abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189128841
Fokkers,0

Ik heb het volgende aan de hand.

Heb een iPhone besteld, maar het verkeerde product ontvangen namelijk een oplaad bank.

De webshop beticht mij van fraude want deze reactie kreeg ik per mail wat ik ongelofelijk vindt.

Eerste bestelling ooit bij dit bedrijf. Uit fatsoen noem ik bedrijfsnaam niet.


Reactie webshop:

Beste meneer,

Vanmorgen heb je met mij en een aantal van mijn collega's gesproken via Twitter. In ons gesprek gaf je aan dat je het besluit van ons hoofdkantoor graag zwart op wit wilde hebben. Zoals beloofd is hier dan ook de mail die dit besluit bevestigd.

In je eerdere contact liet je weten dat je een powerbank had ontvangen in plaats van de bestelde iPhone. De collega die je toen hebt gesproken heeft deze kwestie bij ons hoofdkantoor neergelegd om te kijken wat we voor je konden betekenen.

Het hoofdkantoor heeft op haar beurt laten weten dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd om aan te tonen dat er inderdaad een powerbank is geleverd in plaats van de iPhone. Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen. Hoe graag ik je ook zou helpen, het besluit van het hoofdkantoor staat vast.

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende kunnen informeren. Voor nu in ieder geval nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Webshop x


Dit is zo bizar. Wat kan ik nou doen, of wie heeft dit ook al meegemaakt?

[ Bericht 3% gewijzigd door Newone82 op 26-09-2019 14:24:46 ]
pi_189128851
Rechtsbijstand?
pi_189128858
zat er geen pakbon bij de bestelling?
pi_189128881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:16 schreef 20100 het volgende:
zat er geen pakbon bij de bestelling?
Nee, alleen papier er om heen.
pi_189128889
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Rechtsbijstand?
Heb ik niet
pi_189128894
Foto's gemaakt van uitpakken? Of net erna zeg maar.
pi_189128903
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Foto's gemaakt van uitpakken? Of net erna zeg maar.
Nee. Ging er vanuit en dat is blijkbaar heel dom dat dat niet hoefde.
  donderdag 26 september 2019 @ 14:18:51 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189128912
Deze Fokker had hetzelfde probleem:

WGR / In plaats van smartphone, draadloze oplader ontvangen

Was het dezelfde webwinkel?
KuikenGuppy
pi_189128924
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:18 schreef Burdie het volgende:
Deze Fokker had hetzelfde probleem:

WGR / In plaats van smartphone, draadloze oplader ontvangen

Was het dezelfde webwinkel?
Even doorlezen, zie niet welke webwinkel?!
pi_189128929
Zover ik weet moeten zij aantonen dat jij fraude hebt gepleegd, dat kunnen ze niet lijkt mij.

Als het apparaat stiekem bijv. toch in bezit zou zijn, zou het op zich mogelijk moeten zijn te bepalen dat het apparaat in gebruik is genomen bijv.

Maar goed, de wet stelt dat je gewoon recht hebt op geld terug, non-conformiteit enzo.
pi_189128945
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zover ik weet moeten zij aantonen dat jij fraude hebt gepleegd, dat kunnen ze niet lijkt mij.

Als het apparaat stiekem bijv. toch in bezit zou zijn, zou het op zich mogelijk moeten zijn te bepalen dat het apparaat in gebruik is genomen bijv.

Maar goed, de wet stelt dat je gewoon recht hebt op geld terug, non-conformiteit enzo.
De vraag is waarom ze een willekeurige klant, want dat ben ik mij uberhaupt betichten van fraudee. Dit is te bizar voor woorden dit.
  donderdag 26 september 2019 @ 14:21:09 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189128951
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:19 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Even doorlezen, zie niet welke webwinkel?!
Nee staat er ook niet in, maar misschien kan je contact zoeken met de TS van dat topic. Er worden daar ook oplossingen genoemd, misschien heb je daar wat aan.
KuikenGuppy
pi_189128967
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee staat er ook niet in, maar misschien kan je contact zoeken met de TS van dat topic. Er worden daar ook oplossingen genoemd, misschien heb je daar wat aan.
ik heb al gegoogled, kwam uit op webwinkel waarborg klacht. Ga ik doen.
  donderdag 26 september 2019 @ 14:22:04 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189128969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:20 schreef Newone82 het volgende:

[..]

De vraag is waarom ze een willekeurige klant, want dat ben ik mij uberhaupt betichten van fraudee. Dit is te bizar voor woorden dit.
Als het om die simpele jeroen en jeroen gaat is dat vrij standaard bedrijfsvoering..

Regel 1 het ligt aan de klant, zo niet, zie regel 1
  Spellchecker donderdag 26 september 2019 @ 14:22:38 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189128980
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:18 schreef Burdie het volgende:
Deze Fokker had hetzelfde probleem:

WGR / In plaats van smartphone, draadloze oplader ontvangen

Was het dezelfde webwinkel?
Ja dat zocht ik net ook :D
pi_189129009
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:17 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Nee, alleen papier er om heen.
Ook geen pakbon digitaal (in de mail of je account)?
En een factuur, eventueel digitaal?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189129021
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als het om die simpele jeroen en jeroen gaat is dat vrij standaard bedrijfsvoering..

Regel 1 het ligt aan de klant, zo niet, zie regel 1
Ik ben door dit geintje dadelijk kleine ¤1000 kwijt.
pi_189129033
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ook geen pakbon digitaal (in de mail of je account)?
En een factuur, eventueel digitaal?
Nee, niks van pakbon.
pi_189129046
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:26 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Nee, niks van pakbon.
Je hebt een iPhone via internet besteld maar je hebt geen betalingsbevestiging op je email?

Hoax TS is een oplichter die webshops probeert te tillen
  donderdag 26 september 2019 @ 14:27:56 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189129049
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:25 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ik ben door dit geintje dadelijk kleine ¤1000 kwijt.
Ze hebben mij een doa geleverd.. Ik moest na een hoop geheen en weer eerst even dreigen om hun winkel kort en klein te meppen, toen was het opeens geen probleem..

*ik woon in Groningen, en zij ook..

Triest dat het zo gaat en dat je ook geen man en paard mag noemen na het zoveelste topic over die lui..
pi_189129059
Je hebt geen bon? huh?
pi_189129092
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:27 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Je hebt een iPhone via internet besteld maar je hebt geen betalingsbevestiging op je email?

Hoax TS is een oplichter die webshops probeert te tillen
Dat schrijf ik niet, heb geen pakbon. Natuurlijk wel een bestellingsbevestiging.

Het rare is, via Twitter heb ik al te horen gekregen dat ik foutieve artikel moest terug sturen en geld terug zou krijgen. Heb dus zwart op wit dat ik geld terug krijg.

Maar nu trekken ze keutel in.
pi_189129094
Ik had dit laatst ook.
Ik kreeg een paar schroeven ipv een deken :’)
Maar ik zag al bij de track en trace dat er iets niet klopte doormidden van het gewicht van het pakketje..
Misschien dat je dat kan nachecken?
Maarja in het gewicht van een smartphone en powerbank zal niet veel verschil zitten.
Heeft de webwinkel toevallig geen fysieke winkel?
Face to face zijn ze misschien wat behulpzamere

Maar vanwege deze reden koop ik dure spullen toch liever in een fysieke winkel.

Ik zou ze ook constant berichten blijven sturen via sociale media, zodat andere mensen hier ook van horen, dit is natuurlijk geen goede reclame voor de webwinkel
  donderdag 26 september 2019 @ 14:33:45 #24
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_189129110
Tja moet je het maar ineen fysieke winkel kopen. Risico van t vak
#KICKOUTZP
  donderdag 26 september 2019 @ 14:34:28 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189129121
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:32 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Heeft de webwinkel toevallig geen fysieke winkel?
Ja in Groningen aan de Vismarkt 5..
pi_189129134
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:32 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Ik had dit laatst ook.
Ik kreeg een paar schroeven ipv een deken :’)
Maar ik zag al bij de track en trace dat er iets niet klopte doormidden van het gewicht van het pakketje..
Misschien dat je dat kan nachecken?
Maarja in het gewicht van een smartphone en powerbank zal niet veel verschil zitten.
Heeft de webwinkel toevallig geen fysieke winkel?
Face to face zijn ze misschien wat behulpzamere

Maar vanwege deze reden koop ik dure spullen toch liever in een fysieke winkel.

Ik zou ze ook constant berichten blijven sturen via sociale media, zodat andere mensen hier ook van horen, dit is natuurlijk geen goede reclame voor de webwinkel
Gewicht is nagenoeg zelfde als de powerbank van pakketje. Ze hebben geen fysieke winkel.
pi_189129140
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:33 schreef wollah het volgende:
Tja moet je het maar ineen fysieke winkel kopen. Risico van t vak
??!
pi_189129182
Je had of hebt geen track&trace?
  donderdag 26 september 2019 @ 14:38:07 #29
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_189129185
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:35 schreef Newone82 het volgende:

[..]

??!
Ja is toch zo? Je neemt het risico door het online te bestellen. Je weet nooit hoe betrouw baar de winkels zijn
#KICKOUTZP
pi_189129198
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:38 schreef wollah het volgende:

[..]

Ja is toch zo? Je neemt het risico door het online te bestellen. Je weet nooit hoe betrouw baar de winkels zijn
Als hij bij een grote online winkel iets besteld kun je op zich wel van het beste scenario uitgaan.

Ik vind het alleen een vaag verhaal, geen pakbon en volgens mij ook geen trace code.
Handtekening vereist? Want dat is meestal wel bij zulke elektronica verzendingen.
pi_189129205
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je had of hebt geen track&trace?
Jazeker wel. Daar staat die gewoon op afgeleverd.
pi_189129277
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als hij bij een grote online winkel iets besteld kun je op zich wel van het beste scenario uitgaan.

Ik vind het alleen een vaag verhaal, geen pakbon en volgens mij ook geen trace code.
Handtekening vereist? Want dat is meestal wel bij zulke elektronica verzendingen.
Heb track en trace. Staat op afgeleverd natuurlijk. Hoefde geen handtekening te zetten.
pi_189129323
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als hij bij een grote online winkel iets besteld kun je op zich wel van het beste scenario uitgaan.

Ik vind het alleen een vaag verhaal, geen pakbon en volgens mij ook geen trace code.
Handtekening vereist? Want dat is meestal wel bij zulke elektronica verzendingen.
Is een pakbon nog wel standaard?
Volgens mij heb ik ook wel eens pakketjes gehad zonder bon omdat je de bon ook al via e-mail hebt
pi_189129537
Nou ja ik zou doorzeuren, desnoods op social media.
Wijzen op de wet, de bewijslast ligt bij de verzender in dit geval.

Zij kunnen we zeggen dat hij fraude probeert te plegen, toon maar aan dan.
pi_189129799
Bel net nog eens op, geeft collega van die webshop aan dat ik geld terug krijg als ik powerbamk opstuur.

Op social media zeggen ze weer dit

Hoi, je spreekt met ..... Ik zie niet in het dossier staan dat die collega van mij dat heeft verteld


Wtf?!
pi_189129869
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:33 schreef wollah het volgende:
Tja moet je het maar ineen fysieke winkel kopen. Risico van t vak
Risico van die webwinkel bedoel je. De bewijslast ligt de eerste zes maanden bij hen.
  donderdag 26 september 2019 @ 15:28:40 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189129908
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:26 schreef Jaeger85 het volgende:
De bewijslast ligt de eerste zes maanden bij hen.
Bij een defect ja. Dat gaat niet om levering.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_189129930
quote:
19s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:28 schreef Gunner het volgende:

[..]

Bij een defect ja. Dat gaat niet om levering.
Niet alleen bij een defect. Bij non-conformiteit. Daaronder valt het verkeerde product leveren ook.
  donderdag 26 september 2019 @ 15:31:36 #39
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189129946
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Niet alleen bij een defect. Bij non-conformiteit. Daaronder valt het verkeerde product leveren ook.
Okay daar kan ik het mee eens zijn

Maar goed dit is wel een hele lastige casus. Dit is een welles-nietes spelletje waarin je feitelijk als consument de rechten hebt, maar je die wel nog moet krijgen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_189130042
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:31 schreef Gunner het volgende:

[..]

Okay daar kan ik het mee eens zijn

Maar goed dit is wel een hele lastige casus. Dit is een welles-nietes spelletje waarin je feitelijk als consument de rechten hebt, maar je die wel nog moet krijgen.
Klopt. Maar aangezien het om 1000 euro gaat was ik wel naar de rechter gestapt. Dat is de moeite wel waard.
pi_189130103
Isndit niet gewoon dezelfde TS?
pi_189130301
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:20 schreef Newone82 het volgende:
Bel net nog eens op, geeft collega van die webshop aan dat ik geld terug krijg als ik powerbamk opstuur.

Op social media zeggen ze weer dit

Hoi, je spreekt met ..... Ik zie niet in het dossier staan dat die collega van mij dat heeft verteld

Wtf?!
Dat zou ik dus even niet doen voor dat je dat zwart op wit hebt. Dan heb je helemaal niks meer.
zie email 27 oktober
pi_189130827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat zou ik dus even niet doen voor dat je dat zwart op wit hebt. Dan heb je helemaal niks meer.
Nee, doe ik ook niet.
pi_189130882
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat zou ik dus even niet doen voor dat je dat zwart op wit hebt. Dan heb je helemaal niks meer.
Zeker wel doen, en zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, hoe meer tijd hun hebben om er wat anders van te maken.
pi_189131188
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:34 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Zeker wel doen, en zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, hoe meer tijd hun hebben om er wat anders van te maken.
Bel net op, en dit telefoongesprek moet worden nabeluisterd wat 2-4 werkdagen duurt. ?!
  Spellchecker donderdag 26 september 2019 @ 17:00:22 #46
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189131217
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:58 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Bel net op, en dit telefoongesprek moet worden nabeluisterd wat 2-4 werkdagen duurt. ?!
Eigenlijk had je op de speaker moeten bellen en het gesprek opnemen.
pi_189131248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:58 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Bel net op, en dit telefoongesprek moet worden nabeluisterd wat 2-4 werkdagen duurt. ?!
Het maakt niet uit wat ze zeggen, je hebt wat verkeerd ontvangen en dat stuur je terug. En wel meteen.

Als je het 2 weken thuis hebt liggen dan is er geen rechter meer die jou gelooft, en dat weten hun ook.

En het gaat om een telefoon van 1000 euro tegenover een powerbank van hooguit een paar tientjes, dus je hebt niet echt iets in handen van vergelijkbare waarde waarmee je hun onder druk kunt zetten.
pi_189131253
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:00 schreef maily het volgende:

[..]

Eigenlijk had je op de speaker moeten bellen en het gesprek opnemen.
Je hebt ook genoeg apps die kunnen opnemen.
pi_189131284
Ik bel met Skype, want ben telefonisch nagenoeg onbereikbaar. Weet iemand hoe je daarmee kan opnemen gesprekken? Daarom had ik nieuwe telefoon gekocht, telefoon oude was kapot gegaan. Heb nog een oude nokia ban 15 jaar oud.
pi_189131326
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:03 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Je hebt ook genoeg apps die kunnen opnemen.
Op Android zeker, de iPhone kan (mag) dat niet.
pi_189131597
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:02 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wat ze zeggen, je hebt wat verkeerd ontvangen en dat stuur je terug. En wel meteen.

Als je het 2 weken thuis hebt liggen dan is er geen rechter meer die jou gelooft, en dat weten hun ook.

En het gaat om een telefoon van 1000 euro tegenover een powerbank van hooguit een paar tientjes, dus je hebt niet echt iets in handen van vergelijkbare waarde waarmee je hun onder druk kunt zetten.
Ga toch fietsen. TS heeft meteen gereclameerd en op schrift dat hij het niet mag opsturen. Die rechter is ook niet maf :')
zie email 27 oktober
pi_189131704
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ga toch fietsen. TS heeft meteen gereclameerd en op schrift dat hij het niet mag opsturen. Die rechter is ook niet maf :')
True. Iemand ervaring met thuiswinkel waarborg klacht?
pi_189132384
Iemand tips wat ik nog kan ondernemen??
pi_189132839
Juridisch Loket bellen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189136622
Rechtshulp on demand inschakelen?

Ik zou in elk geval het geleverde product retourneren. "Niet conform bestelling".
pi_189137989
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 22:03 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Rechtshulp on demand inschakelen?

Ik zou in elk geval het geleverde product retourneren. "Niet conform bestelling".
En dan? Krijg ik niks terug. Lekker dan.
pi_189138789
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:12 schreef Newone82 het volgende:
Iemand tips wat ik nog kan ondernemen??
Ja. Duidelijk op schrift melden dat
A. Wat je ontvangen hebt niet is wat je besteld hebt. Bewijs bijvoegen.
B. Dat je alsnog een telefoon wil.
C. En wel binnen 14 dagen.

En anders moet je naar de rechter (of evt klachtencommissie), maar dan heb je bovenstaande nodig.
zie email 27 oktober
pi_189138829
Dank zij jullie ga ik vanaf nu foto’s nemen tijdens het uitpakken.
pi_189139545
@TS, bel zo gewoon het Juridisch Loket even op als je geen Rechtsbijstand hebt.
Zij kunnen jou precies vertellen wat de beste stappen zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189139731
Update, dit stuurt de webwinkel net.

Alsof ik even mijn id kaart ga opsturen, en dat willekeurige medewerkers dit krijgen. Dacht het even niet.


Bedankt voor uw mail.

Vanwege een onderzoek in uw omgeving e.o. i.v.m. andere claims vraag ik u om een kopie ID bewijs toe te sturen zodat we uw claim in behandeling kunnen nemen.

Ik dank u alvast voor uw medewerking.


Waaat?!

[ Bericht 2% gewijzigd door Newone82 op 27-09-2019 08:26:47 ]
pi_189139754
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:19 schreef Newone82 het volgende:
Update, dit stuurt de webwinkel net.

Alsof ik even mijn id kaart ga opsturen, en dat willekeurige medewerkers dit krijgen. Dacht het even niet.

Bedankt voor uw mail.

Vanwege een onderzoek in uw omgeving e.o. i.v.m. andere claims vraag ik u om een kopie ID bewijs toe te sturen zodat we uw claim in behandeling kunnen nemen.

Ik dank u alvast voor uw medewerking.

Waaat?!
Een organisatie mag uitsluitend een volledige kopie of scan, dat wil zeggen waarbij alle persoonsgegevens zichtbaar zijn, van iemands identiteitsbewijs maken als de organisatie daartoe wettelijk verplicht is.

Dit geldt ook voor het scannen van het identiteitsbewijs waarbij een organisatie persoonsgegevens van iemands identiteitsbewijs ‘inleest’. Een organisatie mag dit alleen doen als zij daartoe wettelijk verplicht is.


https://autoriteitpersoon(...)ie/identiteitsbewijs
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189139766
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:24 schreef Messina het volgende:

[..]

Een organisatie mag uitsluitend een volledige kopie of scan, dat wil zeggen waarbij alle persoonsgegevens zichtbaar zijn, van iemands identiteitsbewijs maken als de organisatie daartoe wettelijk verplicht is.

Dit geldt ook voor het scannen van het identiteitsbewijs waarbij een organisatie persoonsgegevens van iemands identiteitsbewijs ‘inleest’. Een organisatie mag dit alleen doen als zij daartoe wettelijk verplicht is.


https://autoriteitpersoon(...)ie/identiteitsbewijs
Dus dit is strafbaar wat ze vragen?!
pi_189139783
Volgens mij mag het niet.
Misschien hebben ze meerdere claims en vermoeden ze dat het één persoon is of zo, maar dan moeten ze lekker aangifte doen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189139935
Iemand heeft me trouwens dm gestuurtt. Daar moet ik op wachten een week, stuur me even pm.
pi_189140067
Inmiddels thuiswinkel waarborg klacht ingediend. Binnen week hoor ik meer.
  vrijdag 27 september 2019 @ 09:12:32 #66
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189140082
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:27 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dus dit is strafbaar wat ze vragen?!
mail ze terug dat er geen wettelijke verplichting is om dit te doen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_189140172
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 09:10 schreef Newone82 het volgende:
Inmiddels thuiswinkel waarborg klacht ingediend. Binnen week hoor ik meer.
Juridisch Loket al gebeld?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 27 september 2019 @ 09:30:35 #68
65846 Bocaj
47th President.
pi_189140252
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:14 schreef Newone82 het volgende:
Het hoofdkantoor heeft op haar beurt laten weten dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd om aan te tonen dat er inderdaad een powerbank is geleverd in plaats van de iPhone. Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen.
Wat bedoelen ze met 'omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg' ?
Hebben die lui geen camera's hangen bij de inpakbalie?
pi_189140939
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 09:30 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wat bedoelen ze met 'omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg' ?
Hebben die lui geen camera's hangen bij de inpakbalie?
Al sla je me dood. Hun maken van hun fout mijn probleem.
pi_189140969
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:27 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dus dit is strafbaar wat ze vragen?!
Nee, gewoon alle irrelevante gegevens zwart maken (doc.nr, bsn, geb.datum, foto) zodat alleen je naam overblijft. Dan kun je die gewoon opsturen.
Een VOLLEDIGE scan mogen ze niet vragen/vastleggen.
pi_189141127
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:36 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, gewoon alle irrelevante gegevens zwart maken (doc.nr, bsn, geb.datum, foto) zodat alleen je naam overblijft. Dan kun je die gewoon opsturen.
Een VOLLEDIGE scan mogen ze niet vragen/vastleggen.
In een orginasatie die zo met me om gaat, ga ik natuurlijk ook al is het onherkenbaar mijn id opsturen. Never nooit. Dat ik de dupe lijk te worden van misbruik in mijn regio, is niet mijn pakkie an.
pi_189141199
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:48 schreef Newone82 het volgende:

[..]

In een orginasatie die zo met me om gaat, ga ik natuurlijk ook al is het onherkenbaar mijn id opsturen. Never nooit. Dat ik de dupe lijk te worden van misbruik in mijn regio, is niet mijn pakkie an.
Zelf weten :)
Het had misschien een shortcut naar een oplossing kunnen zijn, maar juridisch traject kan natuurlijk ook.
pi_189141207
Ja kijk, je kan natuurlijk heel star alles blijven tegenwerken en zeggen dat niet jouw 'pakkie an' is, maar uiteindelijk zit jij met een powerbank ipv een nieuwe telefoon...

Werk gewoon mee, stuur die powerbank terug en geef ze een kopie van je id-kaart (daar heb je tegenwoordig zelfs een handige app voor die alle fraudegevoelige info afschermt).

Zorg dat je alles op schrift hebt, zoek wetsartikelen op die je juridische grondslag geeft op een nieuwe telefoon of ontbinding van je koopovereenkomst... en blijf contact houden met de webwinkel.
  vrijdag 27 september 2019 @ 10:57:52 #74
27929 piere
doe mij maar bier
pi_189141244
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:54 schreef Morodeepdelver het volgende:
Ja kijk, je kan natuurlijk heel star alles blijven tegenwerken en zeggen dat niet jouw 'pakkie an' is, maar uiteindelijk zit jij met een powerbank ipv een nieuwe telefoon...

Werk gewoon mee, stuur die powerbank terug en geef ze een kopie van je id-kaart (daar heb je tegenwoordig zelfs een handige app voor die alle fraudegevoelige info afschermt).

Zorg dat je alles op schrift hebt, zoek wetsartikelen op die je juridische grondslag geeft op een nieuwe telefoon of ontbinding van je koopovereenkomst... en blijf contact houden met de webwinkel.
Dat ja.
fok you ja!
  vrijdag 27 september 2019 @ 11:43:48 #75
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189141941
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:48 schreef Newone82 het volgende:

[..]

In een orginasatie die zo met me om gaat, ga ik natuurlijk ook al is het onherkenbaar mijn id opsturen. Never nooit. Dat ik de dupe lijk te worden van misbruik in mijn regio, is niet mijn pakkie an.
Dan pak je de trein naar Groningen en regel je het in de winkel na overleg.. of je neemt je verlies..

Je doet nu gewoon moeilijk om het moeilijk doen
pi_189142664
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dan pak je de trein naar Groningen en regel je het in de winkel na overleg.. of je neemt je verlies..

Je doet nu gewoon moeilijk om het moeilijk doen
Deze case gaat niet over belsimpel....
pi_189143227
postbode kan het denk ik niet zijn want die kan niet weten wat er in het pakje zit en heeft waarschijnlijk ook geen powerbanks bij zich om het product om te wisselen

ik denk dus dat het om een rat in het magazijn gaat

TS: geen ID o.i.d. sturen, mogen ze wettelijk gezien niet eens eisen

ze lossen het zelf maar lekker op en als ze het niet snel oplossen, gewoon een juridisch proces starten tegen de webwinkel voor oplichting

:)
pi_189143368
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:09 schreef craziness het volgende:
postbode kan het denk ik niet zijn want die kan niet weten wat er in het pakje zit en heeft waarschijnlijk ook geen powerbanks bij zich om het product om te wisselen

ik denk dus dat het om een rat in het magazijn gaat

TS: geen ID o.i.d. sturen, mogen ze wettelijk gezien niet eens eisen

ze lossen het zelf maar lekker op en als ze het niet snel oplossen, gewoon een juridisch proces starten tegen de webwinkel voor oplichting

:)
Dat denk ik ook. Ga ook niks opsturen. Goed advies.
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:31:45 #79
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189143495
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 12:26 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Deze case gaat niet over belsimpel....
Oke my bad..

Dan evt naar een fysieke vestiging van de betreffende winkel
pi_189143637
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:31 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oke my bad..

Dan evt naar een fysieke vestiging van de betreffende winkel
Hebben ze niet ;)
pi_189143656
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:44 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Hebben ze niet ;)
Om welke webshop gaat het dan?
pi_189143674
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:46 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

Om welke webshop gaat het dan?
Je mag het zelf invullen, ik vind het niet zo netjes dat hier te noemen.
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:50:18 #83
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189143705
Maar je hebt dus geen rechtsbijstand?

In principe is de eerste stap nog niet heel lastig. Namelijk je stuurt ze een aangetekende brief waarin je helder uiteenzet wat er gebeurd is. Dus kortweg op dag x item y besteld, z echter geleverd gekregen. Hierover contact gehad met de klantenservice et cetera. Kortom, duidelijk verhaal schrijven. Met als uitsmijter dat je nakoming van de overeenkomst wenst alsmede instructies over wat er met het verkeerd geleverde artikel moet gebeuren. Met tot slot een redelijke termijn waarbinnen je die oplossing verwacht. Op internet staan zat voorbeelden van hoe zo'n brief eruit kan zien ( bijvoorbeeld Consuwijzer, zie https://www.consuwijzer.n(...)enkomst-niet-op-tijd ).

Vraag is wat je doet als zij voet bij stuk houden. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189143769
Nogmaals: heb je al contact gehad met het Juridisch Loket?
Als er toch één partij is die jou het beste advies kan geven, dan zijn zij dat wel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:55:02 #85
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189143773
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:09 schreef craziness het volgende:
gewoon een juridisch proces starten tegen de webwinkel voor oplichting

:)
:?

Oplichting is een begrip uit het strafrecht. En daar is hier geen sprake van. Tenzij je kan aantonen dat de webwinkel bewust de boel besodemietert.

Dit is civielrecht en betreft het niet nakomen van een overeenkomst door een van de twee partijen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189143882
Zinloze aanvulling, reeds gezegd.

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2019 14:09:20 ]
pi_189144569
Ik zou niet weten waarom je zou moeten meewerken op deze manier.
Het is toch Echt een gevalletje non conformiteit en de wet is daar duidelijk over.

Interne onderzoeken zijn leuk enzo, maar daar heb jij geen boodschap aan en tevens ook geen inzicht in.. immers wie zegt dat het echt zo is dat het zogenaamd uitgerekend in jouw buurt zoiets gaande is? Beetje te toevallig allemaal.

Het kan natuurlijk wel tijd schelen, maar om aan zoiets toe te geven uit gemakzucht.. hmm ik zou ook op z’n minst twijfelen en als ik al een kopie van ID zou sturen dan wel goed watermerken met kopie erop enzo, dat kan vaak al automatisch.
pi_189144672
Welke webshop is het?
pi_189145329
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:55 schreef Eix het volgende:

[..]

:?

Oplichting is een begrip uit het strafrecht. En daar is hier geen sprake van. Tenzij je kan aantonen dat de webwinkel bewust de boel besodemietert.

Dit is civielrecht en betreft het niet nakomen van een overeenkomst door een van de twee partijen.
Als er sprake is van meerdere gevallen dan is er sprake van oplichting, want dan gaat het niet om een foutje, maar om iets systematisch. Ik las dat andere ook een oplader hebben ontvangen i.p.v. een telefoon. Webwinkel is ook verantwoordelijk voor het gedrag van (magazijn) medewerkers.
pi_189146533
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 14:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou niet weten waarom je zou moeten meewerken op deze manier.
Het is toch Echt een gevalletje non conformiteit en de wet is daar duidelijk over.

Interne onderzoeken zijn leuk enzo, maar daar heb jij geen boodschap aan en tevens ook geen inzicht in.. immers wie zegt dat het echt zo is dat het zogenaamd uitgerekend in jouw buurt zoiets gaande is? Beetje te toevallig allemaal.

Het kan natuurlijk wel tijd schelen, maar om aan zoiets toe te geven uit gemakzucht.. hmm ik zou ook op z’n minst twijfelen en als ik al een kopie van ID zou sturen dan wel goed watermerken met kopie erop enzo, dat kan vaak al automatisch.
Precies dit. Gebeld met thuiswinkel waarborg, en zou midden volgende week wat horen van mijn case. Hun vonden dit uiterst opmerkelijke gang van zaken van de webwinkel.
  vrijdag 27 september 2019 @ 19:28:20 #91
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189148182
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:54 schreef craziness het volgende:

[..]

Ik las dat andere ook een oplader hebben ontvangen i.p.v. een telefoon.
Ik weet nog altijd niet om welke webwinkel het gaat. Dat doet er ook wat mij betreft niet toe, ik vind het wel zo correct dat TS niet gelijk de naam van de winkel te grabbel gooit. Maar het is daarmee maar de vraag of het dus vaker gebeurd. En dan nog hoeft er geen opzet in het spel te zijn.

quote:
Webwinkel is ook verantwoordelijk voor het gedrag van (magazijn) medewerkers.
En in dat geval kan de webwinkel aangifte doen tegen die medewerker. Er is ook dan geenszins sprake van moedwillig bedrog door de webwinkel waardoor TS aangifte van oplichting kan doen. Zie ook https://www.ad.nl/nieuws/(...)noffensief~a069e5ea/
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189148613
Er kan ook geen sprake zijn van moedwillig bedrog door TS, dat moet de winkel dan wel heel hard kunnen maken.

Dit hoort nou eenmaal bij het ondernemersrisico van koop op afstand.
pi_189155376
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:28 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik weet nog altijd niet om welke webwinkel het gaat. Dat doet er ook wat mij betreft niet toe, ik vind het wel zo correct dat TS niet gelijk de naam van de winkel te grabbel gooit. Maar het is daarmee maar de vraag of het dus vaker gebeurd. En dan nog hoeft er geen opzet in het spel te zijn.
[..]

En in dat geval kan de webwinkel aangifte doen tegen die medewerker. Er is ook dan geenszins sprake van moedwillig bedrog door de webwinkel waardoor TS aangifte van oplichting kan doen. Zie ook https://www.ad.nl/nieuws/(...)noffensief~a069e5ea/
Dus kan ik geen aangifte doen zeg je? Huh? Ze leveren een artikel van een paar tientjes in plaats van kleine ¤1000.
Waaronder moet ik dat anders plaatsenn dan oplichting?
  zaterdag 28 september 2019 @ 07:03:15 #94
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189155421
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 06:17 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dus kan ik geen aangifte doen zeg je? Huh? Ze leveren een artikel van een paar tientjes in plaats van kleine ¤1000.
Waaronder moet ik dat anders plaatsenn dan oplichting?
Civiel recht. Er is geen sprake van een strafbaar feit. Enkel een overeenkomst die niet wordt nagekomen door de wederpartij. Tenzij je kan aantonen dat dit moedwillig is, dan ligt het anders. Overigens gaat de politie ook als er wel sprake zou zijn van oplichting jouw civielrechtelijk probleem niet zonder meer oplossen. Daarvoor zijn ze niet.

In mijn ogen ben je trouwens ook opgelicht hoor. Ik snap je frustratie. Maar in het strafrecht is het begrip oplichting dus net iets anders.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189155469
Edit
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_189155527
Update; vanmorgen contact opgenomen met de webwinkel en mevrouw van de klantenservice gaf aan dat her werkelijk waar schandalig is hoe er met me wordt om gegaan. Zou binnen een uurtje mailtje krijgen met een update.

Ben benieuwd.
pi_189155559
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:07 schreef Newone82 het volgende:
Update; vanmorgen contact opgenomen met de webwinkel en mevrouw van de klantenservice gaf aan dat her werkelijk waar schandalig is hoe er met me wordt om gegaan. Zou binnen een uurtje mailtje krijgen met een update.

Ben benieuwd.
Heb je dit gesprek dan wel opgenomen?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_189155601
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Heb je dit gesprek dan wel opgenomen?
Ja. Via skype.
pi_189155922
Nog niks ontvangen per mail van medewerkster. Wat een bedrijf.
pi_189155948
Geef het nog een half uur, dan gewoon weer bellen, alles opnemen.
Altijd een goeie verdediging als alles opgenomen word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')