abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188856485
Welkom in het Peutertopic!!



... en weer verder!
pi_188856487
Mijn laatste post:

Ik ben echt fan van loopfietsen, vooral vanwege de stabiliteit die ze onder de knie krijgen. Alleen schoenen slijten wel snel met zo n ding.

Willem kon vanaf 2,5 jaar goed overweg met de loopfiets (twee wielen) en heeft sinds zijn derde verjaardag een fiets met zijwieltjes waardoor hij leerde trappen. Hij gebruikt ze nu beide en ook even veel denk ik. Kevin fietste voor zijn tweede verjaardag enorm hard met de loopfiets (twee wielen ook). Trappen snapt hij nu nog niet

Denk wel dat het goed is om een loopfiets te kopen die goed mee kan groeien. Wij hebben o.a een ongeveer 8ste hands pucky en dat is echt een goede fiets voor heel lang gebruik
pi_188856720
Dank voor de tips/ervaringen!

Adrian, waarom slijten schoenen snel met een loopfiets? Simon had wel al snel een klein houten loopdriewielertje, maar daar vond ik de slijtage reuze meevallen.
Maar dat kan ook komen doordat hij er niet meer super veel op gereden heeft sinds ie een dik jaar geleden ermee gevallen is :+
Nu rijdt hij er soms nog wel op, maar dat ding is echt te klein voor hem nu.
pi_188856837
Omdat ze soms best hard gaan waarbij de schoenen over de grond kunnen schuren, is mijn ervaring. Ik dacht dat dat bij kleuters vorige schoenen ook door de loopfiets kwam, die waren aan een kant echt 1,5e cm afgesleten waardoor je de vering zag, maar hij heeft het nu bij z’n nieuwe schoenen weer terwijl hij daarmee amper op z’n loopfiets is geweest, enkel in de tuin en daar gaat hij niet zo hard.

Verder ook team loopfiets hier. We hebben een pukylino voor de meiden en voor als ze nog wat groter zijn twee loopfietsen. Die zijn op de kleinste stand nu nog te groot.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_188858585
L durft nog steeds niet op een loopfiets, hij is 3 :+ wel driewieler gehad met duwstang en nu heeft hij een gewone fiets met zijwieltjes waar hij sinds vorige week op durft.
pi_188859445
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 06:46 schreef TolstoiFan het volgende:
Dank voor de tips/ervaringen!

Adrian, waarom slijten schoenen snel met een loopfiets? Simon had wel al snel een klein houten loopdriewielertje, maar daar vond ik de slijtage reuze meevallen.
Maar dat kan ook komen doordat hij er niet meer super veel op gereden heeft sinds ie een dik jaar geleden ermee gevallen is :+
Nu rijdt hij er soms nog wel op, maar dat ding is echt te klein voor hem nu.
Remmen met de voeten en het liefst met de neus van de schoen.
pi_188863630
Teetje gaat niet fietsen op zijn loopfiets. Dus hij doet die fiets tussen zijn benen, houdt het stuur vast en gaat dan rondjes lopen, zonder erop te zitten. Geen idee hoe we hem ervan kunnen overtuigen dat erop zitten ook een optie is.

Vannacht werden we een paar keer wakker van een verkouden T. die behoorlijk aan het hoesten was, het was echt zo'n blaffende hoest. Dus vanochtend zei man: "Je was flink aan het blaffen vannacht!" Teetje: "Neehee, ik bén niet een hond!"
  maandag 9 september 2019 @ 21:00:53 #8
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188868966
Haha Gogo, die uitspraak krijgen wij ook vaak terug. Zo'n pinnige: "Nee-hee, ik ben gewoon Máx!" als we zeggen dat hij een dondersteen is ofzo.

En welk fietsje verschilt zo. Als ik wat leeftijdsgenootjes van Max zie, dan doet ieder kind het weer anders. De een trapt liever, de ander loopt.... Je zou eens langs zo'n kinderboerderij moeten waar ze allemaal van die gevallen hebben staan en dan kijken waar je kind het het best op doet :+
  maandag 9 september 2019 @ 21:08:27 #9
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188869242
Jacob zat vanavond met blote voeten op zijn loopfiets-met-4-wielen en het viel me op dat hij elke stap over zijn tenen afrolt. Dus hij doet eerst een normale loopbeweging en legt dan nog even de bovenkant van zijn tenen op de grond. Niet bijster efficiënt en als ze dat soort dingen buiten doen met schoenen aan, snap ik wel dat het lekker slijt. Met dank aan dit topic, anders had ik nooit zo goed gekeken :P.

Hij zegt de laatste dagen op alles nee. Wat irritant is dat zeg }:| . Tot en met het naar bed brengen: ga maar lekker slapen. Nee! Oké, dan niet. Dag Jacob! Nee! Ik vond dat meegaande leuker -O- . Maar goed, hij zal wel weer mentaal van alles aan het doen zijn. Dat mensen (van hem) weggaan met de auto of daarmee terug kunnen komen is nogal een thema. Het is wat allemaal...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188869371
Ipv de nee hebben wij hier de "ook niet" als antwoord op vrijwel elke vraag _O-. Zijn heel optimistisch gestemde gesprekken met hem :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188872302
Hier wordt enthousiast geknord als ik zeg dat ie een varken is.

Maar het is ook gewoon echt een varken
pi_188876585
Wat fietsjes betreft wil ik voor N een 2-wiel loopfiets voor de sint als ze er tzt op past.
Met haar 3de verjaardag overweeg ik dan een gewoon fietsje met zijwieltjes.
Maar alles ovb van haar lengte en ervaring op dat moment.

N heeft nu ongeveer een maand heel veel hele kleine bultjes op haar knie. Ik kon er niet veel aan zien (gewoon huidskleur) en ze leek er geen last van te hebben. Had voor mezelf besloten dit tzt op het consultatiebureau na te vragen, waar overigens nog geen oproep van binnen is. Tot ik vanochtend haar pyjama uit deed en ze enorm begon te krabben en ze was het er niet mee eens dat ik dat tegenging. Toen de broek weer aan was, was dat wel weer klaar. Ik vermoed dat het misschien waterwratjes zijn? Al zien ze er niet ontstoken of vies uit. Iemand ervaring ermee?
  dinsdag 10 september 2019 @ 10:50:39 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188876760
Waterwratjes hebben een typische vorm met een soort kratertje/pitje in het midden.

Zo zien ze er uit (is een tekening dus niks viezigs):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder dat puntje in het midden is het waarschijnlijk geen waterwrat.

Kuiken heeft ze gehad, het duurde helaas anderhalf jaar voor hij er vanaf was. Guppy had er laatst ook één, die hebben we toen meteen afgedekt met een pleister en sudocreme. Zodra het kon heb ik dat pitje er voorzichtig uit gehaald en toen was 'ie de volgende dag helemaal weg. Hopelijk was dit zijn enige en laatste waterwrat ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 10 september 2019 @ 11:48:11 #14
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_188877750
Hier zei man laatst "je bent een wijsneus" en toen wees ze triomfantelijk haar neus aan "hier!" O+

Wij hebben zo'n driewielloopfiets die omgebouwd kan worden naar tweewieler. Alleen waren we dat onderdeel kwijt dus een andere tweewieler gekocht. Ze kán er wel op, maar helaas wonen we zowat naast een speeltuin dus zodra ze daar langs komt wil ze liever glijden dan fietsen. Of ze echt ver kan weet ik dus niet :+

Nolita, zegt me niets! Misschien even langs de huisarts?

Lemijn, zegt hij alleen de hele tijd nee, of doet hij het dan ook echt niet? Dat lijkt me namelijk nog vervelender. Alhoewel.. 'Jacob, blijf je nog een paar uur wakker waardoor ik niks heb aan m'n avond'? :7 Ik zie mogelijkheden :P
  dinsdag 10 september 2019 @ 14:13:17 #15
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_188879534
Meneer hier is 3,5 en doet wel hele stukken op zn loopfiets. Trappen zit er alleen nog niet in, niet op een driewieler, niet op een fietsje met zijwieltjes, niet op zn tractor met aanhanger. Gewoon geen zin in.

