Maar als ze onvindbaar zijn dan wordt dat ook al lastig he?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 12:02 schreef LosMuertos het volgende:
[..]
Als ze ingeschreven staan zal die controle er wel zijn; Leerplichtambtenaar.
Ik probeerde heel voorzichtig iets te insinueren dat vele malen verder gaat dan dat.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Gaat mij om het feit dat er een dominante vent is, die vier minderjarige dochters gevangen hield.
Dat staat los van de vraag of er controle op is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar als ze onvindbaar zijn dan wordt dat ook al lastig he?
Het was vanaf dag 1 bekend dat jozef dagelijks met zijn aanhangertje vol met bouwmaterialen het terrein op en af reed. Dat suggereert wel dat buurtbewoners in de gaten hadden dat er iets verbouwd of gebouwd werd. Dat ze daar niets van gehoord hebben kan ik mij wel ergens voorstellen in zo'n afgelegen omgeving vol met bomen. Die bomen stonden er 9 jaar geleden ook al. Dat ze niet zagen dat er verbouwd/gebouwd werd zegt nog niet dat de buurtbewoners het daadwerkelijk zagen of hoorden. Ik zou daar niet perse iets achter zoeken. Die mensen hebben wellicht ook wat beters te doen dan zich bemoeien met een klusjesman die wat eigenaardig is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:54 schreef Za het volgende:
[..]
Het verhaal van de verhuurders klopt niet, sowieso wat valt er te verhuren wanneer je iemand feitelijk in dienst neemt.
Daarbij moeten alle verbouwingen in overleg met de eigenaars, die ook komen kijken naar de ramen, het dak, de plannen en welk gerenommeerd bouwbedrijf ze hiervoor aannemen, ipv Gerrit en zijn gezin cash te betalen, maar dat wordt allemaal verzwegen.
Ik denk dat de omgeving de verbouwingen niet ontgaan kan zijn, op geen enkele manier, mensen houden elkaar in de gaten. IMO
De politie heeft inderdaad gezegd daar meerdere keren op het terrein te zijn geweest, omdat de buren het vreemd vinden. Maar dat was niet voldoende voor een huiszoeking.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het was vanaf dag 1 bekend dat jozef dagelijks met zijn aanhangertje vol met bouwmaterialen het terrein op en af reed. Dat suggereert wel dat buurtbewoners in de gaten hadden dat er iets verbouwd of gebouwd werd. Dat ze daar niets van gehoord hebben kan ik mij wel ergens voorstellen in zo'n afgelegen omgeving vol met bomen. Die bomen stonden er 9 jaar geleden ook al. Dat ze niet zagen dat er verbouwd/gebouwd werd zegt nog niet dat de buurtbewoners het daadwerkelijk zagen of hoorden. Ik zou daar niet perse iets achter zoeken. Die mensen hebben wellicht ook wat beters te doen dan zich bemoeien met een klusjesman die wat eigenaardig is.
Het verhaal van de verhuurder vind ik dan wel vreemd. Die moeten op een of andere manier van de verbouwing hebben geweten. Die betaalden ofwel Josef B. voor de verbouwing ofwel steunden zij het gezin in welke vorm dan ook.
True.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:06 schreef Vliegbaard het volgende:
Het was vanaf dag 1 bekend dat jozef dagelijks met zijn aanhangertje vol met bouwmaterialen het terrein op en af reed. Dat suggereert wel dat buurtbewoners in de gaten hadden dat er iets verbouwd of gebouwd werd.
Ik denk ook niet dat ze wisten dat er een gezin huisde, maar wel dat er meer gaande was rond dat pand.quote:Dat ze daar niets van gehoord hebben kan ik mij wel ergens voorstellen in zo'n afgelegen omgeving vol met bomen. Die bomen stonden er 9 jaar geleden ook al. Dat ze niet zagen dat er verbouwd/gebouwd werd zegt nog niet dat de buurtbewoners het daadwerkelijk zagen of hoorden. Ik zou daar niet perse iets achter zoeken. Die mensen hebben wellicht ook wat beters te doen dan zich bemoeien met een klusjesman die wat eigenaardig is.
Van hebben geweten lijkt me zwak uitgedrukt, zij zijn immers de opdrachtgevers en betaalden voor de werkzaamheden.quote:Het verhaal van de verhuurder vind ik dan wel vreemd. Die moeten op een of andere manier van de verbouwing hebben geweten. Die betaalden ofwel Josef B. voor de verbouwing ofwel steunden zij het gezin in welke vorm dan ook.
Buiten komen in trant van:quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:17 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat ik overigens wel merk, maar dat is niet alleen in dit topic of over dit onderwerp, is dat mensen bepaalde woorden heel letterlijk nemen. Dat merk ik overigens ook in het dagelijkse leven en niet alleen hier hoor. Maar als ik zeg dat ik mijn buurman nooit buiten zie dan betekent dat niet gelijk dat ik hem daadwerkelijk nooit buiten zie.
Als Jans Keizer zegt dat hij nooit wat gehoord heeft buiten een grasmaaier is dat dan automatisch de gehele waarheid of zijn het zijn woorden die hij op dat moment wellicht verkeerd gebruikt? Als Jans Keizer zegt dat hij nooit wat van de verbouwing heeft gezien, bedoeld hij dan dat hij nooit iemand aan het werk zag of dat hij daadwerkelijk niets heeft zien veranderen aan de gebouwen op dat terrein?
De buurvrouw in Hasselt is nog zo'n mooi voorbeeld. De vrouw van Gerrit-Jan kwam nooit buiten. Toch ging het hele gezin op zondag '''ergens'' naartoe.
Vraag me niet hoe Josef het deed in zijn eentje maar in onderstaand filmpje komt er geen steiger aan te pas.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:19 schreef Za het volgende:
True.
Maar zij omschreven hem als klusjesman die af en toe wat werkzaamheden verrichte, het gaat wel wat verder dan dat. Ik denk ook niet dat hij de steigers, panelen en ander grootmaterieel in zijn busje kon aanvoeren.
Er waren nog 6 jong volwassenen aanwezigquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:
Vraag me niet hoe Josef het deed in zijn eentje maar in onderstaand filmpje komt er geen steiger aan te pas.
Maar die werden nooit gezienquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er waren nog 6 jong volwassenen aanwezigEn de eerste jaren ook pa nog.
Blijkbaar niet door de buren, wel door een landbouwer die daar bij het maisveld bezig was.quote:
Die buurvrouw uit Hasselt komt bij mij over als wereldvreemd en komt misschien zelf voor het eerst buiten?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:17 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat ik overigens wel merk, maar dat is niet alleen in dit topic of over dit onderwerp, is dat mensen bepaalde woorden heel letterlijk nemen. Dat merk ik overigens ook in het dagelijkse leven en niet alleen hier hoor. Maar als ik zeg dat ik mijn buurman nooit buiten zie dan betekent dat niet gelijk dat ik hem daadwerkelijk nooit buiten zie.
Als Jans Keizer zegt dat hij nooit wat gehoord heeft buiten een grasmaaier is dat dan automatisch de gehele waarheid of zijn het zijn woorden die hij op dat moment wellicht verkeerd gebruikt? Als Jans Keizer zegt dat hij nooit wat van de verbouwing heeft gezien, bedoeld hij dan dat hij nooit iemand aan het werk zag of dat hij daadwerkelijk niets heeft zien veranderen aan de gebouwen op dat terrein?
De buurvrouw in Hasselt is nog zo'n mooi voorbeeld. De vrouw van Gerrit-Jan kwam nooit buiten. Toch ging het hele gezin op zondag '''ergens'' naartoe.
Een mogelijke reden zou kunnen zijn dat de gezinsleden naar het huis terug gaan om misschien persoonlijke spullen op te halen. In verband met privacy niet gefotografeerd kunnen worden via een drone, de maatregel is tijdelijk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:11 schreef IriYe het volgende:
Was deze al geplaatst? heb niet alles kunnen bijhouden.
Luchtruim boven boerderij Ruinerwold is nu no-flyzone: ‘Een zorgelijke maatregel’
Het luchtruim boven de boerderij in Ruinerwold is tijdelijk afgesloten. Daarmee mogen ook drones van bijvoorbeeld persfotografen niet meer de lucht in. De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) zet vraagtekens bij de beweegredenen achter dit besluit. ,,Dit is een zorgelijke maatregel.’’
https://www.gelderlander.(...)-maatregel~a852e1f6/
Moet er vandoor helaas. Net nu de spanning niet meer te houden is..
Precies wat ik dacht. En mocht er dan wat gevonden worden is t natuurlijk niet fijn als de pers er meteen een foto van maakt, wat het ook moge zijn.quote:
Ik vraag me alleen maar af waarom dit nietszeggend nieuwsbericht inmiddels al 4 topics heeft. Er zaten wat mensen in een kelder te wachten op het einde der tijden. Lekker belangrijk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:40 schreef OllieA het volgende:
Ik vraag me bij dit topic (en in het algemeen bij dit soort topics) af waar de grens ligt voor de journalistiek en voor de speurneuzen van Fok.
En ik vraag mij dan weer af, waarom er toch nog de behoefte is om nietszeggend te reageren op een volgens diegene nietszeggend nieuwsbericht.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen maar af waarom dit nietszeggend nieuwsbericht inmiddels al 4 topics heeft. Er zaten wat mensen in een kelder te wachten op het einde der tijden. Lekker belangrijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |