Er is geen 'open grenzen'-beleid.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En niets maakt mensen meer enthousiast dan het gevoel dat ze onrecht is aangedaan en ze de kans hebben om het recht te zetten.
Impeachment is gewoon een domme move van de democraten. Beter hadden ze vol ingezet op de verkiezingen van 2020 waar ze nog redelijk kans maakten zolang men maar afstapt van het open grenzen beleid etc.
1. Trump’s hotelsquote:Op woensdag 25 september 2019 14:08 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik zie dit regelmatig voorbij komen, dat Trump zogenaamd rijk zou worden van zijn presidentschap.
Is daar ook enig bewijs voor?
Impeachment is alleen een domme move als er geen gegronde reden achter zit. Als er een goede reden is om een procedure te beginnen, dan moet je dat wat mij betreft altijd doen anders schep je een precedent dat een president overal mee weg kan komen, of het nou tegen de wet is of niet.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:11 schreef Chivaz het volgende:
Impeachment is gewoon een domme move van de democraten.
Oh op die manier, indirect.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:13 schreef Mike het volgende:
[..]
1. Trump’s hotels
Trump hotel income jumped from $33.8 million in 2016 to $60.5 million in 2017.
2. Trump campaign events at Trump properties.
Various Trump properties banked at least $720,000 from Trump’s own campaign events.
3. Golf club memberships
After Trump was elected, Mar-a-Lago doubled member fees to $200,000 before taxes.
4. Trump’s own golf trips
Secret Service golf-cart rentals alone cost taxpayers $137,000 in nine months. The payments go to Trump’s business.
5. Republican fundraisers
The Republican National Committee (RNC) spent over $300,000 at Trump properties in 2016 and 2017.
6. New real estate investors
Disclosures reveal 2017 real estate income at $168.5 million, the highest amount recorded of any listed year.
7. The Trump online store
The Trump Organization opened an online store in November 2017.
8. Holiday parties
Mar-a-Lago’s New Year’s party tickets jumped to as much as $750 per person in 2017.
Ervoor kiezen om het overheidsgeld dat er is voor je bescherming te besteden op je eigen eigendommen heeft niks te maken met het populairder zijn van je merk, maar is gewoon een manier om je eigen zakken te spekken.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:15 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Oh op die manier, indirect.
Zijn brand is inderdaad wat populairder nu, dat valt niet te ontkennen.
Ik dacht meer aan bepaalde zelfverrijkende regelgeving e.d.
En als ie het ergens anders zou doen was het ook niet goed, dan was ie vrienden aan het spekken.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:18 schreef Mike het volgende:
[..]
Ervoor kiezen om het overheidsgeld dat er is voor je bescherming te besteden op je eigen eigendommen heeft niks te maken met het populairder zijn van je merk, maar is gewoon een manier om je eigen zakken te spekken.
Daar wil ik dus wel eens bewijs van zien. Geloof het best hoor.quote:Dat laatste wat je noemt is natuurlijk ook gewoon gebeurd. Er zijn weinig mensen in de VS die zoveel baat gehad hebben bij z'n belastingverlaging voor de rijken als hijzelf natuurlijk.
Zelfverrijking is geen probleem meer als je een vermogen hebt boven een bepaald niveau? Dat lijkt me niet echt een goede standaard. Naast dat het maar afwachten is hoe rijk Trump echt is...we zien dat vast binnenkort nadat de audit van z'n belastinggegevens voorbij is.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:18 schreef Refragmental het volgende:
Ook kijkende naar de bedragen, is echt peanuts vergeleken met de miljarden die hij zogenaamd zou hebben. Zou het zelf de moeite niet waard vinden.
Nou, ik noem het niet echt zelfverrijking. Hij kan moeilijk gewoon al z'n BV's sluiten, want dat zou de enige manier zijn om er geen "last" van te hebben.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:21 schreef Mike het volgende:
[..]
Zelfverrijking is geen probleem meer als je een vermogen hebt boven een bepaald niveau? Dat lijkt me niet echt een goede standaard. Naast dat het maar afwachten is hoe rijk Trump echt is...we zien dat vast binnenkort nadat de audit van z'n belastinggegevens voorbij is.
Volgens jou heeft Trump miljarden dus wat voor bewijs heb je dan nodig? Je kunt hier gewoon de wet nalezen en dan bepalen wat er van invloed is op Trump: https://en.wikipedia.org/(...)t_of_2017#Estate_taxquote:Op woensdag 25 september 2019 14:20 schreef Refragmental het volgende:
Daar wil ik dus wel eens bewijs van zien. Geloof het best hoor.
Met wat voor doel was die verlaging ingezet en wat voor impact heeft die belastingverlaging gehad op de economie?quote:Op woensdag 25 september 2019 14:24 schreef Mike het volgende:
[..]
Volgens jou heeft Trump miljarden dus wat voor bewijs heb je dan nodig? Je kunt hier gewoon de wet nalezen en dan bepalen wat er van invloed is op Trump: https://en.wikipedia.org/(...)t_of_2017#Estate_tax
Het percentage belasting voor bedrijven is bv. van 35% naar 21% gegaan.
Klopt. Daarom gooiden andere presidenten hun bedrijven in een blind trust.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:28 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Met wat voor doel was die verlaging ingezet en wat voor impact heeft die belastingverlaging gehad op de economie?
Maar hij mag dus tijdens zijn presidentschap niks doen waarin bedrijven er financieel op vooruit gaan? Zelfs een verlaging van 35% naar 34,9% zou dan als zelfverrijking kunnen worden aangemerkt. Elke wet waar bedrijven een voordeeltje uit kunnen halen zou dus niet meer mogen?
Waar ligt de grens?
Dat is ook lastig, maar jij vroeg zelf een voorbeeld van regelgeving waardoor Trump rijker geworden is. Hij had ook, zoals hij beloofde tijdens de campagne, ervoor kunnen kiezen om juist de verlaging door te voeren voor de middenklasse en op die manier de economie kunnen versterken. Een president met een bedrijf is gewoon niet handig, want je hebt bij zulke regelgeving altijd de schijn tegen je.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:28 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Met wat voor doel was die verlaging ingezet en wat voor impact heeft die belastingverlaging gehad op de economie?
Maar hij mag dus tijdens zijn presidentschap niks doen waarin bedrijven er financieel op vooruit gaan? Zelfs een verlaging van 35% naar 34,9% zou dan als zelfverrijking kunnen worden aangemerkt. Elke wet waar bedrijven een voordeeltje uit kunnen halen zou dus niet meer mogen?
Waar ligt de grens?
twitter:Snowden twitterde op woensdag 25-09-2019 om 14:30:05"Whoever blew the whistle about what Trump told the leader of Ukraine did so in the legally correct way, yet the allegation has been impeded and the intelligence official’s character and motivations publicly impugned by the president himself." https://t.co/YYtr9aKtbX reageer retweet
Dat kan natuurlijk 2 kanten opvallen. Het kan hem ook stemmen kosten. Maar inderdaad die rare yanks hebben er natuurlijk een andere kijk op dan wij.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:34 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
yep. Daar is Pelosi ook bang voor. Dat Trump martelaarsstemmen krijgt.
Thx. Ik dacht veel langer, maar Trump gaat echt niet meewerken schat ik.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Impeachment tegen Clinton is in oktober 1998 begonnen, in februari 1999 heeft de Senaat erover gestemd.
Maar die hoefden zelf geen onderzoek te doen, dus dat scheelde wel.
Link: https://thehill.com/homen(...)tter_impression=truequote:Senate Republicans are vowing to quickly quash any articles of impeachment that pass the House and warn that Democrats will feel a political backlash if they go forward and impeach President Trump.
Republican senators say there are no grounds to impeach Trump and are daring Speaker Nancy Pelosi (D-Calif.) to embark on what they dismiss as a fool’s errand that will turn off swing voters.
Die rare yanks zijn wel familie van me. En komen pakweg 40 mijl van de woonplaats van Trump in Florida vandaan. En ik kan je dit zeggen: het gros stemde op Trump vanwege Hillary Clinton, die ze niet zagen zitten. En hebben nu spijt als haren op hun hoofd.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:39 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk 2 kanten opvallen. Het kan hem ook stemmen kosten. Maar inderdaad die rare yanks hebben er natuurlijk een andere kijk op dan wij.
standaard reactie.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:46 schreef Mike het volgende:
[..]
Link: https://thehill.com/homen(...)tter_impression=true
Knap dat ze blijkbaar al weten wat de klokkenluider te zeggen heeft.
Ik denk ook dat deze procedure veel langer gaat duren. Tot ná zijn ambtstermijn denk ik.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:43 schreef vipergts het volgende:
[..]
Thx. Ik dacht veel langer, maar Trump gaat echt niet meewerken schat ik.
En daar plaats je gelijk de vinger op de zwakke plek van Trump; zijn ongelimiteerde hebzucht. Hoewel sommige mensen dit juist een sterk punt van hem vinden.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Daarom gooiden andere presidenten hun bedrijven in een blind trust.
Trump niet.
Wat heeft Trump dan gedaan?quote:Op woensdag 25 september 2019 14:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Daarom gooiden andere presidenten hun bedrijven in een blind trust.
Trump niet.
Niks, die is gewoon nog eigenaar en CEO.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat heeft Trump dan gedaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |