abonnement Unibet Coolblue
pi_189429293
Jawed S. veroordeeld tot ruim 26 jaar cel voor aanslag op Amsterdam CS

quote:
De rechtbank heeft Jawed S. tot 26 jaar en acht maanden cel veroordeeld voor het plegen van een terroristische aanslag en het bedreiging van drie agenten op 31 augustus 2018 op Amsterdam Centraal. De man stak twee Amerikaanse toeristen neer, die zwaargewond raakten.

Volgens de rechtbank was er sprake van twee pogingen tot moord met een terroristisch oogmerk. "Hij wilde de Nederlandse bevolking vrees aanjagen", aldus de rechter.

Het is de hoogst mogelijke straf die de rechtbank kon opleggen en bijna twee jaar hoger dan de eis van het Openbaar Ministerie (OM). Ook moet S. bijna 3 miljoen euro aan schadevergoedingen aan zijn slachtoffers betalen. Dit bedrag wordt voorgeschoten door de Nederlandse Staat.

S. heeft nooit spijt betuigd voor zijn daden. Hij liet juist weten van plan te zijn "ergere dingen te doen", als de Nederlandse overheid niet ingrijpt tegen Geert Wilders.

Het was het uitroepen van een cartoonwedstrijd over de profeet Mohammed door de PVV-voorman in juni 2018 dat S. deed besluiten op 31 augustus vanuit Duitsland af te reizen naar Amsterdam. Een dag daarvoor had hij een mes aangeschaft. "Om mijn profeet te verdedigen", aldus S.

Man wilde Nederlanders neersteken
Zo'n drie kwartier liep hij eind augustus rond op het station in Amsterdam voordat hij twee Amerikaanse toeristen neerstak die op dat moment bij de informatiebalie van de Nederlandse Spoorwegen stonden.

Een van hen werd in zijn rug aangevallen en liep een dwarslaesie op. Hij is sindsdien gebonden aan een rolstoel. De man krijgt veruit het grootste gedeelte van de schadevergoeding.

Na de man te hebben aangevallen, haalde S. uit naar het tweede slachtoffer die een slagaderlijke bloeding opliep.

Op de voorlaatste zitting verklaarde S. dat het niet zijn bedoeling was om toeristen neer te steken, maar Nederlanders. Dan was zijn actie wel geslaagd, aldus de geboren Afghaan.

S. werd uiteindelijk in been geschoten
Omdat S. met zijn opvallende gedrag al snel in het oog sprong bij de aanwezige politie op het station, kon hij na zijn daad snel worden uitgeschakeld. Hij werd in zijn been geschoten.

Aangezien hij met zijn mes op de agenten af liep, is hij ook schuldig bevonden aan bedreiging. Twee van de agenten liepen psychisch letsel op.

S. is onderzocht in het Pieter Baan Centrum, maar door gebrek aan medewerking kon er niet worden vastgesteld of de man leed aan een stoornis tijdens zijn daad.

De man wordt volledig toerekeningsvatbaar geacht en daarom wordt er ook geen tbs opgelegd.

De advocaat van de slachtoffers laat weten dat zijn cliënten verheugd hebben gereageerd op het vonnis en hopen dat S. niet in hoger beroep gaat.
https://www.nu.nl/binnenl(...)op-amsterdam-cs.html

Nul doden en dan zo'n hoge straf? Dat dit kan in Nederland!
pi_189429342
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:32 schreef Nober het volgende:
Jawed S. veroordeeld tot ruim 26 jaar cel voor aanslag op Amsterdam CS
[..]

https://www.nu.nl/binnenl(...)op-amsterdam-cs.html

Nul doden en dan zo'n hoge straf? Dat dit kan in Nederland!
quote:
S. heeft nooit spijt betuigd voor zijn daden. Hij liet juist weten van plan te zijn "ergere dingen te doen", als de Nederlandse overheid niet ingrijpt tegen Geert Wilders.
pi_189429343
Belachelijke topic titel
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:35:18 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189429345
Voorbeeld stellen zodat de volgende wel een ander land uitzoekt. Vind helemaal mooi.

Tevens: Ingrijpen tegen Geert Wilders :')
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_189429374
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:35 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Hij is wel helemaal van het padje als religieus zijnde maar 26 jaar en 8 maanden terwijl er geen dode viel? Bizar hoog.
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:38:42 #6
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_189429400
Heerlijk hoog bedoel je. Het is jammer dat hij pas 20 is en nog wat jaren voor zich heeft als hij vrij komt.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_189429466
quote:
Ook moet S. bijna 3 miljoen euro aan schadevergoedingen aan zijn slachtoffers betalen. Dit bedrag wordt voorgeschoten door de Nederlandse Staat.
Hier ben ik dan weer minder blij mee want die rekening komt gewoon bij de belastingbetaler terecht. Now way dat die Afghaan dat bedrag ooit gaat ophoesten. -O-
En hoezo drie miljoen?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_189429469
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:36 schreef Nober het volgende:

[..]

Hij is wel helemaal van het padje als religieus zijnde maar 26 jaar en 8 maanden terwijl er geen dode viel? Bizar hoog.
Een van zijn slachtoffers heeft een dwarslaesie, dat is levenslang tot een rolstoel veroordeeld zijn, zijn straf is dus volledig terecht. persoonlijk had ik liever gezien dat hij een nekschot had gekregen, maar 26 jaar in een cel is een redelijk alternatief.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189429490
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:36 schreef Nober het volgende:

[..]

Hij is wel helemaal van het padje als religieus zijnde maar 26 jaar en 8 maanden terwijl er geen dode viel? Bizar hoog.
Het werd hoog tijd voor dit soort uitspraken / signalen.

Wil je dit soort idiotie / debiliteit hier proberen uit te halen / uithalen dan wacht je dit.

Prima, mijns inziens.
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:44:56 #10
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189429515
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:36 schreef Nober het volgende:

[..]

Hij is wel helemaal van het padje als religieus zijnde maar 26 jaar en 8 maanden terwijl er geen dode viel? Bizar hoog.
Hij had de doodstraf mogen krijgen. Weg met dit soort figuren. :r
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:45:04 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189429519
Gooi die Turkse tramschieter ook maar 26 jaar de cel in. Of was die intussen al veroordeeld? Ook zo'n complete randdebiel.
pi_189429538
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Een van zijn slachtoffers heeft een dwarslaesie, dat is levenslang tot een rolstoel veroordeeld zijn, zijn straf is dus volledig terecht. persoonlijk had ik liever gezien dat hij een nekschot had gekregen, maar 26 jaar in een cel is een redelijk alternatief.
Mijn emotie zegt inderdaad ook : opruimen dit soort ellende.

Maar mijn redelijkheid weet dat dit niet kan / haalbaar is.
pi_189429539
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:36 schreef Nober het volgende:

Hij is wel helemaal van het padje als religieus zijnde maar 26 jaar en 8 maanden terwijl er geen dode viel?
Bizar hoog.
Vergeleken met levenslang invalide zijn valt dat misschien nog mee.
Maar je hebt gelijk, vergeleken met de turkse man die een groningse student een rolstoel in schoot en maar 10 jaar kreeg is het aan de hoge kant. Hoewel, die kreeg er tbs bij.

https://www.hartvannederl(...)n-zomaar-neerschoot/
shift-knop defekt
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:46:10 #14
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189429540
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gooi die Turkse tramschieter ook maar 26 jaar de cel in. Of was die intussen al veroordeeld? Ook zo'n complete randdebiel.
Ook gewoon doodstraf.

Net als figuren als Michael P "Anne Faber moordenaar" weg met dit soort tuig.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:49:53 #15
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_189429604
quote:
9s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:42 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Hier ben ik dan weer minder blij mee want die rekening komt gewoon bij de belastingbetaler terecht. Now way dat die Afghaan dat bedrag ooit gaat ophoesten. -O-
En hoezo drie miljoen?
Blijvend invalide en afkomstig uit een land met bizar hoge zorgkosten, lijkt mij
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_189429617
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:46 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Mijn emotie zegt inderdaad ook : opruimen dit soort ellende.

Maar mijn redelijkheid weet dat dit niet kan / haalbaar is.
Waarom niet? Waar een wil is, is een weg. Ik ben sowieso voorstander van de doodstraf als de schuld van de dader onomwonden vaststaat. Zo'n Gokmen T. had bij mij een dodelijke injectie gekregen, puur omdat je het je niet kan veroorloven dat zo'n psychopaat ooit nog vrij komt, en om hem tot in lengte der dagen kost en inwoning te geven op kosten van belastinggeld gaat me ook veel te ver. Zelfde geldt voor types zoals Michael Panhuis, weg met zulke pisvlekken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189429623
Een PVV-rechter _O_ ?
pi_189429638
3 miljoen schadevergoeding. Vast alleen omdat het Amerikanen zijn en we niet vreemd in het nieuws willen komen daar. Normaal zou dat veel minder zijn?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 14 oktober 2019 @ 14:52:36 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189429640
Terroristen moeten een zo hoog mogelijke straf krijgen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189429648
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:51 schreef LelijKnap het volgende:
Een PVV-rechter _O_ ?
Las het ook bij Saskia's tweet maar dan was het de maximale 30 jaar geworden?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 14 oktober 2019 @ 14:53:48 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189429654
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:52 schreef NightH4wk het volgende:
3 miljoen schadevergoeding. Vast alleen omdat het Amerikanen zijn en we niet vreemd in het nieuws willen komen daar. Normaal zou dat veel minder zijn?
3 miljoen is weinig. De slachtoffers (iig eentje) zit voor de rest van zijn leven in een rolstoel...…
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189429682
Lage straf: idioten die "er moet zwaarder gestraft worden!" gillen.
Hoge straf: idioten die "er moet minder zwaar gestraft worden!" gillen.
What else is new.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189429687
quote:
6s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:53 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

3 miljoen is weinig. De slachtoffers (iig eentje) zit voor de rest van zijn leven in een rolstoel...…
Eens, en 28 jaar is ook niet genoeg. Maar vergeleken met typische Nederlandse straffen is dit vrij hoog.
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:58:22 #24
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189429729
quote:
6s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:53 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

3 miljoen is weinig. De slachtoffers (iig eentje) zit voor de rest van zijn leven in een rolstoel...…
De schadevergoeding is logisch en begrijpbaar.
Pest alleen is dat de belastingbetaler er voor opdraait deze loser gaat namelijk als die ooit vrij komt nooit een baan vinden en überhaupt dus ook maar ooit 1 euro terug kunnen betalen.
Maar ondertussen kost dit stuk stront ook nog geld want hij moet eten en drinken hebben. :r :r
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Forum Admin maandag 14 oktober 2019 @ 14:58:37 #25
35723 crew  GGMM
pi_189429736
Kijk Nober eens een tegendraadse mening hebben!
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_189429754
Had hoger gemogen van mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189429759
Zijn er trouwens nog medeplichtigen gevonden ?
Een politieke partij of bevolkingsgroep die mede verantwoordelijk is ?
Medebewoners in dat Duitse AZC ?
shift-knop defekt
pi_189429824
Vage TT, dit zijn juist de straffen die Nederland standaard moet hanteren. Maarja Nederland rechtssysteem faalt al jaren hard.

De straf is nu puur omdat het Amerikanen betreft niet om wat hij gedaan heeft.

Want let maar op dat die kneus die in Utrecht mensen vermoord heeft een vele male lagere straf krijgt incl luxe hotelovernachtingen in het PBC.

Nederlands rechtsysteem:r
Nederland die diep buigt voor imperialistische Amerikanen :r

Wordt tijd voor een grote reset de wereld is verkankerd. oeh eng sterk woorden, pas op Syd dit kan eigenlijk niet
  maandag 14 oktober 2019 @ 15:05:44 #29
481998 K21
Cappuccino
pi_189429840
Mooi.

Vraag me wel af wat de uitspraak zou zijn geweest als het een geradicaliseerde Nedermocro betrof die twee Hollanders had geprikt.

Gok eerder iets van 26 maanden o.i.d. :P
pi_189429945
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:32 schreef Nober het volgende:
Jawed S. veroordeeld tot ruim 26 jaar cel voor aanslag op Amsterdam CS
[..]

https://www.nu.nl/binnenl(...)op-amsterdam-cs.html

Nul doden en dan zo'n hoge straf? Dat dit kan in Nederland!
ja doe maar kusje kroel enzo :r
Juin uit Eigen Tuin!
pi_189429955
Mooi hoge straf. Dat zal een terrorist zijn lesje leren.

Alleen jammer dat we geen verrotte cel in kelder heeft.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_189430036
Gewoon terug sturen naar Afghanistan en daar zijn straf uit laten zitten en rekening verhalen op hem én zijn familie.
pi_189430326
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:17 schreef Telefoonvork het volgende:
Gewoon terug sturen naar Afghanistan en daar zijn straf uit laten zitten en rekening verhalen op hem én zijn familie.
Er bestaat geen enkele wettelijke grondslag om de rekening te kunnen verhalen op zijn familie.
pi_189430357
quote:
9s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:42 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Hier ben ik dan weer minder blij mee want die rekening komt gewoon bij de belastingbetaler terecht. Now way dat die Afghaan dat bedrag ooit gaat ophoesten. -O-
En hoezo drie miljoen?
Het is kiezen tussen twee kwaden. Als je zelf slachtoffer was geweest was je maar wat blij dat de overheid de schadevergoeding voorschiet.

Die onderbouwing van de drie miljoen staat in het vonnis.

De benadeelde partij [slachtoffer 1] vordert ¤ 2.754.608,- aan vergoeding van materiële schade, bestaande uit, zo begrijpt de rechtbank:
1. Verlies van arbeidsvermogen:
-Verschenen schade : ¤ 66.356,-
-Toekomstige schade : ¤ 1.096.355,-
2. Overige materiële schade:
-Ziekenhuis/Revalidatiedaggeldvergoeding : ¤ 1.010,-
-Verschenen schade : ¤ 123.252,-
-Eigen bijdrage zorgverzekering (tot 2023) : ¤ 28.165,-
-Vruchtbaarheidsbehandelingen : ¤ 10.650,-
-Aanpassingen huis : ¤ 79.830,-
-Toekomstige schade : ¤ 1.348.990

Aangezien het Amerikanen zijn met hun dure zorgstelsel zou de schadevergoeding wel zo hoog uitvallen.
pi_189430419
Nou mooi toch opgeruimd staat netjes _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 14 oktober 2019 @ 16:26:05 #36
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189430924
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Een van zijn slachtoffers heeft een dwarslaesie, dat is levenslang tot een rolstoel veroordeeld zijn, zijn straf is dus volledig terecht. persoonlijk had ik liever gezien dat hij een nekschot had gekregen, maar 26 jaar in een cel is een redelijk alternatief.
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Als je mensen moedwillig verlamt verdien je net zo'n straf als bij moord.
pi_189431074
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:35 schreef Sjemmert het volgende:
Belachelijke topic titel
Want?
pindazakje
pi_189431093
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 16:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Als je mensen moedwillig verlamt verdien je net zo'n straf als bij moord.
Of allebei, eerst de celstraf en dan een nekschot _O_
pindazakje
  maandag 14 oktober 2019 @ 16:37:25 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189431134
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:17 schreef Telefoonvork het volgende:
Gewoon terug sturen naar Afghanistan en daar zijn straf uit laten zitten en rekening verhalen op hem én zijn familie.
Wie weet komt ie daar wel meteen vrij... Dat is wel het nadeel. Aan de ene kant wil je die mensen hier niet hebben, maar aan de andere kant wil je ook niet dat ze in een ander land maar een matig strafje uitzitten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189431569
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:42 schreef Jaeger85 het volgende:

Er bestaat geen enkele wettelijke grondslag om de rekening te kunnen verhalen op zijn familie.
Misschien wel op Duitse regering of justitie ?

De in Afghanistan geboren Jawed S. (20) is een in Duitsland uitgeprocedeerde asielzoeker.
Hij nam een jaar geleden vanuit Duitsland de trein naar Amsterdam


https://nos.nl/artikel/23(...)chadevergoeding.html

En er is wel een dode gevallen.

Slachtoffer emotioneel: 'Miskraam na laffe aanslag Jawed S.'
https://www.rtlnieuws.nl/(...)el-miskraam-door-jou

.

[ Bericht 15% gewijzigd door TomLuny op 14-10-2019 17:12:58 ]
shift-knop defekt
pi_189431795
Prima straf.

Alleen gaat het ons steeds meer geld kosten, al die wappie moslims in de cel kosten ook een flink paar knaken :{
  maandag 14 oktober 2019 @ 17:20:48 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189431838
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:36 schreef Nober het volgende:

[..]

Hij is wel helemaal van het padje als religieus zijnde maar 26 jaar en 8 maanden terwijl er geen dode viel? Bizar hoog.
Hij moet het eerst nog daadwerkelijk uitzitten natuurlijk.
Maar vind het ook hoog vergeleken met Volkert bijv.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 14 oktober 2019 @ 17:21:29 #43
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_189431844
Hij heeft alleen maar zon hoge srraf gekregen omdat de slachtoffers Amerikaans waren. Als ze NLs waren dan had hij een tik op de vingers gekregen omdat hij zogenaamd'verward' was. Zo werkt de rechtspraak hier in dit corrupte land.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  maandag 14 oktober 2019 @ 17:22:52 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189431854
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:58 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

De schadevergoeding is logisch en begrijpbaar.
Pest alleen is dat de belastingbetaler er voor opdraait deze loser gaat namelijk als die ooit vrij komt nooit een baan vinden en überhaupt dus ook maar ooit 1 euro terug kunnen betalen.
Maar ondertussen kost dit stuk stront ook nog geld want hij moet eten en drinken hebben. :r :r
Terecht dat wij dit betalen, dat is een ereschuld. Maar eigenlijk zou Merkel haar moeten betalen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 14 oktober 2019 @ 17:23:24 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189431861
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:21 schreef VeX- het volgende:
Hij heeft alleen maar zon hoge srraf gekregen omdat de slachtoffers Amerikaans waren. Als ze NLs waren dan had hij een tik op de vingers gekregen omdat hij zogenaamd'verward' was. Zo werkt de rechtspraak hier in dit corrupte land.
Dan was het niet eens terrorisme genoemd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189432209
Volkert loopt na 12 jaar weer lekker vrij
pi_189432277
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:58 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

De schadevergoeding is logisch en begrijpbaar.
Pest alleen is dat de belastingbetaler er voor opdraait deze loser gaat namelijk als die ooit vrij komt nooit een baan vinden en überhaupt dus ook maar ooit 1 euro terug kunnen betalen.
Maar ondertussen kost dit stuk stront ook nog geld want hij moet eten en drinken hebben. :r :r
Gewoon voor elke euro die hij niet terug betaalt een jaar celstraf erbij.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:05:08 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189432391
Tsja, hij heeft het zichzelf ook onmogelijk gemaakt in de rechtbank met zijn gelul.
Herhalingsgevaar is daardoor bewezen dus krijg je de hoogste straf.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189434274
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:32 schreef Nober het volgende:

Belachelijk hoge straf voor Jawed S.

Nul doden en dan zo'n hoge straf? Dat dit kan in Nederland!
Eens.
Een klap in het gezicht van iedereen die iemand verloren is wegens moord/doodslag en waarvan de daders na een aanzienlijk kortere straf alweer vrij rondliepen.

Dit soort straffen creëert maatschappelijke onrust. Belachelijk.
  maandag 14 oktober 2019 @ 20:20:58 #50
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189434777
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:55 schreef vipergts het volgende:

[..]

Gewoon voor elke euro die hij niet terug betaalt een jaar celstraf erbij.
Schiet hem dan maar af dan komt die nooit meer vrij.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189434792
Is TS zelf zo'n geradicaliseerde haatbaard ofzo? :')
  maandag 14 oktober 2019 @ 20:42:21 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189435190
Hopelijk bergen ze hem op in de daarvoor bestemde afdeling in Vught
pi_189435244
De D66 rechter was gelukkig toevallig op vakantie
  maandag 14 oktober 2019 @ 20:57:47 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189435484
Leuke trollpoging weer hoor Nober.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:04:16 #55
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_189435639
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:21 schreef MadJackthePirate het volgende:
Is TS zelf zo'n geradicaliseerde haatbaard ofzo? :')
Hoop in elk geval dat de aivd hem in de gaten houdt de komende tijd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:11:04 #56
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189435814
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:05 schreef Harvest89 het volgende:
Tsja, hij heeft het zichzelf ook onmogelijk gemaakt in de rechtbank met zijn gelul.
Herhalingsgevaar is daardoor bewezen dus krijg je de hoogste straf.
Nou, had hij maar levenslang. Dit sujet komt waarschijnlijk toch op een dag weer vrij, helaas. :N
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:37:55 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189436360
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:21 schreef MadJackthePirate het volgende:
Is TS zelf zo'n geradicaliseerde haatbaard ofzo? :')
Nee, gewoon een dom trolletje.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:39:16 #58
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_189436398
Titelfix: veel te lage straf voor religieus monster.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:39:23 #59
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189436402
Prima straf als het een hopeloos geval betreft. Wel on-Nederlands zo'n lange celstraf dat weer wel. Hij wilde scoren met veel lijken dus Amsterdam Centraal. Verlies je weinig aan.
pi_189436453
En na 26 jaar wordt die teruggevlogen naar Kabul en daar het vliegtuig uit gezet mag ik hopen? Of mag die weer op CS in NL ronddartelen?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:42:17 #61
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189436470
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:18 schreef Hoogslaper het volgende:
ma straf.

Alleen gaat het ons steeds meer geld kosten, al die wappie moslims in de cel kosten ook een flink paar knaken
Goedkoop droog brood (zonder beleg dus) en water in de ochtend en avond. Zo bespaar je flink niet? Mogen geen gasverwarming aanzetten huppa nog een besparingspost. Etc. etc. etc.
pi_189437521
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:41 schreef Aloulu het volgende:
En na 26 jaar wordt die teruggevlogen naar Kabul en daar het vliegtuig uit gezet mag ik hopen? Of mag die weer op CS in NL ronddartelen?
Regeling buitenlandse gedetineerden
De kans dat Jawed S. in Nederland nog op vrije voeten komt is klein. Als hij tweederde van zijn straf heeft uitgezeten bestaat er een regeling voor buitenlandse gedetineerden die hen de kans biedt om het restant in het thuisland uit te zitten. S. zou hier na ongeveer 18 jaar voor in aanmerking kunnen komen, maar het is de vraag of die regeling dan nog bestaat.
* en of dat Afghanistan dan nog bestaat

Zo niet, dan moet S. de volle tijd van 26 jaar en acht maanden uitzitten, waarna hij in vreemdelingenbewaring wordt genomen voor zijn gedwongen uitzetting naar Afghanistan.

>>
https://www.parool.nl/ams(...)7-jaar-cel~bf4cf73e/
shift-knop defekt
pi_189438358
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:32 schreef Nober het volgende:
Jawed S. veroordeeld tot ruim 26 jaar cel voor aanslag op Amsterdam CS
[..]

https://www.nu.nl/binnenl(...)op-amsterdam-cs.html

Nul doden en dan zo'n hoge straf? Dat dit kan in Nederland!
Heel goed. Voor zo,n gek is geen straf te hoog.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_189440907
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:41 schreef Aloulu het volgende:
En na 26 jaar wordt die teruggevlogen naar Kabul en daar het vliegtuig uit gezet mag ik hopen? Of mag die weer op CS in NL ronddartelen?
Dit vraag ik me ook af. Op je 46e kan hij dit makkelijk weer doen. Zeker als hij veel ergere dingen wilde doen en geen spijt heeft van zijn daden.
Moeten zij weten
pi_189440946
quote:
9s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:42 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Hier ben ik dan weer minder blij mee want die rekening komt gewoon bij de belastingbetaler terecht. Now way dat die Afghaan dat bedrag ooit gaat ophoesten. -O-
En hoezo drie miljoen?
En maar vluchtelingen blijven opnemen. Kan de belastingbetaler weer mooi opdraaien voor de gemaakte kosten van deze tikkende tijdbommen.
pi_189441015
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:36 schreef Nober het volgende:

[..]

Hij is wel helemaal van het padje als religieus zijnde maar 26 jaar en 8 maanden terwijl er geen dode viel? Bizar hoog.
Een van de slachtoffers zit in een rolstoel, dus prima hoor.
pi_189441769
Geen doden, geen invaliden maar wel een revalidatie gewonde.

De man die vorig jaar augustus bij het Britse parlement met een auto inreed op fietsers en voetgangers heeft een levenslange celstraf gekregen. De 30-jarige Salih Khater uit Birmingham is schuldig bevonden aan poging tot moord, meldt de BBC. Hij moet zeker 15 jaar van zijn straf uitzitten. Volgens de rechter is het een ‘wonder’ dat er geen doden zijn gevallen door de aanslag, waarbij drie mensen gewond raakten.

https://tpo.nl/2019/10/14(...)bij-brits-parlement/

Exclusive: Cyclist injured in Parliament car attack 'too frightened' to get back on a bike ever since
https://www.itv.com/news/(...)n-a-bike-ever-since/

On 14 October 2019, Khater was sentenced to life imprisonment, with a minimum term of 15 years.
Sentencing, Mrs Justice McGowan said Khater had acted with "terrorist motives".[20][21]

United States President Donald Trump tweeted that "these animals are crazy and must be dealt with through toughness and strength".[26]

https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Westminster_car_attack
shift-knop defekt
pi_189442282
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:52 schreef TomLuny het volgende:
Geen doden, geen invaliden maar wel een revalidatie gewonde.

De man die vorig jaar augustus bij het Britse parlement met een auto inreed op fietsers en voetgangers heeft een levenslange celstraf gekregen. De 30-jarige Salih Khater uit Birmingham is schuldig bevonden aan poging tot moord, meldt de BBC. Hij moet zeker 15 jaar van zijn straf uitzitten. Volgens de rechter is het een ‘wonder’ dat er geen doden zijn gevallen door de aanslag, waarbij drie mensen gewond raakten.

https://tpo.nl/2019/10/14(...)bij-brits-parlement/

Exclusive: Cyclist injured in Parliament car attack 'too frightened' to get back on a bike ever since
https://www.itv.com/news/(...)n-a-bike-ever-since/

On 14 October 2019, Khater was sentenced to life imprisonment, with a minimum term of 15 years.
Sentencing, Mrs Justice McGowan said Khater had acted with "terrorist motives".[20][21]

United States President Donald Trump tweeted that "these animals are crazy and must be dealt with through toughness and strength".[26]

https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Westminster_car_attack
Fijn dat de mening van Trump er ook nog bij wordt vermeld.
pi_189442483
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:52 schreef NightH4wk het volgende:
3 miljoen schadevergoeding. Vast alleen omdat het Amerikanen zijn en we niet vreemd in het nieuws willen komen daar. Normaal zou dat veel minder zijn?
Dat lijkt me ook.

Goede straf wel verder. Optiefen met dat uitschot.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189443500
PI Vught
Jawed S. zal de komende jaren slijten in de PI Vught op de extrabeveiligde terrorismeafdeling.
Daar is hij gedetineerd met onder meer Mohammed B. die in 2004 Theo van Gogh vermoordde.

https://www.parool.nl/ams(...)7-jaar-cel~bf4cf73e/

Inlichtingendienst AIVD heeft de rechter buiten een aantal verslagen van het afluisteren van de Hofstadgroep gehouden.
De rechter moest beoordelen of de dienst die tapverslagen aan een onderzoeksjournalist zou moeten overdragen.

De AIVD keek over de stukken heen,

schrijft verantwoordelijk minister Kajsa Ollongren

>
https://tpo.nl/2019/10/14(...)-de-rechter-gegeven/

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:42 schreef Xa1pt het volgende:

Fijn dat de mening van Trump er ook nog bij wordt vermeld.
Verschilt niet veel met de gemiddelde opvattingen alhier dus was inderdaad misschien overbodig.

.

[ Bericht 7% gewijzigd door TomLuny op 15-10-2019 12:19:25 ]
shift-knop defekt
pi_189443891
Opgeruimd staat netjes. Wat mij betreft wordt iedere psychopaat in de wereld uitgeroeid.
Eens kijken
pi_189443954
Beetje karige straf. Een geciviliseerd land had de man meteen uit de weg geruimd. Ook kut voor Afghanistan dat zij uiteindelijk alsnog met deze clown moeten dealen.
Conscience do cost.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:04:21 #73
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_189444508
Belachelijk hoog? Volgens mij hoort het gewoon zo..
pi_189445185
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Fijn dat de mening van Trump er ook nog bij wordt vermeld.
Voorspelbaar ook dat je verder totaal niet inhoudelijk reageert. Mja, gras is groen en zo....
pi_189445231
Ze hadden hem beter gelijk goed kunnen raken. Nu moet je dat stuk vuilnis 20 jaar all inclusive onderdak bieden. Zonde van het belastinggeld
pi_189445238
Hij is tussen de oren heel gevaarlijk.

Maar ook raar want er zijn mensen afgereisd naar de IS, hebben daar de gruwelijkste dingen gedaan en krijgen 7 jaar.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189445359
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:45 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Voorspelbaar ook dat je verder totaal niet inhoudelijk reageert. Mja, gras is groen en zo....
Meneer heeft een straf gehad waar niet zoveel op aan te merken valt lijkt me. Niet iedereen vindt zichzelf zo interessant dat overal maar een mening over moet bestaan om die schreeuwend de ether in te gooien.
pi_189445475
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:36 schreef Nober het volgende:

[..]

Hij is wel helemaal van het padje als religieus zijnde maar 26 jaar en 8 maanden terwijl er geen dode viel? Bizar hoog.
Want levenslang in een rolstoel met een dwarslaesie is minder erg wil je zeggen :')

Nou ik was liever dood geweest

Wat een imbeciel ben je om zo'n topic titel aan te maken

Niks belachelijk

EINDELIJK eens een keer een duidelijke maatregel in dit watjes land

Van mij mogen ze hem de doodstraf geven!
pi_189445518
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:46 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Vergeleken met levenslang invalide zijn valt dat misschien nog mee.
Maar je hebt gelijk, vergeleken met de turkse man die een groningse student een rolstoel in schoot en maar 10 jaar kreeg is het aan de hoge kant. Hoewel, die kreeg er tbs bij.

https://www.hartvannederl(...)n-zomaar-neerschoot/
Je draait de boel om. Die andere was aan de lage kant dus. Zoals 99% van de straffen in Nederigland.
pi_189445522
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:38 schreef Catkiller het volgende:
Heerlijk hoog bedoel je. Het is jammer dat hij pas 20 is en nog wat jaren voor zich heeft als hij vrij komt.
Levenslang in de ebi had beter geweest.
Dit soort prut moet uit de maatschappij weg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189445831
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 14:04 schreef Moofasah het volgende:

Je draait de boel om. Die andere was aan de lage kant dus. Zoals 99% van de straffen in Nederigland.
Ik was eigenlijk slechts aan het vergelijken hoewel ik er bij schreef 'hij kreeg maar 10 jaar'.
Toch was de opzet om het bij een vergelijking te laten zonder oordeel erover te geven.
Wat meespeelt bij dit soort strafduren zijn de verzwarende omstandigheden.
Werpt bijvoorbeeld iemand een brandend flesje op een leeg parkeerterrein dan krijgt die iemand een bekeuring.
Doe je dat op het parkeerterrein bij een moskee dan krijg je vier jaar cel op de terroristenafdeling in Vught.
De Turkse man die de Groningse student de rolstoel in schoot deed dat willekeurig.
Had hij bijvoorbeeld daarbij geschreeuwd 'dood aan alle blanken' dan had hij in principe meer gekregen.
Tbs is dan een onzekere factor in deze, ik weet niet hoe en hoe lang dat gaat uitpakken, daarom was het misschien geen goede vergelijking.

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:52 schreef NightH4wk het volgende:
3 miljoen schadevergoeding. Vast alleen omdat het Amerikanen zijn en we niet vreemd in het nieuws willen komen daar. Normaal zou dat veel minder zijn?
De hoge schadevergoeding is in dit geval verklaarbaar, zegt John Beer, de Nederlandse advocaat van de twee slachtoffers. Het geld is volgens hem nodig vanwege "het gebrek aan een sociaal vangnet in de Verenigde Staten". Hij doelt daarmee onder andere op de peperdure Amerikaanse ziektekosten. "Maar vergis je niet, de ernst van dit letsel zou ook in Nederland een behoorlijke vergoeding moeten opleveren."

https://nos.nl/artikel/23(...)rdt-heel-lastig.html

Het ligt dus aan Amerika volgens de Nos buikspreekpop expert.
Het ongrondwettelijk openzetten van de Duitse landsgrenzen komt niet in beeld.

[ Bericht 11% gewijzigd door TomLuny op 15-10-2019 16:50:59 ]
shift-knop defekt
pi_189467992
Dutch prosecutors charged Jawed S. with two counts of attempted murder with a terrorist aim and judges found all accusations against him had been proven.

'He (Jawed S.) came to the Netherlands to kill as many people as possible,' the judges said.

The wheelchair-bound victim has a severe spinal cord injury, while the second American man was stabbed in the right chest and arm.

'Despite the fact that the threat was short-lived, it had a devastating effect on the two Americans and their spouses,' the judges said.

The wife of one victim also had a miscarriage two months after the attack.

'The question whether she'll ever have children remains,' the judges said.

>
https://www.dailymail.co.(...)jailed-26-years.html
shift-knop defekt
pi_189468503
Ter vergelijking, zover ik weet geen doden en geen gewonden.
oh, toch wel, agent neergestoken bij arrestatie, maar dat is er maar 1 van de 5.

Trial
The trial of five accused women commenced in September 2019.[13]
The accused women were Inès Madani, Ornella Gilligmann, Sarah Hervouët, Amel Sakaou and Samia Chalel, between the ages 22 and 42 all converts to Islam.

On 15 October 2019, Madani was given a 30-year prison sentence, Gilligmann a 25-year prison sentence, Hervouët and Sakaou were given 20 years each, while Chalel received five years for helping Madani hide after the failed attack.

A Syrian man, thought to have been killed in Iraq in 2017, is sentenced to life in absentia.[14]

>
https://en.wikipedia.org/wiki/Notre-Dame_de_Paris_bombing_attempt

Madani only escaped a life sentence because of her relative youth, the prosecutor said - she was just 18 at the time of the attack,

>
https://www.rt.com/news/470945-female-isis-terrorists-notre-dame/
shift-knop defekt
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 23 oktober 2019 @ 12:05:53 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189578512
quote:
Aanslagpleger Centraal Station gaat in hoger beroep



AMSTERDAM - Jawed S., de man die vorige week werd veroordeeld tot bijna 27 jaar cel voor de aanslag op het Centraal Station vorig jaar zomer, gaat in hoger beroep. Dat laat zijn advocaat Simon van der Wouden weten aan AT5.

S. stak op 31 augustus vorig jaar twee Amerikaanse toeristen neer. Volgens de rechtbank ging het om een terreuraanslag. De in Duitsland woonachtige Afghaan kwam naar Nederland uit wraak voor de cartoonwedstrijd van Geert Wilders. Hij heeft volgens de rechter de Nederlandse bevolking vrees aangejaagd en geprobeerd de overheid te dwingen op te treden tegen de PVV-leider

Schadevergoeding
De rechtbank veroordeelde Jawed S. tot 26 jaar en 8 maanden gevangenisstraf. Daarnaast moet hij bijna 3 miljoen euro schadevergoeding betalen aan de slachtoffers. Omdat hij dat bedrag niet zal kunnen betalen, zal de Nederlandse Staat dat bedrag voorschieten en proberen te verhalen op de dader. Omdat hij dat in de praktijk waarschijnlijk niet zal kunnen betalen, zal hij een jaar extra in de gevangenis moeten doorbrengen.

Dwarslaesie
Eén van de slachtoffers werd in zijn rug gestoken en belandde in een rolstoel. De andere Amerikaan werd geraakt in zijn buik en arm en liep zenuwletsel op. Negen seconden nadat S. begon in te steken op de groep toeristen werd hij neergeschoten door een politieagent. Die had hem al in in het vizier, omdat S. zich verdacht gedroeg.

De agenten hebben door hun snelle optreden zeer waarschijnlijk meer slachtoffers weten te voorkomen.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)gaat-in-hoger-beroep
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189578982
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:05 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Logisch.

Zal een jaar of 2 waarvan 1 jaar voorwaardelijk worden bij een D66 rechter.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 12:56:27 #86
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_189579422
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:46 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Vergeleken met levenslang invalide zijn valt dat misschien nog mee.
Maar je hebt gelijk, vergeleken met de turkse man die een groningse student een rolstoel in schoot en maar 10 jaar kreeg is het aan de hoge kant. Hoewel, die kreeg er tbs bij.

https://www.hartvannederl(...)n-zomaar-neerschoot/
Dit is nog steeds 1 van de meest bizarre zaken die ik heb gevolgd. Je hebt psychopaten en psychopaten maar wat deze Azim A. voor figuur is daar heb ik niet eens een term voor die de lading dekt. Ik vind geweld nooit een oplossing, maar stiekem heel diep in mijn hart mag een chirurg van mij zijn ruggemerg bij de nek doorsnijden, laat hem ook de rest van zijn leven maar ervaren wat zijn slachtoffer dag in dag uit mee moet maken. :r
pi_189583104
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:56 schreef RealistAtheist het volgende:

Dit is nog steeds 1 van de meest bizarre zaken die ik heb gevolgd. Je hebt psychopaten en psychopaten maar wat deze Azim A. voor figuur is daar heb ik niet eens een term voor die de lading dekt. Ik vind geweld nooit een oplossing, maar stiekem heel diep in mijn hart mag een chirurg van mij zijn ruggemerg bij de nek doorsnijden, laat hem ook de rest van zijn leven maar ervaren wat zijn slachtoffer dag in dag uit mee moet maken. :r
Dat is het oog om oog principe en dat roept waarschijnlijk ongetwijfeld weer ethische vraagstukken op en zullen veel mensen een teruggang in de tijd vinden.
shift-knop defekt
pi_189583440
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:56 schreef RealistAtheist het volgende:
stiekem heel diep in mijn hart mag een chirurg van mij zijn ruggemerg bij de nek doorsnijden

Je hebt psychopaten en psychopaten
Ben benieuwd in welke van deze groepen jij valt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189585012
Ik ben van mening dat een dergelijk gevaarlijk mormel permanent onschadelijk moet worden gemaakt en in elk geval nooit meer losgelaten mag worden op de maatschappij. Helaas zijn wij in het Westen veel te soft voor dit soort figuren.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 19:23:01 #90
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189585642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:53 schreef rutger05 het volgende:
Ik ben van mening dat een dergelijk gevaarlijk mormel permanent onschadelijk moet worden gemaakt en in elk geval nooit meer losgelaten mag worden op de maatschappij. Helaas zijn wij in het Westen veel te soft voor dit soort figuren.
Een van de argumenten voor de gevangenis, is bescherming van de samenleving. Volstrekt begrijpelijk dat ze deze idioot lang willen laten zitten; kans op recidivisme zit nu tegen de 100% als we hem zelf mogen geloven.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 23 oktober 2019 @ 19:26:46 #91
319979 Fok-it
All is well
pi_189585761
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:31 schreef Nober het volgende:

[..]

Logisch.

Zal een jaar of 2 waarvan 1 jaar voorwaardelijk worden bij een D66 rechter.
Zelfs voor een troll een ongelooflijke domme post
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_189591088
Gewoon de dader 16u per dag laten werken tot de 3 miljoen betaald is en daarna een vleesetende bacterie inspuiten.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 08:23:02 #93
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_189593638
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ben benieuwd in welke van deze groepen jij valt.
In geen van die categorieën, want iets denken is nog altijd iets anders dan iets uitvoeren. In Nederland hebben we geen gedachtenpolitie gelukkig.

Edit nog even een tekstje van deze man: "A. hield zich drie weken verborgen. Na zijn aanhouding heeft hij vrijwel niets losgelaten over de schietpartij. De aanleiding is zo nooit duidelijk geworden. Een medeverdachte heeft verklaard dat A. het schieten fijn vond en het vergeleek met het neerschieten van een vogel uit de lucht. Ook wilde hij het slachtoffer in het ziekenhuis opzoeken om de student alsnog dood te schieten."
Maar vooral mij een psychopaat noemen als ik diep in mijn hart hem hetzelfde toewens :') zonder dat overigens ooit uit te voeren.

[ Bericht 34% gewijzigd door RealistAtheist op 24-10-2019 08:56:09 ]
pi_189595618
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:52 schreef NightH4wk het volgende:
3 miljoen schadevergoeding. Vast alleen omdat het Amerikanen zijn en we niet vreemd in het nieuws willen komen daar. Normaal zou dat veel minder zijn?
zou dat het zijn?

een uitspraak van 3 miljoen schadevergoeding is niet echt iets voor de nederlandse justitie.vraag me af of dit een precedent zal scheppen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195996249
Opnieuw hoge strafeis verwacht voor aanslag Centraal Station

quote:
Het Openbaar Ministerie (OM) komt vandaag met de strafeis in het hoger beroep van de zaak tegen Jawed S., de man die in de zomer van 2018 een terroristische aanslag pleegde op het Centraal Station. Twee Amerikaanse toeristen raakten toen zwaargewond.

S. werd vorig jaar door de rechtbank veroordeeld tot ruim 26 jaar cel. Ook moest hij meer dan 3 miljoen euro schadevergoeding betalen aan de slachtoffers, hun families en de betrokken politieagenten. De rechtbank was van oordeel dat 'de maatschappij zo lang mogelijk beschermd moet worden tegen de verdachte.' S. ging tegen het vonnis in beroep.

De aanslag
De aanslagpleger woonde in Duitsland en reisde op 31 augustus 2018 met de internationale trein naar Amsterdam. Uit onderzoek bleek dat hij woedend was over de cartoonwedstrijd die Geert Wilders kort daarvoor daarvoor had uitgevaardigd. S. vond dat de PVV-leider de profeet Mohammed had beledigd.

Eenmaal aangekomen in Amsterdam begon S. op willekeurige voorbijgangers in te steken in de westtunnel van het Centraal Station. Twee Amerikaanse toeristen, die met hun families op doorreis waren naar een bruiloft in Duitsland, raakten levensgevaarlijk gewond. Eén van hen zit nog altijd in een rolstoel.

Het OM noemde het een wonder dat er die dag niet meer slachtoffers zijn gevallen. Dankzij speciaal getrainde politieagenten kon S. binnen tien seconden worden uitgeschakeld. AT5 maakte in samenwerking met Nieuwsuur een gedetailleerde reconstructie van de aanslag.

Tijdens het proces bij de rechtbank vorig jaar zei S. totaal geen spijt te hebben van zijn daad. Hij presenteerde zichzelf als overtuigingsdader en liet blijken opnieuw toe te slaan als hij daarvoor de kans zou krijgen. Daar kwam hij eind vorige week op terug op de eerste dag van het hoger beroep. Jawed S. zegt nu wél spijt spijt te hebben van zijn daad.

Het OM eiste vorig jaar 25 jaar cel voor tweevoudige poging tot moord met een terroristisch oogmerk. De rechtbank deed daar dus nog een jaar bovenop. De rechtbank sprak van een terreuraanslag, omdat S. zijn daad pleegde omdat in zijn ogen zijn religie en de profeet Mohammed waren beledigd. Die beledigingen zouden zijn gedaan door alle Nederlanders en Geert Wilders in het bijzonder.

Volgens de rechtbank heeft de aanval, ondanks dat die snel ten einde was, een verwoestend effect gehad op de Amerikanen en hun echtgenotes. Het is de verwachting dat het OM vandaag met een soortgelijke eis komt als in eerste aanleg.

https://www.at5.nl/artike(...)lag-centraal-station
  maandag 2 november 2020 @ 10:09:01 #96
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195996729
Terugvliegen naar Afghanistan en daar op Molukse wijze uit het vliegtuig zetten. Mafklapper.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 november 2020 @ 10:10:56 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195996752
Goedzo. Dat soort gespuis moet nooit meer vrij rond kunnen lopen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 2 november 2020 @ 10:22:19 #98
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195996903
Die advocaat is ook een enorme teringlul natuurlijk :r
  maandag 2 november 2020 @ 10:28:34 #99
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195996966
Amerikanen zijn meer waard dan anderen. Als hij Nederlanders had neergestoken was het de helft geweest.
pi_195997009
Wt is dit voor suggestieve TT? Terreur wordt, terecht, gewoon keihard aangepakt
  maandag 2 november 2020 @ 10:33:52 #101
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195997042
Poging tot moord vanuit een zieke ideologie, heeft duidelijk geen spijt, is van plan om nog ergere dingen te gaan doen als de overheid niet aan zijn wensen voldoet.

Passende straf dus.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195997071
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:35 schreef Tyr80 het volgende:
Voorbeeld stellen zodat de volgende wel een ander land uitzoekt. Vind helemaal mooi.

Tevens: Ingrijpen tegen Geert Wilders :')
Met die reactie doe je niet onder voor Jawed.

Die instelling dat het maar mooi ergens anders moet als het maar niet naast je bed is :')
pi_195997095
Het is goedkoper om even naar Kabul te vliegen en hem daar uit het vliegtuig te trappen
  maandag 2 november 2020 @ 10:44:41 #104
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_195997185
Verbaas me dat mensen dit een hoge en goede straf vinden. 2/3 hoeft hij maar in het uiterste geval vast te zitten. Dat betekent dat hij veruit het merendeel van zijn leven in vrijheid kan doorbrengen. Sterker nog, hij kan bij vrijkomt weer een aanslag plegen, veroordeeld worden ,zijn straf uitzitten en dan nog zit hij het merendeel van zijn leven in vrijheid.

Vanwaar deze softheid voor terrorisme, wat is er mis met levenslang voor de aller vreselijkste misdaden?
pi_195997748
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:37 schreef BeriBeri het volgende:
Het is goedkoper om even naar Kabul te vliegen en hem daar uit het vliegtuig te trappen
Ik neem aan dat hij na uitzitten van zijn straf geen centimeter meer als vrij man over Europese straten mag wandelen en direct op transport richting Afghanistan wordt gezet.

Mocht ik de garantie krijgen dat hij linea recta vanuit de gevangenis het vliegtuig in gaat wil ik zijn ticket zelfs betalen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 2 november 2020 @ 11:31:55 #106
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195997917
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:37 schreef BeriBeri het volgende:
Het is goedkoper om even naar Kabul te vliegen en hem daar uit het vliegtuig te trappen
Wordt zo iemand dan als held binnen gehaald vanwege zijn daad, of als een sukkel omdat het zo weinig slachtoffers opleverde.? Oprechte vraag.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195998629
Belachelijk dat die vent nog ademt, ze hadden m kapot moeten schieten zoals ze in Frankrijk wel doen. Nu kan hij in de bak lekker tijdens het halalavreten socializen met zijn moslimmatties op kosten van de staat.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_195999008
Right miljoenen, dat zie je in geen enkele nederlandse zaak bij moord met of zonder "Terroristisch motief".

Druk vanuit Amerika waar dit de norm is ja.
pi_195999664
Meer mensen zouden dit soort straffen moeten krijgen. Tenzij de guillotine terugkomt, dan hebben we een andere optie.
pi_195999684
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Wordt zo iemand dan als held binnen gehaald vanwege zijn daad, of als een sukkel omdat het zo weinig slachtoffers opleverde.? Oprechte vraag.
Van 500m hoogte eruit trappen weliswaar.
  maandag 2 november 2020 @ 13:30:40 #111
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196000015
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:14 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Van 500m hoogte eruit trappen weliswaar.
Dan herken je hem niet meer zo goed nadat hij de grond heeft geraakt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 2 november 2020 @ 13:35:18 #112
3542 Gia
User under construction
pi_196000097
Geen spijt en de belofte het weer te doen en zelfs erger....

Nooit meer los laten. Voor zulke is geen straf hoog genoeg.
pi_196000221
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:36 schreef Nober het volgende:

[..]

Hij is wel helemaal van het padje als religieus zijnde maar 26 jaar en 8 maanden terwijl er geen dode viel? Bizar hoog.
Jij hebt duidelijk het proces niet gevolgd.
pi_196000256
Belachelijk hoog??? :') :') :')
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_196000438
Het gaat hier niet om de hoogte van de straf om de dader te pakken, maar om de maatschappij te beschermen. dit soort figuren kan je beter een enkeltje naar de hel geven, maar dat is hier helaas geen optie. Ben normaal tegen de doodstraf, voor dit soort daders maak ik graag een uitzondering.
pi_196002358
twitter
pi_196002443
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:47 schreef Seamonkey- het volgende:
Belachelijk hoog??? :') :') :')
Dat zegt genoeg over TS.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_196002673
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:35 schreef Gia het volgende:
Geen spijt en de belofte het weer te doen en zelfs erger....

Nooit meer los laten. Voor zulke is geen straf hoog genoeg.
Oh, dus mensen moeten eerst dood in de goot liggen voordat er gehandeld moet worden? De daad, intentie en motieven zijn er. Maar misschien nog even een uurtje los laten lopen op de zaterdagmiddag, om hem een tweede kans te geven dit keer wel Nederlanders dood te steken :')
  maandag 2 november 2020 @ 19:15:38 #119
3542 Gia
User under construction
pi_196006209
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 16:09 schreef Cockwhale het volgende:

Oh, dus mensen moeten eerst dood in de goot liggen voordat er gehandeld moet worden? De daad, intentie en motieven zijn er. Maar misschien nog even een uurtje los laten lopen op de zaterdagmiddag, om hem een tweede kans te geven dit keer wel Nederlanders dood te steken :')
Huh? Zeg ik dat? Nooit meer vrijlaten, zeg ik toch!
pi_196006498
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:47 schreef Seamonkey- het volgende:
Belachelijk hoog??? :') :') :')
Gewoon de oven in. Dat is mijn strafeis. Je mag aantekeningen maken. @Nober
pi_196268727
Vandaag de uitspraak.
pi_196268966
Iemand die klaagt dat NL eens een keet wel een goede straf geeft?

Dat dat kan :D
pi_196272413
twitter
pi_196272567
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 15:39 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Zijn straf zal behoorlijk omlaag gaan.
pi_196272701
Deze jihad aap gewoon terugsturen naar het Midden Oosten en zijn straf laten uitzitten in drijfzand aub
metal up your ass
pi_196272790
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 14:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Het gaat hier niet om de hoogte van de straf om de dader te pakken, maar om de maatschappij te beschermen. dit soort figuren kan je beter een enkeltje naar de hel geven, maar dat is hier helaas geen optie. Ben normaal tegen de doodstraf, voor dit soort daders maak ik graag een uitzondering.
Dan ben je dus vóór de doodstraf.
pi_196272841
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 15:58 schreef dokter.knakworst het volgende:
Deze jihad aap gewoon terugsturen naar het Midden Oosten en zijn straf laten uitzitten in drijfzand aub
Juist kost bakken met belasting geld die vent hier op te sluiten
I will do what i must !!
pi_196272862
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 16:10 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Juist kost bakken met belasting geld die vent hier op te sluiten
Dit dus, gewoon een zooi verlepte kamelen ruilen met Qatar Airlines en hup het land uit met die gek
metal up your ass
pi_196273415
25 jaar. 1 jaar en 8 maanden minder. Want hij was nog zo jong toen hij het deed. Ja, jong en dan al zo verrot.

Slachtoffers verlamd.
  maandag 16 november 2020 @ 16:52:22 #130
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_196273464
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 14:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Het gaat hier niet om de hoogte van de straf om de dader te pakken, maar om de maatschappij te beschermen. dit soort figuren kan je beter een enkeltje naar de hel geven, maar dat is hier helaas geen optie. Ben normaal tegen de doodstraf, voor dit soort daders maak ik graag een uitzondering.
Aangezien ik tegen de doodstraf ben, ga ik ook geen uitzondering maken voor wanneer het even goed uitkomt. Dan ben je immers niet tegen de doodstraf, maar voor de doodstraf.

Wat mij betreft mag de man echter wel levenslang. Wat ik echter ook belangrijk vind is dat dergelijke lui hun volledige gevangenisstraf in isolatie worden opgesloten en volgens mij gebeurt dit niet en dat is spijtig en tevens gevaarlijk, aangezien ze dan medegevangenen kunnen ronselen voor hun smerige ziekelijke praktijken.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')