Heb je ook een link naar de bron?quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:36 schreef trein2000 het volgende:
Ik las net dat Renault mogelijk voor meerdere wedstrijden uit de uitslag geschrapt gaat worden als het protest van RP slaagt. Waarom zijn die Fransen toch zo dom?
Que?quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:36 schreef trein2000 het volgende:
Ik las net dat Renault mogelijk voor meerdere wedstrijden uit de uitslag geschrapt gaat worden als het protest van RP slaagt. Waarom zijn die Fransen toch zo dom?
twitter:RenaultF1Team twitterde op zondag 13-10-2019 om 12:54:29STATEMENT: @RenaultF1Team acknowledges the protest lodged by @RacingPointF1 concerning its brake bias system following the #JapaneseGP.Team representatives have met with the Stewards of the Event at Suzuka, but due to the complexity of the 12-page dossier...[1/2] reageer retweet
twitter:RenaultF1Team twitterde op zondag 13-10-2019 om 12:54:29...prepared by @RacingPointF1, a further meeting will take place at a future date, to be defined. @RenaultF1Team intends to use this recess to prepare an equally detailed case to rigorously defend its position.The results of the #JapaneseGP still stand at the current time.[2/2] reageer retweet
twitter:wbuxtonofficial twitterde op zondag 13-10-2019 om 13:19:14Complexity and gravity of Renault’s alleged transgression can’t really be overstated. Potential that if the alleged system does what is claimed and has been in place for some time that it won’t just be their Japanese result in question. reageer retweet
quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:37 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Heb je ook een link naar de bron?
quote:
Die laatste tweet.quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
twitter:RenaultF1Team twitterde op zondag 13-10-2019 om 12:54:29STATEMENT: @:RenaultF1Team acknowledges the protest lodged by @:RacingPointF1 concerning its brake bias system following the #JapaneseGP.Team representatives have met with the Stewards of the Event at Suzuka, but due to the complexity of the 12-page dossier...[1/2] reageer retweet
twitter:RenaultF1Team twitterde op zondag 13-10-2019 om 12:54:29...prepared by @:RacingPointF1, a further meeting will take place at a future date, to be defined.@:RenaultF1Team intends to use this recess to prepare an equally detailed case to rigorously defend its position.The results of the #JapaneseGP still stand at the current time.[2/2] reageer retweet
twitter:wbuxtonofficial twitterde op zondag 13-10-2019 om 13:19:14Complexity and gravity of Renault’s alleged transgression can’t really be overstated. Potential that if the alleged system does what is claimed and has been in place for some time that it won’t just be their Japanese result in question. reageer retweet
Onderzoek loopt nu, maar uitslag kan even duren. Na het onderzoek is er een nieuwe meeting bij de stewards. Zie officieel document vd FIA op hun site.quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:37 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Heb je ook een link naar de bron?
Normale procedure i.v.m. het onderzoek.quote:
ik heb wel beelden van Sainz gezien waarin te zien is dat hammie over de voorvleugel van de McLaren rijdt voor bocht 3. Iets meer ballen van Carlos en hij laat de McLaren naast de Mercedes staan, maar hij doet het niet, omdat hij weet dat de Merc veel sneller is en hij graag wil finishen. Zelfde als twee weken geleden in Rusland waar bij de McLaren bij bocht 2 na de start ook had kunnen laten staan, maar besloot om Hammie toch de ruimte te geven.quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heeft iemand een filmpje vd onboard camera van HAM van het incident tussen LEC en VER? Schijnt interessant te zijn.
Wat trek je slecht, zo vroeg er uit of het urenlang aan persoonlijke non-discussies tussen bepaalde lieden?quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:50 schreef Nattekat het volgende:
Volgende keer als ik wat te doen heb op zondag laat ik die race lekker aan me voorbij gaan, godsamme wat trek ik dit toch slecht altijd
Beidequote:Op zondag 13 oktober 2019 13:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat trek je slecht, zo vroeg er uit of het urenlang aan persoonlijke non-discussies tussen bepaalde lieden?
Je had natuurlijk ook kunnen lezen wat ik schrijf. Het systeem bepaalt wat relevante beweging is, dat staat in de regel. Daar zit een tolerantie in, de met het oog waargenomen beweging was binnen die tolerantie en is daarmee geen beweging in de zin van die regel.quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is een systeem wat positie meet en geen beweging. En dan gooien ze het zelf op de tolerantie. Dat is kolder natuurlijk. Ze gebruiken gewoon niet de juiste tools voor die regel of die regel zou niet moeten zijn dat je niet mag bewegen, maar dat je je niet buiten je hokje mag begeven.
Als je 5cm te laat op de rem stapt voor de pitsstraat dan ben je ook de klos, ongeacht of je heel langzaam door de pitstraat reed.quote:Het is toch kolder dat Vettel die straf wel had gekregen als hij 5cm verder naar voren op de grid geparkeerd stond en hij op exact hetzelfde moment exact net zo veel bewogen had als hij vanmorgen deed?
Daar gaat het ook niet om. Het gaat erom dat je een regel moet hebben die voorkomt dat je voordeel kunt behalen door eerder te starten dan de anderen. Die regel is zo uitgewerkt dat Vettel wegkwam met een foutje waaruit hij geen voordeel trok. Als hij ook was weggekomen met een foutje waaruit hij wel voordeel trok dan deugt het systeem niet, zoals het bij Bottas niet deugde.quote:Dan valt exact dezelfde beweging ineens wel binnen de regel. Dat slaat nergens op, want hij haalt er niet meer of minder voordeel van dan.
De samenvatting van F1 op FB heeft ham's zn filmpje erinquote:Op zondag 13 oktober 2019 13:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heeft iemand een filmpje vd onboard camera van HAM van het incident tussen LEC en VER? Schijnt interessant te zijn.
Linkje wel iframe niet.quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Werkt dit?
https://streamable.com/jm6tv
Thanksquote:Op zondag 13 oktober 2019 13:56 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
De samenvatting van F1 op FB heeft ham's zn filmpje erin
Ik weet ook helemaal niet hoe dat moet dus die maar weggehaald.quote:
uhuh en dat ondersteunt mijn post ook dat Sainz Hamilton liet leven. Dat had namelijk ook een beste klapper kunnen zijn omdat Hamilton alleen gefocust was op de Ferrari voor hem en totaal niet op het feit dat hij nog iemand naast zich en eigenlijk half voor zich hadquote:Op zondag 13 oktober 2019 13:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Werkt dit?
https://streamable.com/jm6tv
In zie het ja. In de laatste frames.quote:Op zondag 13 oktober 2019 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh en dat ondersteunt mijn post ook dat Sainz Hamilton liet leven. Dat had namelijk ook een beste klapper kunnen zijn omdat Hamilton alleen gefocust was op de Ferrari voor hem en totaal niet op het feit dat hij nog iemand naast zich en eigenlijk half voor zich had
Klopt. Zag het bij de officiële documenten vd FIA staan.quote:Op zondag 13 oktober 2019 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het incident tussen Perez en Gasly is wel door de stewards onderzocht, maar no further action, omdat beide schuld hadden. Perez sneed iets te ver naar binnen, Gasly liet de auto iets te ver naar buiten lopen
Degene die de OP maakte heeft zijn account door de shredder gegooid.quote:Op zondag 13 oktober 2019 14:14 schreef Leandra het volgende:
Waar is de OP van dit topic?
Als in: waar is de OP die het hoort te hebben? Die ontbreekt al de hele Japan serie.
Logisch, toen was de race al afgevlagdquote:Op zondag 13 oktober 2019 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het incident tussen Perez en Gasly is wel door de stewards onderzocht, maar no further action, omdat beide schuld hadden. Perez sneed iets te ver naar binnen, Gasly liet de auto iets te ver naar buiten lopen
Wie dan?quote:Op zondag 13 oktober 2019 14:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Degene die de OP maakte heeft zijn account door de shredder gegooid.
Ja, eens. Snap ook echt niet waarom dit niet tijdens de wedstrijd had gekund. Dan laat je ook veel meer zien als FIA zijnde dat je alles onder controle hebt. Maar de botsing met Verstappen werd in eerste instantie gewoon weggewoven en van het puin van de wagen hebben we als kijker nooit iets gezien. Dat is gewoon stom en ergerniswekkendquote:Op zondag 13 oktober 2019 13:38 schreef LTVDK het volgende:
Hmm, op zich wel 'ok' die 15s voor Leclerc, maar het was denk ik beter geweest om hem gewoon tijdens de race een 10s stop&go te geven voor het door blijven rijden terwijl de brokstukken alle kanten op vlogen en ook auto's van anderen beschadigde.
Dan gaat Max weg en zullen ze niemand weg willen laten gaan.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:05 schreef THEFXR het volgende:
Als het zo slecht met RB blijft gaan, welke kop(en) gaan er dan rollen, Marko of Horner?
Vrij duidelijke regel, toch?quote:36.13 Either of the penalties under Articles 38.3c) or d) will be imposed on any driver who is judged
to have :
a) Moved before the start signal is given,
Nee dat staat ook zo in de beslissing van de stewards. Maar tegelijkertijd is Masi beloofd dat ze hem binnen zouden halen. En dat is wat ze kwalijk genomen wordt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ferrari lijkt ná LEC eerst gezegd te hebben dat hij moest pitten daarna te zeggen dat hij buiten moest blijven. Mits er niet gesjoemeld is met het fragment: https://mobile.twitter.com/hazcraig1/status/1183325325901598720
Wat staat er achter de kommaquote:Op zondag 13 oktober 2019 15:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het leek allemaal weer heel erg pro-Ferrari te worden vandaag, maar gelukkig is Leclerc bestraft. Blijft vreemd dat Vettel geen straf kreeg voor zijn valse start.
[..]
Vrij duidelijke regel, toch?
Je mist het deel “move before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved and supplied transponder fitted to each car”quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het leek allemaal weer heel erg pro-Ferrari te worden vandaag, maar gelukkig is Leclerc bestraft. Blijft vreemd dat Vettel geen straf kreeg voor zijn valse start.
[..]
Vrij duidelijke regel, toch?
Dat de beweging gedetecteerd moet kunnen worden door een FIA -approved transponder. Maar in dit geval kun je de beweging toch vrij duidelijk detecteren met het blote oog.quote:
Ja maar hij is dus kennelijk niet gemeten door de transponder. Dan kun je iets van die regel vinden, ik vind er ook wel iets van, maar hij is gewoon correct toegepast.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat de beweging gedetecteerd moet kunnen worden door een FIA -approved transponder. Maar in dit geval kun je de beweging toch vrij duidelijk detecteren met het blote oog.
Zekers. Maar eerlijk is eerlijk: FIA had in de regel al "ruimte" opgenomen om er een wat andere maatstaf voor te hanteren.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat de beweging gedetecteerd moet kunnen worden door een FIA -approved transponder. Maar in dit geval kun je de beweging toch vrij duidelijk detecteren met het blote oog.
Tuurlijk wel. Zijn voorwielen stonden duidelijk buiten het vak. Het is gewoon weer een pro-Ferrari beslissing.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:25 schreef trein2000 het volgende:
Ja maar hij is dus kennelijk niet gemeten door de transponder.
De fia zegt van niet. Dus ik neem aan dat je bewijs hebt voor deze stellling? En nee “z’n wielen stonden er buiten voldoet niet”quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Zijn voorwielen stonden duidelijk buiten het vak. Het is gewoon weer een pro-Ferrari beslissing.
Dat zeggen ze niet. Ze zeggen dit:quote:
Er wordt nergens in de regulations gesproken over een 'tolerance'. Dat verzinnen ze gewoon ter plekke.quote:Whilst the video shows some movement that movement was within the acceptable tolerance of the F1 jump start system
quote:Op zondag 13 oktober 2019 14:14 schreef Leandra het volgende:
Waar is de OP van dit topic?
Als in: waar is de OP die het hoort te hebben? Die ontbreekt al de hele Japan serie.
De marge van dat systeem. Lijkt mij logisch. Maar goed.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat zeggen ze niet. Ze zeggen dit:
[..]
Er wordt nergens in de regulations gesproken over een 'tolerance'. Dat verzinnen ze gewoon ter plekke.
Is niks logisch aan, De FIA probeert gewoon weer recht te lullen wat krom is. Ze wilden zelfs Leclerc er mee weg laten komen, maar merkten dat dat misschien toch iets te veel stof zou doen opwaaien.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:34 schreef trein2000 het volgende:
De marge van dat systeem. Lijkt mij logisch. Maar goed.
Ga elders je complotten verspreiden dit is pure onzin. Je merkt dat je het op inhoud verliest en sleept het volgende punt er aan de haren bij.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is niks logisch aan, De FIA probeert gewoon weer recht te lullen wat krom is. Ze wilden zelfs Leclerc er mee weg laten komen, maar merkten dat dat misschien toch iets te veel stof zou doen opwaaien.
Dit is wat de FIA zei over de jumpstart van Raikonnen:quote:
quote:“The penalty prescribed for this infringement, where no advantage is gained, is a mandatory drive-through penalty.”
Als het rode lampje van het systeem afgaat ja.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit is wat de FIA zei over de jumpstart van Raikonnen:
[..]
quote:
Was de azijn en de citroenen in de aanbieding ofzo?quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:39 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Dat wordt niks natuurlijk.
Red Bull presteert zeer ondermaats dit jaar.
De regel zegt 'als je beweegt'. En de hele wereld heeft gezien dat Vettel bewoog.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:40 schreef trein2000 het volgende:
Als het rode lampje van het systeem afgaat ja.
Leipie is anti-Max.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:43 schreef F1gamer het volgende:
Was de azijn en de citroenen in de aanbieding ofzo?
Je hebt hem zelf al geciteerd. En de regel zegt niet als je beweegt. Maar “als je beweegt en dat gedetecteerd wordt door de transponder”.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De regel zegt 'als je beweegt'. En de hele wereld heeft gezien dat Vettel bewoog.
Trouwens, even over de 'inhoud' Jij claimt dat de FIA heeft gezegd dat de transponder geen beweging gedetecteerd heeft. Ga die uitspraak eerst maar even onderbouwen.
Precies. En de FIA zegt nergens dat de transponder het niet gedetecteerd heeft. Maar ik begrijp dat je je eerdere stelling daarover terugtrekt?quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:46 schreef trein2000 het volgende:
Je hebt hem zelf al geciteerd. En de regel zegt niet als je beweegt. Maar “als je beweegt en dat gedetecteerd wordt door de transponder”.
Dat heet gewoon realisme.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:43 schreef F1gamer het volgende:
[..]
[..]
Was de azijn en de citroenen in de aanbieding ofzo?
Ik hoop dat ie Red Bull zsm gaat verlaten.. Schiet echt niet op.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:50 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Dat heet gewoon realisme.
Hopen dat Max in 2021 naar een top team gaat. Red Bull is toch net niet.
Ik zie (als Max fan) Mexico ook niet zomaar gewonnen worden dit jaar.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:43 schreef F1gamer het volgende:
[..]
[..]
Was de azijn en de citroenen in de aanbieding ofzo?
Voor mensen met de gave om regels te duiden wel.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het leek allemaal weer heel erg pro-Ferrari te worden vandaag, maar gelukkig is Leclerc bestraft. Blijft vreemd dat Vettel geen straf kreeg voor zijn valse start.
[..]
Vrij duidelijke regel, toch?
Ik weet niet. Na de zomerstop gaat het niet heel lekker.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:55 schreef F1gamer het volgende:
Nou ja Hamilton zal wel wereldkampioen in Mexico net als vorig jaar en het jaar daarvoor
Volgens mij heeft Albon meer punten gepakt dan Verstappen na de zomerstop. En dat is veelzeggend.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik weet niet. Na de zomerstop gaat het niet heel lekker.
doet hij ieder geval beter dan Gasly voor de zomerstopquote:Op zondag 13 oktober 2019 16:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Albon meer punten gepakt dan Verstappen na de zomerstop. En dat is veelzeggend.
Die transponder werkt binnen een bepaalde box op de grid. Daar moet je je auto neerzetten voor de start en als de transponder over de lijn van die box gaat heb je bewogen. Dit was met de 'valse start' van Bottas twee jaar geleden al zo en nu weer. Vettel kwam nu niet buiten de box van de transponder en Raikkonen wel.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Precies. En de FIA zegt nergens dat de transponder het niet gedetecteerd heeft. Maar ik begrijp dat je je eerdere stelling daarover terugtrekt?
45 en Max 31quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Albon meer punten gepakt dan Verstappen na de zomerstop. En dat is veelzeggend.
Als die box begrensd wordt door de gele en witte lijn waar het voorwiel tussen staat, dan kwam Vettel wel degelijk buiten die box. Ik blijf er bij dat de FIA zelf een tolerantie verzint. Het zal zeker niet de eerste keer zijn dat ze Ferrari het 'voordeel van de twijfel' geven.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef sasquatsch het volgende:
Vettel kwam nu niet buiten de box van de transponder en Raikkonen wel.
Alleen is het de vraag of de transponder er buiten kwam. Ik weet niet precies waar die zit. En Bottas kwam er twee jaar geleden ook mee weg, zonder weer stil te staan.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als die box begrensd wordt door de gele en witte lijn waar het voorwiel tussen staat, dan kwam Vettel wel degelijk buiten die box. Ik blijf er bij dat de FIA zelf een tolerantie verzint. Het zal zeker niet de eerste keer zijn dat ze Ferrari het 'voordeel van de twijfel' geven.
Zijn huidige contract is toch tot en met 2020?quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:03 schreef THEFXR het volgende:
ik zag bij ziggo dat Max nog niet bevestigd is voor 2020 bij RB, ging om Hulk, waar nog plaats was.
Ja maar er is mogelijk toch nog een ontsnappingsclausule.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zijn huidige contract is toch tot en met 2020?
Echter niet door technische malheur, er ligt geen renooit meer in en dat scheelt al een boel.quote:Op zondag 13 oktober 2019 17:08 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ja de races van Max zijn niet best na de zomerstop. 2 keer DNF.
Dat was de perfecte pikstart lukt 1x op de 10.quote:Op zondag 13 oktober 2019 17:02 schreef sasquatsch het volgende:
Bottas kwam er twee jaar geleden ook mee weg, zonder weer stil te staan.
Iedere race dus 2x?quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:20 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Dat was de perfecte pikstart lukt 1x op de 10.
Lees anders even terug, dat is allemaal al uitgebreid besproken.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als die box begrensd wordt door de gele en witte lijn waar het voorwiel tussen staat, dan kwam Vettel wel degelijk buiten die box. Ik blijf er bij dat de FIA zelf een tolerantie verzint. Het zal zeker niet de eerste keer zijn dat ze Ferrari het 'voordeel van de twijfel' geven.
Yep. Dat heeft zowel Red Bull als Honda beter voor elkaarquote:Op zondag 13 oktober 2019 18:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Echter niet door technische malheur, er ligt geen renooit meer in en dat scheelt al een boel.
Ja wat een held is het. Met zijn heerlijk droge humor.quote:
In de reglementen staat niets over evenuele toleranties.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:41 schreef Bonobo11 het volgende:
Lees anders even terug, dat is allemaal al uitgebreid besproken.
Ga ook ff langs de FIA regelementen.
https://www.fia.com/file/78014/download/26183
Jawel.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:26 schreef opgebaarde het volgende:
Over welke vermeende valse start van Bottas gaat het? Toch niet Oostenrijk 2017?
Wel dat de transponder de beweging detecteert. En volgens de transponder was er geen beweging omdat er een tolerantie is ingebouwd.quote:Op zondag 13 oktober 2019 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In de reglementen staat niets over evenuele toleranties.
Ik heb geen statement kunnen vinden van de FIA waarin ze zeggen dat er volgens de transponder geen beweging was. Ze zeggen dit :quote:Op zondag 13 oktober 2019 19:52 schreef sasquatsch het volgende:
Wel dat de transponder de beweging detecteert. En volgens de transponder was er geen beweging omdat er een tolerantie is ingebouwd.
Waarom moet je video evidence reviewen als de transponder geen beweging heeft gedetecteerd? En als de transponder een 'jumpstart report' genereert, dan betekent dat dus dat hij wel beweging heeft gedetecteerd en dan moet er (volgens artikel 36.13(a)) een straf worden gegeven.quote:"The Stewards reviewed video evidence and the jumpstart report based on the information from the FIA approved and supplied transponder fitted to each car," read an FIA statement.
"Whilst the video shows some movement, that movement was within the acceptable tolerance of the F1 jump-start system which formerly defines a jump start per Article 36.13(a) of the FIA Formula One Sporting Regulations."
Omdat er iemand geklaagd heeft? En omdat het systeem altijd een report genereert? Je kan er over blijven speculeren maar je schiet er geen moer mee op. Volgens het systeem was het geen valse start.quote:Op zondag 13 oktober 2019 20:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb geen statement kunnen vinden van de FIA waarin ze zeggen dat er volgens de transponder geen beweging was. Ze zeggen dit :
[..]
Waarom moet je video evidence reviewen als de transponder geen beweging heeft gedetecteerd? En als de transponder een 'jumpstart report' genereert, dan betekent dat dus dat hij wel beweging heeft gedetecteerd en dan moet er (volgens artikel 36.13(a)) een straf worden gegeven.
En de situatie van Bottas is natuurlijk echt niet vergelijkbaar. Hij beweegt nog geen 2 centimeter.
Dat weet jij niet. Volgens de stewards was het geen valse start. Wat het systeem heeft aangegeven weet niemand behalve de stewards.quote:Op zondag 13 oktober 2019 20:16 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens het systeem was het geen valse start.
Leclerc verdiende de straf wel voor brokstukken, maar totaal niet voor de collision met Verstappen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:38 schreef LTVDK het volgende:
Hmm, op zich wel 'ok' die 15s voor Leclerc, maar het was denk ik beter geweest om hem gewoon tijdens de race een 10s stop&go te geven voor het door blijven rijden terwijl de brokstukken alle kanten op vlogen en ook auto's van anderen beschadigde.
Waarom dat nou weer? Was echt een prachtige race.quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:50 schreef Nattekat het volgende:
Volgende keer als ik wat te doen heb op zondag laat ik die race lekker aan me voorbij gaan, godsamme wat trek ik dit toch slecht altijd
Die was echt niet boeiend. Leclerc gleed gewoon wat, niets aan te doen. Klaar.quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heeft iemand een filmpje vd onboard camera van HAM van het incident tussen LEC en VER? Schijnt interessant te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |