abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189131704
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ga toch fietsen. TS heeft meteen gereclameerd en op schrift dat hij het niet mag opsturen. Die rechter is ook niet maf :')
True. Iemand ervaring met thuiswinkel waarborg klacht?
pi_189132384
Iemand tips wat ik nog kan ondernemen??
  donderdag 26 september 2019 @ 18:43:22 #54
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_189132839
Juridisch Loket bellen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189136622
Rechtshulp on demand inschakelen?

Ik zou in elk geval het geleverde product retourneren. "Niet conform bestelling".
pi_189137989
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 22:03 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Rechtshulp on demand inschakelen?

Ik zou in elk geval het geleverde product retourneren. "Niet conform bestelling".
En dan? Krijg ik niks terug. Lekker dan.
pi_189138789
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:12 schreef Newone82 het volgende:
Iemand tips wat ik nog kan ondernemen??
Ja. Duidelijk op schrift melden dat
A. Wat je ontvangen hebt niet is wat je besteld hebt. Bewijs bijvoegen.
B. Dat je alsnog een telefoon wil.
C. En wel binnen 14 dagen.

En anders moet je naar de rechter (of evt klachtencommissie), maar dan heb je bovenstaande nodig.
zie email 27 oktober
pi_189138829
Dank zij jullie ga ik vanaf nu foto’s nemen tijdens het uitpakken.
  vrijdag 27 september 2019 @ 07:44:10 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_189139545
@TS, bel zo gewoon het Juridisch Loket even op als je geen Rechtsbijstand hebt.
Zij kunnen jou precies vertellen wat de beste stappen zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189139731
Update, dit stuurt de webwinkel net.

Alsof ik even mijn id kaart ga opsturen, en dat willekeurige medewerkers dit krijgen. Dacht het even niet.


Bedankt voor uw mail.

Vanwege een onderzoek in uw omgeving e.o. i.v.m. andere claims vraag ik u om een kopie ID bewijs toe te sturen zodat we uw claim in behandeling kunnen nemen.

Ik dank u alvast voor uw medewerking.


Waaat?!

[ Bericht 2% gewijzigd door Newone82 op 27-09-2019 08:26:47 ]
pi_189139754
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:19 schreef Newone82 het volgende:
Update, dit stuurt de webwinkel net.

Alsof ik even mijn id kaart ga opsturen, en dat willekeurige medewerkers dit krijgen. Dacht het even niet.

Bedankt voor uw mail.

Vanwege een onderzoek in uw omgeving e.o. i.v.m. andere claims vraag ik u om een kopie ID bewijs toe te sturen zodat we uw claim in behandeling kunnen nemen.

Ik dank u alvast voor uw medewerking.

Waaat?!
Een organisatie mag uitsluitend een volledige kopie of scan, dat wil zeggen waarbij alle persoonsgegevens zichtbaar zijn, van iemands identiteitsbewijs maken als de organisatie daartoe wettelijk verplicht is.

Dit geldt ook voor het scannen van het identiteitsbewijs waarbij een organisatie persoonsgegevens van iemands identiteitsbewijs ‘inleest’. Een organisatie mag dit alleen doen als zij daartoe wettelijk verplicht is.


https://autoriteitpersoon(...)ie/identiteitsbewijs
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189139766
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:24 schreef Messina het volgende:

[..]

Een organisatie mag uitsluitend een volledige kopie of scan, dat wil zeggen waarbij alle persoonsgegevens zichtbaar zijn, van iemands identiteitsbewijs maken als de organisatie daartoe wettelijk verplicht is.

Dit geldt ook voor het scannen van het identiteitsbewijs waarbij een organisatie persoonsgegevens van iemands identiteitsbewijs ‘inleest’. Een organisatie mag dit alleen doen als zij daartoe wettelijk verplicht is.


https://autoriteitpersoon(...)ie/identiteitsbewijs
Dus dit is strafbaar wat ze vragen?!
pi_189139783
Volgens mij mag het niet.
Misschien hebben ze meerdere claims en vermoeden ze dat het één persoon is of zo, maar dan moeten ze lekker aangifte doen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189139935
Iemand heeft me trouwens dm gestuurtt. Daar moet ik op wachten een week, stuur me even pm.
pi_189140067
Inmiddels thuiswinkel waarborg klacht ingediend. Binnen week hoor ik meer.
  vrijdag 27 september 2019 @ 09:12:32 #66
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189140082
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:27 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dus dit is strafbaar wat ze vragen?!
mail ze terug dat er geen wettelijke verplichting is om dit te doen.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 27 september 2019 @ 09:21:37 #67
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_189140172
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 09:10 schreef Newone82 het volgende:
Inmiddels thuiswinkel waarborg klacht ingediend. Binnen week hoor ik meer.
Juridisch Loket al gebeld?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 27 september 2019 @ 09:30:35 #68
65846 Bocaj
47th President.
pi_189140252
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:14 schreef Newone82 het volgende:
Het hoofdkantoor heeft op haar beurt laten weten dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd om aan te tonen dat er inderdaad een powerbank is geleverd in plaats van de iPhone. Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen.
Wat bedoelen ze met 'omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg' ?
Hebben die lui geen camera's hangen bij de inpakbalie?
pi_189140939
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 09:30 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wat bedoelen ze met 'omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg' ?
Hebben die lui geen camera's hangen bij de inpakbalie?
Al sla je me dood. Hun maken van hun fout mijn probleem.
pi_189140969
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:27 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dus dit is strafbaar wat ze vragen?!
Nee, gewoon alle irrelevante gegevens zwart maken (doc.nr, bsn, geb.datum, foto) zodat alleen je naam overblijft. Dan kun je die gewoon opsturen.
Een VOLLEDIGE scan mogen ze niet vragen/vastleggen.
pi_189141127
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:36 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, gewoon alle irrelevante gegevens zwart maken (doc.nr, bsn, geb.datum, foto) zodat alleen je naam overblijft. Dan kun je die gewoon opsturen.
Een VOLLEDIGE scan mogen ze niet vragen/vastleggen.
In een orginasatie die zo met me om gaat, ga ik natuurlijk ook al is het onherkenbaar mijn id opsturen. Never nooit. Dat ik de dupe lijk te worden van misbruik in mijn regio, is niet mijn pakkie an.
pi_189141199
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:48 schreef Newone82 het volgende:

[..]

In een orginasatie die zo met me om gaat, ga ik natuurlijk ook al is het onherkenbaar mijn id opsturen. Never nooit. Dat ik de dupe lijk te worden van misbruik in mijn regio, is niet mijn pakkie an.
Zelf weten :)
Het had misschien een shortcut naar een oplossing kunnen zijn, maar juridisch traject kan natuurlijk ook.
pi_189141207
Ja kijk, je kan natuurlijk heel star alles blijven tegenwerken en zeggen dat niet jouw 'pakkie an' is, maar uiteindelijk zit jij met een powerbank ipv een nieuwe telefoon...

Werk gewoon mee, stuur die powerbank terug en geef ze een kopie van je id-kaart (daar heb je tegenwoordig zelfs een handige app voor die alle fraudegevoelige info afschermt).

Zorg dat je alles op schrift hebt, zoek wetsartikelen op die je juridische grondslag geeft op een nieuwe telefoon of ontbinding van je koopovereenkomst... en blijf contact houden met de webwinkel.
  vrijdag 27 september 2019 @ 10:57:52 #74
27929 piere
doe mij maar bier
pi_189141244
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:54 schreef Morodeepdelver het volgende:
Ja kijk, je kan natuurlijk heel star alles blijven tegenwerken en zeggen dat niet jouw 'pakkie an' is, maar uiteindelijk zit jij met een powerbank ipv een nieuwe telefoon...

Werk gewoon mee, stuur die powerbank terug en geef ze een kopie van je id-kaart (daar heb je tegenwoordig zelfs een handige app voor die alle fraudegevoelige info afschermt).

Zorg dat je alles op schrift hebt, zoek wetsartikelen op die je juridische grondslag geeft op een nieuwe telefoon of ontbinding van je koopovereenkomst... en blijf contact houden met de webwinkel.
Dat ja.
fok you ja!
  vrijdag 27 september 2019 @ 11:43:48 #75
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189141941
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:48 schreef Newone82 het volgende:

[..]

In een orginasatie die zo met me om gaat, ga ik natuurlijk ook al is het onherkenbaar mijn id opsturen. Never nooit. Dat ik de dupe lijk te worden van misbruik in mijn regio, is niet mijn pakkie an.
Dan pak je de trein naar Groningen en regel je het in de winkel na overleg.. of je neemt je verlies..

Je doet nu gewoon moeilijk om het moeilijk doen
pi_189142664
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dan pak je de trein naar Groningen en regel je het in de winkel na overleg.. of je neemt je verlies..

Je doet nu gewoon moeilijk om het moeilijk doen
Deze case gaat niet over belsimpel....
pi_189143227
postbode kan het denk ik niet zijn want die kan niet weten wat er in het pakje zit en heeft waarschijnlijk ook geen powerbanks bij zich om het product om te wisselen

ik denk dus dat het om een rat in het magazijn gaat

TS: geen ID o.i.d. sturen, mogen ze wettelijk gezien niet eens eisen

ze lossen het zelf maar lekker op en als ze het niet snel oplossen, gewoon een juridisch proces starten tegen de webwinkel voor oplichting

:)
pi_189143368
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:09 schreef craziness het volgende:
postbode kan het denk ik niet zijn want die kan niet weten wat er in het pakje zit en heeft waarschijnlijk ook geen powerbanks bij zich om het product om te wisselen

ik denk dus dat het om een rat in het magazijn gaat

TS: geen ID o.i.d. sturen, mogen ze wettelijk gezien niet eens eisen

ze lossen het zelf maar lekker op en als ze het niet snel oplossen, gewoon een juridisch proces starten tegen de webwinkel voor oplichting

:)
Dat denk ik ook. Ga ook niks opsturen. Goed advies.
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:31:45 #79
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189143495
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 12:26 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Deze case gaat niet over belsimpel....
Oke my bad..

Dan evt naar een fysieke vestiging van de betreffende winkel
pi_189143637
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:31 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oke my bad..

Dan evt naar een fysieke vestiging van de betreffende winkel
Hebben ze niet ;)
pi_189143656
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:44 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Hebben ze niet ;)
Om welke webshop gaat het dan?
pi_189143674
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:46 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

Om welke webshop gaat het dan?
Je mag het zelf invullen, ik vind het niet zo netjes dat hier te noemen.
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:50:18 #83
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189143705
Maar je hebt dus geen rechtsbijstand?

In principe is de eerste stap nog niet heel lastig. Namelijk je stuurt ze een aangetekende brief waarin je helder uiteenzet wat er gebeurd is. Dus kortweg op dag x item y besteld, z echter geleverd gekregen. Hierover contact gehad met de klantenservice et cetera. Kortom, duidelijk verhaal schrijven. Met als uitsmijter dat je nakoming van de overeenkomst wenst alsmede instructies over wat er met het verkeerd geleverde artikel moet gebeuren. Met tot slot een redelijke termijn waarbinnen je die oplossing verwacht. Op internet staan zat voorbeelden van hoe zo'n brief eruit kan zien ( bijvoorbeeld Consuwijzer, zie https://www.consuwijzer.n(...)enkomst-niet-op-tijd ).

Vraag is wat je doet als zij voet bij stuk houden. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:54:50 #84
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_189143769
Nogmaals: heb je al contact gehad met het Juridisch Loket?
Als er toch één partij is die jou het beste advies kan geven, dan zijn zij dat wel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:55:02 #85
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189143773
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:09 schreef craziness het volgende:
gewoon een juridisch proces starten tegen de webwinkel voor oplichting

:)
:?

Oplichting is een begrip uit het strafrecht. En daar is hier geen sprake van. Tenzij je kan aantonen dat de webwinkel bewust de boel besodemietert.

Dit is civielrecht en betreft het niet nakomen van een overeenkomst door een van de twee partijen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189143882
Zinloze aanvulling, reeds gezegd.

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2019 14:09:20 ]
pi_189144569
Ik zou niet weten waarom je zou moeten meewerken op deze manier.
Het is toch Echt een gevalletje non conformiteit en de wet is daar duidelijk over.

Interne onderzoeken zijn leuk enzo, maar daar heb jij geen boodschap aan en tevens ook geen inzicht in.. immers wie zegt dat het echt zo is dat het zogenaamd uitgerekend in jouw buurt zoiets gaande is? Beetje te toevallig allemaal.

Het kan natuurlijk wel tijd schelen, maar om aan zoiets toe te geven uit gemakzucht.. hmm ik zou ook op z’n minst twijfelen en als ik al een kopie van ID zou sturen dan wel goed watermerken met kopie erop enzo, dat kan vaak al automatisch.
pi_189144672
Welke webshop is het?
pi_189145329
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:55 schreef Eix het volgende:

[..]

:?

Oplichting is een begrip uit het strafrecht. En daar is hier geen sprake van. Tenzij je kan aantonen dat de webwinkel bewust de boel besodemietert.

Dit is civielrecht en betreft het niet nakomen van een overeenkomst door een van de twee partijen.
Als er sprake is van meerdere gevallen dan is er sprake van oplichting, want dan gaat het niet om een foutje, maar om iets systematisch. Ik las dat andere ook een oplader hebben ontvangen i.p.v. een telefoon. Webwinkel is ook verantwoordelijk voor het gedrag van (magazijn) medewerkers.
pi_189146533
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 14:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou niet weten waarom je zou moeten meewerken op deze manier.
Het is toch Echt een gevalletje non conformiteit en de wet is daar duidelijk over.

Interne onderzoeken zijn leuk enzo, maar daar heb jij geen boodschap aan en tevens ook geen inzicht in.. immers wie zegt dat het echt zo is dat het zogenaamd uitgerekend in jouw buurt zoiets gaande is? Beetje te toevallig allemaal.

Het kan natuurlijk wel tijd schelen, maar om aan zoiets toe te geven uit gemakzucht.. hmm ik zou ook op z’n minst twijfelen en als ik al een kopie van ID zou sturen dan wel goed watermerken met kopie erop enzo, dat kan vaak al automatisch.
Precies dit. Gebeld met thuiswinkel waarborg, en zou midden volgende week wat horen van mijn case. Hun vonden dit uiterst opmerkelijke gang van zaken van de webwinkel.
  vrijdag 27 september 2019 @ 19:28:20 #91
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189148182
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:54 schreef craziness het volgende:

[..]

Ik las dat andere ook een oplader hebben ontvangen i.p.v. een telefoon.
Ik weet nog altijd niet om welke webwinkel het gaat. Dat doet er ook wat mij betreft niet toe, ik vind het wel zo correct dat TS niet gelijk de naam van de winkel te grabbel gooit. Maar het is daarmee maar de vraag of het dus vaker gebeurd. En dan nog hoeft er geen opzet in het spel te zijn.

quote:
Webwinkel is ook verantwoordelijk voor het gedrag van (magazijn) medewerkers.
En in dat geval kan de webwinkel aangifte doen tegen die medewerker. Er is ook dan geenszins sprake van moedwillig bedrog door de webwinkel waardoor TS aangifte van oplichting kan doen. Zie ook https://www.ad.nl/nieuws/(...)noffensief~a069e5ea/
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189148613
Er kan ook geen sprake zijn van moedwillig bedrog door TS, dat moet de winkel dan wel heel hard kunnen maken.

Dit hoort nou eenmaal bij het ondernemersrisico van koop op afstand.
pi_189155376
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:28 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik weet nog altijd niet om welke webwinkel het gaat. Dat doet er ook wat mij betreft niet toe, ik vind het wel zo correct dat TS niet gelijk de naam van de winkel te grabbel gooit. Maar het is daarmee maar de vraag of het dus vaker gebeurd. En dan nog hoeft er geen opzet in het spel te zijn.
[..]

En in dat geval kan de webwinkel aangifte doen tegen die medewerker. Er is ook dan geenszins sprake van moedwillig bedrog door de webwinkel waardoor TS aangifte van oplichting kan doen. Zie ook https://www.ad.nl/nieuws/(...)noffensief~a069e5ea/
Dus kan ik geen aangifte doen zeg je? Huh? Ze leveren een artikel van een paar tientjes in plaats van kleine ¤1000.
Waaronder moet ik dat anders plaatsenn dan oplichting?
  zaterdag 28 september 2019 @ 07:03:15 #94
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189155421
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 06:17 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dus kan ik geen aangifte doen zeg je? Huh? Ze leveren een artikel van een paar tientjes in plaats van kleine ¤1000.
Waaronder moet ik dat anders plaatsenn dan oplichting?
Civiel recht. Er is geen sprake van een strafbaar feit. Enkel een overeenkomst die niet wordt nagekomen door de wederpartij. Tenzij je kan aantonen dat dit moedwillig is, dan ligt het anders. Overigens gaat de politie ook als er wel sprake zou zijn van oplichting jouw civielrechtelijk probleem niet zonder meer oplossen. Daarvoor zijn ze niet.

In mijn ogen ben je trouwens ook opgelicht hoor. Ik snap je frustratie. Maar in het strafrecht is het begrip oplichting dus net iets anders.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189155469
Edit
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_189155527
Update; vanmorgen contact opgenomen met de webwinkel en mevrouw van de klantenservice gaf aan dat her werkelijk waar schandalig is hoe er met me wordt om gegaan. Zou binnen een uurtje mailtje krijgen met een update.

Ben benieuwd.
pi_189155559
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:07 schreef Newone82 het volgende:
Update; vanmorgen contact opgenomen met de webwinkel en mevrouw van de klantenservice gaf aan dat her werkelijk waar schandalig is hoe er met me wordt om gegaan. Zou binnen een uurtje mailtje krijgen met een update.

Ben benieuwd.
Heb je dit gesprek dan wel opgenomen?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_189155601
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Heb je dit gesprek dan wel opgenomen?
Ja. Via skype.
pi_189155922
Nog niks ontvangen per mail van medewerkster. Wat een bedrijf.
pi_189155948
Geef het nog een half uur, dan gewoon weer bellen, alles opnemen.
Altijd een goeie verdediging als alles opgenomen word.
pi_189156273
nvm
Somebody that I used to know
pi_189156325
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:19 schreef Newone82 het volgende:
Update, dit stuurt de webwinkel net.

Alsof ik even mijn id kaart ga opsturen, en dat willekeurige medewerkers dit krijgen. Dacht het even niet.

Bedankt voor uw mail.

Vanwege een onderzoek in uw omgeving e.o. i.v.m. andere claims vraag ik u om een kopie ID bewijs toe te sturen zodat we uw claim in behandeling kunnen nemen.

Ik dank u alvast voor uw medewerking.

Waaat?!
Klinkt alsof er meer mensen 'opeens' powerbanks hebben ontvangen. Of ze willen onderzoeken of jij op grote schaal fraudeert, of ze onderzoeken of er iemand intern structureel telefoons achterover drukt.

Ik hoop voor hun het laatste, ik vermoed het eerste :')
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')