abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_189361790
registreer om deze reclame te verbergen
Ook leuk dat de investeerders die auto-investeren niet aan hadden staan (waar ik ook toe behoor), gewoon mee konden doen dit keer. Dat is weleens anders geweest.

Ondanks dat het dezelfde ondernemer betreft als de 2X ¤500K voor Pavarotti Leiden en zijn pand van Big Horeca te koop staat op Funda, durfde ik dit nieuwe project wel aan.
pi_189361794
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Feitelijk staat het er wat er verder gaat gebeuren:

Wij keren u de restanten zsm uit.

Er zal dus nog wel wat handwerk verricht moeten worden en men heeft (terecht) de termijn die al verstreken was op voorhand uitgekeerd.
Net antwoord gekregen van IM mbt Noe

quote:
> Wanneer wordt het volledige bedrag dat is binnengekomen uitgekeerd?

IM: Ik verwacht volgende week. E.e.a. moet goed in de administratie en betaaloverzichten worden verwerkt.
pi_189362180
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:08 schreef KrekelJapie het volgende:
recycling collin direct
Hieraan wil ik wel meedoen.
Altijd lastig wanneer die CC direct posten online gaan
pi_189362315
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:09 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Net antwoord gekregen van IM mbt Noe
[..]

Dank!
Even afwachten dus.
pi_189364781
Nieuwe op SiG met een iets hogere rente
https://investeren.sameni(...)-thomas-edisonstraat

quote:
Gelegen op een kleinschalig bedrijventerrein "De Leeuw 4". Op dit terrein is een diversiteit aan nieuw gebouwde bedrijfsruimten. Het bedrijvenpark is zeer aantrekkelijk en centraal gelegen aan de rand van Zuid-Beijerland op ca. 3 kilometer van de rijksweg
pi_189364943
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:37 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG met een iets hogere rente
https://investeren.sameni(...)-thomas-edisonstraat
[..]

Al weer een SiG bedrijfspand. Meer dan terecht dat de rente daarvan hoger is dan een woning.
pi_189365015
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Al weer een SiG bedrijfspand. Meer dan terecht dat de rente daarvan hoger is dan een woning.
Ik zie de tendens naar bedrijfspanden gaan, maar hoort hier niet een veel hogere rente bij?
Als ik het zo zie, zijn deze nagenoeg gelijk aan de woningen. Echter wel met een veel lagere LTV.
Maar bij bedrijven natuurlijk kans op leegstand veel groter en bij verkoop weet ik niet hoe waardevast het onroerend goed is.
pi_189365033
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:43 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe SiG:

Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Langestraat 54 te s'-Gravenzande. Dit project gaat live op 10 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geďnvesteerd worden in deze bedrijfsruimte. Het gaat om een kledingwinkel waarbij de eigenaar een lening verzoekt van ¤ 200.000,--. Dit is minder dan 44% van de marktwaarde in verhuurde staat. De winkel is gelegen op een hoek aan de hoofdstraat richting het centrum.

Dit project heeft een looptijd van 3 jaar en 4 maanden
Rentevergoeding schijf 1A maar 4,10% (3,8% netto) voor een bedrijfspand.

https://investeren.sameningeld.nl/project/s-gravenzande
Staat inmiddels ook open.

Met maar 14 investeerders al voor ruim 65% vol.
pi_189365034
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Aangezien het een nieuwbouw-traject is, vind ik de 0.4% hogere rente niet echt overdreven...
pi_189365095
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:53 schreef PON het volgende:

[..]

Aangezien het een nieuwbouw-traject is, vind ik de 0.4% hogere rente niet echt overdreven...
Het is zelfs maar 0,2% hoger (met een zelfde looptijd). Dit verschil zou eigenlijk veel groter moeten zijn. Maar goed, het blijft een marktrente en zolang de projecten zo snel vollopen blijft de rente dalen.
pi_189366170
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Staat inmiddels ook open.

Met maar 14 investeerders al voor ruim 65% vol.
De eerste stopte er een halve ton in😂

Strategisch prikkelwerk?
pi_189366862
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:28 schreef KrekelJapie het volgende:
Volle maan horecacrowdfunding
Het liep vandaag in ieder geval goed storm bij de buren van Volle Maan in Leidschendam. https://www.ad.nl/den-haa(...)idschendam~aeb4ff3e/ Als men dat de komende jaren ook bij Volle Maan blijft doen, maak ik me totaal geen zorgen over de afloop van deze lening.
pi_189367029
Dat hele winkelcentrum Leidschenhage wordt al jaren verbouwd tot Mall of the Netherlands. Het begint intussen al wel meer vorm te krijgen en steeds meer winkels gaan er open.
Volle Maan zit niet in het te verbouwen deel van het winkelcentrum zelf maar net er buiten.

Jammer dat ze geen incentive hebben, het is voor mij dichtbij genoeg om er eens te gaan eten. Misschien doe ik dat sowieso wel nu.
pi_189367037
Probleem ccf (2x)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beide met hypothecaire zekerheid. In aug 2018 was de privévermogenspositie van de ondernemers ruim.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DB-classificatie: Minimaal risico.

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 10-10-2019 18:29:48 ]
pi_189367234
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:19 schreef djh77 het volgende:
Probleem ccf (2x)
SPOILER
Beide met hypothecaire zekerheid. In aug 2018 was de privévermogenspositie van de ondernemers ruim.
SPOILER
DB-classificatie: Minimaal risico.
Raar dat (wan)betalingen van beide leningen niet gelijk op lopen.........
pi_189367656
Twee potentieel problemen vandaag:

HCN:

SPOILER
heeft niet betaald, betalingen worden voorlopig opgeschort. HCN zal zsm berichten over de verdere voortgang

GvE:

SPOILER
converteerbare lening, heeft niet aan haar contractuele verplichting tot het aanbieden van een conversie na 3 jaar voldaan. GvE heeft de lening formeel opgezegd.
de begeleidende brief van de onderneming voorspelt weinig goeds naar mijn mening:
SPOILER
pi_189367774
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:07 schreef ETphonehome het volgende:
GvE:

SPOILER
converteerbare lening, heeft niet aan haar contractuele verplichting tot het aanbieden van een conversie na 3 jaar voldaan. GvE heeft de lening formeel opgezegd.
de begeleidende brief van de onderneming voorspelt weinig goeds naar mijn mening:
SPOILER
De hele converteerbare leningen-aanbod was al geen succes. Veel te weinig interesse vanuit de investeerders.
pi_189370106
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:14 schreef djh77 het volgende:

[..]

De hele converteerbare leningen-aanbod was al geen succes. Veel te weinig interesse vanuit de investeerders.
Inderdaad, niet geschikt om te financieren via crowd funding platforms. Heb er ook maar 1 van meegenomen.
Mogelijk wat te gretig geworden door de korting op de conversie rate die geboden werd.
pi_189373323
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:07 schreef ETphonehome het volgende:
Twee potentieel problemen vandaag:

HCN:

SPOILER
heeft niet betaald, betalingen worden voorlopig opgeschort. HCN zal zsm berichten over de verdere voortgang

GvE:

SPOILER
SPOILER
Verder door Collin vandaag op de hoogte gesteld dat

SPOILER
in achterstand is gekomen. Zie dat nog wel goedkomen op lange of korte termijn, i.v.m. 1e hypotheek op het pand.
pi_189373403
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Raar dat (wan)betalingen van beide leningen niet gelijk op lopen.........
Kan iemand uit de eerste lening toelichten sinds wanneer daar problemen zijn en wat daarover door Collin is gecommuniceerd?
pi_189374212
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Kan iemand uit de eerste lening toelichten sinds wanneer daar problemen zijn en wat daarover door Collin is gecommuniceerd?
Er is meen ik een termijn te laat betaald. Verder niets vernomen.
pi_189375407
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 23:04 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er is meen ik een termijn te laat betaald. Verder niets vernomen.
Oké, omdat Collin het in haar mail ook heeft over de rente en aflossing van augustus en september van leningnummer 28330 alsmede nu dan dus ook oktober... Dan zou het dus al 3 maanden zijn zonder verdere communicatie.
pi_189376354
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 00:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Oké, omdat Collin het in haar mail ook heeft over de rente en aflossing van augustus en september van leningnummer 28330 alsmede nu dan dus ook oktober... Dan zou het dus al 3 maanden zijn zonder verdere communicatie.
Wellicht stornering van de 2 vorige maanden? Hebben andere platformen ook wel eens last van gehad.
pi_189377074
Ik schrik toch wel als ik bij CCF op de homepage zie dat je van het gemiddeld rendement 7,72%, gemiddeld 3,74% overhoud. 1% fee, 3% default. Erger nog, ik zit onder dat gemiddelde.
Volgens mij zit zelfs KOM niet zo laag...
pi_189377273
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:29 schreef Gijsbertus het volgende:
Ik schrik toch wel als ik bij CCF op de homepage zie dat je van het gemiddeld rendement 7,72%, gemiddeld 3,74% overhoud. 1% fee, 3% default. Erger nog, ik zit onder dat gemiddelde.
Volgens mij zit zelfs KOM niet zo laag...
Kom zit onder 0.

Rendement -5% en dat is iets positiever dan mijn portefeuille (-18%). Daarom doe ik al lange tijd niets meer met kom.

Bron: https://www.crowdfundingcijfers.nl/crowdfunding-platforms/

[ Bericht 20% gewijzigd door Jaco078 op 11-10-2019 09:13:01 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')