abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190778656
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2019 13:44 schreef SQ het volgende:

[..]

Da's natuurlijk allemaal geheel afhankelijk van hoe snel je ei zich heeft ingenesteld, en met die metingen kun je er ook nog eens héél makkelijk een mm en dus meerdere dagen naast zitten ;)

Als ik van die mm metingen uit had moeten gaan zou Noud z'n ei 3 dagen voor de eisprong bevrucht zijn :P
Je ei springt gemiddeld 24 uur ná je LH-piek :)
Ohja, de innesteling kan natuurlijk ook nog afwijken kwa tijdsduur. Die had ik even niet meegenomen. De UD van N was idd ook eigenlijk onmogelijk op basis van mijn cyclus.
  dinsdag 31 december 2019 @ 10:32:21 #227
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_190799380
@Seven, hoe is het gegaan gister?

Iedereen alvast een mooi 2020 gewenst, met een hoop streepjes!
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 31 december 2019 @ 13:04:13 #228
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190803224
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 21:56 schreef AgathaRaisin het volgende:

[..]

Ovulatiehotline? :o
Inseminatie (Deense donor) ;) dus bellen als je ovuleert en dan ga je de volgende voor een inseminatie.
Resistance is futile.
  dinsdag 31 december 2019 @ 13:05:33 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190803260
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 22:12 schreef Costilla het volgende:

[..]

Jammer!
En Maria ook weer ongesteld. We zijn een weinig succesvolle lichting zo :P
[..]

Hoera, je mag van start! Veel plezier morgen :P Ga je alleen?

MiNi1981, heb jij nog een laatste poging kunnen doen dit jaar?

Ik heb in september voor het laatst gepost zag ik, ik had niks te melden, nog steeds niet raak hier. Frustrerend.
M'n verloofde ging mee. En :* ik duim voor je!
Resistance is futile.
  dinsdag 31 december 2019 @ 13:09:07 #230
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190803353
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 22:26 schreef Nolita het volgende:
Jeej, Seven! Succes morgen!
Is 24 uur na positieve ovulatietest gebruikelijk? De echo’s hier lijken te duiden dat mijn ovulatie/bevruchting op de dag van de positieve test is geweest. Algemeen wordt volgens mij idd wel gesteld dat eisprong binnen 24-48 uur na positieve test is.

Voor alle anderen hier draaien mijn duimen ook, hopelijk komen jullie snel door naar het volgende topic. :*
Positieve test betekent binnen 24-48 uur een eisprong, begreep ik. Dus ik denk het!

Gynaecoloog legde uit dat de zaadcellen vanuit de vagina er zo'n 15-20 minuten over doen om de baarmoeder te bereiken. Bij inseminatie wordt het sperma hoog in de baarmoeder ingebracht en dan duurt het zo'n 1,5 tot 2 minuten voor de zaadcellen de eileiders bereiken. En éénrichtingsverkeer, eenmaal erin gaat het er niet meer uit.

Vond ik wel een interessant onderwerp zo met m'n benen wijd.
Resistance is futile.
  dinsdag 31 december 2019 @ 13:18:43 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190803603
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 10:32 schreef Maria2.0 het volgende:
@:Seven, hoe is het gegaan gister?

Iedereen alvast een mooi 2020 gewenst, met een hoop streepjes!
Ging prima, hele toffe gynaecoloog. Al met al was het in no time gepiept, weinig last.
Resistance is futile.
  dinsdag 31 december 2019 @ 13:42:17 #232
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_190804298
*O* Heel veel streepjes toegewenst voor ons allemaal!

Ik heb een koudje opgepikt met Kerst. Maar ovulatie zit er weer aan te komen (dag 13 vandaag!). Dus hopelijk voel ik mij beter in een paar dagen en kunnen we het alsnog gezellig maken _O-
  dinsdag 31 december 2019 @ 19:00:06 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190813973
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 13:42 schreef Bienelientjee het volgende:
*O* Heel veel streepjes toegewenst voor ons allemaal!

Ik heb een koudje opgepikt met Kerst. Maar ovulatie zit er weer aan te komen (dag 13 vandaag!). Dus hopelijk voel ik mij beter in een paar dagen en kunnen we het alsnog gezellig maken _O-
Doe je ovulatietesten?
Resistance is futile.
  woensdag 1 januari 2020 @ 21:26:17 #234
318361 Bienelientjee
pi_190834185
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2019 19:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Doe je ovulatietesten?
Yep! Om te kijken hoe of wat en wanneer. Om er zicht in te krijgen. Maar aangezien ik me niet zo goed voel, heb ik nu nog weinig zin om het gezellig te maken! _O- :D
  woensdag 1 januari 2020 @ 21:35:04 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190834503
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:26 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Yep! Om te kijken hoe of wat en wanneer. Om er zicht in te krijgen. Maar aangezien ik me niet zo goed voel, heb ik nu nog weinig zin om het gezellig te maken! _O- :D
Heb je kater?

Hopelijk knap je snel op :*
Resistance is futile.
  woensdag 1 januari 2020 @ 22:13:11 #236
318361 Bienelientjee
pi_190835923
quote:
12s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heb je kater?

Hopelijk knap je snel op :*
Nee, ben ziek, verkouden :N (zei in mijn post erboven dat ik een koudje heb opgepikt met Kerst :D ) Mijn nieuwjaar was mega nuchter :D En moest vandaag 12 uur lang werken _O-
pi_190837262
Onze eerste 'poging' was niet zo heel serieus, maar drie weken geleden toch ongesteld geworden. We hadden er ook helemaal niks van verwacht, dus dat was helemaal fine.

12 december was mijn eerste menstruatiedag, daarna kreeg ik helaas wat last van een schimmeltje down under... In het weekend voor kerst was het eigenlijk helemaal weg, dus we hebben het vanaf dat moment t/m de dag na kerst eigenlijk iedere dag wel gedaan. :') Merkte ook dat ik toen wel heel erg veel zin had, geen idee of zoiets veroorzaakt wordt door een naderende eisprong?

Anyway, als ik een normale cyclus van 28 dagen zou hebben, zou ik op 9 januari weer moeten menstrueren. Ik weet alleen niet of het nu rond die koers gaat liggen, of dat er toch meer tijd tussen gaat zitten (de vorige twee keren had ik een cyclus van 42 dagen en 35 dagen). Mja, we zitten dus op het wachtbankje! Ik heb er in ieder geval een stuk meer vertrouwen in dan de vorige maand qua pogingen.

Als het raak zou zijn, zou ik morgen toch week 3 van een zwangerschap in gaan? Ben benieuwd of er dan ook iets van een bloedinkje gaat komen of dat ik kwaaltjes ga krijgen.

@ de rest: succes ook weer dit rondje! :D
pi_190837296
O ja, we gebruiken trouwens geen ovulatietesten. Dit is pas de eerste maand dat we het serieus proberen en ik wil eigenlijk nu nog niet aan de gang om alles te monitoren.
Eind september ben ik ook pas met de pil gestopt, dus ik heb ook nog helemaal geen betrouwbaar zicht op mijn 'normale' cyclus.
  woensdag 1 januari 2020 @ 23:28:36 #239
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190837424
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 23:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Onze eerste 'poging' was niet zo heel serieus, maar drie weken geleden toch ongesteld geworden. We hadden er ook helemaal niks van verwacht, dus dat was helemaal fine.

12 december was mijn eerste menstruatiedag, daarna kreeg ik helaas wat last van een schimmeltje down under... In het weekend voor kerst was het eigenlijk helemaal weg, dus we hebben het vanaf dat moment t/m de dag na kerst eigenlijk iedere dag wel gedaan. :') Merkte ook dat ik toen wel heel erg veel zin had, geen idee of zoiets veroorzaakt wordt door een naderende eisprong?

Anyway, als ik een normale cyclus van 28 dagen zou hebben, zou ik op 9 januari weer moeten menstrueren. Ik weet alleen niet of het nu rond die koers gaat liggen, of dat er toch meer tijd tussen gaat zitten (de vorige twee keren had ik een cyclus van 42 dagen en 35 dagen). Mja, we zitten dus op het wachtbankje! Ik heb er in ieder geval een stuk meer vertrouwen in dan de vorige maand qua pogingen.

Als het raak zou zijn, zou ik morgen toch week 3 van een zwangerschap in gaan? Ben benieuwd of er dan ook iets van een bloedinkje gaat komen of dat ik kwaaltjes ga krijgen.

Jazeker, in de dagen voor je ovuleert is het bepaald niet ongewoon om mer zin te hebben.

Wanneer ovuleerde je?
Vanaf ovulatie zo'n 24 uur voor bevruchting, 3-4 dagen later komt het eitje uit je eileider tevoorschijn en dan nog een dag of wat nodig voor innestelen in je baarmoeder.

Bij inseminatie kun je na 16 dagen een test doen, aldus de gynaecoloog.
Resistance is futile.
  woensdag 1 januari 2020 @ 23:29:44 #240
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190837437
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 23:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:
O ja, we gebruiken trouwens geen ovulatietesten. Dit is pas de eerste maand dat we het serieus proberen en ik wil eigenlijk nu nog niet aan de gang om alles te monitoren.
Eind september ben ik ook pas met de pil gestopt, dus ik heb ook nog helemaal geen betrouwbaar zicht op mijn 'normale' cyclus.
Snap ik, zodra je gaat testen, ga je ook rekenen en analyseren :+ .
Resistance is futile.
pi_190837491
quote:
7s.gif Op woensdag 1 januari 2020 23:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Jazeker, in de dagen voor je ovuleert is het bepaald niet ongewoon om mer zin te hebben.

Wanneer ovuleerde je?
Vanaf ovulatie zo'n 24 uur voor bevruchting, 3-4 dagen later komt het eitje uit je eileider tevoorschijn en dan nog een dag of wat nodig voor innestelen in je baarmoeder.

Bij inseminatie kun je na 16 dagen een test doen, aldus de gynaecoloog.
Pff, dat durf ik dus echt niet te zeggen. :D Ik denk rond de Kerstdagen, maar het kan ook goed zijn dat het pas afgelopen zondag/maandag was. We hebben het wel veelvuldig gezellig gehad de afgelopen 10/11 dagen. Het zou in principe wel mogelijk moeten kunnen zijn, toch?
pi_190838602
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 23:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Bij een ‘normale’ cyclus zou inderdaad 2 weken na je eerste mentruatiedag je eisprong plaatsvinden, dus rond kerst. Dan weer ong 9 dagen later vindt de innesteling plaats. Komende week zou dat zijn.
Veel succes!
pi_190839026
Spannend komkommerschijfje! Het klinkt best aannemelijk dat je rond kerst je eisprong hebt gehad (meer zin :P).

Vandaag is gemiddeld gezien mijn NOD. Nog geen bloed, wel regelmatig buikpijn. Vooral als ik ergens rustig zit ofzo, als ik bezig ben met iets heb ik er geen last van. Ik dacht even aan een blaasontsteking, maar ik heb geen pijn bij het plassen en hoef ook niet vaker.
Op 1 januari werd ik in de nacht weer wakker om te plassen. Ik heb toen een test gedaan met mijn brakke hoofd :D :') . Mijn dochter kwam toen de badkamer binnen, ze wordt wel vaker 's nachts wakker en zag het badkamerlicht denk ik. Toen was ik dus niet meer op tijd om naar de test te kijken binnen de gestelde tijd. Ik zag wel een lijn, maar dat kan dus ook een indroogstreep zijn denk ik. Bij M. duurde het wat langer voordat ik echt een duidelijke streep had en dit maakte mij soms best onzeker, dus ik probeer nog even te wachten voor een nieuwe test.
  donderdag 2 januari 2020 @ 12:06:24 #244
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_190841128
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 08:06 schreef Miezziej het volgende:
Spannend komkommerschijfje! Het klinkt best aannemelijk dat je rond kerst je eisprong hebt gehad (meer zin :P).

Vandaag is gemiddeld gezien mijn NOD. Nog geen bloed, wel regelmatig buikpijn. Vooral als ik ergens rustig zit ofzo, als ik bezig ben met iets heb ik er geen last van. Ik dacht even aan een blaasontsteking, maar ik heb geen pijn bij het plassen en hoef ook niet vaker.
Op 1 januari werd ik in de nacht weer wakker om te plassen. Ik heb toen een test gedaan met mijn brakke hoofd :D :') . Mijn dochter kwam toen de badkamer binnen, ze wordt wel vaker 's nachts wakker en zag het badkamerlicht denk ik. Toen was ik dus niet meer op tijd om naar de test te kijken binnen de gestelde tijd. Ik zag wel een lijn, maar dat kan dus ook een indroogstreep zijn denk ik. Bij M. duurde het wat langer voordat ik echt een duidelijke streep had en dit maakte mij soms best onzeker, dus ik probeer nog even te wachten voor een nieuwe test.
Oh! Wat spannend! En knap dat je kunt wachten :P
pi_190843158
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:06 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Oh! Wat spannend! En knap dat je kunt wachten :P
Wss zwicht ik eerder dan gepland :+ Afgelopen dagen gingen vrij snel voorbij door de feestdagen en alles er omheen, dus dan lukt het wel, maar nu wss niet meer :P
Hcg verdubbeld elke 48 uur dacht ik? Dus eigenlijk kan het morgenochtend wel weer toch :7
  vrijdag 3 januari 2020 @ 12:16:34 #246
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_190855171
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:16 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Wss zwicht ik eerder dan gepland :+ Afgelopen dagen gingen vrij snel voorbij door de feestdagen en alles er omheen, dus dan lukt het wel, maar nu wss niet meer :P
Hcg verdubbeld elke 48 uur dacht ik? Dus eigenlijk kan het morgenochtend wel weer toch :7
Sowieso als het op of na je NOD is :)
pi_190871630
Vanmorgen werd ik wakker met een klein beetje 'oud' bloed in mijn onderbroek en bij het afvegen. Nu lijkt het wat meer door te zetten en wordt het bloed wat meer en helderrood. Ik merk dat het best wat met me doet. Zou vroeg zijn voor een 'normale' menstruatie (dag 23), maar wat is een normale hoeveelheid? Of is het toch een innestelingsbloeding? Twijfels...
  zaterdag 4 januari 2020 @ 12:02:50 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_190871690
Hoe lang ben je al van de pil af?
disclaimer
pi_190872074
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:02 schreef SQ het volgende:
Hoe lang ben je al van de pil af?
27 september gestopt, dus nu iets meer dan drie maanden. Toen op 3 oktober voor de laatste keer o.l.v. hormonen ongesteld geworden. Mijn eerste normale menstruatie kwam op 7 november en de laatste was op 12 december. Volgens mij heb ik dan 2x een cyclus van 35 dagen gehad. Daarom zou ik nu 23 dagen wel weer kort vinden, ook al weet ik dat het een half jaar kan duren voordat je lichaam weer een goede cyclus te pakken heeft.
Heb nu verder niet echt klachten, heel af en toe wat kleine steekjes (de afgelopen twee dagen ook) en wat vage onderrugpijn. Mijn lichaam is me wellicht ook voor de gek aan het houden.
pi_190878046
Mijn bloedverlies is nu dusdanig van kleur en hoeveelheid dat het meer lijkt op de overgang van de eerste naar de tweede dag van een gewone menstruatie dan op een andere bloeding. Even afwachten wat morgen nog brengt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')