Deze case gaat niet over belsimpel....quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:43 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan pak je de trein naar Groningen en regel je het in de winkel na overleg.. of je neemt je verlies..
Je doet nu gewoon moeilijk om het moeilijk doen
Dat denk ik ook. Ga ook niks opsturen. Goed advies.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:09 schreef craziness het volgende:
postbode kan het denk ik niet zijn want die kan niet weten wat er in het pakje zit en heeft waarschijnlijk ook geen powerbanks bij zich om het product om te wisselen
ik denk dus dat het om een rat in het magazijn gaat
TS: geen ID o.i.d. sturen, mogen ze wettelijk gezien niet eens eisen
ze lossen het zelf maar lekker op en als ze het niet snel oplossen, gewoon een juridisch proces starten tegen de webwinkel voor oplichting
Oke my bad..quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:26 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Deze case gaat niet over belsimpel....
Hebben ze nietquote:Op vrijdag 27 september 2019 13:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oke my bad..
Dan evt naar een fysieke vestiging van de betreffende winkel
Je mag het zelf invullen, ik vind het niet zo netjes dat hier te noemen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:46 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Om welke webshop gaat het dan?
quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:09 schreef craziness het volgende:
gewoon een juridisch proces starten tegen de webwinkel voor oplichting
Als er sprake is van meerdere gevallen dan is er sprake van oplichting, want dan gaat het niet om een foutje, maar om iets systematisch. Ik las dat andere ook een oplader hebben ontvangen i.p.v. een telefoon. Webwinkel is ook verantwoordelijk voor het gedrag van (magazijn) medewerkers.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:55 schreef Eix het volgende:
[..]
Oplichting is een begrip uit het strafrecht. En daar is hier geen sprake van. Tenzij je kan aantonen dat de webwinkel bewust de boel besodemietert.
Dit is civielrecht en betreft het niet nakomen van een overeenkomst door een van de twee partijen.
Precies dit. Gebeld met thuiswinkel waarborg, en zou midden volgende week wat horen van mijn case. Hun vonden dit uiterst opmerkelijke gang van zaken van de webwinkel.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou niet weten waarom je zou moeten meewerken op deze manier.
Het is toch Echt een gevalletje non conformiteit en de wet is daar duidelijk over.
Interne onderzoeken zijn leuk enzo, maar daar heb jij geen boodschap aan en tevens ook geen inzicht in.. immers wie zegt dat het echt zo is dat het zogenaamd uitgerekend in jouw buurt zoiets gaande is? Beetje te toevallig allemaal.
Het kan natuurlijk wel tijd schelen, maar om aan zoiets toe te geven uit gemakzucht.. hmm ik zou ook op z’n minst twijfelen en als ik al een kopie van ID zou sturen dan wel goed watermerken met kopie erop enzo, dat kan vaak al automatisch.
Ik weet nog altijd niet om welke webwinkel het gaat. Dat doet er ook wat mij betreft niet toe, ik vind het wel zo correct dat TS niet gelijk de naam van de winkel te grabbel gooit. Maar het is daarmee maar de vraag of het dus vaker gebeurd. En dan nog hoeft er geen opzet in het spel te zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:54 schreef craziness het volgende:
[..]
Ik las dat andere ook een oplader hebben ontvangen i.p.v. een telefoon.
En in dat geval kan de webwinkel aangifte doen tegen die medewerker. Er is ook dan geenszins sprake van moedwillig bedrog door de webwinkel waardoor TS aangifte van oplichting kan doen. Zie ook https://www.ad.nl/nieuws/(...)noffensief~a069e5ea/quote:Webwinkel is ook verantwoordelijk voor het gedrag van (magazijn) medewerkers.
Dus kan ik geen aangifte doen zeg je? Huh? Ze leveren een artikel van een paar tientjes in plaats van kleine ¤1000.quote:Op vrijdag 27 september 2019 19:28 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik weet nog altijd niet om welke webwinkel het gaat. Dat doet er ook wat mij betreft niet toe, ik vind het wel zo correct dat TS niet gelijk de naam van de winkel te grabbel gooit. Maar het is daarmee maar de vraag of het dus vaker gebeurd. En dan nog hoeft er geen opzet in het spel te zijn.
[..]
En in dat geval kan de webwinkel aangifte doen tegen die medewerker. Er is ook dan geenszins sprake van moedwillig bedrog door de webwinkel waardoor TS aangifte van oplichting kan doen. Zie ook https://www.ad.nl/nieuws/(...)noffensief~a069e5ea/
Civiel recht. Er is geen sprake van een strafbaar feit. Enkel een overeenkomst die niet wordt nagekomen door de wederpartij. Tenzij je kan aantonen dat dit moedwillig is, dan ligt het anders. Overigens gaat de politie ook als er wel sprake zou zijn van oplichting jouw civielrechtelijk probleem niet zonder meer oplossen. Daarvoor zijn ze niet.quote:Op zaterdag 28 september 2019 06:17 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dus kan ik geen aangifte doen zeg je? Huh? Ze leveren een artikel van een paar tientjes in plaats van kleine ¤1000.
Waaronder moet ik dat anders plaatsenn dan oplichting?
Heb je dit gesprek dan wel opgenomen?quote:Op zaterdag 28 september 2019 08:07 schreef Newone82 het volgende:
Update; vanmorgen contact opgenomen met de webwinkel en mevrouw van de klantenservice gaf aan dat her werkelijk waar schandalig is hoe er met me wordt om gegaan. Zou binnen een uurtje mailtje krijgen met een update.
Ben benieuwd.
Ja. Via skype.quote:Op zaterdag 28 september 2019 08:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Heb je dit gesprek dan wel opgenomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |