SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inmiddels is de verbouwing al enkele maanden achter de rug. We hebben nog veel schilderwerk te doen en zijn plannen aan het maken voor de tuin en de bijgebouwen.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Gaan die m'n tuin niet slopen?quote:Op zondag 25 augustus 2019 19:22 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Slopen en kippenhok op zetten... lekker verse eitjes op zondag en het oogt gezellig
En educatief voor de kids 👍🏻
Alleen als je ze los laat lopen. Ze zijn gek op zand, als het maar lekker stuift zodat ze een stofbad kunnen nemen.quote:
In zo'n klein hok houden is toch ook niks? Ik houd niet zo van beesten in hokken. Ik zou er bijvoorbeeld eekhoorntjes kunnen houden.quote:Op zondag 25 augustus 2019 21:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Alleen als je ze los laat lopen. Ze zijn gek op zand, als het maar lekker stuift zodat ze een stofbad kunnen nemen.
Snap ik wel. Je kunt er ook een grote ren bij maken. Of je maakt een geitenweitje met nachthok.quote:Op zondag 25 augustus 2019 21:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In zo'n klein hok houden is toch ook niks? Ik houd niet zo van beesten in hokken. Ik zou er bijvoorbeeld eekhoorntjes kunnen houden.
Geiten houden, dat nooit! Rotbeesten.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Snap ik wel. Je kunt er ook een grote ren bij maken. Of je maakt een geitenweitje met nachthok.
Geitjes
Stukje er voor er bij, kan primaquote:Op zondag 25 augustus 2019 21:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In zo'n klein hok houden is toch ook niks? Ik houd niet zo van beesten in hokken. Ik zou er bijvoorbeeld eekhoorntjes kunnen houden.
Geitjes zijn geweldig, wat een clowntjesquote:Op zondag 25 augustus 2019 22:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geiten houden, dat nooit! Rotbeesten.
Ik houd de optie nog even open.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Stukje er voor er bij, kan primaen je kan nog een goed doel steunen ook. Red je legkippen
Stank, lawaai. Been there, done that.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geitjes zijn geweldig, wat een clowntjes
Haha, dat wel ja. Kippen ook trouwens.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Stank, lawaai. Been there, done that.
Uitgesloten dan! Ik heb woestijnratten voor m'n zoon uitgezocht omdat die stil en schoon zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha, dat wel ja. Kippen ook trouwens.
Ja, ook nog overwogen. Maar ik heb niet zoveel met konijnen. Ik vind het idee van een kleine oranjerie met exotische planten zelf nog het leukst.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:40 schreef Tegan het volgende:
Konijnen zou trouwens kunnen als je toch nog dieren wil.
Nee, niet helemaal!quote:Op vrijdag 6 september 2019 15:59 schreef miss_sly het volgende:
Mooie kleuren heb je uitgezocht!
Zo met die driehoeken gaan we bij dochter maken. Past heel mooi op de korte muur waar het hoofdeinde tegenaan staat één hoek, een tweede op de lange muur en dan een eerder, halve, driehoek vanuit de andere hoek op de lange muur.
Komt het een beetje over wat ik bedoel?
Snap ikquote:
De driehoek loopt dus over 3 muren in totaal heen?quote:Op vrijdag 6 september 2019 16:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Snap ik
Ik kan het niet als plaatje plakken, want het is een .pdf bestand waar het in staat.
2.quote:Op vrijdag 6 september 2019 16:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De driehoek loopt dus over 3 muren in totaal heen?
Ik moet maar even geduld hebben en het eindresultaat afwachten! Ben heel benieuwd hoe de ideeën van jullie interieurontwerper uitpakken.quote:
Ik ook. Gaat nog even duren, vrees ik. De kamer van je dochter is vast al af voor die van de mijnequote:Op vrijdag 6 september 2019 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moet maar even geduld hebben en het eindresultaat afwachten! Ben heel benieuwd hoe de ideeën van jullie interieurontwerper uitpakken.
Dat mag onderhand ook wel eens! We wonen hier al een half jaar en er is in de kinderkamers nog helemaal niks gebeurd.quote:Op vrijdag 6 september 2019 16:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ook. Gaat nog even duren, vrees ik. De kamer van je dochter is vast al af voor die van de mijne
Iets met iets anders aan je hoofd hebben?quote:Op vrijdag 6 september 2019 16:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat mag onderhand ook wel eens! We wonen hier al een half jaar en er is in de kinderkamers nog helemaal niks gebeurd.
Mooie kleuren! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat...quote:Op vrijdag 6 september 2019 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag heb ik samen met de architect kleuren uitgezocht voor de begane grond en eerste verdieping!
Hal, Flexa Subtle Stone (muren, plafond, binnendeuren):
[ afbeelding ]
De architect adviseerde me om de kleur in de woon- en eetkamer rustig te houden omdat er al veel kleurexplosies zitten in het meubilair, de accessoires en een schilderij dat we hebben hangen. Ze heeft er helemaal gelijk in, denk ik. Ik vind het vooral spannend om de muren grijs te maken terwijl de vloer ook al grijs is, maar ik ga het gewoon (laten) doen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 22:31 schreef yinu het volgende:
[..]
Mooie kleuren! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat...
Ik heb hier 1 muur in de woonkamer, een nis in de zithoek, en de hoge muur bij de trap in Subtle Stone, al 8 jaar, en vind het nog steeds een erg mooie rustige kleur. Bij sommig licht lijkt het wel wit, en 's avonds is het juist heel knus. Ik denk soms dat ik het wil vervangen door een blauwgroene tint maar ik ben bang dat het dan hier te kil wordt.
Onze trap is wit, en ik heb onlangs bedacht om die over te schilderen bijvoorbeeld in Blue Grey of een iets groenere tint.
Vind ik ook geweldig! Onze oudste heeft een lange slaapkamer en het laatste eind bij het raam hebben we grijs geschilderd, inclusief plafond. Krijgen we vaak complimenten over. Het is zo simpel om te doen, maar zoiets maakt een ruimte in 1 klap een beetje bijzonder omdat het speels is.quote:Op vrijdag 6 september 2019 15:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit nog even na te denken over hoe dat accent in de kamer van dochter eruit komt te zien (gewoon een rechte strook of iets anders). Zoiets vind ik bijvoorbeeld leuk:
[ afbeelding ]
Ik ben wel benieuwd naar het all-over-grijsquote:Op zaterdag 7 september 2019 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De architect adviseerde me om de kleur in de woon- en eetkamer rustig te houden omdat er al veel kleurexplosies zitten in het meubilair, de accessoires en een schilderij dat we hebben hangen. Ze heeft er helemaal gelijk in, denk ik. Ik vind het vooral spannend om de muren grijs te maken terwijl de vloer ook al grijs is, maar ik ga het gewoon (laten) doen.
In al mijn vorige woningen ben ik nooit verder gekomen dan een accentmuur hier en daar in een mooie, uitgesproken kleur. Dat was best aardig. Ik probeerde balans in het interieur te brengen door bijvoorbeeld dezelfde kleur in kussens terug te laten komen. Het is me alleen nooit echt gelukt om balans in het interieur te krijgen. Elke keer dat ik iets verving, was iets anders weer niet goed. Daarom ga ik nu gewoon op het advies van de architect af.
Een ander zwak punt in mijn vorige huizen was de verlichting. Bij goede verlichting komt veel meer kijken dan het uitzoeken van een mooie lamp. Mij is het nooit gelukt om daar iets moois van te maken. In ons nieuwe huis hebben we voor het eerste geweldige verlichting. Ik zou een ieder willen adviseren als het even kan om een lichtplan te maken of laten maken door iemand die er verstand van heeft. Vooral als je gaat verbouwen is er zoveel mogelijk. Oké, het kost wat, maar ik zou het geld liever besteden aan meer lichtpunten of lichtpunten op andere plekken dan bijvoorbeeld duur schakelmateriaal.
Hebben we al voor een deel (lampen met bewegingssensoren en buitenlampen die op een bepaald moment aan- en uitgaan). Lief vindt het leuk om daarmee te klooien (beveiliging, Ring-deurbel, slimme verlichting). Ik hoor en zie hem al een paar dagen amper en het blijkt dat hij net een Raspberry Pi heeft gekocht.quote:Op zondag 8 september 2019 09:13 schreef Seven. het volgende:
Verlichting is zeker een ding! Overwegen jullie ook smart verlichting?
Ik denk ook dat het mooi gaat zijn, maar diep van binnen kwak ik het liefst uitgesproken kleuren tegen de muren. Ik zou eens een foto moeten zoeken van het eenkamerappartement dat ik in Doe Maar-kleuren had geverfd.quote:Op zondag 8 september 2019 10:13 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar het all-over-grijs, heb dat altijd gaaf gevonden. Wij hebben zelf lichtgrijs op de muren in zo’n lichte tint dat het net de kleur doorbreekt. Heel tof
Oh, ik ben wel nog op zoek naar een LED-strip die je aan en uit kunt doen door met je handen te klappen (voor de nis boven het toilet in de badkamer).quote:Op zondag 8 september 2019 09:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vind ik ook geweldig! Onze oudste heeft een lange slaapkamer en het laatste eind bij het raam hebben we grijs geschilderd, inclusief plafond. Krijgen we vaak complimenten over. Het is zo simpel om te doen, maar zoiets maakt een ruimte in 1 klap een beetje bijzonder omdat het speels is.
Ja, een andere plant hebben ze al volledig kaal gekregen.quote:Op dinsdag 17 september 2019 16:54 schreef Smallish het volgende:
Wat een leuk kattenverblijf!![]()
Die plant gaat het nog lastig krijgen, vrees ik. Mijn (inmiddels allemaal overleden) katten smulden van dat soort planten.
Geinig ding! En het zijn ook gewoon verwende mormels, katten. De recensies van bol.com waren zo laaiend enthousiast m.b.t. ons nieuwe kattenverblijf dat ik het wel aandurfde.quote:Op dinsdag 17 september 2019 16:16 schreef Brighteyes het volgende:
Heel Erg Gaaf!
Maar ja... ik heb net deze via marktplaats verkocht wegens totale desinteresse van poes, ik vrees dat hij hier ook weinig mee zal doen. En alleen ter decoratie is ook weer zo wat...
Heb je een linkje?quote:Op dinsdag 17 september 2019 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geinig ding! En het zijn ook gewoon verwende mormels, katten. De recensies van bol.com waren zo laaiend enthousiast m.b.t. ons nieuwe kattenverblijf dat ik het wel aandurfde.
Ik las goede verhalen over takkenkamp. Zelf geen ervaring mee.quote:Op woensdag 18 september 2019 15:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet m'n vraag weer! We willen dit jaar nog een paar dingen laten doen, waaronder spouwmuurisolatie. Iemand een tip voor een bedrijf dat dit goed doet in de regio Amsterdam?
Andere werkzaamheden op het lijstje (tips zijn ook hiervoor welkom, ik heb er al een paar gehad):
- vervangen kozijnen/glas
- houtwormbestrijding
- aanschaf en plaatsing garagedeur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |