abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189509293
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 00:19 schreef Za het volgende:

[..]

Ik vind het zo wonderlijk dat ze niets ondernomen hebben om hun jongere broers en zussen te helpen, waarom zou je hen onderworpen aan pa ergens laten zitten talloze jaren, zonder de autoriteiten op de hoogte te brengen.
Tja, ik heb ooit een boek gelezen over een gezin wat met een sekte naar Billize verhuisde. Ja zoek ze maar eens... Die zijn gewoon weg.
pi_189509366
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 00:21 schreef IriYe het volgende:

[..]

Ben je weer zwanger?
Mijn avondje Joeptoep moet nog beginnen [MUZ; beware!]

Het is zeker triest. Denk dat de vrouwelijke bewoners het meest voor hun kiezen hebben gehad.
En Jan, als oudste mannelijke lid van het gezelschap.

Goede hulp krijgen ze soberso, daar zal het niet aan liggen.
O God nee, :{w

Geen vijfde hier, en ergens snap ik de logica ook nog met die idiote maatschappij van tegenwoordig. Ik ren ook graag weg van deze ellende, naar Fyn of Fanø.
Maak me best zorgen om de toekomst, maar ze opsluiten? Het leven is veel te leuk als je jong volwassenen bent.

Maar kinderen baren en ze vervolgens niet inschrijven... Dat gaat wel heel erg vr, nat als Fritzl met zijn kinderen in de kelder.
pi_189509412
Vergeet niet dat buiten dit 'gezin' ook andere familieleden die malle Moon aanbidden,
Huize Glory..

De één bekent, de ander ontkent..en iets met manipulatieve trucjes..
pi_189509507
uhh, in mijn idee is dit geen Detroux met lijken en kindermoorden vooralsnog en ook geen Fritzl die incest pleegde, totdat we anders horen.

Ik denk dat het een trieste familie betreft met extreme emotionele verwaarlozing.
pi_189509563
Mijn inziens is dit ook niet vergelijkbaar met Detroux en Fritzl. Ook niet met Priklopil.
Dit is van een andere orde.
pi_189509595
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 00:21 schreef ootjekatootje het volgende:

Ik voel me ook geen ramptoerist, want het interesseert me niet hoe die kids heten.
Ik vind dat niemand zich in deze thread hoeft te verantwoorden waarom deze zaak hem of haar intrigeert. IMO
pi_189509602
OM: Dood moeder spookgezin Ruinerwold kunnen wij niet bevestigen

Het Openbaar Ministerie heeft geen idee waar de moeder van het spookgezin uit Ruinerwold is, dat laat een woordvoerder weten aan Hart van Nederland. Volgens de familie is de vrouw in 2004 overleden, maar dit werd nooit bij instanties gemeld.

https://www.gelderlander.(...)bevestigen~a9e1fcb3/
pi_189509606
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 00:46 schreef IriYe het volgende:
Mijn inziens is dit ook niet vergelijkbaar met Detroux en Fritzl. Ook niet met Priklopil.
Dit is van een andere orde.
Precies, het is ook een wake-up call hoe onze samenleving nu is, individualisme prachtig, niet bemoeien met anderen, je eigen gang kunnen gaan, heerlijk toch?
pi_189509631
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:

Tja, ik heb ooit een boek gelezen over een gezin wat met een sekte naar Billize verhuisde. Ja zoek ze maar eens... Die zijn gewoon weg.
Ik denk niet dat ze veel moeite hoefden te doen, die Joseph met zijn bedrijfjes en pandjes is in 1 dag gevonden en daarmee de rest.

Het niets ondernemen met name van de oudste zus vind ik wonderlijk.
pi_189509770
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 00:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Precies, het is ook een wake-up call hoe onze samenleving nu is, individualisme prachtig, niet bemoeien met anderen, je eigen gang kunnen gaan, heerlijk toch?
Je niet bemoeien met een ander ben ik groot voorstander van. Ik zou het ook niet prettig vinden als er een groot hulpteam aan mijn deur staat omdat ik graag alleen ben.

Het is anders als je 100% weet dat er in je dichtbije omgeving zaken spelen die het daglicht niet kunnen verdragen. En dan nog moet je voorzichtig zijn in dit land want anders ben jij de gebeten hont, zoals de bewoners uit dat godvergeten dorp of familieleden die niet mogen weten waar je zit.
Het is zo gemakkelijk allemaal niet. Zelf zal ik niet snel de omgeving de schuld geven omdat ze niet eerder aan de bel hebben getrokken.
pi_189509878
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 00:50 schreef Za het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze veel moeite hoefden te doen, die Joseph met zijn bedrijfjes en pandjes is in 1 dag gevonden en daarmee de rest.

Het niets ondernemen met name van de oudste zus vind ik wonderlijk.
Ik wil niet dat er een beeld ontstaat dat iemand ze hier veroordeeld, ik geloof niet dat iemand hier uit zo'n fucked up familie komt.

Ik vind het gewoon intens triest en heel verdrietig en ik denk jullie ook.

Man man, ook voor alle rechercheurs en hulpverleners, en dan straks... Over drie maanden? Waar zet je ze neer, hoe begeleid je ze in deze maatschappij? Niemand heeft hier voor gestudeerd.

En wij noemen geen namen en rugnummers maar die idiote pers lag om 06:00 de buren wakker te bellen. Wat gaan ze meemaken? Naar het buitenland, voor hun eigen rust?
pi_189509901
Teveel Ootje in dit topic.....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189509925
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 01:12 schreef Montagui het volgende:
Sorry ik ga slapen! :D
pi_189509957
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 01:11 schreef ootjekatootje het volgende:

Ik wil niet dat er een beeld ontstaat dat iemand ze hier veroordeeld, ik geloof niet dat iemand hier uit zo'n fucked up familie komt.
Het is niet veroordelend bedoelt, er kan ook een antwoord liggen in het feit dat ze niets ondernomen hebben.

quote:
Ik vind het gewoon intens triest en heel verdrietig en ik denk jullie ook.

Man man, ook voor alle rechercheurs en hulpverleners, en dan straks... Over drie maanden? Waar zet je ze neer, hoe begeleid je ze in deze maatschappij? Niemand heeft hier voor gestudeerd.

En wij noemen geen namen en rugnummers maar die idiote pers lag om 06:00 de buren wakker te bellen. Wat gaan ze meemaken? Naar het buitenland, voor hun eigen rust?
Ik heb nog geen mening, die Jan vind ik mooi, ik denk dat wij kunnen leren van iemand als hij.

Vooralsnog weten we niet of er een idealistisch motief was (zie ook dat kleine vijvertje met eendjes rondom) of een sinister motief, dat maakt alle verschil.
pi_189509979
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 01:12 schreef Montagui het volgende:
Oot is vrijwel altijd emotioneel betrokken bij dit soort zaken. Maar niet meer of minder dan de betrokkenen in andere topics die meer dan 20 delen halen. Ieder z'n ding.
pi_189510017
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 00:48 schreef IriYe het volgende:
OM: Dood moeder spookgezin Ruinerwold kunnen wij niet bevestigen

Het Openbaar Ministerie heeft geen idee waar de moeder van het spookgezin uit Ruinerwold is, dat laat een woordvoerder weten aan Hart van Nederland. Volgens de familie is de vrouw in 2004 overleden, maar dit werd nooit bij instanties gemeld.

https://www.gelderlander.(...)bevestigen~a9e1fcb3/
Ja, daar was ik al bang voor. Geboorte kinderen niet aan gegeven, overlijden moeder niet aan gegeven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189510018
Pa noemde zich psycholoog
Premium; https://www.telegraaf.nl/(...)emde-zich-psycholoog

Nou, dan weet je het wel. ;)
pi_189510046
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 01:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, daar was ik al bang voor. Geboorte kinderen niet aan gegeven, overlijden moeder niet aan gegeven.
De vraag is; waar hebben ze haar begraven?
pi_189510058
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 01:32 schreef IriYe het volgende:

De vraag is; waar hebben ze haar begraven?
En is haar noodzakelijke medische zorg onthouden waardoor haar overlijden misschien niet nodig was geweest? (want ik las iets over ziekte komt door tekort aan liefde)

Ik denk dat het OM wel geïnteresseerd is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 01:40:44 #245
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_189510108
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:17 schreef Vliegbaard het volgende:
Als Jans Keizer zegt dat hij nooit wat gehoord heeft buiten een grasmaaier is dat dan automatisch de gehele waarheid of zijn het zijn woorden die hij op dat moment wellicht verkeerd gebruikt? Als Jans Keizer zegt dat hij nooit wat van de verbouwing heeft gezien, bedoeld hij dan dat hij nooit iemand aan het werk zag of dat hij daadwerkelijk niets heeft zien veranderen aan de gebouwen op dat terrein?

‘Buurman’ Keizer woont een paar honderd meter verderop, aan de andere kant van de vaart. Zelfs als hij nr. 14 zo dicht mogelijk nadert, is hij altijd nog meer dan honderd meter van het huis verwijderd. Dat maakt de waarneming nogal moeilijk. Hij zal, lijkt me, niet zomaar de vaart oversteken en het terrein van de 'familie' betreden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gorraay op 19-10-2019 01:46:21 ]
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_189510171
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 01:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En is haar noodzakelijke medische zorg onthouden waardoor haar overlijden misschien niet nodig was geweest? (want ik las iets over ziekte komt door tekort aan liefde)

Ik denk dat het OM wel geïnteresseerd is.
Als ze werkelijk ziek was is medische zorg zeker onthouden, anders zou er niet zo'n mysterie eromheen hangen.
Niet vanuit liefde maar vanuit hun eigen ziekelijke gedachte. Wat dat ook moge zijn...
pi_189510235
"Vader Ruinerwold maakte zijn eigen Heer”

„Hij heeft zijn eigen Heer gemaakt en koesterde utopische droombeelden over een aards paradijs. Afgezonderd van de wereld waarin hij met de zijnen zijn groenten verbouwt.”

Sektekenner Durk Hak schetst vrijdagmorgen dat beeld van Gerrit Jan van D. Donderdag meldde de politie dat de 67-jarige vader is opgepakt op verdenking van jarenlange gijzeling van zes van zijn kinderen in een boerderij in Ruinerwold.

De Volkskrant meldt dat de vader in het verleden een lap grond had bij Staphorst. Hij stond bekend als bioboer en zou graag dichtbij de natuur willen leven. „Waar is de tijd gebleven waarin mensen samenleefden in kleine gemeenschappen, waarin jonge mannen en vrouwen leerden van hun ouders, buren en vrienden hoe hun gewassen te verbouwen, hun dieren groot te brengen en hun huizen te bouwen?” zou hij op internet hebben geschreven.

Deze man maakt een redelijk gezonde indruk, al zeg ik dat met een slag om de arm”, zegt sektekenner Hak. „Hij strijdt voor zijn idealen, wat je daar ook van vindt. De vader grijpt terug op utopisten als de Amerikaanse denker Henry David Thoreau die het leven in de bossen verheerlijkte. Ik moet denken aan de schrijver Frederik van Eeden (1860-1932), auteur van onder meer ”Van de koele meren des doods”. Hij trok zich met z’n eigen club ook ergens terug in het Gooi.”

Velen zullen zeggen dat de vader ernstig de weg kwijt is.

„Mijn buurman reageert ook zo: die man is gestoord. Maar ik vind iets niet zo gauw vreemd. Misschien haalden de gezinsleden vreugde uit hun rituelen. Al is het natuurlijk niet normaal dat kinderen jarenlang geen contact hebben met de buitenwacht.”

De politie vermoedt dat de kinderen niet vrijwillig op de boerderij verbleven.

„Ik vraag me dat af. Weliswaar heeft de vader vermoedelijk morele dwang uitgeoefend. Maar als die volwassen kinderen echt weg hadden gewild, hadden ze over de schutting kunnen klimmen. Het zullen geen willoze zombies zijn geweest.”

De gevangenneming van de vader zou grote impact hebben op de kinderen. Kennelijk zijn ze er niet blij mee?

Godsdienstsocioloog Hak: „Ik vermoed sterk dat ze gehecht zijn aan hun vader. Hij was jarenlang een belangrijke figuur in hun bestaan. De kinderen kunnen ambivalente gevoelens jegens hem koesteren. Ze zijn boos op hen, maar blijven van hem houden.

Denk aan het Stockholmsyndroom, het verschijnsel dat gegijzelden sympathie krijgen voor de gijzelnemer.”

Intussen wordt de vader verdacht van gijzeling.

„Ik moet nog maar zien of die aanklacht van gijzeling bewezen wordt. Als de man in de gevangenis belandt, is dat misschien wel het ergste dat de kinderen kan overkomen.”

De vader wordt ook aangeklaagd voor mishandeling van de kinderen. Doordat hij bijvoorbeeld hen medische zorg heeft onthouden. Wat vindt u daarvan?

„Kennelijk dacht de vader dat bijvoorbeeld kruiden meer helpen dan medicijnen. Of dat bidden tot Jahweh beter is dan naar de dokter gaan. Mensen kunnen dan roepen: die man is van lotje getikt. Maar het is maar de vraag vanuit welk perspectief je zaken bekijkt. Als we met z’n allen massaal onze toevlucht zouden nemen tot tuinkruiden, zou niemand het hebben over mishandeling.”

https://www.rd.nl/vandaag(...)eigen-heer-1.1603424
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 01:58:22 #248
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_189510258
“Kenner” Durk Hak roept maar wat.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_189510272
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 01:58 schreef Gorraay het volgende:
“Kenner” Durk Hak roept maar wat.
Ik vind het een mooi rustig en betoog.
pi_189510274
Hoe zit het eigenlijk met die herseninfarct/beroerte?

Wel knap dat ze kanker en beroertes [en wellicht ander ziektes] zonder deskundigen weten vast te stellen. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')