Ik wist niet dat het ooit zou gaan gebeuren ,maar +1 op golfer .quote:Op woensdag 25 september 2019 13:18 schreef golfer het volgende:
Nog nooit iets van Harry Potter gelezen of gezien, dus volkomen onbekend met al die vreemde uitdrukkingen.
Top!quote:Op woensdag 25 september 2019 13:16 schreef Bluezz het volgende:
@:Molo weet je nog van die winterjas? De goedkoopste van de 2 net gescoord in mn lunchpauzebij MS. Leukkkkk joh
Helemaal blij mee.
/vandaag toch salaris gestort
quote:Op woensdag 25 september 2019 13:18 schreef golfer het volgende:
Nog nooit iets van Harry Potter gelezen of gezien, dus volkomen onbekend met al die vreemde uitdrukkingen.
Het is nooit te laatquote:Op woensdag 25 september 2019 13:24 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het ooit zou gaan gebeuren ,maar +1 op golfer .
quote:Op woensdag 25 september 2019 13:18 schreef golfer het volgende:
Echt niet. Wauw dus jullie zijn nog Harry Potter maagdquote:Op woensdag 25 september 2019 13:24 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Turvenquote:Op woensdag 25 september 2019 13:37 schreef Barreltje het volgende:
Arghh.. Ik zit bij een cursus en de man zegt in iedere zin minstens 1 keer " zeg maar van"![]()
En als je dat eenmaal gehoord hebt, dan hoor je het steeds..
Alleen een paar films gezien, maar daardoor niet de wens gehad om de boeken te gaan lezen. Er is nog zoveel te lezen.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
[..]
Echt niet. Wauw dus jullie zijn nog Harry Potter maagd![]()
Ik zou het gewoon eens een keertje proberen.
De boeken zijn echt veel leuker dan de films, maar moet wel je ding beetje zijn natuurlijkquote:Op woensdag 25 september 2019 13:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Alleen een paar films gezien, maar daardoor niet de wens gehad om de boeken te gaan lezen. Er is nog zoveel te lezen.
Compleet. En nooit behoefte gevoeld om er iets van te lezen of te zien. Geldt ook voor Tolkiens Hobbits enzo.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Echt niet. Wauw dus jullie zijn nog Harry Potter maagd![]()
Ik zou het gewoon eens een keertje proberen.
Eensquote:Op woensdag 25 september 2019 13:44 schreef Molo het volgende:
[..]
De boeken zijn echt veel leuker dan de films, maar moet wel je ding beetje zijn natuurlijk
En dan wel die eindeloos slepende DH I tot een aparte film maken maar dan niet deel II netjes afrondenquote:Op woensdag 25 september 2019 13:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
De films missen echt zoveel van de boeken. Maarja anders werden die films 10 uur lang ofzo haha.
Zo "mm mm" ed mijn buurvrouw op kantoor. Een apart keelgeluid. Als ik dat moet turven doe ik de rest van de dag niets anders meer.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:37 schreef Barreltje het volgende:
Arghh.. Ik zit bij een cursus en de man zegt in iedere zin minstens 1 keer " zeg maar van"![]()
En als je dat eenmaal gehoord hebt, dan hoor je het steeds..
Ik snap alleen nooit zo waarom dat continu herhaald moet worden.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Compleet. En nooit behoefte gevoeld om er iets van te lezen of te zien. Geldt ook voor Tolkiens Hobbits enzo.
Ik heb mij zo geërgerd aan die laatste twee delenquote:Op woensdag 25 september 2019 13:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
En dan wel die eindeloos slepende DH I tot een aparte film maken maar dan niet deel II netjes afrondenMaar ook de films zijn het kijken waard, qua sfeer
Marathon met kerst is hier vaste prik.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:51 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga denk ik weer HP-filmmarathon doen rond kerst.![]()
Maarde boeken
altijd +1
Ik heb dan ook niets gezegd over onmisbaar. Het zijn wel functies waar een behoefte aan is en er geen hond te vinden is die het wil doen, om redenen (salaris, niemand te vinden etc). En dan is externe inhuur een mogelijkheid. Maar wel 1 die duurder is.quote:Op woensdag 25 september 2019 11:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niemand is onmisbaar, nu wordt er ook een systeem in stand gehouden dat hun bepaalde werkzaamheden uitvoeren.
Omdat het comme il faut is om fantasy stom te vindenquote:Op woensdag 25 september 2019 13:52 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik snap alleen nooit zo waarom dat continu herhaald moet worden.
Ja, hier ook als het aan mij ligt. F steigert er nog wel eens een beetje over.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Marathon met kerst is hier vaste prik.
Dat is hier The Muppet Christmas Carol.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, hier ook als het aan mij ligt. F steigert er nog wel eens een beetje over.
Gekke Fquote:Op woensdag 25 september 2019 13:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zelfs op de middelbare school liepen er snobs van leraren rond die fantasy niets vonden. Want het is geen literatuur. Ofzo. Wat literatuur dan verder inhoud vertellen ze ook niet.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Omdat het comme il faut is om fantasy stom te vinden
Mja als je niks hebt met fantasy... dan is HP ook snel klaar denk ik.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:44 schreef Molo het volgende:
[..]
De boeken zijn echt veel leuker dan de films, maar moet wel je ding beetje zijn natuurlijk
Zo tragischquote:Op woensdag 25 september 2019 13:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat is hier The Muppet Christmas Carol.
Nou ja, dat dus. Veel mensen met zulke duidelijke afkeuren hebben ook nog niet bepaald een poging gewaagd.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zelfs op de middelbare school liepen er snobs van leraren rond die fantasy niets vonden. Want het is geen literatuur. Ofzo. Wat literatuur dan verder inhoud vertellen ze ook niet.
Ik vind het niet stom, ik heb er alleen helemaal niets mee. Net zo min als met horror. Of een serie, las er hier wel eens over, Vikings. Zoveel bloed en agressie, hou ik ook niet van. Maar als anderen dat leuk vinden en ervan genieten, be my guest.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Omdat het comme il faut is om fantasy stom te vinden
HP hebben we net nog helemaal gekeken hoorquote:Op woensdag 25 september 2019 13:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zo tragisch![]()
Love Actually is mijn lievelingskerstfilm
Ook eensquote:Op woensdag 25 september 2019 13:59 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
HP hebben we net nog helemaal gekeken hoor.
Met kerst zijn er genoeg andere films het kijken waard, zoals Die Hard.
De laatste keer dat ik literatuur gelezen heb was Spitzen van Thomas Rosenboom. Ik heb het hele boek zitten wachten tot er iets ging gebeuren. Er is nooit iets gebeurd, gewoon echt niets. Dan kan het allemaal mooi literair verantwoord zijn maar ik heb liever fantasy.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zelfs op de middelbare school liepen er snobs van leraren rond die fantasy niets vonden. Want het is geen literatuur. Ofzo. Wat literatuur dan verder inhoud vertellen ze ook niet.
Snap ik hoor, ieder z'n eigen smaak. Maar in golfers opmerking zit een neerbuigend toontje wat ik niet goed begrijp.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vind het niet stom, ik heb er alleen helemaal niets mee. Net zo min als met horror. Of een serie, las er hier wel eens over, Vikings. Zoveel bloed en agressie, hou ik ook niet van. Maar als anderen dat leuk vinden en ervan genieten, be my guest.
Leraar Nederlands op de middelbare vond ook dat je alleen maar literatuur mocht lezen, ook in je vrije tijd. Als ik iets "moest" dan deed (doe) ik dat liever niet. Weet niet meer welk boek het was (ja, enorm lang geleden), maar ooit eens met kopietjes uit een encylopedie laten zien dat in het literaire boek enorm veel fouten stonden. Het is nooit meer goed gekomenquote:Op woensdag 25 september 2019 13:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De Avondenquote:Op woensdag 25 september 2019 14:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik literatuur gelezen heb was Spitzen van Thomas Rosenboom. Ik heb het hele boek zitten wachten tot er iets ging gebeuren. Er is nooit iets gebeurd, gewoon echt niets. Dan kan het allemaal mooi literair verantwoord zijn maar ik heb liever fantasy.
quote:Op woensdag 25 september 2019 13:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zo tragisch![]()
quote:Op woensdag 25 september 2019 14:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De AvondenWat een saaie draak.
Of de Stad der Blinden dan, daarin staan eindeloze zinnen zonder punt die soms wel een halve pagina duren, alsof het een opstel van een 8-jarige is, en als je, zoals ik, dan ademhaalt op de punt dan is het best een vermoeiende aangelegenheid om maar door en door en door te blijven lezen, wachtend tot de zin eindigt maar wat helaas nooit gaat gebeuren en om die reden heb ik het boek maar na een paar hoofdstukken ademnood en irritatie weggelegd want lezen moet wel leuk blijven niet waar?
Zo keek ik met een vriend naar "The Hours". Overladen met Oscars. Na zo'n anderhalf uur zei hij...als er nu niet snel iets gaat gebeuren, zoek ik een hoed om 'm op te eten. Daar kwam de aftiteling. Dus nu is de uitspraak "is het een mooie film of een hours film"quote:Op woensdag 25 september 2019 14:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik literatuur gelezen heb was Spitzen van Thomas Rosenboom. Ik heb het hele boek zitten wachten tot er iets ging gebeuren. Er is nooit iets gebeurd, gewoon echt niets. Dan kan het allemaal mooi literair verantwoord zijn maar ik heb liever fantasy.
Dus eigenlijk ook gewoon een fantasy verhaaltjequote:Na een geheimzinnige rit belanden drie treinreizigers in een vreemd, duister land, een tijdloos overgangsgebied tussen leven en dood, waarop zij ieder naar eigen aard reageren en waaruit één van hen tenslotte terugkeert in deze wereld, waar hij het slachtoffer blijkt te zijn van een spoorwegongeluk
Dat lijkt Stranger Things welquote:Op woensdag 25 september 2019 14:10 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb ooit voor Nederlands het boek "De Trein der Traagheid" gelezen. Ik was blijkbaar geďntrigeerd door de titel. Wat. Een. Kut. Boek.
De docent vroeg er maar 1 vraag over: waarom? Blijkbaar moest zij dat ding met haar studie analyseren en is dat een trauma geworden. Ik herinner mij niets meer van het boek.
Google:
[..]
Dus eigenlijk ook gewoon een fantasy verhaaltje.
Wat is er neerbuigend aan mijn opmerking dat ik nog nooit iets van Potter heb gelezen of gezien?quote:Op woensdag 25 september 2019 14:02 schreef Clubsoda het volgende:
Snap ik hoor, ieder z'n eigen smaak. Maar in golfers opmerking zit een neerbuigend toontje wat ik niet goed begrijp.
Feitelijk niets natuurlijk, maar ik lees er een intonatie in die op mij neerbuigend overkomt. Maar dat kan ook een verkeerde interpretatie zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat is er neerbuigend aan mijn opmerking dat ik nog nooit iets van Potter heb gelezen of gezien?
Dat laatste is het geval en zegt meer over jou dan over mij.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:14 schreef Clubsoda het volgende:
Feitelijk niets natuurlijk, maar ik lees er een intonatie in die op mij neerbuigend overkomt. Maar dat kan ook een verkeerde interpretatie zijn natuurlijk.
Lekker laten steigeren.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijne ookquote:Op woensdag 25 september 2019 13:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zo tragisch![]()
Dat laatste is een beetje een niet ter zake doende dooddoener natuurlijk. Maar prima, dan las ik iets wat er niet was.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat laatste is het geval en zegt meer over jou dan over mij.
Herkenbaarquote:Op woensdag 25 september 2019 14:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is ook pas de 100 miljoenste keer dat hij dit meldquote:Op woensdag 25 september 2019 13:24 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Jaquote:Op woensdag 25 september 2019 13:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zo tragisch![]()
Klopt. En van scifi hou ik ook niet.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:20 schreef PdeHoog het volgende:
Het is ook pas de 100 miljoenste keer dat hij dit meldNet als LotR. Vind-ie ook niet zo tof
Met die ouwe schuinsmarcheerder van een Harry in je UI moet je welquote:
Ik kwam tot boek 2.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben wel ooit heel enthousiast aan lotr begonnen. Maar ik kwam er gewoon niet doorheen. Net als the hobbit trouwens. Al die zijsprongen aargh
Ach. Heb je dat nog maar een keer gemeldquote:Op woensdag 25 september 2019 14:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt. En van scifi hou ik ook niet.
quote:Op woensdag 25 september 2019 14:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Met die ouwe schuinsmarcheerder van een Harry in je UI moet je wel
Ben drie keer gestrand in boek 2quote:Op woensdag 25 september 2019 14:23 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb volgens mij een half jaar over The Hobbit gedaan dus daarom durf ik niet aan LotR te beginnen. Volgens mij ga ik daar niet doorheen komen.
Ooit ga ik het wel proberen, maar verwacht niet dat ik het einde ga reddenquote:Op woensdag 25 september 2019 14:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ben drie keer gestrand in boek 2
Jaquote:Op woensdag 25 september 2019 14:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]ja ik baal er nog steeds van dat ze dat red nose day actually pas na zijn dood hebben gedaan.
Alanquote:Op woensdag 25 september 2019 14:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ook.
Oh en nog even omdat het kan, met jou: Alan Rickman![]()
![]()
Ik heb besloten te wachten of hij ooit die serie af gaat krijgen.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ooit ga ik het wel proberen, maar verwacht niet dat ik het einde ga redden
Eerst nog twijfelen of ik aan Game of Thrones wil beginnen voordat de hele serie af is.
Snowcakequote:Op woensdag 25 september 2019 14:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik vind Snowcake ook erg goed met hem trouwens.
Oh wauw. Goeie reden voor een date in ieder geval.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:28 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Snowcake![]()
Wij hebben binnenkort een Snowcake-date met collega's van mijn lief want er zijn mensen die die film nog niet ontdekt hebben .
Ja de vraag is niet alleen wanneer maar of.....quote:Op woensdag 25 september 2019 14:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb besloten te wachten of hij ooit die serie af gaat krijgen.
Ik heb ze nog niet allemaal gezien trouwens. Die over die wijnboer, die politiefilm met het slechte Amerikaanse accent en Rasputin in ieder geval niet.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh wauw. Goeie reden voor een date in ieder geval.
Ik ben nog aan het verzamelen trouwens.
Ik wilde het niet al te bot brengenquote:Op woensdag 25 september 2019 14:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja de vraag is niet alleen wanneer maar of.....
Mijn man is er heel enthousiast over dus ben wel benieuwdquote:Op woensdag 25 september 2019 14:34 schreef Anthraxx het volgende:
Mistborn heb ik in een week volledig uitgelezen. Boek 1 en 3 vond ik enorm leuk. 2 was wel de minste van het stel. Maar voor een fantasy boek vond ik het verfrissend en goed uitgedacht.
Ik moet nog beginnen aan The Stormlight Archive van dezelfde auteur.
Bottle shock heb ik gezien... Maar kan ik mij niet meer zoveel van herinnerenquote:Op woensdag 25 september 2019 14:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb ze nog niet allemaal gezien trouwens. Die over die wijnboer, die politiefilm met het slechte Amerikaanse accent en Rasputin in ieder geval niet.
Ik ben echt wel een doorzetter. Ik heb alles Tolkien en alles Ender gelezen. Maar Wheel of Time heb ik halverwege het 3e of 4e boek opgegeven. Nul binding met de karakters en dan wordt het toch zwaar.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:31 schreef Anthraxx het volgende:
Als jullie al niet door LoTR heen komen, dan zou ik Wheel of Time links laten liggen.
LoTR lees ik trouwens jaarlijks wel een keer. En The Silmarillion erbij. Tip: als LoTR niets is, blijf daar dan helemaal bij weg.
Bij Ender ben ik na boek 2 gestopt. Toen begon zijn eigen wereldbeeld er toch wel wat meer doorheen te druipen, vond ik. En ik vond het vergeleken met deel 1 een stuk saaier en langdradiger.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben echt wel een doorzetter. Ik heb alles Tolkien en alles Ender gelezen. Maar Wheel of Time heb ik halverwege het 3e of 4e boek opgegeven. Nul binding met de karakters en dan wordt het toch zwaar.
Eye in the Sky vond ik wel ok. Ik vond CBGB echt heel suf, ik snapt absoluut niet waar die film heen wilde. A little chaos vond ik ook niet bijster hoogdravend.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Bottle shock heb ik gezien... Maar kan ik mij niet meer zoveel van herinneren![]()
Zijn laatste film. Eye in the sky vond ik niet zo goed trouwens
Ja is die ook leuk? Heb net haar andere serie uit.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik kan soms ook nog best wel verslingerd raken aan new adult boeken ofzo. Ik vond de serie a court of thorns and roses van Sarah j Maas bijvoorbeeld erg goed.
Ergo dat de meeste mensen op aarde verwekt worden met kerst?quote:Op woensdag 25 september 2019 14:33 schreef AnneX het volgende:
Side note: op de radio hoorde ik, dat vandaag de meeste mensen op de wereld jarig zijn.🎉 🎊
A little chaos vond ik vooral leuk vanwege Kate. Maar verder vond ik het ook niet heel top.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Eye in the Sky vond ik wel ok. Ik vond CBGB echt heel suf, ik snapt absoluut niet waar die film heen wilde. A little chaos vond ik ook niet bijster hoogdravend.
Throne of glass serie? Ik vind "A court of thorns and roses" erg goed. Throne of glass schijnt iets volwassener te zijn. Daar moet ik nog aan beginnen.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja is die ook leuk? Heb net haar andere serie uit.
Verder lees ik vaak boeken van Agatha Christie tussendoor, ook lekker makkelijk.
Ja, Kate is tofquote:Op woensdag 25 september 2019 14:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
A little chaos vond ik vooral leuk vanwege Kate. Maar verder vond ik het ook niet heel top.
Dogma vind ik trouwens ook nog steeds een heerlijke film
[..]
Throne of glass serie?
Ik ben ook bezig met die seven sisters serie. Ook wel leuk.
Heb je hem ook gezien?quote:Op woensdag 25 september 2019 14:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, Kate is tofIk heb die film toen in premiere gezien in Den Haag, waar Alan ook bij was. De Q&A vooraf was wel beter dan de film
Dogma is heel tof inderdaad.
In de categorie saai nomineer ik trouwens het toneelstuk Waiting for Godot. Wat een ellende. Zelfs Patrick Stewart en Ian McKellen sámen konden dat niet goedmaken.
Ja Throne of Glass, kreeg er soms wel van die boeketroman vibes bij.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
A little chaos vond ik vooral leuk vanwege Kate. Maar verder vond ik het ook niet heel top.
Dogma vind ik trouwens ook nog steeds een heerlijke film
[..]
Throne of glass serie? Ik vind "A court of thorns and roses" erg goed. Throne of glass schijnt iets volwassener te zijn. Daar moet ik nog aan beginnen.
Ik ben ook bezig met die seven sisters serie. Ook wel leuk.
Ja, ik heb Seminar twee avonden gezien in NY en bij die premiere was hij dus ook en beantwoordde vragen. Ik vond Seminar echt indrukwekkend, hij is was zo goed op het toneel.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Heb je hem ook gezien?
Dat geluk heb ik helaas nooit gehad.
Ik heb ze in het Engels en Nederlands in de kast staan. Lees ze regelmatigquote:Op woensdag 25 september 2019 14:04 schreef Anthraxx het volgende:
HP ben ik gaan lezen omdat Anna ze heeft gelezen. Het kinderlijke is er na een boek of 2 al vrij snel af. Daarna vind ik het toch behoorlijk beklemmend, depressief en donker worden. Inmiddels wel meerdere keren gelezen. We lezen nu gezamenlijk door de serie heen.
Haha ja dat heeft acotar ook wel een beetje. Moet toch maar eens aan tog gaan beginnen.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja Throne of Glass, kreeg er soms wel van die boeketroman vibes bij.
Ben maar een beetje jaloersquote:Op woensdag 25 september 2019 14:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, ik heb Seminar twee avonden gezien in NY en bij die premiere was hij dus ook en beantwoordde vragen. Ik vond Seminar echt indrukwekkend, hij is was zo goed op het toneel.![]()
Pratchettquote:Op woensdag 25 september 2019 14:54 schreef fietsie het volgende:
Mijn lees is echt helemaal stuk gegaan toen werklees enorm toenam. Ik beperk me nu tot voorlezen voor het slapengaan. En heel af en toe een Terry Pratchett. Omdat Pratchett.
Mijn lees nam enorm toe toen ik ging treinen naar mijn werk, ondanks nog steeds flink aanwezige werkleesquote:Op woensdag 25 september 2019 14:54 schreef fietsie het volgende:
Mijn lees is echt helemaal stuk gegaan toen werklees enorm toenam. Ik beperk me nu tot voorlezen voor het slapengaan. En heel af en toe een Terry Pratchett. Omdat Pratchett.
Ja, hier ook. Elke maandag naar Utrecht, dus aan het lezen in de trein.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn lees nam enorm toe toen ik ging treinen naar mijn werk, ondanks nog steeds flink aanwezige werklees
Rond die tijd...quote:Op woensdag 25 september 2019 14:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ergo dat de meeste mensen op aarde verwekt worden met kerst?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn lees ofwel concentratie is stuk.![]()
![]()
Ik heb al de hele dag het gevoel dat er iets is vandaag... zal dat 't wel zijn danquote:Op woensdag 25 september 2019 14:33 schreef AnneX het volgende:
Side note: op de radio hoorde ik, dat vandaag de meeste mensen op de wereld jarig zijn.🎉 🎊
quote:Op woensdag 25 september 2019 15:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Rond die tijd...
Terwijl 50% van de wereldbevolking moslim is.
Ook mijn echte concentratie is stuk. Ben nu met een leuk/makkelijk boek bezit. De autobiografie van Jan van Hooff. Volgende week ga ik naar een lezing van hem hierover en het leek me wel handig om 'm dan gelezen te hebben. Maar het leest ook lekker weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn lees ofwel concentratie is stuk.
We have far more in common than that which devides us..
Wat leuk, ik heb nog les gehad van die man, een geweldige verteller.quote:Op woensdag 25 september 2019 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ook mijn echte concentratie is stuk. Ben nu met een leuk/makkelijk boek bezit. De autobiografie van Jan van Hooff. Volgende week ga ik naar een lezing van hem hierover en het leek me wel handig om 'm dan gelezen te hebben. Maar het leest ook lekker weg.
Hier nog zo een. Al heb ik wel 10 minuten van een film gezien, wat een verschrikking.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:18 schreef golfer het volgende:
Die heb ik wel gelezen.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Compleet. En nooit behoefte gevoeld om er iets van te lezen of te zien. Geldt ook voor Tolkiens Hobbits enzo.
Boeken zijn oneindig veel beter idd.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee tussen duim en wijsvinger zo voor je laten bungelen, de telefoon op speaker.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:26 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Boeken zijn oneindig veel beter idd.
Live vanuit metro Amsterdam trouwen. Wat is er mis met je telefoon tegen je oor houden tegenwoordig
Ja, dat zijn echt stoere mensen die dat doen joh. Doorgaans hebben ze ook hele interessante gesprekken.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee tussen duim en wijsvinger zo voor je laten bungelen, de telefoon op speaker.
En er dan tegen schreeuwen.
Genoeg hout op voorraadquote:Op woensdag 25 september 2019 16:19 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
Test stoken na de grote reparatie..
Ongeveer 1m3 eiken daar en nog 1m3 beuken die ik nog bij mijn ouders moet ophalen.quote:
quote:Op woensdag 25 september 2019 16:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee tussen duim en wijsvinger zo voor je laten bungelen, de telefoon op speaker.
De korste dag, langste nacht op ons halfrond. Prima kans om een kind te verwekken.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ergo dat de meeste mensen op aarde verwekt worden met kerst?
"Oh, dat had ik niet gezien"quote:Op woensdag 25 september 2019 16:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik kan dat ook slecht hebben ga in de trein ook altijd in de stilte coupe zitten maar daar heb je ze ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt hč. Dacht de eerste paar keer nog dat mensen aan het videobellen zijn, maar niet dus. Waarom denken mensen dat ik zin heb om hun gesprekken mee te luisterenquote:Op woensdag 25 september 2019 16:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier al de hele dag.. en nu moet ik nog van den helder naar huis gaan rijden..quote:
Zien ze op TV. Dat motor programma van de Teutils op Discovery bv , daar staan ze allemaal zo maf te bellen.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:49 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Echt hč. Dacht de eerste paar keer nog dat mensen aan het videobellen zijn, maar niet dus. Waarom denken mensen dat ik zin heb om hun gesprekken mee te luisterenSowieso, het is nog niet praktisch ook.
+ quote van Clubsoda die het niet doetquote:Op woensdag 25 september 2019 08:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Voel je je weer helemaal 100 procent, Bluezz?
quote:Op woensdag 25 september 2019 16:40 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
"Oh, dat had ik niet gezien"
![]()
Ja dat dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I solemnly swear i'm up to no good
Ja vond ik ook.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:10 schreef AnneX het volgende:
👍 goede aanpak.
Je bent geen 50 meer...
Nieuw decennium...nieuw regime.
#rijmt niet![]()
Achja, maar dat kan je ook hebben als je gewoon gezellig met iemand naast je fietst.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:14 schreef Bluezz het volgende:
Ik reed bijna een meisje aan dat met oortjes in, dus niet zat te appen, op de fiets totaal van de wereld leek, ze kletste tegen haar draadjes.. dus of dat nou ook echt concentratie oplevert
Thuis bel ik met de telefoon over de iMac. Maar dat is omdat ik dan gewoon door kan typen ondertussenquote:Op woensdag 25 september 2019 17:11 schreef Myraela het volgende:
Thuis bel ik meestal wel met mijn telefoon op de luidspreker. Vind ik gewoon fijn.
Ik was het niet.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:16 schreef Bluezz het volgende:
Ik zag in de trein 2 (!!!!!!!!!!!!!111111111111111einzzzzz) mensen een boek !!!!!!!!!!!!! lezen!!!!!!!!
Ik zit met megaveel scholieren in de trein (zkh ligt vlakbij een ROC o.i.d.) en ik zie bijna nooit iemand een papieren boek lezen.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:17 schreef Myraela het volgende:
Ik zie heel vaak mensen in de trein of metro een boek lezen, eigenlijk. Dat is toch niet zo bijzonder?
Neanderthalersquote:Op woensdag 25 september 2019 17:16 schreef Bluezz het volgende:
Ik zag in de trein 2 (!!!!!!!!!!!!!111111111111111einzzzzz) mensen een boek !!!!!!!!!!!!! lezen!!!!!!!!
Ja maar jij reist veel langer dan 10 minuten per keer denk ikquote:Op woensdag 25 september 2019 17:29 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Neanderthalers
Sinds ik ontdekt heb dat het via spotify kan luister ik best veel podcasts in de trein trouwens. Best fijn![]()
Dat klinkt mysterieus maar in elk geval niet positief.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Eerst een best confronterend gesprek over vitaliteit en zo. Toen een mailtje dat allerlei vergoedingen stopgezet worden. Toen een voicemail over allerlei paniek waar ik meteen hard voor zou moeten gaan rennen.
Dus nu in de trein. Kremmarrundikke
Ik ben ook wel benieuwd en weet nog steeds niet wat Kremmarrundikke is.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt mysterieus maar in elk geval niet positief.
Krijg maar een dikke? Dat is tenminste wat mijn Brabants er van maakt in mijn hoofdquote:Op woensdag 25 september 2019 17:49 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd en weet nog steeds niet wat Kremmarrundikke is.
Ahhh...ik zat het me ook al af te vragen.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Krijg maar een dikke? Dat is tenminste wat mijn Brabants er van maakt in mijn hoofd
Ik zeg niet dat het klopt hoorquote:Op woensdag 25 september 2019 17:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ahhh...ik zat het me ook al af te vragen.
Team Brabants hoofdquote:Op woensdag 25 september 2019 17:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het klopt hoorhet is wat mijn hoofd er van maakt
He wat leuk, eet smakelijk en gezelligquote:Op woensdag 25 september 2019 17:58 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm zie ik mijn gup zo toch nog
Ex belt net: maar we gingen toch uiteten?
(Klopt.. maar niet gehad over wanneer... )
Dus nu onderweg richting de beertjes
Berenboot? Of woonde jij niet in Rotterdam?quote:Op woensdag 25 september 2019 17:58 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm zie ik mijn gup zo toch nog
Ex belt net: maar we gingen toch uiteten?
(Klopt.. maar niet gehad over wanneer... )
Dus nu onderweg richting de beertjes
Ik woon in rotterdam...quote:Op woensdag 25 september 2019 18:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Berenboot? Of woonde jij niet in Rotterdam?
Benieuwd naar Fles zijn verhaal nu, ramptoerist hier
Ah!quote:Op woensdag 25 september 2019 18:15 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik woon in rotterdam...
maar nu onderweg naar her dorp waar mijn ex woont.
Zodat hun andere gup niet zo laat gaat slapen.
Een keer deed ik hetquote:Op woensdag 25 september 2019 16:49 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Echt hč. Dacht de eerste paar keer nog dat mensen aan het videobellen zijn, maar niet dus. Waarom denken mensen dat ik zin heb om hun gesprekken mee te luisterenSowieso, het is nog niet praktisch ook.
Hier nog een Brabants hoofdquote:Op woensdag 25 september 2019 17:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Krijg maar een dikke? Dat is tenminste wat mijn Brabants er van maakt in mijn hoofd
Waren dit gespreken waar me over mee kun luisteren of heb jij die gesprekken net zelf gehad?quote:Op woensdag 25 september 2019 16:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Eerst een best confronterend gesprek over vitaliteit en zo. Toen een mailtje dat allerlei vergoedingen stopgezet worden. Toen een voicemail over allerlei paniek waar ik meteen hard voor zou moeten gaan rennen.
Dus nu in de trein. Kremmarrundikke
Alle ruimte, de regie ligt echt bij mijquote:Op woensdag 25 september 2019 17:54 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Bluezz, fijn dat het langzaamaan beter gaat. Krijg je ook de ruimte om te zeggen nu even niet?
Fijn, dat zegt men vaak maar doet er vervolgens niets op uit. Dat is natuurlijk ook rustgevend voor jouquote:Op woensdag 25 september 2019 18:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Alle ruimte, de regie ligt echt bij mij
dčhekgezeejdgehad jaaquote:Op woensdag 25 september 2019 17:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Italianen, duhquote:Op woensdag 25 september 2019 18:45 schreef golfer het volgende:
Ludolf heeft iets met bontkragen?
Tweede post vandaag al waarin hij het geeft over bontkraagfiguren. Hebben die ook nog een andere naam?
Heb je daar bewijs voor? Bronnen? Onderbouwde getallen?quote:
Muggles.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:45 schreef golfer het volgende:
Tweede post vandaag al waarin hij het geeft over bontkraagfiguren. Hebben die ook nog een andere naam?
Duidelijkquote:Op woensdag 25 september 2019 18:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs voor? Bronnen? Onderbouwde getallen?
quote:
Ja!quote:Op woensdag 25 september 2019 14:24 schreef Clubsoda het volgende:
Volgens mij zijn bij LotR de films wel de beste keuze
Duizendmaal nee op deze.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:31 schreef Anthraxx het volgende:
Als jullie al niet door LoTR heen komen, dan zou ik Wheel of Time links laten liggen.
In de file staan schijnt nog het ergste te zijn.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:58 schreef fietsie het volgende:
Nu was er vanmiddag op de radio dat ambtenaren hadden uitgerekend dat als al het verkeer wat dat zou mogen nu 130 rijdt ineens verplicht zou worden om max 100 te rijden, dit in stikstof productie maximaal een half% zou schelen.
En nu net wordt er een adviesrapport gequote in een online artikel, een adviesrapport wat vandaag beschikbaar zou zijn gekomen, waarin lokale snelheidsverlagingen 14% stikstofuitstoot zouden schelen.
Dan vraag ik me toch af hoe die berekenwijzes in elkaar steken...
Opsporingverzocht figuren?quote:Op woensdag 25 september 2019 18:45 schreef golfer het volgende:
Ambtenaren doen niet aan files. Die zijn allang naar huis dan.quote:Op woensdag 25 september 2019 19:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
In de file staan schijnt nog het ergste te zijn.
Notting Hill is ook leuk, maar Hugh is als prime minister leuker, en Love Actually heeft Alanquote:Op woensdag 25 september 2019 18:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja!
Ja!
Duizendmaal JA
En Notting Hill boven Love actually, wat ik blijkbaar zo oninteressant vond dat ik niet eens meer weet waar het over ging.
Nee zelf gehadquote:Op woensdag 25 september 2019 18:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waren dit gespreken waar me over mee kun luisteren of heb jij die gesprekken net zelf gehad?
Nietquote:Op woensdag 25 september 2019 19:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Duizendmaal nee op deze.
In WoT is het midden dood, maar tegen die tijd ben je zo invested dat je daar wel doorheen bikkelt.
Lotr is van begin tot eind de hel.
Vond ik.
Alle 3 de keren dat ik ze van begin tot eind heb doorgewerkt
Je bent aan het VagueFOK!ken, Watskebeurt?quote:
quote:Op woensdag 25 september 2019 19:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet
Ik ben de eerste keer gestrand in LOTR op pagina 150 of zo toen ik een jaar of 14 was.
Jaar of 10 later weer begonnen en nachtenlang slaaptekort omdat ik moestmoestmoest doorlezen![]()
De films zijn soms wel erg ruime interpretaties van het boek (met name deel 2)
En over de slaapverwekkende verfilming (x3) van The Hobbit zullen we het maar niet hebben.
Eens, films worstel ik me doorheen. Boeken, toen il de smaak te pakken had, waren vrij rap gedaanquote:Op woensdag 25 september 2019 19:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet
Ik ben de eerste keer gestrand in LOTR op pagina 150 of zo toen ik een jaar of 14 was.
Jaar of 10 later weer begonnen en nachtenlang slaaptekort omdat ik moestmoestmoest doorlezen![]()
En over de slaapverwekkende verfilming (x3) van The Hobbit zullen we het maar niet hebben.
Nee viel mee hoor. Ik ben gewoon compleet aan het vastlopen en ik ben nou intern met wat mensen in gesprek om daar wat aan te doenquote:
datquote:Op woensdag 25 september 2019 19:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je bent aan het VagueFOK!ken, Watskebeurt?
O, maar dat zijn toch positieve ontwikkelingen dan?quote:Op woensdag 25 september 2019 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee viel mee hoor. Ik ben gewoon compleet aan het vastlopen en ik ben nou intern met wat mensen in gesprek om daar wat aan te doen
Weer eensquote:Op woensdag 25 september 2019 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
O, maar dat zijn toch positieve ontwikkelingen dan?
Ik geloof dat jij warmer loopt voor Juul dan ik.quote:Op woensdag 25 september 2019 19:11 schreef Vanyel het volgende:
Maar, maar, maar, Julia Roberts in volle lachmodus![]()
![]()
De LOTR films zijn best om aan te kijken. Allemaal in de bioscoop gezien ook, terwijl ik daar zelden naartoe ga. Alleen bij deel 2 moest ik soms tegen het scherm schreeuwen omdat het zoooo niet klopte.quote:Op woensdag 25 september 2019 19:29 schreef Holyme het volgende:
[..]
Eens, films worstel ik me doorheen. Boeken, toen il de smaak te pakken had, waren vrij rap gedaan
Ja op zich wel. Maar best heftig-ish. En dan nog zoeen paar dingetjes aan het eind van de dag. Ik was er even helemaal klaar mee gewoonquote:Op woensdag 25 september 2019 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
O, maar dat zijn toch positieve ontwikkelingen dan?
Ja, dat snap ikquote:Op woensdag 25 september 2019 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja op zich wel. Maar best heftig-ish. En dan nog zoeen paar dingetjes aan het eind van de dag. Ik was er even helemaal klaar mee gewoon
omgquote:Op woensdag 25 september 2019 19:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
The silmarillion uitlezen was wel uitdaging! Die heb ik op karakter tot een einde gebracht.
Ja, dat!quote:Op woensdag 25 september 2019 19:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
omg
Al die namen.
Ik moest en zou het lezen, want zo'n mooie titel
Vind de ruime interpretatie nog wel aardig meevallen. Wat de film vooral heel goed doet is het verhaal consistent en in chronologische volgorde vertellen. In dat opzicht vond ik de films stiekem beter dan het boek.quote:Op woensdag 25 september 2019 19:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet
Niet om door te komen. Net als kinderen van Hurin, met verhalen over de neef van de broer van de buurvrouwquote:Op woensdag 25 september 2019 20:04 schreef Molo het volgende:
Wat is er erg aan de Silmarillion? Ligt hier nog ongelezen namelijk
quote:Op woensdag 25 september 2019 20:05 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Niet om door te komen. Net als kinderen van Hurin, met verhalen over de neef van de broer van de buurvrouw
Dat kan je eigenlijk echt alleen maar ervaren. Ik vond hem tof maar het leest weinig ontspannen. Godzijdank voor de uitgebreide appendices en kaarten.quote:Op woensdag 25 september 2019 20:04 schreef Molo het volgende:
Wat is er erg aan de Silmarillion? Ligt hier nog ongelezen namelijk
Ooit, als ik met pensioen ben ofzo
Een stuk of 20 stambomen ja.quote:Op woensdag 25 september 2019 20:07 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Zit er wel zo'n mooie kaart in met wat wie van wie is?
Ik vind ontspannen boeken doorgaans niet zo boeiend, dus klinkt wel tof. Indien tijdquote:Op woensdag 25 september 2019 20:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat kan je eigenlijk echt alleen maar ervaren. Ik vond hem tof maar het leest weinig ontspannen. Godzijdank voor de uitgebreide appendices en kaarten.
Ik krijg wel weer zin om de hele boel te lezen eigenlijk.
20(!) stambomen he.quote:Op woensdag 25 september 2019 20:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind ontspannen boeken doorgaans niet zo boeiend, dus klinkt wel tof. Indien tijd
En zulks kaarten vind ik vaak prachtig. Mijn autistische kant ook weer happy
Is allemaal niet echt héquote:Op woensdag 25 september 2019 20:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
20(!) stambomen he.
En die elfen heten ook niet Janssen of zo
Ja absoluut!quote:Op woensdag 25 september 2019 20:22 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het wel bizar dat iemand zo'n complete wereld kan scheppen in zijn hoofd
Kayleigh!!!!quote:Op woensdag 25 september 2019 20:25 schreef Bluezz het volgende:
Ik weet alleen dat die band Marillion hun naam heeft ontleend aan die boeken, verder is zoon Q ooit in die boeken begonnen en heb ik een half boek gelezen, maar raakte het spoor bijster
Trollquote:
quote:[b]Op woensdag 25 september 2019 20:24 schreef [url=https://forum.fok.nl
Mijn dochter ligt nu in bed Rembo en Rembo na te doen, filmpje met de schildpad die Hellupie Hellupie roept (Harrie Turtle)
Want ze lag op haar rug een schildpad na te doen dus toen moest ik haar het filmpje wel laten zien. Classic![]()
En dat wij dan mogen meekijkenquote:Op woensdag 25 september 2019 20:22 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het wel bizar dat iemand zo'n complete wereld kan scheppen in zijn hoofd
Ken je het filmpje, zo mooi datquote:
Ja ik moet er echt niks van hebben hoor. Heel die fantasy shitquote:
Die kinderen snapten al die grapjes nog niet zo, gok ikquote:Op woensdag 25 september 2019 20:34 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ken denk ik alles van Rembo en Rembo, mijn favorieten![]()
Was meer fan dan de kinderen!
Snap ik! Non fictie for the win!quote:Op woensdag 25 september 2019 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik moet er echt niks van hebben hoor. Heel die fantasy shit
dat dus.quote:Op woensdag 25 september 2019 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik moet er echt niks van hebben hoor. Heel die fantasy shit
Oeh, da’s vervelend. Ik heb nu een blauwe hoes er omheen. Verder weinig blauw in huis dus die valt al snel opquote:Op woensdag 25 september 2019 20:42 schreef Aure het volgende:
Lezenvraag me af waar mijn ereader nu weer is gebleven
waarom ben ik dat ding altijd kwijt
Ik heb eens De Celestijnse Belofte voor sinterklaas gekregen. Tot pagina 8 gekomen. NIET TE DOENquote:
quote:Op woensdag 25 september 2019 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb eens De Celestijnse Belofte voor sinterklaas gekregen. Tot pagina 8 gekomen. NIET TE DOEN
Nog niet. Geloof wel dat ik m heb, maar daarvoor zou ik de laptop moeten aanslingerenquote:Op woensdag 25 september 2019 21:06 schreef PdeHoog het volgende:
Iemand Pillars of the Earth / De Kathedraal gelezen? Van Ken Follett.
Het werd satequote:
Oh daar kwam ik vrij snel doorheen...quote:Op woensdag 25 september 2019 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb eens De Celestijnse Belofte voor sinterklaas gekregen. Tot pagina 8 gekomen. NIET TE DOEN
goffer, ik heb een jas met een bontkraag. Zal t maar niet aan Ludolf laten zien.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:45 schreef golfer het volgende:
Satehsokken in september, why not!quote:Op woensdag 25 september 2019 21:33 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Het werd sate
Smaakte zoals altijd natuurlijk
En kreeg berensokken want die krijg je kennelijk in september als je sate eet.
Zo'n plankje vertoont bij mij ernstig opvallende gelijkenis met een open haardquote:Op woensdag 25 september 2019 21:35 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Oh daar kwam ik vrij snel doorheen...
om hem in de kast te zetten op het plankje met eh... aparte boeken.
Ik hou van rare boekenquote:Op woensdag 25 september 2019 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo'n plankje vertoont bij mij ernstig opvallende gelijkenis met een open haardDoe ik het goed dan denk je?
Soktember?quote:Op woensdag 25 september 2019 21:33 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Het werd sate
Smaakte zoals altijd natuurlijk
En kreeg berensokken want die krijg je kennelijk in september als je sate eet.
In Jross z'n familie is het een sport om elkaar de meest idiote boeken met Kerst te gevenquote:
Ja, leuk!quote:Op woensdag 25 september 2019 21:06 schreef PdeHoog het volgende:
The multiorgasmic man?quote:Op woensdag 25 september 2019 21:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In Jross z'n familie is het een sport om elkaar de meest idiote boeken met Kerst te gevenIk heb hier nog The Multiorgasmic Man voor je als je wilt
En een biografie van een Kardashian geloof ik.
No clue... maar ik vind het ook prima eetbaar hoorquote:Op woensdag 25 september 2019 21:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Soktember?
Wij zijn een maand of twee geleden bij een Beren geweest en het was niet eens zo bagger als in mijn herinnering.
De verfilmingen van dat plankje vormen zo'n beetje de helft van het bestaansrecht van HistoryHDquote:Op woensdag 25 september 2019 21:35 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Oh daar kwam ik vrij snel doorheen...
om hem in de kast te zetten op het plankje met eh... aparte boeken.
Zo staat daar ook the satanic witchbook, het seksleven van de pauzen, the warrior of light, sterrenmensen zijn onder ons (aliens bewezen aan de hand van bijbelteksten) en een boek geschreven door de dalai lama.
Komen doorgaans ook niet van plankje tenzij specifiek om iets te laten zien.
Vorige week was ehhh, nou heel blij dat is daar niet woonquote:
Ik was net terug van mijn rondje staaldraadaccessoires uitzoekenquote:Op woensdag 25 september 2019 22:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Thanks. Precies op tijd voor ons rondje zappen.
Goh, dat heb ik ook gedaan vandaag. Toevallig!quote:Op woensdag 25 september 2019 22:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik was net terug van mijn rondje staaldraadaccessoires uitzoeken
Twee vervolgen ook gelezen?quote:
Heb je ook een "rent a happy neighbour" gepland?quote:Op woensdag 25 september 2019 22:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goh, dat heb ik ook gedaan vandaag. Toevallig!
Waarom?quote:Op woensdag 25 september 2019 22:32 schreef fietsie het volgende:
Qua boeken heb ik jarenlang het ritueel gehad om 'Ontdekking van de Hemel' iedere winter te (her)lezen.
Voorlopig nog niet. Ik zat niet op te letten dus ik miste de clou.quote:Op woensdag 25 september 2019 22:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je ook een "rent a happy neighbour" gepland?
Voor leeslijst op VWO waren alleen de versleten rampenboeken toegestaan, en ik vond Mulisch verre van boeiend. Luie docenten die het zichzelf makkelijk maakten door gewoon iedereen ieder jaar te beperken tot dezelfde set kloteboeken , bedacht ik mezelf achteraf.quote:
quote:Op woensdag 25 september 2019 21:06 schreef PdeHoog het volgende:
Dat wel met je eens...quote:Op woensdag 25 september 2019 22:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Voor leeslijst op VWO waren alleen de versleten rampenboeken toegestaan, en ik vond Mulisch verre van boeiend. Luie docenten die het zichzelf makkelijk maakten door gewoon iedereen ieder jaar te beperken tot dezelfde set kloteboeken , bedacht ik mezelf achteraf.
Maar toen las ik voor het eerst dat enorme ding, en het boeide me. Het verhaal. De toon. De onverklaarbare onlogica.
Vorige item was een dame die je kunt huren voor een rol in jouw sociale context.quote:Op woensdag 25 september 2019 22:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet. Ik zat niet op te letten dus ik miste de clou.
Volgens FOK! ben je fan van een electronicamerkquote:Op woensdag 25 september 2019 22:13 schreef uniekhoorn het volgende:
HP was geweldig om te lezen maar Robin Hobb is mijn nr. 1
Maar wist die moeder nou wel of niet dat ze ingehuurd was? En was het nou de bedoeling dat ze die nepvrouw op sleeptouw ging nemen?quote:Op woensdag 25 september 2019 22:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Vorige item was een dame die je kunt huren voor een rol in jouw sociale context.
Deze man huurde haar als zijn echtgenote zodat hij gesprekken kon voeren die je in Japan alleen met je vrouw kan voeren, en niet met een vriendin, bekende of zus.
Alleen voor het sociale aspect.
Ja die wist het ook. Zo kon zij een gesprek met haar "schoondochter" hebben, als of die echt bestond.quote:Op woensdag 25 september 2019 22:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Maar wist die moeder nou wel of niet dat ze ingehuurd was? En was het nou de bedoeling dat ze die nepvrouw op sleeptouw ging nemen?
Las ik hier toch bijna overheen.quote:Op woensdag 25 september 2019 22:13 schreef uniekhoorn het volgende:
HP was geweldig om te lezen maar Robin Hobb is mijn nr. 1
Ja. Konden me op de een of andere manier minder boeien.quote:
Staartjagers zangquote:Op woensdag 25 september 2019 22:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Las ik hier toch bijna overheen.
Robin hobb is geweldig.
Megan lindholm OOK trouwens.
Zelfde schrijfster maar dan sci-fi.
Verder hier ook heel rijtje Tad Williams staan
Ook erg leuk.
(En nog 3 kasten... maar goed)
Ik zeg nooit Hobbquote:Op woensdag 25 september 2019 22:48 schreef fietsie het volgende:
Krijgen jullie nu korting op een slowcooker, door steeds Hobb te zeggen?
quote:
Wat mot je, ik ben op, aangekleed en hoofd gefixt, met havermout voor mijn neusquote:
quote:Op donderdag 26 september 2019 05:48 schreef Holyme het volgende:
[..]
[..]
Wat mot je, ik ben op, aangekleed en hoofd gefixt, met havermout voor mijn neusOok goeiemorgen
Ik las havermout op je neusquote:Op donderdag 26 september 2019 05:48 schreef Holyme het volgende:
[..]
[..]
Wat mot je, ik ben op, aangekleed en hoofd gefixt, met havermout voor mijn neusOok goeiemorgen
quote:
Tis dat ik al op het werk ben, anders had ik wel even een kloddertje willen smotsen voor je hoorquote:Op donderdag 26 september 2019 06:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik las havermout op je neusook goeiemorgen
Je klinkt als een Vlaamse!quote:Op donderdag 26 september 2019 06:58 schreef Holyme het volgende:
[..]
Tis dat ik al op het werk ben, anders had ik wel even een kloddertje willen smotsen voor je hoor
quote:Op donderdag 26 september 2019 07:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Je klinkt als een Vlaamse!
Ik had gister een tien minuten lang gesprek met m'n zin waarin ik hem echt niet begreep. Sinds spreekt hij wat onduidelijk, dus dat hebben we wel vaker. Deze keer bleek hij niet onduidelijk te spreken, maar vlaams, en daar was ik niet op voorbereid. Hij bleef het maar over pul hebben. Ik dacht steeds dat hij spul bedoelde, maar hij bedoelde trui....
quote:Op donderdag 26 september 2019 07:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik had gister een tien minuten lang gesprek met m'n zin waarin ik hem echt niet begreep. Sinds spreekt hij wat onduidelijk, dus dat hebben we wel vaker. Deze keer bleek hij niet onduidelijk te spreken, maar vlaams, en daar was ik niet op voorbereid. Hij bleef het maar over pul hebben. Ik dacht steeds dat hij spul bedoelde, maar hij bedoelde trui....
Oh heerlijkquote:Op donderdag 26 september 2019 07:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nederlands, woordjes vlaams, Duits en Engels!quote:Op donderdag 26 september 2019 07:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh heerlijkhoeveel talen worden er nu bij jullie thuis gesproken
Ik heb heel veel fantasy gelezen en vond Pratchett na één boek al vreselijk. Steeds dat zelfde slaapverwekkende hihihi trucje. Na een tijdje was ik alle fantasy overigens ook beu. Heb van het meeste wat hier in het topic langs kwam wel iets gelezen. Maar blijkbaar kan je een overdosis krijgen en het dan even zat zijnquote:Op donderdag 26 september 2019 04:37 schreef minilot het volgende:
Ik trek de meeste fantasy niet, (Pratchett uitgezonderd, maar is parodie, dus vandaar). Aan een paar beroemde reeksen begonnen, maar het boeit me echt niet.Sci-fi daarentegen..
Schurkt er voor de leek vast tegenaan qua genre maar is toch echt hele andere koek
![]()
Vandaag bloedprikdag![]()
![]()
Om 14:00. Zes buisjes
Straks eerst even naar de Efteling voor een preview van het nieuwe sprookje de Zes Zwanen. Zaterdag officiële opening!
Ik ben al geweest, ook zes buisjes.quote:Op donderdag 26 september 2019 04:37 schreef minilot het volgende:
Ik trek de meeste fantasy niet, (Pratchett uitgezonderd, maar is parodie, dus vandaar). Aan een paar beroemde reeksen begonnen, maar het boeit me echt niet.Sci-fi daarentegen..
Schurkt er voor de leek vast tegenaan qua genre maar is toch echt hele andere koek
![]()
Vandaag bloedprikdag![]()
![]()
Om 14:00. Zes buisjes
Straks eerst even naar de Efteling voor een preview van het nieuwe sprookje de Zes Zwanen. Zaterdag officiële opening!
Rare tip voor na je zwangerschap: wordt bloeddonor, dan raak je van je fobie af.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:34 schreef minilot het volgende:
@:Isabeau Yup, algemeen bloedonderzoek (suiker, ijzer, soa's, paar andere dingen) en de nipt-test in één keer. Zijn wel wat meer buisjes, maar dan heb ik de fobische stress maar één keerJeej voor meedenkende verloskundige!
Ik lees ook al heel lang nauwelijks nog fantasy inderdaad.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb heel veel fantasy gelezen en vond Pratchett na één boek al vreselijk. Steeds dat zelfde slaapverwekkende hihihi trucje. Na een tijdje was ik alle fantasy overigens ook beu. Heb van het meeste wat hier in het topic langs kwam wel iets gelezen. Maar blijkbaar kan je een overdosis krijgen en het dan even zat zijnScifi lees ik nog wel. Dat is vaak echt nog verrassend.
Bloedprikken voor zw.schap? SterkteVooral ook niet kijken.
Nope.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:42 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Heeft bij mij wonderen gedaan. Ik was vroeguh ook érg bang voor naalden.![]()
Prachtige serie! Ik ben al jaren bezig met de boeken van Feist.quote:Op woensdag 25 september 2019 22:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja. Konden me op de een of andere manier minder boeien.
Ben nu weer verzeild in de Magiër reeks van Raymond E Feist. Zo lekker in een aantal delen door wat generaties heen knallen of andere personages volgen in het grotere geheel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |