abonnement Unibet Coolblue
pi_189209314
Ik post meestal in mijn eigen topic, maar open even een apart topic zodat ik hopelijk meer reacties krijg. Mijn hoofdvraag is: welk bedrijf heeft het beste verhaal (en kan ik dus beter de spouwmuurisolatie uit laten voeren)?

Achtergrond:
Ik heb twee bedrijven over de vloer gehad voor de spouwmuurisolatie van onze woning uit 1964. De spouw is 5, 6 en 7 cm diep op diverse punten en is schoon. Het voegwerk van twee gevels is in een slechte staat. Tijdens de bouwkundige inspectie is geadviseerd het voegwerk te laten herstellen. Veel een deel komt het verhaal van de twee isolatiebedrijven overeen, maar voor een deel wijkt het verhaal af. Het gaat om de volgende punten.

Bedrijf A:
#1 Beveelt wol (Supafil) of korrels aan. Zijn gelijkwaardig. Wol is wat goedkoper, dus komen ze op wol uit.
#2 We moeten de voegen van de twee slechte gevels laten herstellen. Doen we dit niet, dan vervalt de garantie van 10 jaar. Het bedrijf zelf kan het herstellen van het voegwerk doen en heeft daar een hoge offerte voor uitgebracht.
#3 De ventilatieroosters in de kruipruimte moeten worden dichtgesmeerd. Er worden nieuwe roosters geïnstalleerd waar de wol niet doorheen kan komen.
#4 Voor ongeveer 140 m2 zijn de kosten circa 2600 euro incl. BTW.

Bedrijf B:
#1 Beveelt wol (Supafil) aan. Korrels zouden makkelijker doorzakken en de lijm die als bindmiddel wordt gebruikt zou niet goed zijn omdat de muren dan vocht slechter kunnen reguleren.
#2 Er is geen woord gevallen over het moeten herstellen van de voegen. De wol is geïmpregneerd en vochtbestendig, aldus de expert. We krijgen 10 jaar garantie op het werk.
#3 De ventilatieroosters mogen niet worden dichtgesmeerd. Ze worden opengelaten en mogelijk worden er extra roosters bijgeplaatst.
#4 De kosten zijn circa 3500 euro incl. BTW en zijn daarmee hoger, deels doordat de berekening op ongeveer 165 m2 uitkomt. De discrepantie zit er waarschijnlijk in dat dit bedrijf ook de spouwen van de kruipruimte heeft meegerekend.

Ik hoor graag jullie mening!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189210394
B#1 als de lijm van de korrels niet goed is, dan is dat een fout van bedrijf B. Er zijn cases waarbij de lijm dus niet goed is gemengd waardoor EPS korrels simpelweg wegwaaien.

Minpunt 1 voor bedrijf B

B#2, zelfs al is wol vochtbestendig (zo ook EPS en Envirofoam/Aminotherm), het zal een capillaire werking hebben. Deze zal dus ademen. Herstel je je voegen niet, dan zal het water welke door de voegen komt langzaam vervoert worden naar je binnenmuren.
Vochtbestendig is niet gelijk aan waterdicht.

Minpunt 2 voor bedrijf B

#3 geen idee wat voor ventilatieroosters je hebt. Maar als ze simpelweg gaten zijn naar kruipruimte, ipv roosters met buizen erachter, dan zal het materiaal erdoorheen komen/richting kruipruimte gaan.
Je moet wel oppassen met extra roosters. Je wilt dat er een trek is van de ene hoek naar ander. Dus in zelfde muur/compartement moet er niet roosters zijn die te dicht bij elkaar staan.

-niet te beoordelen wie gelijk heeft zonder extra info.

B#4 spouwen kruipruimte?
Extra info ook graag, klinkt heel vaag.
pi_189210490
Qua prijsstelling liggen ze bij elkaar.
Bedrijf A zit op ¤18,75 per m2
Bedrijf B zit op ¤21,21 per m2
Als bedrijf A de misrekende m2 er bij op/aftelt, komen zijn ze een ¤66,- goedkoper/duurder uit.
Dat ontloopt mekaar nietzoveel dus.
Dan zou ik voor het bedrijf gaan die voor dezelfde werken minder m2 berekend :P

Mag je hier bedrijven noemen? Anders ff pm'en. Ik heb 2 jaar geleden laten volblazen met korrels voor ¤14,68 per m2 (7cm spouw) inclusief na 1 jaar een thermografische scan voor eventueel verzakkingen.
pi_189213685
Wol lijkt me gaan zakken als het vochtig wordt.
Iig belangrijk dat je voegen in orde zijn om vocht tegen te gaan.

Zou voor de zekerheid nog een gecertificeerd bedrijf langs laten komen. Om te kijken wat zij zeggen en dan kun je nog een offerte vergelijken.
Hier vind je evt gecertificeerde bedrijven (in je buurt)

https://wij-isoleren.nl/
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189215564
Hebben ze niet over doorslaand vocht gehad omdat de spouwmuur op sommige plekken te klein is? Bij mij was de spouw te krap (4 tot 5cm, huis 1965) en 4 van de 5 bedrijven durfde het niet aan... Dat was wel ruim 3 jaar geleden wellicht dat er vandaag de dag nieuwe technieken zijn.
pi_189215768
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:43 schreef Miniem het volgende:
Wol lijkt me gaan zakken als het vochtig wordt.
Iig belangrijk dat je voegen in orde zijn om vocht tegen te gaan.
Het verhaal van bedrijf B is dat de wol niet vochtig kan worden omdat die is geïmpregneerd. Hij deed een stuk wol in een glas water om het te laten zien. :+

quote:
Zou voor de zekerheid nog een gecertificeerd bedrijf langs laten komen. Om te kijken wat zij zeggen en dan kun je nog een offerte vergelijken.
Hier vind je evt gecertificeerde bedrijven (in je buurt)

https://wij-isoleren.nl/
Dat is een mooie site! Beide bedrijven die langs zijn gekomen zijn gecertificeerd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189215794
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:19 schreef Harveo het volgende:
Hebben ze niet over doorslaand vocht gehad omdat de spouwmuur op sommige plekken te klein is? Bij mij was de spouw te krap (4 tot 5cm, huis 1965) en 4 van de 5 bedrijven durfde het niet aan... Dat was wel ruim 3 jaar geleden wellicht dat er vandaag de dag nieuwe technieken zijn.
Nee, beide bedrijven vonden de diepte van de spouw prima.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189230603
Goedkoopste doen en niet voegen want die garantie slaat toch nergens op.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')