Nee maar aan de thumbnails te zien past dat ook wel onder de noemer beunhaas koosquote:Op vrijdag 27 december 2019 23:14 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Hm oke. Ik gebruik de multitool toch niet heel veel, dus merk t niet zo.
Haha klopt, heb je z'n zelfbouw partytent gezien?
Als het vooral is voor staal zou ik niet groter nemen als 125. Ik heb verschillende metabo's gehad en nu ook een milwaukee en ben er erg gelukkig mee. Groter als dit heb ik vaker beetgehad en op een gegeven moment beloofd er niet meer aan te zitten. Ik ben er te slap voor. Als de werkhoek maar iets anders is als ideaal gaan ze er met je vandoor.quote:Op vrijdag 27 december 2019 19:37 schreef JeMoeder het volgende:
Crosspost uit SC, had dit topic gemist...
Vraagje tussendoor in de SC. Ik wil een haakse slijper aanschaffen, gewoon voor klussen in en om huis, om wat metaal door te slijpen en de slijprand op te schuren bijvoorbeeld. Ik denk aan iets van Makita of Bosch Blue.
Wat raden jullie aan? 125/230mm schijf, vermogen (wil geen accu slijper) en eventueel een specifiek type/merk? Sta voor alles open.
Omdat je dan met geluk niet alleen het stucwerk eraf beitelt maar ook gewoon je baksteen. Veel te sterk.quote:
Eens.quote:Op vrijdag 27 december 2019 21:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie ook niemand een ipe 100 of een natuursteen tegel van 5cm dik doorslijpen met een 125mm tol. Gereedschap moet je gebruiken waar het voor bedoeld is en niet gelijk gillen dat het bij voorbaat gevaarlijk is voor klussers
.
Overigens beide klusjes waarbij ik verrekte blij was met mijn overkill-gereedschap-voorkeur.
1-3j normale gaten borenquote:
Hmm, ja dan weet ik het ook niet.quote:Op zaterdag 28 december 2019 07:47 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
1-3j normale gaten boren
3-5j stucwerk/tegels of een steentje bikken. En grotere gaten
5-15j muurtje bikken of zandcement vloertje (toplaag)
15-50j beton bikken
Het zijn wel machines waarbij je moet weten hoe je er mee moet werken en wat de do's en dont's zijn. Maar datzelfde geld eigenlijk voor (afkort)zagen e.d.quote:Op vrijdag 27 december 2019 20:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat een onzin, daar sleep ik op m'n 15e al van alles en nog wat mee.
Dat zou ik met mijn Bosch GBH 2-28 F wel aandurvenquote:
Lijkt mij niet blauw genoeg voor beton, maar helemaal zeker ben ik er niet van.quote:
Net zoals met een heftruck. Nooit een certificaat gehaald maar ben er door vele ervaring bij huis behoorlijk behendig mee. En dan kom je weleens ergens om iets te brengen. Soms duurt dat vrij lang en dan vraag je weleens of je het zelf niet mag dien. 'Beschikt u over een heftruckcertificaat?' Nee natuurlijk, dus moet iemand van hun het doen. Komt er vrij regelmatig zo'n Harrie die je de deuken in de auto/aanhanger rijdtquote:Op zaterdag 28 december 2019 09:54 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het zijn wel machines waarbij je moet weten hoe je er mee moet werken en wat de do's en dont's zijn. Maar datzelfde geld eigenlijk voor (afkort)zagen e.d.
Niet iedereen heeft het inzicht om er zo maar mee over weg te kunnen![]()
Ik zie collega's soms dingen doen dat ik denk, je zou toch beter moeten weten
Wat is je budgetquote:Op maandag 30 december 2019 16:09 schreef juiced01 het volgende:
Voor mijn 3D print en diy/hobby projectjes ben ik op zoek naar een digitale schuifmaat. Hebben jullie tips voor een fijne, nauwkeurige schuifmaat?
ik zat te denken aan 75, maar die 80 euro is ook nog wel okquote:Op maandag 30 december 2019 16:16 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Wat is je budget? want dit kan je behoorlijk gek maken qua prijs.
Ik heb zelf deze:
https://www.klium.nl/bahc(...)et-lcd-scherm-108022
Doet wat 't moet doen en voor zover ik zie ook nauwkeurig.
https://www.hbm-machines.(...)at-150-mm-500-181-30quote:Op maandag 30 december 2019 16:09 schreef juiced01 het volgende:
Voor mijn 3D print en diy/hobby projectjes ben ik op zoek naar een digitale schuifmaat. Hebben jullie tips voor een fijne, nauwkeurige schuifmaat?
Ik heb deze eens met m'n (vele duurdere) Mitutoyo vergeleken. Er was wel wat afwijking, maar wel maar heel weinig. Voor 't werken met hout en 3D-print-stuff zeker goed genoeg!quote:Op maandag 30 december 2019 16:22 schreef juiced01 het volgende:
Ik zag ook de Wixey Digitale schuifmaat bij GereedschapPro, is dat wat?
https://www.gereedschappr(...)action-calipers.html
thuis of profi? Toepassing? Budget?quote:Op donderdag 2 januari 2020 08:56 schreef rival het volgende:
Ik ben op zoek naar een kruislaser, eentje die zichzelf horizontaal zet.
Liefst eentje die de lijn ook op het plafond zet, maar die keuze hangt een beetje van prijsverschil af.
Iemand tips?
Voor thuis en ik wil max 200 euro uitgeven.quote:Op donderdag 2 januari 2020 10:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
thuis of profi? Toepassing? Budget?
zelf ben ik in het bezit van een Bosch GLL 2-50, met statief en de nodige andere bevestigingsmiddelen, en ben ik er uitermate tevreden mee voor alles in en rond het huis.
[ afbeelding ]
Ondertussen al een verouderd model en is er een opvolger voor, iirc GCL model.
Spul zoals Bosch groen Quigo heeft imo een te zwakke laser, leuk voor schilderijtjes, maar als je al wat afstand nodig hebt of veel zon dan al onbruikbaar. Dat geld eigenlijk ook wel voor Topcraft, of ander budget/huismerk spul, die ook nog eens vaak niet waterpas zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |