abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188589797
Wat fijn ook trouwens dat je nu veel minder reistijd hebt! Daar heb je het volgens mij nog niet over gehad en mogelijk vind je dat niet zo belangrijk, maar ik vind het verschil tussen 40 en 60 minuten enkele reis enorm.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188589808
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:53 schreef daNpy het volgende:

[..]

Na hulp van Fok, ze heeft die opleiding 10 jaar geleden toch al gehad?
Alsof je tijdens je studie iets leert waar je in de praktijk wat aan hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:03:47 #163
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188589860
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:50 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ik ben zelf nog steeds geen ster in onderhandelen, maar een van de zaken is dat het echt een spel is. En dat je moet beseffen dat goede onderhandelaars aan de andere kant van de tafel dit net zo goed weten.

Eye-opener is dan om op vakantie gaan naar een land als Thailand. Goed oefenen, want pingelen zit daar in de cultuur en is echt een spel, ze zijn eerder beledigd als je daar niet afdingt. Ze hebben er plezier in als je daar dus in meegaat.

In het begin kocht ik iets voor de vraagprijs. Later leer je dat je meestal de helft er af moet pingelen. Dan komt het uiteindelijk ook een beetje op lef/bravoure aan, en in het geval van een lullig beeldje zit er geen druk op als bij het onderhandelen over een baan of huis :+ Aan het einde van de vakantie ging het om centenwerk, werd het puur principe en het spel.

Gelukkig heb ik nooit echt hoeven te onderhandelen qua baan. Eerste baan heb ik wel onderhandeld maar op een "onbewust bekwame" manier. Ze deden me een (bruto) aanbod, dat leek best wel oke, ik vroeg toen wat dit omgerekend netto was (aangezien ik als student bij al mijn baantjes alleen maar geïnteresseerd was wat er netto binnenkwam op mijn rekening, daar moest ik immers alles van betalen). Toen ik dat bedrag zag, zei ik dat ik daar van schrok en dat dat helemaal niet zoveel verschilde van mijn netto fulltime loontje waar ik bijverdiende (vakkenvullen/heftruckchauffeur bij een groothandel). En dat terwijl ik nu een baan wilde hebben waarvoor ik gestudeerd had.

"oh wat zou je dan willen verdienen?"

"Nou dan wil ik netto wel x verdienen".

"hr-medewerker typt druk op calculator en geeft deze aan manager die me in dienst moest nemen. Met nog een andere manager verdwijnen ze met zijn drieën naar de gang voor overleg". Kleine 1-2 minuutjes later kwamen ze naar buiten en was het akkoord. Toch iets van 450 bruto erbij gekregen wat ik persoonlijk best netjes vond voor mijn eerste baan na mijn hbo (ik moest toen nog formeel afstuderen ook)."

Verder kun je op zoveel manieren nog oefenen met onderhandelen. Wij gaan in december verhuizen en kopen bijna al onze meubels nieuw. Je kunt bijna bij elke zaak wel iets regelen. Bij een meubelzaak gaan we veel meubels kopen, en daar gaan we in elk geval inzetten op dat de verzendkosten vervallen bijv (en misschien nog iets anders, even kijken).

Ik heb een pooltafel besteld, die zou op een bepaald bedrag uitkomen. Uiteindelijk gevraagd of we nog wat met de prijs konden doen als ik er nog een tafeltennistop bij zou nemen. Uiteindelijk voor een heel klein bedrag meer die upgrade erbij gekregen inclusief nog wat materiaal.

Vaak blijkt er wel wat bij te onderhandelen. Veel goederen hebben ook een enorme marge. Keukens kun je echt VEUL van af lullen. Je hebt als consument best wel wat macht zolang je veel opties en alternatieven hebt.
Bij een keuken heb ik wel eens onderhandeld trouwens. Maar bij nieuwe meubels kopen zou het echt niet in me opkomen.
Resistance is futile.
pi_188589863
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:56 schreef Claudia_x het volgende:
Wat fijn ook trouwens dat je nu veel minder reistijd hebt! Daar heb je het volgens mij nog niet over gehad en mogelijk vind je dat niet zo belangrijk, maar ik vind het verschil tussen 40 en 60 minuten enkele reis enorm.
Toch zeker 4 extra mega schijt sessies die je per dag kan inplannen.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:05:22 #165
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188589871
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Alsof je tijdens je studie iets leert waar je in de praktijk wat aan hebt.
Hahah, dit is wel waar, ja. Eigenlijk is vooral de basisschool nuttig, maar van alle kennis die je dient te vergaren in je schoolcarrière, denk ik dat je zeker 50% nooit weer zult gebruiken.

Ik weet nog dat ik tijdens economie dacht 'wtf, de elasticiteit uitrekenen' ;( why?!
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:06:07 #166
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188589876
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Alsof je tijdens je studie iets leert waar je in de praktijk wat aan hebt.
Plus het is echt geen schande om iets of iemand te consulteren.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:06:39 #167
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188589880
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:04 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Toch zeker 4 extra mega schijt sessies die je per dag kan inplannen.
Wat een gevat antwoord, jongen! :+
Jezus man, ga gewoon lekker terug in je mandje of zo. No one gives a shit.
Resistance is futile.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:06:39 #168
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188589881
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Alsof je tijdens je studie iets leert waar je in de praktijk wat aan hebt.
Ik werk in de techniek en ben technisch opgeleid, naast dat kan ik zeggen dat ik tijdens mijn studie inderdaad wel dingen heb geleerd waar ik in de praktijk wat aan heb gehad. Oke, die kutformules tot de 4e orde en verder heb ik al 15 jaar niks meer mee gedaan, maar soit.

Sorry dat ik het zeg, maar dat mensen communicatiewetenschappen als een pretstudie zien wordt hier niet bepaald ontkracht :P

Zelf heb ik onderhandelen ook geleerd van een ex-collega. Die was er super lomp in, tot het ranzige af. Hij zei altijd; je kan bij de Hema korting krijgen op een rookworst hoor, als je maar gewoon bij die kassa blijft staan.
Sindsdien heb ik flink afgedongen op een auto en deze gekocht (gezorgd dat de verkoper deze aan ons wilde verkoper).
Werkgever die wilde dat ik terug kwam van vakantie heeft het vervoer voor die vakantie betaald (huurbus).
Een keuken die van 12k tot onder 4k ging (niet gekocht, andere aanbieding was beter). Meubels ook 15 % eraf. Geld is geld.

Soms lukt het ook niet, maar dat is all in the game.

Voor mijn huidige baan een vast contract gevraagd, het geboden salaris was al zo veel hoger dat ik me eerst wilde waarmaken. Het vast contract gekregen met 2 maanden proeftijd (in de praktijk 1 maand ivm vakantie van anderen :D)

Je moet jezelf gewoon een doel stellen en je daaraan houden. Je moet dus niet té graag willen en dat al helemaal niet laten merken, dan gaan ze je nooit tegemoet komen. Doen ze niet wat jij wil; even goede vrienden :W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:06:57 #169
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188589883
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:06 schreef Renesite het volgende:

[..]

Plus het is echt geen schande om iets of iemand te consulteren.
Dat zeg ik ook niet :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:08:55 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188589910
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:06 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik werk in de techniek en ben technisch opgeleid, naast dat kan ik zeggen dat ik tijdens mijn studie inderdaad wel dingen heb geleerd waar ik in de praktijk wat aan heb gehad. Oke, die kutformules tot de 4e orde en verder heb ik al 15 jaar niks meer mee gedaan, maar soit.

Sorry dat ik het zeg, maar dat mensen communicatiewetenschappen als een pretstudie zien wordt hier niet bepaald ontkracht :P

Geen communicatiewetenschappen, communicatie management. Ik ben geen WO'er, nooit geweest ook.

quote:
Zelf heb ik onderhandelen ook geleerd van een ex-collega. Die was er super lomp in, tot het ranzige af. Hij zei altijd; je kan bij de Hema korting krijgen op een rookworst hoor, als je maar gewoon bij die kassa blijft staan.
Sindsdien heb ik flink afgedongen op een auto en deze gekocht (gezorgd dat de verkoper deze aan ons wilde verkoper).
Werkgever die wilde dat ik terug kwam van vakantie heeft het vervoer voor die vakantie betaald (huurbus).
Een keuken die van 12k tot onder 4k ging (niet gekocht, andere aanbieding was beter).

Soms lukt het ook niet, maar dat is all in the game.

Voor mijn huidige baan een vast contract gevraagd, het geboden salaris was al zo veel hoger dat ik me eerst wilde waarmaken. Het vast contract gekregen na 2 maanden proeftijd (in de praktijk 1 maand ivm vakantie van anderen :D)

Je moet jezelf gewoon een doel stellen en je daaraan houden. Je moet dus niet té graag willen en dat al helemaal niet laten merken, dan gaan ze je nooit tegemoet komen. Doen ze niet wat jij wil; even goede vrienden :W
Mooie voorbeelden en veel respect voor iedereen die hier goed in is!
Resistance is futile.
pi_188589914
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:06 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je moet jezelf gewoon een doel stellen en je daaraan houden. Je moet dus niet té graag willen en dat al helemaal niet laten merken, dan gaan ze je nooit tegemoet komen. Doen ze niet wat jij wil; even goede vrienden :W
Dit.

Prep is alles, maar je moet wel de ballen en ruggegraat hebben, anders schiet je er zoals je in dit topic ziet niks mee op.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:09:53 #172
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188589925
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Geen communicatiewetenschappen, communicatie management. Ik ben geen WO'er, nooit geweest ook.

Poteto potato
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:10:23 #173
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188589930
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:08 schreef Seven. het volgende:

Mooie voorbeelden en veel respect voor iedereen die hier goed in is!
Doen en proberen. Je leert niks als je niks doet :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188590038
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:08 schreef Seven. het volgende:

Mooie voorbeelden en veel respect voor iedereen die hier goed in is!
Mijn vader was goed in onderhandelen en ik heb me er altijd verschrikkelijk voor gegeneerd. Ik vond het platvloers en vernederend. Ik denk dat ik dat gevoel diep van binnen nog altijd heb.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188590121
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn vader was goed in onderhandelen en ik heb me er altijd verschrikkelijk voor gegeneerd. Ik vond het platvloers en vernederend. Ik denk dat ik dat gevoel diep van binnen nog altijd heb.
Dat gevoel herken ik overigens maar al te goed. Mijn vader was er ook wel goed in. Nieuwe PC kopen, nou dan kan dat printertje er wel gratis bij zeker?

Maarja, als het gaat om huizen, banen, het is wel
serieus geld en je doet jezelf wel er een plezier mee. En in het ergste geval doe je jezelf zwaar tekort. En met je salaris, als je echt van mening bent dat je het ook waar kunt maken en het bedrijf denkt dat ook, dan hoef je je daar niet voor te schamen. Maar snap heel goed waar het vandaan komt.

Een bedrijf kan meestal verder gaan dan je denkt, uiteindelijk is op de grote hoop (in veel gevallen, heus niet overal) een druppel op een gloeiende plaat (al willen ze niet teveel van die druppels uiteraard).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188590139
Zo ging ik ooit met mijn vader een stereotoren voor mijn moeder kopen.

Elektronicazaak 1: "Maak er een mooi prijsje van."
Elektronicazaak 2: "Bij elektronicazaak 1 krijg ik die stereotoren voor dit bedrag. Schrijf maar op dit briefje hoever je daaronder kunt zitten."
Terug naar Elektronicazaak 1: "Bij Elektronicazaak 2 krijg ik de stereotoren voor dit bedrag." Laat briefje zien. "Ik koop de stereotoren nu bij jou als ik die ook voor dit bedrag krijg en apparaat Y voor <een scherp bedrag>."

Zulke dingen lukten altijd. Ik vond vooral dat schrijven op een briefje opvallend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:28:31 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188590171
Het mag duidelijk zijn dat ik uit een zuinig nest kom waarin je vooral niet veeleisend mag zijn, niet uit een nest waarin handel drijven de normaalste zaak van de wereld is.
Resistance is futile.
pi_188590220
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Zo ging ik ooit met mijn vader een stereotoren voor mijn moeder kopen.

Elektronicazaak 1: "Maak er een mooi prijsje van."
Elektronicazaak 2: "Bij elektronicazaak 1 krijg ik die stereotoren voor dit bedrag. Schrijf maar op dit briefje hoever je daaronder kunt zitten."
Terug naar Elektronicazaak 1: "Bij Elektronicazaak 2 krijg ik de stereotoren voor dit bedrag." Laat briefje zien. "Ik koop de stereotoren nu bij jou als ik die ook voor dit bedrag krijg en apparaat Y voor <een scherp bedrag>."

Zulke dingen lukten altijd. Ik vond vooral dat schrijven op een briefje opvallend.
Ook herkenbaar. Dit zou ik overigens zelf nu ook wat sneller doen, vroeger niet overigens. En dan ook wel bij producten of hoeveelheden waarbij ik wel denk dat bedrijven wel happig zijn om die omzet binnen te halen.

Zo had ik zo’n 5000 euro aan tvv en hifi in gedachten voor het nieuwe huis (waarvan ik overigens het leeuwendeel al van heb aangeschaft maar soit).

Dan loony het wel de moeite om de pricewatch erbij te pakken, en dan de top 5 bedrijven te benaderen met een lijstje: “als ik alles los koop dan betaal ik x euro. Als jullie bereid zijn me een goeie deal te geven koop ik het hele zwikkie. En die dan vergelijken. Kun je zelfs nog proberen om de 4 duurste daarna af te wimpelen dat je een scherpere aanbieding y hebben gedaan. Wellicht zelfs nog kans dat je een nog scherpere aanbieding z doen.

Medelijden hoef je niet te hebben, ze hebben een hoop omzet met nog genoeg marge. Jij hebt ook flink wat bespaard.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188590247
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:24 schreef LuNaTiC het volgende:

Maarja, als het gaat om huizen, banen, het is wel
serieus geld en je doet jezelf wel er een plezier mee. En in het ergste geval doe je jezelf zwaar tekort.
Precies. Gelukkig kon ik onderhandelingen over huizen uitbesteden aan een makelaar. Ik moest wel zelf onderhandelen met diverse aannemers en dat heb ik best goed gedaan, al zeg ik het zelf. Alleen met de aannemer die we al hadden kon ik het op een bepaald moment niet meer en toen heb ik mijn lief maar strategisch naar voren geschoven. Achteraf gezien hadden we daar ook best iemand voor in kunnen huren. Dat zou mijn belangrijkste tip zijn aan mensen die op grote uitgaven willen besparen. :+ Dan geef je bewust wat geld uit om jezelf een hoop gezeik en geld te besparen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188590274
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:28 schreef Seven. het volgende:
Het mag duidelijk zijn dat ik uit een zuinig nest kom waarin je vooral niet veeleisend mag zijn, niet uit een nest waarin handel drijven de normaalste zaak van de wereld is.
Zuinigheid is juist in tegenspraak met klakkeloos de vraagprijs betalen.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_188590282
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:32 schreef LuNaTiC het volgende:

Dan loony het wel de moeite om de pricewatch erbij te pakken, en dan de top 5 bedrijven te benaderen met een lijstje: “als ik alles los koop dan betaal ik x euro. Als jullie bereid zijn me een goeie deal te geven koop ik het hele zwikkie.
Nu je het zegt, dat heb ik ook met het sanitair gedaan voor ons nieuwe huis!

En ik heb ooit per ongeluk veel geld op een vloer bespaard. Ik wou met partij A in zee gaan, maar ontdekte toen dat ik bij partij B veel goedkoper uit was. Alleen vond ik partij B minder professioneel, dus ik bleef een beetje twijfelen. Toen belde partij A en zei ik dat ik met partij B in zee ging, maar ook dat ik het jammer vond omdat ik partij A veel professioneler vond. Maar ja, het scheelde zoveel geld. En toen deed partij A me een heel mooi aanbod waar we veel geld door hebben bespaard op een supermooie vloer. Partij B was wel nog altijd goedkoper, maar die vloer was ook minder mooi en goed geworden (concreet: die bestond uit minder lagen).

Voor mensen als ik die moeite hebben met onderhandelen helpt het om twee (of meer) partijen met elkaar te vergelijken en openlijk te twijfelen. Je hoeft dan niet geforceerd iets te doen wat je niet ligt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188590515
Ik kom uit een familie met handelaars. Dus het zit er een beetje in denk ik.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188590642
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nu je het zegt, dat heb ik ook met het sanitair gedaan voor ons nieuwe huis!

En ik heb ooit per ongeluk veel geld op een vloer bespaard. Ik wou met partij A in zee gaan, maar ontdekte toen dat ik bij partij B veel goedkoper uit was. Alleen vond ik partij B minder professioneel, dus ik bleef een beetje twijfelen. Toen belde partij A en zei ik dat ik met partij B in zee ging, maar ook dat ik het jammer vond omdat ik partij A veel professioneler vond. Maar ja, het scheelde zoveel geld. En toen deed partij A me een heel mooi aanbod waar we veel geld door hebben bespaard op een supermooie vloer. Partij B was wel nog altijd goedkoper, maar die vloer was ook minder mooi en goed geworden (concreet: die bestond uit minder lagen).

Voor mensen als ik die moeite hebben met onderhandelen helpt het om twee (of meer) partijen met elkaar te vergelijken en openlijk te twijfelen. Je hoeft dan niet geforceerd iets te doen wat je niet ligt.
Het is eigenlijk alleen maar een klein beetje onderhandelen, je vraagt immers vooral offertes op. Het laatste zetje met ‘tegen elkaar uitspelen’ is het spelletje onderhandelen.

Als je sterk wilt zijn in de onderhandelen moet je altijd een troef hebben, alternatieven hebben en/of weg durven lopen om de deal te laten lopen. Dan heb je leverage en een goede onderhandelingspositie.

Als je dat vertaalt naar sollicitaties;
Een troef is extreem zeldzame skills en vaardigheden, eigenschappen, ergens heel goed in zijn of een bepaalde niche te bedienen waarin concurentie schaarst is. Of je moet meerdere ijzers in het vuur hebben, zodat je ook hier de aanbiedingen naast elkaar kan leggen, de beste eruit kan kiezen en tegelijkertijd toch proberen bij de andere opties er meer uit te halen. Of de baan laten lopen en dat je daar vrede mee hebt.

Moeilijk wordt het in een situatie dat je een baan zoekt wanneer je werkloos bent, niet per se exceptionele skills, misschien veel concurrentie etc. misschien kun je dan een keer iets laten schieten maar op een gegeven moment moet de hypotheek toch betaald worden. Beggars can’t be choosers.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188590690
Gefeliciteerd 7! Well played... Niet alles af kunnen vinken maar wel wat voor jou belangrijk is.
pi_188590818
Gefeliciteerd, nou is alleen nog te hopen dat het gras niet alleen groener lijkt, maar ook groener is.
pi_188591244
Gefeliciteerd, blij te lezen dat je voor een tegenbod bent gegaan waar je aanvankelijk nog terughoudend mee was ! Gaan jullie het nu rondmaken of ga je stiekem nog een tegenbod doen?

6k is op zich veel geld als je vergelijkt met toen 'wij' jonger waren, maar er is ook inflatie / het leven is flink duurder geworden net als vastgoed / de managementpopulatie staat zwaar onder druk van KPI's en 24/7 informatiestromen / pensioenen en verzekeringen zijn uitgekleed / enz.
What's the name of the game?
pi_188591737
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 14:35 schreef Seven. het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super, gefeliciteerd!

Was die 6k niet een tip van mij? :P

Overigens is mijn sollicitatie niets geworden :+ ben nu intern verder aan het kijken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Peejtur op 03-09-2019 20:07:04 ]
pi_188591764
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:38 schreef Seven. het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe de mensen die al vaker met dit bijltje gehakt hebben, geleerd hebben om te onderhandelen? Hoeft niet alleen over salarisonderhandelingen te gaan.
Mijn ouders hebben een behoorlijk groot bedrijf... Dan leer je wel voor jezelf opkomen.
pi_188592019
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

En dan inderdaad inzetten op wat wisselgeld. Vast contract vind ik daarin de belangrijkste.
Dat zou een harde eis moeten zijn. Vast contract, leaseauto. En dan kun je inzetten op een bedrag dat je wilt krijgen.

Als ze vragen wat je verdient (ik adviseer jendit nu voor de x-de keer) zeg maar dat je ze dat niet vertelt. Iets positiefs met; laten we eerst eens kijken of we echt goed bij elkaar passen. Of keihard; wat vinden jullie de functie waard? Of heel eerlijk; dan heb ik straks geen onderhandelingspositie.

Alles beter dan strookjes gaan vergelijken. Dat wint de werkgever altijd.ooit een hr kerel gehad die dat wilde en anders niet verder praten. Heb het gesprek geëindigd; dan wil ik hier zeker biet werken.
Whatever...
  Vis een optie? vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:23:18 #190
70532 loveli
N
pi_188592278
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:38 schreef Seven. het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe de mensen die al vaker met dit bijltje gehakt hebben, geleerd hebben om te onderhandelen? Hoeft niet alleen over salarisonderhandelingen te gaan.
Medezeggenschap. En mede daardoor herkennen dat ik het voor een ander een stuk makkelijker vind (en beter kan) dan voor mezelf.
crap in = crap out
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:58:39 #191
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188592718
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:38 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]

Zuinigheid is juist in tegenspraak met klakkeloos de vraagprijs betalen.
Bij ons vertaalde zich dat eerder in dingen als nooit uit eten, niet op vakantie, geen verwarming aan.

:+
Resistance is futile.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:02:37 #192
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188592760
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 18:13 schreef -marz- het volgende:
Gefeliciteerd, blij te lezen dat je voor een tegenbod bent gegaan waar je aanvankelijk nog terughoudend mee was ! Gaan jullie het nu rondmaken of ga je stiekem nog een tegenbod doen?

6k is op zich veel geld als je vergelijkt met toen 'wij' jonger waren, maar er is ook inflatie / het leven is flink duurder geworden net als vastgoed / de managementpopulatie staat zwaar onder druk van KPI's en 24/7 informatiestromen / pensioenen en verzekeringen zijn uitgekleed / enz.
We gaan het lekker afronden nu. En je hebt wel gelijk, 6k klinkt als veel maar 'times change'.
Resistance is futile.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:04:09 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188592785
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 18:44 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Super, gefeliciteerd!

Was die 6k niet een tip van mij? :P

Overigens is mijn sollicitatie niets geworden :+ ben nu intern verder aan het kijken.
Thanks, en jammer! Sommige dingen moeten ook op een bepaalde manier lopen. Bij mijn eerste sollicitatie baalde ik wel een beetje na de afwijzing. Maar nu ben ik godsblij :+ .
Resistance is futile.
pi_188592792
Ik heb onderhandelen geleerd van een ex wiens familie gerust een half uur onderhandelt over de prijs van 1 theezakje. Heeft wat lollige situaties opgeleverd want ik was er echt heel erg slecht en ongemakkelijk in.

5 jaar als freelance consultant was wat dat betreft een betere leerschool, als het letterlijk om je dagelijks brood en onderdak gaat leer je ineens heel snel. Heeft ook wat vallen en opstaan gekost en nog steeds wel soms. Maar dan leer je ook al snel: hoe slecht het er soms ook uitziet er komen altijd nieuwe kansen zolang je in jezelf gelooft, dat is cliche maar wel echt waar.
What's the name of the game?
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:10:07 #195
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188592872
Mooi om al die ervaringen te lezen.

Ik heb als kind vooral geleerd om m'n bek dicht te houden en als ik wel wat zei, dan werd ik afgewezen of compleet genegeerd. Bek dicht, niet denken dat je speciaal bent. Ik denk dat daar m'n terughoudendheid in onderhandelen vandaan komt. Het goeie nieuws is dat ik het zelfvertrouwen dat ik helemaal zelf bij elkaar geraapt heb, blijkbaar wel aanboor als het nodig is.
Resistance is futile.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:18:45 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188593000
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 19:02 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat zou een harde eis moeten zijn. Vast contract, leaseauto. En dan kun je inzetten op een bedrag dat je wilt krijgen.

Als ze vragen wat je verdient (ik adviseer jendit nu voor de x-de keer) zeg maar dat je ze dat niet vertelt. Iets positiefs met; laten we eerst eens kijken of we echt goed bij elkaar passen. Of keihard; wat vinden jullie de functie waard? Of heel eerlijk; dan heb ik straks geen onderhandelingspositie.

Alles beter dan strookjes gaan vergelijken. Dat wint de werkgever altijd.ooit een hr kerel gehad die dat wilde en anders niet verder praten. Heb het gesprek geëindigd; dan wil ik hier zeker biet werken.
Wat ik dan trouwens tóch leuk vind is dat dit bedrijf precies weet wat ik nu verdien en wat ik aan het einde van m'n groeiplan verdien. En toch zijn ze wel mee gebogen met me. Ze hadden ook met een tegenbod van 5400 kunnen komen met melding dat er niet meer in zit.

Ik had er ongetwijfeld nog wel wat uit kunnen slepen, maar dat had voor mij waarschijnlijk niet eens goed gevoeld.

Ik verdien straks ruim 1800 euro meer dan nu. Ik had nog 1,5 jaar gefrustreerd rond moeten lopen voor 1100 euro minder dan dit bod.

Het is goed zo. :)
Resistance is futile.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:46:22 #197
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188593416
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 19:23 schreef loveli het volgende:

[..]

Medezeggenschap. En mede daardoor herkennen dat ik het voor een ander een stuk makkelijker vind (en beter kan) dan voor mezelf.
Heb ik ook. Het is m.i. ook makkelijker omdat het je niet direct raakt en van een "afstand" kunt bekijken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:47:33 #198
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188593439
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat ik dan trouwens tóch leuk vind is dat dit bedrijf precies weet wat ik nu verdien en wat ik aan het einde van m'n groeiplan verdien. En toch zijn ze wel mee gebogen met me. Ze hadden ook met een tegenbod van 5400 kunnen komen met melding dat er niet meer in zit.

Ik had er ongetwijfeld nog wel wat uit kunnen slepen, maar dat had voor mij waarschijnlijk niet eens goed gevoeld.

Ik verdien straks ruim 1800 euro meer dan nu. Ik had nog 1,5 jaar gefrustreerd rond moeten lopen voor 1100 euro minder dan dit bod.

Het is goed zo. :)
Mooi toch? Het gaat er uiteindelijk wél om dat je er zelf blij mee bent. En dat is het belangrijkste :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188593961
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Thanks, en jammer! Sommige dingen moeten ook op een bepaalde manier lopen. Bij mijn eerste sollicitatie baalde ik wel een beetje na de afwijzing. Maar nu ben ik godsblij :+ .
Ik ben juist blij, gek genoeg. Bedrijf waar ik nu zit is in vele opzichten leuker dan waar ik solliciteerde (qua thuiswerken, sfeer, etc) . Daar kom je pas achter als je een bedrijf binnen stapt en iedereen in een kleine ruimte naar z'n scherm ziet staren.. Brr :P Kreeg nog wel de vraag of ik op een andere afdeling op gesprek wilde maar heb nee gezegd :D.

Dus blij dat ik eigenlijk gewoon heel goed zit, alleen de functie ben ik zat.
pi_188594144
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 14:35 schreef Seven. het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yay, nice!

Wat zal het een bult ergernis schelen als je weg bent bij je huidige werkgever die je niet voldoende waardeert. Hoop dat het nieuwe wordt wat je voor ogen hebt!

[ Bericht 5% gewijzigd door Peejtur op 03-09-2019 20:07:35 ]
pi_188594145
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

We gaan het lekker afronden nu. En je hebt wel gelijk, 6k klinkt als veel maar 'times change'.
6k ís veel. Het modale inkomen in Nederland is lager dan 3k.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188594452
Ja laten we het niet bagatelliseren, je verdient nu evenveel als een medisch specialist in de ggz (weliswaar schaal 1 maar dat is toch heel erg goed).

Ik verdien het niet en ik ga het waarschijnlijk ook niet verdienen tenzij ik iets ambieer in het management (wat ik niet doe).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188594631
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat ik dan trouwens tóch leuk vind is dat dit bedrijf precies weet wat ik nu verdien en wat ik aan het einde van m'n groeiplan verdien. En toch zijn ze wel mee gebogen met me. Ze hadden ook met een tegenbod van 5400 kunnen komen met melding dat er niet meer in zit.

Ik had er ongetwijfeld nog wel wat uit kunnen slepen, maar dat had voor mij waarschijnlijk niet eens goed gevoeld.

Ik verdien straks ruim 1800 euro meer dan nu. Ik had nog 1,5 jaar gefrustreerd rond moeten lopen voor 1100 euro minder dan dit bod.

Het is goed zo. :)
Als jij tevreden bent is het goed. Vergeet alleen nooit dat werk uiteindelijk ook gewoon een zakelijke transactie is. Gaat het niet goed sta je ook zo buiten. Dat risico moet ook betaald op dit niveau. Daarnaast een loon waar veken van zullen dromen.

Maar als je tevreden bent, gefeliciteerd !
Whatever...
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:11:23 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188594723
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

6k ís veel. Het modale inkomen in Nederland is lager dan 3k.
En dat is ook wel weer een waarheid als een koe.

Het is in ieder geval genoeg om zorgeloos van te leven, en alleen daarom al prijs ik me gelukkig. Uiteindelijk is je inkomen ook maar relatief, zelfs al verdien je 2x modaal. Als je altijd maar kijkt naar je volgende stap in je huis of in je inkomen, hoe kun je dan ooit genieten van wat je hebt. Ik moet zeggen, dat heeft dit topic wel veroorzaakt. Ik was niet kritisch naar m'n werkgever en ik was al helemaal niet bezig met een volgende stap (ben ik nooit). Toen ik dit topic opende, was het heel rap gedaan met het gevoel dat ik goed zat. Niet onterecht maar het waren wel 2 frustrerende maanden. En dat ben ik ook, met frustratie blijf ik nooit rondlopen want ik ben gewoon graag in een positieve bubbel.

Tevreden zijn met je werk, gezondheid, geluk in het leven, peace of mind.. allemaal dingen waar je geen prijskaartje aan kunt hangen.

Dus wat ik meeneem is dat het soms ook prima is om in je bubbel te blijven zitten, dat je daar soms ook gelukkiger door kunt zijn. Voor hetzelfde geld had ik nog maanden door moeten gaan met m'n frustratie.
Resistance is futile.
pi_188608447
Fijn dat het gelukt is! Veel succes & plezier alvast in je nieuwe baan. (ookal ben ik stiekem wel benieuwd hoe je oude werkgever reageert)
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:23:27 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188608725
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:08 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Fijn dat het gelukt is! Veel succes & plezier alvast in je nieuwe baan. (ookal ben ik stiekem wel benieuwd hoe je oude werkgever reageert)
Thanks. En stay tuned! M'n collega weet er al van en voor haar is dit een kans dus ik ga maandag met haar bespreken wat ik over ga dragen, dan kan zij er vast een ei over leggen.
Resistance is futile.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:24:36 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188608744
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als jij tevreden bent is het goed. Vergeet alleen nooit dat werk uiteindelijk ook gewoon een zakelijke transactie is. Gaat het niet goed sta je ook zo buiten. Dat risico moet ook betaald op dit niveau. Daarnaast een loon waar veken van zullen dromen.

Maar als je tevreden bent, gefeliciteerd !
Dankjewel Spanky, ook voor je steun in andere topics :*
Resistance is futile.
  Vis een optie? zondag 25 augustus 2019 @ 00:35:48 #208
70532 loveli
N
pi_188612188
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Thanks. En stay tuned! M'n collega weet er al van en voor haar is dit een kans dus ik ga maandag met haar bespreken wat ik over ga dragen, dan kan zij er vast een ei over leggen.
Misschien was het handiger om niets te zeggen voor je een ondertekend contract had.
crap in = crap out
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 00:56:43 #209
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188612443
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:35 schreef loveli het volgende:

[..]

Misschien was het handiger om niets te zeggen voor je een ondertekend contract had.
Nouja. Dat is wel een punt inderdaad.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_188613573
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

6k ís veel. Het modale inkomen in Nederland is lager dan 3k.
Modaal is niets meer dan het meestvoorkomende salaris. Dan zou geen streven moeten zijn. Ja, ze verdient meer dan modaal (en daarmee meer dan de meeste anderen), en dus? De verantwoordelijkheid is ook hoger dan bij de meeste anderen.

quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:35 schreef loveli het volgende:

[..]

Misschien was het handiger om niets te zeggen voor je een ondertekend contract had.
Volledig eens.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 25 augustus 2019 @ 07:18:46 #211
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188613584
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:35 schreef loveli het volgende:

[..]

Misschien was het handiger om niets te zeggen voor je een ondertekend contract had.
Dat klopt, maar soms zijn je collega's ook gewoon je vrienden ;) .
Resistance is futile.
pi_188614273
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 07:14 schreef baskick het volgende:

[..]

Modaal is niets meer dan het meestvoorkomende salaris. Dan zou geen streven moeten zijn. Ja, ze verdient meer dan modaal (en daarmee meer dan de meeste anderen), en dus? De verantwoordelijkheid is ook hoger dan bij de meeste anderen.
[..]

Volledig eens.
Modaal is al lang niet het meest voorkomende inkomen, maar 'geprikt' op een bepaald bedrag. Voor allerlei modellen en berekeningen nuttig, maar voor vergelijk zegt dat niet zo veel. Helaas heb je op veel plekken zoals cbs ook 'genormaliseerde' inkomens die vergeleken worden, dus dat is best lastig. Ook dat is niet gek, want statistisch willen ze een een- en een tweepersoonshuishouden op koopkracht kunnen vergelijken, maar een tweepersoonshuishouden deelt bijvoorbeeld een aantal vaste lasten, dus rechtstreeks vergelijken is dan weer onhandig.

Uiteindelijk kun je dus het beste gewoon kijken of je genoeg verdiend om het prettig te hebben, en niet te veel naar dat soort getallen kijken - behalve bij een salarisonderhandeling zoals in dit geval dus :)
  zondag 25 augustus 2019 @ 12:22:12 #213
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_188615845
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:50 schreef LuNaTiC het volgende:

"oh wat zou je dan willen verdienen?"

"Nou dan wil ik netto wel x verdienen".

"hr-medewerker typt druk op calculator en geeft deze aan manager die me in dienst moest nemen. Met nog een andere manager verdwijnen ze met zijn drieën naar de gang voor overleg". Kleine 1-2 minuutjes later kwamen ze naar buiten en was het akkoord. Toch iets van 450 bruto erbij gekregen wat ik persoonlijk best netjes vond voor mijn eerste baan na mijn hbo (ik moest toen nog formeel afstuderen ook)."

Van 0 naar 450 sure :')
Zal wel 45 zijn geweest _O-
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_188616862
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:22 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Van 0 naar 450 sure :')
Zal wel 45 zijn geweest _O-
Ja van 2100 naar 2550 euro bruto. Maar je hoeft me niet te geloven hoor :’)

Waarom zou ik daar over liegen
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 25 augustus 2019 @ 15:09:40 #215
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_188617823
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:47 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ja van 2100 naar 2550 euro bruto. Maar je hoeft me niet te geloven hoor :’)

Waarom zou ik daar over liegen
Omdat het 10K meer aan loonkosten is. (op jaarbasis).
Daar heeft die manager nooit een vrijbrief voor.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_188617901
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:09 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Omdat het 10K meer aan loonkosten is. (op jaarbasis).
Daar heeft die manager nooit een vrijbrief voor.
Dan geloof je het niet. Kan wel een loonstrookje posten maar dan heb je er vast wel weer een weerwoord op :W

Het waren overigens (marketing) manager en directeur in dat gesprek.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188617986
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:09 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Omdat het 10K meer aan loonkosten is. (op jaarbasis).
Daar heeft die manager nooit een vrijbrief voor.
werk jij op een sociale werkplaats? 10k is bij een beetje bedrijf echt verwaarloosbaar.
  zondag 25 augustus 2019 @ 15:32:16 #218
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_188618104
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:16 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Dan geloof je het niet. Kan wel een loonstrookje posten maar dan heb je er vast wel weer een weerwoord op :W

Het waren overigens (marketing) manager en directeur in dat gesprek.
Oh nu is er ineens een directeur bij...
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_188618165
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:32 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Oh nu is er ineens een directeur bij...
Tja dat was die andere ‘manager’ (technisch gezien de leidinggevende/manager van mijn marketing manager. Maarreh sorry als ik dit allemaal wat slordig heb opgeschreven :’) verder interesseert het me ook niet wat jij er van vindt dus laten we het hier lekker bij.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188621891
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:45 schreef TechLight het volgende:

[..]

Modaal is al lang niet het meest voorkomende inkomen, maar 'geprikt' op een bepaald bedrag. Voor allerlei modellen en berekeningen nuttig, maar voor vergelijk zegt dat niet zo veel. Helaas heb je op veel plekken zoals cbs ook 'genormaliseerde' inkomens die vergeleken worden, dus dat is best lastig. Ook dat is niet gek, want statistisch willen ze een een- en een tweepersoonshuishouden op koopkracht kunnen vergelijken, maar een tweepersoonshuishouden deelt bijvoorbeeld een aantal vaste lasten, dus rechtstreeks vergelijken is dan weer onhandig.

Uiteindelijk kun je dus het beste gewoon kijken of je genoeg verdiend om het prettig te hebben, en niet te veel naar dat soort getallen kijken - behalve bij een salarisonderhandeling zoals in dit geval dus :)
Prima. Mijn eerste zin klopt (dus) niet helemaal. De rest blijft overeind.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188621936
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:17 schreef baskick het volgende:
Prima. Mijn eerste zin klopt (dus) niet helemaal. De rest blijft overeind.
Ja, ben ik het ook mee eens. Misschien had ik iets selectiever moeten quoten.
pi_188622774
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:09 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Omdat het 10K meer aan loonkosten is. (op jaarbasis).
Daar heeft die manager nooit een vrijbrief voor.
Waarom niet? Ik neem ook mensen aan en we hebben gewoon een range waar we iemand op inschatten. Ik bepaal uiteindelijk of ik het voorstel van hr passend vind.

Dat betekent ook dat ik daar eventueel 5k bijplus, alhoewel dat op een startersloon best veel is, is dat wel wat een goed onderhandelaar kan winnen. In andere loonschalen is 5k een mooie loonsverhoging die je krijgt als je het goed doet.
Whatever...
pi_188623196
Juist als starter kan je nog zulke sprongen maken in je ontwikkeling en salaris, bovendien hangt veel van de context af.

Ik ben een keer van 2800 naar 4000 + leaseauto gegaan en toen was ik ook nog geen 30.

Jaar later alsnog iets anders gaan doen, geld is absoluut niet alles zoals hierboven reeds vermeld.
What's the name of the game?
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:44:20 #224
478848 Afotisch
Wat is dat eigenlijk.
pi_188645923
Seven, ik lees dit topic vanaf het begin mee en ik wil even mijn respect naar jou en de mensen die reacties plaatsten uitspreken. Wat heerlijk om eens geen 'wie heeft de langste'-wedstrijd te zien, maar een topic waarbij TS openstaat voor feedback en daadwerkelijk iets doet (toepassen of gemotiveerd ontkrachten) met het advies dat gegeven wordt. Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:57:26 #225
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_188646056
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

6k ís veel. Het modale inkomen in Nederland is lager dan 3k.
Tweeverdienersmodaal is 60k op jaar.
Daar dit 6k voor 1 persoon dus al ver boven.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_188647200
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 09:57 schreef nils7 het volgende:

[..]

Tweeverdienersmodaal is 60k op jaar.
Daar dit 6k voor 1 persoon dus al ver boven.
Niet iedereen verdient precies modaal of 'slechts' modaal. Geloof het of niet, er zijn huishoudens en individuen die meer dan nx modaal verdienen - ook op Fok.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Vis een optie? dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:24:50 #227
70532 loveli
N
pi_188647240
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 09:57 schreef nils7 het volgende:

[..]

Tweeverdienersmodaal is 60k op jaar.
Daar dit 6k voor 1 persoon dus al ver boven.
Netto is 2x3k niet echt hetzelfde als 1x6k.
crap in = crap out
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:30:40 #228
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_188647331
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Netto is 2x3k niet echt hetzelfde als 1x6k.
Klopt heb het van RTLZ maar kon die bron niet zo snel vinden
maar deze wel:
https://www.gemiddeld-inkomen.nl/modaal-inkomen-huishouden/

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Niet iedereen verdient precies modaal of 'slechts' modaal. Geloof het of niet, er zijn huishoudens en individuen die meer dan nx modaal verdienen - ook op Fok.
Ja dat geloof ik aangezien ikzelf dat inmiddels heb.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:02:59 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188647934
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 09:44 schreef Afotisch het volgende:
Seven, ik lees dit topic vanaf het begin mee en ik wil even mijn respect naar jou en de mensen die reacties plaatsten uitspreken. Wat heerlijk om eens geen 'wie heeft de langste'-wedstrijd te zien, maar een topic waarbij TS openstaat voor feedback en daadwerkelijk iets doet (toepassen of gemotiveerd ontkrachten) met het advies dat gegeven wordt. Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Dankjewel voor je felicitaties, en voor je complimenten :@

Ik heb gewoon erg veel goed advies gekregen waar ik ook echt wat mee kon doen in deze situatie, en dat was bepalend voor de kwaliteit van dit topic. Daar waar het wel over 'wie heeft de langste' ging ben ik er toch maar even met de botte bijl doorheen gegaan.

Zonder fok was ik waarschijnlijk niet (direct) gaan solliciteren, en zonder fok was ik waarschijnlijk met het eerste bod akkoord gegaan.
Resistance is futile.
pi_188648172
Ik wil iedereen hier ook bedanken. Als grotendeels stille meelezer heeft dit topic me echt geholpen met mijn huidige onderhandelingen *O*
Gek? kan je dat eten?
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:24:21 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188648284
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 12:16 schreef quickstepster het volgende:
Ik wil iedereen hier ook bedanken. Als grotendeels stille meelezer heeft dit topic me echt geholpen met mijn huidige onderhandelingen *O*
Fijn om te lezen, heel veel succes! Laat je de uitkomst weten? Ben heel benieuwd.
Resistance is futile.
pi_188652217
Ik moet nog gaan tekenen, maar heb een onbepaalde tijd contract onderhandeld ipv een tijdelijk. En me qua loon niet in de kaarten laten kijken, dus daar ga ik ook leuk vooruit *O* allemaal dankzij jullie! *;
Gek? kan je dat eten?
pi_188653642
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 16:29 schreef quickstepster het volgende:
Ik moet nog gaan tekenen, maar heb een onbepaalde tijd contract onderhandeld ipv een tijdelijk. En me qua loon niet in de kaarten laten kijken, dus daar ga ik ook leuk vooruit *O* allemaal dankzij jullie! *;
Ook lekker bezig! Gefeliciteerd :)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188653698
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 16:29 schreef quickstepster het volgende:
Ik moet nog gaan tekenen, maar heb een onbepaalde tijd contract onderhandeld ipv een tijdelijk. En me qua loon niet in de kaarten laten kijken, dus daar ga ik ook leuk vooruit *O* allemaal dankzij jullie! *;
Gefeliciteerd zeg, wat gaaf en leuk dat je het hier ook laat weten.
What's the name of the game?
pi_188654183
Tuurlijk! Ere wie ere toekomt hè ^O^
Gek? kan je dat eten?
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:11:16 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188654286
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 16:29 schreef quickstepster het volgende:
Ik moet nog gaan tekenen, maar heb een onbepaalde tijd contract onderhandeld ipv een tijdelijk. En me qua loon niet in de kaarten laten kijken, dus daar ga ik ook leuk vooruit *O* allemaal dankzij jullie! *;
Fantastisch, ik ben heel blij voor je. Gefeliciteerd! *O*
Resistance is futile.
pi_188658256
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 16:29 schreef quickstepster het volgende:
Ik moet nog gaan tekenen, maar heb een onbepaalde tijd contract onderhandeld ipv een tijdelijk. En me qua loon niet in de kaarten laten kijken, dus daar ga ik ook leuk vooruit *O* allemaal dankzij jullie! *;
*O*
Whatever...
  maandag 2 september 2019 @ 07:07:25 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188749599
Zo. Ik heb m'n leidinggevende vorige week gemaild met ontslag en overzicht van de zaken die ik over moet dragen, en tegelijkertijd gebeld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag ga ik het vertellen aan m'n team.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ondertussen begint het bij m'n nieuwe werkgever te borrelen. Aantal views op Linkedin van het nieuwe team schiet omhoog.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_188759953
Wat een kul dat ze dan nergens van de op hoogte zouden zijn geweest. Matige communicatie :{ ..
pi_188760028
Idd. Wel jammer dat er zulke werkgevers zijn. Personeel moet altijd klaar staan maar zelf bakken "ze" er niks van.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')