Remmen met de voeten en het liefst met de neus van de schoen.quote:Op maandag 9 september 2019 06:46 schreef TolstoiFan het volgende:
Dank voor de tips/ervaringen!
Adrian, waarom slijten schoenen snel met een loopfiets? Simon had wel al snel een klein houten loopdriewielertje, maar daar vond ik de slijtage reuze meevallen.
Maar dat kan ook komen doordat hij er niet meer super veel op gereden heeft sinds ie een dik jaar geleden ermee gevallen is![]()
Nu rijdt hij er soms nog wel op, maar dat ding is echt te klein voor hem nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder dat puntje in het midden is het waarschijnlijk geen waterwrat.
Kuiken heeft ze gehad, het duurde helaas anderhalf jaar voor hij er vanaf was. Guppy had er laatst ook één, die hebben we toen meteen afgedekt met een pleister en sudocreme. Zodra het kon heb ik dat pitje er voorzichtig uit gehaald en toen was 'ie de volgende dag helemaal weg. Hopelijk was dit zijn enige en laatste waterwrat.
Hij zegt sowieso eerst nee, of in zo'n bui meer NEJ!quote:Op dinsdag 10 september 2019 11:48 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Lemijn, zegt hij alleen de hele tijd nee, of doet hij het dan ook echt niet? Dat lijkt me namelijk nog vervelender. Alhoewel.. 'Jacob, blijf je nog een paar uur wakker waardoor ik niks heb aan m'n avond'?Ik zie mogelijkheden
Dat is wel een goeie tip!quote:Op maandag 9 september 2019 21:00 schreef Quoi het volgende:
Je zou eens langs zo'n kinderboerderij moeten waar ze allemaal van die gevallen hebben staan en dan kijken waar je kind het het best op doet
Luistert Jacob zo goed???quote:Op dinsdag 10 september 2019 21:22 schreef Lemijn het volgende: Zo draaide Jacob zich, toen ik vanmiddag in de speeltuin zei dat we naar huis moesten, nog even om naar zijn geliefde speelgoedvuilnisauto, zwaaide ernaar, daaaag toto!, pakte mijn hand en liep mee.
Haha, nou, check mijn nee-verhalen van hierboven even. Maar ik had deze keer braaf 'we gaan zo naar huis, dan gaan we eten' en 'laatste keer van de glijbaan, daarna gaan we weg' gezegd en toen ging het echt zo soepel. Heb ik ook een keer mazzelquote:Op dinsdag 10 september 2019 21:32 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Luistert Jacob zo goed???
Als wij met Simon in de speeltuin zijn en zeggen dat we naar huis gaan, dan gaat ie krijsen, liggen en loopt ie gewoon weg omdat ie wil blijven
quote:Op dinsdag 10 september 2019 22:17 schreef Quoi het volgende:
Ook zo'n leuke grap als je moeder aan het wachten is op je: "Zoek je soms een kindje?" (insert ondeugende blauwe ogen met rode haarbos erboven)
Ook zo'n leuke grap als je moeder aan het wachten is op je: "Zoek je soms een kindje?" (insert ondeugende blauwe ogen met rode haarbos erboven)
Moet je zelf eten meegeven naar de opvangquote:Op woensdag 11 september 2019 20:56 schreef Nolita het volgende:
Quoi, die max!![]()
Hier werkt voorbereiden dat het de laatste keer is best goed. Ik zet de laatste tijd ook vaak de timer op 1 of 2 minuten en vertel dat het klaar is als die afgaat. Werkt ook verrassend goed! (Ook voor mij om te voorkomen dat N het nog langer kan rekken, tijd vliegt namelijk!)
Eten werkt ook altijd goed ja. ‘Ga je mee naar huis dan kun je een banaan eten’.![]()
Bedankt voor de reacties op de bultjes. Ik snap dat jullie er weinig mee kunnen. Foto heb ik nog niet maar zal ik met jullie delen zodra ik er 1 heb kunnen maken. Ben benieuwd of het zichtbaar is op foto!
We kregen op de opvang te horen dat we best nog een koekje oid voor N mee mochten geven dat ze rond 16:30 krijgen. Wel een goed idee want N heeft altijd enorme honger als ze thuis komt waardoor ze soms tijdens het koken al een boterham of nog een banaan eet. Wat geven jullie mee? Ze krijgt sowieso al 2x fruit en tussen de middag boterhammen. Ik vind wel dat het iets redelijk verantwoords mag zijn en wil zeker niet standaard een koekje mee gaan geven...wat inspiratie nodig dus.
Ik werk op een kinderdagverblijf en ons eetdagritme is als volgt:quote:Op woensdag 11 september 2019 20:56 schreef Nolita het volgende:
Quoi, die max!![]()
Hier werkt voorbereiden dat het de laatste keer is best goed. Ik zet de laatste tijd ook vaak de timer op 1 of 2 minuten en vertel dat het klaar is als die afgaat. Werkt ook verrassend goed! (Ook voor mij om te voorkomen dat N het nog langer kan rekken, tijd vliegt namelijk!)
Eten werkt ook altijd goed ja. ‘Ga je mee naar huis dan kun je een banaan eten’.![]()
Bedankt voor de reacties op de bultjes. Ik snap dat jullie er weinig mee kunnen. Foto heb ik nog niet maar zal ik met jullie delen zodra ik er 1 heb kunnen maken. Ben benieuwd of het zichtbaar is op foto!
We kregen op de opvang te horen dat we best nog een koekje oid voor N mee mochten geven dat ze rond 16:30 krijgen. Wel een goed idee want N heeft altijd enorme honger als ze thuis komt waardoor ze soms tijdens het koken al een boterham of nog een banaan eet. Wat geven jullie mee? Ze krijgt sowieso al 2x fruit en tussen de middag boterhammen. Ik vind wel dat het iets redelijk verantwoords mag zijn en wil zeker niet standaard een koekje mee gaan geven...wat inspiratie nodig dus.
Ja mooi, blijf er ook om lachen als ik het stukje leesquote:
quote:Op donderdag 12 september 2019 07:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja mooi, blijf er ook om lachen als ik het stukje lees![]()
Miep en ik houden beide niet van vroeg opstaan, en Koos wel. Roept ze tegen mij vaak 'kom mama, we gaan ons verstoppen, dan hoeven we ons bed niet uit van papa'![]()
Wij zitten wel op elkaars niveau![]()
Hier op de opvang rond een uur of vijf schalen met verse groenten (en ook augurken erbij want die zijn mega populair bij al die frummels) en uur of zes nog plakken ham, kaas, worst voor de liefhebbers.
En tussendoor heel flexibel, als een kind dorst of honger heeft buiten de structuur dan kan dat gelukkig ook.
Hoorde van een vriendin dat haar zoontje van één weleens nog sliep tijdens de middagboterham op zijn opvang en dan gewoon niets kreeg erna 'want dan moet hij maar wakker zijn', koekoek![]()
De meeste kinderdagopvangorganisaties hanteren een gezond voedingsbeleid. Het lijkt me dat de meeste ouders zich daar wel in kunnen vinden.quote:Op donderdag 12 september 2019 09:46 schreef Nolita het volgende:
Dat is bizar idd; geen boterham krijgen omdat ie slaapt.![]()
Hier moeten we op boterhammen na alles zelf meegeven. Daar vind ik enerzijds wel iets van, anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat ze daarmee voorkomen dat ze 1000 verschillende dingen in huis moeten halen om aan de wensen van ouders te voldoen.
Ik ging er wel vanuit dat zij nog voor een koekje oid zouden zorgen, niets.
Bedankt voor de inspiratie! Groente, bakje yoghurt, maiswafel daar kan ik wel iets mee!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 12 september 2019 20:10 schreef Nolita het volgende:
Malteser: ik ga dat even navragen, maar ik schat in dat ze daar wel toe bereid zijn.
Ik heb zojuist een foto van de bultjes weten te maken, eens kijken of plaatsen lukt. Duidelijker krijg ik het er niet op.Dat zijn zo te zien geen waterwratjes. Heeft je huisarts de mogelijkheid tot foto opsturen? Hier kan dat, is een zegen af en toe (huidschimmeltje, krentenbaard etc, scheelt halve dag vrij nemen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:34 schreef Adrian4 het volgende:
Ah, cracotte. Ik zal dat eens een keer gaan proberen. Soms zijn boterhammen zo'n drama (zeker 's ochtends).
Hier gaat de piemelpraat weer verder: "Mama, nu heb ik weer een baby-piemel"![]()
(hij was weer slap geworden in het bad)
Ik heb nog nooit in mijn leven zo vaak over piemels gepraat als de laatste tijd, en ook niet verwacht dat ik ooit zo veel over dat ding zou moeten nadenken.
Wat fijn dat hij zo lekker in zijn vel zit en jij ervan geniet!quote:Op vrijdag 13 september 2019 11:33 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]![]()
Hier hebben we die fase tot nu toe geskipt, geloof ik.
Jongens, ik heb nog maar een week een peuter. Ik geniet zo van hem nu, hij kan zo ongelofelijk spelen, heeft de leukste uitspraken en wordt steeds knuffeliger....
Komt wel goedquote:Op zaterdag 14 september 2019 09:32 schreef Quoi het volgende:
Jeutje GM ik lees nu even goed en dat klinkt als erg heftig zeg. Sterkte
Heerlijk!!! ❤quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:20 schreef Lemijn het volgende:
Ik kreeg net een filmpje van Jacob en zijn vader. Zo leuk om te zien dat hij daar precies dezelfde dingen uithaalt en grappig vindt als bij mij. En dat ze hun eigen dingen hebben, zoals ontbijten in pyjama en pas laat aankleden.
En ik heb 10 uur geslapen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 september 2019 22:16 schreef Quoi het volgende:
En Max was erg blij om weer even in zijn oude vertrouwde supermarkt te zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Mosterd na de maaltijdreactie op de jeuk maar voor James gebruik ik koelzalf zonder rozenolie.. werkt als een tiet voor die krabbelaar. Die werd vandaag weer gillend wakker van de oorpijn... straks weer huisarts.S. 2014
J. 2016
Ik dacht gisteren: wat is het warm in de gang... en waarom zijn de jassen warm aan de onderkant?!quote:Op vrijdag 20 september 2019 14:37 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand nog tips om te voorkomen dat je peuter steeds de radiatorknoppen op max zetten?
Verwarming staat nu nog niet aan, maar als het straks kouder wordt wel weer natuurlijk. Simon zit er heel vaak aan te draaien tot ie niet verder kan. Heb geen zin om deze winter steeds alle radiatorknoppen na te moeten lopen.
Hetzelfde geldt ook voor de kraan bij het bad. Simon kan daar nu bij en draait hem wel eens open als ie boven aan het rondscharrelen is, terwijl ik bv. het bed aan het verschonen ben. De knop waar ie bij kan, is ook nog een de warme kraan. Is er zoiets als een slot voor een kraan?
Gister waren we in dierentuin. We kwamen een kindje tegen dat dezelfde jas aan had als Simon en Simon zag dat ook. Hij ging meteen wijzen en roepen "kijk, ook die jas" en toen het kindje voorbij was, zei hij heel wijs "dat was ook een Simon"
We hadden ook maar 1 dag dat ze op tijd op moesten staan, en ze eten mega traaaaaaaaag. Dat laatste lijkt door meer regelmaat nu een stuk sneller te gaan gelukkig. En ik kom een stuk makkelijker verder de deur uit. Donderdag op de fiets naar de kinderboerderij (zonder eerst de fietskar in elkaar te moeten zetten met drie kinderen die waar mogelijk tegenwerken) en gisteren waren we om 9:30 alweer terug van boodschappen doen en naar de marktquote:Op zaterdag 21 september 2019 21:28 schreef Lemijn het volgende:
Wat een ritme was dat FF. Maar best lekker toch zo'n lange ochtend? Wij zijn ook vaak voor 9 uur de deur al uit op mijn vrije dagen. De ochtend is hier meestal langer dan de middag dus ik maak daar graag gebruik van. En zeker nu in de nazomer vind ik de speeltuin goed toeven. Vooral omdat Jacob steeds weer anders speelt daar. Hij probeert meer te rennen en te klimmen. Echt grappig. Ik neem vaak een krant mee waar ik een half artikel uit lees als hij in de zandbak zit. Het leven van een peutermoeder
![]()
.
Jacob had zoiets mafs vanmiddag. Hij werd hard huilend wakker en heeft een uur een soort van hysterisch gedaan, maar niet het klassieke op de grond liggen stampvoeten. Hij hing als een aapje bij me, en wees steeds waar ik heen moest, maar kon daar ook zijn draai niet vinden, en zo liepen we naar boven, naar buiten, maar niks was goed. Boekje gepakt, maar toen ik dat open deed werd hij woest, hij ging me slaan (doet hij nooit eigenlijk). Pas na lange tijd probeerde ik een filmpje (op zo'n moment jammer dat dat niet in mijn systeem zit...) en toen werd hij wat rustiger. Heel idioot. Herkent iemand het toevallig? De laatste keer dat hij zo deed ging het over in buikgriep, dus ik vond hem zielig dat hij zich niet lekker voelde en ging er daarom zo lang in mee. Maar na een half uur de meest debiele autofimpljes kijken was hij volstrekt de oude...
Ysje heeft dit heel vaak na z'n middagslaap en dan is inderdaad een filmpje aandoen het enige dat werkt. Misschien liggen dromen, diep geslapen en moeite met de omschakeling?quote:Op zaterdag 21 september 2019 21:28 schreef Lemijn het volgende:
Jacob had zoiets mafs vanmiddag. Hij werd hard huilend wakker en heeft een uur een soort van hysterisch gedaan, maar niet het klassieke op de grond liggen stampvoeten. Hij hing als een aapje bij me, en wees steeds waar ik heen moest, maar kon daar ook zijn draai niet vinden, en zo liepen we naar boven, naar buiten, maar niks was goed. Boekje gepakt, maar toen ik dat open deed werd hij woest, hij ging me slaan (doet hij nooit eigenlijk). Pas na lange tijd probeerde ik een filmpje (op zo'n moment jammer dat dat niet in mijn systeem zit...) en toen werd hij wat rustiger. Heel idioot. Herkent iemand het toevallig? De laatste keer dat hij zo deed ging het over in buikgriep, dus ik vond hem zielig dat hij zich niet lekker voelde en ging er daarom zo lang in mee. Maar na een half uur de meest debiele autofimpljes kijken was hij volstrekt de oude...
Heeft Günther bij tijd en wijle ook wel eens, meestal in de vroege uren van de nacht, maar is, hier in elk geval, beduidend anders dan het brullend wakker worden na een middagdutje.quote:Op zondag 22 september 2019 11:00 schreef Arja het volgende:
Lemijn, klinkt als nachtangst, heeft Emmy ook wel eens. Heel maf en naar om te zien, maar onschuldig.
https://www.cjg043.nl/201(...)-het-en-wat-te-doen/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Wat ontzettend logisch eigenlijkquote:Op zondag 22 september 2019 08:10 schreef minilot het volgende:
@:Lemijn Ik hoor hier nog niet, maar een mogelijke tip.. Gunther begon dit ook af en toe te hebben vanaf een maand of 15, direct na wakker worden uit middagdut - zo om de week eens een keer, soms vaker. Compleet over de flos en dat kalmeerde dan uiteindelijk na een half uur of soms een uur dikke tranen en gillen en niks willen en agressie uiteindelijk wel weer..
Het kwam toevallig eens ter sprake bij de huisarts van mijn moeder die daar op bezoek was en die kwam ermee aan dat er bij dreumesen en peuters soms sprake kan zijn van een onfortuinlijke combinatie van groeispurt, actieve ochtend, specifieke soort en hoeveelheid eten in de ochtend en lengte en diepte van de dut, en dat zo'n koter dan heel oncomfortabel met een te lage bloedsuikerspiegel wakker wordt.
Sindsdien heb ik altijd een slokje sap, een doosje rozijntjes of een paar happen banaan paraat voor meteen na het dutje. En presto: hysterie gaat al etend/drinkend over in snikjes en drie minuten later helemaal over en weer aan het spelen alsof er niks aan de hand is. Het proberen waard, lijkt me!
quote:Op zondag 22 september 2019 14:54 schreef Franny_G het volgende:
Eten helpt hier meestal ook inderdaad. Als ze lang slapen vind ik dat ook best logisch. Rond 12:00 eten, om 12:30 naar bed en als je dan tot 14:30 - 15:00 slaapt dan heb je natuurlijk best weer trek. Die van mij hebben sowieso de godganse dag honger eigenlijk.
Bij Ysje zie ik ook dat hij soms in een bui blijft 'hangen'. De reden die aanleiding gaf tot de bui is er dan niet meer, maar is dan bijv vervangen door chagrijn/frustratie omdat z'n moeder maar wil communiceren terwijl hij daar helemaal geen zin in heeft. En/of omdat ze gewoon iets heel stoms zei en hij nog niet verbaal genoeg is om dat duidelijk uit te leggen..
.
Wij waren naar het kinderboekenmuseum..
Ja dit, preciesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat logisch inderdaad, een te lage suikerspiegel. Hier haal ik Kevin vaak loei chagrijnig uit bed 's middags. Het is het proberen waard in ieder geval.
Willem is sowieso loei chagrijnig. Ik heb hem gisteren voor het eerst sinds lange tijd zien lachen (toen ie aan het zwemmen was). Dat deed me echt goed.
Heerlijke foto Franny!!![]()
Yes. Heerlijk. Van alles meegekregen voor de pijn, maar zo'n wond valt wel tegen qua pijn. Belangrijkste is dat de pijn die zo aanwezig was voor de operatie als sneeuw voor de zon is verdwenen. Zo blij om.quote:Op dinsdag 24 september 2019 12:38 schreef Lemijn het volgende:
Weer lekker thuis Quoi? Hopelijk weinig pijn.
Hij kan nog niet verbaal genoeg uiten natuurlijk, maar 'nee' en dan speelgoed afpakken zou nog wel indruk moeten maken.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:44 schreef littledrummergirl het volgende:
Iemand tips voor een slaande en bijtende peuter? Op de opvang slaat hij andere kindjes met speelgoed als ze hem in de weg staan
ik vroeg nog daar of dat n beetje bij de leeftijd hoort, maar toen zeiden ze dat slaan met speelgoed niet heel normaal is
okeeeej. Heb voor de vorm nog even gevraagd of ik er thuis nog iets mee zou kunnen doen, maar dat was niet zo zei ze.
Awww die Maxquote:Op dinsdag 24 september 2019 18:27 schreef Quoi het volgende:
[..]
Yes. Heerlijk. Van alles meegekregen voor de pijn, maar zo'n wond valt wel tegen qua pijn. Belangrijkste is dat de pijn die zo aanwezig was voor de operatie als sneeuw voor de zon is verdwenen. Zo blij om.
Op zo'n manier de trap op lopen ben ik ook gaan doen. Loslaten idd. Tegenwoordig stuur ik alleen bij met: aan de brede (leuning) kant van de trap lopen (waaroooooooom?)Hij doet het ook voorzichtig.
Meneertje is hier wat ontregeld, want ligt voor pampus op de bank te slapen nu. Afgelopen nacht schijnt hij ook de tent te hebben afgebroken.
Thanks! Hoe is het met jou? Heb je voldoende hulp thuis?quote:Op woensdag 25 september 2019 16:26 schreef Quoi het volgende:
Wat een onwijs leuke foto GM!![]()
Grappig om te lezen dat jullie peuters ook van die vaste denkpatronen hebben rondom zoiets als traplopen.
Dat koppiequote:Op woensdag 25 september 2019 10:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
James gaat op en af zonder hulp, maar soms zit mijn hart in mn keel met zijn fratsen.
Ik heb zijn uitnodiging gemaakt voor zijn 3e verjaardag (ik ontken dat hij volgende maand 3 wordt)
[ afbeelding ]
Ja, dat lijkt mij ook een geweldig idee, al vaak voorgesteld. Maar dan krijgt hij dus die mental breakdown bovenaan de trap. Zwaaiend met z'n armen, gillen, tegen mij aan duwen en dan bijna van de trap vallen.quote:Op woensdag 25 september 2019 08:03 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik moet juist op de eerste tree na haar lopen (omhoog). Dan kijkt ze dus ook elke tree achterom of ik wel meekom.
Franny, is het een idee om naar beneden eerst te gaan? Dat hij wel helemaal zelf zonder hulp naar beneden mag, maar mama eerst?
Als je alle risicofactoren op een rijtje zet, kan ik ze allemaal afvinken. Zal dus hebben meegespeeldquote:Op dinsdag 24 september 2019 19:24 schreef FlyingFish het volgende:
Wat fijn dat het achter de rug is Quoi! Was dit nou zwangerschapsgerelateerd of gewoon toevallig rond dezelfde tijd opgekomen?
Het gaat goed hoor. Mooiste is dat de herniaklachten zijn verdwenen en daar ben ik zo blij om. Het is alleen wel een operatie incl. wond, dus herstellen gaat stapje voor stapje. Maar vandaag ben ik de echte heavy painkillersquote:Op woensdag 25 september 2019 16:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Thanks! Hoe is het met jou? Heb je voldoende hulp thuis?
Dat is in feite ook wat ik doe. Want hij kan het echt al heel goed. Het is meer dat ik het spannend vind en elke keer toch nog denk: straks valt hij. Maar hij wil het zo graag en ik wil hem ook het vertrouwen geven. Vanavond ging hij ook weer, ik kan het ook steeds beter loslaten.quote:Op woensdag 25 september 2019 22:33 schreef LadyBlack het volgende:
Nouja en op een gegeven moment ook maar accepteren dat hij het blijkbaar zelf kan en dat het veiliger is om hem dat gewoon te laten doen.
Ah mooi zo.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:30 schreef Adrian4 het volgende:
Net opgehaald. Hij vond het leuk!!
Nu ben ik heel trots
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Oh, ik bedoelde pyjama-dagen meer figuurlijk dan letterlijk hoor.quote:Op zondag 29 september 2019 20:56 schreef Lemijn het volgende:
Dagen de meeste peuters hier een pyjama ja? Al het aan- en uitkleden is hier gedoe de laatste tijd, dus hij slaapt in een romper en ligt dan alsnog te zweten onder dat dunne peuterdekbed dus ik laat hem maar.
Ah dat doet ZZ ook, tiegtuig en slinder, terwijl ze de V in een woord als "geven" prima kan uitspreken. En het vervoegen van werkwoorden is soms ook nog lastig.quote:Op zondag 29 september 2019 21:19 schreef Quoi het volgende:
Wat soms lastig blijft zijn de medeklinkers aan het begin van een woord (en dat is ook wel logisch volgens mij). Blauw = mauw, kapot = papot, takelwagen = kakelwagen bijvoorbeeld.
Gefeliciteerd nogquote:Op maandag 30 september 2019 09:19 schreef Nanuke het volgende:
Dirk zegt 'dankjeblieft' voor zowel alsjeblieft en dankjewel. Ik vind dat zo schattig.Ik geniet sowieso heel erg van deze periode. Hij is zo'n vrolijk, ondeugend en bijdehand manneke. Qua praten ontdek ik bijna elke dag nieuwe woorden of betere uitspraak in anderen. Sinds een week of 2 stottert hij iets (heel apart, aan het einde van een woord 'vlieggtuig-g-g' bijvoorbeeld. alsof hij blijft hangen in de klank), maar ik denk nog dat het vanzelf weggaat. Volgens mij kan hij zelf de hoeveelheid woorden die hij al zegt niet bijbenen.
En hij slaapt in een romper met pyjamabroekje en een peuterdeken die we lekker over hem heen trekken. Maar in de loop van de nacht kruipt hij er altijd onderuit.
Onze peuter hier begon op een gegeven moment ook ineens te stotteren. Van een beetje tot heel erg veel dat wij hier ook gingen twijfelen. Is na een aantal weken uit zichzelf ook weer verdwenenquote:Op maandag 30 september 2019 09:19 schreef Nanuke het volgende:
Sinds een week of 2 stottert hij iets (heel apart, aan het einde van een woord 'vlieggtuig-g-g' bijvoorbeeld. alsof hij blijft hangen in de klank), maar ik denk nog dat het vanzelf weggaat. Volgens mij kan hij zelf de hoeveelheid woorden die hij al zegt niet bijbenen.
Jaaa.quote:Op maandag 30 september 2019 10:00 schreef LeSage het volgende:
[..]
Gefeliciteerd nogHebben we zomaar ineens allebei een peuter
Toch fijn, even deze bevestiging. De ene dag is het bij praktisch elke zin, de andere dag bijna niet. Ik houd het gewoon nog even in de gaten en als het erger wordt of niet vanzelf over gaat dan ga ik wel hulp zoeken.quote:Op maandag 30 september 2019 10:30 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Onze peuter hier begon op een gegeven moment ook ineens te stotteren. Van een beetje tot heel erg veel dat wij hier ook gingen twijfelen. Is na een aantal weken uit zichzelf ook weer verdwenen
Aaah, dat is zo lief. En ook wel echt des peuters, vind ik. Die grote emoties waar ze zo helemaal in kunnen zitten, maar die ze ook laconiek weer achter zich kunnen laten.quote:Op zondag 29 september 2019 20:56 schreef Lemijn het volgende:
En nu ik toch op mijn praatstoel zit over praten: Jacob meldt tegenwoordig altijd als hij klaar is met huilen dat hij heeft gehuild, en wel met het gebaar (met je vinger over je wang strijken alsof het een rollende traan is). En dan bespreken we het even na, dat hij moest huilen om reden X/Y/onbekend. Dan zegt hij heel tevreden 'ja' en gaat over tot de orde van de dag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:46 schreef Quoi het volgende:
Tuinbroeken![]()
Max moet ook weer nieuwe.
Pfd wat mij betreft!
Vandaag alleen met Max, zonder tillen en bukken dus en incl. regelmatig liggen. Hij helpt goed!MaxSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes vandaag Quoi!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Gezellig!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:21 schreef LeSage het volgende:
@:nanuke S. wordt 29 januari pas 4, dus nu inderdaad 2 peuters in huis. Ik kom gewoon af en toe met Adrian meehuilen, toch?![]()
N is altijd een slechte inslaper geweest. Tot een maand of 9 viel ze altijd aan de borst in slaap. Om vaak na een kort dutje weer wakker te worden, de hele avond wakker te zijn en pas weer met ons samen in bed in slaap te vallen. Daarna heeft in slaap wiegen zijn intrede gedaan en dat doen we dus nog steeds. Sinds een paar maanden lukt het haar soms ook in bed terwijl we haar aaien. Maar de inslaaptijd is lang; van 30 tot vaak 60-90 minuten. Prima als ze dat alleen in bed kan, maar dagelijks 2 uur bezig zijn om haar in bed en in slaap te krijgen, daar ben ik nu wel klaar mee.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:44 schreef Arja het volgende:
Nolita doet N nog middagslaapjes? Bij Emmy was het zo dat ze nog prima middagslaapjes deed maar s avonds ging spoken. Toen de slaapjes eraf gingen, kreeg ik ook mijn avond weer terug.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Is er hier ook pfd?
Ik vind mn eigen offspring toch n partijtje schattig in zn tuinbroek![]()
waarom heb ik nooit tuibroeken gekocht toen ie nog kleiner was
Ik vond een tuinbroek toen N jonger was niet fijn. Het stond haar niet zo leuk en de broekspijpen kropen continu omhoog. Nooit meer gekocht dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft nu wel een salopette jurkje; dat staat haar superleuk. Geen last van opkruipende pijpen.![]()
Van die kleding die leuker staat bij kindjes die kunnen lopen.
En voor alle foto’s superleuk om te zien. Maar hetzelfde als FF al een hele tijd hier, ze wordt mij te herkenbaar om foto’s te plaatsen hier.
Ik ben fan van LittleBird, mijn jongens lopen meestal kleurrijk uitgedost rondquote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat zijn er weinig leuke jongenskleren in stenen winkels dit najaarik heb net echt moeite moeten doen om wat te vinden in mooie kleuren (niet het geijkte blauw, grijs, wit, zwart) en zonder glitterdino's random tekst of
graafmachines. Gelukkig had zara wel het een en ander
Ik ook bij zara en c&a uiteindelijkquote:Op woensdag 2 oktober 2019 18:41 schreef Netelig het volgende:
Ik vond kleurige jongenskleding in maat 98 ook lastig dit jaar, maar ik ben uiteindelijk geslaagd bij Zara en C&A. Ook een shirt bij Zeeman, die hebben 1 lichtgroen shirt in de collectie
Ik las in het kledingtopic dat de maten daar soms zo gek vallen, daarom heb ik het nooit geprobeerdquote:Op woensdag 2 oktober 2019 19:21 schreef LeSage het volgende:
Geen stenen winkel, maar bij next hebben ze vaak wel heel veel kleurrijke spullen (zoals het jasje op de plassen stamp foto’s van Mijm).
Ik hoop morgen mijn nieuwe reader van de bank binnen te krijgen, kan ik weer bestellen![]()
Nolita, zo lastig met dat slechte slapen. S. is ook geen makkelijke slaper, maar gaat gelukkig wel iets beter tegenwoordig. Er is hoop
Mwah, met name de H&M-collectie is zo groot en wisselt zo vaak, dat die kans alsnog heel klein is. ZZ draagt vaak genoeg alleen H&M en ik ben nog nooit een dubbelganger tegengekomen of iemand met kleren aan die ZZ thuis heeft liggen. Wel bijvoorbeeld een jasje of legging van dezelfde collectie, maar dan met een ander printje. Ik vind het nadeel vooral dat het er snel verwassen uitziet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 10:17 schreef Burdie het volgende:
Grote nadeel van H&M-Zeeman-HEMA vind ik dat de kans best groot is dat een ander kindje hetzelfde draagt. Maar dat is mijn makke.
Ik ben er verder helemaal niet klaar mee. Ik hou van knusse dagen binnen met thee en dekentjes. S. lag gisteren gewoon te laat in bed en is daarom lekker hangerig. Zal nu wel een goede dut doen verwacht ik.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 13:48 schreef Arja het volgende:
Ik ben ook klaar met die regen. Wij vermaken ons met in bad gaan, dingen bakken, filmpjes kijken, loco bambino, memory, tekenen en knutselen en tussen de buien door in de plassen stampen.
Groot is wel relatief, toevallig was laatst tijdens een weekend weg de eerste keer voor kleuter (en helaas een paar dagen later weer, zijn kapstok-buurjongen op school heeft dezelfde tussenjas want vooral niet zo praktisch is). En de meiden zijn gewend dat iemand anders soms dezelfde kleding heeft. Bovenkleding is meestal anders, maar ze hebben dezelfde slecht weer-jas, schoenen en broeken. En soms dezelfde bovenkleding, maar dat zijn dan meestal cadeautjes want dat is gewoon niet praktisch.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 10:17 schreef Burdie het volgende:
Grote nadeel van H&M-Zeeman-HEMA vind ik dat de kans best groot is dat een ander kindje hetzelfde draagt. Maar dat is mijn makke.
Ik mix altijd, het hangt gewoon af van hoe leuk of juist niet leuk de collecties overal zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 10:17 schreef Burdie het volgende:
Grotere nadeel vind ik dat de HEMA en de zeeman zo inconsequent vallen qua maat. Ik heb @Peacefulll een trui gegeven die ik expres in 92 had gekocht omdat ik hem al klein vond ogen. Maar hij is Dirk nóg te kort. En die zit ergens tussen 80 en 86 qua maat.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 10:17 schreef Burdie het volgende:
Zijn de boekjes met andere bekende figuren (zoals Dikkie Dik en Zandkasteel) van hetzelfde niveau als Nijntje?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:26 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
@:TolstoiFan wij hebben hier 'Dit kan ik al! 2+' en die is erg makkelijk. De plaatjes zijn hetzelfde, dus deze is na een paar keer echt al klaar. Ik zou die overslaan als ik jou was.
De boekjes van Nijntje en 'op de boerderij' (allen 3-5 jaar) bieden wel iets meer uitdaging, maar Muppet kan na een paar keer spelen 9 van de 12 plaatjes zonder enige hulp. Als Simon het helemaal nog niet kent, kun je daar wel mee beginnen, denk ik, al is het maar om te leren hoe het spel werkt.
Wat leuk om iets van je te lezen! En fijn dat alles goed gaat met de jongensquote:Op zondag 6 oktober 2019 00:01 schreef Madivi het volgende:
Hey allemaal, ik kom weer eens binnenvallen na een eeuwigheid. Ik probeer een beetje aan te haken!
Sterkte voor iedereen met slaap perikelen. Hier is het (met één van beide) snachts ook nog vaak gespook. Vooral sinds het zindelijk zijn. Hij gaat snachts nog plassen en dan is er altijd wel wat (broek zit niet lekker, deken los, knuffel kwijt). En als ze dan wel eens beide doorslapen lig ik alsnog vaak wakker omdat ik hem ieder moment verwacht.
Herken ook de grotere jongens kleding uitdaging. Hier slagen we wel goed bij Next Direct, Zara, St.Oliver, Tumble, Name it. H&M en Zeeman voor de basics.
Wij zitten alweer op het laatste half jaar voor de basisschool. Ik zie ze ook met de dag wijzer worden, steeds meer echte individuen en toch ook zo'n twee-eenheid.![]()
Lekker, zo’n dagje Efteling! Geniet wat dat betreft nog maar even van het nog geen vier zijnquote:Op maandag 7 oktober 2019 20:29 schreef Madivi het volgende:
FF, hoe is t met jouw duo? Boys gaan naar het wijkschooltje met maar 1 klas per jaar. Sowieso wordt aangeraden om ze iig als kleuters samen te houden tegenwoordig (nvom heeft er wel eea over geschreven).
Met mij zelf gaat het zo zo, de afgelopen jaren hebben er wel in gehakt, de zorg alleen, ziekte ouders en zelf continu moe en /of ziek (wanneer houdt dat laatste eens op...).
Vandaag leuke dag gehad, de efteling. Wat een verschil met vorig jaar. Hele dag volgehouden en veel bewuster genoten.
Hey!quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 21:36 schreef Soof-87 het volgende:
(Al een jaar niet meer gepost, maar leuk om te lezen hoe het met jullie en jullie kroost gaat!)
Heel erg goed! Zoontje net 3 geworden en dochter net 1. Wat vliegt de tijd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 21:51 schreef Quoi het volgende:
Ja zeg, en hoe gaat het dan met jou Soof?![]()
Tolstoi, hopelijk valt het verder mee met zieke peuter.
Hier was Max te moe om te eten en lag zonder avondeten om 19:00u op bedWtf. Benieuwd waar dat eindigt.
Wat gaaf dat ie zo bewust genoten heeftquote:Op woensdag 9 oktober 2019 19:34 schreef Nazil het volgende:
Ldg is een fase denk ik, kan een heeeeeele lange zijnmaar komt vanzelf wel weer. Kindje can collega heeft een jaar lang niks anders dan verse worst en nog 1 ander ding gegeten. Gaat nu weer iets beter. L heeft zijn dagen, sommige dagen eet hij bijna niks, de andere als een bootwerker. Ze eten vanzelf wel als ze honger krijgen.
Wij zijn vandaag in Plopsa Hasselt geweest. Nog nooit zo'n blij kind gezien als toen de Bumba show begon. Bumba was 'uit' totdat ik vertelde dat we naar Plopsa gingen, sindsdien zijn de knuffels en boekjes weer favoriet. Hij vond het helemaal geweldig en lach te schaterlachen. De brandweerauto's daar waren ook fantastisch. 'mama, morgen gaan we weer Bumba he?'nou, schat
in de auto terug heeft hij de hele weg geslapen naar het vakantiehuisje terug, zo veel indruk had het gemaakt. Toen we er trouwens binnen kwamen heeft hij het eerste kwartier niks gezegd en kon alleen maar verbaasd kijken. Zo onder de indruk.
Leuk! Er is een stadswandeling waarbij je telkens op zoek moet naar uiltjes overal. Even navragen bij de plaatselijke "VVV". Lijkt me ideaal voor een peuter. Wij deden die ooit met z'n tweeën en dan op elke hoek van de straat een Belgisch biertjequote:Op woensdag 9 oktober 2019 20:26 schreef Nazil het volgende:
@:quoi gaan we nog doen van de week! (vind ik, man en kind moeten maar mee) we zitten in cp Erperheide, L zingt de hele dag wij zijn op vakantie, wij zijn op vakantie
oh wat grappig, daar ga ik naar kijken!quote:Op woensdag 9 oktober 2019 21:11 schreef Quoi het volgende:
[..]
Leuk! Er is een stadswandeling waarbij je telkens op zoek moet naar uiltjes overal. Even navragen bij de plaatselijke "VVV". Lijkt me ideaal voor een peuter. Wij deden die ooit met z'n tweeën en dan op elke hoek van de straat een Belgisch biertje![]()
Veel plezier!
Zou dat echt kloppen johquote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:01 schreef Quoi het volgende:
Jeetje FF, Em heeft er zin in!
