Maar dat is geen irritatietopic.quote:Op maandag 11 november 2019 17:17 schreef itchycoo het volgende:
Daar is al speciaal een heel eigen topic voor:
NWS / Jongeren D66: 90 kilometer is hard genoeg #2
Beetje boel hypocriet allemaal.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:08 schreef hjansen82 het volgende:
Snelheid overdag op snelwegen gaat waarschijnlijk terug naar 100 km/h. De coalitie is akkoord.
Gewoon 104 op de cruise control en je nergens druk om maken. Rijdt er iemand langzamer voor je, dan ga je naar links. Is de rechterstrook vrij, dan ga je naar rechts. Zonder file is remmen of gas bijgeven bijna nooit nodig.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:59 schreef Fer het volgende:
Ik reed meestal al 100. Wat moet ik nu? Terug naar 94-95 om te voorkomen dat ik constant moet inhalen?
Maar links heb je toch gauw een bestelbus of Audi in je nek. Op zich kan ik daar wel tegen, maar irritant wordt het wel als die mongool die je wil inhalen dan stiekem ook harder gaat rijden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gewoon 104 op de cruise control en je nergens druk om maken. Rijdt er iemand langzamer voor je, dan ga je naar links. Is de rechterstrook vrij, dan ga je naar rechts. Zonder file is remmen of gas bijgeven bijna nooit nodig.
Dat is ook wel een terechte klacht, ja. Maar over het algemeen gebeurt zoiets misschien maar 1 of 2 keer tijdens een rit. Ik vind het niet de moeite waard om daarvoor alles om te gooien eerlijk gezegd. Van die bumperklevers heb ik sowieso niet zoveel last. En als iemand die ik wil inhalen harder gaat rijden, schuif ik er gewoon weer achter of geef ik even gas bij. Het is niet anders.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar links heb je toch gauw een bestelbus of Audi in je nek. Op zich kan ik daar wel tegen, maar irritant wordt het wel als die mongool die je wil inhalen dan stiekem ook harder gaat rijden.
De oude taktiek van op 200 meter afstand achter iemand blijven hangen, vooral in het donker een mooie taktiek ivm zichtbaar geflits... Als je voorganger ineens hard remt is het tijd om jouw Brembo's ook eens te testen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Zijn toch al gek geworden in dit land, maar whatever. Flitsmeister erbij, extra goed opletten, harder je best doen op je werk zodat je een buffertje geld hebt en gaaaaaaaaan
Gisten 130 over de A10 waar je 100 mag, op de linkerbaan en ineens zag ik te laat een politieauto rijden voor me. Hij loerde even, ik geremd naar 100. Toen ging ie er weer vandoor met iets van 140 dus kon ik daarna ook weer door met 130quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:24 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De oude taktiek van op 200 meter afstand achter iemand blijven hangen, vooral in het donker een mooie taktiek ivm zichtbaar geflits... Als je voorganger ineens hard remt is het tijd om jouw Brembo's ook eens te testen.
Vond het vast teveel gedoe, dat 'volgen' gedoe en de staandehouding enzo. Wellicht vond 'ie het ook wat te koud buiten. Over 10km/u teveel doen ze nooit moeilijk. Zeggen ze tenminste bij Wegmisbruikers.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Gisten 130 over de A10 waar je 100 mag, op de linkerbaan en ineens zag ik te laat een politieauto rijden voor me. Hij loerde even, ik geremd naar 100. Toen ging ie er weer vandoor ...
Klopt want ik rij expres altijd iets te hard als iedereen achter ze netjes 100 loopt te rijden zodat ik gewoon links kan blijven. Als ze mij helemaal staande willen houden voor een boete van iets van 3 tientjes primaquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Vond het vast teveel gedoe, dat 'volgen' gedoe en de staandehouding enzo. Wellicht vond 'ie het ook wat te koud buiten. Over 10km/u teveel doen ze nooit moeilijk. Zedggen ze tenminste bij Wegmisbruikers.
Dan ben je echt een eikelquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:24 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De oude taktiek van op 200 meter afstand achter iemand blijven hangen, vooral in het donker een mooie taktiek ivm zichtbaar geflits... Als je voorganger ineens hard remt is het tijd om jouw Brembo's ook eens te testen.
Owja, kleine irritatie - vanavond een ongeluk gebeurd op snelweg, Rijkswaterstaat erbij enzo, alles moet naar rijstrook 1, en yep, meneertje Clio rijdt helemaal tot aan de auto van Rijkswaterstaat naar voren en wringt zich er dan tussen. Terwijl de rijbanen na het ongeluk (100 meter) alweer allemaal beschikbaar zijn. Moet dat nou altijd, dat voordringen?
Dus omdat jouw baan niet doorrijdt moet iedereen maar wachten?quote:Op zaterdag 2 november 2019 23:22 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar dat is ook zo'n vreemde regel.
Waarom zou je dat doen, een kruispunt vrij houden?
Zit volstrekt geen logica achter.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:24 schreef gebrokenglas het volgende:
Owja, kleine irritatie - vanavond een ongeluk gebeurd op snelweg, Rijkswaterstaat erbij enzo, alles moet naar rijstrook 1, en yep, meneertje Clio rijdt helemaal tot aan de auto van Rijkswaterstaat naar voren en wringt zich er dan tussen. Terwijl de rijbanen na het ongeluk (100 meter) alweer allemaal beschikbaar zijn. Moet dat nou altijd, dat voordringen?
Maar dat is toch gewoon maximale rijstrook benutten? Kijk als je vol gas tot die auto van rijkswaterstaat rijdt is het wat aso, maar als iedereen het gewoon zou doen en dan netjes daar ritsen om en om is er toch niets aan de hand? Ik had deze situatie maandagavond ook toen de A10 vast stond omdat er een ongeluk was gebeurd op de meest linkerstrook. Voor het rode kruis ritsen en ik hoefde niet eens te wringen, ze lieten me er netjes voor omdat er toch nog wel mensen zijn die snappen hoe het werkt. Wat is het praktische nut om 200 meter eerder al te gaan ritsen?quote:
Sorry het was ook eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeld. Live longer klinkt leuk, maar als je ook langzamer moet rijden moet je wel langer leven om hetzelfde te bereikenquote:Op woensdag 13 november 2019 08:11 schreef Messina het volgende:
Dat terug naar 100 is eigenlijk allemaal de schuld van dit topic.
"Drive Slower"
Serieuze vraag, maar wat voor auto is dat dan? Mijn auto (Civic Type S uit 2010) kan prima (cruisend) vanaf rond de 60 in zijn 6. Als je dan wil optrekken moet je wel even terugschakelen uiteraard, maar 100@6 op cruise control is echt geen enkel probleem. Ik dacht eigenlijk dat dat voor de meeste auto's wel zou gelden.quote:Op zondag 10 november 2019 08:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, lees net her en der het nieuwsbericht: D66-leden willen massaal niet harder rijden dan maximaal 90 kilometer per uur.
90? Negentig?
Dat is wel erg langzaam.
Ik weet het allemaal nog niet van die uitstootvermindering.
Mijn auto heeft 6 versnellingen. 120km/u in de 6 is eigenlijk te langzaam, als je na een kwartiertje eventjes meer gas geeft dan komt er al een aardige roetwalm uit. De hele motor raakt verstopt.
130km/u in de 6 is prima. De motor loopt stukken beter.
Bij 100km/u dan moet 'ie al in de 5, en draait dan net zoveel toeren als 130@6.
En bij 90km/u dan moet ik eigenlijk al in de 4e versnelling rijden.
Er komt veel te veel kracht op je krukas lagers bij zulke lage toerentallen en hoge verzetten. Je sloopt ongemerkt je motor. De rookwalm kan ik zo 1-2-3 niet verklaren, behalve dat er misschien olie langs de zuigerveren omhoog wordt gezogen bij accelereren, wat raar is want dat zou eigenlijk bij gas los moeten gebeuren, iig bij een benzine.quote:Op woensdag 13 november 2019 08:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Serieuze vraag, maar wat voor auto is dat dan? Mijn auto (Civic Type S uit 2010) kan prima (cruisend) vanaf rond de 60 in zijn 6. Als je dan wil optrekken moet je wel even terugschakelen uiteraard, maar 100@6 op cruise control is echt geen enkel probleem. Ik dacht eigenlijk dat dat voor de meeste auto's wel zou gelden.
Het lijkt me heel onlogisch dat je je motor sloopt door 120 km/u in z'n 6 te rijden. Volgens mij zit m'n automaatbak in de 8e versnelling bij iets van 80 en het lijkt me sterk dat BMW die automaatbak zo maakt dat het je motor sloopt. Heel soms vind ik wel dat ie terug mag schakelen maar doet ie dan niet en voel ik dat de auto meer gaat trillen, zit dan op iets van 1200 rpm.quote:Op woensdag 13 november 2019 09:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er komt veel te veel kracht op je krukas lagers bij zulke lage toerentallen en hoge verzetten. Je sloopt ongemerkt je motor. De rookwalm kan ik zo 1-2-3 niet verklaren, behalve dat er misschien olie langs de zuigerveren omhoog wordt gezogen bij accelereren, wat raar is want dat zou eigenlijk bij gas los moeten gebeuren, iig bij een benzine.
Het probleem is dat iedereen het op zijn eigen manier doet en anderen veroordeelt als die het anders doen en daarmee voor lijken te gaan.quote:Op woensdag 13 november 2019 08:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Maar dat is toch gewoon maximale rijstrook benutten? Kijk als je vol gas tot die auto van rijkswaterstaat rijdt is het wat aso, maar als iedereen het gewoon zou doen en dan netjes daar ritsen om en om is er toch niets aan de hand? Ik had deze situatie maandagavond ook toen de A10 vast stond omdat er een ongeluk was gebeurd op de meest linkerstrook. Voor het rode kruis ritsen en ik hoefde niet eens te wringen, ze lieten me er netjes voor omdat er toch nog wel mensen zijn die snappen hoe het werkt. Wat is het praktische nut om 200 meter eerder al te gaan ritsen?
Mensen gaan massaal op hun mobiel zitten of rondkijken. Rij maar eens met 100 over de A2 met die 6 banen. Mensen raken zo verveeld en verliezen volkomen de concentratie.quote:Op woensdag 13 november 2019 10:05 schreef vosss het volgende:
100km/u zorgt nu al voor irritatie bij mij
Ja eens, daarom probeer ik altijd zo lang mogelijk door te rijden (uiteraard gewoon in een rustig tempo) en dan te gaan ritsen. De meeste mensen achter je gaan dan ook met je mee. Als je besluit eerder te gaan ritsen dan betekent het dat iedereen achter je dat ook moet gaan doen anders wordt het weer als aso gezien.quote:Op woensdag 13 november 2019 10:06 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Het probleem is dat iedereen het op zijn eigen manier doet en anderen veroordeelt als die het anders doen en daarmee voor lijken te gaan.
Als je dan iemand die vroeg wisselt voorbij rijdt dan zal die misschien besluiten om je er niet tussen te laten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |