abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:53:36 #201
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189553360
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 09:55 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Ja kut, traphekje nodig!
(Een paar minuten eerder was hij binnen 30 seconden of zo bijna boven, zonder dat we het merkten! :o )

Wel lastig, door de vorm van de trap zal ik zelf wat moeten maken om hem beneden te houden.
traphekjes.nl heeft voor alles wel een oplossing volgens mij.
Wij hebben een BabyDan flex, maar alleen boven en besloten voor beneden niets te nemen, hij moet het toch leren :D
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:15:52 #202
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_189553868
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:53 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

traphekjes.nl heeft voor alles wel een oplossing volgens mij.
Wij hebben een BabyDan flex, maar alleen boven en besloten voor beneden niets te nemen, hij moet het toch leren :D
Traplopen leert ie wel, maar bij ons is dat hekje beneden juist echt nodig. Hij klimt in een onbewaakt ogenblik (met nog een kleuter en zesjarige in huis staat constant de deur open) zo naar boven en als hij dan gaat staan of hij kijkt om, valt ie head first naar beneden. Is met mn dochter ook ooit gebeurd 🙈
pi_189553927
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:08 schreef Schanu het volgende:

NJ, wat sneu dat Spookje af en aan zo ziekig is, hoe gaat het nu?
Het lijkt weer een stukje beter te gaan! Vannacht even aankijken, "vanochtend" was het 4u. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:19:55 #204
298315 SacreCoeur
pi_189553948
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:15 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Traplopen leert ie wel, maar bij ons is dat hekje beneden juist echt nodig. Hij klimt in een onbewaakt ogenblik (met nog een kleuter en zesjarige in huis staat constant de deur open) zo naar boven en als hij dan gaat staan of hij kijkt om, valt ie head first naar beneden. Is met mn dochter ook ooit gebeurd 🙈
Snap ik, soms moet je wel.
Het was ook half een garpje.

Hier loopt hij ook super snel de trap op, maar roept krijst altijd (net als ik :') ) eerst naar grote zus omdat hij dan wil spelen en ben ik er snel bij.
pi_189558076
ToT, wel gaaf dat -ie het kan, toch? *O* Die snoet erbij ook _O_

U.ras O+ Wat een dotje toch!

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 22-10-2019 06:42:51 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_189558084
Weer een matige DFD, maar jullie doen het er maar mee :+

BusGünther:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het eerst in weken de buggy weer eens van stal gehaald, we gingen in het stikdonker een paar kilometer wandelen in het bos, dus was wel even handig. :)

Ook handig: afgelopen winter had -ie een wat te grote winterjas en die past -ie blijkbaar nu nog steeds ^O^
pi_189558101
Nog even over traplopen: Günther gaat al maanden zonder toezicht de trappen op en af (sinds een tijdje neerwaarts ook rechtop met zijn hand aan de leuning) maar de afgelopen dagen zag ik een paar keer dat -ie traplopen met z'n ogen dicht oefent. :X :X #hartverzakking
pi_189558158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 05:18 schreef minilot het volgende:
ToT, wel gaaf dat -ie het kan, toch? *O* Die snoet erbij ook _O_

U.r.a.s. O+ Wat een dotje toch!
Hahaha, sowieso! :D Ik was ook best een beetje trots! :P
Ik wil het sowieso ook met hem oefenen, maar wil toch ook zo'n hekje daar hebben voor als ik er niet bij sta! :P

[ Bericht 0% gewijzigd door ToT op 22-10-2019 06:43:46 ]
pi_189558535
Leuk TOT dat hij het ineens doet. :D Wij hebben beneden in het aluminium kozijn toch een hekje geplaatst. Was best een moeilijke plek ja.

Mini ik zie hier ook regelmatig met ogen dicht lopen maar nooit op de trap. Hij weet met ogen open al zo vaak ergens tegenaan te lopen maar met ogen dicht gaat het verrassend goed.

Banaan wil eindelijk weer wat beter zelf traplopen. Als hij merkt dat er niemand bij staat dan gaat hij als een speer.

Fijn NJ en Rena dat het beter gaat. :)
Ik heb zelf helaas al een paar dagen een flinke verkoudheid te pakken. Banaan heeft gelukkig nergens last van.

Gisteren kreeg hij voor het eerst een loopfietsje met twee wielen. Ik was bang voor vallen maar het was vooral frustratie als het niet ging zoals gewenst.
Na een hele tijd buiten op dat ding, klapte hij uiteindelijk juist binnen over zijn houten vierwieler. :X

Mijn man en ik gingen vrijdag uit eten want twee jaar getrouwd. O+ Banaan mee stoorde gelukkig niet die heeft zich netjes gedragen. En ergens voelt het ook heel normaal dat hij mee is, hij was er twee jaar geleden ook bij. ;)
SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door PKM op 22-10-2019 08:48:09 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189558735
Ah PKM dat ziet er gezellig uit! En gefeliciteerd nog.
Grote Gunther!

Wij hebben geen traphekjes, naar de trap is een tussendeur en die is altijd dicht en als we die vergeten dicht te doen, zouden we dat vast ook bij een traphekje hebben.
Boven zou alleen een harmonicahekje kunnen. We hadden die in ons vorige huis ook, van de Ikea, maar die zijn teruggeroepen....

En als DFD Juul op de schommel afgelopen zaterdag. Dat vindt ze heerlijk, ze zegt dan de hele tijd 'wieeeeejjjjjj'

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 22-10-2019 08:25:11 ]
pi_189558815
Goede start van de DFD

Jaloers op de schommel bij @exode Kunnen die hier nergens vinden. :9 Gefeliciteerd @Pannenkoekenmix met de trouwdag! @minilot Traplopen met ogen dicht.. Pff. Leuke nieuwe feature!

Hebben hier de driftkikker van stal gehaald. Als er iets niet gaat zoals ze wil dan wordt ze een partij driftig. :o Is dit een fase, of is dit ons kind? :+
pi_189558969
Gefeliciteerd met jullie trouwdag PKM! Wat leuk dat Banaan gezellig mee was, voor relaxt uit eten gaan is onze dolle dreumes helaas nog niet echt geschikt -O-

Juul op de schommel O+ Ze wordt lang of lijkt dat maar zo?

NJ, die driftbuien kunnen blijvend zijn maar ook een fase, je moet het maar afwachten :P

Ik werk deze week de donderdag, maar ik breng C straks toch naar mijn schoonmoeder en ga dan wat leuks met mezelf doen. Loedermoeder van het jaar _O- Ik weet nog niet wat, maar ik gok even lekker op mijn gemak de stad in, of naar de bios of zo *O* Mijn poezenmoedertje O+ ;
SPOILER
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189559505
Aaaaah rena, wat een schatje!

Juul is inderdaad wat lang, ze zit boven de curve met lengte, tenminste bij 14 maanden was dat zo (ze is nu bijna 16 maanden). Haar broer heeft dat ook, die is grooooot. Alles ook, grote voeten, grote handen, lang etc. Juul heeft dat dan weer niet, die heeft kleine handjes en voetjes.

We gaan er dus vanuit dat we een mega donor hadden _O- Voordat mijn vrouw zwanger was van B, droomde een vriendin dat wij een zoon zouden krijgen die er als volwassen kerel uit zou zien als een grote Viking. Vooralsnog lijkt die droom uit te komen.
pi_189562508
_O- Traplopen is nu echt een spel voor hem geworden! :D Ik hobbel er elke keer maar achteraan om hem op te vangen indien nodig.
1x was het ook echt nodig, want meneertje besloot ineens te gaan zitten waar geen trede meer was! _O-
:') En waarom wil hij steeds in de binnenbocht klimmen, waar de treden zo smal zijn? :')
pi_189562516
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:32 schreef exode het volgende:

We gaan er dus vanuit dat we een mega donor hadden _O- Voordat mijn vrouw zwanger was van B, droomde een vriendin dat wij een zoon zouden krijgen die er als volwassen kerel uit zou zien als een grote Viking. Vooralsnog lijkt die droom uit te komen.
Ik had van mini-ToT al een photoshopje gemaakt dat hij het lichaam van The Mountain (Game Of Thrones) had! :P
pi_189563147
Zijn jullie zelf ook lang, Exode? Of zullen de kinderen straks boven jullie uitkomen? :D

Rena, wat lief! Wat een vrolijkerd, zo! Geniet van je vrije dag, heerlijk toch :)
pi_189563312
OT, we zijn allebei 1.72 dus we gaan er vanuit dat B sowieso boven ons uit gaat komen. Vast al op zijn 16e ofzo....
Wij kunnen wel een grote, sterke vent gebruiken in huis ;) :D
pi_189564012

[ Bericht 100% gewijzigd door Vrolijk-Kerst-Veest op 22-10-2019 15:24:21 ]
pi_189564055
Verwijderd op verzoek. ;)

[ Bericht 71% gewijzigd door arvensis op 22-10-2019 15:34:50 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_189564512
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 14:54 schreef Vrolijk-Kerst-Veest het volgende:
Foutje :P
pi_189565037
O+ voor alle mooie dreumesen die ik voorbij zag komen O+
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:11:08 #222
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189565181
quote:
Ah nee, ik las hem en dacht 'dit moet ik effe opschrijven'. En nu weet ik toch niet meer wat er stond -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189568591
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:22 schreef MissEnergy het volgende:
Goed bezig met foto's en rekjes. Hier even snelle dump!
SPOILER
Awww.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_189574029
Op de valreep van DFD... meld ik mij zonder foto!

Komende nacht zijn wij kindloos, avondje voor ons zelf en Spookje spookt bij opa en oma. O+
Zien hoe vaak we wakker gaan worden van het missen van geluid. :9
pi_189575502
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:12 schreef ToT het volgende:
_O- Traplopen is nu echt een spel voor hem geworden! :D Ik hobbel er elke keer maar achteraan om hem op te vangen indien nodig.
1x was het ook echt nodig, want meneertje besloot ineens te gaan zitten waar geen trede meer was! _O-
:') En waarom wil hij steeds in de binnenbocht klimmen, waar de treden zo smal zijn? :')
Dat gebeurt hier ook bij voorkeur!

@rena,leuk op pad met dikkie dik! Hier lijkt er een grotere fascinatie voor broembroem (auto etc) dan voor knuffels. Wat wil je ook met twee techneuten als ouders.

Madame is vrij gemiddeld qua afmetingen volgens cb. 14 november gaan we weer incl. Bmr-prik.

Vakantie is heerlijk, onze grote charmeur. Werkelijk met iedereen aan het flirten. Ze komt aardig bont en blauw terug van het spelen. Gister had ze de ballenbak en de glijbaan voor zichzelf. Slapen is overdag wel een uitdaging... Nachten naast ons gaan prima! Ik heb in tijden niet zoveel geslapen per nacht (we liggen er door haar vroeg in) De dagen vliegen hier om, zaterdag vliegen we al weer terug :(
pi_189575683
We gaan zo naar de Efteling! :)
Met dreumesje en zoon van 6. Iemand nog tips? Want dit is onze eerste keer daar als gezin en mijn man ziet alleen maar beren op de weg. Hij denkt al gauw dat het met een dreumes van bijna 2 vooral een hoop gedoe is en Z. bijna nergens in kan.
Maar dat is toch niet zo?
pi_189575740
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:36 schreef vencodark het volgende:
We gaan zo naar de Efteling! :)
Met dreumesje en zoon van 6. Iemand nog tips? Want dit is onze eerste keer daar als gezin en mijn man ziet alleen maar beren op de weg. Hij denkt al gauw dat het met een dreumes van bijna 2 vooral een hoop gedoe is en Z. bijna nergens in kan.
Maar dat is toch niet zo?
Wij zijn toevallig gisteren geweest en hebben ons goed vermaakt! De Efteling is uiteraard sowieso heel goed ingespeeld op kleine kinderen, dus overal kinderstoelen en verschoonplekken. De meeste rustige attracties kunnen ze goed in, Welpje zat gisteren voor me op een paard in de carrousel en is in de draagzak mee geweest in Carnaval Festival en Fata Morgana. De Tufferbaan en Droomvlucht zijn ook goed geschikt voor deze leeftijd. En het Sprookjesbos vond hij natuurlijk ook prachtig O+

Wat voor beren ziet je man op de weg? Misschien kan ik nog wat specifieke zorgen wegnemen.
pi_189576136
pff, zijn er nog meer 18 maand dreumes moeders die hun dreumesen achter het behang willen plakken? Man, O is sinds een aantal dagen niet te genieten. Huilt alleen maar, wil niet knuffelen, niet eten, niet slapen, niets niets niets. Vannacht is hij wel 10x wakker geworden, krijsend. Ik hoop dat het maar een korte fase is....

belate DFD: leesuurtje:
pi_189576569
Jagar, bij 18 maanden zit toch de verlatingsangst High zeg maar? Wellicht is dat het....
Maar jeetje wat vervelend zeg, we hebben hier nog wat behang over.

Wij wilden vandaag naar het bos maar het regent hier behoorlijk. Het compromis is Lego :D Vrouw en B zijn een stad aan het bouwen in de speelkamer, Juul gaat los met Duplo (en ik zoek de meivakantie naar Legoland uit :7 )

Juul zit in haar pittige fase, of is ze gewoon pittig? B mag echt niets van haar. Is best sneu want B wilt zo graag van alles MET Juul. Hij mag nergens aan zitten, niet meespelen etc. Ze gaat echt heel hard krijsen als hij toch mee wilt spelen.
Dan merken we steeds weer dat B een goedzak is en Juul een diva :Y)

En mijn vrouw gaat vandaag de tv en soundbar ophangen aan de muur, het is wachten tot Juul met soundbar en al achteraf kukelt namelijk (en de tv kast is ook de plek waar haar Lego kerstdorp komt te staan, best onhandig met een tv op dezelfde kast)
pi_189576609
Ik heb nog wel een rolletje behang over, heb jij nog wat lijm over?
Hier ook tig keer wakker wel snel weer in slaap maar ik mag er wel elke keer heen. Man vond het een paar nachten geleden nodig om L uit bed te tillen terwijl er niets aan de hand was en toen begon het gedonder dus ik denk geen fase maar gewoon iets waar we (alweer...) doorheen moeten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Elleska op 23-10-2019 16:03:04 ]
pi_189581079
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:59 schreef NicolasJoy het volgende:
Op de valreep van DFD... meld ik mij zonder foto!

Komende nacht zijn wij kindloos, avondje voor ons zelf en Spookje spookt bij opa en oma. O+
Zien hoe vaak we wakker gaan worden van het missen van geluid. :9
En hoe is het gegaan?

@MissEnergy , hier ook een kind met meerdere kanten wat dat betreft hoor, als er een vrachtwagen voorbij komt als ze in de wandelwagen zit wordt ze helemaal wild :+ Wat fijn dat jullie zo’n lekkere vakantie hebben, heb even gemist waar jullie heen zijn maar het klinkt goed :Y

Venco veel plezier vandaag, wat treffen jullie het met het weer zeg *O*

Jagar, klinkt als een sprong of tandenleed? Heel pittig inderdaad, sterkte :{ :* Wat een leuke foto, en hangt die hangmat onder de tafel of zie ik dat verkeerd?

Exode, arme B idd, meisjes kunnen al echt krengetjes zijn, zelfs op deze leeftijd :o
And you know I might
  woensdag 23 oktober 2019 @ 14:53:11 #232
342418 VKV
Plausibel
pi_189581128
quote:
Stond hier een hint? :o :o :o
Ik moet echt vaker forummen haha

Vanavond op kraamvisite bij een baby van een week of 3. Zou ik met rammelende eierstokken thuiskomen? Vooralsnog iig geen last van.

Verlate BFD (BFW dus):
SPOILER
pi_189581203
De Efteling en dreumessen, dat combineert inderdaad prima, maar wellicht ben ik bevooroordeeld als liefhebber :) Venco, veel plezier en laat je weten hoe het ging? O+

Jagar, sterkte daar! Bijna niet voor te stellen, je uk ziet er zo lief uit! *;

Zo, inmiddels terug van een hele ochtend in de grote kinderboerderij vann het Kralingse Bos met één mijner exen en haar zoontje van drieënhalf. *O* Günther vond het helemaal fantastisch! O+
pi_189581215
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:50 schreef rena het volgende:
meisjes kunnen al echt krengetjes zijn, zelfs op deze leeftijd :o
Jongetjes net zo goed!
pi_189581250
VKV, wat een heerlijk plaatje O+ en een leuke loopfiets!

Mini, heerlijk weer voor de kinderboerderij! Wij hebben lekker 1,5 uur gewandeld vanmorgen, echt genieten met mijn brabbelkoningin, ze is weer heerlijk vrolijk en blij ondanks dat ze nog flink hoest.

Wij gaan trouwens binnenkort hier heen, ik wilde al lang eens wat cultureels gaan doen met C en kwam nu dit tegen bij het Nijntjemuseum; https://nijntjemuseum.nl/(...)6649833d14-355855581 Ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden O+
And you know I might
pi_189581272
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Jongetjes net zo goed!
Oh dat zeker hoor, maar als ik C vergelijk met mijn neefjes toen die die leeftijd hadden, is het wel een ander soort krengerigheid :P
And you know I might
pi_189581787
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:18 schreef Jagärtrut het volgende:
pff, zijn er nog meer 18 maand dreumes moeders die hun dreumesen achter het behang willen plakken? Man, O is sinds een aantal dagen niet te genieten. Huilt alleen maar, wil niet knuffelen, niet eten, niet slapen, niets niets niets. Vannacht is hij wel 10x wakker geworden, krijsend. Ik hoop dat het maar een korte fase is....

belate DFD: leesuurtje:
[ afbeelding ]
Ja, precies dit. 19 maanden inmiddels, maar zo’n rotkindje atm. :P

Nog zo iets: we hebben nu twee lessen peutermuziek gehad, maar hij vindt het helemaal niks. Wil niet zingen en dansen, pakt speeltjes af van kindjes en ouders, gaat voor het raam staan om naar de langsvarende boten te kijken ipv te dansen. En alle andere kinderen gaan er dan naast staan. :')

Zo cliché, maar zo is hij helemaal niet. Hij houdt juist van zingen en dansen en speelt goed met andere kinderen.

De groep bestaat verder uit allemaal meisjes die super rustig zijn en mee dansen. Zou dat het contrast versterken? :')
Voelde me echt opgelaten de vorige keer, de andere moeders gaven aan dat het normaal is en een andere moeder gaf aan dat haar zoon het ook helemaal niks vond. Ik voelde me alleen maar een slechte moeder die haar zoon niet kan opvoeden. :')
pi_189582333
Jagar hopelijk is het snel weer voorbij. Heb je al paracetamol gegeven?

Duman met dreumesdans gaat het bij ons ook wisselend. Hij begint als we in een kring zitten al rond te rennen zodra de muziek aan gaat, onderwijl doet hij dan een beetje mee. Of hij gaat naar de speaker of boksballen kijken met een sliert andere kinderen achter hem aan. En als we allemaal rond dansen dan wil hij opgetild worden.
Ik vind het allemaal redelijk normaal voor een dreumes. De andere mama's vinden het wel grappig, die weten precies wat er komen gaat. En Banaan gaat bijvoorbeeld de kring rond om te wijzen "mama" bij andere moeders. O+

Dat je dan "niet kunt opvoeden" is grote onzin. Opvoeden is niet iets dat van de ene op de andere dag klaar is, daar ben je nog jaaaaren elke dag mee bezig. :*

Efteling, leuk. O+ Ik probeer moed te verzamelen om het binnenkort ook te doen. De dut is thuis nou ook nog maar anderhalf uur, zo durf ik het misschien wel aan om hem eens in de wagen te laten slapen. :)

Ik ben nog steeds verkouden. Gelukkig heeft mijn man vakantie en kon ik voor de zoveelste keer vandaag weer lekker onder een dekentje kruipen. :@
pi_189582804
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Nog zo iets: we hebben nu twee lessen peutermuziek gehad, maar hij vindt het helemaal niks. Wil niet zingen en dansen, pakt speeltjes af van kindjes en ouders, gaat voor het raam staan om naar de langsvarende boten te kijken ipv te dansen. En alle andere kinderen gaan er dan naast staan. :')

Zo cliché, maar zo is hij helemaal niet. Hij houdt juist van zingen en dansen en speelt goed met andere kinderen.

De groep bestaat verder uit allemaal meisjes die super rustig zijn en mee dansen. Zou dat het contrast versterken? :')
Voelde me echt opgelaten de vorige keer, de andere moeders gaven aan dat het normaal is en een andere moeder gaf aan dat haar zoon het ook helemaal niks vond. Ik voelde me alleen maar een slechte moeder die haar zoon niet kan opvoeden. :')
Dat maakt jou echt geen slechte moeder.
Komt me wel bekend voor van de voorleesochtenden in de bieb. Mijn zoontje degene die pogingen doet om de boeken uit de kast te gooien of de kabels uit de computer te trekken. klimt overal bovenop en 101 andere dingen. In het begin ook speeltjes en vooral eten van anderen afpakken maar dat wordt gelukkig al minder.

Laatst was ik bij iets wat samen zat met een consultatiebureau en daar mochten geen kinderwagens naar binnen. Het was rustig en er was meer dan genoeg plek maar het mocht echt niet van de CBdame die aan de andere kant van de ruimte zat. L heeft even goed laten zien op welke punten de ruimte onveilig is en we werden ongeveer weggekeken. Blijkbaar hoeft een CB geen kabels weg te werken, stopcontacten af te schermen, koordjes van lamellen vastzetten, enzovoort. Duurde ook allemaal veel langer doordat ik hem constant overal weer bij weg moest halen. Ben heel blij dat dat niet onze CB is.
pi_189583072
Fijn om dit zo te lezen van jullie. Ik weet dat ik natuurlijk geen slechte moeder ben, maar zo voelt dat op dat moment wel. :@ Maar de andere ouders waren heel lief met U. en waren gelukkig ook meedenkend.

Dat optillen herken ik ook. Ik denk dat ‘ie dat doet omdat ik er bij ben. Maar goed. Volgende week gaan we weer, misschien is het een kwestie van wennen. Of misschien moet ik wat anders zoeken voor hem. :+

(Dit was ook een poging van mij om in contact te komen met andere moeders van kindjes van U. z’n leeftijd. Mijn vriendenkring is allemaal nog lang niet zo ver. ;( )
pi_189583094
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:45 schreef Elleska het volgende:

[..]

Laatst was ik bij iets wat samen zat met een consultatiebureau en daar mochten geen kinderwagens naar binnen. Het was rustig en er was meer dan genoeg plek maar het mocht echt niet van de CBdame die aan de andere kant van de ruimte zat. L heeft even goed laten zien op welke punten de ruimte onveilig is en we werden ongeveer weggekeken. Blijkbaar hoeft een CB geen kabels weg te werken, stopcontacten af te schermen, koordjes van lamellen vastzetten, enzovoort. Duurde ook allemaal veel langer doordat ik hem constant overal weer bij weg moest halen. Ben heel blij dat dat niet onze CB is.
Jeejtje, op een cb? Je zou zeggen dat zij ook moeten voldoen aan kindveilige eisen, zoals een kdv dat ook moet? Fijn dat het niet jullie eigen cb is!
pi_189585311
Ik ga inderdaad ook naar dat soort dingen voor de contacten. Het ene bevalt beter dan het andere. Misschien is dreumesdansen niet jullie ding. kan ook aan de locatie liggen. De ochtenden in de ene bieb gaan bij ons beter dan de andere terwijl het door dezelfde mensen wordt georganiseerd en we ook veel dezelfde ouders en kinderen zien.

Binnenkort gaan we weer eens zwemmen. Ben benieuwd of de groep van 1,5 tot 3 jaar bevalt.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:00 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Jeejtje, op een cb? Je zou zeggen dat zij ook moeten voldoen aan kindveilige eisen, zoals een kdv dat ook moet? Fijn dat het niet jullie eigen cb is!
Ja dat was zegmaar de weeg/meet en wachtruimte van het CB welke tegelijk ook voor andere doeleinden wordt gebruikt.
Ik zou ook verwachten dat het CB het goede voorbeeld geeft, onze eigen CB kan het wat betreft losse kabels ook we wat beter maar kinderen van alle leeftijden kunnen daar gewoon veilig spelen.
En ik verwacht van een CB ook wat meer inlevingsvermogen en hulp. Dat ik na mijn uitleg nog steeds niet met een kinderwagen naar binnen mocht was al geen goed begin. De rest ging al niet veel beter. Op het einde had L zijn vingers tussen de deur en het enige wat de dame kon was stug naar de computer kijken.
Ik voelde me op dat moment echt een waardeloze moeder maar achteraf gezien was het vooral een waardeloze CB.
pi_189586670
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Casper zit op dreumesdans. Er is 1 kind waar de deur voor gebarricadeerd moet worden, er is 1 kind wat de sleutel van het haakje trekt naast de deur, er is 1 kind wat niet in de kring kan blijven zitten en er is 1 kind wat het klimrek niet kan weerstaan. Dat is die van mij :')
pi_189586710
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 19:53 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Casper zit op dreumesdans. Er is 1 kind waar de deur voor gebarricadeerd moet worden, er is 1 kind wat de sleutel van het haakje trekt naast de deur, er is 1 kind wat niet in de kring kan blijven zitten en er is 1 kind wat het klimrek niet kan weerstaan. Dat is die van mij :')
_O- O+ :*
pi_189593197
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 19:53 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Zo’n zoon heb ik ook precies.
Bij de Peutergym was hij het jongetje dat er altijd vandoor ging, er doorheen kletst, als eerste in de rij wilt staan en het meest struikelt. O+ Ik hou van zijn enthousiasme en zijn impulsieve karakter (vooral niet denken, gewoon doen) maar je wordt er doodmoe van. :P
  donderdag 24 oktober 2019 @ 07:27:51 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189593288
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 05:22 schreef minilot het volgende:
Weer een matige DFD, maar jullie doen het er maar mee :+

BusGünther:
SPOILER
Voor het eerst in weken de buggy weer eens van stal gehaald, we gingen in het stikdonker een paar kilometer wandelen in het bos, dus was wel even handig. :)

Ook handig: afgelopen winter had -ie een wat te grote winterjas en die past -ie blijkbaar nu nog steeds ^O^
Precies de ogen van J zo zeg!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189593323
En ik was altijd zo jaloers op dreumessen, die lekker enthousiast waren en de wereld durfde te ontdekken. Mijn jongens deden geen stap zonder mij en zeiden geen woord.

Maar ik heb goede hoop voor Li, ze “rent” alle kanten op, kletst tegen iedereen en heeft een grote lach op haar gezicht. Ik was haar gisteren al kwijt in de supermarkt (ok, 5 sec, maar toch).. en ze is pas 13 maanden _O-

Slecht cb zeg Elleska! Eigenlijk zou je ergens een klacht moeten indienen..

En sorry, verder terug heb ik wel gelezen, maar dan ben ik zo spuit 11. Maar ik lees nog trouw mee.. heb alleen niet zoveel te melden :)
pi_189594138
Even mijn Efteling verslag. In een spoiler want lang verhaal. :') -O-
SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door vencodark op 24-10-2019 10:28:33 ]
pi_189594741
Oh venco, ik zou het jezelf niet te zwaar aanrekenen hoor, maar ik kan mezelf goed voorstellen dat je baalt -O- Het klinkt ook alsof je man het plezier van zijn gezin niet voorop kan stellen, en met excuses achteraf zou ik ook niks kunnen :N En wat betreft de attracties; Z is nu toch nog zo klein dat ze het waarschijnlijk niet beseft wat ze gemist heeft, maar dat lijkt me best lastig soms met 2 kleintjes in verschillende leeftijden, dat je ze niet altijd dezelfde aandacht of vermaak kunt bieden, je bent ook maar een mens! Maar wat ontzettend jammer dat je er nu met zo’n gevoel op terugkijkt -O-
And you know I might
pi_189594903
Och Vencootje toch! :Als je voor een tweede poging wilt: Günther en ik zijn elke paar weken wel een keer in de Efteling en we garanderen je een relaxte dag! :*
En geen zorgen over te weinig met de kleinste gedaan joh: die hebben echt geen benul van gemiste attracties en zo'n pretpark an sich is om in rond te hobbelen al vermaak genoeg. Echt niet druk over maken!
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:07:31 #251
298315 SacreCoeur
pi_189594991
Die vent van jou :') , komt daar niet vooral de onzekerheid van? zou dit gevoel er ook zijn dat als alles gewoon chill & gezellig was geweest? Van te voren verkondigen dat je nergens in gaat is echt stom, volgende keer gewoon iemand anders vinden die wel gezellig is :{w zonde van de entree.

En je kleinste is nog te klein joh om dat te beseffen, je doet jezelf echt te kort. Je doet harstikke je best van wat ik hier lees. Zwemmen, Efteling (daargelaten de keren dat je boven bleef omdat je kleinste jengelig was om je man te ontlasten).

Ik denk ook na over een abo, woon op 20 minuten auto afstand, maar of ik dan ook echt vaak ga ....
Volgens mij heb je het er zo uit toch?
pi_189595009
Oooh rena, Nijntje museum is zo leuk! Wij gaan binnenkort ook. B vond het altijd geweldig.
Wellicht gaan we tijdens de onderwijsstaking maar dan is het overal juist druk vrees ik.

Oh Venco, een dikke, virtuele knuffel voor jou!
pi_189595010
Verstandelijk weet ik ook wel dat Z. echt niets daarvan beseft. Het is meer voor mezelf dat ik eigenlijk ook meer Z. bij dingen had willen betrekken.
Dat voelt als een verloren kans.

En bedankt mini! Dat is een lief voorstel. Zal eraan denken, zeker. Wie weet durf ik dat wel. ;)
Ik overweeg dus een abonnement te nemen voor A en mij. Ieder ander die mee wilt, kan dan gewoon een kaartje kopen. Dan kan ik gaan wanneer ik wil.
Na 4 keer heb je dat er geloof ik wel uit. En dan leer ik het park beter kennen dus loop je wat gerichter naar dingen toe.
Het is van ons vandaan zo’n 1:10 uur rijden dus best te doen.
Zaterdag of zondagen is dan altijd een optie.
pi_189595085
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:07 schreef SacreCoeur het volgende:
Die vent van jou :') , komt daar niet vooral de onzekerheid van? zou dit gevoel er ook zijn dat als alles gewoon chill & gezellig was geweest? Van te voren verkondigen dat je nergens in gaat is echt stom, volgende keer gewoon iemand anders vinden die wel gezellig is :{w zonde van de entree.

En je kleinste is nog te klein joh om dat te beseffen, je doet jezelf echt te kort. Je doet harstikke je best van wat ik hier lees. Zwemmen, Efteling (daargelaten de keren dat je boven bleef omdat je kleinste jengelig was om je man te ontlasten).

Ik denk ook na over een abo, woon op 20 minuten auto afstand, maar of ik dan ook echt vaak ga ....
Volgens mij heb je het er zo uit toch?
Nee, ik ben alleen veel relaxter en als ik stress heb door dit soort omstandigheden, dan ben ik best wel besluiteloos en maak ik ook ondoordachte besluiten. Ik neem geen pauze om even rustig te reflecteren.
Daar geraak ik ook niet goed uit.
Oh en wat bedoel je met boven blijven? Mijn man heeft alle keren met Z. gewacht toen ik met A. de attracties in ging.
Hij was dus meer oppas dan echt deelnemer aan de gezelligheid. }:|

Ik probeer het echt maar het voelt gauw als te weinig. Zeker als ik sommige verhalen van jullie hier lees. :@
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:39:37 #255
298315 SacreCoeur
pi_189595456
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:13 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nee, ik ben alleen veel relaxter en als ik stress heb door dit soort omstandigheden, dan ben ik best wel besluiteloos en maak ik ook ondoordachte besluiten. Ik neem geen pauze om even rustig te reflecteren.
Daar geraak ik ook niet goed uit.
Oh en wat bedoel je met boven blijven? Mijn man heeft alle keren met Z. gewacht toen ik met A. de attracties in ging.
Hij was dus meer oppas dan echt deelnemer aan de gezelligheid. }:|

Ik probeer het echt maar het voelt gauw als te weinig. Zeker als ik sommige verhalen van jullie hier lees. :@
Meen te herrineren dat toen ze kleiner was jij in de slaapkamer zat? omdat hij liep te mokken niet rustig te kunnen gamen. Of ik ben in de war met iemand anders, in dat geval excuus :D
pi_189595519
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:39 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Meen te herrineren dat toen ze kleiner was jij in de slaapkamer zat? omdat hij liep te mokken niet rustig te kunnen gamen. Of ik ben in de war met iemand anders, in dat geval excuus :D
Ohja! Nee, dat had geloof ik niets met gamen te maken. Dat zou wel zot zijn.
Man kwam uit de nachtdienst en sliep beneden op de bank. Z. was nog een kleine baby en ik ben toen boven met haar gebleven. :P
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:44:56 #257
298315 SacreCoeur
pi_189595562
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:42 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ohja! Nee, dat had geloof ik niets met gamen te maken. Dat zou wel zot zijn.
Man kwam uit de nachtdienst en sliep beneden op de bank. Z. was nog een kleine baby en ik ben toen boven met haar gebleven. :P
Ik haal dingen door elkaar dan :D
Er was echt iemand waar dat zo bij is (of was), dus nu vraag ik me af wie.
pi_189595631
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:44 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik haal dingen door elkaar dan :D
Er was echt iemand waar dat zo bij is (of was), dus nu vraag ik me af wie.
Ik denk dat ik dat weet. Dezelfde persoon die nogal commentaar kreeg van haar schoonfamilie over de bv. Ze is opnieuw zwanger, dacht ik.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:51:20 #259
298315 SacreCoeur
pi_189595680
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dat weet. Dezelfde persoon die nogal commentaar kreeg van haar schoonfamilie over de bv. Ze is opnieuw zwanger, dacht ik.
Oh jaaaa, nou sorry voor mijn opmerking :D
pi_189595701
Venco, je komt op mij over als een topmoeder. Zo liefdevol.
pi_189595911
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:51 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

No problemo! :P
pi_189595942
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:52 schreef exode het volgende:
Venco, je komt op mij over als een topmoeder. Zo liefdevol.
Dankjewel. :@ Ik ben gewoon heel klunzig en sukkelig met dit soort dingen.
pi_189596127
Venco, je komt op mij over al een enorme lieve, zorgzame moeder. Je hebt oog voor alles en iedereen. Maar het valt me ook op uit jouw tekst hoe streng en hard je voor jezelf bent. Ik schrik er zelfs een beetje van. Je mag best wat liever voor jezelf zijn. Je hebt het goed gedaan, oog gehad voor je kinderen. Zij hebben een topdag gehad, zowel Z als A. Vergeet niet dat jij er ook nog bent. Jij, Venco. Niet mama, niet vrouw, maar JIJ. Dus ipv druk te maken over je kinderen (die hebben het ongetwijfeld fantastisch gehad!) en je man, wat vind jij leuk om te doen en waar geniet jij van? :)

Jammer dat je man niet de juiste instelling kon vinden. Hij is een volwassene en hij moet dat zelf regelen, zelf zijn mindset omzetten. Maar ik snap al te goed dat zijn gemoedstoestand ook invloed heeft op jouw gemoedstoestand. Hebben jullie het er nadien ook nog over gehad? Behalve zijn excuses? Bijv over wat voor invloed het had op jou en op de kinderen?
pi_189596344
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:18 schreef Peacefulll het volgende:
Venco, je komt op mij over al een enorme lieve, zorgzame moeder. Je hebt oog voor alles en iedereen. Maar het valt me ook op uit jouw tekst hoe streng en hard je voor jezelf bent. Ik schrik er zelfs een beetje van. Je mag best wat liever voor jezelf zijn. Je hebt het goed gedaan, oog gehad voor je kinderen. Zij hebben een topdag gehad, zowel Z als A. Vergeet niet dat jij er ook nog bent. Jij, Venco. Niet mama, niet vrouw, maar JIJ. Dus ipv druk te maken over je kinderen (die hebben het ongetwijfeld fantastisch gehad!) en je man, wat vind jij leuk om te doen en waar geniet jij van? :)

Jammer dat je man niet de juiste instelling kon vinden. Hij is een volwassene en hij moet dat zelf regelen, zelf zijn mindset omzetten. Maar ik snap al te goed dat zijn gemoedstoestand ook invloed heeft op jouw gemoedstoestand. Hebben jullie het er nadien ook nog over gehad? Behalve zijn excuses? Bijv over wat voor invloed het had op jou en op de kinderen?
Dankje. Ik heb soms oog voor teveel andere dingen die eigenlijk minder belangrijk zijn. Druk maken om wat ánderen doen bijv. of wat anderen vinden. Irritant.

We hebben het er zeker nog over gehad. Toen gewoon rustig en dan spreken we wel af om zondag iets anders leuk met de kinderen te doen.
Man wilt zich dan ook echt verbeteren maar dat is dus achteraf. Dus wellicht leren we hier ook weer van. Hij ook, hoe we als gezin dingen moeten kunnen doen.
Ik weet niet. Het is ingewikkeld misschien ook voor hem. Hij heeft echt geen kwade zin maar kan zooo moeilijk doen en ziet veel werken bijv. als inzet voor het gezin. Of leuke, mooie dingen voor ons kunnen kopen. En dat waardeer ik maar ik vind een fijne aanwezigheid ook belangrijk.
Ik kom ook maar uit een gewoon gezin waar we gewone, leuke dagjes hadden. Ik hoef geen luxe op die manier.

En ik geniet van ontspannen contacten. Met kinderen, zonder. Whatever. :P

Nou ja, genoeg over man, denk ik. Anders wordt het zo’n analyse verhaal. :P
pi_189597787
Venco in die tijd dat je man met Z. was gingen ze dan wel wat leuks doen of werd het letterlijk wachten tot jullie terug waren?

Als je man nergens in wou en jij dus steeds met A. in de attracties ging, dan was het aan je man om te zorgen dat Z. ook leuke dingen kon doen.

Wel leuk dat je gegaan bent en als je vaker wilt gaan zou ik zeker aan abonnement nemen. Ik heb ook vaak gedacht na afloop dat ik veel gemist heb en met twee kinderen lijkt me dat al helemaal zo. Met abonnement hoeft het ook niet allemaal op een dag. :)

Dat rotgevoel door de dag heen herken ik ook. Soms lukt het me om zoiets te doorbreken door even wat meer tijd voor mezelf te nemen op het toilet. Krijgt mijn man daarna voor zijn voeten hoe ik het wil en daarna gaat het veel beter.
pi_189597843
quote:
3s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 14:30 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Venco in die tijd dat je man met Z. was gingen ze dan wel wat leuks doen of werd het letterlijk wachten tot jullie terug waren?

Als je man nergens in wou en jij dus steeds met A. in de attracties ging, dan was het aan je man om te zorgen dat Z. ook leuke dingen kon doen.

Wel leuk dat je gegaan bent en als je vaker wilt gaan zou ik zeker aan abonnement nemen. Ik heb ook vaak gedacht na afloop dat ik veel gemist heb en met twee kinderen lijkt me dat al helemaal zo. Met abonnement hoeft het ook niet allemaal op een dag. :)

Dat rotgevoel door de dag heen herken ik ook. Soms lukt het me om zoiets te doorbreken door even wat meer tijd voor mezelf te nemen op het toilet. Krijgt mijn man daarna voor zijn voeten hoe ik het wil en daarna gaat het veel beter.
Wachten. ;)
En dat heb ik ook benoemd, dat hij tijd zat had om met Z. ook wat te doen en ook dat we ook konden ruilen. Maar niet gebeurt dus.

Man stelde ook voor dat ik even alleen naar de Baron zou gaan. A. mag daar namelijk niet in.
Dan bleef hij bij de kinderen. Maar door een opmerking die hij daarbij plaatste, voelde ik mij vooral weggestuurd. Dus ik liep die kant op, ging eerst nog verkeerd en besloot toen terug te lopen omdat het voelde alsof ik hen liet barsten.
Dus niet in de Baron geweest terwijl mijn zoon het mij zo gunde: “Jammer dat je er niet in ging, mam, want dan had je er alles over kunnen vertellen”! O+

Overigens is souvenier 2 nu ook stuk. :( Een toverstafje die licht geeft. }:|
pi_189603446
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:51 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik quote jou even omdat ik dacht dat jij al een dekbedje gebruikt voor jouw dreumes. Of heb ik het helemaal mis??
Welke maat heb je? Ik vind ledikantdekbedden 1,00 bij 1,35 maar ik zie ook 1,10 bij 1,25 en ik zie 1,20 bij 1,50.
Bij Twix nooit een dekbed gebruikt in het ledikant maar wil het voor Mars wel.
pi_189603453
Een bonusdinsdag ;) Onze kleine dame wilt alleen nog maar lopen, de wagen is ze amper meer in te krijgen. En B is zo trots op zijn zusje. 'Ze kan ook buiten lopen!

SPOILER
pi_189603509
Lieve Venco, Er is al veel gezegd. Veel goeds ook. Je legt de lat zo hoog voor jezelf en ik heb zo vaak het gevoel dat je heel hard knokt om het voor je kinderen fijn te hebben en dat je man hierin vaker niet dan wel steunend is. Gewoon even een dikke :* voor jou.
pi_189603738
Kennen jullie die dreumes die tandloos zijn eerste levensjaar afsloot?
Die heeft nog altijd maar 2 ondertanden en 4 boventanden. Maar sinds vandaag ook een kies. Best ver achteraan in zijn mondje. Ik snap er niks van maar goed, hij heeft een kies.
Hij is super lief als je alleen met hem bent, het is een draak in het bijzijn van zijn broer. Want hij wil alles wat zijn broer heeft, hij wil alles doen wat zijn broer doet (en wat uiteraard nog niet allemaal lukt), hij wil zo graag groot en wijs zijn en klimmen en klauteren en spelen als een kleuter. En als dat niet lukt, huilt hij. Hij huilt nu meer dan in zijn hele eerste jaar als baby.

Maar vandaag was ik weer alleen met hem (vorige week had Twix herfstvakantie en ik werk ma-di-wo) en ik heb zo van hem genoten. Wat is het toch een prachtventje O+. Zo groot maar ook nog zo klein. Zo lief en zo intens blij. Echt een cadeautje.
pi_189603784
Wat Malteserzegt Venco :*

Mooi om te horen Malteser!
Hier ook een vreemde tandendreumes...

4 tanden onder en nog niets boven ;)
pi_189604255
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 20:04 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik quote jou even omdat ik dacht dat jij al een dekbedje gebruikt voor jouw dreumes. Of heb ik het helemaal mis??
Welke maat heb je? Ik vind ledikantdekbedden 1,00 bij 1,35 maar ik zie ook 1,10 bij 1,25 en ik zie 1,20 bij 1,50.
Wij hebben ook al een dekbed voor Z (wordt in december 2 jaar).
Ze heeft daar een overtrek bij met maat 130 x 150 cm. :)
We hebben trouwens een juniorbed (qua grootte. Is nog wel met de randen eraan).

[ Bericht 4% gewijzigd door vencodark op 24-10-2019 21:29:08 ]
  donderdag 24 oktober 2019 @ 20:55:29 #273
298315 SacreCoeur
pi_189604535
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 20:04 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik heb 100x135.

Ik vond 120x150 veel te groot voor een ledikant en in 100x135 zijn nog veel leuke overtrekjes te vinden :D (wehkamp).
pi_189610711
Dank voor de reacties. Ik ga eens op pad.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:47:09 #275
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_189610896
Venco :*.

Dat kreeg ik mee toen ik hier weer eens kwam lezen. Ik ben best druk en het lukt me maar niet om goed aan te haken. Komt wel goed :). Ik geniet erg van onze 13-maander. Het enige waar ik me rot om kan voelen is als ik hem naar z'n nieuwe GO breng. Het is er zo rustig.. vaak zijn er geen kindjes als ik hem breng of komt er later een kindje van school, maar die is dan meteen een stuk ouder (van de week was er een meisje van 11). En de GO vindt het spannend en dat merk ik ook aan haar, waardoor ik het ook weer heel spannend vind allemaal :'). Dat helpt niet. En dan gaat I. ook nog heel erg huilen als ik hem aan haar geef en dat voelt echt heel rot dus nou ja, hopelijk gaat het na een aantal keren wat beter. Ze zegt steeds dat hij maar kort huilt en zich gaat vermaken maar dan merk ik dat ik haar nog niet goed ken en er ook nog geen solide vertrouwensband is.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:23:57 #276
298315 SacreCoeur
pi_189611310
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 10:47 schreef Helsinki het volgende:

Het is er zo rustig..
Is dat ook niet juist een positief iets?

Ik heb in augustus een baan aangenomen en ik kon na 2,5 dagen stoppen omdat er vanalles niet klopte bij de GO (bleek toen ik hem 2x onverwachts kwam ophalen) terwijl het juist op het eerste oog allemaal zo leuk, druk en gezellig leek.
pi_189613669
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 20:14 schreef Malteser het volgende:

Hij is super lief als je alleen met hem bent, het is een draak in het bijzijn van zijn broer. Want hij wil alles wat zijn broer heeft, hij wil alles doen wat zijn broer doet (en wat uiteraard nog niet allemaal lukt), hij wil zo graag groot en wijs zijn en klimmen en klauteren en spelen als een kleuter. En als dat niet lukt, huilt hij. Hij huilt nu meer dan in zijn hele eerste jaar als baby.

Dit is mijn dochter, precies zo!
En wat fijn van de tanden! Heeft hij geen last van het doorkomen gehad?

Venco, wat leuk voor de kinderen dat jullie naar de Efteling waren, maar wat rot dat jij je zo voelde. :* voor jou! Ik hoop dat je af en toe wel de momentjes voor jezelf krijgt die je verdient, en dat je af en toe het zorgen (voor, volgens mij, zowel man als kinderen) los kan laten. Is ook nodig af en toe.

Helsinki, dat het rustig is lijkt mij op zich wel lekker, maar wel naar dat de GO zelf onzeker lijkt. Dat helpt natuurlijk niet met het achterlaten. Hoop dat het snel beter wordt!

M heeft twee nachten geleden haar hele maaginhoud eruit gegooid maar is inmiddels weer de oude. Ik vind het zo sneu als die kleintjes ziek zijn :(
pi_189613703
Helsinki het lijkt me ook wel fijn dat je gastouder zoveel tijd heeft voor jouw kindje. Al begrijp ik dat je graag zou zien dat er meer jonge kindjes zouden zijn. Misschien komt dat snel goed en tot die tijd kunnen ze een goede band opbouwen.

Banaan at gisteren zowaar een keer een blaadje sla, nadat ik voordeed hoe een konijntje eet. En 's avonds at hij bietenreepjes toen ik vertelde dat hij ze kan slurpen als spaghetti. Ik was best een beetje trots op deze mini prestatie. :@ Hij eet sowieso iets meer in totaal, vanmorgen ook een driedubbele portie kwark. :)
pi_189624991
Vannacht gaat de wintertijd in :X Ben benieuwd hoe het hier zal gaan de komende tijd. Hij wordt standaard wakker om 5.48 uur en om 18.30 uur is hij echt bekaf. We zullen zien :)
pi_189625285
DG...ja wintertijd, ach je hebt wat aan je dag of zoiets :@
Wij zijn een paar dagen geleden begonnen met beide kinderen later op bed leggen, gisteren lag Juul er om 19:30 ipv 18:45 in. Helaas trapt ze er niet in, 05:45 wakker.
Bij B werkt het gelukkig wel, die slaapt nu nog steeds en die lag net iets later dan Juul op bed.

Wij hadden gisteren een druk huis, mijn schoonvader kwam onze tv ophangen aan de muur, mijn schoonzus met kinderen kwam op de koffie maar is blijven hangen tot in de avond. Juul vond het supergezellig, ze vindt al die drukte altijd zo leuk. Poepjevrolijk.
Zo fijn, want ze is echt een tijd enorm eenkennig geweest.
pi_189625431
Wij hebben voor het eerst weer een goede nacht gehd waarvan ik maar 3 keer herinner dat ik wakker werd om hem weer toe te dekken. En hij werd pas om
SPOILER
uur wakker. En nog vrolijk ook.

Als dat morgen een uur later wordt, is dat alvast het beste verjaardagscadeau. O+

De FOK!-wet doet ons niks meer. :+
pi_189625601
Hier ook een goede nacht, waarvan ik tot 2:30 gewerkt heb. Ze werd pas 4:30 voor het eerst wakker en daarna doorgeslapen tot 8:30! :o
Ik wou dat ze eens zo sliep wanneer ik ‘s nachts thuis was. }:| maar ik gok zomaar dat mijn afwezigheid daar iets mee te maken heeft. :P :@
Al is die tuk van 4:30-8:30 ook heel wat waard geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door vencodark op 26-10-2019 09:37:02 ]
pi_189626471
De eerste echte zin kwam er net ook uit. :)

“Mama, Oewas ook water”. O+
pi_189628201
Hier ook een goede nacht :) Doorslaapavond+nacht *O* Wel om 5uur wakker en daarna met moeite kunnen rekken tot half 7.

We zullen zien hoe vroeg het morgen is met de klok terug. Al zal ik er weinig last van hebben want het is mijn uitslaapochtend })
pi_189642237
Wij vierden gisteren mijn man zijn verjaardag. Banaan mocht opblijven tot negen uur zodat hij hopelijk mee zou gaan naar de wintertijd. Niet dus, gewoon 5:00 op. Hij vond het wel heel gezellig om er nog te zijn.

Vandaag ook nog een deel bezoek, hopelijk is hij nog een beetje te spreken. Ik ga zelf ook nog wel op zoek naar een uurtje slaap. :O
  zondag 27 oktober 2019 @ 05:54:45 #286
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189642250
Ik snap ook niet waarom ik dacht dat lang opblijven zou helpen :( . Nu hebben we dus een moeie peuter en een moeie moeder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 27-10-2019 16:01:34 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189642275
Probeer anders een dreumes met jetlag en wintertijd :') ;(
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:21:50 #288
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189642736
Oh wacht, dreumestopic |:( . Ik was echt niet wakker vannacht vanmorgen.

En dat klinkt inderdaad niet tof Aure... maar je hoeft maar 1x te schakelen.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189642781
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 06:10 schreef Aure het volgende:
Probeer anders een dreumes met jetlag en wintertijd :') ;(
Ja, hierzo! :W
Was vannacht weer raak om 2 uur. En door de vakantie is hij ook gewend geraakt aan dat we op 1 kamer slapen! ;(

En hij heeft weer een nieuwe hobby:

:P
pi_189642782
Je bent hier nog steeds welkom hoor :P

Hij is nu alweer in slaap gevallen en niet wakker te krijgen :') nouja, even een paar dagen doorbijten en dan is ie als 't goed is weer in het juiste ritme :D
pi_189643599
Hier gingen de kinderen ook later naar bed maar waren ze ook om 4.30 wakker...

Groetjes uit Berlijn!
  zondag 27 oktober 2019 @ 09:59:45 #292
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189643684
Hoe lang waren jullie weg, Aure?
pi_189643997
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:59 schreef Lemijn het volgende:
Hoe lang waren jullie weg, Aure?
Op vakantie? Bijna 3 weken O+
pi_189644738
Juul was nieuwe tijd 6 uur wakker, 6 uur is haar standaard tijd sinds een paar weken en we legden haar (en haar grote broer) de afgelopen dagen steeds wat later op bed. Bij Juul hielp het niet echt, behalve dus vanochtend *O* Hopelijk houdt ze dit vol en is het morgen niet ineens 5 uur.

De babyfoon van Juul is kapot :'( Tenminste hij slaat op hol en geeft continu aan dat het te koud is. Terwijl het een graad of 18 is in haar kamer. Daarnaast raakt hij meerdere keren het contact kwijt.
Slaapt je kind door, maakt die irrirante piep je meerdere keren wakker. (na 3x dat ding uitgezet)
pi_189645659
Lemijn ik vond het toch fijn te lezen dat later op laten blijven jou ook een goed idee leek. :Y

Aure en Jagärtrut er is altijd baas boven baas.

ToT dat ziet er ook uit als een fijn klimrek.

Ik heb net even gedut. Best diep ook, toen ik wakker werd was ik kwijt hoe laat het was en blij dat Banaan had geslapen totdat het licht werd. :@
pi_189646310

Zo, dat is even geen overbodige luxe! :P
Nu beneden nog, maar dat wordt een veel moeilijker project i.v.m. de vorm van de trap.
Dan komt het hekje ÓF op de 3e trede (zeer onwenselijk omdat meneertje dan al een paar tredes omhoog kan klimmen en dan niet meer verder naar boven of naar beneden kan tot hij leert de trap af te lopen), ÓF ik moet een kleine constructie bouwen zodat ik hem voor de trap neer kan zetten en de zijkant afgeschermd wordt. Oftewel gewoon een klein plankje, 2 of 3 balkjes en 2 beugeltjes.

Volgende stap: overal rubber stoeptegels! ;)
pi_189646739
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2019 13:13 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, dat is even geen overbodige luxe! :P
Nu beneden nog, maar dat wordt een veel moeilijker project i.v.m. de vorm van de trap.
Dan komt het hekje ÓF op de 3e trede (zeer onwenselijk omdat meneertje dan al een paar tredes omhoog kan klimmen en dan niet meer verder naar boven of naar beneden kan tot hij leert de trap af te lopen), ÓF ik moet een kleine constructie bouwen zodat ik hem voor de trap neer kan zetten en de zijkant afgeschermd wordt. Oftewel gewoon een klein plankje, 2 of 3 balkjes en 2 beugeltjes.

Volgende stap: overal rubber stoeptegels! ;)
en naar de zolder? hij buikschuift zo onder die trede door?
:]
pi_189646770
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 13:37 schreef wootahH het volgende:

[..]

en naar de zolder? hij buikschuift zo onder die trede door?
Haha inderdaad, daar ga ik ook nog wat mee doen. Ook dat heeft even wat denktijd nodig. Vooralsnog was daar een wasmand neerzetten en de deur naar de badkamer open houden voldoende om de boel te blokkeren, maar ik wil daar niet al te veel op vertrouwen. :)
Misschien gewoon een plank op een voet neerzetten of zo. (T-constructie, op de kop)Met 2 haakjes zodat hij het niet zo kan omtrekken, maar het toch makkelijk verplaatsbaar blijft.
pi_189649239
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2019 13:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Haha inderdaad, daar ga ik ook nog wat mee doen. Ook dat heeft even wat denktijd nodig. Vooralsnog was daar een wasmand neerzetten en de deur naar de badkamer open houden voldoende om de boel te blokkeren, maar ik wil daar niet al te veel op vertrouwen. :)
Misschien gewoon een plank op een voet neerzetten of zo. (T-constructie, op de kop)Met 2 haakjes zodat hij het niet zo kan omtrekken, maar het toch makkelijk verplaatsbaar blijft.
Wij hadden dit in het oude huis exact hetzelfde. Wij hadden de ondeste tree dichtgemaakt met een plank. Die vastgemaakt aan de tree en de muur.
pi_189649310
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 15:50 schreef exode het volgende:

[..]

Wij hadden dit in het oude huis exact hetzelfde. Wij hadden de ondeste tree dichtgemaakt met een plank. Die vastgemaakt aan de tree en de muur.
^O^
Yup, ik wil ook nog een opstaande plank aan de voet maken die tegen de onderkant van de onderste trede aan komt, zodat hij hem niet om kan trekken. :) (En dan is het zelfs dubbel afgedicht! :P )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')