abonnement Unibet Coolblue
pi_189450091
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 18:17 schreef michaelmoore het volgende:
En Joden ??
Die hebben ook recht op hun al millennia eigen land.
De Hollanders niet want die hebben geen land.
Als men het toch terug wil geven aan de rechtmatige eigenaar dan is dat de Noordzee.



quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 16:58 schreef michaelmoore het volgende:
In Nederland mag je geen ongewapende burgers doodschieten ook niet als ze over je gras lopen , of je bloemkool vertrappen, zelfs niet als ze je fiets stelen


[ Bericht 23% gewijzigd door TomLuny op 15-10-2019 19:43:39 ]
shift-knop defekt
pi_189451160
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, nu gaan we iets verder terug dan de kaart die jij eerst speelde.

Toen de staten daar achter kwamen, werd de deur dicht gedaan. Ook in de vs. Eerst op Elis Island melden.. Was je ziek of bekende crimineel? Terug.
En dat was ook een hele andere situatie. De vs wilde volk hebben om het te cultiveren vanwege 'de ruimte' en genoeg plek voor iedereen.
Kijk nu eens. Best tricky om er binnen te komen. De maatschappij heeft genoeg volk.

Aus/NZ zijn sinds 1915 ook van zelfbesef voorzien. 2 soevereine staten onder de crown met een eigen immigratiebeleid. Misschien wel het strengste ter wereld.
En terecht. Anders worden deze landen, die opgebouwd zijn door immigratie, uitgezogen door de gelukszoekers.

De EU hoeft niet opgebouwd te worden. Het is van oudsher prima geregeld hier en 1 van de plekken met de hoogste levensstandaarden op deze planeet.
Waarom dan de ongelimiteerde influx van parasiterend tuig wat het komt verpesten? De maatschappij was goed, de samenleving prima, de levensstandaard een van de hoogste van allemaal en bijna iedereen was echt veilig.
je maakt het wel heel mooi, haha...
immigranten zijn parasiterend tuig. Europa was fantastisch voor de immigranten kwamen. wat een onzin.

punt is, dat wij toen ook vanuit een onderdrukkend europa naar andere plekken trokken voor een beter leven. en ja, criminelen waren ook toen een probleem.
dat is geen 'kaart', maar gewoon even laten zien dat het iets menselijks is. maar tegenwoordig zwaar illegaal, en op neer gekeken.

trouwens, die controle op ellis island hield ongeveer in, dat ,men je naam vroeg (verzin er een) en of je ziek bent (nee meneer) stempel, loop maar verder.

en waarom wij immigratie nodig hebben: tja, vergrijzing dus. en de onwil van mensen om nog shit baantjes te doen. uiteraard fijner als je zelf in de hand hebt wie je daarvoor aantrekt, maar ja.
pi_189451247
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wel met:
een maximum nummer
een skillslist van wat een land nodig heeft in de arbeidsmarkt
Op aangewezen plekken waar die tekorten zijn, niet dat je zomaar bij de rest van die kluit kan gaan zitten, maar een deel wordt van de samenleving.

Start daar eens mee. Moet je kijken hoe landen dan staan te trappelen om mensen. En hoe blij de samenleving dan wordt.
het gaat om opvangen van vluchtelingen, niet om ons. beetje raar als je dan eisenlijstje neerlegt, over welke beroepsgroepen welkom zijn.
als je het hebt over arbeis migratie, dan okee, ben ik het wel mee eens, dat je die mensen haalt die je nodig hebt.
  Beste debater 2022 dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:01:33 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189451305
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:50 schreef TomLuny het volgende:

[..]

en daar begint het dus

[..]

gaat nu om land, niet om geld
Een natie aanhalen, CSA, gebouwd op slavernij en het ontzeggen van de meest basale mensenrechten en dat gebruiken als voorbeeld voor 'vechten voor vrijheid, soevereiniteit en tegen tirannie'. Toppertje.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189451362
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En anders dit idd.

Als soevereine staat een ander moeten vragen: 'mag ik mn grenzen dicht gooien...'.

The. Fuck. Er is echt wat mis met de eu als instrument.
dat is toch gewoon onderdeel van de deal. de grens ligt nu bij de buitenste EU landen. en dat schept verplichtingen die grens daar ook echt sterk te maken, die landen dus op alle manieren bij te staan om dat te kunnen doen, en daar duidelijke regels over hebben. en daar ontbreekt het behoorlijk aan, ja.
pi_189451435
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 14:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

er kwamen zat mensen mee, zeker in de begintijden van de verenigde staten/noord amerika, die gewoon hetzelfde deden; criminelen, uitzuigers, oplichters. australie en NZ waren ooit zelfs strafcolonies...
en je redeneert nu gewoon lekker weg, dat mensen begrijpelijk een betere toekomst zien, ergens anders, waar het leven niet alleen maar ellende is.
Strafkolonies zijn heel erg ver geleden, dat waren het allang niet meer toen de Nederlanders er naar toe emigreerden.

Het klopt ook dat er een handvol rotte appels tussen zaten, maar dat waren de uitzonderingen. Onder de huidige groepen immigranten is criminaliteit nog net niet de norm, maar de groep die zich er mee bezig houdt is absurd groot. De hoeveelheid migranten die een beroep doen op de bijstand en daar vervolgens in blijven hangen is ook absurd groot.

Wat jij hier doet is "MAAR HULLIE DEDEN HET OOK" terwijl het appels met peren vergelijken was. Als de buitenlanders die we hier hebben zich op dezelfde manier hadden gedragen zoals de Nederlandse migranten, dan hadden we nu geen Wilders of Baudet gehad en hadden we geen problemen. Maar die hebben we wel. Criminaliteit ging op een gegeven moment zover dat je bij een leeftijdscategorie van 16-30 jaar bij de marokkanen niet meer kon zeggen 1 op de zoveel is in aanraking geweest met justitie, omdat inmiddels meer dan de helft bij de politie geregistreerd stond. Da's gevalletje extreem ernstig.

Dan hebben we het verder nog niet over de culturele verschillen die ook na 3 of 4 generaties nog altijd niet eens in de buurt komen met als voornaamste waarschuwing dat de latere generaties alleen maar conservatiever worden en de Nederlandse waarden steeds harder afwijzen.

Kort door de bocht gezegd, de huidige immigranten voegen geen kut toe, kosten alleen maar bakken met geld en ziet ze in alle verkeerde statistieken terug en nooit in de goede. Als je dan door blijft drammen en door blijft pushen met "meer migranten en meer toelaten" dan mogen we over een tijdje het eerste kabinet Wilders-Baudet verwelkomen en je snapt best wel dat daar uiteindelijk niemand beter van wordt.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_189451579
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:54 schreef pokkerdepok het volgende:

je maakt het wel heel mooi, haha...
immigranten zijn parasiterend tuig. Europa was fantastisch voor de immigranten kwamen. wat een onzin.

punt is, dat wij toen ook vanuit een onderdrukkend europa naar andere plekken trokken voor een beter leven. en ja, criminelen waren ook toen een probleem.
dat is geen 'kaart', maar gewoon even laten zien dat het iets menselijks is. maar tegenwoordig zwaar illegaal, en op neer gekeken.

trouwens, die controle op ellis island hield ongeveer in, dat ,men je naam vroeg (verzin er een) en of je ziek bent (nee meneer) stempel, loop maar verder.

en waarom wij immigratie nodig hebben: tja, vergrijzing dus. en de onwil van mensen om nog shit baantjes te doen. uiteraard fijner als je zelf in de hand hebt wie je daarvoor aantrekt, maar ja.
Europa was fantastisch voor de immigranten kwamen. wat een onzin.

daar heb je gelijk in
één van de redenen voor de massa-immigratie is juist vanwege dat het hier zo'n puinhoop was en daardoor de psychologische naweeën daarvan.



