abonnement Unibet Coolblue
pi_189264955
Welkom in het dreumestopic! *O* .

pi_189265154
OT, mijn vrouw las een boek voor uit de kast van de klas. Het ging over de Ark van Noah en was geen aanrader. We hadden gemist dat we zelf een boek mee mochten nemen. B vindt de boeken van Koning Bobbel erg grappig. Je hebt daar hele series van, als we het hadden geweten was daar een boek van meegegaan.
pi_189266746
Exode, de 3 dagen regel kende ik inderdaad, vorige keer braken daarna de vlekjes van de zesde ziekte uit bij C. Vandaag voelt ze al niet warm meer, ik vermoed dat de tandjes misschien wat verhoging veroorzaakt hebben. En herkenbaar van het verzoeken om muziek; hier vraagt ze al om “YEAH YEAH” als ze I’m still standing van Elton John wil horen _O- Heerlijk vrolijk liedje dus ik dans graag mee dan ;)

Venco :o Kan ook de griep zelf het niet veroorzaken?

Olivia, het was ook wel heerlijk haar zo lekker dicht bij me te hebben, ze is sowieso knuffeliger op het moment O+ Volgens mij had jij laatst nog gevraagd hoe het met het sporten en zo ging, was toen te druk om te reageren :@ Ben nog steeds veel aan het wandelen en 1 keer in de week met de trainer, zit nu op -14 kilo maar blijf nu een beetje hangen. Ik zie wel hoe het verder gaat, ben in ieder geval al een stukje gezonder qua gewicht en conditie :Y

Aure, ik hoor het vaker ja dat mensen haar zo op mij vinden lijken, het klonen was dus succesvol :7 Hopelijk is Jip ook snel van zijn verkoudheid af!

PKM :*

Duman, wat sneu -O- Ben wel benieuwd hoe je daar achter gekomen bent, C laat zich op geen enkele manier in de mond kijken door iemand.

Ik kan vandaag geen mama meer horen }:| Het is rotweer dus wandelen zit er niet in, ik deed vandaag ook bewust wat rustig aan omdat ze niet lekker leek. Ik heb al een ziljoen boeken gelezen en gespeeld, en heb haar nu even voor Bumba zitten omdat ze zo dreinerig was en nu even rustig haar ding doet. Loedermoeder voel ik me :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:23:15 #4
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_189267756
Bumba is ook favoriet bij Doukje (nichtje). Swingt ze de pan uit.

(Ik heb zelf geen kinderen en niet van plan)

De andere twee van mijn broer zijn ouder.

Mijn zus heeft 4 kinderen (19, 15, 12 en 11)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_189267970
Dank voor de tip, Exode. De ark van Noah nemen we iig niet mee ;)

Wauw Rena, wat knap van je! En watje zegt, ook al blijft je gewicht nu hangen, je bent wel fit en gezond. Knap zeg!
pi_189269556
Wow wat knap, Rena!! Ik heb altijd veel gesport en fietste alles. Nu beweeg ik amper meer en moet er echt wel 20 kilo af maar ik kan me er niet toe zetten...

Juul heeft weer koorts, werd in de avond hangerig en bleek 39 graden te hebben.
pi_189270874
Dank jullie wel.
Ik zag het gaatje tijdens het poetsen. Het zit in z’n hoektandje, dus snap niet dat ik het niet eerder heb gezien.
Over 3 maanden gaan we dus terug om te kijken of het gaatje niet groter is geworden. Zo ja, dan krijgen we een verwijsbrief naar een kindertandarts.
Hoop dat het hier bij blijft, maar vrees het ergste.

Hij lijkt er gelukkig geen last van te hebben. :)

@rena wat knap! :*

@exode weet je waar het aan ligt? Tandjes? Heeft ze ook nog ergens last van? Hopelijk geen vleeswaar op van de Jumbo of Aldi? ;)
Protčge moi de mes désirs.
pi_189279495
D.U.M.A.N, nee verder nergens last van zelfs geen lichte verkoudheid. Nu weer koortsvrij.

B en ik zijn nu ziekjes, ik denk buikvirus.
pi_189279859
beterschap, exode!

Duman, sterkte met het gaatje. Mijn 4-jarige is nog nooit naar de tandarts geweest :@

Jongens, kijk m'n monster nu:

pi_189304659
Dank voor de complimenten O+

Oh Jagar wat een lief filmpje, zo netjes alles in de prullenbak doen O+

Duman, in ieder geval goed dat je het op tijd gespot hebt, je doet het hartstikke goed mama :*

Ik ben echt compleet gesloopt, gisteren familiereünie van mans kant van de familie gehad, vanochtend op bezoek geweest bij een tante van manlief en vanmiddag en een deel van de avond uit eten geweest met mijn familie. C wilde niet slapen vanmiddag dus die was echt een beetje lastig en dreinerig in het restaurant, al mijn energie is compleet opgeslurpt :') Ik werd vanmiddag ook echt een beetje boos omdat ze niet ging slapen terwijl ze toen al echt moe was en omdat ik de bui al voelde hangen voor het etentje, en ik voelde me vandaag gewoon een slechte moeder -O- Morgen doen we het maar rustig aan.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189306020
Rena er zit een heel verschil tussen je een slechte moeder voelen of echt een slechte moeder zijn. :*

Lief Jagar. Ik vind regelmatig spullen terug in de papierbak. :{

Wij hadden ook een druk weekend met verjaardagen. Wel leuk om te zien hoe Banaan daar tegenwoordig mee omgaat. Na de kat uit de boom gekeken te hebben kan hij zich goed (laten) vermaken met volwassenen die hij niet kent. :)

Vanmiddag ben ik met hem in de regen gaan spelen. Allebei regenjassen aan en gaan. Het viel me eigenlijk wel mee en Banaan vond het schitterend. Hij had er nog wel wat over te vertellen aan mijn man, die lekker binnen bleef. :P

Hij is nog altijd op zoek naar de pad die in de voortuin zat een paar weken geleden. Filmpje van toen want O+ .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189306293
Drukke weekenden kan een hoop vragen van kleine dreumesen en moeders :* @rena morgen lekker samen spelen en kroelen en dan voelen jullie je vast beide weer beter.

Sofie maakt er een sport van om zoveel mogelijk speelgoed in de convectorput te mikken. En er past nog verrassend veel door het rooster :D

Banaan met z’n zoektocht O+

Sofie zat al de hele dag naar buiten te wijzen en op haar knietjes voor het raam naar de regen te kijken. Dus pak aan en naar buiten. Ze kan echt genieten van de regen en de wind O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Takkie88 op 07-10-2019 00:28:12 ]
pi_189310273
Ah leuk filmpje Jagar!
Takkie :D Wij hebben ook een convectorput maar ze heeft die feature nog niet ontdekt gelukkig.

Wij hadden eindelijk eens een rustig weekend, 0 afspraken *O* Daar kan ik dan zo van genieten. Zaterdag in de tuin gewerkt en mijn vrouw is naar de stort geweest met van alles en nog wat. En verder heeeeeel veel geknutseld (B had een wedstrijd op school om een voertuig te maken) en geLego'd.
Helaas heeft Juul nog steeds redelijk waardeloze nachten. Gisteren om 04:00 alleen maar huilen en krijsen en vannacht was het om 00:00 al bal. Dus mevrouw lag wederom tussen ons in. Dan slaapt ze wel, wij een stuk minder.
Ze is overdag ook aan het schuiven met haar slaapjes dus slaapsgewijs is het niet zo leuk in huis momenteel.

MAAR lopen is echt tha bomb, haar record is 12 stapjes los nu. Ze is bijna non stop aan het oefenen en dat gaat met een hoop enthousiast gekir. B rent daar joelend omheen. O+
pi_189310319
leuk is dat, exode!

Jongens, hoe krijg ik het voor elkaar dat m'n dreumes beter gaat slapen? Het wordt nu echt tijd dat het beter gaat, we zitten alweer een hele tijd op wakker worden tussen 4 en 5.30. Ik vind het zo frustrerend. Hij kan zelf in slaap vallen, eet meer dan genoeg voor het slapen gaan, gaat zo rond 1900, 1915 naar bed. Slaapt overdag 1 dutje meestal, tussen 1 en 2 uur lang. Pfff....tijd voor koffie.
pi_189310555
Wat leuk dat het lopen zo goed gaat, @exode! En een rustig doch productief weekend, fijn is dat ook. :)

@Jagärtrut geen tips, wel een sterktewens :*

Wij hadden ook een rustig doch productief weekend. Tripje Ikea op zaterdag waar Welpje zijn ogen uitkeek en Ketel iedere demonstratiekamer in wilde om te kijken. :') We hebben een nieuw tv-meubel/speelgoedkast gehaald. Voorheen hadden we een open meubel met wat open bakken speelgoed erin, en sinds een tijdje gooit Welpje iedere keer de bakken helemaal leeg. En ergens mee spelen, ho maar, het was alleen leeggooien. Ik kan heel goed tegen rommel, maar het werd zelfs mij nu te gortig. Dus een Kallax met bakken gehaald en zondag in elkaar gezet. Het ziet er nu veel mooier uit, het neemt minder ruimte in én we hebben veel meer opbergruimte voor het speelgoed. Win-win! *O*

En ik heb vanochtend kaartjes besteld voor een babyconcert in de lokale bibliotheek, met muziek van Carnaval des Animaux van Saint-Saëns. Welpje is dol op muziekboekjes dus hopelijk vindt hij dit ook leuk. Ik heb er zelf zin in, in elk geval! :)
pi_189310614
Ja Luna, we hadden er ook enorm behoefte aan. Werksgewijs lopen wij aardig op onze tenen allebei. Mijn vrouw staat voor groep 7 en is bouwcoordinator. Door een hoop gedoe en een duo die momenteel niet 100% kan werken (wat 2 dagen voor de klas is) werkt mijn vrouw enorm veel over. Elke avond zeg maar.
Ik ben net geswitcht van afdeling en er komt enorm veel op me af nu. Ik moet inhoudelijk een stap bij zetten en dat is best even heftig.

Kortom zo'n weekend was wel even fijn. :D
pi_189311248
Jagar, wat een te lief filmpje O+ Leuk he die fases van het opruimen enzo, alleen jammer van je tissues :')

Rena, herkenbaar dat boos worden terwijl je het eigenlijk niet wil. Soms is het gewoon allemaal net teveel, dan reageer je vanuit emotie, dat maakt jou geen slechte moeder.

Banaan O+

Exode, wat vervelend dat de nachten zo slecht gaan, is de koorts nu wel definitief over of is ze nog steeds ziekig? En de knapperd dat het lopen zo goed gaat O+ Fijn, zo'n weekendje rust!

Jagar, helaas geen tips, hier ook een dreumes met op dit moment niet al te beste nachten en een peuter die altijd moeite heeft gehad met slapen. Ik ben dan ook niet te besten om daar in te adviseren ;)

Luna, fijn dat jullie een nieuw meubel hebben gevonden en nu meteen meer opbergruimte hebben. Hoe blij je van zoiets kan worden he, heerlijk O+ En dat babyconcert klinkt leuk! Wij zijn met Jewel toen ze een maand of 8 was naar bach voor baby's geweest, zo klein als ze was vond ze het al leuk dus volgens mij is zoiets al vrij snel wel geslaagd O+

Vlokje wisselt van heel enthousiast, lekker spelen en kirrend rondrennen, tot compleet hysterisch en overstuur van frustratie. Ze wil zo graag groot zijn en mee kunnen doen met grote zus, dat het mij soms pijn doet om te zien. Kleine dingen zoals het zelf de jas aan willen doen, op de wc willen plassen, zelf op de bank willen klimmen (die nog te hoog voor haar is), zelf de deur open willen doen, etc. Maar met 16 maanden is ze nog te klein voor zoveel dingen die ze al wel wil, en die frustratie komt er gedurende de hele dag uit. Waar ik eerst zo graag wilde dat ze nog wat langer klein bleef, kan ik nu juist niet wachten tot ze groter is en volwaardig mee kan komen met haar peuterzus.

We hebben vorige week wel het peuterbed van Vlokje omgedraaid. We hadden de lange uitvalzijde naar de kamer gericht staan, nu de korte uitvalzijde zodat ze zelf in en uit bed kan stappen. Dat opgetogen gezichtje toen ze 's avonds zelf in haar bed kon kruipen, heerlijk O+
pi_189311390
Dat is ook frustrerend Shanu, zo'n grote zus die veel meer kan. Wat een goed idee van het bed!

Juul is niet meer ziek, nou ja, ze is aan de dunne, gaat het hele gezin door, zij is de laatste in de rij zeg maar. Net toen mijn vrouw haar vanochtend naar het KDV wilde brengen moest Juul onder de douche....dat soort poepluiers dus. Ze eet daardoor ook iets minder, maar drinkt wel goed.

Wij zijn haar kamer alweer aan het voorverwarmen overdag, het is daar nu al 14 graden 's nachts. Ter vergelijking in B zijn kamer is het met raam op een kier 19 graden. Juul slaapt op de hoek omringd door niet geīsoleerde muren en onder een niet geīsoleerd plat dak. B slaapt tussen de buren en Juul haar kamer in en zijn deel van het dak is wel geīsoleerd. Daarnaast komt er enorm veel koud uit de gang vanwege 2 enkelglas raampjes daar en een voordeur die recht is maar de rest van het huis niet....kortom we gaan een aantal dingen naar voren halen in de planning van het huis. We gaan een dik velours gordijn voor de voordeur hangen en de ramen vervangen.
Verder verdiepen in voorzetwandjes in haar slaapkamer, MAAR haar kamer is al zo klein en dan halen we er nog meer cm's af.
Het plate dak wordt ook binnenkort vervangen, het is wachten op 2 dagen droog....want we doen het samen met de buren en ze hebben 2 dagen werk. De buren wilden niet isoleren, wij wel gelukkig zijn ze er toch in meegegaan.
pi_189324934
Ik lig in het logeerbed met een zielig hoopje dreumes tussen mijn benen en half op mijn buik. Arme kind is eindelijk weer in slaap gevallen. Flinke koorts en kwijlen voor t leven.

Beetje jammer dat ik moet plassen en met mijn hoofd tegen de ijzeren spijlen lig :') En ik durf niet te bewegen....
pi_189326496
Ai Peace, de nacht nog doorgekomen?

Hier zijn we op. Juul was dit x vanaf 01:00 hysterisch. Zodra je uit beeld bent is het KEIHARD huilen. 8 nachten met weinig slaap, pfff. En nog zoveel meer respect voor alle slechte nacht papa's en mama's.
Ik ben onderweg naar mijn werk met knallende hoofdpijn.
pi_189326877
Hier heerste ook de buikgriep, alleen de dreumes had er geen last van :')

Oh Jagar, dat slechte nachten duren eindeloos. Kan me voorstellen dat je de wanhoop nabij bent. Ik denk dat je intussen al alles hebt geprobeerd. Misschien professionele hulp zoeken, zoals een slaapcoach?

Sterkte voor iedereen met slechte nachten :* Lijkt me loeizwaar...

Poeh, hoeveel kan een dreumes eten. Het is pas 9.30 uur en meneer heeft 2,5 belegde boterham op, een banaan, een mandarijn, handje bosbessen en twee crackers. Hij zit nu wel vol hoop ik, :P
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:59:57 #22
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189327204
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:
leuk is dat, exode!

Jongens, hoe krijg ik het voor elkaar dat m'n dreumes beter gaat slapen? Het wordt nu echt tijd dat het beter gaat, we zitten alweer een hele tijd op wakker worden tussen 4 en 5.30. Ik vind het zo frustrerend. Hij kan zelf in slaap vallen, eet meer dan genoeg voor het slapen gaan, gaat zo rond 1900, 1915 naar bed. Slaapt overdag 1 dutje meestal, tussen 1 en 2 uur lang. Pfff....tijd voor koffie.
Welke tijd doet hij zijn dutje?

Tijdje terug begon ik te merken dat hij na 2 uur beter niet meer kan slapen en maak ik hem wakker om vervolgens rond half 8/8 na een bad met papa direct naar bed te gaan.
pi_189327635
Geen tips voor mij voor beter slapen. Gisteren was het weliswaar 7:30 opstaan maar zaten er ook nogal wat gaten in de nacht. Vanochtend 5:30 daar ben ik ook niet blij mee, al snap ik dat je daar beter mee af zou zijn Jagar. :*

Wij gingen vandaag naar de kapper. Banaan zat zelf, zonder laptop aan en het ging fantastisch. :D Hij vond de föhn, tondeuse, spuitbus en gekriebel best leuk. De kapster vond het ook wel gezellig met al zijn geklets.
Op het eind werd hij wel wat onrustig. De kapster zei dat hij bijna klaar was en naar huis mocht. Banaan reageerde gelijk met "spekjes" en kon aan weinig anders meer denken. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189328010
@Jagar Slapen jullie samen? Of slaapt hij op z'n eigen kamer?
Protčge moi de mes désirs.
pi_189329229
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 11:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:Jagar Slapen jullie samen? Of slaapt hij op z'n eigen kamer?
Hij slaapt op onze kamer, in z'n eigen ledikantje....Vanmorgen was het 5.30, dat was iets beter.... -O-

Het grote voordeel is dat onze ochtenden enorm ontspannen zijn. Vanmorgen zaten we om 7.30 alle 4 gedoucht en aangekleed klaar om de dag te beginnen..../omdenken.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:41:07 #26
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_189330053
Knuffel voor alle dreumessen :*

Ik bewonder jullie hoor.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_189331288
:W Even een teken van leven na stilte vanaf mijn kant.

Na nachtterreur rondom een nieuwe tand werden we zelf ziek (tegenwoordige tijd overigens) waarbij ik m'n voeten ook nog eens blesseerde. Nu dus volle werkweken met open wonden, keelontsteking. Klap op de vuurpijl: vandaag de 14 maanden vaccinaties!

10,2 kilo bij 76 centimeter. Mooi op haar eigen lijn, wel wat afgebogen qua gewicht, maar ze loopt ook als een marathonloopster. :9 Alles gedaan wat ze moest kunnen en zelfs meer. Ze liet even goed ziet wat ze kon qua pakken, lopen, hurken, terugleggen, stapelen, puzzelen.. CB weer tevreden. :9

Verder doet ze 't supergoed, ze helpt ons goed door de moeilijke dagen heen. Alleen die nachten... :6







Dreumesfotodinsdag!
Nu aan jullie!
pi_189331391
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hij slaapt op onze kamer, in z'n eigen ledikantje....Vanmorgen was het 5.30, dat was iets beter.... -O-

Het grote voordeel is dat onze ochtenden enorm ontspannen zijn. Vanmorgen zaten we om 7.30 alle 4 gedoucht en aangekleed klaar om de dag te beginnen..../omdenken.
Wel eens nagedacht om hem op z'n eigen kamer te laten slapen?
Wij slapen ook samen met U. Soms in de co, soms tussen ons in, meestal naast mij in de maternale houding. We genieten er alle drie van, maar ik heb het idee dat hij 's nachts voornamelijk wakker wordt door ons. Door ons gedraai, of een gaap of wat dan ook. Hem op z'n eigen kamer zetten zie ik niet zitten, maar aan de andere kant wil ik dit slaappatroon ook niet in stand houden.
Het is dat ik weet dat hij ook zonder mij/ons naast zich wakker wordt, dus ik hou 'm nog lekker bij ons. Maar misschien werkt het wel voor jullie?

@NicolasJoy wat een dotje. Super leuk, dat pamlboompje. :)

@ De zieken: :* voor jullie.

We hebben ons ingeschreven voor peutermuziek. Afgelopen zaterdag hadden we een demo-sessie. U. deed het zo goed! Peuterdans leek me leuker, maar daar is hij écht nog iets te jong voor.

DFD! We hebben al een tijdje niet meegedaan. Ik denk dat ik niet geconfronteerd wil worden met dat ik thuis een echt jongetje heb ipv een baby.
Jongetje O+


Baby ;)
Protčge moi de mes désirs.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:55:32 #29
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189331653
Dat is geen baby meer Duman :P

Ik bedacht tijdens de zwangerschap dat wij het ook gingen proberen met co-sleepen enzo, maar het werkte voor ons ook niet. Dat was al de eerste week :')

Maar misschien dat die tip nog niet zo gek is Jagar.

En anders gewoon een filmpje aanzetten tot je het een schappelijke tijd vindt voor jezelf om op te staan misschien? Ik snap dat niemand zoiets eigenlijk echt wil doen, maar op een gegeven moment raak je wel op, denk ik.
pi_189331728
Jaa, Babyfoto's van @D.U.M.A.N. Zoals hij bij je hangt is het wel net een baby toch O+
pi_189331802
DFD! *O* Ik doe ook weer eens mee. Ik had een stapeltje jongens op me liggen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189331954
Ik kan nu even niet kijken maar ik ga vanavond even het ongetwijfeld super schattige filmpje van Banaan bekijken :Y Hoe is zijn nieuwe kapsel?

Takkie, klopt helemaal, gisteren hadden we weer een prima dag samen. En vandaag kom ik even bij op het werk :+ Wat schattig dat Sofie het herfstweer zo leuk vind, hier wordt heel hard “oh nee” en “bah” geroepen als er een spetter te voelen is :+

Exode, wat pittig die nachten zeg. Zit ze misschien in een sprongetje? Of verlatingsangst?

Jagar, ook helaas geen tips, vind het echt beroerd voor je dat hij zo slecht slaapt :{

Schanu, dat lijkt me ook frustrerend voor Vlokje, vooral ook omdat ze niet zoveel scheelt met haar grote zus en die al zoveel ziet doen.

Peacefull beterschap :*

Dorothy, herkenbaar, hier ook zo’n kleine vreetzak :o Ze zou de hele dag kunnen eten..

NJ, dat klinkt allemaal pittig, beterschap!! En wat een heerlijk meisje hebben jullie om te zien zeg O+

Duman, is dat bij jullie in de woonplaats? Ik wil eigenlijk ook nog op zoek naar een leuke activiteit met C, maar in het gat waar wij wonen is niet zo veel te doen. U is inderdaad al een echt jongetje, maar die foto in de draagzak is echt aandoenlijk O+ Knappe moeder ook!

Luna, wat een heerlijk blije foto O+

Hier is ze ook echt steeds meer peuter om te zien;
Heerlijk meisje O+ We zijn zelfs al bezig haar 2e verjaardag te plannen, we vieren het samen met grote zus die in de buurt jarig is. Gaan waarschijnlijk een speelkeukentje voor haar kopen, iemand nog andere leuke tips?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189333132
Duman wij slapen ook nog samen. Ik denk dat het bij ons ook niets zou oplossen als hij apart zou liggen. Overdag slaapt hij ook niet geweldig zonder mij.

Heerlijk al die foto's van jullie kindjes. O+

Rena geen tips, misschien een toevoeging voor de keuken. Banaan is gek op zijn rozerode houten theeset.
De houten treinbaan doet het bij ons ook altijd goed. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189333493
Het is hier nog een paar minuten dinsdag, dus ik gooi deze er nog even in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij had gister last van een jetlag dus wilde niet slapen terwijl wij omvielen van de slaap. Uiteindelijk sliep ie ergens tussen 12 en 1 en hebben we ons vervolgens verslapen voor het ontbijt :') En nu wil ie niet in zijn eigen bed dus ligt ie weer tussen in :D Gelukkig hebben we hier wel een 1000 meter breed bed O+ Dus dan maakt het niet zo uit :P
pi_189333676
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:15 schreef rena het volgende:
Hier is ze ook echt steeds meer peuter om te zien;
[ afbeelding ] Heerlijk meisje O+ We zijn zelfs al bezig haar 2e verjaardag te plannen, we vieren het samen met grote zus die in de buurt jarig is. Gaan waarschijnlijk een speelkeukentje voor haar kopen, iemand nog andere leuke tips?
Het zingende theeservies van Fisher price! Wordt hier heel veel mee gespeeld, ook icm het keukentje (daar wordt de thee gemaakt en ingeschonken).

En het wordt wel tijd voor het volgende topic zo te zien ;)
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_189334718
DFD! *O* wat lijken jullie dreumesen al groot!

Sofie blijft echt nog een ukkie. Zo’n mooi palmboompje als bij Spookje lukt echt nog niet.

Cadeautip voor C.; bij een 2-jarige zou ik denken aan een loopfiets. Of moet het inhoud voor het keukentje zijn?

Sofie moest van de week even Winterspul passen. Winterjas die we eind van de winter in de aanbieding hadden gekocht is nog flink te groot. Gok dat we die door kunnen schuiven naar volgende winter. -O- de winterjas van afgelopen jaar past nog. Ben toch benieuwd wanneer eindelijk die groeispurt komt :?
Ze heeft wel een hele leuke wintermuts. (Tinypic doet het niet -O- nu weet ik niet hoe ik een foto moet delen)
pi_189334994
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Wel eens nagedacht om hem op z'n eigen kamer te laten slapen?
Wij slapen ook samen met U. Soms in de co, soms tussen ons in, meestal naast mij in de maternale houding. We genieten er alle drie van, maar ik heb het idee dat hij 's nachts voornamelijk wakker wordt door ons. Door ons gedraai, of een gaap of wat dan ook. Hem op z'n eigen kamer zetten zie ik niet zitten, maar aan de andere kant wil ik dit slaappatroon ook niet in stand houden.
Het is dat ik weet dat hij ook zonder mij/ons naast zich wakker wordt, dus ik hou 'm nog lekker bij ons. Maar misschien werkt het wel voor jullie?

@:NicolasJoy wat een dotje. Super leuk, dat pamlboompje. :)

@ De zieken: :* voor jullie.

We hebben ons ingeschreven voor peutermuziek. Afgelopen zaterdag hadden we een demo-sessie. U. deed het zo goed! Peuterdans leek me leuker, maar daar is hij écht nog iets te jong voor.

DFD! We hebben al een tijdje niet meegedaan. Ik denk dat ik niet geconfronteerd wil worden met dat ik thuis een echt jongetje heb ipv een baby.
[ afbeelding ] Jongetje O+

[ afbeelding ]
Baby ;)
Wat een lekker ding is het, en wat een mooie draagfoto!

Een andere kamer bedekt dat hij bij zn broer op de kamer moet, en waar ik bang voor ben is dat we ze allebei om 5 uur beneden hebben zitten, terwijl z'n broer z'n slaap ook hard nodig heb....
pi_189335199
@lunapuella Beter had je natuurlijk geen stapel bovenop je kunnen hebben! <3

@rena Thanks, ik houd stiekeme hoop dat het een nasty man-flu is en het meevalt, dan steek ik m'n omgeving ook niet te veel aan. :9 Jullie meisje is ook al een hele dame! Guitig snoetje! :D Qua keuken is de do (of don't) hier echt gewoon de mini pannen van de Ikea. Die maken zo lekker veel geluid. :9 Vandaar misschien ook wel de don't. :+

@Aure Fantastische foto voor in het album zo!

@Takkie88
Ik heb ook heel lang stikjaloers naar de palmboom van Frum van @Framblij89 gekeken, maar het groeit hier nu ineens heel hard.. Wel plaatselijk soms ineens veel meer of minder, dus ik vrees nog steeds dat het binnenkort wel tijd voor de kapper is. Alleen bijpunten dan.. :9 Blijft Sofie qua lengte echt wat achter, of is het meer vergeleken met de anderen? Ze zal vast gaan groeien net als je allemaal passende kleertjes hebt gekocht! :P
pi_189335207
In het kader van DFD. Mijn duutser zei laatst dat O net op dreumes Boris Johnson leek. Eenmaal gezien kan ik het niet meer niet zien:



[ Bericht 5% gewijzigd door Jagärtrut op 08-10-2019 19:55:56 ]
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:05:01 #40
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_189335584

Met Doukje. Ze wordt 2 in december.

Trotse tante.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_189335601
Jagar, heb ik nou goed onthouden dat de Duutser ook vaak heel vroeg opstaat? Dat O daar wakker van wordt?
Zou je misschien nog iets kunnen veranderen in de manier waarop je reageert als O wakker wordt? Heb je vast allang geprobeerd hoor, maar niet uit bed komen als hij wakker wordt bijvoorbeeld, en alleen maar heel zachtjes zeggen: 'Het is nog in de nacht. In de nacht slapen we.' Misschien dat het kwartje landt als je dat een aantal nachten heel strikt doet? :X .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_189335695
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jagar, heb ik nou goed onthouden dat de Duutser ook vaak heel vroeg opstaat? Dat O daar wakker van wordt?
Zou je misschien nog iets kunnen veranderen in de manier waarop je reageert als O wakker wordt? Heb je vast allang geprobeerd hoor, maar niet uit bed komen als hij wakker wordt bijvoorbeeld, en alleen maar heel zachtjes zeggen: 'Het is nog in de nacht. In de nacht slapen we.' Misschien dat het kwartje landt als je dat een aantal nachten heel strikt doet? :X .
Nee, de duutser staat vaak samen met O op.

Zoiets proberen we, we staan sowieso niet gelijk op met hem, maar proberen hem te vertellen dat het nog tijd is om te slapen. Helaas begint hij keihard te huilen, en huilt daarmee ook kleuter wakker, die z'n slaap goed kan gebruiken....Dus kiezen we eieren voor ons geld en staan met hem op....

Het wordt vast weer beter en was al beter en is een fase, maar het is wel miserabel.
pi_189335918
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, de duutser staat vaak samen met O op.

Zoiets proberen we, we staan sowieso niet gelijk op met hem, maar proberen hem te vertellen dat het nog tijd is om te slapen. Helaas begint hij keihard te huilen, en huilt daarmee ook kleuter wakker, die z'n slaap goed kan gebruiken....Dus kiezen we eieren voor ons geld en staan met hem op....

Het wordt vast weer beter en was al beter en is een fase, maar het is wel miserabel.
Ik snap echt héél goed dat je dan eieren voor je geld kiest, maar op de langere termijn is het misschien wel beter om stug vol te houden? Als je er op vrijdagavond mee begint, heb je een paar dagen waarop T niet naar school hoeft. Het is een enorm zure appel waar je even doorheen moet, maar als het werkt, is het uiteindelijk wel echt voor iedereen beter! Ook voor O zelf.

Hoe dan ook sterkte, ik heb er echt respect voor hoe je het al zo lang doet op zo weinig slaap. :* .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_189335958
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:24 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik snap echt héél goed dat je dan eieren voor je geld kiest, maar op de langere termijn is het misschien wel beter om stug vol te houden? Als je er op vrijdagavond mee begint, heb je een paar dagen waarop T niet naar school hoeft. Het is een enorm zure appel waar je even doorheen moet, maar als het werkt, is het uiteindelijk wel echt voor iedereen beter! Ook voor O zelf.

Hoe dan ook sterkte, ik heb er echt respect voor hoe je het al zo lang doet op zo weinig slaap. :* .
dat hebben we al een paar keer gedaan. Het helpt voor een paar dagen tot een paar weken, en daarna gaat het weer terug naar af...Dat is het enorm frustrerende...
pi_189336115
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:26 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat hebben we al een paar keer gedaan. Het helpt voor een paar dagen tot een paar weken, en daarna gaat het weer terug naar af...Dat is het enorm frustrerende...
Klinkt misschien gek, maar heb je hem al eens een extra slaapje laten doen? Als U. overdag slecht slaapt, slaapt hij ‘s nachts ook slecht. Het is het proberen waard. :)

@rena Ja, hier in Z.inder. Het is op vrijdagochtend. Kunnen jullie ook niet aansluiten hier? ;)
Protčge moi de mes désirs.
pi_189336258
Tja, ik wil je niet ontmoedigen Jagar maar mijn zoon is ook altijd heel vroeg wakker geweest.
Dan zat ik ook 5:45 al beneden met hem.
Dit heeft zeker tot zijn 4e jaar geduurd.
Ik kon het op den duur nog wel rekken tot 6:15 maar dan was het echt op.
Dan kon ik hem nog wel uitleggen dat het veel te vroeg was maar A. had dan ook echt honger en ik wilde hem ook niet honger laten lijden.
Dus dan maar opstaan. -O-

1 voordeel: tegen de tijd dat hij naar school ging was ie altijd vroeg genoeg wakker i.p.v. uit zijn bed moeten trommelen. :P
pi_189336919
O+ Voor jullie kindjes! Spookje, baby & dreumes U, Lekker stappeltje jongens voor Luna, de dame van Rena, jetlag dreumes voor Aure en mini Boris Johnson O+

Rena, buiten de keuken attributen, misschien een kassa? Houten treinbaan? Duplo? Ik weet niet wat je allemaal al hebt.

Haha NJ, ik heb dat altijd onthouden van die pannetjes. Ik ben dus nu op zoek naar leuke, betaalbare andere die groot genoeg zijn en niet helemaal roze/meisjes achtig.
Beterschap trouwens!

Hele fijne vakantie Aure!

Tipje jongens: bij de Kruidvat zijn Nijntje raamstickers te koop. Is hier een groot succes. Ik heb ook gelijk het magnetische tekenbord meegenomen na het succes verhaal van Gūnther. Nog niet geprobeerd alleen
en ik mag nu echt echt echt geen speelgoed meer voor hem kopen :X

Geen tips voor de slaapperikelen. Zelf struggle ik er ook aardig mee, dus ik weet hoe rot heel weinig slaap en gebroken nachten zijn :* Draakje slaapt na een periode op zijn eigen kamer te hebben geslapen rond de 9-10 maanden weer bij ons. Hij wilde gewoon niet meer in zijn bed op zijn eigen kamer. Ging compleet door het lint. Eerst lag hij tussenin, nu in een IKEA bedje omgebouwd als co-sleeper en soms alsnog tussenin.

Zowel het in slaap komen als blijven is het probleem. Hij kan gewoon niet zelf in slaap komen en ik weet niet hoe ik hem dit kan aanleren. Tips iemand?
Overdag slaapt hij maar 1 keer thuis meestal zo'n 1-2 uur. En dan deed ik hem voorheen in slaap voeden. Zonder borst in slaap vallen is mij nu 2x gelukt. Hij wordt daarna alleen heel verdrietig/boos wakker en dan is de borst de enige oplossing.
Op het kdv slaapt hij gerust 2x 2,5 uur trouwens :')

En 's nachts sliep hij gerust maar van 22-7 uur en dan elke anderhalf uur wakker. Hij werd dan witheet als hij niet weer aan de borst mocht. Nu heeft mijn man een aantal nachten met hem alleen geslapen en geeft max 2x een flesje. Als hij vaker wakker wordt, troost hij hem.
Vannacht ga ik weer bij ze slapen, dus ben erg benieuwd of hij dan ook het flesje/troosten pikt.
pi_189337262
(Al een jaar niet meer gepost, maar leuk om te lezen hoe het met jullie en jullie kroost gaat!) O+
:)
pi_189337479
@NicolasJoy i told you sooo :* kijk hoe groot die palmboom nu is dan van spookje O+ Die tweede foto is geniaal trouwens! Ik hou van haar bekkie.

@Jagärtrut oké nu kan ik het ook niet meer niet zien _O- geen tips voor het slapen helaas, wij zitten hier ook al weken met een dreumes die ontzettend vroeg wakker wordt..

@rena dat is inderdaad geen dreumes meer zeg, wat een poppetje O+ en denk dat een keukentje wel heel leuk is om te geven! Als je op kidsdeco.nl kijkt en bij de zoekfunctie jabadabado in typt krijg je heel veel van dat keuken gerei en houten voedsel enz. Te leuk, vind ik.

En ik zie voorderest nog meer knappe dreumesen O+

Frum loopt *O*! ze zette de afgelopen weken al wel wat losse stapjes, maar dit was écht lopen, heel schattig met haar armen omhoog O+
Ze doet ook echt alles na, als we eten aan tafel zit ze me te bestuderen en vervolgens doet ze precies hetzelfde, als ik moet lachen gaat ze mee lachen maar dan nep, ze snapt er geen kont van maar ik lach dus zij lacht ook, en dan lach ik weer door haar en zij dus ook weer door mij tis één groot lachfestijn hier _O-
I love dreumesen O+

DFD

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189338122
@Fuchsia_roze: wat hier gewerkt heeft is een lampje bij het zelf in slaap vallen. Of eigenlijk een projector. Die zit ingebouwd in onze babyfoon en projecteert sterren op het plafond in steeds langzaam wisselende kleuren. En sussen door de babyfoon in plaats van er zelf naartoe gaan.
Phi brak ook de tent af als we haar wakker op bed legden. Echt hysterisch. We moesten bidden dat ze tijdens het avondflesje in slaap viel en dan niet wakker werd van het wegleggen. Als ze níet in slaap viel bij de fles of werd gewekt (slaande autodeur, broerlief die een jubelkreet slaakt, vallende boomblaadjes) konden we het schudden en liepen we uren op met een oververmoeid kind.

Uit wanhoop zette ik een keer die projector aan met de ouderunit van de babyfoon en zei door de babyfoon: 'Ga maar lekker slapen, meisje.' Ze was meteen rustig. Hele avond en nacht niet meer gehoord. Ik dacht: toevalstreffer. Maar het werkte elke keer, zowel bij de middagdut als in de avond.
Dat duurde een week of twee, drie. Toen kwam er een dag dat ik haar weglegde en wegliep en ze geen kik gaf. Ik heb wel tien keer gecheckt of de babyfoon niet stuk was :+ Maar ze was echt gaan slapen.
Zo gaat het nu al bijna vier weken. Sterker nog: soms wordt ze boos omdat ik blijf knuffelen en haar niet snel genoeg in bed leg :') Ze draait dan op haar zij en *poef* weg is ze. Als ik haar naar bed breng, vraag ik nu ook: 'Gaat Phi lekker slapen?' En dan doet ze :Y en zegt heel blij 'Ja *) !' en tot mijn nog altijd stomme verbazing doet ze het ook nog.

Nu niet meer waarschijnlijk, stomme Fokwet :6

Nouja, wie weet is het voor jou of iemand hier een gouden tip :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jentin op 08-10-2019 22:28:32 ]
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:25:35 #51
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_189338293
Het is geen slaaptrainer maar wil m toch even delen omdat ik er zo blij mee ben, wij hebben sinds een maand of twee deze:

https://www.bol.com/nl/p/(...)D1g.1.6.ProductImage

Je kan m met usb opladen (opladen is pas 1 x nodig geweest tot nu toe dus gaat hartstikke lang mee) en er zitten diverse geluidjes op, maar ook de functie dat het slaapmuziekje aangaat zodra hij geluid detecteert.

En het ding heeft geen snoer, dus super makkelijk meenemen naar andere plekken waar je dit mee kan nemen in het slaapritueeltje.

Wij laten ollie zelf de pinguīn aanzetten als hij gaat slapen en dan zetten we het muziekje samen aan en binnen no time is dit voor hem een heel duidelijke slaap-cue gebleken :)

Zit ook een nachtlampje op.
pi_189338404
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 18:12 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Het zingende theeservies van Fisher price! Wordt hier heel veel mee gespeeld, ook icm het keukentje (daar wordt de thee gemaakt en ingeschonken).

En het wordt wel tijd voor het volgende topic zo te zien ;)
Oh dat is ook een goede tip ja, Fisher Price is sowieso leuk :Y

Takkie, ik heb op marktplaats al een tweedehands keukentje gespot waar al heel veel accessoires bijzitten, ik ga zaterdag kijken dus hopelijk heb ik hem dan al compleet als hij mooi is :) Loopfiets is wel een goed idee, hoewel ze wel al een wheelybug heeft.

NJ, ik kan wel tegen wat herrie, ik kan Bumba verdragen dus ik verdraag bijna alles >:)

Jagar, ik zie het ook wel nu je het zegt, maar gelukkig is jouw O veel leuker O+

Duman, ik kom op de site wel alleen tegen dat de cursus al een tijdje bezig is of kijk ik verkeerd?

Fuchsia, we hebben eigenlijk al een halve speelgoedwinkel hier maar de dingen die hier genoemd worden nog niet echt, er zitten goede tips tussen :Y We hebben ook de pech dat de verjaardag en sint zo dicht op elkaar zitten :')

Lastig zeg alle slaapperikelen, maar ik zie dat er hopelijk goede tips gegeven worden :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189339765
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 22:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Het is geen slaaptrainer maar wil m toch even delen omdat ik er zo blij mee ben, wij hebben sinds een maand of twee deze:

https://www.bol.com/nl/p/(...)D1g.1.6.ProductImage

Je kan m met usb opladen (opladen is pas 1 x nodig geweest tot nu toe dus gaat hartstikke lang mee) en er zitten diverse geluidjes op, maar ook de functie dat het slaapmuziekje aangaat zodra hij geluid detecteert.
Geweldig ding. Wij hebben deze tijdens de zwangerschap cadeau gekregen.
Die accu valt mij helaas wel tegen. in het begin ging de accu lang mee maar na een half jaar ofzo nog maar 1 nacht en inmiddels is de usb aansluiting gammel door het veelvuldig in en uitpluggen van de usb.

Ik had nog even niets gezegd over onze nachten ivm de fokwet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189340670
:* voor alle slaaptekorten. Geen tips meer hier.. Bij Jip is ooit de knop vanzelf omgegaan en nu slaapt ie alleen nog slecht als ie ziekig is ( of een jetlag heeft :') ).

Vannacht ben ik een paar keer wakker geworden door voeten in mijn gezicht :') Hij draait altijd rondjes in bed :D

Jagär :D nu kan ik het ook niet meer niet zien :P
pi_189341859
Wat zijn er een hoop dreumesen die lastig slapen! Bij Sofie is het erg wisselend. Wij zijn tot nu toe erg van het meeveren. Dus ze slaapt vaak pas laat (na 21.00). Afgelopen zondag pas om 00.30! Maar ze blijft wel vrolijk. Wanneer ze wakker wordt nemen we haar tussenin. Regelmatig is dit rond 3-4 uur maar het gebeurt ook wel dat ze pas om 8 uur wakker wordt. Tussenin kan ze dan nog wel langer slapen. Enige minpunt is dat zodra ik uit bed ga Sofie wakker is.

@NicolasJoy; je vroeg nog naar de groei van Sofie. Ze is letterlijk een kleintje, met 12 maanden 70.5cm en 8kg. Ze was in bijna 3 maanden tijd maar een halve cm gegroeid. 30 oktober moet ze voor de 14maanden enting. Ze is dan bijna 15 maanden. Dus ik hoop dat ze dan wel meer gegroeid is. Maar maat 68 winterjas past dus nog prima.
pi_189342501
Wat goed van Frum *O* Stappend de wereld onveilig maken :P

Draakje loopt al prima aan 1 hand mee en overal langs en staat heel soms even los. Duurt denk nog eventjes voor hij loopt.

@Takkie88 zijn jullie zelf ook niet zo lang? Maak je je zorgen om haar groei?

Bedankt voor jullie slaapervaringen!

Wat naar van jullie vakantie Elleska en dat ie zo ziek was. Wel fijn dat je daarna de energie had om het aan te pakken en het zo goed werkt voor jullie.
En kssssst fokwet :{w

Draakje gaat in zijn eigen bedje op zijn kamer compleet op tilt, ook als ik of man er naast zit of ik hem door de tralies of over de rand aai/knuffel/troost. Dan blijft ie ook maar staan en komt echt niet aan rust, laat staan slapen toe.
We zijn geloof ik nog niet in de fase dat meneer genoegen neemt met een muziekje als troost :')

We stoppen het nachtelijk voeden ook en dat was voor Draakje heel moeilijk vannacht toen ik wel in de buurt was. 3 kwartier heel boos aan het huilen en toen ben ik weggegaan en nam hij binnen 5 minuten het flesje bij man en 10 minuten later sliep hij.
Dat hij in de co-sleeper slaapt vind ik prima en eigenlijk wel gezellig :@
Enige spannende is dat man zaterdag 2 nachten weg is en ik dan dus alleen de nachten moet doen. Hoop dat Draakje dan dus gewend genoeg is aan geen borst 's nachts :X
pi_189343215
Wiehoe lopende Frum! *O*
Aure, sorry, ik heb het gemist denk ik, waar zijn jullie op vakantie? Hoe gaat het nu met de jetlag?
Ah nee Elleska, allemaal ziek in de vakantie :{ Wat goed dat je het slaapritueel zo hebt volgehouden!
Oh wat een leuke DFD's!! Mooie kindjes in dit topic. O+

Yeaaaah Juul had een goede nacht! Nou ja ze was om 05:30 al wakker en ik heb haar in haar bed gelaten, ben gewoon 5 x teruggegaan. Om 06:30 uit haar slaapzak gehaald, licht aan en in ons bed gezet. Alles om dat 'tussen ons in slapen' te doorbreken.
Mijn vrouw lag gisteren al om 19:30 te slapen....die was helemaal kapot.

Juul slaapt normaal tot een uur of 7 en heeft soms uitschieters naar half 8 of 8 uur. B sliep tot zijn 4e tot een uur of half 6/6 uur. Hij was altijd vroeg wakker en dan ook echt wakker. Ik heb toen maar een abo op de krant genomen, dan had ik beneden wat te doen met een kop koffie erbij. c_/
Sowieso is het slaapverschil groot, B is een enorm makkelijke slaper, altijd geweest. Die jongen slaapt altijd en overal. Wordt zelden 's nachts wakker en slaapt overal doorheen. Sinds hij naar school gaat, is hij niet voor 7 uur wakker en in het weekend ligt ie tot 8 uur en soms zelfs half 9 te slapen.
Juul slaapt in principe van 7 tot 7, maar die is altijd onrustiger geweest en heeft genoeg nachten dat het minder gaat.
MAAR B was en is bloedsjago bij slaaptekort en dat heeft Juul helemaal niet. Die is gewoon vrolijk en actief hoeveel ze ook geslapen heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door exode op 09-10-2019 10:47:13 ]
pi_189343339
Even een vraagje aan de dames hier:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189343652
:W
Beeeeeetje rare week gehad hier met zwangerschapsafbreking in het ziekenhuis, maar alles is goed verder O+

Ik vraag me wel eens af hoe goed of slecht Günther zou slapen als -ie niet tussenin zou liggen, met onbeperkt toegang tot de borst.. Maar nog niet zo'n zin om het uit te proberen.. :)

Hij groeit intussen als kool maar alleen in de lengte, luiers moeten steeds een beetje strakker! Hij zegt eindelijk melk, wat ik na eenentwintig maanden borstverslaafd verrassend laat vind! :+

Voorlezen wordt momenteel wat gehinderd doordat -ie er steeds "LETTURS!!!" doorheen brult. :') Hij herkent in handschrift en drukwerk tot dusver de A, T, O, S, P, B en I. Ben benieuwd hoe ver -ie met het alfabet komt voordat zijn interesse weer een hele andere kant op zwaait. :)
Abstracte begrippen als groter & kleiner, jong & oud, veel & weinig gaan ook rap nu, erg leuk om te zien. En zijn schaduw is Het Boeiendste Ding Ooit. O+
Ik vind dit echt zo'n wanstaltig leuke leeftijd! :o *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_189343705
Net een O+ mini-meet O+ gehad met @DorothyGale O+
Super grappig, de wereld is zo klein. :)

@rena Ja, maar wij hebben ons ook pas aangemeld. As vrijdag is onze eerste les. :)
Protčge moi de mes désirs.
pi_189343723
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:50 schreef vencodark het volgende:
Even een vraagje aan de dames hier:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal vast hormonen zijn.
Ik was vroeger altijd 7 dagen lang ongesteld. Super zwaar, super veel pijn. Kon de klok er gelijk op zetten. Sinds na de geboorte duurt het max 4 dagen, is het super licht en ben ik het steeds 1,5 week “te laat”.

Denk dat je lichaam zich weer even in moet regelen. :)

@minilot fijn dat het goed gaat. Heb je nog last van de nasleep?
Leuk hč, deze leeftijd. U. is ook bezig met de letters. De eerste letter die hij leerde was - natuurlijk - de U. ;)

Ik zit in een soort van nesteldrang en wil het hele huis aanpakken. :') Ga beginnen met de kamer van U. Snap niet zo goed waar dit nu vandaan komt, maat soit.
Protčge moi de mes désirs.
pi_189343744
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Zal vast hormonen zijn.
Ik was vroeger altijd 7 dagen lang ongesteld. Super zwaar, super veel pijn. Kon de klok er gelijk op zetten. Sinds na de geboorte duurt het max 4 dagen, is het super licht en ben ik het steeds 1,5 week “te laat”.

Denk dat je lichaam zich weer even in moet regelen. :)
Maar het was al een jaar geregeld. :P
Na een jaar regelmatig is nu overtijd zo vreemd. :?
  woensdag 9 oktober 2019 @ 11:28:11 #63
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189343753
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:27 schreef vencodark het volgende:

[..]

Maar het was al een jaar geregeld. :P
Na een jaar regelmatig is nu overtijd zo vreemd. :?
Kan altijd gebeuren, het lichaam is raar :P
pi_189343861
Nog even een gemiste DFD inhalen! :)

Nu naast mij op de bank, meespelend met Nine Inch Nails :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_189343876
Wat een zoete foto @minilot O+
pi_189343888
Duman, geen enkele hinder behalve bloedverlies van het niveau laatste-dagen-van-een-milde-menstruatie. Ik mag bepaald niet klagen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_189343961
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:45 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Draakje gaat in zijn eigen bedje op zijn kamer compleet op tilt, ook als ik of man er naast zit of ik hem door de tralies of over de rand aai/knuffel/troost. Dan blijft ie ook maar staan en komt echt niet aan rust, laat staan slapen toe.
L bleef eerst ook staan. Huilen, boos, overstuur maar ik was erbij dus hij was niet alleen. Ik heb de eerste avond net zo lang over de rand geknuffeld totdat hij in slaap sukkelde en wilde liggen. En dat elke keer opnieuw. Alles mocht; knuffelen, water drinken, in bed zitten spelen, er was maar 1 regel en dat was dat hij in zijn bed bleef totdat het ochtend was. De eerste nacht heb ik amper geslapen, de 2e nacht wat in de stoel zitten slapen en de 3e nacht kon ik in eigen bed slapen. Ging sneller dan ik vooraf had verwacht.
Aan het begin van de week leek het echt totaal onmogelijk maar we moesten iets want ik ging er aan onderdoor. De fase van snachts beroerd slapen naar soms genoegen nemen een muziekje duurde hier in nog geen week.

Maargoed zoals ik al zei er zijn 101 manieren en bij elk kind lijkt weer wat anders te werken. Maar welke manier je ook probeert, plan er tijd voor, zorg dat je vooraf voldoende hebt geslapen en hou vol.
pi_189344534
Slaapproblemen never ending story ;(

N. Kan ook nog niet zelfstandig in slaap vallen. Ze wilt nog steeds 1 tepel voor het slapen gaan ondanks dat er niets komt, ben nu 35+3 wk zwanger en wil het eigenlijk zo snel mogelijk eruit maar het lukt niet echt.. (mochten jullie tips hebben?) Heb ookal weken een gigantische kloof die maar niet geneest. Ik lees hier al wel wat tips ik ga is kijken wat bij ons werkt om zelfstandig in slaap te vallen.
pi_189345223
O+ Voor alle mooie foto's die ik voorbij zag komen van jullie mooie dreumesen O+

Duman, leuk peutermuziek! O+

Rena, C gewoon al bijna weer 2, wat gaat het hard! Die fisher price theepot hebben wij ook en is inderdaad een groot succes (helemaal in combinatie met een keukentje). Mocht je nog accessoires zoeken voor de keuken: mini matters is het nieuwe speelgoed merk van Action en verkoopt mede voor keukens hele leuke houten attributen. En goedkoop :+ Verder qua ideeën: loopfiets met 2 wielen (goed om evenwicht te leren), speelhuisje, spelletjes (memory, Nijntje verstoppertje, Nijntje stoelendans, haba of djeco heeft peuterspelletjes, etc), een dokterstasje (die is hier echt enorm favoriet), duplo, een kinderwagen met pop, een krijtbord?

Lopende Frum, wat goed! *O*

:* Voor alles slecht slapende dreumessen en de mama's en papa's met slaapgebrek. Zwaar is het :{
Jagar, ik snap heel goed dat je bang bent dat je oudste wakker wordt en dat je dan maar eieren voor je geld kiest. Zo zaten en zitten wij nog steeds vaak ook dubio, want als de één begint te huilen en je handelt niet snel of goed genoeg, dan huilen ze beide. Dat maakt het extra lastig. Hier zijn het vaak fases. Ik ben heel gemakkelijk geworden, willen ze niet in hun eigen bed slapen dan slapen ze bij ons. Willen ze er vroeg uit, dan geef ik ze een filmpje zodat ze stil blijven en ik nog even om kan draaien of ga ik er samen met ze uit. Weerstand geven werkt hier voor mij niet, het zorgt voor weerstand bij de kinderen en dat maakt het alleen maar frustrerender. Meeveren geeft de meeste rust, en tot op heden is voor mij niet gebleken dat ik daardoor situaties creëer of in stand hou. De fases van slecht slapen wisselen zich namelijk altijd weer af met goede momenten.

Niet dat je hier veel aan hebt, maar ik hoop voor jou dat het bij jouw jongste ook een fase is en dat het vanzelf beter wordt. Ik denk dat het erg lastig is om te tornen aan het ritme van een kind, een kind dat wakker is en niet meer moe, kan je met de beste wil van de wereld niet laten slapen is mijn ervaring.

Bellaa, drinkt N ook uit een flesje? Heb je al eens overwogen om haar een flesje mee te geven met het slapen gaan? Dat werkt hier bij tijd en wijlen nog steeds wel eens om ze in slaap te krijgen namelijk.
pi_189345814
Schanu ze heeft nooit een flesje gepakt. Ze heeft wel een drinkbeker (waar ze ook uit drinkt in de middag). Daar drinkt ze in de nacht ook water uit maar daar neemt ze niet genoeg mee. Ondanks dat er niets meer bij mij uit komt :X
pi_189346148
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 13:45 schreef BellaaElisa het volgende:
Schanu ze heeft nooit een flesje gepakt. Ze heeft wel een drinkbeker (waar ze ook uit drinkt in de middag). Daar drinkt ze in de nacht ook water uit maar daar neemt ze niet genoeg mee. Ondanks dat er niets meer bij mij uit komt :X
Oef, lastig! Het komt op mij over alsof ze jou graag bij zich heeft om in te slapen. Zou het werken om een tshirt in haar bed te leggen dat naar jou ruikt? Of misschien is het een grote zuigbehoefte, heb je al eens een speen geprobeerd? Of een tutteldoekje?
pi_189346744
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 14:05 schreef Schanu het volgende:

[..]

Oef, lastig! Het komt op mij over alsof ze jou graag bij zich heeft om in te slapen. Zou het werken om een tshirt in haar bed te leggen dat naar jou ruikt? Of misschien is het een grote zuigbehoefte, heb je al eens een speen geprobeerd? Of een tutteldoekje?
Ik ga dat eens proberen, thanks!
Ze heeft een speentje en daaraan zit zo een happy horse knuffeltje. Zodra ze moe wordt wrijft ze daarmee ook over haar neusje. Maar alsnog wilt ze die tepel, misschien moet ik proberen om hem gewoon niet aan te bieden? Moeilijk!
pi_189346952
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 14:43 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik ga dat eens proberen, thanks!
Ze heeft een speentje en daaraan zit zo een happy horse knuffeltje. Zodra ze moe wordt wrijft ze daarmee ook over haar neusje. Maar alsnog wilt ze die tepel, misschien moet ik proberen om hem gewoon niet aan te bieden? Moeilijk!
Als je dat wil proberen zou ik het zeker nu doen, en niet wachten tot de baby is geboren. Met een baby erbij wordt dat namelijk alleen maar moeilijker, ik spreek helaas uit ervaring ;)

Misschien zou je de tips van Elleska kunnen proberen, erbij blijven zonder de borst aan te bieden en proberen steeds wat meer 'afstand' te nemen, tot het haar lukt om zonder jou in te slapen.
pi_189348170
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:47 schreef Framblij89 het volgende:
@:Nicolasjoy i told you sooo :* kijk hoe groot die palmboom nu is dan van spookje O+ Die tweede foto is geniaal trouwens! Ik hou van haar bekkie.

Frum loopt *O*! ze zette de afgelopen weken al wel wat losse stapjes, maar dit was écht lopen, heel schattig met haar armen omhoog O+
Ze doet ook echt alles na, als we eten aan tafel zit ze me te bestuderen en vervolgens doet ze precies hetzelfde, als ik moet lachen gaat ze mee lachen maar dan nep, ze snapt er geen kont van maar ik lach dus zij lacht ook, en dan lach ik weer door haar en zij dus ook weer door mij tis één groot lachfestijn hier _O-
I love dreumesen O+

DFD

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kreeg volledig gelijk over de palmboom! Maar toch, Frum was heul snel met haar palmboompje! :9 Dat bekkie van foto twee is nu haar 'plezier'gezichtje O+ Als iets leuk is komt ze ook helemaal lachend met een overjoy gezicht naar je toegelopen. Slissend tussen haar tanden door ofzo. Heel bijzonder. :+

Yay voor het lopen! Pas nu dan maar op voor alles in huis én wat je allemaal doet, als ze nu alles kopieert. Voordat je het weer heeft ze al je slechte gewoontes. :D
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 22:31 schreef rena het volgende:

[..]

Oh dat is ook een goede tip ja, Fisher Price is sowieso leuk :Y

Takkie, ik heb op marktplaats al een tweedehands keukentje gespot waar al heel veel accessoires bijzitten, ik ga zaterdag kijken dus hopelijk heb ik hem dan al compleet als hij mooi is :) Loopfiets is wel een goed idee, hoewel ze wel al een wheelybug heeft.

NJ, ik kan wel tegen wat herrie, ik kan Bumba verdragen dus ik verdraag bijna alles >:)

Jagar, ik zie het ook wel nu je het zegt, maar gelukkig is jouw O veel leuker O+

Duman, ik kom op de site wel alleen tegen dat de cursus al een tijdje bezig is of kijk ik verkeerd?

Fuchsia, we hebben eigenlijk al een halve speelgoedwinkel hier maar de dingen die hier genoemd worden nog niet echt, er zitten goede tips tussen :Y We hebben ook de pech dat de verjaardag en sint zo dicht op elkaar zitten :')

Lastig zeg alle slaapperikelen, maar ik zie dat er hopelijk goede tips gegeven worden :)
Hulde dat je tegen Bumba kan! Ik kan het echt niet langer dan 10-15 minuten handelen. :')
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 08:32 schreef Takkie88 het volgende:
Wat zijn er een hoop dreumesen die lastig slapen! Bij Sofie is het erg wisselend. Wij zijn tot nu toe erg van het meeveren. Dus ze slaapt vaak pas laat (na 21.00). Afgelopen zondag pas om 00.30! Maar ze blijft wel vrolijk. Wanneer ze wakker wordt nemen we haar tussenin. Regelmatig is dit rond 3-4 uur maar het gebeurt ook wel dat ze pas om 8 uur wakker wordt. Tussenin kan ze dan nog wel langer slapen. Enige minpunt is dat zodra ik uit bed ga Sofie wakker is.

@:NicolasJoy; je vroeg nog naar de groei van Sofie. Ze is letterlijk een kleintje, met 12 maanden 70.5cm en 8kg. Ze was in bijna 3 maanden tijd maar een halve cm gegroeid. 30 oktober moet ze voor de 14maanden enting. Ze is dan bijna 15 maanden. Dus ik hoop dat ze dan wel meer gegroeid is. Maar maat 68 winterjas past dus nog prima.
Maak je je er zorgen om, of past het wel in haar lijntje? Soms zijn ze met een CB al zo snel wat kritisch namelijk.. Ben benieuwd hoe het eind van de maand dan is.. Bewust wat later ingepland? Hier moesten we zo vroeg...

quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:20 schreef minilot het volgende:
:W
Beeeeeetje rare week gehad hier met zwangerschapsafbreking in het ziekenhuis, maar alles is goed verder O+

Ik vraag me wel eens af hoe goed of slecht Günther zou slapen als -ie niet tussenin zou liggen, met onbeperkt toegang tot de borst.. Maar nog niet zo'n zin om het uit te proberen.. :)

Hij groeit intussen als kool maar alleen in de lengte, luiers moeten steeds een beetje strakker! Hij zegt eindelijk melk, wat ik na eenentwintig maanden borstverslaafd verrassend laat vind! :+

Voorlezen wordt momenteel wat gehinderd doordat -ie er steeds "LETTURS!!!" doorheen brult. :') Hij herkent in handschrift en drukwerk tot dusver de A, T, O, S, P, B en I. Ben benieuwd hoe ver -ie met het alfabet komt voordat zijn interesse weer een hele andere kant op zwaait. :)
Abstracte begrippen als groter & kleiner, jong & oud, veel & weinig gaan ook rap nu, erg leuk om te zien. En zijn schaduw is Het Boeiendste Ding Ooit. O+
Ik vind dit echt zo'n wanstaltig leuke leeftijd! :o *O*
:* Zwangerschapsafbreking? Heb ik wat berichten gemist of wat is er gebeurt? Als je erover wil delen hoor...

Wat leert Günther nu ineens snel en veel dan! "Hoort" dat al bij de leeftijd, of is hij zo snel? :9 Kan niet wachten op die tijd! O+
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:35 schreef minilot het volgende:
Nog even een gemiste DFD inhalen! :)

Nu naast mij op de bank, meespelend met Nine Inch Nails :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_189348356
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 14:05 schreef Schanu het volgende:

[..]

Oef, lastig! Het komt op mij over alsof ze jou graag bij zich heeft om in te slapen. Zou het werken om een tshirt in haar bed te leggen dat naar jou ruikt? Of misschien is het een grote zuigbehoefte, heb je al eens een speen geprobeerd? Of een tutteldoekje?
Ik zou niet na 2 jaar speenloos te zijn een speen gaan introduceren. :P
Protčge moi de mes désirs.
pi_189348764
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 16:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik zou niet na 2 jaar speenloos te zijn een speen gaan introduceren. :P
Als het kiezen uit twee kwaden is omdat je kind anders alleen aan de borst wil slapen, waar over een maandje ook een pasgeboren baby aan wil hangen, en je dus zelf amper aan je broodnodige rust toekomt, dan zou ik er toch wat minder moeite mee hebben ;)
pi_189349028
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 17:13 schreef Schanu het volgende:

[..]

Als het kiezen uit twee kwaden is omdat je kind anders alleen aan de borst wil slapen, waar over een maandje ook een pasgeboren baby aan wil hangen, en je dus zelf amper aan je broodnodige rust toekomt, dan zou ik er toch wat minder moeite mee hebben ;)
Amen! Niks aan toe te voegen. Had jij zelf nog tips dan DUMAN?
pi_189350908
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 17:37 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Amen! Niks aan toe te voegen. Had jij zelf nog tips dan DUMAN?
Dit komt behoorlijk bitchy over.
Nee, ik heb geen tips. Mijn zoon valt ook aan de borst in slaap en dat is prima zo, hoe vermoeiend het soms ook is.

Een speentje na 2 jaar introduceren lijkt mij het hele afleren en eventuele scheefstand van de tanden niet waard.
Protčge moi de mes désirs.
pi_189351193
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 19:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dit komt behoorlijk bitchy over.
Nee, ik heb geen tips. Mijn zoon valt ook aan de borst in slaap en dat is prima zo, hoe vermoeiend het soms ook is.

Een speentje na 2 jaar introduceren lijkt mij het hele afleren en eventuele scheefstand van de tanden niet waard.
Sorry, noem jij mij nou bitchy? Pot verwijt de kerel :D
Er wordt overal met elkaar meegedacht en jouw bijdrage is nou niet heel erg meedenkend en opbouwend. Daarbij, voor jķu is het in slaap vallen aan de borst vermoeiend en prima. Anderen zijn nu toch op zoek naar alternatieven. En daar is elke keuze die gemaakt wordt prima. Denk dat een constructieve bijdrage meer gewaardeerd wordt dan geblčr over een speen, het eventuele afleren en scheve tanden. Vandaar mijn vraag of je ook nog tips had ipv het speen-idee af te schieten.
pi_189351521
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 19:55 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Sorry, noem jij mij nou bitchy? Pot verwijt de kerel :D
Er wordt overal met elkaar meegedacht en jouw bijdrage is nou niet heel erg meedenkend en opbouwend. Daarbij, voor jķu is het in slaap vallen aan de borst vermoeiend en prima. Anderen zijn nu toch op zoek naar alternatieven. En daar is elke keuze die gemaakt wordt prima. Denk dat een constructieve bijdrage meer gewaardeerd wordt dan geblčr over een speen, het eventuele afleren en scheve tanden. Vandaar mijn vraag of je ook nog tips had ipv het speen-idee af te schieten.
Eh, ja. Mijn opmerking was geenszins als bitchy of deconstructief bedoeld. Die van jou overduidelijk wel. Waarom voel je je zo aangevallen?

Ik suggereer niet dat, omdat mijn kind aan de borst in slaap valt, dat de norm is. Of dat je nachtvoedingen niet af moet bouwen. Leef en laat leven. Ik suggereer enkel dat de nadelen van een speen in mijn ogen niet opwegen tegen de voordelen. Er zullen vast betere opties zijn om nachtvoedingen af te bouwen. Maar die ken ik niet omdat ik mij daar overduidelijk niet mee bezig houd. ;)

Slechte nacht gehad?
Protčge moi de mes désirs.
pi_189351648
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 20:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Slechte nacht gehad?
:D Noemt mij bitchy :D
pi_189351833
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 20:18 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

:D Noemt mij bitchy :D
:D Ja, dat deed ik inderdaad. :D

Verdere verwijten, middelvingers en hartjes zijn allemaal welkom via DM. Laten we dit topic gebruiken waar het voor bedoel is: slowchatten over dreumesen.
Protčge moi de mes désirs.
pi_189352173
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 20:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

:D Ja, dat deed ik inderdaad. :D

Verdere verwijten, middelvingers en hartjes zijn allemaal welkom via DM. Laten we dit topic gebruiken waar het voor bedoel is: slowchatten over dreumesen.
Ik kijk uit naar je constructieve bijdrage :D
pi_189352280
Hier valt de kleine na het drinken met speen in slaap. Als hij eenmaal slaapt verliest hij de speen weer en doet deze alleen weer in als hij wakker word dus die 10 minuten dat hij op een speen sabbelt zal geen schade veroorzaken aan zijn gebit. Overdag krijgt hij nooit de speen, alleen in bed om in slaap te vallen.

Hier verder een dreumes die veel meer wilt dan dat hij kan wat tot veel frustratie lijdt. Hij moet nog even leren dat hij niet via een onstabiele traptractor op de salontafel kan klimmen zonder dat de traptractor wegrijdt. En dus nadat hij in een spagaat op de grond is gevallen is het iedere keer weer brullen.

NJ, ben jij wat eerder met de 14 maanden vaccinatie? Bikkel krijgt hem morgen en jouw meisje is toch een paar weken jonger?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_189352441
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 20:49 schreef Wolken het volgende:
Hier valt de kleine na het drinken met speen in slaap. Als hij eenmaal slaapt verliest hij de speen weer en doet deze alleen weer in als hij wakker word dus die 10 minuten dat hij op een speen sabbelt zal geen schade veroorzaken aan zijn gebit. Overdag krijgt hij nooit de speen, alleen in bed om in slaap te vallen.

Hier verder een dreumes die veel meer wilt dan dat hij kan wat tot veel frustratie lijdt. Hij moet nog even leren dat hij niet via een onstabiele traptractor op de salontafel kan klimmen zonder dat de traptractor wegrijdt. En dus nadat hij in een spagaat op de grond is gevallen is het iedere keer weer brullen.

NJ, ben jij wat eerder met de 14 maanden vaccinatie? Bikkel krijgt hem morgen en jouw meisje is toch een paar weken jonger?
Klopt, eigenlijk 10 dagen te vroeg.. Maar moest de afspraak online maken en was kiezen tussen 10-14 dagen te vroeg. Geen idee waarom eigenlijk. Ze moet hier nog een goede week tot de 14 maanden.

Herkenbaar wel dat te veel willen. En frustratie als het dan niet lukt.. :+
pi_189352690
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 20:59 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Klopt, eigenlijk 10 dagen te vroeg.. Maar moest de afspraak online maken en was kiezen tussen 10-14 dagen te vroeg. Geen idee waarom eigenlijk. Ze moet hier nog een goede week tot de 14 maanden.

Herkenbaar wel dat te veel willen. En frustratie als het dan niet lukt.. :+
Wat een hip cb hebben jullie :D . Hier maak je de afspraak meteen na afloop van de afspraak daarvoor en schrijven ze in het boekje erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_189352739
Even vanaf de zijlijn: ik vond Duman wat kribbiger op Peacefull reageren dan dat Peacefull, volgens mij bedoelde.
Ik zag geen gebitch vanuit die kant. :P
Chill!

Verder is eindelijk mijn menstruatie begonnen. :')

En voor Z. heb ik ook nooit een speen gebruikt maar heb ik mij wel afgevraagd of ze dan vanaf het begin wellicht beter ‘zelf’ had leren slapen ipv aan de borst. En ik heb ook weleens gedacht of het nu introduceren wel de moeite waard zal zijn, zo laat nog. Dus ook niet gedaan.
Het idee vond ik ook niet zo heel gek maar heb het dus zelf ook niet gedaan.

Verder geen tips want ik heb hetzelfde probleem. :P
pi_189353594
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:14 schreef Wolken het volgende:

[..]

Wat een hip cb hebben jullie :D . Hier maak je de afspraak meteen na afloop van de afspraak daarvoor en schrijven ze in het boekje erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed hé! Ze proberen soms nog wel de afspraak al na de huidige te maken, maar ik vind het makkelijker thuis de optie te bekijken met alle agenda's erbij. :9 Schijnt nog wel heel weinig gebruik van gemaakt te worden.. Maar dat kan weer aan de uithoek hier liggen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189358194
@NicolasJoy Geen punt hoor, ik deel wel :) Onze tweede bleek niet levensvatbaar buiten de baarmoeder te zijn wegens het ontbreken van een schedeldak. Zo'n kindje blijft vaak prima in leven tijdens negen maanden zwangerschap en overlijdt dan sowieso bij de geboorte. Ervoor gekozen om de zwangerschap af te breken en naar het ziekenhuis geweest voor een ingeleide bevalling. En dat ging zo:
CUL / [CULSC] Leve de voedingsassistenten!

Sterkte voor je vriendin joh, klinkt niet makkelijk allemaal! :* Dat fantastische palmboompje op die verrukkelijke dochter maakt haar hopelijk een beetje vrolijker :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 10-10-2019 06:15:36 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_189358209
Ik zag eigenlijk niks bitchesks aan verbazing over na bijna twee jaar speenloos alsnog een speen aanbieden, maar ik geloof sowieso dat ik het zelden problematisch vind als ouders vraagtekens zetten bij keuzes van andere mensen. Een forum is juist een prima platform voor discussie, toch? *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_189358385
Banaan wou gisteren pas laat slapen en de afgelopen nachten waren dramatisch. Hij wil ontzettend lang aan de borst zodat we allebei niet meer slapen. En ondanks diverse onderbrekingen vannacht was het gewoon weer 06:05 wakker worden. }:|

Die letters Mini, daar hield Banaan zich ook een tijd mee bezig ruim voordat hij beter ging praten. Dat is weer aardig voorbij. Wat wel is blijven steken is "de N is van?" "Nee!".

Kiezen blijft trouwens een lastig concept. Als ik een ja/nee vraag stel dan is het antwoord altijd nee. Stel ik een vraag zoals erwtensoep of tomatensoep dan herhaalt hij altijd de tweede keuze. Maakt niet uit hoe vaak je die vraag blijft omdraaien. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189359219
het is wat he, die dreumesen, Pannenkoekenmix?

Vanmorgen was het 6.20! *O* *O* *O*
pi_189359271
Yeaaaaah Jagar!! Dat is een schappelijke tijd.
Mini, ai wat naar zeg. Hoe voel je je nu? Lichamelijk?
Sterkte ook voor NJ en mevrouw NJ.

Juul had gelukkig wederom een goede nacht, half 6 wakker en daarna aardig tevreden doorgeslapen/stil geweest in eigen bed tot half 7.

Er wordt alleen enorm gekwakkeld hier. Mijn vrouw zit tegen ziek zijn aan met net wel net geen koorts steeds aan het einde van de dag en B stort elke dag rond 15:00 volledig in.
En we hebben een enorm druk weekend met feestjes voor de boeg dus ik denk dat er wat dingen afgezegd gaan worden.
Juul is gelukkig weer helemaal beter, die stuitert vrolijk rond en vind stappen echt Tha bomb.
pi_189361229
*O* Jagärtrut

Verder mis ik volgens mij de helft maargoed even een reactie op de speen discussie...
L pakt geen speen, dat heb ik de afgelopen periode dus wel geprobeerd. Op een gegeven moment is het slaapprobleem zo groot de eventuele scheefstand van de tanden niet meer boeit.
Afleren van een speen zag ik geen probleem in, aan de borst in slaap vallen kan net zo lastig zijn om af te leren. Je kan zelfs afvragen in hoeverre aan de borst in slaapvallen speenloos te noemen is want dat is immers ook een speen.

BellaaElisa bij niet voeden tijdens de middagslaapjes had ik het mezelf moeilijker gemaakt door kleding aan te doen waarbij het niet makkelijk is om te voeden.

quote:
3s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 07:04 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Kiezen blijft trouwens een lastig concept. Als ik een ja/nee vraag stel dan is het antwoord altijd nee. Stel ik een vraag zoals erwtensoep of tomatensoep dan herhaalt hij altijd de tweede keuze. Maakt niet uit hoe vaak je die vraag blijft omdraaien.
Kiezen met woorden lukt hier nog niet, ik laat L aanwijzen. Zoals net bij de lunch pindakaas of hummus. Savonds bij het slapen altijd tussen 2 boekjes.
pi_189361926
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:37 schreef Elleska het volgende:
*O* Jagärtrut

Verder mis ik volgens mij de helft maargoed even een reactie op de speen discussie...
L pakt geen speen, dat heb ik de afgelopen periode dus wel geprobeerd. Op een gegeven moment is het slaapprobleem zo groot de eventuele scheefstand van de tanden niet meer boeit.
Afleren van een speen zag ik geen probleem in, aan de borst in slaap vallen kan net zo lastig zijn om af te leren. Je kan zelfs afvragen in hoeverre aan de borst in slaapvallen speenloos te noemen is want dat is immers ook een speen.
.
[..]
Hoe oud is die van jou?
De mijne bijna 2 dus zou mij afvragen of ze überhaupt het idee van een speen snapt als ze die nooit heeft gehad.
pi_189362401
L is 1,5 en als baby accepteerde hij de speen alleen bij papa. Maargoed je probeert wel eens wat en als het werkt dan werkt het. Bij ons werkte het niet maar misschien bij een ander wel.
pi_189362732
B wilde echt nooit een speen, vanaf mini af aan al niet. Hij misbruikt zijn kleine vossenknuffel als speen. Hij zuigt op het pootje alsof het een speen is. Nu hij 5,5 is, is dat ding nog steeds heilig.
Juul heeft wel een speen, alleen in bed. Als we haar uit bed halen en ze heeft hem in, moet ze hem van ons in bed leggen. Dat doet ze trouw. Ze slaapt zonder overigens, want als we gaan kijken tijdens het slapen, heeft ze hem niet in haar mond.
pi_189363582
Ik volg het voorbeeld van FlyingFish en promoot deze hier even: OUD / Secret Santa 2019 animotopic Je kan je nog een week opgeven! *O*
pi_189363677
J. is nu in zo'n fase dat hij wel sterk genoeg is om los te kunnen staan en lopen, maar nog niet durft. En dan probeer je hem aan te moedigen enzo... Gisteren deed hij dus ineens een move alsof hij de tafel losliet en verder los ging lopen. En daar zit je dan, als Mama Mietje met je hart in je keel en een kreetje slakend, omdat het toch wel eng is als je kind ineens los wil gaan lopen _O- Uiteindelijk bleek het een schijnbeweging en zakte hij door z'n knieën en ging verder kruipen. en dan als mama toch nog teleurgesteld zijn hč, terwijl je het 1 seconde eerder eigenlijk mentaal nog niet aan kon :')
pi_189364004
VKV :D Welkom tot het moederschap ;)
pi_189365031
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 06:10 schreef minilot het volgende:
@:NicolasJoy Geen punt hoor, ik deel wel :) Onze tweede bleek niet levensvatbaar buiten de baarmoeder te zijn wegens het ontbreken van een schedeldak. Zo'n kindje blijft vaak prima in leven tijdens negen maanden zwangerschap en overlijdt dan sowieso bij de geboorte. Ervoor gekozen om de zwangerschap af te breken en naar het ziekenhuis geweest voor een ingeleide bevalling. En dat ging zo:
CUL / [CULSC] Leve de voedingsassistenten!

Sterkte voor je vriendin joh, klinkt niet makkelijk allemaal! :* Dat fantastische palmboompje op die verrukkelijke dochter maakt haar hopelijk een beetje vrolijker :)
Wat kak. Je klinkt er redelijk okay onder, is dat ook een beetje zo? Ik kan me (gelukkig) niet indenken hoe het moet voelen, je weet dat het kan gebeuren, maar toch..

quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 08:50 schreef exode het volgende:
Yeaaaaah Jagar!! Dat is een schappelijke tijd.
Mini, ai wat naar zeg. Hoe voel je je nu? Lichamelijk?
Sterkte ook voor NJ en mevrouw NJ.

Juul had gelukkig wederom een goede nacht, half 6 wakker en daarna aardig tevreden doorgeslapen/stil geweest in eigen bed tot half 7.

Er wordt alleen enorm gekwakkeld hier. Mijn vrouw zit tegen ziek zijn aan met net wel net geen koorts steeds aan het einde van de dag en B stort elke dag rond 15:00 volledig in.
En we hebben een enorm druk weekend met feestjes voor de boeg dus ik denk dat er wat dingen afgezegd gaan worden.
Juul is gelukkig weer helemaal beter, die stuitert vrolijk rond en vind stappen echt Tha bomb.
O+

Typisch ook dat er dan één wel zo rond stuitert. :9 Hier zelf dus paar dagen echt goed ziek geweest en toen stuiterde er hier ook zo eentje rond. Enerzijds denk je: 'Graammhphpogfff laat me ellendig zijn!' Anderzijds de reden om uit bed te komen en het leven mooi te vinden. O+ O+
pi_189365488
Jagar, wat goed! *O* Pure mazzel of hebben jullie 'iets' gedaan? Hoe uitgerust voel je je nu? :P
pi_189365626
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:26 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Jagar, wat goed! *O* Pure mazzel of hebben jullie 'iets' gedaan? Hoe uitgerust voel je je nu? :P
Pure mazzel.... Laten we kijken hoe het de komende dagen gaat. Volgende week is de duutser de hele week weg, zou wel fijn zijn als het doorzet!
pi_189365911
Oei, dan duim ik met je mee inderdaad! Maar fijn zeg!
pi_189372728
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:48 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Goed hé! Ze proberen soms nog wel de afspraak al na de huidige te maken, maar ik vind het makkelijker thuis de optie te bekijken met alle agenda's erbij. :9 Schijnt nog wel heel weinig gebruik van gemaakt te worden.. Maar dat kan weer aan de uithoek hier liggen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VKV, die fase heeft Bikkel nu ook. Als hij het zelf niet door heeft staat hij echt heel stabiel los maar zodra hij merkt dat hij los staat zakt hij snel door zijn benen.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een hartruisje? Vandaag bij het cb dacht ze een ruisje te horen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_189376777
Wij werden rond half vier ofzo wakker. Banaan een uur aan de borst gehad. Na een uur slaapt hij vaak wel weer na eventueel wat gejammer maar vannacht werd hij compleet hysterisch. Hij had wat maagzuur, dat helpt natuurlijk ook niet.
Om vijf uur ging hij nog steeds huilen zodra ik probeerde om het licht uit te doen en nam mijn man hem mee zodat ik nog wat kon slapen. :O

Hij zit nou nog soort van tevreden te spelen en wil nog niets weten van een dutje. :X
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189377232
ach PKM, sterkte vandaag.

Hier was het ook gewoon weer vertrouwd 5 uur. Pff...
pi_189377432
Z. was vanmorgen 5:45 wakker maar ging nog even doorslapen tot 7:45.
Heb ik rustig met A. kunnen opstarten om richting school te gaan. :) Dat is dan wel weer ideaal.
Z’tje ontbijt nu pas. :9
pi_189378347
Ik sluit me aan bij de 5 uur wakker club *O* Wat heb je toch heerlijk veel aan je dag zo hč :') Kees ligt ook alweer op bed nu, was duidelijk enorm moe (word dan ook niet om 5 uur wakker gast, denk ik dan)

Vervelend van dat hartruisje Wolken, moet je nu door naar ziekenhuis?
pi_189384640
Hier ook weer een onrustige nacht, toch wat last van de prikken denk ik. Verder vandaag op het kdv weer vrolijke dreumes dus gelukkig geen koorts.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:38 schreef elliebell het volgende:

Vervelend van dat hartruisje Wolken, moet je nu door naar ziekenhuis?
Ik ben vanmiddag even langs de ha geweest met hem en die hoorde het ook. Dus doorverwijzing voor de kinderarts en gelijk een afspraak gemaakt voor het einde van deze maand. Hij zal dan door 2 artsen worden onderzocht en dat zal ongeveer 1,5 uur duren. Hij heeft een aandachtsspanne van ongeveer 1 minuut dus het gaat even lastig worden. Het rare is is dat het bij de ha niet eerder is gehoord en zelfs ook niet door de anesthesist toen hij onder narcose was voor de buisjes en neusamandel.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_189400750
Wolken, wat schrikken van het ruisje! Hopelijk valt het allemaal mee voor je kleine man :*

Sterkte voor de moeders met slechte nachten :*

Hier heb ik vandaag C haar verjaardagscadeau al gekocht, had via Marktplaats een Duktig keukentje gevonden inclusief accessoires. We houden hem nog even in de schuur maar ik ben nu al zo benieuwd hoe ze het gaat vinden O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 13 oktober 2019 @ 20:07:28 #112
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_189418924
Hier een dreumes met een vervelend slijmerig hoesje. ;(
Hoestbuien en lekker roggelen... Slecht slapen, elke keer hoestend wakker worden.

Iemand nog een goed idee? Bed staat al schuin, neusspray, luuf, stomen in de badkamer... Doen we al.
pi_189419021
Spannende tijd Wolken. Hopelijk is er niets aan de hand. :*

Rena die verjaardagen komen alweer dichtbij hč. Ik ben nog aardig in de ontkenning en heb ook nog geen idee voor een cadeautje. :{

Met naar bed brengen moest ik zo lachen om Banaan. Hij babbelde iets als dit: "Soms krokodil? Nee krokodil. Soms ratelslang? Nee ratelslang. Olifant? Nee olifant."
Geen idee wat hij bedoelde maar het klonk zo lief. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189419428
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 20:07 schreef Goddelijker het volgende:
Hier een dreumes met een vervelend slijmerig hoesje. ;(
Hoestbuien en lekker roggelen... Slecht slapen, elke keer hoestend wakker worden.

Iemand nog een goed idee? Bed staat al schuin, neusspray, luuf, stomen in de badkamer... Doen we al.
Niet het lekkerst, maar hier helpt een rauwe ui bij het bed echt heel goed.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_189426432
Jeetje Minilot wat heftig van je zwangerschapsafbreking, maar wat kom je sterk over! Sterke :*

Wolken, ook hier even een :* voor de onzekere tijd waar je nu in zit.

Goddelijker, wat vervelend van je zieke dreumes. Als ik het zo lees doe je al heel veel, ik vrees dat het ook tijd nodig heeft om over te gaan. Beterschap voor de kleine!

Hoe is het met alle andere zieke kinderen hier? En hoe gaat het met het slapen? Als ik het zo lees was vorige week niet een al te beste week voor de meeste ouders hier, hopelijk wordt dit een betere week!

Ik zat gisteren met een hangerige en half zieke peuter, en dat maakte Vlokje ook huilerig en hangerig. Want als Jewel op schoot hangt, dan moet en zal Vlokje er ook bij :+ Gelukkig werd ze vanmorgen bijzonder goed gemutst wakker! Zaterdag zijn we bij Schateiland zeumeren geweest, voornamelijk voor Jewel omdat het voor peuters en kleuters erg leuk is. Maar Vlokje heeft zich daar opperbest vermaakt en was niet weg te slaan uit het water om naar goud te zoeken O+
pi_189426496
Hahaha slapen en ziekte, hou op met me. :') ;(

Welpje heeft al sinds vrijdag af en aan koorts. Vooral 's nachts is het bal. In de nacht van zaterdag op zondag was het zo erg dat hij pas om 4 uur sliep - hij had 40° koorts en zijn ademhaling reutelde zo dat ik op het punt stond de huisartsenpost te bellen, maar precies toen sliep hij eindelijk rustig in. Vannacht ging wat beter maar nog steeds erg onrustig. Dus vandaag zijn we allebei thuis zodat ik zo hopelijk nog wat bij kan slapen. Ook bij de huisarts geweest met hem trouwens, maar daar zag alles er goed uit.
pi_189426709
Goddelijker, wat Schanu al zegt; volgens mij doe je al het nodige. Eventueel een zetpil geven?

PKm, erg hč en ik word nu af en toe ook sentimenteel; 2 jaar terug liep ik nog met haar in mijn buik en nu is ze al zo’n heel mensje :o Ik had hier pas om cadeautips gevraagd en er staan denk ik ook wel unisekscadeau’s tussen, vorige topic volgens mij. Banaan klinkt als een heerlijke kletskous O+ Hier heeft het er ingehakt dat opa pas een keer op ons dak zat om iets te maken dus wijst ze geregeld naar het dak; “Opa?” :D O+

Wij sluiten ons ook aan bij de ziekenboeg, C werd vannacht wakker met 39,1 en is hangerig (en super knuffelig O+ O+ ) en duidelijk niet lekker. Niet echt snotterig of hoesterig, hopelijk blijft dat ook zo. Zelf heb ik flink keelpijn en een duf gevoel. Vandaag is een bankhangdagje dus.

Beterschap voor de andere zieke kindjes :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189426992
Ah nee, al die zieke kindjes. Er is licht aan de tunnel: Juul is volledig opgeknapt. Er heerst echt een naar virusje. B is nu ook aan het hoesten als een shagroker dus Juul zal binnenkort wel mee gaan doen.

We hadden dit weekend meerdere verjaardagen en Juul vond het reuzegezellig. Kletsen en op schoot klimmen bij voor haar wildevreemden, rondstappen, spelen en veel eten :D Taart, chips, broodjes, komkommer, nog maar taart en chips etc etc. >:)
Ze heeft nu ontdekt dat als je rondstapt je ook dingen kan vasthouden om mee rond te paraderen. Dus dat is haar nieuwe hobby. _O- Het maakt niet uit wat het is, speelgoed, een doos, schoenen, handtas van haar tante, alles kan mee bij haar wandelingen rond salontafels.
pi_189427851
Ik zal nog eens kijken naar de cadeau ideeën Rena. Moet eerlijk bekennen dat juist omdat hij een decemberkindje is ik het hele jaar door weleens wat geef maar nou heb ik dus geen idee omdat hij al best veel heeft. :@

Leuk dat wijzen naar het dak. Banaan stond laatst eens in een lege speeltuin te wijzen en vertellen "meisjes kabelbaan, jongen schommel, meisje glijbaan, konijntje zandbak". :D

Hier gaat het beter met slapen, al is de middagdut nog altijd korter dan het was. Beterschap voor de zieken. :*

Dat klinkt leuk Exode. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189429253
Ik heb hetzelfde hoor, als mensen me straks gaan vragen wat we voor haar willen wordt het nog lastig omdat we echt al veel hebben.

39,9 net hier bij C :o , ze is heel zielig. Ik vermoed dat ze keelpijn heeft omdat ze best wel uit haar mondje stinkt ook. Net maar een kleine zetpil gegeven zodat ze er vanavond nog 1 van 240 mag voor de nacht. Zo hangerig ken ik mijn meisje niet echt ;(
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189429608
beterschap voor C, Rena!

Fijn dat het slapen al iets beter gaat, pkm...
pi_189431405
Ik vertrouwde het vanmiddag niet en ben toch even naar de HA geweest; dubbele oorontsteking :X :{ Ze had me helemaal geen tekenen gegeven van oorpijn oid. Gelukkig een kuurtje gekregen en hopelijk knapt ze daar van op. Ze had bij de HA nog 39,8, terwijl ze een uur er voor een zetpil had gehad.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189435512
Ach, wat sneu! Goed dat je toch even langs de huisarts bent geweest. Hopelijk slaat het kuurtje snel aan! Sterkte vannacht voor alle ouders van zieke en/of slecht slapende kindjes :*
pi_189436939
Het is nu 6 dagen geleden dat Madam hier de BMR prik kreeg.. Ze is nu zondag-maandag niet te genieten. Plus, tevens tandje dat goed doorkomt.. Ik weet niet wat we de schuld mogen geven. :9 Maar soit, morgen naar de huisarts, want de luieruitslag lijkt ook wel op een schimmelinfectie en is echt niet leuk meer. Ik hoop dat we heel vlug weer gewoon onze vrolijke eigen dreumes terug hebben. *)
pi_189441875
Ah luieruitslag is naar! Sterkte NJ, dit zijn geen leuke fases.

Weer eens een dinsdag met foto's :)
Op foto 1 is te zien dat Juul de Duplo fase gaat overslaan _O- Dit is de speelkamer op de begane grond. Deze heeft uiteraard een enorme aantrekkingskracht op Juul. Samen bouwen, al was Juul grotendeels een buldozer over de bouwwerken van haar grote broer.

Foto 2 is Juul die voorleest aan haar poppen. Dat neemt ze erg serieus O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189442091
Ahhhh @exode, dat voorlezen! O+ Wat eierstokontploffend zoet. O+

Welpje voelt zich inmiddels gelukkig weer wat beter, vannacht zowaar 2 keer 4 uur in de co-sleeper geslapen. Na twee nagenoeg slapeloze nachten teken ik voor 1x wakker in de nacht hoor!
pi_189442329
NJ, beterschap ook voor jullie meisje, hopelijk heeft de huisarts er een zalfje voor oid :*

Juul met de pop O+ En heerlijk om de speelgoedbende bij anderen te zien, voel ik me minder slecht over onze halve speelgoedzaak thuis :P C probeert de poppen ook wel eens een rozijntje of een koekje te voeren, vertederend hč O+

Fijn dat Welpje weer is opgeknapt!

Wij hadden een helse nacht, ons meisje was zo ziek en verdrietig, ik herkende haar gewoon niet terug in dat zieke druifje :'( Ik ben nu aan het werk maar heel toevallig was manlief vandaag al thuis bij haar omdat schoonouders op vakantie zijn, dus ze is lekker bij haar vader.

Meer mensen een koffie infuus nodig? Ik heb mezelf ook even verwend door een american chocolate cookie te halen bij de Appie :Y)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189442698
@rena: Z. laat haar konijntje ook weleens wat eten. :Y Schattig hč.
En breng inderdaad die koffie maar. Z. is nog een verse baby die elke 3 uur (of minder) wakker wordt. ;(

@exode: wat een fijne speelkamer! En herkenbaar: geen Duplo maar Lego. :Y
pi_189444308
Haha, ja Rena, wij hebben zoveel Lego dat we entree kunnen vragen en dan nog een hele bups hotwheels, knikkerbanen, playmobil en weet ik veel wat allemaal nog.
In de speelkamer staan van die Ikea kasten met speelgoed, knutselspullen, klei etc maar ook wat spul van ons zoals keukenmachines etc.
1x in de zoveel tijd ruimen we op zodat de vloer weer eens leeg is.

De speelkamer was vroeger de badkamer, die heeft de vorige bewoonster naar boven verplaatst. Het is een kleine kamer (iets van 2,5 bij 2 meter) maar erg fijn om al het speelgoed op te slaan en voor B om los te gaan zonder zijn zusje. Meestal doet ie de deur namelijk dicht. (en hangt er een briefje 'Verboden voor mama's en baby's')

Rena, jeetje wat een nacht joh. Helpt de koffie een beetje?
pi_189449098
@exode
@rena

Luieruitslag was i.c.m. een schimmelinfectie. Ben zo kwaad hé.. Hebben de afgelopen weken 2-3 keer gebeld met de huisarts voor advies. Kregen zelfs advies maizena te gebruiken (voor de luieruitslag, terwijl we twijfelden over schimmelinfectie). Uiteindelijk dus zelf doorgedrukt en afspraak gemaakt.. Luier was nog geen 10 seconden uit: schimmelinfectie. Echt hoor, zodra we betreffende huisartsassistente weer aan de telefoon krijgen laat ik mij doorverbinden met 'n ander. 't is af en toe zo'n incompetente ouderwetse trut.

Nu dus smeren met andere speciale zalf..
Verder een moeilijke dame, nog steeds tandenleed danwel bmrnaweeën.. Gelukkig is ze met afleiding erbij wel weer supervrolijk!

DFD komt eraan!
pi_189449119
Ondeugend bekkie! O+

pi_189452846
:* voor de mensen met slechte nachten. Wat sneu al die zieke kindjes. -O-

Wij maakten er ook 5:14 van vanochtend. Ik voelde hem al aankomen, gisteren had ik hem iets vroeger in bed gelegd omdat hij maar drie kwartier gedut had.

Wij zitten nog steeds in een minder fijne periode. Veel gehuil, slecht slapen, vaak optillen. Er lijkt geen eind aan te komen.

Gisteren gingen we naar de speeltuin na veel te korte dut. Hij wou eigenlijk alleen maar op de trap fietsjes rondgereden worden. Daarna wou hij alleen maar in deze draaimolen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189453412
OUD / Secret Santa 2019 animotopic

Komen jullie mee secret santa spelen :D?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189459514
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 12:50 schreef exode het volgende:
(en hangt er een briefje 'Verboden voor mama's en baby's')
:D O+

Venco :*

NJ, jeetje wat balen dat het toch een schimmelinfectie is, goed dat jullie uiteindelijk toch doorgezet hebben :{ Hopelijk knapt haar huidje nu snel op! Haar snuitje ziet er heerlijk ondeugend uit, die tandjes :D O+

Oh PKM, wat pittig toch zo’n langdurige periode van onrust -O- Ik heb helaas geen tips voor je, maar Banaan blijft op het oog een schatje ;) O+

Hier ging het vannacht weer beter gelukkig, haar temperatuur was gisteravond gezakt naar 37,7 dus daar slaap je een stuk lekkerder op. Ze eet ook weer wat beter, drinken deed ze gelukkig nog. Nog wel een suf snuitje, maar we lezen lekker boekjes en kijken Nemo ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het enige probleempje is dat ze elke keer dat ik de antibiotica moet toedienen er meer weerstand tegen krijgt, ik moet het met een spuitje geven en ze probeert het nu uit te spugen. Iemand tips? Ergens mee mengen was niet de bedoeling begreep ik van de apotheker.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 10:07:07 #135
382129 crew  Donna
pi_189459741
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:35 schreef NicolasJoy het volgende:
@:exode
@:rena

Luieruitslag was i.c.m. een schimmelinfectie. Ben zo kwaad hé.. Hebben de afgelopen weken 2-3 keer gebeld met de huisarts voor advies. Kregen zelfs advies maizena te gebruiken (voor de luieruitslag, terwijl we twijfelden over schimmelinfectie). Uiteindelijk dus zelf doorgedrukt en afspraak gemaakt.. Luier was nog geen 10 seconden uit: schimmelinfectie. Echt hoor, zodra we betreffende huisartsassistente weer aan de telefoon krijgen laat ik mij doorverbinden met 'n ander. 't is af en toe zo'n incompetente ouderwetse trut.

Nu dus smeren met andere speciale zalf..
Verder een moeilijke dame, nog steeds tandenleed danwel bmrnaweeën.. Gelukkig is ze met afleiding erbij wel weer supervrolijk!

DFD komt eraan!
Och wat sneu. Heeft onze dochter ook gehad paar weken geleden. Was met die zalf zomaar weg!
Ik duim!
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 10:07:46 #136
382129 crew  Donna
pi_189459756
Oh en ik ben DonnaRush uiteraard. Je kan een namechange lopen voor het Fok! Jubileum.
pi_189459820
@rena, hier werkte het goed om er iets voor en iets na te geven. Dus: slok appelsap, spuitje, de rest van de appelsap. We maakten er dan altijd een spelletje van, met veel gekke bekken trekken na dat spuitje enzo. Beterschap!
pi_189461250
geen tips Rena...vervelend is dat dat ze nog niet helemaal begrijpen hoe en wat natuurlijk.

@NJ, hopelijk is het snel weg die uitslag!

Pff, ik ben deze week alleen, en nu schreeuwde dreumes vanmorgen om 5 uur ook peuter wakker. Die heb ik maar thuis gehouden van school en dreumes wel naar de creche gebracht. We hebben samen nog 2 uur geslapen... O+
pi_189462774
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:11 schreef Jentin het volgende:
@:Rena, hier werkte het goed om er iets voor en iets na te geven. Dus: slok appelsap, spuitje, de rest van de appelsap. We maakten er dan altijd een spelletje van, met veel gekke bekken trekken na dat spuitje enzo. Beterschap!
Het vooruitzicht van een olijf :') deed het haar net redelijk makkelijk accepteren, maar een klein beetje drama dit keer. Ik heb er een hekel aan om het dwingend te doen maar anders vertikt ze het echt of spuugt ze het uit :{

Jagar, dat is het ook, iemand zei ook dat ik het haar moet uitleggen en dat probeer ik ook maar ik zie dat ze echt nog niet snapt wat ik bedoel. Fijn dat je nog even kon dutten vanmorgen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 13:19:09 #140
382129 crew  Donna
pi_189463034
Is het veel antibiotica @rena ?

Anders werkt een lepeltje misschien? Zo'n diepe als die ook bij hoestdrank of vloeibare paracetamol zit?
pi_189465868
Wat sneu rena! Hopelijk is je meisje er snel doorheen :*

En een :* voor alle slechte nachten en vroege vogels!

Casper begin steeds meer de praten de laatste weken O+ Over een kleine 3 maand is ie alweer een peuter, voor mijn gevoel is het nog een verse dreumes :')

Eerst even demonstreren vandaag, hij staat nu al rebels op de trekker :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189480369
Günther wil al een week niet stilzitten dus jullie zullen het qua verlate DFD moeten doen met een bewogen oorpeuterfoto :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_189480593
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:19 schreef Donna het volgende:
Is het veel antibiotica @:rena ?

Anders werkt een lepeltje misschien? Zo'n diepe als die ook bij hoestdrank of vloeibare paracetamol zit?
4ml per keer, het lijkt een beetje maar het is me een strijd om het naar binnen te krijgen, dus ik denk dat met een lepel helemaal ellende wordt omdat ze de smaak vies vindt. Ik probeer het nu zo ver mogelijk achter in haar mond te krijgen en haar hoofd wat naar achter te houden zodat ze het doorslikt. Ik vind het echt naar maar anders laat ze alles er uit lopen en ook al leg ik haar uit waar het voor is, ze snapt het gewoon niet. Het vooruitzicht dat ik dit nu nog tot maandag heb 3 keer per dag is echt beroerd en ik vraag me ook af wat het doet met haar vertrouwen in mij als ik haar dwing het medicijn te nemen ;(
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189480654
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:56 schreef rena het volgende:

[..]

4ml per keer, het lijkt een beetje maar het is me een strijd om het naar binnen te krijgen, dus ik denk dat met een lepel helemaal ellende wordt omdat ze de smaak vies vindt. Ik probeer het nu zo ver mogelijk achter in haar mond te krijgen en haar hoofd wat naar achter te houden zodat ze het doorslikt. Ik vind het echt naar maar anders laat ze alles er uit lopen en ook al leg ik haar uit waar het voor is, ze snapt het gewoon niet. Het vooruitzicht dat ik dit nu nog tot maandag heb 3 keer per dag is echt beroerd en ik vraag me ook af wat het doet met haar vertrouwen in mij als ik haar dwing het medicijn te nemen ;(
zou je niet naar de apotheek kunnen en vragen om een andere vorm, die met iets gemengd kan worden? Zo krijgt ze ook een aversie tegen medicijnen, en dat lijkt me ook niet nuttig....
pi_189482715
Gelukkig is Günther ook in bewogen staat O+ O+ O+

Wat sneu van de medicijnen @rena . Geen tips maar hoop dat je een oplossing vindt :*

Welpje zette gisteren twee keer een ieniemini stapje los! Het is nog lang geen lopen natuurlijk maar ik ben wel vast keitrots *O*
pi_189482830
Rena, B kreeg toen hij zo klein was Ab met een smaakje. Iets zoets in ieder geval. Of inderdaad iets wat wellicht gemengd kan worden. Ik zou het zoals Jagar aangaf even aan de apotheek vragen.

Wiehoe Luna, wat goed. *O*

Juul wilt alleen nog maar stappen en als ze dan op haar billen of knieen landt roept ze heel melodramatisch 'Oh ooooooh' en dan gaat ze heel hard lachen. Wat is het toch goed vermaak zo'n dreumes. :D
pi_189482958
Welpje aan de wandel, w00t! _O_ *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_189482991
Günther lijkt intussen het ja zeggen verleerd.. Wanneer ik iets vraag en er wordt bevestigend geantwoord, dan is dat met 'yep' of 'joe' :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_189485388
Ik ging het vandaag niet meer redden naar de apotheek te gaan, ben zelf ook ziek helaas 😅 Ze heeft amoxiciline en die is al vrij zoet volgens mij? Maar had nog een tip van iemand anders gehad om het in etappes te geven, dus niet in een keer de spuit leegspuiten maar in gedeeltes, en dat ging net dus super goed. Stukje lompheid van haar moeder zal dus ook meespelen :@ :@ Ik zal morgenochtend kijken of dat het dan ook goed gaat en anders ga ik alsnog naar de apotheek :Y Ze is alweer een heel stuk opgeknapt gelukkig. Ik daarentegen voel me goed ziek -O-

Die kijkers van Gunther zijn wonderschoon trouwens O+ En yep of Joe zou ik best fijn vinden, hier is alles al nee op het moment :+

Lopend Welpje, wow *O* Dat is best snel!

Exode, dat oh ooh hoor ik hier ook geregeld _O- Ze hebben het al heel goed door wat het betekend hč.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189488535
Na de fles al 30-45 minuten lief aan het spelen samen. Voetballen met een plastic fles, klimmen, klauteren, knuffelen.. (Ze zoekt steeds meer fysiek contact! O+ ) Maar ze krijgt net wat meer slechte zin. Beetje jengelig. Dus ik kijk haar aan: "Ben je moe, krijg je slaap?". Ze laat zich van me afglijden, stapt iets van me weg en draait zich om. "Wil je naar bed Saar?". Ze loopt naar de trap, rammelt aan het traphekje, dus ik doe het hekje los. Mevrouw klimt zelf netjes naar boven, loopt naar haar bed, laat zich in haar slaapzak ritsen, pakt haar knuffel, luistert lief naar m'n verhaaltje, kus, knuffel en de lamp uit. Uiteraard nog wel gebrabbel, geen garanties dat ze nu gaat slapen maar omg. Als dit nu altijd zo kon... :9 O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 18 oktober 2019 @ 04:15:36 #151
74056 crew  ToT
pi_189493326
En mini-ToT is weer terug van vakantie, samen met zijn ouders. :P

Hij vond het heerlijk om continu zo veel aandacht te krijgen daar! :D


Maar met zand spelen vond hij ook daar super leuk! :P


Alleen regende het op sommige dagen best veel! :o



Ladyboys waren overigens ook dol op hem (Serveerster in een klein restaurantje/barretje waar we gingen eten.)


Beetje chillen op de boot:



Even in werkoverleg met zijn collega's:


[ Bericht 19% gewijzigd door ToT op 18-10-2019 04:32:36 ]
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 04:37:18 #152
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_189493354
Nijs ToT (y)

Mooi joch
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaņol
Come On
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 04:38:29 #153
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_189493359
Die Chill op de boot vind ik de meest relaxste
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaņol
Come On
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 18 oktober 2019 @ 04:42:35 #154
74056 crew  ToT
pi_189493363
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 04:37 schreef chufi het volgende:
Nijs ToT (y)

Mooi joch
Thanks! :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 04:38 schreef chufi het volgende:
Die Chill op de boot vind ik de meest relaxste
B-) Echt wel he!
Bijna al deze foto's zijn door mijn vrouw gemaakt met d'r mobieltje. De foto's van mijn camera's komen later wel een keertje. :)
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 04:44:33 #155
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_189493365
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 04:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Thanks! :D
[..]

B-) Echt wel he!
Bijna al deze foto's zijn door mijn vrouw gemaakt met d'r mobieltje. De foto's van mijn camera's komen later wel een keertje. :)
Boeien zou ik zeggen, maar weet ook dat je hele mooie fotos maakt ..
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaņol
Come On
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 18 oktober 2019 @ 04:47:54 #156
74056 crew  ToT
pi_189493371
Overigens dachten heel veel mensen daar dat hij minstens 3 jaar oud was. Iedereen wilde "High 5" met hem doen, stelde hem vragen, en iemand gaf hem een soort hazelnoot-chocolade wafel in dik cellofaan aan hem: "Come on, take it. You can have it, it's okay!"
Ik zei: "He's one year and one month old and has only six teeth. He has no idea what to do with that!"
- "REALLY?!? :o "
Kinderen van zijn eigen leeftijd waren veel kleiner en iedereen was zo verbaasd over zijn grootte, zijn botstructuur en zijn spierbouw. Kinderen van 1 jaar hebben daar super dunne botjes en alleen een dun laagje babyvet met nagenoeg geen spieren. Soms uitgemergeld met grote ogen in een klein koppie. Baby's van arme kinderen krijgen daar alleen water van gekookte rijst te drinken en verder geen vast voedsel of melk of wat dan ook.
Later krijgen ze soms een beetje rijst met daarover instant koffiepoeder.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 18 oktober 2019 @ 04:50:27 #157
74056 crew  ToT
pi_189493375
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 04:44 schreef chufi het volgende:

[..]

Boeien zou ik zeggen, maar weet ook dat je hele mooie fotos maakt ..
Hehe thx! :P
En ja idd, deze vakantie maakt het me ook echt niet uit wie welke foto's maakt. Mijn vrouw heeft ook echt heel goede kijk op het maken van foto's en haar mobieltje is ook echt heel goed.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 04:52:52 #158
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_189493380
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 04:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Hehe thx! :P
En ja idd, deze vakantie maakt het me ook echt niet uit wie welke foto's maakt. Mijn vrouw heeft ook echt heel goede kijk op het maken van foto's en haar mobieltje is ook echt heel goed. De GCam-app verbetert de foto's ook echt heel erg. Saai uitziende zonsondergangen worden enorme kleur-explosies met gouden licht en paarse tinten, terwijl het in werkelijkheid gewoon wat blauwe lucht is met een wat lichtere plek. _O-
De zee ziet in de Filipijnen er vaakecht wel ongelooflijk mooi uit met blauwe en groene tinten, maar op de foto's van haar mobieltje ziet het er nog mooier uit dan in werkelijkheid.
Ja de toverstaf button en nog wat van diens meer :D
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaņol
Come On
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 18 oktober 2019 @ 05:02:19 #159
74056 crew  ToT
pi_189493415
:') Babyvoeding in de Filipijnen: de papjes bestaan uit 40% suiker en bijna alles staat vol van de soja.
De Olvarit-kloontjes zijn super dun en waterig, en bevatten absoluut geen stukjes vlees of groente.
pi_189494507
Getver ToT! Dan maar vers laten meeëten? Hoe gaat het verder daar? *O*
Edit: laat maar, eerst even bijlezen :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_189494517
Tevens jeej. O+ VrolijkWeekbladliefde ontluikt. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_189494701
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:12 schreef rena het volgende:
Ik ging het vandaag niet meer redden naar de apotheek te gaan, ben zelf ook ziek helaas 😅 Ze heeft amoxiciline en die is al vrij zoet volgens mij? Maar had nog een tip van iemand anders gehad om het in etappes te geven, dus niet in een keer de spuit leegspuiten maar in gedeeltes, en dat ging net dus super goed. Stukje lompheid van haar moeder zal dus ook meespelen :@ :@ Ik zal morgenochtend kijken of dat het dan ook goed gaat en anders ga ik alsnog naar de apotheek :Y Ze is alweer een heel stuk opgeknapt gelukkig. Ik daarentegen voel me goed ziek -O-
Zover ik weet mag je het best met een beetje sap oid mengen, maar dan moeten ze dat dan wel helemaal opdrinken.
Hoop dat het in delen leegspuiten gewoon blijft werken, beterschap!
pi_189494766
Ooooh Mini, Duckies! B van 5,5 verslindt ze terwijl ie nog niet kan lezen. Zo leuk!

ToT wat een mooie foto's en wat ziet het er als een bijzondere vakantie uit. Hoe ging het vliegen?
pi_189494901
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:08 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Zover ik weet mag je het best met een beetje sap oid mengen, maar dan moeten ze dat dan wel helemaal opdrinken.
Hoop dat het in delen leegspuiten gewoon blijft werken, beterschap!
Ging vanmorgen ook weer goed, ze houdt er dus kennelijk niet van als ik die spuit in een keer leeg in haar mond :@ Dacht het is niet zo veel maar in kleine beetjes slikt ze het sneller door, ze protesteert nog wel wat maar accepteert het wel.

ToT, wat een geweldige foto’s O+ Ziet er uit als een heerlijke vakantie!

Gunther en de Donald Duck O+ Verscheurt hij hem niet? Mijn dolle dreumes kan ik nog niet alleen laten met papieren boekjes want ze krijgt het soms toch in haar bol om te gaan scheuren }:|
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189495048
Oh en Juul zegt 'Bennemin' *O* haar grote broer is dolgelukkig. En ze zegt het altijd lachend. (Haar grote broer heet inderdaad B.e.n.j.a.m.i.n.)
pi_189497125
Wat leuk exode! Trotse broer O+

Ik heb even een vraagje, heb een dreumes die weigert te eten, ik probeer zo veel mogelijk aan te bieden maar alles komt eruit als een kat die een haarbal uitspuugt :') is dit weer een fase? Ze wil alleen wat eten als ze wordt afgeleid door Bumba, maar dat is dan ook tot het einde van een aflevering want ze gaat gillen als er wordt gezegd ‘tijd om afscheid te nemen’.. :%
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:36:16 #167
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189497548
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:00 schreef Framblij89 het volgende:
Wat leuk exode! Trotse broer O+

Ik heb even een vraagje, heb een dreumes die weigert te eten, ik probeer zo veel mogelijk aan te bieden maar alles komt eruit als een kat die een haarbal uitspuugt :') is dit weer een fase? Ze wil alleen wat eten als ze wordt afgeleid door Bumba, maar dat is dan ook tot het einde van een aflevering want ze gaat gillen als er wordt gezegd ‘tijd om afscheid te nemen’.. :%
Mijnes eet over het algemeen goed, maar soms wat minder als het gewoon simpel brood is. Wat hier werkt is zeggen dat de hond het anders wel lust :D zo van, wil je niet? oke ga maar spelen *zet uit stoel*, Zelda kom jij dan een hapje halen? en dan heeft meneer opeens wel honger :') .
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:37:53 #168
382129 crew  Donna
pi_189497576
Als alle opties niet werken heb je ook nog shows van Bumba die een uur duren. Of vindt ze die niet leuk? :D
pi_189498462
Framblij geen tips. Ik zie groente soms na wat trucjes het mondje in gaan en hup er weer uit. ;(

Ondanks het moeilijke eten soms is hij wel binnen een maand van 11,3 naar 11,7 kg gegaan. _O_

Wat een leuke vakantiefoto's TOT. Fijn ook dat jullie er weer zijn, het werd hier toch wat te rustig.

Lief Exode. O+

Rena fijn dat je toch een manier gevonden hebt. Hopelijk viel jij je ook snel beter. :*

Leuk Mini!

Bij ons gaat het zowaar wat beter. 's Avonds leg ik hem iets later in bed, hij slaapt vaak rond acht uur. In ruil slapen we dan tot 6:30 ongeveer. Vanochtend leek het mis te gaan, we waren wakker om 5:00. Ik zong Twinkel Twinkel little star en we sliepen nog door tot 6:30. *O*
Ik probeer hem elke dag 's ochtends mee te nemen naar het voetbalveld zodat hij misschien een betere middagdut kan doen. Die beweging vinden we allebei wel fijn. Hij is ook echt weer wat beter te spreken en ik ook. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:49:53 #170
74056 crew  ToT
pi_189499752
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:14 schreef exode het volgende:
Ooooh Mini, Duckies! B van 5,5 verslindt ze terwijl ie nog niet kan lezen. Zo leuk!

ToT wat een mooie foto's en wat ziet het er als een bijzondere vakantie uit. Hoe ging het vliegen?
Het vliegen met mini-ToT ging in het algemeen super goed voor hem; hij lag heerlijk te slapen, en wij zaten heel oncomfortabel en konden amper slapen! _O-
Alleen met de korte vluchtjes van het ene eiland naar het andere raakte hij wel soms overstuur door de druk in de oren, omdat het vliegtuig veel steiler moet opstijgen en dalen. Met langere vluchten was dat helemaal geen probleem omdat het veel geleidelijker ging. :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:51:50 #171
74056 crew  ToT
pi_189499780
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:35 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Wat een leuke vakantiefoto's TOT. Fijn ook dat jullie er weer zijn, het werd hier toch wat te rustig.

Haha, ja ik spam nogal wat af idd! :D

@rena thanks! :D
@minilot Mini-ToT wilde totaal geen vast voedsel daar, behalve in de laatste week of zo. Er zijn weer tandjes door aan het komen. -O-
De dunne Olvarit hebben we gewoon met melk gemengd en in de fles gedaan. :P Dat ging wel goed zo.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:34:22 #172
74056 crew  ToT
pi_189500394
Oh ja, in winkels kreeg hij ook volop aandacht! _O-


pi_189500706
Ik had nog een belangrijke toevoeging aan het feit dat Juul, Bennemin zegt:

Alle andere wezens die bewegen zijn of 'mamaaaa' of 'aaien'. Iedereen is voor Juul mamaaaaa. De buurman, oma, opa, de juffen op het KDV en uiteraard de mama's zelf. Katten, honden, vogels, vliegen zijn 'aaien'.

Dus we hebben nu gradaties waarbij Bennemin een aparte status heeft volgens zijn zusje. O+
pi_189505568
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:36 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Mijnes eet over het algemeen goed, maar soms wat minder als het gewoon simpel brood is. Wat hier werkt is zeggen dat de hond het anders wel lust :D zo van, wil je niet? oke ga maar spelen *zet uit stoel*, Zelda kom jij dan een hapje halen? en dan heeft meneer opeens wel honger :') .
Zou dit wel kunnen proberen _O- goede tip. En wat heeft je hond een leuke naam O+

@Donna nee die shows vind ze dan weer niet leuk :') er zijn wel filmpjes die aan elkaar geplakt zijn van een uur lang, maar dan heb je dus elke 5 minuten dramaaaa omdat madame denkt dat het is afgelopen.
:|W

@Pannekoekenmix fijn dat ie ondanks het moeilijke eten toch wel aan is gekomen, en tot 6.30 slapen klinkt iig wat beter in de oren!!

Hier wordt ook al wéken slecht geslapen, behalve overdag. ;(
pi_189506347
@exode O+ O+ O+ Voor de speciale statis voor broer!
pi_189506357
Vandaag hebben wij mevrouw mogen ophalen van de opvang. Vloog heen en weer tussen de 38 en 41 graden. Bijna koortstuip achtig. Kan dit nog van de BMR zijn, of hebben we gewoon bingo? :9
pi_189513300
Ja dat kan nog van de BMR zijn. Wij hadden van dag 5 tot dag 12 na de vaccinatie een ziek kind. Hopelijk is het gauw voorbij :{
pi_189513424
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:36 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Mijnes eet over het algemeen goed, maar soms wat minder als het gewoon simpel brood is. Wat hier werkt is zeggen dat de hond het anders wel lust :D zo van, wil je niet? oke ga maar spelen *zet uit stoel*, Zelda kom jij dan een hapje halen? en dan heeft meneer opeens wel honger :') .
Leuke naam voor je hond. :+ :P
pi_189513636
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 12:21 schreef vencodark het volgende:

[..]

Leuke naam voor je hond. :+ :P
:D
Onze kat heeft dezelfde naam als de dochter van een kennis 8-)
pi_189514353
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 12:40 schreef DorothyGale het volgende:

[..]

:D
Onze kat heeft dezelfde naam als de dochter van een kennis 8-)
Moet allemaal kunnen. :+
pi_189515873
Vandaag zijn we gaan lunchen bij een kindvriendelijk restaurant in Blaricum. We zitten duidelijke in de fase 'continu achter je kind aan' _O- Gelukkig kan dat in zo'n restaurant (kleine speelhuisjes binnen en een speelzolder voor de oudere kinderen zoals B).
Juul blijft maar lopen, zit geen rem of pauze op. En wat een verschil met B op die leeftijd, die was niet restaurantgeschikt :@ Inmiddels wel nu hij 5,5 jaar is gelukkig.

We hebben B een herfstvakantie vol leuke dingen beloofd, dus we gaan nog van alles doen komende week.
Juul gaat wel 2 dagen naar de opvang, even wat quality time voor de grote blonde.

Hoe gaat het nu NJ? Koorts gezakt?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:28:02 #182
74056 crew  ToT
pi_189516695
Ja, fijn!
Mini-ToT drinkt nu helemaal niet meer, nu hij die mierzoete troep uit de Filipijnen niet meer krijgt! -O-
Komt natuurlijk vanzelf wel weer, maar toch.....
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:29:36 #183
74056 crew  ToT
pi_189516722
Nieuwe ontwikkeling; hij bouncet mee op de maat van muziek! *O*
pi_189520058
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 12:10 schreef DorothyGale het volgende:
Ja dat kan nog van de BMR zijn. Wij hadden van dag 5 tot dag 12 na de vaccinatie een ziek kind. Hopelijk is het gauw voorbij :{
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 15:20 schreef exode het volgende:
Vandaag zijn we gaan lunchen bij een kindvriendelijk restaurant in Blaricum. We zitten duidelijke in de fase 'continu achter je kind aan' _O- Gelukkig kan dat in zo'n restaurant (kleine speelhuisjes binnen en een speelzolder voor de oudere kinderen zoals B).
Juul blijft maar lopen, zit geen rem of pauze op. En wat een verschil met B op die leeftijd, die was niet restaurantgeschikt :@ Inmiddels wel nu hij 5,5 jaar is gelukkig.

We hebben B een herfstvakantie vol leuke dingen beloofd, dus we gaan nog van alles doen komende week.
Juul gaat wel 2 dagen naar de opvang, even wat quality time voor de grote blonde.

Hoe gaat het nu NJ? Koorts gezakt?
Vandaag vloog het nog heen en weer.. Vanmiddag leek redelijk okay, maar nu weer slechte zin. :9 Hopelijk wel uiterlijk maandag een beetje fitter, dan hebben we een aantal dagen vrij. Tweede keer vakantie dit jaar geloof ik, maar ook de laatste. :+

Wat fijn dat Juul zo goed mee kan naar een restaurant, wij durven het nog zo weinig. :9
pi_189520335
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 15:20 schreef exode het volgende:
Vandaag zijn we gaan lunchen bij een kindvriendelijk restaurant in Blaricum.
Waar was dat? Altijd handig om dat soort tips in de regio te hebben :)
pi_189520752
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 20:41 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Waar was dat? Altijd handig om dat soort tips in de regio te hebben :)
Bruis, wij vonden het ok. Speelgoed is wat aan vervanging (en schoonmaken) toe.
We gaan zelf graag naar Brambergen naast Natuurmonumenten. Beetje zelfde regio. Maar vooral als het buitenspeelweer is.

We wilden een x wat anders dan normaal.
pi_189538382
Ik kom even binnenvallen; Sofie loopt! *O*
Ze had echt al 1.5 maand dat ze steeds 2-3 stapjes los zette maar sinds vanochtend steeds langere stukken. Ze is ook de hele dag door aan het oefenen. Zo lief om haar trotse bekkie erbij te zien O+

(Voor de rest is ze zwaan kleef aan bij mij en krijg ik haar niet in haar eigen bed. Maar ach, het is een fase... is mijn nieuwe mantra ;) )
pi_189539404
Jaaa ik ben er ook nog. Veel te druk met werk en andere dingen maar nu heerlijk op vakantie op Gran Canaria.

Gister was best een lange dag met een vertraagde vlucht. Uiteindelijk heeft ze 2x1 uur plus wat hazeslaapjes in auto gedaan en lag ze pas om half 11 in bed! Op wat gemopper om in slaap te komen na, heeft ze het super gedaan. Mensen in vliegtuig heeft ze mee zitten flirten en vonden haar heel lief en rustig. Inmiddels ideaal dat ze mee eet, bij lopend buffet vissen we gewoon wat lekkers eruit.

De snotneus is inmiddels weer weg, kwijlen lijkt minder maar ze drinkt me toch een partij water de laatste tijd... Elke 2 uur zit de luier overvol. Ik geloof ook niet dat het verder heel veel kwaad kan, denk dat het samen hangt met warmte en tanden...
pi_189540143
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:39 schreef Takkie88 het volgende:
Ik kom even binnenvallen; Sofie loopt! *O*
Ze had echt al 1.5 maand dat ze steeds 2-3 stapjes los zette maar sinds vanochtend steeds langere stukken. Ze is ook de hele dag door aan het oefenen. Zo lief om haar trotse bekkie erbij te zien O+

(Voor de rest is ze zwaan kleef aan bij mij en krijg ik haar niet in haar eigen bed. Maar ach, het is een fase... is mijn nieuwe mantra ;) )
Yay! Bereid je vast voor op heel veel achtervolgen! :9 Wat leuk leuk!

Sterkte met je fase... :*
pi_189540156
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:33 schreef MissEnergy het volgende:
Jaaa ik ben er ook nog. Veel te druk met werk en andere dingen maar nu heerlijk op vakantie op Gran Canaria.

Gister was best een lange dag met een vertraagde vlucht. Uiteindelijk heeft ze 2x1 uur plus wat hazeslaapjes in auto gedaan en lag ze pas om half 11 in bed! Op wat gemopper om in slaap te komen na, heeft ze het super gedaan. Mensen in vliegtuig heeft ze mee zitten flirten en vonden haar heel lief en rustig. Inmiddels ideaal dat ze mee eet, bij lopend buffet vissen we gewoon wat lekkers eruit.

De snotneus is inmiddels weer weg, kwijlen lijkt minder maar ze drinkt me toch een partij water de laatste tijd... Elke 2 uur zit de luier overvol. Ik geloof ook niet dat het verder heel veel kwaad kan, denk dat het samen hangt met warmte en tanden...
Fijne vakantie! O+

Hopelijk even geen ziektekiemen, maar gewoon fijn samen genieten!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 21 oktober 2019 @ 09:55:30 #191
74056 crew  ToT
pi_189543453

Ja kut, traphekje nodig!
(Een paar minuten eerder was hij binnen 30 seconden of zo bijna boven, zonder dat we het merkten! :o )

Wel lastig, door de vorm van de trap zal ik zelf wat moeten maken om hem beneden te houden.
pi_189543562
Je kunt ook een traphekje plaatsen in de deur naar de gang als die er is. Dat hebben wij gedaan, ook door onmogelijke trap. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_189543680
Welkom terug van vakantie Tot, leuke foto's! Jouw trap oogt op de foto hetzelfde als die van ons, wij hebben onderaan een harmonicahekje geplaatst (op de 3e trede in verband met een bocht) zodat de kinderen niet naar boven kunnen klimmen. Misschien ook een idee voor jou?

Juul die Bennemin zegt O+

NJ, wat sneu dat Spookje af en aan zo ziekig is, hoe gaat het nu?

Lopende Sofie, knapperd *O*

MissEnergy, fijne vakantie!

Vlokje is al een tijdje erg ontevreden en slaapt slecht. Ze kan zo boos worden, dat de peuterbuien van Jewel erbij in het niets vallen. Dit weekend las ik opeens over de beruchte 17 maanden sprong en laat madam over 2 weken 17 maanden zijn. Gelukkig, het is dus een fase :+
Vlokje's nieuwste woorden: koekoek en tikkie. Lekker zinvol :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 21 oktober 2019 @ 10:10:39 #194
74056 crew  ToT
pi_189543713
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:01 schreef Nanuke het volgende:
Je kunt ook een traphekje plaatsen in de deur naar de gang als die er is. Dat hebben wij gedaan, ook door onmogelijke trap. :)
Zaten wij idd ook aan te denken! :Y
Alleen hebben we metalen deurkozijnen. Ff kijken hoe we dat dan weer kunnen oplossen.
Toch heb ik het het liefste bij de trap zelf, voor als je ff snel naar de wc moet of whatever, dat hij niet achter je rug om de trap op kruipt als je voor een plasje niet elke keer dat hek achter je dicht wil doen. :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 21 oktober 2019 @ 10:11:58 #195
74056 crew  ToT
pi_189543744
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:08 schreef Schanu het volgende:
Welkom terug van vakantie Tot, leuke foto's! Jouw trap oogt op de foto hetzelfde als die van ons, wij hebben onderaan een harmonicahekje geplaatst (op de 3e trede in verband met een bocht) zodat de kinderen niet naar boven kunnen klimmen. Misschien ook een idee voor jou?

Dank je! *O*

Ja ik zit er over te denken een houten constructie naast de trap te plaatsen en het daar dan weer aan te sluiten, maar ik weet niet hoe stevig dat wordt.
Die bocht is idd een flink probleem.
Ik zal kijken naar harmonica-hekjes! :Y
pi_189546643
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 09:55 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Ja kut, traphekje nodig!
(Een paar minuten eerder was hij binnen 30 seconden of zo bijna boven, zonder dat we het merkten! :o )

Wel lastig, door de vorm van de trap zal ik zelf wat moeten maken om hem beneden te houden.
Trapklimmen gebeurt hier al 2 maanden. Tegenwoordig vragen we of ze moe is en loopt ze zelf naar de deur en dan de trap op. Bij ons was traphekje ook lastig boven. Uiteindelijk een oprolbare gekocht (wel duur!) maar deze heeft 2 ophangsets. Oftewel kunnen we hem zowel boven als beneden klemmen. Deze kunnen ook 'schuin' worden bevestigd.

Onze dochter zit werkelijk met iedereen op het resort te flirten. Volgens mij gewoon de vrouwelijke variant van mini ToT! Vanmorgen lekker gespeeld en gezwommen en nu even tukje in de buggy.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 21 oktober 2019 @ 16:41:58 #197
74056 crew  ToT
pi_189549348
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:23 schreef MissEnergy het volgende:

[..]

Trapklimmen gebeurt hier al 2 maanden. Tegenwoordig vragen we of ze moe is en loopt ze zelf naar de deur en dan de trap op. Bij ons was traphekje ook lastig boven. Uiteindelijk een oprolbare gekocht (wel duur!) maar deze heeft 2 ophangsets. Oftewel kunnen we hem zowel boven als beneden klemmen. Deze kunnen ook 'schuin' worden bevestigd.

Onze dochter zit werkelijk met iedereen op het resort te flirten. Volgens mij gewoon de vrouwelijke variant van mini ToT! Vanmorgen lekker gespeeld en gezwommen en nu even tukje in de buggy.
Hahaha okee dan! :D
Ja ik heb vandaag ook een oprolbare besteld voor 5 tientjes. :) Die is voor beneden. Boven kan ik gewoon een standaard traphekje plaatsen.
De trap naar de zolder moet ik nog even kijken wat ik daar mee doe; beetje zelfde probleem als hier beneden, maar met bijkomend probleem; het is een open trap en in theorie zou hij zich tussen de treden door kunnen wurmen en zo naar beneden kunnen kukelen.
pi_189549392
Kijk eens wat ik vond O+


Van de meet van vorig jaar. :)

En deze is alvast voor morgen. Omdat we niet altijd onze naam tegenkomen in het openbaar. ;)
Protčge moi de mes désirs.
pi_189549685
Duman, die kwam ik pas ook tegen in mijn telefoon, wat waren ze daar nog klein hč :o ? *; En die foto van U, daar voel je je wel veilig bij ;) O+

C en ik zijn gelukkig beide weer opgeknapt, alleen hoesten we nog. Ze is weer heerlijk vrolijk en actief O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189550584
Goed bezig met foto's en rekjes. Hier even snelle dump!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:53:36 #201
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189553360
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 09:55 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Ja kut, traphekje nodig!
(Een paar minuten eerder was hij binnen 30 seconden of zo bijna boven, zonder dat we het merkten! :o )

Wel lastig, door de vorm van de trap zal ik zelf wat moeten maken om hem beneden te houden.
traphekjes.nl heeft voor alles wel een oplossing volgens mij.
Wij hebben een BabyDan flex, maar alleen boven en besloten voor beneden niets te nemen, hij moet het toch leren :D
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:15:52 #202
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_189553868
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:53 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

traphekjes.nl heeft voor alles wel een oplossing volgens mij.
Wij hebben een BabyDan flex, maar alleen boven en besloten voor beneden niets te nemen, hij moet het toch leren :D
Traplopen leert ie wel, maar bij ons is dat hekje beneden juist echt nodig. Hij klimt in een onbewaakt ogenblik (met nog een kleuter en zesjarige in huis staat constant de deur open) zo naar boven en als hij dan gaat staan of hij kijkt om, valt ie head first naar beneden. Is met mn dochter ook ooit gebeurd 🙈
pi_189553927
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:08 schreef Schanu het volgende:

NJ, wat sneu dat Spookje af en aan zo ziekig is, hoe gaat het nu?
Het lijkt weer een stukje beter te gaan! Vannacht even aankijken, "vanochtend" was het 4u. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:19:55 #204
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189553948
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:15 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Traplopen leert ie wel, maar bij ons is dat hekje beneden juist echt nodig. Hij klimt in een onbewaakt ogenblik (met nog een kleuter en zesjarige in huis staat constant de deur open) zo naar boven en als hij dan gaat staan of hij kijkt om, valt ie head first naar beneden. Is met mn dochter ook ooit gebeurd 🙈
Snap ik, soms moet je wel.
Het was ook half een garpje.

Hier loopt hij ook super snel de trap op, maar roept krijst altijd (net als ik :') ) eerst naar grote zus omdat hij dan wil spelen en ben ik er snel bij.
pi_189558076
ToT, wel gaaf dat -ie het kan, toch? *O* Die snoet erbij ook _O_

U.ras O+ Wat een dotje toch!

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 22-10-2019 06:42:51 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_189558084
Weer een matige DFD, maar jullie doen het er maar mee :+

BusGünther:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het eerst in weken de buggy weer eens van stal gehaald, we gingen in het stikdonker een paar kilometer wandelen in het bos, dus was wel even handig. :)

Ook handig: afgelopen winter had -ie een wat te grote winterjas en die past -ie blijkbaar nu nog steeds ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_189558101
Nog even over traplopen: Günther gaat al maanden zonder toezicht de trappen op en af (sinds een tijdje neerwaarts ook rechtop met zijn hand aan de leuning) maar de afgelopen dagen zag ik een paar keer dat -ie traplopen met z'n ogen dicht oefent. :X :X #hartverzakking
Let me see you stripped down to the bone
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 22 oktober 2019 @ 05:40:26 #208
74056 crew  ToT
pi_189558158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 05:18 schreef minilot het volgende:
ToT, wel gaaf dat -ie het kan, toch? *O* Die snoet erbij ook _O_

U.r.a.s. O+ Wat een dotje toch!
Hahaha, sowieso! :D Ik was ook best een beetje trots! :P
Ik wil het sowieso ook met hem oefenen, maar wil toch ook zo'n hekje daar hebben voor als ik er niet bij sta! :P

[ Bericht 0% gewijzigd door ToT op 22-10-2019 06:43:46 ]
pi_189558535
Leuk TOT dat hij het ineens doet. :D Wij hebben beneden in het aluminium kozijn toch een hekje geplaatst. Was best een moeilijke plek ja.

Mini ik zie hier ook regelmatig met ogen dicht lopen maar nooit op de trap. Hij weet met ogen open al zo vaak ergens tegenaan te lopen maar met ogen dicht gaat het verrassend goed.

Banaan wil eindelijk weer wat beter zelf traplopen. Als hij merkt dat er niemand bij staat dan gaat hij als een speer.

Fijn NJ en Rena dat het beter gaat. :)
Ik heb zelf helaas al een paar dagen een flinke verkoudheid te pakken. Banaan heeft gelukkig nergens last van.

Gisteren kreeg hij voor het eerst een loopfietsje met twee wielen. Ik was bang voor vallen maar het was vooral frustratie als het niet ging zoals gewenst.
Na een hele tijd buiten op dat ding, klapte hij uiteindelijk juist binnen over zijn houten vierwieler. :X

Mijn man en ik gingen vrijdag uit eten want twee jaar getrouwd. O+ Banaan mee stoorde gelukkig niet die heeft zich netjes gedragen. En ergens voelt het ook heel normaal dat hij mee is, hij was er twee jaar geleden ook bij. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door PKM op 22-10-2019 08:48:09 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189558735
Ah PKM dat ziet er gezellig uit! En gefeliciteerd nog.
Grote Gunther!

Wij hebben geen traphekjes, naar de trap is een tussendeur en die is altijd dicht en als we die vergeten dicht te doen, zouden we dat vast ook bij een traphekje hebben.
Boven zou alleen een harmonicahekje kunnen. We hadden die in ons vorige huis ook, van de Ikea, maar die zijn teruggeroepen....

En als DFD Juul op de schommel afgelopen zaterdag. Dat vindt ze heerlijk, ze zegt dan de hele tijd 'wieeeeejjjjjj'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 22-10-2019 08:25:11 ]
pi_189558815
Goede start van de DFD

Jaloers op de schommel bij @exode Kunnen die hier nergens vinden. :9 Gefeliciteerd @Pannenkoekenmix met de trouwdag! @minilot Traplopen met ogen dicht.. Pff. Leuke nieuwe feature!

Hebben hier de driftkikker van stal gehaald. Als er iets niet gaat zoals ze wil dan wordt ze een partij driftig. :o Is dit een fase, of is dit ons kind? :+
pi_189558969
Gefeliciteerd met jullie trouwdag PKM! Wat leuk dat Banaan gezellig mee was, voor relaxt uit eten gaan is onze dolle dreumes helaas nog niet echt geschikt -O-

Juul op de schommel O+ Ze wordt lang of lijkt dat maar zo?

NJ, die driftbuien kunnen blijvend zijn maar ook een fase, je moet het maar afwachten :P

Ik werk deze week de donderdag, maar ik breng C straks toch naar mijn schoonmoeder en ga dan wat leuks met mezelf doen. Loedermoeder van het jaar _O- Ik weet nog niet wat, maar ik gok even lekker op mijn gemak de stad in, of naar de bios of zo *O* Mijn poezenmoedertje O+ ;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189559505
Aaaaah rena, wat een schatje!

Juul is inderdaad wat lang, ze zit boven de curve met lengte, tenminste bij 14 maanden was dat zo (ze is nu bijna 16 maanden). Haar broer heeft dat ook, die is grooooot. Alles ook, grote voeten, grote handen, lang etc. Juul heeft dat dan weer niet, die heeft kleine handjes en voetjes.

We gaan er dus vanuit dat we een mega donor hadden _O- Voordat mijn vrouw zwanger was van B, droomde een vriendin dat wij een zoon zouden krijgen die er als volwassen kerel uit zou zien als een grote Viking. Vooralsnog lijkt die droom uit te komen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:12:35 #214
74056 crew  ToT
pi_189562508
_O- Traplopen is nu echt een spel voor hem geworden! :D Ik hobbel er elke keer maar achteraan om hem op te vangen indien nodig.
1x was het ook echt nodig, want meneertje besloot ineens te gaan zitten waar geen trede meer was! _O-
:') En waarom wil hij steeds in de binnenbocht klimmen, waar de treden zo smal zijn? :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:13:28 #215
74056 crew  ToT
pi_189562516
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:32 schreef exode het volgende:

We gaan er dus vanuit dat we een mega donor hadden _O- Voordat mijn vrouw zwanger was van B, droomde een vriendin dat wij een zoon zouden krijgen die er als volwassen kerel uit zou zien als een grote Viking. Vooralsnog lijkt die droom uit te komen.
Ik had van mini-ToT al een photoshopje gemaakt dat hij het lichaam van The Mountain (Game Of Thrones) had! :P
pi_189563147
Zijn jullie zelf ook lang, Exode? Of zullen de kinderen straks boven jullie uitkomen? :D

Rena, wat lief! Wat een vrolijkerd, zo! Geniet van je vrije dag, heerlijk toch :)
pi_189563312
OT, we zijn allebei 1.72 dus we gaan er vanuit dat B sowieso boven ons uit gaat komen. Vast al op zijn 16e ofzo....
Wij kunnen wel een grote, sterke vent gebruiken in huis ;) :D
pi_189564012


[ Bericht 100% gewijzigd door Vrolijk-Kerst-Veest op 22-10-2019 15:24:21 ]
pi_189564055
Verwijderd op verzoek. ;)

[ Bericht 71% gewijzigd door arvensis op 22-10-2019 15:34:50 ]
Protčge moi de mes désirs.
pi_189564512
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 14:54 schreef Vrolijk-Kerst-Veest het volgende:
Foutje :P
pi_189565037
O+ voor alle mooie dreumesen die ik voorbij zag komen O+
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:11:08 #222
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189565181
quote:
Ah nee, ik las hem en dacht 'dit moet ik effe opschrijven'. En nu weet ik toch niet meer wat er stond -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:15:31 #223
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_189568591
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:22 schreef MissEnergy het volgende:
Goed bezig met foto's en rekjes. Hier even snelle dump!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Awww.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_189574029
Op de valreep van DFD... meld ik mij zonder foto!

Komende nacht zijn wij kindloos, avondje voor ons zelf en Spookje spookt bij opa en oma. O+
Zien hoe vaak we wakker gaan worden van het missen van geluid. :9
pi_189575502
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:12 schreef ToT het volgende:
_O- Traplopen is nu echt een spel voor hem geworden! :D Ik hobbel er elke keer maar achteraan om hem op te vangen indien nodig.
1x was het ook echt nodig, want meneertje besloot ineens te gaan zitten waar geen trede meer was! _O-
:') En waarom wil hij steeds in de binnenbocht klimmen, waar de treden zo smal zijn? :')
Dat gebeurt hier ook bij voorkeur!

@rena,leuk op pad met dikkie dik! Hier lijkt er een grotere fascinatie voor broembroem (auto etc) dan voor knuffels. Wat wil je ook met twee techneuten als ouders.

Madame is vrij gemiddeld qua afmetingen volgens cb. 14 november gaan we weer incl. Bmr-prik.

Vakantie is heerlijk, onze grote charmeur. Werkelijk met iedereen aan het flirten. Ze komt aardig bont en blauw terug van het spelen. Gister had ze de ballenbak en de glijbaan voor zichzelf. Slapen is overdag wel een uitdaging... Nachten naast ons gaan prima! Ik heb in tijden niet zoveel geslapen per nacht (we liggen er door haar vroeg in) De dagen vliegen hier om, zaterdag vliegen we al weer terug :(
pi_189575683
We gaan zo naar de Efteling! :)
Met dreumesje en zoon van 6. Iemand nog tips? Want dit is onze eerste keer daar als gezin en mijn man ziet alleen maar beren op de weg. Hij denkt al gauw dat het met een dreumes van bijna 2 vooral een hoop gedoe is en Z. bijna nergens in kan.
Maar dat is toch niet zo?
pi_189575740
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:36 schreef vencodark het volgende:
We gaan zo naar de Efteling! :)
Met dreumesje en zoon van 6. Iemand nog tips? Want dit is onze eerste keer daar als gezin en mijn man ziet alleen maar beren op de weg. Hij denkt al gauw dat het met een dreumes van bijna 2 vooral een hoop gedoe is en Z. bijna nergens in kan.
Maar dat is toch niet zo?
Wij zijn toevallig gisteren geweest en hebben ons goed vermaakt! De Efteling is uiteraard sowieso heel goed ingespeeld op kleine kinderen, dus overal kinderstoelen en verschoonplekken. De meeste rustige attracties kunnen ze goed in, Welpje zat gisteren voor me op een paard in de carrousel en is in de draagzak mee geweest in Carnaval Festival en Fata Morgana. De Tufferbaan en Droomvlucht zijn ook goed geschikt voor deze leeftijd. En het Sprookjesbos vond hij natuurlijk ook prachtig O+

Wat voor beren ziet je man op de weg? Misschien kan ik nog wat specifieke zorgen wegnemen.
pi_189576136
pff, zijn er nog meer 18 maand dreumes moeders die hun dreumesen achter het behang willen plakken? Man, O is sinds een aantal dagen niet te genieten. Huilt alleen maar, wil niet knuffelen, niet eten, niet slapen, niets niets niets. Vannacht is hij wel 10x wakker geworden, krijsend. Ik hoop dat het maar een korte fase is....

belate DFD: leesuurtje:
pi_189576569
Jagar, bij 18 maanden zit toch de verlatingsangst High zeg maar? Wellicht is dat het....
Maar jeetje wat vervelend zeg, we hebben hier nog wat behang over.

Wij wilden vandaag naar het bos maar het regent hier behoorlijk. Het compromis is Lego :D Vrouw en B zijn een stad aan het bouwen in de speelkamer, Juul gaat los met Duplo (en ik zoek de meivakantie naar Legoland uit :7 )

Juul zit in haar pittige fase, of is ze gewoon pittig? B mag echt niets van haar. Is best sneu want B wilt zo graag van alles MET Juul. Hij mag nergens aan zitten, niet meespelen etc. Ze gaat echt heel hard krijsen als hij toch mee wilt spelen.
Dan merken we steeds weer dat B een goedzak is en Juul een diva :Y)

En mijn vrouw gaat vandaag de tv en soundbar ophangen aan de muur, het is wachten tot Juul met soundbar en al achteraf kukelt namelijk (en de tv kast is ook de plek waar haar Lego kerstdorp komt te staan, best onhandig met een tv op dezelfde kast)
pi_189576609
Ik heb nog wel een rolletje behang over, heb jij nog wat lijm over?
Hier ook tig keer wakker wel snel weer in slaap maar ik mag er wel elke keer heen. Man vond het een paar nachten geleden nodig om L uit bed te tillen terwijl er niets aan de hand was en toen begon het gedonder dus ik denk geen fase maar gewoon iets waar we (alweer...) doorheen moeten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Elleska op 23-10-2019 16:03:04 ]
pi_189581079
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:59 schreef NicolasJoy het volgende:
Op de valreep van DFD... meld ik mij zonder foto!

Komende nacht zijn wij kindloos, avondje voor ons zelf en Spookje spookt bij opa en oma. O+
Zien hoe vaak we wakker gaan worden van het missen van geluid. :9
En hoe is het gegaan?


@MissEnergy , hier ook een kind met meerdere kanten wat dat betreft hoor, als er een vrachtwagen voorbij komt als ze in de wandelwagen zit wordt ze helemaal wild :+ Wat fijn dat jullie zo’n lekkere vakantie hebben, heb even gemist waar jullie heen zijn maar het klinkt goed :Y

Venco veel plezier vandaag, wat treffen jullie het met het weer zeg *O*

Jagar, klinkt als een sprong of tandenleed? Heel pittig inderdaad, sterkte :{ :* Wat een leuke foto, en hangt die hangmat onder de tafel of zie ik dat verkeerd?

Exode, arme B idd, meisjes kunnen al echt krengetjes zijn, zelfs op deze leeftijd :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 23 oktober 2019 @ 14:53:11 #232
342418 VKV
Plausibel
pi_189581128
quote:
Stond hier een hint? :o :o :o
Ik moet echt vaker forummen haha

Vanavond op kraamvisite bij een baby van een week of 3. Zou ik met rammelende eierstokken thuiskomen? Vooralsnog iig geen last van.

Verlate BFD (BFW dus):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189581203
De Efteling en dreumessen, dat combineert inderdaad prima, maar wellicht ben ik bevooroordeeld als liefhebber :) Venco, veel plezier en laat je weten hoe het ging? O+

Jagar, sterkte daar! Bijna niet voor te stellen, je uk ziet er zo lief uit! *;

Zo, inmiddels terug van een hele ochtend in de grote kinderboerderij vann het Kralingse Bos met één mijner exen en haar zoontje van drieënhalf. *O* Günther vond het helemaal fantastisch! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_189581215
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:50 schreef rena het volgende:
meisjes kunnen al echt krengetjes zijn, zelfs op deze leeftijd :o
Jongetjes net zo goed!
Let me see you stripped down to the bone
pi_189581250
VKV, wat een heerlijk plaatje O+ en een leuke loopfiets!

Mini, heerlijk weer voor de kinderboerderij! Wij hebben lekker 1,5 uur gewandeld vanmorgen, echt genieten met mijn brabbelkoningin, ze is weer heerlijk vrolijk en blij ondanks dat ze nog flink hoest.

Wij gaan trouwens binnenkort hier heen, ik wilde al lang eens wat cultureels gaan doen met C en kwam nu dit tegen bij het Nijntjemuseum; https://nijntjemuseum.nl/(...)6649833d14-355855581 Ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189581272
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Jongetjes net zo goed!
Oh dat zeker hoor, maar als ik C vergelijk met mijn neefjes toen die die leeftijd hadden, is het wel een ander soort krengerigheid :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189581787
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:18 schreef Jagärtrut het volgende:
pff, zijn er nog meer 18 maand dreumes moeders die hun dreumesen achter het behang willen plakken? Man, O is sinds een aantal dagen niet te genieten. Huilt alleen maar, wil niet knuffelen, niet eten, niet slapen, niets niets niets. Vannacht is hij wel 10x wakker geworden, krijsend. Ik hoop dat het maar een korte fase is....

belate DFD: leesuurtje:
[ afbeelding ]
Ja, precies dit. 19 maanden inmiddels, maar zo’n rotkindje atm. :P

Nog zo iets: we hebben nu twee lessen peutermuziek gehad, maar hij vindt het helemaal niks. Wil niet zingen en dansen, pakt speeltjes af van kindjes en ouders, gaat voor het raam staan om naar de langsvarende boten te kijken ipv te dansen. En alle andere kinderen gaan er dan naast staan. :')

Zo cliché, maar zo is hij helemaal niet. Hij houdt juist van zingen en dansen en speelt goed met andere kinderen.

De groep bestaat verder uit allemaal meisjes die super rustig zijn en mee dansen. Zou dat het contrast versterken? :')
Voelde me echt opgelaten de vorige keer, de andere moeders gaven aan dat het normaal is en een andere moeder gaf aan dat haar zoon het ook helemaal niks vond. Ik voelde me alleen maar een slechte moeder die haar zoon niet kan opvoeden. :')
Protčge moi de mes désirs.
pi_189582333
Jagar hopelijk is het snel weer voorbij. Heb je al paracetamol gegeven?

Duman met dreumesdans gaat het bij ons ook wisselend. Hij begint als we in een kring zitten al rond te rennen zodra de muziek aan gaat, onderwijl doet hij dan een beetje mee. Of hij gaat naar de speaker of boksballen kijken met een sliert andere kinderen achter hem aan. En als we allemaal rond dansen dan wil hij opgetild worden.
Ik vind het allemaal redelijk normaal voor een dreumes. De andere mama's vinden het wel grappig, die weten precies wat er komen gaat. En Banaan gaat bijvoorbeeld de kring rond om te wijzen "mama" bij andere moeders. O+

Dat je dan "niet kunt opvoeden" is grote onzin. Opvoeden is niet iets dat van de ene op de andere dag klaar is, daar ben je nog jaaaaren elke dag mee bezig. :*

Efteling, leuk. O+ Ik probeer moed te verzamelen om het binnenkort ook te doen. De dut is thuis nou ook nog maar anderhalf uur, zo durf ik het misschien wel aan om hem eens in de wagen te laten slapen. :)

Ik ben nog steeds verkouden. Gelukkig heeft mijn man vakantie en kon ik voor de zoveelste keer vandaag weer lekker onder een dekentje kruipen. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189582804
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ja, precies dit. 19 maanden inmiddels, maar zo’n rotkindje atm. :P

Nog zo iets: we hebben nu twee lessen peutermuziek gehad, maar hij vindt het helemaal niks. Wil niet zingen en dansen, pakt speeltjes af van kindjes en ouders, gaat voor het raam staan om naar de langsvarende boten te kijken ipv te dansen. En alle andere kinderen gaan er dan naast staan. :')

Zo cliché, maar zo is hij helemaal niet. Hij houdt juist van zingen en dansen en speelt goed met andere kinderen.

De groep bestaat verder uit allemaal meisjes die super rustig zijn en mee dansen. Zou dat het contrast versterken? :')
Voelde me echt opgelaten de vorige keer, de andere moeders gaven aan dat het normaal is en een andere moeder gaf aan dat haar zoon het ook helemaal niks vond. Ik voelde me alleen maar een slechte moeder die haar zoon niet kan opvoeden. :')
Dat maakt jou echt geen slechte moeder.
Komt me wel bekend voor van de voorleesochtenden in de bieb. Mijn zoontje degene die pogingen doet om de boeken uit de kast te gooien of de kabels uit de computer te trekken. klimt overal bovenop en 101 andere dingen. In het begin ook speeltjes en vooral eten van anderen afpakken maar dat wordt gelukkig al minder.

Laatst was ik bij iets wat samen zat met een consultatiebureau en daar mochten geen kinderwagens naar binnen. Het was rustig en er was meer dan genoeg plek maar het mocht echt niet van de CBdame die aan de andere kant van de ruimte zat. L heeft even goed laten zien op welke punten de ruimte onveilig is en we werden ongeveer weggekeken. Blijkbaar hoeft een CB geen kabels weg te werken, stopcontacten af te schermen, koordjes van lamellen vastzetten, enzovoort. Duurde ook allemaal veel langer doordat ik hem constant overal weer bij weg moest halen. Ben heel blij dat dat niet onze CB is.
pi_189583072
Fijn om dit zo te lezen van jullie. Ik weet dat ik natuurlijk geen slechte moeder ben, maar zo voelt dat op dat moment wel. :@ Maar de andere ouders waren heel lief met U. en waren gelukkig ook meedenkend.

Dat optillen herken ik ook. Ik denk dat ‘ie dat doet omdat ik er bij ben. Maar goed. Volgende week gaan we weer, misschien is het een kwestie van wennen. Of misschien moet ik wat anders zoeken voor hem. :+

(Dit was ook een poging van mij om in contact te komen met andere moeders van kindjes van U. z’n leeftijd. Mijn vriendenkring is allemaal nog lang niet zo ver. ;( )
Protčge moi de mes désirs.
pi_189583094
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:45 schreef Elleska het volgende:

[..]

Laatst was ik bij iets wat samen zat met een consultatiebureau en daar mochten geen kinderwagens naar binnen. Het was rustig en er was meer dan genoeg plek maar het mocht echt niet van de CBdame die aan de andere kant van de ruimte zat. L heeft even goed laten zien op welke punten de ruimte onveilig is en we werden ongeveer weggekeken. Blijkbaar hoeft een CB geen kabels weg te werken, stopcontacten af te schermen, koordjes van lamellen vastzetten, enzovoort. Duurde ook allemaal veel langer doordat ik hem constant overal weer bij weg moest halen. Ben heel blij dat dat niet onze CB is.
Jeejtje, op een cb? Je zou zeggen dat zij ook moeten voldoen aan kindveilige eisen, zoals een kdv dat ook moet? Fijn dat het niet jullie eigen cb is!
Protčge moi de mes désirs.
pi_189585311
Ik ga inderdaad ook naar dat soort dingen voor de contacten. Het ene bevalt beter dan het andere. Misschien is dreumesdansen niet jullie ding. kan ook aan de locatie liggen. De ochtenden in de ene bieb gaan bij ons beter dan de andere terwijl het door dezelfde mensen wordt georganiseerd en we ook veel dezelfde ouders en kinderen zien.

Binnenkort gaan we weer eens zwemmen. Ben benieuwd of de groep van 1,5 tot 3 jaar bevalt.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:00 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Jeejtje, op een cb? Je zou zeggen dat zij ook moeten voldoen aan kindveilige eisen, zoals een kdv dat ook moet? Fijn dat het niet jullie eigen cb is!
Ja dat was zegmaar de weeg/meet en wachtruimte van het CB welke tegelijk ook voor andere doeleinden wordt gebruikt.
Ik zou ook verwachten dat het CB het goede voorbeeld geeft, onze eigen CB kan het wat betreft losse kabels ook we wat beter maar kinderen van alle leeftijden kunnen daar gewoon veilig spelen.
En ik verwacht van een CB ook wat meer inlevingsvermogen en hulp. Dat ik na mijn uitleg nog steeds niet met een kinderwagen naar binnen mocht was al geen goed begin. De rest ging al niet veel beter. Op het einde had L zijn vingers tussen de deur en het enige wat de dame kon was stug naar de computer kijken.
Ik voelde me op dat moment echt een waardeloze moeder maar achteraf gezien was het vooral een waardeloze CB.
pi_189586670
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ja, precies dit. 19 maanden inmiddels, maar zo’n rotkindje atm. :P

Nog zo iets: we hebben nu twee lessen peutermuziek gehad, maar hij vindt het helemaal niks. Wil niet zingen en dansen, pakt speeltjes af van kindjes en ouders, gaat voor het raam staan om naar de langsvarende boten te kijken ipv te dansen. En alle andere kinderen gaan er dan naast staan. :')

Zo cliché, maar zo is hij helemaal niet. Hij houdt juist van zingen en dansen en speelt goed met andere kinderen.

De groep bestaat verder uit allemaal meisjes die super rustig zijn en mee dansen. Zou dat het contrast versterken? :')
Voelde me echt opgelaten de vorige keer, de andere moeders gaven aan dat het normaal is en een andere moeder gaf aan dat haar zoon het ook helemaal niks vond. Ik voelde me alleen maar een slechte moeder die haar zoon niet kan opvoeden. :')
Casper zit op dreumesdans. Er is 1 kind waar de deur voor gebarricadeerd moet worden, er is 1 kind wat de sleutel van het haakje trekt naast de deur, er is 1 kind wat niet in de kring kan blijven zitten en er is 1 kind wat het klimrek niet kan weerstaan. Dat is die van mij :')
pi_189586710
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 19:53 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Casper zit op dreumesdans. Er is 1 kind waar de deur voor gebarricadeerd moet worden, er is 1 kind wat de sleutel van het haakje trekt naast de deur, er is 1 kind wat niet in de kring kan blijven zitten en er is 1 kind wat het klimrek niet kan weerstaan. Dat is die van mij :')
_O- O+ :*
Protčge moi de mes désirs.
pi_189593197
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 19:53 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Casper zit op dreumesdans. Er is 1 kind waar de deur voor gebarricadeerd moet worden, er is 1 kind wat de sleutel van het haakje trekt naast de deur, er is 1 kind wat niet in de kring kan blijven zitten en er is 1 kind wat het klimrek niet kan weerstaan. Dat is die van mij :')
Zo’n zoon heb ik ook precies.
Bij de Peutergym was hij het jongetje dat er altijd vandoor ging, er doorheen kletst, als eerste in de rij wilt staan en het meest struikelt. O+ Ik hou van zijn enthousiasme en zijn impulsieve karakter (vooral niet denken, gewoon doen) maar je wordt er doodmoe van. :P
  donderdag 24 oktober 2019 @ 07:27:51 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189593288
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 05:22 schreef minilot het volgende:
Weer een matige DFD, maar jullie doen het er maar mee :+

BusGünther:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het eerst in weken de buggy weer eens van stal gehaald, we gingen in het stikdonker een paar kilometer wandelen in het bos, dus was wel even handig. :)

Ook handig: afgelopen winter had -ie een wat te grote winterjas en die past -ie blijkbaar nu nog steeds ^O^
Precies de ogen van J zo zeg!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189593323
En ik was altijd zo jaloers op dreumessen, die lekker enthousiast waren en de wereld durfde te ontdekken. Mijn jongens deden geen stap zonder mij en zeiden geen woord.

Maar ik heb goede hoop voor Li, ze “rent” alle kanten op, kletst tegen iedereen en heeft een grote lach op haar gezicht. Ik was haar gisteren al kwijt in de supermarkt (ok, 5 sec, maar toch).. en ze is pas 13 maanden _O-

Slecht cb zeg Elleska! Eigenlijk zou je ergens een klacht moeten indienen..

En sorry, verder terug heb ik wel gelezen, maar dan ben ik zo spuit 11. Maar ik lees nog trouw mee.. heb alleen niet zoveel te melden :)
pi_189594138
Even mijn Efteling verslag. In een spoiler want lang verhaal. :') -O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door vencodark op 24-10-2019 10:28:33 ]
pi_189594741
Oh venco, ik zou het jezelf niet te zwaar aanrekenen hoor, maar ik kan mezelf goed voorstellen dat je baalt -O- Het klinkt ook alsof je man het plezier van zijn gezin niet voorop kan stellen, en met excuses achteraf zou ik ook niks kunnen :N En wat betreft de attracties; Z is nu toch nog zo klein dat ze het waarschijnlijk niet beseft wat ze gemist heeft, maar dat lijkt me best lastig soms met 2 kleintjes in verschillende leeftijden, dat je ze niet altijd dezelfde aandacht of vermaak kunt bieden, je bent ook maar een mens! Maar wat ontzettend jammer dat je er nu met zo’n gevoel op terugkijkt -O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189594903
Och Vencootje toch! :Als je voor een tweede poging wilt: Günther en ik zijn elke paar weken wel een keer in de Efteling en we garanderen je een relaxte dag! :*
En geen zorgen over te weinig met de kleinste gedaan joh: die hebben echt geen benul van gemiste attracties en zo'n pretpark an sich is om in rond te hobbelen al vermaak genoeg. Echt niet druk over maken!
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:07:31 #251
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189594991
Die vent van jou :') , komt daar niet vooral de onzekerheid van? zou dit gevoel er ook zijn dat als alles gewoon chill & gezellig was geweest? Van te voren verkondigen dat je nergens in gaat is echt stom, volgende keer gewoon iemand anders vinden die wel gezellig is :{w zonde van de entree.

En je kleinste is nog te klein joh om dat te beseffen, je doet jezelf echt te kort. Je doet harstikke je best van wat ik hier lees. Zwemmen, Efteling (daargelaten de keren dat je boven bleef omdat je kleinste jengelig was om je man te ontlasten).

Ik denk ook na over een abo, woon op 20 minuten auto afstand, maar of ik dan ook echt vaak ga ....
Volgens mij heb je het er zo uit toch?
pi_189595009
Oooh rena, Nijntje museum is zo leuk! Wij gaan binnenkort ook. B vond het altijd geweldig.
Wellicht gaan we tijdens de onderwijsstaking maar dan is het overal juist druk vrees ik.

Oh Venco, een dikke, virtuele knuffel voor jou!
pi_189595010
Verstandelijk weet ik ook wel dat Z. echt niets daarvan beseft. Het is meer voor mezelf dat ik eigenlijk ook meer Z. bij dingen had willen betrekken.
Dat voelt als een verloren kans.

En bedankt mini! Dat is een lief voorstel. Zal eraan denken, zeker. Wie weet durf ik dat wel. ;)
Ik overweeg dus een abonnement te nemen voor A en mij. Ieder ander die mee wilt, kan dan gewoon een kaartje kopen. Dan kan ik gaan wanneer ik wil.
Na 4 keer heb je dat er geloof ik wel uit. En dan leer ik het park beter kennen dus loop je wat gerichter naar dingen toe.
Het is van ons vandaan zo’n 1:10 uur rijden dus best te doen.
Zaterdag of zondagen is dan altijd een optie.
pi_189595085
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:07 schreef SacreCoeur het volgende:
Die vent van jou :') , komt daar niet vooral de onzekerheid van? zou dit gevoel er ook zijn dat als alles gewoon chill & gezellig was geweest? Van te voren verkondigen dat je nergens in gaat is echt stom, volgende keer gewoon iemand anders vinden die wel gezellig is :{w zonde van de entree.

En je kleinste is nog te klein joh om dat te beseffen, je doet jezelf echt te kort. Je doet harstikke je best van wat ik hier lees. Zwemmen, Efteling (daargelaten de keren dat je boven bleef omdat je kleinste jengelig was om je man te ontlasten).

Ik denk ook na over een abo, woon op 20 minuten auto afstand, maar of ik dan ook echt vaak ga ....
Volgens mij heb je het er zo uit toch?
Nee, ik ben alleen veel relaxter en als ik stress heb door dit soort omstandigheden, dan ben ik best wel besluiteloos en maak ik ook ondoordachte besluiten. Ik neem geen pauze om even rustig te reflecteren.
Daar geraak ik ook niet goed uit.
Oh en wat bedoel je met boven blijven? Mijn man heeft alle keren met Z. gewacht toen ik met A. de attracties in ging.
Hij was dus meer oppas dan echt deelnemer aan de gezelligheid. }:|

Ik probeer het echt maar het voelt gauw als te weinig. Zeker als ik sommige verhalen van jullie hier lees. :@
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:39:37 #255
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189595456
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:13 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nee, ik ben alleen veel relaxter en als ik stress heb door dit soort omstandigheden, dan ben ik best wel besluiteloos en maak ik ook ondoordachte besluiten. Ik neem geen pauze om even rustig te reflecteren.
Daar geraak ik ook niet goed uit.
Oh en wat bedoel je met boven blijven? Mijn man heeft alle keren met Z. gewacht toen ik met A. de attracties in ging.
Hij was dus meer oppas dan echt deelnemer aan de gezelligheid. }:|

Ik probeer het echt maar het voelt gauw als te weinig. Zeker als ik sommige verhalen van jullie hier lees. :@
Meen te herrineren dat toen ze kleiner was jij in de slaapkamer zat? omdat hij liep te mokken niet rustig te kunnen gamen. Of ik ben in de war met iemand anders, in dat geval excuus :D
pi_189595519
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:39 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Meen te herrineren dat toen ze kleiner was jij in de slaapkamer zat? omdat hij liep te mokken niet rustig te kunnen gamen. Of ik ben in de war met iemand anders, in dat geval excuus :D
Ohja! Nee, dat had geloof ik niets met gamen te maken. Dat zou wel zot zijn.
Man kwam uit de nachtdienst en sliep beneden op de bank. Z. was nog een kleine baby en ik ben toen boven met haar gebleven. :P
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:44:56 #257
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189595562
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:42 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ohja! Nee, dat had geloof ik niets met gamen te maken. Dat zou wel zot zijn.
Man kwam uit de nachtdienst en sliep beneden op de bank. Z. was nog een kleine baby en ik ben toen boven met haar gebleven. :P
Ik haal dingen door elkaar dan :D
Er was echt iemand waar dat zo bij is (of was), dus nu vraag ik me af wie.
pi_189595631
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:44 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik haal dingen door elkaar dan :D
Er was echt iemand waar dat zo bij is (of was), dus nu vraag ik me af wie.
Ik denk dat ik dat weet. Dezelfde persoon die nogal commentaar kreeg van haar schoonfamilie over de bv. Ze is opnieuw zwanger, dacht ik.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:51:20 #259
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189595680
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dat weet. Dezelfde persoon die nogal commentaar kreeg van haar schoonfamilie over de bv. Ze is opnieuw zwanger, dacht ik.
Oh jaaaa, nou sorry voor mijn opmerking :D
pi_189595701
Venco, je komt op mij over als een topmoeder. Zo liefdevol.
pi_189595911
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:51 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Oh jaaaa, nou sorry voor mijn opmerking :D
No problemo! :P
pi_189595942
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:52 schreef exode het volgende:
Venco, je komt op mij over als een topmoeder. Zo liefdevol.
Dankjewel. :@ Ik ben gewoon heel klunzig en sukkelig met dit soort dingen.
pi_189596127
Venco, je komt op mij over al een enorme lieve, zorgzame moeder. Je hebt oog voor alles en iedereen. Maar het valt me ook op uit jouw tekst hoe streng en hard je voor jezelf bent. Ik schrik er zelfs een beetje van. Je mag best wat liever voor jezelf zijn. Je hebt het goed gedaan, oog gehad voor je kinderen. Zij hebben een topdag gehad, zowel Z als A. Vergeet niet dat jij er ook nog bent. Jij, Venco. Niet mama, niet vrouw, maar JIJ. Dus ipv druk te maken over je kinderen (die hebben het ongetwijfeld fantastisch gehad!) en je man, wat vind jij leuk om te doen en waar geniet jij van? :)

Jammer dat je man niet de juiste instelling kon vinden. Hij is een volwassene en hij moet dat zelf regelen, zelf zijn mindset omzetten. Maar ik snap al te goed dat zijn gemoedstoestand ook invloed heeft op jouw gemoedstoestand. Hebben jullie het er nadien ook nog over gehad? Behalve zijn excuses? Bijv over wat voor invloed het had op jou en op de kinderen?
pi_189596344
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:18 schreef Peacefulll het volgende:
Venco, je komt op mij over al een enorme lieve, zorgzame moeder. Je hebt oog voor alles en iedereen. Maar het valt me ook op uit jouw tekst hoe streng en hard je voor jezelf bent. Ik schrik er zelfs een beetje van. Je mag best wat liever voor jezelf zijn. Je hebt het goed gedaan, oog gehad voor je kinderen. Zij hebben een topdag gehad, zowel Z als A. Vergeet niet dat jij er ook nog bent. Jij, Venco. Niet mama, niet vrouw, maar JIJ. Dus ipv druk te maken over je kinderen (die hebben het ongetwijfeld fantastisch gehad!) en je man, wat vind jij leuk om te doen en waar geniet jij van? :)

Jammer dat je man niet de juiste instelling kon vinden. Hij is een volwassene en hij moet dat zelf regelen, zelf zijn mindset omzetten. Maar ik snap al te goed dat zijn gemoedstoestand ook invloed heeft op jouw gemoedstoestand. Hebben jullie het er nadien ook nog over gehad? Behalve zijn excuses? Bijv over wat voor invloed het had op jou en op de kinderen?
Dankje. Ik heb soms oog voor teveel andere dingen die eigenlijk minder belangrijk zijn. Druk maken om wat ánderen doen bijv. of wat anderen vinden. Irritant.

We hebben het er zeker nog over gehad. Toen gewoon rustig en dan spreken we wel af om zondag iets anders leuk met de kinderen te doen.
Man wilt zich dan ook echt verbeteren maar dat is dus achteraf. Dus wellicht leren we hier ook weer van. Hij ook, hoe we als gezin dingen moeten kunnen doen.
Ik weet niet. Het is ingewikkeld misschien ook voor hem. Hij heeft echt geen kwade zin maar kan zooo moeilijk doen en ziet veel werken bijv. als inzet voor het gezin. Of leuke, mooie dingen voor ons kunnen kopen. En dat waardeer ik maar ik vind een fijne aanwezigheid ook belangrijk.
Ik kom ook maar uit een gewoon gezin waar we gewone, leuke dagjes hadden. Ik hoef geen luxe op die manier.

En ik geniet van ontspannen contacten. Met kinderen, zonder. Whatever. :P

Nou ja, genoeg over man, denk ik. Anders wordt het zo’n analyse verhaal. :P
pi_189597787
Venco in die tijd dat je man met Z. was gingen ze dan wel wat leuks doen of werd het letterlijk wachten tot jullie terug waren?

Als je man nergens in wou en jij dus steeds met A. in de attracties ging, dan was het aan je man om te zorgen dat Z. ook leuke dingen kon doen.

Wel leuk dat je gegaan bent en als je vaker wilt gaan zou ik zeker aan abonnement nemen. Ik heb ook vaak gedacht na afloop dat ik veel gemist heb en met twee kinderen lijkt me dat al helemaal zo. Met abonnement hoeft het ook niet allemaal op een dag. :)

Dat rotgevoel door de dag heen herken ik ook. Soms lukt het me om zoiets te doorbreken door even wat meer tijd voor mezelf te nemen op het toilet. Krijgt mijn man daarna voor zijn voeten hoe ik het wil en daarna gaat het veel beter.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189597843
quote:
3s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 14:30 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Venco in die tijd dat je man met Z. was gingen ze dan wel wat leuks doen of werd het letterlijk wachten tot jullie terug waren?

Als je man nergens in wou en jij dus steeds met A. in de attracties ging, dan was het aan je man om te zorgen dat Z. ook leuke dingen kon doen.

Wel leuk dat je gegaan bent en als je vaker wilt gaan zou ik zeker aan abonnement nemen. Ik heb ook vaak gedacht na afloop dat ik veel gemist heb en met twee kinderen lijkt me dat al helemaal zo. Met abonnement hoeft het ook niet allemaal op een dag. :)

Dat rotgevoel door de dag heen herken ik ook. Soms lukt het me om zoiets te doorbreken door even wat meer tijd voor mezelf te nemen op het toilet. Krijgt mijn man daarna voor zijn voeten hoe ik het wil en daarna gaat het veel beter.
Wachten. ;)
En dat heb ik ook benoemd, dat hij tijd zat had om met Z. ook wat te doen en ook dat we ook konden ruilen. Maar niet gebeurt dus.

Man stelde ook voor dat ik even alleen naar de Baron zou gaan. A. mag daar namelijk niet in.
Dan bleef hij bij de kinderen. Maar door een opmerking die hij daarbij plaatste, voelde ik mij vooral weggestuurd. Dus ik liep die kant op, ging eerst nog verkeerd en besloot toen terug te lopen omdat het voelde alsof ik hen liet barsten.
Dus niet in de Baron geweest terwijl mijn zoon het mij zo gunde: “Jammer dat je er niet in ging, mam, want dan had je er alles over kunnen vertellen”! O+

Overigens is souvenier 2 nu ook stuk. :( Een toverstafje die licht geeft. }:|
pi_189603446
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:51 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Oh jaaaa, nou sorry voor mijn opmerking :D
Ik quote jou even omdat ik dacht dat jij al een dekbedje gebruikt voor jouw dreumes. Of heb ik het helemaal mis??
Welke maat heb je? Ik vind ledikantdekbedden 1,00 bij 1,35 maar ik zie ook 1,10 bij 1,25 en ik zie 1,20 bij 1,50.
Bij Twix nooit een dekbed gebruikt in het ledikant maar wil het voor Mars wel.
pi_189603453
Een bonusdinsdag ;) Onze kleine dame wilt alleen nog maar lopen, de wagen is ze amper meer in te krijgen. En B is zo trots op zijn zusje. 'Ze kan ook buiten lopen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189603509
Lieve Venco, Er is al veel gezegd. Veel goeds ook. Je legt de lat zo hoog voor jezelf en ik heb zo vaak het gevoel dat je heel hard knokt om het voor je kinderen fijn te hebben en dat je man hierin vaker niet dan wel steunend is. Gewoon even een dikke :* voor jou.
pi_189603738
Kennen jullie die dreumes die tandloos zijn eerste levensjaar afsloot?
Die heeft nog altijd maar 2 ondertanden en 4 boventanden. Maar sinds vandaag ook een kies. Best ver achteraan in zijn mondje. Ik snap er niks van maar goed, hij heeft een kies.
Hij is super lief als je alleen met hem bent, het is een draak in het bijzijn van zijn broer. Want hij wil alles wat zijn broer heeft, hij wil alles doen wat zijn broer doet (en wat uiteraard nog niet allemaal lukt), hij wil zo graag groot en wijs zijn en klimmen en klauteren en spelen als een kleuter. En als dat niet lukt, huilt hij. Hij huilt nu meer dan in zijn hele eerste jaar als baby.

Maar vandaag was ik weer alleen met hem (vorige week had Twix herfstvakantie en ik werk ma-di-wo) en ik heb zo van hem genoten. Wat is het toch een prachtventje O+. Zo groot maar ook nog zo klein. Zo lief en zo intens blij. Echt een cadeautje.
pi_189603784
Wat Malteserzegt Venco :*


Mooi om te horen Malteser!
Hier ook een vreemde tandendreumes...

4 tanden onder en nog niets boven ;)
pi_189604255
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 20:04 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik quote jou even omdat ik dacht dat jij al een dekbedje gebruikt voor jouw dreumes. Of heb ik het helemaal mis??
Welke maat heb je? Ik vind ledikantdekbedden 1,00 bij 1,35 maar ik zie ook 1,10 bij 1,25 en ik zie 1,20 bij 1,50.
Bij Twix nooit een dekbed gebruikt in het ledikant maar wil het voor Mars wel.
Wij hebben ook al een dekbed voor Z (wordt in december 2 jaar).
Ze heeft daar een overtrek bij met maat 130 x 150 cm. :)
We hebben trouwens een juniorbed (qua grootte. Is nog wel met de randen eraan).

[ Bericht 4% gewijzigd door vencodark op 24-10-2019 21:29:08 ]
  donderdag 24 oktober 2019 @ 20:55:29 #273
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189604535
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 20:04 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik quote jou even omdat ik dacht dat jij al een dekbedje gebruikt voor jouw dreumes. Of heb ik het helemaal mis??
Welke maat heb je? Ik vind ledikantdekbedden 1,00 bij 1,35 maar ik zie ook 1,10 bij 1,25 en ik zie 1,20 bij 1,50.
Bij Twix nooit een dekbed gebruikt in het ledikant maar wil het voor Mars wel.
Ik heb 100x135.

Ik vond 120x150 veel te groot voor een ledikant en in 100x135 zijn nog veel leuke overtrekjes te vinden :D (wehkamp).
pi_189610711
Dank voor de reacties. Ik ga eens op pad.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:47:09 #275
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_189610896
Venco :*.

Dat kreeg ik mee toen ik hier weer eens kwam lezen. Ik ben best druk en het lukt me maar niet om goed aan te haken. Komt wel goed :). Ik geniet erg van onze 13-maander. Het enige waar ik me rot om kan voelen is als ik hem naar z'n nieuwe GO breng. Het is er zo rustig.. vaak zijn er geen kindjes als ik hem breng of komt er later een kindje van school, maar die is dan meteen een stuk ouder (van de week was er een meisje van 11). En de GO vindt het spannend en dat merk ik ook aan haar, waardoor ik het ook weer heel spannend vind allemaal :'). Dat helpt niet. En dan gaat I. ook nog heel erg huilen als ik hem aan haar geef en dat voelt echt heel rot dus nou ja, hopelijk gaat het na een aantal keren wat beter. Ze zegt steeds dat hij maar kort huilt en zich gaat vermaken maar dan merk ik dat ik haar nog niet goed ken en er ook nog geen solide vertrouwensband is.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:23:57 #276
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189611310
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 10:47 schreef Helsinki het volgende:

Het is er zo rustig..
Is dat ook niet juist een positief iets?

Ik heb in augustus een baan aangenomen en ik kon na 2,5 dagen stoppen omdat er vanalles niet klopte bij de GO (bleek toen ik hem 2x onverwachts kwam ophalen) terwijl het juist op het eerste oog allemaal zo leuk, druk en gezellig leek.
pi_189613669
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 20:14 schreef Malteser het volgende:

Hij is super lief als je alleen met hem bent, het is een draak in het bijzijn van zijn broer. Want hij wil alles wat zijn broer heeft, hij wil alles doen wat zijn broer doet (en wat uiteraard nog niet allemaal lukt), hij wil zo graag groot en wijs zijn en klimmen en klauteren en spelen als een kleuter. En als dat niet lukt, huilt hij. Hij huilt nu meer dan in zijn hele eerste jaar als baby.

Dit is mijn dochter, precies zo!
En wat fijn van de tanden! Heeft hij geen last van het doorkomen gehad?

Venco, wat leuk voor de kinderen dat jullie naar de Efteling waren, maar wat rot dat jij je zo voelde. :* voor jou! Ik hoop dat je af en toe wel de momentjes voor jezelf krijgt die je verdient, en dat je af en toe het zorgen (voor, volgens mij, zowel man als kinderen) los kan laten. Is ook nodig af en toe.

Helsinki, dat het rustig is lijkt mij op zich wel lekker, maar wel naar dat de GO zelf onzeker lijkt. Dat helpt natuurlijk niet met het achterlaten. Hoop dat het snel beter wordt!

M heeft twee nachten geleden haar hele maaginhoud eruit gegooid maar is inmiddels weer de oude. Ik vind het zo sneu als die kleintjes ziek zijn :(
pi_189613703
Helsinki het lijkt me ook wel fijn dat je gastouder zoveel tijd heeft voor jouw kindje. Al begrijp ik dat je graag zou zien dat er meer jonge kindjes zouden zijn. Misschien komt dat snel goed en tot die tijd kunnen ze een goede band opbouwen.

Banaan at gisteren zowaar een keer een blaadje sla, nadat ik voordeed hoe een konijntje eet. En 's avonds at hij bietenreepjes toen ik vertelde dat hij ze kan slurpen als spaghetti. Ik was best een beetje trots op deze mini prestatie. :@ Hij eet sowieso iets meer in totaal, vanmorgen ook een driedubbele portie kwark. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189624991
Vannacht gaat de wintertijd in :X Ben benieuwd hoe het hier zal gaan de komende tijd. Hij wordt standaard wakker om 5.48 uur en om 18.30 uur is hij echt bekaf. We zullen zien :)
pi_189625285
DG...ja wintertijd, ach je hebt wat aan je dag of zoiets :@
Wij zijn een paar dagen geleden begonnen met beide kinderen later op bed leggen, gisteren lag Juul er om 19:30 ipv 18:45 in. Helaas trapt ze er niet in, 05:45 wakker.
Bij B werkt het gelukkig wel, die slaapt nu nog steeds en die lag net iets later dan Juul op bed.

Wij hadden gisteren een druk huis, mijn schoonvader kwam onze tv ophangen aan de muur, mijn schoonzus met kinderen kwam op de koffie maar is blijven hangen tot in de avond. Juul vond het supergezellig, ze vindt al die drukte altijd zo leuk. Poepjevrolijk.
Zo fijn, want ze is echt een tijd enorm eenkennig geweest.
pi_189625431
Wij hebben voor het eerst weer een goede nacht gehd waarvan ik maar 3 keer herinner dat ik wakker werd om hem weer toe te dekken. En hij werd pas om
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
uur wakker. En nog vrolijk ook.

Als dat morgen een uur later wordt, is dat alvast het beste verjaardagscadeau. O+

De FOK!-wet doet ons niks meer. :+
Protčge moi de mes désirs.
pi_189625601
Hier ook een goede nacht, waarvan ik tot 2:30 gewerkt heb. Ze werd pas 4:30 voor het eerst wakker en daarna doorgeslapen tot 8:30! :o
Ik wou dat ze eens zo sliep wanneer ik ‘s nachts thuis was. }:| maar ik gok zomaar dat mijn afwezigheid daar iets mee te maken heeft. :P :@
Al is die tuk van 4:30-8:30 ook heel wat waard geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door vencodark op 26-10-2019 09:37:02 ]
pi_189626471
De eerste echte zin kwam er net ook uit. :)

“Mama, Oewas ook water”. O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_189628201
Hier ook een goede nacht :) Doorslaapavond+nacht *O* Wel om 5uur wakker en daarna met moeite kunnen rekken tot half 7.

We zullen zien hoe vroeg het morgen is met de klok terug. Al zal ik er weinig last van hebben want het is mijn uitslaapochtend })
pi_189642237
Wij vierden gisteren mijn man zijn verjaardag. Banaan mocht opblijven tot negen uur zodat hij hopelijk mee zou gaan naar de wintertijd. Niet dus, gewoon 5:00 op. Hij vond het wel heel gezellig om er nog te zijn.

Vandaag ook nog een deel bezoek, hopelijk is hij nog een beetje te spreken. Ik ga zelf ook nog wel op zoek naar een uurtje slaap. :O
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 27 oktober 2019 @ 05:54:45 #286
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189642250
Ik snap ook niet waarom ik dacht dat lang opblijven zou helpen :( . Nu hebben we dus een moeie peuter en een moeie moeder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 27-10-2019 16:01:34 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189642275
Probeer anders een dreumes met jetlag en wintertijd :') ;(
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:21:50 #288
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189642736
Oh wacht, dreumestopic |:( . Ik was echt niet wakker vannacht vanmorgen.

En dat klinkt inderdaad niet tof Aure... maar je hoeft maar 1x te schakelen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 27 oktober 2019 @ 08:33:06 #289
74056 crew  ToT
pi_189642781
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 06:10 schreef Aure het volgende:
Probeer anders een dreumes met jetlag en wintertijd :') ;(
Ja, hierzo! :W
Was vannacht weer raak om 2 uur. En door de vakantie is hij ook gewend geraakt aan dat we op 1 kamer slapen! ;(

En hij heeft weer een nieuwe hobby:



:P
pi_189642782
Je bent hier nog steeds welkom hoor :P

Hij is nu alweer in slaap gevallen en niet wakker te krijgen :') nouja, even een paar dagen doorbijten en dan is ie als 't goed is weer in het juiste ritme :D
pi_189643599
Hier gingen de kinderen ook later naar bed maar waren ze ook om 4.30 wakker...

Groetjes uit Berlijn!
  zondag 27 oktober 2019 @ 09:59:45 #292
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189643684
Hoe lang waren jullie weg, Aure?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189643997
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:59 schreef Lemijn het volgende:
Hoe lang waren jullie weg, Aure?
Op vakantie? Bijna 3 weken O+
pi_189644738
Juul was nieuwe tijd 6 uur wakker, 6 uur is haar standaard tijd sinds een paar weken en we legden haar (en haar grote broer) de afgelopen dagen steeds wat later op bed. Bij Juul hielp het niet echt, behalve dus vanochtend *O* Hopelijk houdt ze dit vol en is het morgen niet ineens 5 uur.

De babyfoon van Juul is kapot :'( Tenminste hij slaat op hol en geeft continu aan dat het te koud is. Terwijl het een graad of 18 is in haar kamer. Daarnaast raakt hij meerdere keren het contact kwijt.
Slaapt je kind door, maakt die irrirante piep je meerdere keren wakker. (na 3x dat ding uitgezet)
pi_189645659
Lemijn ik vond het toch fijn te lezen dat later op laten blijven jou ook een goed idee leek. :Y

Aure en Jagärtrut er is altijd baas boven baas.

ToT dat ziet er ook uit als een fijn klimrek.

Ik heb net even gedut. Best diep ook, toen ik wakker werd was ik kwijt hoe laat het was en blij dat Banaan had geslapen totdat het licht werd. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 27 oktober 2019 @ 13:13:18 #296
74056 crew  ToT
pi_189646310


Zo, dat is even geen overbodige luxe! :P
Nu beneden nog, maar dat wordt een veel moeilijker project i.v.m. de vorm van de trap.
Dan komt het hekje ĶF op de 3e trede (zeer onwenselijk omdat meneertje dan al een paar tredes omhoog kan klimmen en dan niet meer verder naar boven of naar beneden kan tot hij leert de trap af te lopen), ĶF ik moet een kleine constructie bouwen zodat ik hem voor de trap neer kan zetten en de zijkant afgeschermd wordt. Oftewel gewoon een klein plankje, 2 of 3 balkjes en 2 beugeltjes.

Volgende stap: overal rubber stoeptegels! ;)
pi_189646739
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2019 13:13 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, dat is even geen overbodige luxe! :P
Nu beneden nog, maar dat wordt een veel moeilijker project i.v.m. de vorm van de trap.
Dan komt het hekje ĶF op de 3e trede (zeer onwenselijk omdat meneertje dan al een paar tredes omhoog kan klimmen en dan niet meer verder naar boven of naar beneden kan tot hij leert de trap af te lopen), ĶF ik moet een kleine constructie bouwen zodat ik hem voor de trap neer kan zetten en de zijkant afgeschermd wordt. Oftewel gewoon een klein plankje, 2 of 3 balkjes en 2 beugeltjes.

Volgende stap: overal rubber stoeptegels! ;)
en naar de zolder? hij buikschuift zo onder die trede door?
:]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 27 oktober 2019 @ 13:39:28 #298
74056 crew  ToT
pi_189646770
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 13:37 schreef wootahH het volgende:

[..]

en naar de zolder? hij buikschuift zo onder die trede door?
Haha inderdaad, daar ga ik ook nog wat mee doen. Ook dat heeft even wat denktijd nodig. Vooralsnog was daar een wasmand neerzetten en de deur naar de badkamer open houden voldoende om de boel te blokkeren, maar ik wil daar niet al te veel op vertrouwen. :)
Misschien gewoon een plank op een voet neerzetten of zo. (T-constructie, op de kop)Met 2 haakjes zodat hij het niet zo kan omtrekken, maar het toch makkelijk verplaatsbaar blijft.
pi_189649239
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2019 13:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Haha inderdaad, daar ga ik ook nog wat mee doen. Ook dat heeft even wat denktijd nodig. Vooralsnog was daar een wasmand neerzetten en de deur naar de badkamer open houden voldoende om de boel te blokkeren, maar ik wil daar niet al te veel op vertrouwen. :)
Misschien gewoon een plank op een voet neerzetten of zo. (T-constructie, op de kop)Met 2 haakjes zodat hij het niet zo kan omtrekken, maar het toch makkelijk verplaatsbaar blijft.
Wij hadden dit in het oude huis exact hetzelfde. Wij hadden de ondeste tree dichtgemaakt met een plank. Die vastgemaakt aan de tree en de muur.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 27 oktober 2019 @ 15:55:16 #300
74056 crew  ToT
pi_189649310
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 15:50 schreef exode het volgende:

[..]

Wij hadden dit in het oude huis exact hetzelfde. Wij hadden de ondeste tree dichtgemaakt met een plank. Die vastgemaakt aan de tree en de muur.
^O^
Yup, ik wil ook nog een opstaande plank aan de voet maken die tegen de onderkant van de onderste trede aan komt, zodat hij hem niet om kan trekken. :) (En dan is het zelfs dubbel afgedicht! :P )
pi_189649441
Zoiets hadden wij ToT en dan met harmonica hekje.

https://images.app.goo.gl/BWaRFBG3fpLisoM26
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')