Tot hij deze week zelf zei: " ik wil een echte fiets voor mn verjaardag." (Verjaardag is pas maart, maar ok). Toch maar vertellen dat hij eerst moet trappen voordat hij een fiets krijgt? Of moet ik maar een fietsje met zijwieltjes in de schuur zetten en kijken wat er gebeurt?
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  dinsdag 10 september 2019 @ 20:48:52 #16
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188885359
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:48 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Lemijn, zegt hij alleen de hele tijd nee, of doet hij het dan ook echt niet? Dat lijkt me namelijk nog vervelender. Alhoewel.. 'Jacob, blijf je nog een paar uur wakker waardoor ik niks heb aan m'n avond'? :7 Ik zie mogelijkheden :P
Hij zegt sowieso eerst nee, of in zo'n bui meer NEJ! >:) (8> . En dan denkt hij na over wat ik vroeg, en komt er soms een paar sec later ja achteraan. En als hij alleen nee zegt dan doet hij ook nee. Maar ik ben gelukkig voorlopig nog wel sterker dus niet naar bed willen overrule ik. En met enthousiasme en grapjes en meer van dat kom ik doorgaans ook nog wel een eind...

Nolita post anders een fotootje hier? Misschien herkent iemand het.

Loopfiets probeer ik niet eens meer, Jacob vindt het eng. Zoals nogal veel dingen. Al verbaasde hij me vandaag in de speeltuin opeens door zelf de glijbaan af te gaan, achterstevoren. Afgekeken op de opvang denk ik? Ik moest tot nu toe altijd zijn hand vasthouden :') . Mijn held O+ .

Adrian ik moest lachen om je varken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 10 september 2019 @ 20:55:53 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188885507
Ook al zo'n stoere, Lemijn ;) Hier hebben we ook af en toe glijbaanacties, die hij dan vervolgens weer is vergeten als we de volgende keer weer in de speeltuin zijn. Handje vasthouden dus :') misschien wel tot zijn 18e. Ik doe het met liefde.

Ik ben vanavond overhoord door Max. Thema: personages uit Peppa Pig. Na Olivia Olifant, Pedro Pony, Henkie Hond en Kaatje Kat was ik door mijn personages heen. Hij heeft ze even aangevuld :') Hij gromt nu ook als een "dinosau" naar onze poezen. De Peppa Pig overkill tijdens zijn verjaardag heeft niet geholpen, het blijft erg in trek.

Nolita, idd, een fotootjes helpt misschien om het te herkennen. Zo lezend herken ik het niet.

En dat fietsen-lopen-trappen varieert blijkt dus maar weer.
pi_188885883
Nolita, kleuter heeft ook last gehad van kleine bultjes op zijn armen en benen. Ik dacht ook dat het waterwratjes waren, maar ze lijken niet op de tekening van Burdie. Hij krabte in ieder geval alles open waar hij maar bij kon, vooral op zijn buik, dus wellicht was het een lichte vorm van eczeem. De meiden hebben qua krabben hetzelfde, hier geen leuke foto's zonder romper dus, en Em heeft sinds een tijdje ook een zo'n bultje op haar pols. Bij peuter is het overigens vanzelf weg gegaan, maar dat heeft wel dik een jaar geduurd (de bultjes dan. De jeuk was er veel eerder en is ook rond dezelfde tijd weggegaan).

Lala en Em kregen vandaag van school een vissen-knutsel die ze al eerder hadden gemaakt mee, die hebben ze zelf trots naar huis getild. Alleen Lala wilde er perse zelf continu naar kijken, kleuter vroeg steeds netjes of hij ook mocht kijken maar dan was het weer "Nee! 'kleuter' niet kijken. Lala kijken". En thuis mocht papa er ook pas na vier keer vragen naar kijken. Toen ik hem wegpakte omdat we gingen eten was het dan ook groot drama "Vissiehiehies".
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 10 september 2019 @ 21:22:16 #19
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188885985
Oh ja, zonder foto zou ik ook zeggen eczeem-achtig. En ik zou er iets vets op smeren, 3x per dag (voor zover mogelijk). Dat ben ik nu ook weer aan het doen met een gek plekje op Jacobs wang en het helpt.

Wat schattig van de vissenknutsel FF. Ik vind die peuterobsessies best lief. Zo draaide Jacob zich, toen ik vanmiddag in de speeltuin zei dat we naar huis moesten, nog even om naar zijn geliefde speelgoedvuilnisauto, zwaaide ernaar, daaaag toto!, pakte mijn hand en liep mee.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188886037
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 21:00 schreef Quoi het volgende:
Je zou eens langs zo'n kinderboerderij moeten waar ze allemaal van die gevallen hebben staan en dan kijken waar je kind het het best op doet :+
Dat is wel een goeie tip!
We waren zondag bij een kinderboerderij, waar wel van die driewielers met trappers waren, maar dat trappen snapte Simon natuurlijk nog niet. Heb niet heel bewust gekeken of ze ook van die loopfietsjes hebben, maar dan gaan we gewoon nog een keer terug :)

Lemijn, Simon is ook voor van alles bang. Soms voor de meest rare dingen, zoals bv. ons zonnescherm :')
Was ie eerst bang voor glijbanen, werd ie daarna helemaal fanatiek fan van glijbanen, tot ie ze weer eng vond. Vorige week in de binnenspeeltuin wilde hij wel naar boven klimmen naar de grote glijbaan, eenmaal boven wilde hij toch maar niet via de glijbaan naar beneden. Toen heb ik hem maar gewoon op schoot genomen en zijn we samen van de glijbaan gegaan. Daarna was ie weer helemaal los en is ie nog 20x van de glijbaan gegaan in zijn eentje.
Wat ie dan weer niet eng vind, is de glijbaan opklimmen (via de glijkant).
pi_188886208
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 21:22 schreef Lemijn het volgende: Zo draaide Jacob zich, toen ik vanmiddag in de speeltuin zei dat we naar huis moesten, nog even om naar zijn geliefde speelgoedvuilnisauto, zwaaide ernaar, daaaag toto!, pakte mijn hand en liep mee.
Luistert Jacob zo goed???
Als wij met Simon in de speeltuin zijn en zeggen dat we naar huis gaan, dan gaat ie krijsen, liggen en loopt ie gewoon weg omdat ie wil blijven :+
  dinsdag 10 september 2019 @ 21:36:53 #22
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188886291
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 21:32 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Luistert Jacob zo goed???
Als wij met Simon in de speeltuin zijn en zeggen dat we naar huis gaan, dan gaat ie krijsen, liggen en loopt ie gewoon weg omdat ie wil blijven :+
Haha, nou, check mijn nee-verhalen van hierboven even. Maar ik had deze keer braaf 'we gaan zo naar huis, dan gaan we eten' en 'laatste keer van de glijbaan, daarna gaan we weg' gezegd en toen ging het echt zo soepel. Heb ik ook een keer mazzel *). En hij mag dan lekker in de buggy zitten, dat vindt hij ook fijn want luilak 8-) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 10 september 2019 @ 21:47:45 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188886532
Ha ja, altijd zo'n leuke klus, je peuter meekrijgen uit een speeltuin. Ik word ook altijd flink op de proef gesteld. Dan wil hij bijvoorbeeld ineens dwangmatig elk toestel nog een laatste keer :')

Gelukkig werkt het tot 5 tellen nog steeds erg goed hier. Zodra ik ga tellen weet hij: oei, ze meent het. En dan komt hij braaf. Zo benieuwd hoelang dat nog duurt.
pi_188886834
Oja, nog een laatste keer. En daarna écht de laatste keer, met daarna nog 358 laatste keren :D :+

Quoi, maar hoe heb je dat dan uitgelegd met dat tot 5 tellen? Ik tel tot 5 als je ……..
Wat gebeurt er al je ooit wel tot 5 moet tellen?
Je schreef er eerder over, toen heb ik het met Simon ook geprobeerd, die ging me gewoon uitlachen :D :D
pi_188886864
Quoi dat tellen werkte een tijdje hier maar nu ook niet meer. Hij telt zelf al mee :') soms krijg ik hem mee door samen het uit te zwaaien, soms neem ik hem krijsend onder mijn arm mee.

Gisteren kwamen we van het krijspaleis terug (2.5 uur geweest, wat een zit :+) en de auto stond nog niet stil of hij zei dat hij wilde fietsen. Dat moedig ik aan want dat was heel eng. Hij fietste richting de jumbo, ik zei waar ga je heen? Wilde hij naar de speeltuin naast de jumbo :o oké, als jij daar heen wilt fietsen, ga maar. Hij wist bijna de weg. Het is nog best een paar straten door.hij heeft zelf heen en terug gefietst en even fijn gespeeld in de speeltuin. Zo lief O+
  dinsdag 10 september 2019 @ 22:05:42 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188886891
Ik roep gewoon 'je mag nog vijf keer van de glijbaan en dan gaan we naar huis, hoor je dat, nog vijfffff keer'

En dan tel ik na elke keer hoe vaak ze nog mag

En dan krijst ze vaak nog even één keertje, want kutpeuter (maar dat is hun taak ook op die leeftijd) en dan weet ze dat resistance futile is.
En dan lopen we vrijwel altijd gewoon vrolijk naar huis toe *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_188886993
Tolstoi bij 3 gaan we gewoon. Dan heeft hij nog tot de 3 om te spelen, een soort afronding. Heeft wel een tijd goed geholpen hier.
  dinsdag 10 september 2019 @ 22:10:48 #28
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188887021
Laatste keer is echt laatste keer hier. Ik zeg dat alleen als ik het kan/wil waarmaken. Meestal zegt hij wel ja en dan doet hij het ook. En anders onder de arm of over mijn schouder.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 10 september 2019 @ 22:13:45 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188887097
Ja, ik heb het uitgelegd als: ik tel tot 5 en dan heb je die tijd om zelf mee te werken. Anders gebeurt het gewoon (=onder de arm, krijsend etc).

Nazil, het zijn kleine TomToms he? Hier sta ik er ook versteld van hoe hij de weg weet in de buurt.
  dinsdag 10 september 2019 @ 22:17:27 #30
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188887178
Ook zo'n leuke grap als je moeder aan het wachten is op je: "Zoek je soms een kindje?" (insert ondeugende blauwe ogen met rode haarbos erboven)
  dinsdag 10 september 2019 @ 22:24:19 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188887356
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:17 schreef Quoi het volgende:
Ook zo'n leuke grap als je moeder aan het wachten is op je: "Zoek je soms een kindje?" (insert ondeugende blauwe ogen met rode haarbos erboven)
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_188887863
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:17 schreef Quoi het volgende:
Ook zo'n leuke grap als je moeder aan het wachten is op je: "Zoek je soms een kindje?" (insert ondeugende blauwe ogen met rode haarbos erboven)
:D

Ik laat ook altijd duidelijk weten dat het de laatste keer gaat zijn, daarna zelf mee lopen. Als hij dat niet doet krijgt S. de keuze: zelf meekomen of mama neemt je mee. Meestal kiest ie dan toch de eerste optie.

Ik baalde echt vanavond. We hadden een heerlijk dagje, tot we om half 5 in de supermarkt waren. Daar liep hij zelf met zijn karretje weg, wat niet mag, maar is ook niet het einde van de wereld. Hij werd daarna alleen zo brutaal en bleef dat tot hij in bed lag. Ik vind dat toch wel pittig hoor, want er is gewoon niets wat je aan een grote mond kunt doen uiteindelijk.
Gelukkig duurt het nog 2 weken voordat ik 2 peuters in huis heb :X :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 10 september 2019 @ 23:24:35 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_188888424
Rule no. 1

NIET.OM.HALF.VIJF.NAAR.SUPERMARKT. MET.PEUTER :X

Laatst was ik er toch weer ingetrapt en ik had zo'n spijt ;(

Ik doe dat in de ochtend en anders haalt een van ons 's avonds nog de nodige dingen.
  dinsdag 10 september 2019 @ 23:28:37 #34
171422 LadyBlack
paint it black
pi_188888478
Ohja en tellen. Dat zou ik dus écht niet gaan doen he, als ik later kinderen had.... :{w :')!

Werkt hier bij de zesjarige ook nog steeds wel. Inderdaad een soort van 'nu is het menens'. Tot die tijd kan ze nog zelf iets doen, daarna doe ik het.
pi_188888636
Ik zie het zo voor me Quoi :D

Hier werkt bij kleuter het tot 3 tellen nog steeds, ook al hangt er geen consequentie aan, behalve soms dat ik dan voor hem kies als hij iets moet kiezen maar dat maar niet doet. Bij de meiden werkt dit helaas nog niet. Die tellen ook 7-8-9 vooral, 1-2-3 doen ze niet. Behalve bij het hoedje van papier natuurlijk...

Hier waarschuw ik altijd van te voren als we naar huis gaan of ergens mee gaan stoppen, dat werkt eigenlijk vrij goed. En als ik ze snel in de kinderwagen moet hebben (die gebruiken we vrijwel niet meer, ze willen altijd lopen) neem ik koekjes of broodjes mee, dan zitten ze binnen een paar seconden :’)

LeSage, dat gedrag herken ik ook wel. Hier was de oplossing altijd zo snel mogelijk in bed leggen. Doe ik nog steeds als ze echt vervelend zijn btw, meestal zijn ze dan gewoon moe. Kleuter is ook wel een paar keer zonder eten naar bed gegaan daardoor. Niet voor straf maar gewoon omdat hij te moe was. En dan sliep hij vaak ook zo.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_188891661
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:17 schreef Quoi het volgende:
Ook zo'n leuke grap als je moeder aan het wachten is op je: "Zoek je soms een kindje?" (insert ondeugende blauwe ogen met rode haarbos erboven)
:D O+ lekker draakje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188901880
Quoi, die max! :D

Hier werkt voorbereiden dat het de laatste keer is best goed. Ik zet de laatste tijd ook vaak de timer op 1 of 2 minuten en vertel dat het klaar is als die afgaat. Werkt ook verrassend goed! (Ook voor mij om te voorkomen dat N het nog langer kan rekken, tijd vliegt namelijk!)
Eten werkt ook altijd goed ja. ‘Ga je mee naar huis dan kun je een banaan eten’. :D

Bedankt voor de reacties op de bultjes. Ik snap dat jullie er weinig mee kunnen. Foto heb ik nog niet maar zal ik met jullie delen zodra ik er 1 heb kunnen maken. Ben benieuwd of het zichtbaar is op foto!

We kregen op de opvang te horen dat we best nog een koekje oid voor N mee mochten geven dat ze rond 16:30 krijgen. Wel een goed idee want N heeft altijd enorme honger als ze thuis komt waardoor ze soms tijdens het koken al een boterham of nog een banaan eet. Wat geven jullie mee? Ze krijgt sowieso al 2x fruit en tussen de middag boterhammen. Ik vind wel dat het iets redelijk verantwoords mag zijn en wil zeker niet standaard een koekje mee gaan geven...wat inspiratie nodig dus.
pi_188901986
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:56 schreef Nolita het volgende:
Quoi, die max! :D

Hier werkt voorbereiden dat het de laatste keer is best goed. Ik zet de laatste tijd ook vaak de timer op 1 of 2 minuten en vertel dat het klaar is als die afgaat. Werkt ook verrassend goed! (Ook voor mij om te voorkomen dat N het nog langer kan rekken, tijd vliegt namelijk!)
Eten werkt ook altijd goed ja. ‘Ga je mee naar huis dan kun je een banaan eten’. :D

Bedankt voor de reacties op de bultjes. Ik snap dat jullie er weinig mee kunnen. Foto heb ik nog niet maar zal ik met jullie delen zodra ik er 1 heb kunnen maken. Ben benieuwd of het zichtbaar is op foto!

We kregen op de opvang te horen dat we best nog een koekje oid voor N mee mochten geven dat ze rond 16:30 krijgen. Wel een goed idee want N heeft altijd enorme honger als ze thuis komt waardoor ze soms tijdens het koken al een boterham of nog een banaan eet. Wat geven jullie mee? Ze krijgt sowieso al 2x fruit en tussen de middag boterhammen. Ik vind wel dat het iets redelijk verantwoords mag zijn en wil zeker niet standaard een koekje mee gaan geven...wat inspiratie nodig dus.
Moet je zelf eten meegeven naar de opvang :{? Hier zit dat gewoon bij de prijs in :Y bij ons op de opvang krijgen ze rond die tijd vaak ook nog iets van een soepstengel of een koekje oid. Je zou iets als rijstwafel, soepstengel of rozijntjes ofzo kunnen meegeven?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188902836
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:56 schreef Nolita het volgende:
Quoi, die max! :D

Hier werkt voorbereiden dat het de laatste keer is best goed. Ik zet de laatste tijd ook vaak de timer op 1 of 2 minuten en vertel dat het klaar is als die afgaat. Werkt ook verrassend goed! (Ook voor mij om te voorkomen dat N het nog langer kan rekken, tijd vliegt namelijk!)
Eten werkt ook altijd goed ja. ‘Ga je mee naar huis dan kun je een banaan eten’. :D

Bedankt voor de reacties op de bultjes. Ik snap dat jullie er weinig mee kunnen. Foto heb ik nog niet maar zal ik met jullie delen zodra ik er 1 heb kunnen maken. Ben benieuwd of het zichtbaar is op foto!

We kregen op de opvang te horen dat we best nog een koekje oid voor N mee mochten geven dat ze rond 16:30 krijgen. Wel een goed idee want N heeft altijd enorme honger als ze thuis komt waardoor ze soms tijdens het koken al een boterham of nog een banaan eet. Wat geven jullie mee? Ze krijgt sowieso al 2x fruit en tussen de middag boterhammen. Ik vind wel dat het iets redelijk verantwoords mag zijn en wil zeker niet standaard een koekje mee gaan geven...wat inspiratie nodig dus.
Ik werk op een kinderdagverblijf en ons eetdagritme is als volgt:
9.15 uur fruit
11.30 uur boterhammen met beleg
14.30 uur Cracotte of maiswafel met beleg (zuivelspread/humus/enz).
16.30 uur soepstengel en wat groenten (komkommer/worteltjes/tomaatjes).

Bij ons overigens bij de prijs inbegrepen, evenals luiers en Nutrilon 1, 2 en 3 voor de jonge kindjes.
pi_188903092
Bij ons zit ook alles inclusief behalve alle extraatjes of ‘alternatieven’ die je (laat in de middag) wil geven.. dus als ik wil dat ze warm eten om 16:30 of een extra boterham/een bakje yoghurt/nog een stuk fruit you name it, dan moet ik dat meegeven.

Van die boterham/fruit vind ik een beetje kinderachtig tho.. s middags krijgen ze zoveel brood als ze behoefte aan hebben en dat zit wel inclusief maar een boterham om half 5 dat kan dan niet :? want blabla.. snap dat ze geen warm eten aanbieden hoor maar bied dan in elk geval 1 optie aan in het pakket of factureer het voor mijn part. Nu krijgen ze niks meer na de groenten van 15hr als je zelf niks meegeeft terwijl ze tot 18hr moeten blijven :{. Eer dat we thuis dan kunnen eten is het 18:30; de mijnes redden dat nog niet dus die hebben dan echt iets vullends nodig om 16:30.. dus ik geef nu maar eten mee om op te warmen. Of een bak yoghurt, of een banaan oid.
pi_188904264
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:17 schreef Quoi het volgende:
Ook zo'n leuke grap als je moeder aan het wachten is op je: "Zoek je soms een kindje?" (insert ondeugende blauwe ogen met rode haarbos erboven)
_O-
Wat een droogkloot die Max
  donderdag 12 september 2019 @ 07:17:15 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188905385
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 23:46 schreef Arja het volgende:

[..]

_O-
Wat een droogkloot die Max
Ja mooi, blijf er ook om lachen als ik het stukje lees :D

Miep en ik houden beide niet van vroeg opstaan, en Koos wel. Roept ze tegen mij vaak 'kom mama, we gaan ons verstoppen, dan hoeven we ons bed niet uit van papa' O+
Wij zitten wel op elkaars niveau :7

Hier op de opvang rond een uur of vijf schalen met verse groenten (en ook augurken erbij want die zijn mega populair bij al die frummels) en uur of zes nog plakken ham, kaas, worst voor de liefhebbers.
En tussendoor heel flexibel, als een kind dorst of honger heeft buiten de structuur dan kan dat gelukkig ook.

Hoorde van een vriendin dat haar zoontje van één weleens nog sliep tijdens de middagboterham op zijn opvang en dan gewoon niets kreeg erna 'want dan moet hij maar wakker zijn', koekoek 8)7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_188905540
Ze zijn daar bij ons gelukkig ook heel flexibel in. Ze belden 2 weken geleden zelfs of Mijm in de ochtend een extra dutje mocht doen omdat hij zo boos en verdrietig was. Toen ik zei dat hij slecht had ontbeten stelden ze zelf voor om een boterhammetje te geven ^O^
‘S middags eten ze sowieso nog yoghurt en vaak nog groenten uit eigen moestuin O+
Als je avondeten op de opvang wil kun je dat bijbestellen, dat krijgen ze dan tegelijk met de yoghurt van de andere kindjes.

Molo, een kind van 1 heeft zich gewoon aan het ritme te houden, zomaar dutjes doen :{w :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188905949
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 07:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja mooi, blijf er ook om lachen als ik het stukje lees :D

Miep en ik houden beide niet van vroeg opstaan, en Koos wel. Roept ze tegen mij vaak 'kom mama, we gaan ons verstoppen, dan hoeven we ons bed niet uit van papa' O+
Wij zitten wel op elkaars niveau :7

Hier op de opvang rond een uur of vijf schalen met verse groenten (en ook augurken erbij want die zijn mega populair bij al die frummels) en uur of zes nog plakken ham, kaas, worst voor de liefhebbers.
En tussendoor heel flexibel, als een kind dorst of honger heeft buiten de structuur dan kan dat gelukkig ook.

Hoorde van een vriendin dat haar zoontje van één weleens nog sliep tijdens de middagboterham op zijn opvang en dan gewoon niets kreeg erna 'want dan moet hij maar wakker zijn', koekoek 8)7

:o Dan zou ik mijn kind echt direct weghalen daar. Wat een waanzin.


Bij ons wordt één kindje steevast om 18.29 uur opgehaald, die geven we om 18.00 uur nog een extra boterham/banaan/what ever. Toch niet te doen anders voor zo’n kruimel.
pi_188906577
Dat is bizar idd; geen boterham krijgen omdat ie slaapt. ;(

Hier moeten we op boterhammen na alles zelf meegeven. Daar vind ik enerzijds wel iets van, anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat ze daarmee voorkomen dat ze 1000 verschillende dingen in huis moeten halen om aan de wensen van ouders te voldoen.
Ik ging er wel vanuit dat zij nog voor een koekje oid zouden zorgen, niets.

Bedankt voor de inspiratie! Groente, bakje yoghurt, maiswafel daar kan ik wel iets mee!
pi_188906705
Hier zit alles incl behalve eventueel avondeten. Toen hij kleiner was kon hij echt niet wachten totdat we thuis waren, dus gaf ik een potje of restje mee. En als hij echt honger heeft, krijgt hij gewoon wat daar. Toen hij laatst voor het eerst een halve dag ging, miste hij ook echt z'n soepstengel (shisengel zegt hij :+)
pi_188910897
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:46 schreef Nolita het volgende:
Dat is bizar idd; geen boterham krijgen omdat ie slaapt. ;(

Hier moeten we op boterhammen na alles zelf meegeven. Daar vind ik enerzijds wel iets van, anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat ze daarmee voorkomen dat ze 1000 verschillende dingen in huis moeten halen om aan de wensen van ouders te voldoen.
Ik ging er wel vanuit dat zij nog voor een koekje oid zouden zorgen, niets.

Bedankt voor de inspiratie! Groente, bakje yoghurt, maiswafel daar kan ik wel iets mee!
De meeste kinderdagopvangorganisaties hanteren een gezond voedingsbeleid. Het lijkt me dat de meeste ouders zich daar wel in kunnen vinden.
Dus bruin brood ipv wit, geen snoep, enz. Maar goed, iedere organisatie heeft zijn eigen ideeën. Fijn dat je wat inspiratie hebt over wat je mee kunt geven.
Wellicht ten overvloedde: belegde cracotte en (volkoren) beschuit worden zacht als ze lang liggen. Dus dat is misschien niet zo lekker om mee te geven. Zijn ze op de opvang wel bereid om het te beleggen (al dan niet met zelf meegegeven beleg)?
pi_188916176
Malteser: ik ga dat even navragen, maar ik schat in dat ze daar wel toe bereid zijn.

Ik heb zojuist een foto van de bultjes weten te maken, eens kijken of plaatsen lukt. Duidelijker krijg ik het er niet op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 12 september 2019 @ 20:13:38 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188916241
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:10 schreef Nolita het volgende:
Malteser: ik ga dat even navragen, maar ik schat in dat ze daar wel toe bereid zijn.

Ik heb zojuist een foto van de bultjes weten te maken, eens kijken of plaatsen lukt. Duidelijker krijg ik het er niet op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn zo te zien geen waterwratjes. Heeft je huisarts de mogelijkheid tot foto opsturen? Hier kan dat, is een zegen af en toe (huidschimmeltje, krentenbaard etc, scheelt halve dag vrij nemen)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 12 september 2019 @ 21:57:53 #50
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188918215
Geen idee Nolita. Het lijkt toch wel een beetje eczeemachtig? Heeft N er veel last van?

Over dat eten op het kdv: gek inderdaad, maar het zal wel zo zijn afgesproken.

En daarover gesproken. Mijn vriend is vanmorgen vertrokken voor een paar dagen vakantie hij wel }:| :P en uitgerekend vandaag belandde ik in een monsterfile op weg naar huis. Kon ik Max dus echt nèt voor sluit bij het kdv oppikken :o Gelukkig hadden ze hem ook nog ff wat gegeven.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')