Rot is dat. Doorgaan is het enige wat je kunt doen ja.quote:Op dinsdag 3 december 2019 17:31 schreef AgathaRaisin het volgende:
Welkom Maria en komkommerschijfje![]()
Ik heb gewoon niks nieuws te melden, behalve dat het deze maand weer niks is geworden.
Kan me ook niet voorstellen dat het nog gaat lukken maar we gaan gewoon vrolijk door
Ja ik ben 36 dus herkenbaar.quote:Op dinsdag 3 december 2019 17:38 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Rot is dat. Doorgaan is het enige wat je kunt doen ja.
Ik ben 35+ dus ik heb ook wel echt de zenuwen. We hebben het 7 maanden geprobeerd al, waarin het niks werd, maar dat was direct na stoppen met de pil. Ik ben nu ruim een jaar van de pil af dus ik hoop dat dat iets gaat schelen.
quote:Op dinsdag 3 december 2019 19:29 schreef Donna het volgende:
Ik sluit hier volgend jaar weer aan, maar eerst nog niet.
2 miskramen in zo'n korte tijd hakt er wel in. Maar ik lees wel mee!
Sterkte Donna, lijkt me echt heftigquote:Op dinsdag 3 december 2019 19:29 schreef Donna het volgende:
Er is een woningnood gaande hoorquote:Op woensdag 4 december 2019 10:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Mijn cyclus is redelijk gelijkmatig, meestal 29-31 dagen. Ik heb voor zover ik weet wel een kortere Luteale Fase, ergens 10-12 dagen geloof ik. Mijn NOD zou dus 29/30 december zijn.
Hoewel ik het allemaal los wil laten zit ik toch te twijfelen om een cyclus even ovulatietestjes te doen. Ik ben erg benieuwd rond welke tijd ik mijn eisprong heb en ik word er ook niet jonger op. Maar het klinkt meteen zo hysterisch
Sterkte Donna. Ik hoop dat je deze periode in alle rust kunt verwerken.quote:Op dinsdag 3 december 2019 19:29 schreef Donna het volgende:
Welkom en heel veel succes!!quote:Op dinsdag 17 december 2019 17:08 schreef Miezziej het volgende:
Ik kom hier ook voorzichtig om de hoek kijken. Sinds ongeveer een halfjaar gestopt met de pil. In eerste instantie omdat ik er hormonale migraine van kreeg, en in tweede instantie om alvast te "ontpillen". Vanaf nu ook zonder condoom.
Ik vind het toch een beetje spannend. Het voelt anders dan met M. (onze eerste, van augustus 2016). Af en toe heb ik nu al "last" van schuldgevoel ("straks kan ik M. niet meer de volledige aandacht geven" en zulks).
Ik drink overigens nooit alcohol dus in dat opzicht is het lekker makkelijk voor mij
Dat denk ik ook wel, maar toch!quote:Op dinsdag 17 december 2019 17:16 schreef SQ het volgende:
Joh, het is voor een kind alleen maar goed om niet altijd volledige aandacht te krijgen denk ik![]()
Leuk, welkom terug!
Hoop het ook voor jullie!quote:Op vrijdag 20 december 2019 10:12 schreef Maria2.0 het volgende:
Welkom Opgezet!
Nee Bienelientjee wat stom! Dan ga je gewoon voor begin 2020! Nieuw jaar, nieuwe kansen inderdaad!
Ik zit volgens mijn ovulatietesten op 6 of 7 dpo. Nog steeds ongesteldheidskrampen en 1 pijnlijke tiet![]()
Ik verwacht er weinig van. Hopelijk krijgen we vandaag de uitslag van zaadonderzoek en hopelijk is dat goed!
Haha, that's the spirit! Lekker genieten volgende week (en vertel je schoonmoeder onder invloed eens flink de waarheidquote:Op vrijdag 20 december 2019 22:31 schreef Bienelientjee het volgende:
Bah, mijne is ook echt een zware ongesteldheid zeg....Geen wonder dat ik gister dubbel lag van de krampen. TMI, maar in de afgelopen 36 uur heb ik denk ik meer gevloeid dan dat ik in een normale 5 dagen lange ongesteldheid bij elkaar verlies......
![]()
Al lijkt het gelukkig nu ietsje af te nemen.
Maar heyHoef nu niets stiekem te doen met kerst. Schoonmoeders hoeft mij niet in de gaten te houden
Kan gewoon lekker alles eten en drinken! Ben natuurlijk wel teleurgesteld, maar er zit ook een positieve kant aan deze maand!
quote:Op dinsdag 24 december 2019 13:16 schreef Maria2.0 het volgende:
En inderdaad is de spotting vandaag begonnen.
Wanneer verwacht je onder normale omstandigheden ongesteld te worden? Is dat wat we hier een NOD noemenquote:Op vrijdag 20 december 2019 10:26 schreef AgathaRaisin het volgende:
[..]
Hoop het ook voor jullie!
Ik had eergisteren positieve ovulatietest, dus nu weer afwachten...
Als het dit keer weer niet raak is ga Ik ook weer terug naar de huisarts zoals afgesproken.
Maar ik heb goede hoop dit keer
Tnx, maar ben weer eens ongesteldquote:Op zondag 29 december 2019 21:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wanneer verwacht je onder normale omstandigheden ongesteld te worden? Is dat wat we hier een NOD noemen.
Ik hoop met je mee
Ovulatiehotline?quote:Op zondag 29 december 2019 21:35 schreef Seven. het volgende:
Vandaag positief getest op LH dus ik heb even gebeld met de ovulatie hotline in Zwolle. Morgen om 15:00 ga ik voor poging 1 en aansluitend hapje eten bij m'n zus.
It geet oan!
Ik vind het nog steeds een gek idee, met wat geluk zou het dus zomaar kunnen gebeuren dat er in 2020 'ineens' een kindje komt. Net alsof het niet over mijzelf gaat want ik ben daar toch veel te jong voor(ik word 37 in juni
) . Aan de andere kant leef ik alweer een jaar of 5 met een concrete kinderwens en ik zie mezelf ook echt als moeder.
Zo is dat met trouwen ook trouwens, dat gaat ook over een paar maanden gebeuren en dat voelt precies hetzelfde eigenlijk. En m'n werk ook. Dus alle serieuze dingen in het leven, die voelen heel onwerkelijk en superleuk.
He jammer! Je hebt een hele korte cyclus of niet?quote:Op zondag 29 december 2019 21:54 schreef AgathaRaisin het volgende:
[..]
Tnx, maar ben weer eens ongesteld
Jammer!quote:Op zondag 29 december 2019 21:54 schreef AgathaRaisin het volgende:
[..]
Tnx, maar ben weer eens ongesteld
Hoera, je mag van start! Veel plezier morgenquote:Op zondag 29 december 2019 21:35 schreef Seven. het volgende:
Vandaag positief getest op LH dus ik heb even gebeld met de ovulatie hotline in Zwolle. Morgen om 15:00 ga ik voor poging 1 en aansluitend hapje eten bij m'n zus.
It geet oan!
Ik vind het nog steeds een gek idee, met wat geluk zou het dus zomaar kunnen gebeuren dat er in 2020 'ineens' een kindje komt. Net alsof het niet over mijzelf gaat want ik ben daar toch veel te jong voor(ik word 37 in juni
) . Aan de andere kant leef ik alweer een jaar of 5 met een concrete kinderwens en ik zie mezelf ook echt als moeder.
Zo is dat met trouwen ook trouwens, dat gaat ook over een paar maanden gebeuren en dat voelt precies hetzelfde eigenlijk. En m'n werk ook. Dus alle serieuze dingen in het leven, die voelen heel onwerkelijk en superleuk.
Ik snap je frustratie! Balen zeg (zacht uitgedrukt...).quote:Op zondag 29 december 2019 22:12 schreef Costilla het volgende:
[..]
Jammer!
En Maria ook weer ongesteld. We zijn een weinig succesvolle lichting zo
[..]
Hoera, je mag van start! Veel plezier morgenGa je alleen?
MiNi1981, heb jij nog een laatste poging kunnen doen dit jaar?
Ik heb in september voor het laatst gepost zag ik, ik had niks te melden, nog steeds niet raak hier. Frustrerend.
Mwa niet heel kort. De luteale fase is wel aan de korte kant. 10-11 dagen ofzo. Ben al bij de huisarts geweest en die zei probeer het nog 3 maanden en kom dan terug.quote:Op zondag 29 december 2019 22:06 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
He jammer! Je hebt een hele korte cyclus of niet?
Hopelijk kan de huisarts wat voor je betekenen. Misschien even monitoren dmv echo’s om ook te kijken of ie bms mooi meegroeit enzo via een ziekenhuis. En evt het zaad testen van je partner.
Heb je verhaal even niet paraat, hoe lang proberen jullie het al?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah ok. Even afwachten dus waar de huisarts mee komt.quote:Op zondag 29 december 2019 23:07 schreef AgathaRaisin het volgende:
[..]
Mwa niet heel kort. De luteale fase is wel aan de korte kant. 10-11 dagen ofzo. Ben al bij de huisarts geweest en die zei probeer het nog 3 maanden en kom dan terug.
Dus in januari ga ik weer een afspraak maken ja. We zijn nu 7 maanden bezig...
quote:Op zondag 29 december 2019 22:26 schreef Nolita het volgende:
Jeej, Seven! Succes morgen!
Is 24 uur na positieve ovulatietest gebruikelijk? De echo’s hier lijken te duiden dat mijn ovulatie/bevruchting op de dag van de positieve test is geweest. Algemeen wordt volgens mij idd wel gesteld dat eisprong binnen 24-48 uur na positieve test is.
Voor alle anderen hier draaien mijn duimen ook, hopelijk komen jullie snel door naar het volgende topic.
Voor zover ik begrijp is het 12-36 uur na de eerste positieve ovulatietest. Dus 24 uur zou kunnen.quote:Op zondag 29 december 2019 22:26 schreef Nolita het volgende:
Is 24 uur na positieve ovulatietest gebruikelijk? De echo’s hier lijken te duiden dat mijn ovulatie/bevruchting op de dag van de positieve test is geweest. Algemeen wordt volgens mij idd wel gesteld dat eisprong binnen 24-48 uur na positieve test is.
Voor alle anderen hier draaien mijn duimen ook, hopelijk komen jullie snel door naar het volgende topic.
Da's natuurlijk allemaal geheel afhankelijk van hoe snel je ei zich heeft ingenesteld, en met die metingen kun je er ook nog eens héél makkelijk een mm en dus meerdere dagen naast zittenquote:Op zondag 29 december 2019 22:26 schreef Nolita het volgende:
Ik dacht even dat je mee kwam doenquote:Op maandag 30 december 2019 13:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Da's natuurlijk allemaal geheel afhankelijk van hoe snel je ei zich heeft ingenesteld, en met die metingen kun je er ook nog eens héél makkelijk een mm en dus meerdere dagen naast zitten
Als ik van die mm metingen uit had moeten gaan zou Noud z'n ei 3 dagen voor de eisprong bevrucht zijn
Je ei springt gemiddeld 24 uur ná je LH-piek
Iedereen mag hier overal posten van mij, niet alleen als je in een topic "hoort"quote:Op maandag 30 december 2019 13:54 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je mee kwam doen
Het was een grapje hequote:Op maandag 30 december 2019 14:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Iedereen mag hier overal posten van mij, niet alleen als je in een topic "hoort"
I know! Maar ik post als mod bijna overal, hopelijk ben ik dan niet continu verdachtquote:Op maandag 30 december 2019 17:08 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Het was een grapje he
Vandaar de :p
Ohja, de innesteling kan natuurlijk ook nog afwijken kwa tijdsduur. Die had ik even niet meegenomen. De UD van N was idd ook eigenlijk onmogelijk op basis van mijn cyclus.quote:Op maandag 30 december 2019 13:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Da's natuurlijk allemaal geheel afhankelijk van hoe snel je ei zich heeft ingenesteld, en met die metingen kun je er ook nog eens héél makkelijk een mm en dus meerdere dagen naast zitten
Als ik van die mm metingen uit had moeten gaan zou Noud z'n ei 3 dagen voor de eisprong bevrucht zijn
Je ei springt gemiddeld 24 uur ná je LH-piek
Inseminatie (Deense donor)quote:
M'n verloofde ging mee. Enquote:Op zondag 29 december 2019 22:12 schreef Costilla het volgende:
[..]
Jammer!
En Maria ook weer ongesteld. We zijn een weinig succesvolle lichting zo
[..]
Hoera, je mag van start! Veel plezier morgenGa je alleen?
MiNi1981, heb jij nog een laatste poging kunnen doen dit jaar?
Ik heb in september voor het laatst gepost zag ik, ik had niks te melden, nog steeds niet raak hier. Frustrerend.
Positieve test betekent binnen 24-48 uur een eisprong, begreep ik. Dus ik denk het!quote:Op zondag 29 december 2019 22:26 schreef Nolita het volgende:
Ging prima, hele toffe gynaecoloog. Al met al was het in no time gepiept, weinig last.quote:Op dinsdag 31 december 2019 10:32 schreef Maria2.0 het volgende:
@:Seven, hoe is het gegaan gister?
Iedereen alvast een mooi 2020 gewenst, met een hoop streepjes!
Doe je ovulatietesten?quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Heel veel streepjes toegewenst voor ons allemaal!
Ik heb een koudje opgepikt met Kerst. Maar ovulatie zit er weer aan te komen (dag 13 vandaag!). Dus hopelijk voel ik mij beter in een paar dagen en kunnen we het alsnog gezellig maken
Yep! Om te kijken hoe of wat en wanneer. Om er zicht in te krijgen. Maar aangezien ik me niet zo goed voel, heb ik nu nog weinig zin om het gezellig te maken!quote:
Heb je kater?quote:Op woensdag 1 januari 2020 21:26 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Yep! Om te kijken hoe of wat en wanneer. Om er zicht in te krijgen. Maar aangezien ik me niet zo goed voel, heb ik nu nog weinig zin om het gezellig te maken!![]()
Nee, ben ziek, verkoudenquote:Op woensdag 1 januari 2020 21:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heb je kater?
Hopelijk knap je snel op![]()
Jazeker, in de dagen voor je ovuleert is het bepaald niet ongewoon om mer zin te hebben.quote:Op woensdag 1 januari 2020 23:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Onze eerste 'poging' was niet zo heel serieus, maar drie weken geleden toch ongesteld geworden. We hadden er ook helemaal niks van verwacht, dus dat was helemaal fine.
12 december was mijn eerste menstruatiedag, daarna kreeg ik helaas wat last van een schimmeltje down under... In het weekend voor kerst was het eigenlijk helemaal weg, dus we hebben het vanaf dat moment t/m de dag na kerst eigenlijk iedere dag wel gedaan.Merkte ook dat ik toen wel heel erg veel zin had, geen idee of zoiets veroorzaakt wordt door een naderende eisprong?
Anyway, als ik een normale cyclus van 28 dagen zou hebben, zou ik op 9 januari weer moeten menstrueren. Ik weet alleen niet of het nu rond die koers gaat liggen, of dat er toch meer tijd tussen gaat zitten (de vorige twee keren had ik een cyclus van 42 dagen en 35 dagen). Mja, we zitten dus op het wachtbankje! Ik heb er in ieder geval een stuk meer vertrouwen in dan de vorige maand qua pogingen.
Als het raak zou zijn, zou ik morgen toch week 3 van een zwangerschap in gaan? Ben benieuwd of er dan ook iets van een bloedinkje gaat komen of dat ik kwaaltjes ga krijgen.
@ de rest: succes ook weer dit rondje!
Snap ik, zodra je gaat testen, ga je ook rekenen en analyserenquote:Op woensdag 1 januari 2020 23:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:
O ja, we gebruiken trouwens geen ovulatietesten. Dit is pas de eerste maand dat we het serieus proberen en ik wil eigenlijk nu nog niet aan de gang om alles te monitoren.
Eind september ben ik ook pas met de pil gestopt, dus ik heb ook nog helemaal geen betrouwbaar zicht op mijn 'normale' cyclus.
Pff, dat durf ik dus echt niet te zeggen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 23:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jazeker, in de dagen voor je ovuleert is het bepaald niet ongewoon om mer zin te hebben.
Wanneer ovuleerde je?
Vanaf ovulatie zo'n 24 uur voor bevruchting, 3-4 dagen later komt het eitje uit je eileider tevoorschijn en dan nog een dag of wat nodig voor innestelen in je baarmoeder.
Bij inseminatie kun je na 16 dagen een test doen, aldus de gynaecoloog.
Bij een ‘normale’ cyclus zou inderdaad 2 weken na je eerste mentruatiedag je eisprong plaatsvinden, dus rond kerst. Dan weer ong 9 dagen later vindt de innesteling plaats. Komende week zou dat zijn.quote:Op woensdag 1 januari 2020 23:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Onze eerste 'poging' was niet zo heel serieus, maar drie weken geleden toch ongesteld geworden. We hadden er ook helemaal niks van verwacht, dus dat was helemaal fine.
12 december was mijn eerste menstruatiedag, daarna kreeg ik helaas wat last van een schimmeltje down under... In het weekend voor kerst was het eigenlijk helemaal weg, dus we hebben het vanaf dat moment t/m de dag na kerst eigenlijk iedere dag wel gedaan.Merkte ook dat ik toen wel heel erg veel zin had, geen idee of zoiets veroorzaakt wordt door een naderende eisprong?
Anyway, als ik een normale cyclus van 28 dagen zou hebben, zou ik op 9 januari weer moeten menstrueren. Ik weet alleen niet of het nu rond die koers gaat liggen, of dat er toch meer tijd tussen gaat zitten (de vorige twee keren had ik een cyclus van 42 dagen en 35 dagen). Mja, we zitten dus op het wachtbankje! Ik heb er in ieder geval een stuk meer vertrouwen in dan de vorige maand qua pogingen.
Als het raak zou zijn, zou ik morgen toch week 3 van een zwangerschap in gaan? Ben benieuwd of er dan ook iets van een bloedinkje gaat komen of dat ik kwaaltjes ga krijgen.
@ de rest: succes ook weer dit rondje!
Oh! Wat spannend! En knap dat je kunt wachtenquote:Op donderdag 2 januari 2020 08:06 schreef Miezziej het volgende:
Spannend komkommerschijfje! Het klinkt best aannemelijk dat je rond kerst je eisprong hebt gehad (meer zin).
Vandaag is gemiddeld gezien mijn NOD. Nog geen bloed, wel regelmatig buikpijn. Vooral als ik ergens rustig zit ofzo, als ik bezig ben met iets heb ik er geen last van. Ik dacht even aan een blaasontsteking, maar ik heb geen pijn bij het plassen en hoef ook niet vaker.
Op 1 januari werd ik in de nacht weer wakker om te plassen. Ik heb toen een test gedaan met mijn brakke hoofd![]()
. Mijn dochter kwam toen de badkamer binnen, ze wordt wel vaker 's nachts wakker en zag het badkamerlicht denk ik. Toen was ik dus niet meer op tijd om naar de test te kijken binnen de gestelde tijd. Ik zag wel een lijn, maar dat kan dus ook een indroogstreep zijn denk ik. Bij M. duurde het wat langer voordat ik echt een duidelijke streep had en dit maakte mij soms best onzeker, dus ik probeer nog even te wachten voor een nieuwe test.
Wss zwicht ik eerder dan geplandquote:Op donderdag 2 januari 2020 12:06 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Oh! Wat spannend! En knap dat je kunt wachten
Sowieso als het op of na je NOD isquote:Op donderdag 2 januari 2020 15:16 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Wss zwicht ik eerder dan geplandAfgelopen dagen gingen vrij snel voorbij door de feestdagen en alles er omheen, dus dan lukt het wel, maar nu wss niet meer
Hcg verdubbeld elke 48 uur dacht ik? Dus eigenlijk kan het morgenochtend wel weer toch
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |