Op dit punt hadden jullie hem al achter het stuur vandaan moeten trekken...quote:Op zaterdag 28 september 2019 08:51 schreef kanovinnie het volgende:
Een wat jongere collega heeft net zijn rijbewijs gekregen. We moesten samen, met nog 2 andere collega's, ergens naar toe. Dus wij de auto in, en hij mocht moest rijden. Immers moet hij het nog leren.
Die jongen reed gewoon geen meter op de rechter baan. "Ja, want straks moet ik weer om die vrachtwagen heen" was het argument. Vervolgens reden we stukken van 2 tot 3 kilometer op de middenbaan zonder enige noodzaak. Toppunt was op de a2. Daar reed hij ook op de middelste baan met 2 stroken leeg naast 'm. Niet zomaar leeg, maar we konden nog kilometers rijden voordat we wat tegenkwamen op de stroken rechts van ons. En dan gewoon in het midden blijven rijden. We zijn 7 keer rechts ingehaald en hij heeft 2 keer iemand rechts ingehaald
ivm wat parkeerproblemen bij het ophalen van een collega (die kwam heel handig met de auto naar een pompstation waar je niet mag parkeren. Hij woont er 10 minuten fietsen vandaan) gingen we naar de carpoolplek bij Abcoude. Die collega in zijn eigen auto is doorrijder, dus die waren we al snel kwijt in de Amsterdamse ochtendspits, wat voor wat paniek bij onze chauffeur zorgde.
We reden de A10 op (vanaf het kriterion). Je komt dan op de uitvoegstrook voor de A1. Wij zaten achter een vrachtwagen en mijn snellere collega zat ergens voor ons. Waarschijnlijk al een kilometer. Maar de nieuwe bestuurder wist ZEKER dat hij voor de vrachtwagen reed. Eerst voegt hij in op de snelweg, toen ging hij weer half op de uitvoegstrook rijden en uiteindelijk nog net op tijd A10 op. En dat alles terwijl ik en de andere passagier al vanaf het oprijden van de snelweg aan het roepen waren dat hij er niet meer af moest gaan.
[...]
Dat. Dit is niet best, eigenwijs en wordt een typische middelste rijstrookplakker.quote:Op zondag 29 september 2019 10:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Op dit punt hadden jullie hem al achter het stuur vandaan moeten trekken...
Daar heb je achteraf ook helemaal gelijk in. Ik had me vandaag bedacht dat ik dat inderdaad had moeten doen.quote:Op zondag 29 september 2019 10:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Op dit punt hadden jullie hem al achter het stuur vandaan moeten trekken...
Dat zou ik niet doen als het een collega is. Mensen worden altijd boos als je commentaar hebt op hun rijgedrag (of 100 andere dingen). Gewoon niet meer met hem meerijdenquote:Op zondag 29 september 2019 19:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar heb je achteraf ook helemaal gelijk in. Ik had me vandaag bedacht dat ik dat inderdaad had moeten doen.
Zal morgen eens een gesprekje met 'm aanknopen hierover. Ben benieuwd hoe hij dit oppakt
Ik snap je punt. Het is alleen ook zo dat we wel vaker met elkaar mee rijden. En als hij binnenkort er voor zorgt dat een andere collega in het ziekenhuis ligt doordat ze samen ergens heenreden en hij een ongeluk veroorzaakte zou ik het mezelf niet kunnen vergeten.quote:Op zondag 29 september 2019 19:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat zou ik niet doen als het een collega is. Mensen worden altijd boos als je commentaar hebt op hun rijgedrag (of 100 andere dingen). Gewoon niet meer met hem meerijden
Mwjah oke, maar goed hij heeft net z'n rijbewijs. Bijna niemand kan goed rijden nadat je rijbewijs hebt, dat leer je daarna pas. Basis moet wel goed zijn, sommige zijn bij voorbaat al hopeloosquote:Op zondag 29 september 2019 19:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Het is alleen ook zo dat we wel vaker met elkaar mee rijden. En als hij binnenkort er voor zorgt dat een andere collega in het ziekenhuis ligt doordat ze samen ergens heenreden en hij een ongeluk veroorzaakte zou ik het mezelf niet kunnen vergeten.
