Ja is een opleiding met numerus fixus, er zijn per jaar maar 100 plekjes, waarvan 60 in Amsterdam en 40 in Groningen. Ik heb tegen die tijd 4 kindjes en een man die ook met HBO studie (wel deeltijd) bezig is, dus hoe we daar invulling in moeten gaan geven is nog wel een grote puzzel, maar eerst maar eens zien of het me überhaupt lukt bij 1 van de 100 te komenquote:Op maandag 21 oktober 2019 11:27 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Welkom, Quattro! Hoe voel je je?
Sicilia, wat gaaf! Is er een selectieprocedure voor die opleiding? En waar volg je de opleiding? Ik ga ook in september starten met een opleiding: verpleegkunde. Ben erg benieuwd hoe dat te combineren valt met (dan inmiddels) drie kinderen
En wat fijn van de verbouwing!
KD: Hang in there!
Ooh, spannend! Wanneer hoor je wat? En vier kindjes en een studerende man! Dan moet dat bij mij helemaal goed komen, hahaquote:Op maandag 21 oktober 2019 12:06 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Ja is een opleiding met numerus fixus, er zijn per jaar maar 100 plekjes, waarvan 60 in Amsterdam en 40 in Groningen. Ik heb tegen die tijd 4 kindjes en een man die ook met HBO studie (wel deeltijd) bezig is, dus hoe we daar invulling in moeten gaan geven is nog wel een grote puzzel, maar eerst maar eens zien of het me überhaupt lukt bij 1 van de 100 te komen
Poeh, dat snap ik wel. Voel me nu al een beetje opgesloten doordat mijn buik vooral in de weg zit en niet de dingen kan doen die ik normaal zou doen als ik vrij benquote:Op maandag 21 oktober 2019 12:09 schreef automatic_ het volgende:
QuatrroF; welkom!
B-E; Spannend inderdaad! Wel fijn dat je nu rust/duidelijkheid hebt rondom verhuizen.
Ik ben m'n dagelijkse controles een beetje zat. Weet dat ik niet "mag" klagen, omdat ik er pas vanaf 36w last van heb en "opgesloten" zit, maar ja... Had m'n verlof toch anders voorgesteld.
Het aftellen (tot inleiding) is wel begonnen, maar goed... Dan weet je nog niet hoelang het gaat duren haha.
Haha ik ook, hoewel ik niet hoop dat ik KD en ono ga inhalen. Nog een weekje aanklooien in huis zou fijn zijn. Vandaag 37 wekenquote:Op maandag 21 oktober 2019 12:08 schreef Sicilia het volgende:
En verder ben ik heel benieuwd wie van de a terme fokkers er als eerste gaat bevallen![]()
Ik had net de intake van de kraamzorg, gewoon weer eens een huisbezoek in plaats van een telefonische intake. Ze gaat onze fijne kraamverzorgster van de vorige keer voor ons regelen, zo fijn
Ik vond het ook heel vervelend. En ik hoefde maar 2x per week.quote:Op maandag 21 oktober 2019 12:09 schreef automatic_ het volgende:
QuatrroF; welkom!
B-E; Spannend inderdaad! Wel fijn dat je nu rust/duidelijkheid hebt rondom verhuizen.
Ik ben m'n dagelijkse controles een beetje zat. Weet dat ik niet "mag" klagen, omdat ik er pas vanaf 36w last van heb en "opgesloten" zit, maar ja... Had m'n verlof toch anders voorgesteld.
Het aftellen (tot inleiding) is wel begonnen, maar goed... Dan weet je nog niet hoelang het gaat duren haha.
Ik ben er nog hoor, 39 weken vandaag! Lees mee hier maar merk dat ik niet echt de behoefte heb om zelf mee te schrijven, misschien wel als de baby er is in het babytopicquote:Op maandag 21 oktober 2019 13:59 schreef pinquit het volgende:
Zeg, ik heb al een eeuw niks van beefcake gelezen? Zij was ook inmiddels wel uitgerekend toch? Of is het misgegaan en heb ik dat gemist?
High five!quote:Op maandag 21 oktober 2019 14:47 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ik ben er nog hoor, 39 weken vandaag! Lees mee hier maar merk dat ik niet echt de behoefte heb om zelf mee te schrijven, misschien wel als de baby er is in het babytopic![]()
Nu ik toch aan het tikken ben, wil ik wel even de medehoogzwangeren veel succes wensen
Ohh fijn je te lezenquote:Op maandag 21 oktober 2019 14:47 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ik ben er nog hoor, 39 weken vandaag! Lees mee hier maar merk dat ik niet echt de behoefte heb om zelf mee te schrijven, misschien wel als de baby er is in het babytopic![]()
Nu ik toch aan het tikken ben, wil ik wel even de medehoogzwangeren veel succes wensen
Ik heb toch maar even gebeld inderdaad en maar goed ook, want volgens mij is heel m'n woonplaats zwanger.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 13:51 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Haha herkenbaar Donna, ik had deze keer ook pas met 7 weken gebeldUiteindelijk was het toen ook best lastig om een plekje te bemachtigen
Sterkte voor alle hoogzwangeren!
Ik voel me prima!quote:
Oeh spannend al!quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 19:36 schreef BellaaElisa het volgende:
Gister naar de vk geweest baby ligt al helemaal ingedaald en mn slijmprop verloren![]()
KD en Ono hoe is het inmiddels bij jullie?![]()
Wat fijn aurum!
Ha, slim! Fijn dat je een plekje hebt weten te bemachtigen. Dat die drie weken maar snel voorbij mogen zijn!quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 20:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb toch maar even gebeld inderdaad en maar goed ook, want volgens mij is heel m'n woonplaats zwanger.![]()
Over 3 weken de eerste echo. Hoefde voor mij ook niet veel vroeger. Wacht nog wel eventjes met de intake van de VK. Dat kan na de termijnecho wel.
Kijk even op de site van je huisarts. Bij sommige mag je het in elk schoon (jam)potje inleveren, andere willen graag een potje van henzelf. Dan moet je even langs de balie.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 09:26 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb misschien een blaasontstekingDat heb ik nooit, dus kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen? Kan ik gewoon bij de HA binnenlopen en vragen om een potje, moet ik daar een afspraak voor maken, moet ik eerst een potje halen bij de apotheek en dan thuis plassen?
Ik loop altijd binnen en vraag om een potje en plas daar. Ze checken het dan ook meteen, maar als je zwanger bent en je hebt inderdaad blaasontsteking moet je toch eerst weer op spreekuur hier (dus dan maak ik ter plekke een afspraak).quote:Op donderdag 24 oktober 2019 09:26 schreef B.ertha het volgende:
Jeetje, met 16 weken al in de ziektewetSterkte!
Als je het niet wilt weten en je doet een pretecho in de fase dat iedereen het juist doet om het geslacht alvast te weten, zou ik héél erg duidelijk maken dat je het niet wilt weten! Liefst meermaals!!
Ik heb misschien een blaasontstekingDat heb ik nooit, dus kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen? Kan ik gewoon bij de HA binnenlopen en vragen om een potje, moet ik daar een afspraak voor maken, moet ik eerst een potje halen bij de apotheek en dan thuis plassen?
En mijn voet/onderbeen is gisteren in slaap gevallen en is nog steeds niet goed wakkerIk kan wel lopen, maar de huid voelt doof.
Kleintjes, geen klantjes (ja ook wel, maar op mn werkquote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:55 schreef OliviaIsTaken het volgende:
[..]
Sillie, ik vroeg me al af hoe het met jou was! Wat voor klantjes heb je? Is je opleiding afgelopen voor je uitgerekende datum? Klinkt pittig zeg!
Hier gaat alles goed! Ben morgen 18 weken en dit is werkelijk waar de meest fijne zwangerschap. Haast geen bloedverlies gehad, geen spoedtrapjes naar het ziekenhuis en gewoon onder controle bij de VK. Ik slik wel dagelijks aspirine voor een goede doorbloeding van de placenta (als ik het goed heb onthouden...) maar verder helemaal niks geks. Zo fijn!
Dit was wel een hele erge typefout, want ik bedoelde klachtjesquote:Op donderdag 24 oktober 2019 10:06 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Kleintjes, geen klantjes (ja ook wel, maar op mn werk). Mijn oudste, W., is nu bijna 4 (over 2 weken
) en Bollie is nu 14 maanden.
En nee, die opleiding is nog lang niet afgelopen. Ik moet nog ruim een jaar wekelijks naar de lessen en daarna volgt nog een jaar van praktijkopdrachten (maar goed, dat is dan wel vooral op de werkvloer).
Nog een baby was mede daarom in deze fase ook echt niet de planning, maar ja, dat is nu wat het is. Alleen nog geen idee hoe dat straks dan moet met 3 kinderen![]()
Oh hahaha!quote:Op donderdag 24 oktober 2019 10:51 schreef OliviaIsTaken het volgende:
[..]
Dit was wel een hele erge typefout, want ik bedoelde klachtjes
En ach, het zal in het begin vast puzzelen worden, maar als je eenmaal je weg daarin hebt gevonden lukt het vast!
^^quote:
Grappig dat jij maar 2 weken achter mij liep en die van mij die lopen al bijna zeg maar.quote:
I knoowww. Ik had dat met Lex en Lucy op 37wk. Al die chicks in mn app groep waren tegelijk uitgerekend. En toen die geboren werden, waren de mijne al 5 weken oid!quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 12:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Grappig dat jij maar 2 weken achter mij liep en die van mij die lopen al bijna zeg maar.
Balen dat je niks voelt, hopelijk komt het nog! Of was het vanochtend vroeg?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:15 schreef Kleurdoos het volgende:
Ono! Heeft t strippen doorgezet?
Hier 2cm dus hij heeft een poging gedaan, maar wel heel slap :p
Voel niets
Proficiat. Dikke knuffel uit 🇧🇪quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 21:16 schreef automatic_ het volgende:
Hier vandaag bevallen met een keizersnede na een inleiding die vrijwel niks voor mij deed.
Weeën kwamen totaal niet op gang na ongeveer 32 uur
Gefeliciteerd! 🥳quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 21:16 schreef automatic_ het volgende:
Hier vandaag bevallen (38w) met een keizersnede na een inleiding (woensdag) die vrijwel niks voor mij deed.
Dat klinkt pittig! Fijn dat hij er isquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 21:16 schreef automatic_ het volgende:
Hier vandaag bevallen (38w) met een keizersnede na een inleiding (woensdag) die vrijwel niks voor mij deed.
Het was om 15:30 hoop bloed en slijm daarna but that’s itquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 21:12 schreef onomatopee het volgende:
[..]
Balen dat je niks voelt, hopelijk komt het nog! Of was het vanochtend vroeg?
Hier vanochtend de slijmprop verloren en wat krampen maar verder niksMorgen nog een keer strippen.
gegeliciteerd!!quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 21:16 schreef automatic_ het volgende:
Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 21:16 schreef automatic_ het volgende:
Gefeliciteerd! Klinkt als een pittige bevalling. Nu lekker genietenquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 21:16 schreef automatic_ het volgende:
Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 21:16 schreef automatic_ het volgende:
Ik hoop dat het gaat doorzettenquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 07:47 schreef Kleurdoos het volgende:
Rommelt hè. Nog niets duidelijks!
Bloed, slijmprop, krampen maar nog geen weeen
Oeh maar dat zijn goede voortekenen! Succes, verse baby'squote:Op zaterdag 26 oktober 2019 07:47 schreef Kleurdoos het volgende:
Hebben onze baby’s een deal?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 07:47 schreef Kleurdoos het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |