abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 13 oktober 2019 @ 13:15:06 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189411472
quote:
Turkse invasie breed veroordeeld

Kritiek alom op de Turkse inval in Syrië, die woensdag begon met luchtaanvallen. De Tweede Kamer roept op tot sancties.


Inwoners van het Syrische Ras al-Ayn vluchtten woensdag voor Turkse luchtaanvallen, terwijl Turkse grondtroepen oprukten naar de grens.

Veel landen en internationale instanties hebben woensdag met zorg en afkeer gereageerd op de Turkse invasie van Noordoost-Syrië. Ze roepen de Turkse president Erdogan op de aanval te staken, of op zijn minst om zeer terughoudend te zijn met het gebruik van geweld en de burgerbevolking te ontzien.

De Amerikaanse president Trump, die zondag de weg vrijmaakte voor de inval toen hij bekendmaakte Amerikaanse troepen uit het gebied terug te trekken, liet nu in een verklaring weten dat de operatie ,,een slecht idee" is en niet de goedkeuring van de Verenigde Staten heeft.


Luchtaanvallen ook diep in Koerdisch gebied

Maandag had hij na felle kritiek, ook uit zijn eigen Republikeinse partij, nog per tweet laten weten dat hij ,,in zijn grote en ongeëvenaarde wijsheid" de Turkse economie zou ,,vernietigen en wegvagen" als Erdogan in zijn ogen te ver zou gaan.

Volgens Trumps verklaring na de inval woensdag heeft Turkije toegezegd burgers te beschermen en een humanitaire crisis te voorkomen. De VS zullen ,,hen hier aan houden", aldus de Amerikaanse president.

De Europese Unie vroeg Turkije ,,de eenzijdige militaire actie" te staken. Ze voegde toe dat de 'veilige zone' die Erdogan met de inval in Syrië wil creëren voor minstens twee miljoen van de Syrische vluchtelingen die al jaren in Turkije verblijven, waarschijnlijk niet aan de internationale vereisten voor een veilige terugkeer zal voldoen. De EU liet weten geen hulp te zullen verlenen in dit gebied: niet voor de beveiliging ervan en evenmin voor humanitaire doelen.

Secretaris-generaal Guterres van de Verenigde Naties is ,,zeer bezorgd" en benadrukte dat burgers beschermd moeten worden. Donderdag komt de Veiligheidsraad op verzoek van Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland in besloten spoedzitting bijeen.

NAVO-baas Jens Stoltenberg zei tegen NAVO-lid Turkije te begrijpen dat het land ,,gegronde zorgen over de veiligheid" heeft, maar dat het de regio niet verder mag destabiliseren. Hij hoopt dat de operatie ,,proportioneel" zal zijn.

Minister Blok (VVD, Buitenlandse Zaken) ,,veroordeelt" het offensief. ,,Niemand is gebaat bij de mogelijk verschrikkelijke humanitaire gevolgen", liet hij weten. Blok ontbiedt de Turkse ambassadeur. Een meerderheid in de Tweede Kamer roept op tot sancties tegen Turkije.

Ook uit de Arabische wereld kwamen veroordelingen. Saoedi-Arabië, Egypte, Irak en de Verenigde Arabische Emiraten keurden de operatie af. De Russische president Poetin, die het Syrische regime van president Assad militair steunt, zou Erdogan de operatie in een telefoongesprek hebben afgeraden.

Bron: NRC
Long Live The Fighters dan maar weer!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 13 oktober 2019 @ 13:17:24 #2
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189411509
Alle reacties weggehaald :Y
  zondag 13 oktober 2019 @ 13:18:00 #3
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_189411519
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:17 schreef Richestorags het volgende:
Alle reacties weggehaald :Y
Ach, het gaat toch helemaal nergens overs.
  Moderator zondag 13 oktober 2019 @ 13:18:03 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189411520
nee is een nieuw topic
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189411533
maw ga geen mensen executeren voor de camera _O-

yasiremres twitterde op zondag 13-10-2019 om 13:08:37 Turkish-backed SNA warns its soldiers: Do not film video from the battlefield and disclose military secrets. "You're putting our soldiers in danger"https://t.co/syNDydq2Ri reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189411551
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:18 schreef sp3c het volgende:
nee is een nieuw topic
er was geen "knopje" voor "open volgende topic in reeks" waar ik op kon klikken
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189411563
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:18 schreef Slayage het volgende:
maw ga geen mensen executeren voor de camera _O-

yasiremres twitterde op zondag 13-10-2019 om 13:08:37 Turkish-backed SNA warns its soldiers: Do not film video from the battlefield and disclose military secrets. "You're putting our soldiers in danger"https://t.co/syNDydq2Ri reageer retweet
We leven op die beelden.
  Moderator zondag 13 oktober 2019 @ 13:22:18 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189411573
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

er was geen "knopje" voor "open volgende topic in reeks" waar ik op kon klikken
ja was niet jouw fout achteraf gezien, topic had zichzelf gesloten terwijl er nog posts werden verwijderd

dan staattie op 298 en gesloten maar denkt hij dat het nog open is ofzoiets

game on :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189411574
Nederturken onttrekken zich van dienstplicht? Worden ze dan opgepakt als ze Turkije bezoeken?
  zondag 13 oktober 2019 @ 13:23:42 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189411590
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:22 schreef Mylene het volgende:
Nederturken onttrekken zich van dienstplicht? Worden ze dan opgepakt als ze Turkije bezoeken?
Welnee, gewoon betalen.
pi_189411605
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:13 schreef Cronometer het volgende:

Ik ben Zaza (google t anders), heb niets te maken met die mensen.

Feit blijft, dat Turkije gewoon een mix is van verschillende nationaliteiten. Dat bedoelde ik.
sommige zaza identificeren zichzelf niet als koerd, waarom is dat?

alle homo sapiens zijn 1 grote familie. wanneer je het over zazalar hebt, zazas onder elkaar, zeg je dan ook wij zijn bastaard kinderen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189411618
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:21 schreef Cronometer het volgende:

[..]

We leven op die beelden.
ik heb al genoeg zieke shit gezien uit de regio de laatst 8 jaar :{
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189411620
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

sommige zaza identificeren zichzelf niet als koerd, waarom is dat?

alle homo sapiens zijn 1 grote familie. wanneer je het over zazalar hebt, zazas onder elkaar, zeg je dan ook wij zijn bastaard kinderen?
Ik ben sws bastaard, wij zijn Koerdisch, Zaza, Turken, Iraans, Europees alles. Alleen Turken zijn de grootste.
  zondag 13 oktober 2019 @ 13:28:06 #14
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_189411634
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:26 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik ben sws bastaard, wij zijn Koerdisch, Zaza, Turken, Iraans, Europees alles. Alleen Turken zijn de grootste.
Dus jij bent eigenlijk het dochtertje van de melkboer?
pi_189411637
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:22 schreef Mylene het volgende:
Nederturken onttrekken zich van dienstplicht? Worden ze dan opgepakt als ze Turkije bezoeken?
nee, onze geliefde Turken die "Alles voor het Vaderland", "Wat een geluk om Turk te mogen zijn" roepen wonen in Nederland en betalen geld om hun dienstplicht af te kopen. Snoezig he :)

quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik heb al genoeg zieke shit gezien uit de regio de laatst 8 jaar :{
Ik kijk niet, ik blijf graag emotioneel normaal
pi_189411640
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:22 schreef Mylene het volgende:
Nederturken onttrekken zich van dienstplicht? Worden ze dan opgepakt als ze Turkije bezoeken?
theoretisch is dat mogelijk ja. zo werd een dienstplichtige pkk koerd opgepakt jaren terug toen ik met de bus naar turkije ging, bij aankomst in turkije.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189411642
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:28 schreef KrAlex het volgende:

[..]

Dus jij bent eigenlijk het dochtertje van de melkboer?
Ik heb krullen, dus ik vermoed eigenlijk van de Marokkaanse slager.
  zondag 13 oktober 2019 @ 13:28:47 #18
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_189411643
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:22 schreef Mylene het volgende:
Nederturken onttrekken zich van dienstplicht? Worden ze dan opgepakt als ze Turkije bezoeken?
Het leger heeft naast mankracht ook financiële krachten nodig.
pi_189411650
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:28 schreef KrAlex het volgende:

[..]

Het leger heeft naast mankracht ook financiële krachten nodig.
Wanneer ga jij je plicht uitvoeren? :)
  zondag 13 oktober 2019 @ 13:29:37 #20
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_189411653
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:28 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik heb krullen, dus ik vermoed eigenlijk van de Marokkaanse slager.
Pic.
pi_189411660
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:26 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik ben sws bastaard, wij zijn Koerdisch, Zaza, Turken, Iraans, Europees alles. Alleen Turken zijn de grootste.
hier maak jij ook onderscheid tussen zaza en koerd, waarom doe je dat? zie je dat als andere volk?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 13 oktober 2019 @ 13:30:16 #22
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189411664
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 07:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik snap hier helemaal niets van. Op welke manier is het verstandig van Turkije, om het sterkste leger ter wereld (nog steeds) aan te gaan vallen?
Omdat ze weten dat Trump toch niks kan doen. Die is all-in gegaan op de belofte dat hij alleen maar troepen naar huis zou halen.
pi_189411679
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Omdat ze weten dat Trump toch niks kan doen. Die is all-in gegaan op de belofte dat hij alleen maar troepen naar huis zou halen.
probeer altijd in gedachte te houden dat hij ook altijd bezig is om russische belangen te dienen, zo ook hier ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189411714
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:28 schreef KrAlex het volgende:

[..]

Het leger heeft naast mankracht ook financiële krachten nodig.
ga snel regelen die shit dan. het land heeft cash nodig
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189411763
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

hier maak jij ook onderscheid tussen zaza en koerd, waarom doe je dat? zie je dat als andere volk?
Niet elke Zaza ziet zichzelf als een Koerd.
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:29 schreef KrAlex het volgende:

[..]

Pic.
Ben je 12?
pi_189411777
Slayage, wie zijn al die vage Turkies hier die niet tegen een beetje kritiek kunnen, wtf komen ze hier doen.
pi_189411829
Veruit de meeste Zaza's identificeren zich als Koerdisch. De Zaza die dat niet doen, en dat zijn er weinig, zijn pionnetjes van de Turkse staat die op deze manier onenigheid wilt creëren tussen Koerden. Lees eens wat historische boeken, en je zult zien dat de Zaza vóór de oprichting van de Turkse Terror Republiek altijd geclassificeerd werden als Koerdisch. Zazaki, de taal die de Zaza Koerden spreken, is verwant aan het Hawrami-Gorani, een taal die gesproken wordt door de Koerden in Hawraman Regio van Iran - en ja, ook zij identificeren zich als Koerdisch en hebben dat altijd gedaan.

Demirtas, de leider van de HDP, is een Zaza Koerd. De Zaza Koerden hebben een enorm belangrijke rol gespeeld in de Koerdische strijd tegen Turks-Islamofascisme. De Dersim Opstand, een vroege nationalistische Koerdische beweging, werd geleid door Zaza Koerden.

Turken zijn in geen positie om te vertellen wie Koerden zijn en wie niet. Het Turkse volk is zelf een in de war volk; voor de Eerste Wereldoorlog was nog geen 20% van wat nu Turkije is Turks. De meesten Turken zijn geassimileerd. Het zijn volkeren zonder moreel eergevoel en die niets gaven om hun achtergrond en echte identiteit. Neem bijvoorbeeld de Turken van de Zwarte Zee; het zijn de meest nationalistische en racistische Turken die er zijn, maar 100 jaar geleden waren het bijna allemaal Christenen die geen Turks spraken. De reden voor de Turkse haat jegens Koerden is simpel te verklaren; na 100 jaar zijn Koerden het enige volk dat hun identiteit heeft kunnen behouden, en veel 'Turken' zien dat en het herinnert hen aan hoe makkelijk zij hun echte identiteit hebben losgelaten.

In het kort; Turkse barbarisme en nationalisme is gewoon onzekerheid en spijt.
pi_189411840
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:38 schreef Cronometer het volgende:
Niet elke Zaza ziet zichzelf als een Koerd.
Wat dan? Kızılbaş?
pi_189411856
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat dan? Kızılbaş?
Mal, alsof elke alevi Zaza is of elke Zaza alevi.

:s
pi_189411866
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:45 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Mal, alsof elke alevi Zaza is of elke Zaza alevi.

:s
Dat zeg ik toch niet?
pi_189411869
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:43 schreef craziness het volgende:
Veruit de meeste Zaza's identificeren zich als Koerdisch. De Zaza die dat niet doen, en dat zijn er weinig, zijn pionnetjes van de Turkse staat die op deze manier onenigheid wilt creëren tussen Koerden. Lees eens wat historische boeken, en je zult zien dat de Zaza vóór de oprichting van de Turkse Terror Republiek altijd geclassificeerd werden als Koerdisch. Zazaki, de taal die de Zaza Koerden spreken, is verwant aan het Hawrami-Gorani, een taal die gesproken wordt door de Koerden in Hawraman Regio van Iran - en ja, ook zij identificeren zich als Koerdisch en hebben dat altijd gedaan.

Demirtas, de leider van de HDP, is een Zaza Koerd. De Zaza Koerden hebben een enorm belangrijke rol gespeeld in de Koerdische strijd tegen Turks-Islamofascisme. De Dersim Opstand, een vroege nationalistische Koerdische beweging, werd geleid door Zaza Koerden.

Turken zijn in geen positie om te vertellen wie Koerden zijn en wie niet. Het Turkse volk is zelf een in de war volk; voor de Eerste Wereldoorlog was nog geen 20% van wat nu Turkije is Turks. De meesten Turken zijn geassimileerd. Het zijn volkeren zonder moreel eergevoel en die niets gaven om hun achtergrond en echte identiteit. Neem bijvoorbeeld de Turken van de Zwarte Zee; het zijn de meest nationalistische en racistische Turken die er zijn, maar 100 jaar geleden waren het bijna allemaal Christenen die geen Turks spraken. De reden voor de Turkse haat jegens Koerden is simpel te verklaren; na 100 jaar zijn Koerden het enige volk dat hun identiteit heeft kunnen behouden, en veel 'Turken' zien dat en het herinnert hen aan hoe makkelijk zij hun echte identiteit hebben losgelaten.

In het kort; Turkse barbarisme en nationalisme is gewoon onzekerheid en spijt.
Wat fijn dat jij mij mijn geschiedenis leert, ik vind mijzelf een Koerd, maar niet elke Zaza vindt dat en daar heb ik respect voor. Het is maar een stempel.
De Turkse assimilatie heeft bij ons ook redelijk gewerkt, ik spreek de taal niet, maar dat zegt niets over mijn roots. Mijn volk heeft geleden onder die Turken, dat vergeet ik niet zo, hoor.
pi_189411872
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet?
Een kizilbas is een term die jullie Turken gebruiken voor Alevieten.
pi_189411876
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:38 schreef Cronometer het volgende:

Niet elke Zaza ziet zichzelf als een Koerd.
dat begrijp ik, maar ik begrijp dus niet waarom ze zichzelf niet als koerd zien. vandaar mijn vraag. ze spreken praktische dezelfde, perzische taal.

hoewel je dan komt bij is iedereen die perzisch spreek ook daadwerkelijk perzisch, of is iedereen die turks spreekt turk etc.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189411888
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:28 schreef KrAlex het volgende:

[..]

Het leger heeft naast mankracht ook financiële krachten nodig.
Wil je niet echt vechten voor je land?
pi_189411890
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat begrijp ik, maar ik begrijp dus niet waarom ze zichzelf niet als koerd zien. vandaar mijn vraag. ze spreken praktische dezelfde, perzische taal.

hoewel je dan komt bij is iedereen die perzisch spreek ook daadwerkelijk perzisch, of is iedereen die turks spreekt turk etc.
Assimilatie :P
pi_189411902
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:45 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Mal, alsof elke alevi Zaza is of elke Zaza alevi.

:s
Het probleem met deze mensen is dat het nationalisten zijn die heel simpel denken. Het Koerdische volk is enorm divers en cultuur en linguistisch het rijkste volk in het Midden-Oosten.

Om even op jullie discussie in te gaan;

Je hebt Zaza Koerden die Alevi zijn
Je hebt Zaza Koerden die Sunni zijn
Je hebt Kurmanj Koerden die Alevi zijn
Je hebt Kurmanj Koerden die Sunni zijn
Je hebt Kurmanj Koerden die Yezidi zijn
Je hebt Goran Koerden die Yarsan (Ahl-e Haqq zijn)
Ahl-e Haqq is verwant aan het Alevisme dat o.a. door de Koerden van Malatya en Dersim wordt uitgevoerd
Je hebt Sorani Koerden die Yarsan zijn
Je hebt Hawrami Koerden die Yarsan zijn
Je hebt Sorani Koerden die Shi'ite zijn
Je hebt Kellhurri Koerden die Shi'ite zijn
Je hebt Joodse Koerden
Je hebt Christenen
Je hebt Zoroastrians
Je hebt Gorani Koerden die Sufi zijn
...

De lijst is lang en gaat alsmaar door. En dan heb je nog de velen verschillende dialecten en subdialecten, en Koerden kunnen ook kwa uiterlijk erg van elkaar verschillen (Kellhurri verwant aan de Sorani zijn bijvoorbeeld langer, zoals de Kurmanj nomaden, terwijl de Goran and Jaf Koerden - die historisch van een lagere klasse waren - korter zijn).

Een ieder die denkt even de Koerden op te kunnen sommen is een fraudeur.
pi_189411916
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:50 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Assimilatie :P
ja? of is het een vorm van afstand nemen van het koerdische nationalisme van de pkk en pkk sympathisanten? want ze zeggen wel "ik ben zaza". terwijl een geassimileerd persoon zou zeggen "ik ben turk".
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189411919
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:47 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Wat fijn dat jij mij mijn geschiedenis leert, ik vind mijzelf een Koerd, maar niet elke Zaza vindt dat en daar heb ik respect voor. Het is maar een stempel.
De Turkse assimilatie heeft bij ons ook redelijk gewerkt, ik spreek de taal niet, maar dat zegt niets over mijn roots. Mijn volk heeft geleden onder die Turken, dat vergeet ik niet zo, hoor.
Zolang jij jezelf als Koerd blijft identificeren ben je een Koerd. Een taal kan nog altijd geleerd worden. Vergeet niet dat Hebreeuws een zo goed als uitgestorven taal was; tegenwoordig is het de moedertaal van bijna alle Joden.
  zondag 13 oktober 2019 @ 13:54:13 #39
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189411925
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:43 schreef craziness het volgende:
Veruit de meeste Zaza's identificeren zich als Koerdisch. De Zaza die dat niet doen, en dat zijn er weinig, zijn pionnetjes van de Turkse staat die op deze manier onenigheid wilt creëren tussen Koerden. Lees eens wat historische boeken, en je zult zien dat de Zaza vóór de oprichting van de Turkse Terror Republiek altijd geclassificeerd werden als Koerdisch. Zazaki, de taal die de Zaza Koerden spreken, is verwant aan het Hawrami-Gorani, een taal die gesproken wordt door de Koerden in Hawraman Regio van Iran - en ja, ook zij identificeren zich als Koerdisch en hebben dat altijd gedaan.

Demirtas, de leider van de HDP, is een Zaza Koerd. De Zaza Koerden hebben een enorm belangrijke rol gespeeld in de Koerdische strijd tegen Turks-Islamofascisme. De Dersim Opstand, een vroege nationalistische Koerdische beweging, werd geleid door Zaza Koerden.

Turken zijn in geen positie om te vertellen wie Koerden zijn en wie niet. Het Turkse volk is zelf een in de war volk; voor de Eerste Wereldoorlog was nog geen 20% van wat nu Turkije is Turks. De meesten Turken zijn geassimileerd. Het zijn volkeren zonder moreel eergevoel en die niets gaven om hun achtergrond en echte identiteit. Neem bijvoorbeeld de Turken van de Zwarte Zee; het zijn de meest nationalistische en racistische Turken die er zijn, maar 100 jaar geleden waren het bijna allemaal Christenen die geen Turks spraken. De reden voor de Turkse haat jegens Koerden is simpel te verklaren; na 100 jaar zijn Koerden het enige volk dat hun identiteit heeft kunnen behouden, en veel 'Turken' zien dat en het herinnert hen aan hoe makkelijk zij hun echte identiteit hebben losgelaten.

In het kort; Turkse barbarisme en nationalisme is gewoon onzekerheid en spijt.
Op YouTube heb je diverse Turken die een DNA test hebben gedaan, de meeste zijn nog meer Grieks/Italiaans dan dat met 'west/central Aziaat zijn'. Sommige hebben zelfs helemaal geen Aziatisch bloed..
pi_189411933
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:51 schreef craziness het volgende:

[..]

Het probleem met deze mensen is dat het nationalisten zijn die heel simpel denken. Het Koerdische volk is enorm divers en cultuur en linguistisch het rijkste volk in het Midden-Oosten.

Om even op jullie discussie in te gaan;

Je hebt Zaza Koerden die Alevi zijn
Je hebt Zaza Koerden die Sunni zijn
Je hebt Kurmanj Koerden die Alevi zijn
Je hebt Kurmanj Koerden die Sunni zijn
Je hebt Kurmanj Koerden die Yezidi zijn
Je hebt Goran Koerden die Yarsan (Ahl-e Haqq zijn)
Ahl-e Haqq is verwant aan het Alevisme dat o.a. door de Koerden van Malatya en Dersim wordt uitgevoerd
Je hebt Sorani Koerden die Yarsan zijn
Je hebt Hawrami Koerden die Yarsan zijn
Je hebt Sorani Koerden die Shi'ite zijn
Je hebt Kellhurri Koerden die Shi'ite zijn
Je hebt Joodse Koerden
Je hebt Christenen
Je hebt Zoroastrians
Je hebt Gorani Koerden die Sufi zijn
...

De lijst is lang en gaat alsmaar door. En dan heb je nog de velen verschillende dialecten en subdialecten, en Koerden kunnen ook kwa uiterlijk erg van elkaar verschillen (Kellhurri verwant aan de Sorani zijn bijvoorbeeld langer, zoals de Kurmanj nomaden, terwijl de Goran and Jaf Koerden - die historisch van een lagere klasse waren - korter zijn).

Een ieder die denkt even de Koerden op te kunnen sommen is een fraudeur.
dus DE koerden bestaan niet? :P

ben jij ook koerd trouwens?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189411941
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:51 schreef craziness het volgende:

[..]

Het probleem met deze mensen is dat het nationalisten zijn die heel simpel denken. Het Koerdische volk is enorm divers en cultuur en linguistisch het rijkste volk in het Midden-Oosten.

Om even op jullie discussie in te gaan;

Je hebt Zaza Koerden die Alevi zijn
Je hebt Zaza Koerden die Sunni zijn
Je hebt Kurmanj Koerden die Alevi zijn
Je hebt Kurmanj Koerden die Sunni zijn
Je hebt Kurmanj Koerden die Yezidi zijn
Je hebt Goran Koerden die Yarsan (Ahl-e Haqq zijn)
Ahl-e Haqq is verwant aan het Alevisme dat o.a. door de Koerden van Malatya en Dersim wordt uitgevoerd
Je hebt Sorani Koerden die Yarsan zijn
Je hebt Hawrami Koerden die Yarsan zijn
Je hebt Sorani Koerden die Shi'ite zijn
Je hebt Kellhurri Koerden die Shi'ite zijn
Je hebt Joodse Koerden
Je hebt Christenen
Je hebt Zoroastrians
Je hebt Gorani Koerden die Sufi zijn
...

De lijst is lang en gaat alsmaar door. En dan heb je nog de velen verschillende dialecten en subdialecten, en Koerden kunnen ook kwa uiterlijk erg van elkaar verschillen (Kellhurri verwant aan de Sorani zijn bijvoorbeeld langer, zoals de Kurmanj nomaden, terwijl de Goran and Jaf Koerden - die historisch van een lagere klasse waren - korter zijn).

Een ieder die denkt even de Koerden op te kunnen sommen is een fraudeur.
wat is Ahl-e Haqq? Ehli-Beyt?

quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja? of is het een vorm van afstand nemen van het koerdische nationalisme van de pkk en pkk sympathisanten? want ze zeggen wel "ik ben zaza". terwijl een geassimileerd persoon zou zeggen "ik ben turk".
Nee, want niet elke Koerd is een PKK sympathisant. Slayaga, je denkt echt te Turks, hou er mee op. Er zijn mensen die hun Zaza nationaliteit als niet Turks en niet Koerdisch zien, er zijn meerdere smaken hoor.

quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:54 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Op YouTube heb je diverse Turken die een DNA test hebben gedaan, de meeste zijn nog meer Grieks/Italiaans dan dat met 'west/central Aziaat zijn'. Sommige hebben zelfs helemaal geen Aziatisch bloed..
Ik heb er ook één gedaan, ik ben puurder dan de meeste Turken hier :D
pi_189411957
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja? of is het een vorm van afstand nemen van het koerdische nationalisme van de pkk en pkk sympathisanten? want ze zeggen wel "ik ben zaza". terwijl een geassimileerd persoon zou zeggen "ik ben turk".
Wat is dit voor argumentatie? Koerden identificeren zich vaak met wat voor hen het nauwst/dichtsbij is.

In Turks Koerdistan zegt bijna elke Koerd "Ez Kurmanjim" - "Ik ben Kurmanji (Koerd)"
In Irak zeggen ze "Min Kurdim" - "Ik ben Koerd"
Of ze zeggen "Min Soranim / Badhinim / Kellhurrim / Hawramim" etc.

Je kunt het vergelijken met "Ik ben Brabander", "Hollander", etc. je weet dan toch ook iemand een Nederlander is, zonder dat hij of zij dat expliciet moet zeggen?

Talen en identiteiten zijn complex.
pi_189411978
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:54 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Op YouTube heb je diverse Turken die een DNA test hebben gedaan, de meeste zijn nog meer Grieks/Italiaans dan dat met 'west/central Aziaat zijn'. Sommige hebben zelfs helemaal geen Aziatisch bloed..
de mensheid is 1 grote familie, vooral een land als turkije dat door de millennia heen een doorgang is geweest van vele volkeren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189411984
Deze kaart toont waar de Koerden in de meerderheid zijn. Ze vormen minder dan 30% van de bevolking in de beoogde veiligheidsstrip.

Turkije heeft al verklaard de Arabieren in de Arabische gebieden te huisvesten.

pi_189411993
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:55 schreef Cronometer het volgende:
Ik heb er ook één gedaan, ik ben puurder dan de meeste Turken hier :D
:')
pi_189411997
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:55 schreef Cronometer het volgende:

[..]

wat is Ahl-e Haqq? Ehli-Beyt?

Ahl-e Haqq betekent "Mensen van de Waarheid" en zijn een Koerdisch religieuze gemeenschap in Iraans en Iraaks Koerdistan. Ze staan ook bekend als Yarsan en Kaka'i Koerden en hun religie is gerelateerd aan het Alevisme van de Koerden in Dersim, Malatya, etc. maar niet precies hetzelfde. Het is een spirituele religie dat zijn roots heeft in het Mithraisme en Zoroastranisme, met wat Islamitische en andere Abrahameese invloeden. Het is een zeer muzikale en poetische religie; de Koerdische tanbur is een heilig instrument en dit is hoe ze "bidden":


Een bekend aanhanger is de Koerdische zanger Shahram Nazeri, bekend voor zijn muzikale interpretaties van Rumi's poezie;

pi_189412013
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:00 schreef craziness het volgende:

[..]

Ahl-e Haqq betekent "Mensen van de Waarheid" en zijn een Koerdisch religieuze gemeenschap in Iraans en Iraaks Koerdistan. Ze staan ook bekend als Yarsan en Kaka'i Koerden en hun religie is gerelateerd aan het Alevisme van de Koerden in Dersim, Malatya, etc. maar niet precies hetzelfde. Het is een spirituele religie dat zijn roots heeft in het Mithraisme en Zoroastranisme, met wat Islamitische en andere Abrahameese invloeden. Het is een zeer muzikale en poetische religie; de Koerdische tanbur is een heilig instrument en dit is hoe ze "bidden":


Een bekend aanhanger is de Koerdische zanger Shahram Nazeri, bekend voor zijn muzikale interpretaties van Rumi's poezie;

Wij komen oorspronkelijk uit Dersim, heb hier nooit van gehoord
pi_189412027
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

:')
Haat maar.
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:04:06 #49
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189412029
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

de mensheid is 1 grote familie, vooral een land als turkije dat door de millennia heen een doorgang is geweest van vele volkeren.
Klopt klopt. Al is Turkije vooral in de laatste 300 erg vermengd. Wel erg interessant trouwens. Wellicht dat Turkije 1 van de meest vermengde landen is van de oude wereld. Was vorige week in Istanbul, je zag echt alle soorten 'rassen', en allen waren Turk :p. Ik snap ik die haat of die misplaatste trots ook niet van die Turken, aangezien zij helemaal geen 'Turken' zijn. :P
pi_189412034
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:59 schreef polderturk het volgende:
Deze kaart toont waar de Koerden in de meerderheid zijn. Ze vormen minder dan 30% van de bevolking in de beoogde veiligheidsstrip.

Turkije heeft al verklaard de Arabieren in de Arabische gebieden te huisvesten.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:59 schreef polderturk het volgende:
Deze kaart toont waar de Koerden in de meerderheid zijn. Ze vormen minder dan 30% van de bevolking in de beoogde veiligheidsstrip.

Turkije heeft al verklaard de Arabieren in de Arabische gebieden te huisvesten.

[ afbeelding ]
Onzin map. De Arabieren die de Turken willen huisvesten komen uit Homs en Hama; het doel van de Turken is het wijzigen van de demografie. De 90% van de Arabische vluchtelingen in Turkije komen helemaal niet uit dat gebied.

Veruit de meeste mensen in Rojava wonen in de 30 kilometer jihadisten-zone dat Erdogan wilt creeren. De rest van Rojava is in feite een barre woestijn. Qamishli, Kobane, Afrin, Hasakah, Derik, etc. zijn allemaal Koerdische steden met Armeense, Assyrische, en Arabische minderheden. Je hebt geen idee waar je het over hebt.
pi_189412036
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:59 schreef polderturk het volgende:
Deze kaart toont waar de Koerden in de meerderheid zijn. Ze vormen minder dan 30% van de bevolking in de beoogde veiligheidsstrip.

Turkije heeft al verklaard de Arabieren in de Arabische gebieden te huisvesten.

[ afbeelding ]
Ah ze zijn toch in de minderheid dus mag je ze met geweld wegjagen.

Heb je ook een kaartje van Nederland met percentage Turken?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189412042
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:04 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Klopt klopt. Al is Turkije vooral in de laatste 300 erg vermengd. Wel erg interessant trouwens. Wellicht dat Turkije 1 van de meest vermengde landen is van de oude wereld. Was vorige week in Istanbul, je zag echt alle soorten 'rassen', en allen waren Turk :p. Ik snap ik die haat of die misplaatste trots ook niet van die Turken, aangezien zij helemaal geen 'Turken' zijn. :P
Ik lees nu wat historische boeken, een is geschreven begin 20e eeuw. Daarin wordt beschreven hoe de taal van de straat in Istanbul alles is - behalve Turks.
pi_189412047
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:03 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Haat maar.
Ik haat niet hoor, dat gaat van jou uit.
pi_189412054
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik haat niet hoor, dat gaat van jou uit.
Mijn haat is puur gericht op jou, maar dat is altijd al zo geweest.
pi_189412059
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:04 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ah ze zijn toch in de minderheid dus mag je ze met geweld wegjagen.

Heb je ook een kaartje van Nederland met percentage Turken?
Dat zeg ik helemaal niet.
Ze zeggen dat Turkije de demografie gaat veranderen door miljoenen Arabieren naar Koerdisch gebied te verhuizen. Dat is helemaal niet het geval.
pi_189412062
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:04 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ah ze zijn toch in de minderheid dus mag je ze met geweld wegjagen.

Heb je ook een kaartje van Nederland met percentage Turken?
Zijn kaart en informatie is complete onzin. Er wonen 2-3 miljoen Koerden in Rojava (Noord-Oost Syrie), en 99% van hen woont in de 30 kilometer zone dat de Turken willen bezetten. Op de kaart lijkt Rojava groot, maar ten zuiden van die 30 kilometer is er bijna niks. Het is allemaal onbewoond woestijn met de uitzondering van Raqqa; en laat nou Raqqa de enige stad zijn die NIET Koerdisch is. En daar komen de Turken natuurlijk niet.

Dit is etnische zuivering.
pi_189412073
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:06 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet.
Ze zeggen dat Turkije de demografie gaat veranderen door miljoenen Arabieren naar Koerdisch gebied te verhuizen. Dat is helemaal niet het geval.
Dat is zeker wel het geval. Het gebied dat de Turken willen innemen is het bewoonde gebied van Rojava. Daar wonen 2-3 miljoen Koerden. Er is NIETS ten zuiden van die 30 kilometer. De Turken willen de Koerden de woestijn in jagen en dat gebied bevolken met Arabieren die helemaal niet uit dat gebied komen.

Stop met het spreiden van misinformatie en Turkse propaganda.
pi_189412079
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:07 schreef craziness het volgende:

[..]

Dit is etnische zuivering.
daar is Turkije dan ook groot mee geworden. :)
pi_189412082
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:02 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Wij komen oorspronkelijk uit Dersim, heb hier nooit van gehoord
Koerden zijn cultureel en linguïstisch een schatrijk volk :)
pi_189412085
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:06 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Mijn haat is puur gericht op jou, maar dat is altijd al zo geweest.
Soguk bir kalpten sicak bir söz çıkmaz. :* ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2019 14:10:19 ]
pi_189412098
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:09 schreef craziness het volgende:

[..]

Koerden zijn cultureel en linguïstisch een schatrijk volk :)
Dat zal niemand ontkennen.
pi_189412100
Met behulp van Turkse bombardementen en Turks-Jihadistische aanvallen zijn 785+ ISIS terroristen erin geslaagd te onstnappen uit een gevangenis in Ain Issa;

https://www.rudaw.net/english/middleeast/syria/131020192

pi_189412101
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Soguk bir kalpten sicak bir söz çıkmaz. :* ;)
Het is maar Fok, IRL zijn we allemaal anders. Chill maar.
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:12:01 #64
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189412109
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:09 schreef craziness het volgende:

[..]

Koerden zijn cultureel en linguïstisch een schatrijk volk :)
Leuke vrouwen ook, die zonder snor tenminste.
pi_189412117
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:11 schreef craziness het volgende:
Met behulp van Turkse bombardementen en Turks-Jihadistische aanvallen zijn 785+ ISIS terroristen erin geslaagd te onstnappen uit een gevangenis in Ain Issa;

https://www.rudaw.net/english/middleeast/syria/131020192

[ afbeelding ]
Tja dit is wat ze het liefste wouden. Turkije is een terroristen staat. Die gelijk staat aan Nkorea en Iran.
pi_189412118
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:11 schreef craziness het volgende:
Met behulp van Turkse bombardementen en Turks-Jihadistische aanvallen zijn 785+ ISIS terroristen erin geslaagd te onstnappen uit een gevangenis in Ain Issa;

https://www.rudaw.net/english/middleeast/syria/131020192

[ afbeelding ]
Dat is wel zorgelijk ja. Gelukkig zijn het wel vooral vrouwen/kinderen geloof ik.
pi_189412139
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:56 schreef craziness het volgende:

[..]

Wat is dit voor argumentatie? Koerden identificeren zich vaak met wat voor hen het nauwst/dichtsbij is.

In Turks Koerdistan zegt bijna elke Koerd "Ez Kurmanjim" - "Ik ben Kurmanji (Koerd)"
In Irak zeggen ze "Min Kurdim" - "Ik ben Koerd"
Of ze zeggen "Min Soranim / Badhinim / Kellhurrim / Hawramim" etc.

Je kunt het vergelijken met "Ik ben Brabander", "Hollander", etc. je weet dan toch ook iemand een Nederlander is, zonder dat hij of zij dat expliciet moet zeggen?

Talen en identiteiten zijn complex.
veel info, maar dan weet ik nog steeds niet waarom de ene zaza zegt ik ben koerd en de andere zegt ik ben geen koerd, terwijl ze dezelfde achtergrond hebben :P

is het misschien een puur subjectieve beleving wat ze omschrijven.

een beetje net als zihni ozdil die zegt, "ik ben geen turk, ik ben een nederlander" ?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189412164
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

veel info, maar dan weet ik nog steeds niet waarom de ene zaza zegt ik ben koerd en de andere zegt ik ben geen koerd, terwijl ze dezelfde achtergrond hebben :P

is het misschien een puur subjectieve beleving wat ze omschrijven.

een beetje net als zihni ozdil die zegt, "ik ben geen turk, ik ben een nederlander" ?
Oke, nog een keer:

Sommigen vinden zichzelf Turks, sommigen Koerdisch en sommigen geen van beiden en daarom noemen ze zich Zaza. Als jij aan mij vraagt wat is je geloof, geef ik ook een bepaald antwoord en niet wat jij antwoordt. Wij zijn anders dan jullie, vandaar dat we anders antwoorden.
pi_189412234
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:06 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet.
Ze zeggen dat Turkije de demografie gaat veranderen door miljoenen Arabieren naar Koerdisch gebied te verhuizen. Dat is helemaal niet het geval.
ik snap dat je de turkse zijde wil steunen... maar dit is gewoon ethnische zuivering, punt. iedereen kan dat snappen.
pi_189412250
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:04 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Klopt klopt. Al is Turkije vooral in de laatste 300 erg vermengd. Wel erg interessant trouwens. Wellicht dat Turkije 1 van de meest vermengde landen is van de oude wereld. Was vorige week in Istanbul, je zag echt alle soorten 'rassen', en allen waren Turk :p.
wat dat betreft is turkije vreselijk rijk. idd.

quote:
Ik snap ik die haat of die misplaatste trots ook niet van die Turken, aangezien zij helemaal geen 'Turken' zijn. :P
maar die rijkdom dat door de eeuwen heen is gegroeid, werd een grote bedreiging door het nationalisme dat mede ervooro heeft gezorgd dat het ottomaanse rijk uitelkaar viel, immers het nationalisme kwam op, zowel de ottomaanse staat als de volkeren onder de ottomanen werden als het ware vergiftigd door deze europese ideologie. het gevolg was dat verschillende volkeren dachten van, "hey wij zijn serven, bulgaren, grieken, etc. en wij moeten allemaal een eigen land krijgen" gelijktijdig gingen de ottomanen die zwaar geislamiseerd waren turks nationalisme promoten onder niet turken, en uiteindelijk was het klaar met de multi etnische staat. en toen de turkse republiek werd gesticht heeft men er beust voor gekozen om het nationalisme als een voor man nieuwe staatsgodsdienst door de strot van de bevolking te duwen. en dit project is voornamelijk gelukt met uitzondering van een grote groep koerden.

darnaast wat is een "turk"? ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189412267
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:05 schreef craziness het volgende:

[..]

Ik lees nu wat historische boeken, een is geschreven begin 20e eeuw. Daarin wordt beschreven hoe de taal van de straat in Istanbul alles is - behalve Turks.
istanbul was cosmopoltiet. grieken en armeniers vooral
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189412271
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:09 schreef Cronometer het volgende:

[..]

daar is Turkije dan ook groot mee geworden. :)
nationbuilding is a bitch
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189412277
quote:
Bommen vallen, onschuldige mensen lijden, IS-barbaren wandelen de gevangenis uit, Turkije trekt zich nergens wat van aan, maar VVD’er Koopmans zegt ‘de Corendon vakanties’ niet op het spel te willen zetten.#Buitenhof

— Lilian Marijnissen (@MarijnissenL) October 13, 2019
quote:
Turkish state-backed media hails a “successful operation” to “neutralize” an unarmed 35-year old woman working to unite Arabs, Christians, and Kurds in NE Syria. Ms. Hevrin Khalef was reportedly dragged from a vehicle and shot to death. That’s a war crime. https://t.co/O5hEVQ28jt pic.twitter.com/dn6cl7VUZr

— Brett McGurk (@brett_mcgurk) October 12, 2019
dat was Hevrin Khalaf, Koerdische politica en vrouwenrechtenactivist
pi_189412281
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:11 schreef craziness het volgende:
Met behulp van Turkse bombardementen en Turks-Jihadistische aanvallen zijn 785+ ISIS terroristen erin geslaagd te onstnappen uit een gevangenis in Ain Issa;

https://www.rudaw.net/english/middleeast/syria/131020192

[ afbeelding ]
*O*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189412299
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:16 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Oke, nog een keer:

Sommigen vinden zichzelf Turks, sommigen Koerdisch en sommigen geen van beiden en daarom noemen ze zich Zaza. Als jij aan mij vraagt wat is je geloof, geef ik ook een bepaald antwoord en niet wat jij antwoordt. Wij zijn anders dan jullie, vandaar dat we anders antwoorden.
zo geheimzinnig ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189412308
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik snap dat je de turkse zijde wil steunen... maar dit is gewoon ethnische zuivering, punt. iedereen kan dat snappen.
social engineering klinkt beter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189412318
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

zo geheimzinnig ;(
Ik zal NOOOOOOITTT zeggen, ben muslumanim, omdat ik niet met jullie geassocieerd wens te worden. Vandaar dat ik het altijd verduidelijk.
pi_189412321
''Turkish President Recep Tayyip Erdogan: The arms embargo to Turkey by Western countries will not stop our operations in Syria''
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 oktober 2019 @ 14:30:24 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189412322
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:04 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Klopt klopt. Al is Turkije vooral in de laatste 300 erg vermengd. Wel erg interessant trouwens. Wellicht dat Turkije 1 van de meest vermengde landen is van de oude wereld. Was vorige week in Istanbul, je zag echt alle soorten 'rassen', en allen waren Turk :p. Ik snap ik die haat of die misplaatste trots ook niet van die Turken, aangezien zij helemaal geen 'Turken' zijn. :P
Istanbul, of zoals het ooit Constantinopel heette, is millennia één van de belangrijkste steden van Europa en het MO geweest en pas in de 20e eeuw echt Turks geworden. Een stad of Ankara zal een heel ander beeld geven ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189412345
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:30 schreef JeroinBMX het volgende:
''Turkish President Recep Tayyip Erdogan: The arms embargo to Turkey by Western countries will not stop our operations in Syria''
de schoft!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189412402
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:30 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik zal NOOOOOOITTT zeggen, ben muslumanim, omdat ik niet met jullie geassocieerd wens te worden. Vandaar dat ik het altijd verduidelijk.
je bent alevi dan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189412415
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

je bent alevi dan?
Dat weet je al, deli mi ne.
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:37:36 #83
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189412417
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Istanbul, of zoals het ooit Constantinopel heette, is millennia één van de belangrijkste steden van Europa en het MO geweest en pas in de 20e eeuw echt Turks geworden. Een stad of Ankara zal een heel ander beeld geven ;)
Mua, volgens mij heeft 65% van de inwoners van Istanbul roots elders in Turkije, en dan met name het binnenland. Het groeit extreem snel.
pi_189412429
US forces withdraw from Kobani, due to the Turkish operation in the area

LOL. Binnenkort zal dat stadje de naam ''Ayn El Arap'' krijgen.
pi_189412430
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:37 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Dat weet je al, deli mi ne.
nu wel :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189412449
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:37 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Mua, volgens mij heeft 65% van de inwoners van Istanbul roots elders in Turkije, en dan met name het binnenland. Het groeit extreem snel.
dit zou best kunnen, z is mijn moeders kant van de familie op 1 zus na, iedereen een migrant in istanbul
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:40:50 #87
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189412454
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:05 schreef craziness het volgende:

[..]

Ik lees nu wat historische boeken, een is geschreven begin 20e eeuw. Daarin wordt beschreven hoe de taal van de straat in Istanbul alles is - behalve Turks.
Welk boek lees je?
pi_189412461
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:38 schreef JeroinBMX het volgende:
US forces withdraw from Kobani, due to the Turkish operation in the area

LOL. Binnenkort zal dat stadje de naam ''Ayn El Arap'' krijgen.
korrel zput dit soort berichten
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189412466
''@EsperDOD confirms that roughly 1,000 U.S. troops will be evacuating from northern Syria after latest Trump policy announcement in a "deliberate withdrawal."'

Holy shit. Dit zou betekenen dat Assad vanuit het zuiden zal toeslaan.
pi_189412492
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:41 schreef JeroinBMX het volgende:
''@:EsperDOD confirms that roughly 1,000 U.S. troops will be evacuating from northern Syria after latest Trump policy announcement in a "deliberate withdrawal."'

Holy shit. Dit zou betekenen dat Assad vanuit het zuiden zal toeslaan.
je komt met wel errug veel sensationeel nieuws :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:45:36 #91
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189412511
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

je komt met wel errug veel sensationeel nieuws :D
Idd, dat zou zeer wss ook betekenen dat Rusland op den duur tegenover Turkije komt te staan.
pi_189412527
#BREAKING: President Trump has ordered 1,000 US troops to be pulled back from northern Syria due to Turkey's incursion - Defense Secretary @EsperDoD
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:47:14 #93
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189412530
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit zou best kunnen, z is mijn moeders kant van de familie op 1 zus na, iedereen een migrant in istanbul
Mijn Turkse vrienden aldaar ook. Kars, Izmir, Kayserie, Rize. :P. Je ziet het vaak aan het uiterlijk ook. Die uit Kars kan zo door als Armeen, die uit Kayserie als Mongool en die uit Izmir als Griek.
pi_189412533
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:45 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Idd, dat zou zeer wss ook betekenen dat Rusland op den duur tegenover Turkije komt te staan.
Die werken samen. Ze zullen samen de Koerden eruit trappen.
pi_189412541
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:47 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Die werken samen. Ze zullen samen de Koerden eruit trappen.
Sinds wanneer werken die samen
pi_189412544
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:47 schreef Cronometer het volgende:
quote:

Op zondag 13 oktober 2019 14:47 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Die werken samen. Ze zullen samen de Koerden eruit trappen.
Sinds wanneer werken die samen
Sinds een aantal jaar.
pi_189412622
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:47 schreef JeroinBMX het volgende:
#BREAKING: President Trump has ordered 1,000 US troops to be pulled back from northern Syria due to Turkey's incursion - Defense Secretary @:EsperDoD
Fake news. Ik ben op zijn twitter en dat staat nergens.
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:54:59 #98
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189412646
Als die veilige zone er eenmaal is, kunnen we dan de Syriërs hier ook daar naar toe sturen?
pi_189412669
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:53 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Fake news. Ik ben op zijn twitter en dat staat nergens.
https://www.newsobserver.(...)rticle236090893.html

https://www.yahoo.com/new(...)lxIwW3u2DvMLugbHlE6q
pi_189412731
brett_mcgurk twitterde op zondag 13-10-2019 om 13:31:25 * US forces fired on “danger close” * Female politician brutally murdered* Turkish forces operating well outside “security mechanism” area * Increasingly impossible for US forces to remain in Syria at all * No plan to take care of anyone who worked with us Total disaster reageer retweet
pi_189412749
Er zal geen enkel Koerd overblijven in geheel Syrië na deze totale terugtrekking van de Amerikanen. Dit zal een verwoestende effect hebben op de Koerdische volk. Enige laatste optie is vluchten naar noord-Irak nu het nog misschien kan.
pi_189412764
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189412790
quote:
Ik las dat deze mensen vroegere El Nusra jihadisten zijn. Klopt dat?
pi_189412811
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:05 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik las dat deze mensen vroegere El Nusra jihadisten zijn. Klopt dat?
Er is geen verschil tussen TFSA/FSA/ En Al Nusra. Enige wat anders is, is hun naam.
pi_189412817
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:05 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik las dat deze mensen vroegere El Nusra jihadisten zijn. Klopt dat?
Ik denk dat er een genocide tegen de Koerden zal plaats vinden in dat gebied. Assad zal zeer binnenkort ook binnenvallen nadat Amerika al zijn troepen terug trekt. Assad is nog veel wreder dan El Nusra aangezien Assad veeeeeel meer mensen heeft gedood.
pi_189412859
U.S. history repeating itself with Trump’s decision to abandon Kurds - Guardian



U.S. President Donald Trump's green light for a Turkish offensive in Kurdish-held northeast Syria is one of many disappointments Kurds had in the history, the Guardian said on Sunday.

"Last week’s decision by the White House not to stand in the way of Turkish invasion builds on a bitter history of Kurds being embraced, then spurned by capricious American administrations going back to 1975," the Guardian said.

Trump’s decision began with a phone call two weeks ago with Turkish President Recep Tayyip Erdoğan, after which the White House abruptly announced the withdrawal of U.S. troops out of northeast Syria.

Erdoğan has long urged Trump to break the U.S. relationship with Syrian Kurds, as he fears the autonomous area they carved out in Syria will inspire Turkey’s Kurdish minority.

In 1975, Iraqi Prime Minister Saddam Hussein struck Kurdish peshmergas when The United States abruptly cut support for the Kurdish fighters after a peace deal between Iraq and Iran, Guardian said.

As Washington and Iraq had been continuing to strengthen ties, the Iraqi government killed some 5,000 people, mostly civilians, with a chemical weapons attack in the northern city of Halabja in 1988, the Guardian noted.

A couple of years later, the United States once again reached out the Kurdish peshmergas, encouraging them to launch an insurgency, after Hussein became an enemy of Washington following the Iraqi invasion of Kuwait. However, the U.S. backing fell short to avoid defeating of Kurdish forces by Iraqi forces, according to Guardian.

Kurds have become the key ally for the United States in the fight against the Islamic State (ISIS), however, Trump shocked the world by announcing U.S. troops would stand aside when Turkey attacks Kurdish forces, "who until a few days ago were the US’s staunchest allies in the fight against IS," it said.

https://ahvalnews.com/us-(...)andon-kurds-guardian
pi_189412876
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:07 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Ik denk dat er een genocide tegen de Koerden zal plaats vinden in dat gebied. Assad zal zeer binnenkort ook binnenvallen nadat Amerika al zijn troepen terug trekt. Assad is nog veel wreder dan El Nusra aangezien Assad veeeeeel meer mensen heeft gedood.
Van Assad hebben we geen beelden dat hij hoofden afhakt, of heb jij die wel.
pi_189412883
Trump verklaard dat de Koerden lafaards zijn op twitter en zegt dat ze het maar zelf moeten uitzoeken:

realDonaldTrump twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:09:21 Do you remember two years ago when Iraq was going to fight the Kurds in a different part of Syria. Many people wanted us to fight with the Kurds against Iraq, who we just fought for. I said no, and the Kurds left the fight, twice. Now the same thing is happening with Turkey...... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:09:21 .....The Kurds and Turkey have been fighting for many years. Turkey considers the PKK the worst terrorists of all. Others may want to come in and fight for one side or the other. Let them! We are monitoring the situation closely. Endless Wars! reageer retweet
pi_189412906
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:11 schreef JeroinBMX het volgende:
Trump verklaard dat de Koerden lafaards zijn op twitter en zegt dat ze het maar zelf moeten uitzoeken:

realDonaldTrump twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:09:21 Do you remember two years ago when Iraq was going to fight the Kurds in a different part of Syria. Many people wanted us to fight with the Kurds against Iraq, who we just fought for. I said no, and the Kurds left the fight, twice. Now the same thing is happening with Turkey...... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:09:21 .....The Kurds and Turkey have been fighting for many years. Turkey considers the PKK the worst terrorists of all. Others may want to come in and fight for one side or the other. Let them! We are monitoring the situation closely. Endless Wars! reageer retweet
Koerden zijn niet laf, die mensen gaan zonder vrees voor dood hun strijd aan, terwijl de Turken hier internethelden zitten uit te hangen en hun dienstplicht niet vervullen. Stop eens met je onzin.
pi_189412909
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:10 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Van Assad hebben we geen beelden dat hij hoofden afhakt, of heb jij die wel.
Je weet denk ik wel dat Assad de meeste doden op zijn naam heeft staan toch? Het is daarnaast algemeen bekend dat hij én zijn dictator vader niets met de Koerden had. Koerden werden niet eens erkend als staatsburger. Hij zal ze bruut uitmoorden , daar zal El Nusra of welke terroristische organisatie dan ook , zelfs ISIS niet bij kunnen komen.
pi_189412925
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:13 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Je weet denk ik wel dat Assad de meeste doden op zijn naam heeft staan toch? Het is daarnaast algemeen bekend dat hij én zijn dictator vader niets met de Koerden had. Koerden werden niet eens erkend als staatsburger. Hij zal ze bruut uitmoorden , daar zal El Nusra of welke terroristische organisatie dan ook , zelfs ISIS niet bij kunnen komen.
Ik claim niet dat Assad goed is, maar nergens claim ik dat het ene varken beter is dan het andere varken. Jij wel.
pi_189412936
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:13 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Koerden zijn niet laf, die mensen gaan zonder vrees voor dood hun strijd aan, terwijl de Turken hier internethelden zitten uit te hangen en hun dienstplicht niet vervullen. Stop eens met je onzin.
Dat is niet helemaal waar. Alleen wanneer Amerika het echte werk doet , alleen dan zijn ze ''sterk''. Voor de rest is het een groot grap. Totale mislukkelingen. Zie bijv een aantal jaar terug toen Irak besloot om de Koerden in noord-Irak de oorlog te verklaren waarbij ze Kerkuk zeer snel hadden overgenomen waarbij de peshmerga huilend wegrenden. Toen liet Amerika ze ook in de steek. Wanneer de Koerden het zelf moeten doen is het snel klaar. Vandaar dat Trump dat zegt.
pi_189412946
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:08 schreef craziness het volgende:

[..]

Dat is zeker wel het geval. Het gebied dat de Turken willen innemen is het bewoonde gebied van Rojava. Daar wonen 2-3 miljoen Koerden. Er is NIETS ten zuiden van die 30 kilometer. De Turken willen de Koerden de woestijn in jagen en dat gebied bevolken met Arabieren die helemaal niet uit dat gebied komen.

Stop met het spreiden van misinformatie en Turkse propaganda.
Onzin. 70% van het gebied is Arabisch. Turkije wil de Arabieren in de Arabische gebieden huisvesten en de Koerden in de Koerdische gebieden.
pi_189412947
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:14 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik claim niet dat Assad goed is, maar nergens claim ik dat het ene varken beter is dan het andere varken. Jij wel.
Het zijn allemaal 1 grote bende stront. Ik claim niet dat de ene beter is dan de ander. Alleen Assad steekt er wel bovenuit als we over ''slechtst'' spreken. Dat zeker.
pi_189412959
Turkse leger is van plan om nog veel verder op te trekken dan initieel was afgesproken:

''Defense Secretary Mark Esper: “The Turks now intend to go further south [in Syria] than originally expected and to go both west and east.” @FoxNewsSunday''
pi_189412960
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:13 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Je weet denk ik wel dat Assad de meeste doden op zijn naam heeft staan toch? Het is daarnaast algemeen bekend dat hij én zijn dictator vader niets met de Koerden had. Koerden werden niet eens erkend als staatsburger. Hij zal ze bruut uitmoorden , daar zal El Nusra of welke terroristische organisatie dan ook , zelfs ISIS niet bij kunnen komen.
Je kan er op wachten tot er iemand over Assad zijn vader begint.

Denk erom wat je hier allemaal zegt want het is allemaal dikke bullshit
pi_189412964
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:11 schreef JeroinBMX het volgende:
Trump verklaard dat de Koerden lafaards zijn op twitter en zegt dat ze het maar zelf moeten uitzoeken:

realDonaldTrump twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:09:21 Do you remember two years ago when Iraq was going to fight the Kurds in a different part of Syria. Many people wanted us to fight with the Kurds against Iraq, who we just fought for. I said no, and the Kurds left the fight, twice. Now the same thing is happening with Turkey...... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:09:21 .....The Kurds and Turkey have been fighting for many years. Turkey considers the PKK the worst terrorists of all. Others may want to come in and fight for one side or the other. Let them! We are monitoring the situation closely. Endless Wars! reageer retweet
Donald Trump geeft toe dat YPG = PKK. Iets wat iedereen al weet.
Waar is Richestorage?
pi_189412979
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:07 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Ik denk dat er een genocide tegen de Koerden zal plaats vinden in dat gebied. Assad zal zeer binnenkort ook binnenvallen nadat Amerika al zijn troepen terug trekt. Assad is nog veel wreder dan El Nusra aangezien Assad veeeeeel meer mensen heeft gedood.
Je kreeg volgens mij wel een klein stijfje toen je dat typte he
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189412994
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:10 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Van Assad hebben we geen beelden dat hij hoofden afhakt, of heb jij die wel.
Volgens mij zijn de wreedheden van Assad algemeen bekend, alsmede het feit dat dit zich niet tot volwassen beperkt. Of ben je Hamza Ali Al-Khateeb al weer vergeten?
pi_189412997
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:15 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Alleen wanneer Amerika het echte werk doet , alleen dan zijn ze ''sterk''. Voor de rest is het een groot grap. Totale mislukkelingen. Zie bijv een aantal jaar terug toen Irak besloot om de Koerden in noord-Irak de oorlog te verklaren waarbij ze Kerkuk zeer snel hadden overgenomen waarbij de peshmerga huilend wegrenden. Toen liet Amerika ze ook in de steek. Wanneer de Koerden het zelf moeten doen is het snel klaar. Vandaar dat Trump dat zegt.
Is dat de reden waarom Turkije ze niet heeft kunnen vernietigen in al die jaren?
pi_189413013
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:20 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Is dat de reden waarom Turkije ze niet heeft kunnen vernietigen in al die jaren?
Turkije heeft alle macht om ze zelfs binnen een aantal dagen te vernietigen laat staan jaren. Erdogan laat zijn proxie legertje al het werk doen rustig aan stad voor stad.
  zondag 13 oktober 2019 @ 15:21:40 #123
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189413015
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:11 schreef JeroinBMX het volgende:
Trump verklaard dat de Koerden lafaards zijn op twitter en zegt dat ze het maar zelf moeten uitzoeken:

realDonaldTrump twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:09:21 Do you remember two years ago when Iraq was going to fight the Kurds in a different part of Syria. Many people wanted us to fight with the Kurds against Iraq, who we just fought for. I said no, and the Kurds left the fight, twice. Now the same thing is happening with Turkey...... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:09:21 .....The Kurds and Turkey have been fighting for many years. Turkey considers the PKK the worst terrorists of all. Others may want to come in and fight for one side or the other. Let them! We are monitoring the situation closely. Endless Wars! reageer retweet
Trump heeft dat spreekwoordelijke hek eromheen gezet en laat ze het zelf maar uitzoeken.
pi_189413019
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de wreedheden van Assad algemeen bekend, alsmede het feit dat dit zich niet tot volwassen beperkt. Of ben je Hamza Ali Al-Khateeb al weer vergeten?
De wreedheden van die turkse vriendjes zijn ook algemeen bekend he,
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189413028
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de wreedheden van Assad algemeen bekend, alsmede het feit dat dit zich niet tot volwassen beperkt. Of ben je Hamza Ali Al-Khateeb al weer vergeten?
Het ging mij er om dat hij de een minder slecht noemt dan de ander. Ik ken die hele Hamza Ali niet.

Wat mij zo ergert is dat jullie zo janken om Assad, maar wat normaler reageren bij die soennietische jihadisten
pi_189413042
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:21 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Turkije heeft alle macht om ze zelfs binnen een aantal dagen te vernietigen laat staan jaren. Erdogan laat zijn proxie legertje al het werk doen rustig aan stad voor stad.
Ugh, hou eens op met je Turkse bullshit praat. Het verveelt.
pi_189413059
''SEC. ESPER: Look it's a very terrible situation over there. A situation caused by the Turks by President Erdoğan. Despite our opposition they decided to make this incursion into Syria. And at this point in time in the last 24 hours we learned that they likely intend to expand their attack further south than originally planned and to the west. And so we know that's happening. ''..

https://www.cbsnews.com/n(...)ion-october-13-2019/
pi_189413065
quote:
Als ik die link zo lees, dan wordt volgens mij het grootste deel van de Amerikaanse troepen teruggetrokken, en gaat de YPG bij Assad en Rusland smeken.
pi_189413067
JeroinBMX is zo'n sensatiezoektype die eigenlijk hoopt dat het nog verder escaleert
pi_189413078
#BREAKING: Turkey now intends to got further south in Syria than originally expected and to go both West and East - @EsperDoD

Ottoman Empire loading...
pi_189413106
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:24 schreef Harlekien het volgende:
JeroinBMX is zo'n sensatiezoektype die eigenlijk hoopt dat het nog verder escaleert
Hij en al zn andere accounts.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189413128
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:25 schreef JeroinBMX het volgende:
#BREAKING: Turkey now intends to got further south in Syria than originally expected and to go both West and East - @:EsperDoD

Ottoman Empire loading...
Ja, fantastisch, we weten hoe die geëindigd is. Al homoseksueel seks prekend gingen ze ten onder.
  zondag 13 oktober 2019 @ 15:34:07 #133
16715 Mylene
*schatje*
pi_189413177
Abdullah Bozkurt
@abdbozkurt
·
53m
#Turkey's President #Erdogan said today he does not consider #YPG people as human beings in the first place, not interested whether they are Kurds or not, described them as terrorists. Then he added that he is not a racist.

https://mobile.twitter.com/abdbozkurt
pi_189413226
Bevrijde vrouwen in Hasake vallen het YPG/PKK kantoor aan met stenen.
pi_189413235
anfenglish twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:15:04 Turkish jets struck a convoy heading from Cizire to Serekaniye. Initial reports say that the airstrike left many people dead or wounded. Journalists from France and Brazil are also reported to be in the targeted convoy. https://t.co/LfJlmfrkbZ reageer retweet
pi_189413242
RT_com twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:40:00 Footage of deadly #ISIS attack in #Syria as terrorists detonate car bomb https://t.co/ZE1w2RGyze reageer retweet
Bedankt Turkije, we zullen nu meer van dit zien door Turkije.
  zondag 13 oktober 2019 @ 15:42:29 #137
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_189413244
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:40 schreef polderturk het volgende:
Bevrijde vrouwen in Hasake vallen het YPG/PKK kantoor aan met stenen.
Komen uit het kamp zeker, met hun mooie boerka's.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_189413256
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:42 schreef vigen98 het volgende:
RT_com twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:40:00 Footage of deadly #ISIS attack in #Syria as terrorists detonate car bomb https://t.co/ZE1w2RGyze reageer retweet
Bedankt Turkije, we zullen nu meer van dit zien door Turkije.
Niemand interesseert isis of welk ander terreurorganisatie dan ook. Ze zullen allen ten onder gaan.
pi_189413270
HaraldDoornbos twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:29:26 Ik denk dat velen zich nog steeds niet realiseren hoe serieus situatie is hier in NSyrie. Dit gaat veel verder dan "aanpakken Syrische PKK". Dit is Turkije, Islamisten, ISIS en Assad/Rusland tegen Koerden als volk. Als SDF niet snel deal maakt met Assad is 't vluchten of sterven. reageer retweet
pi_189413294
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:40 schreef polderturk het volgende:
Bevrijde vrouwen in Hasake vallen het YPG/PKK kantoor aan met stenen.
Mss kun je ook updates plaatsen wanneer ze eten ofzo.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189413295
jenanmoussa twitterde op zondag 13-10-2019 om 13:40:12 4/ I just passed SDF checkpoint in northern Syria. Due to escape of ISIS prisoners today, there are new rules at checkpoints: Every vehicle must be stopped & if necessary searched. Each passenger must show ID.Kurds here very worried that ISIS might go on local killing spree. reageer retweet
pi_189413298
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:46 schreef marsan het volgende:

[..]

Mss kun je ook updates plaatsen wanneer ze eten ofzo.
_O-
pi_189413311
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:44 schreef vigen98 het volgende:
HaraldDoornbos twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:29:26 Ik denk dat velen zich nog steeds niet realiseren hoe serieus situatie is hier in NSyrie. Dit gaat veel verder dan "aanpakken Syrische PKK". Dit is Turkije, Islamisten, ISIS en Assad/Rusland tegen Koerden als volk. Als SDF niet snel deal maakt met Assad is 't vluchten of sterven. reageer retweet
Toen ze land konden stelen van assad wilden ze ook niet echt deals sluiten.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189413329
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:47 schreef marsan het volgende:

[..]

Toen ze land konden stelen van assad wilden ze ook niet echt deals sluiten.
Tja nu Turkije samen met IS vecht moeten ze wel.
pi_189413354
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:47 schreef marsan het volgende:

[..]

Toen ze land konden stelen van assad wilden ze ook niet echt deals sluiten.
Klopt maar nu moeten ze kiezen. Of je sluit je aan bij Assad of je laat de Turken en islamitische terroristen het gebied binnenvallen of je gaat dood.
pi_189413356
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:49 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Tja nu Turkije samen met IS vecht moeten ze wel.
Assad heeft geen zin in de Koerden. Dat zei die laatst nog. ''We maken geen deals met landverraders''
pi_189413371
pi_189413386
New Kurdish ''Waar ben je Amerika!'' loading..



[ Bericht 29% gewijzigd door JeroinBMX op 13-10-2019 16:01:10 ]
pi_189413455
Laat je ondertussen niet meer overtuigrn door dit is slechtd tegen pkk

De jihadisten onder turkse vlag zijn nu zeker bezig met etnische zuiveringen
pi_189413463
Ik ben bang dat de Koerden nog maar 1 optie hebben en dat is vluchten richting Irak. :{

Turkije en zijn extremistische rebellengroepjes plegen gewoon oorlogsmisdaden in Noord-Syrië. Onvoorstelbaar dat we met zo'n schurkenstaat nog samen in de NAVO zitten.

En het enige waar de EU straks mee komt is een statement dat ze "bezorgd zijn" over de situatie. :r

Sancties komen er niet want we zijn veel te bang voor een economische recessie of voor de vluchtelingen.
pi_189413487
Grijzewolven en Arabieren vieren feest in Akcakale in Turkije na verovering van Tel Abyad:

Ozkok_A twitterde op zondag 13-10-2019 om 16:00:04 Turks and Arabs celebrate in Akcakale the capture of the Syrian border town Tel Abyad from YPG/PKK. https://t.co/urweTIymep reageer retweet
pi_189413507
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:41 schreef vigen98 het volgende:
anfenglish twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:15:04 Turkish jets struck a convoy heading from Cizire to Serekaniye. Initial reports say that the airstrike left many people dead or wounded. Journalists from France and Brazil are also reported to be in the targeted convoy. https://t.co/LfJlmfrkbZ reageer retweet
Ze zeggen dat journalisten zijn gebombardeerd, maar overal zie je wapens liggen.
Zie de video hieronder (18+)
https://mobile.twitter.co(...)/1183378048894296070

Hieronder de wapens:

https://twitter.com/baxodosus2/status/1183378821581561858?s=20
pi_189413521
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:04 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze zeggen dat journalisten zijn gebombardeerd, maar overal zie je wapens liggen.
Zie de video hieronder (18+)
https://mobile.twitter.co(...)/1183378048894296070

Hieronder de wapens:

https://twitter.com/baxodosus2/status/1183378821581561858?s=20
Daarom staat er ook konvooi denk je dat deze geen bescherming hebben?
Idioot
pi_189413526
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:25 schreef JeroinBMX het volgende:
#BREAKING: Turkey now intends to got further south in Syria than originally expected and to go both West and East - @:EsperDoD

Ottoman Empire loading...
Next genocide loading...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189413533
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:10 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Van Assad hebben we geen beelden dat hij hoofden afhakt, of heb jij die wel.
Omg wat is dit voor een retarded post. Google ff op de gasaanvallen van assad. Staan genoeg beelden op internet. En wel blijven kijken dan he en niet als een laffe hond de beelden uitzetten.
pi_189413543
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:04 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze zeggen dat journalisten zijn gebombardeerd, maar overal zie je wapens liggen.
Zie de video hieronder (18+)
https://mobile.twitter.co(...)/1183378048894296070

Hieronder de wapens:

https://twitter.com/baxodosus2/status/1183378821581561858?s=20
Misschien handig aangezien ze bescherming nodig hebben.
pi_189413568
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:05 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Daarom staat er ook konvooi denk je dat deze geen bescherming hebben?
Idioot
Ja.

Het is een konvooi met PKK/YPG strijders die door het Turkse leger is gebombardeerd.
pi_189413581
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:06 schreef SOG het volgende:

[..]

Omg wat is dit voor een retarded post. Google ff op de gasaanvallen van assad. Staan genoeg beelden op internet. En wel blijven kijken dan he en niet als een laffe hond de beelden uitzetten.
Is nooit bewezen dat dit inderdaad Assad was toch?
pi_189413612
On FOX News Sunday: Mark Esper says: "We are not going to go to war, another war in the Middle East, against a Turkey which is a longstanding NATO ally." Check your local listings. #FNS #FoxNews

video:

FoxNewsSunday twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:32:17 On FOX News Sunday: Mark Esper says: "We are not going to go to war, another war in the Middle East, against a Turkey which is a longstanding NATO ally." Check your local listings. #FNS #FoxNews https://t.co/onGOu0zHmN reageer retweet
pi_189413620
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:12 schreef JeroinBMX het volgende:
On FOX News Sunday: Mark Esper says: "We are not going to go to war, another war in the Middle East, against a Turkey which is a longstanding NATO ally." Check your local listings. #FNS #FoxNews

video:

FoxNewsSunday twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:32:17 On FOX News Sunday: Mark Esper says: "We are not going to go to war, another war in the Middle East, against a Turkey which is a longstanding NATO ally." Check your local listings. #FNS #FoxNews https://t.co/onGOu0zHmN reageer retweet
Trump is geen haar beter dan erdogan
pi_189413633
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:13 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Trump is geen haar beter dan erdogan
Er zijn paar stukjes van die video:

FoxNewsSunday twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:21:47 WATCH: Sec of Defense Mark Esper reacts to news that Trump has authorized a "deliberate withdraw" from Norther Syria. #FNS #FoxNews https://t.co/4UJEgmPCz4 reageer retweet
FoxNewsSunday twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:27:36 On FOX News Sunday: Mark Esper reacts to breaking news in Syria in the wake of President Trump pulling back troops. Esper says, "we should not put U.S. forces in between a Turkish advance." #FNS #FoxNews https://t.co/2y7gtmWO61 reageer retweet
pi_189413655
Conflicts twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:55:21 BREAKING: Turkish air strike in Ras al Ain/Sari Kani killed nine people, including five civilians: Syrian Observatory - @guyelster reageer retweet
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:16:28 #163
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_189413667
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:09 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ja.

Het is een konvooi met PKK/YPG strijders die door het Turkse leger is gebombardeerd.
Ja journalisten in een zone als daar hebben genoeg aan een gekleurd helmpje en dan laat iedereen ze met rust.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_189413706
Kurds running , again...

People of Kobani flee their homes as US forces withdraw from the city

BarzanSadiq twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:43:41 People of #Kobani flee their homes as #US forces withdraw from the city. https://t.co/7G74Qx1wpT reageer retweet
pi_189413730
Na Kobani/Ayn El Arab , trekt Amerika zich ook terug uit Ain Issa en Manbij.

#Coalition forces evacuate it's bases in #AinIssa and #Manbij - #SOHR
pi_189413737
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:09 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ja.

Het is een konvooi met PKK/YPG strijders die door het Turkse leger is gebombardeerd.
Jij zou Khalaf ook een PKK terrorist noemen om met maar voor jezelf goed te kunnen praten.
Worden gewoon burgers laf uitgemoord en jij maar lekker relativeren.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189413754
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:21 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jij zou Khalaf ook een PKK terrorist noemen om met maar voor jezelf goed te kunnen praten.
Worden gewoon burgers laf uitgemoord en jij maar lekker relativeren.
Waarom stuurt NL geen troepen naar noord-Syrië en verklaard die geen oorlog tegen Turkije? Alleen praten praten praten. :O :O :O
pi_189413768
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:23 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Waarom stuurt NL geen troepen naar noord-Syrië en verklaard die geen oorlog tegen Turkije? Alleen praten praten praten. :O :O :O
Hoeveel accounts heb jij nu al gemaakt?
pi_189413774
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:15 schreef vigen98 het volgende:
Conflicts twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:55:21 BREAKING: Turkish air strike in Ras al Ain/Sari Kani killed nine people, including five civilians: Syrian Observatory - @:guyelster reageer retweet
Je had er geen problemen mee toe Assad en Poetin hele woonwijken platbombardeerde en vergaste.
pi_189413777
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:24 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoeveel accounts heb jij nu al gemaakt?
Zelfde vraag kan ik ook aan jou vragen kurdow.
pi_189413793
LucasFoxNews twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:42:00 Chris Wallace: Does Turkey seem like much of an ally now? Defense Secretary Esper: “No, I think Turkey, the arc of their behavior over the past several years has been terrible.” @FoxNewsSunday reageer retweet
pi_189413796
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:24 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Zelfde vraag kan ik ook aan jou vragen kurdow.
Kurdow? Wat? _O- :') :') :')
pi_189413800
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:24 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je had er geen problemen mee toe Assad en Poetin hele woonwijken platbombardeerde en vergaste.
Hey, don't shoot the messenger. ;)
pi_189413802
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:23 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Waarom stuurt NL geen troepen naar noord-Syrië en verklaard die geen oorlog tegen Turkije? Alleen praten praten praten. :O :O :O
Zegt al genoeg dat dit je comeback is en dat je niet probeert deze laffe aanval goed te praten.

Dit zegt alles over jou dat je heus wel doorhebt wat hier gebeurt flink over de schreef gaat maar daar durf je de discussie niet op aan te gaan aangezien je weet dat je die zal verliezen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:27:46 #175
16715 Mylene
*schatje*
pi_189413809
-nvm
pi_189413823
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:24 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je had er geen problemen mee toe Assad en Poetin hele woonwijken platbombardeerde en vergaste.
Knappe beweringen, heb je hier ook bronnen of bewijzen van?
pi_189413835
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:27 schreef Mylene het volgende:

[..]

Moet je eens opletten als Israël schoon schip maakt in de Palestijnse gebieden? Hamas zijn natuurlijk wel vrijheidsstrijders.
Ehm waarom betrek je dit erbij? Niet mijn woorden, niet mijn mening, off-topic en leuk probeerseltje whataboutism
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189413843
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:29 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Knappe beweringen, heb je hier ook bronnen of bewijzen van?
Heeft niemand.

Er waren een of twee beschuldigingen aan het adres van Assad, bleek toch echt IS figuren te zijn die met sarin in Turkije (hey.. goh) opgepakt waren en meer van dat soort toestanden.

Die ene keer dat het echt leek, bleek het in scene gezet te zijn.
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:31:25 #179
16715 Mylene
*schatje*
pi_189413844
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:30 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ehm waarom betrek je dit erbij? Niet mijn woorden, niet mijn mening, off-topic en leuk probeerseltje whataboutism
Je hebt gelijk. Ik heb het al verwijderd, sorry :@ .
pi_189413848
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:26 schreef vigen98 het volgende:
LucasFoxNews twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:42:00 Chris Wallace: Does Turkey seem like much of an ally now? Defense Secretary Esper: “No, I think Turkey, the arc of their behavior over the past several years has been terrible.”@:FoxNewsSunday reageer retweet
Gooi ze uit de NAVO dan zou ik zeggen. Je hebt er toch helemaal niks aan. Erdogan gaat zijn eigen gang. Alsof Turkije ook maar ooit militair gezien een vinger zou uitsteken om de Europese of Amerikaanse veiligheid te waarborgen.

En omgekeerd geldt (terecht) precies hetzelfde: geen Westers land dat in een oorlog betrokken wil worden omwille van Turkije.

In de Koude Oorlog was het misschien nog verdedigbaar, nu echt niet meer.
pi_189413857
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:50 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Klopt maar nu moeten ze kiezen. Of je sluit je aan bij Assad of je laat de Turken en islamitische terroristen het gebied binnenvallen of je gaat dood.
Klopt, maar assas zal ook niet meteen heel happig zijn. En dat is van zijn kant ook weer te begrijpen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189413860
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Heeft niemand.

Er waren een of twee beschuldigingen aan het adres van Assad, bleek toch echt IS figuren te zijn die met sarin in Turkije (hey.. goh) opgepakt waren en meer van dat soort toestanden.

Die ene keer dat het echt leek, bleek het in scene gezet te zijn.
Precies. Vrij zorgelijk dat in dit topic meerdere malen aangehaald wordt dat Assad en Poetin hier verantwoordelijk voor waren. Mensen roepen hier maar wat zonder de feiten te kennen en plaatsen kwakkeloos wat verdwaalde tweets.
pi_189413874
pimvandendool twitterde op zondag 13-10-2019 om 12:16:45 VVD’er Sven Koopmans bij Buitenhof: ‘Je moet niet de Corendon-vakanties van Nederland naar Turkije op het spel zetten.’ Over prioriteiten in je buitenlandbeleid gesproken. reageer retweet
pi_189413902
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:32 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Precies. Vrij zorgelijk dat in dit topic meerdere malen aangehaald wordt dat Assad en Poetin hier verantwoordelijk voor waren. Mensen roepen hier maar wat zonder de feiten te kennen en plaatsen kwakkeloos wat verdwaalde tweets.
Zijn dezelfde figuren die openlijk het prima vinden dat gulen aanhangers opgepakt worden, dat er nog meer opgepakt dienen te worden en dat bij informatie vanuit Turkije wat niet strookt met "de feiten", ze wederom hier doodleuk verwijzen dat het vast gulen aanhangers zijn.

Je moet niet vergeten, je hebt dan niet te maken met een Nederlander, maar iemand met een Nederlands paspoort die zichzelf identificeert als Turk.
pi_189413910
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:32 schreef marsan het volgende:

[..]

Klopt, maar assas zal ook niet meteen heel happig zijn. En dat is van zijn kant ok weer te begrijpen.
Dan verliest Assad een gedeelte van Syrië, dat wilt hij ook niet.
pi_189413914
What’s up with the Turkish op in Syria?

• YPG/SDF quickly collapsed near the border over the weekend. No one in Ankara expected this.
• Now Turkey wants to go further than its initial phase b/c it got the momentum
• That’s why US forces also withdraw from place like Ayn Issa

https://twitter.com/ragipsoylu/status/1183379543945551872?s=20

With this momentum, Turkey could seize Tal Rifaat, Manbij, Ain Issa, and even Kobane in less than a week.

I don’t know whether the military had plans ready for this but it seems US is withdrawing from everywhere and everyone is rushing to claim the prize.

https://twitter.com/ragipsoylu/status/1183380299792695296?s=20

Dit is mogelijk de grootste aanval sinds het begin van de oorlog in Syrië.
pi_189413961
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dan verliest Assad een gedeelte van Syrië, dat wilt hij ook niet.
Sowieso wacht hij lekker geduldig af zodat Turkije hun eigen ware gezicht nu laat zien. Assad geeft niet zoveel om de bevolking daar, wellicht wacht ie nog een jaartje om zich dan als soort 'bevrijder van de Koerden' alsnog concessies te doen.

Is gewoon 1 grote ranzige smeerboel daar, het is bijna te begrijpen dat het Westen zich er niet mee wil bemoeien.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189413964
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dan verliest Assad een gedeelte van Syrië, dat wilt hij ook niet.
Nee klopt, maar hij wil ook niet iets forceren en ineens in een oorlog met turkije zitten.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189413978
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:39 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Sowieso wacht hij lekker geduldig af zodat Turkije hun eigen ware gezicht nu laat zien. Assad geeft niet zoveel om de bevolking daar, wellicht wacht ie nog een jaartje om zich dan als soort 'bevrijder van de Koerden' alsnog concessies te doen.

Is gewoon 1 grote ranzige smeerboel daar, het is bijna te begrijpen dat het Westen zich er niet mee wil bemoeien.
Hoe kom je hier nou weer bij?
pi_189413996
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:36 schreef polderturk het volgende:
What’s up with the Turkish op in Syria?

• YPG/SDF quickly collapsed near the border over the weekend. No one in Ankara expected this.
• Now Turkey wants to go further than its initial phase b/c it got the momentum
• That’s why US forces also withdraw from place like Ayn Issa

https://twitter.com/ragipsoylu/status/1183379543945551872?s=20

With this momentum, Turkey could seize Tal Rifaat, Manbij, Ain Issa, and even Kobane in less than a week.

I don’t know whether the military had plans ready for this but it seems US is withdrawing from everywhere and everyone is rushing to claim the prize.

https://twitter.com/ragipsoylu/status/1183380299792695296?s=20

Dit is mogelijk de grootste aanval sinds het begin van de oorlog in Syrië.
Tja geef een bloeddorstige valse hond teveel zijn zin en dan blijft hij bijten en wil hij meer van hetzelfde.

Maar goed, als Turkije landje pik gaat doen en dat doen ze op dit moment eigenlijk, krijgen ze vanzelf wel een keer een harde klap van de rest van de regio of de wereld.

Zo gaat dat met valse honden.. verminken ze een keer iemand, dan worden ze een hok in gesleept en afgemaakt.
pi_189413998
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:40 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Hoe kom je hier nou weer bij?
Jij wilt zeggen dat ie grote vriendjes is met de YPG en SDF?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189414001
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:27 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Zegt al genoeg dat dit je comeback is en dat je niet probeert deze laffe aanval goed te praten.

Dit zegt alles over jou dat je heus wel doorhebt wat hier gebeurt flink over de schreef gaat maar daar durf je de discussie niet op aan te gaan aangezien je weet dat je die zal verliezen.
Hij heeft t niet alleen door, maar staat er ook gewoon achter he. Wss nog te soft in zijn ogen ook.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189414014
Sorry hoor maar wat wordt hier allemaal geroepen? Worden moorden op hele volken zomaar bij mensen als Poetin en Assad in de schoenen geschoven zonder enig bewijs of dergelijke. Zijn zulke mensen wel goed bij hun hoofd?

Assad en Poetin worden hier neergezet als monsters maar zijn juist ontzettend goede en sterke leiders voor hun volk.

Mensen mogen zich wel even wat bewuster worden van wat ze allemaal roepen. En als je daarna concreet vraagt naar bewijs dan reageren ze niet en wordt er 5 minuten later weer een kut tweet gepost.
pi_189414017
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:42 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jij wilt zeggen dat ie grote vriendjes is met de YPG en SDF?
Ik zeg niets, jij beweert iets en ik ben wel benieuwd hoe je daar bij komt.
pi_189414041
Koerdische ANHA Journalist Seed Ehmed omgekomen na Turkse luchtaanval:

pi_189414042
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:18 schreef Slayage het volgende:
maw ga geen mensen executeren voor de camera _O-

yasiremres twitterde op zondag 13-10-2019 om 13:08:37 Turkish-backed SNA warns its soldiers: Do not film video from the battlefield and disclose military secrets. "You're putting our soldiers in danger"https://t.co/syNDydq2Ri reageer retweet
Meer nazi style dus, dan IS.
pi_189414050
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:43 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ik zeg niets, jij beweert iets en ik ben wel benieuwd hoe je daar bij komt.
Het is toch wel duidelijk dat Assad niet van plan is om in te grijpen? Die gaat echt niet een oorlog tegen Turkije beginnen om partijen waar hij zelf notabene jaren tegen heeft gestreden te redden?

Dus precies wat ik zeg, Assad geeft niet heel veel om de bevolking daar.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189414052
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:10 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Is nooit bewezen dat dit inderdaad Assad was toch?
Geen idee of het definitief is vastgesteld. Maar zij hadden de middelen en er zijn 13 gasaanvallen geweest waarvan 1 aan isis kan toegeschreven worden.

Sws beschuldigt assad de oppositie. Ja want de oppositie gaat z'n eigen gebied bombarderen :').

https://en.wikipedia.org/(...)the_Syrian_Civil_War

Klaar als een klontje imo en tevens de mening van de verenigde naties en amerika. Trump heeft ook het vliegveld waar de gasaanval vandaan kwam, gebombardeerd enkele jaren terug.
pi_189414059
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Meer nazi style dus, dan IS.
Niet zo vreemd ook, Turken zijn enorm nationalistisch en denken ergens recht op te hebben.
Een ongezonde mix van moslim zijn en turk, twee vormen van mentaliteit die perfect op elkaar aansluiten en een gevaarlijke combinatie is.
pi_189414078
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:43 schreef Harlekien het volgende:
Sorry hoor maar wat wordt hier allemaal geroepen? Worden moorden op hele volken zomaar bij mensen als Poetin en Assad in de schoenen geschoven zonder enig bewijs of dergelijke. Zijn zulke mensen wel goed bij hun hoofd?

Assad en Poetin worden hier neergezet als monsters maar zijn juist ontzettend goede en sterke leiders voor hun volk.

Mensen mogen zich wel even wat bewuster worden van wat ze allemaal roepen. En als je daarna concreet vraagt naar bewijs dan reageren ze niet en wordt er 5 minuten later weer een kut tweet gepost.
Assad, leider van de syriers, bombardeert eigen syriers met gas? Goede leider. Ga de beelden nou eens kijken.
pi_189414084
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:43 schreef Harlekien het volgende:
Sorry hoor maar wat wordt hier allemaal geroepen? Worden moorden op hele volken zomaar bij mensen als Poetin en Assad in de schoenen geschoven zonder enig bewijs of dergelijke. Zijn zulke mensen wel goed bij hun hoofd?

Assad en Poetin worden hier neergezet als monsters maar zijn juist ontzettend goede en sterke leiders voor hun volk.

Mensen mogen zich wel even wat bewuster worden van wat ze allemaal roepen. En als je daarna concreet vraagt naar bewijs dan reageren ze niet en wordt er 5 minuten later weer een kut tweet gepost.
Lol wat? Dit offensief is on Erdogan, dat is volgens mij iedereen wel eens behalve wat verwarde Nederturken.

Maar Assad was heus niet een goede fantastische leider zoals jij het nu loopt te framen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189414092
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:46 schreef SOG het volgende:

[..]

Geen idee of het definitief is vastgesteld. Maar zij hadden de middelen en er zijn 13 gasaanvallen geweest waarvan 1 aan isis kan toegeschreven worden.

Sws beschuldigt assad de oppositie. Ja want de oppositie gaat z'n eigen gebied bombarderen :').

https://en.wikipedia.org/(...)the_Syrian_Civil_War

Klaar als een klontje imo en tevens de mening van de verenigde naties en amerika. Trump heeft ook het vliegveld waar de gasaanval vandaan kwam, gebombardeerd enkele jaren terug.
Er zijn geen gasaanvallen geweest, hoogstens met wat chloor, wat irriteert maar zeker niet altijd maar dodelijk is.
Dat word gebruikt om mensen uit een gebied te verdrijven.

De VN heeft nooit wat vast kunnen stellen, al het sarin wat Assad heeft gehad is onder VN toezicht vernietigd.
Wat je niet kan uitsluiten is dat wat opslagplekken in het begin van het gebeuren in de verkeerde handen is gevallen.
pi_189414116
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:46 schreef SOG het volgende:

[..]

Geen idee of het definitief is vastgesteld. Maar zij hadden de middelen en er zijn 13 gasaanvallen geweest waarvan 1 aan isis kan toegeschreven worden.

Sws beschuldigt assad de oppositie. Ja want de oppositie gaat z'n eigen gebied bombarderen :').

https://en.wikipedia.org/(...)the_Syrian_Civil_War

Klaar als een klontje imo en tevens de mening van de verenigde naties en amerika. Trump heeft ook het vliegveld waar de gasaanval vandaan kwam, gebombardeerd enkele jaren terug.
Oftewel dan hebben zij het maar gedaan?
Het komt niet in je op dat andere partijen dit (makkelijk) zouden kunnen framen?
En daar heel veel profijt van zouden kunnen hebben?
Amerika (en het door Amerika gestuurde VN) wou Assad weg hebben en als je denkt dat er dan niet zulke vieze spelletjes gespeeld worden dan ben je wel heel naïef
pi_189414123
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:47 schreef SOG het volgende:

[..]

Assad, leider van de syriers, bombardeert eigen syriers met gas? Goede leider. Ga de beelden nou eens kijken.
Nooit aangetoond en op valse bewering gebaseerd. Kom maar op met die beelden.
pi_189414125
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:39 schreef marsan het volgende:

[..]

Nee klopt, maar hij wil ook niet iets forceren en ineens in een oorlog met turkije zitten.
Alsof Turkije dat wilt riskeren. Die zitten ook niet te wachten op een conflict met Syrië.
pi_189414129
Als Turkije nou even per ongeluk wat remaining US troops aanvalt dan moeten ze wel blijven en helpen. Misschien is dat beter voor de Koerden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189414132
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Er zijn geen gasaanvallen geweest, hoogstens met wat chloor, wat irriteert maar zeker niet altijd maar dodelijk is.
Dat word gebruikt om mensen uit een gebied te verdrijven.
OMG. :{
pi_189414141
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:48 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Lol wat? Dit offensief is on Erdogan, dat is volgens mij iedereen wel eens behalve wat verwarde Nederturken.

Maar Assad was heus niet een goede fantastische leider zoals jij het nu loopt te framen.
Oh, want wat heeft Assad precies allemaal fout gedaan dan?
pi_189414150
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:24 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Zelfde vraag kan ik ook aan jou vragen kurdow.
Hahaha - juist ja. :')
pi_189414161
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:50 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Alsof Turkije dat wilt riskeren. Die zitten ook niet te wachten op een conflict met Syrië.
Nee, maar ze wilen wel gewoon een stuk land pakken en zorgen dat ze net niet te ver gaan. Koerden de lul en dat assad ze niet komt helpen is dus gewoon logisch.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189414170
quote:
15s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

OMG. :{
Ja roep maar naar je maangod, die gaat je hetzelfde vertellen.

Totale onzin dat Assad gifgas aanvallen heeft uitgevoerd, nul komma nul bewijs.
De VN benadrukt dat zij vermoeden van wel, onder grote druk destijds van Amerika en Israël.
pi_189414213
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja roep maar naar je maangod, die gaat je hetzelfde vertellen.

Totale onzin dat Assad gifgas aanvallen heeft uitgevoerd, nul komma nul bewijs.
De VN benadrukt dat zij vermoeden van wel, onder grote druk destijds van Amerika en Israël.
Het is wel opmerkelijk dat veel Hollanders dictators zoals Sisi , Al Saud familie , Assad goed vinden omdat zij moslims doden.
pi_189414216
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:51 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Oh, want wat heeft Assad precies allemaal fout gedaan dan?
Jij vind het zeer geweldadige optreden tegen de protesten in 2011 een teken van een sterke leider?

Volgens mij is er 1 feit waar de meesten het over eens zijn: in deze oorlog worden er door alle betrokken partijen diverse wreedheden uitgevoerd, maar blijkbaar denk jij daar anders over... Prima
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189414236
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja roep maar naar je maangod, die gaat je hetzelfde vertellen.

Totale onzin dat Assad gifgas aanvallen heeft uitgevoerd, nul komma nul bewijs.
De VN benadrukt dat zij vermoeden van wel, onder grote druk destijds van Amerika en Israël.
Hoe komt het dat al deze kids om zijn gekomen zonder enig bloeding of iets dergelijks?

#Idlib: Children massacred by #Assad's toxic gas in #Khan_Shaykhun in #Idlib Province today. #Assad is the worst terrorist in #Syria.

worldonalert twitterde op dinsdag 04-04-2017 om 10:54:25 #Idlib: Children massacred by #Assad's toxic gas in #Khan_Shaykhun in #Idlib Province today. #Assad is the worst terrorist in #Syria. https://t.co/KmnQKoPI8G reageer retweet
pi_189414265
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:56 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Hoe komt het dat al deze kids om zijn gekomen zonder enig bloeding of iets dergelijks?

#Idlib: Children massacred by #Assad's toxic gas in #Khan_Shaykhun in #Idlib Province today. #Assad is the worst terrorist in #Syria.

worldonalert twitterde op dinsdag 04-04-2017 om 10:54:25 #Idlib: Children massacred by #Assad's toxic gas in #Khan_Shaykhun in #Idlib Province today. #Assad is the worst terrorist in #Syria. https://t.co/KmnQKoPI8G reageer retweet
News about Syria. I report war crimes committed by Assad regime & Russia and post updates from the frontlines. I'm against dictators & terrorist organizations.

:')

Nee post lekker een tweetje zonder bewijs, jij bent niet een bijster slim persoon of wel? Snap jij wel hoe oorlog tegenwoordig gevoerd wordt?
pi_189414267
Na goed, het is voor de Koerden eigenlijk verloren zaak. De Amerikanen hebben zo goed als zeker de Koerden militair verlaten, en de laatste troepen verlaten de regio nu ook. In Irak verlaten en in de steek gelaten na onafhankelijkheidsrefenrendum, in Syrie na een telefoontje en in Turkije zijn ze al een tijdje gemarginaliseerd door acties van Uberfuhrerprofeet Erdogan.

Vraag mij af of wat de Europese machten toch sancties gaan invoeren. Want als Erdogan nu met het loslaten van 3.6m Syriers bedreigd, wat stopt hem ervan om hetzelfde te doen als hij de Bulgaarse Turken komt "beschermen"?
pi_189414268
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:55 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Het is wel opmerkelijk dat veel Hollanders dictators zoals Sisi , Al Saud familie , Assad goed vinden omdat zij moslims doden.
Als dat de reden was zou erdolfje ook wel populairder zijn. Of zijn die koerden geen moslims?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189414276
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:57 schreef Harlekien het volgende:

[..]

News about Syria. I report war crimes committed by Assad regime & Russia and post updates from the frontlines. I'm against dictators & terrorist organizations.

:')

Nee post lekker een tweetje zonder bewijs, jij bent niet een bijster slim persoon of wel? Snap jij wel hoe oorlog tegenwoordig gevoerd wordt?
Nogmaals hoe kan het zo zijn dat al die kinderen morsdood zijn zonder enig wondje?
pi_189414279
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:55 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Het is wel opmerkelijk dat veel Hollanders dictators zoals Sisi , Al Saud familie , Assad goed vinden omdat zij moslims doden.
Ah leg de woorden maar in de mond.

Ik spreek bepaalde beweringen tegen, thats it.
Assad heeft naar mening het onmogelijke weten te bereiken door samen met moslims, christenen en andere minderheden (qua religie) jouw vrienden van IS om te leggen.

Samen met rusland en iran.

Wij en Amerika hebben daar geen reet bereikt, eindeloos bombarderen, nul resultaat.. hoeveel burger doden hebben wij op ons geweten heb ik hier op fok regelmatig afgevraagd.

Ging in mijn mening puur om de infrastructuur kapot te maken.

Pas toen Iran en Rusland er zich mee gingen bemoeien zag je rap resultaat.
Zal ongetwijfeld niet bepaald vlekkeloos verlopen zijn, oorlog kent in dat opzicht geen regels.. maar ze trokken niet "30km" de grens over om een "bufferzone" aan te leggen voor vluchtelingen die helemaal bedreigd werden door niets en niemand.
pi_189414285
wat heb ik gemist??? trump withdrawing from syria? :@

QalaatAlMudiq twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:26:51 #Syria: preliminary information US forces are leaving #Manbij following Trump decision to withdraw from entire N. Syria. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189414288
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:43 schreef Harlekien het volgende:
Sorry hoor maar wat wordt hier allemaal geroepen? Worden moorden op hele volken zomaar bij mensen als Poetin en Assad in de schoenen geschoven zonder enig bewijs of dergelijke. Zijn zulke mensen wel goed bij hun hoofd?

Assad en Poetin worden hier neergezet als monsters maar zijn juist ontzettend goede en sterke leiders voor hun volk.

Mensen mogen zich wel even wat bewuster worden van wat ze allemaal roepen. En als je daarna concreet vraagt naar bewijs dan reageren ze niet en wordt er 5 minuten later weer een kut tweet gepost.
Heb je de afgelopen 8 jaar in een parallelle wereld geleefd of zo?

Assad barrelbombde zonder aanschijn des persoons. Net als Erdogan nu ontmenselijkte hij zijn tegenstanders. Iedereen was in zijn ogen terrorist, man, vrouw, opa, baby wanneer deze zich ophielden in steden, dorpen of gebieden die hij bombardeerde omdat er mogelijk ook daadwerkelijke terroristen zich zouden ophouden.

Oh ja, en Poetin zag dat het goed was, en deed vrolijk mee.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189414294
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:57 schreef marsan het volgende:

[..]

Als dat de reden was zou erdolfje ook wel populairder zijn. Of zijn die koerden geen moslims?
PKK is alles behalve islamitisch. Doe niet alsof je neusbloed man.
pi_189414296
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:56 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Hoe komt het dat al deze kids om zijn gekomen zonder enig bloeding of iets dergelijks?

#Idlib: Children massacred by #Assad's toxic gas in #Khan_Shaykhun in #Idlib Province today. #Assad is the worst terrorist in #Syria.

worldonalert twitterde op dinsdag 04-04-2017 om 10:54:25 #Idlib: Children massacred by #Assad's toxic gas in #Khan_Shaykhun in #Idlib Province today. #Assad is the worst terrorist in #Syria. https://t.co/KmnQKoPI8G reageer retweet
Ik zie wat hashtags, meer niet.
pi_189414305
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:55 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jij vind het zeer geweldadige optreden tegen de protesten in 2011 een teken van een sterke leider?

Volgens mij is er 1 feit waar de meesten het over eens zijn: in deze oorlog worden er door alle betrokken partijen diverse wreedheden uitgevoerd, maar blijkbaar denk jij daar anders over... Prima
Durf ik niet te zeggen want heb me daar niet in verdiept. Wel weet ik dat Assad door zijn volk enorm wordt gewaardeerd momenteel
pi_189414306
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zie wat hashtags, meer niet.
https://t.co/KmnQKoPI8G

Klik daarna op ''bekijk''
pi_189414315
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:55 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Het is wel opmerkelijk dat veel Hollanders dictators zoals Sisi , Al Saud familie , Assad goed vinden omdat zij moslims doden.
Zieke opmerking.
pi_189414324
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:59 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

https://t.co/KmnQKoPI8G

Klik daarna op ''bekijk''
Daarmee valt niet te bewijzen helaas, sneu allemaal, ongeacht hoe het zit.
pi_189414330
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:57 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Nogmaals hoe kan het zo zijn dat al die kinderen morsdood zijn zonder enig wondje?
Dus dan heeft Assad dat maar gedaan? :')
God, wat een niveau heb jij. Domme mensen zoals jij zouden verboden moeten worden.
pi_189414332
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Daarmee valt niet te bewijzen helaas, sneu allemaal, ongeacht hoe het zit.
Hoe komt het dat al die kids morsdood zijn zonder enig wondje , tell me
pi_189414345
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:00 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Hoe komt het dat al die kids morsdood zijn zonder enig wondje , tell me
Geen idee, vraag het je vrienden van IS die wel vaker kinderen doden.
pi_189414358
Al 18 burgers gedood in Turkije door aanvallen YPG/PKK, waaronder een 9 maanden oude baby.

Hier hoor je dus niemand over.

https://twitter.com/verya(...)345551116570625?s=20
pi_189414362
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:00 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Dus dan heeft Assad dat maar gedaan? :')
God, wat een niveau heb jij. Domme mensen zoals jij zouden verboden moeten worden.
Dus nu ga je beweren dat de rebellen zelf op grote schaal gifgas aanvallen hebben uitgevoerd tegen eigen bevolking waarbij meer als 1400 mensen op slag dood gingen? Holy crap.

Dat is hetzelfde als dat je nu de holocaust ontkent en zegt dat de joden het zelf hebben gedaan tegen hun eigen volk.
pi_189414363
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

Heb je de afgelopen 8 jaar in een parallelle wereld geleefd of zo?

Assad barrelbombde zonder aanschijn des persoons. Net als Erdogan nu ontmenselijkte hij zijn tegenstanders. Iedereen was in zijn ogen terrorist, man, vrouw, opa, baby wanneer deze zich ophielden in steden, dorpen of gebieden die hij bombardeerde omdat er mogelijk ook daadwerkelijke terroristen zich zouden ophouden.

Oh ja, en Poetin zag dat het goed was, en deed vrolijk mee.
Ja, want Assad en Poetin genieten er van om gewoon wat te bombarderen. Geloof je dat zelf ook?
pi_189414370
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:59 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Durf ik niet te zeggen want heb me daar niet in verdiept. Wel weet ik dat Assad door zijn volk enorm wordt gewaardeerd momenteel
Ja de Syriers in Manbij zullen heus blij zijn met hem. Zitten in een meerjarig conflict met bijna miljoen doden maar goed, ze zijn echt blij met hem. Geloof 't zelf joh, halve land is gevlucht.

Het is typisch dat je Assad een goede leider noemt maar niet eens beseft hoe hij zich heeft gedragen in de begin periode zonder steun van enige proxies.toen draaide hij z'n hand er niet voor om wijken in as te leggen.

Snap gewoon dat het allemaal smeerlappen zijn en de burgers het enige slachtoffer.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189414382
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:01 schreef polderturk het volgende:
Al 18 burgers gedood in Turkije door aanvallen YPG/PKK, waaronder een 9 maanden oude baby.

Hier hoor je dus niemand over.

https://twitter.com/verya(...)345551116570625?s=20
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:01 schreef polderturk het volgende:
Al 18 burgers gedood in Turkije door aanvallen YPG/PKK, waaronder een 9 maanden oude baby.

Hier hoor je dus niemand over.

https://twitter.com/verya(...)345551116570625?s=20
Heb je ook nieuws over dode kinderen ana de ander zijde?
Op de een of andere manier begin ik het gevoel te krijgen dat je nogal eenzijdig post. :)
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189414383
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:01 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Dus nu ga je beweren dat de rebellen zelf op grote schaal gifgas aanvallen hebben uitgevoerd tegen eigen bevolking waarbij meer als 1400 mensen op slag dood gingen? Holy crap.

Dat is hetzelfde als dat je nu de holocaust ontkent en zegt dat de joden het zelf hebben gedaan tegen hun eigen volk.
God, wat een niveau. Die vergelijking ook.

Je weet dat je conclusies trekt op basis van aannames? Een conclusie van 1400 levens?
pi_189414385
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Geen idee, vraag het je vrienden van IS die wel vaker kinderen doden.
Tal van destijds als gematigde rebellen groepen aangemerkte jihad groeperingen waren daar ook niet vies van.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189414391
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:02 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ja, want Assad en Poetin genieten er van om gewoon wat te bombarderen. Geloof je dat zelf ook?
Assad is zeer wrede dictator. Die is instaat om alles te doen waarbij westerse landen graag toekijken hoe hij het doet. Zolang moslims de slachtoffer is , zal iedereen stilletjes toekijken. En nu Turkije als islamitische land de bondgenoten van westerse landen aanvallen is het moord en brand. Typisch.
pi_189414394
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:02 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ja, want Assad en Poetin genieten er van om gewoon wat te bombarderen. Geloof je dat zelf ook?
Geen idee of zij er van genieten. Vraag het ze.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189414407
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:03 schreef Harlekien het volgende:

[..]

God, wat een niveau. Die vergelijking ook.

Je weet dat je conclusies trekt op basis van aannames? Een conclusie van 1400 levens?
Er zijn toen 1400 mensen op slag gedood na die gifgas aanval. Jij kunt net zo goed beweren dat er nooit 6 miljoen joden zijn vergast door Hitler. Same shit. Vreemd dat je dat niet doet , maar wanneer moslims worden vergast dan doe je het wel.
pi_189414411
Lijkt er op dat nu de amerikanen wegzijn de koerden steun van putin/assad gaat krijgrn
pi_189414430
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:05 schreef skysherrif het volgende:
Lijkt er op dat nu de amerikanen wegzijn de koerden steun van putin/assad gaat krijgrn
wat is de bron van deze terugtrekking nieuws?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189414439
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:05 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Er zijn toen 1400 mensen op slag gedood na die gifgas aanval. Jij kunt net zo goed beweren dat er nooit 6 miljoen joden zijn vergast door Hitler. Same shit. Vreemd dat je dat niet doet , maar wanneer moslims worden vergast dan doe je het wel.
Het boeit me geen reet of het moslims, christenen of limburgers zijn. Het zegt wel genoeg dat je insinueert dat ik iets tegen moslims hebt. Er is geen enkel bewijs dat het Assad was, maar omdat iemand het gedaan heeft moet dan Assad maar zijn geweest volgens jou. Je zou geen rechter kunnen worden.
pi_189414441
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat is de bron van deze terugtrekking nieuws?
https://nos.nl/artikel/23(...)de-turkse-leger.html
  zondag 13 oktober 2019 @ 17:08:29 #245
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_189414461
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat is de bron van deze terugtrekking nieuws?
De minister van defensie van Amerika
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_189414462
De VS trekt zich volledig terug, maar doet dat niet meteen.

Dan zal Assad binnenkort voor de olievelden gaan.
pi_189414473
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat is de bron van deze terugtrekking nieuws?
Pff overal op het nieuws?
pi_189414493
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:08 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ban deze persoon. aub.
Waarom? Ik heb nooit gezegd dat ik een genocide wil. Ik zeg enkel dat Assad dat zeker zal uitvoeren.
pi_189414495
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:09 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Je kan daardoor ook beweren dat het nooit Hitler geweest was die joden had vergast tijdens de 2de wereld oorlog. Het waren andere personen die niks te maken had met Duitsland.
Ben jij wel helemaal honderd?
pi_189414499
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:06 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Assad weet hoe je moet omgaan met Koerden. Genocide.
Je verward Assad met Turkije.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189414505
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:10 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ben jij wel helemaal honderd?
Hoezo? Assad had al die volk ook niet vergast , dat beweer je toch? Het waren andere. Dat is immers wat jij beweert. Dus waarom niet hetzelfde voor de joden toepassen in dit geval?
pi_189414514
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:09 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Waarom? Ik heb nooit gezegd dat ik een genocide wil. Ik zeg enkel dat Assad dat zeker zal uitvoeren.
Ja, en wat vindt jij daarvan? Want je reacties wekken wel de suggestie anders...
pi_189414527
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:10 schreef HSG het volgende:

[..]

Je verward Assad met Turkije.
Dat weet ik wel zeker dat ik me niet verwar. Turkije moord Koerden niet uit. Er wonen ruim 15-20 miljoen Koerden in Turkije. Assad kennende zal hij ze flink afstraffen voor landverraad. Laatst zei die nog dat hij Koerden geen rechten zal geven en dat hij niet met landverraders in gesprek zal gaan.
  zondag 13 oktober 2019 @ 17:12:17 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189414529
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja roep maar naar je maangod, die gaat je hetzelfde vertellen.

Totale onzin dat Assad gifgas aanvallen heeft uitgevoerd, nul komma nul bewijs.
De VN benadrukt dat zij vermoeden van wel, onder grote druk destijds van Amerika en Israël.
Wil je beweren dat het regime geen chemische wapens heeft ingezet? Lees dit ff:

What You Need to Know About Chemical Weapons Use in Syria
pi_189414531
quote:
ik vind dit maar een gek verhaal hoor. spelen de russen turken en amerikanen onder een hoedje en is dit de uitvoering een terugtrekking waarin de amerikanen doen alsof ze overrompeld zijn door turken en de turken zeggen dat ze toestemming hebben van de amerikanen?

en zijn zijn de russen en het regime stil. zal toch niet?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189414542
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:11 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Ja, en wat vindt jij daarvan? Want je reacties wekken wel de suggestie anders...
110% tegen een genocide. Echter , Baathist partij kennende , Assad zal dat uitvoeren. Had Saddam ook gedaan waarbij 180.000 Koerden werden gedood , op slag ook nog is. Toen werden de Koerden ook verraden door de Amerikanen. Amerika had toen zelfs de posities doorgegeven waar Saddam zijn Sarin gas moest lossen.
pi_189414549
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:10 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Hoezo? Assad had al die volk ook niet vergast , dat beweer je toch? Het waren andere. Dat is immers wat jij beweert. Dus waarom niet hetzelfde voor de joden toepassen in dit geval?
Nee. Daar zit je fout.
Jij beweert dat Assad die gifaanvallen heeft uitgevoerd maar daar is geen van. De bewijslast ligt dus bij jou. Jij beweert dat, dus jij moet het aantonen. Ik zeg dat er geen bewijs van is.

Je vergelijking met joden is ongepast en raakt kan noch wal. Net zoals je hele verhaal trouwens. Je roept maar wat en loopt hier wat te prediken maar hebt geen idee waar je het over hebt.
pi_189414550
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:32 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Precies. Vrij zorgelijk dat in dit topic meerdere malen aangehaald wordt dat Assad en Poetin hier verantwoordelijk voor waren. Mensen roepen hier maar wat zonder de feiten te kennen en plaatsen kwakkeloos wat verdwaalde tweets.
Ik heb toen een interview met Christ Klep gezien, die vanwege de plek en de grootte van de aanval er toch wel vrij zeker van was dat Assad met gifgas bezig was.
pi_189414551
TurkeyUntold twitterde op zondag 13-10-2019 om 17:11:30 #Breaking "The Syrian Governmental Forces (SAA) are preparing to enter the region of Kobani today, based on an agreement with the Syrian Democratic Forces",According to Mohammed Shaheen, the deputy chairman of Euphrates region told North-Pressvia NORTH PRESS AGENCY @NPA_SY reageer retweet
pi_189414579
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:13 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Nee. Daar zit je fout.
Jij beweert dat Assad die gifaanvallen heeft uitgevoerd maar daar is geen van. De bewijslast ligt dus bij jou. Jij beweert dat, dus jij moet het aantonen. Ik zeg dat er geen bewijs van is.

Je vergelijking met joden is ongepast en raakt kan noch wal. Net zoals je hele verhaal trouwens. Je roept maar wat en loopt hier wat te prediken maar hebt geen idee waar je het over hebt.
Bewijs is dat er plots 1400 burgerbevolking aan de kant van de rebellen op slag dood zijn na gebruik van sarin gas.

Hetzelfde geldt voor de joden. Ik vind dat Hitler dat wel had gedaan aangezien het op zijn terrein plaatsvond. Mensen zoals jij kunnen dat echter wel ontkennen.
pi_189414582
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:13 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

110% tegen een genocide. Echter , Baathist partij kennende , Assad zal dat uitvoeren. Had Saddam ook gedaan waarbij 180.000 Koerden werden gedood , op slag ook nog is. Toen werden de Koerden ook verraden door de Amerikanen. Amerika had toen zelfs de posities doorgegeven waar Saddam zijn Sarin gas moest lossen.
Dan zou je iets moeten doen aan je schrijfstijl. De manier waarop je hierover schrijft, wekt sterk de impressie dat je niet kunt wachten tot dit gebeurd.
pi_189414593
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb toen een interview met Christ Klep gezien, die vanwege de plek en de grootte van de aanval er toch wel vrij zeker van was dat Assad met gifgas bezig was.
Maar dat kan je niet zeggen? Je kan toch niet oordelen op basis van de plek en grootte? Dat is toch geen bewijs?
pi_189414606
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:15 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Dan zou je iets moeten doen aan je schrijfstijl. De manier waarop je hierover schrijft, wekt sterk de impressie dat je niet kunt wachten tot dit gebeurd.
Nee als mens zijnde kan ik zoiets niet goedkeuren. Oorlog tegen YPG kan nog maar genocide nee. Dat gaat mij te ver. Baathist partij waar Assad aan toebehoort kan dat zomaar wel doen. Had Saddam ook gedaan , ook een dictator die ook tot de Baathist partij toebehoorde.
pi_189414615
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189414617
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:59 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Durf ik niet te zeggen want heb me daar niet in verdiept. Wel weet ik dat Assad door zijn volk enorm wordt gewaardeerd momenteel
:')
pi_189414625
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:14 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Bewijs is dat er plots 1400 burgerbevolking aan de kant van de rebellen op slag dood zijn na gebruik van sarin gas.

Hetzelfde geldt voor de joden. Ik vind dat Hitler dat wel had gedaan aangezien het op zijn terrein plaatsvond. Mensen zoals jij kunnen dat echter wel ontkennen.
:') :N
pi_189414654
quote:
Veel typische taalfouten trouwens bij de NOS.

Nu vraag ik me af of daar een Turk of een Koerd aan het typen is.
pi_189414666
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:17 schreef Harlekien het volgende:

[..]

:') :N
Ik snap niet waarom je lacht. Assad zal hetzelfde op veel groter schaal tegen de Koerden uitvoeren. Gaskamers in gevangenissen ze zullen allen verdwijnen zonder twijfel. Erdogan is zeer gematigd vergeleken met dictator Assad die al bekend is met gebruik van Saringas zoals zijn partij genoot van de Baathist partij Saddam Huissein.

Saddam Huissein had ook een miljoen Iranezen vergast tijdens de Irak-Iran oorlog. Baathisten staan er zeer bekend om met gebruik gifgas.
pi_189414688
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:20 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je lacht. Assad zal hetzelfde op veel groter schaal tegen de Koerden uitvoeren. Gaskamers in gevangenissen ze zullen allen verdwijnen zonder twijfel. Erdogan is zeer gematigd vergeleken met dictator Assad die al bekend is met gebruik van Saringas zoals zijn partij genoot van de Baathist partij Saddam Huissein.

Saddam Huissein had ook een miljoen Iranezen vergast tijdens de Irak-Iran oorlog. Baathisten staan er zeer bekend om met gebruik gifgas.
Omdat ik al meerdere malen heb aangegeven dat je met bewijzen moet komen maar elke keer kom je met een onsamenhangend kutverhaaltje.

Ik reageer ook niet meer tot je inderdaad met goed bewijs komt in plaats van je eigen zieke ideologieën.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2019 17:22:10 ]
pi_189414693
Illuminati 666!!! Althans dat is wat ik moet geloven volgens de Turkse media. Een grote samenzwering.
pi_189414708
Assad heeft dit meesterlijk gespeeld. Hij heeft nu zonder ook maar 1 kogel af te voeren hele stukken land teruggekregen. Wauw... Logisch dat die Amerikanen in het congres hier bang voor waren.
  zondag 13 oktober 2019 @ 17:23:19 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189414712
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:13 schreef Harlekien het volgende:
Nee. Daar zit je fout.
Jij beweert dat Assad die gifaanvallen heeft uitgevoerd maar daar is geen van. De bewijslast ligt dus bij jou. Jij beweert dat, dus jij moet het aantonen. Ik zeg dat er geen bewijs van is.
Dus dit is allemaal bullshit?: Timeline of Syrian Chemical Weapons Activity, 2012-2019

Ik denk dat ik meer waarde hecht aan wat er op die site staat dan wat een aantal jokers hier lopen te verkondigen.
pi_189414716
Grote stroming mensen vluchten momenteel uit Kobani. Amerika heeft ze gewaarschuwd dat Turkije ten strijde zal trekken waarna de Amerikanen zijn teruggetrokken.
pi_189414727
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Veel typische taalfouten trouwens bij de NOS.

Nu vraag ik me af of daar een Turk of een Koerd aan het typen is.
Worden er fouten gemaakt als 'de leger' bijvoorbeeld?
pi_189414733
En iedereen straks lekker op vakantie naar TurkijeGenocide land!
Trump zijn idee voor een muur is niet zo slecht. Laten we een muur van 25 meter hoog en 100 meter diep maken om heel Europa.
pi_189414735
jenanmoussa twitterde op zondag 13-10-2019 om 16:56:40 I have seen a picture of one foreign journalist killed in the Turkish attack on the convoy of Ras AlAin. I can't identify him. It's also not clear what his nationality is. Wishing all my colleagues safety. @akhbar reageer retweet
Vreselijk maar helaas en bot gezegd, risico van het werk :{
pi_189414744
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus dit is allemaal bullshit?: Timeline of Syrian Chemical Weapons Activity, 2012-2019

Ik denk dat ik meer waarde hecht aan wat er op die site staat dan wat een aantal jokers hier lopen te verkondigen.
War on information ;)
Maar je hebt groot gelijk, zoek informatie en vel je eigen oordeel. Dat doe ik ook.
  zondag 13 oktober 2019 @ 17:24:53 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189414745
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:21 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Omdat ik al meerdere malen heb aangegeven dat je met bewijzen moet komen maar elke keer kom je met een onsamenhangend kutverhaaltje.

Ik reageer ook niet meer tot je inderdaad met goed bewijs komt in plaats van je eigen zieke ideologieën.
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:23 schreef AchJa het volgende:
Dus dit is allemaal bullshit?: Timeline of Syrian Chemical Weapons Activity, 2012-2019

Ik denk dat ik meer waarde hecht aan wat er op die site staat dan wat een aantal jokers hier lopen te verkondigen.
pi_189414810
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Heb het even doorgespit trouwens, maar kan nergens echt bewijs vinden dat Assad de gifaanvallen heeft uitgevoerd. Alleen maar dat er gifaanvallen zijn uitgevoerd en dat er vermoedens zijn dat die vanuit Assad kwamen.
Maar kan er naast zitten, heb hem niet uitgebreid doorgelezen.
pi_189414818
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:24 schreef Cattivo het volgende:
En iedereen straks lekker op vakantie naar TurkijeGenocide land!
Trump zijn idee voor een muur is niet zo slecht. Laten we een muur van 25 meter hoog en 100 meter diep maken om heel Europa.
25 meter is voldoende volgens Greta, kunnen we ook blijven doorbouwen.
pi_189414819
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:24 schreef vigen98 het volgende:
jenanmoussa twitterde op zondag 13-10-2019 om 16:56:40 I have seen a picture of one foreign journalist killed in the Turkish attack on the convoy of Ras AlAin. I can't identify him. It's also not clear what his nationality is. Wishing all my colleagues safety. @:akhbar reageer retweet
Vreselijk maar helaas en bot gezegd, risico van het werk :{
Triest, want als het zo doorgaat hebben we straks alleen nog nieuws van objectieve bronnen zoals de Turkse en Syrische staatsomroep...
pi_189414888
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:29 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Triest, want als het zo doorgaat hebben we straks alleen nog nieuws van objectieve bronnen zoals de Turkse en Syrische staatsomroep...
Nu Trump de Koerden volledig in de steek laat is dat wel de toekomst voor noord Syrië. Ik ben bang dat er toch een genocide kan plaats vinden tegen de Koerden door de Assad kamp. Men sprak hier wel is over genocide tegen de Koerden maar nu kunnen we serieus praten over een genocide doordat Trump alles terug trekt en Assad zijn gang wilt laten gaan. (let op ik ben 110% tegen genocide)
pi_189414931
''Coalition forces withdraw from Tel Baidar base between Srekani, Hasakah and Darbasiyah''

Hmmm het ziet er naar uit dat Trump stap voor stap zijn leger eruit trekt zodat Turkije alles rustig aan kan overnemen zonder dat Assad ertussen kan komen. Trump heeft een geheime deal gemaakt met Erdogan dat staat wel vast.
pi_189415000
YPG/PKK voerde etnische zuiveringen uit op Arabische dorpen.

https://twitter.com/fahre(...)017220647112704?s=20
pi_189415009
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:32 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Nu Trump de Koerden volledig in de steek laat is dat wel de toekomst voor noord Syrië. Ik ben bang dat er toch een genocide kan plaats vinden tegen de Koerden door de Assad kamp. Men sprak hier wel is over genocide tegen de Koerden maar nu kunnen we serieus praten over een genocide doordat Trump alles terug trekt en Assad zijn gang wilt laten gaan. (let op ik ben 110% tegen genocide)
Je herhaalt alles wat je al zei. Take a break dude
pi_189415024
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:38 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Je herhaalt alles wat je al zei. Take a break dude
Dat doe ik doordat hier trolls aanwezig waren die beweerden dat Erdogan een genocide zal uitvoeren. Dat is pure onzin.

Als Assad de boel overneemt dan ben ik het met die mensen mee eens. Dat is alles wat ik zeg.
pi_189415037
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:38 schreef polderturk het volgende:
YPG/PKK voerde etnische zuiveringen uit op Arabische dorpen.

https://twitter.com/fahre(...)017220647112704?s=20
Voerde
Heb je mss ook iets over etnische zuiveringen van nu?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189415056
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:38 schreef polderturk het volgende:
YPG/PKK voerde etnische zuiveringen uit op Arabische dorpen.

https://twitter.com/fahre(...)017220647112704?s=20
Fake news btw. Tel Rifaat werd door ISIS bezet en omdat men wist dat de SDF richting Tel Rifaat ging, ging de bevolking vluchten. Maar ze hebben volgens mij niemand uit Tel Rifaat gedwongen weg te gaan, men kan nu al terug gaan naar Tel Rifaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2019 17:41:43 ]
pi_189415058
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:40 schreef marsan het volgende:

[..]

Voerde
Heb je mss ook iets over etnische zuiveringen van nu?
Het is pay-back time. What comes around goes around. Ken je die?
pi_189415069
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:32 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Nu Trump de Koerden volledig in de steek laat is dat wel de toekomst voor noord Syrië. Ik ben bang dat er toch een genocide kan plaats vinden tegen de Koerden door de Assad kamp. Men sprak hier wel is over genocide tegen de Koerden maar nu kunnen we serieus praten over een genocide doordat Trump alles terug trekt en Assad zijn gang wilt laten gaan. (let op ik ben 110% tegen genocide)
Ja, want de barbaren die Erdogan gebruikt zijn daarboven verheven... Gisteren nog een leuke video gezien waarin de schatjes even executies uitvoerden, en trots gefilmd wilden worden.
pi_189415072
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Fake news btw. Tel Rifaat werd door ISIS bezet en omdat men wist dat de SDF richting Tel Rifaat ging, ging de bevolking vluchten. Maar ze hebben volgens mij niemand uit Tel Rifaat gedwongen weg te gaan.
News uit 2015:

the YPG threatened to call in US air strikes if villagers refused to leave.

https://www.aljazeera.com(...)151013044630815.html
pi_189415092
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:41 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Ja, want de barbaren die Erdogan gebruikt zijn daarboven verheven... Gisteren nog een leuke video gezien waarin de schatjes even executies uitvoerden, en trots gefilmd wilden worden.
Die zijn inderdaad erg gevaarlijk dat geef ik zelf ook toe. Erdogan doet dat expres omdat hij weet dat de Turkse leger dat niet kan doen.
pi_189415100
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:42 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

News uit 2015:

the YPG threatened to call in US air strikes if villagers refused to leave.

https://www.aljazeera.com(...)151013044630815.html
Ik weet niet of dit waar is, maar dat doet er niet toe - dit is fout, 100%.

Alleen de enkele incidenten die de YPG/PYD begaan zou hebben vergelijken met ISIS en/of Al-Nusra... :')
pi_189415105
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:42 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

News uit 2015:

the YPG threatened to call in US air strikes if villagers refused to leave.

https://www.aljazeera.com(...)151013044630815.html
Ik heb het over Tel Rifaat :) Je haalt nu dingen door elkaar. Hier ben ik nog niet bekend mee. Als het waar is dat ze onschuldige burgers hebben gedwongen hun dorp te verlaten en daarna hebben geplunderd en hun huis hebben verwoest, dan zijn ze 100% in de fout.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2019 17:44:51 ]
pi_189415106
D62Darya twitterde op zondag 13-10-2019 om 10:22:23 Co-hoofd van #Syria Future Party, #Hervin_Khalaf na te zijn gestenigd door #Turkish gesteunde jihadisten in de buurt van #Hasakah tijdens # OperationPeaceSpring / # BarisPinari. Ze werd later onthoofd! #barbaric#SlaapLekkerNederland https://t.co/dytsQMoEFV reageer retweet
Let op, filmpje kan schokkend zijn in de link. Dit is het tuig dat Erdogan steunt.
pi_189415118
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:44 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik heb het over Tel Rifaat :) Je haalt nu dingen door elkaar. Hier ben ik nog niet bekend mee.
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:43 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit waar is, maar dat doet er niet toe - dit is fout, 100%.

Alleen de enkele incidenten die de YPG/PYD begaan zou hebben vergelijken met ISIS en/of Al-Nusra... :')
Tuurlijk. Als Koerd zijnde zou ik het ook proberen te verzachten.
pi_189415120
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:43 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Die zijn inderdaad erg gevaarlijk dat geef ik zelf ook toe. Erdogan doet dat expres omdat hij weet dat de Turkse leger dat niet kan doen.
Dus wat je eigenlijk zegt - Erdo heeft er geen probleem mee om indirect een genocide op zijn geweten te hebben? Alleen wilt hij niet de brave Turkse jongens dit laten doen, liever met zijn Arabische huurlingen?

Heb je door hoe ziek dit is?
pi_189415125
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:44 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

[..]

Tuurlijk. Als Koerd zijnde zou ik het ook proberen te verzachten.
Ik ben geen Koerd dombo :') Ik ben Assyriër/Armeniër.
pi_189415135
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:44 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Dus wat je eigenlijk zegt - Erdo heeft er geen probleem mee om indirect een genocide op zijn geweten te hebben? Alleen wilt hij niet de brave Turkse jongens dit laten doen, liever met zijn Arabische huurlingen?

Heb je door hoe ziek dit is?
Nee daar geloof ik ook weer niet in. Free Syrian Army zal geen genocide op de Koerden uitvoeren. Alleen de YPG zullen ze uiteraard doden en gevangen nemen.

Assad zal echter wel een genocide uitvoeren als die de kans ervoor krijgt.
pi_189415136
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik ben geen Koerd dombo :') Ik ben Assyriër/Armeniër.
Denk dat hij het tegen mij had. Nu hebben ze ons door vigen98. Jij bent Kurd0w :Y :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')