abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:02:16 #151
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189228309
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is ooit begonnen als grapje, dat geloof ik direct. Heb ik ook al eerder in dit topic gezegd. 'Haha, laten we doen alsof dit een geheim symbool is van extreem-rechts en kijken of de media er in trapt!!'. Typisch 4chan, het zal.

Op het moment dat het échte extreem-rechts dat gebaar echter wel gaat gebruiken is het niet meer een 'haha nepsymbool', dan is het gewoon een echt symbool. Zie die kerel in Nieuw-Zeeland bijvoorbeeld. Dan kan je wel blijven herhalen dat het ooit begonnen is als luecken garpje, maar de hardcore extremisten die het nu echt gebruiken doen dat niet meer ironisch.

Het is an sich geen haatsymbool, het zijn gewoon een paar vingers. Afhankelijk van de context kan je er tegenwoordig best een haatsymbool in zien, en Universal gaat daar geen risico mee lopen natuurlijk.
En waar ligt de grens? Wat mag je als evil whitey nog wel zonder risico?

Het is een hele nare ontwikkeling dat whiteshamen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:03:25 #152
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189228318
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die mensen van 4Chan willen gewoon aantonen in hoeverre de wereld aan het doordraaien is.

Vermoed ik.
Precies, en het lukt ze helaas elke keer weer, mensen lezen het, nemen het aan en handelen erna. Echt niet cool die angst om maar te deugen, ontsla een arme medewerker maar hoor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189228327
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Reageer eens inhoudelijk man. Wat vind je van het ontslag van die acteur en de reactie van dat bedrijf op dat ene ok gebaar?
Geen idee, ik weet niet wat er zich verder heeft afgespeeld en wat er uit het gesprek naar voren is gekomen tussen het bedrijf en de werknemer die nu ontslagen is. Als bleek dat het inderdaad een white supremacist is die dit wel een grappige actie leek ben je daar niet op je plek lijkt me.
pi_189228336
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En waar ligt de grens? Wat mag je als evil whitey nog wel zonder risico?

Het is een hele nare ontwikkeling dat whiteshamen.
Er is logischerwijs geen objectieve grens, dat snap jij ook wel. Mensen ervaren dingen verschillend en zij (en bedrijven) zullen overal anders op reageren.

Tevens gelachen om het mokerkinderachtige 'evil whitey'. Als iemand eens serieus op je reageert is het aan te raden om niet als een simpeltje met dat soort termen te gaan smijten maar gewoon normaal te praten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_189228338
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Precies, en het lukt ze helaas elke keer weer, mensen lezen het, nemen het aan en handelen erna. Echt niet cool die angst om maar te deugen, ontsla een arme medewerker maar hoor.
Nee, dat is het ook niet. Dat laatste. Dat is juist onderdeel van die "doordraaiende wereld."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_189228396
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die mensen van 4-Chan willen gewoon aantonen in hoeverre de wereld aan het doordraaien is.

Vermoed ik.

Het is een gewoon symbool, maar als een serie-moordenaar die 651 mensen heeft vermoord het gebruikt wordt het ineens een negatief symbool. Omdat mensen dat niet los van elkaar kunnen zien.
En dat is ook volkomen logisch, zoals in de hele geschiedenis symbolen en tekens veranderen van betekenis en context.
pi_189228411
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:08 schreef Adames het volgende:

[..]

En dat is ook volkomen logisch, zoals in de hele geschiedenis symbolen en tekens veranderen van betekenis en context.
Ja, maar het is ook wel gezond om het een beetje te relativeren, en los van elkaar te (willen) zien.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:12:24 #158
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189228456
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er is logischerwijs geen objectieve grens, dat snap jij ook wel. Mensen ervaren dingen verschillend en zij (en bedrijven) zullen overal anders op reageren.

Tevens gelachen om het mokerkinderachtige 'evil whitey'. Als iemand eens serieus op je reageert is het aan te raden om niet als een simpeltje met dat soort termen te gaan smijten maar gewoon normaal te praten.
Dan moet je zelf niet beginnen met je "boze witteman slachtoffer" gelul. Dat begint me echt de keel uit te hangen. Je doet precies waar ik het over heb, zodra het een mening is van een witte man neem je het niet serieus, dat zeg je zelf notabene.

Pot, ketel.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189228494
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geen idee, ik weet niet wat er zich verder heeft afgespeeld en wat er uit het gesprek naar voren is gekomen tussen het bedrijf en de werknemer die nu ontslagen is. Als bleek dat het inderdaad een white supremacist is die dit wel een grappige actie leek ben je daar niet op je plek lijkt me.
Ik heb ook geen idee, maar als ik zie dat dat jongetje hetzelfde teken maakt zou je kunnen veronderstellen dat er iets onschuldigs speelde.

Of misschien niet en was de 'white supremacist' wel een ouder die aan het gefotografeerde gezelschap verzocht het teken te maken waarop zowel de werknemer als het zoontje het teken maakte. Easy money..

Dergelijke 'hoax racist acties' komen de laatste tijd helaas vaker voor.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:15:52 #160
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189228518
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik heb ook geen idee, maar als ik zie dat dat jongetje hetzelfde teken maakt zou je kunnen veronderstellen dat er iets onschuldigs speelde.

Of misschien niet en was de 'white supremacist' wel een ouder die aan het gefotografeerde gezelschap verzocht het teken te maken waarop zowel de werknemer als het zoontje het teken maakte. Easy money..

Dergelijke 'hoax racist acties' komen de laatste tijd helaas vaker voor.
Ook dat nog eens, van die fake berichten, zoals die chick die beweerde dat haar dreads waren afgeknipt, totale leugen, maar voor hetzelfde geld is er weer iemand onslagen door zo'n kutwijf.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189228612
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat laatste kan je nu nog terugnemen anders is het echt pure laster en smaad.
Heb eerlijk gezegd geen idee waar dat slachtoffergejank vandaan komt. Laatste postte ik bijvoorbeeld dat ik van mening ben dat criminele asielzoekers het land uitgeknikkerd moeten worden. De enigen die mij 'nazi' noemden waren figuren die altijd op dit forum lopen te schreeuwen dat ze te pas en onpas nazi worden genoemd.

En wanneer ik in de kroeg, op kantoor of aan de eettafel soortgelijke uitspraken doe, dan is iemand het hooguit niet met mij eens. Ik wordt niet versleten voor een 'evil whitey'. Herken mij dus niet in jouw eeuwige slachtoffergejank.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:22:18 #162
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189228630
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb eerlijk gezegd geen idee waar dat slachtoffergejank vandaan komt. Laatste postte ik bijvoorbeeld dat ik van mening ben dat criminele asielzoekers het land uitgeknikkerd moeten worden. De enigen die mij 'nazi' noemden waren figuren die altijd op dit forum lopen te schreeuwen dat ze te pas en onpas nazi worden genoemd.

En wanneer ik in de kroeg, op kantoor of aan de eettafel soortgelijke uitspraken doe, dan is iemand het hooguit niet met mij eens. Ik wordt niet versleten voor een 'evil whitey'. Herken mij dus niet in jouw eeuwige slachtoffergejank.
Dat is fijn voor je, maar jij bent dan ook (nog) niet ontslagen voor je mening of een onschuldig gebaar.

Nogmaals, when they came for me....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189228657
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik heb ook geen idee, maar als ik zie dat dat jongetje hetzelfde teken maakt zou je kunnen veronderstellen dat er iets onschuldigs speelde.
Ik acht in ieder geval niet uitgesloten dat het een daadwerkelijke white supremacist was en dan is dit niet zo'n heel vreemde zaak.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:25:54 #164
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_189228670
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik acht in ieder geval niet uitgesloten dat het een daadwerkelijke white supremacist was en dan is dit niet zo'n heel vreemde zaak.
Ah ja. Schuldig tot anders bewezen.
Heerlijk.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_189228673
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb eerlijk gezegd geen idee waar dat slachtoffergejank vandaan komt. Laatste postte ik bijvoorbeeld dat ik van mening ben dat criminele asielzoekers het land uitgeknikkerd moeten worden. De enigen die mij 'nazi' noemden waren figuren die altijd op dit forum lopen te schreeuwen dat ze te pas en onpas nazi worden genoemd.

En wanneer ik in de kroeg, op kantoor of aan de eettafel soortgelijke uitspraken doe, dan is iemand het hooguit niet met mij eens. Ik wordt niet versleten voor een 'evil whitey'. Herken mij dus niet in jouw eeuwige slachtoffergejank.
Ja, dat wordt natuurlijk een vicieuze cirkel met dat gescheld over en weer, zo.

Ik ben ook vaak genoeg "racist" genoemd terwijl niemand eigenlijk iets over me weet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_189228676
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat is fijn voor je, maar jij bent dan ook (nog) niet ontslagen voor je mening of een onschuldig gebaar.

Nogmaals, when they came for me....
Tsja, ooit bedacht dat het verstandig is om je mening een beetje binnen de perken te houden? Prima om op kantoor gefundeerde kritiek te uiten op het asielbeleid (je mag best voorstander zijn van een strengere, meer restrictieve aanpak). Minder handig is het om te verkondigen dat onze regering criminele asielzoekers boven de Noordzee uit een vliegtuig moeten flikkeren (en dat soort opmerkingen zie ik geregeld op dit forum voorbijkomen).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189228680
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik acht in ieder geval niet uitgesloten dat het een daadwerkelijke white supremacist was en dan is dit niet zo'n heel vreemde zaak.
En al die duikscholen die aangevallen werden door SJW'ers omdat ze foto's op hun website hadden met cursisten die dat teken maakte? Allemaal gerund door white supremacists?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189228697
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En al die duikscholen die aangevallen werden door SJW'ers omdat ze foto op hun website hadden met cursisten die dat teken maakte? Allemaal gerund door white supremacists?
Die SJW-ers zijn gewoon een sekte, die zo gek is als een deur, joh.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_189228713
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:25 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ah ja. Schuldig tot anders bewezen.
Heerlijk.
Er valt niet zo gek veel over te zeggen zonder te weten hoe dat gesprek tussen werkgever en werknemer nadien is gegaan en wat de desbetreffende werknemer er voor ideeën en intenties op nahield.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:28:18 #170
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189228715
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ooit bedacht dat het verstandig is om je mening een beetje binnen de perken te houden? Prima om op kantoor gefundeerde kritiek te uiten op het asielbeleid (je mag best voorstander zijn van een strengere, meer restrictieve aanpak). Minder handig is het om te verkondigen dat onze regering criminele asielzoekers boven de Noordzee uit een vliegtuig moeten flikkeren (en dat soort opmerkingen zie ik geregeld op dit forum voorbijkomen).
Wie zegt dat ik dat niet doe? :').

We hebben het hier over de situatie in de VS en hoe er een heksenjacht lijkt plaats te vinden. Dat mag jij niet serieus nemen, maar dat vind ik persoonlijk nogal struisvogelgedrag.

En je zal mij niet betrappen op doodsverwensingen naar tegenstanders hoor. DUs niet wat willekeurige dingen verzinnen en aan mij toedragen aub.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:29:39 #171
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189228737
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En al die duikscholen die aangevallen werden door SJW'ers omdat ze foto's op hun website hadden met cursisten die dat teken maakte? Allemaal gerund door white supremacists?
Dat dus, die mensen zijn 100% onschuldig, maar worden nu toch "vervolgd" door wokers.

En ja, dat vind ik een enge ontwikkeling, daar mogen mensen het mee oneens zijn, maar de aantijgingen naar mijn persoon hier in dit topic zijn echt zwakzinnig :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189228761
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En al die duikscholen die aangevallen werden door SJW'ers omdat ze foto's op hun website hadden met cursisten die dat teken maakte? Allemaal gerund door white supremacists?
Er worden wel eens onschuldigen geïntimideerd en bedreigd door een meute boze burgers met hooivorken, ja. Is dat echt nieuw voor je?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:31:04 #173
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189228762
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vreemd, ik ben in dit topic ook al een racist genoemd en toen sloeg je niet aan op 'schelden zonder inhoud'.

Maar goed, vrijheid van meningsuiting en zeggen waar het op staat he, daar ben ik van.
Dat gaat niet op bij smaad en laster :').

Ik ga er echt geen "werk" van maken, maar mij een racisttokkie noemen die negers in het gezicht wil spugen, gast, ik zal je eens voorstellen aan mijn 2 surinaamse collega's die ik al 15 jaar ken, die zullen wel bevestigen wat een nazi ik ben :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189228763
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik dat niet doe? :').

We hebben het hier over de situatie in de VS en hoe er een heksenjacht lijkt plaats te vinden. Dat mag jij niet serieus nemen, maar dat vind ik persoonlijk nogal struisvogelgedrag.

En je zal mij niet betrappen op doodsverwensingen naar tegenstanders hoor. DUs niet wat willekeurige dingen verzinnen en aan mij toedragen aub.
Je hoeft je dan ook niet aangesproken te voelen. Ik sprak in z'n algemeenheid (de gekozen stijlvorm maakt het eenvoudiger mijn punt te maken),

Maar typisch dat je direct weer in de slachtofferrol kruipt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189228768
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat dus, die mensen zijn 100% onschuldig, maar worden nu toch "vervolgd" door wokers.

En ja, dat vind ik een enge ontwikkeling, daar mogen mensen het mee oneens zijn, maar de aantijgingen naar mijn persoon hier in dit topic zijn echt zwakzinnig :').
Die "aantijgingen" is gewoon hoe die mensen te werk gaan.

Als ze de discussie niet kunnen winnen ben je Hitler, racist, xenofoob, of iets anders dat eindigt op foob.

Dat is de standaard procedure.

Geloof me nou maar. Dat is over 50 posts nog zo.

...en als je iets aangeeft, wat in jouw ogen niet rechtvaardig is, beginnen zo over 500 jaar geleden, en dat dat toen bij andere mensen ook werd gedaan.

Of over een incident dat totaal niet on-topic is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')