Dat betwijfel ik.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 08:24 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Maar is de VS klaar voor een volledige cultuuromslag?
Ik ook. Ik was afgelopen maand in Fort Lauderdale, Florida, en kwam op gegeven moment in gesprek met een van de locals daar, die zag dat ik een powerbank had die op zonnecelletjes werkte. Die had zoiets nog nooit gezien, ze had helemaal geen idee hoe zo iets kon functioneren en was stomverbaasd. Ik merkte op dat mensen die in Zuid Florida juist erg gebaat zijn met het plaatsen van zonnepanelen op hun dak. Vooral in een streek waar door orkanen en bijkomende overstromingen mensen soms een week verstoken zijn van elektriciteit en zelfs geen stroom hebben om een pomp aan te sluiten om het water uit hun huizen te krijgen. Waarop ze zei: maar dat is toch helemaal niet mogelijk hier! Bovendien worden ze nergens verkocht! Ik dacht bij me zelf, al dit het belegen idee is wat die mensen in hun hoofd hebben, dan zal het generaties duren voor ze gaan veranderen. Ze hebben de zelfde opvattingen als de zolderkamer autisten hier die Trump met zijn anti-green deal maar blijven ophemelen.quote:
De volgende culturele revolutie komt als de babyboomers beginnen te sterven. Niet alleen in de VS, maar ook in Europa trouwensquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 08:24 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Maar is de VS klaar voor een volledige cultuuromslag?
Het is een drogreden dat babyboomers verantwoordelijk zijn voor alle problemen van de laatste jaren. Achterlijke keuzes zijn dit wel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:02 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
De volgende culturele revolutie komt als de babyboomers beginnen te sterven. Niet alleen in de VS, maar ook in Europa trouwens
De bevolkingspyramide is topzwaar, nog nooit zijn er zo veel ouderen geweest ten opzuiveren van het aantal jonge mensen in de westerse wereld.
Ik denk dat als het percentage baby boomers begint af te nemen (dat is nu al gaande, maar zal het komende decennium en zeker in de 2030’s hard gaan), we pas echt verandering zullen zien.
Het is niet per se die generatie, maar ouderen in het algemeen zijn conservatief.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:04 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Het is een drogreden dat babyboomers verantwoordelijk zijn voor alle problemen van de laatste jaren. Achterlijke keuzes zijn dit wel.
En de meesten zitten in Florida op het moment, heb ik gezien.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:09 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het is niet per se die generatie, maar ouderen in het algemeen zijn conservatief.
En er zijn op dit moment nu eenmaal erg veel ouderen.
Dat viel vroeger onder conflict of interest, maar de Republikeinen hebben dat onlangs uit de lijst van wat niet mag gehaald. Tegenwoordig mag je net zo veel nachtjes boeken in Trump hotels als je wilt om zo indirect te doneren aan Trump voor invloed. Het is nu legaal.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 18:37 schreef Kijkertje het volgende:
Om nog maar niet te spreken van al die hotels die ze allemaal bezitten en waarin ze hun binnenlandse en buitenlandse politieke vriendjes onderbrengen als ze op bezoek komen.
Gekscherend gooi ik de "het is allemaal de schuld van de babyboomers" er ook wel eens in, maar er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in als je elke verkiezing weer ziet dat de generatie 45 - 65 jaar echt ander stemgedrag vertoont als de generatie 18 - 30 jaar.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:09 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het is niet per se die generatie, maar ouderen in het algemeen zijn conservatief.
En er zijn op dit moment nu eenmaal erg veel ouderen.
Ze beschermen op het moment met hand en tand hun "verworvenheden" ten koste van de komende generaties. In de VS merken ze al tijden dat de republikeinse party op een groeistop is beland. er komen er niet mee bij. De verTrumpisering van de GOP is een laatste doodreutel van een generatie politici die zich de laatste jaren alleen nog maar in stand konden houden door vals te spelen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 10:11 schreef Belabor het volgende:
[..]
Gekscherend gooi ik de "het is allemaal de schuld van de babyboomers" er ook wel eens in, maar er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in als je elke verkiezing weer ziet dat de generatie 45 - 65 jaar echt ander stemgedrag vertoont als de generatie 18 - 30 jaar.
Ben het dus wel met bovenstaand eens. Republikeinen zullen hun basis in de komende decennia alleen maar kleiner zien worden, tenzij de Republikeinse partij als geheel een transformatie doorgaat richting een meer progressief geluid.
Idem hier in Europa voor de oer-conservatieven.
Dussssss... nuke florida?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:15 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
En de meesten zitten in Florida op het moment, heb ik gezien.
twitter:AKimCampbell twitterde op woensdag 28-08-2019 om 19:58:34I’m rooting for a direct hit on Mar a Lago! https://t.co/cA14KQvjpC reageer retweet
Zo zie je maar weer dat de linksen (natuur)geweld toejuichen zolang het in hun straatje past.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 10:48 schreef crystal_meth het volgende:
Trump gaat niet naar Polen omdat de orkaan Dorian Florida (Mar-a-lago) bedreigt...
Trump cancels Poland trip as hurricane Dorian approaches Mar-a-Lago
Reactie van een voormalige permier (1993) van Canada:twitter:AKimCampbell twitterde op woensdag 28-08-2019 om 19:58:34I’m rooting for a direct hit on Mar a Lago! https://t.co/cA14KQvjpC reageer retweet
Zij is niet linksquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 10:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat de linksen (natuur)geweld toejuichen zolang het in hun straatje past.
Ik dacht, ik ben de Chivazzen en Refragmentals van deze wereld een keertje te snel af.quote:
Inderdaad, ze was leider van de "Progressive Conservative Party of Canada" (die in 2003 de Conservative Party of Canada werd).quote:
"senior Aide to Trudeau, in charge of of Supreme Court appointments in Canada" ?twitter:LeonardRoxon twitterde op vrijdag 30-08-2019 om 05:24:32@ezralevant @realDonaldTrump @USAmbCanada @StateDept @SecPompeo @DonaldJTrumpJr @cafreeland @CanadaFP @CanEmbUSA This crazy woman - former PM Kim Campbell is a senior aide to Justin Trudeau, in charge of Supreme Court appointments in Canada!Is it any wonder why our justice system is going down the toilet???May God grant her wish to come true upon her own family and herself!!! reageer retweet
Trump is goed verzekerd, zijn de rest van de mensen die in dat gebied wonen dat ook?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 11:11 schreef klappernootopreis het volgende:
https://www.tampabay.com/(...)of-hurricane-dorian/
Het zou inderdaad wel ironisch zijn. Misschien dat de bewoners van die streek dit keer Trump gaan bezoeken en hem wat papieren handdoekjes gaan toegooien.
Bron?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 12:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump is goed verzekerd, zijn de rest van de mensen die in dat gebied wonen dat ook?
Niet als al het geld van Fema wordt gebruikt om een fictieve muur te bouwen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 12:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump is goed verzekerd, zijn de rest van de mensen die in dat gebied wonen dat ook?
Regressief links laat hier haar ware gezicht weer eens zien.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 11:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik dacht, ik ben de Chivazzen en Refragmentals van deze wereld een keertje te snel af.
Als je Miller zou zeggen wèl. Iedereen weet dat die in een grafkist in de kelder slaapt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 12:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom? Moet ik ook soms een bron leveren voor het gegeven dat Trump in een bed slaapt?
Kijk, je kan Trump niet op zijn woord geloven, dus een bron is préquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 12:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom? Moet ik ook soms een bron leveren voor het gegeven dat Trump in een bed slaapt?
De hypocrisie van de Republikeinen is echt zum kotzen!quote:Republicans hit back after Democratic senators sent a brief warning voters may eventually demand the high court be restructured.
Mitch McConnell is at war with Senate Democrats over the Supreme Court all over again.
The Senate majority leader and his 52 GOP colleagues sent a letter to the Supreme Court on Thursday pushing back against a Democratic amicus brief urging the court not to take up “political ‘projects” like a new challenge to New York City’s gun laws.
Led by Sheldon Whitehouse of Rhode Island, five Democratic senators argued earlier this month that the case was part of a drive to install a conservative majority on the court and strike down gun laws. The Democrats closed their letter by suggesting that voters may eventually demand the Supreme Court be “restructured in order to reduce the influence of politics” if it continues on its current course.
McConnell (R-Ky.) and the Senate GOP said the effort “openly threatened this court with political retribution if it failed to dismiss the [New York] petition as moot.”
“The implication is as plain as day: Dismiss this case, or we’ll pack the court,” the Republicans wrote in the letter, first reported by the Washington Post, adding that they would fight against any restructuring plans.
“We share Justice Ginsburg’s view that ‘nine seems to be a good number,’ they said. “And it will remain that way as long as we are here.”
The letter to the court is the latest turn in the battle between McConnell and the Democratic minority over the fate of the Supreme Court.
McConnell blocked President Barack Obama from filling a vacancy left by Justice Antonin Scalia’s death, then confirmed President Donald Trump’s replacement Neil Gorsuch a year later after eliminating the filibuster for the Supreme Court nominees.
Last year, McConnell pushed through the controversial confirmation of Brett Kavanaugh, who faced allegations of sexual assault. Kavanaugh is widely viewed as more conservative than his predecessor, Anthony Kennedy. McConnell has also said he would consider filling any vacancies ahead of the 2020 election as well, despite having blocked Obama’s pick in an election year.
Citing polling data showing concern about the Supreme Court being infused with politics, the rising influence of the conservative Federalist Society and the spate of 5-4 decisions on charged issues, the Democrats argued that “the Supreme Court is not well. And the people know it.”
Whitehouse’s brief was joined by Democratic Sens Dick Durbin of Illinois, Mazie Hirono of Hawaii, Richard Blumenthal of Connecticut and Kirsten Gillibrand of New York.
The 53-member Senate Republican majority — from moderates like Susan Collins and Lisa Murkowski to conservatives like Ted Cruz and Rand Paul — agreed that “judicial independence is under assault,” but not from the right.
“Democrats in Congress, and on the presidential campaign trail, have peddled plans to pack this court with more justices in order to further their radical legislative agenda,” the senators wrote. “The Democrats’ amicus brief demonstrates that their court-packing plans are more than mere pandering. They are a direct, immediate threat to the independence of the judiciary and the rights of all Americans.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |