Nee, alleen papier er om heen.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:16 schreef 20100 het volgende:
zat er geen pakbon bij de bestelling?
Nee. Ging er vanuit en dat is blijkbaar heel dom dat dat niet hoefde.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Foto's gemaakt van uitpakken? Of net erna zeg maar.
Even doorlezen, zie niet welke webwinkel?!quote:Op donderdag 26 september 2019 14:18 schreef Burdie het volgende:
Deze Fokker had hetzelfde probleem:
WGR / In plaats van smartphone, draadloze oplader ontvangen
Was het dezelfde webwinkel?
De vraag is waarom ze een willekeurige klant, want dat ben ik mij uberhaupt betichten van fraudee. Dit is te bizar voor woorden dit.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zover ik weet moeten zij aantonen dat jij fraude hebt gepleegd, dat kunnen ze niet lijkt mij.
Als het apparaat stiekem bijv. toch in bezit zou zijn, zou het op zich mogelijk moeten zijn te bepalen dat het apparaat in gebruik is genomen bijv.
Maar goed, de wet stelt dat je gewoon recht hebt op geld terug, non-conformiteit enzo.
Nee staat er ook niet in, maar misschien kan je contact zoeken met de TS van dat topic. Er worden daar ook oplossingen genoemd, misschien heb je daar wat aan.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:19 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Even doorlezen, zie niet welke webwinkel?!
ik heb al gegoogled, kwam uit op webwinkel waarborg klacht. Ga ik doen.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee staat er ook niet in, maar misschien kan je contact zoeken met de TS van dat topic. Er worden daar ook oplossingen genoemd, misschien heb je daar wat aan.
Als het om die simpele jeroen en jeroen gaat is dat vrij standaard bedrijfsvoering..quote:Op donderdag 26 september 2019 14:20 schreef Newone82 het volgende:
[..]
De vraag is waarom ze een willekeurige klant, want dat ben ik mij uberhaupt betichten van fraudee. Dit is te bizar voor woorden dit.
Ja dat zocht ik net ookquote:Op donderdag 26 september 2019 14:18 schreef Burdie het volgende:
Deze Fokker had hetzelfde probleem:
WGR / In plaats van smartphone, draadloze oplader ontvangen
Was het dezelfde webwinkel?
Ook geen pakbon digitaal (in de mail of je account)?quote:Op donderdag 26 september 2019 14:17 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nee, alleen papier er om heen.
Ik ben door dit geintje dadelijk kleine ¤1000 kwijt.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:22 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als het om die simpele jeroen en jeroen gaat is dat vrij standaard bedrijfsvoering..
Regel 1 het ligt aan de klant, zo niet, zie regel 1
Nee, niks van pakbon.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ook geen pakbon digitaal (in de mail of je account)?
En een factuur, eventueel digitaal?
Je hebt een iPhone via internet besteld maar je hebt geen betalingsbevestiging op je email?quote:
Ze hebben mij een doa geleverd.. Ik moest na een hoop geheen en weer eerst even dreigen om hun winkel kort en klein te meppen, toen was het opeens geen probleem..quote:Op donderdag 26 september 2019 14:25 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ik ben door dit geintje dadelijk kleine ¤1000 kwijt.
Dat schrijf ik niet, heb geen pakbon. Natuurlijk wel een bestellingsbevestiging.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:27 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Je hebt een iPhone via internet besteld maar je hebt geen betalingsbevestiging op je email?
Hoax TS is een oplichter die webshops probeert te tillen
Ja in Groningen aan de Vismarkt 5..quote:Op donderdag 26 september 2019 14:32 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Heeft de webwinkel toevallig geen fysieke winkel?
Gewicht is nagenoeg zelfde als de powerbank van pakketje. Ze hebben geen fysieke winkel.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:32 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Ik had dit laatst ook.
Ik kreeg een paar schroeven ipv een deken :’)
Maar ik zag al bij de track en trace dat er iets niet klopte doormidden van het gewicht van het pakketje..
Misschien dat je dat kan nachecken?
Maarja in het gewicht van een smartphone en powerbank zal niet veel verschil zitten.
Heeft de webwinkel toevallig geen fysieke winkel?
Face to face zijn ze misschien wat behulpzamere
Maar vanwege deze reden koop ik dure spullen toch liever in een fysieke winkel.
Ik zou ze ook constant berichten blijven sturen via sociale media, zodat andere mensen hier ook van horen, dit is natuurlijk geen goede reclame voor de webwinkel
??!quote:Op donderdag 26 september 2019 14:33 schreef wollah het volgende:
Tja moet je het maar ineen fysieke winkel kopen. Risico van t vak
Ja is toch zo? Je neemt het risico door het online te bestellen. Je weet nooit hoe betrouw baar de winkels zijnquote:
Als hij bij een grote online winkel iets besteld kun je op zich wel van het beste scenario uitgaan.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:38 schreef wollah het volgende:
[..]
Ja is toch zo? Je neemt het risico door het online te bestellen. Je weet nooit hoe betrouw baar de winkels zijn
Jazeker wel. Daar staat die gewoon op afgeleverd.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je had of hebt geen track&trace?
Heb track en trace. Staat op afgeleverd natuurlijk. Hoefde geen handtekening te zetten.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als hij bij een grote online winkel iets besteld kun je op zich wel van het beste scenario uitgaan.
Ik vind het alleen een vaag verhaal, geen pakbon en volgens mij ook geen trace code.
Handtekening vereist? Want dat is meestal wel bij zulke elektronica verzendingen.
Is een pakbon nog wel standaard?quote:Op donderdag 26 september 2019 14:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als hij bij een grote online winkel iets besteld kun je op zich wel van het beste scenario uitgaan.
Ik vind het alleen een vaag verhaal, geen pakbon en volgens mij ook geen trace code.
Handtekening vereist? Want dat is meestal wel bij zulke elektronica verzendingen.
Risico van die webwinkel bedoel je. De bewijslast ligt de eerste zes maanden bij hen.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:33 schreef wollah het volgende:
Tja moet je het maar ineen fysieke winkel kopen. Risico van t vak
Bij een defect ja. Dat gaat niet om levering.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:26 schreef Jaeger85 het volgende:
De bewijslast ligt de eerste zes maanden bij hen.
Niet alleen bij een defect. Bij non-conformiteit. Daaronder valt het verkeerde product leveren ook.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Bij een defect ja. Dat gaat niet om levering.
Okay daar kan ik het mee eens zijnquote:Op donderdag 26 september 2019 15:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet alleen bij een defect. Bij non-conformiteit. Daaronder valt het verkeerde product leveren ook.
Klopt. Maar aangezien het om 1000 euro gaat was ik wel naar de rechter gestapt. Dat is de moeite wel waard.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
Okay daar kan ik het mee eens zijn
Maar goed dit is wel een hele lastige casus. Dit is een welles-nietes spelletje waarin je feitelijk als consument de rechten hebt, maar je die wel nog moet krijgen.
Dat zou ik dus even niet doen voor dat je dat zwart op wit hebt. Dan heb je helemaal niks meer.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:20 schreef Newone82 het volgende:
Bel net nog eens op, geeft collega van die webshop aan dat ik geld terug krijg als ik powerbamk opstuur.
Op social media zeggen ze weer dit
Hoi, je spreekt met ..... Ik zie niet in het dossier staan dat die collega van mij dat heeft verteld
Wtf?!
Nee, doe ik ook niet.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zou ik dus even niet doen voor dat je dat zwart op wit hebt. Dan heb je helemaal niks meer.
Zeker wel doen, en zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, hoe meer tijd hun hebben om er wat anders van te maken.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zou ik dus even niet doen voor dat je dat zwart op wit hebt. Dan heb je helemaal niks meer.
Bel net op, en dit telefoongesprek moet worden nabeluisterd wat 2-4 werkdagen duurt. ?!quote:Op donderdag 26 september 2019 16:34 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Zeker wel doen, en zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, hoe meer tijd hun hebben om er wat anders van te maken.
Eigenlijk had je op de speaker moeten bellen en het gesprek opnemen.quote:Op donderdag 26 september 2019 16:58 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Bel net op, en dit telefoongesprek moet worden nabeluisterd wat 2-4 werkdagen duurt. ?!
Het maakt niet uit wat ze zeggen, je hebt wat verkeerd ontvangen en dat stuur je terug. En wel meteen.quote:Op donderdag 26 september 2019 16:58 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Bel net op, en dit telefoongesprek moet worden nabeluisterd wat 2-4 werkdagen duurt. ?!
Je hebt ook genoeg apps die kunnen opnemen.quote:Op donderdag 26 september 2019 17:00 schreef maily het volgende:
[..]
Eigenlijk had je op de speaker moeten bellen en het gesprek opnemen.
Op Android zeker, de iPhone kan (mag) dat niet.quote:Op donderdag 26 september 2019 17:03 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Je hebt ook genoeg apps die kunnen opnemen.
Ga toch fietsen. TS heeft meteen gereclameerd en op schrift dat hij het niet mag opsturen. Die rechter is ook niet mafquote:Op donderdag 26 september 2019 17:02 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat ze zeggen, je hebt wat verkeerd ontvangen en dat stuur je terug. En wel meteen.
Als je het 2 weken thuis hebt liggen dan is er geen rechter meer die jou gelooft, en dat weten hun ook.
En het gaat om een telefoon van 1000 euro tegenover een powerbank van hooguit een paar tientjes, dus je hebt niet echt iets in handen van vergelijkbare waarde waarmee je hun onder druk kunt zetten.
True. Iemand ervaring met thuiswinkel waarborg klacht?quote:Op donderdag 26 september 2019 17:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga toch fietsen. TS heeft meteen gereclameerd en op schrift dat hij het niet mag opsturen. Die rechter is ook niet maf
En dan? Krijg ik niks terug. Lekker dan.quote:Op donderdag 26 september 2019 22:03 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Rechtshulp on demand inschakelen?
Ik zou in elk geval het geleverde product retourneren. "Niet conform bestelling".
Ja. Duidelijk op schrift melden datquote:Op donderdag 26 september 2019 18:12 schreef Newone82 het volgende:
Iemand tips wat ik nog kan ondernemen??
Een organisatie mag uitsluitend een volledige kopie of scan, dat wil zeggen waarbij alle persoonsgegevens zichtbaar zijn, van iemands identiteitsbewijs maken als de organisatie daartoe wettelijk verplicht is.quote:Op vrijdag 27 september 2019 08:19 schreef Newone82 het volgende:
Update, dit stuurt de webwinkel net.
Alsof ik even mijn id kaart ga opsturen, en dat willekeurige medewerkers dit krijgen. Dacht het even niet.
Bedankt voor uw mail.
Vanwege een onderzoek in uw omgeving e.o. i.v.m. andere claims vraag ik u om een kopie ID bewijs toe te sturen zodat we uw claim in behandeling kunnen nemen.
Ik dank u alvast voor uw medewerking.
Waaat?!
Dus dit is strafbaar wat ze vragen?!quote:Op vrijdag 27 september 2019 08:24 schreef Messina het volgende:
[..]
Een organisatie mag uitsluitend een volledige kopie of scan, dat wil zeggen waarbij alle persoonsgegevens zichtbaar zijn, van iemands identiteitsbewijs maken als de organisatie daartoe wettelijk verplicht is.
Dit geldt ook voor het scannen van het identiteitsbewijs waarbij een organisatie persoonsgegevens van iemands identiteitsbewijs ‘inleest’. Een organisatie mag dit alleen doen als zij daartoe wettelijk verplicht is.
https://autoriteitpersoon(...)ie/identiteitsbewijs
mail ze terug dat er geen wettelijke verplichting is om dit te doen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 08:27 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dus dit is strafbaar wat ze vragen?!
Juridisch Loket al gebeld?quote:Op vrijdag 27 september 2019 09:10 schreef Newone82 het volgende:
Inmiddels thuiswinkel waarborg klacht ingediend. Binnen week hoor ik meer.
Wat bedoelen ze met 'omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg' ?quote:Op donderdag 26 september 2019 14:14 schreef Newone82 het volgende:
Het hoofdkantoor heeft op haar beurt laten weten dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd om aan te tonen dat er inderdaad een powerbank is geleverd in plaats van de iPhone. Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen.
Al sla je me dood. Hun maken van hun fout mijn probleem.quote:Op vrijdag 27 september 2019 09:30 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze met 'omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg' ?
Hebben die lui geen camera's hangen bij de inpakbalie?
Nee, gewoon alle irrelevante gegevens zwart maken (doc.nr, bsn, geb.datum, foto) zodat alleen je naam overblijft. Dan kun je die gewoon opsturen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 08:27 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dus dit is strafbaar wat ze vragen?!
In een orginasatie die zo met me om gaat, ga ik natuurlijk ook al is het onherkenbaar mijn id opsturen. Never nooit. Dat ik de dupe lijk te worden van misbruik in mijn regio, is niet mijn pakkie an.quote:Op vrijdag 27 september 2019 10:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, gewoon alle irrelevante gegevens zwart maken (doc.nr, bsn, geb.datum, foto) zodat alleen je naam overblijft. Dan kun je die gewoon opsturen.
Een VOLLEDIGE scan mogen ze niet vragen/vastleggen.
Zelf wetenquote:Op vrijdag 27 september 2019 10:48 schreef Newone82 het volgende:
[..]
In een orginasatie die zo met me om gaat, ga ik natuurlijk ook al is het onherkenbaar mijn id opsturen. Never nooit. Dat ik de dupe lijk te worden van misbruik in mijn regio, is niet mijn pakkie an.
Dat ja.quote:Op vrijdag 27 september 2019 10:54 schreef Morodeepdelver het volgende:
Ja kijk, je kan natuurlijk heel star alles blijven tegenwerken en zeggen dat niet jouw 'pakkie an' is, maar uiteindelijk zit jij met een powerbank ipv een nieuwe telefoon...
Werk gewoon mee, stuur die powerbank terug en geef ze een kopie van je id-kaart (daar heb je tegenwoordig zelfs een handige app voor die alle fraudegevoelige info afschermt).
Zorg dat je alles op schrift hebt, zoek wetsartikelen op die je juridische grondslag geeft op een nieuwe telefoon of ontbinding van je koopovereenkomst... en blijf contact houden met de webwinkel.
Dan pak je de trein naar Groningen en regel je het in de winkel na overleg.. of je neemt je verlies..quote:Op vrijdag 27 september 2019 10:48 schreef Newone82 het volgende:
[..]
In een orginasatie die zo met me om gaat, ga ik natuurlijk ook al is het onherkenbaar mijn id opsturen. Never nooit. Dat ik de dupe lijk te worden van misbruik in mijn regio, is niet mijn pakkie an.
Deze case gaat niet over belsimpel....quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:43 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan pak je de trein naar Groningen en regel je het in de winkel na overleg.. of je neemt je verlies..
Je doet nu gewoon moeilijk om het moeilijk doen
Dat denk ik ook. Ga ook niks opsturen. Goed advies.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:09 schreef craziness het volgende:
postbode kan het denk ik niet zijn want die kan niet weten wat er in het pakje zit en heeft waarschijnlijk ook geen powerbanks bij zich om het product om te wisselen
ik denk dus dat het om een rat in het magazijn gaat
TS: geen ID o.i.d. sturen, mogen ze wettelijk gezien niet eens eisen
ze lossen het zelf maar lekker op en als ze het niet snel oplossen, gewoon een juridisch proces starten tegen de webwinkel voor oplichting
Oke my bad..quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:26 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Deze case gaat niet over belsimpel....
Hebben ze nietquote:Op vrijdag 27 september 2019 13:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oke my bad..
Dan evt naar een fysieke vestiging van de betreffende winkel
Je mag het zelf invullen, ik vind het niet zo netjes dat hier te noemen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:46 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Om welke webshop gaat het dan?
quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:09 schreef craziness het volgende:
gewoon een juridisch proces starten tegen de webwinkel voor oplichting
Als er sprake is van meerdere gevallen dan is er sprake van oplichting, want dan gaat het niet om een foutje, maar om iets systematisch. Ik las dat andere ook een oplader hebben ontvangen i.p.v. een telefoon. Webwinkel is ook verantwoordelijk voor het gedrag van (magazijn) medewerkers.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:55 schreef Eix het volgende:
[..]
Oplichting is een begrip uit het strafrecht. En daar is hier geen sprake van. Tenzij je kan aantonen dat de webwinkel bewust de boel besodemietert.
Dit is civielrecht en betreft het niet nakomen van een overeenkomst door een van de twee partijen.
Precies dit. Gebeld met thuiswinkel waarborg, en zou midden volgende week wat horen van mijn case. Hun vonden dit uiterst opmerkelijke gang van zaken van de webwinkel.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou niet weten waarom je zou moeten meewerken op deze manier.
Het is toch Echt een gevalletje non conformiteit en de wet is daar duidelijk over.
Interne onderzoeken zijn leuk enzo, maar daar heb jij geen boodschap aan en tevens ook geen inzicht in.. immers wie zegt dat het echt zo is dat het zogenaamd uitgerekend in jouw buurt zoiets gaande is? Beetje te toevallig allemaal.
Het kan natuurlijk wel tijd schelen, maar om aan zoiets toe te geven uit gemakzucht.. hmm ik zou ook op z’n minst twijfelen en als ik al een kopie van ID zou sturen dan wel goed watermerken met kopie erop enzo, dat kan vaak al automatisch.
Ik weet nog altijd niet om welke webwinkel het gaat. Dat doet er ook wat mij betreft niet toe, ik vind het wel zo correct dat TS niet gelijk de naam van de winkel te grabbel gooit. Maar het is daarmee maar de vraag of het dus vaker gebeurd. En dan nog hoeft er geen opzet in het spel te zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:54 schreef craziness het volgende:
[..]
Ik las dat andere ook een oplader hebben ontvangen i.p.v. een telefoon.
En in dat geval kan de webwinkel aangifte doen tegen die medewerker. Er is ook dan geenszins sprake van moedwillig bedrog door de webwinkel waardoor TS aangifte van oplichting kan doen. Zie ook https://www.ad.nl/nieuws/(...)noffensief~a069e5ea/quote:Webwinkel is ook verantwoordelijk voor het gedrag van (magazijn) medewerkers.
Dus kan ik geen aangifte doen zeg je? Huh? Ze leveren een artikel van een paar tientjes in plaats van kleine ¤1000.quote:Op vrijdag 27 september 2019 19:28 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik weet nog altijd niet om welke webwinkel het gaat. Dat doet er ook wat mij betreft niet toe, ik vind het wel zo correct dat TS niet gelijk de naam van de winkel te grabbel gooit. Maar het is daarmee maar de vraag of het dus vaker gebeurd. En dan nog hoeft er geen opzet in het spel te zijn.
[..]
En in dat geval kan de webwinkel aangifte doen tegen die medewerker. Er is ook dan geenszins sprake van moedwillig bedrog door de webwinkel waardoor TS aangifte van oplichting kan doen. Zie ook https://www.ad.nl/nieuws/(...)noffensief~a069e5ea/
Civiel recht. Er is geen sprake van een strafbaar feit. Enkel een overeenkomst die niet wordt nagekomen door de wederpartij. Tenzij je kan aantonen dat dit moedwillig is, dan ligt het anders. Overigens gaat de politie ook als er wel sprake zou zijn van oplichting jouw civielrechtelijk probleem niet zonder meer oplossen. Daarvoor zijn ze niet.quote:Op zaterdag 28 september 2019 06:17 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dus kan ik geen aangifte doen zeg je? Huh? Ze leveren een artikel van een paar tientjes in plaats van kleine ¤1000.
Waaronder moet ik dat anders plaatsenn dan oplichting?
Heb je dit gesprek dan wel opgenomen?quote:Op zaterdag 28 september 2019 08:07 schreef Newone82 het volgende:
Update; vanmorgen contact opgenomen met de webwinkel en mevrouw van de klantenservice gaf aan dat her werkelijk waar schandalig is hoe er met me wordt om gegaan. Zou binnen een uurtje mailtje krijgen met een update.
Ben benieuwd.
Ja. Via skype.quote:Op zaterdag 28 september 2019 08:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Heb je dit gesprek dan wel opgenomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |