Die hebben ook sneltreinen of zelfs intercities gereden. Niet alleen de loks, zelfs de complete stammen.quote:Op dinsdag 3 september 2019 22:07 schreef MTL het volgende:
Gaat om de DDAR 1700
Volgens mij is dat ook nog altijd een sprinter.
Ja, dat is hem. Stond ook een groot-oud gebouw (seinhuis) met dat er op en het was best een groot station, veel sporen enzo.quote:
quote:Op dinsdag 3 september 2019 23:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, dat is hem. Stond ook een groot-oud gebouw (seinhuis) met dat er op en het was best een groot station, veel sporen enzo.
Als ik zo foto's bekijk dan was dat um. Thanks
Moet ik morgen alle keren dat ik een nieuw terugticket boekte voor je opzoeken of geloof je het zo ook wel?quote:
Dat is wel een bijzonder voorbeeld van een vorkstation, met maar liefst 3 vorkenquote:Op woensdag 4 september 2019 08:46 schreef BLS het volgende:
Moet je eens Ludwigshafen Hbf opzoeken, dat is pas een trieste bende, en wordt bovendien door enkele treinen overgeslagen die wel in Ludwigshafen Mitte stoppen.
Dat is een communistenproject uit de jaren '70, dat het Glowna-station moest vervangen. Dat was volgens mij gesneuveld in de oorlog, en vervangen door een paar veredelde barakken. Midden tussen de stations Oost (Wschcschscshchodnia) en West (Zachodnia) kwam toen Centralna, maar waarom ze niet vasthielden aan het gebruikelijke Glowna/Glowny weet ik ook niet.quote:Op woensdag 4 september 2019 21:57 schreef bork het volgende:
In Polen heb je dan Główny, het rare is dan Warschau geen Centraal Station heeft wat de naam Główny draagt maar ze hebben dan wel Warzawa Centralna, wat geen enkele ander station in Polen als toevoeging heeft (volgens mij).
Hoe zit dat?
https://en.wikipedia.org/(...)3wna_railway_stationquote:Op woensdag 4 september 2019 21:57 schreef bork het volgende:
In Polen heb je dan Główny, het rare is dan Warschau geen Centraal Station heeft wat de naam Główny draagt maar ze hebben dan wel Warzawa Centralna, wat geen enkele ander station in Polen als toevoeging heeft (volgens mij).
Hoe zit dat?
De E-GTW's op de Vechtdallijn zitten rond de 200.000km per jaarquote:Op dinsdag 3 september 2019 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik meen ooit eens gelezen te hebben dat een Arriva-GTW iets meer dan 150.000 km per jaar draait, iets minder dan 500 km per dag dus
Wauw! Dat zat ik me al af te vragen, hoeveel een gemiddelde trein in zijn leven rijdt.quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:54 schreef MTL het volgende:
[..]
Moet wel, en zelfs dan vind ik het nog relatief weinig. Als ik zie dat een 1700 uit de jaren 90 soms al 10 miljoen+ op de teller heeft staan, dan moet een SGM uit de jaren 70/80 toch wel meer gereden hebben? Of zou het sinds de revisie zijn?
quote:Op dinsdag 3 september 2019 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eindhoven krijgt ook een Centraal.
Nu Groningen nog
Duurde nog best lang voor er iemand haptequote:Op donderdag 5 september 2019 21:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]![]()
Groningen heeft eenHoofdstation
Dat klopt. Het Hoofdstation is alleen qua bovenleiding een kopstation.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
Hoofdstation. Niet te verwarren met Kopstation.
Ze leggen best nog wel een afstand af voor een stoptrein denk ik en een lange dienst die gaat van 5:15 tot 0:15 door de week, veelal gereden door dubbele stellen.quote:Op donderdag 5 september 2019 18:44 schreef WcPot het volgende:
[..]
De E-GTW's op de Vechtdallijn zitten rond de 200.000km per jaar
Erg veel.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:49 schreef WcPot het volgende:
Hoeveel kilometer zou de Mat64 gemiddeld per treinstel hebben gereden.
Geen flauw idee, voor ICM zou ik niet weten waar de kilometerteller zit, maar er zijn tegenwoordig sites die het aantal gereden kilometer in de reizigersdienst bijhouden. Hoewel dat niet alle kilometers weergeeft (treinen rijden ook kilometers zonder reizigers uiteraard), kan je misschien wel een soort van grove inschatting maken.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wauw! Dat zat ik me al af te vragen, hoeveel een gemiddelde trein in zijn leven rijdt.
Weet jij ook hoeveel de ICMm's gelopen hebben sinds ze hier zijn? Of gaat de teller weer op 0 als ze ze renoveren?
ICM heeft geen kilometerteller, is ook niet nodig. Een treinstel heeft zoveel delen, die worden gewisseld, dat een kilometerstand steeds weer anders zou moeten zijn.quote:Op donderdag 5 september 2019 22:58 schreef MTL het volgende:
[..]
Geen flauw idee, voor ICM zou ik niet weten waar de kilometerteller zit, maar er zijn tegenwoordig sites die het aantal gereden kilometer in de reizigersdienst bijhouden. Hoewel dat niet alle kilometers weergeeft (treinen rijden ook kilometers zonder reizigers uiteraard), kan je misschien wel een soort van grove inschatting maken.
Zie bijvoorbeeld: https://treinposities.nl/voertuig/ns_icm_4081/geredenafstanden
Wow, dat gaat echt van 0 km tot ruim 1400 km per dag.quote:Op donderdag 5 september 2019 22:58 schreef MTL het volgende:
[..]
Geen flauw idee, voor ICM zou ik niet weten waar de kilometerteller zit, maar er zijn tegenwoordig sites die het aantal gereden kilometer in de reizigersdienst bijhouden. Hoewel dat niet alle kilometers weergeeft (treinen rijden ook kilometers zonder reizigers uiteraard), kan je misschien wel een soort van grove inschatting maken.
Zie bijvoorbeeld: https://treinposities.nl/voertuig/ns_icm_4081/geredenafstanden
quote:Op vrijdag 6 september 2019 07:58 schreef James1988 het volgende:
Nederland heeft er weer een "Centraal Station" bij![]()
https://indebuurt.nl/woer(...)rden-centraal~83663/
Nee. Er is een hoop extra track bij gekomen: Lelystad - Zwolle, die blindedarm naar Veendam, en Zwolle - Deventer was destijds ook dicht wegens werkzaamheden. Staat tegenover? ETMET. Gaat je niet de winst brengen.quote:Op vrijdag 6 september 2019 21:34 schreef b2py het volgende:
Zou dat tegenwoordig sneller gaan dan toen?
Toen de ramen nog open kondenquote:Op vrijdag 6 september 2019 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]eerste keer dat Woerden zo groot in het nieuws is sinds dit
![]()
[ afbeelding ]
Algemeen Dagblad, donderdag 24 augustus 2006![]()
quote:
Ik heb ook veel met open deuren gereisd, India, Sri Lanka en dichterbij Servië. Flixtrain rijdt nu trouwens rond met vrij oude IC rijtuigen waarvan de ramen ook nog open kunnenquote:Op vrijdag 6 september 2019 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat de deuren op het balkon nog open kondenHeerlijk in de zomer, DE2 of MAT54
![]()
Ook eens een keer "casually" uitgestapt toen de trein nog niet helemaal stil genoeg stond![]()
Broek kapot, knieën kapot
![]()
ramen zijn echt niet bijzonder. Je kunt morgenochtend voor 7 ur in 50 SGM's zitten waar de ramen open kunnen.quote:Op vrijdag 6 september 2019 21:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb ook veel met open deuren gereisd, India, Sri Lanka en dichterbij Servië. Flixtrain rijdt nu trouwens rond met vrij oude IC rijtuigen waarvan de ramen ook nog open kunnen
Ramen die ver open kunnen met een orkaan in de coupe als gevolgquote:Op vrijdag 6 september 2019 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ramen zijn echt niet bijzonder. Je kunt morgenochtend voor 7 ur in 50 SGM's zitten waar de ramen open kunnen.
Ik ben ooit van een verreiker afgesprongen (stond op het trapje, was meegereden), vond 20 km/u wel redelijk afgeremd. Maar dat is nog best hardquote:Op vrijdag 6 september 2019 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat de deuren op het balkon nog open kondenHeerlijk in de zomer, DE2 of MAT54
![]()
Ook eens een keer "casually" uitgestapt toen de trein nog niet helemaal stil genoeg stond![]()
Broek kapot, knieën kapot
![]()
Flixtrain? Is dat een variant op de flixbus?quote:Op vrijdag 6 september 2019 21:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb ook veel met open deuren gereisd, India, Sri Lanka en dichterbij Servië. Flixtrain rijdt nu trouwens rond met vrij oude IC rijtuigen waarvan de ramen ook nog open kunnen
Jaquote:Op vrijdag 6 september 2019 21:56 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Flixtrain? Is dat een variant op de flixbus?
ja dat is het trein-alternatief voor het bus-alternatief voor de trein. Ze denken dat iemand er in traptquote:Op vrijdag 6 september 2019 21:56 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Flixtrain? Is dat een variant op de flixbus?
Dankjewel.quote:
Als het net zo vaak overstappen is als met de bus zou ik er ook niet in stappen.quote:Op vrijdag 6 september 2019 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dat is het trein-alternatief voor het bus-alternatief voor de trein. Ze denken dat iemand er in trapt
Ik heb geen idee eigenlijkquote:Op vrijdag 6 september 2019 21:59 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Als het net zo vaak overstappen is als met de bus zou ik er ook niet in stappen.
Was anders aardig druk in de trein. Enkeltje Berlijn Keulen 2 tientjes, bij db 90quote:Op vrijdag 6 september 2019 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dat is het trein-alternatief voor het bus-alternatief voor de trein. Ze denken dat iemand er in trapt
Ziedaar één kansloos business modelquote:Op vrijdag 6 september 2019 22:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Was anders aardig druk in de trein. Enkeltje Berlijn Keulen 2 tientjes, bij db 90
Nog ff urbexen op het expo terrein?quote:Op vrijdag 6 september 2019 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb geen idee eigenlijk![]()
Ik ga morgen voor het eerst sinds geen idee hoe lang weer eens in de Pimpel zitten. Even een snoepweekendje Hannover
Voor Nederlanders misschien, ik vond het allemaal wel leuk gedaan met hun creatieve omroepberichtenquote:Op vrijdag 6 september 2019 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ziedaar één kansloos business model
Zo begonnen ze ook met Flixbus en kijk hoe het nu isquote:Op vrijdag 6 september 2019 22:29 schreef James1988 het volgende:
Op een paar routes rijdt er een Flixtrain:
- Berlijn - Keulen via Hannover, Essen
- Berlijn - Stuttgart via Kassel, Frankfurt
- Keulen - Hamburg via Essen, Münster
- Hamburg - Lörrach (nachttrein) via Hannover en Freiburg
Maar dan moet je denken aan een frequentie van één of twee keer per dag per richting, niet aan een 'echte concurrent'. Leuk voor de mensen die op een budget willen reizen en het niet erg vinden om achterlijk vroeg te vertrekken, of juist erg laat aan te komen
Vooral heel veel overnames verder. 5 jaar geleden had je op sommige routes 5 bedrijven, nu heb je nog Flixbus en misschien een IC-bus van DB.quote:Op vrijdag 6 september 2019 22:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Zo begonnen ze ook met Flixbus en kijk hoe het nu is
Wat is je bezwaarquote:Op vrijdag 6 september 2019 22:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vooral heel veel overnames verder. 5 jaar geleden had je op sommige routes 5 bedrijven, nu heb je nog Flixbus en misschien een IC-bus van DB.
De bus floreerde bij concurrentie, dat is inmiddels een monopolie waar ze zelf zo hard tegenaan schoppen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |