abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:05:41 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188635404
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!




klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:06:23 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188635420
Fuck, had ik ineens de LaPo, en nu ook nog de FiPo.. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_188636035
quote:
99s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:06 schreef Sounddragon het volgende:
Fuck, had ik ineens de LaPo, en nu ook nog de FiPo.. :P
En niet alleen dat, je bent nog mod ook.
  maandag 26 augustus 2019 @ 18:05:10 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188636190
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 11:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee ik zeg dat knipperen niet heilig is. Het kan in veel situaties helpen, maar is in veel gevallen ook overbodig. Ben het mee eens dat dan maar voor lief nemen en altijd knipperen wel het handigste is (en zeker beter dan nooit) maar ik denk liever na en doe het niet wanneer het nutteloos is. Moet de naam van BMW rijders toch hoog houden >:)
Nu is nadenken het verkeer natuurlijk geen verkeerde eigenschap, maar van nadenken over wanneer je wel en niet knippert kan ik kort zijn, dat is wel een verkeerde eigenschap. Je kan namelijk hier prima een paar situaties schetsen waarbij het niet nuttig is om te knipperen. Zoals op een verlaten parkeerterrein, een donkere snelweg met maar 1 auto waar je omheen gaat etc etc. Toch zal zelfs de beste automobilist af en toe een inschattingsfout maken. Ergo, jij knippert soms niet waar je dat misschien wel had moeten doen. Het gevolg kan zijn dat er een onveilige situatie ontstaat die je zelf misschien niet ziet.

En zelfs op zo'n donkere snelweg met 1 auto kan je degene die je inhaalt een onveilig gevoel geven.Want als je geeneens normaal (dus met knipperen) van rijstrook kan wisselen, hoe weet ik dan dat je uberhaupt wel met autorijden bezig bent of onder invloed van iets bent?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188636532
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nu is nadenken het verkeer natuurlijk geen verkeerde eigenschap, maar van nadenken over wanneer je wel en niet knippert kan ik kort zijn, dat is wel een verkeerde eigenschap. Je kan namelijk hier prima een paar situaties schetsen waarbij het niet nuttig is om te knipperen. Zoals op een verlaten parkeerterrein, een donkere snelweg met maar 1 auto waar je omheen gaat etc etc. Toch zal zelfs de beste automobilist af en toe een inschattingsfout maken. Ergo, jij knippert soms niet waar je dat misschien wel had moeten doen. Het gevolg kan zijn dat er een onveilige situatie ontstaat die je zelf misschien niet ziet.

En zelfs op zo'n donkere snelweg met 1 auto kan je degene die je inhaalt een onveilig gevoel geven.Want als je geeneens normaal (dus met knipperen) van rijstrook kan wisselen, hoe weet ik dan dat je uberhaupt wel met autorijden bezig bent of onder invloed van iets bent?
Precies.
Gewoon richting aangeven is sneller en makkelijker dan eerst moeten nadenken over of het wel of niet nodig is.
En in dat denkproces kun je nog fouten maken ook.
Hoeveel moeite is het nou om dat hendeltje even naar boven of naar beneden te doen?
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:29:41 #6
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_188637296
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nu is nadenken het verkeer natuurlijk geen verkeerde eigenschap, maar van nadenken over wanneer je wel en niet knippert kan ik kort zijn, dat is wel een verkeerde eigenschap. Je kan namelijk hier prima een paar situaties schetsen waarbij het niet nuttig is om te knipperen. Zoals op een verlaten parkeerterrein, een donkere snelweg met maar 1 auto waar je omheen gaat etc etc. Toch zal zelfs de beste automobilist af en toe een inschattingsfout maken. Ergo, jij knippert soms niet waar je dat misschien wel had moeten doen. Het gevolg kan zijn dat er een onveilige situatie ontstaat die je zelf misschien niet ziet.

En zelfs op zo'n donkere snelweg met 1 auto kan je degene die je inhaalt een onveilig gevoel geven.Want als je geeneens normaal (dus met knipperen) van rijstrook kan wisselen, hoe weet ik dan dat je uberhaupt wel met autorijden bezig bent of onder invloed van iets bent?
Eens!

Ik denk altijd bij mezelf. Ik beslis niet wanneer ik richting aangeef. Mijn medeweggebruikers beslissen dat. In andere woorden: altijd richting aangeven. Als je al te moe wordt om een hendeltje te bewegen, dan moet je vooral niet gaan autorijden.
Horrible Cunt!
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:09:43 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188647012
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:47 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

En niet alleen dat, je bent nog mod ook.
Damn, dat heb ik weer :o :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:37:44 #8
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_188647457
Ik heb dus net op vakantie weer twee weken in Amerika mogen rondrijden en men rijdt daar sowieso over het algemeen een stuk braver en relaxter dan hier. Tevens is er ook zichtbaar véél meer politie aanwezig overal voor mijn gevoel waardoor ik het niet in mijn hoofd haal om veel sneller dan de limiet te rijden (en die limiet is ook vrij boring, meestal 60mph op snelwegen wat nog net geen 100 km/u is :O

Nu merk ik de eerste dagen terug in NL dat dus die brave en relaxte rijstijl er nog in zit bij mij :P
Dat resulteerde eergister al in een momentje. Ik ging ff bij mijn vrouw's werk op bezoek, en zij heeft een mega groot parkeerterrein bij dr werk, er zit een kinderdagverblijf en een voetbalvereniging daar.

Het parkeerterrein heeft bij de ingang een snelheidslimiet bordje staan met 15 km/u.
Afijn, ik tuffelde dus automatisch braaf rond de 15 km/u over dat parkeerterrein, en binnen no-time zat er een auto op 10 centimeter van mijn bumper.
Daar bleef ie een seconde of 6 hangen en ging toen met een aggressieve stuurbeweging naar links en raasde langs me. :')

Want ja, je moet uiteraard 60 km/u rijden op een parkeerterrein toch? Welcome back haha.
pi_188649394
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nu is nadenken het verkeer natuurlijk geen verkeerde eigenschap, maar van nadenken over wanneer je wel en niet knippert kan ik kort zijn, dat is wel een verkeerde eigenschap. Je kan namelijk hier prima een paar situaties schetsen waarbij het niet nuttig is om te knipperen. Zoals op een verlaten parkeerterrein, een donkere snelweg met maar 1 auto waar je omheen gaat etc etc. Toch zal zelfs de beste automobilist af en toe een inschattingsfout maken. Ergo, jij knippert soms niet waar je dat misschien wel had moeten doen. Het gevolg kan zijn dat er een onveilige situatie ontstaat die je zelf misschien niet ziet.

En zelfs op zo'n donkere snelweg met 1 auto kan je degene die je inhaalt een onveilig gevoel geven.Want als je geeneens normaal (dus met knipperen) van rijstrook kan wisselen, hoe weet ik dan dat je uberhaupt wel met autorijden bezig bent of onder invloed van iets bent?
Dit inderdaad.
Een paar topics/weekjes terug verdedigde MrYoshi al het appen achter het stuur met ongeveer dezelfde logica: Het kan best als de gelegenheid zich aanbiedt/wachtend op een stoplicht kan het geen kwaad en moeten mensen niet zeiken als ik 5s later reageer!1/waar maakt iedereen zich druk over :z enz.

Ik heb het al een paar keer gedacht maar echt: ofwel het is een trol (#advocaatvandeduivelspelen), ofwel het is het soort automobilist die zolang-ie rondrijdt medeweggebruikers een doorn in het oog is.

Ik gebruik het woord 'verkeersaso' alleen als er opzet in het spel is en dat is hier niet, het is iets anders... (want wat is er aan de hand als je meent dat 'iedereen dom is'? Juist).
In Yoshi's geval zijn we eigenlijk al gewaarschuwd door zijn signature. O+

Case in point uit het vorige topic:
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Jullie zijn allemaal dom. Er is file, ik rij daar toch niet als enige? Je kan net als iedere andere aap bij het eerste blokje knipperlicht aan gaan doen en gaan wachten, zodat je achter je nog een grotere opstopping krijgt of je kan gewoon asfalt benutten en rustig rijden tot je een gaatje vindt. Hoef je niet te remmen, kan iedereen lekker doorrollen.

En ja de rest van de auto's achter lopen inderdaad vertraging op, maar dat gebeurt sowieso als er iemand invoegt. Of dat nou aan het begin of aan het eind is.
[..]

Juist.. wat is nou efficiënter? En op mijn manier ben je nog iets eerder thuis ook :P
Nu on topic:
Vanochtend 2 keer op een haar na aangereden door dames van boven de 60.
Eerste keer: Ik passeerde op mijn racefiets een rotonde die zij naderde. Zag dat ze maar één kant checkte ( :W ) terwijl het 2-richtingen is. Paste snelheid uiteraard al aan. Moest in de ankers en achter haar langs terwijl ik haar vriendelijk attendeerde op het gebeurde, gelukkig lette ik zelf ook op. Bood wel haar excuses aan toen we later tegelijk opreden. ^O^

Tweede keer: Dame gooit haar fiets ervoor nadat ze van de (voor mij rechtse) stoep de weg oprijdt. Kan ik op anticiperen. Vriendelijk aangegeven dat we beide even op moeten passen. Gooit vervolgens zonder te kijken haar fiets direct weer naar links. Moest ik vol voor in de ankers (terwijl ik na actie 1 al iets inhield). Ook nu weer een 'oh sorry!' vanaf, dus we zijn als vrienden uit elkaar gegaan *; . Dat dan weer wel.

Maar neemt het reactievermogen van 60-plussers zoveel af? Ik anticipeerde serieus wel op de situatie. Of moet ik dan bij iedereen die ik tegenkom al op 20m afstand luid gaan bellen? (doe ik nu als ik zie dat iemand echt niet oplet/slingert)... :{
pi_188651197
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 13:39 schreef asdqert het volgende:

[..]

Dit inderdaad.
Een paar topics/weekjes terug verdedigde MrYoshi al het appen achter het stuur met ongeveer dezelfde logica: Het kan best als de gelegenheid zich aanbiedt/wachtend op een stoplicht kan het geen kwaad en moeten mensen niet zeiken als ik 5s later reageer!1/waar maakt iedereen zich druk over :z enz.

Wederom praat je poep. Ik heb nergens gezegd dat mensen niet moet zeiken dat ik 5s later reageer. Ik heb daar zelf ook een hekel aan. Maar appen bij het stoplicht is niets mis mee, sterker nog het mag gewoon.

En m'n andere tekst die je quote is ook niets mis mee. Maximaal asfalt benutten. Er staan bij sommige invoegstroken zelfs borden met "doorrijden tot einde van de strook" omdat mensen zoals jij te dom zijn om dat te begrijpen. Maar als jij je beter voelt door mij of anderen aso's te noemen prima, ik lig er geen seconde wakker van. En mijn leven stelt toch weinig voor dus ik kan iedere dag zinloos discussiëren op fok :')
Facts don't care about your feelings
pi_188690338
Net een pleziertje op de weg. Op weg naar huis rij ik op een weg met 2 stroken. Beide komen uit bij een stoplicht waarbij de rechterstrook rechtdoor gaat en de linker linksaf. Dit alles compleet met voorstorteervakken. Het was best druk en er stond een file op de rechterstrook (voor het verkeer van rechtdoor). Natuurlijk heb je dan altijd van die kanaries die uit de rij rijden, naar links gaan en dan helemaal aan het eind alsnog bij het voorsorteervak er tussen wurmen. Toen ik eraan kwam op mijn motor ook, alleen toen hij naar rechts wilde, zat ik er net subtiel tussen waardoor hij uiteindelijk niets anders kon doen dan toch linksaf moeten gaan. Hij baalde, ik had toch wel een beetje plezier. })

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2019 17:30:06 ]
pi_188690526
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 17:29 schreef DW457 het volgende:
Net een pleziertje op de weg. Op weg naar huis rij ik op een weg met 2 stroken. Beide komen uit bij een stoplicht waarbij de rechterstrook rechtdoor gaat en de linker linksaf. Dit alles compleet met voorstorteervakken. Het was best druk en er stond een file op de rechterstrook (voor het verkeer van rechtdoor). Natuurlijk heb je dan altijd van die kanaries die uit de rij rijden, naar links gaan en dan helemaal aan het eind alsnog bij het voorsorteervak er tussen wurmen. Toen ik eraan kwam op mijn motor ook, alleen toen hij naar rechts wilde, zat ik er net subtiel tussen waardoor hij uiteindelijk niets anders kon doen dan toch linksaf moeten gaan. Hij baalde, ik had toch wel een beetje plezier. })
Da's geen irritatie, da's dikke fun! :D
Als die automobilist het idd ook expres deed..........
pi_188690857
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 17:29 schreef DW457 het volgende:
Hij baalde, ik had toch wel een beetje plezier. })
Dat heb ik altijd met die stoplichtracers. Krijgen ze groen, trekken snoeihard op naar het verkeerslicht 300 meter verderop, staan daar weer stil (op de linkerstrook uiteraard), en net als ik eraan kom rollen springt het verkeerslicht op groen en rol ik ze rechts voorbij. Ze ziet ze koken. :+
En het feest herhaalt zich doorgaans weer: nogmaals gaat het veel te rap naar het volgende verkeerslicht 500 meter verderop, staan daar te wachten voor rood, en yes, springt netjes op groen als ik vlak bij ben. :+ :+

Of van die ongeduldige figuren die in de stad inhalen op een 50km ringweg omdat het hun niet snel genoeg gaat, jakkeren er met bijna 80 vandoor. Drie kilometer verderop sta ik achter ze bij het verkeerslicht. Soms zwaai ik even.
pi_188691106
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 17:29 schreef DW457 het volgende:
Net een pleziertje op de weg. Op weg naar huis rij ik op een weg met 2 stroken. Beide komen uit bij een stoplicht waarbij de rechterstrook rechtdoor gaat en de linker linksaf. Dit alles compleet met voorstorteervakken. Het was best druk en er stond een file op de rechterstrook (voor het verkeer van rechtdoor). Natuurlijk heb je dan altijd van die kanaries die uit de rij rijden, naar links gaan en dan helemaal aan het eind alsnog bij het voorsorteervak er tussen wurmen. Toen ik eraan kwam op mijn motor ook, alleen toen hij naar rechts wilde, zat ik er net subtiel tussen waardoor hij uiteindelijk niets anders kon doen dan toch linksaf moeten gaan. Hij baalde, ik had toch wel een beetje plezier. })
Of hij reed je van je sokken
.
pi_188691125
quote:
binnen no-time zat er een auto op 10 centimeter van mijn bumper.
Daar bleef ie een seconde of 6 hangen en ging toen met een aggressieve stuurbeweging naar links en raasde langs me. :')

Want ja, je moet uiteraard 60 km/u rijden op een parkeerterrein toch? Welcome back haha.
Tsja, heb het eens gewaagd wat van dit soort gedrag te zeggen. De ene was zich helemaal niet bewust dat hij zo reed en verontschuldigde zich zelfs, van een ander heb ik aardig wat ziektes toegewenst gekregen.
pi_188691150
De vakanties zijn wel weer overduidelijk voorbij zeg :')
pi_188691430
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 18:12 schreef Fer het volgende:

[..]

Of hij reed je van je sokken
Nope.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 17:43 schreef vannelle het volgende:

[..]

Da's geen irritatie, da's dikke fun! :D
Als die automobilist het idd ook expres deed..........
Dat deed ie.
pi_188691847
Weer wat bijzondere verrichtingen gezien vandaag op 200 meter.

Drukke dubbele kruising met wat voorsorteerstroken.
Eerst mag ik na mijn groene stoplicht om een auto heen wurmen die half scheef op mijn strook staat aan te sluiten omdat op zijn strook voor linksaf geen plek meer is. Ervaring op dit punt leert mij dat de dosering echt wel goed geregeld is en dat deze bestuurder waarschijnlijk vet door rood is gereden.

Er kruisen verschillende wegen. Als je linksaf wil, moet je al eerder voorsorteren (want de eerste kruisende weg linksaf zou je naar de afrit van de snelweg leiden). Natuurlijk zijn er brutaaltjes die dat precies weten en een stoplicht overslaan door eerst rechtdoor te rijden en daarna voor te dringen op die uitvoegstrook.
Maar er zijn ook nieuwelingen die dit systeem niet doorhebben. En niet naar de borden kijken.
Of de vandaag gekozen actie de slimste is betwijfel ik: gewoon je auto stilzetten op de strook voor rechtdoor en wachten tot de strook voor linksaf groen krijgt zodat er ruimte komt en je daartussen kan.
Dat het rechtdoor rijdende verkeer (wat groen heeft) zich achter jou ophoopt is niet jouw probleem. En gewoon met het verkeer mee rechtdoor rijden en bij een passende gelegenheid omkeren is natuurlijk helemaal not done. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188697437
Amerikaanse auto's waarbij de linker zijspiegel het beeld inzoomt.. Dit principe zorgt voor een grotere dode hoek, waarom hebben al die auto's dit?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_188697527
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 18:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Weer wat bijzondere verrichtingen gezien vandaag op 200 meter.

Drukke dubbele kruising met wat voorsorteerstroken.
Eerst mag ik na mijn groene stoplicht om een auto heen wurmen die half scheef op mijn strook staat aan te sluiten omdat op zijn strook voor linksaf geen plek meer is. Ervaring op dit punt leert mij dat de dosering echt wel goed geregeld is en dat deze bestuurder waarschijnlijk vet door rood is gereden.

Er kruisen verschillende wegen. Als je linksaf wil, moet je al eerder voorsorteren (want de eerste kruisende weg linksaf zou je naar de afrit van de snelweg leiden). Natuurlijk zijn er brutaaltjes die dat precies weten en een stoplicht overslaan door eerst rechtdoor te rijden en daarna voor te dringen op die uitvoegstrook.
Maar er zijn ook nieuwelingen die dit systeem niet doorhebben. En niet naar de borden kijken.
Of de vandaag gekozen actie de slimste is betwijfel ik: gewoon je auto stilzetten op de strook voor rechtdoor en wachten tot de strook voor linksaf groen krijgt zodat er ruimte komt en je daartussen kan.
Dat het rechtdoor rijdende verkeer (wat groen heeft) zich achter jou ophoopt is niet jouw probleem. En gewoon met het verkeer mee rechtdoor rijden en bij een passende gelegenheid omkeren is natuurlijk helemaal not done. :')
Dit soort acties vinden ze in de USA ook gewoon acceptabel op de snelweg waarbij de doorgaande weg nog rustig 60 mph rijden... Lekker stilstaan joh midden op de snelweg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 29 augustus 2019 @ 23:38:37 #21
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_188700261
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nu is nadenken het verkeer natuurlijk geen verkeerde eigenschap, maar van nadenken over wanneer je wel en niet knippert kan ik kort zijn, dat is wel een verkeerde eigenschap. Je kan namelijk hier prima een paar situaties schetsen waarbij het niet nuttig is om te knipperen. Zoals op een verlaten parkeerterrein, een donkere snelweg met maar 1 auto waar je omheen gaat etc etc. Toch zal zelfs de beste automobilist af en toe een inschattingsfout maken. Ergo, jij knippert soms niet waar je dat misschien wel had moeten doen. Het gevolg kan zijn dat er een onveilige situatie ontstaat die je zelf misschien niet ziet.

En zelfs op zo'n donkere snelweg met 1 auto kan je degene die je inhaalt een onveilig gevoel geven.Want als je geeneens normaal (dus met knipperen) van rijstrook kan wisselen, hoe weet ik dan dat je uberhaupt wel met autorijden bezig bent of onder invloed van iets bent?
Goed punt.
Maar ik vertrouw sowieso al niet op enige vorm van bekwaamheid bij de medeweggebruikers.
Afstand houden is echt heel erg belangrijk.
Je moeder is een hamster
pi_188701523
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:38 schreef Crutch het volgende:

[..]

Goed punt.
Maar ik vertrouw sowieso al niet op enige vorm van bekwaamheid bij de medeweggebruikers.
Afstand houden is echt heel erg belangrijk.
Het feit alleen al dat iedereen gaat bumperkleven als het verkeer vertraagd en je op 500 meter alle auto's op remlicht ziet staan... Letterlijk 95% houdt niet voldoende afstand.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 06:48:13 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188701637
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:38 schreef Crutch het volgende:

[..]

Goed punt.
Maar ik vertrouw sowieso al niet op enige vorm van bekwaamheid bij de medeweggebruikers.
Afstand houden is echt heel erg belangrijk.
Dat is een compleet andere discussie.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 06:48:55 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188701640
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 03:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het feit alleen al dat iedereen gaat bumperkleven als het verkeer vertraagd en je op 500 meter alle auto's op remlicht ziet staan... Letterlijk 95% houdt niet voldoende afstand.
En als je zelf wel genoeg afstand houd piept er zo een ander tussen....
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188702107
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 03:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het feit alleen al dat iedereen gaat bumperkleven als het verkeer vertraagd en je op 500 meter alle auto's op remlicht ziet staan... Letterlijk 95% houdt niet voldoende afstand.
Wat me opviel toen ik nog een Tesla reed was als dat in auto pilot met de minst mogelijke afstand (standje 1 dus) hij nog best dicht op de voorligger ging rijden bij ongeveer 80 km/u. Ongetwijfeld zal Tesla berekend hebben dat dit de minimale afstand moet zijn om nog een noodstop te maken. Misschien voor een computer, maar voor een mens denk ik niet. Ik had weleens het gevoel dat mensen dachten dat ik ze aan het drukken was terwijl ik gewoon op de AP zat. Op snelwegen is het wel anders. In de spits drukt iedereen hem ertussen op AP of dynamische cruise.

Maar laten we eerlijk wezen, hoe meer mensen kleven hoe efficiënter de weg wordt gebruikt. Naja, in een scenario waarin iedereen goed kon rijden en er geen ongelukken zouden gebeuren natuurlijk :P Ik ben er zeker van dat als we autonoom rijden alle auto's veel dichter op elkaar zitten dan we nu doen.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')