Het is al licht voor zonsopgang.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 22:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Zonsopgang op die datum 6:14 even googlen en de rest van je verhaal kan ook in de prullenbak.
Om tequote:Op dinsdag 27 augustus 2019 22:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Aan einde van het filmpje zie je sé blikken van OvJ’s in deze zaak als Roethof vraagt om het dossier.
Over arrogantie gesproken zeg, ze kunnen hun glimlach bijna niet onderdrukken
Kijk, dát bedoel ik nou met Equality of Arms ....quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 22:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Om tedie OvJ wat een kneuzen en ratten tegelijk
Ik heb even gegoogled, maar ik heb niks gevonden over de tissue, de peuk en het bierdopje.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 22:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Zonsopgang op die datum 6:14 even googlen en de rest van je verhaal kan ook in de prullenbak.
Die is overrated. Dat kun je beter niet kijken. Daarnaast was er geen Roethof alleen de onpartijdige Peter.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 00:33 schreef r_one het volgende:
Niemand Jinek gezien?
Blijft aardig stil hier ...
Peterrrr: "Dat zeggen wij helemaal niet!" (over een theorie met een fiets), alsof hij namens het OM spreekt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 00:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Die is overrated. Dat kun je beter niet kijken. Daarnaast was er geen Roethof alleen de onpartijdige Peter.
Ah, hij is woordvoerder van de familie en van het OM.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 00:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Peterrrr: "Dat zeggen wij helemaal niet!" (over een theorie met een fiets), alsof hij namens het OM spreekt.
Er bestaat nog een derde groep hoor: mensen die denken dat hij zeker te maken heeft met de dood van Nicky maar twijfelen of dit juridisch hard te maken is. Daar hoor ik bij.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 22:11 schreef Ixnay het volgende:
Het lijkt, net zo als met alles, dat er 2 fronten zijn.
1
Mensen die denken dat Jos er achter zitten, hun oordeel al klaar hebben en hem meteen een zo zwaar mogelijke straf willen geven.
2
Mensen die iedere mogelijkheid pakken om hun punt te maken dat het OM en/of Peter het mis heeft.
Ik zelf denk gewoon dat Jos de dader is, maar laten we even wachten op de verklaring van Jos. In plaats van hem nu al van alles toe te wensen.
Die verklaring gaat er komen, alleen hoeft hij dat nu nog niet te doen. Zelfs als hij onschuldig is kan hij niet wegkomen met geen enkele verklaring als er DNA op die jongen zit.
Wat ik me ook afvroeg is waarom we zo weinig horen over dat tissue waar DNA is aangetroffen van iemand anders dan Jos. Er is een verwantschapsonderzoek uitgevoerd. Jos hebben we wel ontdekt en gepakt maar waarom die andere niet. Zo vaak zie je volgens mij niet een tissue met jizz in de brunssummerhei. Mogelijk is diegene onschuldig en zeker geen hoofdverdachte gezien dat Jos dat nog altijd blijft. Maar ik vind het toch wel een opmerkelijk detail van het onderzoek waar niks mee gebeurd is.
Verder geloof ik dat de ruzie in de tent een rol heeft gespeeld. Een jongen van die leeftijd is vaak rebels en loopt weg. De volgende dag zal hij dan terugkeren en zegt hij boos waarom hij is weggelopen en waar hij het niet mee eens is/was. Er zal dan tenminste naar hem geluisterd worden. Helaas was het niet veilig om zo vroeg in de ochtend alleen in die hei te lopen.
En het was niet midden in de nacht, zoals vaak geschetst wordt. Het was in de vroege ochtend. Hij is nog gezien in die tent rond 5.00 en dan is het al licht in de zomer.
Hij is die nacht aangesproken door de marechaussee. Dan kan je je echt die dag nog wel heugen.quote:
En ergens snapte ik zijn frustratie wel (en die van fam Verstappen). Jos B. zegt gewoon helemaal niets, hij wilde zelfs niet bevestigen dat hij staande is gehouden die nacht voor de vondst van Nicky, wat gewoon feitelijk is.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 07:00 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ah, hij is woordvoerder van de familie en van het OM.
Ach, hij zit wel vaker met twee petten ergens te babbelen.
Ja is ook superirritant. Knap dat ze zich toch wisten in te houden in zijn nabijheid.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En ergens snapte ik zijn frustratie wel (en die van fam Verstappen). Jos B. zegt gewoon helemaal niets, hij wilde zelfs niet bevestigen dat hij staande is gehouden die nacht voor de vondst van Nicky, wat gewoon feitelijk is.
Ja idem. Jos heeft mbt de dna-sporen, stilzwijgen en getoonde "interesse" in kinderen wat mij betreft absoluut de schijn tegen. Maar ons rechtssysteem zou niet moeten werken op basis van aannames, en ik zet dan ook wat vraagtekens bij de huidige gang van zaken. De groots opgezette schouw, de (afgewezen) poging om er een kansberekening op los te laten, etc; het komt op mij over als grasping at straws omdat het OM maar weinig feitelijks in handen lijkt te hebben.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 07:04 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Er bestaat nog een derde groep hoor: mensen die denken dat hij zeker te maken heeft met de dood van Nicky maar twijfelen of dit juridisch hard te maken is. Daar hoor ik bij.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 07:04 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Er bestaat nog een derde groep hoor: mensen die denken dat hij zeker te maken heeft met de dood van Nicky maar twijfelen of dit juridisch hard te maken is. Daar hoor ik bij.
Dit is gisteren bij Jinek gezegd inderdaad, o.a. door Saskia Belleman.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:12 schreef MikeyMo het volgende:
Weet iemand wanneer er een uitspraak in de zaak kan komen?
Hij zit inmiddels al een jaar vast voor iets wat 20 jaar geleden is gebeurd, het lijkt me allemaal wel erg lang aan te voelen. Ik hoorde volgens mij Peter R. zeggen dat ze pas ergens in 2020 een uitspraak verwachten.
Een belangrijke reden hiervan is dat het 3d model met sporen op de broek van Nicky nog niet gereed is.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:54 schreef MikeyMo het volgende:
Apart dat dat allemaal zo lang moet duren. Omdat hij toch geen verklaring aflegt zou je denken dat het OM de zaak wel kan voorleggen aan de rechter. De zaak zelf is immers ook niet al 20 jaar onderweg en ze waren hem al op het spoor voordat ze hem oppakten
Eindje verderop:quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 22:11 schreef Ixnay het volgende:
Het lijkt, net zo als met alles, dat er 2 fronten zijn.
1
Mensen die denken dat Jos er achter zitten, hun oordeel al klaar hebben en hem meteen een zo zwaar mogelijke straf willen geven.
2
Mensen die iedere mogelijkheid pakken om hun punt te maken dat het OM en/of Peter het mis heeft.
Ik zelf denk gewoon dat Jos de dader is, maar laten we even wachten op de verklaring van Jos. In plaats van hem nu al van alles toe te wensen.
Die verklaring gaat er komen, alleen hoeft hij dat nu nog niet te doen. Zelfs als hij onschuldig is kan hij niet wegkomen met geen enkele verklaring als er DNA op die jongen zit.
Wat ik me ook afvroeg is waarom we zo weinig horen over dat tissue waar DNA is aangetroffen van iemand anders dan Jos. Er is een verwantschapsonderzoek uitgevoerd. Jos hebben we wel ontdekt en gepakt maar waarom die andere niet. Zo vaak zie je volgens mij niet een tissue met jizz in de brunssummerhei. Mogelijk is diegene onschuldig en zeker geen hoofdverdachte gezien dat Jos dat nog altijd blijft. Maar ik vind het toch wel een opmerkelijk detail van het onderzoek waar niks mee gebeurd is.
Verder geloof ik dat de ruzie in de tent een rol heeft gespeeld. Een jongen van die leeftijd is vaak rebels en loopt weg. De volgende dag zal hij dan terugkeren en zegt hij boos waarom hij is weggelopen en waar hij het niet mee eens is/was. Er zal dan tenminste naar hem geluisterd worden. Helaas was het niet veilig om zo vroeg in de ochtend alleen in die hei te lopen.
En het was niet midden in de nacht, zoals vaak geschetst wordt. Het was in de vroege ochtend. Hij is nog gezien in die tent rond 5.00 en dan is het al licht in de zomer.
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:12 schreef MikeyMo het volgende:
Weet iemand wanneer er een uitspraak in de zaak kan komen?
Jawel hoor:quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:57 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Een belangrijke reden hiervan is dat het 3d model met sporen op de broek van Nicky nog niet gereed is.
https://twitter.com/SaskiaBellemanquote:De 3D-visualisatie die het Nederlands Forensisch Instituut maakte van de onderbroek van #Nicky, waarop meerdere dna-sporen van Jos B. zitten, is klaar. De makers moeten opmerkingen van de rechtbank, het OM en de verdediging nog verwerken en beantwoorden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |