abonnement Unibet Coolblue
pi_188624250
Vrouwen gaan gemiddeld na 7,6 jaar vreemd. Ook ik ga gebukt onder de seven year itch, alleen manifesteert die zich op een andere manier: ik moet verhuizen. En dus heb ik met mijn lief een nieuw huis gekocht, 7,6 jaar na de aankoop van onze huidige woning.

Het is een kluswoning. Zijn jullie dan handig? hoor ik jullie denken. Nee, wij zijn niet handig. En we zijn ook niet erg avontuurlijk. Niks voor ons eigenlijk, zo'n verbouwproject. Als dat maar goedkomt. Ik hoop dat jullie eens mee willen denken en zinnig advies willen geven als ik een van de duizenden beslissingen moet nemen die nog gaan komen.

Zo moest het worden:



Dit is waar we het voor deden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels is de verbouwing al enkele maanden achter de rug. We hebben nog veel schilderwerk te doen en zijn plannen aan het maken voor de tuin en de bijgebouwen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188624273
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat is je uitzicht van daaruit?
De kronkelwilg. :Y) Het is geen heel toffe plek voor een prieel of zo. Zie hier in het midden rechts:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188624290
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:22 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Slopen en kippenhok op zetten... lekker verse eitjes op zondag en het oogt gezellig :)

En educatief voor de kids 👍🏻
Gaan die m'n tuin niet slopen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 25 augustus 2019 @ 21:36:56 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188624311
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gaan die m'n tuin niet slopen?
Alleen als je ze los laat lopen. Ze zijn gek op zand, als het maar lekker stuift zodat ze een stofbad kunnen nemen.
Resistance is futile.
pi_188624626
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Alleen als je ze los laat lopen. Ze zijn gek op zand, als het maar lekker stuift zodat ze een stofbad kunnen nemen.
In zo'n klein hok houden is toch ook niks? Ik houd niet zo van beesten in hokken. Ik zou er bijvoorbeeld eekhoorntjes kunnen houden. :'(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 25 augustus 2019 @ 22:00:36 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188624786
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In zo'n klein hok houden is toch ook niks? Ik houd niet zo van beesten in hokken. Ik zou er bijvoorbeeld eekhoorntjes kunnen houden. :'(
Snap ik wel. Je kunt er ook een grote ren bij maken. Of je maakt een geitenweitje met nachthok.

Geitjes O+
Resistance is futile.
pi_188624804
quote:
2s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Snap ik wel. Je kunt er ook een grote ren bij maken. Of je maakt een geitenweitje met nachthok.

Geitjes O+
Geiten houden, dat nooit! Rotbeesten. :(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188624829
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In zo'n klein hok houden is toch ook niks? Ik houd niet zo van beesten in hokken. Ik zou er bijvoorbeeld eekhoorntjes kunnen houden. :'(
Stukje er voor er bij, kan prima :Y en je kan nog een goed doel steunen ook. Red je legkippen O+
  zondag 25 augustus 2019 @ 22:03:47 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188624843
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geiten houden, dat nooit! Rotbeesten. :(
Geitjes zijn geweldig, wat een clowntjes O+
Resistance is futile.
pi_188624845
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Stukje er voor er bij, kan prima :Y en je kan nog een goed doel steunen ook. Red je legkippen O+
Ik houd de optie nog even open.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188624852
quote:
17s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Geitjes zijn geweldig, wat een clowntjes O+
Stank, lawaai. Been there, done that.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 25 augustus 2019 @ 22:08:09 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188624926
quote:
9s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Stank, lawaai. Been there, done that.
Haha, dat wel ja. Kippen ook trouwens.
Resistance is futile.
pi_188625023
quote:
10s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha, dat wel ja. Kippen ook trouwens.
Uitgesloten dan! Ik heb woestijnratten voor m'n zoon uitgezocht omdat die stil en schoon zijn. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188625522
Ik zou er een terrasje van maken. Misschien alleen twee grote loungestoelen ofzo?
pi_188625546
Konijnen zou trouwens kunnen als je toch nog dieren wil.
pi_188625889
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:40 schreef Tegan het volgende:
Konijnen zou trouwens kunnen als je toch nog dieren wil.
Ja, ook nog overwogen. Maar ik heb niet zoveel met konijnen. Ik vind het idee van een kleine oranjerie met exotische planten zelf nog het leukst.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188815969
Vandaag heb ik samen met de architect kleuren uitgezocht voor de begane grond en eerste verdieping!

Hal, Flexa Subtle Stone (muren, plafond, binnendeuren):



Woon- en eetkamer, F&B Pavilion Gray (alle muren, misschien ook het plafond - ik twijfel nog over het plafond):



De keuken wordt wit met een niseffect bij de muur met het keukenblok in F&B Blue Gray (stukje van zijmuren en plafond worden meegeschilderd)



Toilet, Flexa Mild Umber (later ga ik denk ik met behang een lambrisering aan de onderkant van de muren maken voor een effect als op het onderste plaatje):





Hal eerste verdieping wordt deels wit en deels F&B Shaded White (met o.a. een niseffect bij het bureau):



Kamer van zoon, Little Greene Woad en Bone China Blue (niseffect bij wand waar bed tegen staat in de donkere kleur, de rest de lichtere kleur):





Kamer van dochter F&B Green Blue met bij het bed een strook van het iets donkerdere Dix Blue (en een deel van de kamer blijft wit om de hoek onder de zoldertrap als een nis te accentueren):





En dan gaan we later nog eens de zolder doen. Ik denk eigenlijk dat we die wit houden, m.u.v. de zijmuren van de smalle trap naar zolder die ik in heel donkergroen of -blauw ga schilderen.

Ook wil ik de muur in de woonkamer waar de tv tegenaan staat misschien ooit behangen met zoiets als linnen (dus niet om kleur in huis te brengen maar textuur).

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188816061
Ik zit nog even na te denken over hoe dat accent in de kamer van dochter eruit komt te zien (gewoon een rechte strook of iets anders). Zoiets vind ik bijvoorbeeld leuk:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188816089
Mooie kleuren allemaal! O+
pi_188816229
En om jullie een beeld te geven van hoe ik mijn dagen slijt in het nieuwe huis:



Onder een dekentje op de bank met onze twee nieuwe gezinsleden. En intussen online aankopen doen voor het huis, zoals kussenhoezen en dan-eindelijk-die-potjes-die-in-de-nis-bij-het-toilet-passen:





[ Bericht 27% gewijzigd door Claudia_x op 06-09-2019 16:06:40 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188816238
Mooie kleuren heb je uitgezocht!


Zo met die driehoeken gaan we bij dochter maken. Past heel mooi op de korte muur waar het hoofdeinde tegenaan staat één hoek, een tweede op de lange muur en dan een eerder, halve, driehoek vanuit de andere hoek op de lange muur.

Komt het een beetje over wat ik bedoel?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188816256
Je hebt wel schattig gezelschap O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188816261
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2019 15:59 schreef miss_sly het volgende:
Mooie kleuren heb je uitgezocht!

Zo met die driehoeken gaan we bij dochter maken. Past heel mooi op de korte muur waar het hoofdeinde tegenaan staat één hoek, een tweede op de lange muur en dan een eerder, halve, driehoek vanuit de andere hoek op de lange muur.

Komt het een beetje over wat ik bedoel?
Nee, niet helemaal! :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188816286
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, niet helemaal! :D
Snap ik :D

Ik kan het niet als plaatje plakken, want het is een .pdf bestand waar het in staat.

Korte muur: vanuit de hoek omlaag naar het einde van de korte muur (rechte driehoek heb je dan).
Lange muur: vanuit dezelfde hoek als de korte muur omlaag en vanuit de andere hoek omlaag, alleen die driehoek eindigt op de plek waar de eerste driehoek is geschilderd.

En dan drie kleuren: korte muur en lange muur die elkaar raken één kleur, de halve een contrastkleur en ertussenin gewoon wit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188816308
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Snap ik :D

Ik kan het niet als plaatje plakken, want het is een .pdf bestand waar het in staat.
De driehoek loopt dus over 3 muren in totaal heen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188816336
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De driehoek loopt dus over 3 muren in totaal heen?
2.
Een korte en een lange.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188816355
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

2.
Een korte en een lange.
Ik moet maar even geduld hebben en het eindresultaat afwachten! Ben heel benieuwd hoe de ideeën van jullie interieurontwerper uitpakken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188816373
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik moet maar even geduld hebben en het eindresultaat afwachten! Ben heel benieuwd hoe de ideeën van jullie interieurontwerper uitpakken.
Ik ook. Gaat nog even duren, vrees ik. De kamer van je dochter is vast al af voor die van de mijne :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188816457
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ook. Gaat nog even duren, vrees ik. De kamer van je dochter is vast al af voor die van de mijne :')
Dat mag onderhand ook wel eens! We wonen hier al een half jaar en er is in de kinderkamers nog helemaal niks gebeurd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 6 september 2019 @ 20:26:37 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_188820382
Babypoes O+
In elk geval leuk gezelschap zo op de bank :*

Dat linnenbehang lijkt me echt heel tof voor in de woonkamer. Heel eenvoudig en geeft meteen enorm veel warmte en sfeer!
disclaimer
pi_188822186
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat mag onderhand ook wel eens! We wonen hier al een half jaar en er is in de kinderkamers nog helemaal niks gebeurd.
Iets met iets anders aan je hoofd hebben?

Schattige poesjes. Lekkere plek zo, mooie kleuren. Genieten, hoop ik. :)
Is dat zo?
pi_188839444
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag heb ik samen met de architect kleuren uitgezocht voor de begane grond en eerste verdieping!

Hal, Flexa Subtle Stone (muren, plafond, binnendeuren):

[ afbeelding ]

Mooie kleuren! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat...

Ik heb hier 1 muur in de woonkamer, een nis in de zithoek, en de hoge muur bij de trap in Subtle Stone, al 8 jaar, en vind het nog steeds een erg mooie rustige kleur. Bij sommig licht lijkt het wel wit, en 's avonds is het juist heel knus. Ik denk soms dat ik het wil vervangen door een blauwgroene tint maar ik ben bang dat het dan hier te kil wordt.
Onze trap is wit, en ik heb onlangs bedacht om die over te schilderen bijvoorbeeld in Blue Grey of een iets groenere tint.
pi_188840252
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 22:31 schreef yinu het volgende:

[..]

Mooie kleuren! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat...

Ik heb hier 1 muur in de woonkamer, een nis in de zithoek, en de hoge muur bij de trap in Subtle Stone, al 8 jaar, en vind het nog steeds een erg mooie rustige kleur. Bij sommig licht lijkt het wel wit, en 's avonds is het juist heel knus. Ik denk soms dat ik het wil vervangen door een blauwgroene tint maar ik ben bang dat het dan hier te kil wordt.
Onze trap is wit, en ik heb onlangs bedacht om die over te schilderen bijvoorbeeld in Blue Grey of een iets groenere tint.
De architect adviseerde me om de kleur in de woon- en eetkamer rustig te houden omdat er al veel kleurexplosies zitten in het meubilair, de accessoires en een schilderij dat we hebben hangen. Ze heeft er helemaal gelijk in, denk ik. Ik vind het vooral spannend om de muren grijs te maken terwijl de vloer ook al grijs is, maar ik ga het gewoon (laten) doen.

In al mijn vorige woningen ben ik nooit verder gekomen dan een accentmuur hier en daar in een mooie, uitgesproken kleur. Dat was best aardig. Ik probeerde balans in het interieur te brengen door bijvoorbeeld dezelfde kleur in kussens terug te laten komen. Het is me alleen nooit echt gelukt om balans in het interieur te krijgen. Elke keer dat ik iets verving, was iets anders weer niet goed. Daarom ga ik nu gewoon op het advies van de architect af.

Een ander zwak punt in mijn vorige huizen was de verlichting. Bij goede verlichting komt veel meer kijken dan het uitzoeken van een mooie lamp. Mij is het nooit gelukt om daar iets moois van te maken. In ons nieuwe huis hebben we voor het eerste geweldige verlichting. Ik zou een ieder willen adviseren als het even kan om een lichtplan te maken of laten maken door iemand die er verstand van heeft. Vooral als je gaat verbouwen is er zoveel mogelijk. Oké, het kost wat, maar ik zou het geld liever besteden aan meer lichtpunten of lichtpunten op andere plekken dan bijvoorbeeld duur schakelmateriaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 8 september 2019 @ 09:07:42 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188842683
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 15:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit nog even na te denken over hoe dat accent in de kamer van dochter eruit komt te zien (gewoon een rechte strook of iets anders). Zoiets vind ik bijvoorbeeld leuk:

[ afbeelding ]
Vind ik ook geweldig! Onze oudste heeft een lange slaapkamer en het laatste eind bij het raam hebben we grijs geschilderd, inclusief plafond. Krijgen we vaak complimenten over. Het is zo simpel om te doen, maar zoiets maakt een ruimte in 1 klap een beetje bijzonder omdat het speels is.
Resistance is futile.
  zondag 8 september 2019 @ 09:13:20 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188842724
Verlichting is zeker een ding! Overwegen jullie ook smart verlichting?
Resistance is futile.
  zondag 8 september 2019 @ 10:13:18 #36
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_188843314
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 23:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De architect adviseerde me om de kleur in de woon- en eetkamer rustig te houden omdat er al veel kleurexplosies zitten in het meubilair, de accessoires en een schilderij dat we hebben hangen. Ze heeft er helemaal gelijk in, denk ik. Ik vind het vooral spannend om de muren grijs te maken terwijl de vloer ook al grijs is, maar ik ga het gewoon (laten) doen.

In al mijn vorige woningen ben ik nooit verder gekomen dan een accentmuur hier en daar in een mooie, uitgesproken kleur. Dat was best aardig. Ik probeerde balans in het interieur te brengen door bijvoorbeeld dezelfde kleur in kussens terug te laten komen. Het is me alleen nooit echt gelukt om balans in het interieur te krijgen. Elke keer dat ik iets verving, was iets anders weer niet goed. Daarom ga ik nu gewoon op het advies van de architect af.

Een ander zwak punt in mijn vorige huizen was de verlichting. Bij goede verlichting komt veel meer kijken dan het uitzoeken van een mooie lamp. Mij is het nooit gelukt om daar iets moois van te maken. In ons nieuwe huis hebben we voor het eerste geweldige verlichting. Ik zou een ieder willen adviseren als het even kan om een lichtplan te maken of laten maken door iemand die er verstand van heeft. Vooral als je gaat verbouwen is er zoveel mogelijk. Oké, het kost wat, maar ik zou het geld liever besteden aan meer lichtpunten of lichtpunten op andere plekken dan bijvoorbeeld duur schakelmateriaal.
Ik ben wel benieuwd naar het all-over-grijs :D, heb dat altijd gaaf gevonden. Wij hebben zelf lichtgrijs op de muren in zo’n lichte tint dat het net de kleur doorbreekt. Heel tof :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_188850142
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2019 09:13 schreef Seven. het volgende:
Verlichting is zeker een ding! Overwegen jullie ook smart verlichting?
Hebben we al voor een deel (lampen met bewegingssensoren en buitenlampen die op een bepaald moment aan- en uitgaan). Lief vindt het leuk om daarmee te klooien (beveiliging, Ring-deurbel, slimme verlichting). Ik hoor en zie hem al een paar dagen amper en het blijkt dat hij net een Raspberry Pi heeft gekocht. :+

Ik vind zelf de lampen met sensoren wel handig, maar verder blijf ik strategisch geplaatste lichtknoppen fijner vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188850173
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 10:13 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar het all-over-grijs :D, heb dat altijd gaaf gevonden. Wij hebben zelf lichtgrijs op de muren in zo’n lichte tint dat het net de kleur doorbreekt. Heel tof :)
Ik denk ook dat het mooi gaat zijn, maar diep van binnen kwak ik het liefst uitgesproken kleuren tegen de muren. Ik zou eens een foto moeten zoeken van het eenkamerappartement dat ik in Doe Maar-kleuren had geverfd. :@
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188850199
quote:
14s.gif Op zondag 8 september 2019 09:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vind ik ook geweldig! Onze oudste heeft een lange slaapkamer en het laatste eind bij het raam hebben we grijs geschilderd, inclusief plafond. Krijgen we vaak complimenten over. Het is zo simpel om te doen, maar zoiets maakt een ruimte in 1 klap een beetje bijzonder omdat het speels is.
Oh, ik ben wel nog op zoek naar een LED-strip die je aan en uit kunt doen door met je handen te klappen (voor de nis boven het toilet in de badkamer).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188991611
Ik kwam hier voor een update en een vraag, maar de vraag is me ontschoten.

Update: afgelopen vrijdag heb ik weer de hele dag een mannetje over de vloer gehad. Hij kwam enerzijds voor de kleine lekkage die we op zolder hadden. Die was niet heel dramatisch, maar ik had geen zin om zo het najaar in te gaan. Het bleek dat het kitwerk aan de buitenkant moest worden vervangen.



Ook heeft het mannetje alle scheuren en oneffenheden in het stukwerk weggewerkt. We hadden afgesproken dat dat zou gebeuren als het huis niet meer zo zou werken.

En ik heb een alternatief voor een wanstaltige krabpaal weten te scoren:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 17 september 2019 @ 16:16:49 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188991964
Heel Erg Gaaf!
Maar ja... ik heb net deze via marktplaats verkocht wegens totale desinteresse van poes, ik vrees dat hij hier ook weinig mee zal doen. En alleen ter decoratie is ook weer zo wat...
***
  dinsdag 17 september 2019 @ 16:22:22 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_188992019
Mijn schoonzus heeft die ook ja, tof!
Onze kat doet niets binnen behalve vreten, dus ik ga de mijne op de stort gooien :')
disclaimer
pi_188992327
Wat een leuk kattenverblijf! :D

Die plant gaat het nog lastig krijgen, vrees ik. Mijn (inmiddels allemaal overleden) katten smulden van dat soort planten. })
Is dat zo?
pi_188996746
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 16:54 schreef Smallish het volgende:
Wat een leuk kattenverblijf! :D

Die plant gaat het nog lastig krijgen, vrees ik. Mijn (inmiddels allemaal overleden) katten smulden van dat soort planten. })
Ja, een andere plant hebben ze al volledig kaal gekregen. :Y) Toegegeven, ik had die plant te veel water gegeven, dus de bladeren lieten makkelijk los. Ik denk dat m'n palm het wel overleeft. Da's een sterkte plant.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188996793
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 16:16 schreef Brighteyes het volgende:
Heel Erg Gaaf!
Maar ja... ik heb net deze via marktplaats verkocht wegens totale desinteresse van poes, ik vrees dat hij hier ook weinig mee zal doen. En alleen ter decoratie is ook weer zo wat...
Geinig ding! En het zijn ook gewoon verwende mormels, katten. De recensies van bol.com waren zo laaiend enthousiast m.b.t. ons nieuwe kattenverblijf dat ik het wel aandurfde.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188997372
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 21:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geinig ding! En het zijn ook gewoon verwende mormels, katten. De recensies van bol.com waren zo laaiend enthousiast m.b.t. ons nieuwe kattenverblijf dat ik het wel aandurfde.
Heb je een linkje? :@
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_188997589
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 21:42 schreef Miniem het volgende:

[..]

Heb je een linkje? :@
Alsjeblieft. Niet schrikken van de prijs. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189007474
Ik weet m'n vraag weer! We willen dit jaar nog een paar dingen laten doen, waaronder spouwmuurisolatie. Iemand een tip voor een bedrijf dat dit goed doet in de regio Amsterdam?

Andere werkzaamheden op het lijstje (tips zijn ook hiervoor welkom, ik heb er al een paar gehad):
- vervangen kozijnen/glas
- houtwormbestrijding
- aanschaf en plaatsing garagedeur
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189007555
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 15:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet m'n vraag weer! We willen dit jaar nog een paar dingen laten doen, waaronder spouwmuurisolatie. Iemand een tip voor een bedrijf dat dit goed doet in de regio Amsterdam?

Andere werkzaamheden op het lijstje (tips zijn ook hiervoor welkom, ik heb er al een paar gehad):
- vervangen kozijnen/glas
- houtwormbestrijding
- aanschaf en plaatsing garagedeur
Ik las goede verhalen over takkenkamp. Zelf geen ervaring mee.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189008673
Ik vind spouwmuurisolatie trouwens wel spannend, specifiek wat isoaltie met de luchtvochtigheid in huis gaat doen. Ik maak me er een beetje zorgen om dat we niet genoeg ventilatie in huis hebben, o.a. omdat we deels de oude raamkozijnen intact hebben gelaten en daar geen ventilatieroosters in zitten. Ook hebben we geen centrale afzuiging, alleen afzuiging in de badkamer en wc.

Voordeel van ons beveiligingssysteem is dat die ook de luchtvochtigheid meet, dus die ga ik maar eens een jaar in de gaten houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 18-09-2019 17:09:36 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 18 september 2019 @ 19:46:58 #51
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189010649
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind spouwmuurisolatie trouwens wel spannend, specifiek wat isoaltie met de luchtvochtigheid in huis gaat doen. Ik maak me er een beetje zorgen om dat we niet genoeg ventilatie in huis hebben, o.a. omdat we deels de oude raamkozijnen intact hebben gelaten en daar geen ventilatieroosters in zitten. Ook hebben we geen centrale afzuiging, alleen afzuiging in de badkamer en wc.

Voordeel van ons beveiligingssysteem is dat die ook de luchtvochtigheid meet, dus die ga ik maar eens een jaar in de gaten houden.
De isolatiespecialist werkt door heel Nederland
En qua ventilatie: centrale afbuiging in de badkamer/wc/keuken in combinatie met natuurlijke toevoer via roosters of kieren is gewoon.

Zijn je kozijnen in gesloten toestand erg tochtvrij?

[ Bericht 9% gewijzigd door lipje op 18-09-2019 19:53:43 ]
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 20:17:45 #52
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189011098
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 15:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet m'n vraag weer! We willen dit jaar nog een paar dingen laten doen, waaronder spouwmuurisolatie. Iemand een tip voor een bedrijf dat dit goed doet in de regio Amsterdam?
Hier in de regio hoor ik goede verhalen over pluimers; die werken geloof ik ook landelijk. :)
pi_189012256
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 19:46 schreef lipje het volgende:

[..]

De isolatiespecialist werkt door heel Nederland
En qua ventilatie: centrale afbuiging in de badkamer/wc/keuken in combinatie met natuurlijke toevoer via roosters of kieren is gewoon.

Zijn je kozijnen in gesloten toestand erg tochtvrij?
Goede vraag, weet ik dus niet. Daarom vind ik het ook lastig om spouwmuurisolatie uit te laten voeren voor ik hier een winter heb meegemaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189012336
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 20:17 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hier in de regio hoor ik goede verhalen over pluimers; die werken geloof ik ook landelijk. :)
Hier goede ervaringen met Pluimers inderdaad, al hoor ik er ook steeds vaker mindere verhalen over. Het lijkt er een beetje op dat ze in korte tijd te populair geworden zijn...

quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 21:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Goede vraag, weet ik dus niet. Daarom vind ik het ook lastig om spouwmuurisolatie uit te laten voeren voor ik hier een winter heb meegemaakt.
Heb ik hier wel gehad. Gelijk de spouw vol laten stouwen maar toen bleek dat mijn huis niet zo geweldig geventileerd werd. Nu sowieso daar een aantal punten van laten oppakken dus komende winter mag het geen probleem meer zijn.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 18 september 2019 @ 21:34:09 #55
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189012474
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 21:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Goede vraag, weet ik dus niet. Daarom vind ik het ook lastig om spouwmuurisolatie uit te laten voeren voor ik hier een winter heb meegemaakt.
Rookgenerator huren. Maar als je toch de kozijnen laat doen, kan je ook er roosters erin laten nemen ;)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_189014330
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 21:34 schreef lipje het volgende:

[..]

Rookgenerator huren. Maar als je toch de kozijnen laat doen, kan je ook er roosters erin laten nemen ;)
Let wel op, dat dit ten koste gaat van het geluid buiten houden. Wij hebben ze alleen aan d achterzijde laten plaatsen om precies deze reden.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  donderdag 19 september 2019 @ 06:03:02 #57
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189016657
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 22:52 schreef Essebes het volgende:

[..]

Let wel op, dat dit ten koste gaat van het geluid buiten houden. Wij hebben ze alleen aan d achterzijde laten plaatsen om precies deze reden.
dan laat je een suskast i.p.v. rooster monteren. Dit kan zelfs op een velum dakraam
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_189016726
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 06:03 schreef lipje het volgende:

[..]

dan laat je een suskast i.p.v. rooster monteren. Dit kan zelfs op een velum dakraam
Ow, dan ga ik eens opzoeken wat dat precies is, heb er nog niet eerder van gehoord.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  donderdag 19 september 2019 @ 07:48:03 #59
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189016952
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 06:50 schreef Essebes het volgende:

[..]

Ow, dan ga ik eens opzoeken wat dat precies is, heb er nog niet eerder van gehoord.
Een geluidsdempende bak voor een rooster. De kozijnenmeneer zou dat moeten weten.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_189017037
Verwacht geen wonderen, wij hadden in ons tijdelijke huis van die suskasten (ingebouwde) en er kwam best veel geluid doorheen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_189018463
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 21:27 schreef Bartjebart het volgende:

Heb ik hier wel gehad. Gelijk de spouw vol laten stouwen maar toen bleek dat mijn huis niet zo geweldig geventileerd werd. Nu sowieso daar een aantal punten van laten oppakken dus komende winter mag het geen probleem meer zijn.
Wat heb je daaraan gedaan?

Wij hebben al alle kozijnen laten vervangen die we wilden vervangen. Daar zitten ventilatieroosters in, maar ik vraag me af of het genoeg is in combinatie met de oude kozijnen die we laten zitten. In een deel van de oude kozijnen (eetkamer en keuken) zit al dubbel glas en die ramen willen we niet laten vervangen. Het is geen HR++ glas, maar het is wel goed genoeg. In een ander deel (kamer dochter en trappenhuis) zit enkel glas. Dat glas wil ik laten vervangen. Met name op de kamer van mijn dochter is het wel erg koel (wat deze zomer wel weer lekker was). Ik zou het zuur vinden om later te moeten constateren dat die kozijnen er alsnog uit moeten voor het laten aanbrengen van ventilatieroosters.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189018491
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 21:34 schreef lipje het volgende:

[..]

Rookgenerator huren. Maar als je toch de kozijnen laat doen, kan je ook er roosters erin laten nemen ;)
Die hebben we dus al laten vervangen, maar een deel van de oude kozijnen laten we zitten omdat die goed genoeg zijn. Zie hierboven. Als het niet zo verschrikkelijk duur was om een kozijn te laten vervangen, dan zou ik dat wel met alle kozijnen laten doen. Ik vond het enorm aantikken. Wil je er een ventilatierooster in, dan betaal je ook weer fors meer.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 06:03 schreef lipje het volgende:

[..]

dan laat je een suskast i.p.v. rooster monteren. Dit kan zelfs op een velum dakraam
Ja, dat had ik ook al ergens gelezen. Maar geluid is hier op het platteland geen issue.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189019298
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 10:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die hebben we dus al laten vervangen, maar een deel van de oude kozijnen laten we zitten omdat die goed genoeg zijn. Zie hierboven. Als het niet zo verschrikkelijk duur was om een kozijn te laten vervangen, dan zou ik dat wel met alle kozijnen laten doen. Ik vond het enorm aantikken. Wil je er een ventilatierooster in, dan betaal je ook weer fors meer.
[..]

Ja, dat had ik ook al ergens gelezen. Maar geluid is hier op het platteland geen issue.
Mbt geluid op het platteland en ramen: jullie zitten toch ergens in Noord Holland? Hebben jullie geen last van Schiphol? Hoor die geluiden steeds vaker. En, eerlijk is eerlijk, wij zitten midden in het Groene Hart en hebben er sinds dit voorjaar ook serieus meer last van. Bijvoorbeeld ramen in de vroege ochtend dicht tegen geluid.
Is dat zo?
pi_189019710
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:17 schreef Smallish het volgende:

[..]

Mbt geluid op het platteland en ramen: jullie zitten toch ergens in Noord Holland? Hebben jullie geen last van Schiphol? Hoor die geluiden steeds vaker. En, eerlijk is eerlijk, wij zitten midden in het Groene Hart en hebben er sinds dit voorjaar ook serieus meer last van. Bijvoorbeeld ramen in de vroege ochtend dicht tegen geluid.
Geen last van vliegtuigen. Soms als de wind op een bepaalde manier staat horen we wat auto's van de provinciale weg, maar dat is alleen achterin de tuin. En ik vermoed dat dat geluid de komende jaren steeds minder gaat worden met de opkomst van elektrische voertuigen.

Het is hier vooral de fauna die soms oorverdovend kan zijn. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189026916
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat heb je daaraan gedaan?

Wij hebben al alle kozijnen laten vervangen die we wilden vervangen. Daar zitten ventilatieroosters in, maar ik vraag me af of het genoeg is in combinatie met de oude kozijnen die we laten zitten. In een deel van de oude kozijnen (eetkamer en keuken) zit al dubbel glas en die ramen willen we niet laten vervangen. Het is geen HR++ glas, maar het is wel goed genoeg. In een ander deel (kamer dochter en trappenhuis) zit enkel glas. Dat glas wil ik laten vervangen. Met name op de kamer van mijn dochter is het wel erg koel (wat deze zomer wel weer lekker was). Ik zou het zuur vinden om later te moeten constateren dat die kozijnen er alsnog uit moeten voor het laten aanbrengen van ventilatieroosters.
Ik heb niet een heel groot huis of zo, dus dat scheelt in zekere zin al.
Op de bovenverdieping is een deur naar een plat dak vervangen met daarin een ruit met ventilatierooster. Aan de andere kant van het huis in de badkamer mechanische ventilatie geïnstalleerd.
Beneden zijn er sowieso ventilatieroostertjes in de buitenmuren gemaakt door het bedrijf en is in de achterdeur een ventilatierooster toegevoegd.

Kleine handelingen die, volgens de 'kenners' voldoende moeten zijn
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_189026954
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 19:41 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik heb niet een heel groot huis of zo, dus dat scheelt in zekere zin al.
Op de bovenverdieping is een deur naar een plat dak vervangen met daarin een ruit met ventilatierooster. Aan de andere kant van het huis in de badkamer mechanische ventilatie geïnstalleerd.
Beneden zijn er sowieso ventilatieroostertjes in de buitenmuren gemaakt door het bedrijf en is in de achterdeur een ventilatierooster toegevoegd.

Kleine handelingen die, volgens de 'kenners' voldoende moeten zijn
Dank je, ik zal er meteen naar informeren als ik de isolatiespecialisten over de vloer krijg. Als ik het goed heb begrepen, kunnen ze ook ventilatie meenemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189118703
Vandaag kreeg ik aan het einde van de middag ineens een telefoontje dat de schilder morgen kan beginnen. :o Heel tof hoor, maar we moesten als een gek dingen weg gaan halen. Ik kijk wel tegen het ongemak de komende tijd op, maar het is wel ontzettend fijn dat zo meteen het huis netjes is.

Ter herinnering: we laten alles schilderen behalve de zolderverdieping.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189119165
Doe je het zwart of wit :+ :?
  woensdag 25 september 2019 @ 19:22:07 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_189119246
Is dat relevant?
disclaimer
pi_189119601
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
Doe je het zwart of wit :+ :?
Wit. Ik heb slechte ervaring met onze vorige schilder (die het overigens ook wit deed). Ik wil zoveel mogelijk garantie dat er goed werk wordt geleverd en er iets wordt gedaan met mijn klacht als ik niet tevreden ben. Ik ben via Sigma aan deze schilder gekomen. Wat ik heel fijn vond, was dat er een technisch expert van Sigma langs is gekomen om de situatie te bekijken en om samen met mij te bedenken wat de juiste oplossingen waren. Hoe gaan we de vensterbanken bijvoorbeeld afwerken? Hoe mat gaat de verf zijn? In hoeverre valt het broddelwerk van de vorige schilder te verhelpen? Die heeft bijvoorbeeld m'n buitendeuren verneukt door de gaten verkeerd te vullen. (En de aannemer heeft m'n deuren verneukt door niet meteen het beslag erin te doen dat ik wilde waardoor er überhaupt gaten ontstonden. }:| )

Enfin, het zal mij benieuwen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189119623
De vorige schilder is overigens nooit meer op komen draven om het werk af te maken. Op een bepaald moment heb ik het maar opgegeven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189125157
Nou, ze zijn bezig. *O* Ik heb me op zolder teruggetrokken met de katjes. Ik heb hier veel meer moeite mee dan de meeste andere mensen, me een gast voelen in mijn eigen huis, maar het is voor een goed doel. Wat ga ik blij zijn als het schilderwerk er straks opzit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 26 september 2019 @ 09:38:02 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_189125182
Nah, het is gewoon kut als mensen in jouw huis aan het werk zijn als jij niks doet :') ik kan daar ook niet tegen als ik niet zelf mee werk. Maar ja, jij zit nu eenmaal in een ander schuitje nu :* hopelijk is het vlot klaar en allemaal naar wens!
disclaimer
pi_189125333
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
Nah, het is gewoon kut als mensen in jouw huis aan het werk zijn als jij niks doet :') ik kan daar ook niet tegen als ik niet zelf mee werk. Maar ja, jij zit nu eenmaal in een ander schuitje nu :* hopelijk is het vlot klaar en allemaal naar wens!
Ik ga volgende week weer voor het eerst naar mijn werk! Daar kijk ik erg naar uit. Het gaat al met al best goed.

Het is dat het nu zo regent, anders ging ik in de tuin werken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189125351
Intussen doe ik wat virtuele klusjes, zoals een overzicht maken van de kleuren in huis voor de schilders, offertes aanvragen voor overige klussen en dingen bestellen die we nodig hebben (denk aan raambomen). Zo voel ik me nog een beetje nuttig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189125399
Oh! En ik heb 3/4e van onze boeken weggedaan. Dat wou ik niet, maar we hebben er eenvoudigweg geen ruimte voor in huis. We hebben veel ramen en weinig muren. De boeken stonden in de garage en dat was niet goed voor ze natuurlijk vanwege de luchtvochtigheid. Ik ben er dus heel kritisch doorheen gegaan en heb alleen de boeken bewaard die ik nog eens ga lezen. Die zitten nu in zes 65l-dozen van de Ikea en staan veilig op zolder.

Daardoor heb ik in feite een begin gemaakt van ons volgende project: de schuur op orde krijgen. Plannen:

- schappen maken
- garagedeur vervangen
- houtwormbestrijding laten doen
- Velux-dakramen laten plaatsen
- hopen dat daarmee de lekkages weg zijn
- raamkozijnen, deurkozijn en deur laten vervangen
- planken met bruinrot laten vervangen
- een smartlock monteren in de nieuwe deur (mij lijkt een vingerafdruk ideaal, want ik ben vaak in de tuin zonder sleutel of telefoon)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189125407
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, ze zijn bezig. *O* Ik heb me op zolder teruggetrokken met de katjes. Ik heb hier veel meer moeite mee dan de meeste andere mensen, me een gast voelen in mijn eigen huis, maar het is voor een goed doel. Wat ga ik blij zijn als het schilderwerk er straks opzit.
Ah joh, je hebt iig internet op je zolderkamer.
En een fantastisch uitzicht.

Komt wel goed ;)
En liever nu dan over 4 weken tijdens de herfstvakantie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189125413
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah joh, je hebt iig internet op je zolderkamer.
En een fantastisch uitzicht.

Komt wel goed ;)
En liever nu dan over 3 weken tijdens de herfstvakantie.
Ja, ik heb al aangegeven dat er in de herfstvakantie niet mag worden gewerkt. Mijn lief heeft dan vrij en die heeft echt rust nodig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 26 september 2019 @ 10:09:29 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189125513
Goed bezig daar op zolder Claudia! :Y
***
pi_189125540
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:09 schreef Brighteyes het volgende:
Goed bezig daar op zolder Claudia! :Y
_O-

Het commandocentrum.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189125687
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, ik heb al aangegeven dat er in de herfstvakantie niet mag worden gewerkt. Mijn lief heeft dan vrij en die heeft echt rust nodig.
Heel verstandig!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 26 september 2019 @ 10:32:21 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189125799
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-

Het commandocentrum.
:D
Kan de zolder trouwens afgesloten worden vroeg ik me ineens af? Nee toch? Blijven de poezen dan wel bij je?
***
pi_189126152
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:D
Kan de zolder trouwens afgesloten worden vroeg ik me ineens af? Nee toch? Blijven de poezen dan wel bij je?
Ja, dat kan! Tegen de zin van de architect overigens. Maar ja, al die open verbindingen zijn gewoon niet praktisch.

Ik zie nu wel dat ik noga karig ben geweest in het delen van foto's van de huidige situatie. Ik heb niet eens foto's gemaakt van de door mij geschilderde deuren! Dat zal ik goedmaken zodra het huidige schilderwerk erop zit. Ik heb alvast een paar foto's gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De twee schilders (jonge jongens) zijn hard bezig. Een deel van hun werk is het repareren van het werk van hun voorganger. Bijna iedereen heeft me voor gek verklaard dat ik het schilderwerk op de begane grond opnieuw laat doen, maar ik kon er niet mee leven. En de jongens geven me groot gelijk. Ze zeiden dat het broddelwerk was en dat iemand die zulk werk levert geen schilder zou mogen zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 26-09-2019 11:11:54 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189126187
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:03 schreef Claudia_x het volgende:

De twee schilders (jonge jongens) zijn hard bezig. Een deel van hun werk is het repareren van het werk van hun voorganger. Bijna iedereen heeft me voor gek verklaard dat ik het schilderwerk op de begane grond opnieuw laat doen, maar ik kon er niet mee leven. En de jongens geven me groot gelijk. Ze zeiden dat het broddelwerk was en dat iemand die zulk werk levert geen schilder zou mogen zijn.

Dat soort uitspraken geeft de burger moed! Het impliceert op zijn minst dat die gasten liefde voor hun vak hebben en trots zijn op hun werk. En dat de kans ook groot is dat ze niet minder dan perfectie willen afleveren (als je dan toch een beetje bluf er in gooit, dan hebben ze ook wel wat verwachtingen waar te maken ;) )
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189126234
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:06 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Dat soort uitspraken geeft de burger moed! Het impliceert op zijn minst dat die gasten liefde voor hun vak hebben en trots zijn op hun werk. En dat de kans ook groot is dat ze niet minder dan perfectie willen afleveren (als je dan toch een beetje bluf er in gooit, dan hebben ze ook wel wat verwachtingen waar te maken ;) )
Haha, precies.

Het kon me eerlijk gezegd niet eens meer zoveel schelen hoe duur het schilderwerk was. Goed schilderwerk is veel waard, weet ik nu. Als de basis goed is, dan kunnen we daar voor de rest van de tijd dat we hier wonen op teren.

Daarom laat ik trouwens plafonds niet meeschilderen in kleur, heb ik besloten. Ik was van plan om op diverse plekken in huis bijvoorbeeld een niseffect te creëren (een idee van de architect) door achtermuur en een stukje van zijwanden en plafond in een kleur te laten schilderen. Dat idee blijft overeind, maar dan zonder plafond. Ik ken mezelf: ik wil die kleur over een paar jaar weer eens veranderen en ik heb dan geen zin om het hele plafond mee te nemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 26 september 2019 @ 11:24:35 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189126421
Ik geef je gelijk hoor, van die deuren. Hoe mooi het ook kan zijn met allemaal mooie open verbindingen wil je in een huis waar je met meerdere personen (en zeker opgroeiende kinderen) op een gegeven moment toch je een keer terug kunnen trekken. Los van warmte en geurtjes die overal heen kunnen drijven.

En ik snap ook je wens om het schilderwerk over te doen. Zo stond ik van de week nog het buitenschilderwerk bij een vriendin te bewonderen, haar neef is schilder en doet het altijd voor ze en het zit echt zo mooi in de verf. Dat geeft dan toch een bepaalde verzorgde uitstraling vind ik. :Y
***
pi_189126472
Ik kan ook genieten van het vele fraaie schilderwerk van huizen in het lokale dorp. Het maakt niet uit of het huizen zijn uit de jaren '20 of '60, de mensen doen er duidelijk moeite voor.

Het is wel moeilijk om vooraf te bepalen of een schilder goed is. Als iemand mij een schilder aanbeveelt, dan weet ik natuurlijk niet of de eisen die degene stelt aan het schilderwerk net zo hoog zijn als de mijne. Ik heb vooralsnog veel tips gekregen van goedkope schilders. Daar zit ik niet op te wachten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189126580
Hoe lang heb je de schilders over de vloer, Claudia? Ik trek dat ook zo ontzettend slecht... ;(

Wij moeten er binnenkort ook aan geloven. Wonen nu twee jaar in een nieuw gebouwd huis, her en der scheurtjes en wellicht ook kleur.

Wel erg fijn dat je op zolder je plek hebt nu. ;)
Is dat zo?
pi_189126643
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:35 schreef Smallish het volgende:
Hoe lang heb je de schilders over de vloer, Claudia? Ik trek dat ook zo ontzettend slecht... ;(
Ik weet het nog niet... Als het goed is, krijg ik dat morgen te horen. Ze konden dat nu nog niet inschatten en wilden eerst een dagje de situatie opnemen. Gelukkig zijn ze met z'n tweeën...

Ik vind het altijd vooral kut om iets te horen vallen of zo. :X Dan denk ik: m'n gietvloer!! Gisteren liet ikzelf iets vallen (of eigenlijk viel er iets uit een lamp die ik aan het weghalen was). Meteen een beschadiging in de gietvloer. Het is een maffe beschadiging: de vloer zelf is egaal maar de kleur is eruit gegaan.

Ik weet niet of ik met de kennis van nu weer een gietvloer zou kiezen. Ik krijg er veel complimenten over, maar hij is me niet robuust genoeg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189126763
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:57 schreef Claudia_x het volgende:
- een smartlock monteren in de nieuwe deur (mij lijkt een vingerafdruk ideaal, want ik ben vaak in de tuin zonder sleutel of telefoon)
Een vingerafdruk kan ideaal zijn als je geen vieze handen hebt, maar anders is het gewoon irritant :P
pi_189126777
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:47 schreef Puala het volgende:

[..]

Een vingerafdruk kan ideaal zijn als je geen vieze handen hebt, maar anders is het gewoon irritant :P
Darn, goeie!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189126780
Ja dat blijft wel lastig met producten/voorwerpen waarvan je weet dat er gebruikerssporen en/of (grotere) schade op kan komen... daar moet je dan wel echt tegen kunnen of mee leren leven.

Daarom ben ik wel blij dat bij onze gietvloer straks, er al 'bewuste' sporen op zitten. Onregelmatigheden die de huidige eigenaren er expres al in hebben laten maken zodat je nieuwe gebruikerssporen ook niet zo opmerkt of je er aan gaat ergeren.

Ik vind het ook wel mooi, een beetje robuust/'industrieel' zo. :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189126798
Wij hebben deels gietvloer (mokkakleur), deels houten vloer (eiken, brede planken). Combi is erg mooi, vinden wij.

Gietvloer is inderdaad kwetsbaarder dan hout of steen. Ben nog steeds wel blij met onze keuze, al zie ik ook wel wat beschadigingen. Vind dat jammer, maar hoort er ook een beetje bij, denk ik dan maar. :)
Is dat zo?
pi_189126806
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Darn, goeie!
Ik ben zelf ook een beetje rond gaan kijken, maar genoeg alternatieven die je dan kunt doen, sommigen hebben ook nog een cijferslot, of kun je met zo'n rifd-sleutel alsnog open. Ik zal eens kijken of ik binnenkort wat linkjes kan opsnorren.

Mij lijkt het uiteindelijk ook wel ideaal, maar dit is denk ik iets wat pas op langere termijn gaat komen. op Indigogo staat nu wel een heel interessante optie, maar daar ben ik tegelijkertijd ook nog wel een beetje huiverig voor. In die zin wel fijn dat ik het wat later pas wil doen evt.

https://www.indiegogo.com(...)imalist-smart-lock#/
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189126879
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:50 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook een beetje rond gaan kijken, maar genoeg alternatieven die je dan kunt doen, sommigen hebben ook nog een cijferslot, of kun je met zo'n rifd-sleutel alsnog open. Ik zal eens kijken of ik binnenkort wat linkjes kan opsnorren.

Mij lijkt het uiteindelijk ook wel ideaal, maar dit is denk ik iets wat pas op langere termijn gaat komen. op Indigogo staat nu wel een heel interessante optie, maar daar ben ik tegelijkertijd ook nog wel een beetje huiverig voor. In die zin wel fijn dat ik het wat later pas wil doen evt.

https://www.indiegogo.com(...)imalist-smart-lock#/
Voor de deur naar de garage durf ik het wel aan. We houden van snufjes, zolang die functioneel zijn. Lief stort zich graag op het slim maken van ons huis en het helpt dat hij programmeur is geweest. De enige rol van betekenis die ik hierin heb is dat ik aangeef wat voor mij praktisch is en wat niet.

Tof ding, dat slot!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189127059
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:57 schreef Claudia_x het volgende:
Oh! En ik heb 3/4e van onze boeken weggedaan. Dat wou ik niet, maar we hebben er eenvoudigweg geen ruimte voor in huis. We hebben veel ramen en weinig muren. De boeken stonden in de garage en dat was niet goed voor ze natuurlijk vanwege de luchtvochtigheid. Ik ben er dus heel kritisch doorheen gegaan en heb alleen de boeken bewaard die ik nog eens ga lezen. Die zitten nu in zes 65l-dozen van de Ikea en staan veilig op zolder.
Daarom ben ik blij dat ik overgestapt ben naar ebooks (ook strips). Niet alleen veel ruimtebesparend, maar kans dat ik ze ooit lees is ook nog groter.
Een "lekkage" op een paar verhuisdozen door m'n eigen stommigheid heeft ervoor gezorgd dat m'n boekenvoorraad met 50% is geslonken. Nu nog 2 boekenkasten vol die ik niet weg wil gooien...

quote:
Daardoor heb ik in feite een begin gemaakt van ons volgende project: de schuur op orde krijgen. Plannen:

- een smartlock monteren in de nieuwe deur (mij lijkt een vingerafdruk ideaal, want ik ben vaak in de tuin zonder sleutel of telefoon)
Als je vingers vies zijn geworden door de tuin, dan werkt zelfs de TouchID van apple niet meer. Kom je alsnog je huis niet binnen :P

Ik heb een losse sleutel aan een lanyardketting die ik altijd met me meeneem als ik buiten bezig ben en er dus kans is dat de deuren dichtslaan door de wind.

En er ligt een sleutel in de buitenschuur. De schuur heeft een roldeur welke te openen is met een codeslot. Dus als ik of huisgenoot (kinderen) de sleutel is vergeten, dan kan ie daar een reservesleutel vinden.
Als ik mezelf heb opgesloten in de achtertuin (wat niet kan, want de openslaande deuren zijn dan van het slot) dan moet ik maar de schutting over klimmen...
pi_189127201
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:02 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Daarom ben ik blij dat ik overgestapt ben naar ebooks (ook strips). Niet alleen veel ruimtebesparend, maar kans dat ik ze ooit lees is ook nog groter.
Een "lekkage" op een paar verhuisdozen door m'n eigen stommigheid heeft ervoor gezorgd dat m'n boekenvoorraad met 50% is geslonken. Nu nog 2 boekenkasten vol die ik niet weg wil gooien...
Ik denk dat ik - zij het met lichte tegenzin - ook maar een eReader ga vragen voor m'n verjaardag.

quote:
Als je vingers vies zijn geworden door de tuin, dan werkt zelfs de TouchID van apple niet meer. Kom je alsnog je huis niet binnen :P

Ik heb een losse sleutel aan een lanyardketting die ik altijd met me meeneem als ik buiten bezig ben en er dus kans is dat de deuren dichtslaan door de wind.
Een slot met meerdere opties zou wel wat voor ons zijn. Ik houd m'n handen meestal wel schoon doordat ik met handschoenen werk.

Ik heb er trouwens voor gekozen om twee van de drie buitendeuren in onze woning niet automatisch op slot te laten vallen omdat ik het een vervelend idee vind dat ik mezelf buitensluit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189127243
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:02 schreef athlonkmf het volgende:

En er ligt een sleutel in de buitenschuur. De schuur heeft een roldeur welke te openen is met een codeslot. Dus als ik of huisgenoot (kinderen) de sleutel is vergeten, dan kan ie daar een reservesleutel vinden.
Als ik mezelf heb opgesloten in de achtertuin (wat niet kan, want de openslaande deuren zijn dan van het slot) dan moet ik maar de schutting over klimmen...
Ik denk dat zoiets ook wel wat voor ons is. Er komt binnenkort een garagedeurspecialist langs en daar wil ik het dan ook even over hebben.

Ik woon trouwens in een omgeving waar het best gewoon is om deuren van het slot te laten. Er is hier niet veel criminaliteit. Maar ik durf dat zelf niet aan. Onze enorme tv kun je vanaf de straat net iets te goed zien. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189128304
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat zoiets ook wel wat voor ons is. Er komt binnenkort een garagedeurspecialist langs en daar wil ik het dan ook even over hebben.

Ik woon trouwens in een omgeving waar het best gewoon is om deuren van het slot te laten. Er is hier niet veel criminaliteit. Maar ik durf dat zelf niet aan. Onze enorme tv kun je vanaf de straat net iets te goed zien. :')
Een reservesleutel bij de buren houden is ook wel handig. Je had nog aardige buren geloof ik.
pi_189128349
Sowieso genoeg opbergplekken te verzinnen, in het geval van nood. In een jampotje ergens onder de grond, bijvoorbeeld. (onder de deurmat of plantenpot misschien voor de hand liggen, maar je snapt hem ;))
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 26 september 2019 @ 13:50:51 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189128430
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat zoiets ook wel wat voor ons is. Er komt binnenkort een garagedeurspecialist langs en daar wil ik het dan ook even over hebben.

Ik woon trouwens in een omgeving waar het best gewoon is om deuren van het slot te laten. Er is hier niet veel criminaliteit. Maar ik durf dat zelf niet aan. Onze enorme tv kun je vanaf de straat net iets te goed zien. :')
Dan laat je de loopdeur van de garage open, gooi je een reservesleutel in een bakje met schroeven ofzo, niemand weet dat hij daar ligt.
Nou ja, na het lezen van dit topic wel, dus dan moet je iets anders kiezen, maar er zijn zoveel plekjes in zo'n garage waar je hem neer zou kunnen leggen.
Bij ons ligt hij er niet trouwens, want de loopdeur van de garage is meestal wel op slot als we niet thuis zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189140424
Vandaag zijn ze met z'n vieren aan het schilderen. Schiet op zo, hopelijk.

Verder op het lijstje:
- Vandaag komt iemand van Takkenkamp langs voor spouwmuurisolatie.
- Maandag komt een lokaal bedrijf langs voor de dakramen in de garage.
- Dinsdag komt iemand van Nederland Isoleert langs voor spouwmuurisolatie.
- Dinsdag komt ook een lokale glaszetter langs om te kijken naar het enkele glas in twee raamkozijnen. Die wil ik laten vervangen door dubbel glas. Ik wil de glaszetter ook meteen vragen naar glas voor in de kas.

Ik had nog een lijntje uitstaan voor garagedeuren, maar ik vond 5000 euro te duur voor een deur. Iemand tips voor een prettig en niet al te duur bedrijf? Ik hoef geen deur van hardhout.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 27 september 2019 @ 09:55:47 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189140514
Nederland Isoleert hoef je geen expertise van te verwachten.
Die stond te stamelen van "geen idee wat dit is, dit heb ik nog nooit gezien" over de inhoud van onze spouwmuur, terwijl ik hem verteld had dat de isolatie van voor 1980 was en het huis van 1971 is.

Het bleek dan ook gewoon UF-schuim te zijn, het standaard jaren 70 middel voor na-isolatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189140799
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 09:55 schreef Leandra het volgende:
Nederland Isoleert hoef je geen expertise van te verwachten.
Die stond te stamelen van "geen idee wat dit is, dit heb ik nog nooit gezien" over de inhoud van onze spouwmuur, terwijl ik hem verteld had dat de isolatie van voor 1980 was en het huis van 1971 is.

Het bleek dan ook gewoon UF-schuim te zijn, het standaard jaren 70 middel voor na-isolatie.
Volgens mij doen ze niet eens meteen een inspectie van de schouw. Dat gaat Takkenkamp zo meteen wel doen. Ik ben heel benieuwd, want één van de aannemers die een offerte bij ons heeft uitgebracht was ervan overtuigd dat er stro in onze spouw zit. Daar moesten overige aannemers hartelijk om lachen. (Waarschijnlijk is het rommel van vogels.) Ik houd er in ieder geval alvast rekening mee dat de spouw eerst moet worden schoongemaakt.

Oh, en Takkenkamp komt meteen naar de staat van de gevel kijken omdat we eigenlijk ook gevelreparatie moeten laten uitvoeren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189140814
Het is al met al best een waslijst, hè? :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189140859
Het zijn bakken geld die we in deze woning investeren. En dan te bedenken dat de vraagprijs van de woning al veel hoger was dan de meeste woningen die ik hier op het forum gekocht zie worden. Maar we hebben wel elke dag nog het gevoel dat we het ontzettend hebben getroffen met deze rustig plek dichtbij de hectiek van de hoofdstad. Vanochtend zag ik twee ooievaars in het weiland lopen op zoek naar eten. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189140865
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Het is al met al best een waslijst, hè? :o
Nou, eerlijk gezegd was dat wel wat ik dacht. Dat dat toch wel een nadeel is van een bestaand huis: er is altijd veel meer dat toch nog moet gebeuren. Bij een nieuwbouwhuis is dat toch een stuk minder, volgens mij. Zijn het meer wensen die je graag zou laten uitkomen, dan noodzakeiljke dingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189140886
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, eerlijk gezegd was dat wel wat ik dacht. Dat dat toch wel een nadeel is van een bestaand huis: er is altijd veel meer dat toch nog moet gebeuren. Bij een nieuwbouwhuis is dat toch een stuk minder, volgens mij. Zijn het meer wensen die je graag zou laten uitkomen, dan noodzakeiljke dingen.
Ik zag gisteren nog mooie nieuwbouwwoningen op Funda met veel ruimte en een aardig stukje grond: vraagprijs van 1,5 miljoen euro. :X De enige manier voor ons om hier te kunnen wonen is door een oude woning op te knappen. Daar moet je maar zin in hebben. En hoe goed je het ook opknapt, de basis blijft altijd oud en nooit zo goed als een nieuwbouwwoning (in de zin van energiebesparend met name).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189141006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zag gisteren nog mooie nieuwbouwwoningen op Funda met veel ruimte en een aardig stukje grond: vraagprijs van 1,5 miljoen euro. :X De enige manier voor ons om hier te kunnen wonen is door een oude woning op te knappen. Daar moet je maar zin in hebben. En hoe goed je het ook opknapt, de basis blijft altijd oud en nooit zo goed als een nieuwbouwwoning (in de zin van energiebesparend met name).
Inderdaad. Hoewel ik de overweging ook zeker wel snap. En ik zou het op zich ook wel hebben aangedurfd, maar B zag het echt niet zitten. En ik denk dat we met onze nieuwbouw ook heel erg krijgen wat we zoeken. Ik word nu al dagelijks heel blij van de omgeving die nu onze thuisomgeving is, ondanks de troosteloze vakantiewoning waar we nu zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189141097
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Inderdaad. Hoewel ik de overweging ook zeker wel snap. En ik zou het op zich ook wel hebben aangedurfd, maar B zag het echt niet zitten. En ik denk dat we met onze nieuwbouw ook heel erg krijgen wat we zoeken. Ik word nu al dagelijks heel blij van de omgeving die nu onze thuisomgeving is, ondanks de troosteloze vakantiewoning waar we nu zitten.
Als je die stap mentaal eenmaal hebt gezet, uit je oude regio vertrekken, dan begrijp je vast niet meer waarom de mensen die er nog wonen zoveel geld betalen terwijl ze elders veel meer voor veel minder kunnen krijgen. Voor ons was vertrekken alleen echt geen optie omdat de kinderen hier sterk geworteld zijn en we bij mijn schoonouders in de buurt wilden blijven.

Wat ook wel meespeelde was dat ik het leuk vond om over zoveel mogelijk details van mijn nieuwe woning te kunnen meedenken. Er is geen plint of kitrand waar ik de achtergrond niet van ken. Ik kan me prima voorstellen dat veel mensen die behoefte niet hebben. Mijn lief had het liefst een woning gehad die gewoon af was.

Nu is hij wel blij, hoor, maar het is niet makkelijk voor hem geweest. Ik denk dat wij gewoon niet relaxed genoeg zijn voor projecten waarvan je weet dat er van alles misgaat. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 27 september 2019 @ 11:09:35 #111
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_189141399
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Volgens mij doen ze niet eens meteen een inspectie van de schouw. Dat gaat Takkenkamp zo meteen wel doen. Ik ben heel benieuwd, want één van de aannemers die een offerte bij ons heeft uitgebracht was ervan overtuigd dat er stro in onze spouw zit. Daar moesten overige aannemers hartelijk om lachen. (Waarschijnlijk is het rommel van vogels.) Ik houd er in ieder geval alvast rekening mee dat de spouw eerst moet worden schoongemaakt.

Oh, en Takkenkamp komt meteen naar de staat van de gevel kijken omdat we eigenlijk ook gevelreparatie moeten laten uitvoeren.
Onze spouw zat vol met stro, takjes en andere rotzooi die vogels en muizen er in hebben kunnen stoppen, ik verwacht dat dat bij jullie inderdaad ook wel zo zal zijn.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_189141562
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:09 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Onze spouw zat vol met stro, takjes en andere rotzooi die vogels en muizen er in hebben kunnen stoppen, ik verwacht dat dat bij jullie inderdaad ook wel zo zal zijn.
Heb je de spouw al laten isoleren? Moet die rotzooi ook worden verwijderd voor het isolatiemateriaal erin kan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189141583
Intussen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 27 september 2019 @ 11:21:23 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189141590
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Volgens mij doen ze niet eens meteen een inspectie van de schouw. Dat gaat Takkenkamp zo meteen wel doen. Ik ben heel benieuwd, want één van de aannemers die een offerte bij ons heeft uitgebracht was ervan overtuigd dat er stro in onze spouw zit. Daar moesten overige aannemers hartelijk om lachen. (Waarschijnlijk is het rommel van vogels.) Ik houd er in ieder geval alvast rekening mee dat de spouw eerst moet worden schoongemaakt.

Oh, en Takkenkamp komt meteen naar de staat van de gevel kijken omdat we eigenlijk ook gevelreparatie moeten laten uitvoeren.
Bij mij geeft die NL Isoleert knul wel een gaatje in de muur gemaakt en in de spouw gekeken :Y
Dat hij vervolgens niet snapte wat hij zag en ze me blijven spammen is wel vervelend.

Als ze geen inspectie van de spouw doen is er helemaal geen reden om te komen, dus dan zou ik mijn tijd niet aan ze verspillen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 27 september 2019 @ 11:24:19 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189141633
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
Intussen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189141686
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag zijn ze met z'n vieren aan het schilderen. Schiet op zo, hopelijk.

Verder op het lijstje:
- Vandaag komt iemand van Takkenkamp langs voor spouwmuurisolatie.
- Maandag komt een lokaal bedrijf langs voor de dakramen in de garage.
- Dinsdag komt iemand van Nederland Isoleert langs voor spouwmuurisolatie.
- Dinsdag komt ook een lokale glaszetter langs om te kijken naar het enkele glas in twee raamkozijnen. Die wil ik laten vervangen door dubbel glas. Ik wil de glaszetter ook meteen vragen naar glas voor in de kas.

Ik had nog een lijntje uitstaan voor garagedeuren, maar ik vond 5000 euro te duur voor een deur. Iemand tips voor een prettig en niet al te duur bedrijf? Ik hoef geen deur van hardhout.
Wat voor deur wil je? Wij hebben een roldeur was ook niet goedkoop maar dacht geen 5000
pi_189141707
Het is gekkenwerk allemaal. Woensdagmiddag werd ik aan het einde van de dag gebeld dat ze de dag erna konden beginnen. Donderdagochtend om 7.15 uur stonden ze aan de deur. Diezelfde ochtend heb ik de keuze voor de kleuren gemaild aan de persoon van Sigma die het proces begeleidt. En vanochtend stonden ze, wederom om 7.15 uur, al met allemaal potten kleuren in de aanslag.

En wat ik er vooralsnog van kan zien, gebeurt het schilderwerk heel netjes. Bedenk ook dat ze op de begane grond alles opnieuw hebben moeten schuren en vullen en zo. Ik snap alleen niet hoe het zo snel kan, want mij zou dat al qua droogtijd niet lukken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189141715
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:27 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Wat voor deur wil je? Wij hebben een roldeur was ook niet goedkoop maar dacht geen 5000
Ook een roldeur, elektrisch. En de oude deur moet worden weggehaald. Ik hoop zelf op 1500-2000 euro.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 27 september 2019 @ 11:39:43 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189141854
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ook een roldeur, elektrisch. En de oude deur moet worden weggehaald. Ik hoop zelf op 1500-2000 euro.
Ik heb net even online een Hörmann zitten samenstellen met de extra dure elektrische aansturing, de duurste versie buitenkant en in de maximale breedte en hoogte (300*250) en nog wat dingen extra aangeklikt waarvan ik niet weet of het nodig is en toen kwam ik incl. montage op ¤ 3.000 uit.

Ik weet niet wat onze elektrische garagedeur gekost heeft, maar die is ook al van 10 jaar geleden en zowel wij als de buren zijn helemaal klaar met het bedrijf dat ze geplaatst heeft, maar dat laatste is vooral omdat ze niet op een normale manier een afspraak voor onderhoud kunnen maken, dus daar zoeken we wel een ander bedrijf voor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189141859
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ook een roldeur, elektrisch. En de oude deur moet worden weggehaald. Ik hoop zelf op 1500-2000 euro.
Op dat bedrag zaten wij
pi_189141876
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:40 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Op dat bedrag zaten wij
Waar heb je de deur gekocht?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189141914
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb net even online een Hörmann zitten samenstellen met de extra dure elektrische aansturing, de duurste versie buitenkant en in de maximale breedte en hoogte (300*250) en nog wat dingen extra aangeklikt waarvan ik niet weet of het nodig is en toen kwam ik incl. montage op ¤ 3.000 uit.

Ik weet niet wat onze elektrische garagedeur gekost heeft, maar die is ook al van 10 jaar geleden en zowel wij als de buren zijn helemaal klaar met het bedrijf dat ze geplaatst heeft, maar dat laatste is vooral omdat ze niet op een normale manier een afspraak voor onderhoud kunnen maken, dus daar zoeken we wel een ander bedrijf voor.
Is een Hörmann een bekende deur waar je altijd goed mee zit? Ik weet echt niks van garagedeuren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 27 september 2019 @ 11:54:06 #123
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_189142156
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je de spouw al laten isoleren? Moet die rotzooi ook worden verwijderd voor het isolatiemateriaal erin kan?
Nee geen spouwisolatie hier, maar dit hebben we gezien toen de muren eruit gingen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is een Hörmann een bekende deur waar je altijd goed mee zit? Ik weet echt niks van garagedeuren.
Hörmann is volgens mij een van de bekendste merken voor roldeuren.

Schilderwerk schiet op!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_189142224
Nou, tegenvaller ten aanzien van de spouwmuurisolatie. Het verhaal van de persoon die kwam kijken is dat we holle bakstenen hebben en de voegen van twee muren slecht zijn. Die moeten worden hersteld voor ze überhaupt willen isoleren (of meteen erna). Dat gaat vele duizenden euro's kosten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189143304
Verder was alles positief. De spouw is schoon, is 6,5 cm diep. Er kan glaswol in. Nu nog even de offerte afwachten voor gevelherstel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 27 september 2019 @ 20:35:33 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189149377
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is een Hörmann een bekende deur waar je altijd goed mee zit? Ik weet echt niks van garagedeuren.
Ja, dat is in principe wel het merk qua garagedeuren.
Hier zat origineel ook een Hörmanndeur in de garage, alleen dat was dus zo'n handmatige, en mijn ouders hebben samen met de buren destijds besloten de garagedeuren te vervangen voor elektrisch, in beide garages staat ook werkelijk een auto, dus het heeft ook wel nut enzo :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 27 september 2019 @ 20:37:13 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189149416
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:14 schreef Claudia_x het volgende:
Verder was alles positief. De spouw is schoon, is 6,5 cm diep. Er kan glaswol in. Nu nog even de offerte afwachten voor gevelherstel.
Mooi van je spouw, jammer van die baksteen.... ik kan ook niet inschatten in hoeverre zoiets een verkoopverhaaltje is.
Weet je ook of dat klopt van die baksteen? Heb je daar iets van gezien toen er een kozijn verplaatst of vervangen is? Of dat er nog ergens een stapel van diezelfde bakstenen in de garage liggen, of dat de buren diezelfde hebben en het weten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189149497
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ook een roldeur, elektrisch. En de oude deur moet worden weggehaald. Ik hoop zelf op 1500-2000 euro.
Wat voor deur heb je er nu in zitten? En waarom wil je een nieuwe?
pi_189150107
Hm, het schilderwerk valt hier en daar toch tegen. ;( Ik snap niet zo goed waarom dat niet meteen goed kan gaan. Het gaat eigenlijk niet om het schilderwerk, maar meer de staat van het stucwerk. Daar heb ik het tevoren juist over gehad en het stucwerk werd goed genoeg bevonden. Dan zou ik dus ook een behoorlijk strakke muur mogen verwachten, denk ik. Er had hier en daar meer bijgeschuurd en gevuld mogen worden. Nou ja, ik informeer er maar weer eens naar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189150132
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 20:40 schreef Puala het volgende:

[..]

Wat voor deur heb je er nu in zitten? En waarom wil je een nieuwe?
Onze huidige deur gaat nauwelijks open en is vrijwel volledig verroest. En we willen graag een elektrische deur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189150149
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 20:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mooi van je spouw, jammer van die baksteen.... ik kan ook niet inschatten in hoeverre zoiets een verkoopverhaaltje is.
Weet je ook of dat klopt van die baksteen? Heb je daar iets van gezien toen er een kozijn verplaatst of vervangen is? Of dat er nog ergens een stapel van diezelfde bakstenen in de garage liggen, of dat de buren diezelfde hebben en het weten?
Dat die baksteen erin zit klopt, want dat kan ik op bepaalde plekken zien. Of de rest van het verhaal klopt - geen idee.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189150216
Wat balen. Hoe kan dat nou? Je had er veel vertrouwen in dat ze goed bezig waren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189150391
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onze huidige deur gaat nauwelijks open en is vrijwel volledig verroest. En we willen graag een elektrische deur.
Je kan elke deur elektrisch maken
https://www.hbopeners.nl/(...)EALw_wcB#description

Maakt misschien het kostenplaatje wel anders ;)
pi_189150504
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:13 schreef miss_sly het volgende:
Wat balen. Hoe kan dat nou? Je had er veel vertrouwen in dat ze goed bezig waren.
Misschien omdat er vandaag twee nieuwe bij waren? Geen idee. De plafonds (gisteren gedaan) zien er wel heel netjes uit. Ik ben benieuwd hoe ze erop reageren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189150515
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Je kan elke deur elektrisch maken
https://www.hbopeners.nl/(...)EALw_wcB#description

Maakt misschien het kostenplaatje wel anders ;)
Ik ben bang van niet, want er moet sowieso een nieuwe deur komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 27 september 2019 @ 21:27:58 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189150590
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat die baksteen erin zit klopt, want dat kan ik op bepaalde plekken zien. Of de rest van het verhaal klopt - geen idee.
Ah, dan neem ik aan dat de rest ook wel klopt, ik hoop dat de offerte voor het gevelwerk meevalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189153409
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben bang van niet, want er moet sowieso een nieuwe deur komen.
Je zou ook op marktplaats kunnen kijken voor een gebruikte hormann, in de breedte kan je m eventueel inkorten en de hoogte komt niet op een centimeter. Heb je misschien een goedkope deur. Plaatsen stelt weinig voor.

Ik heb ik mijn garage ook een tweedehands deur van 400 zitten en die doet het nog perfect.
pi_189155558
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag zijn ze met z'n vieren aan het schilderen. Schiet op zo, hopelijk.

Verder op het lijstje:
- Vandaag komt iemand van Takkenkamp langs voor spouwmuurisolatie.
- Maandag komt een lokaal bedrijf langs voor de dakramen in de garage.
- Dinsdag komt iemand van Nederland Isoleert langs voor spouwmuurisolatie.
- Dinsdag komt ook een lokale glaszetter langs om te kijken naar het enkele glas in twee raamkozijnen. Die wil ik laten vervangen door dubbel glas. Ik wil de glaszetter ook meteen vragen naar glas voor in de kas.

Ik had nog een lijntje uitstaan voor garagedeuren, maar ik vond 5000 euro te duur voor een deur. Iemand tips voor een prettig en niet al te duur bedrijf? Ik hoef geen deur van hardhout.
Ben benieuwd naar je ervaringen met Takkenkamp, ik had ze je aangeraden. Ik hoor het graag van je.

Ik heb gisteren ook net via de website expertise voor isolatie aangevraagd.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189157722
Vanochtend werd ik weer helemaal blij van het schilderwerk omdat het er bijna perfect uitzag. Het is het strijklicht van onze wandlampen dat genadeloos is. Ik vraag wel of ze één plek in ieder geval bij kunnen werken.

Een impressie tussendoor - vergeef me de rommel. Het wit van bijvoorbeeld de lampen en plinten steekt mooi af tegen het grijs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het bruine kozijn zit in de zwarte grondverf. Wennen, hoor. Stiekem hield ik wel van dat bruin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het groen in de keuken is erg mooi. Het kozijn wordt nog zwart. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen, zoveel zwart.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een stukje van de hal. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het uitzicht van vanochtend! Ik geniet enorm van de kleuren - de foto is onbewerkt. Het gras is mooi groen geworden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189157796
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:18 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar je ervaringen met Takkenkamp, ik had ze je aangeraden. Ik hoor het graag van je.

Ik heb gisteren ook net via de website expertise voor isolatie aangevraagd.
Dank nog daarvoor. ^O^ Ik had geluk, want ik belde twee dagen geleden en er was gisteren net een afspraak komen te vervallen. Anders had ik een paar weken moeten wachten. Ik werd ook netjes een half uur gebeld na het invullen van het formulier op de website. Het gesprek zelf vond ik ook goed en het verhaal leek me betrouwbaar. Je krijgt wel een beetje een verkooppraatje, maar ik kon veel vragen stellen en de expert leek daadwerkelijk kundig.

Ze kwamen trouwens op een bedrag van 2500 euro uit voor circa 140 m2.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:41:14 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189157831
Erg fraai O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189157851
Heel mooi hoe dat wit afsteekt tegen het grijs. Ziet er erg goed uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189157986
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dank nog daarvoor. ^O^ Ik had geluk, want ik belde twee dagen geleden en er was gisteren net een afspraak komen te vervallen. Anders had ik een paar weken moeten wachten. Ik werd ook netjes een half uur gebeld na het invullen van het formulier op de website. Het gesprek zelf vond ik ook goed en het verhaal leek me betrouwbaar. Je krijgt wel een beetje een verkooppraatje, maar ik kon veel vragen stellen en de expert leek daadwerkelijk kundig.

Ze kwamen trouwens op een bedrag van 2500 euro uit voor circa 140 m2.
Hoe checken ze je spouwmuur overigens? Gat boren en inspecteren met een camera?
Moet er ook nog eea aan de gevel gerepareerd worden volgens hun?
En waar ik ook benieuwd naar ben, brengen ze nog extra ventilatieroosters aan? Want als het straks extra geïsoleerd wordt moet er ook nog goed geventileerd kunnen worden .

Ik heb vloerisolatie en spouwmuurisolatie aangevraagd ivm de subsidie van de overheid die je krijg als je 2 dingen aanpakt.


Ziet er weer fris uit zo de muren en kozijnen ^O^
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189158023
De rand tussen wand en plafond ziet er heel strak uit, dat vind ik vaak wel veelzeggend. Mooi!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_189158438
De eerste foto van het grijs, geweldig om te zien hoe licht het aan de onderkant is bij de plint en hoe donker het afsteekt tegen je plafond. Mooi die lichtwerking.

En zoals SV-tje zegt, die strakke rand!!! O+
Jaloers, met mijn zelf geverfde muren op korrelig spuitwerk. Niet strak te krijgen die randen... ;(
pi_189160526
De rand is inderdaad heel netjes en de dekking is goed en egaal. Ik had zelf met dat laatste moeite in de badkamer. Die ik trouwens ook opnieuw laat doen. :@
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189160595
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:54 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hoe checken ze je spouwmuur overigens? Gat boren en inspecteren met een camera?
Ja, hij maakt een paar gaten en kijkt er dan in. Die gaten worden trouwens ook weer gevuld. Ik was hier zelf niet bij.

quote:
Moet er ook nog eea aan de gevel gerepareerd worden volgens hun?
Ja, bij ons wel. De voegen op de zuid- en westgevel zijn niet goed genoeg meer en moeten volledig uitgebikt en vervangen worden. Ik vrees dat dat een enorme kostenpost wordt (vooral nu ik weet hoe duur het opzetten van een steiger alleen al is.) Maar dit hangt dit samen met het type baksteen dat wij hebben.

quote:
En waar ik ook benieuwd naar ben, brengen ze nog extra ventilatieroosters aan? Want als het straks extra geïsoleerd wordt moet er ook nog goed geventileerd kunnen worden .
Er zitten diverse ventilatiegleuven ter hoogte van de kruipruimte. Die worden dichtgemaakt en in plaats daarvan worden er nieuwe roosters in gezet (bij ons zes stuks). Hij vroeg daarom onder andere of onze kruipruimte uit diverse compartimenten bestaat. Verder komen er geen ventilatieroosters bij. Het advies is om zoveel mogelijk ventilatieroosters in de ramen te nemen.

quote:
Ik heb vloerisolatie en spouwmuurisolatie aangevraagd ivm de subsidie van de overheid die je krijg als je 2 dingen aanpakt.
Verdomd, ik ben de subsidies helemaal vergeten. De vloer hebben we al laten isoleren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189160716
Ik vind zelf trouwens heel mooi hoe de nis in de gang afsteekt tegen de doorgang naar de keuken.

En we gaan daar voorlopig nog geen taatsdeuren nemen maar gaan eerst bekijken hoe het bevalt zonder deuren. Vrijwel iedereen die hier komt vindt de doorgangen tof zonder deuren. Ik denk zelf dat we deuren nodig gaan hebben i.v.m. tocht en geluid. Voor het geluid vind ik het op dit moment niet echt nodig. De tocht moeten we even afwachten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189160774
Je kunt alleen subsidie aanvragen voor maatregelen die uitgevoerd zijn vanaf 15 augustus 2019.

:{
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:01:02 #150
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189161522
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:06 schreef Claudia_x het volgende:
Je kunt alleen subsidie aanvragen voor maatregelen die uitgevoerd zijn vanaf 15 augustus 2019.

:{
}:|
Resistance is futile.
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:04:40 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189161571
Even niet over de subsidie: wat wordt het toch ontzettend gaaf _O_

Dat heb ik al vaker gezegd maar ik zou er zo zelf gaan wonen O+
Resistance is futile.
pi_189162186
Flinke tuin, heb je daar nog wat foto's van? :o

Ziet er gaaf uit. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189162301
quote:
16s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:03 schreef FlippingCoin het volgende:
Flinke tuin, heb je daar nog wat foto's van? :o

Ziet er gaaf uit. :7
Het is lastig om foto's van alles te maken (ik zal zo even kijken wat ik aan foto's heb liggen). Dit geeft de beste algehele indruk:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189162312
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is lastig om foto's van alles te maken (ik zal zo even kijken wat ik aan foto's heb liggen). Dit geeft de beste algehele indruk:

[ afbeelding ]
Ja die wekte mijn interesse. :P

Aan het water wonen is iig heerlijk vind ik. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189163017
quote:
16s.gif Op zaterdag 28 september 2019 18:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja die wekte mijn interesse. :P

Aan het water wonen is iig heerlijk vind ik. :)
Ik heb niet echt goede overzichtsfoto's, zie ik nu, dus je moet het met een versnipperd beeld doen.

De achterkant (ongeveer op het zuiden) heb je voor een deel al gezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gevel op ongeveer het westen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gevel op ongeveer het oosten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De voorkant van het huis.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189163069
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb niet echt goede overzichtsfoto's, zie ik nu, dus je moet het met een versnipperd beeld doen.

De achterkant (ongeveer op het zuiden) heb je voor een deel al gezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gevel op ongeveer het westen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gevel op ongeveer het oosten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De voorkant van het huis.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah heerlijk zo veel land en rust. :9

Ziet er perfect uit. _O_

Wat doen jullie met de kas trouwens? Mijn tante heeft een zwembad in de kas geplaatst dat is ook wel erg fijn vind ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189163153
quote:
16s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah heerlijk zo veel land en rust. :9

Ziet er perfect uit. _O_

Wat doen jullie met de kas trouwens? Mijn tante heeft een zwembad in de kas geplaatst dat is ook wel erg fijn vind ik.
Breng m'n lief niet op ideeën. :X

We waren er een moestuin aan het maken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik werd ziek en toen zag de kas er alweer heel gauw zo uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plannen voor de kas zijn:
- kapot glas vervangen
- elektriciteit weer aan laten sluiten (geen idee hoe!)
- onkruid weghalen, mulchen en na de winter druif snoeien en moestuin weer opstarten

Plan B is een zwembad maken. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189163208
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Breng m'n lief niet op ideeën. :X

We waren er een moestuin aan het maken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik werd ziek en toen zag de kas er alweer heel gauw zo uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plannen voor de kas zijn:
- kapot glas vervangen
- elektriciteit weer aan laten sluiten (geen idee hoe!)
- onkruid weghalen, mulchen en na de winter druif snoeien en moestuin weer opstarten

Plan B is een zwembad maken. :Y)
Ja erg lastige keuze. :D

Zou zelf ook wel kiezen voor een moestuintje als je ernaast gewoon lekker kan zwemmen, zeker met kinderen is dat wel erg tof.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189163217
Zucht. O+

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189163221
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:31 schreef Claudia_x het volgende:
Zucht. O+

[ afbeelding ]
Zo dat is echt prachtig. :o :X
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189163232
quote:
16s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja erg lastige keuze. :D

Zou zelf ook wel kiezen voor een moestuintje als je ernaast gewoon lekker kan zwemmen, zeker met kinderen is dat wel erg tof.
Een zwembad vraagt veel onderhoud en bovendien lijkt de aanleg me niet niks met het hoge grondwaterpeil hier. En inderdaad, we kunnen een groot deel van het jaar al zwemmen in het natuurwater. Dat heb ik overigens een week geleden gedaan en ik kreeg bijna een hartaanval toen ik in het water dook - onwijs koud.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189163247
Hoger op m'n prioriteitenlijst staat in ieder geval een buitenkamer maken op de fundering van het oude schuurtje. En die buitenkamer staat op dit moment helemaal onderaan m'n waslijst. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 28 september 2019 @ 20:01:21 #163
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189163584
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Breng m'n lief niet op ideeën. :X

We waren er een moestuin aan het maken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik werd ziek en toen zag de kas er alweer heel gauw zo uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plannen voor de kas zijn:
- kapot glas vervangen
- elektriciteit weer aan laten sluiten (geen idee hoe!)
- onkruid weghalen, mulchen en na de winter druif snoeien en moestuin weer opstarten

Plan B is een zwembad maken. :Y)
Off topic maar dat haar van L ❤
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189164319
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, hij maakt een paar gaten en kijkt er dan in. Die gaten worden trouwens ook weer gevuld. Ik was hier zelf niet bij.
[..]

Ja, bij ons wel. De voegen op de zuid- en westgevel zijn niet goed genoeg meer en moeten volledig uitgebikt en vervangen worden. Ik vrees dat dat een enorme kostenpost wordt (vooral nu ik weet hoe duur het opzetten van een steiger alleen al is.) Maar dit hangt dit samen met het type baksteen dat wij hebben.
[..]

Er zitten diverse ventilatiegleuven ter hoogte van de kruipruimte. Die worden dichtgemaakt en in plaats daarvan worden er nieuwe roosters in gezet (bij ons zes stuks). Hij vroeg daarom onder andere of onze kruipruimte uit diverse compartimenten bestaat. Verder komen er geen ventilatieroosters bij. Het advies is om zoveel mogelijk ventilatieroosters in de ramen te nemen.
[..]

Verdomd, ik ben de subsidies helemaal vergeten. De vloer hebben we al laten isoleren.
Ja, voor het repareren van de gevel ben ik ook bang aangezien er hier best wat voegen slecht zijn. :X Vrees voor de kosten idd.

We hebben nu helemaal geen ventilatieroosters in de ramen oid.
Dus die dingen zullen dan ook nog wel aardig wat gaan kosten.
Nou ja, eerst maar eens langs laten komen met offerte. Dan kijken we verder.

En die subsidie is inderdaad pas sinds kort ingevoerd door de overheid.

Je kan nog wel checken of je gemeente wellicht subsidie geeft.

Check: https://www.energiesubsidiewijzer.nl/
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189166557
Ik heb de voegen laten doen van mijn zijgevel en dat viel qua kosten alles mee. Dat ging om een gevel van ja, 8 meter lang en net zo hoog? Wel een puntdak, dus niet helemaal exact die m2's maar ik durf niet 123 meer te zeggen wat het was. Maar de 1500 in elk geval.
pi_189167751
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:48 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ja, voor het repareren van de gevel ben ik ook bang aangezien er hier best wat voegen slecht zijn. :X Vrees voor de kosten idd.

We hebben nu helemaal geen ventilatieroosters in de ramen oid.
Dus die dingen zullen dan ook nog wel aardig wat gaan kosten.
Nou ja, eerst maar eens langs laten komen met offerte. Dan kijken we verder.

En die subsidie is inderdaad pas sinds kort ingevoerd door de overheid.

Je kan nog wel checken of je gemeente wellicht subsidie geeft.

Check: https://www.energiesubsidiewijzer.nl/
Jammer dat je alles moet laten uitvoeren :(
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_189169124
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 22:28 schreef Puala het volgende:
Ik heb de voegen laten doen van mijn zijgevel en dat viel qua kosten alles mee. Dat ging om een gevel van ja, 8 meter lang en net zo hoog? Wel een puntdak, dus niet helemaal exact die m2's maar ik durf niet 123 meer te zeggen wat het was. Maar de 1500 in elk geval.
Oh, dat valt nog best mee. Eigenlijk valt dat niet helemaal mee, want wij moeten ongeveer het dubbele laten doen. :+ Ik kom op basis van bedragen die online worden genoemd uit op 2500-3000 euro. Dat is exclusief reinigen (ik weet nog niet of we dat laten doen.) En we moeten ook nog een gat in de gevel laten repareren.

Ik wist al dat het repareren van het voegwerk ooit moest gebeuren, dus het is niet een enorme tegenvaller. Grappig is dat alleen de zuid- en westgevel echt moeten gebeuren. Het was gisteren best hard aan het regenen en we hadden het gevoel in een waterval te zitten. :D Het valt hier niet mee met de elementen. Des te belangrijker om het repareren te laten doen en ook de spouwmuurisolatie uit te laten voeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 29-09-2019 01:42:17 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189169136
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:31 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Jammer dat je alles moet laten uitvoeren :(
Merkwaardige eis ook, of niet? Op deze manier is het een belangrijke subsidie voor de bouwsector. En waarom? Hebben die zitten lobby'en of zo?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189169152
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:01 schreef laziness het volgende:

[..]

Off topic maar dat haar van L ❤
Die heeft me een belachelijke haardos. O+ Dik en lang en flinke krullen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189169526
Misschien is dit nog wel aardig om te laten zien: de huidige versie van het tuinontwerp dat ik samen met de buurman heb gemaakt. Het ontwerp is nog niet af. Ik weet ook niet of het ooit af gaat zijn. :+

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 29 september 2019 @ 07:43:29 #171
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189170015
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 01:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, dat valt nog best mee. Eigenlijk valt dat niet helemaal mee, want wij moeten ongeveer het dubbele laten doen. :+ Ik kom op basis van bedragen die online worden genoemd uit op 2500-3000 euro. Dat is exclusief reinigen (ik weet nog niet of we dat laten doen.) En we moeten ook nog een gat in de gevel laten repareren.

Ik wist al dat het repareren van het voegwerk ooit moest gebeuren, dus het is niet een enorme tegenvaller. Grappig is dat alleen de zuid- en westgevel echt moeten gebeuren. Het was gisteren best hard aan het regenen en we hadden het gevoel in een waterval te zitten. :D Het valt hier niet mee met de elementen. Des te belangrijker om het repareren te laten doen en ook de spouwmuurisolatie uit te laten voeren.
Ik voel met je mee. Wij hebben ook nog reparatie van voegen op onze kluslijst staan.

quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 01:59 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien is dit nog wel aardig om te laten zien: de huidige versie van het tuinontwerp dat ik samen met de buurman heb gemaakt. Het ontwerp is nog niet af. Ik weet ook niet of het ooit af gaat zijn. :+

[ afbeelding ]
Heel divers, maar goede beplanting! Zit er al een deel of zou je bijv. De walnoot nog moeten aanplanten? :)
Lijkt me heerlijk zo’n tuin waar je alles kwijt kunt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_189170518
Dat ontwerp van je tuin ziet er goed uit! Wat ontzettend fijn zulke buren Claudia.

Een zwembad is heerlijk. Wij hebben er een, hier in dit warme land. Maar ik zou het in NL nooit doen. Het kost ontzettend veel tijd en geld. De pomp staat het hele jaar aan anders is het water binnen een week een groene smurrie en onze energiekosten zijn daardoor bijna dubbel zo hoog.
Met een meidenkwartet
  zondag 29 september 2019 @ 09:32:42 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189170545
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 01:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Merkwaardige eis ook, of niet? Op deze manier is het een belangrijke subsidie voor de bouwsector. En waarom? Hebben die zitten lobby'en of zo?
Takkenkamp is ook wel een bedrijf dat beide onderdelen in het bedrijf heeft, dat kan een voordeel zijn, maar het kan ook betekenen dat ze aan up selling doen als ze de kans krijgen.
Maar dat kan ik niet beoordelen.
Ik zou nog een isolatiebedrijf om een offerte vragen.

Heeft die verplichting tot repareren misschien ook te maken met je keuze voor wol? En waarom wol?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189170619
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 07:43 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik voel met je mee. Wij hebben ook nog reparatie van voegen op onze kluslijst staan.
Het is natuurlijk niet leuk om geld uit te moeten geven, maar het is wél tof dat er nog zoveel is waardoor je woning weer iets mooier wordt. Bij onze woning zal het exterieur nooit een plaatje worden, maar bij jouw woning ligt dat anders.

Ik had het trouwens met de spouwmuurisolatiespecialist nog over klimplanten. Daar had hij geen goed woord voor over. Hij zei dat ze nooit helpen bij de gewenste isolatie en ventilatie van een huis. O.a. de zon zou goed zijn om bijvoorbeeld mosvorming te voorkomen. Ik ben benieuwd of dat klopt. Als ik online daarnaar zoek, kom ik alleen ongefundeerde en mooie praatjes tegen over groene gevels. Waar ik trouwens graag in wil geloven, maar ik wil empirisch bewijs!

quote:
Heel divers, maar goede beplanting! Zit er al een deel of zou je bijv. De walnoot nog moeten aanplanten? :)
Lijkt me heerlijk zo’n tuin waar je alles kwijt kunt.
Bijna alles moet er nog in. Sterker nog, er moet eerst meer uit. Aan de zijkant van het huis staat wel ongeveer alles er al en daar wil ik denk ik nog het een en ander weghalen (de Berk, Els en mogelijk Hulst - en dan kijken hoeveel licht er komt). De walnoot heb ik toevallig al geplant, maar die stelt nog heel weinig voor. Op de tekening staat-ie heel groot omdat ik in het ontwerp rekening wilde houden met hoe groot die kan worden, zowel voor mijn eigen beleving van onze tuin als voor de buren die zonnepanelen hebben.



Gekregen van een lieve Fok'er. Mijn vaders as heb ik eronder in de grond gestrooid. Het boompje is door de kinderen gedoopt tot Opa Pietboom.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189170678
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:29 schreef Cathmar het volgende:
Dat ontwerp van je tuin ziet er goed uit! Wat ontzettend fijn zulke buren Claudia.
We hebben het echt getroffen. O+ En we krijgen ook nog eens veel planten van ze. M'n lief heeft al wat voor ze terug kunnen doen gelukkig door hun nieuwe printer te installeren.

quote:
Een zwembad is heerlijk. Wij hebben er een, hier in dit warme land. Maar ik zou het in NL nooit doen. Het kost ontzettend veel tijd en geld. De pomp staat het hele jaar aan anders is het water binnen een week een groene smurrie en onze energiekosten zijn daardoor bijna dubbel zo hoog.
Ja, dat denk ik ook. Ik houd enorm van zwemmen, maar ik vrees dat een eigen zwembad hebben boven mijn stand leven zou betekenen. Het is leuk om van mooie dingen te dromen, maar het is ook belangrijk om de grenzen van je mogelijkheden te kennen.

Ik heb wel eens over een eigen zwembad gebabbeld met een zwembadeigenaar in Frankrijk (tevens de eigenaar van het vakantiehuis waar we in zaten) en die vervloekte hun zwembad en de moeite die ze erin moest stoppen om hem goed te houden. Ik heb al genoeg werk aan de tuin.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 29 september 2019 @ 09:51:01 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189170742
Ik zou een zwembad in NL alleen doen bij nog meer tuin, en als er een gebouwtje omheen zou kunnen (waarvan het dak al dan niet open kan) en als ik niet sowieso al aan zwemwater woonde.

Dat laatste zou voor mij de grootste reden zijn het niet te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189170755
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:32 schreef Leandra het volgende:

Takkenkamp is ook wel een bedrijf dat beide onderdelen in het bedrijf heeft, dat kan een voordeel zijn, maar het kan ook betekenen dat ze aan up selling doen als ze de kans krijgen.
Maar dat kan ik niet beoordelen.
Ik zou nog een isolatiebedrijf om een offerte vragen.
Absoluut! Ik heb dat proces al in gang gezet en een lokaal bedrijf benaderd.

quote:
Heeft die verplichting tot repareren misschien ook te maken met je keuze voor wol?
Nee, het moest sowieso gebeuren vanwege de holle baksteen.

quote:
En waarom wol?
Ik kon kiezen tussen onderstaande twee opties. Volgens de specialist zijn ze vergelijkbaar wat voor- en nadelen betreft. Wol is een paar honderd euro goedkoper.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189170790
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 09:51 schreef Leandra het volgende:
Ik zou een zwembad in NL alleen doen bij nog meer tuin, en als er een gebouwtje omheen zou kunnen (waarvan het dak al dan niet open kan) en als ik niet sowieso al aan zwemwater woonde.

Dat laatste zou voor mij de grootste reden zijn het niet te doen.
Nou ja, we hebben dus al een kas met daarin dakramen en zelfs elektra. Ook is de kas al gefundeerd. De kas is 6,5 meter lang en ruim 4 meter breed. Dat is dan voor een zwembad weer wat klein. Ik wil in een zwembad fijn baantjes kunnen trekken. Het zou fantastisch zijn om dat in de winter te kunnen doen, maar het is ook al heel mooi dat we het in de zomerperiode kunnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 29 september 2019 @ 10:02:41 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189170875
Ik zou juist voor die rechtse gaan, dat is ook het enige wat ik hier zou overwegen als alternatief voor bijvullen met een moderne vorm van het schuim wat erin zit, maar om die neopixels erin te kunnen doen moet mijn oude isolatie eruit, en dan wordt het een beetje duur (¤ 5.000) dus wordt het voor ons toch aanvullen met schuim.

Juist met kwetsbare muren zou ik niet voor wol kiezen.
Maar dat kan mijn idee zijn (wat als er vocht bij komt).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 29 september 2019 @ 10:04:26 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189170894
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, we hebben dus al een kas met daarin dakramen en zelfs elektra. Ook is de kas al gefundeerd. De kas is 6,5 meter lang en ruim 4 meter breed. Dat is dan voor een zwembad weer wat klein. Ik wil in een zwembad fijn baantjes kunnen trekken. Het zou fantastisch zijn om dat in de winter te kunnen doen, maar het is ook al heel mooi dat we het in de zomerperiode kunnen.
Ja, de kas zou ik dan wel weer een ideale zwembadlocatie vinden :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189170899
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:02 schreef Leandra het volgende:
Ik zou juist voor die rechtse gaan, dat is ook het enige wat ik hier zou overwegen als alternatief voor bijvullen met een moderne vorm van het schuim wat erin zit, maar om die neopixels erin te kunnen doen moet mijn oude isolatie eruit, en dan wordt het een beetje duur (¤ 5.000) dus wordt het voor ons toch aanvullen met schuim.

Juist met kwetsbare muren zou ik niet voor wol kiezen.
Maar dat kan mijn idee zijn (wat als er vocht bij komt).
Hij zei dat de wol geen vocht opneemt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 29 september 2019 @ 10:05:38 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189170905
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij zei dat de wol geen vocht opneemt.
Okay, dan is dat ook geen probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189171024
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Okay, dan is dat ook geen probleem.
Ik lees nu dit topic op Tweakers hierover. Interessant wel. Ik denk dat ik de specialist nog even nabel voor aanvullende vragen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 29 september 2019 @ 10:18:37 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189171034
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik lees nu dit topic op Tweakers hierover. Interessant wel. Ik denk dat ik de specialist nog even nabel voor aanvullende vragen.
Ik zat precies hetzelfde topic te lezen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189171125
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, we hebben dus al een kas met daarin dakramen en zelfs elektra. Ook is de kas al gefundeerd. De kas is 6,5 meter lang en ruim 4 meter breed. Dat is dan voor een zwembad weer wat klein. Ik wil in een zwembad fijn baantjes kunnen trekken. Het zou fantastisch zijn om dat in de winter te kunnen doen, maar het is ook al heel mooi dat we het in de zomerperiode kunnen.
Wist je dat je zo'n "golfstroom" in kan bouwen waarbij het lijkt of je baantjes zwemt maar je vrijwel op dezelfde plek blijft? :+
Dan kun je baantjes trekken terwijl je bad heel klein is. Net als hardlopen op een loopband.
pi_189171570
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:27 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Wist je dat je zo'n "golfstroom" in kan bouwen waarbij het lijkt of je baantjes zwemt maar je vrijwel op dezelfde plek blijft? :+
Dan kun je baantjes trekken terwijl je bad heel klein is. Net als hardlopen op een loopband.
Crap, weer een argument tegen dat verdwijnt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189171793
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zat precies hetzelfde topic te lezen :D
Ik kom er op basis van dat topic niet echt uit. Wol lijkt als nadeel te hebben dat het wordt geïmpregneerd om bestand te zijn tegen vocht. Het is de vraag hoelang dat meegaat. De korrels hebben als nadeel dat een bindmiddel wordt gebruik om ze bijeen te houden en het de vraag is hoe dat bindmiddel zich houdt.

Daar staat tegenover dat wol geluid beter isoleert, brandvertragend werkt en goedkoper is. En m'n boerenverstand zegt me dat wol makkelijker is om uit de spouw te verwijderen dan parels die aan elkaar worden gelijmd (mocht dat later nodig blijken).

Ik hoor natuurlijk nog graag argumenten van anderen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 29-09-2019 12:01:42 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 29 september 2019 @ 11:18:16 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189171858
Ik denk dat dat idd een prima argument is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189176515
Wij hebben even een gordijn opgehangen op zolder om te testen of het systeem dat we hadden bedacht iets is. De gordijnen zijn een tikkeltje langer dan we hadden gehoopt, maar ik vind het alsnog geslaagd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189177297
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kom er op basis van dat topic niet echt uit. Wol lijkt als nadeel te hebben dat het wordt geïmpregneerd om bestand te zijn tegen vocht. Het is de vraag hoelang dat meegaat. De korrels hebben als nadeel dat een bindmiddel wordt gebruik om ze bijeen te houden en het de vraag is hoe dat bindmiddel zich houdt.

Daar staat tegenover dat wol geluid beter isoleert, brandvertragend werkt en goedkoper is. En m'n boerenverstand zegt me dat wol makkelijker is om uit de spouw te verwijderen dan parels die aan elkaar worden gelijmd (mocht dat later nodig blijken).

Ik hoor natuurlijk nog graag argumenten van anderen!
Supafill is geimpregneerd tegen vocht idd. Maar de twijfels over "voor hoe lang" vind ik overdreven. Jouw spouwmuur is (hopelijk) niet CONSTANT nat. Anders had je wel andere problemen gehad. Voor soms wat hogere luchtvochtigheid en/of druppels die binnenkomen door ventilatievoegen, voldoet de impregnatie vast wel.

Een ander punt waar ik aan twijfel bij wol is de vraag of deze bij veel trillingen niet inzakt. Maar als het goed is ingeblazen is het een vrij vaste massa wat niet zal inklinken. En in jouw geval heb je ook geen drukke weg voor je huis. Dus dat probleem zal ook niet zo'n probleem zijn.

Oftewel, gewoon doen.
pi_189177417
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:55 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Supafill is geimpregneerd tegen vocht idd. Maar de twijfels over "voor hoe lang" vind ik overdreven. Jouw spouwmuur is (hopelijk) niet CONSTANT nat. Anders had je wel andere problemen gehad. Voor soms wat hogere luchtvochtigheid en/of druppels die binnenkomen door ventilatievoegen, voldoet de impregnatie vast wel.
We moeten dus om deze reden wel de voegen laten herstellen. Ik twijfel er nog over of het ook zinnig is om de gevel te laten impregneren. Ik heb het daar eigenlijk met de spouwmuurisolatieman niet over gehad, maar dat bedacht ik later.

quote:
Een ander punt waar ik aan twijfel bij wol is de vraag of deze bij veel trillingen niet inzakt. Maar als het goed is ingeblazen is het een vrij vaste massa wat niet zal inklinken. En in jouw geval heb je ook geen drukke weg voor je huis. Dus dat probleem zal ook niet zo'n probleem zijn.

Oftewel, gewoon doen.
We hebben zelfs nog een gelukje, want onze weg is tijdens bepaalde uren van één kant afgesloten. Bovendien zit er aan de andere kant in het plaatsje waar we wonen een soort U-bocht die voor groot verkeer niet te nemen is. Daardoor hebben we niet veel (zwaar) verkeer hier.

Maar er zijn wel een paar uitzonderingen: tractors, motorrijders die toertochten maken en binnenkort wordt er misschien een jaar lang een belangrijke verkeersader afgesloten waardoor we ineens een tijd veel meer verkeer voor ons huis krijgen. En onze grond trilt heel makkelijk. Als iemand op de trampoline springt dan voel je dat wel als je ernaast zit. :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189177483
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 16:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We moeten dus om deze reden wel de voegen laten herstellen. Ik twijfel er nog over of het ook zinnig is om de gevel te laten impregneren. Ik heb het daar eigenlijk met de spouwmuurisolatieman niet over gehad, maar dat bedacht ik later.
[..]

Takkenkamp had wel geadviseerd om ons voorgevel (zuid/zuidwesten) te impregneren. Dit omdat deze vrij nat worden en vorstschade had bij storm/regen.

Deze zomer niet gedaan. Misschien dat ik volgend jaar wel doe. Door een lekkage van de buitenkraan is ons achtergevel flink nat geworden. Na een paar maanden met hete temperaturen is het nog steeds niet helemaal droog... Dus daar ga ik ook een stukje impregneren als het droog is.
pi_189177586
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 16:04 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Takkenkamp had wel geadviseerd om ons voorgevel (zuid/zuidwesten) te impregneren. Dit omdat deze vrij nat worden en vorstschade had bij storm/regen.

Deze zomer niet gedaan. Misschien dat ik volgend jaar wel doe. Door een lekkage van de buitenkraan is ons achtergevel flink nat geworden. Na een paar maanden met hete temperaturen is het nog steeds niet helemaal droog... Dus daar ga ik ook een stukje impregneren als het droog is.
Jemig, dat droogt dus heel langzaam! Onze zuid- en westgevels krijgen gewoon heel veel te verduren, dus ik denk zelf dat het de investering wel waard is om te impregneren. Het tikt alleen aan en uiteindelijk kom je op een gigantisch bedrag uit. Aan de andere kant: dit zijn dingen die we waarschijnlijk maar één keer met ons huis laten doen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189177635
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 16:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jemig, dat droogt dus heel langzaam! Onze zuid- en westgevels krijgen gewoon heel veel te verduren, dus ik denk zelf dat het de investering wel waard is om te impregneren. Het tikt alleen aan en uiteindelijk kom je op een gigantisch bedrag uit. Aan de andere kant: dit zijn dingen die we waarschijnlijk maar één keer met ons huis laten doen?
Regen droogt wel snel. Binnen een dag is het droog.
Maar dat vocht in de achtertuin komt door een lekkende kraan en die had dus een week lang laten druppelen. Muur was dus kletsnat, het kwam zelfs door naar de binnenmuur.
pi_189177649
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 16:11 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Regen droogt wel snel. Binnen een dag is het droog.
Maar dat vocht in de achtertuin komt door een lekkende kraan en die had dus een week lang laten druppelen. Muur was dus kletsnat, het kwam zelfs door naar de binnenmuur.
:o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189192890
Weer wat nieuwe kleuren erbij. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het kozijn is zwart. :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189193240
Erg mooi! Ook het zwarte kozijn.

Is de wc mild umber? Ziet er mooi uit, toch nog best een roze ondertoon op de foto. Heb je het idee dat de tint ook wat verandert afhankelijk van het invallende licht?
pi_189193426
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 16:28 schreef NedKelly het volgende:
Erg mooi! Ook het zwarte kozijn.

Is de wc mild umber? Ziet er mooi uit, toch nog best een roze ondertoon op de foto. Heb je het idee dat de tint ook wat verandert afhankelijk van het invallende licht?
Ik heb het nog maar vluchtig gezien, dus ik moet later op je vraag terugkomen. Ik vond het zelf niet zozeer roze maar meer aards overkomen, als je begrijpt wat ik bedoel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 30 september 2019 @ 16:46:19 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_189193498
Oh ja, dat zwart past veel mooier in het geheel zo!
disclaimer
pi_189193546
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 16:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb het nog maar vluchtig gezien, dus ik moet later op je vraag terugkomen. Ik vond het zelf niet zozeer roze maar meer aards overkomen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ja snap hem, wat terra erin.

Ik zoek nog steeds mijn poederroze kleur, maar mijn verfproefjes tot nu toe zijn het nog niet.
Ik zie dus overal een poederroze toon in :+
pi_189193562
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 16:46 schreef Stormqueen het volgende:
Oh ja, dat zwart past veel mooier in het geheel zo!
Ja, ik keek er wat tegenop maar het is veel beter zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 30 september 2019 @ 16:52:01 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189193575
Oh wow, ik hou niet eens van zwart, maar dat kozijn maakt je keuken wel af O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189193590
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 16:28 schreef NedKelly het volgende:
Erg mooi! Ook het zwarte kozijn.

Is de wc mild umber? Ziet er mooi uit, toch nog best een roze ondertoon op de foto. Heb je het idee dat de tint ook wat verandert afhankelijk van het invallende licht?
Het is zó lastig als je een kleur in je hoofd hebt en je daar iets bij zoekt. Een collectie bekijken en de kleur kiezen die bevalt is veel eenvoudiger.

Ik heb trouwens boekjes met kleurstalen erbij besteld van Farrow & Ball en Little Greene. Aanrader. Je kunt ze online gratis bestellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189193616
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 16:52 schreef Leandra het volgende:
Oh wow, ik hou niet eens van zwart, maar dat kozijn maakt je keuken wel af O+
Het is bizar hoe anders een ruimte kan voelen na een verfbeurt. Mijn schoonmoeder bleef zich er maar over verwonderen dat de keuken veel meer diepte lijkt te hebben. En het toilet op de begane grond (die erg koud is nu de verwarming nog niet permanent aanstaat) voelt ineens een paar graden warmer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189193639
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 16:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is zó lastig als je een kleur in je hoofd hebt en je daar iets bij zoekt. Een collectie bekijken en de kleur kiezen die bevalt is veel eenvoudiger.

Ik heb trouwens boekjes met kleurstalen erbij besteld van Farrow & Ball en Little Greene. Aanrader. Je kunt ze online gratis bestellen.
Ik denk dat wat ik heb in mijn hoofd zit, tot ik het dan op een test canvas smeer....

Het lastige is, het is voor mijn slaapkamer, die grenst niet direct aan de buitenmuur. Er zit een glazen wand tussen, dan een loggia met erker naar buiten. Lichtval is daarom in die kamer zo anders en de kleur heeft nooit goed daglicht in die ruimte.
  maandag 30 september 2019 @ 17:01:12 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189193709
Yes, enorm veel mooier zo! ^O^

Toiletkleur zou mijn keuze niet zijn maar die diepte en kleurtoon werken erg goed ja :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189193837
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 16:56 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik denk dat wat ik heb in mijn hoofd zit, tot ik het dan op een test canvas smeer....

Het lastige is, het is voor mijn slaapkamer, die grenst niet direct aan de buitenmuur. Er zit een glazen wand tussen, dan een loggia met erker naar buiten. Lichtval is daarom in die kamer zo anders en de kleur heeft nooit goed daglicht in die ruimte.
Wat zoek je ook alweer precies?

Little Greene heeft deze rozetinten:





Het is lastig om ze goed op de foto te krijgen, maar dan heb je een indruk van het aanbod.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 30 september 2019 @ 17:20:35 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189193978
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 16:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is bizar hoe anders een ruimte kan voelen na een verfbeurt. Mijn schoonmoeder bleef zich er maar over verwonderen dat de keuken veel meer diepte lijkt te hebben. En het toilet op de begane grond (die erg koud is nu de verwarming nog niet permanent aanstaat) voelt ineens een paar graden warmer.
Ja, het oog doet een hoop voor de beleving.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 30 september 2019 @ 17:29:04 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189194112
Ik zou zo die Hortense 266 op een muur laten smeren, en daar een partij gezeur over krijgen :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189194114
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 17:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat zoek je ook alweer precies?

Little Greene heeft deze rozetinten:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is lastig om ze goed op de foto te krijgen, maar dan heb je een indruk van het aanbod.
Thanks, zien er mooi uit.
Ik dacht aan een soort poederroze, maar het blijkt dat er maar heel weinig poederroze is. Bij alles denk ik: nee dat is het net niet. Komt misschien ook doordat ik de kleur weet van bijv. leren tas en het materiaal dan anders is. Plus het licht in die kamer speelt erg mee. Is het in de woonkamer ok, in de slaapkamer lijkt het dan al snel erg oranje/bruin.
Ook bij deze staaltjes denk ik: nee allemaal te roze roze (wat op zich misschien ook logisch is).
Misschien moet ik het meer in vergrijsd roze zoeken of zo.
  maandag 30 september 2019 @ 17:34:26 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189194193
Het is net of je uitzicht door het keukenraam een omlijsting heeft gekregen door dat zwart, en dat terwijl het eerst een beetje gewoon een uitzicht was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189194216
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 17:29 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Thanks, zien er mooi uit.
Ik dacht aan een soort poederroze, maar het blijkt dat er maar heel weinig poederroze is. Bij alles denk ik: nee dat is het net niet. Komt misschien ook doordat ik de kleur weet van bijv. leren tas en het materiaal dan anders is. Plus het licht in die kamer speelt erg mee. Is het in de woonkamer ok, in de slaapkamer lijkt het dan al snel erg oranje/bruin.
Ook bij deze staaltjes denk ik: nee allemaal te roze roze (wat op zich misschien ook logisch is).
Misschien moet ik het meer in vergrijsd roze zoeken of zo.
Maar poederroze is toch ook roze? Deze tinten hierboven zijn allemaal behoorlijk vergrijsd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189194235
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 17:29 schreef Leandra het volgende:
Ik zou zo die Hortense 266 op een muur laten smeren, en daar een partij gezeur over krijgen :D :')
He he, die is mij te paars. Ik vind die Dorchester Pink/Mono en Light Peachblossom/Celestial Blue naast elkaar heel mooi.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189194312
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 17:34 schreef Leandra het volgende:
Het is net of je uitzicht door het keukenraam een omlijsting heeft gekregen door dat zwart, en dat terwijl het eerst een beetje gewoon een uitzicht was.
Ja, dat zegt de architect ook altijd. :D

Tegenover die muur hangt dit schilderij, dat ook weer een soort raam is op een landschap. (Onze architect kan dat net als wij waarderen.)

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189194358
Ja klopt, poederroze is ook roze, het komt misschien doordat ik het op een groot vlak dan te rozig vindt of zo. Ik wil vooral het poederige. Weet ook niet wat er fout gaat in mijn hoofd :')
Heb in 2e slaapkamer (voor mij opbergkamer) 1 wand Sweet Desire van Flexa Creations. Prima voor die kamer, maar te rozig voor mijn slaapkamer.

Die Dorchester Pink zit ik net op de site te bekijken, die lijkt wat ik zoek. Ik ga de kleurkaart bestellen.
Kon elke verfmenger die kleuren mengen, ook van dit merk? Stond me bij dat je er toen wat over postte.
pi_189194458
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 17:42 schreef NedKelly het volgende:
Ja klopt, poederroze is ook roze, het komt misschien doordat ik het op een groot vlak dan te rozig vindt of zo. Ik wil vooral het poederige. Weet ook niet wat er fout gaat in mijn hoofd :')
Heb in 2e slaapkamer (voor mij opbergkamer) 1 wand Sweet Desire van Flexa Creations. Prima voor die kamer, maar te rozig voor mijn slaapkamer.

Die Dorchester Pink zit ik net op de site te bekijken, die lijkt wat ik zoek. Ik ga de kleurkaart bestellen.
Kon elke verfmenger die kleuren mengen, ook van dit merk? Stond me bij dat je er toen wat over postte.
En als je wat meer de perzik-kant opgaat? Wel anders dan poederroze, maar ik vind het zelf altijd fris.

Pink Slip leek me aanvankelijk wel wat voor jou:



Of misschien moet je veel lichter gaan, een soort wit of grijs met een vleugje roze?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189194527
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 17:42 schreef NedKelly het volgende:

Kon elke verfmenger die kleuren mengen, ook van dit merk? Stond me bij dat je er toen wat over postte.
Weet ik niet, vast wel. Voor m'n schilders die met Sigmaverf schilderen was het in ieder geval geen probleem.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189194534
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 17:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En als je wat meer de perzik-kant opgaat? Wel anders dan poederroze, maar ik vind het zelf altijd fris.

Pink Slip leek me aanvankelijk wel wat voor jou:

[ afbeelding ]

Of misschien moet je veel lichter gaan, een soort wit of grijs met een vleugje roze?
Grijs met een vleugje roze zat ik ook aan te denken. Ik had vd week door foldertje nieuwe kleuren verftester Flexa 2020 Cosmic Glory meegenomen, die leek zo te zijn. Is toch net wat te beige, wijkt erg af van de folder.
Moet me er nog goed in verdiepen. Die Pink Slip ziet er op het scherm ook mooi uit.
Moeilijk moeilijk :X
pi_189194640
Cosmic Glory is heel duidelijk beige! Een van de andere kleuren op de pagina, B7.06.78, dát is poederroze.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 30 september 2019 @ 18:06:11 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189194763
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 17:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat zegt de architect ook altijd. :D

Tegenover die muur hangt dit schilderij, dat ook weer een soort raam is op een landschap. (Onze architect kan dat net als wij waarderen.)

[ afbeelding ]
Fraai ook.... vraag me af of het nog echter wordt als je er een zwarte lijst omheen doet die net zo breed is als je kozijnen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 30 september 2019 @ 18:08:48 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189194791
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 17:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

He he, die is mij te paars. Ik vind die Dorchester Pink/Mono en Light Peachblossom/Celestial Blue naast elkaar heel mooi.
Ja, dat is ook mooi samen.

Ik vind je "nis" op de overloop bij je bureau ook mooi worden trouwens.
Moet je de touwen van de balustrade straks opnieuw spannen? Is dat een hoop werk of eigenlijk vrij simpel?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189195024
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 18:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Fraai ook.... vraag me af of het nog echter wordt als je er een zwarte lijst omheen doet die net zo breed is als je kozijnen :D
De architect had het ook al over een andere lijst. :+ Er moet inderdaad eens een andere lijst omheen, maar zwart lijkt me wat te veel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189195054
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 18:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat is ook mooi samen.

Ik vind je "nis" op de overloop bij je bureau ook mooi worden trouwens.
Moet je de touwen van de balustrade straks opnieuw spannen? Is dat een hoop werk of eigenlijk vrij simpel?
Over die kleur was ik zelf het minst zeker. Ik heb nog naar alternatieve kleuren gezocht, maar kwam er niet uit. Ik ben er heel blij mee. De kleur wordt ook doorgetrokken naar de rest van de hal waardoor het wit van de deuren ertegen afsteekt. Ik denk dat dat ook fraai wordt.

De touwen heb ik voor de helft losgemaakt. Dat is best veel werk inderdaad omdat het touw al gauw gaat draaien en in de knoop raakt. Daarom ben ik bij de helft gestopt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189195113
Waar ik trouwens ook heel blij mee ben:

- de zwarte kozijnen, afgelakt in satin en niet het allermatste mat - dat is denk ik een juiste keuze geweest;
- de witte muren in het trappenhuis die nu tenminste wit zijn - wat heb ik daarnaar uitgekeken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189196359
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 18:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De architect had het ook al over een andere lijst. :+ Er moet inderdaad eens een andere lijst omheen, maar zwart lijkt me wat te veel.
Mooi Claudia!! Mooi schilderij ook!

Ik heb twee van mijn schilderijen een nieuwe lijst laten geven laatst en ben daar zo blij mee. Ze zijn nog mooier geworden.
Met een meidenkwartet
pi_189197752
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 18:32 schreef Claudia_x het volgende:
Waar ik trouwens ook heel blij mee ben:

- de zwarte kozijnen, afgelakt in satin en niet het allermatste mat - dat is denk ik een juiste keuze geweest;
- de witte muren in het trappenhuis die nu tenminste wit zijn - wat heb ik daarnaar uitgekeken!
Welke kleur zwart is er gebruikt? Ik wil ook een kozijn zwart in ons nieuwe huis maar kom er niet uit. Echt zwart, of antaraciet, of .... En ik wil geen hoogglans, maar ook niet te mat.
pi_189198712
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 20:54 schreef Malteser het volgende:

[..]

Welke kleur zwart is er gebruikt? Ik wil ook een kozijn zwart in ons nieuwe huis maar kom er niet uit. Echt zwart, of antaraciet, of .... En ik wil geen hoogglans, maar ook niet te mat.
Dit is RAL9005 (gitzwart) en er is een Satin-lak van Sigma gebruikt. Ik wou eerst eigenlijk RAL9017 nemen (verkeerszwart), maar heb om een nogal banale reden gekozen voor 9005. (De grondverf vond ik mooi en die kwam in de buurt van 9005. Bovendien konden we de boeidelen van Trespa op korte termijn alleen in 9005 krijgen en ik wilde graag dezelfde kleur zwart overal.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189198854
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dit is RAL9005 (gitzwart) en er is een Satin-lak van Sigma gebruikt. Ik wou eerst eigenlijk RAL9017 nemen (verkeerszwart), maar heb om een nogal banale reden gekozen voor 9005. (De grondverf vond ik mooi en die kwam in de buurt van 9005. Bovendien konden we de boeidelen van Trespa op korte termijn alleen in 9005 krijgen en ik wilde graag dezelfde kleur zwart overal.)
Dankjewel! ^O^
pi_189198871
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:40 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dankjewel! ^O^
Wat voor soort baksteen heb je? Ik vind bij gelige bakstenen antraciet vaak mooi.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189202670
Gisteren is iemand langs geweest om een offerte op te maken voor de vier dakramen in de garage. We hebben daar lekkages en ik hoop dat die stoppen als we de ramen hebben vervangen. Mocht dat niet kloppen, dan moeten we daarna alsnog iemand langs laten komen die de lekken provisorisch stopt, want het dak vervangen daar is voorlopig geen optie en voor het hout in de schuur zou het fijn zijn als het er lekvrij is.

Vandaag komen langs:
- glaszetter voor twee raampartijen in het huis waar nog enkel glas in zit - en misschien ook de kas
- Nederland Isoleert voor de spouwmuurisolatie
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189202915
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 07:58 schreef Claudia_x het volgende:
Nederland Isoleert
Ik heb niks anders dan slechte verhalen over hun gelezen... weet je het zeker?
pi_189206411
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:26 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik heb niks anders dan slechte verhalen over hun gelezen... weet je het zeker?
Ze komen alleen maar langs, hè. Ik had een goed verhaal over hen gehoord, maar jullie zijn vooralsnog unaniem negatief.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189206440
De offerte voor het herstellen van twee gevels en het laten reinigen van vier gevels is in totaal 4500 euro excl. BTW. :X Ik ga nog even informeren hoe hoog de offerte is zonder reinigen, want dat is me echt te veel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189206748
Nog iets anders. Ik heb net al de offerte gekregen van de glaszetter. Ziet er op zich prima uit en is zoals verwacht veel goedkoper dan de twee raamkozijnen geheel laten vervangen. Maar: ik zie nu dat er opdeklatten komen bij de draaiende delen. Ik kan me er moeilijk een beeld van vormen hoe dat eruit ziet. Kan iemand een beeld schetsen of een plaatje laten zien? We hebben nu erg strakke kozijnen en ik zit niet te wachten op allemaal latjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189206865
Dat zijn idd latjes. Een soort lijst van een schilderij idee.
pi_189207311
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
De offerte voor het herstellen van twee gevels en het laten reinigen van vier gevels is in totaal 4500 euro excl. BTW. :X Ik ga nog even informeren hoe hoog de offerte is zonder reinigen, want dat is me echt te veel.
:X

Hier komen ze 1 nov pas langs. Achja :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189207432
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
De offerte voor het herstellen van twee gevels en het laten reinigen van vier gevels is in totaal 4500 euro excl. BTW. :X Ik ga nog even informeren hoe hoog de offerte is zonder reinigen, want dat is me echt te veel.
Wow :X

Jij zit ver bij mij vandaan toch?
pi_189208383
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:07 schreef Puala het volgende:

[..]

Wow :X

Jij zit ver bij mij vandaan toch?
Ik weet niet meer precies waar jij zit. Ik zit in de buurt van de hoofdstad!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189208472
De man van Nederland Isoleert is net weg. Dat was interessant, want dat was toch een wat ander verhaal. Een aantal punten:

- Algehele indruk: aardige man die me veel meer vertelde en liet zien dan de vorige expert. Ik heb bijvoorbeeld op de camera mee mogen kijken.
- Ze isoleren alleen met wol omdat je met bolletjes het risico hebt dat ze doorzakken. Maar ze worden toch verlijmd, zei ik. Klopt, en de lijm zou niet vochtdoorlatend zijn en dus niet goed zijn. Ik heb hier m'n twijfels over.
- Ze smeren de ventilatieroosters van de kruipruimte niet dicht. Dat deed het vorige bedrijf wel (en dan worden nieuwe roosters bijgeplaatst).
- Ze hebben geen lange wachttijd, zoals het vorige bedrijf. In oktober of uiterlijk november kunnen ze de isolatie uitvoeren.
- Het belangrijkste verschil: geen woord over het moeten herstellen van de voegen. Ik zou gewoon 10 jaar garantie krijgen. Vocht zou geen probleem zijn voor wol.
- Maar: de offerte kwam 900 euro hoger uit. Dat komt voor het overgrote deel doordat ze op meer m2 uitkwamen. Ze hebben de spouw van de kruipruimte namelijk ook meegerekend. Dat had het vorige bedrijf niet.

Dus nu weet ik het even niet meer! Heel fijn om de voegen niet nu al te hoeven herstellen, maar ga ik daar geen problemen mee krijgen en gaat dit bedrijf dan niet moeilijk doen over garantie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189208596
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat zijn idd latjes. Een soort lijst van een schilderij idee.
Hm, dat klinkt alsof het niet heel fraai is. Maar ik zou de oude kozijnen eigenlijk wel willen houden omdat ze nog goed zijn, omdat het goedkoper is en omdat ik het fijn vind om een van de weinige oudere elementen te kunnen behouden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189210512
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hm, dat klinkt alsof het niet heel fraai is. Maar ik zou de oude kozijnen eigenlijk wel willen houden omdat ze nog goed zijn, omdat het goedkoper is en omdat ik het fijn vind om een van de weinige oudere elementen te kunnen behouden.
Ik ga even zoeken voor je of ik nog een oude foto van bij ons heb
pi_189210562
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:00 schreef Claudia_x het volgende:

Dus nu weet ik het even niet meer! Heel fijn om de voegen niet nu al te hoeven herstellen, maar ga ik daar geen problemen mee krijgen en gaat dit bedrijf dan niet moeilijk doen over garantie?
Ik had al in je andere topic gereageerd (en dacht al gelijk, Bedrijf B dat is NL Isoleert...)
Maar met de voegen moet je echt mee oppassen.
Niet alleen voor de garantie, maar het feit dat vocht kan doorslaan en je vochtproblemen krijgt in je mooi gestucte muren.

Goede stenen en muren houden het regenwater weg, er zal hoogstens damp in de muren komen welke weer weg zal ademen.
Grote druppels water, direct op wol, parels, schuim dat wordt simpelweg cappilair doorgegeven.
pi_189210609
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet niet meer precies waar jij zit. Ik zit in de buurt van de hoofdstad!
Ik zal eens informeren of de man die het bij ons heeft gedaan iemand weet.
pi_189210618
Ik heb even een apart topic geopend inderdaad: K&W / Spouwmuurisolatie: welk bedrijf heeft gelijk?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189210626
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:49 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik zal eens informeren of de man die het bij ons heeft gedaan iemand weet.
Super!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189210642
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:45 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik ga even zoeken voor je of ik nog een oude foto van bij ons heb
Als je die hebt - heel fijn! Ik kan me er nog moeilijk een voorstelling van maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189210678
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:47 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik had al in je andere topic gereageerd (en dacht al gelijk, Bedrijf B dat is NL Isoleert...)
Maar met de voegen moet je echt mee oppassen.
Niet alleen voor de garantie, maar het feit dat vocht kan doorslaan en je vochtproblemen krijgt in je mooi gestucte muren.

Goede stenen en muren houden het regenwater weg, er zal hoogstens damp in de muren komen welke weer weg zal ademen.
Grote druppels water, direct op wol, parels, schuim dat wordt simpelweg cappilair doorgegeven.
Niet leuk maar wel nuttig om te horen. Liever nu meer geld kwijt dan op den duur vochtproblemen... Ik vind het zo maf dat de beste man helemaal niet over de voegen begon. Ik denk dat ik ook daar nog even achteraan ga bellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189210699
Waar ik trouwens giftig van word, is dat de bij de bouwkundige inspectie 450 euro is beraamd voor herstel van de voegen Echt geen enkele prijsopgave uit het inspectierapport komt overeen met de offertes die ik daadwerkelijk krijg
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189210738
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:52 schreef Claudia_x het volgende:
Waar ik trouwens giftig van word, is dat de bij de bouwkundige inspectie 450 euro is beraamd voor herstel van de voegen Echt geen enkele prijsopgave uit het inspectierapport komt overeen met de offertes die ik daadwerkelijk krijg
Ik ben wel benieuwd hoeveel het voegenherstel nu kost eigenlijk? Ligt natuurlijk ook heel erg aan of alle voegen weggehaald en opnieuw gevoegd wordt, of dat er wat plekjes aangevuld worden.

Bij mij zijn er ook wat gaatjes in de voegen. Ik had de isoleerder gevraagd om die gelijk ook dicht te maken toen ze hun boorgaten dichtmaakten.
pi_189210813
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:54 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoeveel het voegenherstel nu kost eigenlijk? Ligt natuurlijk ook heel erg aan of alle voegen weggehaald en opnieuw gevoegd wordt, of dat er wat plekjes aangevuld worden.

Bij mij zijn er ook wat gaatjes in de voegen. Ik had de isoleerder gevraagd om die gelijk ook dicht te maken toen ze hun boorgaten dichtmaakten.
Ik denk dat ik dat pas zeker weet als ik meerdere offertes heb opgevraagd. Daar ben ik nu mee bezig, nu ik meer voor Takkenkamp begin te voelen. En ik krijg van Takkenkamp nog een indicatie voor voegherstel alleen. (Daar moeten ze sowieso weer voor langskomen om een preciezere offerte te maken.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189210838
Ik had ook eindelijk een reactie van het houtwormbestrijdingsbedrijf. Die willen eerst weer een inspectie doen en daar mag ik circa 450 euro excl. BTW voor betalen. Daar pas ik voor. Ik heb een ander bedrijf benaderd dat de inspectie gratis doet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:16:12 #252
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189211134
Jemig wat een bak geld.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189211202
Intussen een verfupdate. Het gaat heel goed met de schilders. Het is even doorbijten vanwege de chaos in huis, maar er is een kans dat ze vrijdag al klaar zijn. Ze hebben de slechte plek in de muur die ik in de woonkamer vond tijdens de eerste avond zonder morren weggewerkt. Zelf zagen ze 's ochtends ook dat het er niet fraai uitzag (overdag was dat niet echt te zien).

De hal op de eerste verdieping schiet op. De schilders zijn al begonnen aan de badkamer (schuren) en een van de kinderkamers (plafond geverfd). Ik ga zelf als ze weg zijn in de hal nog de dubbele deuren naar het washok in de kleur meeverven en de deur naar zolder (inclusief dat deurkozijn). Dat leek mij en de architect tof. (De architect is allang betaald maar ze denkt nog steeds mee. O+)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De oude kozijnen worden veel mooier dan ik had verwacht!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vele maanden heb ik tegen een voordeur aan moeten kijken met witte plekken van het plamuurspul - de vorige schilder heeft de gaten verkeerd opgevuld. :'( Maar wat ziet de voordeur er nu mooi uit! Ik vind nu alleen de deurmat niet meer mooi. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik heb me bescheurd om de katten die de schilder nauwlettend in de gaten hielden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:46:57 #254
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_189211683
Mooi! :Y
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:48:04 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_189211702
netjes!
disclaimer
pi_189212336
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je die hebt - heel fijn! Ik kan me er nog moeilijk een voorstelling van maken.


Flink inzoomen dan Zie je de oude deur staan met de latjes die liggen erop
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:23:13 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189212370
Je katten :D _O- O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189212474
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 17:21 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Flink inzoomen dan Zie je de oude deur staan met de latjes die liggen erop
Dank je, net als een lijst inderdaad. Nou ja, ze zitten aan de buitenkant en ik denk niet dat ik ze van een afstand zie zitten als ze zijn meegeschilderd. Ik vind het alleen stom dat ze in het wit gegrond worden geleverd. Ik durf zelf niet een ladder op om die latjes op de eerste verdieping te schilderen en helaas draaien de ramen naar buiten open. En om nou weer een schilder te laten komen. Hmf.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189212561
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 17:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dank je, net als een lijst inderdaad. Nou ja, ze zitten aan de buitenkant en ik denk niet dat ik ze van een afstand zie zitten als ze zijn meegeschilderd. Ik vind het alleen stom dat ze in het wit gegrond worden geleverd. Ik durf zelf niet een ladder op om die latjes op de eerste verdieping te schilderen en helaas draaien de ramen naar buiten open. En om nou weer een schilder te laten komen. Hmf.
Hier zaten ze aan de binnenkant
pi_189212574
En je katten O+ en van ons rent van schrik weg als er iemand binnenkomt en zie je dan de hele dag niet meer.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:38:33 #261
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189212659
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 16:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had ook eindelijk een reactie van het houtwormbestrijdingsbedrijf. Die willen eerst weer een inspectie doen en daar mag ik circa 450 euro excl. BTW voor betalen. Daar pas ik voor. Ik heb een ander bedrijf benaderd dat de inspectie gratis doet.
Dat waren wij kwijt voor het behandelen voor 2 zolders :o :') . Dan heb je ook lef om zoiets te vragen _O-
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:02:36 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189213007
Wat onwijs mooi Claudia! Ik krijg meteen schilderzin! :Y
***
pi_189213480
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 17:38 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat waren wij kwijt voor het behandelen voor 2 zolders :o :') . Dan heb je ook lef om zoiets te vragen _O-
Precies, dat was ook mijn idee. En ze stonden me ook nog lullig te woord aan de telefoon. Bekijk het dan maar.

Het kost best wat tijd om verschillende bedrijven te benaderen en ontvangen voor diverse werkzaamheden, maar ik moet zeggen dat het heerlijk is om niet meer afhankelijk te zijn van één partij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:20:46 #264
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189214247
Ik moest ook lachen om die poezen! En fijn dat het nu allemaal geschilderd wordt. De vorige schilder kwam opeens niet meer opdagen of zoiets toch? Ongelooflijk, wat veel uitzoekwerk en gedoe voor jou/jullie. Respect dat je stug doorgaat. Er zullen genoeg mensen zijn die dat schilderen hadden uitgesteld voor een jaar of nog veel langer.

Die toestanden en enorme bedrage demotiveren mij wel tot het kopen/opknappen van een oud huis overigens... -O- .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189214394
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat voor soort baksteen heb je? Ik vind bij gelige bakstenen antraciet vaak mooi.
Gewoon rode baksteen. Jaren ‘30 huis.
Maar het gaat om een inpandig kozijn ;).
pi_189214519
Mooi zeg je kozijnen O+
Hebben ze het 1 maal gegrond en 1 maal afgelakt of zitten er meer lagen op?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189215575
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:34 schreef Miniem het volgende:
Mooi zeg je kozijnen O+
Hebben ze het 1 maal gegrond en 1 maal afgelakt of zitten er meer lagen op?
Ja, ik denk het eigenlijk wel. Althans, de oude kozijnen. De nieuwe kozijnen zaten al in de grondverf, dus die hebben ze denk ik alleen maar hoeven aflakken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189215689
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:20 schreef Lemijn het volgende:
Ik moest ook lachen om die poezen! En fijn dat het nu allemaal geschilderd wordt. De vorige schilder kwam opeens niet meer opdagen of zoiets toch?
Die eikel heeft ons mooi laten zitten. Maar ik vond het allang best, want ik had tegen die tijd wel door dat hij geen goed werk kon leveren.

quote:
Ongelooflijk, wat veel uitzoekwerk en gedoe voor jou/jullie. Respect dat je stug doorgaat. Er zullen genoeg mensen zijn die dat schilderen hadden uitgesteld voor een jaar of nog veel langer.
Kennissen van ons bekenden dat ze de verdiepingen uiteindelijk nooit meer hebben laten verven. :o Maar het maakt zoveel verschil en is echt de moeite waard. Ik kon vanmiddag wel huilen van geluk - eindelijk voelt het helemaal als mijn huis.

quote:
Die toestanden en enorme bedrage demotiveren mij wel tot het kopen/opknappen van een oud huis overigens... -O- .
Voor bijna elke klus heb je het over 1.000+ euro. Dat valt inderdaad niet mee. En dan het gezeik met de vakmannen. Ze hebben steevast kritiek op andermans werk en leveren zelf steevast ondermaats werk. Er zijn wel uitzonderingen en die moet je net weten te vinden. Het mooiste is als je die al kent.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:54:59 #269
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189216307
Ik heb mijn eigen huis dus nooit afgeschilderd en heb daar wel spijt van. Een volgend huis ga ik laten schilderen voordat ik erin ga, is nu mijn heilige voornemen. Jouw blijheid nu, die ik me zeer kan voorstellen, sterkt me in het idee dat het het geld gewoon waard is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189216354
Die katten :D

En ziet er goed uit! Mooi hoe die verf de kozijnen zo ophaalt!
En ik vind je touw-balustrade heel tof!
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:16:12 #271
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189216797
Fijn om te horen dat je je weer heerlijk voelt in het huis, wat een goed likje verf al dan niet kan doen hè ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_189217106
Ik heb ook een trapleuning uitgezocht, van 500 euro. :X Ik vind de kleine diameter van 2 cm tof. Als ik er een van 4,5 cm zou nemen, zou ik veel goedkoper uit zijn.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189217246
Het idee was oorspronkelijk om het een tijdje zonder trapleuning te proberen. Dat gaat best oké, maar ik denk dat een trapleuning fijner is. Vooral mijn schoonmoeder klaagt over de afwezigheid van een trapleuning en ik begrijp haar wel.

Ik heb nog zitten broeden op een alternatieve trapleuning, maar ik kom niet echt iets tegen. Het wordt in ieder geval geen touw. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:01:04 #274
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_189217904
M’n vriendin zou zoiets wel willen: https://pin.it/pvbpw6xaz6dgch

Maar ben zelf eerlijk gezegd meer gecharmeerd van jouw zwarte leuning.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189217970
En staal? O+
pi_189221619
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:01 schreef LuNaTiC het volgende:
M’n vriendin zou zoiets wel willen: https://pin.it/pvbpw6xaz6dgch

Maar ben zelf eerlijk gezegd meer gecharmeerd van jouw zwarte leuning.
Oh nee, dat vind ik echt verschrikkelijk!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189221620
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:04 schreef Puala het volgende:
En staal? O+
De leuning die ik op het oog heb is van staal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189221628
Nog een opmerkelijke offerte binnen gehad: vier dakramen in de garage laten vervangen door Velux dakramen, totaalbedrag 4.000 euro. Ik wist niet wat ik zag. Dat is zelfs véél duurder dan onze aannemer (die overal opslag bovenop rekent). Dus daar moet ik ofwel nog meer offertes voor opvragen, of ik moet de huidige lekkages provisorisch op laten lossen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189222080
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 06:38 schreef Claudia_x het volgende:
Nog een opmerkelijke offerte binnen gehad: vier dakramen in de garage laten vervangen door Velux dakramen, totaalbedrag 4.000 euro. Ik wist niet wat ik zag. Dat is zelfs véél duurder dan onze aannemer (die overal opslag bovenop rekent). Dus daar moet ik ofwel nog meer offertes voor opvragen, of ik moet de huidige lekkages provisorisch op laten lossen.
Of even de handen uit de mouwen en zelf een dakraam plaatsen, echt, zo moeilijk is het niet.
pi_189222188
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:19 schreef Debuteer het volgende:

[..]

Of even de handen uit de mouwen en zelf een dakraam plaatsen, echt, zo moeilijk is het niet.
Ja of je leest de startpost even:

quote:
Het is een kluswoning. Zijn jullie dan handig? hoor ik jullie denken. Nee, wij zijn niet handig. En we zijn ook niet erg avontuurlijk. Niks voor ons eigenlijk, zo'n verbouwproject.
Niet dat ik weer een hele discussie wil oprakelen, maar natuurlijk, alles kun je zelf doen, en ja alle gebruikelijke oneliners over dat je het gewoon een keer moet doen, en dat je vanzelf handig kan leren worden, etc kun je voorbij laten komen...

Maar feit is, niet iedereen is handig of heeft behoefte om dat per se te willen zijn. Of laten het bewust door vakmensen doen. Want ik denk ook maar, iedereen zijn vak. De zekerheid dat het goed gebeurt is ook geld waard.

Ik ben zelf ook niet handig. En hoef dat ook niet per se te zijn. Sommige dingen wil ik best leren, maar in de meeste gevallen laat ik het liever aan anderen over. Ik heb weer andere kwaliteiten. Een van mijn beste vrienden is automonteur en die gaat me ook niet uitlachen als ik bij hem een simpel onderdeeltje laat vervangen. Net als dat ik hem niet de suggestie ga geven dat ie maar even moet googlen hoe ie Windows moet installeren.

edit: sorry, ik wil niet iemand anders verdedigen, is denk ik mijn eigen frustratie :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 08:40:03 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189222213
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:19 schreef Debuteer het volgende:

[..]

Of even de handen uit de mouwen en zelf een dakraam plaatsen, echt, zo moeilijk is het niet.
No offence, maar waarom komen er toch iedere keer van dit soort reacties tussendoor?
Op het denigrerende af met dat "even de handen uit de mouwen".

Moet Claudia hoestend en proestend zelf het dak op om die ramen te plaatsen, of neem je maar even aan dat haar man dat wel zal doen?
Ik kan de DIY-skills van de man van Claudia niet inschatten, maar ik weet wel dat ik mijn man nog niet hoef te vragen een Kallax in elkaar te zetten, tenminste niet als ik wil dat hij binnen een dag onbeschadigd staat.

Hij heeft weer andere kwaliteiten en vaardigheden.

Edit: wat LuNaTiC zegt dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189222272
Kleine dingen doen we zelf: plinten van de keuken monteren, raambomen vervangen, dat soort klussen. De grote dingen besteed ik liever uit, vooral als het gaat om klussen die voor ernstige schade kunnen zorgen.

Ik heb wel overwogen om van onze schuur een experiment te maken waar we onze eigen kluskunsten op los kunnen laten. Dat dakraam moet er op 3,5 meter hoogte in en dat red je sowieso niet in je eentje. Ik zie ons al hannesen! Maar ik kan wel even naar tutorials speuren. Ik ga voor nu maar eerst een lekkagespecialist langs laten komen, want die doen gratis een analyse en dan weten we in ieder geval of met het vervangen van de dakramen de lekkages überhaupt zijn verholpen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 08:49:41 #283
5428 crew  miss_sly
pi_189222307
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 06:38 schreef Claudia_x het volgende:
Nog een opmerkelijke offerte binnen gehad: vier dakramen in de garage laten vervangen door Velux dakramen, totaalbedrag 4.000 euro. Ik wist niet wat ik zag. Dat is zelfs véél duurder dan onze aannemer (die overal opslag bovenop rekent). Dus daar moet ik ofwel nog meer offertes voor opvragen, of ik moet de huidige lekkages provisorisch op laten lossen.
Waren dat niet vier dakramen? Hoe groot zijn ze? Ik snap dat je het een groot bedrag kunt vinden, maar het is ook afhankelijk van hoeveel, hoe groot en wat voor ramen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189222321
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waren dat niet vier dakramen? Hoe groot zijn ze? Ik snap dat je het een groot bedrag kunt vinden, maar het is ook afhankelijk van hoeveel, hoe groot en wat voor ramen.
De ramen zijn ongeveer even groot als de dakramen in ons huis, vandaar dat ik dacht dat ik ze goed kon vergelijken. De offerte is ook niet gespecificeerd, dus ik zie niks staan over kostprijs en arbeidsloon. Daar heb ik sowieso een hekel aan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 08:52:46 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_189222338
Wij betalen nu voor zes nieuwe ramen incl kozijnen en plaatsen 10k. Oké, da's geen velux, maar 4k klinkt dan toch als een koopje :')
disclaimer
pi_189222350
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:36 schreef LuNaTiC het volgende:

Maar feit is, niet iedereen is handig of heeft behoefte om dat per se te willen zijn. Of laten het bewust door vakmensen doen. Want ik denk ook maar, iedereen zijn vak. De zekerheid dat het goed gebeurt is ook geld waard.
Absoluut. En we hebben drukke levens. Ik wil niet m'n kostbare tijd besteden aan dingen die ik niet kan en niet leuk vind. Dat is het hele idee achter kapitalisme: ik heb mijn baan (die ik leuk vind) en verdien daarmee mijn geld dat ik weer aan een ander kan geven die doet waar hij goed in is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189222365
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:52 schreef Stormqueen het volgende:
Wij betalen nu voor zes nieuwe ramen incl kozijnen en plaatsen 10k. Oké, da's geen velux, maar 4k klinkt dan toch als een koopje :')
Die hebben wij ook laten vervangen, dus ik heb een beeld van hoe duur kozijnen zijn. Maar 4k voor vier Veluxramen is echt veel geld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 08:55:49 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_189222371
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die hebben wij ook laten vervangen, dus ik heb een beeld van hoe duur kozijnen zijn. Maar 4k voor vier Veluxramen is echt veel geld.
Dan zou ik toch nog even offertes gaan shoppen :Y
disclaimer
pi_189222388
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dan zou ik toch nog even offertes gaan shoppen :Y
We hoeven nu eigenlijk geen nieuwe ramen. Het is meer dat ik wil dat het lekken stopt - de ramen komen ooit wel. Het hangt er een beetje vanaf wat de lekkagespecialist gaat zeggen. Als hij iets eenvoudigs kan doen waardoor het weer een tijdje droog blijft in de schuur, dan vind ik het allang best. Zo niet, dan ga ik inderdaad meer offertes opvragen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:04:16 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189223176
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:54 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb mijn eigen huis dus nooit afgeschilderd en heb daar wel spijt van. Een volgend huis ga ik laten schilderen voordat ik erin ga, is nu mijn heilige voornemen. Jouw blijheid nu, die ik me zeer kan voorstellen, sterkt me in het idee dat het het geld gewoon waard is.
Hier moet ook nog best wat gedaan, maar de zin en moed ontbreekt. Alleen voor de verhuizing was er niet genoeg tijd, dus ‘het komt wel’... en dan moet je wel doorzetten. ;)

Maar Claudia inspireert zeker wel! :Y
***
pi_189224272
Ik ging mijn rijbewijs verlengen, sloeg een verkeerde landweg in en ben even stil gaan staan om ons vlakke land te bewonderen. Koeien, weilanden, water. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Leandra en hoogspanningsmasten. :+

Dat geheel terzijde. De eerste laag verf zit op de muur in de slaapkamer van zoonlief. De kleur is meer zoals op de eerste foto, maar de tweede foto heb ik er even bijgedaan om te laten zien hoe mooi het staat bij het zwart van het kozijn. Er komt ook nog een tweede, donkerdere kleur in die kamer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:40:07 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189224302
Fraai weer, die kleur.

Niet zichtbaar vanuit je eigen huis toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189224313
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hier moet ook nog best wat gedaan, maar de zin en moed ontbreekt. Alleen voor de verhuizing was er niet genoeg tijd, dus ‘het komt wel’... en dan moet je wel doorzetten. ;)

Maar Claudia inspireert zeker wel! :Y
Ze hebben er bij ons straks 1,5 week over gedaan. Dat is wel heerlijk! Maar als je het zelf doet, zit je wel een tijd in de meuk. Of je moet echt kamer voor kamer aanpakken en er een tijd tussen laten zitten. Dat laatste is misschien wel een leefbare strategie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189224330
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:40 schreef Leandra het volgende:
Fraai weer, die kleur.

Niet zichtbaar vanuit je eigen huis toch?
Als ik aan de voorkant uit het raam ga hangen en naar rechts tuur, dan zie ik ze net! O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:46:09 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189224393
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als ik aan de voorkant uit het raam ga hangen en naar rechts tuur, dan zie ik ze net! O+
Oh, dat is acceptabel :D
Niet dat je in je achtertuin zit en het altijd in beeld is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 13:51:29 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189226328
Oh wat mooi!

quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze hebben er bij ons straks 1,5 week over gedaan. Dat is wel heerlijk! Maar als je het zelf doet, zit je wel een tijd in de meuk. Of je moet echt kamer voor kamer aanpakken en er een tijd tussen laten zitten. Dat laatste is misschien wel een leefbare strategie?
Dat laatste had ik bedacht idd.
Ik zit natuurlijk ook thuis, te hopen op een melding, ik moet mijn tijd (tussen wat marketing-dingen) maar eens nuttig gaan gebruiken en dat kan prima ruimte voor ruimte.
***
pi_189226660
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:51 schreef Brighteyes het volgende:

Dat laatste had ik bedacht idd.
Ik zit natuurlijk ook thuis, te hopen op een melding, ik moet mijn tijd (tussen wat marketing-dingen) maar eens nuttig gaan gebruiken en dat kan prima ruimte voor ruimte.
En je moet natuurlijk mentaal ook altijd even herstellen na een verhuizing. Da's toch een soort trauma dat je doormaakt. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 14:30:10 #298
5428 crew  miss_sly
pi_189226893
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En je moet natuurlijk mentaal ook altijd even herstellen na een verhuizing. Da's toch een soort trauma dat je doormaakt. :+
Ik ben een ernstig getraumatiseerd persoon :’)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:34:09 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189226966
Ik vind verhuizen (en klussen) leuk, dus ik heb dat trauma niet echt. :@ O+
***
pi_189227405
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind verhuizen (en klussen) leuk, dus ik heb dat trauma niet echt. :@ O+
Wat is je excuus dan? ~O>
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189227496
Ik ga m'n topic even sluiten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')