abonnement Unibet Coolblue
pi_189112182
Radiopresentator maakt exRadiopresentator Morad El Ouakili van BNNVARA is door het stof gegaan voor het ruimte bieden aan een beller die uitgebreid zijn Jodenhaat kon toelichten. "Ik begrijp dat ik daar mensen mee heb gekwetst en excuus is dan ook zeker op z'n plaats", zei El Ouakili afgelopen nacht bij aanvang van het NPO Radio 1-programma Gaan!.

Een man die zichzelf 'Mario' noemde, kwam tijdens het programma in de nacht van maandag op dinsdag zo'n 8 minuten aan het woord. De beller deed meerdere antisemitische uitspraken. Zo sprak hij over "geldgierig Jodengespuis" en zei hij: "Die lui moeten echt uitgeroeid worden, wereldwijd."

De presentator liet hem doorpraten en sprak hem niet direct aan op zijn antisemitische uitspraken. Ook las hij positieve reacties van andere luisteraars voor.

'Had nooit mogen gebeuren'
De presentator kwam afgelopen nacht terug op de uitzending. Het had nooit mogen gebeuren, zei El Ouakili. Hij zei zijn best te gaan doen dat zoiets nooit meer voorkomt.

"De commotie die dit moment heeft veroorzaakt, is terecht en dat heeft me aan het denken gezet. Ik had moeten ingrijpen toen ik doorhad wat voor vlees ik in de kuip had. Vanuit mijn nieuwsgierigheid doorvragen was ongepast, omdat dat soort abjecte ideeën gewoonweg fout zijn. Vanaf het moment dat de grove woorden 'Jodengespuis' en 'uitroeien' vielen, had ik het gesprek moeten beëindigen."

"De discussie die ik nu online lees over dat ik hem aan het woord liet omdat ik een Marokkaans-islamitische achtergrond heb en antisemitisme daarom goedkeur, doet me wat", zei de presentator ook. "Wie me al wat langer kent, weet beter. Ik hou van al mijn luisteraars, waar je ook vandaan komt."

'Schokkende uitspraken'
Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft meerdere meldingen van luisteraars binnengekregen die de antisemitische uitspraken als zeer schokkend ervoeren. "Het is goed dat de presentator excuses heeft aangeboden, maar het blijft een heel ernstige zaak en open wond. Mensen zijn geschokt en helemaal van de kaart, hoe kan dit gebeuren?", zegt directeur Hanna Luden.

BNNVARA heeft gisteren op Twitter excuses aangeboden. "Deze luisteraar had absoluut niet de ruimte mogen krijgen om zijn antisemitische uitspraken te verkondigen. Hiervoor bieden we onze excuses aan. Het gesprek had direct moeten worden afgekapt of de spreker had zijn woorden terug moeten nemen."

Dat is onvoldoende, vindt de CIDI-directeur: "Deze zaak is voor ons ook een belangrijke waarschuwing. De directie van BNNVARA moet hier leiderschap tonen en publiek en formeel afstand nemen. Ik heb alleen een tweet gezien."

Ook ChristenUnie-fractievoorzitter Gert-Jan Segers reageerde gisteren op de uitzending. "Een beller mag acht (!) minuten lang op NPO Radio 1 antisemitisch gif spuien. En de presentator van dienst meldt dat de antisemiet op de Radio-1-app bijval krijgt. Mag hopen dat dit niet ongestraft blijft!", twitterde hij.

CIDI-directeur Luden benadrukte verder nadrukkelijk afstand te willen nemen van discriminerende uitspraken die online ook ten opzichte van El Ouakili worden gemaakt.cuses voor antisemitische uitspraken van beller
pi_189112229
'dit had nooit mogen gebeuren' is altijd een goed excuus.
U MAD?
pi_189112243
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:41 schreef Hendrik_Bever het volgende:
"De discussie die ik nu online lees over dat ik hem aan het woord liet omdat ik een Marokkaans-islamitische achtergrond heb en antisemitisme daarom goedkeur, doet me wat",
Maar islam en Jodenhaat gaat wel erg vaak samen. Kijk alleen al in de koran hoe er over Joden gesproken wordt
pi_189112261
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:41 schreef Hendrik_Bever het volgende:
doet me wat", zei de presentator ook. "Wie me al wat langer kent, weet beter. Ik hou van al mijn luisteraars, waar je ook vandaan komt."
Nou dan vind ik je een engerd. Want je hoeft helemaal niet van iedereen te houden die naar je luistert.
  woensdag 25 september 2019 @ 11:53:03 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189112441
Ik kan me best voorstellen dat je als presentator niet gelijk afkapt maar nieuwsgierig bent. Tuurlijk heel vervelend en schokkend blablabla. Hij heeft sorry gezegd, klaar.
Niet van elke mug hoeft een olifant gemaakt te worden.
pi_189112555
https://www.nporadio1.nl/gaan/uitzendingen/688103-2019-09-24
1e uur vanaf 47e minuut.

Inderdaad wel een beetje bizar.

Het gesprek met de beller, die zich 'Mario' noemt, begint vrij normaal. Hij reageert rustig op de stelling van de show, die op weekdagen van 4 tot 6 uur 's ochtends te horen is: kinderen hebben te veel verplichtingen. Volgens hem komt dat doordat iedereen, ook minderjarigen, wordt 'gemodelleerd om te renderen'. Halverwege het gesprek ontspoort zijn betoog: alle problemen zijn de schuld van de Joden. Al snel valt het woord uitroeien.

Presentator Morad El Ouakili reageert onderkoeld, bijna alsof dit een normale mening is. Hij stelt de beller vragen die nog meer antisemitische taal oproepen: 'Ik begrijp niet alles wat je zegt', 'Wat bedoel je met Jodengespuis?'. Tijdens het gesprek meldt El Ouakili doodleuk dat er al veel reacties binnenkomen op het verhaal van Mario, en dat er meerdere positieve bij zitten. Hij leest er zelfs wat voor, zoals 'een waarheid als een koe'.
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free

In 2e uur, vanaf 7e minuut leest presentator wat appjes voor van mensen die verontwaardigd zijn, maar hij gaat er verder niet op in.

Hier komt hij terug op het incident: https://www.nporadio1.nl/(...)dinsdag-24-september Hij leest duidelijk van een papiertje voor. Een beetje natuurlijker oplezen had geen kwaad gekund.

[ Bericht 17% gewijzigd door Loekie1 op 25-09-2019 12:14:42 ]
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 12:14:27 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189112819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:53 schreef BasEnAad het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je als presentator niet gelijk afkapt maar nieuwsgierig bent. Tuurlijk heel vervelend en schokkend blablabla. Hij heeft sorry gezegd, klaar.
Niet van elke mug hoeft een olifant gemaakt te worden.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 25 september 2019 @ 12:17:49 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189112881
Als het CIDI het zegt, vergeet het dan maar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189112896
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:53 schreef BasEnAad het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je als presentator niet gelijk afkapt maar nieuwsgierig bent. Tuurlijk heel vervelend en schokkend blablabla. Hij heeft sorry gezegd, klaar.
Niet van elke mug hoeft een olifant gemaakt te worden.
Als je live in een uitzending roept dat alle joden wereldwijd moeten worden afgemaakt kan je niet echt spreken van muggen en olifanten he. :{w Dan ben je gewoon een eersteklas nazi.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 25 september 2019 @ 12:19:51 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189112907
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:19 schreef Hathor het volgende:
Als je live in een uitzending roept dat alle joden wereldwijd moeten worden afgemaakt kan je niet echt spreken van muggen en olifanten he. :{w Dan ben je gewoon een eersteklas nazi.
Dat heeft die presentator toch niet zelf gezegd?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189112931
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat heeft die presentator toch niet zelf gezegd?
Nee, dat bedoel ik ook niet. Maar hij heeft hem wel onbelemmerd 8 minuten laten voortrazen, terwijl hij er bij het eerste sein van jodenhaat ook de stekker uit had kunnen trekken. Heeft ie niet gedaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189112951
Anti Joods mag je niet zijn maar anti Turks dan weer wel. Dan mag je al je gal spuwen terwijl de zeehonden zitten te klappen. In mijn menig is dit gewoon vrijheid van meningsuiting wat Mario zei, ook al ben ik er niet mee eens.
pi_189112961
Lijkt mij een prima reden om de presentator van dienst z'n ontslag aan te zeggen. Maar ja het allochtonen quotum zal dan wel in gevaar komen bij de NPO. :r
pi_189112985
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:22 schreef Atak het volgende:
Anti Joods mag je niet zijn maar anti Turks dan weer wel. Dan mag je al je gal spuwen terwijl de zeehonden zitten te klappen. In mijn menig is dit gewoon vrijheid van meningsuiting wat Mario zei, ook al ben ik er niet mee eens.
Ik heb in Nederland nog nooit iemand horen roepen dat alle Turken uitgeroeid moeten worden, dat zou ook terecht gewoon niet geaccepteerd worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189112990
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:22 schreef Atak het volgende:
Anti Joods mag je niet zijn maar anti Turks dan weer wel
En anti Koerd is praktisch verplicht in Turkije
pi_189113034
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb in Nederland nog nooit iemand horen roepen dat alle Turken uitgeroeid moeten worden, dat zou ook terecht gewoon niet geaccepteerd worden.
Omdat ze het lef niet hebben. Ook een beetje dom van Mario om zo hard door de bocht te gaan. Anti Joods zijn wordt nog geen eens in de lichtste vormen geaccepteerd. Elk slecht woordje of kritiek over Israël wordt gezien als antisemitisme.
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 12:33:08 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189113142
nou ik heb het geluisterd en zo erg vind ik het allemaal niet

hij heeft een wappie aan de lijn, probeert ermee in discussie te gaan, lukt niet, afgelopen

het is niet alsof hij er bij zit te juichen ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189113160
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:26 schreef Atak het volgende:
Omdat ze het lef niet hebben. Ook een beetje dom van Mario om zo hard door de bocht te gaan. Anti Joods zijn wordt nog geen eens in de lichtste vormen geaccepteerd. Elk slecht woordje of kritiek over Israël wordt gezien als antisemitisme.
Omdat ze het lef niet hebben? Dus anti-Turks zijn en Turken uitroeien zijn hetzelfde? Serieus?
pi_189113238
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:34 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Omdat ze het lef niet hebben? Dus anti-Turks zijn en Turken uitroeien zijn hetzelfde? Serieus?
Wat ik probeer te zeggen is dat als hij het niet had over uitroeien maar gewoon anti Joods was geweest dan zou dat ook veel losmaken.
pi_189113297
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:24 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

En anti Koerd is praktisch verplicht in Turkije
Het zijn ook nooit Turken die wat doen, maar het moet wel een Koerd zijn.
pi_189113314
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:40 schreef Atak het volgende:
Wat ik probeer te zeggen is dat als hij het niet had over uitroeien maar gewoon anti Joods was geweest dan zou dat ook veel losmaken.
Een stuk minder. Ik ben ook anti-islam. Maar ik ben er absoluut niet voor om Moslims uit te roeien. Ergens tegen zijn wil niet zeggen dat je gelijk mensen uit wilt roeien. Dar zit echt een enorm gebied tussen. Maar dat jij durft te zeggen dat mensen die anti Turks zouden zijn niet zeggen dat Turken uitgeroeid moeten worden omdat ze te laf zijn is best schandalig vind ik, en erg kortzichtig.
pi_189113326
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:45 schreef Mylene het volgende:
Het zijn ook nooit Turken die wat doen, maar het moet wel een Koerd zijn.
Koerden of Armenen ja.
pi_189113328
Ik denk dat die Mario het heeft over George Soros...

quote:
Soros gebruikt zijn vele miljarden dollars voor het ondersteunen van globalistische, anti-nationalistische bewegingen en links-progressieve projecten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/George_Soros
pi_189113340
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:47 schreef Bocaj het volgende:
Ik denk dat die Mario het heeft over George Soros...
[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/George_Soros
Denken dat het er slechts één is die onze ondergang nastreeft :').
pi_189113368
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:47 schreef Bocaj het volgende:
Ik denk dat die Mario het heeft over George Soros...
[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/George_Soros
Dat mag je niet zeggen Of posten hoor. Wil jij soms ook joden uitroeien? :')
  woensdag 25 september 2019 @ 12:52:18 #26
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189113386
Ik vind Radio NPO 1 sowieso een rare bende, de laatste jaren. Vrijwel alle gasten hellen over naar extreem-links. Frans van Jole, Dolf Jansen, Elfie Tromp, Cesar Majorana, allemaal van die geflipte activistische types. Altijd dat eeuwige zeiken over hoe erg Trump en Wilders zijn. En de joden hebben het altijd gedaan.

Types als Morad en Mario passen daar prima tussen. :{w
pi_189113427
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind Radio NPO 1 sowieso een rare bende, de laatste jaren. Vrijwel alle gasten hellen over naar extreem-links. Frans van Jole, Dolf Jansen, Elfie Tromp, Cesar Majorana, allemaal van die geflipte activistische types. Altijd dat eeuwige zeiken over hoe erg Trump en Wilders zijn. En de joden hebben het altijd gedaan.

Types als Morad en Mario passen daar prima tussen. :{w
Ah, ik ben dus niet de enige! ;)
pi_189113446
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:55 schreef Bocaj het volgende:
h, ik ben dus niet de enige!
ik vind het ook al jaren een eng links clubje geworden.
  woensdag 25 september 2019 @ 13:03:16 #29
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189113535
'Mario' is trouwens een gangbare naam onder Bosniërs. Mogelijk komt de man uit die hoek.
pi_189113619
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
'Mario' is trouwens een gangbare naam onder Bosniërs. Mogelijk komt de man uit die hoek.
Ook onder Italiaanse loodgieters.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189113679
Ophef om niks.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_189113697
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:08 schreef Hathor het volgende:
Ook onder Italiaanse loodgieters.
_O-
pi_189113787
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:12 schreef superniger het volgende:
Ophef om niks.
Een islamiet die Jodenhaat gewoon ok vindt en pas selectief verontwaardigd gaat lopen doen en zn niet gemeende excuses aan gaat bieden als er ophef over ontstaat. Zo kennen we ze weer.

Driewerf hoera voor de open grenzen. Meer meer meer! Weg met ons!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189113816
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ook onder Italiaanse loodgieters.
_O- Geweldig
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 25 september 2019 @ 13:23:37 #35
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189113848
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ook onder Italiaanse loodgieters.
Ja, dat is de voor de hand liggende inderdaad, maar niet alleen Italianen dus.
pi_189113895
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:33 schreef sp3c het volgende:
nou ik heb het geluisterd en zo erg vind ik het allemaal niet

hij heeft een wappie aan de lijn, probeert ermee in discussie te gaan, lukt niet, afgelopen

het is niet alsof hij er bij zit te juichen ofzo
Nee, dit is ernstig. Koppen moeten er rollen. KOPPEN!!!@$#@&!

:7
-
  woensdag 25 september 2019 @ 13:43:36 #37
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189114130
Haha, check dit dan. NPO Radio 1 reageert op Twitter.

DIE FOTO! _O- _O- _O- Meneer ziet er zeer berouwvol uit.

  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 13:46:26 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189114170
lol ja daar had ik een andere keuze gemaakt @NPO _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189116073
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:23 schreef Quasimoto het volgende:
Lijkt mij een prima reden om de presentator van dienst z'n ontslag aan te zeggen. Maar ja het allochtonen quotum zal dan wel in gevaar komen bij de NPO. :r
Precies. Ontslag voor dit sajuut.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_189116218
En hij wordt niet vervolgd?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189116255
Er zijn al afspraken gemaakt op politiebureaus om aangifte op te nemen. Gaat echter een paar dagen overheen eer er tijd is.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_189116277
Mag graag naar zijn programma's luisteren snachts👍
  woensdag 25 september 2019 @ 16:22:41 #43
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189116500
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:10 schreef N.icka het volgende:
Mag graag naar zijn programma's luisteren snachts👍
Ah kijk, hier hebben we een fan. :D
pi_189116571
Ach leven en laten leven. Iemand hoeft niet meteen aan de hoogste boom te worden opgeknoopt. Zolang zijn voetjes maar niet de grond raken.
pi_189117259
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind Radio NPO 1 sowieso een rare bende, de laatste jaren. Vrijwel alle gasten hellen over naar extreem-links. Frans van Jole, Dolf Jansen, Elfie Tromp, Cesar Majorana, allemaal van die geflipte activistische types. Altijd dat eeuwige zeiken over hoe erg Trump en Wilders zijn. En de joden hebben het altijd gedaan.

Types als Morad en Mario passen daar prima tussen. :{w
Reden om niet te luisteren dus. Verder vind ik dat je als presentator niet meteen een zak stront over je heen hoeft te krijgen als je een randdebiel eens uitvraagt over wat hij precies allemaal bedoelt. Denk dat de beller zichzelf aardig voor lul zet vooral.
pi_189117443
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:10 schreef N.icka het volgende:
Mag graag naar zijn programma's luisteren snachts👍
Ik heb de wekkerradio ook wel eens aan staan s,nachts. Het is wel vermakelijk die discussieprogramma's met bellers. Juist vanwege de meest zonderlinge figuren die aan de lijn komen.
Dit hoorde ik toevallig ook en wist al meteen dat er gedonder van zou komen. En terecht!
Dan denk ik aan al die onschuldige mensen die de gaskamers zijn ingejaagd .
Terwijl hij ook best nog wel dingen zei die hout snijden.
  woensdag 25 september 2019 @ 17:31:34 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189117650
Het ergste zijn die zogenaamde excuses en 'dit had nooit mogen gebeuren'. Wat een slappe hap. Waarom verdedigen media zich tegenwoordig niet tegen dit soort belachelijke 'ophef'? Nu zijn er ongemeende excuses en hup, op naar de volgende #ophef.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189117690
quote:
13s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:31 schreef Fir3fly het volgende:
Het ergste zijn die zogenaamde excuses en 'dit had nooit mogen gebeuren'. Wat een slappe hap. Waarom verdedigen media zich tegenwoordig niet tegen dit soort belachelijke 'ophef'?
Omdat de publieke opinie door social media een ontembaar en hysterisch monster is geworden.
-
  woensdag 25 september 2019 @ 17:40:46 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189117750
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:35 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Omdat de publieke opinie door social media een ontembaar en hysterisch monster is geworden.
Dat klopt, maar ik blijf me er aan ergeren dat organisaties zo makkelijk buigen voor alles wat ook maar een luchtje van 'ophef' heeft. Media moet gewoon eens leren dat wat er op twitter gebeurt geen nieuws is en, belangrijker, geen daadwerkelijke weergave van de publieke opinie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189118347
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:16 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Ik heb de wekkerradio ook wel eens aan staan s,nachts. Het is wel vermakelijk die discussieprogramma's met bellers. Juist vanwege de meest zonderlinge figuren die aan de lijn komen.
Dit hoorde ik toevallig ook en wist al meteen dat er gedonder van zou komen. En terecht!
Dan denk ik aan al die onschuldige mensen die de gaskamers zijn ingejaagd .
Terwijl hij ook best nog wel dingen zei die hout snijden.
Middenindenachtrick was ook zo'n prachtige show wat daar voor idioten over de zender gingen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_189118498
Hij had gewoon de rug recht moeten houden want hij heeft niks verkeerds gedaan. Straks moet hij zich ook nog verontschuldigen als een gast een scheet laat.
pi_189118777
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ah kijk, hier hebben we een fan. :D
Zeker , hij heeft leuke programmas , soms wel jammer van de dronken gasten die inbellen maar over het algemeen erg vermakelijk . Mooie stellingen waarop mensen kunnen reageren.

Deze man verdient zeker een tweede kans😊
pi_189118975
Ach. Niemand heeft iets met de joden behalve de joden zelf.

Christenen niet, moslims niet, dit soort figuren niet.
Wat een drukte ook weer. Komt natuurlijk zo'n calimero organisatie bij kijken.
pi_189119476
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:44 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Maar islam en Jodenhaat gaat wel erg vaak samen. Kijk alleen al in de koran hoe er over Joden gesproken wordt
Dit is een misvatting , historisch gezien konden ze juist heel goed met elkaar vinden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_189119528
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:47 schreef Bocaj het volgende:
Ik denk dat die Mario het heeft over George Soros...
[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/George_Soros
In dat geval is antisemitisme een must :Y)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 25 september 2019 @ 20:04:29 #56
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_189119877
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:04 schreef bianconeri het volgende:
Ach. Niemand heeft iets met de joden behalve de joden zelf.

Christenen niet, moslims niet, dit soort figuren niet.
Wat een drukte ook weer. Komt natuurlijk zo'n calimero organisatie bij kijken.
Het heeft deels te maken met jaloezie, met name van de kant van Arabische moslims. Daar waar veel Joden in het Westen floreren en integreren, maken veel Arabieren er met hun legio persoonlijkheidsstoornissen en drang tot allesvernietiging een enorme teringzooi van.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  woensdag 25 september 2019 @ 21:36:30 #57
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189121250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:52 schreef N.icka het volgende:

[..]

Zeker , hij heeft leuke programmas , soms wel jammer van de dronken gasten die inbellen maar over het algemeen erg vermakelijk . Mooie stellingen waarop mensen kunnen reageren.

Deze man verdient zeker een tweede kans😊
*mede-liefhebber*

Er gaan regelmatig uitzendingen in gedownloade vorm op de mp3-speler (ja, er bestaan nog mensen die dat gebruiken). Dat zal ik met deze - nog niet gehoord - ook eens doen.

Vooralsnog had ik geen probleem met Morad. Al lijkt dit me niet zo'n handige actie.

Edit: de uitzending blijkt niet meer op de NPO Radio 1-site te staan. Dus dat terugluisteren gaat lastig worden. - Nog een edit: het staat hier nog, op het moment dat ik dit tik.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eightyone op 26-09-2019 05:30:56 ]
pi_189121414
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:04 schreef Interloper het volgende:

[..]

Het heeft deels te maken met jaloezie, met name van de kant van Arabische moslims. Daar waar veel Joden in het Westen floreren en integreren, maken veel Arabieren er met hun legio persoonlijkheidsstoornissen en drang tot allesvernietiging een enorme teringzooi van.
Morad is geen Arabier. Dus je stelling kan de prullenbak in. Altijd leuk als mensen de verkeerde volk raden.
  woensdag 25 september 2019 @ 22:20:36 #59
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_189121804
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:47 schreef p078 het volgende:

[..]

Morad is geen Arabier. Dus je stelling kan de prullenbak in. Altijd leuk als mensen de verkeerde volk raden.
Ik had het helemaal niet over Morad. Als je je dan per se met een (wellicht toekomstig) gesprek meent te moeten bemoeien, let dan wel een beetje op de context.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_189121825
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:52 schreef N.icka het volgende:

[..]

Zeker , hij heeft leuke programmas , soms wel jammer van de dronken gasten die inbellen maar over het algemeen erg vermakelijk . Mooie stellingen waarop mensen kunnen reageren.

Deze man verdient zeker een tweede kans😊
Dit is al z,n 2e kans. Dit is eerder gebeurd.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_189122411
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:44 schreef de_boswachter het volgende:
'dit had nooit mogen gebeuren' is altijd een goed excuus.
Is ook geen excuus natuurlijk.

quote:
"Ik begrijp dat ik daar mensen mee heb gekwetst en excuus is dan ook zeker op z'n plaats"
En dit ook niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189122780
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:44 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Maar islam en Jodenhaat gaat wel erg vaak samen. Kijk alleen al in de koran hoe er over Joden gesproken wordt
Ze zijn gewoon jaloers dat zij God niet eerder hadden bedacht dan de Joden. Islam is niet meer dan een slap aftreksel van dezelfde bullshit fantasie.
pi_189122847
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 23:17 schreef Cockwhale het volgende:
Ze zijn gewoon jaloers dat zij God niet eerder hadden bedacht dan de Joden. Islam is niet meer dan een slap aftreksel van dezelfde bullshit fantasie.
Ja mijn opvatting over Christendom en Islam dat ze gewoon het door Joden bedachte concept te kapen en af te nemen, Islam is bijna letterlijk het Oude Testament
pi_189123025
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 22:20 schreef Interloper het volgende:

[..]

Ik had het helemaal niet over Morad. Als je je dan per se met een (wellicht toekomstig) gesprek meent te moeten bemoeien, let dan wel een beetje op de context.
Maar dan nog klopt je argumentatie niet. De echte Arabieren(Qatar, Koeweit, VAE, Saudia Arabie, Yemen) vindt je zelden in het Westen.

[ Bericht 0% gewijzigd door p078 op 26-09-2019 00:46:41 ]
  woensdag 25 september 2019 @ 23:42:17 #65
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_189123090
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 23:36 schreef p078 het volgende:

[..]

Maar dan nog is klopt je argumentatie niet. De echte Arabieren(Qatar, Koeweit, VAE, Saudia Arabie, Yemen) vindt je zelden in het Westen.
Er zijn er genoeg. Maar niet alle moslims, inderdaad.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_189124008
Ik vraag me af hoe je een idiote beller kunt vermijden in je live radio programma, het enige wat je de DJ misschien kunt verwijten is dat hij het gesprek niet meteen afkapte, maar tegelijkertijd spelen er denk ik meerdere factoren een rol zoals nieuwsgierigheid, verrassingselement en misschien naïviteit wat het teweeg kon brengen.

Hoe dan ook, ik vind dit zwaar overdreven, de beller is de schuldige, niet de DJ. Hij staat niet achter de uitspraken.
  donderdag 26 september 2019 @ 07:31:12 #67
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189124150
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 06:36 schreef MakkieR het volgende:
Ik vraag me af hoe je een idiote beller kunt vermijden in je live radio programma, het enige wat je de DJ misschien kunt verwijten is dat hij het gesprek niet meteen afkapte, maar tegelijkertijd spelen er denk ik meerdere factoren een rol zoals nieuwsgierigheid, verrassingselement en misschien naïviteit wat het teweeg kon brengen.
Bij stations als Radio 538 zijn bijdrages van bellers helemaal gecheckt en voorgeproduceerd, voordat het de zender op kan.

Gelukkig doen ze dat bij 'Gaan' niet (zélfs al zit er weleens wat tussen wat niet bepaald door de beugel kan). En hopelijk gaan ze dat ook niet doen.
pi_189124283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 07:31 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Bij stations als Radio 538 zijn bijdrages van bellers helemaal gecheckt en voorgeproduceerd, voordat het de zender op kan.

Gelukkig doen ze dat bij 'Gaan' niet (zélfs al zit er weleens wat tussen wat niet bepaald door de beugel kan). En hopelijk gaan ze dat ook niet doen.
Gelukkig doen ze dat ook niet bij de show van Prem :D
  donderdag 26 september 2019 @ 08:42:03 #69
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189124570
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 06:36 schreef MakkieR het volgende:
Ik vraag me af hoe je een idiote beller kunt vermijden in je live radio programma, het enige wat je de DJ misschien kunt verwijten is dat hij het gesprek niet meteen afkapte, maar tegelijkertijd spelen er denk ik meerdere factoren een rol zoals nieuwsgierigheid, verrassingselement en misschien naïviteit wat het teweeg kon brengen.

Hoe dan ook, ik vind dit zwaar overdreven, de beller is de schuldige, niet de DJ. Hij staat niet achter de uitspraken.
Het probleem is dat dit al een keer eerder is gebeurd met dezelfde DJ, ook weer iemand die Nazistische dingen ging roepen en dat meneer daar luchtig op reageerde. Iemand die de Islam bekritiseert wordt veel sneller voor gek weggezet.

https://www.cidi.nl/el-ou(...)r-podium-op-radio-1/

Er is een patroon zichtbaar.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:44:34 #70
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189124599
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:38 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Dit is een misvatting , historisch gezien konden ze juist heel goed met elkaar vinden
Die historie is nu dan duidelijk voorbij, de staat Israel heroprichten heeft blijkbaar kwaad bloed gezet in de hele Islamitische wereld.
  donderdag 26 september 2019 @ 09:19:51 #71
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_189124991
Je mag wel een proactieve houding verwachten van de presentator, helemaal bij een live programma. Kwestie van een weerwoord en de verbinding verbreken.

Het is al de tweede keer dat dit deze presentator "overkomt".
pi_189125020
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:53 schreef BasEnAad het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je als presentator niet gelijk afkapt maar nieuwsgierig bent. Tuurlijk heel vervelend en schokkend blablabla. Hij heeft sorry gezegd, klaar.
Niet van elke mug hoeft een olifant gemaakt te worden.
Ja lekker iemand over het uitroeien van joden laten raaskallen. :') |:(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189125029
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het probleem is dat dit al een keer eerder is gebeurd met dezelfde DJ, ook weer iemand die Nazistische dingen ging roepen en dat meneer daar luchtig op reageerde. Iemand die de Islam bekritiseert wordt veel sneller voor gek weggezet.

https://www.cidi.nl/el-ou(...)r-podium-op-radio-1/

Er is een patroon zichtbaar.
Dit dus. Smerig mannetje is het.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189125127
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:53 schreef BasEnAad het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je als presentator niet gelijk afkapt maar nieuwsgierig bent. Tuurlijk heel vervelend en schokkend blablabla. Hij heeft sorry gezegd, klaar.
Niet van elke mug hoeft een olifant gemaakt te worden.
Vind eerder het voorlezen van de bijval bizar dan dat hij nieuwsgierig is tijdens het gesprek zelf
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 26 september 2019 @ 10:26:05 #75
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189125734
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Vind eerder het voorlezen van de bijval bizar dan dat hij nieuwsgierig is tijdens het gesprek zelf
Ja dat ''mensen reageren positief'' om hem ook nog aan te moedigen en een hart onder de riem te steken. Eigenlijk legitimeert hij die meningen van Mario op die manier.

Lijkt mij een rare gewaarwoording om als Jood naar dit programma te luisteren. Stel je maar voor dat ze over blanke mannen zouden spreken.
pi_189125818
Die goedpraters weer hier :') Een Marokkaan laat een radicaal 10 minuten lang zijn haat spuien over Joden voordat hij het door heeft zegt hij :') Had eens 1 minuut iemand over Marokkanen moeten zeuren op de radio, dan werd je binnen de kortste keren afgekapt inclusief een hoop verontwaardiging van een hoop goedpraters hier en in de media.

We staan erbij en kijken ernaar, de opkomst van het nieuwe fascisme gesteund door de linkse NSB'ers.
pi_189125860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja dat ''mensen reageren positief'' om hem ook nog aan te moedigen en een hart onder de riem te steken. Eigenlijk legitimeert hij die meningen van Mario op die manier.

Lijkt mij een rare gewaarwoording om als Jood naar dit programma te luisteren. Stel je maar voor dat ze over blanke mannen zouden spreken.
Het is niet voor niets dat steeds meer en meer joden vanuit Europa naar Israël trekken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189126308
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Die goedpraters weer hier :') Een Marokkaan laat een radicaal 10 minuten lang zijn haat spuien over Joden voordat hij het door heeft zegt hij :') Had eens 1 minuut iemand over Marokkanen moeten zeuren op de radio, dan werd je binnen de kortste keren afgekapt inclusief een hoop verontwaardiging van een hoop goedpraters hier en in de media.

We staan erbij en kijken ernaar, de opkomst van het nieuwe fascisme gesteund door de linkse NSB'ers.
Uiteindelijk zijn het wel louter islamisten die die jodenhaat goedkeuren. Maar dat is gewoon het probleem met religies, dat kan vaak niet door 1 deur, omdat sommige religies nu eenmaal wat minder vredelievend zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_189131480
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Uiteindelijk zijn het wel louter islamisten die die jodenhaat goedkeuren. Maar dat is gewoon het probleem met religies, dat kan vaak niet door 1 deur, omdat sommige religies nu eenmaal wat minder vredelievend zijn.
Hoe verklaar je de holocaust in Duitsland en de rest van Europa.
  donderdag 26 september 2019 @ 17:24:11 #80
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189131559
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:19 schreef p078 het volgende:

[..]

Hoe verklaar je de holocaust in Duitsland en de rest van Europa.
Het is 2019, geen 1940. Vroeger verbrandden we ook heksen en chemische castratie voor homo's: sleutelwoord is VROEGER.
pi_189132100
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:19 schreef p078 het volgende:

[..]

Hoe verklaar je de holocaust in Duitsland en de rest van Europa.
Ja, leuk. Dat is een beetje beyond the point. Er zijn altijd individualisten en neonazisme is ook onder een zeer beperkte groep aanwezig maar staat vrijwel los van dit verhaal.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_189138812
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het is 2019, geen 1940. Vroeger verbrandden we ook heksen en chemische castratie voor homo's: sleutelwoord is VROEGER.
Gaat mij meer om dat meneer beweerd dat het louter islamisten zijn. Morad heeft deze uitspraak ook vroeger gedaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')