O, ik dacht dat dit de nieuwe Davis Cup was. Maar er zijn dan vanaf volgende jaar twee landentoernooien?quote:Op woensdag 18 september 2019 00:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
De nieuwe Davis Cup is gewoon aan het einde van het seizoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op woensdag 18 september 2019 07:39 schreef heywoodu het volgende:
Plaatsing is dus op basis van de hoogstgeplaatste speler per land. Nog vijf plekken open, die worden in november vergeven. Op dit moment ziet het er voor Nederlandse deelname niet helemaal lekker uit en er moet nog een handvol landen ingehaald worden, maar we staan volledig achter Roowbin!Nee, gewoon nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tering Tsjechië zeg......U MAD?
Ja. en de ATP cup is vanwege plek in agenda hoogstwaarschijnlijk 20x zo succesvol.quote:Op woensdag 18 september 2019 07:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
O, ik dacht dat dit de nieuwe Davis Cup was. Maar er zijn dan vanaf volgende jaar twee landentoernooien?
Met het wegvallen van de Hopman Cup blijven dat er twee ja.quote:Op woensdag 18 september 2019 07:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
O, ik dacht dat dit de nieuwe Davis Cup was. Maar er zijn dan vanaf volgende jaar twee landentoernooien?
Tinypic is dood.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Wat is er met de OP gebeurd?
Het mocht niet baten. Maar WE staan wel met 3-1 voor 😎quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Wat is er met de OP gebeurd?
https://www.instagram.com/p/B2pnlh3hmlU/?igshid=1a073o9f8ggak
Lachen filmpje dit. Nadal ergert zich overduidelijk kapot. Federer blijft stoïcijns coachen en FogGod weet het ook allemaal niet meer
De altijd falende M. Raonic faalt dit misschien nog wel weg tegen de altijd falende A. Zverev.quote:
Nee. Maar ik vind het wel leuk om te kijken.quote:Op zondag 22 september 2019 20:32 schreef EP3 het volgende:
Zijn er hier echt mensen die het ook maar iets interesseert welk team er wint?
Teleurgesteld dat ik hier geen ziedende Haase zagquote:Op woensdag 25 september 2019 23:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Dit punt
https://www.instagram.com/p/B21iFQ_lIhn/?igshid=1uy5k2ngjgtmm
Hij staat nu lekker te falenquote:Op vrijdag 27 september 2019 16:59 schreef Norrage het volgende:
En dan ineens wint ie weer potten, onder andere van Jame Munar...
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:43 schreef Norrage het volgende:
En Murray wint van Berrettini
Lijkt alsof hij nu echt stappen maakt.
Dat was een hele goede pot tegen de Minaur. Jij hebt echt geen verstand van tennisquote:Op woensdag 2 oktober 2019 05:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Vorige week z'n pot tegen de Minaur helemaal gezien. Nee.
quote:Op woensdag 2 oktober 2019 09:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat was een hele goede pot tegen de Minaur.
Ja, alsmede nogal wat anderen. het is maar welk verwachtingspatroon je hebt...quote:
WTFquote:Op woensdag 2 oktober 2019 05:21 schreef de_boswachter het volgende:
Scheidsrechter geschorst na lastigvallen van ballenmeisje: ‘Je bent erg sexy’
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-erg-sexy~a75b6829/
grgr Jos B. van de ATP
koekoek
quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Dan gaat Djokovic wel zeker het record van Federer afpakken met het aantal weken op nummer 1.
Toch oogt hij vaak erg fit tijdens de Australian Open in januari.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 12:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
De R is in de maand, dus is Nadal geblesseerd.
Behalve dat ie de AO al wel eens heeft laten schieten, in de finale geblesseerd raakte of in de kwartfinale opgafquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 14:55 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Toch oogt hij vaak erg fit tijdens de Australian Open in januari.
Het gelijk van Kyrgios weer bewezen: Murphy is een aardappel met handen en voeten.quote:Woedende Murray hekelt gedrag Fognini tijdens beslissende set in Sjanghai
Andy Murray heeft geen goed woord over voor de manier waarop Fabio Fognini zich dinsdag gedroeg tijdens hun tweederondepartij op het Masters-toernooi van Sjanghai. De Schot, die na een spannende driesetter aan het kortste eind trok, ergerde zich flink aan de geluiden die de Italiaan in de beslissende set maakte.
Het stond 5-5 in de derde set toen Murray vlak voor een geslaagde volley bij het net iemand hoorde schreeuwen. De voormalige nummer één van de wereld dacht eerst dat het iemand uit het publiek was, maar het bleek Fognini te zijn.
"Ik keek direct waar het geluid vandaan kwam. Fognini zei vervolgens dat ik hem niet zo aan moest staren", blikte Murray terug op het moment. "Hij vertelde me dat ik moest stoppen met klagen en een beetje gevoel voor humor moest hebben. Maar geen van ons tweeën was op dat moment in de wedstrijd in een melige bui."
De 32-jarige Murray beklaagde zich bij de umpire en ging ook in discussie met Fognini, die het voorval duidelijk minder ernstig opvatte dan de Schot. Tot ergernis van Murray besloot ook umpire Fergus Murphy niet in te grijpen.
"Wat Fognini deed, is tegen de regels en hinderlijk. Hij moet dat geluid helemaal niet maken op zo'n moment, maar de umpire sprak hem er niet eens op aan. Daar was ik duidelijk gefrustreerd over. Ik had me misschien niet uit de tent moeten laten lokken, maar ik laat me niet zo behandelen op de baan."
'Eerste keer dat dit me overkwam in carrière'
De frustraties van Murray over Fognini waren mede te verklaren door de manier waarop de derde set verliep. De drievoudig Grand Slam-winnaar kreeg op zowel 5-4 als 6-5 de kans om de wedstrijd uit te serveren, maar Fognini bleef overeind en kroonde zich na een partij van ruim drie uur tot winnaar: 7-6 (4), 2-6 en 7-6 (2).
"Ik ben heel teleurgesteld", bekende Murray. "Ik mocht twee keer voor de wedstrijd serveren en toch slaagde ik er niet in om te winnen. Het is denk ik de eerste keer in mijn loopbaan dat me dat is overkomen."
De huidige nummer 289 van de wereld voelt dan ook dat hij nog een lange weg te gaan heeft om zijn oude niveau weer te halen. Murray liet zich in januari opereren aan zijn heup en maakte in augustus in Cincinnati zijn rentree in het enkelspel. Hij speelde in Sjanghai pas zijn zesde toernooi van het jaar.
"Er zijn een hoop punten die ik moet verbeteren", aldus Murray, die in januari op de Australian Open zijn Grand Slam-rentree in het enkelspel maakt. "Ik moet doorgaan op deze weg en hopelijk ben ik de volgende keer beter in vorm als ik tegen Fognini speel."
@Norrage en ik kunnen deze reactie niet waarderenquote:Op woensdag 9 oktober 2019 20:56 schreef DeeBee het volgende:
De altijd walgelijke en klagende Andy Murray weer terug op de tour, mensonterend.
En die kut moeder erbij, ik ben razend.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 21:02 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
@:norrage en ik kunnen deze reactie niet waarderen
quote:Op woensdag 9 oktober 2019 20:56 schreef DeeBee het volgende:
De altijd walgelijke en klagende Andy Murray weer terug op de tour, mensonterend.
Sowieso ¥¥¥quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:56 schreef VoMy het volgende:
Ik vraag me bij dit soort toernooien en wedstrijden altijd af waar Federer de motivatie nog vandaan haalt om te spelen en van een break achterstand terug te komen. Hij haalt nu dan voor de 85e keer ofzo de kwartfinale van een Masterstoernooi, in Shanghai, een toernooi dat ie in deze vorm toch ook al 2x gewonnen heeft. Hij verslaat Goffin, iemand die hij sowieso altijd al verslaat als het nodig is.
Wat is er mis met een maandje thuisblijven en nog even opdraven voor Basel + Londen. Waarom nog helemaal naar China voor dit soort nietszeggende wedstrijden.
Recordjacht? Denk dat hij graag nog die 109 toernooizeges wil verbreken, maar dat schiet op dit moment niet zo op.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:56 schreef VoMy het volgende:
Ik vraag me bij dit soort toernooien en wedstrijden altijd af waar Federer de motivatie nog vandaan haalt om te spelen en van een break achterstand terug te komen. Hij haalt nu dan voor de 85e keer ofzo de kwartfinale van een Masterstoernooi, in Shanghai, een toernooi dat ie in deze vorm toch ook al 2x gewonnen heeft. Hij verslaat Goffin, iemand die hij sowieso altijd al verslaat als het nodig is.
Wat is er mis met een maandje thuisblijven en nog even opdraven voor Basel + Londen. Waarom nog helemaal naar China voor dit soort nietszeggende wedstrijden.
Dan moet hij juist wat meer kleinere toernooien spelenquote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:14 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Recordjacht? Denk dat hij graag nog die 109 toernooizeges wil verbreken, maar dat schiet op dit moment niet zo op.
Ik heb het gevoel dat Fed meestal nog wel wint...maar misschien heb je gelijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 10:51 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Federer verliest ook vaak van Zverev en Thiem hoor. En natuurlijk van Tsitsipas in Melbourne! Zie hem nu ook niet winnen als hij tegen die 3 moet achter elkaar.
Hij is dan ook niet een GOAT, zoals R. Nadal.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 10:49 schreef Norrage het volgende:
Van de big 3, is Djoko toch wel doorgaans het zwakst tegen de Next-gen. Onderling bij de big 3 wint Djoko nog wel (motivatie??) maar tegen de next-gen lijkt hij het wel mooi te vinden....Ook weinig vuistjes en zo; dan is ie echt vrij gematigd altijd. Al meerdere keren echt hele mentaal matige optredens tegen Medvedev, Tsitsipas, Zverev, Kachanov...
Rafaquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 10:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij is dan ook niet een GOAT, zoals R. Nadal.
1300 punten zijn nog wel haalbaar toch?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Rafa
YE#1 nu wel bijna zeker voor Rafa, zelfs als ie de rest van het jaar geblesseerd blijft.
Moet Djoko toch een van de 2 toernooien winnen lijkt me. Dat wordt denk ik toch wel lastig. Hij zou evt een WC voor Basel kunnen krijgen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
1300 punten zijn nog wel haalbaar toch?
Federer heeft tegen Thiem een H2H van 2-4 en tegen Zverev 3-3Won wel 2 keer van hen op de Hopman Cup, maar die tellen niet mee..
Gewoon zoals vorig jaar finale Parijs (600) en finale WTF (1000 of 800 punten, afhankelijk van 2 of 3 zeges in RR) kan ook genoeg zijn. Maar hoe ernstig is Nadal geblesseerd eigenlijk?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Moet Djoko toch een van de 2 toernooien winnen lijkt me. Dat wordt denk ik toch wel lastig. Hij zou evt een WC voor Basel kunnen krijgen?
Tegen Lajovic toch?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 14:07 schreef Norrage het volgende:
Fed die ineens clutchness naar de next level brengt, in 2 potten achter elkaar
De laatste keer dat ie Shanghai won, overleefde hij ook 5 MPs in het toernooi....
Mayerquote:
Zverev neemt het gedrag meteen overquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 14:27 schreef Federer-fan het volgende:
Federer die Zverev tijdens de Laver Cup uitlegt hoe hij zich op de baan moet gedragen. En moet je Federer nu zien.
Ziek gewoon echt waar. Zo jammer dat ie niet van Rafa wonquote:
Ja, wat een zwaktebod.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
De (bijna) altijd falende A. Zverev geeft de eerste set even weg met 2 Rooowbin’s
En exit.quote:Op zondag 13 oktober 2019 14:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Goeie jongen Edmund staat inmiddels ook weer gewoon kwali’s te spelen in een 250 toernooi.
quote:Tennislegende Roger Federer hakt de knoop door en tekent volgende zomer present op de Olympische Spelen: “Mijn hart gevolgd”
Roger Federer neemt volgende zomer deel aan de Olympische Spelen in Tokio. Dat bevestigde de Zwitser maandag na afloop van een exhibitiewedstrijd in de Japanse hoofdstad tegen John Isner.
“Ik ben al enkele weken, maanden eigenlijk, met mijn team aan het overleggen over wat ik moet doen in de zomer (van 2020) na Wimbledon en voor de US Open. Uiteindelijk heb ik besloten mijn hart te volgen en opnieuw naar de Olympische Spelen te gaan”, vertelde Federer na zijn 6-3, 7-6 overwinning tegen Isner.
Voor Federer wordt het zijn vijfde olympische deelname (na Sydney 2000, Athene 2004, Peking 2008 en Londen 2012). De laatste Spelen, in 2016 in Rio, miste hij door een knieblessure.
Een olympische gouden medaille in het enkel is de enige grote titel die nog ontbreekt op zijn indrukwekkende palmares. In Londen was hij er op het gras van Wimbledon dichtbij maar toen bleek thuisspeler Andy Murray te sterk. Federer won wel al goud in het dubbel, in 2008 aan de zijde van Stan Wawrinka.
De Olympische Spelen van Tokio vinden volgend jaar plaats van 24 juli tot 9 augustus. Roger Federer viert op 8 augustus 2020 zijn 39e verjaardag. De medailles in het tennis worden een week eerder uitgereikt.
Genotquote:
Ik vermoed dat ie sowieso de Rogers Cup gaat overslaan en misschien ook Cincinatti. Dat laatste zal hij vermoedelijk af laten hangen van hoe ver hij in Tokio komt.quote:Op maandag 14 oktober 2019 20:33 schreef Marcoss het volgende:
Benieuwd hoe z’n seizoen eruit gaat zien dan, denk dat RG. Wimbledon en OS achter elkaar zonder lange rustperiode tussendoor niet echt ideaal is..
Cincinnati gaat hij niet echt skippenquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 15:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ie sowieso de Rogers Cup gaat overslaan en misschien ook Cincinatti. Dat laatste zal hij vermoedelijk af laten hangen van hoe ver hij in Tokio komt.
Even theoretisch: stel hij wint daar goed. Zou ie dan niet gewoon stoppen? Ik denk dat hij op zoek is naar nog één echt hoogtepunt in de vorm van een slam of bijvoorbeeld olympisch goud.
Maar dan zou hij dus niks anders doen qua schema dan dit jaar en de Spelen extra doen. Macross veronderstelde dat hij zijn schema zou aanpassen, vandaar deze gedachtegang.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 17:25 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
Cincinnati gaat hij niet echt skippen
Sinds hij die tweeling kreeg is FedEx op de baan een triest hoopje ellende.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 07:11 schreef plesner het volgende:
Federer is einde verhaal, die gaat echt geen GS of master 1000 meer winnen
De jongens of de meisjes?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 10:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Sinds hij die tweeling kreeg is FedEx op de baan een triest hoopje ellende.
Ik vind 3 Slams winnen toch wat anders dan een hoopje ellende.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 10:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Sinds hij die tweeling kreeg is FedEx op de baan een triest hoopje ellende.
Holland! Holland!quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:50 schreef The_Undertone het volgende:
Jannik Sinner plaats zich voor de halve finales in Antwerpen en komt zo de top 100 binnen.
Goede tip.quote:Op zondag 20 oktober 2019 16:51 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Murray-Wawa te zien op Canvas voor de liefhebber!
Echt als vanouds.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 19:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Federer met een perfecte wedstrijd inderdaad!
Ja, zou mooi zijn als hij hem wint.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 19:11 schreef Szura het volgende:
15e finale in Basel, bizarre statistiek
Ja, zit een leuk verhaal achter. Ze hadden nieuwe bespanners aangenomen maar die bevielen niet. Ze hadden de rackets veel te slap bespannen. Dat ziet zelfs een leek. Vervolgens hebben ze ze maar gebruikt voor de ballenkinderen. Vind het wel een goeie oplossing. Alles weggooien is ook zonde.quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:15 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Gek gezicht in Wenen. Die ballenkinderen met Rackets.
quote:Roger Federer (ATP 3) zal deze week niet deelnemen aan het ATP Masters 1.000-toernooi in Parijs (hard/5.791.280 euro), het laatste ATP-toernooi van het seizoen. Dat heeft de organisatie maandag laten weten.
“Ik ben heel teleurgesteld dat ik het toernooi in Parijs moet laten schieten”, laat de Zwitser weten. “Ik moet me wat sparen, want ik wil zolang mogelijk tennissen. Spijtig ook voor mijn Franse fans, maar ik zie jullie volgend jaar op Roland Garros.”
Zondag veroverde Federer nog voor de tiende keer de eindzege op het ATP-toernooi in zijn geboortestad Bazel. In Parijs neemt een lucky loser zijn stek in.
En ook de minst gemotiveerde spelers voor een Master..behalve dan de spelers die moeten kwalificeren voor de finals.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:43 schreef Norrage het volgende:
Wat is Parijs toch een verschrikkelijk toernooi; het tennis oogt er zo traag en die baan is zo lelijk. En je hebt uiteraard ook weer die banen waar het net voor de camera hangt
Denk dat hij sowieso niet van plan was om beide toernooien te spelen, tenzij hij in Basel al voor het weekend was uitgeschakeld. En dan vindt hij Basel belangrijker dan Parijs dus..quote:Op maandag 28 oktober 2019 16:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Toch zonde. Denk dat hij in zijn huidige vorm behoorlijk kansrijk was om Parijs te winnen..
twitter:D_Modlinski twitterde op dinsdag 29-10-2019 om 21:49:59Chardy vs Medvedev - match stats (Ch. Umpire - Carlos Bernardes) #RolexParisMasters #ATPTour #ATP https://t.co/YRFRsvwB0s reageer retweet
Die van Wawa - Cilic trouwens ook. 12-2quote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:29 schreef wimderon het volgende:
De H2H tussen Dimitrov en Goffin is ook wel vrij bizar.
Ja, en het werd volgens mij om 16.35 u. bekendgemaakt, terwijl het stadion al vol zat. Hij heeft een buikspierblessure opgelopen tijdens de warming-up op een trainingsbaan.quote:
Ja, qua grote titels staat het nu:quote:
En Haase?quote:Op zondag 3 november 2019 20:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, qua grote titels staat het nu:
1) Djokovic, met 55 (16 GS'en, 5 WTF's en 34 Masters)
2) Federer, met 54 (20 GS'en, 6 WTF's en 28 Masters)
3) Nadal, met 54 (19 GS'en, 0 WTF's en 35 Masters)
Die staat laatste:quote:Op woensdag 6 november 2019 14:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
En jij?quote:Op zondag 3 november 2019 20:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, qua grote titels staat het nu:
1) Djokovic, met 55 (16 GS'en, 5 WTF's en 34 Masters)
2) Federer, met 54 (20 GS'en, 6 WTF's en 28 Masters)
Ik sta ook laatste:quote:
quote:Op woensdag 6 november 2019 15:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik sta ook laatste:
Federer-fan met 0 (0 GS'en, 0 WTF's en 0 Masters).
Ja, daar kun je laatdunkend over doen, maar dit is gewoon het eerlijk verhaal. Is geen vergelijk. Ik heb een paar keer in de finale van een toernooi in de 7 gestaan, dus dat is natuurlijk geen vergelijk met de wereldtop.quote:
Als die zich ook nog terugtrekt dan is poule A echt een lachertjequote:Op dinsdag 5 november 2019 15:19 schreef Norrage het volgende:
Fedje bij Djoko dus.
Beetje competitie vervalsing van Rafa, want het is wel duidelijk dat hij zich uiteindelijk terugtrekt.
quote:Tennisser Andy Murray maakt documentaire over zijn blessureleed
Andy Murray is tijdens zijn strijd om terug te keren op het hoogste niveau gevolgd door camera’s. De documentaire onder de titel ‘Resurfacing’ gaat op 29 november in première.
De Britse tennisser was lange tijd out met chronische heupproblemen en vreesde zelfs zijn loopbaan te moeten beëindigen. Na een ingreep bleef hij klachten houden. Tijdens een emotionele persconferentie begin dit jaar bij de Australian Open vertelde hij bang te zijn dat hij in Melbourne zijn laatste toernooi zou spelen. Maar daarna volgde opnieuw een operatie, waarbij Murray een metalen kunstheup kreeg. Met deze heupprothese kan hij toch weer meedoen op het hoogste niveau. In oktober schreef hij het toernooi in Antwerpen op zijn naam.
“De film is een reis langs de voor mij fysiek en mentaal moeilijkste periodes uit mijn leven. Ik hoop dat ik de kijkers hiermee kan laten zien dat met de juiste mindset en inzet alles mogelijk is”, aldus Murray.
Ik vind alleen de rest rondom de NGF niet om aan te zien / horen (die automatische hawk eye..quote:Op maandag 11 november 2019 10:01 schreef Norrage het volgende:
En die baan oogt echt weer retetraag. Niet om aan te zien het tennis. Als je dan kijkt naar die Next Gen Finals, heerlijk snelle baan
En zelfs bij winst op Djoko is doorgaan nog een hele klus, tenzij Federer hem vrij simpel verslaat (en die kans lijkt me niet zo groot)quote:Op maandag 11 november 2019 09:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Echt een ronduit waardeloze pot van Federer. Op zo'n momenten ziet hij er ook echt oud uit vind ik. Oogde traag in de rally's, ging ze het liefst uit de weg. Ging daardoor proberen return winners te slaan, wat iedere keer niet lukte.. Het meest treurige vond ik de servicebeurt van Thiem op *4-5 in de 2e set. Thiem sloeg geen enkele eerste service in, maar won toch makkelijk zijn game omdat Federer de return op de 2e service een paar keer een meter uit sloeg.
Wat heb je dan nou gehad aan dat weekje extra rust na Basel? Had je niet veel beter gewoon Parijs kunnen spelen, gewoon toch een paar potjes extra ritme.. Nu kom je in Londen, speel je tegen top 10 spelers en ben je feitelijk na 1 potje al ver klaar, of je moet al van Djokovic gaan winnen..
Zou nog kunnen natuurlijk, omdat ze de 3e pot tegen elkaar spelen. Wellicht is Djoko dan al door en is ie niet gemotiveerd. Alhoewel hij eigenlijk 5-0 moet gaan deze WTF om #1 te worden.quote:Op maandag 11 november 2019 10:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En zelfs bij winst op Djoko is doorgaan nog een hele klus, tenzij Federer hem vrij simpel verslaat (en die kans lijkt me niet zo groot)
Geen idee hoe de regels precies zijn, maar er vanuit gaande dat ze allemaal van Berrettini winnen, kan Djoko er ook nog gewoon uitvliegen als hij van Federer verliest toch?quote:Op maandag 11 november 2019 10:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zou nog kunnen natuurlijk, omdat ze de 3e pot tegen elkaar spelen. Wellicht is Djoko dan al door en is ie niet gemotiveerd. Alhoewel hij eigenlijk 5-0 moet gaan deze WTF om #1 te worden.
Als ze alle 3 van Berretini winnen en allemaal van elkaar (Thiem van Federer, Federer van Djokovic en Djokovic van Thiem) dan telt het onderline resultaat. Stel Thiem wint met 2-0 van Federer en de rest eindigt in 2-1 dan ligt Federer eruit. Als er 2 wedstrijden in 2-0 eindigen en één in 2-1 dan ligt de persoon die met 2-1 wint eruit. En eindigen ze allemaal in 2-0 dan telt het game-saldo geloof ik.quote:Op maandag 11 november 2019 12:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Geen idee hoe de regels precies zijn, maar er vanuit gaande dat ze allemaal van Berrettini winnen, kan Djoko er ook nog gewoon uitvliegen als hij van Federer verliest toch?
De reserve zit vast al klaar voor de wedstrijd van woensdagquote:Op maandag 11 november 2019 12:46 schreef Federer-fan het volgende:
Kennelijk speelt Nadal gewoon. Hier een artikel van de ATP-site.
Ja, ik vind het idee van potentieel vijf wedstrijden in vijf dagen zo kort na een blessure ook best ambitieus.quote:Op maandag 11 november 2019 17:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De reserve zit vast al klaar voor de wedstrijd van woensdag
WTF.quote:
Nope er mankeert niks met Nadalquote:
Niet? Hij speelde niet erg sterk vond ik.quote:Op dinsdag 12 november 2019 00:21 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
Nope er mankeert niks met Nadal
Nadal zei na de wedstrijd dat hij geen pijn had.quote:Op dinsdag 12 november 2019 07:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Niet? Hij speelde niet erg sterk vond ik.
Tsja, Rafa is gewoon niet goed op indoor hardcourt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:13 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
Nadal zei na de wedstrijd dat hij fit was.
Hij werd gewoon weggespeeld
https://twitter.com/Dimonator/status/1194009333253709825?s=19
Londen schiijnt snel te zijnquote:Op dinsdag 12 november 2019 12:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja, Rafa is gewoon niet goed op indoor hardcourt.
Hij was wel minder dan ie in Parijs was, en dat is logisch gezien gebrek aan ritme en training, maar parijs was dan ook wel weer 3x zo traag als Londen (dat ook al traag als stront is).
quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:24 schreef Anonymousz het volgende:
@:Norrage
De next gen zijn een goed match up voor Nadal maar niet op indoors
Tsitsipas & Medvedev zijn redelijk goeie indoor spelers vooral Medvedev
Djokovic is de favo voor de YE imo
Tenzij Zverev ineens een topdag heeft zoals vorig jaar wel ja. Ben erg benieuwd naar Thiem-Djoko.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:24 schreef Anonymousz het volgende:
@:Norrage
De next gen zijn een goed match up voor Nadal maar niet op indoors
Tsitsipas & Medvedev zijn redelijk goeie indoor spelers vooral Medvedev
Djokovic is de favo voor de YE imo
Ik ook.Dat kan goed een driesetter worden. Maar misschien is Djokovic gewoon weer veel te goed.quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
[..]
Ben erg benieuwd naar Thiem-Djoko.
Van de laatste 20 WTF wedstrijden waren er 19 straight sets...quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:30 schreef Federer-fan het volgende:
Federer makkelijk langs Berretini: 7-6 (7-2) 6-3.
Volgens mij zijn alle vijf partijen tot nu toe in straight sets gewonnen.
Da's veel zeg. Is daar weleens een verklaring voor genoemd? Einde van het seizoen waardoor ze minder energie/vechtlust hebben wanneer ze de eerste set hebben verloren(?)quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Van de laatste 20 WTF wedstrijden waren er 19 straight sets...
Nooit de weerbaarheid van Djokovic onderschattenquote:Op dinsdag 12 november 2019 23:11 schreef Marcoss het volgende:
Wordt Federer-Djoko straks gewoon de wedstrijd om te bepalen wie er mee gaat met Thiem naar de halve finale
Die pakt m zo gewoon in die tiebreak inderdaad.quote:Op dinsdag 12 november 2019 23:35 schreef Szura het volgende:
[..]
Nooit de weerbaarheid van Djokovic onderschatten
U las het hier voor het eerst.quote:Op dinsdag 12 november 2019 23:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Die pakt m zo gewoon in die tiebreak inderdaad.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 23:53 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
U las het hier voor het eerst.
Haha.quote:
Zo affiche hoorquote:Op dinsdag 12 november 2019 23:11 schreef Marcoss het volgende:
Wordt Federer-Djoko straks gewoon de wedstrijd om te bepalen wie er mee gaat met Thiem naar de halve finale
Echt wereldtennis.quote:Op woensdag 13 november 2019 07:02 schreef Norrage het volgende:
Knap thiem
Eerste goede pot in jaren op de finals!!
Waarbij het natuurlijk wel de vraag is of de NextGen van nu in de periode van Berdych niet ook gewoon kansloos waren geweest tegen de top-3 (en dus bestempeld waren als zaadjesquote:Op woensdag 13 november 2019 13:53 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
De zaadjes zakken steeds verder weg of stoppen ermee. De echte NextGen staat op!
Ja, is mooi. Ik hoop dat hij bij zijn afscheidsceremonie een mooie trofee krijgt in de vorm van een niet-ontkiemd zaadje.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:44 schreef suus21 het volgende:
Berdych stopt, beste nieuws in maanden
Dat lijstje vliegt wel alle kanten opquote:Op woensdag 13 november 2019 16:59 schreef Norrage het volgende:
Nu zaadjes Gasquet, Kohlschreiber, Nishikori, Raonic en Cilic nog en we komen een heel eind met de tour.
Ik vind dat Cilic met zijn slam ook niet direct een zaadje is.quote:Op woensdag 13 november 2019 17:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat lijstje vliegt wel alle kanten op
quote:
Medvedev gaat anders ook lekker met deze wedstrijd + de US Open-finalequote:Op woensdag 13 november 2019 16:59 schreef Norrage het volgende:
Nu zaadjes Gasquet, Kohlschreiber, Nishikori, Raonic en Cilic nog en we komen een heel eind met de tour.
Waarom?quote:Op woensdag 13 november 2019 17:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Dom van Nadal dat hij meedoet aan de WTF.
Ja, leuk. De eerste vijf partijen werden gewonnen in straight sets en de laatste twee worden beslist in een TB in de derde set.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |