abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189496118
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Familie, buren uit heden en verleden wisten van alles maar hebben nooit eerder aan de bel getrokken? Apart.
Ik bel nog de politie als ik dezelfde fiets in het buitengebied al een week heb zien staan.
Dat is natuurlijk allemaal met de wetenschap van nu. Maar het is toch ook niet verboden om een teruggetrokken bestaan te leven? Achteraf kun je er van alles van vinden maar destijds was het opmerkelijk. Als we allemaal de politie gaan bellen voor opmerkelijke gevallen dan kunnen we het korps wel vervijfvoudigen.
pi_189496152
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk allemaal met de wetenschap van nu. Maar het is toch ook niet verboden om een teruggetrokken bestaan te leven? Achteraf kun je er van alles van vinden maar destijds was het opmerkelijk. Als we allemaal de politie gaan bellen voor opmerkelijke gevallen dan kunnen we het korps wel vervijfvoudigen.
Eens
pi_189496207
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:56 schreef Idisrom het volgende:
Maar was de overleden vrouw van Gerrit Jan nu een Chinese of een Oostenrijkse?
Hij is 2 keer getrouwd geweest.
pi_189496550
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Je kinderen zo extreem verbieden naar buiten te gaan, en contacten te hebben met andere kinderen en volwassenen is kindermishandeling .
Misschien niet juridisch, maar zeker wel moreel, pedagogisch en psychologisch.

Heeft vader de kinderen bijgebracht dat de mensen in de buitenwereld allemaal slechte mensen zijn ofzo en dat het gevaarlijk is contact te hebben met hen ?
pi_189496670
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je kinderen zo extreem verbieden naar buiten te gaan, en contacten te hebben met andere kinderen en volwassenen is kindermishandeling .
Ik denk dat sommige uitspraken in de media onhandig zijn. Die buurvrouw zegt dat ze nooit buiten kwamen om vervolgens twee zinnen later te zeggen dat ze elke ochtend in de auto “ergens” naartoe gingen.
Schijnbaar was dat in ieder geval genoeg reden om niet aan de bel te trekken.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:38:42 #131
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189496761
Je kan er de donder op zeggen dat dit niet de enige mensen zijn die vastgehouden worden tegen hun wil, in Nederland. Dus misschien wel goed om in ieder geval eens na te gaan of elk kind wat ten minste ingeschreven staat ook daadwerkelijk op een school zit ergens.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189496785
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heeft vader de kinderen bijgebracht dat de mensen in de buitenwereld allemaal slechte mensen zijn ofzo en dat het gevaarlijk is contact te hebben met hen ?
Het AD:
In Zwartsluis, waar het gezin enige jaren woonde, slaan de feiten in als een bom. De kroegbaas in Zwartsluis kan zich alleen een zoon en een dochter herinneren. ,,Zij was een heel normale meid, liep stage bij de bloemenwinkel en ging naar school op het Agnieten College’’, zegt de kroegbaas, die niet met zijn naam in de krant wil. ,,Ze wandelde altijd met hun hond.’’

https://www.ad.nl/binnenl(...)ruinerwold~ac3e4b6a/
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:41:13 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189496812
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:40 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Het AD:
In Zwartsluis, waar het gezin enige jaren woonde, slaan de feiten in als een bom. De kroegbaas in Zwartsluis kan zich alleen een zoon en een dochter herinneren. ,,Zij was een heel normale meid, liep stage bij de bloemenwinkel en ging naar school op het Agnieten College’’, zegt de kroegbaas, die niet met zijn naam in de krant wil. ,,Ze wandelde altijd met hun hond.’’

https://www.ad.nl/binnenl(...)ruinerwold~ac3e4b6a/
Misschien 1 vd 3 oudere kinderen die geen contact meer hebben met de rest.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189496933
Kinderen uit boerderijgezin Ruinerwold kwamen wel buiten (maar niet ver)

De zes kinderen die samen met hun vader vermoedelijk negen jaar afgesloten van de buitenwereld in een boerderij in Ruinerwold woonden, konden wel naar buiten. Ze kwamen echter niet verder dan het erf van de boerderij.

https://www.gelderlander.(...)r-niet-ver~ac01e82d/

Edit > ,,Gerrit-Jan was een idioot die volledig doordraaide. Om die reden keerde onze beweging zich van hem af"
https://www.gelderlander.(...)-problemen~acc82cf9/

Maar die halve familie zijn doorgedraaide mafklappers met hun Moon-sekte.
pi_189496982
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Misschien 1 vd 3 oudere kinderen die geen contact meer hebben met de rest.
Zou kunnen, maar ik begin nu wel te twijfelen aan het verhaal dat de kinderen opgesloten waren en binnen moesten blijven.
Een boer die mais aan het oogsten was heeft daar mensen in de tuin gezien.
Het is ook een vrij grote moestuin en daar is veel werk aan.
Wie deed dat?
Vanaf de weg is het 230 meter tot het huis dus er is ook nauwelijks iets te zien.
pi_189497170
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Je kan er de donder op zeggen dat dit niet de enige mensen zijn die vastgehouden worden tegen hun wil, in Nederland. Dus misschien wel goed om in ieder geval eens na te gaan of elk kind wat ten minste ingeschreven staat ook daadwerkelijk op een school zit ergens.
Als ze ingeschreven staan zal die controle er wel zijn; Leerplichtambtenaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2019 12:07:05 ]
pi_189497630
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:51 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar ik begin nu wel te twijfelen aan het verhaal dat de kinderen opgesloten waren en binnen moesten blijven.
Wie deed dat?
Vanaf de weg is het 230 meter tot het huis dus er is ook nauwelijks iets te zien.
Jan zei dat daglicht slecht was, misschien deden ze het werk heel vroeg of wat later op de avond.
pi_189497824
Vraagje mbt Josef B.

Ik heb ergens gelezen dat hij na het vertrek uit Meppel in een caravan woonde op het terrein van zijn timmerbedrijfje?

Leefde deze man dan 9 jaar in een caravan waarbij hij zijn geld afdroeg aan spookvader Gerrit? BVD
pi_189497939
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:51 schreef Spectator19 het volgende:

Wie deed dat?
Het erge is dat mensen rond deze zaak liegen.
Er verrijzen compleet nieuwe gebouwen, wat een aanvoer van materieel, steigers etc vereist, wat dagelijks lawaai met zich mee brengt wat ver draagt in zo'n open gebied, en ondertussen heeft men niets in de gaten, danwel denkt dat Josef B. in zijn eentje af en toe een klusje daar doet als klusjesman.

Dit was geen huurder, zoveel aanbouw gaat niet ongemerkt, wanneer je iemand in de tuin ziet, zie je ook mensen die aan het bouwen zijn, maand in maand uit, jaar in jaar uit, en wie zouden dat dan zijn als er niemand woont en er nooit iemand het pand verlaat.
pi_189498250
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:02 schreef Za het volgende:

[..]

Er verrijzen compleet nieuwe gebouwen, wat een aanvoer van materieel, steigers etc vereist, wat dagelijks lawaai met zich mee brengt wat ver draagt in zo'n open gebied, en ondertussen heeft men niets in de gaten, danwel denkt dat Josef B. in zijn eentje af en toe een klusje daar doet als klusjesman.

Dit was geen huurder, zoveel aanbouw gaat niet ongemerkt, wanneer je iemand in de tuin ziet, zie je ook mensen die aan het bouwen zijn, maand in maand uit, jaar in jaar uit, en wie zouden dat dan zijn als er niemand woont en er nooit iemand het pand verlaat.
Renovatie van die grote schuur, verder zie ik nog een verrotte bende.
pi_189498348
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:24 schreef ootjekatootje het volgende:

Renovatie van die grote schuur, verder zie ik nog een verrotte bende.
IMO is er 1 klein oud pandje, en voor de rest alles nieuw.
pi_189498416
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:54 schreef Za het volgende:
Vraagje mbt Josef B.

Ik heb ergens gelezen dat hij na het vertrek uit Meppel in een caravan woonde op het terrein van zijn timmerbedrijfje?

Leefde deze man dan 9 jaar in een caravan waarbij hij zijn geld afdroeg aan spookvader Gerrit? BVD
Ja ook een vreemd verhaal dan slapen in een caravan bij dat bedrijfspand.
pi_189498567
Ik vind 1 ding heel zorgelijk. Zie de link hieronder met feiten van RTV Drenthe.

Jan zou vier jongere zussen hebben, dat werd al eerder gezegd maar werd toen meerdere broers en een zus...

https://www.dvhn.nl/drent(...)feiten-24930731.html
pi_189498596
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:02 schreef Za het volgende:

[..]

Er staan nogal veel hoge bomen rond de gebouwen/huizen. Daarnaast denk ik dat de luchtfoto een vertekend beeld geven wbt de hoogte van de omheining. Het enige wat de buren vermoedelijk konden zien is dat er nieuwe daken liggen. Vooruit dat gaat niet onopgemerkt maar het is natuurlijk niet verboden om een nieuw dak te leggen op een schuur. Wat ik veel vreemder vind zijn de verhuurders die schijnbaar nergens vanaf wisten.
pi_189498619
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind 1 ding heel zorgelijk. Zie de link hieronder met feiten van RTV Drenthe.

Jan zou vier jongere zussen hebben, dat werd al eerder gezegd maar werd toen meerdere broers en een zus...

Die broers en zus woonden niet meer bij de familie
pi_189498637
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:43 schreef ootjekatootje het volgende:

Daarom onderzoeken ze ook op welke manier ze familie van elkaar zijn niet of ze familie van elkaar zijn. IMO
pi_189498655
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Die broers en zus woonden niet meer bij de familie
Er zaten 4 jongere zussen, 1 jongere broer en Jan opgesloten.

Die oudere kinderen waren 1 zus en 2 broers
pi_189498687
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:48 schreef Za het volgende:

[..]

Daarom onderzoeken ze ook op welke manier ze familie van elkaar zijn niet of ze familie van elkaar zijn. IMO
Gaat mij om het feit dat er een dominante vent is, die vier minderjarige dochters gevangen hield. :r
pi_189498734
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:45 schreef Vliegbaard het volgende:

Er staan nogal veel hoge bomen rond de gebouwen/huizen. Daarnaast denk ik dat de luchtfoto een vertekend beeld geven wbt de hoogte van de omheining. Het enige wat de buren vermoedelijk konden zien is dat er nieuwe daken liggen. Vooruit dat gaat niet onopgemerkt maar het is natuurlijk niet verboden om een nieuw dak te leggen op een schuur. Wat ik veel vreemder vind zijn de verhuurders die schijnbaar nergens vanaf wisten.
Het verhaal van de verhuurders klopt niet, sowieso wat valt er te verhuren wanneer je iemand feitelijk in dienst neemt.

Daarbij moeten alle verbouwingen in overleg met de eigenaars, die ook komen kijken naar de ramen, het dak, de plannen en welk gerenommeerd bouwbedrijf ze hiervoor aannemen, ipv Gerrit en zijn gezin cash te betalen, maar dat wordt allemaal verzwegen.

Ik denk dat de omgeving de verbouwingen niet ontgaan kan zijn, op geen enkele manier, mensen houden elkaar in de gaten. IMO
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')