abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189537248
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:11 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Ik las te snel en dacht even dat de foto van je schoonmoeder was :o :D
:o :X gelukkig niet zeg!
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 20:23 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

:Y Ik vind het ook nog geregeld jammer dat ik destijds in the heat of the moment niet mee heb kunnen kijken of dat er foto’s zijn gemaakt, had het heel graag willen zien!

En nog even :* voor Ono, ik weet hoe zwaar dat klote wachten is :') en het idee dat alles en iedereen maar voor je bevalt. }:| Hopelijk hoef je niet lang te wachten! :*
Echt waar? Oh, misschien is het voor je eigen baby anders..
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:00:55 #152
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_189537500
Welkom QuatrroF, gefeliciteerd!

B.ertha, ik volg zelfs een account op Instagram waar geregeld geboortes upp close en personal op film worden gepost. Ik vind het prachtig O+
pi_189538285
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:00 schreef Zo-is-dat het volgende:
Welkom QuatrroF, gefeliciteerd!

B.ertha, ik volg zelfs een account op Instagram waar geregeld geboortes upp close en personal op film worden gepost. Ik vind het prachtig O+
+1 Haha! Maar goed, ik heb dan ook een bovengemiddelde interesse voor alles dat met zwangerschap en geboorte te maken heeft :D. Heb mij ingeschreven voor de opleiding Verloskunde. Hoop dus heel hard dat ik een plekje kan bemachtigen en ik in september met de opleiding kan starten. Is al zo lang mijn droom O+.

Welkom QuatrroF!

Ono en KD het kan nu echt echt niet lang meer duren bij jullie! Spannend hoor!

Verbouwing is hier klaar en het is zooooo mooi geworden O+ Echt helemaal zoals we het in ons hoofd hadden. Komend weekend gaan we aan de babykamer beginnen eindelijk. Zin in!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:44:31 #154
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_189538477
Ohh Sicilia wat tof! Hier ook een heimelijke droom O+ Maar gezien ik bij mijn vak nu, het meest een hekel heb aan de diensten, zou het een bijzonder slechte échte carrière move zijn :+

Ik duim voor een plek voor jou!

Mijn schoonzus heeft dezelfde liefde voor verloskunde en van haar kreeg ik vandeweek het boek: verlos ons van Uwe Porter, verhalen van een vroedvrouw. Super lief kaartje erbij, tranen O+
pi_189538664
Welkom QuatrroF!
pi_189538716
Bedankt!

Wat gaaf Sicilia, ik hoop voor je dat je deze opleiding mag gaan volgen. Lijkt me een prachtig beroep!
pi_189539700
Jullie zijn lief, dank :*

Ik heb het gevoel dat mijn baby nu wel anders is gaan liggen dan eerst: minder gewroet in mijn bekken (handjes denk ik) en mijn buik is niet eerder zo laag geweest. Er gebeurt dus in elk geval iets.. Maar ik wacht nog op spectaculaire brekende vliezen, slijmproppen en wat al niet meer, kom maar door :P

@QuattroF: gefeliciteerd, welkom!

@Sicilia: wat stoer dat je je hebt ingeschreven, hopelijk lukt het inderdaad een plekje te bemachtigen! En wat heerlijk dat de verbouwing klaar is nu, lekker nestelen :)
pi_189542224
Still in there 👍🏻
  maandag 21 oktober 2019 @ 10:50:00 #159
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189544326
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 16:38 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

vind je? Volgens mij mag je 't tot 32/33 weken vertellen :)
[..]

Mjaah, zegt denk ik een hoop over waar je werkt. Ik ben leidinggevende, werk in een grote organisatie. Dus er is vast wel iemand die 't ff 4 maanden over kan pakken of er worden wat taken verdeeld :Y)

En al gaan ze over de zeik, jammer dan. Had 't ook nog 12 weken voor me kunnen houden :+

Als ik een spijkerbroek met trui draag is er denk ik meer te zien dan in mijn werkkleding (jurk of rok+ blouse), denk dat men wel ziet dat ik wat bijgekomen ben.
En ik werk met meerendeels oudere mannen, die houden zich daar volgens mij helemaal niet meer bezig.

@:KD/Ono: Sterkte nog, zo te lezen zijn jullie er wel klaar voor. Nu de kleine nog :+
Niet om een discussie aan te gaan hoor, want ieder z'n ding en zoals ik zei: ik snap het in jouw situatie heel goed, maar ik ben de belangrijkste helft van een team van twee en zorg er samen met mijn redacteur voor dat er elke vier weken een compleet vakblad naar de drukker gaat. Ik ben dus niet in 12 weken te vervangen, er zou dan iemand compleet ingewerkt moeten worden en dat duurt al snel een half jaar. Dus het hangt vooral van je functie af, denk ik.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189544931
Welkom, Quattro! Hoe voel je je?

Sicilia, wat gaaf! Is er een selectieprocedure voor die opleiding? En waar volg je de opleiding? Ik ga ook in september starten met een opleiding: verpleegkunde. Ben erg benieuwd hoe dat te combineren valt met (dan inmiddels) drie kinderen :D
En wat fijn van de verbouwing!

KD: Hang in there!
pi_189545535
Ik ben gewoon al 37+1 wk zwanger :D
De verhuizing gaat niet door vanwege asbest en duurt 3 maanden voordat we er in mogen. Dus dat is wel fijn hoef ik niet nu nog te verhuizen en kan ik eindelijk de babyspullen uitstallen O+
Straks even naar de vk heb de afgelopen dagen weer volop kramp en misschien wilt ze even kijken bij mij hoe en wat (is trouwens gewoon normale checkup). Spannnennnnddd weer allemaal :')
pi_189545682
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:27 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Welkom, Quattro! Hoe voel je je?

Sicilia, wat gaaf! Is er een selectieprocedure voor die opleiding? En waar volg je de opleiding? Ik ga ook in september starten met een opleiding: verpleegkunde. Ben erg benieuwd hoe dat te combineren valt met (dan inmiddels) drie kinderen :D
En wat fijn van de verbouwing!

KD: Hang in there!
Ja is een opleiding met numerus fixus, er zijn per jaar maar 100 plekjes, waarvan 60 in Amsterdam en 40 in Groningen. Ik heb tegen die tijd 4 kindjes en een man die ook met HBO studie (wel deeltijd) bezig is, dus hoe we daar invulling in moeten gaan geven is nog wel een grote puzzel, maar eerst maar eens zien of het me überhaupt lukt bij 1 van de 100 te komen ;)
pi_189545709
En verder ben ik heel benieuwd wie van de a terme fokkers er als eerste gaat bevallen :D

Ik had net de intake van de kraamzorg, gewoon weer eens een huisbezoek in plaats van een telefonische intake. Ze gaat onze fijne kraamverzorgster van de vorige keer voor ons regelen, zo fijn O+
  maandag 21 oktober 2019 @ 12:09:38 #164
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189545720
QuatrroF; welkom!

B-E; Spannend inderdaad! Wel fijn dat je nu rust/duidelijkheid hebt rondom verhuizen.

Ik ben m'n dagelijkse controles een beetje zat. Weet dat ik niet "mag" klagen, omdat ik er pas vanaf 36w last van heb en "opgesloten" zit, maar ja... Had m'n verlof toch anders voorgesteld.
Het aftellen (tot inleiding) is wel begonnen, maar goed... Dan weet je nog niet hoelang het gaat duren haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189545879
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 12:06 schreef Sicilia het volgende:

[..]

Ja is een opleiding met numerus fixus, er zijn per jaar maar 100 plekjes, waarvan 60 in Amsterdam en 40 in Groningen. Ik heb tegen die tijd 4 kindjes en een man die ook met HBO studie (wel deeltijd) bezig is, dus hoe we daar invulling in moeten gaan geven is nog wel een grote puzzel, maar eerst maar eens zien of het me überhaupt lukt bij 1 van de 100 te komen ;)
Ooh, spannend! Wanneer hoor je wat? En vier kindjes en een studerende man! Dan moet dat bij mij helemaal goed komen, haha :D Ik duim voor je!
  maandag 21 oktober 2019 @ 12:31:36 #166
208890 June.
Seriously?
pi_189545970
Welkom @QuattroF

quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 12:09 schreef automatic_ het volgende:
QuatrroF; welkom!

B-E; Spannend inderdaad! Wel fijn dat je nu rust/duidelijkheid hebt rondom verhuizen.

Ik ben m'n dagelijkse controles een beetje zat. Weet dat ik niet "mag" klagen, omdat ik er pas vanaf 36w last van heb en "opgesloten" zit, maar ja... Had m'n verlof toch anders voorgesteld.
Het aftellen (tot inleiding) is wel begonnen, maar goed... Dan weet je nog niet hoelang het gaat duren haha.
Poeh, dat snap ik wel. Voel me nu al een beetje opgesloten doordat mijn buik vooral in de weg zit en niet de dingen kan doen die ik normaal zou doen als ik vrij ben :P Maar ze gaan nog steeds inleiden, ook al zijn de controles etc goed?

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 12:08 schreef Sicilia het volgende:
En verder ben ik heel benieuwd wie van de a terme fokkers er als eerste gaat bevallen :D

Ik had net de intake van de kraamzorg, gewoon weer eens een huisbezoek in plaats van een telefonische intake. Ze gaat onze fijne kraamverzorgster van de vorige keer voor ons regelen, zo fijn O+
Haha ik ook, hoewel ik niet hoop dat ik KD en ono ga inhalen. Nog een weekje aanklooien in huis zou fijn zijn. Vandaag 37 weken *O*

En fijn van de kraamzorg! Ben ook heel erg benieuwd wie wij krijgen.
Shine bright like a diamond.
pi_189546646
@Ot: Dank je! Ik heb al sinds erg vroeg in de zwangerschap bekkeninstabiliteit. Ik merk dat dit iedere week erger wordt waardoor werken, autorijden etc. lastiger wordt. Zolang ik rustig aan doe gaat het best goed. Verder voel ik me heel goed! Geen kwaaltjes, geen gierende hormonen, dus dat ga ik even afkloppen! ;)

@AutomatiC: Oh ja dat snap ik heel goed. Het bepaalt toch een beetje je dag denk ik.

Wij hebben de kraamzorg al vroeg in de zwangerschap moeten regelen. Dat moest hier voor 11-12 weken, gezien de wachttijden. Ze komen tussen week 30 en 34 voor een intake. Was dat bij jullie ook pas met die termijn?
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:45:44 #168
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189546957
June;
Ja ze gaan sowieso inleiden. Ook omdat ik suiker heb, dus het is nu een beetje dubbelop zeg maar.
Alleen met pre eclamsie krijg je vaak kleine baby, maar dat is hier dan weer niet. Bij 36w werd hij geschat rond 3200 gram, dus ben benieuwd richting 38w. Daar hebben ze toen wel iets van gezegd, maar dat weet ik niet meer.

Quattro; Ja, ze komen inderdaad pas rond die periode.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189546987
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 12:09 schreef automatic_ het volgende:
QuatrroF; welkom!

Ik vond het ook heel vervelend. En ik hoefde maar 2x per week.

Hebben jullie al besproken wat er na de bevalling gebeurd? Wie blijft waar als je kindje wordt opgenomen? Kunstvoeding/ borstvoeding , wat en wanneer bijvoeden, wie geeft het eerste flesje bij opname.

Waren allemaal dingen die ik allemaa niet echt had bedacht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:59:39 #170
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189547118
Zeg, ik heb al een eeuw niks van beefcake gelezen? Zij was ook inmiddels wel uitgerekend toch? Of is het misgegaan en heb ik dat gemist? :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189547707
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:59 schreef pinquit het volgende:
Zeg, ik heb al een eeuw niks van beefcake gelezen? Zij was ook inmiddels wel uitgerekend toch? Of is het misgegaan en heb ik dat gemist? :o
Ik ben er nog hoor, 39 weken vandaag! Lees mee hier maar merk dat ik niet echt de behoefte heb om zelf mee te schrijven, misschien wel als de baby er is in het babytopic :)

Nu ik toch aan het tikken ben, wil ik wel even de medehoogzwangeren veel succes wensen :*
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  Moderator / Colorchick maandag 21 oktober 2019 @ 14:51:11 #172
382129 crew  Donna
pi_189547748
Succes aan alle hoogzwangeren!

Ik lees wel een beetje mee, maar nog niet heel actief. Vind het toch een beetje te spannend. De dagen gaan gelukkig wel redelijk snel. Op naar de eerste echo.
pi_189548406
Logisch, Donna! Het is echt aftellen naar het tweede trimester hè? Heb je binnenkort een echo gepland staan al?
pi_189548507
Hoelang ben je nu zwanger Donna? Gefeliciteerd!
pi_189548859
quote:
17s.gif Op maandag 21 oktober 2019 14:47 schreef beefcake het volgende:

[..]

Ik ben er nog hoor, 39 weken vandaag! Lees mee hier maar merk dat ik niet echt de behoefte heb om zelf mee te schrijven, misschien wel als de baby er is in het babytopic :)

Nu ik toch aan het tikken ben, wil ik wel even de medehoogzwangeren veel succes wensen :*
High five!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')