quote:Op woensdag 4 december 2019 23:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
https://www.ebay.de/itm/B(...)f:g:2F0AAOSwITRd6CDq
Het is een hint denk ik.quote:Wir haben überall gesucht.
Anscheinend existiert diese Seite nicht. Für weitere Hilfe besuchen Sie unsere Hilfeseiten.
Boorhamer met voegenbeitelquote:Op donderdag 5 december 2019 22:06 schreef Miniem het volgende:
Moet binnenkort een bakstenen schuurtje neerhalen. Bakstenen moeten wel behouden worden om opnieuw op te bouwen?
Wat voor gereedschap heb ik hiervoor nodig? Boorhamer?
Al een setje gevonden? Zoek er ook eentje en aangezien ik een set schroevendraaiers en doppenset van Wera heb wil ik ook een setje ring/steek sleutels van Wera. Alleen is dat wel even kassa... en het is alleen voor thuis gebruikquote:Op vrijdag 29 november 2019 09:00 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Steeksleutel lijkt me multifunctioneler (als je ergens niet rond kunt kun je met een steeksleutel nog wel aan de gang maar met een ringsleutel niet).
en gewoon de meest standaard maten, dus dat is 8 tot en met 19 ofzo denk ik. Daarboven pak ik de bahco dan wel of de waterpomp tang.
Action klinkt me niet echt als kwaliteit.
Wera Jokersquote:Op donderdag 5 december 2019 22:12 schreef Harveo het volgende:
[..]
Al een setje gevonden? Zoek er ook eentje en aangezien ik een set schroevendraaiers en doppenset van Wera heb wil ik ook een setje ring/steek sleutels van Wera. Alleen is dat wel even kassa... en het is alleen voor thuis gebruik
https://www.gereedschapce(...)AEAQYBSABEgKttvD_BwEquote:Op donderdag 5 december 2019 22:11 schreef Miniem het volgende:
[..]
Is dit wat? Of te zwaar of te licht?
https://www.amazon.de/dp/B000Y3XDR0
Ze zijn wel echt ontzettend fijn hoor.. Ik heb een setje van 4.. (10 13 17 en 19)quote:Op donderdag 5 december 2019 22:16 schreef Harveo het volgende:
[..]
Ja![]()
Tussen de 10 en 15 euro per sleutel. Zien er wel gelikt uit.
Ik zou zeggen te licht. Dit is bedoeld voor boren en incidenteel hakken.quote:Op donderdag 5 december 2019 22:11 schreef Miniem het volgende:
[..]
Is dit wat? Of te zwaar of te licht?
https://www.amazon.de/dp/B000Y3XDR0
Anyone???quote:Op donderdag 5 december 2019 15:39 schreef Legwieh het volgende:
Jongens ik ben een sul ik weet het maar ik ben mijn stofafzuiging adapter van mijn makita stofzuiger kwijt.
Deze dus:
https://www.toolsxl.nl/ma(...)vc3011l-p-29619.html
Nu vind ik deze best wel prijzig (gierig ben ik)
Heeft iemand een alternatief wat ook past? Die luchtregeling gebruik ik nooit. Maar een fijne rubber adapter is wel handiger dan dat harde kunstofdeel (waar de stofzuigerstang in hoort) elke keer in je invalzaag te rammen.
Weet je de diameters?quote:
Wera Joker (met of zonder 'Switch').quote:Op vrijdag 29 november 2019 09:00 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Steeksleutel lijkt me multifunctioneler (als je ergens niet rond kunt kun je met een steeksleutel nog wel aan de gang maar met een ringsleutel niet).
en gewoon de meest standaard maten, dus dat is 8 tot en met 19 ofzo denk ik. Daarboven pak ik de bahco dan wel of de waterpomp tang.
Action klinkt me niet echt als kwaliteit.
Even een domme vraag maar blijft dit dan zitten, want de originele heeft van die clipjes...quote:Op zaterdag 7 december 2019 00:36 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Weet je de diameters?
https://www.mtools.nl/makita-p-72936-slangadapter is dit niet dezelfde zonder de luchtregeling?
nog iets goedkoper: https://www.toolstation.nl/triton-stofafzuigadapter/p65618
https://www.partsnl.nl/9048-0610-mof-90480610-stofzuiger
nog iets goedkoper
En als je geduld hebt tot maandag, ik heb er volgens mij nog een van Festool liggen. Mag je in principe overnemen voor de verzendkosten. Maar ik moet echt even zoeken waar dat ding ligt.
quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:55 schreef FranticDJ het volgende:
Werkend ie clipjes nog wel gezien die ducttape resten?
Maar zo te zien is er ook een deel conisch dus dan heb je gewoon een compressie fit?
Zou me trouwens niet verbazen als je nog een ring van de eigelijke stofzuigerslang + eind 'bus' af kan klikken als ik t zo zie.
Werkt nog prima hoor.quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:55 schreef FranticDJ het volgende:
Werkend ie clipjes nog wel gezien die ducttape resten?
Maar zo te zien is er ook een deel conisch dus dan heb je gewoon een compressie fit?
Zou me trouwens niet verbazen als je nog een ring van de eigelijke stofzuigerslang + eind 'bus' af kan klikken als ik t zo zie.
Thanks voor de hulp, heb wat besteld. hopelijk past het ;-)quote:Op maandag 9 december 2019 20:15 schreef FranticDJ het volgende:
@:legwieh heb nog ff gekeken maar ik was mis met een verloopkoppeling voor de TS55 die ik had liggen
Wat is je budgetquote:Op zaterdag 14 december 2019 16:00 schreef Makrolon het volgende:
Hebben mensen hier nog tips voor een gevulde gereedschap kar?
Nog niet over nagedacht. ;P max 2k oid? Goedkoper mag natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 14 december 2019 16:08 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Wat is je budget?
Heb je een merkvoorkeur?
Hoe gevuld is gevuld, welke toepassing?
Ik heb zelf een facom kar samen gesteld vorig jaar, erg tevreden mee. Neem genoeg lades. Ik heb de 8 lades en 4 modules brede karquote:Op zaterdag 14 december 2019 16:00 schreef Makrolon het volgende:
Ik hoef niks meer te zeggenquote:Op zaterdag 14 december 2019 16:52 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Nog niet over nagedacht. ;P max 2k oid? Goedkoper mag natuurlijk ook.
Beetje sleutelen, dus uitgebreide doppenset, ring/steek set, schroevendraaier set en wat tangen enzo.
Nee niet echt. Ik dacht dat Sonic wel goede prijs/kwaliteit verhouding had.
T word niet mega veel gebruikt, maar wil wel fatsoenlijk spul hebben.
Dit ja. Neem lades op de groeiquote:Op zaterdag 14 december 2019 16:53 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik heb zelf een facom kar samen gesteld vorig jaar, erg tevreden mee. Neem genoeg lades. Ik heb de 8 lades en 4 modules brede kar
Jij hebt ervaring met Sonic?quote:Op zaterdag 14 december 2019 16:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik hoef niks meer te zeggen
Ze hebben keuze genoeg voor ¤2000
https://www.sonic-equipme(...).html#horizontalTab1quote:
Zo te zien zijn die al van NWS. Misschien hebben ze hun eigen tangen uit het assortiment gedaan.quote:Op zondag 15 december 2019 08:32 schreef Makrolon het volgende:
Cool.
Kan ik aangeven dat ik die nws tangen wil IPV de standaard als 'optie'?
nicequote:Op zondag 15 december 2019 10:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zo te zien zijn die al van NWS. Misschien hebben ze hun eigen tangen uit het assortiment gedaan.
HBM 245 Delige Premium Gevulde Gereedschapswagen Met Deur en Carbon Inlaysquote:Op zaterdag 14 december 2019 16:00 schreef Makrolon het volgende:
https://www.hbm-machines.(...)gens/metrische-matenquote:Op donderdag 19 december 2019 19:54 schreef FranticDJ het volgende:
Weet er iemand trouwens nog wat tips voor inlays voor een gereedschapswagen?
......
Hmm ja wel al naar gekeken. Foam inlays geven zoveel verloren ruimte.. En die bakjes vind ik dan weer niet gesorteerd (en dat wordt na verloop van tijd ook een rommel)quote:Op donderdag 19 december 2019 20:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
https://www.hbm-machines.(...)gens/metrische-maten
Zoiets
Heel degelijk lijkt de vloer ook niet. Zitten al wat gaten in, daarom wil ik er een nieuwe in leggen.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:40 schreef MrDrako het volgende:
Je kunt het natuurlijk proberen, maar 15J is wel ietwat aan de lichte kant, als het een beetje een degelijke vloer is.
Ik had een gewapend betonnen bak in de achtertuin met een gehuurde hilti eruit gewerkt, die gaf geloof ik 22J, en dat ging redelijk vlot er uit, kost je een keer 44 euro oid. Maar, als je die van 15J hebt, zou ik het gewoon proberen. De meeste boels filialen hebben die dingen vaak wel liggen zonder reservering.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:42 schreef Miniem het volgende:
[..]
Heel degelijk lijkt de vloer ook niet. Zitten al wat gaten in, daarom wil ik er een nieuwe in leggen.
Ik zag deze, net wat filmpjes gekeken en lijkt toch ook best prima te gaan. Ik koop liever wat dan dat ik wat huurquote:Op donderdag 26 december 2019 21:47 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Ik had een gewapend betonnen bak in de achtertuin met een gehuurde hilti eruit gewerkt, die gaf geloof ik 22J, en dat ging redelijk vlot er uit, kost je een keer 44 euro oid. Maar, als je die van 15J hebt, zou ik het gewoon proberen. De meeste boels filialen hebben die dingen vaak wel liggen zonder reservering.
Tja er zijn hier mensen die parkside geweldig vinden, ik vind het niks. De demping in dat soort apparaten is vaak erg matig, waardoor je helemaal lam bent na 10 minuten werk. Er is een reden dat zo'n hilti 2000 euro nieuw kost.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:55 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik zag deze, net wat filmpjes gekeken en lijkt toch ook best prima te gaan. Ik koop liever wat dan dat ik wat huurhttps://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Sloophamer/p100259318#
Dat wel jaquote:Op donderdag 26 december 2019 21:57 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Tja er zijn hier mensen die parkside geweldig vinden, ik vind het niks. De demping in dat soort apparaten is vaak erg matig, waardoor je helemaal lam bent na 10 minuten werk. Er is een reden dat zo'n hilti 2000 euro nieuw kost.
2x3 moet makkelijk lukken, tuurlijk hoe zwaarder de machine hoe makkelijker t gaat, maar voor die par meter lukt t makkelijk met een 15j machinequote:Op donderdag 26 december 2019 21:30 schreef Miniem het volgende:
Ik moet een betonnen vloertje van circa 2*3m eruit halen. En een soort stuc laag van een enkelsteens muur halen.
Kan dat met een sloophamer die 15J levert?
Enige juiste antwoord eigenlijkquote:Op donderdag 26 december 2019 22:33 schreef Legwieh het volgende:
[..]
2x3 moet makkelijk lukken, tuurlijk hoe zwaarder de machine hoe makkelijker t gaat, maar voor die par meter lukt t makkelijk met een 15j machine
Thanks. Ik zie veel setjes maar nergens met CE uitvoeringen erin. Even doorzoeken dus.quote:Op vrijdag 27 december 2019 19:49 schreef derLudolf het volgende:
Ligt er ook aan hoe groot het stuk staal is wat je door wilt slijpen. Eigenlijk is een grote en kleine niet uitwisselbaar, daarom worden ze vaak ook al combinatie te koop
De slijpers van Bosch blauw zijn goed in elk geval. Voor de grote zou ik in elk geval een nemen met softstart (Bij Bosch de CE uitvoering). Doorslijpen kost meer vermogen dan afbramen, als je daarvoor een kleintje wilt gebruiken kun beter wat meer dan 700W nemen.
Voor het verwijderen van het beton gaat een betonschuurmachine je heel veel leed besparen.quote:Op donderdag 26 december 2019 22:33 schreef Legwieh het volgende:
[..]
2x3 moet makkelijk lukken, tuurlijk hoe zwaarder de machine hoe makkelijker t gaat, maar voor die par meter lukt t makkelijk met een 15j machine
Ik zou 125mm nemen en dan min 11/1200watt. Die zijn handteerbaar en sterk. Inclusief 1mm schijfjes voor doorijpen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 19:37 schreef JeMoeder het volgende:
Crosspost uit SC
Wat raden jullie aan? 125/230mm schijf, vermogen (wil geen accu slijper) en eventueel een specifiek type/merk? Sta voor alles open.
Kijk, goede tip. Thanks, neem ik mee in mijn beslissing.quote:Op vrijdag 27 december 2019 20:34 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
Ik zou 125mm nemen en dan min 11/1200watt. Die zijn handteerbaar en sterk. Inclusief 1mm schijfjes voor doorijpen.
230mm voor staalwerk wil je als hobbist niet. Erg gevaarlijk en onhandig groot
Is het een zandcement bodem of slechte kwaliteit beton dan volstaat 15j wel.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:55 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik zag deze, net wat filmpjes gekeken en lijkt toch ook best prima te gaan. Ik koop liever wat dan dat ik wat huurhttps://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Sloophamer/p100259318#
Wat een onzin, daar sleep ik op m'n 15e al van alles en nog wat mee.quote:Op vrijdag 27 december 2019 20:34 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
Ik zou 125mm nemen en dan min 11/1200watt. Die zijn handteerbaar en sterk. Inclusief 1mm schijfjes voor doorijpen.
230mm voor staalwerk wil je als hobbist niet. Erg gevaarlijk en onhandig groot
Omdat?quote:Op vrijdag 27 december 2019 09:50 schreef Gieliovd het volgende:
Ga daar alsjeblieft geen stucwerk mee van de muur halen
Ja, maar ik zie ook niemand een ipe 100 of een natuursteen tegel van 5cm dik doorslijpen met een 125mm tolquote:Op vrijdag 27 december 2019 21:00 schreef Barry1986 het volgende:
Poehee..ik zeg ook niet dat het niet kan. Maar ik zie niemand een koker 30x30 of een platstrip 60x6 of buis 30mm met een groote 230mm slijper doorslijpen. Laat staan afbramen.
Je kan dan wel de grote man gaan uithangen. Maar handig/praktisch is het niet.
Hehe, toen ik voor een 230mm ging moest ik natuurlijk ook de grootste 'goedkope' hebben, de Bosch 24-230 JH.quote:Op vrijdag 27 december 2019 21:59 schreef bleiblei het volgende:
Overigens beide klusjes waarbij ik verrekte blij was met mijn overkill-gereedschap-voorkeur.
En 2 keer zo snel!quote:Op vrijdag 27 december 2019 22:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hehe, toen ik voor een 230mm ging moest ik natuurlijk ook de grootste 'goedkope' hebben, de Bosch 24-230 JH.
Gekocht toen m'n pa van die stapelblokken in de tuin aan het maken was. Ging volgens hem ook met een 125 ook, het ging inderdaad. Maar met de grote was het heel strakker.
Jup, hij sleep rondom in en tikte dan door. Dan had je een enorm ruw breukvlak.quote:
Ik vind t X lock in de multitool erg degelijk aan voelen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 22:21 schreef derLudolf het volgende:
Laatst bij de Bauhaus even zo'n slijptol met snelwissel systeem van Bosch in handen gehad. Dure schijfjes en ik weet niet of het zo degelijk blijft als een (snelspan)moer.
Bij ecotools toch wel?quote:Op vrijdag 27 december 2019 23:07 schreef FranticDJ het volgende:
Vind multitool bladen nu ook niet bijzonder goedkoop hoorals je soms ziet hoe snel ze op zijn..
mwah vind ze nog niet heel goedkoop..quote:
Die man doet soms wel eh.. 'bijzondere'/onnavolgbare dingen. Bij mij is het meer in de categorie tanden die afbrekenquote:Timmerman koos ging de bladen slijpen en dat ging aardig volgens mij
Hm oke. Ik gebruik de multitool toch niet heel veel, dus merk t niet zo.quote:Op vrijdag 27 december 2019 23:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
mwah vind ze nog niet heel goedkoop..
[..]
Die man doet soms wel eh.. 'bijzondere'/onnavolgbare dingen. Bij mij is het meer in de categorie tanden die afbreken
Nee maar aan de thumbnails te zien past dat ook wel onder de noemer beunhaas koosquote:Op vrijdag 27 december 2019 23:14 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Hm oke. Ik gebruik de multitool toch niet heel veel, dus merk t niet zo.
Haha klopt, heb je z'n zelfbouw partytent gezien?
Als het vooral is voor staal zou ik niet groter nemen als 125. Ik heb verschillende metabo's gehad en nu ook een milwaukee en ben er erg gelukkig mee. Groter als dit heb ik vaker beetgehad en op een gegeven moment beloofd er niet meer aan te zitten. Ik ben er te slap voor. Als de werkhoek maar iets anders is als ideaal gaan ze er met je vandoor.quote:Op vrijdag 27 december 2019 19:37 schreef JeMoeder het volgende:
Crosspost uit SC, had dit topic gemist...
Vraagje tussendoor in de SC. Ik wil een haakse slijper aanschaffen, gewoon voor klussen in en om huis, om wat metaal door te slijpen en de slijprand op te schuren bijvoorbeeld. Ik denk aan iets van Makita of Bosch Blue.
Wat raden jullie aan? 125/230mm schijf, vermogen (wil geen accu slijper) en eventueel een specifiek type/merk? Sta voor alles open.
Omdat je dan met geluk niet alleen het stucwerk eraf beitelt maar ook gewoon je baksteen. Veel te sterk.quote:
Eens.quote:Op vrijdag 27 december 2019 21:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie ook niemand een ipe 100 of een natuursteen tegel van 5cm dik doorslijpen met een 125mm tol. Gereedschap moet je gebruiken waar het voor bedoeld is en niet gelijk gillen dat het bij voorbaat gevaarlijk is voor klussers
.
Overigens beide klusjes waarbij ik verrekte blij was met mijn overkill-gereedschap-voorkeur.
1-3j normale gaten borenquote:
Hmm, ja dan weet ik het ook niet.quote:Op zaterdag 28 december 2019 07:47 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
1-3j normale gaten boren
3-5j stucwerk/tegels of een steentje bikken. En grotere gaten
5-15j muurtje bikken of zandcement vloertje (toplaag)
15-50j beton bikken
Het zijn wel machines waarbij je moet weten hoe je er mee moet werken en wat de do's en dont's zijn. Maar datzelfde geld eigenlijk voor (afkort)zagen e.d.quote:Op vrijdag 27 december 2019 20:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat een onzin, daar sleep ik op m'n 15e al van alles en nog wat mee.
Dat zou ik met mijn Bosch GBH 2-28 F wel aandurvenquote:
Lijkt mij niet blauw genoeg voor beton, maar helemaal zeker ben ik er niet van.quote:
Net zoals met een heftruck. Nooit een certificaat gehaald maar ben er door vele ervaring bij huis behoorlijk behendig mee. En dan kom je weleens ergens om iets te brengen. Soms duurt dat vrij lang en dan vraag je weleens of je het zelf niet mag dien. 'Beschikt u over een heftruckcertificaat?' Nee natuurlijk, dus moet iemand van hun het doen. Komt er vrij regelmatig zo'n Harrie die je de deuken in de auto/aanhanger rijdtquote:Op zaterdag 28 december 2019 09:54 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het zijn wel machines waarbij je moet weten hoe je er mee moet werken en wat de do's en dont's zijn. Maar datzelfde geld eigenlijk voor (afkort)zagen e.d.
Niet iedereen heeft het inzicht om er zo maar mee over weg te kunnen![]()
Ik zie collega's soms dingen doen dat ik denk, je zou toch beter moeten weten
Wat is je budgetquote:Op maandag 30 december 2019 16:09 schreef juiced01 het volgende:
Voor mijn 3D print en diy/hobby projectjes ben ik op zoek naar een digitale schuifmaat. Hebben jullie tips voor een fijne, nauwkeurige schuifmaat?
ik zat te denken aan 75, maar die 80 euro is ook nog wel okquote:Op maandag 30 december 2019 16:16 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Wat is je budget? want dit kan je behoorlijk gek maken qua prijs.
Ik heb zelf deze:
https://www.klium.nl/bahc(...)et-lcd-scherm-108022
Doet wat 't moet doen en voor zover ik zie ook nauwkeurig.
https://www.hbm-machines.(...)at-150-mm-500-181-30quote:Op maandag 30 december 2019 16:09 schreef juiced01 het volgende:
Voor mijn 3D print en diy/hobby projectjes ben ik op zoek naar een digitale schuifmaat. Hebben jullie tips voor een fijne, nauwkeurige schuifmaat?
Ik heb deze eens met m'n (vele duurdere) Mitutoyo vergeleken. Er was wel wat afwijking, maar wel maar heel weinig. Voor 't werken met hout en 3D-print-stuff zeker goed genoeg!quote:Op maandag 30 december 2019 16:22 schreef juiced01 het volgende:
Ik zag ook de Wixey Digitale schuifmaat bij GereedschapPro, is dat wat?
https://www.gereedschappr(...)action-calipers.html
thuis of profi? Toepassing? Budget?quote:Op donderdag 2 januari 2020 08:56 schreef rival het volgende:
Ik ben op zoek naar een kruislaser, eentje die zichzelf horizontaal zet.
Liefst eentje die de lijn ook op het plafond zet, maar die keuze hangt een beetje van prijsverschil af.
Iemand tips?
Voor thuis en ik wil max 200 euro uitgeven.quote:Op donderdag 2 januari 2020 10:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
thuis of profi? Toepassing? Budget?
zelf ben ik in het bezit van een Bosch GLL 2-50, met statief en de nodige andere bevestigingsmiddelen, en ben ik er uitermate tevreden mee voor alles in en rond het huis.
[ afbeelding ]
Ondertussen al een verouderd model en is er een opvolger voor, iirc GCL model.
Spul zoals Bosch groen Quigo heeft imo een te zwakke laser, leuk voor schilderijtjes, maar als je al wat afstand nodig hebt of veel zon dan al onbruikbaar. Dat geld eigenlijk ook wel voor Topcraft, of ander budget/huismerk spul, die ook nog eens vaak niet waterpas zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |