Ik heb hier een esc-2019 momentum gevondenquote:Hawaii_Tim het volgende:[/b]
[..]
Wil je dan van het ene jaar + plaats 'doordraaien' naar de volgende combinatie? Zoals dit
Beste Dave, even ter verduidelijking;quote:Weet niet hoe je het zou willen inzitten, maar zo'n blauw letterbord zou ik persoonlijk teveel op de "vlaggenparade" in Tel Aviv vinden lijken (daar is zelfs je paintprent op gebaseerd denk ik).
Beste mandyquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 18:49 schreef Mandy040986 het volgende:
Als slogan stel ik me meer een echte slagzin voor.
Een beetje zoals de laatste jaren gedaan is.
Come Together, Celebrate Diversity, Come Aboard.
BIg Arcade zou dan iets minder passen.
Ik gok dat het thema iets met vrijheid wordt.
Je omschrijft het werkelijk prachtig, maar ik zie het gewoon niet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 18:59 schreef fatix het volgende:
[..]
Beste mandy
Op een van de vorige pagina`s stond
iets geschreven omtrent de slogan;
Team-Sietse zou gekozen hebben voor
“ComeCloser” i.p.v. (het introductie thema van
Maastricht blijkbaar) “come together in harmony”
dit zou betekenen dat er niet zal/zou geopteerd
worden voor thema “vrijheid” ivm de bevrijding
van Nederland a l’epoque.
🤔
Tevens een andere noot;
• Nederland heeft 2x junior esc georganiseerd
• respectievelijk; 2007 Ahoy in Rotterdam &
(5 jaar later) 2012 Heineken hall in Amsterdam
• in de 17 jaar v/h junior esc heeft Nederland
de meest uitdagende “slogans” gebruikt
• make a big splash & break the ice
>> refererend naar het water concept
>> waarom zou deze uitdaging voor
rotterdam2020 nu niet kunnen
>> de bevrijdings-fragmenten kunnen
buiten de rehearsels en arena alleen als
BONUS-element in de stad aan bod komen
OF tijdens de ORANJE loper..
>> 2020 een DIGITALE-LED-loper misschien
• in Oslo/2010 hadden ze de ROZE loper..
• in Tel-Aviv/2019 de ORANJE loper..
• in Rotterdam/2020 de DIGITALE loper..
• terwijl de artiesten wandelen krijgen ze
de oorlogs/bevrijdings-beelden als
mini film-fragmenten onder hun voeten
voorbij-passeren tot de moderne-dam-werken
van vroeger tot nu; als ware een historische
tijdlijn..
• ontvangst gebeurt door DE ALLEREERSTE
EUROVISION-ROBOT die verwelkomt in
elke taal op de wereldbol
👍
quote:Op woensdag 9 oktober 2019 19:22 schreef ijs_beer het volgende:
ik moet je nageven, er is goed over nagedacht. Ik weet niet of men iets wil met het stereotype van een windmolen, maar de symboliek die je er in hebt gestopt is leuk.
Eigenlijk niet neequote:Op zondag 13 oktober 2019 19:48 schreef Meke het volgende:
Wauw Fatix, wat stop je hier ontzettend veel werk in!![]()
![]()
Zou je niet heel teleurgesteld zijn als je daar straks niets van terugziet?
Gaaf! Ik ben blij dat je meepost hoorquote:Op zondag 13 oktober 2019 19:54 schreef fatix het volgende:
[..]
Eigenlijk niet nee
Ik heb dagen moeten denken om de beslissing door te hakken voordat ik hier mij als user inschreef.
Ik zou alleen al heel blij zijn als de nodige mensen het alleen bekijken/lezen
Ten tweede zou ik blij zijn dat dit werk hief op de forum als archief blijft en niet wordt verwijderd
Ik zou heel blij en trots zijn als zuiderbuur als Nederland een heel tof en professioneel werk levert.. ook al heb ik een ideetje bijgedragen
👍🌹🇳🇱🇧🇪🙋🏻♂
quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 17:17 schreef fatix het volgende:
[..]
Het is niet zo dat in 2018 het team van de Portugese TV gekozen heeft voor dat (inderdaad) “het groter worden” v/podium; MAAR dat de (totzover ik het weet-hopelijk is het niet fout) reference-group v/d EBU het besluit had genomen om “DEPHT-DIEPTE” te creeeren & een jaar “NO-VIDEO-SCREEN” te gebruiken in de stage-design. In 2018 heeft men geprobeerd om dit te bewerkstelligen, zodat men nieuwe camera-technieken kon experimenteren/toepassen.
2018 was het jaar bij uitstek wegens het feit dat de ALTICE-ARENA groot genoeg was EN dat met het “oceaan”-thema als het ware een heel groot zeilschip werd gecreëerd met 3 wereld-orbits boven de stage (wat tevens een element is v/d Portugese vlag).
Het ander jaar van volledig gebruik van lichten was in Oslo-2010 nadat in 2009 in Moskou er totaal gebruik was gemaakt van video-walls.
Esc heeft bewezen dat stages in jaren van 100% licht-techniek gebruik ook visueel-perfect en met over-voldoening kan overkomen op tv-scherm.
Men probeert elk-volgend-jaar evenwicht te zoeken: balance tussen/between video-&-light technieken.
Hieronder; heb ik geprobeerd werk te maken van wat eurovision te bieden heeft gehad de laatste 2 decennia. Rechthoek-Circel-Driehoek stages
• Gaat/kan Rotterdam totaal iets anders produceren dan dit stramien ja of neen?
De uitdaging kan h’m erin zitten om de stage in het midden te zetten maar dan is de theorie van DE NODIGE-diepte voor de camera shots off-sayt
Dit zou eigenlijk vooral perfect zijn als je de postcards in de landen zelf opneemtquote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:41 schreef molloot200 het volgende:
Mijn suggestie: laat elke artiest aan het eind van het filmpje "Open Up to Belgium!" bijvoorbeeld, bij België dan, zeggen.
Mwah, niet per sé denk ik. Als je de deelnemer in Nederland rond ziet wandelen, wordt het daarna "geopend" naar een bijvoorbeeld België, door de Belgische act dan te laten zien. Vanuit Nederland (postcard) wordt dan upgeopend naar het land van de deelnemer (act).quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dit zou eigenlijk vooral perfect zijn als je de postcards in de landen zelf opneemtDat ik bijna bang ben dat dat ook de bedoeling is
Kan ja, maar de postcard openen met 'Open up to Belgium' en vervolgens beelden van België zou ook goed passenquote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:23 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Mwah, niet per sé denk ik. Als je de deelnemer in Nederland rond ziet wandelen, wordt het daarna "geopend" naar een bijvoorbeeld België, door de Belgische act dan te laten zien. Vanuit Nederland (postcard) wordt dan upgeopend naar het land van de deelnemer (act).
Zou misschien nog wel beter passen. Neemt niet weg dat ik nog steeds wens dat de postcards gewoon in Nederland worden opgenomen...quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:32 schreef Em31 het volgende:
[..]
Kan ja, maar de postcard openen met 'Open up to Belgium' en vervolgens beelden van België zou ook goed passen
Ja ik ook hoorquote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:34 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Zou misschien nog wel beter passen. Neemt niet weg dat ik nog steeds wens dat de postcards gewoon in Nederland worden opgenomen...
houdt er dan wel rekening mee dat gebarentaal niet universeel is. Iedere taal heeft zijn eigen gebarentaal, dus Nederlandse gebarentolken worden in het buitenland niet per se begrepen.quote:Op maandag 17 februari 2020 15:38 schreef Em31 het volgende:
Het filmpje van de recap met de gebarentolken was vorig jaar na de show best populair. Kwam o.a. langs op Twitter en Reddit: https://www.reddit.com/r/(...)retation_of_all_the/
Misschien leuk om één recap met de tolken ook uit te zenden tijdens de liveshow.
Ja dat is ook zo, dacht ik nog wel aan, maar omdat die filmpjes van de AVROTROS vorig jaar ook werden gedeeld dacht ik dat het misschien sowieso wel leuk was? Maar misschien is dat best stom van mij aangezien dat het natuurlijk niet het doel isquote:Op maandag 17 februari 2020 16:35 schreef Sableheart het volgende:
[..]
houdt er dan wel rekening mee dat gebarentaal niet universeel is. Iedere taal heeft zijn eigen gebarentaal, dus Nederlandse gebarentolken worden in het buitenland niet per se begrepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |