Net antwoord gekregen van IM mbt Noequote:Op donderdag 10 oktober 2019 10:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Feitelijk staat het er wat er verder gaat gebeuren:
Wij keren u de restanten zsm uit.
Er zal dus nog wel wat handwerk verricht moeten worden en men heeft (terecht) de termijn die al verstreken was op voorhand uitgekeerd.
quote:> Wanneer wordt het volledige bedrag dat is binnengekomen uitgekeerd?
IM: Ik verwacht volgende week. E.e.a. moet goed in de administratie en betaaloverzichten worden verwerkt.
Dank!quote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:09 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Net antwoord gekregen van IM mbt Noe
[..]
quote:Gelegen op een kleinschalig bedrijventerrein "De Leeuw 4". Op dit terrein is een diversiteit aan nieuw gebouwde bedrijfsruimten. Het bedrijvenpark is zeer aantrekkelijk en centraal gelegen aan de rand van Zuid-Beijerland op ca. 3 kilometer van de rijksweg
Al weer een SiG bedrijfspand. Meer dan terecht dat de rente daarvan hoger is dan een woning.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 15:37 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG met een iets hogere rente
https://investeren.sameni(...)-thomas-edisonstraat
[..]
Ik zie de tendens naar bedrijfspanden gaan, maar hoort hier niet een veel hogere rente bij?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 15:47 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Al weer een SiG bedrijfspand. Meer dan terecht dat de rente daarvan hoger is dan een woning.
Staat inmiddels ook open.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 15:43 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe SiG:
Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Langestraat 54 te s'-Gravenzande. Dit project gaat live op 10 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in deze bedrijfsruimte. Het gaat om een kledingwinkel waarbij de eigenaar een lening verzoekt van ¤ 200.000,--. Dit is minder dan 44% van de marktwaarde in verhuurde staat. De winkel is gelegen op een hoek aan de hoofdstraat richting het centrum.
Dit project heeft een looptijd van 3 jaar en 4 maanden
Rentevergoeding schijf 1A maar 4,10% (3,8% netto) voor een bedrijfspand.
https://investeren.sameningeld.nl/project/s-gravenzande
Aangezien het een nieuwbouw-traject is, vind ik de 0.4% hogere rente niet echt overdreven...quote:Op donderdag 10 oktober 2019 15:47 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Al weer een SiG bedrijfspand. Meer dan terecht dat de rente daarvan hoger is dan een woning.
Het is zelfs maar 0,2% hoger (met een zelfde looptijd). Dit verschil zou eigenlijk veel groter moeten zijn. Maar goed, het blijft een marktrente en zolang de projecten zo snel vollopen blijft de rente dalen.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 15:53 schreef PON het volgende:
[..]
Aangezien het een nieuwbouw-traject is, vind ik de 0.4% hogere rente niet echt overdreven...
De eerste stopte er een halve ton in😂quote:Op donderdag 10 oktober 2019 15:53 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Staat inmiddels ook open.
Met maar 14 investeerders al voor ruim 65% vol.
Het liep vandaag in ieder geval goed storm bij de buren van Volle Maan in Leidschendam. https://www.ad.nl/den-haa(...)idschendam~aeb4ff3e/ Als men dat de komende jaren ook bij Volle Maan blijft doen, maak ik me totaal geen zorgen over de afloop van deze lening.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beide met hypothecaire zekerheid. In aug 2018 was de privévermogenspositie van de ondernemers ruim.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DB-classificatie: Minimaal risico.
[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 10-10-2019 18:29:48 ]
quote:Op donderdag 10 oktober 2019 18:19 schreef djh77 het volgende:
Probleem ccf (2x)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beide met hypothecaire zekerheid. In aug 2018 was de privévermogenspositie van de ondernemers ruim.Raar dat (wan)betalingen van beide leningen niet gelijk op lopen.........SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DB-classificatie: Minimaal risico.Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. heeft niet betaald, betalingen worden voorlopig opgeschort. HCN zal zsm berichten over de verdere voortgang
GvE:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. converteerbare lening, heeft niet aan haar contractuele verplichting tot het aanbieden van een conversie na 3 jaar voldaan. GvE heeft de lening formeel opgezegd.
de begeleidende brief van de onderneming voorspelt weinig goeds naar mijn mening:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:07 schreef ETphonehome het volgende:
GvE:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. converteerbare lening, heeft niet aan haar contractuele verplichting tot het aanbieden van een conversie na 3 jaar voldaan. GvE heeft de lening formeel opgezegd.
de begeleidende brief van de onderneming voorspelt weinig goeds naar mijn mening:De hele converteerbare leningen-aanbod was al geen succes. Veel te weinig interesse vanuit de investeerders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Inderdaad, niet geschikt om te financieren via crowd funding platforms. Heb er ook maar 1 van meegenomen.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:14 schreef djh77 het volgende:
[..]
De hele converteerbare leningen-aanbod was al geen succes. Veel te weinig interesse vanuit de investeerders.
Mogelijk wat te gretig geworden door de korting op de conversie rate die geboden werd.![]()
quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:07 schreef ETphonehome het volgende:
Twee potentieel problemen vandaag:
HCN:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. heeft niet betaald, betalingen worden voorlopig opgeschort. HCN zal zsm berichten over de verdere voortgang
de begeleidende brief van de onderneming voorspelt weinig goeds naar mijn mening:Verder door Collin vandaag op de hoogte gesteld datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in achterstand is gekomen. Zie dat nog wel goedkomen op lange of korte termijn, i.v.m. 1e hypotheek op het pand.![]()
Kan iemand uit de eerste lening toelichten sinds wanneer daar problemen zijn en wat daarover door Collin is gecommuniceerd?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 18:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Raar dat (wan)betalingen van beide leningen niet gelijk op lopen.........![]()
Er is meen ik een termijn te laat betaald. Verder niets vernomen.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 22:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Kan iemand uit de eerste lening toelichten sinds wanneer daar problemen zijn en wat daarover door Collin is gecommuniceerd?Pecunia non olet![]()
Oké, omdat Collin het in haar mail ook heeft over de rente en aflossing van augustus en september van leningnummer 28330 alsmede nu dan dus ook oktober... Dan zou het dus al 3 maanden zijn zonder verdere communicatie.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:04 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er is meen ik een termijn te laat betaald. Verder niets vernomen.![]()
Wellicht stornering van de 2 vorige maanden? Hebben andere platformen ook wel eens last van gehad.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 00:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Oké, omdat Collin het in haar mail ook heeft over de rente en aflossing van augustus en september van leningnummer 28330 alsmede nu dan dus ook oktober... Dan zou het dus al 3 maanden zijn zonder verdere communicatie.![]()
Ik schrik toch wel als ik bij CCF op de homepage zie dat je van het gemiddeld rendement 7,72%, gemiddeld 3,74% overhoud. 1% fee, 3% default. Erger nog, ik zit onder dat gemiddelde.
Volgens mij zit zelfs KOM niet zo laag...![]()
Kom zit onder 0.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:29 schreef Gijsbertus het volgende:
Ik schrik toch wel als ik bij CCF op de homepage zie dat je van het gemiddeld rendement 7,72%, gemiddeld 3,74% overhoud. 1% fee, 3% default. Erger nog, ik zit onder dat gemiddelde.
Volgens mij zit zelfs KOM niet zo laag...
Rendement -5% en dat is iets positiever dan mijn portefeuille (-18%). Daarom doe ik al lange tijd niets meer met kom.
Bron: https://www.crowdfundingcijfers.nl/crowdfunding-platforms/
[ Bericht 20% gewijzigd door Jaco078 op 11-10-2019 09:13:01 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: