abonnement Unibet Coolblue
pi_189313491
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nou ja, ondanks dat Blair en Bush grotendeels verantwoordelijk zijn voor deze chaos en voor een tribunaal terechtgesteld moeten worden, heeft Obama een capitale fout gemaakt door de troepen tegen het advies van alle adviseurs in te vroeg terug te trekken. Er kwamen van alle kanten signalen dat Irak eerst moest worden opgebouwd en de democratie worden verstevigd. Obama heeft een machtsvacuüm daardoor gecreëerd en het is net zo goed in mijn ogen een oorlogsmisdaad om een land dat volledig in puin ligt in puin achter te laten.
Vind ik lastig. Aan de ene kant heb je mijns inziens een punt: je kunt je inderdaad afvragen in hoeverre het verstandig was om je terug te trekken uit Irak. Anderzijds voedde de Amerikaanse aanwezigheid ook juist het ressentiment in de regio. Het begon op een gebed zonder einde te lijken. De gedachte dat het vertrek van de Amerikanen de angel eruit zou halen, was niet eens zo gek.

Bovendien was het een verkiezingsbelofte van Obama. En ik lees hier altijd dat Trump moet worden geprezen omdat hij (een deel van) zijn beloften inlost.....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 13:17:19 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189313517
voor welke misdaad zouden Blair en Bush precies terecht gesteld moeten worden :?

dat ze er een rommeltje van gemaakt hebben is geen misdaad, dat Obama het niet opgelost heeft ook niet trouwens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189313576
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:12 schreef Bramvanmolen het volgende:
Koerden zijn moslims. Ook de seculiere PKK koerden zijn vaak moslims. Enige fout die zij maken is dat ze de Koran niet zo serieus nemen en niet opvolgen.

“O Jullie die geloven! Neemt niet de Joden en Christenen tot vriend. Zij zijn als vrienden van elkaar. En wie van jullie hen als vriend neemt, behoort ongetwijfeld tot hen. Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.” (5:51)

PKK koerden dacht dat de christenen en de joden hun vrienden zouden zijn. Niet dus. Wanneer het er echt op toe aankomt zullen ze je laten stikken.

Moslims kunnen best met joden en christenen samenleven , zakendoen en meer. Alleen de koran heeft hier wel een punt. Tot een bepaalde lijn kan het allemaal en daarna houdt het op.
Vrienden stoppen elkaar over het algemeen niet in hoogovens. Om nog maar te zwijgen van ander (wijdverbreid en consistent) christelijk antisemitisme door de eeuwen heen. Maar goed, je kan ook van een eeuwenoud boek niet verwachten dat het de toekomst voorspelt. Dan zou het immers van een hogere macht afkomstig moeten zijn.
pi_189313610
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 12:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Waar staat Assad in deze dan? Zit hij te wachten op Turkse inmenging? Of is het "opgeruimd staat netjes" en ondertussen is er allang afgesproken dat we daarna weer terug bij af zijn en iedereen weer netjes aan de andere kant van zijn grens gaat zitten?

Enerzijds snap ik de Amerikanen wel want het wordt natuurlijk een onhoudbare situatie zo die ze misschien onderschat hebben (hopen dat Assad het veld zou ruimen) en ze hebben daar inderdaad niets meer te winnen. Kan zijn dat ze nog een dealtje met Turkije hebben gesloten over bijv. steun bij een aanval op Iran of op andere wijze, maar dit zagen we natuurlijk al maanden geleden aankomen dat dit zou gaan gebeuren. Anderzijds gewoon een laffe actie waarbij je je voormalig bondgenoot gewoon te kakken zet (ook al hadden die dat kunnen zien aankomen)

Dat de Koerden hun huid maar duur mogen verkopen. Laat ze die ISérs maar mooi op straat zetten richting Syrie/Turkije en desnoods Europa.
Dus jij wil dat die IS'ers desnoods naar Europa komen en hier aanslagen plegen? Wat een verrader ben je dan? Wat voor verrader ben je als je wil dat de YPG'ers de IS terroristen vrijlaten? Dan was het je dus helemaal niet om die IS terroristen te doen.
pi_189313627
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:21 schreef Defcon55 het volgende:

[..]

Vrienden stoppen elkaar over het algemeen niet in hoogovens. Om nog maar te zwijgen van ander christelijke antisemitisme door de eeuwen heen. Maar goed, je kan ook van een eeuwenoud boek niet verwachten dat het de toekomst voorspelt. Dan zou het immers van een hogere macht afkomstig moeten zijn.
Dat koran vers kun je toepassen voor wat er vandaag is gebeurd. Neemt de joden en christenen niet tot vriend. Iets wat de PKK/YPG Koerden wel hebben gedaan. Grote fout waarbij zij nu zwaar voor moeten betalen.
Bram van Molen.
pi_189313688
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:24 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Dat koran vers kun je toepassen voor wat er vandaag is gebeurd. Neemt de joden en christenen niet tot vriend. Iets wat de PKK/YPG Koerden wel hebben gedaan. Grote fout waarbij zij nu zwaar voor moeten betalen.
Het selectief toepassen van verzen is inderdaad een steunpilaar van de Abrahamitische religies en de reden dat ze vandaag de dag nog zoveel volgers hebben, "Bram". Als Trump tegen Erdo zegt "spring" vraagt Erdo alleen maar "hoe hoog", maar ik neem aan dat Erdo niet de christenen tot vriend heeft genomen?
pi_189313762
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:27 schreef Defcon55 het volgende:

[..]

Het selectief toepassen van verzen is inderdaad een steunpilaar van de Abrahamitische religies en de reden dat ze vandaag de dag nog zoveel volgers hebben, "Bram". Als Trump tegen Erdo zegt "spring" vraagt Erdo alleen maar "hoe hoog", maar ik neem aan dat Erdo niet de christenen tot vriend heeft genomen?
Wel vreemd denk ik dan dat een boek uit het jaar 600 van ene arabier die mohammed heet die in een woestijn leeft , gelijk heeft in het jaar 2019. Eindresultaat zul je binnenkort zien. Koerden die voorstander zijn van YPG/PKK zullen afgeslacht worden.
Bram van Molen.
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 13:33:25 #233
8781 crew  Frutsel
pi_189313785
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:23 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dus jij wil dat die IS'ers desnoods naar Europa komen en hier aanslagen plegen? Wat een verrader ben je dan? Wat voor verrader ben je als je wil dat de YPG'ers de IS terroristen vrijlaten? Dan was het je dus helemaal niet om die IS terroristen te doen.
Neuh, ik wil liever dat ze er niet meer zijn (de IS'ers dan) en hoe maakt me in deze niets uit hoe dat gebeurd. Geen medelijden mee. Heb liever dat ze daar blijven en niet meer opstaan en terugkeren.

Maar als de Koerden ze uit frustratie/woede vrijlaten omdat ze zich in de steek gelaten voelen door het Westen kan ik ze dat niet kwalijk nemen. En dat ze vervolgens via Syrie of Turkije Europa binnenkomen hebben we dat misschien wel deels aan ons zelf te danken.
pi_189313806
De anti-Turken groep is weer bijeengekomen in dit topic zie ik. Hun berichten over de Koerden zijn lachwekkend. Alsof het ''koerden probleem'' een belangrijke positie heeft in hun miezerige levens. Daarnaast bekritiseren zij het bondgenootschap van de VS tegenover de Koerden maar vergeten dat Turkije het tweede grootste leger heeft van de NATO. Een organisatie die bedoelt is om ook Nederland te beschermen.

De VS is zeker een onbetrouwbare bondgenoot. Dit blijkt niet uit zijn houding tegenover de Koerden maar juist tegenover Turkije wat een NATO-lid is. De VS heeft in Irak en Syrie het puin veroorzaakt. Door de VS zijn er terroristische organisaties als paddenstoelen uit de grond geschoten. Ze hebben ISIS bewust in Syrie gestopt om zo de PKK te kunnen belegeren tegen Turkije. Het is dan niet dat de VS dit doet omdat zij o zo veel van de Koerden houden. De VS doet dit vanwege zijn lust in grondstoffen en het dienen van de zionisten die een oog hebben op verschillende gebieden in zuid-oost Turkije, Noord-Syrie en Noord-Irak. Het plan was een bufferzone creëren tot de middellandse zee. Zodanig een transportroute maar tevens een haven waar het Amerikaanse leger zich kan vestigen om macht uit te oefenen op gebieden waar aardgas gevonden is.

Hier een model dat destijds door Zbigniew Brzezinski vorm heeft gekregen en door Condoleezza Rice werd gepresenteerd:



Voor de rest zijn Koerden juist blij met de komst van het Turkse leger in bijv. Afrin. De Koerden daar zijn al jarenlang het slachtoffer geweest van onderdrukking en afpersing door illegitieme en terroristische organisaties zoals ISIS en YPG/PYD/PKK. Nu heerst er een serieuze handhaving. Turkije bouwt ziekenhuizen en verleent medische hulp en onderwijs voor de kinderen.
  maandag 7 oktober 2019 @ 13:35:57 #235
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_189313827
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 09:47 schreef Atak het volgende:
https://dekanttekening.nl(...)ten-zonder-steun-vs/

Het wordt tijd dat dat gebied opgeschoond is. Er zijn 5 miljoen Syriërs in Turkije die terugwillen naar hun land. De optie is dat ze teruggaan naar hun eigen land nadat de terreur-gordel is opgeschoond van de PKK/YPG..... of wij gaan dat niet doen (terreur-gordel opschonen) en dat zou betekenen dat een groot deel van die 5 miljoen vluchtelingen deze kant opkomt. Dit zijn de opties die op tafel liggen. Wat is jullie voorkeur?
Mijn voorkeur is dat jij zsm naar Turkije vliegt om aan de frontlinie te gaan staan..

Typisch Turks geblaat van achter een scherm...vol met gehersenspoelde one-liners in stijl van de grote leider.

De overtreffende trap van zielig...
pi_189313929
Volgens de SDF trekken de Russen en Assad nu op richting Manbij. In hoeverre dit waar is kan ik niet zeggen.

https://mobile.twitter.com/cmoc_sdf/status/1181108765107654656
  maandag 7 oktober 2019 @ 13:44:24 #237
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189313954
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:17 schreef sp3c het volgende:
voor welke misdaad zouden Blair en Bush precies terecht gesteld moeten worden :?

dat ze er een rommeltje van gemaakt hebben is geen misdaad, dat Obama het niet opgelost heeft ook niet trouwens
Klopt. Degene die de cel in moet is Colin Powell.

Hij is degene die kwam aanzetten met bewijs voor massavernietigingswapens die nooit gevonden zijn. Of het was allemaal nep om een oorlog te beginnen, of het was gewoon incompetentie. In beide gevallen zou hij tenminste gestraft moeten worden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189314029
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:42 schreef polderturk het volgende:
Volgens de SDF trekken de Russen en Assad nu op richting Manbij. In hoeverre dit waar is kan ik niet zeggen.

https://mobile.twitter.com/cmoc_sdf/status/1181108765107654656
Bullshit. Zolang de Amerikanen in Syrië zijn maakt Assad geen kans. Amerikanen zijn naar het zuiden vertrokken meer niet. Ze worden nu nog steeds beschermd door de YPG. Want zolang de Amerikanen daar aanwezig zijn kan Assad niets doen en is de YPG voorlopig veilig.
Bram van Molen.
pi_189314041
realDonaldTrump twitterde op maandag 07-10-2019 om 13:40:34 .....again said “NO,” thinking, as usual, that the U.S. is always the “sucker,” on NATO, on Trade, on everything. The Kurds fought with us, but were paid massive amounts of money and equipment to do so. They have been fighting Turkey for decades. I held off this fight for.... reageer retweet
Wat een geweldige dag. Al dat bijdehante gedoe in dit topi van gisteren totaal verdwenen. _O_
pi_189314057
Hmmm nu kan het wel zo zijn dat Assad vanuit het zuiden zal toeslaan , mits Amerikaanse soldaten volledig terug trekken:

It is time for us to get out of these Endless Wars and bring our soldiers home. Trump.

https://www.forexfactory.(...)me-for-us-to-get-out
Bram van Molen.
pi_189314073
Deze Amerikaanse journalist wijst de vinger nu al naar de YPG.

https://twitter.com/RyanGirdusky/status/1181055318249357312?s=20
pi_189314075
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:17 schreef sp3c het volgende:
voor welke misdaad zouden Blair en Bush precies terecht gesteld moeten worden :?

dat ze er een rommeltje van gemaakt hebben is geen misdaad, dat Obama het niet opgelost heeft ook niet trouwens
"Een rommeltje" ff serieus dude.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 oktober 2019 @ 13:54:42 #244
426493 crew  PippenScottie
pi_189314117
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Klopt. Degene die de cel in moet is Colin Powell.

Hij is degene die kwam aanzetten met bewijs voor massavernietigingswapens die nooit gevonden zijn. Of het was allemaal nep om een oorlog te beginnen, of het was gewoon incompetentie. In beide gevallen zou hij tenminste gestraft moeten worden.
Powell gaf de presentatie, maar de hele Bush kliek had daarvoor wat mij betreft de bak in gemogen. Dat zijn naast Powell dan ook Bush, Rumsfeld, Cheney en Wolfowitz.
pi_189314139
Hoe hebben Moskou en Damascus gereageerd op Trump's verklaring?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189314180
quote:
10s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:56 schreef Slayage het volgende:
Hoe hebben Moskou en Damascus gereageerd op Trump's verklaring?
Het is simpel. De koerden daar hebben 2 keuzes. Of je kiest voor Turkije , of Assad.

Ik denk persoonlijk dat het toch Bashar Al Assad zal zijn die de koerden volledig zal uitroeien. Turkije is nog een softe keus vergeleken met Assad.
Bram van Molen.
pi_189314210
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:58 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Het is simpel. De koerden daar hebben 2 keuzes. Of je kiest voor Turkije , of Assad.

Ik denk persoonlijk dat het toch Bashar Al Assad zal zijn die de koerden volledig zal uitroeien. Turkije is nog een softe keus vergeleken met Assad.
Waarom gebruik je steeds de term Koerden terwijl het om een terroristische organisatie gaat die een duidelijke naam de YPG/PYD/PKK heeft? Je doet alsof YPG alle koerden vertegenwoordigt. De meeste Koerden walgen juist van de PKK.
pi_189314228
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:54 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Powell gaf de presentatie, maar de hele Bush kliek had daarvoor wat mij betreft de bak in gemogen. Dat zijn naast Powell dan ook Bush, Rumsfeld, Cheney en Wolfowitz.
Dit.

De illegale op leugens gebaseerde inval van 2003 heeft de grootste catastrofe van de moderne tijd veroorzaakt. De naweeën van die beslissing voelen wij maar nog meer de locals nog steeds.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189314240
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar als Trump besluit om de Koerden de rug toe te keren met als gevolg dat zij besluiten talloze IS-gevangenen vrij te laten, dan kan dat toch onmogelijk de schuld zijn van Obama en Rutte?

Je kunt natuurlijk redeneren dat Trump het huidige conflict heeft geërfd van zijn voorganger. Maar voor Obama en Rutte geldt dat net zo goed. Zij zijn immers niet degenen die kort na 9/11 begonnen met het voeren van allerlei oorlogen in het Midden-Oosten (en laten we wel wezen: de opkomst van IS was een direct gevolg van de invasie van Irak in 2003).
IS is een indirect gevolg van de Irak-invasie maar een direct gevolg van de westerse poging om Assad te verwijderen en het daartoe sponsoren van clubjes als Al Nusra en ISIS. Uiteraard kan ik de Bushes opnoemen, en de Clintons, en de AIPAC-lobby, en de CIA, en Blair - en weet ik veel welke spoken er achter 9/11 zaten. Schuldkwesties zijn ingewikkeld. Deze dreiging ligt aan het einde van een lange weg van consequenties. Je bent gewoonweg een TDS-klant wanneer je het mogelijke vrij komen van IS'ers -die überhaupt bestaan dankzij zijn president- in een simpele 'thank you Trump'-comment framed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2019 14:03:33 ]
pi_189314269
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 14:00 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Waarom gebruik je steeds de term Koerden terwijl het om een terroristische organisatie gaat die een duidelijke naam de YPG/PYD/PKK heeft? Je doet alsof YPG alle koerden vertegenwoordigt. De meeste Koerden walgen juist van de PKK.
Ruim 50% van alle koerden steunen de YPG/PKK. In Turkije is 20% Koerdisch. Helft ervan , dus 50% steunt HDP. HDP=PKK aangezien HDP 10% van alle stemmen binnen krijgt.

Die 50% in Syrië zal dus of gedood worden of ze zullen vluchteling worden.
Bram van Molen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')