This is an unedited transcript of an extemporaneous talk.
https://www.counter-curre(...)lization-bites-back/

en waarom wij immigratie nodig hebben: tja, vergrijzing dus. en de onwil van mensen om nog shit baantjes te doen.

shift-knop defekt
pi_189451748
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:08 schreef Harlon het volgende:

[..]

Strafkolonies zijn heel erg ver geleden, dat waren het allang niet meer toen de Nederlanders er naar toe emigreerden.

Het klopt ook dat er een handvol rotte appels tussen zaten, maar dat waren de uitzonderingen. Onder de huidige groepen immigranten is criminaliteit nog net niet de norm, maar de groep die zich er mee bezig houdt is absurd groot. De hoeveelheid migranten die een beroep doen op de bijstand en daar vervolgens in blijven hangen is ook absurd groot.

Wat jij hier doet is "MAAR HULLIE DEDEN HET OOK" terwijl het appels met peren vergelijken was. Als de buitenlanders die we hier hebben zich op dezelfde manier hadden gedragen zoals de Nederlandse migranten, dan hadden we nu geen Wilders of Baudet gehad en hadden we geen problemen. Maar die hebben we wel. Criminaliteit ging op een gegeven moment zover dat je bij een leeftijdscategorie van 16-30 jaar bij de marokkanen niet meer kon zeggen 1 op de zoveel is in aanraking geweest met justitie, omdat inmiddels meer dan de helft bij de politie geregistreerd stond. Da's gevalletje extreem ernstig.

Dan hebben we het verder nog niet over de culturele verschillen die ook na 3 of 4 generaties nog altijd niet eens in de buurt komen met als voornaamste waarschuwing dat de latere generaties alleen maar conservatiever worden en de Nederlandse waarden steeds harder afwijzen.

Kort door de bocht gezegd, de huidige immigranten voegen geen kut toe, kosten alleen maar bakken met geld en ziet ze in alle verkeerde statistieken terug en nooit in de goede. Als je dan door blijft drammen en door blijft pushen met "meer migranten en meer toelaten" dan mogen we over een tijdje het eerste kabinet Wilders-Baudet verwelkomen en je snapt best wel dat daar uiteindelijk niemand beter van wordt.
je hebt het over marokkanen, daar is duidelijk iets mis gegaan. rare combi van hiphop cultuur, niet kunnen aarden, vanuit strengen plattelandsmetaliteit komen naar grote steden, marokko die maar wat graag zijn criminelen wegstuurt naar europa... en nog meer. komt uiteindelijk wel goed, denk ik, maar het heeft tijd en beleid nodig.

ik zei al hierboven ergens; punt is, dat gelukszoeken iets van alle tijden is, en dat wij dat ook wel deden. hoeft helemaal niet 1 op 1 vergelijkbaar te zijn om dat punt te snappen.
pi_189451809
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

Een natie aanhalen, CSA, gebouwd op slavernij en het ontzeggen van de meest basale mensenrechten en dat gebruiken als voorbeeld voor 'vechten voor vrijheid, soevereiniteit en tegen tirannie'. Toppertje.
Ja, dat kan je er ook in zien
ging mij meer om federaal tegen confederaal
en om burgeroorlog
als lieden in dat land als antwoord geven, 'dan maar liever daag landje' dan is een conflict niet ver meer weg.
Alhoewel, het is niet een totaal onbekend verschijnsel.
Dan liever de lucht in of geef dit land terug aan de rechtmatige eigenaar de zee klinkt niet eens zo onlogisch tegen al diegenen die roepen dat de aarde van ons allemaal is.
shift-knop defekt
pi_189451840
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 12:49 schreef TomLuny het volgende:
,,Politiek correcte mensen gaan voorbij aan het feit dat een euro maar één keer uitgegeven kan worden.’’
Als iemand dat soort buzzwoordjes gebruikt ben je al meteen af.
  Beste debater 2022 dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:28:01 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189451865
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:24 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ja, dat kan je er ook in zien
ging mij meer om federaal tegen confederaal
en om burgeroorlog
als lieden in dat land als antwoord geven, 'dan maar liever daag landje' dan is een conflict niet ver meer weg.
Het is een vorm van historisch revisionisme en wegkijken dat ik wel vaker begin te zien hier: dat dwepen met de Confederatie als ware het een paradijs van vrijheidsstrijders die de grote boze Federale Overheid die hen tot slavernij (!) kwam dwingen te lijf gingen. Als ware het een voorbeeld van vrijheidslievende burgers met hoogstaande democratische principes, die het lef hadden tegen De Staat in opstand te komen omdat ze hun vrijheid (!) in gevaar brachten.

Als er 1 voorbeeld van een door en door verrotte natiestaat was, was het wel de Confederate States of America.

(Helemaal lachwekkend is hoe neo-confederates sinds de jaren 1990 met man en macht proberen de mythe van de 'Black Confederate' te verkopen: de slaven die met de meester mee naar het front gingen (moesten) en als persoonlijke dienders, koks, gravers en bouwers ineens getransformeerd worden tot volledig uitgeruste soldaten die uit vrije wil voor het Zuiden vochten, ook al wijst documentatie uit die tijd uit dat het Confederate Congress alle plannen om zwarten in militaire dienst op te nemen resoluut van de hand wees (zie Patrick Cleburne's futiele aanpak) omdat dat tegen 'alles waar onze staat op is gebouwd' in zou gaan. Tot maart 1865, toen mochten er nog een paar regimenten gevormd worden, want ja, als de nood aan de man is... Daadwerkelijke 'combat' hebben deze regimenten nooit gezien.)

[ Bericht 12% gewijzigd door EttovanBelgie op 15-10-2019 20:35:41 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189451954
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

Het is een vorm van historisch revisionisme en wegkijken dat ik wel vaker begin te zien hier: dat dwepen met de Confederatie als ware het een paradijs van vrijheidsstrijders die de grote boze Federale Overheid die hen tot slavernij (!) kwam dwingen te lijf gingen. Als ware het een voorbeeld van vrijheidslievende burgers met hoogstaande democratische principes, die het lef hadden tegen De Staat in opstand te komen omdat ze hun vrijheid (!) in gevaar brachten.

Als er 1 voorbeeld van een door en door verrotte natiestaat was, was het wel de Confederate States of America.
als lieden in dit land als antwoord geven, 'dan maar liever daag landje' dan is een conflict niet ver meer weg.
Alhoewel, het is niet een totaal onbekend verschijnsel.
Dan liever de lucht in of geef dit land terug aan de rechtmatige eigenaar de Noordzee klinkt niet eens zo onlogisch tegen al diegenen die roepen dat de aarde van ons allemaal is.

en prima, ik ben geen expert in de amerikaanse burgeroorlog.
hak gerust nog een paar standbeelden om.
vergeet deze niet

shift-knop defekt
  Beste debater 2022 dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:36:28 #63
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189452031
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:32 schreef TomLuny het volgende:

[..]

als lieden in dit land als antwoord geven, 'dan maar liever daag landje' dan is een conflict niet ver meer weg.
Alhoewel, het is niet een totaal onbekend verschijnsel.
Dan liever de lucht in of geef dit land terug aan de rechtmatige eigenaar de Noordzee klinkt niet eens zo onlogisch tegen al diegenen die roepen dat de aarde van ons allemaal is.

en prima, ik ben geen expert in de amerikaanse burgeroorlog.
hak gerust nog een paar standbeelden om.
vergeet deze niet

[ afbeelding ]
Ik ben niet voor het omhakken van monumenten. Ik ben tegen dat gedweep met de Confederatie als voorbeeld van dappere vrijheidsstrijders tegen 'tirannie'.

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 15-10-2019 20:56:42 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189452183
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

Ik ben niet tegen het omhakken van monumenten.

Ik ben tegen dat gedweep met de Confederatie als voorbeeld van dappere vrijheidsstrijders tegen 'tirannie'.
Ok, dat Palmira werd omgehakt was je dus niet tegen ?

Nogmaals, het ging mij niet om de confederatie, het ging om de strijd om land en om het bestuur van dat land.
Een volkomen natuurlijk instinct of dat nou chinese muur, scalperende indianen of speerwerpende zulu's betreft, daarvan kunnen ze niet net doen alsof dat niet meer bestaat en waar geen rekening meer mee hoeft te worden gehouden.
shift-knop defekt
  Beste debater 2022 dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:52:36 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189452386
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:43 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ok, dat Palmira werd omgehakt was je dus niet tegen ?

Nogmaals, het ging mij niet om de confederatie, het ging om de strijd om land en om het bestuur van dat land.
Een volkomen natuurlijk instinct of dat nou chinese muur, scalperende indianen of speerwerpende zulu's betreft, daarvan kunnen ze niet net doen alsof dat niet meer bestaat en waar geen rekening meer mee hoeft te worden gehouden.
Waarom zou ik daar niet tegen zijn? Ik heb een afkeer van iconoclasme.

Ah, ik zie dat ik 'tegen' gebruikte in mijn eerdere post... dat dient uiteraard 'voor' te zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189452628
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:54 schreef pokkerdepok het volgende:

en waarom wij immigratie nodig hebben: tja, vergrijzing dus. en de onwil van mensen om nog shit baantjes te doen. uiteraard fijner als je zelf in de hand hebt wie je daarvoor aantrekt, maar ja.
Hoe werkt dat dan met die vergrijzing? 80% van de immigranten heeft geen baarmoeder. En al had 100% een baarmoeder, als ze integreren hebben ze dezelfde problemen als geen huis, geen vaste baan, geen vaste relatie waardoor er laat en weinig kinderen komen. Dus dan vergroot je het probleem alleen maar door mensen binnen te halen, door de aantallen vergrijzenden te vergroten, en doordat ze al met 20 jaar voorsprong in de vergrijzing beginnen, en nog zo'n 10 jaar nodig hebben om productief te worden.

Of je haalt van die broedmachines binnen, die na 20 jaar al aan de volgende generatie zijn begonnen en daar meteen 7 exemplaren of meer van neerzetten, tegen 2.3 na 30 jaar. Maar ja, dan ben je weldegelijk aan het omvolken en is het straks sharia troef.

En waarom zijn er nog steeds shitbaantjes denk je? Dat komt door het aanbod van goedkope arbeidskrachten. Anders waren die al lang verdwenen.

Het gaat gewoon om geld en op een heel kortzichtige manier. Meer mensen om aan te verdienen, ingewikkelder is het niet. Groei BNP door bevolkingsaanwas, ipv door stijgende arbeidsproductiviteit. Die daalt namelijk en dat is heel ernstig. Daarom hebben de banken ook een massa-immigratie agenda, en dus de EC en dus de VVD.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189452652
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

Waarom zou ik daar niet tegen zijn? Ik heb een afkeer van iconoclasme.

Ah, ik zie dat ik 'tegen' gebruikte in mijn eerdere post... dat dient uiteraard 'voor' te zijn.
Ja, dacht al dat er een type-foutje in geslopen was.
maar evengoed, het maakt niet zoveel uit, net als bij de vorige post, het gaan niet om geld, het gaat niet om beelden, het gaat om land.
shift-knop defekt
pi_189452869
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 16:20 schreef TomLuny het volgende:
Bovendien, de verzorgingsstaat is geen kadootje, daar hebben mensen hun inleg aan bijgedragen.
Dit zomaar stoppen zonder inleg terug te geven zal wel niet vrolijk ontvangen worden.

Daar heb je gelijk in. Wat ik eigenlijk bedoel is: artikel 1 van de grondwet moet worden afgeschaft, of althans worden herzien.

Op dit moment heeft een migrant die erin is geslaagd met twee voeten op het Nederlands grondgebied terecht te komen, exact dezelfde rechten als iemand die hier al 40 jaar heeft gewerkt.

Artikel 1 lijkt een sympathieke regel, maar is natuurlijk zo krom als een hoepel. En het trekt allerlei gespuis aan.
pi_189453047
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan met die vergrijzing? 80% van de immigranten heeft geen baarmoeder. En al had 100% een baarmoeder, als ze integreren hebben ze dezelfde problemen als geen huis, geen vaste baan, geen vaste relatie waardoor er laat en weinig kinderen komen. Dus dan vergroot je het probleem alleen maar door mensen binnen te halen, door de aantallen vergrijzenden te vergroten, en doordat ze al met 20 jaar voorsprong in de vergrijzing beginnen, en nog zo'n 10 jaar nodig hebben om productief te worden.

Of je haalt van die broedmachines binnen, die na 20 jaar al aan de volgende generatie zijn begonnen en daar meteen 7 exemplaren of meer van neerzetten, tegen 2.3 na 30 jaar. Maar ja, dan ben je weldegelijk aan het omvolken en is het straks sharia troef.

En waarom zijn er nog steeds shitbaantjes denk je? Dat komt door het aanbod van goedkope arbeidskrachten. Anders waren die al lang verdwenen.

Het gaat gewoon om geld en op een heel kortzichtige manier. Meer mensen om aan te verdienen, ingewikkelder is het niet. Groei BNP door bevolkingsaanwas, ipv door stijgende arbeidsproductiviteit. Die daalt namelijk en dat is heel ernstig. Daarom hebben de banken ook een massa-immigratie agenda, en dus de EC en dus de VVD.
nee, vergrijzing is dit: je hebt nu een grote groep ouderen, want vroeger nam men veel kids, dus die generaties zijn groot.
even versimpeld, een nieuwe generatie neem weinig kinderen, en die weinig mensen moeten voor de grote groep de oude dag betalen. daar hebben ze geen geld voor, en dus is er een probleem.
straks, als die nieuwe generatie zelf oud is, en door een nog nieuwere generatie moet worden onderhouden, die ook klein is, is het probleem vanzelf opgelost.
vergrijzing is dus een tijdelijk probleem. vraag is, hoe we die tijd overbruggen. en de mogelijkheid, dat de nieuwere generatie nog minder kids krijgt. (in japan lijkt hier geen iend aan te komen; jongeren van nu willen helemaal geen kinderen meer)

haal je mensen binnen, dan betalen ze belasting en werken, en dus is er meer geld voor de oude generaties. daar zit natuurlijk wel een balans-punt in, maar daar zitten we nog lang niet aan, het tekort is heel groot.
de kinderen van die nieuwkomers krijgen hier ook gewoon moderne kansen en opleidingen, en zullen dus ook gewoon weinig kinderen nemen.

kortom, het is overschakelen naar iets anders. en als gevolg daarvan krijgen we ineens een groot tekort aan mensen. omdat dat snel gaat.

met shitbaantjes bedoel ik; werk dat gedaan moet worden in een maatschappij, maar waar hoogopgeleide autochtonen niet aan willen. in de kassen, asperges, aan de lopende band, magazijnen, schoonmaken, etc etc. die baantje verdwijnen voorlopig nog niet, misschien in de toekomst steeds meer, als we overal robots voor gaan inzetten.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:28:30 #70
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189453176
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 16:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan ben jij een terrorist , Breivik nummer 2
Niet als we dat democratisch bepalen.

Wik hebben bepaalde regels normen en waarden wat wij wel en niet doen maar dit kunnen wij altijd aanpassen.

Maar nogmaals waarom mogen we wel varkens of de helft van de vee in Nederland slechten wat jij ook graag wilt om uitstoot van stikstof te verminderen.
Kunnen ook de mensheid verminderen wie ben jij of zijn wij om te bepalen dat a wel mag en b niet.

Maar inhoudelijk reageren doe jij niet behalve als je mensen op een tikfout kan betrappen of voor racist kunt uitschelden sneukees.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:30:11 #71
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189453218
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:28 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Niet als we dat democratisch bepalen.

Wik hebben bepaalde regels normen en waarden wat wij wel en niet doen maar dit kunnen wij altijd aanpassen.

Maar nogmaals waarom mogen we wel varkens of de helft van de vee in Nederland slechten wat jij ook graag wilt om uitstoot van stikstof te verminderen.
Kunnen ook de mensheid verminderen wie ben jij of zijn wij om te bepalen dat a wel mag en b niet.

Maar inhoudelijk reageren doe jij niet behalve als je mensen op een tikfout kan betrappen of voor racist kunt uitschelden sneukees.
in de grondwet staat
https://www.denederlandse(...)lijke_behandeling_en

en voor meervoudige moord op onschuldige burgers ga je heel lang de gevangenis in , nog langer dan Holleeder
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189453254
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

in de grondwet staat
https://www.denederlandse(...)lijke_behandeling_en

en voor moord op onschuldige burgers ga je heel lang de gevangenis in , nog langer dan Holleeder
Klopt. Maar een wet, ook een grondwet, kan gewoon gewijzigd worden.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:33:06 #73
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189453278
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Klopt. Maar een wet, ook een grondwet, kan gewoon gewijzigd worden.
Als je de meerderheid in het parlement kan halen in je eentje
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189453465
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je hebt het over marokkanen, daar is duidelijk iets mis gegaan. rare combi van hiphop cultuur, niet kunnen aarden, vanuit strengen plattelandsmetaliteit komen naar grote steden, marokko die maar wat graag zijn criminelen wegstuurt naar europa... en nog meer. komt uiteindelijk wel goed, denk ik, maar het heeft tijd en beleid nodig.

ik zei al hierboven ergens; punt is, dat gelukszoeken iets van alle tijden is, en dat wij dat ook wel deden. hoeft helemaal niet 1 op 1 vergelijkbaar te zijn om dat punt te snappen.
Ok, Marokkanen is wat mis gegaan. En de Turken dan? Die zijn grotendeels loyaal aan Erdolf, wijzen net zo hard de Nederlandse cultuur en maatschappij af. Chinezen veroorzaken geen overlast, maar zitten volledig op hun eigen eiland en zijn totaal niet geintegreerd.

Heb je het over asielzoekers uit afrika, dat zijn voor het overgrote deel economische vluchtelingen en maken dus geen kans op een verblijfsvergunning. Als je daar wel aan begint zijn er een paar miljard die er aanspraak op kunnen maken dus dat is geen optie. Verder ook zwaar oververtegenwoordigd in de criminaliteit en extreem oververtegenwoordigd in statistieken als beroep op de bijstand.

Andere punt is, de huidige instroom is voor het overgrote gedeelte volk dat geen schijn van kans maakt op een verblijfsvergunning en over een paar jaar net zoals de we are here kneusjes van kraakpand naar kraakpand lopen omdat ze weigeren te vertrekken of het land van herkomst ze weigert te accepteren.

Laatste punt is: migranten drukken veel te veel op de welvaartsstaat. Als het zoals je zei gelukszoekers waren zoals Nederlanders vroeger die daadwerkelijk aan het werk gingen en wat bijdroegen aan het nieuwe land, dan was het geen probleem. Recent voor het eerst meer allochtonen dan autochtone criminelen en ook in andere categorien zoals bijstand/andere vormen van uitkeringen drukt het veel te zwaar. Sociaal drukt het ook veel te zwaar, wijken die verpauperen en mensen die zich niet meer veilig voelen.

Alles bij elkaar genomen begint het behoorlijk uit de klauwen te lopen, vandaar de steeds hardere druk naar rechts toe.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:08:15 #75
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189454023
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Klopt. Maar een wet, ook een grondwet, kan gewoon gewijzigd worden.
Heeft geen nut om met die klapmongool in discussie te gaan. Reageert selectief echt zo'n linkse loser.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:11:08 #76
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189454093
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:42 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ok, Marokkanen is wat mis gegaan. En de Turken dan? Die zijn grotendeels loyaal aan Erdolf, wijzen net zo hard de Nederlandse cultuur en maatschappij af. Chinezen veroorzaken geen overlast, maar zitten volledig op hun eigen eiland en zijn totaal niet geintegreerd.

Heb je het over asielzoekers uit afrika, dat zijn voor het overgrote deel economische vluchtelingen en maken dus geen kans op een verblijfsvergunning. Als je daar wel aan begint zijn er een paar miljard die er aanspraak op kunnen maken dus dat is geen optie. Verder ook zwaar oververtegenwoordigd in de criminaliteit en extreem oververtegenwoordigd in statistieken als beroep op de bijstand.

Andere punt is, de huidige instroom is voor het overgrote gedeelte volk dat geen schijn van kans maakt op een verblijfsvergunning en over een paar jaar net zoals de we are here kneusjes van kraakpand naar kraakpand lopen omdat ze weigeren te vertrekken of het land van herkomst ze weigert te accepteren.

Laatste punt is: migranten drukken veel te veel op de welvaartsstaat. Als het zoals je zei gelukszoekers waren zoals Nederlanders vroeger die daadwerkelijk aan het werk gingen en wat bijdroegen aan het nieuwe land, dan was het geen probleem. Recent voor het eerst meer allochtonen dan autochtone criminelen en ook in andere categorien zoals bijstand/andere vormen van uitkeringen drukt het veel te zwaar. Sociaal drukt het ook veel te zwaar, wijken die verpauperen en mensen die zich niet meer veilig voelen.

Alles bij elkaar genomen begint het behoorlijk uit de klauwen te lopen, vandaar de steeds hardere druk naar rechts toe.
Pokkerdepok is ook zo'n linkse engnek.
Die zou zijn eigen moeder nog verraden als die in zijn/haar eigen ogen een racist zou zijn.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189454160
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:42 schreef Harlon het volgende:
Laatste punt is: migranten drukken veel te veel op de welvaartsstaat. Als het zoals je zei gelukszoekers waren zoals Nederlanders vroeger die daadwerkelijk aan het werk gingen en wat bijdroegen aan het nieuwe land, dan was het geen probleem. Recent voor het eerst meer allochtonen dan autochtone criminelen en ook in andere categorien zoals bijstand/andere vormen van uitkeringen drukt het veel te zwaar. Sociaal drukt het ook veel te zwaar, wijken die verpauperen en mensen die zich niet meer veilig voelen.
Welnee. We geven jaarlijks nog miljarden uit aan allerlei vreemde projecten die bewezen ineffectief zijn. Als geld echt zo'n probleem was waren we daar o.a. wel mee gestopt.

En over de andere kwesties waar je het over hebt: er zijn al genoeg redelijk succesvol wijken in bijvoorbeeld Rotterdam opgeknapt. Over de gehele linie is er bijna ieder jaar wel verbetering te zien. Dat negatieve doemdenken is ook maar een keuze.
pi_189454262
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:42 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ok, Marokkanen is wat mis gegaan. En de Turken dan? Die zijn grotendeels loyaal aan Erdolf, wijzen net zo hard de Nederlandse cultuur en maatschappij af. Chinezen veroorzaken geen overlast, maar zitten volledig op hun eigen eiland en zijn totaal niet geintegreerd.

Heb je het over asielzoekers uit afrika, dat zijn voor het overgrote deel economische vluchtelingen en maken dus geen kans op een verblijfsvergunning. Als je daar wel aan begint zijn er een paar miljard die er aanspraak op kunnen maken dus dat is geen optie. Verder ook zwaar oververtegenwoordigd in de criminaliteit en extreem oververtegenwoordigd in statistieken als beroep op de bijstand.

Andere punt is, de huidige instroom is voor het overgrote gedeelte volk dat geen schijn van kans maakt op een verblijfsvergunning en over een paar jaar net zoals de we are here kneusjes van kraakpand naar kraakpand lopen omdat ze weigeren te vertrekken of het land van herkomst ze weigert te accepteren.

Laatste punt is: migranten drukken veel te veel op de welvaartsstaat. Als het zoals je zei gelukszoekers waren zoals Nederlanders vroeger die daadwerkelijk aan het werk gingen en wat bijdroegen aan het nieuwe land, dan was het geen probleem. Recent voor het eerst meer allochtonen dan autochtone criminelen en ook in andere categorien zoals bijstand/andere vormen van uitkeringen drukt het veel te zwaar. Sociaal drukt het ook veel te zwaar, wijken die verpauperen en mensen die zich niet meer veilig voelen.

Alles bij elkaar genomen begint het behoorlijk uit de klauwen te lopen, vandaar de steeds hardere druk naar rechts toe.
die je noemt, zijn inderdaad wel groepen die hun identiteit behouden. maar verder doen ze prima mee, toch? chinezen helemaal, die werken keihard. en van turkse jongeren heb ik nog nooit last gehad, of ze zelfs maar als hinderlijk ervaren. af en toe gaan de turken los met vooetbal of trouwtoeten, en als de koerden protesteren, maar verder..
je moet ook kunnen accepteren dat hier meerdere culturen naast elkaar kunnen bestaan. dat was allang zo met katholieken en protestanten, vroeger.

(donkere) afrikanen zijn deels wel degelijk echte vluchtelingen.

en verder, ja mensen die hierheen willen is uiteraard een probleem. jongeren in arabische landen en half afrika zouden het liefst hier willen zijn, omdat wij vrijheid en toekomst hebben. ik vind het logisch. ook logisch dat wij ze niet kunnen binnenlaten. we beperken ons tot echte oorlogsvluchtelingen. en daar gaat veel mis, maar ook veel goed. hoe dit verder gaat, geen idee, maar de enige echte oplossing is, als die mensen gewoon welvaart en toekomst in hun eigen landen krijgen. lijkt me ook logisch.

al die problemen die we hiermee krijgen, die moeten we gewoon proberen op te lossen. xenofoob geschreeuw van grenzen dicht en dat was het, daar ga je het niet mee redden. help die mensen aan het werk, leer ze de taal, stuur ze terug als het kan, gooi ze niet allemaal op een hoop... allemaal gebeurt het, maar alleen maar een beetje. voornamelijk omdat rechts zich er hard tegen verzet, heb ik het idee, want die houden vast aan gewoon allemaal weg en verder niks. grappig genoeg dragen ze zo keihard bij an nog meer ellende.
ik zie daar dan ook het echte probleem liggen. dan er een mentaliteit ontstaat dat men niet wil accepteren dat ze hier zijn. wat dat betreft kwamen al die syrische vluchtelingen op het slechts mogelijke moment; precies toen we alles weer wat onder controle kregen.
pi_189454313
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:11 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Pokkerdepok is ook zo'n linkse engnek.
Die zou zijn eigen moeder nog verraden als die in zijn/haar eigen ogen een racist zou zijn.
nee hoor, ik ben heel aardig
pi_189454406
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

die je noemt, zijn inderdaad wel groepen die hun identiteit behouden. maar verder doen ze prima mee, toch? chinezen helemaal, die werken keihard. en van turkse jongeren heb ik nog nooit last gehad, of ze zelfs maar als hinderlijk ervaren. af en toe gaan de turken los met vooetbal of trouwtoeten, en als de koerden protesteren, maar verder..
je moet ook kunnen accepteren dat hier meerdere culturen naast elkaar kunnen bestaan. dat was allang zo met katholieken en protestanten, vroeger.

(donkere) afrikanen zijn deels wel degelijk echte vluchtelingen.

en verder, ja mensen die hierheen willen is uiteraard een probleem. jongeren in arabische landen en half afrika zouden het liefst hier willen zijn, omdat wij vrijheid en toekomst hebben. ik vind het logisch. ook logisch dat wij ze niet kunnen binnenlaten. we beperken ons tot echte oorlogsvluchtelingen. en daar gaat veel mis, maar ook veel goed. hoe dit verder gaat, geen idee, maar de enige echte oplossing is, als die mensen gewoon welvaart en toekomst in hun eigen landen krijgen. lijkt me ook logisch.

al die problemen die we hiermee krijgen, die moeten we gewoon proberen op te lossen. xenofoob geschreeuw van grenzen dicht en dat was het, daar ga je het niet mee redden. help die mensen aan het werk, leer ze de taal, stuur ze terug als het kan, gooi ze niet allemaal op een hoop... allemaal gebeurt het, maar alleen maar een beetje. voornamelijk omdat rechts zich er hard tegen verzet, heb ik het idee, want die houden vast aan gewoon allemaal weg en verder niks. grappig genoeg dragen ze zo keihard bij an nog meer ellende.
ik zie daar dan ook het echte probleem liggen. dan er een mentaliteit ontstaat dat men niet wil accepteren dat ze hier zijn. wat dat betreft kwamen al die syrische vluchtelingen op het slechts mogelijke moment; precies toen we alles weer wat onder controle kregen.
Mwah, probleem is dat men dus niet meer weggaat omdat we het braafste jongetje van de klas spelen. Eenmaal binnen is in veel gevallen blijvend binnen, danwel rondzwerven door Europa en een hoop overlast veroorzaken. En ja, de rek is er uit. Een flink gedeelte van de Nederlandse bevolking heeft het er mee gehad, de overlast is te groot. Het meest opvallend vind ik nog de hoeveelheid jongeren die er zo tegenaan kijken, steevast was bijvoorbeeld de PvdA of GL de grootste bij de scholierenverkiezingen, nu de VVD en PVV scoorde opeens ook hoog.

Inmiddels groeit rechts alleen maar harder en links blijft zich harder en harder verzetten, iedere discussie waar er nou een keer echt doorgepakt kan worden en problemen aangepakt kunnen worden verzandt weer in "Maar ze zijn niet allemaal slecht" of "maar dat gaat soms ook mis bij autochtonen" en uiteindelijk gebeurd er geen kut. Ondertussen is de amsterdamsche onderwereld overgenomen door allochtonen en verpauperd de ene wijk na de andere.

Jij noemt het "xenofoob geschreeuw" maar 't gros van de mensen woont er tussen en weet dus waar ze mee te maken hebben, het op "angst voor het onbekende" gooien is dan stupiditeit, men weet heel goed waar ze mee te maken hebben en wijst het af.

En ja, verschillende culturen die met elkaar samen leven is inderdaad het streven. Voorlopig zijn het culturen die naast elkaar leven en geen reet met elkaar te maken willen hebben, de voornaamste zelfs de westerse levenswijze afwijzen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_189454411
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:11 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Pokkerdepok is ook zo'n linkse engnek.
Die zou zijn eigen moeder nog verraden als die in zijn/haar eigen ogen een racist zou zijn.
Ik weet zeker dat je met deze sterke argumenten hem hebt weten te overtuigen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_189454451
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:14 schreef Xa1pt het volgende:

En over de andere kwesties waar je het over hebt: er zijn al genoeg redelijk succesvol wijken in bijvoorbeeld Rotterdam opgeknapt. Over de gehele linie is er bijna ieder jaar wel verbetering te zien. Dat negatieve doemdenken is ook maar een keuze.
Krijgen we dit weer.

Een hoop wijken in Rotterdam zijn inderdaad flink opgeknapt. Maar dat is te danken aan de Rotterdamwet. Deze wet, bedacht en ingevoerd dankzij Leefbaar Rotterdam en in het begin veelvuldig bekritiseerd door de linkse oppositie, werkt enorm goed omdat het als resultaat heeft dat gezinnen in de bijstand geweerd worden uit probleemwijken en daarvoor in de plaats koopwoningen terecht komen voor de middenklasse. Door dit toegenomen kapitaal komen er ook ondernemers en faciliteiten bij die zich anders niet in zo'n pauperwijk zouden vestigen.

Het werkt nog wel iets complexer, maar het is echt niet zo dat woningnood opeens opgelost wordt in Rotterdam. Het is lang niet zo erg als in bijvoorbeeld Amsterdam, maar ook in R'dam begint het echt wel vol te raken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189454581
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Krijgen we dit weer.

Een hoop wijken in Rotterdam zijn inderdaad flink opgeknapt. Maar dat is te danken aan de Rotterdamwet. Deze wet, bedacht en ingevoerd dankzij Leefbaar Rotterdam en in het begin veelvuldig bekritiseerd door de linkse oppositie, werkt enorm goed omdat het als resultaat heeft dat gezinnen in de bijstand geweerd worden uit probleemwijken en daarvoor in de plaats koopwoningen terecht komen voor de middenklasse. Door dit toegenomen kapitaal komen er ook ondernemers en faciliteiten bij die zich anders niet in zo'n pauperwijk zouden vestigen.

Het werkt nog wel iets complexer, maar het is echt niet zo dat woningnood opeens opgelost wordt in Rotterdam. Het is lang niet zo erg als in bijvoorbeeld Amsterdam, maar ook in R'dam begint het echt wel vol te raken.
Woningnood is natuurlijk weer een ander verhaal en heeft ook weinig met 'buitenlanders' van doen. Dat zou eenvoudig op te lossen zijn maar verschillende partijen hebben er baat bij om dat niet te doen. Dat op het bordje schuiven van asielzoekers is goedkoop en bovendien erg onzinnig.
pi_189454684
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:23 schreef pokkerdepok het volgende:

nee, vergrijzing is dit: je hebt nu een grote groep ouderen, want vroeger nam men veel kids, dus die generaties zijn groot.
even versimpeld, een nieuwe generatie neem weinig kinderen, en die weinig mensen moeten voor de grote groep de oude dag betalen. daar hebben ze geen geld voor, en dus is er een probleem.
straks, als die nieuwe generatie zelf oud is, en door een nog nieuwere generatie moet worden onderhouden, die ook klein is, is het probleem vanzelf opgelost.
vergrijzing is dus een tijdelijk probleem. vraag is, hoe we die tijd overbruggen. en de mogelijkheid, dat de nieuwere generatie nog minder kids krijgt. (in japan lijkt hier geen iend aan te komen; jongeren van nu willen helemaal geen kinderen meer)

haal je mensen binnen, dan betalen ze belasting en werken, en dus is er meer geld voor de oude generaties. daar zit natuurlijk wel een balans-punt in, maar daar zitten we nog lang niet aan, het tekort is heel groot.
de kinderen van die nieuwkomers krijgen hier ook gewoon moderne kansen en opleidingen, en zullen dus ook gewoon weinig kinderen nemen.

kortom, het is overschakelen naar iets anders. en als gevolg daarvan krijgen we ineens een groot tekort aan mensen. omdat dat snel gaat.

met shitbaantjes bedoel ik; werk dat gedaan moet worden in een maatschappij, maar waar hoogopgeleide autochtonen niet aan willen. in de kassen, asperges, aan de lopende band, magazijnen, schoonmaken, etc etc. die baantje verdwijnen voorlopig nog niet, misschien in de toekomst steeds meer, als we overal robots voor gaan inzetten.
de kinderen van die nieuwkomers krijgen hier ook gewoon moderne kansen en opleidingen, en zullen dus ook gewoon weinig kinderen nemen.


en hier gaat het dus mis

dat is de aanname dat ieder mens zomaar 1 op 1 vervangen kan worden, je zet hem in een andere cultuur, die neemt dan automatisch die cultuur over want die zijn blij verlicht te zijn in het vrije westen en gaan ook helemaal groen worden.
shift-knop defekt
pi_189454810
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Woningnood is natuurlijk weer een ander verhaal en heeft ook weinig met 'buitenlanders' van doen. Dat zou eenvoudig op te lossen zijn maar verschillende partijen hebben er baat bij om dat niet te doen. Dat op het bordje schuiven van asielzoekers is goedkoop en bovendien erg onzinnig.
Kijk, je kan het zo zien:
Rotterdam is een stad waar de afgelopen tientallen jaren de gemiddelde huizenprijs flink is gestegen. En er zijn altijd wijken geweest waar de problemen van vaak dezelfde groepen ieder jaar erger werden. Je kan en mag je gemeentelijk beleid alleen niet baseren op bijvoorbeeld achtergrond. Gelukkig maar, dat zou ik helemaal niet willen.

Maar in plaats van steeds dezelfde soort mensen blijven te plaatsen in dezelfde probleemwijken en er misschien een hoop geld tegenaan gooien zoals al die jaren gedaan is, hebben ze toen een oplossing bedacht die wel werkt.

De schaarse grond wordt voor een deel gebruikt om koopwoningen te bouwen voor de middenklasse en bij nieuwe huurders ga je eisen stellen aan hun inkomen. Dat kan makkelijk omdat er steeds meer vraag is naar zulke woningen in een stad als Rotterdam, zeker naarmate die wijken een beter imago krijgen.

Mensen die voorheen in de sociale huurwoningen in die voormalige pauperwijken zaten zijn vertrokken naar gemeentes net buiten de stad zoals Schiedam, Vlaardingen en Spijkenisse waar het makkelijker is om betaalbaar nog zulke huizen te bouwen.

Maar het is heel raar om te doen alsof bepaalde problemen omtrent wonen er niet meer zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189454840
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:27 schreef Harlon het volgende:

[..]

Mwah, probleem is dat men dus niet meer weggaat omdat we het braafste jongetje van de klas spelen. Eenmaal binnen is in veel gevallen blijvend binnen, danwel rondzwerven door Europa en een hoop overlast veroorzaken. En ja, de rek is er uit. Een flink gedeelte van de Nederlandse bevolking heeft het er mee gehad, de overlast is te groot. Het meest opvallend vind ik nog de hoeveelheid jongeren die er zo tegenaan kijken, steevast was bijvoorbeeld de PvdA of GL de grootste bij de scholierenverkiezingen, nu de VVD en PVV scoorde opeens ook hoog.

Inmiddels groeit rechts alleen maar harder en links blijft zich harder en harder verzetten, iedere discussie waar er nou een keer echt doorgepakt kan worden en problemen aangepakt kunnen worden verzandt weer in "Maar ze zijn niet allemaal slecht" of "maar dat gaat soms ook mis bij autochtonen" en uiteindelijk gebeurd er geen kut. Ondertussen is de amsterdamsche onderwereld overgenomen door allochtonen en verpauperd de ene wijk na de andere.

Jij noemt het "xenofoob geschreeuw" maar 't gros van de mensen woont er tussen en weet dus waar ze mee te maken hebben, het op "angst voor het onbekende" gooien is dan stupiditeit, men weet heel goed waar ze mee te maken hebben en wijst het af.

En ja, verschillende culturen die met elkaar samen leven is inderdaad het streven. Voorlopig zijn het culturen die naast elkaar leven en geen reet met elkaar te maken willen hebben, de voornaamste zelfs de westerse levenswijze afwijzen.
rechts biedt gen oplossingen, alleen versimpeling van de zaak en inspelen op emoties. de dag dat we deze lieden de leiding geven, gaat nederland ten onder.

is toch idioot... alle mensen die hiertoe neigen, zeggen grens dicht het land uit etc, maar als je dna beetje gaat doorvragen.. ja okee oorlogsvluchtelingen mogen wel, vergrijzing bestaat... gewoon links beleid dus. dus doe gewoon beter je best om alles te managen zoals het komt, wees streng waar nodig, menselijk waar het kan. en laat je niet steeds weer opnaaien door stemmingmakerij.
en ik geef links er zelf de schuld van, trouwens, dat ze het niet kunnen uitleggen. die worden al decennia outclassed door rechts.
pi_189454957
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:19 schreef pokkerdepok het volgende:

die je noemt, zijn inderdaad wel groepen die hun identiteit behouden. maar verder doen ze prima mee, toch? chinezen helemaal, die werken keihard. en van turkse jongeren heb ik nog nooit last gehad, of ze zelfs maar als hinderlijk ervaren. af en toe gaan de turken los met vooetbal of trouwtoeten, en als de koerden protesteren, maar verder..

ja, verder niks aan de hand
ze schieten een groninger in een rolstoel, knallen hele tramladingen overhoop waarbij ze passagiers die keihard roepen dat ze marokkaan zijn sparen, ze knallen crepeerwraak schoolmeisjes overhoop, slaan agenten half in coma, ze gooien molotovs naar die andere turken die koerden heten en bombarderen bruggen met vlaggen van de marokkaan aboutaleb.

maar verder geen vuiltje aan de lucht gelukkig
shift-knop defekt
pi_189454977
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:43 schreef TomLuny het volgende:

[..]

de kinderen van die nieuwkomers krijgen hier ook gewoon moderne kansen en opleidingen, en zullen dus ook gewoon weinig kinderen nemen.


en hier gaat het dus mis

dat is de aanname dat ieder mens zomaar 1 op 1 vervangen kan worden, je zet hem in een andere cultuur, die neemt dan automatisch die cultuur over want die zijn blij verlicht te zijn in het vrije westen en gaan ook helemaal groen worden.
nee, is gewoon logisch gevolg van ontwikkeling. heeft niks met culturen te maken.
moslim meisjes doen het uitstekend, bijvoorbeeld, op school en gaan studeren. een deel zal zich ongetwijfeld niet los kunnen maken van de verwachtingen van hun cultuur, maar een groot deel zal gewoon willen werken later. en wat kinderen. maar 6 kinderen gaat dan niet gebeuren.
en in arme landen nemen mensen veel kinderen, omdat het een oudedagvoorziening is. of in erg arme landen nog meer, omdat er altijd een paar dood gaan. dat soort dingen verdwijnen als je in een welvarende omgeving bent. dat verzin ik niet, dat is een feit.
pi_189454989
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:51 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

rechts biedt gen oplossingen, alleen versimpeling van de zaak en inspelen op emoties. de dag dat we deze lieden de leiding geven, gaat nederland ten onder.

is toch idioot... alle mensen die hiertoe neigen, zeggen grens dicht het land uit etc, maar als je dna beetje gaat doorvragen.. ja okee oorlogsvluchtelingen mogen wel, vergrijzing bestaat... gewoon links beleid dus. dus doe gewoon beter je best om alles te managen zoals het komt, wees streng waar nodig, menselijk waar het kan. en laat je niet steeds weer opnaaien door stemmingmakerij.
en ik geef links er zelf de schuld van, trouwens, dat ze het niet kunnen uitleggen. die worden al decennia outclassed door rechts.
Links beleid gaat hem niet worden, die zijn over de hele linie aan het verliezen en aan het krimpen. Blok wordt alleen maar kleiner en kleiner en het maatschappelijk draagvlak voor het accepteren van vluchtelingen neemt steeds verder af en de lui van bijvoorbeeld seawatch zijn hard aan het werk om ook dat laatste beetje draagvlak om zeep te helpen.

Het probleem is dat van de huidige vluchtelingen stroom het overgrote deel uit afrika komt en daarvan het grootste deel gewoon economische vluchteling is. Daar is geen draagvlak voor, maar toch blijft men komen. Links is zo stupide om met opmerkingen te komen als "luchtbrug bouwen" waarna rechts hem even simpel inkopt en zegt: Grenzen dicht en hard bewaken.

Orban heeft vervolgens laten zien dat dat effectief werkte want de vluchtelingen stroom hield op zodra hij harde grenscontroles invoerde. In Italie nam de stroom flink af nadat Salvini de boel op slot gooide. De stroom verplaatst zich, maar men ziet wel dat de boel afneemt zodra de grens bewaakt wordt. Dat het tot bergen aan doden net voor die grens leidt neemt men inmiddels op de koop toe. Zoals ik al zei, het draagvlak is er niet meer.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_189455037
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:57 schreef TomLuny het volgende:

[..]

ja, verder niks aan de hand
ze schieten een groninger in een rolstoel, knallen hele tramladingen overhoop waarbij ze passagiers die keihard roepen dat ze marokkaan zijn sparen, ze knallen crepeerwraak schoolmeisjes overhoop, slaan agenten half in coma, ze gooien molotovs naar die andere turken die koerden heten en bombarderen bruggen met vlaggen van de marokkaan aboutaleb.

maar verder geen vuiltje aan de lucht gelukkig
ach ja, er gebeurt wel eens wat, zoals ik zei.
pi_189455102
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:58 schreef Harlon het volgende:

[..]

Links beleid gaat hem niet worden, die zijn over de hele linie aan het verliezen en aan het krimpen. Blok wordt alleen maar kleiner en kleiner en het maatschappelijk draagvlak voor het accepteren van vluchtelingen neemt steeds verder af en de lui van bijvoorbeeld seawatch zijn hard aan het werk om ook dat laatste beetje draagvlak om zeep te helpen.

Het probleem is dat van de huidige vluchtelingen stroom het overgrote deel uit afrika komt en daarvan het grootste deel gewoon economische vluchteling is. Daar is geen draagvlak voor, maar toch blijft men komen. Links is zo stupide om met opmerkingen te komen als "luchtbrug bouwen" waarna rechts hem even simpel inkopt en zegt: Grenzen dicht en hard bewaken.

Orban heeft vervolgens laten zien dat dat effectief werkte want de vluchtelingen stroom hield op zodra hij harde grenscontroles invoerde. In Italie nam de stroom flink af nadat Salvini de boel op slot gooide. De stroom verplaatst zich, maar men ziet wel dat de boel afneemt zodra de grens bewaakt wordt. Dat het tot bergen aan doden net voor die grens leidt neemt men inmiddels op de koop toe. Zoals ik al zei, het draagvlak is er niet meer.
ja dus... gaat goed zo? van rechts komt toch niks anders. je zal toch volwassen moeten handelen en managen wat er komt. en ik geloof niet dat mensen vluchtelingen willen laten verdrinken of doodgaan in concentratiekampen aan de grens.
pi_189455111
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:00 schreef pokkerdepok het volgende:

ach ja, er gebeurt wel eens wat, zoals ik zei.
punt is, dat gebeurde vroeger niet.
dus geen verrijking en diversiteit is geen kracht.
geef dat toe en zie je eigen politieke draagkracht in storten.
shift-knop defekt
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:12:05 #93
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189455279
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:27 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat je met deze sterke argumenten hem hebt weten te overtuigen.
Tja mensen met oogkleppen op overtuig je niet kijk maar naar nsber kees van de d66.


Cijfers cbs in 2018 meer allochtonen betrokken bij criminaliteit dan autochtonen terwijl ze ook nog met minder zijn.
De vraag is hoe het zit met de derde en 4de generatie wat autochtonen zijn en criminaliteit.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:12:49 #94
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189455297
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:27 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat je met deze sterke argumenten hem hebt weten te overtuigen.
Tja mensen met oogkleppen op overtuig je niet kijk maar naar nsber kees van de d66.


Cijfers cbs in 2018 meer allochtonen betrokken bij criminaliteit dan autochtonen terwijl ze ook nog met minder zijn.
De vraag is hoe het zit met de derde en vierde generatie wat autochtonen zijn en in de criminaliteit zitten.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189456089
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja dus... gaat goed zo? van rechts komt toch niks anders. je zal toch volwassen moeten handelen en managen wat er komt. en ik geloof niet dat mensen vluchtelingen willen laten verdrinken of doodgaan in concentratiekampen aan de grens.
Men ziet nu dat het werkt als je de grens dicht gooit. Dus zal men bezig blijven met de grens dicht gooien. Blijft de stroom doorgaan, dan zal men harder gaan optreden en de boel nog eerder proberen tegen te houden. Kwestie van tijd tot de kampen in Libie de norm zijn en je die overal langs de noord afrikaanse kust hebt. Zuid Europa is het zat om het vluchtelingenkamp van Europa te zijn en Noord Europa wil geen vluchtelingen meer opnemen want dan schuiven we uiteindelijk nog meer naar rechts.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_189456398
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:52 schreef Harlon het volgende:

[..]

Men ziet nu dat het werkt als je de grens dicht gooit. Dus zal men bezig blijven met de grens dicht gooien. Blijft de stroom doorgaan, dan zal men harder gaan optreden en de boel nog eerder proberen tegen te houden. Kwestie van tijd tot de kampen in Libie de norm zijn en je die overal langs de noord afrikaanse kust hebt. Zuid Europa is het zat om het vluchtelingenkamp van Europa te zijn en Noord Europa wil geen vluchtelingen meer opnemen want dan schuiven we uiteindelijk nog meer naar rechts.
Volgens mij is dat opschuiven en dicht gooien al een beetje te laat.
zie OP

Nederland stevent dit jaar af op een bevolkingsaanwas van bijna 120.000 personen. Dat blijkt uit een raming van demograaf en hoogleraar Jan Latten. Hoofdoorzaak van de groei is immigratie.

Tijd voor een andere tactiek.
shift-knop defekt
pi_189457143
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Woningnood is natuurlijk weer een ander verhaal en heeft ook weinig met 'buitenlanders' van doen. Dat zou eenvoudig op te lossen zijn maar verschillende partijen hebben er baat bij om dat niet te doen. Dat op het bordje schuiven van asielzoekers is goedkoop en bovendien erg onzinnig.
De woningnood heeft alles met buitenlanders te doen. Wachtlijstwn op sociale woningen puilen uit omdat toegelaten asielzoekers defacto nog steeds urgentie krijgen.

Zit je dan in je eigen land, nummer 743 op de lijst. Dan kijk je naar de particuliere markten, die totaal op slot zitten.

Ook daar zijn de negatieve effecten zichtbaar van deze influx van kansloze rommel en wanbeleid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189457157
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:00 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ach ja, er gebeurt wel eens wat, zoals ik zei.
Jahoor... Er gebeurd wel eens wat. Waaw.
Volgens mij als je de allochtonen terug stuurt, heb je het halve politieapparaat en gevangenissen niet meer nodig.

En dat voor, nog steeds, een minder groot deel van de bevolking.

Er gebeurd wel eens wat... Hoe kun je dat zo benaderen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189457169
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee, vergrijzing is dit: je hebt nu een grote groep ouderen, want vroeger nam men veel kids, dus die generaties zijn groot.
even versimpeld, een nieuwe generatie neem weinig kinderen, en die weinig mensen moeten voor de grote groep de oude dag betalen. daar hebben ze geen geld voor, en dus is er een probleem.
straks, als die nieuwe generatie zelf oud is, en door een nog nieuwere generatie moet worden onderhouden, die ook klein is, is het probleem vanzelf opgelost.
vergrijzing is dus een tijdelijk probleem. vraag is, hoe we die tijd overbruggen. en de mogelijkheid, dat de nieuwere generatie nog minder kids krijgt. (in japan lijkt hier geen iend aan te komen; jongeren van nu willen helemaal geen kinderen meer)

haal je mensen binnen, dan betalen ze belasting en werken, en dus is er meer geld voor de oude generaties. daar zit natuurlijk wel een balans-punt in, maar daar zitten we nog lang niet aan, het tekort is heel groot.
de kinderen van die nieuwkomers krijgen hier ook gewoon moderne kansen en opleidingen, en zullen dus ook gewoon weinig kinderen nemen.

kortom, het is overschakelen naar iets anders. en als gevolg daarvan krijgen we ineens een groot tekort aan mensen. omdat dat snel gaat.

met shitbaantjes bedoel ik; werk dat gedaan moet worden in een maatschappij, maar waar hoogopgeleide autochtonen niet aan willen. in de kassen, asperges, aan de lopende band, magazijnen, schoonmaken, etc etc. die baantje verdwijnen voorlopig nog niet, misschien in de toekomst steeds meer, als we overal robots voor gaan inzetten.
Dit verhaal gaat op punt 1 al mank. Die gelukszoekers leveren niets positiefs bij aan de maatschappij, dus leveren ze niets op. Je kunt ze er dan wel bijstoppen in de hoop dat ze die ouderen bekostigen, maar dat gaat niet. Wat ze kloppen aan voor bijstand, sociale woning en allerlei subsidies.

Gaat je fundament.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189457175
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kijk, je kan het zo zien:
Rotterdam is een stad waar de afgelopen tientallen jaren de gemiddelde huizenprijs flink is gestegen. En er zijn altijd wijken geweest waar de problemen van vaak dezelfde groepen ieder jaar erger werden. Je kan en mag je gemeentelijk beleid alleen niet baseren op bijvoorbeeld achtergrond. Gelukkig maar, dat zou ik helemaal niet willen.

Maar in plaats van steeds dezelfde soort mensen blijven te plaatsen in dezelfde probleemwijken en er misschien een hoop geld tegenaan gooien zoals al die jaren gedaan is, hebben ze toen een oplossing bedacht die wel werkt.
Precies, dat niet meer doen en zorgen voor een betere spreiding. Dat lost al vrij veel op en is dus een vorm van beleid om verloedering e.d. van een wijk tegen te gaan. Het gebeurde in Rotterdam wat laat, maar het lijkt nu redelijk te werken.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 01:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De woningnood heeft alles met buitenlanders te doen.
Nee, een tekort aan huizen kun je oplossen door een deel van dat tekort bij te bouwen. Dat gebeurt zelden en vooralsnog te beperkt. Er zijn een aantal partijen die baat hebben bij krapte op de woningmarkt. Dat is dus een bewuste keuze om er financieel gewin uit te halen. En het heeft weinig met asielzoekers van doen.

quote:
Wachtlijstwn op sociale woningen puilen uit omdat toegelaten asielzoekers defacto nog steeds urgentie krijgen.
Omdat er te weinig huizen zijn. Dat asielzoekers urgentie krijgen is strikt gezien wellicht waar, maar het ligt wat anders dan je hier stelt. Er zijn gewoon een aantal criteria waar je aan moet voldoen. Zo niet, dan krijg je geen urgentie, zo wel, dan dus wel. Een commissie laat niet het al dan niet asielzoeker zijn meespelen in de beoordeling.

quote:
Zit je dan in je eigen land, nummer 743 op de lijst. Dan kijk je naar de particuliere markten, die totaal op slot zitten.
De particuliere markt op slot? In Amsterdam wellicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')