Maar goed, wat ik zeggen wilde. Maar waarom wil je dan achtergrondgeluid? Wat gebeurt er als je alleen stilte hoort of de mensen met wie je bent? En maak je je geen zorgen om je energierekening? Zoveel vragenquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 20:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel op die manier. Gewoon achtergrondgeluid.
Sommige mensen hebben de hele dag de radio aan, dat is beetje hetzelfde idee.
En Den Bosch.! Een uitroepteken telt dan weer niet. Bijna net zo fascinerend als die altijd-de-televisie-aan-shizzle.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 20:50 schreef fietsie het volgende:
Nest zou toch verwijderd worden? Dan kunnen vogels er ook wel meteen uitgehaald worden als dat nu nog niet gedaan is
Tja gewoonte. Denk dat ik juist gek zou worden van de stilte (behalve als ik aan het lezen ben).quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 20:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar goed, wat ik zeggen wilde. Maar waarom wil je dan achtergrondgeluid? Wat gebeurt er als je alleen stilte hoort of de mensen met wie je bent? En maak je je geen zorgen om je energierekening? Zoveel vragen
Dat argument van die radio hoorde ik elders op fok! ook. Nou moet ik zeggen dat ik van de hele dag de radio ook horendol wordt, maar goed, daar kan ik me zolang er muziek wordt afgespeeld nog wel wat bij voorstellen. Over muziek kan je nog wel heen praten of denken. Maar gepraat op de televisie en dan ook nog een gesprek, is toch niet te doen joh. Mijn brein kan niet zo goed multitasken geloof ik
Eieren?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 20:50 schreef fietsie het volgende:
Nest zou toch verwijderd worden? Dan kunnen vogels er ook wel meteen uitgehaald worden als dat nu nog niet gedaan is
God wat een pretquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 20:51 schreef Clubsoda het volgende:
De punt inderdaad. Kunnen. we. lekker. allemaal. als. RUMAG. gaan. schrijven. hier.
Dat had ik gevraagd ja.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 20:50 schreef fietsie het volgende:
Zo ben ik ook opgevoed. Maar ik zit de hele dag alleen thuis. Het zal als gezelschap fungeren denk ik. God wat sneuquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 20:58 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben natuurlijk al de hele dag met mensen in gesprek, lawaaiige trein terug naar huis en ik lees samen met een spraakwaterval en een vrouw, dus ik vind stilte een groot goed. Als ik een dag alleen ben dan kijk ik ook wel graag tv maar als ik iets ga doen gaat hij wel uit. Ik ben duidelijk wel opgevoed met het idee dat tv als levend behang niet heurt![]()
Zo herkenbaar trouwens Jagär. Die mond staat nooit stil
Ben ik niet de enige. Heb jaren een mooie set (volgens anderen) gehad maar ik kreeg m niet aan de praat. Gebruikte de tv als radio. Maar een tijd geleden een radio voor de woonkamer gekocht en als ik zit te lezen of te handwerken staat die aan.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:02 schreef sigme het volgende:
Wij hebben een grote tv, en een stel mooie speakers, en ik weet niet hoe ze werken. Heel soms zou ik wel een mopje muziek (klassiek) willen horen en spijt het me dat ik niet weet hoe dat moet, maar dat is zelden en blijkbaar niet belangrijk genoeg om er werk van te maken. Ik leef in stilte
Lekker dwars dingquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:02 schreef fietsie het volgende:
Ik ben opgevoed met de notie dat je niet van de brug springt als anderen dat doen.
Dus als iemand roept "dat het niet hoort" doe ik het met plezier wel
OH nee radio vind ik helemaal niks. Alleen maar gelul en qua muziek heb ik gewoon een Playlistquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ben ik niet de enige. Heb jaren een mooie set (volgens anderen) gehad maar ik kreeg m niet aan de praat. Gebruikte de tv als radio. Maar een tijd geleden een radio voor de woonkamer gekocht en als ik zit te lezen of te handwerken staat die aan.
Ik kan daar ook steeds slechter tegen. Daarom heb ik toch maar een Spotifyabo genomen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OH nee radio vind ik helemaal niks. Alleen maar gelul en qua muziek heb ik gewoon een Playlist
Het leek me ook wel aardig in je opvoeding te passend jaquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo ben ik ook opgevoed. Maar ik zit de hele dag alleen thuis. Het zal als gezelschap fungeren denk ik. God wat sneu
quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het leek me ook wel aardig in je opvoeding te passend jaEn gelukkig heb je ook ons gezelschap
![]()
Het is overigens meer een constatering, dat van die opvoeding. Dit is zo'n ding waarvan ik niet nadenk dat het ook anders kan omdat het zo vanzelfsprekend voor me is dat tv-kijken een actief proces is. Dus dan verwonder ik me en vraag ik me af of ik van dat idee wil afstappen. Maar ik denk het toch maar even niet
Ik was vandaag nog bij het Monegaskisch Munten- en postzegelmuseum. Helaas hadden ze niets op het gebied van bankbiljettenquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:08 schreef fietsie het volgende:
Er zit hier iemand 3 kartonnen dozen vol van een nooit gesorteerde postzegelverzameling te sorteren.
Waar je maar zin in hebt bij deze temperatuur.
Dan rammelen mijn eierstokken gewoon harder dan de jouwequote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:13 schreef minilot het volgende:
Voor de statistieken: ik zag er mini-pizzas noch beschuit met muisjes in, maar koekjes!
Wel op telefoonscherm met lage helderheid
Geintje uit de tijd tussen de Wereldoorlogen. Ik ken het wel als overprint op bankbiljetten (in het Duits dan natuurlijk)quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:17 schreef fietsie het volgende:
Hier had ik nog nooit van gehoord: de Republic of German Austria
Ik heb vaak een gouwe ouwe zender aan, geen gepraat.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kan daar ook steeds slechter tegen. Daarom heb ik toch maar een Spotifyabo genomen.
Ik moest hier net bepalen of het een (dure) zegel uit 1919-1920 met drukfout was, of de goedekopere versie die wel goed was gedrukt. Helaas was t de laatste..quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geintje uit de tijd tussen de Wereldoorlogen. Ik ken het wel als overprint op bankbiljetten (in het Duits dan natuurlijk)
Ik zet meestal een van de Pinguin zenders op. Ook geen geklets en muziek in mijn smaakquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb vaak een gouwe ouwe zender aan, geen gepraat.
Oh, dat sowieso, wegens loeizwanger wezen heb ik verrekte weinig te rammelenquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan rammelen mijn eierstokken gewoon harder dan de jouwe
Jaaaaa ja, zwijmelen bij de aanblik van Monty's grote handen zeker?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kijk ook regelmatig sport op de achtergrond. Morgen begin ik met het WK klimmen en ik heb ook nog zomerbiathlon. En een paar honderd afleveringen van Gardeners' World
Bij de tour de france vind ik de stemmen van de commentatoren zo prettig. Hoor vaak niet eens wat ze zeggen, maar om de stemmen zet ik het dan aanquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:23 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik zet meestal een van de Pinguin zenders op. Ook geen geklets en muziek in mijn smaak![]()
Qua achtergrond-tv: sport is dat wel. Uren lang schaatsen, F1 of fietsen oid.. Verder kijken we vrij gericht tv..
Nee, zijn grote tuinquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jaaaaa ja, zwijmelen bij de aanblik van Monty's grote handen zeker?
Ik ben geen hondenmens, maar als zijn blafwans meedoen aan het programma moet ik altijd een "ooohhhhliev" onderdrukkenquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, zijn grote tuin![]()
Maar dat zijn ideale programma's voor op de achtergrond. Ontspannen, rustig, geen verhaallijn die je niet mag missen.
Ja ik ook. Ik ben stiekem best fan van Nigel en die andere hond.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben geen hondenmens, maar als zijn blafwans meedoen aan het programma moet ik altijd een "ooohhhhliev" onderdrukken
Ja, van O kan ik het ook beter hebben. Ook van T vind ik het niet erg hoor, ik vraag hem echt niet stil te zijn. Maar ik merk dat ik het wel vermoeiend vind, de hele dag geluid.... Alsof ik nooit even uit kan ofzo, dat ik de hele dag aan moet staan...Maar ik hou ook gewoon echt van stilte...quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh, dat sowieso, wegens loeizwanger wezen heb ik verrekte weinig te rammelen
@:Jagar Ik kan me dat nog helemaal niet voorstellen, ik vind het stemgeluid van Günther echt het leukste geluid van de wereld! Maar daar denk ik over een paar jaar mogelijk anders over
Ik heb eigenlijk ook maar 3 vrienden die regelmatig lezen. Heel vroeger mijn neefje ook wel maar sinds smartphone niet meer.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:44 schreef golfer het volgende:
Ik snap het concept van de TV als achtergrondbehang niet zo goed.
Zie de (klein)kinderen ook eigenlijk nooit een boek lezen.
Ik zoek hem wel op.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 22:44 schreef Molo het volgende:
'Fred het Hert' mensen, koop het, het is fantastisch
Oh dat ziet er echt gaaf uit zeg.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 22:44 schreef Molo het volgende:
'Fred het Hert' mensen, koop het, het is fantastisch
Dat lukt mij dus niet, ik blijf doorlezen. Vroegah wel tot 3 uur of zo en dan de volgende dag fris op t werk. Dat gaat niet meer helaasquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 23:03 schreef Barreltje het volgende:
net bob ross op. die kan je wel prima als achtergrond behang hebben![]()
en ik lees iedere avond voor het slapen gaanen dan met een wegvallend boek in slaap vallen
![]()
tevens, goedenavond. in het kader van warm heb ik net maar eens de tickets voor de wintersport geboekt
Ik vind het vooral lastig als er steeds een reactie van me gevraagd wordt op al dat gebabbel. Op onmogelijke vragen als: 'maar waarķm vonden die mensen het dan mooier om hun tuinhek in een andere kleur te schilderen dan de buren?' of 'waarķm ben je precies vergeten dat ik twee kiwi's mee wilde en niet anderhalf?' Of wanneer ik mijn interesse vast moet houden bij een 10 minuten durende lezing over het verschil tussen rood autootje 1 en rood autootje 2. Of steeds onderbroken worden tijdens het voorlezen 'Op welke bladzijde gaan ze precies ontdekken waarom ze niet op perron 9 3/4 konden komen? ' 'Dat weet ik niet precies lieverd, maar ze komen er nog wel achter'. 'Maar wanneer dan?' 'ik. weet. het. niet. precies.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:41 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, van O kan ik het ook beter hebben. Ook van T vind ik het niet erg hoor, ik vraag hem echt niet stil te zijn. Maar ik merk dat ik het wel vermoeiend vind, de hele dag geluid.... Alsof ik nooit even uit kan ofzo, dat ik de hele dag aan moet staan...Maar ik hou ook gewoon echt van stilte...
Mijn kind leest ook zelden (helaas), dus ik zie daar niet direct een samenhang tussen. Anthraxx ook zegt, tegenwoordig zijn er zat kinderen die alles leren door naar Youtube te kijken. Ik vind dat ook wel lastig maar ik probeer er wel in mee te gaan in die zin dat we samen dingen googlen en kijken hoe dat moet en soms filmpjes kijken met uitleg ergens over.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:44 schreef golfer het volgende:
Ik snap het concept van de TV als achtergrondbehang niet zo goed.
Zie de (klein)kinderen ook eigenlijk nooit een boek lezen.
Het is wel leuk dat je zo staat te juichen bij dat eerst woordje en je het eerste zinnetje er wel uit kan trékken maar dat er dan een moment komt waarop je intens terugverlangt naar de tijd voor dat er gepraat werdquote:Op woensdag 28 augustus 2019 07:43 schreef Aure het volgende:
Er staat me nog een hoop leuks te wachten zo te lezen
En goedemorgen! Redelijk okay geslapen. Gelukkig is het vandaag al ietsjes minder warm.
Zo herkenbaarquote:Op woensdag 28 augustus 2019 07:44 schreef Bluezz het volgende:
Zo herkenbaar van vroegah![]()
Zo had ik een regel verzonnen voor het gevraag en het 'gemama' x 3000: als ik de krant lees wil ik dat eventjes kunnen doen zonder dat jullie steeds maar iets aan me vragen of iets tegen me zeggen ok?
Ok.
Goed, ik las.
Na 3 regels gelezen te hebben piepte er dan een klein jongetje onder de krant en fluisterde dan: heb je de krant al uit mama?![]()
Yupquote:Op woensdag 28 augustus 2019 07:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zo herkenbaarEn dan iedere zin beginnen met 'mama!' en ze dan nooit afmaken en dan weer opnieuw 'mama!'
![]()
Het lijkt mij ook erg fijn als hij graag leest (wij lezen allebei veel), maar het is gewoon afwachtenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 07:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn kind leest ook zelden (helaas), dus ik zie daar niet direct een samenhang tussen. Anthraxx ook zegt, tegenwoordig zijn er zat kinderen die alles leren door naar Youtube te kijken. Ik vind dat ook wel lastig maar ik probeer er wel in mee te gaan in die zin dat we samen dingen googlen en kijken hoe dat moet en soms filmpjes kijken met uitleg ergens over.
Dank jequote:
Ik zou daar als vader echt heel slecht in zijn geloof ikquote:Op woensdag 28 augustus 2019 07:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind het vooral lastig als er steeds een reactie van me gevraagd wordt op al dat gebabbel. Op onmogelijke vragen als: 'maar waarķm vonden die mensen het dan mooier om hun tuinhek in een andere kleur te schilderen dan de buren?' of 'waarķm ben je precies vergeten dat ik twee kiwi's mee wilde en niet anderhalf?' Of wanneer ik mijn interesse vast moet houden bij een 10 minuten durende lezing over het verschil tussen rood autootje 1 en rood autootje 2. Of steeds onderbroken worden tijdens het voorlezen 'Op welke bladzijde gaan ze precies ontdekken waarom ze niet op perron 9 3/4 konden komen? ' 'Dat weet ik niet precies lieverd, maar ze komen er nog wel achter'. 'Maar wanneer dan?' 'ik. weet. het. niet. precies.'
![]()
![]()
Het praten tijdens het spelen kan ik inmiddels goed hebben en het valt me ook niet meer zo op. Wel als er voortdurend hetzelfde woord op repeat staat maar dan vraag ik wel of dat mag stoppen.
Ik zag toen ik dit las een laptop voor me die op zakenreis ging naar China en daar compleet overhoop werd gestoken door een of andere overvallerquote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:17 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh![]()
Lekker bijtijds Flash, maar beter dat dan te laat![]()
Kennen jullie het verhaal nog van de duurdere, zakelijke, hopelijk daardoor wat langer meegaande en dus een beetje duurzamere laptop?
Die werd in China in elkaar gestoken, en gaat nu weer naar Polen ter reparatie. Tot zover de duurzaamheid/ faal
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zag toen ik dit las een laptop voor me die op zakenreis ging naar China en daar compleet overhoop werd gestoken door een of andere overvaller
Keihard verslapen hier, nu maar rustig aan richting werk hier
Ik doe heel soms wel KITT na, zeker als iets een rood lampje heeft wat heen en weer beweegtquote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
![]()
Praat jij ook altijd tegen je auto/computer/telefoon, alsof het een persoon is?
Geen ideequote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik doe heel soms wel KITT na, zeker als iets een rood lampje heeft wat heen en weer beweegt
Maar 'in elkaar gestoken', is dat dialect?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |