebben kan ik mij wel ergens voorstellen in zo'n afgelegen omgeving vol met bomen. Die bomen stonden er 9 jaar geleden ook al. Dat ze niet zagen dat er verbouwd/gebouwd werd zegt nog niet dat de buurtbewoners het daadwerkelijk zagen of hoorden. Ik zou daar niet perse iets achter zoeken. Die mensen hebben wellicht ook wat beters te doen dan zich bemoeien met een klusjesman die wat eigenaardig is.

Het verhaal van de verhuurder vind ik dan wel vreemd. Die moeten op een of andere manier van de verbouwing hebben geweten. Die betaalden ofwel Josef B. voor de verbouwing ofwel steunden zij het gezin in welke vorm dan ook.
pi_189498959
Ik vind het ook heftig dat een Moonsekte hem de deur wijst vanwege zijn gekke ideeën.
pi_189498988
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het was vanaf dag 1 bekend dat jozef dagelijks met zijn aanhangertje vol met bouwmaterialen het terrein op en af reed. Dat suggereert wel dat buurtbewoners in de gaten hadden dat er iets verbouwd of gebouwd werd. Dat ze daar niets van gehoord hebben kan ik mij wel ergens voorstellen in zo'n afgelegen omgeving vol met bomen. Die bomen stonden er 9 jaar geleden ook al. Dat ze niet zagen dat er verbouwd/gebouwd werd zegt nog niet dat de buurtbewoners het daadwerkelijk zagen of hoorden. Ik zou daar niet perse iets achter zoeken. Die mensen hebben wellicht ook wat beters te doen dan zich bemoeien met een klusjesman die wat eigenaardig is.

Het verhaal van de verhuurder vind ik dan wel vreemd. Die moeten op een of andere manier van de verbouwing hebben geweten. Die betaalden ofwel Josef B. voor de verbouwing ofwel steunden zij het gezin in welke vorm dan ook.
De politie heeft inderdaad gezegd daar meerdere keren op het terrein te zijn geweest, omdat de buren het vreemd vinden. Maar dat was niet voldoende voor een huiszoeking.
pi_189499196
Wat ik overigens wel merk, maar dat is niet alleen in dit topic of over dit onderwerp, is dat mensen bepaalde woorden heel letterlijk nemen. Dat merk ik overigens ook in het dagelijkse leven en niet alleen hier hoor. Maar als ik zeg dat ik mijn buurman nooit buiten zie dan betekent dat niet gelijk dat ik hem daadwerkelijk nooit buiten zie.

Als Jans Keizer zegt dat hij nooit wat gehoord heeft buiten een grasmaaier is dat dan automatisch de gehele waarheid of zijn het zijn woorden die hij op dat moment wellicht verkeerd gebruikt? Als Jans Keizer zegt dat hij nooit wat van de verbouwing heeft gezien, bedoeld hij dan dat hij nooit iemand aan het werk zag of dat hij daadwerkelijk niets heeft zien veranderen aan de gebouwen op dat terrein?

De buurvrouw in Hasselt is nog zo'n mooi voorbeeld. De vrouw van Gerrit-Jan kwam nooit buiten. Toch ging het hele gezin op zondag '''ergens'' naartoe.
pi_189499231
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:06 schreef Vliegbaard het volgende:

Het was vanaf dag 1 bekend dat jozef dagelijks met zijn aanhangertje vol met bouwmaterialen het terrein op en af reed. Dat suggereert wel dat buurtbewoners in de gaten hadden dat er iets verbouwd of gebouwd werd.
True.
Maar zij omschreven hem als klusjesman die af en toe wat werkzaamheden verrichte, het gaat wel wat verder dan dat. Ik denk ook niet dat hij de steigers, panelen en ander grootmaterieel in zijn busje kon aanvoeren en eea zoals de ramen en dergelijke uit eigen beweging uitzocht en voorschoot, daar zijn bedrijven aan te pas gekomen en de eigenaar. Maar niemand ziet ooit iemand behalve de klusjesman.

quote:
Dat ze daar niets van gehoord hebben kan ik mij wel ergens voorstellen in zo'n afgelegen omgeving vol met bomen. Die bomen stonden er 9 jaar geleden ook al. Dat ze niet zagen dat er verbouwd/gebouwd werd zegt nog niet dat de buurtbewoners het daadwerkelijk zagen of hoorden. Ik zou daar niet perse iets achter zoeken. Die mensen hebben wellicht ook wat beters te doen dan zich bemoeien met een klusjesman die wat eigenaardig is.
Ik denk ook niet dat ze wisten dat er een gezin huisde, maar wel dat er meer gaande was rond dat pand.

quote:
Het verhaal van de verhuurder vind ik dan wel vreemd. Die moeten op een of andere manier van de verbouwing hebben geweten. Die betaalden ofwel Josef B. voor de verbouwing ofwel steunden zij het gezin in welke vorm dan ook.
Van hebben geweten lijkt me zwak uitgedrukt, zij zijn immers de opdrachtgevers en betaalden voor de werkzaamheden.
pi_189499242
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:17 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat ik overigens wel merk, maar dat is niet alleen in dit topic of over dit onderwerp, is dat mensen bepaalde woorden heel letterlijk nemen. Dat merk ik overigens ook in het dagelijkse leven en niet alleen hier hoor. Maar als ik zeg dat ik mijn buurman nooit buiten zie dan betekent dat niet gelijk dat ik hem daadwerkelijk nooit buiten zie.

Als Jans Keizer zegt dat hij nooit wat gehoord heeft buiten een grasmaaier is dat dan automatisch de gehele waarheid of zijn het zijn woorden die hij op dat moment wellicht verkeerd gebruikt? Als Jans Keizer zegt dat hij nooit wat van de verbouwing heeft gezien, bedoeld hij dan dat hij nooit iemand aan het werk zag of dat hij daadwerkelijk niets heeft zien veranderen aan de gebouwen op dat terrein?

De buurvrouw in Hasselt is nog zo'n mooi voorbeeld. De vrouw van Gerrit-Jan kwam nooit buiten. Toch ging het hele gezin op zondag '''ergens'' naartoe.
Buiten komen in trant van:
Praatje maken
Meedoen met verenigingen
Meedoen met buurt/dorpsactiviteiten
Buiten zijn met de kinderen
pi_189499327
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:19 schreef Za het volgende:
True.
Maar zij omschreven hem als klusjesman die af en toe wat werkzaamheden verrichte, het gaat wel wat verder dan dat. Ik denk ook niet dat hij de steigers, panelen en ander grootmaterieel in zijn busje kon aanvoeren.
Vraag me niet hoe Josef het deed in zijn eentje maar in onderstaand filmpje komt er geen steiger aan te pas.
pi_189499492
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:

Vraag me niet hoe Josef het deed in zijn eentje maar in onderstaand filmpje komt er geen steiger aan te pas.
Er waren nog 6 jong volwassenen aanwezig :7 En de eerste jaren ook pa nog.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189499527
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er waren nog 6 jong volwassenen aanwezig :7 En de eerste jaren ook pa nog.
Maar die werden nooit gezien ;)
pi_189499550
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:36 schreef Vliegbaard het volgende:

Maar die werden nooit gezien ;)
Blijkbaar niet door de buren, wel door een landbouwer die daar bij het maisveld bezig was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189499786
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:17 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat ik overigens wel merk, maar dat is niet alleen in dit topic of over dit onderwerp, is dat mensen bepaalde woorden heel letterlijk nemen. Dat merk ik overigens ook in het dagelijkse leven en niet alleen hier hoor. Maar als ik zeg dat ik mijn buurman nooit buiten zie dan betekent dat niet gelijk dat ik hem daadwerkelijk nooit buiten zie.

Als Jans Keizer zegt dat hij nooit wat gehoord heeft buiten een grasmaaier is dat dan automatisch de gehele waarheid of zijn het zijn woorden die hij op dat moment wellicht verkeerd gebruikt? Als Jans Keizer zegt dat hij nooit wat van de verbouwing heeft gezien, bedoeld hij dan dat hij nooit iemand aan het werk zag of dat hij daadwerkelijk niets heeft zien veranderen aan de gebouwen op dat terrein?

De buurvrouw in Hasselt is nog zo'n mooi voorbeeld. De vrouw van Gerrit-Jan kwam nooit buiten. Toch ging het hele gezin op zondag '''ergens'' naartoe.
Die buurvrouw uit Hasselt komt bij mij over als wereldvreemd en komt misschien zelf voor het eerst buiten?
Ze kwekken gewoon na wat ze allemaal in de kranten lezen en dikken het dan nog een keer aan.
Cumulatieve BS.
pi_189500094
Was deze al geplaatst? heb niet alles kunnen bijhouden.

Luchtruim boven boerderij Ruinerwold is nu no-flyzone: ‘Een zorgelijke maatregel’

Het luchtruim boven de boerderij in Ruinerwold is tijdelijk afgesloten. Daarmee mogen ook drones van bijvoorbeeld persfotografen niet meer de lucht in. De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) zet vraagtekens bij de beweegredenen achter dit besluit. ,,Dit is een zorgelijke maatregel.’’
https://www.gelderlander.(...)-maatregel~a852e1f6/

Moet er vandoor helaas. Net nu de spanning niet meer te houden is.. ;(
pi_189500334
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:11 schreef IriYe het volgende:
Was deze al geplaatst? heb niet alles kunnen bijhouden.

Luchtruim boven boerderij Ruinerwold is nu no-flyzone: ‘Een zorgelijke maatregel’

Het luchtruim boven de boerderij in Ruinerwold is tijdelijk afgesloten. Daarmee mogen ook drones van bijvoorbeeld persfotografen niet meer de lucht in. De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) zet vraagtekens bij de beweegredenen achter dit besluit. ,,Dit is een zorgelijke maatregel.’’
https://www.gelderlander.(...)-maatregel~a852e1f6/

Moet er vandoor helaas. Net nu de spanning niet meer te houden is.. ;(
Een mogelijke reden zou kunnen zijn dat de gezinsleden naar het huis terug gaan om misschien persoonlijke spullen op te halen. In verband met privacy niet gefotografeerd kunnen worden via een drone, de maatregel is tijdelijk.
pi_189500835
Of ze gaan graven. :9
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_189501351
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:14 schreef Stance het volgende:
Of ze gaan graven. :9
Precies wat ik dacht. En mocht er dan wat gevonden worden is t natuurlijk niet fijn als de pers er meteen een foto van maakt, wat het ook moge zijn.
pi_189501606


[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 18-10-2019 17:13:20 ]
pi_189502173
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:14 schreef Stance het volgende:
Of ze gaan graven. :9
Dat zou wat zijn..
Alius aliud dicit
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:51:13 #171
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_189502175
Kappen met dat gespeur aub
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_189502614
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:51 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Dat zou wat zijn..
ja, een schatkist met gouden munten
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_189502927
Ik vraag me bij dit topic (en in het algemeen bij dit soort topics) af waar de grens ligt voor de journalistiek en voor de speurneuzen van Fok. Men graast het internet af om achter identiteiten en persoonlijke gegevens te komen. Speculaties en roddel & achterklap worden als waarheden of waarschijnlijkheden gepresenteerd, zowel in de media als hier op Fok.
Die jongen die zich aan de situatie onttrok wordt gestalked op z'n instagram en er wordt een foto van hem geplaatst op Fok. Zelfs de identiteit van opa en diens huidige situatie wordt bekend gemaakt. En ga zo maar door...

Het lijkt mij dat hier sprake is van een drama dat tot op het bot moet worden uitgezocht door de recherche en vervolgens door justitie moet worden beoordeeld en waar nodig bestraft. Daarnaast, misschien wel met hoogste prioriteit, moeten die kinderen door hulpverleners worden bijgestaan.

Maar verder...? Moet de nieuwsconsument alles weten? Kan dat niet wachten tot het plaatje compleet is? Moeten we met drones boven die boerderij gaan hangen?
Is dit nog wel journalistiek, of is het gehaast broddelwerk om de sensatiezucht te bevredigen?
En aan Korterink en zijn soort, en aan de speurneuzen hier: schaam je voor je gewroet in andermans leven
Wie weet wat voor extra schade wordt toegebracht aan de slachtoffers in dit drama, door van alles en nog wat voortijdig de wereld in te slingeren...
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_189503009
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:40 schreef OllieA het volgende:
Ik vraag me bij dit topic (en in het algemeen bij dit soort topics) af waar de grens ligt voor de journalistiek en voor de speurneuzen van Fok.
Ik vraag me alleen maar af waarom dit nietszeggend nieuwsbericht inmiddels al 4 topics heeft. Er zaten wat mensen in een kelder te wachten op het einde der tijden. Lekker belangrijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189503198
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen maar af waarom dit nietszeggend nieuwsbericht inmiddels al 4 topics heeft. Er zaten wat mensen in een kelder te wachten op het einde der tijden. Lekker belangrijk.
En ik vraag mij dan weer af, waarom er toch nog de behoefte is om nietszeggend te reageren op een volgens diegene nietszeggend nieuwsbericht.
pi_189503435
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:40 schreef OllieA het volgende:
Ik vraag me bij dit topic (en in het algemeen bij dit soort topics) af waar de grens ligt voor de journalistiek en voor de speurneuzen van Fok. Men graast het internet af om achter identiteiten en persoonlijke gegevens te komen. Speculaties en roddel & achterklap worden als waarheden of waarschijnlijkheden gepresenteerd, zowel in de media als hier op Fok.
Die jongen die zich aan de situatie onttrok wordt gestalked op z'n instagram en er wordt een foto van hem geplaatst op Fok. Zelfs de identiteit van opa en diens huidige situatie wordt bekend gemaakt. En ga zo maar door...

Het lijkt mij dat hier sprake is van een drama dat tot op het bot moet worden uitgezocht door de recherche en vervolgens door justitie moet worden beoordeeld en waar nodig bestraft. Daarnaast, misschien wel met hoogste prioriteit, moeten die kinderen door hulpverleners worden bijgestaan.

Maar verder...? Moet de nieuwsconsument alles weten? Kan dat niet wachten tot het plaatje compleet is? Moeten we met drones boven die boerderij gaan hangen?
Is dit nog wel journalistiek, of is het gehaast broddelwerk om de sensatiezucht te bevredigen?
En aan Korterink en zijn soort, en aan de speurneuzen hier: schaam je voor je gewroet in andermans leven
Wie weet wat voor extra schade wordt toegebracht aan de slachtoffers in dit drama, door van alles en nog wat voortijdig de wereld in te slingeren...
Welkom in 2019. Waar je overigens ook anoniem op FB en Insta actief kunt zijn.
pi_189503686
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:

Vraag me niet hoe Josef het deed in zijn eentje maar in onderstaand filmpje komt er geen steiger aan te pas.
Met of zonder hulp van Gerrit D. en zijn kinderen, ik denk dat dit soort projectjes er in Nederland qua regelgeving niet doorkomen.
pi_189503877
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:40 schreef OllieA het volgende:
Ik vraag me bij dit topic (en in het algemeen bij dit soort topics) af waar de grens ligt voor de journalistiek en voor de speurneuzen van Fok. Men graast het internet af om achter identiteiten en persoonlijke gegevens te komen. Speculaties en roddel & achterklap worden als waarheden of waarschijnlijkheden gepresenteerd, zowel in de media als hier op Fok.
Die jongen die zich aan de situatie onttrok wordt gestalked op z'n instagram en er wordt een foto van hem geplaatst op Fok. Zelfs de identiteit van opa en diens huidige situatie wordt bekend gemaakt. En ga zo maar door...

Het lijkt mij dat hier sprake is van een drama dat tot op het bot moet worden uitgezocht door de recherche en vervolgens door justitie moet worden beoordeeld en waar nodig bestraft. Daarnaast, misschien wel met hoogste prioriteit, moeten die kinderen door hulpverleners worden bijgestaan.

Maar verder...? Moet de nieuwsconsument alles weten? Kan dat niet wachten tot het plaatje compleet is? Moeten we met drones boven die boerderij gaan hangen?
Is dit nog wel journalistiek, of is het gehaast broddelwerk om de sensatiezucht te bevredigen?
En aan Korterink en zijn soort, en aan de speurneuzen hier: schaam je voor je gewroet in andermans leven
Wie weet wat voor extra schade wordt toegebracht aan de slachtoffers in dit drama, door van alles en nog wat voortijdig de wereld in te slingeren...
Ik denk dat niemand hier er belang aan hecht de huidige situatie van de grootvader te kennen (daar is de familie zelf meegekomen), en evenmin om foto's van de zoon hier te plaatsen, daar zitten geen "speurneuzen" achter.

Je valt over iets, en het bevreemd me je niet eerder te hebben gezien in andere topics.

Zo hebben wij Beau van Erven Dorens, die prijs na prijs in de wacht sleept met het binnendringen van andermans leven, zelfs dat van terminaal zieke kinderen, on camera, op prime time.
I ageer daar al langer tegen, maar heb nog nooit 1 medestander gehad, mensen zijn lyrisch over deze programma's waar het leed van anderen wordt uitgebuit tot emotainment voor de afgestompte kijker.

Maar nu er een gezin mogelijk sektarisch leefde, en men benieuwd is naar de zoon, men zich afvraagt of het allemaal geen hoax is, en een beetje rondleest, komen de verontwaardigden op hoge poten het topic binnen en manen tot schaamte.

Dat het volk de account van de zoon volplempt kunnen de users hier niets aan doen.
Ik heb hier nog niets gezien wat niet door de beugel kan.
pi_189503921
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:23 schreef Za het volgende:

[..]

Met of zonder hulp van Gerrit D. en zijn kinderen, ik denk dat dit soort projectjes er in Nederland qua regelgeving niet doorkomen.
Het was meer om aan te tonen dat er geen zwaar materiaal vereist is om een schuur of huis te bouwen.
Er staan zelfs hele bouwverslagen op YouTube waar men in hun eentje met een simpele rolstoeler hele huizen in elkaar zet. Het is niet conventioneel maar goed, dat was het gezin ook al niet.
pi_189503958
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:36 schreef Vliegbaard het volgende:

Het was meer om aan te tonen dat er geen zwaar materiaal vereist is om een schuur of huis te bouwen.
Er staan zelfs hele bouwverslagen op YouTube waar men in hun eentje met een simpele rolstoeler hele huizen in elkaar zet. Het is niet conventioneel maar goed, dat was het gezin ook al niet.
Het is misschien niet vereist, maar er is hier regelgeving, hoe dat zit met schuren of waar het voor door moet gaan geen idee.
pi_189504032
Dat laat de regering niet zo maar toe. 6 mensen die niet zijn ingeschreven en dus niet kaalgeplukt kunnen worden door de roverheid. Maar goed dat ze gevonden zijn.
Check it out
pi_189504209
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:42 schreef hjansen82 het volgende:
Dat laat de regering niet zo maar toe. 6 mensen die niet zijn ingeschreven en dus niet kaalgeplukt kunnen worden door de roverheid. Maar goed dat ze gevonden zijn.
Bullshit man, het gros wordt gespekt door de overheid.
Vakman pur sang
pi_189504215
Vraag me af wat zoon Jan bezielt om foto's van de kastelein op zijn Insta te plaatsen en die te bewerken. Ik begrijp dat je een beetje verknipt kan raken met zo'n achtergrond, maar het blijft wonderlijk.
pi_189504384
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Vraag me af wat zoon Jan bezielt om foto's van de kastelein op zijn Insta te plaatsen en die te bewerken. Ik begrijp dat je een beetje verknipt kan raken met zo'n achtergrond, maar het blijft wonderlijk.
Nee, da's niet zo vreemd als het lijkt. Hij stuurde ook naar ondernemer Sander die hem ging helpen dat die van hem hield.
Dit lijkt ook zo'n pure uiting van dankbaarheid.

Geen idee hoe ze zijn opgevoed maar misschien heel open naar elkaar in het uiten van gevoelens. Jan is dankbaar voor de hulp dus hij houdt van deze personen. Zoveel contact met mensen blijkt hij niet gehad te hebben in zijn leven.
pi_189504451
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:39 schreef Za het volgende:

[..]

Het is misschien niet vereist, maar er is hier regelgeving, hoe dat zit met schuren of waar het voor door moet gaan geen idee.
Er lijkt een nieuw dak van dakpanplaten op te liggen, die schroef je er zo op. Op het dak klimmen door de dakramen.

Nieuwe beplating in de vorm van planken tegen de zijgevels, doe je met twee man en een ladder.

Er stond ook een foto van de zolderverdieping op zijn Twitter, zag er keurig betimmerd uit.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:05:13 #186
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189504453
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:06:43 #187
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189504485
Vader boerderijfamilie heeft tien kinderen en streefde naar harmonie in huis

Er duiken steeds meer details op over het gezin dat negen jaar een geïsoleerd bestaan leidde op een boerderij in Ruinerwold. Zo is op een inmiddels offline gehaalde website meer te vinden over de levensvisie van de gearresteerde vader, de 67-jarige Gerrit Jan van D.

Hij blijkt naast de zes kinderen die in de boerderij leefden nog zeker vier kinderen op andere plaatsen te hebben. Alle kinderen zijn inmiddels meerderjarig.

Het lijkt erop dat Van D. en de eveneens gearresteerde Josef B. een poging deden om de kinderen een zeer beschermende opvoeding in harmonie met de natuur te geven. Op de inmiddels offline gehaalde website van Van D. staat bijvoorbeeld: "[Je moet] van je huis een prachtige thuis van liefde maken, een werkelijke minikosmos van harmonie".

Volgens de Verenigingskerk, een internationale religieuze beweging die ook bekendstaat als de Moonsekte, waar Van D. in de jaren 80 lid was, had hij destijds psychische problemen. Van D. verliet de beweging in 1987 en zou toen naar Duitsland zijn vertrokken.

Niet veel later duikt hij met zijn familie weer op in Nederland. Jan, een van zijn zoons, schrijft op Facebook dat hij in de jaren 90 in Hasselt heeft gewoond en later in Zwartsluis en Meppel. De politie doorzocht deze week panden in beide plaatsen.

In 2010 gaat het gezin op de boerderij in Ruinerwold wonen. Zoon Jan meldde zich daar uiteindelijk bij een café, waarna het gezin afgelopen zondag werd ontdekt.

In de boerderij leefde Van D. met zoon Jan en vijf andere kinderen, vier vrouwen en een man, allemaal tussen de 18 en 25 jaar. De zeven personen zeggen één gezin te vormen, maar of dit biologisch ook zo is, is nog niet bevestigd.

Eerder was het gezin nog groter. Volgens Derk, de broer van Van D., zijn drie oudere kinderen het gezin jaren geleden al ontvlucht. Dat zou minstens acht jaar terug zijn gebeurd. De moeder overleed waarschijnlijk in 2004. Er is ook nog een tiende kind, geboren tijdens een eerder huwelijk van Van D.

Wat zich tijdens de jeugdjaren van de kinderen heeft afgespeeld, weten we niet. Buren in Hasselt zeggen tegen verschillende media dat de kinderen weinig buiten mochten komen. Eerder werd al bekend dat de zes kinderen in de boerderij nooit zijn aangemeld bij de burgerlijke stand en niet naar school gingen. De drie kinderen die het gezin ontvluchtten gingen in ieder geval wél naar school en hebben inmiddels een baan, zo blijkt uit hun profielen op sociale media.

Opvallend is dat een leerplichtambtenaar van de gemeente Zwartewaterland het gezin een keer heeft bezocht. Burgemeester Eddy Bilder zegt in De Stentor dat de leerplichtambtenaar alles 'in orde' heeft bevonden en geen reden zag om in te grijpen.

Over de omstandigheden in de boerderij weten we dat ten minste een deel van de personen daar niet uit vrije wil verbleef en onder het gezag stond van de vader. Deze Van D. is gisteren aangehouden op verdenking van vrijheidsberoving, mishandeling en witwassen. In de boerderij is een geldbedrag gevonden, het gaat om "meer dan een paar tientjes", zegt de politie. De arrestatie heeft volgens de politie "een enorme impact" op de kinderen.

De mensen leefden negen jaar lang in één afgesloten ruimte, waar wel daglicht binnenkwam. Ze hadden een moestuin en leefden zelfvoorzienend. De afgesloten ruimte was volgens de politie vooral bedoeld om de buitenwereld buiten te houden.

Op de website van Van D. is te lezen hoe een ideaal huis er volgens hem uit zou moeten zien. Zo zijn natuurproducten beter dan "giftige" materialen en moet het huis "in harmonie zijn met de omgeving van planten, dieren". Van D. stelt ook dat een wasmachine, computer en telefoon onderdeel zijn van het huishouden en dat genoeg licht belangrijk is.

Het beeld dat een leven met de natuur voor Van D. belangrijk was, komt ook naar voren uit een ontdekking die De Volkskrant gisteren deed. Van D. blijkt in 1997 een stuk grond van 55.000 m2 bij Staphorst te hebben gekocht. Buren noemden Van D. "de bioboer" en zeggen dat hij geregeld in het bos sliep met zijn gezin. Een keer moest de politie langskomen toen er een peuter in het donker liep. Het bleek een zoontje van Van D. te zijn die die hij was vergeten.
pi_189504509
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Vraag me af wat zoon Jan bezielt om foto's van de kastelein op zijn Insta te plaatsen en die te bewerken. Ik begrijp dat je een beetje verknipt kan raken met zo'n achtergrond, maar het blijft wonderlijk.
Uh ho-hi-ha? Als je 9 jaar opgesloten bent dan is het niet verwonderlijk dat je dingen doet die anderen als verwonderlijk zien. Hij was nog min of meer helder genoeg om zijn verhaal te doen waardoor er actie ondernomen kon worden. Ik wil jou weleens zien na 9 jaar opsluiting en indoctrinatie als je nog een kind was

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2019 20:10:40 ]
pi_189504613
‘Vader Drents gezin had grootse plannen voor commune met verslaafden’

De opgepakte vader Gerrit-Jan van D. (67) die zes kinderen zou hebben vastgehouden op een boerderij in Ruinerwold had eind jaren negentig al grootse plannen voor een commune met verslaafden. Hij kocht hiervoor drie stukken weiland bij het Staphorster bos, bevestigt de zoon van de vorige grondeigenaar. Het project is nooit van de grond gekomen.
Premium; https://www.gelderlander.(...)erslaafden~a734357e/

Gerrit-Jan had zeecontainer en tent op het landgoed staan. https://www.telegraaf.nl/(...)n-spookvader-afgezet
pi_189504690
Als deze mensen er achter zijn gekomen : hoe het er voor staat in Amsterdam, met zwarte piet en met andere tradities in Nederland (vuurwerkverbod in Apeldoorn) kan ik me voorstellen dat ze snel terugwillen naar de veilige afgezonderde ruimte.
Check it out
pi_189504994
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, da's niet zo vreemd als het lijkt. Hij stuurde ook naar ondernemer Sander die hem ging helpen dat die van hem hield.
Dit lijkt ook zo'n pure uiting van dankbaarheid.

Geen idee hoe ze zijn opgevoed maar misschien heel open naar elkaar in het uiten van gevoelens. Jan is dankbaar voor de hulp dus hij houdt van deze personen. Zoveel contact met mensen blijkt hij niet gehad te hebben in zijn leven.
Klinkt aannemelijk inderdaad
pi_189505017
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:18 schreef hjansen82 het volgende:
Als deze mensen er achter zijn gekomen : hoe het er voor staat in Amsterdam, met zwarte piet en met andere tradities in Nederland (vuurwerkverbod in Apeldoorn) kan ik me voorstellen dat ze snel terugwillen naar de veilige afgezonderde ruimte.
Het zal voor die pa een rustige kamer worden in een cellencomplex.
pi_189505075
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:08 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Uh ho-hi-ha? Als je 9 jaar opgesloten bent dan is het niet verwonderlijk dat je dingen doet die anderen als verwonderlijk zien. Hij was nog min of meer helder genoeg om zijn verhaal te doen waardoor er actie ondernomen kon worden. Ik wil jou weleens zien na 9 jaar opsluiting en indoctrinatie als je nog een kind was
Ja eens wel
pi_189505356
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:18 schreef hjansen82 het volgende:
Als deze mensen er achter zijn gekomen : hoe het er voor staat in Amsterdam, met zwarte piet en met andere tradities in Nederland (vuurwerkverbod in Apeldoorn) kan ik me voorstellen dat ze snel terugwillen naar de veilige afgezonderde ruimte.
Heb ik ook een voorbeeld, hoe denk je over de Kardashians, omgekeerd aan deze familie, maar in mijn ogen minstens zo 'apart'.
pi_189506017
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:49 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Heb ik ook een voorbeeld, hoe denk je over de Kardashians, omgekeerd aan deze familie, maar in mijn ogen minstens zo 'apart'.
Klopt. Kanye waant zich de nieuwe Messias en ze bouwen er ook op los om kwetsbare mensen in hun web te vangen.


Het enige verschil is dat ze zich juist niet afsluiten van de buitenwereld, Deden ze dat maar wel. :r
pi_189506455
Mensen vinden deze situatie zeer vreemd. En dit is ook vreemd. Maar dat een serie als Utopia dan ook bestaat en dat mensen dat niet vreemd vinden. Dat vind ik ook vreemd.
Check it out
pi_189506596
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:50 schreef hjansen82 het volgende:
Mensen vinden deze situatie zeer vreemd. En dit is ook vreemd. Maar dat een serie als Utopia dan ook bestaat en dat mensen dat niet vreemd vinden. Dat vind ik ook vreemd.
Die malloten van Utopia hebben er zelf voor gekozen. Alles voor de aandacht en kortstondige 'roem'.
En veel gescriptte zooi.
Dat ligt in dit geval uit Ruinerwold toch wel anders. Daar waren de camera's op de buitenwereld gericht.
pi_189507157
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:58 schreef IriYe het volgende:

[..]

Die malloten van Utopia hebben er zelf voor gekozen. Alles voor de aandacht en kortstondige 'roem'.
En veel gescriptte zooi.
Dat ligt in dit geval uit Ruinerwold toch wel anders. Daar waren de camera's op de buitenwereld gericht.
En het idee dat een idioot al jaren zes kinderen kan beïnvloeden/ misbruiken zonder dat er ingegrepen wordt. :r

Geen commentaar op de installaties.
pi_189507304
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 22:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En het idee dat een idioot al jaren zes kinderen kan beïnvloeden/ misbruiken zonder dat er ingegrepen wordt. :r

Geen commentaar op de installaties.
exact, er stonden camera's op het terrein, in hoever kozen die kinderen ooit daar zelf voor? Maar dat telt in mijn ogen ook voor de cardeshiankinderen, ook die zijn vanaf baby al gemonitord en in een soort rare cocoon opgevoed, maar goed, wanneer grijp je (officieel) in op een prive-gezin?
pi_189507362
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 22:42 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

exact, er stonden camera's op het terrein, in hoever kozen die kinderen ooit daar zelf voor? Maar dat telt in mijn ogen ook voor de cardeshiankinderen, ook die zijn vanaf baby al gemonitord en in een soort rare cocoon opgevoed, maar goed, wanneer grijp je (officieel) in op een prive-gezin?
Net zo gek.

Extreme uitersten en toch hetzelfde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')