Wij hebben best een grote drinker (gelukkig) en 3 a 4 luiers per etmaal. Verschilt ook zo per kind
Ik bracht Max weer eens weg naar het kdv (op loopafstand, hoera). Ze hebben een week met doktersthema en hadden allemaal op de weegschaal gestaan. Hing daar een blaadje aan de muur, met "hoeveel weeg ik?" Wie stond daar op afstand op nummer 1? Juist. Ik schrok me wild: 20 kg!wtf!
Wij 'moesten' een paar keer extra omdat ze zo klein was.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:16 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier zitten we ongeveer op 14 kg bij iets van 95 cm gok ik (de twee jaar afspraak bij t cb moet nog komen) , was de vorige keer bij t cb net onder het gemiddelde lijntje qua gewicht, en ik denk nu iets verder er onder gezien de eetstaking
Klinkt als een kind met een eigen karakter, hoezee, zal hij het nog lang zat mee moeten doen in deze wereld, dus mooi dat het nu alvast ontwikkelt tochquote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:24 schreef littledrummergirl het volgende:
Qua klootviolen met eten, de kleine dictator heeft ook besloten dat hij niet meer in zn kinderstoel wil maar met zn kleine stoeltje aan de salontafelik vind eigenlijk nog van niet, dus ik begin gewoon vrolijk met "kom we gaan lekker in je grote stoel zitten
" en soms lukt dat, en soms niet en dan schopt ie m om en ligt alles door de kamer
. Soms heb ik zin in die battle, soms niet. Ach we rommelen maar wat aan joh
Maak me er ook geen zorgen om gelukkig, vind het vooral bijzonderquote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Wij 'moesten' een paar keer extra omdat ze zo klein was.
Is inmiddels keurig op het lijntje. Gezond kind, merk je vanzelf wel dat het uiteindelijk weet prima bijtrekt.
Komt goed
Naast dat ze soms gewoon even zo'n eetdip hebben, is niet eten natuurlijk een prachtmiddel om je ouders mee te manipuleren. Dus daar zetten die kutpeuters het ook nog graag voor in, de schatten
Ja dr zit wel een goeie kop op, t was als baby al een onwijze stijfkop en tis nog steeds geen makkelijke meegaande peutert, maar hij is wel tofquote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Klinkt als een kind met een eigen karakter, hoezee, zal hij het nog lang zat mee moeten doen in deze wereld, dus mooi dat het nu alvast ontwikkelt toch![]()
Iets minder soms voor jou
Kan zo weer omslaan johquote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:28 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Maak me er ook geen zorgen om gelukkig, vind het vooral bijzonderhet was vrij abrubt ineens, meestal is hij dan ziek ofzo, maar nu duurt het al wel heel lang
ach we zien wel, en anders leeft ie toch gewoon op pasta, cracottes, banaan en cheese dippers
word je vast ook groot en sterk van
Zulke kinderenquote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja dr zit wel een goeie kop op, t was als baby al een onwijze stijfkop en tis nog steeds geen makkelijke meegaande peutert, maar hij is wel tofhij zingt, danst, heeft knuffels in overvloed en kan proosten als de beste
Wij hebben juist een paar weken geleden triptrap stoelen gekocht. Hier zitten ze daar dus heel graag in, want nieuw! Op een gewone stoel zitten ze echt nog veel te laag, als ze daar op hun billen op zitten steekt het hoofdje net boven de tafel uit. Kleuter zit ook nog steeds op een kinderstoel, alleen een standje lager dan zijn zusjes.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:30 schreef Quoi het volgende:
Sowieso, die kinderstoelen. De Tripp Trapp (zonder zitje erin) staat er hier geloof ik alleen nog maar voor de sier. We kochten een bankje voor aan de eetkamertafel en sindsdien zit hij alleen maar daar of hij wil op zo'n zelfde stoel als papa en mama. Ik laat 'm nu nog maar even staan voor als er weer een nieuwe fase komt ofzo. Voelt erg definitief om 'm weg te doen
@:littledrummergirl, ik zat eens in dat cb boekje te spieken en Max was met 2 jaar 15 kg en 94 cm. Kijk je ook uit voor je rug?![]()
Ik heb als peuter bijna in het ziekenhuis gelegen omdat ik allergisch bleek voor paracetamol, die mijn moeder me gaf omdat ik zo ziekig werd. En steeds erger, ondanks paracetamolquote:Op donderdag 10 oktober 2019 22:00 schreef Nolita het volgende:
Oh hilarisch om te lezen inderdaad die praatjes!Zo grappig!
Nog niets bewust weggelaten nee; gebruikte al parfum- en zeepvrije wasgel. Wel nog maar 2x per week douchen i.p.v. 2-3x en badolie toegevoegd om de huid vetter te houden. Ben benieuwd morgen idd. Ik grapte al dat ze allergisch is voor de koelzalf.
Kleuter en peuter zitten allebei graag op de triptrapps. Ik vind ze nog steeds handig, ook omdat onze eetkamerstoelen vrij groot/lomp zijn.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:15 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben juist een paar weken geleden triptrap stoelen gekocht. Hier zitten ze daar dus heel graag in, want nieuw! Op een gewone stoel zitten ze echt nog veel te laag, als ze daar op hun billen op zitten steekt het hoofdje net boven de tafel uit. Kleuter zit ook nog steeds op een kinderstoel, alleen een standje lager dan zijn zusjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |