abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 september 2019 @ 20:19:21 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189104035

..en alle overige Britse politiek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slides van de EU die de WA uitleggen:
https://ec.europa.eu/comm(...)eement_explained.pdf




Statement Tusk
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator dinsdag 24 september 2019 @ 20:59:46 #2
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189104800
Nothing has changed?

Johnsons "non-papers" liggen in de prullenbak, de WA is nog altijd een vereiste en No Deal is nog altijd mogelijk.

De Britten moeten maar eens goed gaan nadenken wat en waar ze willen staan maar ik denk dat ze dat maar even buiten de EU moeten gaan doen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189104920
Die engelsen zijn wel gek op halen van wereld nieuws. Ik las op nu.nl comments dat BJ als goed premier leiderschap had getoond door de wil van het volk uit te voeren (dus parlement buiten spel zetten), omdat het volk brexit stemde.

nu ben ik niet direct voorstander van een nieuw referendum, zoals het eerder gedaan is want als er weer brexit wordt gestemd heb je alleen een bevestiging van wat je al wist en schiet je niks mee op. probleem zit hem in de 48-52 % die door de volksvertegenwoordiging heel duidelijk in de patstelling naar voren komt.

te gelijk ben ik van mening dat het volk de enige is die hier iets zinnigs over kan zeggen, dus ik zou voorstellen als ik BJ was:

Mensen dit zijn de opties:
no deal of remain. kies maar

want politiek gezien met volks vertegenwoordigers kom je er gewoon niet uit, het blijkt altijd wel een ander belang is waardoor een bepaalde vorm van brexit niet uitgevoerd kan worden.
Dus door middel van no deal of reamin laten kiezen door het volk geef je meest heldere uitkomst en weet men precies waar men voor kiest.
  dinsdag 24 september 2019 @ 21:15:49 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189105099
dannywallace twitterde op dinsdag 24-09-2019 om 19:28:47 Great call on @lbc just now. MAN: “I just want to thank you Nigel, for all you’ve done for British politics. I was an ardent remainer. I voted remain. Until one moment that changed it all” FARAGE: “Wow. And what was that moment?” MAN: “I got kicked in the head by a horse.” reageer retweet
Jpiinks twitterde op dinsdag 24-09-2019 om 19:54:21 @dannywallace @LBC The clip for those wondering! https://t.co/XhmrKsk4RU reageer retweet
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189105216
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 september 2019 21:15 schreef Perrin het volgende:
dannywallace twitterde op dinsdag 24-09-2019 om 19:28:47 Great call on @:lbc just now. MAN: “I just want to thank you Nigel, for all you’ve done for British politics. I was an ardent remainer. I voted remain. Until one moment that changed it all” FARAGE: “Wow. And what was that moment?” MAN: “I got kicked in the head by a horse.” reageer retweet
Jpiinks twitterde op dinsdag 24-09-2019 om 19:54:21 @:dannywallace @:LBC The clip for those wondering! https://t.co/XhmrKsk4RU reageer retweet
Hardop gelachen om die clip _O-
  dinsdag 24 september 2019 @ 21:31:57 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189105351
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 21:23 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Hardop gelachen om die clip _O-
Ontzettend strakke timing van de grap :D
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189107582
Zijn er nog vragen?
timdewit twitterde op dinsdag 24-09-2019 om 23:08:42 Morgen nemen @ajboekestijn en ik een nieuwe Brexit podcast op! Hebben jullie vragen die we moeten behandelen? reageer retweet
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 24 september 2019 @ 23:15:16 #8
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189107618
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:13 schreef capricia het volgende:
Zijn er nog vragen?
timdewit twitterde op dinsdag 24-09-2019 om 23:08:42 Morgen nemen @:ajboekestijn en ik een nieuwe Brexit podcast op! Hebben jullie vragen die we moeten behandelen? reageer retweet
Eh? Ik weet niet waar dit over gaat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189107689
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh? Ik weet niet waar dit over gaat.
Oh sorry. Ik zal het inleiden. :D
Het is een podcast van BNR:
https://www.bnr.nl/podcast/boekestijn-en-de-wijk

De aflevering morgen gaat over Brexit. En je kunt je vragen via Twitter laten weten. Dan behandelen ze die (vaak).
Vragen over de Brexit, over Boris etc.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 24 september 2019 @ 23:25:50 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189107817
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh sorry. Ik zal het inleiden. :D
Het is een podcast van BNR:
https://www.bnr.nl/podcast/boekestijn-en-de-wijk

De aflevering morgen gaat over Brexit. En je kunt je vragen via Twitter laten weten. Dan behandelen ze die (vaak).
Vragen over de Brexit, over Boris etc.
Dank je voor de toelichting :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189109875
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 september 2019 21:15 schreef Perrin het volgende:
dannywallace twitterde op dinsdag 24-09-2019 om 19:28:47 Great call on @:lbc just now. MAN: “I just want to thank you Nigel, for all you’ve done for British politics. I was an ardent remainer. I voted remain. Until one moment that changed it all” FARAGE: “Wow. And what was that moment?” MAN: “I got kicked in the head by a horse.” reageer retweet
Jpiinks twitterde op dinsdag 24-09-2019 om 19:54:21 @:dannywallace @:LBC The clip for those wondering! https://t.co/XhmrKsk4RU reageer retweet
_O-
nee, jij dan!
  woensdag 25 september 2019 @ 09:20:04 #12
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189110070
Boris the Spider - The Who

Creepy, creepy, crawly, crawly ....

Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189110118
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:13 schreef capricia het volgende:
Zijn er nog vragen?
timdewit twitterde op dinsdag 24-09-2019 om 23:08:42 Morgen nemen @:ajboekestijn en ik een nieuwe Brexit podcast op! Hebben jullie vragen die we moeten behandelen? reageer retweet
Prima podcastjes altijd. :Y en ik wil ook zo'n stem
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_189112013
Mijn voorspelling.

• BoJo overleeft alle pogingen om hem eruit te werken
• BoJo kan de EU niet overtuigen om een nieuwe deal te forceren.
• BoJo gaat de May Deal nog een keer voorleggen aan het parlement
• May Deal wordt weer weggestemd en BoJo gaat wetgeving negeren en crasht uit de EU
• Chaos en nieuwe verkiezingen
pi_189112954
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:32 schreef zoost het volgende:
Mijn voorspelling.

• BoJo overleeft alle pogingen om hem eruit te werken
• BoJo kan de EU niet overtuigen om een nieuwe deal te forceren.
• BoJo gaat de May Deal nog een keer voorleggen aan het parlement
• May Deal wordt weer weggestemd en BoJo gaat wetgeving negeren en crasht uit de EU
• Chaos en nieuwe verkiezingen
Dan doe ik ook nog een voorspelling :).

Er komt uitstel. Uiteindelijk afstel, en Boris treedt af met de staart tussen zijn benen.

Deze kwestie is zo lastig en zo ingewikkeld, dit kan niet zwart-wit....hier gaan jaren overheen eer men kan zeggen dat men definitief is uitgetreden.

Boris pleegt het zwart wit te brengen en komt dus niet weg met een "softe" oplossing.

(Geheel ongefundeerd my 2 cents)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 25 september 2019 @ 12:30:51 #16
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_189113113
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:32 schreef zoost het volgende:
Mijn voorspelling.

BoJo overleeft alle pogingen om hem eruit te werken
• BoJo kan de EU niet overtuigen om een nieuwe deal te forceren.
• BoJo gaat de May Deal nog een keer voorleggen aan het parlement
• May Deal wordt weer weggestemd en BoJo gaat wetgeving negeren en crasht uit de EU
• Chaos en nieuwe verkiezingen
Uiteraard. Het enige waar het hem steeds om te doen is geweest is om deze positie te komen, dus dat gaat hij niet opgeven. Hij heeft er tot nu toe alles voor over gehad, waarom zou hij het uit vrije wil opgeven?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_189113319
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:32 schreef zoost het volgende:
Mijn voorspelling.

• BoJo overleeft alle pogingen om hem eruit te werken
• BoJo kan de EU niet overtuigen om een nieuwe deal te forceren.
• BoJo gaat de May Deal nog een keer voorleggen aan het parlement
• May Deal wordt weer weggestemd en BoJo gaat wetgeving negeren en crasht uit de EU
• Chaos en nieuwe verkiezingen
Ik gok zonder de crash, de verkiezingen zijn dus als ze nog in de EU zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189113589
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik gok zonder de crash, de verkiezingen zijn dus als ze nog in de EU zitten.
Welke verkiezingen? Vooralsnog wil Labour er niet aan en de kans zit er vrij dik in dat Johnson er geen zin in heeft als hij net uitstel heeft moeten aanvragen.
pi_189113754
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Welke verkiezingen? Vooralsnog wil Labour er niet aan en de kans zit er vrij dik in dat Johnson er geen zin in heeft als hij net uitstel heeft moeten aanvragen.
Je krijgt nog net je geld terug als je in zet op verkiezingen dit jaar, maar veel meer niet. Iedereen verwacht dus verkiezingen binnenkort.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 13:18:42 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189113777
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 september 2019 21:15 schreef Perrin het volgende:
dannywallace twitterde op dinsdag 24-09-2019 om 19:28:47 Great call on @:lbc just now. MAN: “I just want to thank you Nigel, for all you’ve done for British politics. I was an ardent remainer. I voted remain. Until one moment that changed it all” FARAGE: “Wow. And what was that moment?” MAN: “I got kicked in the head by a horse.” reageer retweet
Jpiinks twitterde op dinsdag 24-09-2019 om 19:54:21 @:dannywallace @:LBC The clip for those wondering! https://t.co/XhmrKsk4RU reageer retweet
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189114735
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je krijgt nog net je geld terug als je in zet op verkiezingen dit jaar, maar veel meer niet. Iedereen verwacht dus verkiezingen binnenkort.
Mwah, zou jij als je Macron of Rutte was genoegen nemen met een kansberekening van een wedkantoor? Een verkiezing is inderdaad voor de andere Europese regeringsleiders een geldige reden voor uitstel. Maar gezien de politieke situatie daar kan het geen kwaad om op zijn minst even te wachten tot er ook zekerheid is dat ze die daadwerkelijk gaan organiseren en niet alweer een paar maanden alleen maar onze tijd lopen te verspillen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tocadisco op 25-09-2019 14:40:52 ]
  woensdag 25 september 2019 @ 14:34:37 #23
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189114821
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je krijgt nog net je geld terug als je in zet op verkiezingen dit jaar, maar veel meer niet. Iedereen verwacht dus verkiezingen binnenkort.
Wie gaat uitstel bij EU vragen ? (Zodat er "tijd" komt)

Je weet wel, die semantische discussie dat de EU een uitstel niet gaat aanbieden omdat het moet worden aangevraagd... door de enige die dat kan nl. BoJo die persoonlijk liever afsterft. BoJo moet dan opzij worden gezet en wie gaat danhet roer overnemen ? Veel vragen.

En dan nog, zal er met verkiezingen geen sikkepit veranderen, tenzij een marginale meerderheid aldaar opnieuw wordt aangewend als misplaatst mandaat voor whatever delibreren. De enige echte keuze/optie is een Ja/Nee referendum: exit-no-deal of intrekken art50.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 25 september 2019 @ 16:05:14 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189116208
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Welke verkiezingen? Vooralsnog wil Labour er niet aan en de kans zit er vrij dik in dat Johnson er geen zin in heeft als hij net uitstel heeft moeten aanvragen.
Als de meerderheid van het parlement (die anti Boris is) dat wil dan komen er verkiezingen door een motie van wantrouwen er tegenaan te slingeren
pi_189116248
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je krijgt nog net je geld terug als je in zet op verkiezingen dit jaar, maar veel meer niet. Iedereen verwacht dus verkiezingen binnenkort.
Stel dat de verkiezingen uitlopen op een overwinning van remainders, zou het uberhaupt dan nog mogelijk zijn om de kont onder de Brexit vandaan te draaien, en dus dan ook de uitslag van het referendum min of meer naast zich neer te leggen. (wat natuurlijk wel tegen democratische beginselen gaat, of de uitslag je nu bevalt of niet)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 25 september 2019 @ 16:13:06 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189116319
Oeps verkeerd
pi_189116377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:09 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Stel dat de verkiezingen uitlopen op een overwinning van remainders, zou het uberhaupt dan nog mogelijk zijn om de kont onder de Brexit vandaan te draaien, en dus dan ook de uitslag van het referendum min of meer naast zich neer te leggen. (wat natuurlijk wel tegen democratische beginselen gaat, of de uitslag je nu bevalt of niet)
Ja, want mocht LibDem winnen, dan kunnen ze dat doen. En die maken er geen geheim van dat hun inzet remain is. En dan heb je meteen je democratische legitimiteit weer te pakken. Want als je namelijk wil dat de uitslag van het referendum koste wat kost gerespecteerd wordt, moet je geen LibDem stemmen.
in a crowd you lose humanity
pi_189116450
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, want mocht LibDem winnen, dan kunnen ze dat doen. En die maken er geen geheim van dat hun inzet remain is. En dan heb je meteen je democratische legitimiteit weer te pakken. Want als je namelijk wil dat de uitslag van het referendum koste wat kost gerespecteerd wordt, moet je geen LibDem stemmen.
Persoonlijk zeg ik dat je in principe iedere uitslag moet respecteren, anders hoef je ook geen verkiezingen of een referendum uit te schrijven. (of je het er nu mee eens bent of niet).

Dat gezegd hebbende gaat het heel erg lasting worden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 25 september 2019 @ 16:22:33 #30
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_189116496
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:09 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Stel dat de verkiezingen uitlopen op een overwinning van remainders, zou het uberhaupt dan nog mogelijk zijn om de kont onder de Brexit vandaan te draaien, en dus dan ook de uitslag van het referendum min of meer naast zich neer te leggen. (wat natuurlijk wel tegen democratische beginselen gaat, of de uitslag je nu bevalt of niet)
Wat is er ondemocratisch aan als de kiezer nu zou besluiten toch geen brexit te willen?
pi_189116539
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat is er ondemocratisch aan als de kiezer nu zou besluiten toch geen brexit te willen?
Op zich niks, maar je hebt nog wel de uitslag van het referendum liggen. Nu verkiezingen uitschrijven is natuurlijk niet zo expliciet vragen om ja/nee Brexit als bij een referendum.

Je zou het kunnen afleiden a.d.h.v. de partijen en hun standpunten. Maar zo zwart wit als bij een referendum gaat he tniet worden, tenzij je een nieuwe referendum uit zou schrijven.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_189116547
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:20 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Persoonlijk zeg ik dat je in principe iedere uitslag moet respecteren, anders hoef je ook geen verkiezingen of een referendum uit te schrijven. (of je het er nu mee eens bent of niet).
In je vorige post vroeg je of het kan. Ja, het kan. En als LibDem een meerderheid haalt, hebben ze gewoon het mandaat om het referendum terzijde te schuiven (even afgezien van het stelsel in het VK, waarbij je een meerderheid kunt halen met een minderheid van de stemmen, maar binnen het stelsel kan het gewoon).

Wat jij er persoonlijk van vindt is niet zo relevant, tenzij je een kiezer bent in het VK. En in dat geval is het alleen voor je jezelf relevant bij het uitbrengen van je stem,

quote:
Dat gezegd hebbende gaat het heel erg lasting worden.
Dat klopt, want ik zie LibDem geen meerderheid halen.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 25 september 2019 @ 16:27:53 #33
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189116596
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:09 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Stel dat de verkiezingen uitlopen op een overwinning van remainders, zou het uberhaupt dan nog mogelijk zijn om de kont onder de Brexit vandaan te draaien, en dus dan ook de uitslag van het referendum min of meer naast zich neer te leggen. (wat natuurlijk wel tegen democratische beginselen gaat, of de uitslag je nu bevalt of niet)
Vraagstelling is ook (en inderdaad) of het wel legitiem is om al of niet Brexit te rechtvaardigen middels algemene verkiezingen. Verkiezingen is in principe meer dan een beleidskeuze.

Een bindend referendum uitgeroepen onder een democratisch gekozen regering, is sws meer op zijn plaats. Een regering mag en kan niet stellen dat men een "Brexit" mandadeert omdat men kiest voor een bepaalde partij die in coalitie dan een keuze maakt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 25 september 2019 @ 16:46:18 #34
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_189116935
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Op zich niks, maar je hebt nog wel de uitslag van het referendum liggen. Nu verkiezingen uitschrijven is natuurlijk niet zo expliciet vragen om ja/nee Brexit als bij een referendum.

Je zou het kunnen afleiden a.d.h.v. de partijen en hun standpunten. Maar zo zwart wit als bij een referendum gaat he tniet worden, tenzij je een nieuwe referendum uit zou schrijven.
Brexit is zo ongeveer het enige onderwerp dat de Britse politiek de afgelopen 3 jaar heeft beziggehouden. Ik denk dat bij een grote overwinning van de LibDems het wel duidelijk is dat het volk blijkbaar niet uit de EU wil. En andersom als de conservatieven er met de winst vandoor gaan.
  woensdag 25 september 2019 @ 17:17:29 #35
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189117469
Het referendum is ondertussen meer dan 3 jaar geleden gehouden. Hoeveel procent van de mensen die toen gestemd heeft, is ondertussen overleden? Ik zou zelf gokken zo'n 5% - ouderen stemmen gemiddeld iets vaker (en stemden pro-Brexit, dus kwamen opdagen) en die gaan ook sneller dood dan de jongeren van toen.
Ondertussen is er ook aanwas van nieuwe mensen, zeg 5% nieuw stemvee. Die hebben nooit hun mening mogen geven over de Brexit in een referendum en kunnen dus enkel het beleid bepalen via verkiezingen van erna - die in principe voorgaande verkiezingen altijd overrulen.

Mocht het via de verkiezingen tot een #remain-meerderheid leiden, lijkt het me niet onlogisch om gewoon te Remainen.

Ik hoop overigens dat ze eruit stappen. Hinderlijk, zelfingenomen volk met een schaamteloze klasse-maatschappij, overal uitzonderingen bedingen binnen de EU en extra barrières opwerpen voor hun o-zo bijzondere landje, bestaand uit meutes achterlijke voetbalsupporters en coma-zuipers.
Dat ze maar lekker op hun eiland blijven.
  woensdag 25 september 2019 @ 17:23:27 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189117542
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:17 schreef VoMy het volgende:
Het referendum is ondertussen meer dan 3 jaar geleden gehouden. Hoeveel procent van de mensen die toen gestemd heeft, is ondertussen overleden? Ik zou zelf gokken zo'n 5% - ouderen stemmen gemiddeld iets vaker (en stemden pro-Brexit, dus kwamen opdagen) en die gaan ook sneller dood dan de jongeren van toen.
Ondertussen is er ook aanwas van nieuwe mensen, zeg 5% nieuw stemvee. Die hebben nooit hun mening mogen geven over de Brexit in een referendum en kunnen dus enkel het beleid bepalen via verkiezingen van erna - die in principe voorgaande verkiezingen altijd overrulen.

Mocht het via de verkiezingen tot een #remain-meerderheid leiden, lijkt het me niet onlogisch om gewoon te Remainen.

Ik hoop overigens dat ze eruit stappen. Hinderlijk, zelfingenomen volk met een schaamteloze klasse-maatschappij, overal uitzonderingen bedingen binnen de EU en extra barrières opwerpen voor hun o-zo bijzondere landje, bestaand uit meutes achterlijke voetbalsupporters en coma-zuipers.
Dat ze maar lekker op hun eiland blijven.
Denk je echt dat er een remain meerderheid komt? Ik verwacht dat niet en lijkt me ook stug als de Lib Dems opeens de grootste partij worden en die zijn toch enige echte remain partij.

Ik vind het voor de balans wel jammer als ze weggaan, je ziet nu die Macron al zaken naar zich toetrekken omdat Merkel op weg naar de uitgang is, een betrokken UK had dat wel meer tegengewerkt.
  woensdag 25 september 2019 @ 17:25:47 #37
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189117577
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

Denk je echt dat er een remain meerderheid komt? Ik verwacht dat niet en lijkt me ook stug als de Lib Dems opeens de grootste partij worden en die zijn toch enige echte remain partij.

Ik vind het voor de balans wel jammer als ze weggaan, je ziet nu die Macron al zaken naar zich toetrekken omdat Merkel op weg naar de uitgang is, een betrokken UK had dat wel meer tegengewerkt.
Ik denk dat je best met Labour/SNP/Greens een akkoordje kan sluiten waarbij je de districten zo'n beetje verdeeld en overal 1 kandidaat naar voren schuift. De conservatieven delen het vaarwater ook met de Brexit-party he.
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 18:00:14 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189118017
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:20 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Persoonlijk zeg ik dat je in principe iedere uitslag moet respecteren, anders hoef je ook geen verkiezingen of een referendum uit te schrijven. (of je het er nu mee eens bent of niet).

Dat gezegd hebbende gaat het heel erg lasting worden.
Principe terzijde, het VK kan ten alle tijde Art 50 herroepen, dat is de wet in de EU.

Of dat verstandig is voor het VK of de EU is vers twee, ik denk persoonlijk van niet, ongeacht wat de bevolking nu denkt over Brexit, er is schade aangericht, grote schade en het gedrag van de Britse regering en de betrouwbaarheid daarvan is nu dusdanig dat ik daar geen enkel vertrouwen in heb als EU lid.

Men heeft zich vol op het steunen van Trump gestort en aan alle kanten word nu EU beleid genegeerd door het VK (behalve als het fout loopt, dan willen ze ineens marine inzet van de EU om hun schepen te beschermen) ten faveure van Trump die nu, tot overmaat van ramp, zelf in de problemen zit.

En daar moeten we dan mee verder in de EU? We zouden nog beter af zijn met fucking Turkije.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 25 september 2019 @ 18:14:43 #39
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189118191
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:00 schreef Tijger_m het volgende:


En daar moeten we dan mee verder in de EU? We zouden nog beter af zijn met fucking Turkije.
Een paar jaar geleden was je toch nog best anglofiel?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 25 september 2019 @ 18:17:02 #40
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_189118224
quote:
15s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:14 schreef Perrin het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden was je toch nog best anglofiel?
Mijn liefde voor de Britten is ook behoorlijk afgekoeld door deze puinzooi.
  woensdag 25 september 2019 @ 18:20:27 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189118267
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:17 schreef Tijn het volgende:

[..]

Mijn liefde voor de Britten is ook behoorlijk afgekoeld door deze puinzooi.
mwa ik heb de laatste jaren toch meer om ze gelachen dan ooit en ze hebben zelf toch ook wel humor, dat ze zichzelf in de voet geschoten hebben is wel duidelijk maar even geode vrienden verder hoor.
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 18:33:28 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189118473
quote:
15s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:14 schreef Perrin het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden was je toch nog best anglofiel?
Mijn vrouw is Brits, mijn hele familie is Brits, veel van onze vrienden zijn Brits. Mijn vrouw zegt nu "Ik weet niet wat er gebeurd is maar het VK is mijn land niet meer".

De gevolgen gaan ingrijpend zijn maar we moeten gewoon erkennen dat het VK niet meer thuishoort in de EU, mischien dat ze over een aantal jaren als alles afgekoeld is en voor rede vatbaar zijn weer terug kunnen komen maar voor nu moet het over zijn.

Er is een te grote groep nu die de EU gewoon ronduit haat en de stemmen van die groep zou best wel eens de volgende regering kunnen vormen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189119436
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mijn vrouw is Brits, mijn hele familie is Brits, veel van onze vrienden zijn Brits. Mijn vrouw zegt nu "Ik weet niet wat er gebeurd is maar het VK is mijn land niet meer".

De gevolgen gaan ingrijpend zijn maar we moeten gewoon erkennen dat het VK niet meer thuishoort in de EU, mischien dat ze over een aantal jaren als alles afgekoeld is en voor rede vatbaar zijn weer terug kunnen komen maar voor nu moet het over zijn.

Er is een te grote groep nu die de EU gewoon ronduit haat en de stemmen van die groep zou best wel eens de volgende regering kunnen vormen.
Het hele VK niet meer? Volgens mij alleen maar Engeland
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 19:41:07 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189119512
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het hele VK niet meer? Volgens mij alleen maar Engeland
Die distinctie is pas relevant als Schotland, Wales en Noord-Ierland het VK verlaten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 25 september 2019 @ 19:44:17 #45
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189119547
Bizar, vraagt Johnson nou aan de oppositie om een motie van wantrouwen in te dienen?!
  woensdag 25 september 2019 @ 19:48:06 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_189119595
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Bizar, vraagt Johnson nou aan de oppositie om een motie van wantrouwen in te dienen?!
Ja, dat is de hele tijd al wat Boris wil. Hij wil verkiezingen afdwingen omdat-ie denkt dat-ie daarmee een groter deel van het parlement achter zich kan krijgen, want op dit moment heeft z'n regering geen meerderheid en is dus vleugellam. Maar omdat May vorig jaar nog onverwachts vervroegde verkiezingen heeft afgeroepen, kan Boris dat niet nu zelf regelen en heeft-ie bv een motie van wantrouwen nodig.
pi_189119602
BBCPolitics twitterde op woensdag 25-09-2019 om 16:20:31 "For a man like him, a party like this, and a leader like this PM to talk about morals and morality is a disgrace!"Labour's Barry Sheerman makes a furious speech in the Commons, as MPs return after the unlawful suspension of Parliament[tap to expand] https://t.co/8PF4Rj2YTp https://t.co/jKecdVx88a reageer retweet
Filmpje dat erbij zit is mooi.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_189119604
Even genieten vanavond. :D
Definitely not CIA
pi_189119704
Binnen enkele minuten in zijn speech vlogen de leugens alweer door het HoC, best knap.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 25 september 2019 @ 20:04:54 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189119892
Ik zie ze om 5 voor 12 ook nog wel de May-deal steunen omdat er niks anders is
  woensdag 25 september 2019 @ 20:15:38 #51
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189120092
Ik kan best kwaad worden op de zot die denkt dat je met verkiezingen of referenda, een keuze kunt laten maken van welke samenleving je burgers voortaan deel zullen zijn.

Het blijft bezopen en ronduit misdadig om sws zo'n Jan/Nee referendum te durven neerleggen.

Voorstanders en tegenstanders zullen zeggen, goed dat mensen kunnen kiezen. Wat dan vooral geldt voor hen die naar gelang de eigen keuze, die betreffende keuze ondersteunt.
Dat kiezen klinkt zg. goed maar dat is het niet en kan het nooit zijn. Het is niet vandaag patat en morgen aardappels. Dat probleem zie je haarscherp wanneer je naar de LibDems kijkt, die zullen een "remain" als uitkomst accepteren en een "exit" verwerpen.

Het zijn onmogelijke keuzes om voor te leggen aan de bevolking. Zelf als 99,9% voor is, is het nog fout.
Je kan en mag nooit bij meerderheid beslissen dat een minderheid zich voortaan moet schikken in iets dat onomkeerbaar is en ook directe gevolgen heeft voor het individu.
Het is vergelijkbaar dat een meerderheid verordonneert dat je al of niet deel uitmaakt van de gemeenschap. Ongeacht wat je daar zelf van vindt.

Wanneer je al een keuze wil laten maken moet elk individu daar zelf over mogen en kunnen beslissen. Dat is hier echter onmogelijk. Het individu is immers gebonden aan de (leef)omgeving waar het verkeert. Je kan dus niet zeggen exit zonder daarmee je "land" waar je bent opgegroeid te moeten verlaten, dit nog los waar je dan naartoe moet en of je daar wordt ontvangen.

De enige verstandige beslissing die er kan zijn is het intrekken van Artikel 50. Niet omdat dit goed of slecht is voor de EU noch het VK maar omdat dit de status quo van het betrokken individu weer herstelt zoals die voor de hele misère was. Je mag en kunt stellen dat "ze" een beetje dom waren met deze verkrachte democratie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 20:19:27 #52
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189120163
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Bizar, vraagt Johnson nou aan de oppositie om een motie van wantrouwen in te dienen?!
Maar zelf doet hij het niet terwijl hij dat wel degelijk kan doen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 25 september 2019 @ 20:21:38 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189120194
Voor de liefhebber. Even bijlezen over Boris en Jennifer Arcuri. :)

https://mobile.twitter.co(...)839648406122497?s=19
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 20:24:04 #54
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189120242
quote:
18s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:15 schreef Vallon het volgende:
Ik kan best kwaad worden op de zot die denkt dat je met verkiezingen of referenda, een keuze kunt laten maken van welke samenleving je burgers voortaan deel zullen zijn.

Het blijft bezopen en ronduit misdadig om sws zo'n Jan/Nee referendum te durven neerleggen.

Voorstanders en tegenstanders zullen zeggen, goed dat mensen kunnen kiezen. Wat dan vooral geldt voor hen die naar gelang de eigen keuze, die betreffende keuze ondersteunt.
Dat kiezen klinkt zg. goed maar dat is het niet en kan het nooit zijn. Het is niet vandaag patat en morgen aardappels. Dat probleem zie je haarscherp wanneer je naar de LibDems kijkt, die zullen een "remain" als uitkomst accepteren en een "exit" verwerpen.

Het zijn onmogelijke keuzes om voor te leggen aan de bevolking. Zelf als 99,9% voor is, is het nog fout.
Je kan en mag nooit bij meerderheid beslissen dat een minderheid zich voortaan moet schikken in iets dat onomkeerbaar is en ook directe gevolgen heeft voor het individu.
Het is vergelijkbaar dat een meerderheid verordonneert dat je al of niet deel uitmaakt van de gemeenschap. Ongeacht wat je daar zelf van vindt.

Wanneer je al een keuze wil laten maken moet elk individu daar zelf over mogen en kunnen beslissen. Dat is hier echter onmogelijk. Het individu is immers gebonden aan de (leef)omgeving waar het verkeert. Je kan dus niet zeggen exit zonder daarmee je "land" waar je bent opgegroeid te moeten verlaten, dit nog los waar je dan naartoe moet en of je daar wordt ontvangen.

De enige verstandige beslissing die er kan zijn is het intrekken van Artikel 50. Niet omdat dit goed of slecht is voor de EU noch het VK maar omdat dit de status quo van het betrokken individu weer herstelt zoals die voor de hele misère was. Je mag en kunt stellen dat "ze" een beetje dom waren met deze verkrachte democratie.
Alles is nu zo gepolariseerd dat terugtrekken van Art 50 vrijwel onmogelijk is, er is een klimaat van fantasie, leugens en verwachtingen gemaakt wat geen compromis meer toe staat.

Daarbij komt nationale politiek om de hoek kijken waar je een absolute meerderheid kan behalen met 35% van de stemmen dus het in het voordeel van de Tories om de achter Leave, tegen elke prijs, te blijven staan.

Het landsbelang is allang uit beeld verdwenen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189120317
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar zelf doet hij het niet terwijl hij dat wel degelijk kan doen.
Of hij kan gewoon zijn ontslag indienen.
in a crowd you lose humanity
pi_189120360
quote:
18s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:15 schreef Vallon het volgende:
Het blijft bezopen en ronduit misdadig om sws zo'n Jan/Nee referendum te durven neerleggen.
(...)
Het is niet vandaag patat en morgen aardappels.
Klopt, zo'n referendum is "eten we 's avonds patat of iets anders?" Zonder dat iets anders te definieren. En dan wordt het iets anders, maar weet je nog niet wat wel. Aardappels, pizza of döner?
in a crowd you lose humanity
pi_189120452
Aggut nu vergelijkt Johnson zichzelf ook al met Horatio Nelson.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 25 september 2019 @ 20:43:47 #58
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189120512
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Of hij kan gewoon zijn ontslag indienen.
Dat gaat BoJo zelf never nooit niet doen, tenzij na de top van 17/18okt.
BoJo wil de Brexit op zijn veroorzaakt conto schrijven en zo de betekenisvolle geschiedenis ingaan.

Bizar is ook dat nu "blijkt" dat BoJo de wet onwettig heeft gebruikt, onduidelijk is of -en welke consequenties dat heeft voor de veroorzaker.
Idem zal straks gebeuren, en wat je kun je doen, wanneer BoJo straks simpelweg weigert om "uitstel" aan te vragen; zelfs als hem dat door het Parlement wordt opgelegd. De Hoge Raad zal dat gedrag van BoJo dan onwettige achten zonder dat het een zinnig resultaat heeft of consequentie geeft.

Het enige dat het VK kan doen is BoJo met alle (juist door hem gehoopte) consequenties, afzetten ? Onveranderlijk, koers je af op een exit. Meer tijd, dan de reeds 3 jaar nu, gaat dat echt niet oplossen.

Echt een bizarre dead-lock.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 25 september 2019 @ 20:48:16 #59
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_189120592
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar zelf doet hij het niet terwijl hij dat wel degelijk kan doen.
Waarschijnlijk omdat dat tijdens de verkiezingen niet zo goed over zou komen.
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 20:52:16 #60
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189120641
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Of hij kan gewoon zijn ontslag indienen.
Dat doet hij nooit, natuurlijk, omdat er dan geen verkiezingen komen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 25 september 2019 @ 20:55:46 #61
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189120700
Leuk om te bekijken..... polls op de diverse kernvragen.... zoals 35% wil wel GE, 40% wil dat niet en de rest weet het niet.
Of dat n.a.v. de Spureme Cout uitspraak 40% vindt dat BoJo moet aftreden en 44% dat niet vindt.

https://whatukthinks.org/(...)l-2-2-2-2-2-2/?notes

Het geeft ook weer dat het publiek over ongeveer alles verdeeld is en je het alleen eens kunt zijn dat men het oneens is. Ook leuk om te zien hoe stastistiek van een keuze dan kan worden uitgelegd als voor en tegen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189121177
Johnson: de beste manier om Jo Cox te herinneren en te eren is door Brexit gedaan te krijgen...

Echt wtf...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 25 september 2019 @ 22:16:54 #63
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189121739
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_189121958
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:32 schreef Nielsch het volgende:
Johnson: de beste manier om Jo Cox te herinneren en te eren is door Brexit gedaan te krijgen...

Echt wtf...
:{ Bizar.
  woensdag 25 september 2019 @ 22:37:16 #65
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189122130
Ondertussen in de HoC (http://www.parliamentlive.tv/Commons) het gangbare "dolkomische woorden" debat waarbij BoJo alles afwijst dat hem wordt aangewreven en geen boodschap heeft aan de veroordelingen.

Wederom wijst BoJo er op dat GE nuttig zijn en hij is er van overtuigd dat hij een deal krijgt.
En BoJo voegt toe dat hij zich aan de wet houdt en dat de UK op 31okt19 de EU zal verlaten :Y .
Op de vraag (MP:Alan Brown - ScotParty) of hij om uitstel zal vragen, antwoordt BoJo; NO :N (25sep19 22u41).
Vervolgens vond BoJo het (3 uur en 11 minuten durend bezoek) wel genoeg en verliet de Kamer.
Bercow... stelt voor dat de MP's de stukken gaan bestuderen om zich te herbezinnen.

Vervolgens dus geen cm noch één mm opgeschoten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vallon op 25-09-2019 22:57:52 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189123120
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:32 schreef Nielsch het volgende:
Johnson: de beste manier om Jo Cox te herinneren en te eren is door Brexit gedaan te krijgen...


Logisch. Voor Jo cox was de wil van het volk heilig, niet de wil van de elite.
  Redactie Games donderdag 26 september 2019 @ 00:35:10 #67
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_189123467
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 23:46 schreef riazop het volgende:

[..]

Logisch. Voor Jo cox was de wil van het volk heilig, niet de wil van de elite.
Vergeet je niet te strekken voor je zulke mentale gymnastiek doet? Cox was tegen Brexit en werd vermoord door een Brexitnazi.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_189123473
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 00:35 schreef Puddington het volgende:

[..]

Vergeet je niet te strekken voor je zulke mentale gymnastiek doet? Cox was tegen Brexit en werd vermoord door een Brexitnazi.
Op weg naar een Remain-bijeenkomst, was ze.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 00:38:50 #69
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189123490
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 23:46 schreef riazop het volgende:

[..]

Logisch. Voor Jo cox was de wil van het volk heilig, niet de wil van de elite.
Jo Cox is vermoord door een Brexiteer.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189123856
quote:
One nation Tories' 'sense of doom' over Boris Johnson tactics

Centre-right MPs already open to trying to get rid of PM if no progress on a Brexit deal soon

One nation Conservative MPs are privately feeling “a real sense of doom” about Boris Johnson’s tactics, with speculation growing over whether he could be removed and replaced by someone else if he fails to get a deal.

While Eurosceptics are rallying round their leader, Conservative MPs on the liberal centrist wing of the party expressed frustration about Johnson’s missteps and what they see as a betrayal of his promises to govern as a one nation prime minister. In an attempt to win their support, he had told them he did not favour “arcane procedures” like prorogation.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MPs in the One Nation group, which is led by Damian Green, the former de facto deputy prime minister, said they were so worried about No 10’s lack of efforts to build such a cross-party consensus that they were opening up their own channels with Labour MPs representing leave areas to see where the potential lies for a majority for a possible deal.

Senior members of the cross-party MPs for a Deal group were meeting on Wednesday to consider how best to put pressure on Johnson to secure an agreement with the EU27, and table it in parliament.

Labour MPs involved said they have had conversations with a “sensible” Conservative MP, who they believe is acting as a conduit to Downing Street.

seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 26 september 2019 @ 07:26:47 #71
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189124129
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:44:17 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189124783
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 23:46 schreef riazop het volgende:

[..]

Logisch. Voor Jo cox was de wil van het volk heilig, niet de wil van de elite.
Goeden poging tot geschiedvervalsing.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 26 september 2019 @ 10:16:29 #74
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189125605
quote:
13s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Goeden poging tot geschiedvervalsing.
Grootste probleem wat ik er mee heb is dat mensen doen alsof Boris Johnson, Jacob Rees-Mogg etc. etc. niet 'de elite' zijn.

Ze zijn juist de belichaming van elite
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_189125667
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:16 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Grootste probleem wat ik er mee heb is dat mensen doen alsof Boris Johnson, Jacob Rees-Mogg etc. etc. niet 'de elite' zijn.

Ze zijn juist de belichaming van elite
Dat is eigenlijk sowieso een kenmerk van de moderne populist in binnen- en buitenland, stuk voor stuk zijn het elitaire ballen.
Ik vind het ook zo bizar dat hele volksstammen in hun 'anti elite'-retoriek trappen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 10:31:31 #76
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189125791
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:16 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Grootste probleem wat ik er mee heb is dat mensen doen alsof Boris Johnson, Jacob Rees-Mogg etc. etc. niet 'de elite' zijn.

Ze zijn juist de belichaming van elite
Erger nog, een elite die actief hun activa in het buitenland heeft gestald en hun vrienden/klanten opriep hetzelfde te doen omdat ze dan zo leuk konden profiteren van de malaise na Brexit. Dat is een directe quote van John Redwood, promiment Leave campagne voerder, nu Sir John Redwood (geridderd door May) aan zijn hedge fund klanten.

Dezelfde Redwood die al een decennium roept dat Britse rechters het primaat op Britse rechtszaken moeten hebben, ik neem aan dat je kan raden wat zijn reactie was op de uitspraak van het SC?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 26 september 2019 @ 10:51:48 #77
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189125977
quote:
Bercow calls for end to 'toxic culture'

Speaker John Bercow has appealed to MPs to stop using toxic language.

Opening today’s session in the Commons, Bercow said:

There is a widespread sense across the House, and beyond, that yesterday the House did itself no credit. There was an atmosphere in the chamber worse than any I’ve known in my 22 years in the House. On both sides passions were inflamed, angry words were uttered. The culture was toxic.

He said he had been approached by two senior MPs from either side of the House for a formal consideration of political conduct.

Pending consideration of that he has granted a urgent question about the language used across the House. Bercow said it was not a partisan issue. It is about something bigger than party affiliation, he said.

Bercow said: “Please lower the decibel level and treat each other as opponents rather than enemies.”
Dit gaat natuurlijk tegen het plan van de huidige regering in om een wij/zij sfeer te creëren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_189127427
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 00:35 schreef Puddington het volgende:

[..]
Cox was tegen Brexit en werd vermoord door een Brexitnazi.
Cox was bovenal een democrate die de WIL vh VOLK respecteerde.

Helaas heben daar nogal wat mensen uit haar kamp wat meer moeite mee.
  donderdag 26 september 2019 @ 12:34:37 #79
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189127457
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Cox was bovenal een democrate die de WIL vh VOLK respecteerde.

Helaas heben daar nogal wat mensen uit haar kamp wat meer moeite mee.
De moeite met Cox kwam toch echt uit het kamp dat haar doodschoot.
pi_189127510
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:34 schreef VoMy het volgende:

[..]

De moeite met Cox kwam toch echt uit het kamp dat haar doodschoot.
Een gestoorde individu is nu ineens en "heel kamp"? Wauw...

Jesse Klaver heeft Fortuyn vermoord??
pi_189127513
Oei

[
  donderdag 26 september 2019 @ 12:49:39 #82
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189127645
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk sowieso een kenmerk van de moderne populist in binnen- en buitenland, stuk voor stuk zijn het elitaire ballen.
Ik vind het ook zo bizar dat hele volksstammen in hun 'anti elite'-retoriek trappen.
Die mensen snappen natuurlijk als geen ander dat een gemiddelde janboerenlul nooit iets voor elkaar krijgt in de politiek en je een elitaire bal nodig hebt om voor al die janboerenlullen op te komen :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189128195
labourwhips twitterde op donderdag 26-09-2019 om 11:16:21 The Prime Minister is refusing to come to the House of Commons to account for his own comments today. https://t.co/F58QWeYLJh reageer retweet
Ik vind dit opmerkelijk. Hij weigert gewoon te verschijnen.
Definitely not CIA
pi_189128227
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:29 schreef capricia het volgende:
labourwhips twitterde op donderdag 26-09-2019 om 11:16:21 The Prime Minister is refusing to come to the House of Commons to account for his own comments today. https://t.co/F58QWeYLJh reageer retweet
Ik vind dit opmerkelijk. Hij weigert gewoon te verschijnen.
Hij kijkt nu hoe ver je het parlement kan tergen, lijkt het...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189128393
Toch bizar dat er een paar dagen voor de deadline nog steeds totale onduidelijkheid heerst over wat er gaat gebeuren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189128435
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Toch bizar dat er een paar dagen voor de deadline nog steeds totale onduidelijkheid heerst over wat er gaat gebeuren.
Deadline is nog een maand, he?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189128460
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Deadline is nog een maand, he?
Je hebt gelijk, ik ben in de war :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 26 september 2019 @ 13:54:41 #88
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189128478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Deadline is nog een maand, he?
30 september is de sluitingsdatum voor het indienen van Britse voorstellen.
https://www.theguardian.c(...)border-checks-brexit
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189128520
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

30 september is de sluitingsdatum voor het indienen van Britse voorstellen.
https://www.theguardian.c(...)border-checks-brexit

Ja, een nieuwe deal kan dan niet meer. Maar uitstel vragen, de huidige deal tekenen of no deal blijven nog een maand de opties.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 26 september 2019 @ 13:58:06 #90
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189128534
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, een nieuwe deal kan dan niet meer. Maar uitstel vragen, de huidige deal tekenen of no deal blijven nog een maand de opties.
Yes. En het is ook maar de vraag hoe hard deze officieuze deadline van 30 sept is.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189128693
Eerst die bijeenkomst bij de UN met die vreemde speech. Toen vervroegd terug naar huis.
En dat hele agressieve geluid van hem gisteren.

Heb je het einde vannacht gezien? Hij liep gewoon weg. Terwijl Bercow nog zei dat het beter was als ie de tegenpartij nog even uit liet praten.

Is hij wel eens getest op het gebruik van cocaïne?
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 14:10:22 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189128769
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:06 schreef capricia het volgende:
Eerst die bijeenkomst bij de UN met die vreemde speech. Toen vervroegd terug naar huis.
En dat hele agressieve geluid van hem gisteren.

Heb je het einde vannacht gezien? Hij liep gewoon weg. Terwijl Bercow nog zei dat het beter was als ie de tegenpartij nog even uit liet praten.

Is hij wel eens getest op het gebruik van cocaïne?
Natuurlijk niet. En als hij wel getest was dan had je nooit het resultaat gezien. Mensen als Johnson worden constant beschermd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 14:11:16 #93
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189128786
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Cox was bovenal een democrate die de WIL vh VOLK respecteerde.

Helaas heben daar nogal wat mensen uit haar kamp wat meer moeite mee.
Je liegt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189128802
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:06 schreef capricia het volgende:
Eerst die bijeenkomst bij de UN met die vreemde speech. Toen vervroegd terug naar huis.
En dat hele agressieve geluid van hem gisteren.

Heb je het einde vannacht gezien? Hij liep gewoon weg. Terwijl Bercow nog zei dat het beter was als ie de tegenpartij nog even uit liet praten.

Is hij wel eens getest op het gebruik van cocaïne?
Ik denk dat hij denkt (net als Steve Jobs) dat hij de werkelijk naar zijn hand kan zetten met zijn "reality distortion field". Dat blijkt vaak toch tegen te vallen.
pi_189128823
En nu weigert hij gewoon te verschijnen.
Definitely not CIA
  donderdag 26 september 2019 @ 14:21:00 #96
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_189128948
Ik ben het even kwijt:

Het is dus nu gelukt om eerder terug te komen van de prorogation, die nu onwettig is verklaard. Wat is de oppositie eigenlijk van plan om met die "extra" tijd te doen? Ik kan mij vaag herinneren dat er plannen waren om een schaduw kabinet te vormen, gaat dat nog door? Of blijft het hooguit bij een vernedering voor BoJo?

BoJo hoopt zelfs om een motie van wantrouwen te krijgen, om zo de verkiezingen af te dwingen voordat er sprake is van uitstel. Dus gaat hij de boel maar trollen om dat voor elkaar te krijgen en zo een stap dichterbij een no-deal te zijn?

Het is haast onmogelijk om zo'n poppenkast te volgen :{
  donderdag 26 september 2019 @ 15:17:54 #97
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189129766
quote:
Richard Burgon, the shadow justice secretary, is making a point of order.

He says the Commons library has confirmed to him today that the soonest an election could take place would be Tuesday 5 November.

This would be after the 31 October deadline for Brexit, he says.

He asks the Speaker, John Bercow, to confirm this. Burgon says he think it is important for the public to understand that, even if Labour backed an election now, it could not take place before the PM’s deadline for Brexit.

Bercow confirms that this is his understanding of the rules.
Dus eigenlijk kunnen er nog maar 2 dingen gebeuren, of Boris (of iemand anders) vraag uitstel aan, of No Idea Brexit op 1 november.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 26 september 2019 @ 15:42:55 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189130096
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dus eigenlijk kunnen er nog maar 2 dingen gebeuren, of Boris (of iemand anders) vraag uitstel aan, of No Idea Brexit op 1 november.
Op zich zie ik de WA of een WA met NI-only backstop ook nog steeds niet als onmogelijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189130594
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Op zich zie ik de WA of een WA met NI-only backstop ook nog steeds niet als onmogelijk.
Klopt, het is dat of iets wat Johnson beloofd heeft dat er niet zou komen: verlengen en no deal. Beide heeft hij al flink afgekraakt, de deal natuurlijk ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Redactie Games donderdag 26 september 2019 @ 16:35:50 #100
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_189130910
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Cox was bovenal een democrate die de WIL vh VOLK respecteerde.

Helaas heben daar nogal wat mensen uit haar kamp wat meer moeite mee.
ALS IK HET IN CAPS TYP DAN GA IK IEMAND ZEKER OVERTUIGEN!
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 16:47:07 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189131045
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Klopt, zo'n referendum is "eten we 's avonds patat of iets anders?" Zonder dat iets anders te definieren. En dan wordt het iets anders, maar weet je nog niet wat wel. Aardappels, pizza of döner?
Nu lijkt iets anders wel ras-patat... want dat is geen echte patat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 26 september 2019 @ 18:13:01 #102
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189132394
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:06 schreef capricia het volgende:
Heb je het einde vannacht gezien? Hij liep gewoon weg. Terwijl Bercow nog zei dat het beter was als ie de tegenpartij nog even uit liet praten.
Ik heb het zijdelings in een venster gevolgd en ik vond en vind het bizar hoe bot BoJo is.

Op de vraag tijdstip:22u41 of hij een uitstel gaat vragen, simpelweg NEE en loopt vervolgens 2 minuten later weg en het parlement verbouwereerd achterlatend.
Hij heeft (en kan blijkbaar) maling aan het parlement.

Toegegeven dat het "parlement" ook in de verste verte niet meer weet en wist; wat zij nu wel willen.

Het enige dat BoJo nog lijkt te willen is aan de kant te worden gezet door de oppositie of verkiezingen; die in beide gevallen haas onvermijdelijk zullen leiden tot overschrijding deadlines (deal:30sep19 of exit:31okt19).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 18:15:47 #103
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189132446
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Op zich zie ik de WA of een WA met NI-only backstop ook nog steeds niet als onmogelijk.
Maar hoe dan ook, alleen het Parlement kan dat beslissen, niet Johnson. HIj zit voor en achter klem nu, hoe moet een extensie vragen, hij moet een deal voorleggen en hij moet de stemmen krijgen voor die deal.

Tenzij hij aftreed maar dan blijft er van zijn bravoure helemaal niks over, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 18:17:21 #104
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189132474
quote:
12s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:13 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik heb het zijdelings in een venster gevolgd en ik vond en vind het bizar hoe bot BoJo is.

Op de vraag tijdstip:22u41 of hij een uitstel gaat vragen, simpelweg NEE en loopt vervolgens 2 minuten later weg en het parlement verbouwereerd achterlatend.
Hij heeft (en kan blijkbaar) maling aan het parlement.

Toegegeven dat het "parlement" ook in de verste verte niet meer weet en wist; wat zij nu wel willen.

Het enige dat BoJo nog lijkt te willen is aan de kant te worden gezet door de oppositie of verkiezingen; die in beide gevallen haas onvermijdelijk zullen leiden tot overschrijding deadlines (deal:30sep19 of exit:31okt19).
Hij kan wel hard nee roepen maar de enige manier waarop hij dat kan vermijden is door af te treden. Zo niet dan zit hij ineens in een politie cel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189132510
Als ik het parlement was zou ik een stemming houden om Johnson tijdelijk op non-actief te zetten en zijn first vice naar voren te schuiven, ben benieuwd wat hij dan doet...

Ik weet dat het nooit gedaan is, maar in een land zonder grondwet zou het gewoon moeten kunnen, dan creëer je jurisprudentie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 26 september 2019 @ 18:22:59 #106
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189132541
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij kan wel hard nee roepen maar de enige manier waarop hij dat kan vermijden is door af te treden. Zo niet dan zit hij ineens in een politie cel.
Ik ben wel benieuwd, hoe dat spitsen lopen dan werkt en hoe jij/ik mij een aanhouding moet voorstellen.
Op wiens gezag gaat de politie hem als politiek leider aanhouden ?
Er zijn om minder zaken, burgeroorlogen uitgebroken.
Het lijkt BoJo niet uit te maken, zolang het exit doel maar wordt gehaald.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189132554
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:22 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd, hoe dat spitsen lopen dan werkt en hoe jij/ik mij een aanhouding moet voorstellen. Op wiens gezag gaat de politie hem als politiek leider aanhouden ?
Het lijkt hem niet uit te maken, zolang het exit doel maar wordt gehaald.
Op het gezag dat de politie dat altijd doet: dat van de rechter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 26 september 2019 @ 18:29:09 #108
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189132624
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Op het gezag dat de politie dat altijd doet: dat van de rechter.
Doe dat gedachten-experiment maar eens.... BoJo zegt nee wat pas juridisch een bewezen Nee zal kunnen gaan zijn op 31okt19. Tot die tijd is hij immers bezig een deal te verkrijgen... toch.

Als je als parlement twijfelt aan de nutbare "taakstelling" van je PM, begin je (toch) een afzettingsprocedure.... die men kennelijk ook niet wilt. Een rechter zal zich nimmer voor dat afzettingskarretje laten spannen.

BoJo zit er sws niet mee om de wet het parlement aan z'n laars te lappen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 18:40:32 #109
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189132799
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:22 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd, hoe dat spitsen lopen dan werkt en hoe jij/ik mij een aanhouding moet voorstellen.
Op wiens gezag gaat de politie hem als politiek leider aanhouden ?
Er zijn om minder zaken, burgeroorlogen uitgebroken.
Het lijkt BoJo niet uit te maken, zolang het exit doel maar wordt gehaald.
De rechter? Johnson is bij wet verplicht als PM om een extensie te vragen, hij kan aftreden als hij dat niet wil maar hij kan niet weigeren. En in het VK staat de PM niet boven de wet of de rechter.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 18:42:20 #110
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189132819
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Doe dat gedachten-experiment maar eens.... BoJo zegt nee wat pas juridisch een bewezen Nee zal kunnen gaan zijn op 31okt19. Tot die tijd is hij immers bezig een deal te verkrijgen... toch.

Als je als parlement twijfelt aan de nutbare "taakstelling" van je PM, begin je (toch) een afzettingsprocedure.... die men kennelijk ook niet wilt. Een rechter zal zich nimmer voor dat afzettingskarretje laten spannen.

BoJo zit er sws niet mee om de wet het parlement aan z'n laars te lappen.
Nee, het Parlement heeft een harde datum vastgelegd, schei nou eens uit met die onzinnige posts waarin je met allerlei onzin aankomt die niet van toepassing is. Dat is allemaal allang een gepasseerd station.

Het heeft niets met het Parlement te maken of met taakstelling, de Benn WET zegt dat hij een extensie moet vragen na de EU top als er geen deal is. Klaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189132830
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Doe dat gedachten-experiment maar eens.... BoJo zegt nee wat pas juridisch een bewezen Nee zal kunnen gaan zijn op 31okt19. Tot die tijd is hij immers bezig een deal te verkrijgen... toch.
Ja, en dan zal hij vlak daarna een rechtzaak aan zijn broek krijgen en mogelijk worden opgepakt. Het lijkt me niet dat Johnson, die alleen zichzelf belangrijk vindt, dat er voor over heeft. Dan is er misschien een brexit (al is dat dan misschien ook wel aanvechtbaar, is iets waarbij een wetsovertreding is begaan wel geldig?), maar Jonhson gaat echt zichzelf niet opofferen.

Edit: en als die deadline inderdaad voor 31oktober is (wat ik niet onwaarschijnlijk vind, de wet zit juridisch goed in elkaar), dan kan de opvolger van Johnson alsnog een extensie aanvragen terwijl Johnson in de beklaagdenbank zit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189132841
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Op het gezag dat de politie dat altijd doet: dat van de rechter.
Aan welk strafbaar feit (in strafrechtelijke zin) maakt hij zich dan schuldig?

Ben niet zo bekend met het Engelse recht, maar in Nederland belandt Rutte echt niet in de cel als de overheid zich niet aan de wet houdt. Dan volgt een gang naar de bestuursrechter en wordt bijvoorbeeld een last onder dwangsom opgelegd.
  donderdag 26 september 2019 @ 18:43:44 #113
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189132847
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De rechter? Johnson is bij wet verplicht als PM om een extensie te vragen, hij kan aftreden als hij dat niet wil maar hij kan niet weigeren. En in het VK staat de PM niet boven de wet of de rechter.
Nogmaals, ik ben ms wat simpel hier... maar hoe had je gedacht dat af te dwingen ?
Hij kan prima weigeren, wat hij gisteren opnieuw deed.
Als het parlement hem niet wil, sturen ze hem toch naar huis ? en dat doen of willen ze niet.

Uitmaken dat dit onzin is, is het parlement in de UK nog serieus nemen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189132896
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:43 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Aan welk strafbaar feit (in strafrechtelijke zin) maakt hij zich dan schuldig?

Ben niet zo bekend met het Engelse recht, maar in Nederland belandt Rutte echt niet in de cel als de overheid zich niet aan de wet houdt. Dan volgt een gang naar de bestuursrechter en wordt bijvoorbeeld een last onder dwangsom opgelegd.
De persoon van PM wordt genoemd in de wet, dat die het moet uitvoeren. Die PM is dan ook persoonlijk in overtreding als de wet niet wordt uitgevoerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 18:55:59 #115
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189133027
quote:
16s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nogmaals, ik ben ms wat simpel hier... maar hoe had je gedacht dat af te dwingen ?
Hij kan prima weigeren, wat hij gisteren opnieuw deed.
Als het parlement hem niet wil, sturen ze hem toch naar huis ? en dat doen of willen ze niet.

Uitmaken dat dit onzin is, is het parlement in de UK nog serieus nemen.
Je weet niet waar je over praat. Het heeft niets meer met het Parlement te maken, de Kroon heeft de wet bekrachtigd en de Britse rechters en de politie werken voor de Kroon. Niet de MP.

Hij is Trump niet en heeft geen onschendbaarheid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 26 september 2019 @ 19:03:03 #116
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189133141
Probeer even de insteek te volgen, hoe bizar je ook denkt dat die is, terwijl het zich voor je ogen afspeelt.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
De persoon van PM wordt genoemd in de wet, dat die het moet uitvoeren. Die PM is dan ook persoonlijk in overtreding als de wet niet wordt uitgevoerd.
Ik ben echt niet uit op een bijkans trolachtige Ja/Nee/Wellis/Nietes discussie.

Ik vraag mij werkelijk af wat denkt het parlement denkt daaraan te kunnen doen, vooral ook dat ze hem niet weg willen bonjouren ? Hoe kan je de zittende PM dwingen iets te zeggen ? Datzelfde geldt ook voor een rechter.

Een rechter is NIET nodig om een dwarsliggende PM tot aftreden te dwingen die kennelijk best wil worden afgezet. Het parlement kan daarvoor dan die afzettingsprocedure starten en een betere PM neerkwakken.
Ik zie niet hoe een rechter zich daar aan zal gaan branden door op grond van een (vermeende) wetsovertreding een zittend PM op non-actief te stellen voor een feit dat nog niet heeft plaatsgevonden.

BoJo zegt gisteren letterlijk gewoon onverbloemd: Nee, DL-3Bier en beent opnieuw weg om voorlopig niet terug te komen. Hoe veel bewijs voor een wettige gegronde aanklacht dat hij de wet gaat negeren - zo je je die voorstelt - wil je nog meer hebben ?
Ik heb nog niemand een begin van een aanklacht zien formuleren.

Denken dat BoJo in dat klassenjustitieland voor straf in de cel komt is geloven in sprookjes.
Als exit eenmaal een feit is, zijn en komen er hele andere dingen aan de orde.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189133558
quote:
15s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:03 schreef Vallon het volgende:
Probeer even de insteek te volgen, hoe bizar je ook denkt dat die is, terwijl het zich voor je ogen afspeelt.
[..]

Ik ben echt niet uit op een bijkans trolachtige Ja/Nee/Wellis/Nietes discussie.

Ik vraag mij werkelijk af wat denkt het parlement denkt daaraan te kunnen doen, vooral ook dat ze hem niet weg willen bonjouren ? Hoe kan je de zittende PM dwingen iets te zeggen ? Datzelfde geldt ook voor een rechter.

Een rechter is NIET nodig om een dwarsliggende PM tot aftreden te dwingen die kennelijk best wil worden afgezet. Het parlement kan daarvoor dan die afzettingsprocedure starten en een betere PM neerkwakken.
Ik zie niet hoe een rechter zich daar aan zal gaan branden door op grond van een (vermeende) wetsovertreding een zittend PM op non-actief te stellen voor een feit dat nog niet heeft plaatsgevonden.

BoJo zegt gisteren letterlijk gewoon onverbloemd: Nee, DL-3Bier en beent opnieuw weg om voorlopig niet terug te komen. Hoe veel bewijs voor een wettige gegronde aanklacht dat hij de wet gaat negeren - zo je je die voorstelt - wil je nog meer hebben ?
Ik heb nog niemand een begin van een aanklacht zien formuleren.

Denken dat BoJo in dat klassenjustitieland voor straf in de cel komt is geloven in sprookjes.
Als exit eenmaal een feit is, zijn en komen er hele andere dingen aan de orde.
Het parlement heeft er niks mee te maken, als Johnson de wet overtreedt zal justitie optreden, met rechters die recht spreken en politie die uitvoerend werk doen. Het parlementsgedeelte (het maken van een wet) is al gebeurd. Het parlement kan hem dan niet eens uit de rechtbank houden als ze willen. En nee, het is geen vermeende wetsovertreding, de wet is zeer duidelijk: als Johnson geen uitstel vraagt is hij in overtreding. Het is dus een echte wetsovertreding.

En nee, ook in een klassenjustitieland staat de PM niet boven de wet. De enige die volgens mij boven de wet staat is de Queen.


Edit: en nee, zeggen dat je de wet gaat overtreden is niet strafbaar. Jij mag ook zeggen dat je 200km/u gaat rijden na 3 kratten bier te hebben gedronken. Jij mag zelfs zeggen dat je De Nederlandse Bank gaat beroven. Zolang je het niet doet is er geen reden voor een aanklacht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 26-09-2019 19:49:09 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 26 september 2019 @ 19:41:24 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189133789
quote:
15s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:03 schreef Vallon het volgende:
Probeer even de insteek te volgen, hoe bizar je ook denkt dat die is, terwijl het zich voor je ogen afspeelt.
[..]

Ik ben echt niet uit op een bijkans trolachtige Ja/Nee/Wellis/Nietes discussie.

Ik vraag mij werkelijk af wat denkt het parlement denkt daaraan te kunnen doen, vooral ook dat ze hem niet weg willen bonjouren ? Hoe kan je de zittende PM dwingen iets te zeggen ? Datzelfde geldt ook voor een rechter.

Een rechter is NIET nodig om een dwarsliggende PM tot aftreden te dwingen die kennelijk best wil worden afgezet. Het parlement kan daarvoor dan die afzettingsprocedure starten en een betere PM neerkwakken.
Ik zie niet hoe een rechter zich daar aan zal gaan branden door op grond van een (vermeende) wetsovertreding een zittend PM op non-actief te stellen voor een feit dat nog niet heeft plaatsgevonden.

BoJo zegt gisteren letterlijk gewoon onverbloemd: Nee, DL-3Bier en beent opnieuw weg om voorlopig niet terug te komen. Hoe veel bewijs voor een wettige gegronde aanklacht dat hij de wet gaat negeren - zo je je die voorstelt - wil je nog meer hebben ?
Ik heb nog niemand een begin van een aanklacht zien formuleren.

Denken dat BoJo in dat klassenjustitieland voor straf in de cel komt is geloven in sprookjes.
Als exit eenmaal een feit is, zijn en komen er hele andere dingen aan de orde.
Lees je nou gewoon eerst eens in.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189134282
Is Boris nog naar het HoC geweest vandaag?
Definitely not CIA
  donderdag 26 september 2019 @ 20:17:27 #120
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_189134371
Hoe gaat de EU reageren op het volgende:

Boris Johnson stuurt een brief waarin ie om uitstel vraagt. Een dag later stuurt ie nog een brief met als tekst: "Hihi, grapje, ik wil toch geen uitstel van jullie!"

Het zou me niks verbazen als de EU nog een keer uitstel verleent ook al is er geen goede reden daarvoor.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_189134444
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:17 schreef Falco het volgende:
Hoe gaat de EU reageren op het volgende:

Boris Johnson stuurt een brief waarin ie om uitstel vraagt. Een dag later stuurt ie nog een brief met als tekst: "Hihi, grapje, ik wil toch geen uitstel van jullie!"

Het zou me niks verbazen als de EU nog een keer uitstel verleent ook al is er geen goede reden daarvoor.
Ik weet niet hoe de EU reageert, de rechter zal het iig niet accepteren denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189134609
Er komt gewoon een deal. Douanegrens in de Ierse Zee. Geen grens in Ierland. Zowel BoJo als de EU doen net alsof er geen vorderingen zijn omdat de DUP anders gaat stuiteren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 20:37:25 #123
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189134732
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:17 schreef Falco het volgende:
Hoe gaat de EU reageren op het volgende:

Boris Johnson stuurt een brief waarin ie om uitstel vraagt. Een dag later stuurt ie nog een brief met als tekst: "Hihi, grapje, ik wil toch geen uitstel van jullie!"

Het zou me niks verbazen als de EU nog een keer uitstel verleent ook al is er geen goede reden daarvoor.
De EU zal de tweede brief dan negeren gegeven het feit dat het Parlement Johnson geinstrueerd heeft om te vragen om een extensie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 20:37:49 #124
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189134735
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:29 schreef Nielsch het volgende:
Er komt gewoon een deal. Douanegrens in de Ierse Zee. Geen grens in Ierland. Zowel BoJo als de EU doen net alsof er geen vorderingen zijn omdat de DUP anders gaat stuiteren.
Volgens mij ben je nu toch wel aan het fantaseren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 26 september 2019 @ 20:41:24 #125
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189134820
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:12 schreef capricia het volgende:
Is Boris nog naar het HoC geweest vandaag?
Nope en dat is juist het bizarre dat een PM gewoon kan wegblijven.
Hij liet James Duddridge als trekpop het woord doen.
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lees je nou gewoon eerst eens in.
En ga jij FF iemand anders afzeiken met je inhoudelijk niets toevoegend eenregel stijl.
Of ga je zeggen dat de wet in de UK hier nog wat betekent ?
//--//

Ik poneer een stelling en krijg te horen dat dat niet kan.... vervolgens vraag ik mij af - in de stijl van BoJo - waarom het niet kan wat beantwoord wordt met omdat het niet kan.
Kan natuurlijk zijn dat men zich het NIET wil (of kan) voorstellen.

De afgelopen maanden hebben we heel veel gezien wat niet zg niet kon, kan en toch in volledige openbaarheid gebeurde en in aanwezigheid van verrekt slimme mensen.
Zoals een parlement dat onder valse voorwendselen naar huis wordt gestuurd, eem PM die zijn koningin fout voorlicht en kennelijk gewoon doet waar die zin in heeft.
De vraag is niet of een rechter daar achteraf iets aan kan doen maar wat de UK als land moet doen om te zorgen dat het niet zover (meer) komt.

Men kan 100 keer roepen dat BoJo iets moet maar als hij het niet doet, staat de UK wel mooi in haar hemd. Ben benieuwd welke straf BoJo krijgt met iets dat sws nog nooit eerder is gemanifesteerd door een PM.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 26 september 2019 @ 20:42:08 #126
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189134832
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij ben je nu toch wel aan het fantaseren.
Waarom gebruik je dat woord fantaseren ?
Of mogen we hier geen mogelijkheden bespreken ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189134846
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij ben je nu toch wel aan het fantaseren.
Nee dat denk ik echt.

Er komt een deal waarbij heel Ierland binnen de douaneunie blijft. Geen backstop meer nodig en Britain (Engeland, Wales en Schotland) kunnen doen wat ze willen. Overal is hier een meerderheid voor (Ierland, Noord Ierland, Engeland, EU). De enige reden waarom deze optie van tafel ging was de samenwerking van May met de DUP maar nu BoJo sowieso een minderheid heeft is de DUP ook niet meer nodig. BoJo heeft al aangegeven geen fuck om Noord Ierland of de Union te geven. Het gaat hem vooral om merry old England.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 26 september 2019 @ 23:28:15 #128
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189138007
quote:
bron: Guardian 26sep19 20u28bst
Opposition MPs are planning to seize control of parliament next week potentially forcing the disclosure of more government documents, bringing a motion to censure Boris Johnson and strengthening legislation against a no-deal Brexit.
...
...
Speaking following the meeting, Corbyn expressed concern that Johnson had not given an explicit undertaking that he would abide by the so-called Benn Act, which is designed to force the prime minister to ask for an extension of article 50 if parliament does not pass a deal with the EU by 19 October.

He said the law was “not a matter of choice” for Johnson. “It’s an act of parliament that was passed,” said Corbyn. “We will be taking parliamentary action on this again next week to ensure that the prime minister does not crash us out of the EU on 31 October without a deal.”
Volgende week zal wat rustiger verlopen, de conservatieven houden dan hun geplande partijbijeenkomsten. Ook moet Maandag 30sep19 dan duidelijk worden hoeveel "voorstanders", de PM eerst nog de gelegenheid wil geven voor het uitonderhandelen van een "deal". Zoals we weten, heeft de EU vooralsnog niets vernomen.

Ik ga benieuwd zijn wat het UK parlement kan en gaat doen om te zorgen dat BoJo doet wat hij "wettelijk" moet doen. Kennelijk is de SND-uitstel wet niet zo dwingend als men meent te willen denken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 september 2019 @ 23:33:58 #129
408813 crew  trein2000
pi_189138080
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het parlement heeft er niks mee te maken, als Johnson de wet overtreedt zal justitie optreden, met rechters die recht spreken en politie die uitvoerend werk doen. Het parlementsgedeelte (het maken van een wet) is al gebeurd. Het parlement kan hem dan niet eens uit de rechtbank houden als ze willen. En nee, het is geen vermeende wetsovertreding, de wet is zeer duidelijk: als Johnson geen uitstel vraagt is hij in overtreding. Het is dus een echte wetsovertreding.

En nee, ook in een klassenjustitieland staat de PM niet boven de wet. De enige die volgens mij boven de wet staat is de Queen.

Edit: en nee, zeggen dat je de wet gaat overtreden is niet strafbaar. Jij mag ook zeggen dat je 200km/u gaat rijden na 3 kratten bier te hebben gedronken. Jij mag zelfs zeggen dat je De Nederlandse Bank gaat beroven. Zolang je het niet doet is er geen reden voor een aanklacht.
Is No-deal alleen verboden of staat er ook daadwerkelijk een straf op? Beide zijn juridisch nogal verschillende dingen natuurlijk.

Als het geen strafrecht is (wat ik denk) zal justitie ook niet gaan optreden. Dan zal er zelf iemand naar de rechter moeten (en dat zal in NL een moeilijk gedoe worden)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 27 september 2019 @ 00:41:06 #130
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189138693
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 23:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is No-deal alleen verboden of staat er ook daadwerkelijk een straf op? Beide zijn juridisch nogal verschillende dingen natuurlijk.

Als het geen strafrecht is (wat ik denk) zal justitie ook niet gaan optreden. Dan zal er zelf iemand naar de rechter moeten (en dat zal in NL een moeilijk gedoe worden)
No deal is in principe uitgesloten, de wet stelt dat als Johnson op 17 October geen deal aan het Parlement voor kan leggen hij om een extensie moet vragen.

De PM mag niet weigeren een dergelijke wet uit te voeren zonder juridische consequenties, dan is hij gewoon wettelijk strafbaar, er is wel een gang naar de rechter nodig maar die zal dan om een "summary judgement" gevraagd worden, de wet laat niets te wensen over aan duidelijkheid dus dat zal geen probleem zijn.

Johnson kan wel aftreden op 17 October en daarmee voorkomen dat hij een extensie moet vragen maar dan valt de eer toe aan zijn vervanger.

De ironie is natuurlijk dat hij bij hoog en bij laag volhield met een deal te gaan komen dus al zijn obstinate gedoe nu is gewoon een rookgordijn voor zijn complete falen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 27 september 2019 @ 00:44:07 #131
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189138710
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee dat denk ik echt.

Er komt een deal waarbij heel Ierland binnen de douaneunie blijft. Geen backstop meer nodig en Britain (Engeland, Wales en Schotland) kunnen doen wat ze willen. Overal is hier een meerderheid voor (Ierland, Noord Ierland, Engeland, EU). De enige reden waarom deze optie van tafel ging was de samenwerking van May met de DUP maar nu BoJo sowieso een minderheid heeft is de DUP ook niet meer nodig. BoJo heeft al aangegeven geen fuck om Noord Ierland of de Union te geven. Het gaat hem vooral om merry old England.
Uiteindelijk zal dat wel de uitkomst zijn, ik denk alleen niet dat die uitkomst voor 31 october haalbaar is.

Het was overigens niet alleen de DUP die dwars lag op dit punt, veel Tory MP's (en Labour) zagen die helemaal niet zitten, of dat nu nog zo is....who knows?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 27 september 2019 @ 00:47:19 #132
408813 crew  trein2000
pi_189138722
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 00:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

No deal is in principe uitgesloten, de wet stelt dat als Johnson op 17 October geen deal aan het Parlement voor kan leggen hij om een extensie moet vragen.

De PM mag niet weigeren een dergelijke wet uit te voeren zonder juridische consequenties, dan is hij gewoon wettelijk strafbaar, er is wel een gang naar de rechter nodig maar die zal dan om een "summary judgement" gevraagd worden, de wet laat niets te wensen over aan duidelijkheid dus dat zal geen probleem zijn.

Johnson kan wel aftreden op 17 October en daarmee voorkomen dat hij een extensie moet vragen maar dan valt de eer toe aan zijn vervanger.

De ironie is natuurlijk dat hij bij hoog en bij laag volhield met een deal te gaan komen dus al zijn obstinate gedoe nu is gewoon een rookgordijn voor zijn complete falen.
Een huis bouwen zonder vergunning mag ook niet van de wet, toch is dat niet strafbaar.
En ik zie in deze wet ook geen strafbepaling staan, dus is hij niet strafbaar.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 27 september 2019 @ 01:18:02 #133
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189138822
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 00:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een huis bouwen zonder vergunning mag ook niet van de wet, toch is dat niet strafbaar.
En ik zie in deze wet ook geen strafbepaling staan, dus is hij niet strafbaar.
Weigering om een Act of Parliament uit te voeren is strafbaar in het VK, er hoeft geen strafmaat in de wet zelf te staan.

Een Act of Parliament is wet. Geen gehoor geven aan een Act is strafbaar. Ik kan er niets anders van maken maar goed, als jij het beter weet dan hoor ik dat wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189140101
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 00:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een huis bouwen zonder vergunning mag ook niet van de wet, toch is dat niet strafbaar.
jawel. Kun je boete voor krijgen en je moet het hele zwikkie afbreken
quote:
En ik zie in deze wet ook geen strafbepaling staan, dus is hij niet strafbaar.
Wat tijger_m zegt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 27 september 2019 @ 10:08:37 #135
408813 crew  trein2000
pi_189140687
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 09:14 schreef devlinmr het volgende:

[..]

jawel. Kun je boete voor krijgen en je moet het hele zwikkie afbreken
[..]

Wat tijger_m zegt
Das bestuursrechtelijke handhaving.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 27 september 2019 @ 10:43:04 #136
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189141062
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Das bestuursrechtelijke handhaving.
Het VK is Nederland niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189141155
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Das bestuursrechtelijke handhaving.
In Nederland gaat een bestuurlijke strafbeschikking mbt tot bouwvergunningen via de OvJ, eenwelk een strafrechterlijke sanctie is
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 27 september 2019 @ 11:00:12 #138
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_189141279
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 01:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Weigering om een Act of Parliament uit te voeren is strafbaar in het VK, er hoeft geen strafmaat in de wet zelf te staan.

Een Act of Parliament is wet. Geen gehoor geven aan een Act is strafbaar. Ik kan er niets anders van maken maar goed, als jij het beter weet dan hoor ik dat wel.
Het probleem lijkt mij dat er precies gebeurt wat BJ c.s. willen. Totale chaos die niet binnen een maand is op te lossen, een wet zonder echte tanden, dus de VK eruit laten vallen zonder deal is een reëel risico. Gewoon door blijven kloten zoals nu maakt wellicht wel dat BJ op enig moment een wet overtreedt, maar wat zijn de sancties? Wegen de sancties überhaupt op tegen de voordelen die BJ en zijn vriendjes denken te behalen bij een no deal?

Scenario 1: Het VK komt tijdig tot bezinning en er vinden serieuze onderhandelingen plaats
Scenario 2: Het VK komt deels tot bezinning en vraagt een serieus te nemen uitstel aan
Scenario 3: Het VK blijft in chaos tot eind oktober, een vraag tot uitstel is niet serieus te nemen
Scenario 4: Het VK blijft in chaos tot eind oktober, er komt ook geen vraag tot uitstel

3 en 4 lijken mij op dit moment een stuk waarschijnlijker dan 1 of 2. 3 is mijns inziens het waarschijnlijkst, of alle EU leiders deze chaos willen blijven aanzien met alle gevaren van dien waag ik te betwijfelen.
pi_189141523
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 01:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Weigering om een Act of Parliament uit te voeren is strafbaar in het VK, er hoeft geen strafmaat in de wet zelf te staan.

Een Act of Parliament is wet. Geen gehoor geven aan een Act is strafbaar. Ik kan er niets anders van maken maar goed, als jij het beter weet dan hoor ik dat wel.
Johnson could use privy council to bypass law preventing no deal

https://en.wikipedia.org/wiki/Privy_Council_of_the_United_Kingdom
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 27 september 2019 @ 11:59:07 #140
408813 crew  trein2000
pi_189142240
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

In Nederland gaat een bestuurlijke strafbeschikking mbt tot bouwvergunningen via de OvJ, eenwelk een strafrechterlijke sanctie is
Een bestuurlijke strafbeschikking? Wat is dat dan weer?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189142315
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een bestuurlijke strafbeschikking? Wat is dat dan weer?
Een strafbeschikking (art. 257a sv strafbeschikking) is in Nederland een straf die wordt opgelegd zonder tussenkomst van de rechter. Een strafbeschikking is een vorm van buitengerechtelijke afdoening. Zij is een beetje te vergelijken met een bestuurlijke boete, maar de strafbeschikking valt onder het strafrecht en niet onder het bestuursrecht.

En nu weer OT
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 27 september 2019 @ 15:08:47 #142
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189144693
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:00 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het probleem lijkt mij dat er precies gebeurt wat BJ c.s. willen. Totale chaos die niet binnen een maand is op te lossen, een wet zonder echte tanden, dus de VK eruit laten vallen zonder deal is een reëel risico. Gewoon door blijven kloten zoals nu maakt wellicht wel dat BJ op enig moment een wet overtreedt, maar wat zijn de sancties? Wegen de sancties überhaupt op tegen de voordelen die BJ en zijn vriendjes denken te behalen bij een no deal?

Scenario 1: Het VK komt tijdig tot bezinning en er vinden serieuze onderhandelingen plaats
Scenario 2: Het VK komt deels tot bezinning en vraagt een serieus te nemen uitstel aan
Scenario 3: Het VK blijft in chaos tot eind oktober, een vraag tot uitstel is niet serieus te nemen
Scenario 4: Het VK blijft in chaos tot eind oktober, er komt ook geen vraag tot uitstel

3 en 4 lijken mij op dit moment een stuk waarschijnlijker dan 1 of 2. 3 is mijns inziens het waarschijnlijkst, of alle EU leiders deze chaos willen blijven aanzien met alle gevaren van dien waag ik te betwijfelen.
Dit is ongeveer mijn gedachte ook. Chaos waarbij de klok doortikt en de tijd, de exit zal veroorzaken.
in de spoiler het wetsgedachten experiment.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een scenario dat de EU het uitstel eenzijdig aanbiedt, hadden we hier als onmogelijkheid beschouwt. Echter je verneemt wat draaiende moves in/vanuit EU dat een verzoek om uitstel niet persé door de vertegenwoordigend leider hoeft te worden aangevraagd, het mag ook door de "Staat" worden gedaan !!!!
quote:
bron: bbc: 26sep19
....
EU rules on how to deal with a departing country - the so-called Article 50 text - don't specify that an extension request must come from a government but rather from "the member state concerned".

The EU could offer an extension unprompted but the decision to trigger one has to be unanimous amongst EU leaders and the UK.
....
Kortom, wanneer het UK Parlement zelf, ongekend, de per wet reeds aangenomen brief tot uitstel verstuurd; zal dat voor de EU acceptabel kunnen zijn. Vervolgens kan de UK natuurlijk dat "aanbod" tot uitstel afwijzen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 27 september 2019 @ 15:23:58 #143
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_189144894
Het zou wel een stunt zijn als Queen Elizabeth even een briefje schrijft naar de EU en om uitstel vraagt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_189145863
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:23 schreef Falco het volgende:
Het zou wel een stunt zijn als Queen Elizabeth even een briefje schrijft naar de EU en om uitstel vraagt.
Zou hare majesteit dan niet haar vingers branden, bij welke ingreep dan ook?
En dat zou het parlement haar of haar Private Council (net zoiets als het HoL, begrijp ik) moeten verzoeken?

Er wordt gefluisterd dat ze pro-Brexit is, maar waarschijnlijk niet pro-nodeal-chaos.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_189145975
De zus van Boris is niet te spreken over de uitspraken van haar broer:

Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_189145984
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 16:36 schreef svann het volgende:

[..]

Er wordt gefluisterd dat ze pro-Brexit is, maar waarschijnlijk niet pro-nodeal-chaos.
Het schijnt dat ze het het belangrijkste vind dat NI en Schotland bij het VK blijven (anders wordt 'haar' koninkrijk misschien kleiner), die kans is het grootst met een deal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 27 september 2019 @ 16:51:38 #147
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_189146066
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 16:36 schreef svann het volgende:

[..]

Zou hare majesteit dan niet haar vingers branden, bij welke ingreep dan ook?
En dat zou het parlement haar of haar Private Council (net zoiets als het HoL, begrijp ik) moeten verzoeken?

Er wordt gefluisterd dat ze pro-Brexit is, maar waarschijnlijk niet pro-nodeal-chaos.
Wat maakt het uit dat ze haar vingers brandt? Ze is boven de 90 en het zou een ultieme stunt zijn in het landsbelang. Eventueel kan ze ook aftreden daarna, alhoewel dat ook helemaal niet gebruikelijk is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_189146071
Vanavond Speaker John Bercow in Jinek.
Je zou zeggen dat hij het al druk genoeg heeft.
Misschien probeert hij zo het image van zijn land wat te redden.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 27 september 2019 @ 17:46:01 #149
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189146802
Denk dat Bercow het, buiten verorderen, niet druk heeft. Papier en administratie wordt sws door ambtenaren afgehandeld.
Bij Jinek buiten vermakelijk als entertainment, zullen we zeker niets nieuws horen.

Het Lagerhuis komt pas maandag 30sep19 15u30cet - https://publications.parl(...)magenda/ob190930.htm - weer in zitting. Om dan wat te gaan wauwelen over de reguliere wetsvoorstellen aangaande de verbondenheid tussen Noord-Ierland als administratief zelfstandige eenheid en de UK. (zie wiki) Wie dit beter begrijpt, mag het uitleggen..
Mogelijk dat aan het einde van de HoC zitting, volgens agenda, de PM nog aanschuift.

De zaal zelf zal mogelijk redelijk leeg zijn omdat de conservatieven in Manchester tot 02okt19 voor £2750pp elitair aan het congressen zijn (waar May ooit dansend opkwam).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator vrijdag 27 september 2019 @ 18:09:09 #150
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189147062
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:23 schreef Falco het volgende:
Het zou wel een stunt zijn als Queen Elizabeth even een briefje schrijft naar de EU en om uitstel vraagt.
Ze is staatshoofd en geen regeringsleider dus dat heeft nul en generlei waarde voor de EU.

Buiten dat doet ze dat echt nooit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')