En ik ga ook niet achter zijn rug om tegen iedereen zeggen dat ze niet met hem mee moeten rijden omdat het een belabberde chauffeur is.
Overigens vind ik het altijd erg raar dat mensen niet tegen commentaar op hun rijkunsten kunnen. Ik zou het juist prettig vinden als iemand op een opbouwende manier vertelt wat er beter kan met mijn rijstijl, want ik ben me er heel bewust van dat ik niet de beste chauffeur van 't land ben.
Sorry, ging mij vooral om het woord "gekregen".quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sommige dingen wel, sommige niet. Voornamelijk het totaal niet luisteren als de rest van de auto zei dat hij wel naar rechts kon, als het rechts inhalen zijn dingen die je nooit kan goedpraten. Net als dat 130 rijden waar 100 mag.
[..]
Die luisterde tenminste
Begrijp me niet verkeerd, ik snap heel goed dat je het moet leren. En de domme/kleine/beginners foutjes die hij gemaakt heeft heb ik hier niet neergezetquote:Op zondag 29 september 2019 20:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mwjah oke, maar goed hij heeft net z'n rijbewijs. Bijna niemand kan goed rijden nadat je rijbewijs hebt, dat leer je daarna pas. Basis moet wel goed zijn, sommige zijn bij voorbaat al hopeloos
Goed kritiek geven is dan ook lastig.quote:Mensen houden gewoon niet van kritiek, been there done that. Daarom ben ik ondernemer geworden, kan niet overweg met collega's (en bazen)
Oh, nu snap ik je wat beter.quote:Op zondag 29 september 2019 20:28 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Sorry, ging mij vooral om het woord "gekregen".
Ja, dan snap ik wel dat ie niet kan rijden
Waarom ging hij eigenlijk naar links? Inhalen?quote:Oh, irritatie van mij: van de week, velsertunnel, bij uitkomen krijg je twee stroken richting IJmuiden/Haarlem.... waarbij je niet van de rechterstrook naar links mag ivm doorgetrokken streep. Maar wat doet meneer druiloor? Die gaat gewoon even naar links, waardoor ik over het verdrijvingsvlak moest om de afslag te kunnen nemen. Uiteraard durfde meneer niet op of om te kijken na deze domme fout.
Ja, hij ging naar links om in te halen, maar ja, had ie dus even mee moeten wachten... Daarnaast, kon ie sowieso nog prima achter z'n voorganger blijven, want zo'n vaart ie zelf ook weer nietquote:Op zondag 29 september 2019 20:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, nu snap ik je wat beter.
[..]
Waarom ging hij eigenlijk naar links? Inhalen?
Opletten. Altijd lastig.
Dit is gewoon een klacht dat andere mensen bestaanquote:Op zondag 29 september 2019 21:21 schreef Fietsertje70 het volgende:
Op deze fijne regenachtige dag van mijn schone dorpje naar een ander mooi dorpje gereden en weer terug. Heel erg fijn als je over een brug heen rijdt (= een stukje snelweg waar geen ZOAB ligt) een andere auto je inhaalt en vervolgens 5 meter voor je weer invoegt # maximale ruitenwissers nodig # gewoon kut # gaat een ander vervelen
Tja, dat 90 of 70 op een matrixbord een maximum is snapt ook niemand blijkbaar, dus dan maar een lege strook ruimte tussen het verkeer en de berger/WIS/hulpdienst.quote:Op zondag 29 september 2019 23:07 schreef hjansen82 het volgende:
In het nieuws :
ROOD KRUIS NEGEREN @:Rijkswaterstaat heeft ivm een ongeval rode kruizen geplaatst op het knooppt Hattemerbroek
Deze werden geactiveerd zodat hulpverl veilig kunnen werken
19 bestuurders krijgen een bon omdat zij onze veiligheid kennelijk ondergeschikt vinden aan eigen agenda
Wat me wel opvalt is dat tegenwoordig voor elke scheet de gehele weg wordt afgesloten. Een blikschade ongeluk en twee auto's op de vluchtstrook en gelijk worden hele rijstroken afgesloten. Deze actie is natuurlijk niet goed te praten, maar ik begrijp het wel als je meestal gemakkelijk langs het ongeluk kan rijden.
Laatst heb ik voor het eerst op de vluchtstrook gestaan om een motorrijder te helpen die vlak voor me best hard op d'r bek ging. Ondanks dat het al file was, was ik toch blij dat er een rijstrook afgesloten werd en dat daarna de politie hun auto ervoor zette.quote:Op zondag 29 september 2019 23:07 schreef hjansen82 het volgende:
Wat me wel opvalt is dat tegenwoordig voor elke scheet de gehele weg wordt afgesloten. Een blikschade ongeluk en twee auto's op de vluchtstrook en gelijk worden hele rijstroken afgesloten. Deze actie is natuurlijk niet goed te praten, maar ik begrijp het wel als je meestal gemakkelijk langs het ongeluk kan rijden.
Het liefst hebben ze dat heel Nederland 30 rijdt als er ergens iemand met pech op de vluchtstrook staat. Wat hebben we aan een vluchtstrook eigenlijk als we toch de rijstrook ernaast ook afsluiten als er iemand op staatquote:Op zondag 29 september 2019 23:07 schreef hjansen82 het volgende:
Wat me wel opvalt is dat tegenwoordig voor elke scheet de gehele weg wordt afgesloten. Een blikschade ongeluk en twee auto's op de vluchtstrook en gelijk worden hele rijstroken afgesloten. Deze actie is natuurlijk niet goed te praten, maar ik begrijp het wel als je meestal gemakkelijk langs het ongeluk kan rijden.
Omdat er veel mensen zijn die niet op hun rijstrook kunnen blijven....quote:Op maandag 30 september 2019 08:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het liefst hebben ze dat heel Nederland 30 rijdt als er ergens iemand met pech op de vluchtstrook staat. Wat hebben we aan een vluchtstrook eigenlijk als we toch de rijstrook ernaast ook afsluiten als er iemand op staat
Soms werkt het ook averechts denk ik. Dan ga je er juist opletten en stuur je er per ongeluk heen. Vroeger, toen er geen matrixborden waren, zag je alleen ff in een flits een stilstaande auto staan. Ik denk dat ze iets teveel overdrijven. Mensen stappen toch wel uit als ze op de vluchtstrook staan. Dan komt Rijkswaterstaat, die zet paar 100 meter ervoor een bord neer en rijdt dan verder om de auto op te takelen. Als ze een keihard klap horen omdat iemand het bord omver rijdt kan ie nog op tijd wegspringenquote:Op maandag 30 september 2019 08:59 schreef DikDikkie het volgende:
[..]
Omdat er veel mensen zijn die niet op hun rijstrook kunnen blijven....
Ja vroeger toen mensen nog niet op hun mobiele telefoon keken tijdens het rijden....als je je stuur niet recht kan houden moet je met de bus gaan...quote:Op maandag 30 september 2019 09:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Soms werkt het ook averechts denk ik. Dan ga je er juist opletten en stuur je er per ongeluk heen. Vroeger, toen er geen matrixborden waren, zag je alleen ff in een flits een stilstaande auto staan. Ik denk dat ze iets teveel overdrijven. Mensen stappen toch wel uit als ze op de vluchtstrook staan. Dan komt Rijkswaterstaat, die zet paar 100 meter ervoor een bord neer en rijdt dan verder om de auto op te takelen. Als ze een keihard klap horen omdat iemand het bord omver rijdt kan ie nog op tijd wegspringen
Haha ja, daarom zou ik never nooit een wiel gaan vervangen op een vluchtstrook. Maar hoezo sleept ie je niet weg? Toen m'n tante laatst autopech had op de vluchtstrook was ze in 10 min. van de snelweg afgesleept. Ze waren zelfs zo aardig om direct naar garage te brengenquote:Op maandag 30 september 2019 09:25 schreef DikDikkie het volgende:
[..]
En een weginspecteur van rws sleept je niet weg maar zet zijn auto er tussen om de klap op te vangen als er toch iemand niet op let.... kost een auto of 13 per jaar maar scheelt wel mensen levens. Dus een rijstrook buffer is geen luxe.
Kwestie van goed anticiperen. Ik kijk ook vaak genoeg of ik er nog langs kan of dat er teveel slakken voor me zitten. Ik zorg dan dat ik vrij veel ruimte houd tussen de auto voor me en dan beslis ik of ik nog maar even achter vrachtwagens ga hangen of een dotje gas geef. Het is daarbij wel handig dat je een snelle auto hebtquote:Op maandag 30 september 2019 09:52 schreef padlarf het volgende:
Ik heb me vanochtend echt als een hork gedragen. Ik wilde een rij vrachtwagens inhalen voor mn afslag (2 stroken) , als iedereen gewoon 130 rijdt zou dat geen probleem zijn. Mevrouw voor me in een C1 besloot echter 120 te rijden. Ik seinen en (aantal keer) toeteren, steekt ze een hand op van 'wat wil je dat ik doe?' Uiteindelijk net de afslag nog gehaald, maar mooi was het niet.
Ik vind mezelf hier de hork, want ondanks dat mijn frustratie terecht was heb ik er niet goed op gereageerd en heb ik zelf het risico genomen de rij vrachtwagens in te halen.
Het irritante is dan ook dat die vrachtwagens in colonne zo dicht achter elkaar rijden dat je er ook niet tussendoor durft te steken naar de afslag.quote:Op maandag 30 september 2019 09:52 schreef padlarf het volgende:
Ik heb me vanochtend echt als een hork gedragen. Ik wilde een rij vrachtwagens inhalen voor mn afslag (2 stroken) , als iedereen gewoon 130 rijdt zou dat geen probleem zijn. Mevrouw voor me in een C1 besloot echter 120 te rijden. Ik seinen en (aantal keer) toeteren, steekt ze een hand op van 'wat wil je dat ik doe?' Uiteindelijk net de afslag nog gehaald, maar mooi was het niet.
Ik vind mezelf hier de hork, want ondanks dat mijn frustratie terecht was heb ik er niet goed op gereageerd en heb ik zelf het risico genomen de rij vrachtwagens in te halen.
Niet goed geanticipeerd is wat ik mezelf vooral kwalijk neem inderdaadquote:Op maandag 30 september 2019 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kwestie van goed anticiperen. Ik kijk ook vaak genoeg of ik er nog langs kan of dat er teveel slakken voor me zitten. Ik zorg dan dat ik vrij veel ruimte houd tussen de auto voor me en dan beslis ik of ik nog maar even achter vrachtwagens ga hangen of een dotje gas geef. Het is daarbij wel handig dat je een snelle auto hebt
Dat. Je wil echt wel meer dan een meter speling als men voorbij komt razen. Even los van dat de snelheidsbeperking ook genegeerd wordt.quote:Op maandag 30 september 2019 08:59 schreef DikDikkie het volgende:
[..]
Omdat er veel mensen zijn die niet op hun rijstrook kunnen blijven....
Ik heb het wel sfgeleerd nadat ik een keer een afslag miste door zo'n actie. Ik blijf wel gewoon even achter de vrachtauto's hangen tot de afslag. Die paar seconden die het scheelt zijn het niet waard om rare acties uit te houden.quote:Op maandag 30 september 2019 10:02 schreef padlarf het volgende:
[..]
Niet goed geanticipeerd is wat ik mezelf vooral kwalijk neem inderdaad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |